-= Radeon Topic - Deel 68 =-

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.114 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70503

Klein probleempje met m'n grafische kaart. Ik bootte net en telkens tijdens dat ie winxp aan het laden was gaf ie rare strepen op een gegeven moment. Even daarna zat ik zonder beeld. Ik ga dan in veilige modus en uninstall de drivers om te kijken of het hieraan lag. En ja het waren de drivers. Het waren 3.8 catalyst van ati zelf. Ooit iemand hier al problemen mee gehad? Nu wil ik nieuwe drivers installeren maar k weet nog niet goed welke. 3.9beta? of 3.8 van hercules zelf of moet ik naar een vroegere versie gaan?
Mss dat het hier mee te maken heeft maar gisteren zat ik even NFS HP2 te spelen op 1280*960 @ 6x fsaa k haalde hier ongeveer 75-80fps gemiddeld. Nu even daarna test ik opnieuwe op 1024*768 geen fsaa en hier haald ie ook ongeveer 75fps :s dus k check terug op 1280 met fsaa op 6x terug en hier werd ie 30fps gem. Zelfde omstandigheden.
K heb net de hercules 3.8 geprobeert maar die geven dezelfde fps. Aan wat kan dit liggen?

Not iets. 3dmark draait niet. Geeft een fout van dx8.1 en drivers installeren.
Update: net patch geinstalleerd voor 3dmark 01 en dat werkt toch al.

Update: omega drivers is nog erger. Nog minder frames en artifacts erbij
Artifact tester geeft nog geen artifacts aan dus het ligt wel degelijk aan de omega drivers. Wat kan ik nog doen?

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 70503 op 31-10-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:39
Ik heb mijn Radeon 9700 np geflasehd naar een PRO en heb um staan op 300/325.
Als ik opstart heb ik soms dat hij windows XP scherm (bij het laden) verrot weergeeft (gewoon artifacts dus). Als ik dan in windows kom is alles gewoon normaal. Maar toenet starte ik mijn computer op en had ik het ook in windows heel even. Het ging dus weg toen ik de resolutie veranderde en weer terug.
Is dit nou gewoon een hiite probleem of wordt mijn geheugen brak? Ik heb al een keer een nieuwe kaart hiervoor gekregen omdat het geheugen brak was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86382

hier weer eens een vraag over dual monitor support: ik heb laatst een projectiepaneel gekocht (voorloper van een beamer, je legt hem op een overhead projector , en kan dan mooi 2 bij 3 meter films kijken) het type is een infocus tvt3000 ,een lcd beeldscherm dus met een maximumresolutie van 640*480(hardwarematig gezien is dit gewoon een oudewetse monitor) Een vrij oud ding waarschijnlijk van rond 1995-1996.Heeft dus nog geen ddc support.

hier komt dus mijn probleem, het paneel doet het prima (als enige aangesloten , via een dvi naar vga adapter,maximum resolutie van windows xp op 640*480 ingesteld)
als ik mijn crt monitor erbij aansluit op de normale vga aansluiting (en reboot)
doet het paneel het en de monitor ook , alleen hebben ze allebeide een resolutie van 1024*768. Het paneel kan dit niet aan. In de display properties ziet hij NIET dat er een extra monitor is aangesloten. Dus stuurt mijn kaart op dat moment door beide aansluitingen (dvi en vga) hetzelfde beeld als van de crt (die natuurlijk wel herkend wordt,dus de 1024*768)
Waarschijnlijk vind windows het paneel niet omdat deze nog niet ddc (display data channel ondersteund door pin 15) ondersteund. Ik heb al verschillende versies van de catalyst drivers geprobeerd (3.6 en de nieuwste officiele (3.7)) en hydravision.
Weet iemand hoe dat paneel gewoon herkend wordt (evt forcen of via een registry edit ofzo) zodat ik het paneel kan instellen als 2e display met een resolutie van 640*480.
mijn videokaart is een point of view(@#$#$) radeon 8500 (geen LE ,als ik niet belazerd ben waar ik aan begin te twijfelen...omdat de le schijnbaar geen twee verschillende displays kan aansturen)
rest van de specs :abit nf-s rev 2.0 bios 1.8 ; twinmos ram ; op dit moment hele zooitje niet overklokt; standaard 17" monitor (met ddc ) en geeneen pci kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 22:02

Upke dupke

Oompa Loompa

Ok. Ik ben dus net naar de winkel geweest.

Ik: Meneer heeft u de Radeon 9700 non pro nog?
Verkoper: Moet ik even kijken.

Heeft briefje voor me:
9700 Pro 440,- 8)7
9600 Pro 195,-
9800 Pro 425,- 8)7

Neen, wij hebben geen R9600 XT of Radeon 9700 non Pro :( . De 9600 Pro is toch even snel als de radeon 9700 non pro.

Maandag een R9600 Pro halen (en dus upgraden van een TI 4200 128mb-8x?) of toch wachten tot ze een XT hebben. (liever halen) Wat vinden jullie trouwens van de prijzen? (geen online winkel vergelijk) Beetje vreemd niet. :)

En hoe zit het met de overklokabiliteit van dit ding? (Waarscheinlijk club 3d)

[ Voor 7% gewijzigd door Upke dupke op 31-10-2003 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Upke dupke schreef op 31 oktober 2003 @ 15:15: De 9600 Pro is toch even snel als de radeon 9700 non pro.
Denk jij dat, of zei de winkel dat?
Is dus niet zo !! De R9600Pro is langzamer dan een R9700 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83661

Ik heb nu een paar weken het volgende systeem:
P4 2.8C @ 3.1 op Asus P4P800
Radeon 9800 PRO 410/360
2x 512MB DDR400 van volgens mij Twinmos
AG Neovo F-419 19" TFT 25ms

Nou speel ik erg veel Tactical Ops ( dat is een spel dat draait op de UT engine ) en nu zit er iemand in me clan die met een FX5900 ultra 230fps haalt op 1600x1200 met alles aan en ik haal op 1280x1024 met alles aan maar gemiddeld 100.
Ook heb ik met 3D mark 2003 een probleempje, ik haalde eerst 5500 punten niks overgeclocked toen mijn kaart op 390/355 en processor op 3.1 ghz toen haalde ik 5875 en nu draait ie op 410/360 en haal ik 5600, dat is met Catalyst 3.7, met 3.8 bleef het hetzelfde. Dus ik de kaart weer op 390/355 zetten en haal ik maar 5550 :S. Het overclocken van de VGA doe ik trouwens met Powerstrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

hjs schreef op 31 oktober 2003 @ 15:54:
[...]

Denk jij dat, of zei de winkel dat?
Is dus niet zo !! De R9600Pro is langzamer dan een R9700 !!
Nee HJS, dat denk ik niet. Dat denkt de winkel medewerker, ik weet wel beter. :) Ik zei ook al tegen hem van, geef dan eens goede argumenten. Maar hij verzekerde dat hij sneller of even snel is.

Anyway. Zou deze overgeclocked kunnen worden tot XT niveau? Zie overal goede dingen over deze kaart:

400 - 490 MHz
300 - 350 MHz (700)

offtopic:
HJS, hoe is het op het computer totaal forum ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door Upke dupke op 31-10-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

Anoniem: 83661 schreef op 31 oktober 2003 @ 15:58:
Ik heb nu een paar weken het volgende systeem:
P4 2.8C @ 3.1 op Asus P4P800
Radeon 9800 PRO 410/360
2x 512MB DDR400 van volgens mij Twinmos
AG Neovo F-419 19" TFT 25ms

Nou speel ik erg veel Tactical Ops ( dat is een spel dat draait op de UT engine ) en nu zit er iemand in me clan die met een FX5900 ultra 230fps haalt op 1600x1200 met alles aan en ik haal op 1280x1024 met alles aan maar gemiddeld 100.
Ook heb ik met 3D mark 2003 een probleempje, ik haalde eerst 5500 punten niks overgeclocked toen mijn kaart op 390/355 en processor op 3.1 ghz toen haalde ik 5875 en nu draait ie op 410/360 en haal ik 5600, dat is met Catalyst 3.7, met 3.8 bleef het hetzelfde. Dus ik de kaart weer op 390/355 zetten en haal ik maar 5550 :S. Het overclocken van de VGA doe ik trouwens met Powerstrip
Het kan wezen dat die goze een AMD AthlonXP 3200+ heeft en nog iets Unreal, Unreal Tournament en natuurlijk Tactical Ops is AMD Athlon Optimised en dat zal het verschil wel eens kunnen wezen...heb jij ook je VSync uit geschakeld, kan ook wat helpen ;)

Ik haal met met Tactical Ops met een AMD AthlonXP 2600+ Barton met Hercules 9700Pro en ASYS A7N8X-Deluxe op 1600x1200x32 met FSAAx6 en AF x16 zo'n 275 frames, dus ja zo gek is het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 31-10-2003 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
*kwijl* 270 FPS... En ik maar huilen met die 30 - 90 FPS (veel framedrops!) op 800x600 opengl alles low op een GF4 mx 440SE en P3 @1050 :P.
Maarja, ff doorsparen :).

