Toon posts:

Opzegging Vodafone per 1 oktober 2003

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.082 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb vorige week te horen gekregen dat je binnenkort weer een keer onder je abbonement komt van vodafone!
Heb dit vandaag na gevraagd bij de vodafone winkel! Ze zeiden me dat dit klopt en dit ingaat per 1 oktober 2003 er zijn een drietal wijzigingen maar dit zou in de kranten van vandaag staan!
Maar helaas heb ik gekeken in de krant van Limburgs Dagblad maar ik kan er niks over vinden!
Nu is mijn vraag heeft iemand hier meer over gelezen of gehoord! Zou graag willen weten hoe en wat!? _/-\o_

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dit is meer iets voor Internet & Telefonie, let voortaan even op waar je een topic plaatst ;)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-11 22:14
Heb vorige week te horen gekregen dat je binnenkort weer een keer onder je abbonement komt van vodafone!
Hoebedoelu ?

Ook verkeerde forum btw ...

Repareren doe je zo.

Verwijderd

Topicstarter
dit is toch het internet en telefonie forum

• m-m
  • Niet online

m-m

nu wel ja, ik heb het topic gemoved. maar toen Sine begon met het typen van zijn reactie stond het topic nog in Casemodding & Elektronica

[ Voor 55% gewijzigd door m-m op 17-09-2003 21:00 ]

Verwijderd

bedoel je niet dat je de abbonement mag opzeggen omdat er aanpassingen zijn/komen hun algemene voorwaarden?

• DFS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-09 09:17

DFS

zo dat zal wel beter zijn want ik heb in juni een abbo afgesloten maar ben nu mijn nieuwe telefoon kwijt geraakt en zit ik nu met dat abbo.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

Heb sinds januari al een abbo bij ze en ik moet nog tot 2 jaar volmaken. Als ik nu naar bv O2/telford/hoe ze tegenwoordig ook maar heten toe ga ben ik way goedkoper uit... then again, kom ik eerst weer niet bij vodafone in het klantenbestand.

Hoe permanent is zoiets eigenlijk? Kun je na een bepaalde tijd weer terug naar vodafone als je gebruik maakt van een dergelijke regeling?

Ik heb trouwens even op de vodafone site rond zitten zoeken, maar vindt hier niet echt iets over. (Ze zullen er natuurlijk zo min mogelijk ruchtbaarheid aan geven, maar neem aan dat het wel ergens staat). Ook via andere bronnen heb ik dit nog niet kunnen verifieren. Iemand anders hier wel?

[ Voor 42% gewijzigd door SilentStorm op 17-09-2003 21:25 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
je kunt opzeggen en daarna gewoon weer opnieuw aansluiten! dat weet ik nog van de vorige keer! ;)

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Volgende keer als iets vergeten ben, dan kan je beter gewoon de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:13
Ik heb mijn abbo nu bijna een jaar, betekent dit dat ik hem dan ook gewoon kosteloos kan opzeggen, en de mobiel kan houden ?

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

min vriendin heeft debitel via vodafone netwerk. komt zij ook in aanmerking? en wat zijn die veranderingen in de voorwaarden dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ehm ja zover ik weet kun je je telefoon houden maar wil graag meer informatie hebben! ;) En dit geld alleen voor vodafone abbonementen die echt rechtstreeks bij vodafone zitten dus niet via debitel zover ik weet! :)

• extraordinare
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-11 09:46
Zou wel fijn zijn als je nu kon opzeggen... kan je meteen ff live abotje mee pikken en een free telefoontje

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:35

aKra

Intentionally left blank.

Hmm... Opzich zou ik het wel weer willen doen, maar geen andere provider behalve KPN heeft goed ontvangst hier (Laren NH). Anders had ik graag Orange, Telfort of T-Mobile willen kiezen voor het goedkope abonnement.

Intentionally left blank.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf t-mobile en vodafone met abbonement 500 +75 sms dus als ik die kan opzeggen! :D Graag ga liever naar t-mobile! Super, goedkoper met aanschaf telefoon, goedkoper als je over belvooraad gaat, abbonement goedkoper! Dus nog w8 tot de eerste van de maand!

Maar ehm heeft iemand nou iets gelezen in de krant een of andere krant!????

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51
energy2000, Hoodlum2000 & ParagonEnschede: Lees de FaQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq
Bij nog een overtreding in dit topic (van welke aard dan ook) kun je een mail verwachten.

Ik heb een aantal replies verwijderd; Mensen, gebruik de edit knop !

• wicher|IA
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 20:54:
Waarom zeg je dat nu pas? :P

Gelijk maar weer even de alg. voorw. (AVC) van stal gehaald.

AVC artikel 8 lid 2:
De AVC en de tarieven mogen door Vodafone eenzijdig worden gewijzigd,
ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van AVC of
tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang
van de datum van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging. De
opzegging dient binnen dertig dagen na publieke bekendmaking ontvangen te
zijn. Partijen zijn elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd,
dan de openstaande betalingsverplichtingen.

En nog maar even ten overvloede: 'openstaande betalingsverplichtingen' is het geld dat je nog moet betalen, van vorige maanden en de lopende maand. Dat is niet het geld van de komende maanden waarvoor je contact eigenlijk ook gold.

Maar heeft iemand ergens een duidelijke bron? Sowieso morgen maar even snel 117 bellen.
3 Maanden geleden hetzelfde met KPN gedaan. Werkte op zich prima, enige was dat ik het zo kort van tevoren deed dat het nummer niet kon worden meegenomen. Nu heb ik een mooi nummer, dus wil ik er snel achteraan.

[ Voor 4% gewijzigd door wicher|IA op 17-09-2003 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
wicher schreef op 17 september 2003 @ 23:50:
[...]

Waarom zeg je dat nu pas? :P

Gelijk maar weer even de alg. voorw. (AVC) van stal gehaald, artikel 2 lid 8:
De AVC en de tarieven mogen door Vodafone eenzijdig worden gewijzigd,
ook ten aanzien van bestaande Overeenkomsten. Bij een wijziging van AVC of
tarieven mag Contractant de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang
zijn. Partijen zijn elkaar daardoor geen andere vergoeding of compensatie verschuldigd,
dan de openstaande betalingsverplichtingen.

En nog maar even ten overvloede: 'openstaande betalingsverplichtingen' is het geld dat je nog moet betalen, van vorige maanden en de lopende maand. Dat is niet het geld van de komende maanden waarvoor je contact eigenlijk ook gold.

Maar heeft iemand ergens een duidelijke bron? Sowieso morgen maar even snel 117 bellen.
3 Maanden geleden hetzelfde met KPN gedaan. Werkte op zich prima, enige was dat ik het zo kort van tevoren deed dat het nummer niet kon worden meegenomen. Nu heb ik een mooi nummer, dus wil ik er snel achteraan.
Dit gaat in vanaf 1 oktober! ;) dus dan ben ik in de winkel of heb dezelfde dag de brief op de post!

