[Digit. Camera] Welke heb je? of ben je van plan te kopen

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Cam: canon powershot s50
welke ik wil aanschaffen: momenteel nog geen, over een jaartje misshcien een betere...
Cijfer: 8,5
Beargumentatie: Compact genoeg om in je jaszak mee te nemen, geweldige auto-stand, ongelooflijk heldere kleuren.

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.b.meijer/kerk.jpg

nog 1 :P

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.b.meijer/vak/guell2.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 01:06 ]

Verwijderd

die onderste foto doet me een beetje denken aan barcelona... :-/

Camera: Fuji 602z
Camera die ik ga kopen 300D

heel gemiddelds dus ;-)

Onderbouwing: Nadelen fuji: EVF sux. veel CA en halos op de fuji, niet genoeg megapixels, kwetsbaare camera, geen wide-angle, langzame focus, geen lensuitbreiding mogelijk. Voor de rest issie perfect. Ook een erg goede video-camera.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 01:15:
Onderbouwing: Nadelen fuji: EVF sux. veel CA en halos op de fuji, niet genoeg megapixels, kwetsbaare camera, geen wide-angle, langzame focus, geen lensuitbreiding mogelijk. Voor de rest issie perfect. Ook een erg goede video-camera.
De EVF is inderdaad een nadeel als je handmatig wilt scherpstellen want dat is op zo'n display een ramp omdat je geen details ziet. Waar ik het niet mee eens ben is de focus want die is wel snel voor mij is dat één van de redenen geweest om een s602z te kopen want het is één van zijn sterke eigenschappen.

Ook vergis je jezelf wat betreft de lensuitbreidingen want ook die zijn er.
* bazs2000 heeft een groothoeklens besteld. 8)

En als als je het hebt over het videogedeelte, inderdaad, die is erg prettig bij deze camera. Toch heb ik daar iets op aan te merken, het is vrij irritant dat je in moet zoomen nog voor je gaat filmen want tijdens het filmen kan het niet. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 21:32

Stoney3K

Flatsehats!

reanimation schreef op 22 September 2003 @ 19:37:
[...]

Hele mooie foto, is dat Six Flags? zoja kan je me dan meer foto's geven (via mail ofzo)
Da's Idd Six Flags en wel Goliath in de laatste bocht :)

Ik heb een Canon Powershot A60 en ben er zeer tevreden mee... foto's kan ik nog ff nergens posten sinds ik nog wat ruimte nodig heb en een voorwerp om te fotograferen... ;)

Van plan: Deze te houden sinds ik 'm pas 4 dagen heb :)

Cijfer: 9.5

De Powershot A60 is een echte aanrader voor zowel de beginner als de amateurfotograaf. Bij de Mediamarkt gekocht voor €239,-- met een 64MB CompactFllash en een batterijlader van Unicross (Lekker goedkoop 1800 mAh :) )
En een tasje van Samsonite (Biskaya serie). Totaal iets van 312 euro kwijt geweest. De A60 heeft een hoop instelmogelijkheden, waaronder de functie om zelf scherp te stelllen. Samen met het goedkope CompactFlash geheugen sprak me deze camera zeer aan. Foto's zijn prima, digitale zoom is uitstekend, voor zover ik 'm gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoney3K op 04-10-2003 14:32 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-02 20:00
Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 01:04:
Cam: canon powershot s50
welke ik wil aanschaffen: momenteel nog geen, over een jaartje misshcien een betere...
Beargumentatie: Compact genoeg om in je jaszak mee te nemen, geweldige auto-stand, ongelooflijk heldere kleuren.

plaatje:
[afbeelding]

nog 1 :P

[afbeelding]
Shit hee, die S50 lijkt haast nog mooier dan de S30!! _/-\o_ :9~

• LeMerchant
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Zo kzit es op de site van Norrod te kijken en kzie daar de Canon Powershot A300 staan. Opzich valt deze qua prijs wel mee. Wat specs:

Technische specificaties:
- Resolutie: 3.34 Mpixel
- Maximale resolutie: 2048 x 1536
- Type beeldsensor: CCD
- Digitale zoom
- Opslagmedia: CompactFlash type I
- Interne flitser
- Video functie + geluid
- Zelfontspanner
- USB 1.1
- Bestandformaat: JPEG
- Energie: 2 x AA baterijen

Is dit wat? of...en trouwens die foto's van een paar posts eerder van Hugo die zijn idd mooi qua kleur. Kep verder geen verstand van fotograferen enzo hoor maar misschien ga ik binnenkort es een digitaaltje aanschaffen...
Tevens zag ik dat er een memorycard van IBM beschikbaar is met een capaciteit van 1GB...is dit een go / no go?

• Reanimation
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-10-2025
LeMerchant schreef op 06 October 2003 @ 22:04:
Zo kzit es op de site van Norrod te kijken en kzie daar de Canon Powershot A300 staan. Opzich valt deze qua prijs wel mee. Wat specs:

Technische specificaties:
- Resolutie: 3.34 Mpixel
- Maximale resolutie: 2048 x 1536
- Type beeldsensor: CCD
- Digitale zoom
- Opslagmedia: CompactFlash type I
- Interne flitser
- Video functie + geluid
- Zelfontspanner
- USB 1.1
- Bestandformaat: JPEG
- Energie: 2 x AA baterijen

Is dit wat? of...en trouwens die foto's van een paar posts eerder van Hugo die zijn idd mooi qua kleur. Kep verder geen verstand van fotograferen enzo hoor maar misschien ga ik binnenkort es een digitaaltje aanschaffen...
Tevens zag ik dat er een memorycard van IBM beschikbaar is met een capaciteit van 1GB...is dit een go / no go?
Je kan beter de A70 nemen dan de A300 kijk is op www.dpreview.com voor reviews en/of samples

• LeMerchant
  • Laatst online: 22-07-2020

LeMerchant

Da's tochnie normaaaaal!

Thanx! kzalles ff kijken!

Verwijderd

ik ga mn olympus c300z verkopen (als iemand interesse heeft neem contact op aub)
En een ixus v2 (2dehands) weer kopen.

Mede omdat ik er toch niet zo super veel mee doe en graag een wat kleinere camera heb die makkelijk mee te nemen is.

• Reanimation
Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 08:59:
ik ga mn olympus c300z verkopen (als iemand interesse heeft neem contact op aub)
En een ixus v2 (2dehands) weer kopen.

Mede omdat ik er toch niet zo super veel mee doe en graag een wat kleinere camera heb die makkelijk mee te nemen is.
Het is NIET de bedoeling om dingen aan te bieden hier daarvoor heb je vraag/aanbod op Tweakers.net

Verwijderd

reanimation schreef op 07 October 2003 @ 14:43:
[...]

Het is NIET de bedoeling om dingen aan te bieden hier daarvoor heb je vraag/aanbod op Tweakers.net
Eerst lezen voordat je modje gaat spelen gast!!! 8)7
Er staat dat ik een ixus v2 ga kopen.....dit topic is dr voor bedoeld dat je zegt welke camera je hebt of wilt gaan kopen dus:
Ik heb (nog) een olympus c300z
En ik ga een ixus v2 kopen.

zo beter?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Huidige Camera: Canon EOS D30
Camera die ik wil gaan kopen: Canon EOS 1D of 10D
Beoordeling: 7
Waarom dit cijfer?: Omdat: Heerlijk een digitale spiegelreflex, maar 3MP begint vrij beperkt te worden, bovendien is de autofocus in low light niet alles, beter dan veel compact cams, maar slechter dan een 1D of 10D. Continuous shooting van 3fps is ook niet super en op hoge ISO waarden zou minder ruis wel welkom zijn. Al met al alles wat ik momenteel zou willen hoor, eerst maar wat in lenzen investeren :) Als de 1D door de komst van z'n opvolger flink zakt ga ik voor de 1D, anders wacht ik af wat de 10D gaat opvolgen, 80D ofzo :)
Foto: Wish I had one, mijn partitie met de foto's erop is 2 weken geleden gecrasht vlak voordat ik ging backuppen :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 07-10-2003 16:56 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 12:43

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 08:59:
Dit bedoeld die

Cons:::BB4E

• Reanimation
Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 16:49:
[...]