Het gerucht gaat dat MSI naast ATI en NVIDIA ook XGI kaartjes gaat bakken. Denken jullie dat dat waar is? Is wel zo dat als dat gebeurd die XGI kaartjes wel goed moeten zijn! *anders zouden ze niet verkopen hè*

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009 schreef op 31 oktober 2003 @ 16:22:
[...]

Het kan wezen dat die goze een AMD AthlonXP 3200+ heeft en nog iets Unreal, Unreal Tournament en natuurlijk Tactical Ops is AMD Athlon Optimised en dat zal het verschil wel eens kunnen wezen...heb jij ook je VSync uit geschakeld, kan ook wat helpen ;)

Ik haal met met Tactical Ops met een AMD AthlonXP 2600+ Barton met Hercules 9700Pro en ASYS A7N8X-Deluxe op 1600x1200x32 met FSAAx6 en AF x16 zo'n 275 frames, dus ja zo gek is het niet.
Waar zet je Vsunc uit want dat zie ik nergens staan bij Catalyst 3.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83661 schreef op 31 oktober 2003 @ 16:44:
[...]

Waar zet je Vsunc uit want dat zie ik nergens staan bij Catalyst 3.8
dat zal ik je gelijk vetellen! :D

je gaat naar je instellingen van je beeldscherm , je gaat naar geadvenceerd nou als goed is zie je allemaal ATi logo's waaronder ATi 3D, ATi VPU recover, ATi SMARTGART enzovoorts.

Je gaat naar ATi 3D

Je kan hier heel veel leuke dingen doen en je kan kiezen tussen Direct 3D [van Microsoft] en OpenGL [van Silicon Graphics]

Je geeft een vinkje in de checkbox boven de drukknop:> Custom

nou je drukt op dir knop "Custom"

Hierna kunt men je Radeon instellen op jou manier.

men ziet de volgende leuke features:

Custom Settings:
SMOOTHVISION II [voor r350 gebruikers : SMOOTHVISION 2.1]

Anti-Aliasing: [eigenlijk FSAA => Real Time Full Scene Hardware Anti-Aliasing]

Aplication Preference: dit houd in dat de aplicatie die je draait het allemaal zelf bepaald.

nou die klick ik altijd uit met me Radeon 9700 Pro bakken en ik stel in met de FSAA slider naar x6 en op Quality.

Anisotropic Filtering [ook AF genoemd]

Aplication Preference: dit houd in dat de aplicatie die je draait het allemaal zelf bepaald.

nou die klick ik altijd uit met me Radeon 9700 Pro bakken en ik stel in met de AF slider naar x16 en op Quality.

Hierna hebben we vier leuke dingen:

1. Texture Preference:

die kan op vier standen :

High Performance - Performance - Quality - High Quality

ik zet deze altijd op High Quality

2. Mipmap Detail Level:

deze kan ook net als "Texture Preference" ook op vier standen:

ik zet deze ook altijd op High Quality

3. Wait For Vertical Sync: [Hier gaat het jou om dus ;) ]

Always Off [die moet je hebben :D] Aplication Preference - Always On

Deze zet ik altid op "Always Off"

4. TRUEFORM:

Always Off - Aplication Preference

en deze op "Aplication Preference"

Nou dit kan men ook instellen op de zelfde manier voor Direct3D als OpenGL!!!

Veel suc6! :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 31-10-2003 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32702

Ik heb me nu ook een radeon 9800 pro met 256 mb aangeschaft. :*)
Ben jaren een trouwe nvidia aanhanger geweest,maar ben nu voor ati gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
Hey

ik heb een vage probleem met mijn Sapphire Atlantis Radeon 9500 128mb (nieuwe layout)... Hij deed het eerst perfect.. Daarna heeft ie ongeveer 2 maanden niet zitten draaien omdat ik een nieuwe systeem wou kopen en dat erg lang duurde.. Ik moet wel zeggen dat toen ik de videokaart uit mijn systeem haalde ik de voeding er niet af kreeg en dus die kabeltje er gewoon opliet...
Ik was bang dat die aansluiting misschien zou breken. In ieder geval, nu heb ik hem op mijn nieuwe systeem gezet en hij doet het niet meer.. Als ik die voeding kabeltje eraf zet zegt ie gewoon van je voeding van vidkaart zit er niet op bevestig hem. Als ik hem erop bevestig dan draaien fans ff en brandt ledje ff en dan gaat me pc uit..
Heb em op een andere pc getest en daar kreeg hij hetzelfde probleem. De originele cooler is eraf en er zit een zalman zm80a-hp cooler op.. Ik denk er nu dus aan om hem terug te brengen alleen ik heb de priginele cooler niet meer want die is kapot. Is er een manier om mijn videokaart te redden of is hij dood? En als ie dood is er dan iemand die een sapphire cooler heeft en hem aan mij wil verkopen?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009 schreef op 31 oktober 2003 @ 17:24:
[...]

dat zal ik je gelijk vetellen! :D

je gaat naar je instellingen van je beeldscherm , je gaat naar geadvenceerd nou als goed is zie je allemaal ATi logo's waaronder ATi 3D, ATi VPU recover, ATi SMARTGART enzovoorts.

Je gaat naar ATi 3D

Je kan hier heel veel leuke dingen doen en je kan kiezen tussen Direct 3D [van Microsoft] en OpenGL [van Silicon Graphics]

Je geeft een vinkje in de checkbox boven de drukknop:> Custom

nou je drukt op dir knop "Custom"

Hierna kunt men je Radeon instellen op jou manier.

men ziet de volgende leuke features:

Custom Settings:
SMOOTHVISION II [voor r350 gebruikers : SMOOTHVISION 2.1]

Anti-Aliasing: [eigenlijk FSAA => Real Time Full Scene Hardware Anti-Aliasing]

nou die klick ik altijd uit met me Radeon 9700 Pro bakken en ik stel in met de FSAA slider naar x6 en op Quality.

Anisotropic Filtering [ook AF genoemd]

nou die klick ik altijd uit met me Radeon 9700 Pro bakken en ik stel in met de AF slider naar x16 en op Quality.

Hierna hebben we vier leuke dingen:

1. Texture Preference:

die kan op vier standen :

ik zet deze altijd op High Quality

2. Mipmap Detail Level:

deze kan ook net als "Texture Preference" ook op vier standen:

ik zet deze ook altijd op High Quality

3. Wait For Vertical Sync: [Hier gaat het jou om dus ;) ]

Always Off [die moet je hebben :D] Aplication Preference - Always On

Deze zet ik altid op "Always Off"

4. TRUEFORM:

Always Off - Aplication Preference

en deze op "Aplication Preference"

Nou dit kan men ook instellen op de zelfde manier voor Direct3D als OpenGL!!!

Veel suc6! :Y)
Ik heb dus nu met vsync uitgezet maar er is geen verschil, ook als ik alle dingen op het laagst zet is er geen verschil, het gaat zelf wat minder lopen :? Kan het liggen aan me beeldscherm ofzo dat die maar 19" TFT maar een bepaald aantal frames kan weergeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55882

Ik heb vandaag een Gigabyte 9800Pro aangeschaft en heb het volgende GROTE probleem: Ik kan geen games draaien en WinXP loopt constant vast (bv bij het benaderen van deze site op 1280x1024). Ik heb de drivers van m'n oude kaart (9600 non pro) handmatig verwijderd en de nieuwste Catalyst geinstalleerd. Video en dergelijke werken prima maar bij het laden van alle games gaat het helemaal mis. Aan de schermresolutie zal het niet liggen aangezien m'n oude 9600np prima werkte hiermee. Iemand een idee wat er mis is en hoe ik dit kan oplossen?

Overige specificaties:
MSi KT3 Ultra
Athlon XP 1800+
512mb PC2700 DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
ga-8knxp @ 2,4ghz C
256mb ram 400
ati radeon 9600pro 256mb
2 monitoren :1x 17 en 1 x14
WD 800JB Hdd
driver Ati catalyst 3.8
3dmark score =2900 ongeveer
ut2k3 versie 2255
hier haal ik zwakke punten mee bij UT2k3 alles op low 60 fps

kan dit aaan mn dual monitor setup liggen ??
en mn 3dmark is heel laag. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Weet je zeker dat het een Pro is? Volgens mij zijn er alleen non pro's met 256 Mb aan geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74065

fooker schreef op 01 november 2003 @ 09:31:
ga-8knxp @ 2,4ghz C
256mb ram 400
ati radeon 9600pro 256mb
2 monitoren :1x 17 en 1 x14
WD 800JB Hdd
driver Ati catalyst 3.8
3dmark score =2900 ongeveer
ut2k3 versie 2255
hier haal ik zwakke punten mee bij UT2k3 alles op low 60 fps

kan dit aaan mn dual monitor setup liggen ??
en mn 3dmark is heel laag. |:(
Wat is jouw mem/core snelheid? Misschien heb je een Pro of Non-Pro. Hoe zit het met jou AGP-drivers heb je die ook geinstaleerd? DirectX9 geinstaleerd?

Check ook 3Dmarks Score te laag - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86382

Anoniem: 55882 schreef op 01 november 2003 @ 00:07:
Ik heb vandaag een Gigabyte 9800Pro aangeschaft en heb het volgende GROTE probleem: Ik kan geen games draaien en WinXP loopt constant vast (bv bij het benaderen van deze site op 1280x1024). Ik heb de drivers van m'n oude kaart (9600 non pro) handmatig verwijderd en de nieuwste Catalyst geinstalleerd. Video en dergelijke werken prima maar bij het laden van alle games gaat het helemaal mis. Aan de schermresolutie zal het niet liggen aangezien m'n oude 9600np prima werkte hiermee. Iemand een idee wat er mis is en hoe ik dit kan oplossen?

Overige specificaties:
MSi KT3 Ultra
Athlon XP 1800+
512mb PC2700 DDR
heb je nog meer spullen in je kast hangen (waarschijnlijk wel) als je nog wat HD's hebt dan zal een standaard voeding no name 250-300 Watt niet voldoen. Kijk eens (het liefst met multimeter) naar je 5 volt en 12 volts lijn (gewoon op een molex respectievelijk rood zwart en geel zwart) als dat al niks is (wisselende spanning , of te laag) en je voeding ook een low budget geval koop dan een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93670

Ik heb even een vraagje tussendoor , ik zit namelijk met een probleem. Ik heb een ATI Radeon 9700 Non Pro ( Merk uhm "Enthousiast Series" als dat een merk is :D )

Hierop zat een gelocked 9700 Non Pro bios geclocked op rond de 270/270 meen ik. Ik heb de bios geflashed met mufu's unlocked 9700 pro bios. En tada 324/310 geclocked. Ik was benieuwd hoever de core zou komen met stock cooling en dit was niet hoog. Rond de 336 zonder artifacts. Ik heb toen de shim verwijderd en wat coolermaster premium erop geknalt. Dit hielp niks.

Ik dacht natuurlijk dus dat het een hitte probleem was dat hij niet hoger kwam ( artifacts.. ) Ik heb er nu dus een Zalman ZM80C-HP met optional fan opgeknalt. De core haalt nu amper 350. Dit vind ikzelf dus een beetje onacceptabel :) Op de memory heb ik trouwens van die koperen coolermaster heatsinkjes geknalt. ( ja de zalman is goed gemonteerd heb het 3 keer negekeken en heb coolermaster premium gebruikt ) Nu ik dus zeker weet dat het geen hitte probleem is denk ik dat het een volt probleem is en dat mijn raddy het niet leuk vind om met zijn standaard voltage hoger geclockt te worden.

Ik denk dus dat het enigste wat zal werken om de 400 core barriere te halen waar ik op mik is met voltmodding. Wat denken jullie ervan? Of heb ik misschien iets over het hoofd gezien? Er zit hynix memory op. Ik weet niet hoeveel ns.. Hij clocked zo rond de 340 zonder artifacts. Ik gebruik trouwens de catalyst 3.8 drivers , met smoothvision 2.1 enabled.

mijn verdere setup is:

Asus A7N8X-Deluxe Rev 2.0
Amd Athlon XP 2500+ @ 3200+ ( 2315 mhz , 210 fsb )
CPU is WC-ed
2x Infinion PC2700 256MB 166 mhz @ 210 mhz , timings : 11-3-3-2.5
WD 80GB HD
A-Open dvdrom en een Lite-On cd brander
dit allemaal op een 350 Watt a-open voeding.

Ik denk niet dat dit eigenlijk verder van toepassing is maar toch even voor de zekerheid. Ik gebruik verder geen pci sloten ofzo alleen mijn AGP. Dit allemaal met standaard voltages btw.

Ik hoop echt dat iemand mijn twijfels weg kan nemen en kan zeggen dat het aan mijn raddy volts ligt zodat ik kan beginnen met voltmodden. Kwa koeling van de videokaart moet alles goed zijn. Alvast bedankt medetweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55882

Anoniem: 86382 schreef op 01 november 2003 @ 13:14:
[...]

heb je nog meer spullen in je kast hangen (waarschijnlijk wel) als je nog wat HD's hebt dan zal een standaard voeding no name 250-300 Watt niet voldoen. Kijk eens (het liefst met multimeter) naar je 5 volt en 12 volts lijn (gewoon op een molex respectievelijk rood zwart en geel zwart) als dat al niks is (wisselende spanning , of te laag) en je voeding ook een low budget geval koop dan een nieuwe.
Ik heb er 2 HD's aan hangen. Mijn voeding is de 360w voeding die standaard in de laatste serie Chieftek kasten hangt. Ik heb helaas geen multimeter dus heb de voltages in het bios bekeken:
Vcore: 1.76
+5: 5.085
+12: 12.288
-12: -11.989
-5: 5.077

Ik heb inmiddels een schone WinXp installatie uitgevoerd en de ATI drivers van de CD vervangen door de nieuwste, maar nog steeds hetzelfde probleem. Het systeem loopt al vast bij het starten van het configuratiescherm. Bij het (na herstarten) opnieuw aanmelden bij Windows geeft deze de melding dat 'het stuurprogramma van apparaat Radeon 9800 PRO' de problemen veroorzaakt. Ik heb nu alle displaydrivers verwijderd en het systeem werkt al een uur prima bij 1024x768 op 32-bit. Alleen games spelen lukt dus niet aangezien de drivers daarvoor niet geinstalleerd zijn... Iemand met een gouden tip misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Laatst online: 08-05 07:44
Anoniem: 74065 schreef op 01 november 2003 @ 12:48:
[...]

Wat is jouw mem/core snelheid? Misschien heb je een Pro of Non-Pro. Hoe zit het met jou AGP-drivers heb je die ook geinstaleerd? DirectX9 geinstaleerd?

Check ook 3Dmarks Score te laag - Deel 2
Ik heb een Ati radeon 9600pro 256mb en directX 9.0b geinstalleerd , en AGP is volgens mij ook geinstalleerd : intel chipset INF drivers .
Ik zie bij het cd'tje geen AGP drivers kan wel ff kijken op www.gigabyte.com.tw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:24
Heb sinds kort een radeon 9800 SE AIW _/-\o_
Maar ken ik past daar een zalman koeler op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar volgens Beyond3D is er een grote kans dat R420 inmiddels al het tape-out stadium heeft bereikt en men nu druk bezig is met het testen er van.

Volgens hen denkt ATi dat het er een marginaal verschil tussen R420 en NV40 zal zijn, omdat beide fabrikanten al een tijd de exacte specs van PS/VS 3.0 weten en hier geruime tijd naar toe hebben kunnen werken. Tevens wordt er bij vermeldt dat ATi bereidt was (is?) om een grotere chip te maken met meer pipelines om meer performance te halen... Wat we tot nu toe gehoord hebben is het een 12x1 chip, die ook als 6x2 configuratie kan werken. Een grotere chip kan misschien duiden op 16x1 (8x2).

Leuk ander (wellicht al bekend) gerucht om te vertellen is dat ATi de echte R400 heeft uitgesteld, omdat ze de specs van NV40 onder ogen kregen en toen al zagen dat hun R400 sneller zou zijn. R400 is toen hernoemd naar R500, en zal als het goed is een 8x1 deferred renderer GPU zijn. En in de plaats van R400 is toen R420 gekomen, een hybride vorm van R300 en de originele R400 (nu dus R500).

De release van R420 staat nu gepland op maart/april 2004.

Een ding is zeker, en dat is dat R(V)380 zo goed als af is (getuige ook het feit dat-ie een paar weken geleden geshowed is), en dat R423 snel achter R420 aan zal komen. En begin volgend jaar komt R(V)351 als het goed is ook uit, en dan heeft ATi een volledige top to bottom DX9 range.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CJ schreef op 02 november 2003 @ 11:53:
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar volgens Beyond3D is er een grote kans dat R420 inmiddels al het tape-out stadium heeft bereikt en men nu druk bezig is met het testen er van.

Volgens hen denkt ATi dat het er een marginaal verschil tussen R420 en NV40 zal zijn, omdat beide fabrikanten al een tijd de exacte specs van PS/VS 3.0 weten en hier geruime tijd naar toe hebben kunnen werken. Tevens wordt er bij vermeldt dat ATi bereidt was (is?) om een grotere chip te maken met meer pipelines om meer performance te halen... Wat we tot nu toe gehoord hebben is het een 12x1 chip, die ook als 6x2 configuratie kan werken. Een grotere chip kan misschien duiden op 16x1 (8x2).

Leuk ander (wellicht al bekend) gerucht om te vertellen is dat ATi de echte R400 heeft uitgesteld, omdat ze de specs van NV40 onder ogen kregen en toen al zagen dat hun R400 sneller zou zijn. R400 is toen hernoemd naar R500, en zal als het goed is een 8x1 deferred renderer GPU zijn. En in de plaats van R400 is toen R420 gekomen, een hybride vorm van R300 en de originele R400 (nu dus R500).

De release van R420 staat nu gepland op maart/april 2004.

Een ding is zeker, en dat is dat R(V)380 zo goed als af is (getuige ook het feit dat-ie een paar weken geleden geshowed is), en dat R423 snel achter R420 aan zal komen. En begin volgend jaar komt R(V)351 als het goed is ook uit, en dan heeft ATi een volledige top to bottom DX9 range.
zo dat is wel cool jah, maar moeten wij niet bang zijn van de XGI Volari series kaarten, want ja Dual GPU opstelling kan ook aardig zijn, tja de prototype XGI Volari Duo V8 ULTRA scoort al 5600 3DMARK 03 punten dus effe wat drivers verbeteren en mischien wordt de nieuwste ATi ook er uit getrokken...als op tijd zijn ...in ieder geval :/

Wat ik hoop is dat _/-\o_ ATi _/-\o_ heer en meester blijft in de 3D Graphics Accelerator wereld.

Edit dit kwam ik ook tegen bij de GeForceFX topic:

"You got point ik hoor gewoon te vaak dat die Radeon kaarten niet goed zijn, fannetje kapot (heel actueel) of kaart werkt helemaal niet meer na een tijdje, graphic errors omdat er geen support is in het spel voor die kaart, nee ik weet t wel ik heb trouwens nog niet anders gehad dan Nvidia en ik zal er ook altijd aanhanger blijven "

Dat vind ik moeilijk te geloven....

"ik hoor gewoon te vaak dat die Radeon kaarten niet goed zijn, fannetje kapot (heel actueel) of kaart werkt helemaal niet meer na een tijdje, graphic errors omdat er geen support is in het spel voor die kaart..."

....en dat noemen ze "heel actueel". :|

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 02-11-2003 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
Zo, een nieuwe uitdaging...

Ik heb hier een 9700 Pro (van Club3D) en elke keer als ik een 3D applicatie (Direct3D of OpenGL) start met de anti-aliasing aan, loopt mn systeem vast. Met de VPU recovery aan, gaat zelfs de monitor uit.
Ik heb echt alles al geprobeerd: verschillende drivers, alle instellingen. Maar niets helpt. Een enkele keer loopt ie niet meteen vast, maar dan is er veel corruptie te zien. Deze corruptie ziet er uit als een stel vierkante blokjes die allemaal op een paar verticale lijnen in beeld te zien zijn.
Aangezien echt niks helpt en het niet uitmaakt wat ik draai, denk ik zelf aan een probleem met de vidkaart zelf.

Systeem:
XP 2600+
MSI KT3 Ultra2
512 Meg 2700 DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Andere drivers proberen, andere voeding kan je ook ff proberen. Maar zoals je het beschrijft lijkt het alsof je RAM van je kaart brak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RUXperienced schreef op 02 november 2003 @ 14:21:
Zo, een nieuwe uitdaging...

Ik heb hier een 9700 Pro (van Club3D) en elke keer als ik een 3D applicatie (Direct3D of OpenGL) start met de anti-aliasing aan, loopt mn systeem vast. Met de VPU recovery aan, gaat zelfs de monitor uit.
Ik heb echt alles al geprobeerd: verschillende drivers, alle instellingen. Maar niets helpt. Een enkele keer loopt ie niet meteen vast, maar dan is er veel corruptie te zien. Deze corruptie ziet er uit als een stel vierkante blokjes die allemaal op een paar verticale lijnen in beeld te zien zijn.
Aangezien echt niks helpt en het niet uitmaakt wat ik draai, denk ik zelf aan een probleem met de vidkaart zelf.

Systeem:
XP 2600+
MSI KT3 Ultra2
512 Meg 2700 DDR
heb je ook geprobeerd om VPU recovery uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:50
*Met de VPU recovery aan, gaat zelfs de monitor uit.*

ja dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 15-05 13:23

The PyroPath

Go Tweak your ass off

het R420 verhaal is in grote lijnen zoals ik het al kende, maar ik heb toch iets anders vernomen in de tijd dat de beslissing genomen werd:

De R400 zoals het project toen stond was TE ambiteus, er moest te veel gebeuren en teveel in een chip gestopt worden in een keer terwijl er nog geen zekerheden over technieken waren, zoals bijvoorbeeld het Low-K principe, wat nodig was om deze zeer complexe chip te gaan fabriceren. Te grote gokken en te grote onzekerheden vond het bedrijf en zijn toen gaan schrappen en strepen en nadenken over het ontwerp.

Inmiddels werd duidelijk dat nVidia met de nV40 ook niet zo hoog in zou zetten als ATi van plan was. Er is toen besloten een aantal features te schrappen en over te zetten naar een volgend ontwerp en andere dingen meer aandacht te geven die eerder op de backburner stonden. er zijn dus technieken van het orginele R400 ontwerp gebleven en andere zaken aan toegevoegd (de R400 zou eerder klaar zijn, technieken die later toch wel handig bleken en pas in de R500 zouden komen zijn toen naar voren geschoven en in de R420 gekomen)

De R400 werd R500 (natuurlijk niet letterlijk, er werd nog een hoop aan versleuteld om tegen die tijd nog goed te zijn en weeeer meeeeer functies te hebben) en de R400 die onderhande was genomen en kaalgeplukt en bijgespijkerd werd R420 gedoopt.

T mag duidelijk zijn dat ATi hier een aardige gok genomen heeft, de R3XX core zou eerder opvolging krijgen van de R400 dan dat dat nu gebeurd door de R420, als nVidia WEL een veel sneller ontwerp naar de tafel had kunnen brengen met de nV3X (als je een ontwerp krijgt kan je wel gokken maar zeker weten doe je het nooit) hadden ze weer kei hard op hun plaat kunnen gaan.

Dus een beetje goed denk werk en een zak mazzel hebben de huidige situatie gecreerd, en ik ben benieuwd wat de tijd gaat brengen volgend jaar lente.

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Weet iemand waar de Hercules 9800 non pro nog te koop is? Kan em niet in de pricewatch vinden :(

Bedankt!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-05 09:37
Ik ben vorige week bij een aantal seminars van ASUS geweest, en daar wist de taiwanees die de seminar over de VGA kaarten me te vertellen dat Half Life 2 alsnog bij de Radeon9800XT geleverd gaat worden. Niet fysiek het spel uiteraard, maar in de vorm van een coupon zodat HL2 gratis af te halen is na de release date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

CyberTijn schreef op 03 november 2003 @ 12:00:
Ik ben vorige week bij een aantal seminars van ASUS geweest, en daar wist de taiwanees die de seminar over de VGA kaarten me te vertellen dat Half Life 2 alsnog bij de Radeon9800XT geleverd gaat worden. Niet fysiek het spel uiteraard, maar in de vorm van een coupon zodat HL2 gratis af te halen is na de release date.
Klopt zit erbij, ik ken iemand welke een Asus R9800 XT heeft gekocht en die had inderdaad zo'n bonnetje in de doos zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:21

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

CyberTijn schreef op 03 november 2003 @ 12:00:
Ze hebben daar toch niet toevallig verteld wanneer hun Radeon 9600XT in Nederland beschikbaar zal zijn? Ik heb het al aan een paar winkeliers gevraagd, maar die konden me niets vertellen daarover.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

MetroidPrime schreef op 03 november 2003 @ 12:25:
[...]

Ze hebben daar toch niet toevallig verteld wanneer hun Radeon 9600XT in Nederland beschikbaar zal zijn? Ik heb het al aan een paar winkeliers gevraagd, maar die konden me niets vertellen daarover.
Is die al niet beschikbaar? Volgens de pricewatch kun je hem al bij aardig wat winkels krijgen. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70822

*HELP*

U heeft een Club3D Radeon 9700Pro in backorder staan.

Helaas kunnen wij de Radeon 9700Pro niet meer leveren, wij kunnen u 2
alternatieven bieden:
1. Wij leveren u een Hercules Radeon 9800SE 128MB All In Wonder voor 224
Euro (en storten het prijsverschil terug)
2. De order wordt geannuleerd (indien u dit wilt stuurt u dan een reply met
bankgegevens)
3. Wij leveren u een Club3D Radeon 9800 128MB voor 299 Euro

voor die 9800 van €299 moek dus nog ongeveer 50 euro bijbetalen waar ik ook niet zo veel zin in heb
wat zal ik doen, ik weet et ook niet meer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94692

Ik zou voor de 9800 non pro gaan maarja je moet zelf de keus maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70822

heb ik aan die AIW een leuk kaartje voor dat geld?
zit ook tv kaart ingebouwd toch? vink ook wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
STIMPPYYY schreef op 02 november 2003 @ 15:51:
Andere drivers proberen, andere voeding kan je ook ff proberen. Maar zoals je het beschrijft lijkt het alsof je RAM van je kaart brak is.
Ik heb andere drivers geprobeerd, maar dat hielp niet. Een brakke voeding lijkt mij niet te verklaren waarom het alleen fout gaat als ik de AA aanzet.

Ik gok dan ook dat er gewoon in het AA deel van de GPU iets fout zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Bij jou ook al niet meer leverbaar? Dam. Dan zullen ze voor mij ook wel geen non-pro meer kunnen bestellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou ook voor de 9800np gaan dan. Maar als je echt die 50€ niet wilt bijbetalen, kan je eventueel voor een 9600pro of zo gaan. K weet nou niet hoe deze presteerd tov een 9800SE maar aangezien meestal een SE versie gewoon alles de helft heeft zijn de specs gelijk aan een 9600pro maar de 9600pro heeft dan een hogere klok dus het zou logisch zijn dat deze beter presteerd. Een AIW kan je ook krijgen maar dan heb je voor dat geld niet echt goede 3d prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70822 schreef op 03 november 2003 @ 15:16:
*HELP*

U heeft een Club3D Radeon 9700Pro in backorder staan.

Helaas kunnen wij de Radeon 9700Pro niet meer leveren, wij kunnen u 2
alternatieven bieden:
1. Wij leveren u een Hercules Radeon 9800SE 128MB All In Wonder voor 224
Euro (en storten het prijsverschil terug)
2. De order wordt geannuleerd (indien u dit wilt stuurt u dan een reply met
bankgegevens)
3. Wij leveren u een Club3D Radeon 9800 128MB voor 299 Euro

voor die 9800 van €299 moek dus nog ongeveer 50 euro bijbetalen waar ik ook niet zo veel zin in heb
wat zal ik doen, ik weet et ook niet meer :/
Ik zou gewoon je geld terug vragen en verder zoeken voor een Hercules 3D PROPHET 9700 Pro, er staan nog zat in de "Pricewatch" ik heb ook twee Radeon 9700 Pro's 1 van Hercules [deze kan je lekker OC'en dankzij zijn copere cooling] en 1 van Club3D[ik had beter verwacht] vandaar dat ik je de Hercules 3D PROPHET 9700 Pro aanraad.

maar ja in alle testen scoord de 9700 Pro altijd ietjes beter dan de 9800 non Pro en als je niet will verder zoeken ga maar lekker voor die 9800 non pro. :D

Update:

de Omega 2496b drivers [aka Omega Catalyst 3.8b] bevallen prima, alleen VPU recover uit zetten dat kan glitches voorkomen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 03-11-2003 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19769

Volgens mij is het enkel de 9700 pro versie die niet meer geleverd kan worden hoor. Ik zou even informeren. Ik had dus ook die 9700 pro in backorder staan bij MaxPC. Jammer maar helaas. Ik heb ervoor gekozen geld terug. Weet namelijk nog ander winkeltje die m wel kan leveren voor maar ietsjes meer...Jammer overigens dat de alternatieven geen leuker prijskaartje hadden maar gewoon de standaard prijs bleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19769 schreef op 03 november 2003 @ 17:17:
Volgens mij is het enkel de 9700 pro versie die niet meer geleverd kan worden hoor. Ik zou even informeren. Ik had dus ook die 9700 pro in backorder staan bij MaxPC. Jammer maar helaas. Ik heb ervoor gekozen geld terug. Weet namelijk nog ander winkeltje die m wel kan leveren voor maar ietsjes meer...Jammer overigens dat de alternatieven geen leuker prijskaartje hadden maar gewoon de standaard prijs bleven.
dan help ik je toch daarmee eventjes :P

edit dit vond ik bij SWW Computer:

Club3D ATi Radeon 9700 Pro All-in-Wonder 128MB € 410

en dit bij Multicom-shop.nl :

Club3D ATi Radeon 9700 Pro All-in-Wonder 128MB € 366

en hier bij deze link kan je nog meer bedrijven kiezen die ook de ATi Radeon 9700 Pro 128MB DDR ver kopen:

pricewatch: ATi Radeon 9700 Pro 128MB

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 03-11-2003 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hercules Radeon 9700 Pro 128MB:

Riddermedia € 439,- € 5,- 2984 AB 30-09

Nou, veel keus in de pricewatch! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19769 schreef op 03 november 2003 @ 17:27:
Hercules Radeon 9700 Pro 128MB:

Riddermedia € 439,- € 5,- 2984 AB 30-09

Nou, veel keus in de pricewatch! :-(
ow keej over dei Hercules heb je wel gelijk kom er ook net achter maar ja echter een week geleden waren er veel meer, tja je kan ook de Hercules 3D Prophet 9700 non pro neme maar ja dan kan je net zo goed voor de Hercules 3D Prophet 9800/9800 Pro gaan ...ik bedoel maar.

ik denk dat dit nog de meest aantrekkelijke keuze is:

De Hercules ALL-IN-WONDER 9800 128MB DDR

http://www.tweakers.net/pricewatch/67237

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 03-11-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93973

Ben van plan om op de aankomende HCC Dagen de ATI Radeon 9800 Pro 128 mb te kopen. Kweet alleen niet of ie bij m'n huidige systeem past:

Amd Athlon XP 1600+
MSI k7T 266 Pro-RU
768 DDR Ram (1x256 1x512)
Standaard 300 Watt voeding

Begin volgend jaar worden de cpu en het mobo vervangen....

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Het zit dus zo
heb laatst een Radeon 9800SE AIW gekocht super kaart voor gamen . :)
Maar hij deed het dus ,Bleek dus directX9b patch voor te zijn dus ik denk nu moet ie het doen
Niet dus :|
Zenders instellen gaat goed maar als ik wil gaan kijken zie ik heel kort de zender en daarna sneeuw :|
dit heb ik dus bij alle zenders :|
Iemand die me kan helpen ?
Denk zelf dat het ergens een foute instelling zit maar heb geen idee welke :?
Verdere specs
Athlon xp 2200+
epox 8rda+ (nforce2)
512mb ram
Maxtor 80 GB HD
Onboard geluid
en nog wat troep(muis,keyboard enzo )
Win XP pro sp1

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

schnumi schreef op 03 november 2003 @ 12:42:
[...]

Is die al niet beschikbaar? Volgens de pricewatch kun je hem al bij aardig wat winkels krijgen. :)
Hij staat inderdaad al in de Pricewatch maar de winkels die ik geprobeerd heb hebben hem nog niet binnen en weten ook niet wanneer ze hem binnen zullen krijgen. Het enige wat ze weten is hoeveel geld dat ding gaat kosten.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 21:27
kRyPtO in "-= AquaMark 3 Benchmarks =-"

Hm ik denk eigenlijk dat ik de vraag in dat topic beter hier kan stellen.
Voor de mensen die niet willen klikken of er te lui voor zijn ;) :

Heb dus de aquamark3 benchmark gerunt, en me 3D kaart scoorde hier zeer slecht in vergeleken met andere die dezelfde kaart hebben bijna 2 keer zo laag.
Het is een Radeon 9700 van Hercules. Heb Omega drivers geinstalleerd de nieuwste (3.9 leaked dacht ik zo uit me hoofd) en de catalyst 3.7 van omega.
Met de nieuwste haalde ik een nog slechtere score dan de 3.7 ik heb alleen geen idee hoe dit kan komen en waar dit door komt. Ik heb me helemaal suf gezocht in bios maar instellingen stonden daar wel goed volgens mij. De drivers van hercules zelf kan ik helaas niet testen want die download servers zijn offline. Heb de drivers van ati zelf nog niet geprobeert. Maar het lijkt me dat de omega drivers toch wel goed waren.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan, en zou dit ook betekenen dat bijv. andere games veel beter kunnen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009 schreef op 03 november 2003 @ 17:31:
[...]

ow keej over dei Hercules heb je wel gelijk kom er ook net achter maar ja echter een week geleden waren er veel meer, tja je kan ook de Hercules 3D Prophet 9700 non pro neme maar ja dan kan je net zo goed voor de Hercules 3D Prophet 9800/9800 Pro gaan ...ik bedoel maar.

ik denk dat dit nog de meest aantrekkelijke keuze is:

De Hercules ALL-IN-WONDER 9800 128MB DDR

http://www.tweakers.net/pricewatch/67237
Heb je weer niet gelijk. Als je even had gekeken bij de winkels die deze kaart aanbieden had je gezien dat dit de 9800SE is. Heb tweakers.net crew hier al een mailtje over gestuurd maar de productnaam staat hier dus verkeerd in de database.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Wat is er beter dan Die AIW 9800SE of de 9600XT? Ik zie alleen een verschil kwa geheugen (256bits tegenover 128 van 9600XT) klopt dat.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-04 14:49

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Vanwege het overlijden van mijn GeForce3ti500 heb ik een Sapphire Radeon 9800np besteld.
Hoe kan ik het beste de detonators verwijderen? Ik heb ergens gelezen dat detonator destroyer nier helemaal goed werkt en niet alles weghaalt. Is het voldoende om Det. destroyer te draaien, alle nvidia dll's weg te gooien, alles van nvidia in het register te verwijderen en dan de Radeon in me PC te doen? [zit tijdelijk een 3D Rage II PCI in me PC].
Of blijft er dan nog spul van nvidia staan?

btw: Weet iemand nog een goede Radeon 9xxx roundup waar benchmarks van de 9600, 9600PRO, 9600XT, 9700, 9700PRO, 9800SE, 9800NP, 9800PRO en de 9800XT bij elkaar staan en met elkaar vergeleken worden?
Ik ben nu in het 3Dmark-topic hier op GoT wat aan het doorspitten, maar de scores zijn daar zo wisselend dat ik daar niet echt iets kan opmaken...

[ Voor 27% gewijzigd door StarLite op 03-11-2003 23:10 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Zeker een interresante vraag StarLite, my Geforce TI 4200 is een uur geleden ook gestorven. Dus ik moet nu ZEKER een radeon kopen.

Anyway. Guru 3D heeft een aantal handige aps om Detenators goed te verwijderen. (Zoals detenator destroyer, nasty file remover) Kijk eens in hun downloads sectie zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Laatst online: 18:12

Dr.Roelski

Walk on ....

Shyne schreef op 03 november 2003 @ 19:36:
Het zit dus zo
heb laatst een Radeon 9800SE AIW gekocht super kaart voor gamen . :)
Maar hij deed het dus ,Bleek dus directX9b patch voor te zijn dus ik denk nu moet ie het doen
Niet dus :|
Zenders instellen gaat goed maar als ik wil gaan kijken zie ik heel kort de zender en daarna sneeuw :|
dit heb ik dus bij alle zenders :|
Iemand die me kan helpen ?
Denk zelf dat het ergens een foute instelling zit maar heb geen idee welke :?
Verdere specs
Athlon xp 2200+
epox 8rda+ (nforce2)
512mb ram
Maxtor 80 GB HD
Onboard geluid
en nog wat troep(muis,keyboard enzo )
Win XP pro sp1

8)7
Zet hem op Norfolk i.p.v. Nederland.
Koste mij ook 2 dagen om dat allemaal goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Jullie hebben het allemala mooi over de Hercules 9800 non pro, maar waar is ie te koop in NL? Heb gezocht in de pricewatch, bij rubriek videokaarten met "hercules". Krijg em helaas niet te zien???

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

ck2000nl schreef op 04 november 2003 @ 00:44:
Jullie hebben het allemala mooi over de Hercules 9800 non pro, maar waar is ie te koop in NL? Heb gezocht in de pricewatch, bij rubriek videokaarten met "hercules". Krijg em helaas niet te zien???

Bedankt!
Ik heb alleen nog maar de Sapphire en de Club3D 9800NP gezien.
Op de site van hercules staan alleen de SE en de PRO, dus ik denk niet dat hercules een 9800NP maakt..

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
StarLite schreef op 04 november 2003 @ 00:53:
[...]

Op de site van hercules staan alleen de SE en de PRO, dus ik denk niet dat hercules een 9800NP maakt..
Dat dacht ik eerst ook, maar hij staat hiero:

http://europe.hercules.com/showpage.php?p=76&b=0&f=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Norbert
  • Laatst online: 14:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

StarLite schreef op 04 november 2003 @ 00:53:
[...]

Eynstein heeft hem een tijdje gehad, niet meer, is niet aan te komen volgens hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Bedankt he!

Helaas, na een belletje zeggen ze dat Hercules leveringsproblemen hebben...het kan oneindig lang duren! Echt jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Review van die vga silcencer koeler
Ziet er goed uit, en dat voor 20 euro
(alleen voor Radeons, daarom in deze draad ;) )

code:
1
2
3
Stock Sappphire 9500 cooler           325 MHz 
Zalman HP-80A                         330 MHz 
AC-VGA Silencer (fan on Low or High)  385 MHz

overklok resultaten

[ Voor 36% gewijzigd door hjs op 04-11-2003 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

K heb m'n hercules bij eurosys hasselt (belgië) :) gaan halen. 307€

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 70503 op 04-11-2003 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Anoniem: 70503 schreef op 04 november 2003 @ 16:36:
K heb m'n hercules bij eurosys hasselt (belgië) :) gaan halen. 307€
Ik heb gisteren even gekeken, maar de kaart kost daar na 325.- ? De verzendkosten naar NL zijn ook nog eens 15.- :( Hoe lang is het geleden dat je heb daar had besteld dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ck2000nl schreef op 05 november 2003 @ 09:39:
[...]

Ik heb gisteren even gekeken, maar de kaart kost daar na 325.- ? De verzendkosten naar NL zijn ook nog eens 15.- :( Hoe lang is het geleden dat je heb daar had besteld dan??
Ja merkte ik net ook. Exact 7 dagen geleden koste hij daar maar 307€. Wat ik ook raar vond is dat hij in de winkel 390€ koste. Als je via internet bestelt dan krijg je korting. Maar hij is ineens zo hard gestegen :? gelukkig heb ik op het juiste moment hem gekocht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 08-05 01:56
StarLite schreef op 03 november 2003 @ 22:58:
Vanwege het overlijden van mijn GeForce3ti500 heb ik een Sapphire Radeon 9800np besteld.
Hoe kan ik het beste de detonators verwijderen? Ik heb ergens gelezen dat detonator destroyer nier helemaal goed werkt en niet alles weghaalt. Is het voldoende om Det. destroyer te draaien, alle nvidia dll's weg te gooien, alles van nvidia in het register te verwijderen en dan de Radeon in me PC te doen? [zit tijdelijk een 3D Rage II PCI in me PC].
Of blijft er dan nog spul van nvidia staan?

btw: Weet iemand nog een goede Radeon 9xxx roundup waar benchmarks van de 9600, 9600PRO, 9600XT, 9700, 9700PRO, 9800SE, 9800NP, 9800PRO en de 9800XT bij elkaar staan en met elkaar vergeleken worden?
Ik ben nu in het 3Dmark-topic hier op GoT wat aan het doorspitten, maar de scores zijn daar zo wisselend dat ik daar niet echt iets kan opmaken...
1. uninstall eerst eventueel Rivatuner (die gaat niet lekker werken met Ati)
2. Via controlpanel naar 'Software en daar de Nividia display drivers uninstallen.
3. Reboot -> Safe Mode en draai destroyer of soortgelijk programma.
4. PC uit.
5. Kaart verwisselen
6. Boot-> bios ingaan en check je instellingen voor AGP4x/8x, fast write ed.
7. Reboot -> Windows. En installeer Cat 3.7 of hoger.
8. Reboot -> Windows, via controlpaneel naar 'Hardwarebeheer' en set een vinkje bij 'show hidden devices'. Check bij beeldschermadatpeter of die nVidia kaart er nog bij staat, zo ja -> uninstall.
9. Reboot-> Windows en installeer Rage3D 3.9 om je drivers en kaart te tunen

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81077

Ik heb pas Revoltec VGA - Radeon + GF2-4MX voor 15 euro's gekocht en op mijn radeon 9500np 64mb bevestigd.
Afbeeldingslocatie: http://www.perfectsystems.nl/image/producten/43691-big.jpg

Hij is nu van 270/270 naar 354/317 océd.
Nou is de vraag of dit een goede oc of niet. Ik heb trouwens nog geen hogere core settings geprobeerd. Als ik men dit een goede oc vindt, is de revoltec cooling aan te raden. Niet duur, niet erg luid, en mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81077 schreef op 05 november 2003 @ 15:39:
Ik heb pas Revoltec VGA - Radeon + GF2-4MX voor 15 euro's gekocht en op mijn radeon 9500np 64mb bevestigd.
[afbeelding]

Hij is nu van 270/270 naar 354/317 océd.
Nou is de vraag of dit een goede oc of niet. Ik heb trouwens nog geen hogere core settings geprobeerd. Als ik men dit een goede oc vindt, is de revoltec cooling aan te raden. Niet duur, niet erg luid, en mooi.
Hij is inderdaad mooi jah, k denk dat het bij mij niet veel zin zou hebben. K heb al een kopere koeler en kopere ramsinkjes erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:24
Ik heb nu al een tijdje een radeon 9800 128mb np.. Alleen het probleem is dat hij bij spellen gewoon dikke fps drops heeft, ik word er echt helemaal gek van heb al verschillende drivers geprobeerd maar niks helpt.

Kan het zijn dat mijn radeon problemen heeft met mijn mainboard ik heb geen onboard geluid.

Messchien hebben jullie een idee..

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Voor degenen die het nog niet weten: de Catalyst 3.9 drivers zijn beschikbaar op de site van ATI.

EDIT: Hier staan de release notes : http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_39_Release_Notes.html

[ Voor 36% gewijzigd door MetroidPrime op 05-11-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 19:25

m0nk

16-09-2003 15.15

ik had Hercules Prophet 3d 9800 Pro besteld, alleen was deze idd niet meer op voorraad, helaas, dus uiteindelijk heb ik een Club3D genomen, was goedkoper, maar draait super!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Gespot op Rage3D:

Quadra Radeon 9700. Het neemt twee slots in beslag (net als de FX5900 serie) en heeft 2 PCB's op elkaar gestapeld die elk 2 R300 cores herbergen. Dit ding owned volgens mij echt alle andere kaarten op de markt met z'n 24x AA, 256 MB per R300 core (dus een totaal van 1024 MB DDR Ram)... :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/images/auto/img57941.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.clubic.com/images/auto/img57930.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.darkcrow.co.kr/image/news/0311/PB040050.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.darkcrow.co.kr/image/news/0311/PB040062.jpg

Specs:
simENGINE 6000q graphics cards

ATI graphics processors, R300 x 4(Quad)

6000q: 9.6 Gpix/sec peak

256MB x 4 unified memory

Antialiasing
6000q: 2 to 24 samples

Video outputs
Triple DVI-I on 6000q (dual supported)

DVI video input for ganging chassis to increase AA or performance
Polygons (on-chip geometry engine) 150M tri/sec peak
Selectable screen resolution up to 1600x1200 @ 85 Hz or 1920x1080 @ 60 Hz
ChanLock - channel synchronization
Trilinear mipmap texture antialiasing
Large texture maps (up to 2048x2048)
256MB unified memory
Texture compression
User-programmable video timing
Order-independent (screen-door) or alpha transparency
Complementary mask fade LOD (24 levels)
32-bit true color (128 bits internal)
24-bit Z, 8-bit stencil
Gamma correction
Stereo signal capable

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

Wooojo dies is cool, nu hopen dattie echt is... En zo ja dan wil ik de prijs hier niet van weten. Maar het zijn wel R300's niet R350's? Zou dat veel uitmaken? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83014

Ik heb tijdje terug 3.8 geinstalleerd bij mij, maar opstarten duurt ineens stuk langer. Eerst kom achtergrond tevoorschijn en dan duurt het nog bijna halve minuut voordat icoontjes en startbalk tevoorschijn komen. Dit had ik niet voordat ik 3.8 erop zette. Heeft iemand anders hier ook last van of idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 89305 schreef op 06 november 2003 @ 07:44:
Wooojo dies is cool, nu hopen dattie echt is... En zo ja dan wil ik de prijs hier niet van weten. Maar het zijn wel R300's niet R350's? Zou dat veel uitmaken? 8)7
Ja het is een echte kaart bestaande uit 4 R300's, en peperduur. Deze wordt geloof ik o.a. gebruikt voor simulaties bij de luchtvaart. Dus in een huis-tuin-en-keuken computer zal je deze kaart echt niet tegen komen. :7

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 06-11-2003 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

ck2000nl schreef op 05 november 2003 @ 09:39:
[...]

Eynstein heeft hem weer online staan: http://www.eynstein.nl/a/3184.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:01
CJ schreef op 06 november 2003 @ 00:25:
Gespot op Rage3D:

Quadra Radeon 9700. Het neemt twee slots in beslag (net als de FX5900 serie) en heeft 2 PCB's op elkaar gestapeld die elk 2 R300 cores herbergen. Dit ding owned volgens mij echt alle andere kaarten op de markt met z'n 24x AA, 256 MB per R300 core (dus een totaal van 1024 MB DDR Ram)... :9~
[...]
Goeie koeien.... Das gewoon niet leuk meer :/ >:) Ben benieuwd wat dat op moet brengen.

Overigens is de Cataalyst 3.9 uit voor als dat nog niet was gezegd.

ATI Catalyst 3.9 gereleased

[ Voor 48% gewijzigd door Brent op 06-11-2003 13:53 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:20

boesOne

meuh

Ha.. check het eerste plaatje van de quadra : 1 AGP slot + de 2e kaart in een PCI slot.. Is het een soort van SLI ?
Of is die 2e kaart volledig los van 1 om een andere set schermen aan te sturen [kan ik me voorstellen in een vlieg simulatie omgeving .. ]

Doet mijn maar een werkende dubbel uitvoering met 512MB en dan alleen op de agp poort..

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
X-Bit Labs heeft een uitgebreide shootout tussen de FX5700Ultra en de 9600XT gehouden.

De 9600XT wint bijna alle testen met AA en AF aan. De 5700U doet het goed zonder AA en AF, maar het verschil is niet groot met de XT, behalve dan in bepaalde OpenGL games. Verder raden ze de 5700U niet aan als je van plan bent om DX9 games te spelen.

Conclusie:
So, we have run the benchmarks for you to see the results. The new VPU from ATI Technologies is feeling confident in most currently available games. I can’t say the same about the new GPU from NVIDIA. However, the NV36 has its chance in OpenGL games as well as in games with poor textures but complex geometry. Besides that, this GPU shows good speed when no full-screen anti-aliasing and anisotropic filtering are used, as well as in high resolutions. However, this largely depends on the specific application.

The matter of price can be waved aside – both cards cost about the same amount of money. As for pure usability, the ATI RADEON 9600 XT looks advantageous, too. It takes less space in the system case, produces less heat and noise and requires no additional power. The GeForce FX 5700 Ultra may be interesting to people who are not much into gaming as well as for those who want to have a graphics card with two DVI-I outputs. And of course, all hardcore fanatics of NVIDIA may find the GeForce FX 5700 Ultra an interesting solution for $200. Although our card had only one digital output, there will surely be a model with two of them in the market. The owners of a GeForce FX 5600 Ultra may find themselves behind the times – this GPU may not be able to run the upcoming DirectX 9.0 games properly.

For those of you who are looking forward to the release of such games as Half-Life 2 or S.T.A.L.K.E.R: Oblivion Lost, but who can’t afford a high-end card, the RADEON 9600 XT may suit just fine. The owners of the RADEON 9600 PRO may not bother much about the new VPU. Instead, they can try to overclock the graphics core, because the main difference between the RADEON 9600 XT and the RADEON 9600 PRO is the operational frequency.
http://www.xbitlabs.com/a...y/fx5700ultra-9600xt.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David_p3
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 23:25
heeft iemand van jullie last van artifacts met z'n Sapphire Radeon 9700PRO?

Q6600@3.29 | Gigabyte X38-DS4 | 4096MB DC PC6400 | HD3870

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Heb net mijn Sapphire Radeon 9800 binnengekregen.
Ik haal 4562 3Dmark03 - marks @ Nieuwste catalysts.
Ben nu aan het kijken hoe hoog dit kaartje wil gaan, hij staat nu op 357/324 zonder artifacts [4922 3Dmarks].

Xp1900
Asus A7V266-E
512 MB DDR PC2100
Sapphire Radeon 9800Non-Pro.
Win2K

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
David_p3 schreef op 06 november 2003 @ 15:53:
heeft iemand van jullie last van artifacts met z'n Sapphire Radeon 9700PRO?
waarschijnlijk word je kaart dan te heet, probeer een te draaien met de kast open of met een extra casefan erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
StarLite schreef op 06 november 2003 @ 16:02:
Heb net mijn Sapphire Radeon 9800 binnengekregen.
Ik haal 4562 3Dmark03 - marks @ Nieuwste catalysts.
Ben nu aan het kijken hoe hoog dit kaartje wil gaan, hij staat nu op 357/324 zonder artifacts [4922 3Dmarks].

Xp1900
Asus A7V266-E
512 MB DDR PC2100
Sapphire Radeon 9800Non-Pro.
Win2K
Vind ik niet zo veel als ik eerlijk mag zeggen.

Ik haal met mijn 9700 NP op alles standaard ook zo'n score (misschien 100 of 200 punten lager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

STIMPPYYY schreef op 06 november 2003 @ 16:45:
[...]

Vind ik niet zo veel als ik eerlijk mag zeggen.

Ik haal met mijn 9700 NP op alles standaard ook zo'n score (misschien 100 of 200 punten lager)
Ben ook nog niet klaar met O/C'en :)
9700PRO en 9800NonPro zijn ook ongeveer even snel, dus de 3Dmark03 score zou niet teveel moeten verschillen :)

edit:

Na wat proberen loopt mijn kaartje op: 411.75 / 330.75
5338 3Dmarks
418 / 337 geeft duideliijke artifacts [foute textures, lijnen door beeld etc]
418 / 330 geeft hele lichte artifacts [af en toe witte pixels in beeld, met name zichtbaar in Mother Nature en Pixel Shader 2.0]

[ Voor 49% gewijzigd door StarLite op 06-11-2003 17:46 ]

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37153

Ik twijfel nog tussen een Radeon 9800 en een 9800 Pro, kan iemand mij het duwtje in de juiste richting geven ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74065

Anoniem: 37153 schreef op 06 november 2003 @ 22:21:
Ik twijfel nog tussen een Radeon 9800 en een 9800 Pro, kan iemand mij het duwtje in de juiste richting geven ? :)
Lol, waarom moet je twijfelen? Ik bedoel als je genoeg geld hebt ga dan voor de Pro versie, (hogere clocksnelheden = sneller) :) met een goeie merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37153

Anoniem: 74065 schreef op 06 november 2003 @ 22:42:
[...]

Lol, waarom moet je twijfelen? Ik bedoel als je genoeg geld hebt ga dan voor de Pro versie, (hogere clocksnelheden = sneller) :) met een goeie merk.
Ik vraag me af of het prestatieverschil 100 euro waard is. Kan nergens benchmarks vinden van en een 9800 non pro en een 9800 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10781

Morgen krijg ik als het goed is in plaats van mijn 9600 pro een 9700 non pro.. ben benieuwd wat het verschil is nadat ik 'm heb geunlocked enzo.. kijken of ie op pro snelheid werkt! :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Bedankt voor de melding man!!! Hij is niet duur! _/-\o_ :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 12:59
ck2000nl schreef op 07 november 2003 @ 10:47:
[...]

Bedankt voor de melding man!!! Hij is niet duur! _/-\o_ :*)
Heeft deze kaart sneller geheugen dan dat sapphire 9800np?

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Anoniem: 37153 schreef op 06 november 2003 @ 22:51:
[...]

Ik vraag me af of het prestatieverschil 100 euro waard is. Kan nergens benchmarks vinden van en een 9800 non pro en een 9800 pro
volgens mij stond er een test op firingsquad van de NP.
En je kan eens kijken op www.beyond3d.com, ik heb net de R9600Pro review door gekeken, en daar stonden ook de cijfers in van de R9600.
Misschien geld dat ook wel voor de R9800 Pro review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
Shyne schreef op 02 november 2003 @ 01:50:
Heb sinds kort een radeon 9800 SE AIW _/-\o_
Maar ken ik past daar een zalman koeler op :?
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Laatst online: 31-01-2024
hjs schreef op 04 november 2003 @ 16:20:
Review van die vga silcencer koeler
Ziet er goed uit, en dat voor 20 euro
(alleen voor Radeons, daarom in deze draad ;) )

code:
1
2
3
Stock Sappphire 9500 cooler           325 MHz 
Zalman HP-80A                         330 MHz 
AC-VGA Silencer (fan on Low or High)  385 MHz

overklok resultaten
Weet iemand of deze al ergens hier in NL te verkrijgen is ??
Zie hem nog niet staan in de Pricewatch, of ik moet er helemaal overeenkijken :7

Lijkt me misschien wel wat voor op me Sapphire 9600pro }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 21:23
Kneep schreef op 07 november 2003 @ 15:55:
[...]

Weet iemand of deze al ergens hier in NL te verkrijgen is ??
Zie hem nog niet staan in de Pricewatch, of ik moet er helemaal overeenkijken :7

Lijkt me misschien wel wat voor op me Sapphire 9600pro }:O
Jep, Freezing Hardware heeft hem.

Hiero:
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=1178

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
vacuumcleaner schreef op 07 november 2003 @ 12:15:
[...]

Heeft deze kaart sneller geheugen dan dat sapphire 9800np?
Geen idee, ik lees wel vaak dat de Hercules kaarten kwalitatief toch iets beter zijn. Lees: de fan op de videochip! Bij club3d en sapphire lopen ze nog al eens vast. Verder ziet de kaart er van Hercules er ook nog beter uit! Voor die paar euro verschil koop ik liever deze 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96419

Is er al iemand die meer weet over de 9800XL (128MB DDR). Deze komt waarschijnlijk ook in de nieuwe Aldi pc's. Ik ben alleen benieuwd hoe deze kaart het doet ten opzichte van de 9800,9800pro,9800se,9800xt etc. De search leverde me niets op en ook google kon me niet helpen. Dus ik vraag me echt af hoe goed deze kaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ck2000nl schreef op 07 november 2003 @ 16:17:
[...]

Geen idee, ik lees wel vaak dat de Hercules kaarten kwalitatief toch iets beter zijn. Lees: de fan op de videochip! Bij club3d en sapphire lopen ze nog al eens vast. Verder ziet de kaart er van Hercules er ook nog beter uit! Voor die paar euro verschil koop ik liever deze 8)
De hercules heeft gelabelde 3.3ns chippies en deze zijn beter overklokbaar als de 2.8ns chippies. :) k heb me zo'n hercules, leuk ding
500e post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96710

Die nieuwe Catalyst Driver heeft mij anders wel problemen bezorgd met gamen (CoD) :( en ik maar zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een paar vragen:

- Wat is het verschil tussen Pro en XT
- Welke merk bouwt nu de beste 9800 kaarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:14
We zitten alweer over de 1000 heen. Er wordt al aan een deel 69 gewerkt zover ik begrepen heb :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.