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
dus als ik het goed begrijp, kan ik kosteloos, mij vodafone (live!) abbo opzeggen, omdat ze een verandering doorvoeren in hun alg. voorwaarden en ik daar dus tegen zou zijn...

hmz leuk, heb het abbo pas 2 maanden, maar ik neem aan dat ik dan de telefoon mag houden?

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 23:54:
Dit gaat in vanaf 1 oktober! ;) dus dan ben ik in de winkel of heb dezelfde dag de brief op de post!
... schriftelijk opzeggen met ingang
zijn. ...

Nee dus. Je mag binnen dertig dagen na bekendmaking opzeggen. Dat is dus nu al.

Opzeggen kan alleen per 1 oktober ('per' is niet hetzelfde als 'op'). Wil ik mijn nummer echter dus meenemen, dan moet het nummer ook per se per 1 oktober worden overgezet, anders 'verdwijnt' het.
Vandaar dus dat ik als een speer moet opzeggen, en vooral: als een speer een nieuw abo moet nemen, zodat die tenminste nog 10 dagen hebben het nummer te pakken te krijgen.
Dat moet genoeg zijn, vorige keer gaf Vodafone zelf aan aan 8 dagen genoeg te hebben voor nummerportatie.

[ Voor 3% gewijzigd door wicher|IA op 18-09-2003 00:03 ]

• wicher|IA
OGangstah schreef op 17 September 2003 @ 23:59:
hmz leuk, heb het abbo pas 2 maanden, maar ik neem aan dat ik dan de telefoon mag houden?
Dat klopt.

In mijn geval betekent het een cashdeal van € 345 houden.

Oke, sommige mensen vinden het smerige trucs om zo op te zeggen. Anderzijds zou ik het evenmin netjes vinden als Vodafone eenzijdig jou meer geld afhandig kon maken zonder dat ik er iets tegen kon doen.

Beste lijkt me eigenlijk als Vodafone dit soort wijzigingen alleen laat ingaan voor nieuwe abonnees. Maar ja, als ze voor de huidige constructie kiezen, prima.
Het wordt onderhand een aardige bijverdienste dan. per 1 juni €320, per 1 oktober € 345.
Nu moet het alleen nog even 'officieel' duidelijk zijn...

• OGangstah
  • Laatst online: 04-01-2022
maar wat wordt er nu precies verandert in de algemene voorwaarden, of weet niemand dat?

• wicher|IA
OGangstah schreef op 18 September 2003 @ 00:08:
maar wat wordt er nu precies verandert in de algemene voorwaarden, of weet niemand dat?
Ik ben op zoek naar de laatste factuur... waarop het mogelijk staat.
Natuurlijk kan ik elke factuur vinden, behalve de laatste. :P

Goed, op de factuur staat het niet.
Ik vind het sowieso altijd wel smerig dat dit soort dingen met een advertentie in alleen de Telegraaf oid wordt vermeld.
Die lees ik dus (natuurlijk) niet, gelukkig is er nog zoiets als GoT. :)

[ Voor 28% gewijzigd door wicher|IA op 18-09-2003 00:20 ]

• GeeMoney
Weet iemand misschien ook het juiste adres waarnaar ik de aangetekende brief kan versturen?
Ik ben erg blij met de wijzigen, aangezien ik de peperdure rekeningen beu ben, en als ik ze vraag waar de extra kosten vandaan komen hebben ze een systeem storing :?

• wicher|IA
Op het Telecomvergelijker.nl-forum denkt men dat het niet waar is: http://www.telecomvergeli...v/2/forum/?thread_id=2776

Maar goed, hier wordt beweerd dat de Klantenservice zegt dat het wel zo is, dus morgen maar eens bellen, en nu misschien maar eens de Volkskrant van gister erbij pakken, hoewel ik dus bang ben dat het weer alleen in de Telegraaf stond.

================================

Goed, ik heb de Volkskrant gepakt, en jawel, de advertentie stond erin.
Echter, het gaat om een positieve wijziging, en alleen van de Live!-dienst.

Wat verandert er: de databundels van de Live!-voorraden worden groter.
Volgens mij is dit ook wel de goede advertentie, want de goede dag, en de goede pagina. (Voorwaardenwijziginen e.d. staan altijd op dezelfde pagina, bij de rouwadvertenties. Zal wel zijn om het leed te verzachten.)

Bij KPN stond destijds geloof ik nog in de voorwaarden dat je alleen kon opzeggen als de wijziging negatief voor je was. Bij Vodafone staat dat niet, dus dan zou je (mogelijk) ook kunnen opzeggen bij positieve wijzigingen. (Dat zou wel knap stom van ze zijn dan trouwens.)

Echter wel weer een moeilijkheid: het lijkt enkel een wijziging van Live! te zijn. Daarvoor zijn losse voorwaarden, waardoor je hiermee misschien alleen gratis tussentijds van je Live! af kunt, maar niet van je hele abo.

[ Voor 57% gewijzigd door wicher|IA op 18-09-2003 01:06 ]

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-10 22:40
* rewind. loves GoT

mijn telefoon is in de wasmachine geweest dus ben wel toe aan een nieuwe :)

Ik heb ook uit een vorig topic vernomen dat je ook gewoon telefonisch kan opzeggen ?

• GeeMoney
Ik vraag me inderdaad af, of dit allemaal waar is nu ik het artikel heb gelezen op de site van Telecom-vergelijker.nl.
Vooralsnog heb ik mijn brief klaarliggen om opgestuurd te worden, ik heb naar dit adres toe:
Vodafone Klantenservice
Postbus 1500
6201 BM Maastricht

Ook een zwarte lijst maken mag volgens mij ook niet, om later alsnog deze mensen ervan te beschuldigen immers het is een poging waard om een brief te sturen? Mocht het dus een gerucht zijn en je komt op die zwarte lijst, moeten ze volgens mij de betreffende brief als niet geldig beschouwen en gewoon weggooien?

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 18-09-2003 00:59 ]

• wicher|IA
The_Dart schreef op 18 september 2003 @ 00:58:
Ook een zwarte lijst maken mag volgens mij ook niet, om later alsnog deze mensen ervan te beschuldigen immers het is een poging waard om een brief te sturen? Mocht het dus een gerucht zijn en je komt op die zwarte lijst, moeten ze volgens mij de betreffende brief als niet geldig beschouwen en gewoon weggooien?
Ik stuur zelf sowieso alleen zo'n brief als ik het zeker weet.

Dan weet ik ook zeker dat ik er vanaf ben. Mogelijk zetten ze me dan wel een op een zwarte lijst. Dat mag volgens mij sowieso. Misschien mag doorspelen van die zwarte lijst naar andere bedrijven niet zomaar, ivm privacy.