Eerst lezen voordat je modje gaat spelen gast!!! 8)7
Er staat dat ik een ixus v2 ga kopen.....dit topic is dr voor bedoeld dat je zegt welke camera je hebt of wilt gaan kopen dus:
Ik heb (nog) een olympus c300z
En ik ga een ixus v2 kopen.

zo beter?
(als iemand interesse heeft neem contact op aub) <-- dit bedoel ik ;)

Verwijderd

Heb nu: een polaroid 320 (nostalgie) een Rollei D23 (goeie kwaliteit 2,3 mp) en Canon G3
Ga voor: een 300D
Beoordeling: G3 is een heerlijke prosumer, daarom een 9 (maar ik wil een spiegeltje ;) )
Foto's:
hier wat
en hier wat
en tot slot hier wat

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:04
reanimation schreef op 07 oktober 2003 @ 14:43:
[...]

reanimation schreef op 07 oktober 2003 @ 17:06:
[...]

(als iemand interesse heeft neem contact op aub) <-- dit bedoel ik ;)
3 totaal onnodige postings (met de mijne erbij 4 dus), vind het feit dat jullie hierop reageren veel erger dan het feit dat hij zegt: als iemand interesse heeft neem contact op aub. Zijn posting ging in ieder geval nog altijd over hetgene waarover in dit topic gesproken word. Dat van jullie draagt totaal niets bij tot dit topic. Mocht je het ergens niet mee eens zijn doe dan een topic report en ga niet zelf onnodig zitten reageren.....Dank U.

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-02 09:06
Huidige Camera: HP 315
Camera die ik wil gaan kopen: HP 945 of Panasonic DMC-FZ10
Beoordeling: 6
Waarom dit cijfer?: Klein nikslensje, zeer veel ruis in donkere omgevingen, geen optische zoom. Toch heb ik al ruim 7500 foto's met het dingetje gemaakt. Ook is ie ruim 3 jaar oud. Je kan het zo'n 2MP cameraatje niet kwalijk nemen. Heb em ook enkele malen flink laten stuiteren maar hij doet het nog steeds!
Ik wacht op een review van de HP 945 en de bovengenoemde Panasonic. En dan kan het betere werk beginnen :)

Foto: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/foto/diefdijk5.jpg

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
Huidige Camera: Nikon Coolpix 3100
Camera die ik wil gaan kopen: nog geen idee, zo'n EOS 300D is wel leuk als ik later wat meer geld heb en met wat meer tijd me echt in fotografie ga verdiepen
Beoordeling: 7.5
Waarom dit cijfer?: Ben redelijk tevreden, plaatjes zijn STUKKEN beter dan mn HP318, maar ik gebruik de cam eigenlijk te weinig...
wat plaatjes vanuit het begin:
http://actieman.tripod.com/new/DSCN0013.html

I’m not like the OTTERS

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:02

BeaM-R

Powerrrrr

Huidige Camera: Canon powershot S45

Camera die ik wil gaan kopen: Voorlopig geen

Beoordeling: 9,0

Waarom dit cijfer?: Hele goede camera in deze klasse (compact). Enige minpuntjes is de rode ogen reductie die niet altijd even goed werkt en de macrofunctie vind ik ook niet uitblinken.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarno/meuk/a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarno/meuk/b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jarno/meuk/c.jpg

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Verwijderd

Huidige Camera: Canon powershot A60
Camera die ik wil gaan kopen: Minolta Z1 (10x zoom, 3MP)

Beoordeling: 8

Waarom dit cijfer?: deze camera is gewoon echt een hele prima cam. Ik heb alleen behoefte aan een grotere zoom, zeker aangezien ik graag natuur fotografeer. Ik twijfel nog wel over welke min. 6x zoom cam ik moet kopen, maar de z1 is het nieuwst en enorm snel qua focus&shutterlags... precies wat je nodig hebt met natuurfotografe en evt. sport.

Foto's: Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/tgreven/vlinder1024.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 10:41 ]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09-2025

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Wauw, dat is een mooie sfeervolle foto. Ik heb ook een 315 gehad maar ik heb de camera weggedaan omdat er niets aan in te stellen valt. Ook was ik niet tevreden over de kwaliteit van de foto's (snel onscherp, veel licht nodig). Maar als ik dit zo zie dan is dat heel anders als wat ik ervan heb gezien. Mooie foto dus. :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:23

OMX2000

By any means necessary...

Huidige Camera : Canon Powershot S30
Camera die ik wil gaan kopen : Sony DSC-F828

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

Heb een Powershot G2. Uitstekende camera.

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 18:30
Huidige Camera: Olympus C4000 Zoom

Camera die ik wil gaan kopen: geen, ik heb m net 1,5 maand

Beoordeling: 9,0

Waarom dit cijfer?: Perfect camera in mij ogen. Zeer veel instelmogelijkheden, ligt prettig in de hand en maakt zeer scherpe foto's.

Voor meer details:
http://cf.olympus-europa....intro.cfm?id=C%2D4000ZOOM

en de specs van de camera:
http://cf.olympus-europa....specs.cfm?id=C%2D4000ZOOM

wijze woorden

• Reanimation
Anticipation_AJT schreef op 07 October 2003 @ 17:26:
Waarom dit cijfer?: Klein nikslensje, zeer veel ruis in donkere omgevingen, geen optische zoom. Toch heb ik al ruim 7500 foto's met het dingetje gemaakt. Ook is ie ruim 3 jaar oud. Je kan het zo'n 2MP cameraatje niet kwalijk nemen. Heb em ook enkele malen flink laten stuiteren maar hij doet het nog steeds!
Ik wacht op een review van de HP 945 en de bovengenoemde Panasonic. En dan kan het betere werk beginnen :)

Foto: [afbeelding]
Een van de mooiste foto's van een HP 315 die ik ooit heb gezien, erg mooi mijn complimenten!! enne.. Panasonic DMC-FZ10 wil ik ook wel :9~

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
pentax 33l
beoordeling 8,5
omdat het super kwaliteit geeft, menu is heel makkelijk te bedienen, en het lcd schermpje kan je draaien dat is ook heel makkelijk kan je een pic van je zelf maken en kan je meteen zien hoe je er uit ziet :D

Verwijderd

Net weg camera : casio qv-4000 prima ding maar te weinig optische zoom en beetje langzaam.
Net gekocht camera : Kodak dx6490 mini review :

4mp, 10x optische zoom, (38-380mm) evf viewer, zeer groot lcd scherm op de achterkant.
Vol automaat, maar ook geheel met de hand in te stellen, 1 ding mist : handmatige witbalans.

Camera heeft 16mb intern geheugen, genoeg voor ongeveer 12 foto's. Rest gaat op SD/MMC kaart. Zeer goed afgewerkt (vergelijk b.v. de goede maar o zo plastic speelgoed minolta Z1). Macro stand is goed. Oplader voor li-ion met euro en uk/us stekker zit erbij

Geweldige camera voor die prijs (449) 1 maar : De jpeg compressie is niet instelbaar je kan wel kiezen uit verschillende foto maten (4mp, 3:2 verhouding, 2mp, 1mp) maar niet de compressie. De standaard compressie is wat te geweldadig waardoor je wat detail verliest in de foto's (zie ook b.v. de fuji S5000 die daarnaast ook nog eens vreselijke donkere hoeken in elke foto maak...)

