-= Radeon Topic - Deel 68 =-

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.206 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Tweety
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04
Even een vraag die ik graag met absolute zekerheid beantwoord zou hebben:

heeft de Radeon 9600 (Pro) mounting holes rond de chipset? Dit ivm installatie Zalman ZM80C-HP.

:)

Carpe Noctem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:08
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey is er een bios voor mijn radeon 9500 64mb die hem naar een pro maakt?
met de softmod lukt alles run het all meer dan een maand
en kan o/c naar 340/310 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hjs schreef op 07 October 2003 @ 14:47:
Waarom heb je voor videobewerken eigenlijk een videokaart nodig?
De tv-in is eigenlijk toch achterhaald, het beeld haal je toch binnen via Firewire e.d. ?

btw, de Asus TX kaarten krijgen wel video-in, mocht je het toch nodig hebben.
Diverse videobanden zijn bij mij toch nog analoog... firewire doet daar weing mee (toch ?) als ik ze wil omzetten op een DvD'tje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Daar zit wat in, maar ben je dan niet beter uit met een losse capture\tv kaart?
Wat me bij staat is dat die AIW dingen ook wel eens wat lager geklokt zijn. Wil je over een jaar een nieuwe videokaart, ben je weer verplicht een AIW te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ok ik weet dus waarom me sapphire 9800 pro direct3d test niet wou weer geven. :S

had hem aangesloten via dvi op me vision master pro 453
Mensen deze combi is gewoon bagger. had vaage dingen met me beeld, signaal verlies etc nu op de normaale uitgang en alles werkt perfect. iemand nog meer dit soort ervaringen gehad?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Vanaf morgen beschikbaar. Catalyst 3.8 inclusief het nieuwe Catalyst logo:

Afbeeldingslocatie: http://theskank.modszone.com/Pics/newcat.jpg

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

vergeet niet de meesterlijke PR uitleg van zo'n logo :D :
The four metallic balls are indicative of the four individual software components of the CATALYST software suite (they are drivers, Multimedia Center, Hydravision, and Remote Wonder software). The big red ball in the middle is supposed to reflect the ATI/RADEON brands. The logo shows how integral the CATALYST components are to the big RADEON brand. Also notice how the CATALYST "balls" are fast moving and in constant motion. This indicates the flurry of updates we provide our users, and how CATALYST truly is the most advanced software suite in the market.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Oh ja. Vergeten. :D

Maar ze hebben blijkbaar zelf ook vergeten dat ze een nieuw logo hadden. :D

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

tsja das dus nogmaar de vraag, volgens mij is dat "nieuwe" ATi logo helemaal niet nieuw, stond 2 jaar geleden al op mn Radeon 8500 doos. Denk dat het een Bij logo is voor dingen waar mensen het makkelijk kunnen herkennen als zowel naam als logo, en dat de andere et echte logo blijft. er is namelijk helemaal GEEN nieuws van ATi gekomen over een nieuw logo, dus verwacht dat de 2 gewoon nog lekker lang naast elkaar blijven bestaan...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds enige tijd een probleem met mijn Point of view 9700 pro, ik heb
de volgende pc: pov 9700 pro, asus p4p800, p4 2,4 800 mhz, 512 mb ram.

Ik heb veel vastlopers in spellen, bijv in 3dmark 2003 in de eerste game test slaat de computer al vast, als ik in Smartgart de agp op 4x zet dan is het probleem verholpen alleen zie ik in diverse spellen vooral in 3dmark 2003 van die witte puntjes in beeld, de kaart loop op 324/312. als ik het geheugen overklok naar 324 dan ziet het er helemaal niet meer uit.

Zijn er mensen met deze problemen ?, ik sta op het punt een ander videokaart te kopen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels99 schreef op 07 October 2003 @ 12:57:
[...]

Ik zou eens kijken wat de verschillen zijn, een ATI Radeon 9800 All in Wonder is best een dure kaart, maar je zou ook kunnen denken geld speelt geen rol en kijk voor een wat mindere ATI kaart en een duurdere professionele videobewerkings kaart van Pinnacle: DV 500 enz.. Maar je zegt zelf al dat je ook graag games, speelt dus ik zou de eisen allebei goed tegen elkaar zetten. Wil je bijvoorbeeld oefenen met videobewerking dus zou je kunnen kijken voor iets minder dure kaart. Of zijn de games die je speelt nie veeleisend :) Goed afwegen :Y)
Thanks, ik speel graag fps-vreters dus die Radeon-chip zal zeker niet ongebruikt blijven.. Wat betreft dat video bewerken heb je eigenlijk wel gelijk.. En ik heb in principe alleen het verkoop-verhaaltje op de ATI-site gelezen en dat is altijd veelbelovend. Thanks again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, ff een vraagie tussen door. ik heb dus gisteren mijn kaart getest doormiddel van 3d mark, mijn score was 115 ( :? ) welke score zou ik kunnen verwachten van een radeon 9600?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 15:01:
ok, ff een vraagie tussen door. ik heb dus gisteren mijn kaart getest doormiddel van 3d mark, mijn score was 115 ( :? ) welke score zou ik kunnen verwachten van een radeon 9600?

bvd.
wat zijn je systeem specs?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Club3D Radeon 9600 pro.
In 3d mark 2003 heb ik een score van 3359.

http://service.futuremark.com/compare?2k3=1383647

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Ik heb rage 3D gedownload en daar zag ik dat mijn default core clock 378MHz is en dat mijn Memory Clock 337.50 is.
Nu is mijn vraag klopt dit wel volgens mij moet dit veel hooger zijn.
Op de ati site staat dat de 9800 pro een core van 380MHz moet hebben en een memory van 680?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 18:12:
hey is er een bios voor mijn radeon 9500 64mb die hem naar een pro maakt?
met de softmod lukt alles run het all meer dan een maand
en kan o/c naar 340/310 :D
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:50

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

idioteque schreef op 08 October 2003 @ 15:40:
Ik heb rage 3D gedownload en daar zag ik dat mijn default core clock 378MHz is en dat mijn Memory Clock 337.50 is.
Nu is mijn vraag klopt dit wel volgens mij moet dit veel hooger zijn.
Op de ati site staat dat de 9800 pro een core van 380MHz moet hebben en een memory van 680?
378=afgerond 380 Mhz ;)

En

338 * 2 (want het is ddrgeheugen :) )=680 Mhz

Klopt dus helemaal :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idioteque
  • Niet online

idioteque

Citius, Altius, Fortius

Oke bedankt werd al bang :)
Vond het al zo vaag maar zat aan ddr geheugen te denken.
Bedankt in iedergeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer gewoon een bios te vinden via Google of van de site van de fabrikant. Maar wees er wel voorzichtig mee welke je erop flasht. Zelf zou ik hem gewoon zo overgeklokt laten zonder hem te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:13
Misschien is het al een keer langs geweest, maar zijn er hier mensen die ervaring hebben met Kabel aanbieder Delta icm een AIW kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 09:46:
Ik heb zelf sinds enige tijd een probleem met mijn Point of view 9700 pro, ik heb
de volgende pc: pov 9700 pro, asus p4p800, p4 2,4 800 mhz, 512 mb ram.

Ik heb veel vastlopers in spellen, bijv in 3dmark 2003 in de eerste game test slaat de computer al vast, als ik in Smartgart de agp op 4x zet dan is het probleem verholpen alleen zie ik in diverse spellen vooral in 3dmark 2003 van die witte puntjes in beeld, de kaart loop op 324/312. als ik het geheugen overklok naar 324 dan ziet het er helemaal niet meer uit.

Zijn er mensen met deze problemen ?, ik sta op het punt een ander videokaart te kopen.

Alvast bedankt
Kan het een warmte probleem zijn? Ik had hetzelfde met een Club3d Radeon 9700, toen ik de airflow in de kast wat verbeterde (dmv het verplaatsen van een paar pci kaartjes :+) werkte het perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
Heeft de RADEON 9800 SE ook mounting holes rond de chipset; ik zou er de Zalman ZM80C-HP zetten??????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Shit man... Rage3d ligt bij mij op z'n gat. ;( Dus ik ging maar even wat surfen en kwam toen per toeval uit op de Release Notes van Catalyst 3.8. :D Niet eens gekeken of andere sites er al melding van gemaakt hadden, maar gewoon de 37 in 38 verandert op de ATi site. :D

Bij deze dus:

OpenGL and D3D tabs combined into one
CATALYST™ 3.8 introduces a new user-friendly 3D control panel. The 3D control panel combines the current D3D and OpenGL tabs into one tab called ATI 3D.

Game Profile Feature
CATALYST™ 3.8 provides users with the ability to create 3D profiles so that every game can have its own unique settings. The custom sections of the control panel can now be used to individually configure 3D settings such as Anti-Aliasing, Anisotropic filtering and SMARTSHADER™ effects. These additions allow gamers to activate exciting pixel shader effects in any Direct3D or OpenGL application.

CATALYST™ Uninstaller
CATALYST™ 3.8 introduces a new simple application that removes the CATALYST™ software from the system.

MULTIMEDIA CENTER™ Update
The latest version of the ATI MULTIMEDIA CENTER™ now provides the following new features:

Teletext support within EAZYLOOK™
Fast TVTV™ for PC Integration
File Player Enhancements
MULTVIEW™
EAZYLOOK™ On Screen Information Enhancements
For more information on these new features within the ATI Multimedia Center 8.7 visit: http://www2.ati.com/drivers/mmc87_Release_Notes.html

New ATI 3D Tab Layout
CATALYST™ 3.8 now provides a single slider within the new 3D tab that allows users to select from different ATI recommended 3D settings. Benefits include the flexibility to adjust the overall performance/quality experience with the main slider.

SMARTSHADER™ Effects
SMARTSHADER™ allows gamers to enable an exciting pixel shader effects in Direct3D or OpenGL applications. SMARTSHADER™ effects delivers the amazing rendering techniques found in pre-shader 3D applications.

VPU Recover
VPU Recover (patent pending) allows the CATALYST™ display driver to reset the graphics accelerator when it is no longer responding to the display driver. Without VPU Recover, a reboot of the system would be required when the graphic accelerator is not responding to the display driver. Depending on the state of the system when VPU Recover is activated, applications that are running may be able to fully recover from the graphics processor reset. If this is not possible, the active application may be closed and the system will return to the desktop. VPU Recover will significantly reduce the number of system crashes caused by graphics hardware hangs. This allows for fewer interruptions and virtually eliminates situations where work can be lost, as well as increasing system stability.

--------------------------------------------------------------------------------
Note: When the CATALYST™ display driver cannot activate the VPU Recover feature a message is displayed indicating the following: A severe graphics error has occurred. Please save your work, and restart your system.

--------------------------------------------------------------------------------

ATI OVERDRIVE
The new ATI OVERDRIVE (patent pending) tab, currently available for the RADEON™ 9800XT only, provides a safe and intelligent graphics processor clocking utility. ATI OVERDRIVE is constantly monitoring the graphics processor and pushing the graphics frequency to its maximum, while always ensuring that the processor temperature stays at a safe level. If the temperature of the graphics processor were to become too hot, ATI OVERDRIVE automatically decreases the clock speed until a safe temperature is reached. ATI OVERDRIVE never reduces the graphics processor speed below the pre-set factory default clock speed.

HYDRAVISION™ Basic Edition
HYDRAVISION™ Basic Edition provides users with the ability to configure and operate a multiple display setup. HYDRAVISION™ allows for applications to be moved between displays using the application taskbar and restoring minimized applications to any display. HYDRAVISION™ basic edition provides full control over how many displays an application should expand across. It also allows the user to have full control where dialog boxes should appear.

TV Overscan
TV Overscan supports full screen TV display on devices connected to a RADEON™ or MOBILITY™ RADEON™ product. This feature is supported under the Windows 98SE, ME, 2000, XP and XP MCE operating systems. In normal mode, the video image is scaled down so that the complete picture is always visible. This is necessary when displaying the Windows desktop on a TV. In Overscan mode, the video image is not scaled and uses all available scan lines of the TV. This results in a slightly bigger picture but the outer edges of the picture will be lost. This is the normal mode for TVs playing a standard video source such as live TV or DVD using a consumer electronics DVD player.

Performance Improvements
As with most CATALYST™ releases, the performance has increased. The HyperZ enhancements in CATALYST™ 3.8 provide performance improvements to applications that use the Z-buffer in certain ways. Tomb Raider frame rates improve as much as 20%. Giants - Citizen Kabuto also runs significantly faster. Other titles may also be improved.

Issues Resolved in CATALYST™ Version 3.8
The following section provides a summary of the issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™ 3.8. These include:

Resolved Game Issues
Resolved Application Issues
Resolved Benchmark Issues
Resolved CATALYST™ Driver Issues
Resolved Game Issues
This section provides information on game issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™.

Setting the Landscape details to Perfect in the game IL2 Stumovik Forgotten Battles no longer results in the system not responding during the track playback
Playing the game Tiger Woods with the game options set to 1280x1024 32bpp and graphic parameters set to high, no longer results in the game failing to respond after the scorecard is displayed
Setting the game Flight Simulator 2004 to display at 1024x768 or 1280x1024 followed by starting a new flight results in the menu being flipped just before the new flight is about to begin
Setting the display to 800x600 32bpp 100Hz followed by enabling triple buffering no longer results in display corruption when playing CounterStrike
The correct ATI board name is now display in the configuration window of the game Serious Sam 2
A dark screen image and texture corruption is no longer seen when playing the game Project A3
Running the game eRacer with clone mode enabled no longer results in corruption on the secondary display during the opening introduction
Playing the game Midnight Club 2 with the default setting no longer results in the texture coordinated being corrupted. This issue occurred under Windows XP with an ATI RADEON™ 7500 installed
Fog issues have now been resolved in the game Neverwinter Nights
Image corruption is no longer noticed in the game Tomb Raider: Angel of Darkness. This issue was known to occur under Windows XP with an ATI RADEON™ 9000 series installed
Playing the demo game Midnight Club 2 under Windows XP with the default modes enabled for the game no longer results in the fog being missing from the game
Playing the demo game XIII under Windows XP with an ATI RADEON™ 9500 or 9800 series card installed no longer results in texture corruption when moving the mouse around the game area
Resolved Application Issues
This section provides information on Application issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™

The ATI RADEON™ 7500 series card no longer experiences texture and geometry corruption in GL application samples
Resolved Benchmark Issues
This section provides information on Benchmark issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™.

Setting the display size to 1600x1200x32 bpp under Windows ME with a 256Mb RADEON™ 9700 series card installed and running 3D Mark2003 no longer results in the system failing to respond
The CodeCreatures benchmark score dropping by approximately 10-12% on DX8-class hardware (RADEON™ 9200, 9000, and 8500) is now resolved
Resolved CATALYST™ Driver Issues
This section provides information on CATALYST™ driver issues that have been resolved in the latest release of CATALYST™.

When updating to current or future CATALYST™ releases your current color control panel profiles are no longer lost
Setting the main OpenGL slider in the ATI 3D tab to quality no longer results causes games to run in 16bpp mode
Disabling Extended Desktop when two display adapters are connected to four Displays no longer results in corruption on one display
Help file is now available for brightness of TV under Windows XP with a RADEON™ 9800 series card installed
The large desktop resolution setting are no longer displayed in the Setting tab once large desktop has been disabled
Selecting the 3D screen saver during DVD playback when the display resolution is set to 1280x1024x16bit no longer results in display corruption being noticed on the overlay
Repeatedly switching between a Full Screen DOS session and the window desktop no longer results in corrupt horizontal red lines on the CRT
Entering the screen saver tab in the display properties and selecting 3D Flying Objects followed by entering standby mode no longer results in the Windows 2000 operating system rebooting
The ability to extend the desktop while playing an MPEG file is now resolved
The system no longer reboots when playing NEC dvd4 after changing the display from extended mode to clone mode
The ATI Problem Report Wizard is now functioning properly under Windows XP
The ATI RADEON™ 8500 no longer suffers from a Direct 3D performance decrease when the Windows XP desktop resolution is set to 32bpp
Setting the display resolution to 1152x864 32bpp under Windows XP and playing an MPEG or AVI file no longer results in display corruption on the TV output
Texture banding issues under OpenGL is now resolved
Known Issues
The following section provides a brief description of known issues associated with the latest version of CATALYST™.

The main menu screen of Blade of Darkness displays a flickering pink horizontal strip of corruption. This issue will be resolved in an upcoming CATALYST™ Release. Further information regarding this issue can be found at: http://www.ati.com/support/infobase/4277.html
Flashing on boat texture when playing Morrowind on specific system with specific board. This issue will be resolved in an upcoming CATALYST™ Release. Further information regarding this issue can be found at: http://www.ati.com/support/infobase/4276.html
ChameleonMark shows some display corruption on DX8-class products. The issue is already resolved and a fix will be released in CATALYST™ 3.9
Home World 2 experiences poor performance and possible system hangs with CATALYST 3.7. This issue will be resolved in an upcoming CATALSYT™ release.
Quake III or Half-Life engine games remap the arrow keys to the shift key when the Num Lock is enabled. This issue will be resolved in an upcoming CATALYST™ release.
Jedi Academy hangs when enabling 4x or 6x Anti-Aliasing. This issue will be resolved in an upcoming CATALYST™ Release. Further information regarding this issue can be found at: http://www.ati.com/support/infobase/4271.html
The help files for the new VPU Recover feature may still reference to that feature as smartsave. Smartsave was the internal engineering name of the feature and we were unable to update the help files with the proper name of VPU Recover. This issue will be resolved in an upcoming CATALSYT™ release.

http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_38_Release_Notes.html

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 08-10-2003 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grrr:
Quake III or Half-Life engine games remap the arrow keys to the shift key when the Num Lock is enabled. This issue will be resolved in an upcoming CATALYST™ release.

;( :r :( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
De nieuwe features zijn best wel interessant. Ben benieuwd wat Smartshader Effects precies doet op pre-shader games. En de Uninstaller is natuurlijk iets waar we allemaal lang op hebben zitten wachten. :)

Nog even een kort overzichtje van alleen de nieuwe features:
  • OpenGL and D3D tabs combined into one
  • Game Profile Feature
  • CATALYST™ Uninstaller
  • MULTIMEDIA CENTER™ Update
  • New ATI 3D Tab Layout
  • SMARTSHADER™ Effects
  • VPU Recover
  • ATI OVERDRIVE
  • HYDRAVISION™ Basic Edition
  • TV Overscan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 20:47
hoe laat komt zeiden ze dat ie zou moeten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
3 EST. Volgens mij moet je dan ongeveer 6 tot 7 uurtjes er bij tellen. Dus over een klein uurtje zouden ze er kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ze zijn er :)

en heb ze ook al weer gedownload ;)
ff installen maar weer .

http://www.ati.com/suppor...er&submit.x=11&submit.y=8

gelijk maar alle talen :?

[ Voor 123% gewijzigd door chucky666 op 08-10-2003 21:01 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theebag
  • Laatst online: 18:14
Yep ze zijn uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
Goede review op anadtech van de 3.8 drivers tegen de nv38 met de 52.14 drivers
http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Als je een ATI Radeon 9800 NON-PRO in je pc hebt, en je gaat naar beeldschermeigenschappen geeft ie dan bij chipset ook aan dat je gewoon een 9800 hebt of staat er dan ook 9800 PRO, alsmede in 3Dmark geeft die dan 9800 of 9800 PRO aan :?

Ik vraag dit omdat ik net een de Sapphire Atlantis 9800 NON PRO heb gekocht, en de kaart zat er best slordig in. Dus mijn vraag is wat voor kaart heb ik :)

Kan eventueel foto's posten als dat nodig is? Geheugen is van infineon zag ik net ;)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, kon het zo snel niet vinden..
In mijn nieuwe pc komt waarschijnlijk een Hercules 9600, maar nu weet ik niet of ik de pro of non-pro moet nemen. De non-pro heeft 256mb geheugen en de pro heeft 128mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je moet niet op het geheugen af gaan, meer als 128mb maakt toch niets uit op die kaart.
Neem de PRO maar dies sneller dan de non pro ongeacht de hoeveelheid geheugen erop. ;)
Lees eventueel wat reviews. Als je een 9700 non pro zou vinden, neem dan die dies toch wat beter dan de 9600 pro. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Heeft een 9800 non-pro zoiezo 8 pipelines die allemaal werken? Ik heb 2 dagen terug ofzo mijn 9800SE binnengekregen, maar dat ding presteert voor geen meter. (lees et hele verhaal maar hier: [rml]BrEeZeR in "[ OC | MOD] Radeon 9800SE Mod Topic Deel "[/rml])

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

BrEeZeR schreef op 09 oktober 2003 @ 19:49:
Heeft een 9800 non-pro zoiezo 8 pipelines die allemaal werken? Ik heb 2 dagen terug ofzo mijn 9800SE binnengekregen, maar dat ding presteert voor geen meter. (lees et hele verhaal maar hier: [rml]BrEeZeR in "[ OC | MOD] Radeon 9800SE Mod Topic Deel "[/rml])
Jah de non pro heeft sowieso 8 werkende pipelines

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Laatst online: 13-09 20:04
Weet iemand wanneer de 9800XT uit komt? In Nederland dan ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Niels99 schreef op 09 October 2003 @ 16:46:
Als je een ATI Radeon 9800 NON-PRO in je pc hebt, en je gaat naar beeldschermeigenschappen geeft ie dan bij chipset ook aan dat je gewoon een 9800 hebt of staat er dan ook 9800 PRO, alsmede in 3Dmark geeft die dan 9800 of 9800 PRO aan :?

Ik vraag dit omdat ik net een de Sapphire Atlantis 9800 NON PRO heb gekocht, en de kaart zat er best slordig in. Dus mijn vraag is wat voor kaart heb ik :)

Kan eventueel foto's posten als dat nodig is? Geheugen is van infineon zag ik net ;)
Een schopje ;)

Hoe wordt een Radeoon 9800 NON-PRO weergegeven in Windows bij beeldschermeigenschappen als een Radeon 9800 Pro :? en eventueel in 3Dmark B)

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Niels99 schreef op 09 October 2003 @ 21:03:
[...]

Een schopje ;)

Hoe wordt een Radeon 9800 NON-PRO weergegeven in Windows bij beeldschermeigenschappen als een Radeon 9800 Pro :? en eventueel in 3Dmark B)
Word hier weergegeven als;

Proview 570 op RADEON 9800

In 3dmark03; Radeon 9800
In 3dmark2001; Radeon 9800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

primemaximuz schreef op 09 October 2003 @ 21:15:
[...]

Word hier weergegeven als;

Proview 570 op RADEON 9800

In 3dmark03; Radeon 9800
In 3dmark2001; Radeon 9800
Naja ik heb dus een Sapphire ATI RADEON 9800 NON-PRO gekocht, doos zag er nie netjes uit leek alsof het gebruikt was. Naja overal in Windows wordt dus 9800 PRO aangegeven :? 3Dmark 2001 en 2003

De kaart:

Afbeeldingslocatie: http://home.wxs.nl/~beere265/stuff/radeon.JPG

Infineon geheugen

Hier een link van screenshot 3Dmark 2003:

http://home.wxs.nl/~beere265/stuff/3dmark.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Niels99 schreef op 09 October 2003 @ 21:24:
[...]

Naja ik heb dus een Sapphire ATI RADEON 9800 NON-PRO gekocht, doos zag er nie netjes uit leek alsof het gebruikt was. Naja overal in Windows wordt dus 9800 PRO aangegeven :? 3Dmark 2001 en 2003

De kaart:

[afbeelding]

Infineon geheugen

Hier een link van screenshot 3Dmark 2003:

http://home.wxs.nl/~beere265/stuff/3dmark.jpg
Als de doos al beschadigd was voordat jij hem openmaakte, zou ik persoonlijk al twijfels hebben.

Het kan namelijk dan zo zijn dat iemand een pro bios erin geflashed heeft, kijk eens wat de kaart scoort?

Wat ook nog kan zijn is dat jij windows 2000 draait, en dat hij daarom hem als een pro zou weergeven, ik draai hier namelijk met windows XP.

Voor de rest tjah, als je em nog kan ruilen zou ik het doen en een sapphire met samsung geheugen halen, die gaan wat harder volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Het bios is de originele, heb vergeleken met een vriend van me :)
En jah dat overklokken was ik nie echt van plan.
Denk dat wat jij net zegt over Windows 2000 anders wordt weergegeven dan XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit al gezien :

pricewatch: Xelo Radeon 9700 Pro 128MB (AGP)

een ati 9700 pro 128mb voor 100 eur !!!! lijkt me niet te kloppen, maar je weet maar nooit.
Zie niks op de site van mediamarkt, maar misschien maar ff een kijkje gaan nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 22:28:
dit al gezien :

pricewatch: Xelo Radeon 9700 Pro 128MB (AGP)

een ati 9700 pro 128mb voor 100 eur !!!! lijkt me niet te kloppen, maar je weet maar nooit.
Zie niks op de site van mediamarkt, maar misschien maar ff een kijkje gaan nemen :)
Helaas kon Artemis helemaal niks vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

9600XT benchmarks.
Afbeeldingslocatie: http://www.3dchips-fr.com/images/news/elsa/elsa_benchxt.jpg

http://www.3dchips-fr.com/News/actualites/200310092.html

Elsa? maakt die ook al Radeons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister na langs twijfelen toch maar de radeon 9600 pro gekocht, omdat mn ti200 wat langzaam werd, zal mij benieuwen wat de prestaties zijn van die kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niels99 ik snap niet waarom al die programmas aangeven dat het een 9800 PRO is..........hoe veel heb je er voor betaald? of je bent gewoon lucky :P
en post ff scores van 3dmark03 en 3dmark01..

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 10:33 . Reden: pro vergeten :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Tsjah idd vraag het me ook af, maybe heb ik gewoon lucky 8) kaart zat er best slordig in maar de doos was geseald :) Hij zei dat er net een nieuwe lading kaarten binnen was.

Ben vandaag vrij dus ik ga ff me pc formatten en ga ik ff benchen :9 met een schone pc.

Ik snap alleen 1 ding nie iemand zei hierboven in dit topic dat Windows XP wel de goeie naam weergeeft en Windows 2000 niet :? De drivers moeten toch er voor zorgen dat de goeie naam er staat.

Zal ook wel ff uitlezen met wat software wat voor kaart het nou is.

€309 gekocht als Sapphire ATI Radeon 9800 NON-PRO

[ Voor 6% gewijzigd door CycloneX op 10-10-2003 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Niels99 schreef op 10 October 2003 @ 10:48:
Tsjah idd vraag het me ook af, maybe heb ik gewoon lucky 8) kaart zat er best slordig in maar de doos was geseald :) Hij zei dat er net een nieuwe lading kaarten binnen was.

Ben vandaag vrij dus ik ga ff me pc formatten en ga ik ff benchen :9 met een schone pc.

Ik snap alleen 1 ding nie iemand zei hierboven in dit topic dat Windows XP wel de goeie naam weergeeft en Windows 2000 niet :? De drivers moeten toch er voor zorgen dat de goeie naam er staat.

Zal ook wel ff uitlezen met wat software wat voor kaart het nou is.

€309 gekocht als Sapphire ATI Radeon 9800 NON-PRO
offtopic:
Hier word tie idd uitgelezen als een 9800 en ik heb mijn sapphire 9800 bij mycom gehaalt voor €311.

Het zou idd ook nog kunnen dat je dadelijk een pro hebt(zou wel vet weze) anders kijk je eens met het progje aida, en met powerstrip de clocksnelheid van de kaart, dan ben je er zo achter of het er echt één is, en door te benchen natuurlijk :)

offtopic:
Zelf begin ik nu te denken dat je mazzel hebt en het een pro is :P

[ Voor 5% gewijzigd door whyz op 10-10-2003 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Zal het gelijk ff doen post zo de resultaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niels99 bij eynstein? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Oke Rivatuner ff erop gezet en de uitslag is :O

ATI RADEON 9800 PRO:

Memory - 290mhz
Core - 325mhz

Kortom een Radeon 9800 NON-PRO te vroeg gejuicht 8)7

Dus primemaximuz ik denk dat dat je gelijk had (8> (hehe zie je wel weer op BF front 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er blauwe club3d 9700 pro´s bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Droopy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-08-2019

_Droopy

Tweaken of school?,....Hmmm..

Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 11:40:
Bij mijn weten maakt C.3D alleen rode kaarten.
Hercules en sapphire zijn volgens mij de enige die een blauw pcb hebben. (hercules is vrijwel alles blauw en sapphire is soms blauw, dacht ik)

Life is but a joke,.... But i see nobody laughing. Specs 3DMark2k1se 21671 3D Mark03 7195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik heb een Hercules 9700 nonpro, PCB is rood. Kan hem erg ver overklokken zonder extra koeling of zo. standaard 270 mem core 277. loopt op 351 mem en 360 core zonder artifacts uiteraard.

btw wel bios geflashed naar hercules 9700 pro.

[ Voor 12% gewijzigd door X-t-r-e-m-e op 10-10-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Droopy schreef op 10 oktober 2003 @ 12:26:
[...]

Bij mijn weten maakt C.3D alleen rode kaarten.
Hercules en sapphire zijn volgens mij de enige die een blauw pcb hebben. (hercules is vrijwel alles blauw en sapphire is soms blauw, dacht ik)
Ok en bestaan er dan wel blauwe club3d 9500 pro´s?

edit: ik bedoel non pro

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 11:40:
jah,
ik heb een blauwe c3d 9700 pro.

[ Voor 14% gewijzigd door kamphuis op 10-10-2003 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een Gforce4-MX SE met 64Mb, is het de moeite om een radeon 9200 SE 64 MB te namen om snelheidswinst te hebben? Met andere woorden hoe groot is ongeveer de snelheidswinst?

Of kan ik dan beter een Gforce 5200 overwegen?

Radeon 9200 SE 128 MB = 55 €
Gforce FX 5200 128 MB = 69 €

Ik heb geen test gevonden waar alle 3 kaarten met elkaar vergeleken werden...

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Niet online
kleine vraag ::
is het mogelijk om een club3d radeon 9700pro (samsung) te flashen met een sapphire of hercules bios ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

kamphuis schreef op 10 oktober 2003 @ 19:14:
kleine vraag ::
is het mogelijk om een club3d radeon 9700pro (samsung) te flashen met een sapphire of hercules bios ??
Hoop dat je hier wat aan hebt ;)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/817013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
een collega op mijn werk heeft nog geen internet, maar vroeg me het volgende gezien hij een Ati wil kopen.

welke merk van ATI 9800 Pro 256 MB heeft geen DDR2 geheugen aanboord ?!?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krul
  • Laatst online: 15-01 11:08

Krul

Holodoc

Met de nieuwe Catalyst drivers krijg ik niet volledige schermopbouw bij C&C Generals met mijn Radeon 9200. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

cypress3d schreef op 10 October 2003 @ 19:24:
welke merk van ATI 9800 Pro 256 MB heeft geen DDR2 geheugen aanboord ?!?
Geen enkele... Of je moet een XT nemen, das in principe een hoger geklokte pro met 256mb DDRI

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 16-07 16:14
hmz nu heb ik een 9600pro 128mb gekocht. alleen deze draait op de snelheden:
VGA Memory Clock 202.5 MHz
VGA Core Clock 324.0 MHz

dat is toch niet standaard? Het is een club3d radeon 9600pro 128mb gekocht bij depcconcurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg is er eigenlijk een andere limiet anders dan de grafische corrupties die je krijgt na het overclocken? (Mem kan niet hoger @ 297.00, de Core dus nog wel (zit nu op 371.25))

Kan je gewoon doorgaan met het voltage omhoog gooien zolang je maar geen GFX corrupties krijgt? (Dus geen onherstelbare schade aan de Core, ook al heb je geen corrupties.)

Ik vraag het even omdat de core nog makkelijk hoger kan imho. :)
specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splatman5
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 11:35
Sinds ik een nieuw moederbord heb gekocht met AGP 8x ondersteuning krijg ik net als Dennis065 vatlopers na een tijdje gamen.
Ook bij mij draait alles goed als ik AGP op 4x terugzet.
Ik heb de nieuwste chipset driver voor me MB en ook de laatste Catalys 3.8 (3.7 zelfde probleem).

Specs: Intel P4 2,53Ghz 533Mhz
Gigabyte GA-8IPE1000
Gigabyte Radeon 9700 Pro
IIyama Vision Master Pro 413
2x 333Mhz TwinMos 256Mb
IBM 80Gb
Maxtor 60Gb
Onboard AC'97 sound
Creative Inspire 5100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
PowerCow schreef op 10 October 2003 @ 22:57:
hmz nu heb ik een 9600pro 128mb gekocht. alleen deze draait op de snelheden:
VGA Memory Clock 202.5 MHz
VGA Core Clock 324.0 MHz

dat is toch niet standaard? Het is een club3d radeon 9600pro 128mb gekocht bij depcconcurrent.
Dat zijn zeker niet de standaardsnelheden. Dat zijn namelijk de snelheden van de Radeon9600 (non-pro). De echte pro moet op 400Mhz core, 300 Mhz mem draaien.

Ik zou er maar eens mee terug gaan, want je hebt dan de verkeerde kaart mee gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:57
Ik heb wat problemen met mijn Radeon 9700pro kaart.
Tijdens het opstarten heb ik gekke streepjes en bij c&c generals is het zelfs omspeelbaar.
Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~sander/got/generals-small.jpg
fullscreenie --> http://kamphuis.dyndns.org/~sander/got/generals.jpg

bij half-file hetzelfde liedje
Afbeeldingslocatie: http://kamphuis.dyndns.org/~sander/got/hl-small.jpg
fullscreenie --> http://kamphuis.dyndns.org/~sander/got/hl.jpg

simcity4 is wel weer goed te spelen

ook kan ik niet de radeon drivers installeren want dan crasht windows.

[ Voor 39% gewijzigd door a casema user op 11-10-2003 14:32 ]

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15

porn*

...take on the world!

Ziet er naar uit dat je 9700 te hoog geclocked is/te warm wordt. Probeer hem eens met de kast open te laten draaien. Als dit op standaard snelheden is, zou ik maar eens kijken of het fannetje nog draait. En anders de kaart terugbrengen.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:11
Heeft iemand een gevoltmodde hercules 9600 pro gezien ? Er zijn tuts over het volt modden van BBA 9600 pro's, maar die van hercules wijkt af :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk, Anandtech heeft een Ati 9600XT in hun lab en gaat deze reviewen samen met nog veel budget kaarten oa :

ATI Radeon 9700 / Pro
ATI Radeon 9600 / Pro
ATI Radeon 9600XT
Ati Radeon 9800SE
NVIDIA GeForce FX 5600 Ultra
NVIDIA GeForce FX 5600
Nvidia Geforce FX5700

Plaatje van de 9600xt : Afbeeldingslocatie: http://www.ati.com/designpartners/media/images/r9600xt_board-lg.jpg

Anandtech vraagt om tips en reacties voor de review : je vragen en suggesties hierover kan je hier plaatsen :

http://www.anandtech.com/weblog/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 19:32:
grrr:

;( :r :( 8)7
Dit zit er al in sinds Cat 3.6 en is zeer frustrerend. Het komt er op neer dat je dus constant walkt of kruipt (wat je ook maar aan shift hebt gebind).
Weinig mensen hebben er echter last van omdat weinig mensen spelen met pijltjes (meestal w,a,s,d) maar het is al langer bekend en schandalig dat het nog niet opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds gisteren een club3d 9700pro maar het probleem is dat mijn beeldscherm de ene keer niet en de andere keer wel aanslaat (ligt niet aan mijn beeldscherm).
Ook heb ik last van GROTE strepen over mijn beeldscherm als ik c&c generals opstart.
Ik gebruik de nieuwste omega drivers (normale optie).
Is hier iets aan te doen :?

edit: -misschien nieuwe bios?
-misschien foute bios instellingen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvvnr1
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-09-2020
Zie net in de Pricewatch dat Hercules binnenkort ook de AIW 9800se gaat aanbieden, en dat ie maar 249(!!) euro gaat kosten. Dit i.t.t. de eerdere merkloze die alleen i.c.m. een pc kon worden gekocht.

Iemand enig idee waarom deze kaarten zo goedkoop zijn? Er moet toch ergens iets zijn waar de kostenbesparing vandaan komt?

Hij staat overigens ook netjes vermeld op de site van Hercules. (En in t buitenland gaat ie zelfs nog een euro of 15 goedkoper over de toonbank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

a casema user schreef op 11 October 2003 @ 14:25:
Ik heb wat problemen met mijn Radeon 9700pro kaart.
Tijdens het opstarten heb ik gekke streepjes en bij c&c generals is het zelfs omspeelbaar.
[afbeelding]
fullscreenie --> http://kamphuis.dyndns.org/~sander/got/generals.jpg

bij half-file hetzelfde liedje
[afbeelding]
fullscreenie --> http://kamphuis.dyndns.org/~sander/got/hl.jpg

simcity4 is wel weer goed te spelen

ook kan ik niet de radeon drivers installeren want dan crasht windows.
Die die vage strepen in beeld herken ik terug uit BF daar was het ook een tijdje dat was opgelost na 3.6 :? want als je dan vloog dus als je alles van bovenaf zag kreeg je ook die strepen en driehoekjes.

Met 3.8 heb ik nu ook texture fouten na en potje BF spelen en ik wil terug naar menu alleen maar texture fouten in ergste geval loopt die shit vast.

Paar keer gehad in CS 1.6 maar tot nu toe nix meer :? heb alles hergeinstalleerd.
Games als UT2003 en ET geen problemen.

[ Voor 14% gewijzigd door CycloneX op 12-10-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Niels99 schreef op 12 October 2003 @ 20:55:
[...]

Die die vage strepen in beeld herken ik terug uit BF daar was het ook een tijdje dat was opgelost na 3.6 :? want als je dan vloog dus als je alles van bovenaf zag kreeg je ook die strepen en driehoekjes.

Met 3.8 heb ik nu ook texture fouten na en potje BF spelen en ik wil terug naar menu alleen maar texture fouten in ergste geval loopt die shit vast.

Paar keer gehad in CS 1.6 maar tot nu toe nix meer :? heb alles hergeinstalleerd.
Games als UT2003 en ET geen problemen.
Ik heb nu ook probs met die 3.8 in battlefield :( , terug naar de 3.7 want van de 3.6 word je ook niet vrolijk van :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het ocen van mijn 9600pro knalt hij steeds terug op de default waarden. Gelocked bios dus lijkt me. Maar heb nog niet een geschikt bios gevonden voor het club3d kaartje. Iemand een urlletje voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:11
vergeet je niet ergens een instelling ? Mijn oude club 3d was niet gelocked nl.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
Ik ben van plan over een aantal weken deze videocard te kopen:

Club3D Radeon 9800 Pro 256MB

deze kaart komt in deze pc die tevens ook nieuw wordt gekocht:

3Com 3C905C-TX-m 10/100Mbit - E 32,-
512MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) - E 91,-
Antec Sonata Piano Black Quiet Midtower 380W - E 123,-
Asus P4P800 Deluxe - E 143,-
Club3D Radeon 9800 Pro 256MB - E 499,-
Creative Labs Inspire 5.1 5100 - E 59,-
Creative SoundBlaster Live 5.1 (OEM) - E 33,-
Intel Pentium 4 3,2GHz (800MHz FSB, Boxed) - E 617,-
Lite On DVD 16/48 (Bulk, Zwart) - E 42,-
Logitech Internet Navigator Keyboard Special Edition - E 30,-
Logitech MX700 Cordless Optical Mouse USB PS2 - E 63,-
Maxtor 120GB (DiamondMax Plus 9, 7200rpm, 8MB - E 106,-
Plextor Premium/T3B CD-RW 52x32x52 IDE 8Mb - E 110,-
Samsung Syncmaster 959NF 19" - E 307,-
Zalman CNPS7000Cu - E 41,-
Totaal E 2296,-
  • [u]aantal vraagjes:[/u]
  • Is het slim om deze kaart te kopen voor 499 of verschilt eht kwa prestatie neit zoveel met een goedkoperen Radeon?
  • Ik lees hier allerlei problemen met games en drivers, is dit echt zo erg, of valt dat heel erg mee?
  • Maakt processorkeuze veel uit bij Radeon?
  • Past de videokaart goed in deze setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

GTA3: Kaart past perfect in de setup, alleen als ik jouw was zou ik een 3 ghz nemen en dan een audigy2 erin stoppen en wat duurdere boxen. Is je pc wat meer uitgebalanceerd.
(deze geluidskaart mag je anders weglaten, de 5.1 is niet beter dan het onboard geluid van het mobo)

Je weet dat de opvolger van de R9800Pro 256mb bijna leverbaar is, de 9800XT ?

En de Radeon drivers zijn gewoon goed, natuurlijk hier een daar wel eens een probleempje, maar dat heeft iedere kaart wel eens.

[ Voor 16% gewijzigd door hjs op 13-10-2003 12:13 . Reden: drivers commentaar toe gevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
GTA3 schreef op 13 October 2003 @ 11:57:
  • [u]aantal vraagjes:[/u]
  • Is het slim om deze kaart te kopen voor 499 of verschilt eht kwa prestatie neit zoveel met een goedkoperen Radeon?
  • Ik lees hier allerlei problemen met games en drivers, is dit echt zo erg, of valt dat heel erg mee?
  • Maakt processorkeuze veel uit bij Radeon?
  • Past de videokaart goed in deze setup?
1. Er zijn niet veel prestatieverschillen tussen de 128 MB en 256 MB variant. Alleen in hogere resoluties zal je hier soms voordeel uit kunnen trekken.

De Radeon9800XT aan de andere kant is wel weer een beetje sneller dan de Radeon9800 Pro 256 MB, en gaat ook over de toonbank voor een retailprijs van €499,-.

2. Dat valt hardstikke mee. Op forums zie je natuurlijk voornamelijk alleen de mensen die problemen hebben. Op dit moment is het team van ATi duidelijk beter en vernieuwender bezig dan die van nVidia.

3. Op Rage3D maakte een van de medewerkers van ATi ooit duidelijk dat zelfs een 3 Ghz processor nog niet het onderste uit de kan kan halen bij een Radeon9700Pro/9800Pro. Dat zegt dus genoeg. Soms zit de Radeon gewoon uit z'n neus te vreten omdat-ie op data staat te wachten van de CPU. Genoeg reden om AA en AF aan te zetten dus, want dan heeft-ie wat te doen. Een Radeon schaalt over het algemeen vrij goed mee met je PC vanaf zo'n 1.4 Ghz.

4. Wat? Maar een 3.2 Ghz? Nee, da's lang niet goed genoeg voor je Radeon9800Pro hoor. :P

J/k. Tuurlijk moet-ie het in die setup goed doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat net ff te neuzen op de Asus site en ik vond me toch 2 super kaarten namelijk :p :

9800XT/TVD :p

9600XT/TVD :p

Nou is mijn vraag zal die video in een beetje goed zijn?

Want ik heb nu is in Leadtek 250 TD met vivo, maar die vi is echt shit man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt t over deze kaart:

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/r9800xt/r9800xt_l.jpg

Ziet er idd erg goed uit, zo ook de specs, alleen deze kaart is nog niet leverbaar, en wanneer de XT leverbaar wordt is ook nog een beetje duister geloof ik.

Plaatje komt ook met dit onderschrift: "(This picture is for reference only; actual spec.
and PCB color are based on the real product)"

Doordat Half-life 2 gratis bij deze Asus kaart zit, lijkt me het duidelijk dat het nog een klein beetje (nabije) toekomstmuziek is.

Ik denk dat deze kaart in m,n nieuwe sys gaat komen :) (januari)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat meen je niet, ik wou die Asus 9600xt misschien bij de HCC dagen al aanschaven.

Mmm Jammer. :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M,n verhaaltje gaat over de 9800 XT.

Dit is de 9600 XT:

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/r9600xt/r9600xt_l.jpg

Deze kaart is volgens mij ook nog niet leverbaar, gezien Half-life 2 er bij geleverd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:31
Volgens mij kreeg je gewoon een papiertje(voucher) dat je HL2 ergens in een winkel kon halen.

Dus denk dat ze wel binnenkort te krijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 13 oktober 2003 @ 13:32:
M,n verhaaltje gaat over de 9800 XT.

Dit is de 9600 XT:

[afbeelding]

Deze kaart is volgens mij ook nog niet leverbaar, gezien Half-life 2 er bij geleverd gaat worden.
Vet dat "ASUS" in die heatsink :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTA3
  • Niet online
hjs schreef op 13 oktober 2003 @ 12:12:
GTA3: Kaart past perfect in de setup, alleen als ik jouw was zou ik een 3 ghz nemen en dan een audigy2 erin stoppen en wat duurdere boxen. Is je pc wat meer uitgebalanceerd.
(deze geluidskaart mag je anders weglaten, de 5.1 is niet beter dan het onboard geluid van het mobo)

Je weet dat de opvolger van de R9800Pro 256mb bijna leverbaar is, de 9800XT ?

En de Radeon drivers zijn gewoon goed, natuurlijk hier een daar wel eens een probleempje, maar dat heeft iedere kaart wel eens.
en
CJ schreef op 13 oktober 2003 @ 12:15:
[...]

1. Er zijn niet veel prestatieverschillen tussen de 128 MB en 256 MB variant. Alleen in hogere resoluties zal je hier soms voordeel uit kunnen trekken.

De Radeon9800XT aan de andere kant is wel weer een beetje sneller dan de Radeon9800 Pro 256 MB, en gaat ook over de toonbank voor een retailprijs van €499,-.

2. Dat valt hardstikke mee. Op forums zie je natuurlijk voornamelijk alleen de mensen die problemen hebben. Op dit moment is het team van ATi duidelijk beter en vernieuwender bezig dan die van nVidia.

3. Op Rage3D maakte een van de medewerkers van ATi ooit duidelijk dat zelfs een 3 Ghz processor nog niet het onderste uit de kan kan halen bij een Radeon9700Pro/9800Pro. Dat zegt dus genoeg. Soms zit de Radeon gewoon uit z'n neus te vreten omdat-ie op data staat te wachten van de CPU. Genoeg reden om AA en AF aan te zetten dus, want dan heeft-ie wat te doen. Een Radeon schaalt over het algemeen vrij goed mee met je PC vanaf zo'n 1.4 Ghz.

4. Wat? Maar een 3.2 Ghz? Nee, da's lang niet goed genoeg voor je Radeon9800Pro hoor. :P

J/k. Tuurlijk moet-ie het in die setup goed doen. :)
  • Ik weet niet zoveel af van audio cards etc, maar ik zal het audio gedeelte dan nog wel ff nachecken :D
  • Je weet dat de opvolger van de R9800Pro 256mb bijna leverbaar is, de 9800XT ? -->> Nee, dat wist ik niet, wanneer komt die videokaart uit, en zijn er al specs van uitgekomen?
  • Er zijn niet veel prestatieverschillen tussen de 128 MB en 256 MB variant. Alleen in hogere resoluties zal je hier soms voordeel uit kunnen trekken. -->> ik wil graag high-end kopen, want ik ben van plan deze pc een paar jaren te gebruiken en steeds meer spellen hebben meer geheugen in vid card nodig, ik kijk wel of er een XT is met 256MB.

/edit
  • Niet goed gelezen, sorry;

Graphics Engine ATI Radeon 9800 XT Specifications
    Video Memory 256 MB DDR
    Engine Clock 412MHz
    Memory Clock 730MHzHz(365MHz DDR)
    RAMDAC 400MHz
    Bus Standard AGP8X/4X/2X
    Memory Interface 256-bit DDR
    Max Resolution 2048x1536
    VGA Output Standard 15-pin D-sub
    TV-out put S-VHS and Composite
    Video-in put S-VHS and Composite
    DVI Output DVI-I
    2nd VGA Output Yes
  • Je mag als je wilt de lijst van specs veranderen, max. budget is 2400 euro

[ Voor 12% gewijzigd door GTA3 op 13-10-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat ook leuk is, is een AMD Athlon 64 3200+ op een ASUS K8V DeLuxe.
Ben je wel alleen al 650 euro kwijt aan mobo + cpu (oh wacht een P4 3.2 + mobo is zelfs duurder), maar in games schijnt het het snelste te zijn wat op dit moment leverbaar is en dat is lekker voor je Radeon 9800.
Maar ja, dit is een videokaarten draad, we gaan het niet over systemen hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:16

Christiano007

Ich bin der champion

Heeft iemand een snellere download link van de nieuwste www.omegacorner.com drivers ?
Gaat rete traag :(

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik ga binnekort nieuwe pc kopen, Barton 2500+,... en een ASUS A7N8X Deluxe, de deluxe versie omdat ik hier al zeer veel heb gehoord dat de X versie ervan, veel problemen geeft met de r9600PRO

Nu ga ik de SAPPHIRE RADEON 9600PRO kopen. Mijn budget voor de beeldkaart is toch wel max 200EUR, en deze kost mooi 180EUR ofzo. Dus mooie keuze? En dan heb je nog de ultimate versie, me die zalman koeler. Die kost dan rond de 220EUR. Wat heeft dit als voordeel buiten dat hij stil is? Koelt hij ook beter? Is het de investering waart?

En wat van de drivers? catalysator 3.8? of draait ier maar bagger en dan toch beter de 3.7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ouder off topic nieuws]
CJ schreef op 27 september 2003 @ 15:21:
[mysterieus hercules apparaat onder laken wat eventueel een nieuwe videokaart zou kunnen zijn volgens sommigen]
[afbeelding]
Overigens schoot het me net te binnen dat het ook een Volari kan zijn. 8)7
Om de boel even op te helderen (als dat inmiddels nog niet gedaan was tenminste):

http://europe.hercules.com/showpage.php?b=0&p=87&f=1

Een soort draaitafel dus...
[/ ouder off topic nieuws]

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 20:02:
[ouder off topic nieuws]

[...]

Om de boel even op te helderen (als dat inmiddels nog niet gedaan was tenminste):

http://europe.hercules.com/showpage.php?b=0&p=87&f=1

Een soort draaitafel dus...
[/quote]

Denk niet dat die Volari in men AGP-slotje zou passen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Laatst online: 25-06 10:30
Ik heb sinds kort een Club3D Radeon 9600PRO met Samsung 316 K4D263238E-GC2A geheugen. Nu las ik dat dit 2.86ns geheugen is dat op 350MHz kan draaien. Zijn er goede biossen voor deze kaart? En is het eventueel mogelijk om een bios aan te passen qua kloksnelheid? Dan zet ik dus de memory op 350 en de GPU op 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopuh weekend heel gezelli lanparty gehad, 's nachts bij thuiskomst sys weer op z'n plaats gezet, per abuis aanluitingen van "muis & keyboard" omgedraaid... (=Logitech Cordless Desktop MX met oplader voor muis) wat reseluteerde in één en uiteindelijk in twee brakke videokaarten.... Had dezelfde kaart in gastpc dus deze erin; ook niets :? mmhh totdat ik dus zag dat ik de aanluitingen had omgedraaid..... :(

Wie wat bewaart heeft wat dus ik had nog een oud AGP kaartje; deze erin gepropt en werkuh.

Ga zekers kaartje(s) claimen bij leverancier, nee heb je, ja kun je krijguh. Waren geen state of the art kaartjes (ATI 9200) maar ze deden hun werk naar behoren.

Vandaag nieuw kaartje gehaald Connect 3d ATI 9600 np; voor nu vind ik dit wel ok, kijkuh op de HCC wel voor iets luxers, gaat deze kaart in de gastpc.

Maar goed wat is het prob:

Kaartje is installed op een Asus P4C800-E (Bios 1011); kaartje werk goed alleen wanneer ik in de bios zit en ik navigeer hier doorheen gaat alles in "slowmotion" ?

What can it be?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu toch al ettelijke uurtje zitten spitten in de search op mijn antwoord, maar nergens een eenduidig antwoord op mijn vraag : wordt 128MB videokaartmememory nu of in de nabije toekomst gebruikt in games?

Alle benchmarks die ik totnutoe heb gezien geven een minimaal verschil tussen de 128MB en 64MB versie van eenzelfde videokaart. Behalve als je echt de resolutie opgaat krikken wordt het iets meer, maar ook niet dat je zegt schokkend. Kan zijn dat ik de verkeerde benchmarks heb gezien maar dan vraag ik me af waar ik dan wel moet kijken.

Kortom, ik als gamer die vrijwel nooit boven de 1024x768 of 1280 resoluties gamed (i.v.m. kutmonitor) vraag me sterk af of ik wel 128MB nodig heb. Iedereen riep altijd dat Doom3 de 128 of 256 MB's helemaal ging benutten met megaperformance boosts, maar in de paar tests totnutoe valt dat niet echt aan te tonen.

Ik wil dan ook gewoon een 64MB 9500 Radeon gaan kopen en deze modden/klokken tot 9500pro. Of is er iemand die mij een link of info kan geven dat dit binnenkort toch echt wel achterhaald is en de de minimum-standaard naar 128MB gaat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

128 of 64 maakt wel degelijk uit, maar 256 of 128 enkel als je 1600*1200 draait met FSAA en AF vol aan en dan nog maakt het bijna niets uit, omdat je framerate zo laag is dat het niet meer speelbaar is :+

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op 14 October 2003 @ 14:57:
128 of 64 maakt wel degelijk uit, maar 256 of 128 enkel als je 1600*1200 draait met FSAA en AF vol aan en dan nog maakt het bijna niets uit, omdat je framerate zo laag is dat het niet meer speelbaar is :+
256 is vette overkill ja.

Ik zeg ook dat het wel wat uitmaakt tussen 64 en 128, maar zoals je zegt vooral in de hogere resoluties die ik niet gebruik. Ik heb totnutoe in allerlei soorten benchmarks verschillen van minder dan 5 fps gezien tussen de 9500 64MB en de 9500 128MB.

Volgens mij valt het dus allemaal reuze mee, of eigenlijk tegen, met dat benutten van extra geheugen. Zelfs UT2003 en HL2 doen daar geen schokkende voordelen mee zover ik heb gezien (in 1280x, 1024x of 800x resoluties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is nou het grote verschil tussen een Hercules 9600Pro en bijvoorbeeld een Club3d, want bij de shop waar ik mn nieuwe pc ga bestellen moeten de Hercules nog binnenkomen en de Club3d's niet..
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.