• GeeMoney
wicher schreef op 18 September 2003 @ 01:08:
[...]

Ik stuur zelf sowieso alleen zo'n brief als ik het zeker weet.

Dan weet ik ook zeker dat ik er vanaf ben. Mogelijk zetten ze me dan wel een op een zwarte lijst. Dat mag volgens mij sowieso. Misschien mag doorspelen van die zwarte lijst naar andere bedrijven niet zomaar, ivm privacy.
Ben ik met je eens, maar hoe komen we er nou achter dat Vodafone inderdaad de tarieven/voorwaarden veranderd?Zie net dat je je post hebt ge-edit.
Ik heb dus helemaal geen !Live gedoe, en het houd dus waarschijnlijk op zie ik :'(

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 18-09-2003 01:12 ]

• wicher|IA
The_Dart schreef op 18 september 2003 @ 01:10:
maar hoe komen we er nou achter dat Vodafone inderdaad de tarieven/voorwaarden veranderd?
Lijkt me simpel: 117 bellen.
Ze mogen daar echt niet over liegen. Als ze zeggen dat het kan, kan het, anders niet. Ze gaan je echt niet op de zwarte lijst zetten omdat je telefonisch vraagt of het kan. (Dat lijkt me in elk geval sterk en overtrokken.)

[ Voor 18% gewijzigd door wicher|IA op 18-09-2003 01:16 ]

Verwijderd

Als er alleen een wijzing komt in de data bundel van V-live mogen dan ook de non-vlivers hiervan gebruik maken?

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 01:17:
Als er alleen een wijzing komt in de data bundel van V-live mogen dan ook de non-vlivers hiervan gebruik maken?
nee, waarschijnlijk hebben die andere voorwaarden en gelden die niet op de normale abbo's.
Iemand al 117 gebeld? ik zit momenteel op school en kan hier niet echt gaan bellen :9
(bedenkt zich net dat je pas vanaf 10 uur kan bellen, word dus in de pauze)

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 18-09-2003 08:23 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik weet niet wat de algemene voorwaarden van Vodafone inhouden, maar opzeggen omdat je rechten verruimd worden zonder enige inperking van andere rechten aan jouw kant lijkt mij nogal dubieus: je gaat er immers niet op achteruit. Als vodafone zou ik al snel geneigd zijn om in dat geval mooi niet thuis te geven.

Verwijderd

Topicstarter
wicher schreef op 17 september 2003 @ 23:59:
[...]

... schriftelijk opzeggen met ingang
zijn. ...

Nee dus. Je mag binnen dertig dagen na bekendmaking opzeggen. Dat is dus nu al.

Opzeggen kan alleen per 1 oktober ('per' is niet hetzelfde als 'op'). Wil ik mijn nummer echter dus meenemen, dan moet het nummer ook per se per 1 oktober worden overgezet, anders 'verdwijnt' het.
Vandaar dus dat ik als een speer moet opzeggen, en vooral: als een speer een nieuw abo moet nemen, zodat die tenminste nog 10 dagen hebben het nummer te pakken te krijgen.
Dat moet genoeg zijn, vorige keer gaf Vodafone zelf aan aan 8 dagen genoeg te hebben voor nummerportatie.
De wijzigingen gaan per 1 okotber in dus denk dat je nu niet kunt opzeggen he!
... schriftelijk opzeggen met ingang van de DATUM van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging.

En die is dus 1 oktober! ;) Ga vandaag toch nog maar eens naar de vodafone winkel! Laat daarna nog maar eens horen hier wat ze te zeggen hadden! >:)

Verwijderd

LET OP:

Ik heb net de dealerlijn gebeld. Dit kan uiteraard alleen als je een live bundel hebt. En ze zijn nog aan het kijken of je hele abo wordt gestopt of alleen je Live!-bundel.
Het zal hoogstwaarschijnlijk wel de hele bundel zijn.

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:14

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Gadver :(

ik had ook gehoopt om van mij vodafone abo af te kunnen en over te stappen naar t-mobile ofzo :(

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• wicher|IA
Wekkel schreef op 18 September 2003 @ 09:15:
Ik weet niet wat de algemene voorwaarden van Vodafone inhouden, maar opzeggen omdat je rechten verruimd worden zonder enige inperking van andere rechten aan jouw kant lijkt mij nogal dubieus: je gaat er immers niet op achteruit. Als vodafone zou ik al snel geneigd zijn om in dat geval mooi niet thuis te geven.
In de voorwaarden staat dus dat je bij wijziging kan opzeggen. Er staat nergens dat die wijzigingen negatief voor je moeten zijn, dus volgens mij moet Vodafone dit gewoon accepteren.

Het is inderdaad stom dat Vodafone dit niet heeft ondervangen in de voorwaarden, zoals KPN, maar daarvoor is het nu te laat voor ze.
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 09:48:
De wijzigingen gaan per 1 okotber in dus denk dat je nu niet kunt opzeggen he!
... schriftelijk opzeggen met ingang van de DATUM van de inwerkingtreding van de bekendgemaakte wijziging.

En die is dus 1 oktober! ;) Ga vandaag toch nog maar eens naar de vodafone winkel! Laat daarna nog maar eens horen hier wat ze te zeggen hadden! >:)
Je kan opzeggen binnen dertig dagen... dus tussen 17 september en 17 oktober.
Je kan je opzegging alleen laten ingaan per 1 oktober. (Vermeld dus ook expliciet in je brief dat je per 1 oktober opzegt, en vermeld het alg.voorw.-artikel.) Dus als je nu opzegt, stopt je abo pas per 1 oktober. Als je in oktober opzegt, wordt je abo met terugwerkende kracht per 1 oktober stopgezet.

Dus nog een keer maw: de brief mag je ze sturen tussen 17 sep en 17 okt. Het abo wordt dan sowieso per 1 okt gestopt. Het is niet zo dat je pas per 1 okt naar de winkel mag sprinten om stop te zetten.
Overigens geldt dit alles dus alleen ALS je sowieso mag stopzetten.

=================================

Ik heb met 117 gebeld.
Men kon mij daar geen uitsluitsel geven...
Ik vroeg dus wat de wijziging inhield, en het antwoord was dat er een wijziging kwam in de 'datatarieven van Vodafone iZi en abonnee'.
Ze kon me niet vertellen of dit ook het recht gaf op te zeggen, maar raadde me aan het gewoon te proberen. Dat leek me niet zo'n fijn idee, dus als het goed is wordt ik nu zsm teruggebeld om wel zekerheid te hebben.