Volgende Camera : de sony f828 die nog moet uitkomen, zodra die rond de 800 euro is gaat de kodak op marktplaats.nl ;-)

Verwijderd

Huidige camera : Minolta Dimage 7i
Ik ben nog niet van plan om dit beest te vervangen.
Cijfer : durf ik echt niet te geven aangezien ik 0,0 verstand heb van fotograveren.
Bediening is wel erg makkelijk en hij maakt super mooie foto's.
Als iemand van plan is om ook zo'n toestel te kopen dan zou ik wel aanraden om er een geheuge kaartje van 256 mb bij te kopen.
Want foto's in de hoogste resolutie zijn maar liefst 15 mb.

Ik zou graag een voorbeeld laten zien maar ik kan geen foto's plaatsen.

Verwijderd

RSP schreef op 22 September 2003 @ 15:42:
Canon Powershot G3
Canon D - serie
Beoordeling: 8 omdat ik nog een beginner ben met 't fotograferen, moet nog in de cam groeien om het zo maar te zeggen :)
Foto
[afbeelding]
of bedoel je een foto van de cam? :)
Trouwens mooie foto van een phelsuma madagascar grandis

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 22:01:
Huidige camera : Minolta Dimage 7i
Ik ben nog niet van plan om dit beest te vervangen.
Cijfer : durf ik echt niet te geven aangezien ik 0,0 verstand heb van fotograveren.
Bediening is wel erg makkelijk en hij maakt super mooie foto's.
Als iemand van plan is om ook zo'n toestel te kopen dan zou ik wel aanraden om er een geheuge kaartje van 256 mb bij te kopen.
Want foto's in de hoogste resolutie zijn maar liefst 15 mb.

Ik zou graag een voorbeeld laten zien maar ik kan geen foto's plaatsen.
euh waarom heb je een 7i dan als je niet weet hoe hij werkt? Zou je niet wat eenvoudiger beginnen?

Bericht hierboven

Verwijderd

Had gekunt, maar ik moet ook foto's maken voor mijn werk (reptielen).
Dus ik had een fototoestel nodig met een goede macro stand.
En wat ik al eerder zei de bediening is super makkelijk, ligt lekker in de hand,
heeft een lange sluitertijd instelling en het oog wil natuurlijk ook wat.
Maar het bedienings gemak gaf mij de doorslag om dit toestel te kopen.

• Floor-is
  • Laatst online: 11:12

Floor-is

5.2

Maar euh, waarom dan niet een CP995 of 4500 ofzo? Werken nog makkelijker en hebben ook nog eens een stuk betere macro :)

Bericht hierboven

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb een HP Photosmart 735, 3.2 MP effectief, 128 MB Secure Digital kaartje.

Afbeeldingslocatie: http://img.kelkoo.com/pdb/19101/large/27/85/278508.jpg

Aangezien ik 'm gewonnen heb met de GoT quiz ben ik er best blij mee, maar toch valt de kwaliteit van de foto's mee enigzins tegen. Het wordt al snel heel pixelig en ook kleuren kloppen niet helemaal. Ook gaan de batterijen sneller op dan je lief is.

Maar het is een vrij goedkope camera, maakt aardige foto's en aangezien ik 'm zelfs gratis heb gekregen heb ik niks te klagen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 11-10-2003 12:59 ]

The devil is in the details.

Verwijderd

Camera: Canon Powershot A60
2.0 Megapixel
3x optisch/3x digitale zoom

Beoordeling: 8 (mooie kwaliteit foto's, supermakkelijke bediening, veel opties)

Verwijderd

Ik krijg mijn Sony P72 hopelijk zondag, Heb hem wel al in mijn handen gehad, en vind hem niet echt te groot.
Beoordeling: Vorm een dikke 9, voor de rest weet ik het nog niet.
Waarom: Deze camera maak ik er maar van, Omdat hij gewoon bij veel reviews goed eruit komt en ik hem helemaal nieuw voor een hele mooie prijs kan kopen. en die Foto van AirX ziet er ook gewoon goed uit.

offtopic:
kan ik ook eindelijk eens goede fotos maken van mijn Mpio FL100 mp3speler, nu wordt iedereen gek van me dat ik de fotos nog niet geupdated heb

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-04-2025
Huidige Camera: Kodak DX6340
4x optische zoom
3,5x digitale zoom
SCHNEIDER-KREUZNACH VARIOGON Lens
Waarom dit cijfer?: Omdat: Ik heb niet heel veel verstand van fotografie maar hij maakt naar mijn mening goeie scherpe foto's en is heel erg makkelijk te bedienen. Minpunt is t formaat van de camera, omdat ik vind dat hij iets te groot is.
Foto:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~huntj039/webbie/libelle.jpg
Helaas is de kwaliteit iets verminderd door de compressie naar .jpg

[ Voor 9% gewijzigd door TheGHunter op 11-10-2003 15:36 ]

Verwijderd

Cam: Olympus C-740
Volgende: voorlopig niets misschien nog eeen opzetlens.
Waarom: je kan er veel mee en je kan er een onderwaterkast voor krijgen. een pree voor mij omdat ik veel op en onder water zit. Dat samen met 10X zoom is prima.
Een min puntje is wel dat de bediening wat aan de ingewikkelde kant is en dat de handleiding niet veel zeggent is |:( .
maar ver een goed toestel _/-\o_

Verwijderd

Floris schreef op 11 oktober 2003 @ 12:34:
Maar euh, waarom dan niet een CP995 of 4500 ofzo? Werken nog makkelijker en hebben ook nog eens een stuk betere macro :)
Oké, maar daar heb ik nu helaas niets meer aan.
Maar ik ben super tevreden met dit toestel :*)

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:40

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Was vandaag aan het browsen op de site van Powershot.com en zag daar een heel mooi toestel, de Powershot SD10.

Afbeeldingslocatie: http://www.powershot.com/powershot2/sd10/images/f1_img.jpg
4 megapixel, lekker compact en in 4 kleuren verkrijgbaar.
Op GoT heb ik er nog niks over gevonden dus dat zal wel weer een tijdje wachten worden.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Reanimation
Cow_tipping schreef op 11 October 2003 @ 18:36:
Was vandaag aan het browsen op de site van Powershot.com en zag daar een heel mooi toestel, de Powershot SD10.

[afbeelding]
Op GoT heb ik er nog niks over gevonden dus dat zal wel weer een tijdje wachten worden.
erg leuk cameratje idd :)

• Tarin
  • Laatst online: 14:45

Tarin

Just plain weird.

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 16:04:
Cam: Olympus C-740
Volgende: voorlopig niets misschien nog eeen opzetlens.
Waarom: je kan er veel mee en je kan er een onderwaterkast voor krijgen. een pree voor mij omdat ik veel op en onder water zit. Dat samen met 10X zoom is prima.
Een min puntje is wel dat de bediening wat aan de ingewikkelde kant is en dat de handleiding niet veel zeggent is |:( .
maar ver een goed toestel _/-\o_
De bediening van de Olympus camera's uit die serie (ultrazoom/C-hupeldepup) vind ik echt ideaal. Het is misschien eventjes wennen, maar als je eenmaal door hebt hoe het menuutje werkt, is het echt makkelijk.
Alleen de manual focus slaat nergens op, maar goed, geef mij maar een ring om de lens heen.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

Camera:
Canon 10D + lenzen : 50mm 1.8, sigma 24-70/2.8, canon 70-200/F4, canon 100-400IS, sigma 180mm macro, sigma 15-30mm, 3x 512mb CF's

Volgende:
Wanneer er een opvolger voor de 1D komt, misschien een betaalbare 1D.

Cijfer: 9

Waarom:
Een erg goede camera voor mij, prachtige kleuren, erg veel detail word gecaptured, mits je de sharpening technieken onder de knie hebt.

Bijzonder snel, vooral met de juiste lenzen.

Kan in het donker goed "zien" (ook afhankelijk van de juiste lens), opereert sneller dan mijn vorige camera, de Canon D30. Whitebalance zit er soms naast, maar met RAW is dat zeer makkelijk gecorrigeerd, zonder enig detail verlies. Bijzonder weinig momenten die ik niet kan vastleggen.

Voor mij geldt dan ook : ook al maakt de fotograaf de foto, de camera helpt enorm.

Foto :
Afbeeldingslocatie: http://www.digitallyactive.com/images/alone.jpg

Verwijderd

Tarin schreef op 12 oktober 2003 @ 00:14:
[...]

De bediening van de Olympus camera's uit die serie (ultrazoom/C-hupeldepup) vind ik echt ideaal. Het is misschien eventjes wennen, maar als je eenmaal door hebt hoe het menuutje werkt, is het echt makkelijk.
Alleen de manual focus slaat nergens op, maar goed, geef mij maar een ring om de lens heen.
de 740 is bij kruidvat in de aanbieding voor 479 e. ideetje?
ik denk dat k toch liever voor de minolta Z1 ga

Verwijderd

Tarin schreef op 12 oktober 2003 @ 00:14:
[...]

Ja opzich als je er aan gewend bent is best te doen en wat die manual focus betreft is handig met sportoto's dat je hem al scherp hebt. maar verder ook niet.
Verwijderd schreef op 14 oktober 2003 @ 09:53:
de 740 is bij kruidvat in de aanbieding voor 479 e. ideetje?
ik denk dat k toch liever voor de minolta Z1 ga
wat die prijs betreft ik zou nog eens bij de Tweakers.net Pricewatch kijken wand hij is er nu al voor minder

• Reanimation
Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 01:15:
Camera:
Canon 10D + lenzen : 50mm 1.8, sigma 24-70/2.8, canon 70-200/F4, canon 100-400IS, sigma 180mm macro, sigma 15-30mm, 3x 512mb CF's

Volgende:
Wanneer er een opvolger voor de 1D komt, misschien een betaalbare 1D.

Waarom:
Een erg goede camera voor mij, prachtige kleuren, erg veel detail word gecaptured, mits je de sharpening technieken onder de knie hebt.

Bijzonder snel, vooral met de juiste lenzen.

Kan in het donker goed "zien" (ook afhankelijk van de juiste lens), opereert sneller dan mijn vorige camera, de Canon D30. Whitebalance zit er soms naast, maar met RAW is dat zeer makkelijk gecorrigeerd, zonder enig detail verlies. Bijzonder weinig momenten die ik niet kan vastleggen.

Voor mij geldt dan ook : ook al maakt de fotograaf de foto, de camera helpt enorm.

Foto :
[afbeelding]
WOW! wat een mooie foto zeg :) zou ik ook wel willen hebben die camera, ik wil gewoon te veel :P

• Mex
  • Laatst online: 06-02 15:38

Mex

Ik denk dat het vernoemen van de Minolta Dimage X20 hier ook wel op z'n plaats is. Deze is ongeveer tegelijkertijd met de camera's in dit topic uitgekomen. Het gaat hier om het kleine broertje van de Xt. De X20 heef 2mp ipv 3mp, de optical viewfinder ontbreekt, en er gaan 2 penlights in ipv een accu'tje. Daarmee is ie wel een heel stuk goedkoper, voor 225€ kun je hem al krijgen.

Steves-digicams
Dpreview
Minolta

DiMAGE X20 Major Features

• Incredibly compact and lightweight camera
• Unique "folded" 3x 37-111mm optical zoom lens
• Macro close-up focusing as close as 3.9 inches
• 2-megapixel imager for images up to 1600 x 1200 pixels
• Motion video 320 x 240 with audio at 15fps, unlimited length
• 15-second audio notes can be attached to images
• 1.5-inch TFT color LCD monitor/viewfinder
• Self-portrait mirror on the front
• Color toning: B&W, sepia, red, blue or green filters
• 9-shot multi-frame capture mode at 3fps
• Unique image pasting function for picture-in-a-picture montages
• Date and time stamping on the image
• Minolta's CxProcess image processing provides clear and natural images
• 12-bit A/D conversion provides a finer tonal gradation
• Built in flash with Auto, Red-eye reduction, Night portrait and Fill modes
• Audio/Video output, NTSC or PAL selectable
• Removable flash memory cards (SD or MMC type)
• Epson PRINT Image Matching II compliant
• Powered by two standard AA type batteries
• USB 1.1 Mass Storage Compliant device

Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dimage_x20/x20_front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dimage_x20/x20_back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dimage_x20/x20_side_rt.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/dimage_x20/x20_side_lt.jpg

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Cow_tipping schreef op 11 October 2003 @ 18:36:

[afbeelding]
hier staat een review van dit uiterst geinige cameratje inclusief een paar test-shots. Deze zien er voor zo'n klein fixed focus lens camera'tje nog best acceptabel uit op zich :9

http://www.dcresource.com...t_sd10-review/index.shtml

toch vind ik 350 euro voor dit dingetje nog best prijzig (zie pricewatch, onder Ixus i)

• Renard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Huidige Camera:Sony DSC-S75
Waarom dit cijfer?: Deze camera maakt perfecte foto's, zelfs nog op A4 formaat. Ik vind het gebruik, menu's, eenvoudig. Verder heb ik nog een lens adapter met een UV en PL filter. Het stroomverbruik is zeer laag, een volle accu gaat 3 uur mee en dankzij de info lithium techniek geeft ie aan hoelang de batterij nog mee gaat in tijd!

Camera die ik wil gaan kopen: Sony DSC F828
Waarom deze camera:
Groot zoom bereik, Diafragma F=2.0-2.8, 28-200 mm :9~ kan ik eindelijk mn spiegel reflex camera (Nikon F65) wegdoen.
Gelukkig komt de F828 pas in december uit, dus kan ik nog ff sparen 8)

Foto gemaakt met de S75
De foto waarmee ik 4e ben geworden van de digi contest
klein formaat
groot formaat

• Luuk
  • Niet online
heb vandaag een Canon Ixus V3 gekocht

liep in Emmerich (net over de grens) vanmiddag, keek in etalage van fotowinkel, stond ie voor 289 euro :? (in pricewatch komt ie op 415 euro)

logische conlusie: gelijk gekocht :D :) heerlijk apparaatje :9

mijn dag is weer goed :)

• ko9
  • Laatst online: 13:53

ko9

Huidige Camera: Trust weetikveel-type
Camera die ik wil gaan kopen (volgende week waarschijnlijk): Minolta Dimage Z1 - € 413,-
Beoordeling huidige cam: 1,0, Brakke camera, maar was tot nu toe nooit geintresseerd in fotograferen.
Echter ga ik in Mei naar Kenia voor 3 maanden stage, en kwil daar natuurlijk wel flink wat foto's gaan schieten. Ik kies de Z1 vooral vanwege de zoom (ik fotografeer een tijger liever van 50m afstand dan van 2m :+ )
Bovendien wil ik er een X's-drive van 20 gb erbij kopen om de foto's op te slaan. En een heeele hoop batterijen aangezien ik vrijwel 3 mnd zonder stroom zit daaro :P
Foto: (nog) Niet Beschikbaar

• Reanimation
G-PHREAK schreef op 16 October 2003 @ 19:26:
heb vandaag een Canon Ixus V3 gekocht

liep in Emmerich (net over de grens) vanmiddag, keek in etalage van fotowinkel, stond ie voor 289 euro :? (in pricewatch komt ie op 415 euro)

logische conlusie: gelijk gekocht :D :) heerlijk apparaatje :9

mijn dag is weer goed :)
289 euro :D welke winkel was dat ;)

• Reanimation
*Schop* (het is veel meer dan 24 uur) :P

• Luuk
  • Niet online
reanimation schreef op 19 oktober 2003 @ 13:40:
[...]

289 euro :D welke winkel was dat ;)
Fotohaus Emmerich :)

Verwijderd

ik ga de A80 kopen (reeds besteld bij inkoopactie)

• Cannondale
  • Laatst online: 13:16
Volgens mij is de Pentax Optio S nog steeds niet voorbij gekomen :)

Huidige Camera: Pentax Optio S
Camera die ik wil gaan kopen: voorlopig geen :P
Waarom dit cijfer?: Omdat `ie superklein is, nette foto`s maakt voor
de beginnende gebruiker. Hij had echter wel wat sneller mogen zijn, foto`s
zijn vaak bewogen dus je moet wel een redelijk vaste hand hebben.
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~luyt0028/olifantje.jpg

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 05-01 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik zag vandaag een digitale camera voor 119, Euro.

Hij is wel 2,2 megapixel, maar volgens mij is het een goede koop? Nou zeggen mijn broer en goede vriend dat ze liever 3,2 willen, maar voor die prijs is het volgens mij een goede camera, toch??

Het gaat om een camera van Ricoh. Na heel wat gelezen kan ik concluderen dat 2,2 megapixel genoeg? Of zit ik ernaast?

Hier staan de Specs:
http://www.ricoh.co.jp/r_dc/dc/products/rr120/specs.html

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Reanimation
FrankGuthrie schreef op 30 oktober 2003 @ 21:59:
Ik zag vandaag een digitale camera voor 119, Euro.

Hij is wel 2,2 megapixel, maar volgens mij is het een goede koop? Nou zeggen mijn broer en goede vriend dat ze liever 3,2 willen, maar voor die prijs is het volgens mij een goede camera, toch??

Het gaat om een camera van Ricoh. Na heel wat gelezen kan ik concluderen dat 2,2 megapixel genoeg? Of zit ik ernaast?

Hier staan de Specs:
http://www.ricoh.co.jp/r_dc/dc/products/rr120/specs.html
2 MP is genoeg voor afdrukken op foto formaat en voor gebruik op internet, maar wil je meer dan is 3 mp of meer aan te raden.
verder is er niks mis met deze camera lijkt me.. maar misschien kun je toch beter wat meer geld uitgeven voor een camera van Canon, Minolta, Olympus, Nikon, Fuji of een ander bekend fototoestel-merk

Verwijderd

Huidige Camera: HP 945
Camera die ik wil gaan kopen: deze is al net 2 dagen oud
Beoordeling: 9
Waarom dit cijfer?: Omdat: zeer tevreden over automatische focus, als je ff snel piccie wil schieten. gaat het ook prima met automatische. en handmatig instellen is veel verbetert tov 850. maakt naar mijn mening maakt deze camera erg goede foto's. 5 mp is mooi voor mij omdat ik ook grote portret/poster kan laten drukken (via vriend). ben tevreden met deze baby.
Foto: http://home.wanadoo.nl/jericho/test foto's zijn wel groot, maar kwil op orginele formaat laten zien. er komen straks meer foto's van zuiderpark. experimenteren geweest daarzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 14:34 ]

Verwijderd

ik wilde een A70 of A80 kopen... maar hij is al een maand overal uitverkocht... :(

• Reanimation
PhroZ0rz schreef op 19 december 2003 @ 20:00:
KKKKKKIIIIIIIICCCCCKKKKKK, wat vinden jullie van me cam?
Ja, Leuk maar daar is dit topic niet echt voor bedoeld.
en wat we van de cam vinden is alsoieso moeilijk te beslissen,
aangezien ik em niet in mn handen heb gehad etc. ;)

• Peedy
  • Laatst online: 26-01 20:14
Huidige Camera: Aiptek Smart Megacam (RIP na er op Ameland een biertje overheen te hebben gegooid...)
Camera die ik wil gaan kopen: Fujifilm EX 20
Beoordeling: (Extern:) 7.1
Waarom dit cijfer?: Omdat ik die gevonden heb op Kieskeurig.nl :)
Review etc op KiesKeurig.nl
Foto:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa041866/salon2003/IMG00005.JPG

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 01-02 09:02
Mogen non Digitale camera's ook? Nee? Doe het lekker toch.

[Body] Nikon F65 + Battery grip
Voorbeeld met een Fuji Reala 100 film:
http://www.airliners.net/open.file/406652/L/

[Body] Nikon D100

[Lenzen] 28-80mm f/3.3-5.6 G & 70-300 f/4-5.6 G

[Digicam] Nikon Coolpix 2000
Voorbeeld:
http://www.airliners.net/open.file/395349/L/

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

• Marc H
  • Laatst online: 06-02 22:54

Marc H

- - Is wakker - -

reanimation schreef op 19 december 2003 @ 20:25:
PhroZ0rz schreef op 19 december 2003 @ 20:00:
KKKKKKIIIIIIIICCCCCKKKKKK, wat vinden jullie van me cam?

Ja, Leuk maar daar is dit topic niet echt voor bedoeld.
en wat we van de cam vinden is alsoieso moeilijk te beslissen,
aangezien ik em niet in mn handen heb gehad etc. ;)
Inderdaad, als je dan toch wil gaan lopen pronken, doe het dan goed:

Huidige cam: Canon 10D, 3x Sigma EX lenzen: 20mm F/1.8 + 24-70 f/2.8 + 70-200 f/2.8 + Sigma 28-200 f/3.5-5.6, Hoya UV filters voor de lenzen, Metz Mecablitz 54 mz3 flitser, 1.5 GB CF totaal, en verpakt in een Lowepro Mini trekker AW...

Camera die ik wil gaan kopen: Ik houd het wel even hierbij :)

Foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.cray.demon.nl/artis/3341.jpg

Hmm, laat ik nu net mijn nieuwe camera neergezet hebben :P

[ Voor 7% gewijzigd door Marc H op 19-12-2003 20:55 ]

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Huidige camera: Canon PowerShot S230 (Ixus V3)
Camera die ik wil gaan kopen: geen, of het moet de Ixus II zijn, ivm SD-geheugen
Waarom? Voor mij de ideale camera, ik neem hem overal mee naar toe en maak met automatische instellingen toch leuke plaatjes.
Foto: een saaie dan maar

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/19270/full.jpg

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Peedy
  • Laatst online: 26-01 20:14
Karlok[JY-616] schreef op 19 december 2003 @ 20:49:
Mogen non Digitale camera's ook? Nee? Doe het lekker toch.

[Body] Nikon F65 + Battery grip
Voorbeeld met een Fuji Reala 100 film:
http://www.airliners.net/open.file/406652/L/

[Body] Nikon D100

[Lenzen] 28-80mm f/3.3-5.6 G & 70-300 f/4-5.6 G

[Digicam] Nikon Coolpix 2000
Voorbeeld:
http://www.airliners.net/open.file/395349/L/
Anders lees je de startpost ff :? ;
Het is NIET de bedoeling om info over je Analoge Camera te geven dat kan hier:

[rml][ fotocamera] Welke analoge fotocamera heeft de tweaker?[/rml]
*zucht*

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ben van plan morgen een A60 te kopen.

Offtopic, weet iemand een goedkope winkel in Denbosch?

• Karlok[JY-616]
pEeDy16 schreef op 19 december 2003 @ 20:54:
[...]

Anders lees je de startpost ff :? ;

[...]

*zucht*
offtopic:
Dan negeer je even de F65 dan blijven de digi's over :P

Verwijderd

Ik heb een Fuji Finepix s602zoom, erg fijne SLR-like die mooie kwaliteit levert. Kort geleden heb ik een Raynox DCR1850 1,85x teleconvertor op de kop getikt maar deze heb ik nog niet intensief kunnen gebruiken :|.

De camera geef ik een 8,5. Er zijn betere en mooiere maar de prijs/kwali ratio vind ik uitstekend. De lens een 7. Het extra stukje zoom is erg prettig maar de chromatische abberatie is wel duidelijk aanwezig in lichte foto's bij maxi-tele (390mm :9~ ).

Afbeeldingslocatie: http://www.raynox.co.jp/comparison/images/dcr1850pro-s602.jpg
s602zoom icm Raynox DCR 1850

Met 8x 1800mAh GP's en 256mb 8x lexar CF is het een fijne combi.

Nieuwe camera? geen denken aan, ik heb deze net en je moet wel met een full SLR aankomen om dit ruimschoots te overtreffen ;).

Fotootjes:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/tryout2forinet.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/molen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/zononder.jpg

commentaar is uiteraard zeer welkom

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 23:33 ]

Verwijderd

zeer mooie foto's met dat pracht apparaat. Wel prijzig voor mij.

Ik heb net bij pixmania de Pentax Optio S4 besteld. Ik verwacht em dinsdag ongeveer. Gekocht voor 379,-

• dikiedik
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04-2025

dikiedik

de verkeers ont regelaar

huidige digicam : geen :'(

nieuwe digicam : canon A70 of A80 ben ik nog niet over uit
maar als je iets doet moet je t goed doen zeg ik altijd maar,
en met deze kun je gewoon alle kanten op (veel handmatige instelmogelijkheden)

ride on

• Sky2k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 13:37
Welke plaats staat de winkel?

Huidige digicam: geen:'(

Nieuwe digicam: Minolat Dimage Xt of canon A60 ben er nog niet over uit.
Heeft iemand een foto in het donker met Minolta? Ze zeggen dat de kwaliteit slecht is in het donker. En dat kan ik niet gebruiken als ik met de digicam mee uit ga :/

[ Voor 26% gewijzigd door Sky2k op 21-12-2003 00:48 ]

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 20:33

Spotter

Lichtnicht

Huidige Camera: Canon EOS 300D
Huidige lenzen: Canon EF-S 18-55mm f3.5-5.6 & Tamron 28-300mm XR f3.5-6.3

Cijfer: 9.5 voor de body en een 8 voor de lenzen (vooral de lichtonsterkte)

Planning nieuwe lenzen:
Voor de zomer en zeker: Sigma 50-500
onzeker en wanneer: Canon 50mm f1.8 & Canon 70-200mm f2.8 L IS USM & een lens in de 28-80 F2.8 hoek

foto: 300D met de tamron: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=190503

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-01 12:58

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 14:48:
ik wilde een A70 of A80 kopen... maar hij is al een maand overal uitverkocht... :(
vreemd, ik heb vorige week de A70 gekocht bij www.demion.nl en volgende dag binnen :P

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

huidige cam: Olympus C200zoom. 2.1mp en totaal 384mb geheugen. Ben er zeer tevreden mee, alleen formaat begint me wat tegen te zitten, ook nacht/flits foto's zijn niet altijd van toppie kwaliteit.

nieuwe cam: Na verkoop van mn huidige ga ik voor een minimale 3.1mp en (hopelijk) betere nachtfoto's. Precies merk/type nog nie echt, moet nog veel rondkijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik ben van plan om een dezer dagen een Casio Exilim EX-Z4 te kopen. Heeft iemand ervaringen ermee of foto's ermee gemaakt?
Bart

B.t.w. De kink verwijst naar de EX-Z3.

• Quitter3
  • Laatst online: 10-12-2025
Huidige Camera: HP 620 (2.1 MP + 3 x optische zoom)
Beoordeling: 7
Waarom dit cijfer?:

Foto's bij daglicht zijn zeer goed. Prima camera om mee te beginnen.
In het donker en met flits laat de kwaliteit af en toe te wensen over. Maar dit ligt aan hoe je de foto neemt. (Afstand, achtergrond)

Heb hem gekocht voor 150 Euro op HCC. Is mijn eerste en ik ben er tot nu toe heel tevreden mee.
Werkt makkelijk en ligt lekker in de hand.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:44
Ik heb 3 Cam in mijn bezit :)

De eerste
deze komt uit 1997.
Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/dec03/HP-01.jpg

deze komt uit 2002
Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/dec03/TRUST-01.jpg

En mijn nieuwste aan winst is de Canon A60.

Tot nu toe heb ik het meeste plezier gehad van die HP.
Trust was ehct een grote vergissing :( en deze A60 is zeker een goede aankoop geweest .

Omdat ik in 1 week tijd 80 foto's er mee heb genomen.
Dat kan ik van de TRUST zeker niet zeggen.

ALs daar 5 foto's mee gemaakt zijn is dat veel.
Oja misschien nog 1 filmpje.

En die HP heeft zijn geld wel opgebracht want daar heb ik heel veel foto's mee gemaakt.
En zal zeker nog geen afstand doen van dat ding.

[ Voor 19% gewijzigd door ravw op 22-12-2003 13:24 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 09:36

Bosmonster

*zucht*

We hebben al een aardige tijd de Pentax Optio 430.. Maar zijn eigenlijk al sinds het begin ontevreden over de beeldkwaliteit.

We zitten nu te denken om een Canon A80 te kopen.

• Dracoplasm
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-02 11:38
Ik heb nu een jaar de Sony DSC P2
Ik geef hem een 7, het is een heerlijk toestelletje alleen laat de zoom functie te wensen over, ik gebruik alleen de optische zoom maar dat steld ook niks voor.

Verder heb ik er tot nu toe wel mooie foto's mee weten te maken.

En de camera die ik op dit moment zou willen is de Sony DSC V1 omdat deze toch nog wel redelijk betaalbaar is ;)

9.000wp - Atlantic Explorer V4 270 - Itho Amber 120 - Victron MP 5000 GX 15kWh Eel

• ederooij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-01 21:36

ederooij

MOOOOOOOOOOOH

Huidige Camera: Sony DSC-V1
Camera die ik wil gaan kopen: Heb deze net 2 maanden en heb nog lang niet genoeg ervan.
Beoordeling: 9
Waarom dit cijfer?: Heb hiervoor de Pentax EI-200 gehad en die beviel erg goed. De sony bevalt ook erg goed maar vraagt toch een hoop gewenning. De snelheid wanneer er geflitst moet worden vind ik dan ook verbeterbaar. De resultaten zijn verbluffend dus verder geen slechte woorden over m'n V1
Foto: Helaas niet Beschikbaar

Heb bij de camera ook de telelens gekocht, tot op heden weinig gebruik van gemaakt. Binnenkort zal ik echter naar Scheveningen afreizen en hem op de proef stellen.

Bennie gek, ben een koe!

Verwijderd

Huidige camera: Canon A80
Cijfer: 8
Wrom: Fantastische camera in zijn soort en prijs kwaliteit verhouding. Enkel het lcd scherm is iet wat aan de kleine kant en heeft ie maar 3x optische zoom (ik ga echter binnenkort een telelns kopen, das wel een voordeel bij deze camera dat dat die er op kan)

Fotos:

Genoeg fotos beschikbaar op:

http://fuss.xerax.nl

• Marc H
  • Laatst online: 06-02 22:54

Marc H

- - Is wakker - -

Blackhole schreef op 22 december 2003 @ 13:19:
Ik heb 3 Cam in mijn bezit :)

De eerste
deze komt uit 1997.
[afbeelding]

deze komt uit 2002
[afbeelding]

En mijn nieuwste aan winst is de Canon A60.

Tot nu toe heb ik het meeste plezier gehad van die HP.
Trust was ehct een grote vergissing :( en deze A60 is zeker een goede aankoop geweest .

Omdat ik in 1 week tijd 80 foto's er mee heb genomen.
Dat kan ik van de TRUST zeker niet zeggen.

ALs daar 5 foto's mee gemaakt zijn is dat veel.
Oja misschien nog 1 filmpje.

En die HP heeft zijn geld wel opgebracht want daar heb ik heel veel foto's mee gemaakt.
En zal zeker nog geen afstand doen van dat ding.
80 maar???? in een WEEK????

* Marc H heeft met zijn 10D in 1 dag in totaal zo'n 1300 foto's gemaakt... (waarvan ik alleen de beste 200 van bewaard heb)

"Digital, i love it " :D

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen heeft:

Nikon Coolpix 885 zwart
3,3 Mpix
Sinds mei 2002. :)

Bevalt me prima!
Wil in de toekomst wel een camera met een draaibaar lcd schermpje... lijkt me gewoon handiger fotograferen.
Val misschien wel voor het swivel design van Nikon.

Eerst maar ff afwachten wat er beschikbaar komt volgend jaar. ;)

Whatever.

• The Bluesbro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 17:09
Huidige camera: Kodak DX3500
Cijfer: 7,5
Toekomstige camera: ik heb nog geen id

Heb hiervoor de HP C315 gehad was voor de prijs die ik er toen voor betaalde leuk
maar daar hield et ook bij op.
Ik heb tussendoor ook nog een stom ding van trust gehad, waarvan gezegt werd dat ie 3 mp had nou dus niet he, ik heb em na 2 uur terug gebracht.

En over de camera die ik nu heb ben ik zeer tevreden ik heb er een 128mb kaartje in zitten, en daar kan ik ongeveer 230 foto's mee maken op hoge kwaliteit. Et enigste nadeel aan deze camera is de zoom funtie dat ziet er niet uit.

http://home.quicknet.nl/q...ar/Site/MijnZooi/Foto.jpg

• Karlok[JY-616]
meendering schreef op 26 december 2003 @ 22:11:
* Karlok[JY-616] heeft:

Nikon Coolpix 885 zwart
3,3 Mpix
Sinds mei 2002. :)

Bevalt me prima!
Wil in de toekomst wel een camera met een draaibaar lcd schermpje... lijkt me gewoon handiger fotograferen.
Val misschien wel voor het swivel design van Nikon.

Eerst maar ff afwachten wat er beschikbaar komt volgend jaar. ;)
De Canon A80, erg popu.

Verwijderd

Huidige camera: HP 850
Cijfer: kan ik niet echt bepalen door geringe ervaring met andere camera's. B)

Door de grote zoom opties (totaal 56x) 8xoptisch en 7x digitaal kun je wel flink van afstand foto's maken, dat bevalt me zeker wel! Daarnaast zijn de foto's vaak goed scherp (vaak schiet ik foto's op 4,1MP maar dan compressie: op goed) op compressie ''best'' gebruikt hij zoveel geheugen van de kaartjes per foto :+

Als nadeel: hij is aardig groot en kan niet SUPER veel instellingen zelf doen, maar laat toch de meeste dingen op auto staan 8) .

Toekomst plannen: Nog een tv kabeltje kopen bij het dockingstation zodat we de foto's goed op de tv kunnen zien direct van de camera af! Daarnaast misschien een statief, erg handig in de natuur om vogels etcetera te schieten! :9

• Karlok[JY-616]
Verwijderd schreef op 27 december 2003 @ 21:04:
Huidige camera: HP 850
Cijfer: kan ik niet echt bepalen door geringe ervaring met andere camera's. B)

Door de grote zoom opties (totaal 56x) 8xoptisch en 7x digitaal kun je wel flink van afstand foto's maken, dat bevalt me zeker wel! Daarnaast zijn de foto's vaak goed scherp (vaak schiet ik foto's op 4,1MP maar dan compressie: op goed) op compressie ''best'' gebruikt hij zoveel geheugen van de kaartjes per foto :+

Als nadeel: hij is aardig groot en kan niet SUPER veel instellingen zelf doen, maar laat toch de meeste dingen op auto staan 8) .

Toekomst plannen: Nog een tv kabeltje kopen bij het dockingstation zodat we de foto's goed op de tv kunnen zien direct van de camera af! Daarnaast misschien een statief, erg handig in de natuur om vogels etcetera te schieten! :9
laat de 7x digitaal zitten, gebruik alleen de 8x optische zoom.
En vergroot de foto met een nette fotobewerkingsproggie.

Wil je nou mooie foto's ofni? Zet dan je camera op wat jij bedoelt dan "best" dus neem ik aan met de minste compressie de foto opslaan. En koop een grote geheugenkaart.

Verwijderd

Karlok[JY-616] schreef op 27 december 2003 @ 21:11:
[...]

laat de 7x digitaal zitten, gebruik alleen de 8x optische zoom.
En vergroot de foto met een nette fotobewerkingsproggie.

Wil je nou mooie foto's ofni? Zet dan je camera op wat jij bedoelt dan "best" dus neem ik aan met de minste compressie de foto opslaan. En koop een grote geheugenkaart.
Jonge ik kan wel fotograferen hoor. Digitale zoom gebruik ik eigenlijk nooit ;) . Grote geheugenkaart? 16mb+64mb+128mb allemaal sd geheugen, lijkt me wel aardig voldoende ;) . Ik vind de foto's met compressie: ''goed'' hardstikke goed en scherp zat. Als ik echt zeker wil zijn dat het een perfecte foto wordt van iets belangrijks ofzo, dan doe ik altijd als compressie: ''best''. Maar dat tussen goed en ebst scheelt bijna de helft van je geheugen opslag en dat vind ik te veel voor gewoon gebruik want ze zijn normaal al scherp 8)

• 4x2
  • Laatst online: 09:38

4x2

lộn xộn quá

Vorige camera: Trust Photocam 1300 (eigenlijk van pappie :P).
cijfer: mag negatief ook ;) ?

Ben er niet over te spreken, ding is kut, ding is traag, ding reageert niet en blablabla, kortom: Trust.

Huidige camera: Canon Powershot A60
cijfer: 8

Fijn ding, lekker veel aan in te stellen en kan behoorlijk veel voor z'n prijs. Heb er 128MB CF bij en 4x1800mAh GP batterijen+langzaamlader.
De 8 is omdat ik 'm toch wat te langzaam vind eigenlijk en de optische zoom toch wat te weinig is.

Camera die ik wil: Minolta Dimage Z1

Vind het wel een leuk ding, grote optische zoom staat me wel aan, ding schijnt vrij snel te zijn en echt duur is ie ook niet.

Zou natuurlijk liever een EOS 10D ofzo willen, maar dat gaat me nogal wat krasloten kosten denk ik :/.

leeg

• Goochem
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-11-2023
Canon Powershot S400 (Ixus), naar mijn mening de mooiste camera op de markt! Met buitengewone prestaties, 8) bevalt uitstekend!

Specificaties op Canon website

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00008OE6I.01.PT02.LZZZZZZZ.jpg

Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/B00008OE6I.01.PT01.LZZZZZZZ.jpg

Goochem

• Artz
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-02 09:06
Hier ben ik dan weer. ;)
Het is toch de HP945 geworden. Alhoewel ik nog weinig bunkers op de foto heb gezet (daar was ie voor gekocht) ben ik toch wel erg tevreden.
Soms wat chromatische afwijkingen en barrel distortion, maar over het algemeen zeer leuke plaatjes.
Dus..

Huidige Camera: HP 945
Camera die ik wil gaan kopen: Panasonic DMC-FZ10 (nogsteeds ja, als ie in NL uitkomt iig even uitproberen)
Beoordeling: 8.0
Waarom dit cijfer?: Het is geen topcamera maar bv de (auto) whitebalance is zeer goed te noemen, onder bijna alle omstandigheden. Ook de prijs (Ik heb hem voor €519,- gekocht) is voor de prestaties zeer bescheiden.

Foto: Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/stuff/hp945/koe.jpg

Meer foto's in het mapje: http://www.xs4all.nl/~ghmiddel/stuff/hp945/
Anticipation_AJT schreef op 07 oktober 2003 @ 17:26:

Foto: [afbeelding]

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Een paar dagen de Canon Powershot A70 gekocht (+64 Mb geheugen en Baterijlader) en moet zeggen dat ik er ernstig content mee ben. Voor mij is het de eerste digitale camera en de resulaten zijn tot nu toe boven verwachting.

Een van de eerste macro's:

Afbeeldingslocatie: http://www.zqcentral.com/downloads/digicam/merci.jpg

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

En ik heb ondertussen mijn Fujifilm 2600 verkocht en net een Pentax Optio S4 gekocht.
Een goed punt kan ik er nog niet over geven maar een tussenstand zou een 8,5 zijn. Hij is lekker licht en klein. (En neem hem dus overal mee naar toe) De kwaliteit is tot nu toe goed, en ik kan veel meer manueel instellen als bij de Fuji.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/snow/e700.jpg

*clixable*

• clonedonkey
  • Laatst online: 05-02 13:09
Camera : Olympus C-830L 1,3 MP
Ervaring : Vindt het een goede camera maar het probleem dat ik op dit momend heb dat er niet echt spectaculere foto's uitkomen alleen als ik ze op SHQ qualiteit neem en op 10x15 laat afdrukken zien ze er wel goed uit maar niet geweldig. Wat ik ook jammer vindt is dat er niks op in te stellen is. Maar omdat het toch maar 1,3 MP is vindt ik het een uitstekende camera !
Cijfer : 7
Koopplannen : Ik wil binnen een korte tijd toch een nieuwe camera kopen zit op dit momend te denken aan een Canon a70 of a80 gezien de ervaringen hier !

Maar ik heb toch nog even een vraagje ik zou eigenlijk een camera willen hebben waar je ook losse lenzen op kan zetten en ook meer kan zoemen. Zover ik weer kan de a70 of a80 dit niet welke raden jullie me dan aan in toch een prijsklasse van maximaal 450 euro ?

• tsjaar
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-03-2025
Anticipation_AJT schreef op 28 december 2003 @ 02:09:
<knip>
Camera die ik wil gaan kopen: Panasonic DMC-FZ10 (nogsteeds ja, als ie in NL uitkomt iig even uitproberen)
Hij is wel te koop bij progress.nl € 622.37 (Incl.)

Ik ben van plan een Kodak DX6490 te gaan kopen.
twijfel nog een beetje tussen de volgende:
Fuji FinePix S5000 - 397,- 3,1 Mp 10X
Kodak EasyShare DX6490 - 417,- 4 Mp 10X
Minolta DiMAGE Z1 - 372,- 3,3 Mp 10X
Olympus C-740 UZ - 358,- 3,1 Mp 10X
Olympus C-750 UZ - 431,- 4 Mp 10X

Hoop nog op een aantal prijsverlagingen begin 2004.. :-)

iemand nog suggesties?

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 21:51

EraZor

Don't mention the war

Heb zelf net Powershot S50 aangeschaft. Erg mooie camera; veel handmatige instellingen, toch redelijk compact (itt de Axx serie). Ben er errug teverden over. Enige referentie is een dony p9(?) 4Mpix van me pa. Vind de foto's die ik maak met mijn S50 veel mooie qua kleur en het aantal handmatige instellingen is ook een heel stuk ruimer. Nadeel van m'n S50: geringe levensduur van de accu. (heb er maar ééntje bijgekocht dus.... 8) )

• Spotter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-01 20:33

Spotter

Lichtnicht

clonedonkey schreef op 29 december 2003 @ 18:05:

Maar ik heb toch nog even een vraagje ik zou eigenlijk een camera willen hebben waar je ook losse lenzen op kan zetten en ook meer kan zoemen. Zover ik weer kan de a70 of a80 dit niet welke raden jullie me dan aan in toch een prijsklasse van maximaal 450 euro ?
Ik denk dat je dan toch aan de 300D moet (of hoger) als je digitaal wilt blijven. Helaas gaat dit niet lukken onder de €450, analoog misschien nog wel.

• ko9
  • Laatst online: 13:53

ko9

tsjaar schreef op 30 december 2003 @ 13:55:
[...]

Hij is wel te koop bij progress.nl € 622.37 (Incl.)

Ik ben van plan een Kodak DX6490 te gaan kopen.
twijfel nog een beetje tussen de volgende:
Fuji FinePix S5000 - 397,- 3,1 Mp 10X
Kodak EasyShare DX6490 - 417,- 4 Mp 10X
Minolta DiMAGE Z1 - 372,- 3,3 Mp 10X
Olympus C-740 UZ - 358,- 3,1 Mp 10X
Olympus C-750 UZ - 431,- 4 Mp 10X

Hoop nog op een aantal prijsverlagingen begin 2004.. :-)

iemand nog suggesties?
FZ10 staat daar wel op de site ja, maar die kunnen hem nog helemaal niet leveren :(
Verwacht wordt dat ie pas in maart naar NL komt (jaja in marketing zijn ze errug goed bij Panasonic :x)

Verder zit ik idd ook een beetje tussen bovenstaande cams te twijfelen, maar tot nu toe heeft de Minolta Z1 mijn voorkeur

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02 20:57

MaxPoweR

-=StopTech=-

Heb een Canon G2, vind hem alleen te groot om hem telkens mee te nemen. Ben aan het kijken voor een Canon S400 of een van de kleinere modellen van Casio of Pentax.

• clonedonkey
  • Laatst online: 05-02 13:09
Nu ik zit te kijken op de site van olympus vindt ik de Olympus C-740 UZ wel erg interesant door die grote zoom van 10x en tot 30x met digitale zoom erbij ! Maar wat ik me nu toch afvraag is wat raden jullie me aan ? Wat ik wil is normale vakantie foto's kunnen maken maar ook mooie foto's waarbij ik de camera zelf instel. En kan het instellen op die olympus net zoveel als die canon a70 ?

Ik zit op dit momend dus te twijfelen over een :

Olympus C-740 UZ
Canon A70
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste