Wekkel schreef op 18 September 2003 @ 09:15:
Ik weet niet wat de algemene voorwaarden van Vodafone inhouden, maar opzeggen omdat je rechten verruimd worden zonder enige inperking van andere rechten aan jouw kant lijkt mij nogal dubieus: je gaat er immers niet op achteruit. Als vodafone zou ik al snel geneigd zijn om in dat geval mooi niet thuis te geven.
In de voorwaarden staat dus dat je bij wijziging kan opzeggen. Er staat nergens dat die wijzigingen negatief voor je moeten zijn, dus volgens mij moet Vodafone dit gewoon accepteren.
Het is inderdaad stom dat Vodafone dit niet heeft ondervangen in de voorwaarden, zoals KPN, maar daarvoor is het nu te laat voor ze.
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 09:48:
De wijzigingen gaan per 1 okotber in dus denk dat je nu niet kunt opzeggen he!
... schriftelijk opzeggen met ingang van de DATUM van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging.
En die is dus 1 oktober!

Ga vandaag toch nog maar eens naar de vodafone winkel! Laat daarna nog maar eens horen hier wat ze te zeggen hadden!

Je kan opzeggen binnen dertig dagen... dus tussen 17 september en 17 oktober.
Je kan je opzegging alleen laten ingaan per 1 oktober. (Vermeld dus ook expliciet in je brief dat je per 1 oktober opzegt, en vermeld het alg.voorw.-artikel.) Dus als je nu opzegt, stopt je abo pas per 1 oktober. Als je in oktober opzegt, wordt je abo met terugwerkende kracht per 1 oktober stopgezet.
Dus nog een keer maw: de brief mag je ze sturen tussen 17 sep en 17 okt. Het abo wordt dan sowieso per 1 okt gestopt. Het is niet zo dat je pas per 1 okt naar de winkel mag sprinten om stop te zetten.
Overigens geldt dit alles dus alleen ALS je sowieso mag stopzetten.
=================================
Ik heb met 117 gebeld.
Men kon mij daar geen uitsluitsel geven...
Ik vroeg dus wat de wijziging inhield, en het antwoord was dat er een wijziging kwam in de 'datatarieven van Vodafone iZi en abonnee'.
Ze kon me niet vertellen of dit ook het recht gaf op te zeggen, maar raadde me aan het gewoon te proberen. Dat leek me niet zo'n fijn idee, dus als het goed is wordt ik nu zsm teruggebeld om wel zekerheid te hebben.
Ik voel me hier wel een beetje sneaky bij... toen ik dit bij KPN deed werden de tarieven ook daadwerkelijk een paar c verhoogd, wat me enkele euro's per maand zou gaan kosten.
Maar goed, uit de info van de telefoniste bleek nog niet of het nu negatief of positief was, en informeren kan geen kwaad.
[
Voor 31% gewijzigd door
wicher|IA op 18-09-2003 10:26
]