Ik voel me hier wel een beetje sneaky bij... toen ik dit bij KPN deed werden de tarieven ook daadwerkelijk een paar c verhoogd, wat me enkele euro's per maand zou gaan kosten.
Maar goed, uit de info van de telefoniste bleek nog niet of het nu negatief of positief was, en informeren kan geen kwaad.

[ Voor 31% gewijzigd door wicher|IA op 18-09-2003 10:26 ]

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:14

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Zou je mischien ook kunnen vertellen om welk artikel in de algeme voorwaarden het hier gaat? kan het niet vinden :?

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

• wicher|IA
AngelDust schreef op 18 September 2003 @ 10:44:
Zou je mischien ook kunnen vertellen om welk artikel in de algeme voorwaarden het hier gaat? kan het niet vinden :?
Uhm, ik heb ze zelfs in het wit geciteerd in dit topic... :?
8.2

• GeeMoney
Je kan ook gewoon telefonisch opzeggen toch? Staat een menu voor als je 117 belt, ik bel gewoon vanmiddag op en dan leg ik het uit, heb ik gauw genoeg antwoord of het kan vanwege de tariefwijzigingen of niet toch?
(een brief duurt me eigenlijk te lang, en geeft niet de zekerheid dat het eigenlijk word opgezegd.

• cornelixnootje1
  • Laatst online: 17-01-2022
Ik ben blij met deze mogelijkheid.

Zeker nu ik me zo ongelooflijk genaaid voel, omdat de "terugzetregeling" voor de belminuten is ingeperkt.

Het is voor zover ik weet echt een kut-bedrijf. (Ook door bergen gezeik met portering etc.) Maar aan de andere kant ben ik er zo weer terug, als de cashbacks maar hoog genoeg zijn. :)

• wicher|IA
The_Dart schreef op 18 September 2003 @ 11:36:
Je kan ook gewoon telefonisch opzeggen toch? Staat een menu voor als je 117 belt, ik bel gewoon vanmiddag op en dan leg ik het uit, heb ik gauw genoeg antwoord of het kan vanwege de tariefwijzigingen of niet toch?
Nou tja.
Ik belde dus 117, en de telefoniste kon het me niet zeggen...
Ze zou terugbellen als ze het wel wist, als het goed is vandaag nog.
Ik vind sowieso dat ze verplicht zijn hier snel duidelijkheid over te geven.
(een brief duurt me eigenlijk te lang, en geeft niet de zekerheid dat het eigenlijk word opgezegd.
Ik zou anders maar voor de zekerheid óók een brief sturen, waarin je alles nog eens expliciet vermeldt (waarom, welk artikel, welke datum).

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 06:05
- Kan iemand me misschien vertellen op welke pagina van de Telegraaf van de 17e de advertentie staat ?
- Heeft iemand al duidelijkheid of het alleen over de databundel van Vodafone Live gaat, of dat je je hele abbo (spraak + data) kan opzeggen ?

• wicher|IA
In de Volkskrant staat het op dezelfde pagina als 'Familie en Relaties'.
Het is een vrij duidelijke, redelijk grote (1/8 pag.) advertentie, in zwart-wit, met een tabel erin.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb 'm gevonden, er staat niet met zoveel woorden in dat de huidige tarieven gewijzigd worden, alleen 'Tarieven per 1 oktober 2003'. Dit kan je als een impliciete aankondiging zien van een tariefswijziging, maar evengoed als de tarieven voor nieuwe klanten (de advertentie is vrij 'wervend' opgezet). Het is zeker geen nette aankondiging dat de tarieven gaan wijzigen. Ik vind 't een behoorlijke onvoldoende aankondiging dat de tarieven gaan wijzigen.

• wicher|IA
Wekkel schreef op 18 september 2003 @ 13:20:
Ik heb 'm gevonden, er staat niet met zoveel woorden in dat de huidige tarieven gewijzigd worden, alleen 'Tarieven per 1 oktober 2003'. Dit kan je als een impliciete aankondiging zien van een tariefswijziging, maar evengoed als de tarieven voor nieuwe klanten (de advertentie is vrij 'wervend' opgezet). Het is zeker geen nette aankondiging dat de tarieven gaan wijzigen. Ik vind 't een behoorlijke onvoldoende aankondiging dat de tarieven gaan wijzigen.
Hij staat op de pagina voor tariefswijzigingen.
Ik weet wel vrijwel zeker dat dit ook voor bestaande klanten geldt.
Anders hadden ze het niet op deze pagina gezet.

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11 20:34

Masselink

Voor de dorst

Als je een Debitel abbonnement hebt over het netwerk van Vodafone telt dat ook ?

Koffie en meer...

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

wicher schreef op 18 september 2003 @ 14:25:
Hij staat op de pagina voor tariefswijzigingen.
Ik weet wel vrijwel zeker dat dit ook voor bestaande klanten geldt.
Anders hadden ze het niet op deze pagina gezet.
Waarom staat het er dan niet expliciet? Het melden dat tarieven (voor nieuwe klanten) wijzigen is heel wat anders dan bestaande overeenkomsten wijzigen. Vodafone mag daar best wat duidelijker over zijn, op straffe van het niet toepasselijk zijn van de wijzigingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Wekkel op 18-09-2003 14:41 ]

• Ares
  • Laatst online: 08-11-2024
Het nu afsluiten van een abbo en 1 oktober opzeggen gaat zeker niet lukken? :)

• Sanderke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-11 14:29
cornelixnootje1 schreef op 18 September 2003 @ 11:40:
Zeker nu ik me zo ongelooflijk genaaid voel, omdat de "terugzetregeling" voor de belminuten is ingeperkt.
Bedoel je daarmee dat je na 4 maanden niet naar 1 abo lager mag overschakelen? :(
Dat is mij namelijk wel verteld... en per wanneer zou dat dan gewijzigd zijn? Anders is dat een mooi reden om eruit te stappen.

• TweakersOnly
  • Laatst online: 23:16
Sanderke schreef op 18 September 2003 @ 15:02:
Bedoel je daarmee dat je na 4 maanden niet naar 1 abo lager mag overschakelen? :(
Dat is mij namelijk wel verteld... en per wanneer zou dat dan gewijzigd zijn? Anders is dat een mooi reden om eruit te stappen.
Dit is inderdaad per 1 juni gewijzigd. Je mag max. 1 belbundel omlaag stappen tijdens je contractperiode. Als je een Vodafone 300 hebt afgesloten, mag je na 4 maanden alleen terugstappen naar een Vodafone 240, niet lager.

• Dafjedavid
  • Laatst online: 29-10 09:07
Das raar, ze hebben mij verteld dat je na 4 maanden onbeperkt kan wisselen. Wanneer is deze wijziging ingegaan?

[ Voor 164% gewijzigd door Dafjedavid op 18-09-2003 15:27 ]

Who Needs Windows...

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

-

Verwijderd

Dus, als ik het goed begrijp. Kun je dus na 30 dagen ( als je een nieuw abbo hebt ) het opzeggen zonder wat te betalen ?? Of dat er andere consequenties aan vast zitten ?? Ben van plan een SE T-610 te komen ( debitel op vodafone ) maar dan kan ik dus beter gewoon vodafone nemen en het na 30 opzeggen en m'n fone houden ?? Zonder er maar IETS voor te betalen of wat anders ??

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:05
The_Dart schreef op 18 September 2003 @ 11:36:
En? Al gebeld want ik (en velen anderen) ben benieuwd of deze truc dit keer ook weer werkt!!

Verwijderd

Je mag je telefoon houden, enige vraag die nu nog rest is of het voor de livebundel is of voor het hele abonnement...

ik houd dit topic in de gaten want ik ben verre van tevreden over de gang van zaken mbt het opzeggen van een verzekering....

• wicher|IA
Dat je je abo niet meer onbeperkt kon terugschroeven is ingevoerd per 1 juni. Daarvoor ben je nu te laat.
Of de huidige wijziging ook reden genoeg is op te zeggen is nog niet duidelijk.
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 15:43:
Dus, als ik het goed begrijp. Kun je dus na 30 dagen ( als je een nieuw abbo hebt ) het opzeggen zonder wat te betalen ?? Of dat er andere consequenties aan vast zitten ?? Ben van plan een SE T-610 te komen ( debitel op vodafone ) maar dan kan ik dus beter gewoon vodafone nemen en het na 30 opzeggen en m'n fone houden ?? Zonder er maar IETS voor te betalen of wat anders ??
Als je nu een abo neemt kun je die denk ik niet direct stopzetten. Het principe is namelijk dat ze met nieuwe voorwaarden komen, die je nog niet kende, en om die reden mag je zeggen 'daarmee ben ik nooit akkoord gegaan'.
Als je nu een nieuw abo neemt, weet je het al wel (het is al bekend), dus kun je die niet stopzetten.

Als er al kan worden stopgezet, geldt dat alleen voor bestaande abonnees.

Sowieso is het niet zomaar 'na 30 dagen'. Het is tot max. 30 dagen na bekendmaking van de wijziging, dus uiterlijk 16 oktober.

• cornelixnootje1
quote van telecomvergelijker.nl:
De tarieven veranderen inderdaad; maar ze lijken gunstiger dan het lijkt (zal weer eens niet zo zijn he?). Je gaat nu per 10 kb betalen; dit was niet zo. Verder worden de bundels verkleind om het overzichtelij te houden, maar ik vind het nog steeds ongunstig(er) (ge)worden (zijn)
Oh ja de link:
http://www.vodafone.nl/li...659&actionid=748&cnid=444
Voor in die 10 kb ben ik geinteresseerd. Was dat vroeger minder? Dan is het een negatieve wijziging!

De klantenservice heeft vandaag geprobeerd te overtuigen dat opzeggen niet kon omdat de regeling in je voordeel is. Ik geloof daar toch niet echt in, een wijziging is een wijziging. Iets waar ik niet voor getekend heb.

Behalve dat wordt in de AV niet gerept over types wijzigingen, alle wijzigingen zijn wijzigingen.

Nou werken er bij de klantenservice ook nog eens niet ál te slimme mensen... ;)

Verwijderd

Masselink schreef op 18 September 2003 @ 14:36:
Als je een Debitel abbonnement hebt over het netwerk van Vodafone telt dat ook ?
Nee dit kan dan niet, Debitel heeft zichzelf ingedekt hiertegen en is niet verantwoordelijk voor de wijzigigen van KPN of Vodafone. Kijk anders eens in de algemene voorwaarden van Debitel.

• wicher|IA
cornelixnootje1 schreef op 19 September 2003 @ 01:41:
quote van telecomvergelijker.nl:

[...]

Voor in die 10 kb ben ik geinteresseerd. Was dat vroeger minder? Dan is het een negatieve wijziging!

De klantenservice heeft vandaag geprobeerd te overtuigen dat opzeggen niet kon omdat de regeling in je voordeel is. Ik geloof daar toch niet echt in, een wijziging is een wijziging. Iets waar ik niet voor getekend heb.

Behalve dat wordt in de AV niet gerept over types wijzigingen, alle wijzigingen zijn wijzigingen.

Nou werken er bij de klantenservice ook nog eens niet ál te slimme mensen... ;)
Die 10 kB is inderdaad interessant. :)
Ik kan niet vinden of het op dit moment nog per kB wordt afgerekend. Het wordt niet expliciet vermeld, maar ze hebben het steeds over tarieven per kB, dus het lijkt me wel.

Nu wordt dat dus per 10 kB. De tarieven worden echter ook bijna gehalveerd, dus je hebt hier alleen nadeel van als je iets van 1 tot 5 kB per maand downloadt. :P
Echter: dit is volgens mij al genoeg om het een nadelige wijziging te noemen!

En inderdaad: de voorwaarden noemen alleen 'wijziging', en niks over de aard van die wijziging, of het resultaat ervan.

Dan zou de enige vraag zijn: kun je hiermee alleen van je Live! af, of van je hele abo?

De mensen zonder Live! zouden kunnen betogen dat ze mede voor Vodafone hebben gekozen vanwege de mogelijkheid er later Live! bij te nemen. Nu is Live! 'negatief' veranderd, en dit heeft dus indirect ook op mensen zonder Live! een negatieve invloed.

Zoiets indirects kon enkele maanden bij KPN ook, maar dit is nog even een graadje minder direct...

Verwijderd

laatste rekening had ik 20 eurocent ex btw voor het dataverkeer (GPRS) ik heb live zonder voorraad... maar kan niet vinden wat het per kB kost... anders kunnen we ff uitrekenen of het per kB was of per x kB :)

tis 0,0244 eurocent per kB incl btw

kom ik uit op 9,75 kB

zou voor mij dus al een nadelige wijziging zijn =)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 09:42 . Reden: tarieven gevonden ]

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:02
idd, is er iemand die het hele plaatje heeft??

Want dan kan iedereen daar gewoon zn gegevens uit halen en daar zn ding mee doen.

Heeft iemand vodafone al es gewoon gebeld ofzoow?

Ik zit nu in de les, dus dat gaat m nog ff niet worden...

Verwijderd

• sQuarecoW
xcuus had niet goed gekeken :<

Verwijderd

en de regeling is dus niet helemaal in ons voordeel... want je gaat gewoon betalen voor data die je niet gebruikt hebt...

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28
Nu wil ik wel eens weten of je nu kunt opzeggen of niet, en zo ja moet je dan een Live bundel hebben en zo ja, mag het een Live Zero zijn.... Is het dan alleen mogelijk om Live op te zeggen of omvat het het gehele contract/voorwaarden.

Wie kan het ons zeggen? de klantenservice werkt niet echt mee...

• sQuarecoW
ja, omdat je een telefoon abbonnement altijd vooruit betaald.

Maar je kunt er op deze manier wel een nieuwe telefoon uitslepen, dus dat is dan wel weer een voordeel te noemen dacht ik zo.

Verwijderd

Rick: ik heb live zero en zou op mijn laatste rekening benadeeld worden.... ik zou betalen voor iets wat ik niet gekregen / verbruikt hebt namelijk 0,25 kB

en ik zie live als een onderdeel van mijn vodafone abonnement. Zonder live heb ik niets meer aan mijn abo dus live eruit is vodafone eruit ;)

mja tis afwachten wat vodafone zegt....

Verwijderd

Net effe gebeld, naar vodafone..

ze wisten mij te vertellen dat ze niets wisten van opzeggen aan de hand van data verandering. Maar wel dat de sms tarieven zijn gewijzigd, namelijk van 22 eurocent naar 23 eurocent.

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 11:17:
Net effe gebeld, naar vodafone..

ze wisten mij te vertellen dat ze niets wisten van opzeggen aan de hand van data verandering. Maar wel dat de sms tarieven zijn gewijzigd, namelijk van 22 eurocent naar 23 eurocent.
Dat is ook apart, daar weet ik niets van.

Live of geen Live, je hebt getekend voor een contract met de mogelijkheid tot live voor een bepaald tarief, en dat is gewijzigd, en dat vind je kut, dus zeg je het op.

Zo simpel is dat. :)

• cornelixnootje1
Het tarief voor SMS-berichten buiten de SMS Voorraad bedraagt 0,22 euro per SMS-bericht
Van de vodafonesite, is dat een foutje?

• Syndicaat892
  • Laatst online: 04-01 19:45
Yahoooooo, dat betekent vandaag nog een opzegging de deur uit!
Sms van 22 naar 23, dat is voldoende!(voor de zekerheid zo nog wel ff bellen met 117)
Iemand nog tips voor een goeie cashbackdeal?Is het nu trouwens mogelijk om bij vodafone te blijven met nummerbehoud? })

Leef elke dag of het je laatste is, ooit krijg je gelijk!

Verwijderd

het is mij ook maar gezegd door een medewerker van vodafone, voor de zekerheid vanmiddag nog maar eens bellen...

Verwijderd

smskosten zijn alleen bij prepaid gebruikers... abonnementen betalen gewoon 0,22cent per sms.

het enige nadelige is dat je nu per 10kB af moet rekenen en eerder per kB.

ze wist trouwens ook niet echt waar het over ging =) zeker net begonnen ofzo :P

de enige reden die je hebt om op te zeggen is dus dat je geen zin hebt om te betalen voor iets wat je niet krijgt...

lijkt me vrij normaal ik ga toch bij de supermarkt geen 2 pakken melk afrekenen terwijl ik er maar 1 mee neem... :| het is een centenkwestie maar het gaat gewoon om het principe!

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 12:02 ]

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 09:36:
laatste rekening had ik 20 eurocent ex btw voor het dataverkeer (GPRS) ik heb live zonder voorraad... maar kan niet vinden wat het per kB kost... anders kunnen we ff uitrekenen of het per kB was of per x kB :)

tis 0,0244 eurocent per kB incl btw

kom ik uit op 9,75 kB

zou voor mij dus al een nadelige wijziging zijn =)
Nee, voor jou niet nadelig. De tarieven zijn dusdanig verlaagd, dat je dan toch goedkoper uit zou komen.
Alleen tussen 1 en 5 kB oid is het nadelig.

Het gaat er echter niet om of het voor jou ECHT nadelig is (geweest). Het gaat erom dat het theoretisch nadelig KAN zijn.
jwoskam schreef op 19 September 2003 @ 09:48:
Heeft iemand vodafone al es gewoon gebeld ofzoow?
Ik heb ze ook al gebeld (gisterochtend), maar die miep kon me geen uitsluitsel geven of er nu wel of niet opgezegd kon worden.
Ze zou me terugbellen als ze het wist, maar ik ga ze vandaag nog maar eens bellen, denk ik.

In de algemene voorwaarden vodafone datadiensten vind ik het volgende:
AV-data artikel 12 lid 3:
Indien door een wijziging van de Voorwaarden en/of de tarieven de verplichtingen
van de consument-Gebruiker aantoonbaar en in niet onbelangrijke
mate worden verzwaard of de rechten van de consument-Gebruiker aantoonbaar
en in niet onbelangrijke mate worden verminderd, heeft de consument-
Gebruiker het recht om de Overeenkomst binnen 30 dagen na het van kracht
worden van de wijziging op te zeggen zonder ter zake van die opzegging op
enigerlei wijze schadeplichtig te zijn.

Hierin staat dus wel expliciet dat de wijziging negatief moet zijn, en zelfs 'in niet onbelangrijke mate'.
Als er kan worden opgezegd zou dit dus sowieso op grond van artikel 8.2 AVC zijn.

In artikel 8.2 AVC wordt overigens gewoon gezegd 'de tarieven'. M.i. vallen de data-tarieven hier ook gewoon onder, en zou dit dus betekenen dat je kan opzeggen.
De data-tarieven horen toch evengoed bij de overeenkomst als de spraaktarieven? Lijkt me dus logisch dat wijziging hiervan ook evengoed recht geeft op opzegging.

[ Voor 37% gewijzigd door wicher|IA op 19-09-2003 13:11 ]

Verwijderd

wicher schreef op 19 September 2003 @ 12:40:
[...]

Nee, voor jou niet nadelig. De tarieven zijn dusdanig verlaagd, dat je dan toch goedkoper uit zou komen.
Alleen tussen 1 en 5 kB oid is het nadelig.

Het gaat er echter niet om of het voor jou ECHT nadelig is (geweest). Het gaat erom dat het theoretisch nadelig KAN zijn.

[...]

Ik heb ze ook al gebeld (gisterochtend), maar die miep kon me geen uitsluitsel geven of er nu wel of niet opgezegd kon worden.
Ze zou me terugbellen als ze het wist, maar ik ga ze vandaag nog maar eens bellen, denk ik.
qua kosten is het idd niet nadelig maar als die per-10kB-regeling er niet zou zijn zou het wel nadelig zijn :)

dus indirect is het wel nadelig, maar nogmaals het gaat me niet om het geld want dat zal nooit boven de 20 cent uitkomen maar het gaat me gewoon om de manier waarop ze het verdienen... geld vragen voor iets wat je niet krijgt :|

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Even een voorzetje van een mogelijke brief:
----

Dhr. Blabla
Blaatstraat 6
1234 AB Amsterdam

Vodafone N.V.
Postbus 3500
6401 CA Heerlen

Amsterdam, 19 september 2003

Onderwerp: Opzegging Vodafone contract

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw mededeling dat u per 1 oktober 2003 de facturatie van mijn datavoorraad verandert van de berekening per 1KB naar de berekening per 10KB, deel ik u hierbij mede dat ik niet akkoord ga met deze eenzijdige wijziging van de overeenkomst.

Daarom verzoek ik u vriendelijk mijn contract per 1 oktober kosteloos te ontbinden, zoals dit in artikel 2.8 van uw algemene voorwaarden (AVC) beschreven is.

Het gaat hierbij om het telefoonnummer 0612345678 met als klantnummer 311234567/00001.

Gaarne ontvang ik een schriftelijke bevestiging van het verwerken van dit schrijven.

Reactie uwerzijds afwachtende verblijf ik,

Hoogachtend,

Dhr. Blabla

Bijlage: kopie legitimatie

[ Voor 2% gewijzigd door real-doc op 19-09-2003 13:51 . Reden: wicher's gemierenneuk aangepast :-) ]

• wicher|IA
Brief is prima volgens mij.

Enkele details: het is kosteloos en akkoord. Misschien handig om 'algemene voorwaarden (AVC)' te zeggen, voor optimale duidelijkheid.

Misschien is het ook handig om ook nog een kopie van een (recente) factuur mee te sturen.
Bijlage(n) is natuurlijk een beetje nutteloos, als je toch maar 1 bijlage hebt. Het is geen automatisch gegenereerde brief toch? Doe gewoon 'bijlage' of 'bijlagen'.

Sorry, beetje mierenneukdetails, brief is heel goed.

Héb jij trouwens een datavoorraad? Ik heb zelf namelijk sowieso geen datavoorraad, dus als ik het zou willen opzeggen zou ik het erop moeten gooien dat ik die zou kúnnen nemen, en die mogelijkheid nu slechter is geworden.
Een stuk lastiger dan wanneer je gewoon al een datavoorraad had.

[ Voor 26% gewijzigd door wicher|IA op 19-09-2003 13:47 ]

Verwijderd

Wicher: hoeveel reclame maakt vodafone voor z'n livemogelijkheid?

daarmee willen ze aantonen / de consument over halen dat ze niet meer zonder live kunnen....

mja 't blijft een bedrijf =) bedrijven verdienen graag geld...

noiet geschoten is altijd mis natuurlijk

• real-doc
  • Niet online
wicher schreef op 19 September 2003 @ 13:45:
Brief is prima volgens mij.

Enkele details: het is kosteloos en akkoord. Misschien handig om 'algemene voorwaarden (AVC)' te zeggen, voor optimale duidelijkheid.

Misschien is het ook handig om ook nog een kopie van een (recente) factuur mee te sturen.
Bijlage(n) is natuurlijk een beetje nutteloos, als je toch maar 1 bijlage hebt. Het is geen automatisch gegenereerde brief toch? Doe gewoon 'bijlage' of 'bijlagen'.

Sorry, beetje mierenneukdetails, brief is heel goed.
De aanpassinkjes in de brief zijn gemaakt. Recente factuur is niet nodig, heb ik over geinformeerd bij Vodafone.
Héb jij trouwens een datavoorraad? Ik heb zelf namelijk sowieso geen datavoorraad, dus als ik het zou willen opzeggen zou ik het erop moeten gooien dat ik die zou kúnnen nemen, en die mogelijkheid nu slechter is geworden.
Een stuk lastiger dan wanneer je gewoon al een datavoorraad had.
Ik heb inderdaad een datavoorraad. Niet de Live! maar de wirelessweb. Daarvan ging alleen de facturatie veranderen, de kosten en datavoorraad niet.

Ik denk niet dat vodafone je laat opzeggen als je nu nog een datavoorraad aansluit, door die nu af te sluiten zou je namelijk al akkoord gaan met de nieuwe prijzen en niet op mogen zeggen.

Verwijderd

Real-doc: heb jij geinformeerd of het mogelijk was om op te zeggen op grond van de facturering? (10kB ipv per kB)?

en hoe zit het met nummer meenemen naar een andere provider? moet ik dat bij vodafone aangeven?

• real-doc
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 13:58:
Real-doc: heb jij geinformeerd of het mogelijk was om op te zeggen op grond van de facturering? (10kB ipv per kB)?
Ik heb net even gebeld en de medewerker wist het niet zeker. Tis natuurlijk altijd het proberen waard...
en hoe zit het met nummer meenemen naar een andere provider? moet ik dat bij vodafone aangeven?
Als je in de brief aangeeft dat je je nummer uitporteert naar een andere provider houden ze je nummer vast totdat ze een verzoek tot uitportering van een andere provider ontvangen. Tot die tijd betaal je uiteraard ook gewoon abonnementskosten aan vodafone.

• sQuarecoW
owkeej, maar als je je nummer wilt houden en bij vodafone wilt blijven?

gaan ze je niet weigeren op grond van het feit dat je net een paar dagen geleden hebt opgezegd??

En wat is de trouwens de goede volgorde? Ik neem aan dat je nu opzegt per 1 oktober en dat je voor die tijd een nieuw abo afsluit, al dan niet bij vodafone...

Verwijderd

je abo wordt opgezegd op de datum van verandering 1 oktober dus en dan blijft vodafone je nummer vasthouden totdat een ander eprovider er aanspraak op maakt.... voor zover ik weet =)

• GeeMoney
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 14:24:
je abo wordt opgezegd op de datum van verandering 1 oktober dus en dan blijft vodafone je nummer vasthouden totdat een ander eprovider er aanspraak op maakt.... voor zover ik weet =)
Ik ga nu bellen, 1 momentje...

• wicher|IA
real-doc schreef op 19 September 2003 @ 13:55:
Ik denk niet dat vodafone je laat opzeggen als je nu nog een datavoorraad aansluit, door die nu af te sluiten zou je namelijk al akkoord gaan met de nieuwe prijzen en niet op mogen zeggen.
Nee oke, maar dat was ook niet mijn gedachte.

De gedachte was als volgt:
Destijds heb ik dit abo genomen, met de mogelijkheid er een databundel aan te voegen tegen die-en-die tarieven. Mede door die mogelijkheid heb ik dit abo genomen.
Nu verslechterd die mogelijkheid ineens. Had ik dat destijds geweten, dan was ik (zogenaamd) niet akkoord gegaan. Nu dus ook niet, en zeg ik op.

't Is inderdaad heel twijfelachtig en indirect.

Echter, enkele maanden is zoiets bij KPN ook gelukt.
Die hadden drie varianten van FlexiBel. Van twee van deze drie varianten werden de prijzen verhoogd, de derde bleef gelijk.
Natuurlijk konden de klanten met de eerste twee varianten opzeggen, maar diegenen met de 3e variant ook!
Waarom? Bij het nemen van het abo gingen ze er vanuit te kunnen overstappen naar een van de andere twee varianten, tegen de toen geldende tarieven. Die mogelijkheid was nu verslechterd, waardoor ook zij konden opzeggen.

• real-doc
  • Niet online
jwoskam schreef op 19 September 2003 @ 14:19:
owkeej, maar als je je nummer wilt houden en bij vodafone wilt blijven?

gaan ze je niet weigeren op grond van het feit dat je net een paar dagen geleden hebt opgezegd??
Je kan je nummer niet terug naar vodafone porteren. Klinkt ook wel heel raar:
"Hoi vodafone, ik wil onder mn contract uit omdat ik het niet met jullie tarieven eens ben, maar ik blijf wel bij jullie."

Wat je wel kan doen is m overzetten naar een prepaid en dan terug naar een abonnement(denk ik, vraag dat even na voor de zekerheid).

Verwijderd

Ik heb ff geemailt met vodafone klanten service en die stuurde mij het volgende terug

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Per 1 oktober 2003 worden de Data- en live!Voorraden vergroot terwijl de
maandkosten gelijk blijven. Daarnaast is het aantal Data- en
live!Voorraden verkleind, zodat het aanbod overzichtelijker is geworden.
Voor klanten zonder Data- of live!Voorraad dalen de kosten voor het
gebruik van data aanzienlijk.

De tariefwijziging geldt voor nieuwe en bestaande klanten met een Data
(data zonder Voorraad, data 250KB - 50MB) of live!-aansluiting (live!
zonder Voorraad, live! ? 5 - live! ? 100).

Is dit nu een geldige reden voor opzegging can mijn contract?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 18:23:
Ik heb ff geemailt met vodafone klanten service en die stuurde mij het volgende terug

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Per 1 oktober 2003 worden de Data- en live!Voorraden vergroot terwijl de
maandkosten gelijk blijven. Daarnaast is het aantal Data- en
live!Voorraden verkleind, zodat het aanbod overzichtelijker is geworden.
Voor klanten zonder Data- of live!Voorraad dalen de kosten voor het
gebruik van data aanzienlijk.

De tariefwijziging geldt voor nieuwe en bestaande klanten met een Data
(data zonder Voorraad, data 250KB - 50MB) of live!-aansluiting (live!
zonder Voorraad, live! ? 5 - live! ? 100).

Is dit nu een geldige reden voor opzegging can mijn contract?
lijkt me niet, ik heb zelf geen live of data pakket dus ik denk dat ik het ook kan schudden :)

• TweakersOnly
  • Laatst online: 23:16
Ik heb net ff naar de klantenservice gebeld om de SMS-tarieven per 1 oktober op te vragen, dit gaat omhoog van 22 naar 23 eurocent idd. Dit is dus zeker een geldige reden om het abonnement op te zeggen. :)

BTW. Kan iemand dit verhaal bevestigen?

Verwijderd

tweakersonly: mij werd verteld dat dit louter voor de prepaidklanten is....

kan iemand dat morgen ff navragen? ik moet dan werken namelijk...

• ESteg
  • Laatst online: 21:04
real-doc schreef op 19 september 2003 @ 17:08:
[...]

Wat je wel kan doen is m overzetten naar een prepaid en dan terug naar een abonnement(denk ik, vraag dat even na voor de zekerheid).
Dit kan, weet ik uit ervaring... :)

Verwijderd

Ik bevestig het verhaal van tweakersonly, het is mij namelijk ook gezegd.

• cornelixnootje1
real-doc schreef op 19 september 2003 @ 17:08:
[...]

Je kan je nummer niet terug naar vodafone porteren. Klinkt ook wel heel raar:
"Hoi vodafone, ik wil onder mn contract uit omdat ik het niet met jullie tarieven eens ben, maar ik blijf wel bij jullie."

Het kan, maar het is doffe ellende. (Ervaring)

Je hebt een prepaidkaart nodig. (25 euro, incluis 15 euro waarvan je 10 pas na een paar weken krijgt zodra je een registratieformulier hebt ingevuld) En een beltegoegkaart van 20 euro om je minimale portatiekosten te halen: 9 euro.

Totaal 45 euro.

En ze treiteren je met lange wachttijden, onder het mom van "we hebben het zo druk". Bij de citypoint legden ze me uit dat dat bullshit was. Ze willen gewoon niet dat je daarna weer een nieuw contract afsluit. Tenminste niet toen, toen de cashback op 1jarig 300 minuten nog 393,30 euro was.

Het is een ongelooflijk gedoe dus, maar als je wilt wachten, en toevallig nog ergens een (geldige) prepaidsimkaart hebt liggen waar nog minimaal 9 euro op staat, misschien de moeite waard.

Verwijderd

Topicstarter
was vandaag bij belcompany en die wisten mij ook nog te vertellen dat er per 1 september ook al de abbonementskosten zijn verhoogd dus als ik snel was had ik nog de mogelijkheid! dus morgen bellen!!! >:)

• cornelixnootje1
Verwijderd schreef op 19 september 2003 @ 23:20:
was vandaag bij belcompany en die wisten mij ook nog te vertellen dat er per 1 september ook al de abbonementskosten zijn verhoogd dus als ik snel was had ik nog de mogelijkheid! dus morgen bellen!!! >:)
Wat een onzin.

kijk hier: http://www.vodafone.nl/4_...=565&actionid=330&cnid=57 en even op je oude facturen...

Hoeveel verschil zie je?

Volgens mij zijn telecomverkoopbaantjes alleen weggelegd voor onnozelen... * zucht * :)

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

cornelixnootje1 schreef op 19 September 2003 @ 23:51:
[...]

Wat een onzin.

kijk hier: http://www.vodafone.nl/4_...=565&actionid=330&cnid=57 en even op je oude facturen...

Hoeveel verschil zie je?

Volgens mij zijn telecomverkoopbaantjes alleen weggelegd voor onnozelen... * zucht * :)
Hoho!!!

Druk eens op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif boven mijn post, kijk dan eens in mijn profiel?

Moet ik mij ook aangesproken voelen?

[ Voor 10% gewijzigd door Ginz op 20-09-2003 09:33 ]

-

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 22:47:
Ik bevestig het verhaal van tweakersonly, het is mij namelijk ook gezegd.
Zeker?
Wordt SMS dus 23 c, voor abonnees?
Het lijkt me namelijk sterk... het wordt nergens genoemd op de website. Ook heb ik 117 gebeld laatst en gewoon gevraagd wat er veranderde, toen noemde ze alleen de datatarieven.

Verwijderd

en mij is dus verteld dat het voor prepaidklanten is...
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste