Welke voeding heb ik nodig? Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.428 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-05 07:44
Ik heb nu op het moment een q-tec 450
geeft te weining wattage en maakt te veel lawaai.

Sys:
p4 2.4C @ 3ghz
ga-8knxp (i875p)
ati radeon 9600 pro
2x 256 mb 433 ddr Geil
8 case fans ( 2 met licht)
5 ccfls
4x hdd
en burner en lezer

Was al rond aan het kijken en vind deze wel interessant :
Nexus 3500 Se
EG435AX-VHB(G)/(W)SFMA (zie enermax site ) })
EG485AX-VHB(G)/(W)SFMA (zie enermax site ) })
CWT 480
Afgaande van reviews
SUPER SILENCER van seasonic 460 watt http://www.silentpcreview.com/goto.php?t=s&id=97&a=1

Wil graag een stille en een Pwn voeding heb geen probleem met prijzen van >100 euro

[ Voor 5% gewijzigd door Timo op 11-01-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 12:27:
[...]

[...]

[...]

[...]
Met alle voeding zit je aardig goed. Misschien is het een kleine overkill, maar dan kun je er in ieder geval nog even mee vooruit. De voeding die ik mis in dot (mooie) rijtje, is de Zalman 400 Watt. Deze is namelijk perfect voor dit systeem, zonder dat het een echte overkill is.

Aan jou de keuze welke voeding je kiest. Ze zijn in ieder geval allemaal geschikt. Ik denk dat dit topic en reviews bij jou wel een doorslag kunnen geven.

[...]
De Zalmannen vallen af omdat ze geen Dual Fan hebben, wat ik wel handig vind :). Mijn keuze is al gevallen op een thermaltake 480W (kan ik wel tijdje mee vooruit :+ ). Deze is geheel cablesleeved ook nog :) en kost 97 euro

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fooker schreef op 11 januari 2004 @ 16:42:
Ik heb nu op het moment een q-tec 450
geeft te weining wattage en maakt te veel lawaai.

Sys:
p4 2.4C @ 3ghz
ga-8knxp (i875p)
ati radeon 9600 pro
2x 256 mb 433 ddr Geil
8 case fans ( 2 met licht)
5 ccfls
4x hdd
en burner en lezer

Was al rond aan het kijken en vind deze wel interessant :
Nexus 3500 Se
EG435AX-VHB(G)/(W)SFMA (zie enermax site ) })
EG485AX-VHB(G)/(W)SFMA (zie enermax site ) })
CWT 480
Afgaande van reviews
SUPER SILENCER van seasonic 460 watt http://www.silentpcreview.com/goto.php?t=s&id=97&a=1

Wil graag een stille en een Pwn voeding heb geen probleem met prijzen van >100 euro
ik heb de Antec Treu Control 550W daarmee kan je je fans zelf regelen, egt een super voeding, zitten fanaansluitingen zijn je voltages niet geod kan je ze ff regelen, perfecte voltages met 1~2% afwijkingen...enige nadeel: 140€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke voeding heb ik nodig voor deze computer?

Het is een 800Mhz Celeron
64Mb Ram
20Gig HD
Cdrom speler

Ojah het is een redelijk kleine kast, dus de voeding mag niet veel groter zijn dan:
Diepte:10cm
Hoogte:8.5cm
Breedte:15cm

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 17:54:
[...]

ik heb de Antec Treu Control 550W daarmee kan je je fans zelf regelen, egt een super voeding, zitten fanaansluitingen zijn je voltages niet geod kan je ze ff regelen, perfecte voltages met 1~2% afwijkingen...enige nadeel: 140€
Wat zijn je voltages dan
maar 140 euro had ik niet verwacht , Is een enermax mischien niet beter vooral die ik zei.
die Antec heeft toch aparte 5 v en 12 v lijnen
Heb je reviews?
En kan ik dan niet beter een CWT 550 nemen ?
Is uit de zelfde fabriek en scheelt 40 Euro

[ Voor 9% gewijzigd door Timo op 11-01-2004 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 19:41:
Welke voeding heb ik nodig voor deze computer?

Het is een 800Mhz Celeron
64Mb Ram
20Gig HD
Cdrom speler

Ojah het is een redelijk kleine kast, dus de voeding mag niet veel groter zijn dan:
Diepte:10cm
Hoogte:8.5cm
Breedte:15cm

Mvg
Het kan makkelijk met een 250 Watt voeding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fooker schreef op 11 januari 2004 @ 19:56:
[...]

Wat zijn je voltages dan
maar 140 euro had ik niet verwacht , Is een enermax mischien niet beter vooral die ik zei.
die Antec heeft toch aparte 5 v en 12 v lijnen
Heb je reviews?
En kan ik dan niet beter een CWT 550 nemen ?
Is uit de zelfde fabriek en scheelt 40 Euro
CWT ken ik niet... je kan ook wel een 400~450W nemen van een goed merk..
alleen als ik een nieuwe voeding zo moeten (zoals een maand geleden) zou ik liever meteen een goeie halen waar je een tijd mee kan..Enermax en Antec zijn beide A-merken (bv Snoy&Philips), persoonlijke voorkeur daar gaat je keuze om..over die antec kijk hier
dan ff..3,3V&5V&12V zijn alle drie gescheiden circuits...
reviews:
http://www.modding-station.net/index.php?chapter=709
http://thetechzone.com/display.php?i=252&p=1
http://www.gruntville.com..._truecontrol550/index.php
edit: voltages vergeten:
12,02V
5,98V
3,32V

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:33
Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 13:55:
[...]
Dat breng ik in twijfel, aangezien de ATI wel iets meer eet dan de GeForce. Wel vreemd dat je voeding deze voltages geeft. Hij moet het systeem eigenlijk wel aankunnen, ook met de nieuwe videokaart erbij. Waarmee heb je deze voltages afgelezen :? Merk je ook instabiliteit van het huidige systeem :?
Ik heb deze voltages afgelezen met de nieuwste versie van MBM5. Ik merk totaal niets van instabiliteit, m'n systeem is nu rockstable (sinds ik m'n geheugen vervangen heb, 3 maanden geleden). Daarom vind ikzelf die voltages ook zo vreemd, omdat ik totaal nergens last van heb.

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I.R. Butcher schreef op 11 januari 2004 @ 20:30:
[...]

Ik heb deze voltages afgelezen met de nieuwste versie van MBM5. Ik merk totaal niets van instabiliteit, m'n systeem is nu rockstable (sinds ik m'n geheugen vervangen heb, 3 maanden geleden). Daarom vind ikzelf die voltages ook zo vreemd, omdat ik totaal nergens last van heb.
Probeer ze ook eens met andere programma's af te lezen. De BIOS, Speedfan, Hardware Monitor, Sisoft Sandra, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
De bios geeft aan 3.34, 4.89 en 12,16 waar mbm5 3.36, 4.89 en 11.55 aangeeft als de computer idle is. Welke van de 2 moet ik geloven??

Edit: Speedfan geeft ook 11.55 volt aan op de 12V lijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Irby op 11-01-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I.R. Butcher schreef op 11 januari 2004 @ 21:02:
De bios geeft aan 3.34, 4.89 en 12,16 waar mbm5 3.36, 4.89 en 11.55 aangeeft als de computer idle is. Welke van de 2 moet ik geloven??

Meeste stemmen gelden. :) Probeer het eens met Sisoft Sandra (zie DOC FAQ voor download link).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

htol schreef op 11 januari 2004 @ 20:01:
[...]

Het kan makkelijk met een 250 Watt voeding. :)
Maar dan moet hij wel passen, want de meeste zijn te groot, weet er iemand 1tje die past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
Sisoft Sandra 2004 geeft mijn voltages niet weer :? (Bij Mainboard information staat de optie include temp, fanspeed and voltage informatie aangevinkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

REDFISH schreef op 11 januari 2004 @ 13:53:
Ik zie dat er veel vragen zijn over Levicom.

Nu heb ik laatst een Levicom Xalien 500 Watt gekocht.

De specs zijn:
5 Volt lijn: 30 A
3.3 Volt lijn: 28 A
12 Volt lijn: 34 A

3.3 + 5 volt total output max: 200 Watt
3.3 + 5 + 12 Volt total output max: 480 Watt.

Alle reviews in duits

Nou is deze review niet echt positief over de voeding:
http://www.teccentral.de/artikel/artikel_266_s1.html vooral bij overklokken zakt de 3.3 volt in.

Maar in deze review staat weer dat de lijnen zo stabiel zijn als maar kan
http://www.alltests.de/ha...ible/levicom_xalien_1.php bij load max afwijking van 3.3 volt nog geen 2%

En tot slot deze review is
http://www.modding-faq.de/index.php?testid=69&page=1
de 3.3 volt ook een beetje de zwakste. Maar oordeel niet echt zwak.

Mijn Systeem:
AMD 2400+
512 MB 266 Mhz DDR
Geforce 4 Ti 4600
Sb audigy
Tv kaart Pctv Rave
8 casefans
1x 160 gig Hitachi
Floppy drive
Audigy drive
Liteon Fikker
Creative DVD
2 CCFL's Groen
Usb webcam + toetsenbord usb hub zit scanner op aangesloten maar niet de voeding ervan.

Zal vanavond effe de waarden posten.
Ok zijn ze dan vanuit Speedfan:

3.3 volt min 3.25 max 3.26 mean: 3.25
5 volt min 4.78 max 4.85 mean: 4.84
12 volt min 12.35 max 12.48 mean: 12.39

Eigenlijk best netjes. Al mijn fans hangen aan baybus op 12 volt lijn net als de ccfls's.
Met de fans op volle patat verandert eigenlijk vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

I.R. Butcher schreef op 11 januari 2004 @ 21:02:

Is ook vrij logisch dat je bios hogere waarde geeft voor 12 volt aangezien dan je harde schijf nog niet opgestart is en je geluidskaart en je vid kaart eigenlijk niks aan het doen is etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees je voltages niet af met sisoft sandra..ik heb daar deze voltages:
2,45 als core voltage en gister was de 5V 6,5V
ook zegt sisoft dat met proc 155W neemt maar klopt dit wel :? lijkt mij beetje veel iig
REDFISH schreef op 12 januari 2004 @ 00:44:
[...]

Is ook vrij logisch dat je bios hogere waarde geeft voor 12 volt aangezien dan je harde schijf nog niet opgestart is en je geluidskaart en je vid kaart eigenlijk niks aan het doen is etc etc.
harde schijven zijn bij mij al aan in BIOS hoor....en geluidskaart+VGA kaart zijn wel al aan maar nemen idd wel minder dan in windows, tenminste de vga neemt dan meer geluidskaart hangt ervan af wat je doet maar die neemt niet oz veel...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2004 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

nou ik wil een nieuwe voeding gaan kopen, ik heb in mijn nieuwe pc:

abit nf7-s mobo
AMD 2800+
Radeon 9600XT die ook ge oc-t word
4x ccfl + sound module
dvd fikker
dvd reader
1x 120 GD hdd ATA 133 met Sata converter
2x 120mm fan @ radiator
2x uv green ccfl fan
baybusje
SB audigy 2
vanales usb apparaten
waarschijnlijk uitbreiding van Sata schijfjes die erbij komen in raid

mijn bedoeling van het systeem is gewoon vette benches draaien en ook lekker gaan overklokken want ik ga mijn cpu met een peltier + WC koelen maar die zit op een andere voeding

ik had mijn ogen laten vallen op de Xalien voeding van levicom, dit is 500 watt en hij draait op een 2400+ heel erg stabiel..
zou hij voor mijn systeem en OC ook goed zijn want deze is lekker stilletjes

[ Voor 2% gewijzigd door diontjuh op 12-01-2004 17:58 . Reden: ff oc vergete :p |:( ]

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Sinds kort heb ik problemen met mijn pc, hij durft weleens vast te lopen in games en wanneer ik mijn printer aangesloten heb via usb(hp 7960) start de pc niet op, hij gaat wel aan maar het opstartscherm van xp zie je niet en moet ik rebooten zonder de printer, dat gaat hij in een stuk door naar XP.
Ook wil hij weleens rebooten als ik net 5 minuten in xp zit en zo af en toe moet ik mijn voedingskabel eruit halen, aantal sec wachten en hem weer terugdoen anders doet hij helemaal niks.(dit is dan bijvoorbeeld nadat ik een aantal uur niet achter de pc heb gezeten)

de voltlijnen zijn in orde volgens MBM maar toch vertrouw ik het niet, ik heb dezelfde Qtec 400 watt voeding als vele andere, en ik lees ook dat er veel problemen zijn maar voordat ik een andere voeding ga halen wil ik eerst even weten of ik toevallig iets over het hoofd zie. en als ik een nieuwe voeding ga halen welke kan ik dan beter nemen? de Antec True Blue 480W Dual Fan of de Enermax EG465AX-VE?

verdere specs:
xp2400(niet overgeklokt)
msi k7n2 delta moederbord
2x 256 pc2100
1x 120 gb HD
radeon 9800pro(hercules)
2 ventilatoren
1 dvd recorder van liteon
1x philips cd brander
temp cpu: 45
temp mobo 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
diontjuh schreef op 12 januari 2004 @ 17:57:
nou ik wil een nieuwe voeding gaan kopen, ik heb in mijn nieuwe pc:

abit nf7-s mobo
AMD 2800+
Radeon 9600XT die ook ge oc-t word
4x ccfl + sound module
dvd fikker
dvd reader
1x 120 GD hdd ATA 133 met Sata converter
2x 120mm fan @ radiator
2x uv green ccfl fan
baybusje
SB audigy 2
vanales usb apparaten
waarschijnlijk uitbreiding van Sata schijfjes die erbij komen in raid

mijn bedoeling van het systeem is gewoon vette benches draaien en ook lekker gaan overklokken want ik ga mijn cpu met een peltier + WC koelen maar die zit op een andere voeding

ik had mijn ogen laten vallen op de Xalien voeding van levicom, dit is 500 watt en hij draait op een 2400+ heel erg stabiel..
zou hij voor mijn systeem en OC ook goed zijn want deze is lekker stilletjes
Ja, dat kan wel, aangezien hij genoeg sap op papier kan leveren. Succes met overclocken. :)
alarma2nd schreef op 12 januari 2004 @ 18:54:
Sinds kort heb ik problemen met mijn pc, hij durft weleens vast te lopen in games en wanneer ik mijn printer aangesloten heb via usb(hp 7960) start de pc niet op, hij gaat wel aan maar het opstartscherm van xp zie je niet en moet ik rebooten zonder de printer, dat gaat hij in een stuk door naar XP.
Ook wil hij weleens rebooten als ik net 5 minuten in xp zit en zo af en toe moet ik mijn voedingskabel eruit halen, aantal sec wachten en hem weer terugdoen anders doet hij helemaal niks.(dit is dan bijvoorbeeld nadat ik een aantal uur niet achter de pc heb gezeten)

de voltlijnen zijn in orde volgens MBM maar toch vertrouw ik het niet, ik heb dezelfde Qtec 400 watt voeding als vele andere, en ik lees ook dat er veel problemen zijn maar voordat ik een andere voeding ga halen wil ik eerst even weten of ik toevallig iets over het hoofd zie. en als ik een nieuwe voeding ga halen welke kan ik dan beter nemen? de Antec True Blue 480W Dual Fan of de Enermax EG465AX-VE?

verdere specs:
xp2400(niet overgeklokt)
2x 256 pc2100
1x 120 gb HD
radeon 9800pro(hercules)
2 ventilatoren
1x philips cd brander
temp mobo 34
Beide genoemde voedingen zijn een enorme overkill, maar als jij denkt dat je dit nodig hebt, zijn beide voedingen goed.

De kans dat je voeding het probleem is, kun je niet bepalen, aangezien je geen onderdelen hebt getest. Draai bijvoorbeeld eens memtest86 over je geheugen. Er zijn namelijk 101 mogelijke oorzaken van de door jou genoemde acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
het zou inderdaad misschien het geheugen kunnen zijn, maar de problemen zijn pas gekomen nadat ik mijn geforce ti4200 heb verwisseld voor een radeon9800 pro, dacht eerst dat het aan de kaart lag(club3d) maar nadat ik die had omgeruild voor een versie van hercules was het probleem er nog steeds, ook een andere hardeschijf veranderde er niks aan. dus daarom denk ik dat mijn voeding het gewoon niet trekt, maar ik zal memtest eens proberen.

iig alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door alarma2nd op 12-01-2004 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

[table border=3 bordercolor=#000000 cellpadding=2 cellspacing=2]
[tr]
[td align=center bgcolor=#0099FF]De Enermax EG651P-VE-FM(24P) 550 Watt voeding[/]
[/]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#f0f0ff]Hier is dan zoals beloofd een beetje extra informatie van het apparaatje[/]
[/tr]
[tr]
[td align=center bgcolor=#0099ff]De fototjes[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#f0f0ff]Na een aantal daagjes wachten is mijn voeding eindelijk aangekomen, het apparaatje had ik besteld bij easybit.
Het apparaat was 159 euro wat toch een redelijk hoog bedrag is maar ik verwacht dat ik hier een goede voeding aan heb waar ik jaren mee kan doen.

Tijd voor de fototjes dan maar.

Het doosje
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rick.webfreak/voeding/s1.jpg

Andere kant van de doos
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rick.webfreak/voeding/s2.jpg

Het hele pakketje.
• De voeding in bubbelfolie
• De voedingskabel
• De standaard ATX aansluiting
• De 24 polige aansluiting voor pc's met dual processoren
• Het boekje
• Een viertal schroefjes voor bevestiging
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rick.webfreak/voeding/s3.jpg

Hier een fototje van de voeding zelf
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rick.webfreak/voeding/s4.jpg

en hier nog 1
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rick.webfreak/voeding/s5.jpg

hier dan nog een fototje met de kabels uitgerold
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/rick.webfreak/voeding/s6.jpg
[/]
[tr]
[td align=center bgcolor=#0099ff]Vermogen en voltages[/]
[/]
[tr]
[td bgcolor=#f0f0ff align=center]
VoltageMin outputMax outputechte voltage
+3,3V0,3A36A3,408
+5V0,3A36A5,088
+12V1,5A36A12,04

• 6 hd's
• 2 dvd spelers
• AMD 2600+ Barton op 3400+
• 10+ fans (ben de tel kwijt
[/]
[tr]
[td align=center bgcolor=#0099ff]Aansluitingen[/]
[/]
[tr]
[td bgcolor=#f0f0ff]
• 1x Aansluiting voor ATX aansluiting
• 1x Verloop naar 20 pin ATX
• 1x Verloop naar 24 pin ATX
• 9x standaard molex
• 2x fdd connector
• 1x 3 polige fan connector
• 1x Standaard voedingskabel
Alle interne kabels hebben een lengte van 80cm

dat was het wel zo ongeveer, aangezien mijn kast er _niet_ uitziet heb ik geen foto's in actie genomen
[/]
[tr]
[td align=center bgcolor=#0099ff]Conclusie[/]
[/]
[tr]
[td bgcolor=#f0f0ff]
Pro's:
• Hij is stil (door de 2 temperatuur gestuurde fan's). Ik hoor hem tenminste niet boven de rest van de computer uit
• 2 mooie gouden fangrils *D
• Voltages zijn perfect, niet omlaag te krijgen (zelfs met 80 watt pelt die ik hier had liggen zag ik nog geen verandering)
• mooie lange kabels
• Hij zal het lang volhouden, MTBF van bijna 12 jaar

Con's
• Duur
• De ATX kabel is vanwege de door koper afgeschermde huls nogal stug en lastig hanteerbaar

Als je een dergelijke hoeveelheid vermogen nodig hebt dan is dit zeker een aanrader.[/][/]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfboy schreef op 12 januari 2004 @ 21:23:
[table border=3 bordercolor=#000000 cellpadding=2 cellspacing=2]
[tr]
[td align=center bgcolor=#0099FF]De Enermax EG651P-VE-FM(24P) 550 Watt voeding[/]
[/]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#f0f0ff]Hier is dan zoals beloofd een beetje extra informatie van het apparaatje[/]
[/tr]
[tr]
[td align=center bgcolor=#0099ff]De fototjes[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#f0f0ff]Na een aantal daagjes wachten is mijn voeding eindelijk aangekomen, het apparaatje had ik besteld bij easybit.
Het apparaat was 159 euro wat toch een redelijk hoog bedrag is maar ik verwacht dat ik hier een goede voeding aan heb waar ik jaren mee kan doen.

Tijd voor de fototjes dan maar.

Het doosje
[afbeelding]

Andere kant van de doos
[afbeelding]

Het hele pakketje.
• De voeding in bubbelfolie
• De voedingskabel
• De standaard ATX aansluiting
• De 24 polige aansluiting voor pc's met dual processoren
• Het boekje
• Een viertal schroefjes voor bevestiging
[afbeelding]

Hier een fototje van de voeding zelf
[afbeelding]

en hier nog 1
[afbeelding]

hier dan nog een fototje met de kabels uitgerold
[afbeelding]
[/]
[tr]
[td align=center bgcolor=#0099ff]Vermogen en voltages[/]
[/]
[tr]
[td bgcolor=#f0f0ff align=center]
VoltageMin outputMax outputechte voltage
+3,3V0,3A36A3,408
+5V0,3A36A5,088
+12V1,5A36A12,04

• 6 hd's
• 2 dvd spelers
• AMD 2600+ Barton op 3400+
• 10+ fans (ben de tel kwijt
[/]
[tr]
[td align=center bgcolor=#0099ff]Aansluitingen[/]
[/]
[tr]
[td bgcolor=#f0f0ff]
• 1x Aansluiting voor ATX aansluiting
• 1x Verloop naar 20 pin ATX
• 1x Verloop naar 24 pin ATX

• 9x standaard molex
• 2x fdd connector
• 1x 3 polige fan connector
• 1x Standaard voedingskabel
Alle interne kabels hebben een lengte van 80cm

dat was het wel zo ongeveer, aangezien mijn kast er _niet_ uitziet heb ik geen foto's in actie genomen
[/]
[tr]
[td align=center bgcolor=#0099ff]Conclusie[/]
[/]
[tr]
[td bgcolor=#f0f0ff]
Pro's:
• Hij is stil (door de 2 temperatuur gestuurde fan's). Ik hoor hem tenminste niet boven de rest van de computer uit
• 2 mooie gouden fangrils *D
• Voltages zijn perfect, niet omlaag te krijgen (zelfs met 80 watt pelt die ik hier had liggen zag ik nog geen verandering)
• mooie lange kabels
• Hij zal het lang volhouden, MTBF van bijna 12 jaar

Con's
• Duur
• De ATX kabel is vanwege de door koper afgeschermde huls nogal stug en lastig hanteerbaar

Als je een dergelijke hoeveelheid vermogen nodig hebt dan is dit zeker een aanrader.[/][/]
is er een 2600+ barton?? die verloopjes zijn wel handig zitten niet bij mij Antec, maar voor de rest kan je dan denk ik beter de Antec Treu Power 550W kopen deze is goedkoper (140€) kan je de fans zelf regelen, zitten meer aansluitingen op en de pluspunten heeft hij allemaal (12,02-4,98-3,32 met veel spul meer dan mijn specs en gaan amar niet omlaag :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Wolfboy:

Ik heb je review in de startpost verwerkt. Bedankt voor je bijdrage. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort het volgende systeem aanschaffen:

MSI K8T-FIS2R Mobo
Athlon64 3000+
2x Twinmos PC3200 512MB geheugen
Club3D FX5900XT 128mb videokaart
1x Seagate Barracude 7200RPM S-ATA 160 Gig Harddisk
1x Logitech Cordless Desktop MX
Iiyama HM704UTC 17"
Lite-on cd-rewriter 52x32x52
Pioneer Dvd-speler
Logitech z-640 Speakers
Creative Soundblaster Audigy2
Chenbro Gaming Bomb behuizing

Nu zat ik te denken om er een Enermax 353Watt voeding in te plaatsen, maar nu weet ik niet helemaal zeker of dit wel genoeg zal zijn, om dit systeem stabiel te houden. Ik had namelijk wel van een aantal mensen gehoord, dat bij een lagere voeding (300 Watt)een soortgelijk systeem in sommige gevallen niet eens geboot kon worden, en bij een hogere voeding (350 Watt) wel. Maar is dit dan wel genoeg om dit systeem continu stabiel te houden?
Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 23:54:

MSI K8T-FIS2R Mobo
Athlon64 3000+
Iiyama HM704UTC 17"
Pioneer Dvd-speler
Logitech z-640 Speakers

Nu zat ik te denken om er een Enermax 353Watt voeding in te plaatsen, maar nu weet ik niet helemaal zeker of dit wel genoeg zal zijn, om dit systeem stabiel te houden. Ik had namelijk wel van een aantal mensen gehoord, dat bij een lagere voeding (300 Watt)een soortgelijk systeem in sommige gevallen niet eens geboot kon worden, en bij een hogere voeding (350 Watt) wel. Maar is dit dan wel genoeg om dit systeem continu stabiel te houden?
Wat denken jullie?
ik denk wel dat die Enermax het zal houden maar veel heb je niet over...heb je dus niet liever een 400W want straks haal je een nieuwe hdd erbij en dan houdt die 350W voeding het niet mss niet meer... 400W is mijn advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Geldgebrek is niet echt leuk, maar mijn computer begint toch wat kuren te vertonen. Paar kleine veranderingen:
Resistor schreef op 27 september 2003 @ 15:13:
Ik heb hier een Enhance voeding van 300W
Opgegeven vermogens per lijn:
3,3V 20A
5V 26A
12V 13A
-12V 0,8A
-5V 0,5A
5Vsb 2A
max. vermogen 3,3+5V = 175W
max. vermogen 3,3+5+12V = 280W
Hij heeft een ATX-12V aansluiting, en nog een soort voedingsstekker.

Ik wil hiermee voeden:
een Asus P4C800 rev. E deluxe
P4 2,4GHz 800MHz fsb 2,4GHz Celeron
GF 4 ti 4200 FX5200
2x 1x 256MB PC3200
1x 120GB 7200rpm schijf
1x 4-8-32 brander
1x diskette
1x ventilator
Ik wil er niet mee gaan overklokken, gewoon dagelijks gebruik en af en toe een spelletje, geen gekke dingen zoals videbewerken.

Ik heb momenteel geen geld over omdat ik aan het sparen ben voor een betere kast en voeding (LianLi pc70 en een Antec 430W)

Zou dit gaan of moet ik nog even doorsparen om alles in 1 keer te kopen?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Ik heb al een Enermax 300w voeding in deze computer hangen, met geen problemen. Maar ik wil er nog een paar casefans bij hangen. En ik ben benieuwd of dit voldoende is.
-Epox 8K7a+ mobo
-AMD Athlon XP 2200
-Zalman 6000 Alcu
-512 mb PC2100 ddr (geen id welk merk)
-Club3d Radeon 9700 pro
-2x Maxtor Dmax 9+ 80 gig
-12 speed Plextor brander
-el-cheapo DVD speler

Ik doe er vooral spellen en 3d rendering mee.
Overclocken ben ik niet in geinteresseerd.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MayaFreak schreef op 13 januari 2004 @ 12:21:
Ik heb al een Enermax 300w voeding in deze computer hangen, met geen problemen. Maar ik wil er nog een paar casefans bij hangen. En ik ben benieuwd of dit voldoende is.
-Epox 8K7a+ mobo
-AMD Athlon XP 2200
-Zalman 6000 Alcu
-Club3d Radeon 9700 pro
-el-cheapo DVD speler

dat is ook wel genoeg ja, als je gaat overclocken zal ie het wel moeilijk krijgen en ga je naar zijn limiet denk ik...
Resistor schreef op 13 januari 2004 @ 11:20:
Geldgebrek is niet echt leuk, maar mijn computer begint toch wat kuren te vertonen. Paar kleine veranderingen:

[...]
wat bedoel je?? met alles in een keer kopen?? of die Antec 430W het trekt?? makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op 13 januari 2004 @ 13:25:
[...]
<knip>
[...]

wat bedoel je?? met alles in een keer kopen?? of die Antec 430W het trekt?? makkelijk!
Dat die 430 het gaat trekken weet ik, maar ik wil weten of mijn huidige voeding de nieuwe situatie wel kan trekken, in het geval met de P4 was het niet genoeg (volgens Aham brahmasmi in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 2" )

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ok ik heb een vraagje of mijn voeding wel goed genoeg is...

Systeemkast: AOpen QF50C
300 Watt voeding van AOpen, nu 400 Watt voeding geen id welk merk
MSI KT4V
AMD TB 1,4Ghz@1,53Ghz
512 MB DDR@333Mhz
ASUS Radeon 9600 XT/TVD (RAM:500Mhz, GPU: 600 Mhz)
2 HDD's: Maxtor 15GB 7200RPM UDMA 133, WD 80GB 7200RPM UDMA133 8MB cash.
1 DVD-spler
1 CD-RW LG 32x10x40 (wordt over paar weekjes LiteOn LWD 411S DVD +en- brander)
1 FDD
1 SB Live
1 Netwerkkaart
3 USB van de 6 gebruikt.

ik heb sinds kort een ASUS radeon 9600 XT/TVD en ik hem leuk in mn pc gestopt, en dan reboote mn pc als ik er een cd instopte |:( dus ik dacht meteen voeding, dus ff 400 watt voeding geprobeert en daar werkt het wel mee, maar nu kan ik meer dan 3 USB apperaten gebruiken, anders vliegt mn videokaart uit |:( . komt dat nog steeds door de voeding? volgens ASUS Smartdoctor krijgt mn VCore te weinig stroom 1,28 volt...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Laatst online: 27-07 07:51
Ik heb de volgende PC:
Chaintech 7VJL6
Athlon XP 1800+
2x 256 MB DDR PC 2100
120 mm fan
2 CDRom spelers
2 HD's
Geluidskaart
Netwerkkaart
Geforce 2MX 400 64 MB
En mijn voeding is een Sweex 300 watt voeding.
Nu ben ik van plan een nieuwe videokaart te kopen, namelijk de ASUS Radeon 9600 XT/TVD maar ik twijfel of mijn voeding dit wel aan kan.
Toen ik mijn pc had geupgrade naar een xp1800 was mijn voeding ook te zwak en ik ben bang dat mijn voeding nu nét iets te weinig vermogen heeft met die nieuwe videokaart.

Mijn CPU is niet overgeklokt en ben ik voorlopig ook niet van plan maar de nieuwe videokaart wil ik wel een stukje overklokken.
Als ik een sterkere voeding nodig heb zou een stille wel mooi zijn maar ik vind het niet erg als iewat geluid maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Beelzebub op 13-01-2004 16:51 ]

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 januari 2004 @ 23:54:

MSI K8T-FIS2R Mobo
Athlon64 3000+
Iiyama HM704UTC 17"
Pioneer Dvd-speler
Logitech z-640 Speakers

Wat denken jullie?
Je voeding gaat dat wel trekken, uhm..heuJ heeft dus ongelijk. Succes met je nieuwe systeem. :)
MayaFreak schreef op 13 januari 2004 @ 12:21:
-Epox 8K7a+ mobo
-AMD Athlon XP 2200
-Zalman 6000 Alcu
-Club3d Radeon 9700 pro
-el-cheapo DVD speler

Dat betwijfel ik hoor. Ik zie daar twee harde schijven en een redelijk stroometende videokaart.

Ik zou het eerst proberen, want je hebt niets te verliezen. Je hebt de voeding tenslotte al. :)
BiG-GuY schreef op 13 januari 2004 @ 15:18:
ok ik heb een vraagje of mijn voeding wel goed genoeg is...

Systeemkast: AOpen QF50C
300 Watt voeding van AOpen, nu 400 Watt voeding geen id welk merk
MSI KT4V
AMD TB 1,4Ghz@1,53Ghz
512 MB DDR@333Mhz
ASUS Radeon 9600 XT/TVD (RAM:500Mhz, GPU: 600 Mhz)
2 HDD's: Maxtor 15GB 7200RPM UDMA 133, WD 80GB 7200RPM UDMA133 8MB cash.
1 DVD-spler
1 CD-RW LG 32x10x40 (wordt over paar weekjes LiteOn LWD 411S DVD +en- brander)
1 FDD
1 SB Live
1 Netwerkkaart
3 USB van de 6 gebruikt.

ik heb sinds kort een ASUS radeon 9600 XT/TVD en ik hem leuk in mn pc gestopt, en dan reboote mn pc als ik er een cd instopte |:( dus ik dacht meteen voeding, dus ff 400 watt voeding geprobeert en daar werkt het wel mee, maar nu kan ik meer dan 3 USB apperaten gebruiken, anders vliegt mn videokaart uit |:( . komt dat nog steeds door de voeding? volgens ASUS Smartdoctor krijgt mn VCore te weinig stroom 1,28 volt...
Dat is wel erg weinig. Wat zijn je overige voltages? Tip: Meet ze met meerdere programma's voor een reëeler beeld. :)
Beelzebub schreef op 13 januari 2004 @ 16:45:
Ik heb de volgende PC:
Chaintech 7VJL6
Athlon XP 1800+
2x 256 MB DDR PC 2100
120 mm fan
2 CDRom spelers
2 HD's
Geluidskaart
Netwerkkaart
Geforce 2MX 400 64 MB
En mijn voeding is een Sweex 300 watt voeding.
Nu ben ik van plan een nieuwe videokaart te kopen, namelijk de ASUS Radeon 9600 XT/TVD maar ik twijfel of mijn voeding dit wel aan kan.
Toen ik mijn pc had geupgrade naar een xp1800 was mijn voeding ook te zwak en ik ben bang dat mijn voeding nu nét iets te weinig vermogen heeft met die nieuwe videokaart.

Mijn CPU is niet overgeklokt en ben ik voorlopig ook niet van plan maar de nieuwe videokaart wil ik wel een stukje overklokken.
Als ik een sterkere voeding nodig heb zou een stille wel mooi zijn maar ik vind het niet erg als iewat geluid maakt.
De stap van een GF2 MX naar een ATI 9600 XT is nogal groot, dus ik verwacht dat die Q-Tec het zaakje niet in toom houdt. Ik zou het eerst proberen, want je hebt weinig te verliezen. Als het niet gaat werken, dan moet een 350 Watt van een goed A-Merk dat wel aankunnen.

Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo
Is er onderhand ook al nieuws over de :
EG485AX-VHB(G)/(W)SFMA
EG435AX-VHB(G)/(W)SFMA
EG385AX-VHB(G)/(W)SFMA
EG335AX-VHB(G)/(W)SFMA

De zogenaamde Cooler Giant Series.
Met 2 fans + een blower

En de Noistaker Series lijken me ook wel lijp

www.enermax.com.tw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
voorboordurend op mijn vorige post

vandaag naar pc zaak geweest maar ze hadden de voeding nog niet binnen, kreeg tijdelijk dezelfde 400watt voeding van q-tec mee om de tijd te overbruggen, probleem helaas niet verholpen, maar nu ik net de kabel uit mijn voeding haalde was deze gloeiend heet, kan het daar iets mee te maken hebben? en wat kan er fout zitten in zo'n kabel?

oh ja memtest haalde niets uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alarma2nd schreef op 13 januari 2004 @ 18:51:

vandaag naar pc zaak geweest maar ze hadden de voeding nog niet binnen, kreeg tijdelijk dezelfde 400watt voeding van q-tec mee om de tijd te overbruggen, probleem helaas niet verholpen, maar nu ik net de kabel uit mijn voeding haalde was deze gloeiend heet, kan het daar iets mee te maken hebben? en wat kan er fout zitten in zo'n kabel?

Je bedoeld de powerkabel van het stopcontact naar de voeding :? Of één van de kabels die uit de voeding komt :? De ATX kabel, de kabel met molexen, een andere kabel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
sorry, kabel van de voeding(kast) naar het stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alarma2nd schreef op 13 januari 2004 @ 19:21:
sorry, kabel van de voeding(kast) naar het stopcontact
Hmm, dat is niet normaal. Hoe warm schat je dat hij is? Brand je je vingers eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alarma2nd schreef op 13 januari 2004 @ 18:51:

gebruik je dan nog toevallig de kabel van een oudere voeding die minder Watt had?? het viel me op dat de kabel van me Antec 550W veel dikker was dan me q-tec 350W...
edit: dikkere kabel=groter opp voor stroom om langs te gaan= minder weerstand= minder warmte (verlies van energie/stroom)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
temperatuur was zo rond de pijngrens toen ik hem eruithaalde.

het is inderdaad een oude kabel, van een pentium 3, heb er nu een andere ingedaan en daar zit en soort van blokje achter wat net wat groter is dan de stekker zelf.

edit: en ook een stuk dikker

[ Voor 7% gewijzigd door alarma2nd op 13-01-2004 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dom om een oude kabel te gebruiken!! dat zijn slechtere kabels omdat betere(=duurder)toen nog niet nodig waren, de kabels worden telkens beter (=dikker/koper) dus krijgen ze minder weerstand..
Je p3 had minder stroom nodig dus ging er minder stroom door de kabel dan dat er nu doorgaat, nu gaat er teveel door dus komt er warmte vrij omdat er te veel stroom doorgaat...
een p3 systeem nam mayb 100~150W nu neemt een comp wel 300W
alarma2nd schreef op 13 januari 2004 @ 21:00:
temperatuur was zo rond de pijngrens toen ik hem eruithaalde.

het is inderdaad een oude kabel, van een pentium 3, heb er nu een andere ingedaan en daar zit en soort van blokje achter wat net wat groter is dan de stekker zelf.

edit: en ook een stuk dikker
snap niet wat je bedoelt..welke kant is dikker/groter??

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2004 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
klinkt logisch, maar is die radeon9800 dan gewoon de druppel geweest want toen begon de ellende zeg maar te komen, daarvoor deed hij soms ook wel vreemd maar dat was maar heel af en toe.

die kabel heeft zeg maar een dikke komt :P, je hebt eerst gewoon het gedeelte wat daadwerkelijk in de voeding gaat, daarna begint normaal logischerwijs de kabel maar bij deze die ik er daarstraks in heb gedaan zit nog een vierkant blokje achter, daarna begint de daadwerkelijke kabel pas. Lijkt wel een soort van weerstandje ofzo

dus:

[ Voor 48% gewijzigd door alarma2nd op 13-01-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke vga kaart had je eerst dan???
wat zijn je specs??
heb nog nooit van zon blokje gehoord maar ik zou zowieso altijd de kabel gebruiken die er bij je voeding zit want die is voor die voeding gemaakt en doet het gegarandeerd goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
had eerst een geforce Ti4200, en bij Qtec zitten geen kabels bijgesloten, hopenlijk bij mijn nieuwe voeding morgen of overmorgen wel(enermax)

verdere specs:
xp2400(niet overgeklokt)
2x 256 pc2100
1x 120 gb HD
radeon 9800pro(hercules)
2 ventilatoren
1x philips cd brander
temp mobo 34

[ Voor 44% gewijzigd door alarma2nd op 13-01-2004 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

300W q-tec heeft het hier meestal wel moeilijk mee ja...Enermax kan je er wel van uitgaan dat het er bij zit..bij mijn Antec wel iig..hoeveel Watt is ie?? 430?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alarma2nd
  • Niet online
Het is een Qtec 400 watt voeding(ookal schijnt hij continu maar 300watt te kunnen geven) ga nu inderdaad voor de 431watt versie van enermax en volgens verschillende reviews zit daar wel een kabel bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een:

Amd xp 1700+ @ 2330mhz en 2.15V (211x11)
512mb kingston @ 2,8v
Geforce 4 TI-4400 @ 4600+ met voltmods enzo
Abit NF7
1 maxtor 7200rpm 40gb
cd rom drive
brander
soundcard (soundblaster live)
tv kaart (leadtek)
5 casefans
usb toetsenbord + muis

Heb dit alles draaien op een 550W Q-tec Gold alleen vind mijn 12v lijn te laag tijdens gamen en andere stresstests. 11.55 volgens mbm en 11.8 volgens multimeter op molex.

Is deze voeding wel zwaar genoeg of zou het handig voor me zijn om een andere voeding/ extra AT voeding erbij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:23:
Heb een:

Amd xp 1700+ @ 2330mhz en 2.15V (211x11)
512mb kingston @ 2,8v
Geforce 4 TI-4400 @ 4600+ met voltmods enzo
Abit NF7
1 maxtor 7200rpm 40gb
cd rom drive
brander
soundcard (soundblaster live)
tv kaart (leadtek)
5 casefans
usb toetsenbord + muis

Heb dit alles draaien op een 550W Q-tec Gold alleen vind mijn 12v lijn te laag tijdens gamen en andere stresstests. 11.55 volgens mbm en 11.8 volgens multimeter op molex.

Is deze voeding wel zwaar genoeg of zou het handig voor me zijn om een andere voeding/ extra AT voeding erbij te zetten?
De uitslag die je bij de multimeter hebt gekregen is uiteraard het beste. En aangezien dat voltage oke is, je voeding op papier meer dan genoeg moeten kunnen leveren en je systeem niet onstabiel is (zo maak ik het tenminste op uit jou post), zie ik geen reden je voeding te gaan vervangen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 16:50:
[...]
De uitslag die je bij de multimeter hebt gekregen is uiteraard het beste. En aangezien dat voltage oke is, je voeding op papier meer dan genoeg moeten kunnen leveren en je systeem niet onstabiel is (zo maak ik het tenminste op uit jou post), zie ik geen reden je voeding te gaan vervangen. ;)
Nou als ik net iets verder wil clocken heb ik meer voltage nodig en dan gaat mijn onboard netwerkkaart uitvallen.. ook komt het voltage van mijn cpu niet hoger uit dan dus ik denk dat ik ongeveer op het max van mijn 12v lijn zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:56

Ad Hox

N/A

Ik ga nemen:

AMD Athlon XP2800+
2x 256DDR PC3200 en 1x 256DDR PC2100
Abit KV7 Moederbord
1x LG CD-Rom
1x Coolermaster Musketeer (fancontrol)
1x Zalman Multifan controll (6x fan)
4x casefan
1x Neon
1x TV-Kaart
1x Netwerkaart
1x Floppy drive
1x Harddisk 40GB
1x USB Modem
1x Boxen
1x Club3D Radeon 9600PRO
1x USB-card (PCI)

Zou dit voldoen met een 300watt van Computerland of is er een 350watt nodig? Ik zou graag de 300watt willen, maar als jullie nou zeggen: het kan echt niet, tsja dan gaat het over

[ Voor 19% gewijzigd door Ad Hox op 14-01-2004 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ad Hox schreef op 14 januari 2004 @ 19:56:
Ik ga nemen:

AMD Athlon XP2800+
Abit KV7 Moederbord
1x LG CD-Rom
4x casefan
1x Neon
1x TV-Kaart
1x Netwerkaart
1x Floppy drive
1x Harddisk 40GB
1x USB Modem
1x Boxen
1x Club3D Radeon 9600PRO
1x USB-card (PCI)

Zou dit voldoen met een 300watt van Computerland of is er een 350watt nodig? Ik zou graag de 300watt willen, maar als jullie nou zeggen: het kan echt niet, tsja dan gaat het over
Ligt er een beetje aan wat voor merk voeding Computerland gebruikt. Als het van een A-Merk is, kan het er wel mee door. Wordt het een B-Merk (No-Name voeding), dan wordt het een twijfelgeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Er staat in hun folder: Voeding Computerland 300watt ;) Het zal een B-merk zijn, 19 euro maar daarom wilde ik hem juist. Kijk mijn computer is gewoon voor thuis, dus geen server die 99% uptime moet zijn;) Hij moet natuurlijk wel draaien en geen mankementen vertonen. Je snapt hoop ik wat ik bedoel: als een B-merk nou echt SLECHT is dat mijn pc hier niet meer door aan kan, ja dan hoef ik het niet;) Maar ik overclock niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ad Hox schreef op 14 januari 2004 @ 22:32:
Er staat in hun folder: Voeding Computerland 300watt ;) Het zal een B-merk zijn, 19 euro maar daarom wilde ik hem juist. Kijk mijn computer is gewoon voor thuis, dus geen server die 99% uptime moet zijn;) Hij moet natuurlijk wel draaien en geen mankementen vertonen. Je snapt hoop ik wat ik bedoel: als een B-merk nou echt SLECHT is dat mijn pc hier niet meer door aan kan, ja dan hoef ik het niet;) Maar ik overclock niet.
Ik zou het gewoon proberen. € 19,- is nou niet echt een bedrag waar je weken van wakker ligt. Ik geef je toch nog wel 80% kans dat het gaat werken. Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eraser je hebt het niet altijd goed....dus geef niet meteen af op anderen en hou ut gezellig

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:42:
@eraser je hebt het niet altijd goed....dus geef niet meteen af op anderen en hou ut gezellig
En waar basseer jij dat op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Eraser bedankt, je hebt wel gelijk. En voor die 20% ach ja...ruil ik hem toch om:) Ga het gelijk zaterdag halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Eraser,

ik ben zelf een pc in elkaar aan het knutselen en heb deze voeding aangeschaft:
NX-3000 Real Silent Power Supply 300Watt

is dit sufficient voor:
Intel P4 2,8 Ghz
2 x 512 mb
1 x Audigy II player geluidskaart
1 x Asus ATi Radeon 9600SE videokaart
1 x BC cd brander
1 x NEC1300 dvd brander
1 x tv kaart
1 x firewire kaart
2 x WD 120 Gb harddisks
USB: wacom tablet
2 x fans

thanx in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een HTPC, welke uiteraard erg stil moet worden. Nu wil ik natuurlijk de voeding erg stil krijgen. Ik heb de voeding al gemod met een nieuwe fan en een zalman fancontrol, maar hij is nog steeds naar mijn mening te goed hoorbaar en te warm. Ook is het natuurlijk niet heel erg veilig om te knoeien met de temperatuur van een voeding.
Ik wil er een kopen (150 watt is genoeg), maar het is een 1u formaat voeding. Ik heb er een gezien van aopen, maar daar staan geen specs bij, dus weet niet of ie stil is. Iemand ervaring met 1u PSU's?

-Gigabyte GA-6IWFL
-Celeron 733Mhz
-256MB SDRAM
-Maxtor 40 GB
-Radeon 7500
-PCTV pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat voor voeding heb ik nodig voor.?

Athlon 64 3000 met standaard lownoise koeler (niet overklokt)
2 keer 512 mb VT3225804T
Hercules 9800se aiw met standaard koeler (niet overklokt of gemod)
3com 3C905C-TX
MSI K8T Neo-FIS2R
Lite On LDW811S
Lite DVD speler
Diskette station
1 case fan
120 GB Barracuda 7200.7 SATA

Heb er een vrij nieuwe QTEC 400 watt gold lownoise voeding in zitten en als ik een vrij nieuw 3d spel speel duurt het maar even of mijn hele pc klapt uit. Ik denk aan de voeding. kan dit kloppen?

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:51:
[...]
En waar basseer jij dat op :?
jij zegt de hele tijd dat ik het fout heb terwijl ik aardig wat met voedings heb gewerkt dus als je neit telkens zegt uhm..heuj heeft het fout zou wel zo leuk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 14:28:
Hoi Eraser,

ik ben zelf een pc in elkaar aan het knutselen en heb deze voeding aangeschaft:
NX-3000 Real Silent Power Supply 300Watt

is dit sufficient voor:
Intel P4 2,8 Ghz
2 x 512 mb
1 x Audigy II player geluidskaart
1 x Asus ATi Radeon 9600SE videokaart
1 x BC cd brander
1 x NEC1300 dvd brander
1 x tv kaart
1 x firewire kaart
2 x WD 120 Gb harddisks
USB: wacom tablet
2 x fans

thanx in advance :)
Ik denk dat dat wel gaat lukken, maar je zult niet veel ruimte overhouden. Maar zo te zien kun je nog wel een tijdje vooruit met dat systeem. :)
Roland73 schreef op 15 januari 2004 @ 15:27:
Wat voor voeding heb ik nodig voor.?

Athlon 64 3000 met standaard lownoise koeler (niet overklokt)
2 keer 512 mb VT3225804T
Hercules 9800se aiw met standaard koeler (niet overklokt of gemod)
3com 3C905C-TX
MSI K8T Neo-FIS2R
Lite On LDW811S
Lite DVD speler
Diskette station
1 case fan
120 GB Barracuda 7200.7 SATA

Heb er een vrij nieuwe QTEC 400 watt gold lownoise voeding in zitten en als ik een vrij nieuw 3d spel speel duurt het maar even of mijn hele pc klapt uit. Ik denk aan de voeding. kan dit kloppen?

Dank alvast
Dat ligt eraan of je voeding hete lucht produceert en/of vreemde voltages vertoont. Probeer je voltages eens uit te meten met verschillende programma's (in de BIOS en de DOC FAQ: Sisoft Sandra, Speedfan, CPU-Z, enz).
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 15:40:
[...]

jij zegt de hele tijd dat ik het fout heb terwijl ik aardig wat met voedings heb gewerkt dus als je neit telkens zegt uhm..heuj heeft het fout zou wel zo leuk zijn...
Dat blijkt wel weer uit het feit hoe jij voeding in het meervoud spelt. ;) Je moet het niet persoonlijk opvatten. Ik zie gewoon dat jij er twee keer naast zit naar mijn mening. Je kunt beter iets te hoog dan te laag zitten. Daar stel je anders mensen mee telleur en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 18:03:
[...]
Ik denk dat dat wel gaat lukken, maar je zult niet veel ruimte overhouden. Maar zo te zien kun je nog wel een tijdje vooruit met dat systeem. :)

[...]
Dat ligt eraan of je voeding hete lucht produceert en/of vreemde voltages vertoont. Probeer je voltages eens uit te meten met verschillende programma's (in de BIOS en de DOC FAQ: Sisoft Sandra, Speedfan, CPU-Z, enz).

[...]
Dat blijkt wel weer uit het feit hoe jij voeding in het meervoud spelt. ;) Je moet het niet persoonlijk opvatten. Ik zie gewoon dat jij er twee keer naast zit naar mijn mening. Je kunt beter iets te hoog dan te laag zitten. Daar stel je anders mensen mee telleur en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.
En daarom zeg jij dit?
Verwijderd schreef op 14 januari 2004 @ 22:36:
[...]
Ik zou het gewoon proberen. € 19,- is nou niet echt een bedrag waar je weken van wakker ligt. Ik geef je toch nog wel 80% kans dat het gaat werken. Succes! ;)
Ja beter te hoog dan te laag....
Ik betwijfel zeer of die 300watt computerland voeding dat gaat trekken namelijk.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McFlipp schreef op 15 januari 2004 @ 19:18:
[...]

En daarom zeg jij dit?

[...]

Ja beter te hoog dan te laag....
Ik betwijfel zeer of die 300watt computerland voeding dat gaat trekken namelijk.
Dan koop je toch een andere voeding :? Ik wist niet dat het om iemand anders ging die deze vraag stelde. Ik zeg er niet voor niets bij dat ik het met 80% zekerheid kan zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twinkey
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-07 22:40
Dit systeem heb ik nu, en draait nu perfect op een 350 Watt Codegen Voeding. Maar deze is naar mijn mening te luidruchtig.

Asus P4P800 Deluxe
Intel Celeron 2,0 Ghz @ 3,0 Ghz
512 MB DDR Twinmos PC-3200
Sapphire Radeon 9600 Pro
Lite On 16/48 DVD-Rom
Lite On 52x24x52 CD-Writer
2x Maxtor DiamondMax 9 7200rpm 80 GB RAID
1x Seagate Barracuda 7200.7 160 GB SATA
SB Audigy

Toekomstige uitbreidingen:

Intel Pentium4 3,6 Ghz Prescott
Lite-On 8x speed DVD Writer
nog een Seagate Barracdua 7200.7 160 GB SATA
nog 512 MB geheugen erbij

De Prescott ga ik ook weer overclocken. Bovendien wil ik een zo stil mogelijk systeem maken.

Ik wou graag voor een Zalmann voeding gaan. Mijn vraag hierbij is,

is de 300 Watt versie voldoende? of kan ik voor de zekerheid beter de 400 Watt versie kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Eraser,

ik heb zelf een pc in elkaar gezet maar ik heb nog geen voeding aangeschaft:

Dit is mijn systeem:

MSI 865PE Neo2
Intel P4 2,6c Ghz
4 x 256 mb pc 3200
1 x Audigy I player geluidskaart
1 x ATi Radeon 9700 np
1x floppy drive
1 x BenQ dvd-rom
1 x NEC1300 dvd brander
1 x Maxtor sata 80 Gb hdd
2x hdd fans
2 x casefans

Ik dacht zelf aan een enermax 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
twinkey schreef op 15 januari 2004 @ 22:16:
Dit systeem heb ik nu, en draait nu perfect op een 350 Watt Codegen Voeding. Maar deze is naar mijn mening te luidruchtig.

Asus P4P800 Deluxe
Intel Celeron 2,0 Ghz @ 3,0 Ghz
512 MB DDR Twinmos PC-3200
Sapphire Radeon 9600 Pro
Lite On 16/48 DVD-Rom
Lite On 52x24x52 CD-Writer
2x Maxtor DiamondMax 9 7200rpm 80 GB RAID
1x Seagate Barracuda 7200.7 160 GB SATA
SB Audigy

Toekomstige uitbreidingen:

Intel Pentium4 3,6 Ghz Prescott
Lite-On 8x speed DVD Writer
nog een Seagate Barracdua 7200.7 160 GB SATA
nog 512 MB geheugen erbij

De Prescott ga ik ook weer overclocken. Bovendien wil ik een zo stil mogelijk systeem maken.

Ik wou graag voor een Zalmann voeding gaan. Mijn vraag hierbij is,

is de 300 Watt versie voldoende? of kan ik voor de zekerheid beter de 400 Watt versie kopen?
Zelfs al zou je de 300 Watt van Zalman komen, dan nog stuit je op het maximum van deze voeding. Ik zou als ik jou was toch maar voor de 400 Watt Zalman gaan, al is het alleen maar om zeker van je 'toekomst' te zijn. :) Zalman is wat betreft een stille voeding de perfecte keuze.
Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 23:05:
Hallo Eraser,

ik heb zelf een pc in elkaar gezet maar ik heb nog geen voeding aangeschaft:

Dit is mijn systeem:

MSI 865PE Neo2
Intel P4 2,6c Ghz
4 x 256 mb pc 3200
1 x Audigy I player geluidskaart
1 x ATi Radeon 9700 np
1x floppy drive
1 x BenQ dvd-rom
1 x NEC1300 dvd brander
1 x Maxtor sata 80 Gb hdd
2x hdd fans
2 x casefans

Ik dacht zelf aan een enermax 350.
Dat heb je goed gedacht. ;) Enermax opzich is een goede keuze en de daarbij gestelde 350 Watt is genoeg om dat systeem van sap te doen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox

Ad Hox

N/A

Ad Hox schreef op 14 januari 2004 @ 19:56:
Ik ga nemen:

AMD Athlon XP2800+
Abit KV7 Moederbord
1x LG CD-Rom
4x casefan
1x Neon
1x TV-Kaart
1x Netwerkaart
1x Floppy drive
1x Harddisk 40GB
1x USB Modem
1x Boxen
1x Club3D Radeon 9600PRO
1x USB-card (PCI)

Ik heb mezelf even gequote, maar ik ben erachter dat het een Codegen voeding van 300watt betreft. Zou dit lukken met de bovenstaande hardware? Of is minimaal een 350watt voeding vereist.

Bedankt Erasers (of anderen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
Ik krijg binnenkort mijn Asus A7M266-D boardje binnen met 2x 2400+ XP/MP. Volgens het boekje moet je aan 400W of meer denken. Het moet wel een "P4 ready" voeding zijn (zijn ze dat niet allemaal tegenwoordig) aangezien het boardje deze erbij gebruikt.

Nu staan er hier al wat posts met betrekking tot de voeding, maar ik zit nog steeds in dubio. De Enermax"jes" komen er namelijk op 2cpu.com niet zo goed uit voor een dual setup. (Een probleem met de 5V lijn).

QTec lijkt me te goedkoop om wat te wezen (maar verbeter me als dat niet zo is)en Antec is erg duur (maargoed, als je een stabiel systeem wil...). Zelf was ik nu naar Enhance (aangezien die op 2cpu.com oke was en hier een winkel op de hoek zit die ze verkoopt) aan het kijken, maar daar lees ik weinig ervaringen over.

En dan nog een overweging, misschien moet ik toch maar een andere tower; de Aopen H700 wordt (o.a.) geleverd met een 400W, maar ik kan daar slechts summiere specs over vinden. Is zo'n voeding uit een "merk"tower ook goed?

Het gaat om het volgende systeem
  • Asus A7M266-D
  • 2x AMD 2400+ XP
  • 2x 80Gb 7200 WD800JB
  • (nu software RAID0, toekomst weer aparte controller in 64/66 PCI slot)
  • 768 Mb PC2700 (in toekomst 1024 PC2100 reg)
  • LiteOn LTR-48125W brander (in toekomst DVD brander)
  • simpel GeForce2 mx200 kaartje
  • USB2.0 PCI kaartje (werkt niet onboard ivm chipset)

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

oke ik heb een onstabiel systeem met voornamelijk probs bij koude start ...ik krijg mn pc alleen aan de praat na wachten in bios tot de mobo temp ongeveer 28C is
anders geeft hij no array defined en bootfailure etc... na 7 keer reboot of lang wachten in de bios start hij iedere keer weer op (sinds een maand zijn deze probs)
systeem is 1,5 jaar oud:

prestige imperial bl/silver. kast>>Power Master 300W (P4) FA-5-1 Grill
asus a7v8x LAN/1394/sata/gold -uay
amd xp 2000 socket a
kingston 512 ddr 333mhz ram
pine xfx gf4 ti 4200 64mbram (niet oc)
120 gig ibm 7200 rpm
dvd
cdrw
soundblaster live 5.1
spire whisperrock III fan
enermax silent fan
labtec boxen
usb: printer canon mpc 200

kan ik dit probleem verhelpen met een nwe voeding zo ja waar moet ik op letten ?

edit: hardware monitor results:

cpu temp : 54C (50C koude start)
mb temp : 39C (18C koude start)
cpu fan : 3000 rpm
chassis fan : 2360 rpm
power fan n/a
+12 volt= 11,936
+5 volt= 4,733 -4,838
+3.3 volt= 3,328
vcore = 1,82 (warm) 1,77 (koude start)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 januari 2004 @ 18:03:

[...]
voedingen..tevreden??
als jij zegt 400W en ik zeg 360W dan weten 'de mensen' wel ongeveer waar ze moeten zitten..:P hoe meer meningen hoe beter voor die mensen togh?
en als je zegt ik denk dat je het fout hebt ipv JE HEBT HET FOUT... manier van brengen nooit van gehoord of wel??

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 18:41 . Reden: verbeterd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@eraser

vraag aan jou...

gaat mijn antec truepower 330 deze config trekken?

Asus a7n8x-x
512MB Kingston ddr400 ram
amd Athlon xp2500 bartoncore (eventueel overklokt ligt eraan of de mp gelockt is...)
GF 4 TI4200 64MB (word later een fx of radeon)
seagate 40 en 20 Gb hdd (5400rpm)
SBlive 4.1
nic
dvd rom 6x32 speed (toshiba)
cdschroeier 52x32x52
en 2 fannetjes.

alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
Ik heb het volgende systeem:

ECS P4S5A/DX+ mobo
Celeron 2,0Ghz@2,66 Ghz
2* 256MB DDR333 PC2700 Kingston
60GB Maxtor 5400rmp
80GB WD 2mb 7200rmp
Yamaha CRW8824E
Philips 52*24*52* brander (op het moment bij de winkel)
Hercules 9800SE AIW (geen mod)
Hercules Digifire 7.1 (geluidskaart)
Realtek Netwerkkaartje
1 fan en een neon

Voltages warm:
+3,3 = 3,26V
+5 = 5,11V
-5 = -5,71V
+12 = 12,27V
-12 = -11,86V
Core = 1,52V

CPU fan: 2518RMP

Case temp: 30° C
CPU temp: 26° C

Het geheel draait nu op een 300W HEC voeding (zat bij m'n kast), m'n systeem reboot spontaan tijdens het spelen van 3D-games.

Ik zat te denken aan een 350W of 400W Huntkey voeding (omdat ze lekker stil zijn), is dat een goed idee?

[ Voor 19% gewijzigd door singelsma op 16-01-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ad Hox schreef op 16 januari 2004 @ 11:38:
[...]

Ik heb mezelf even gequote, maar ik ben erachter dat het een Codegen voeding van 300watt betreft. Zou dit lukken met de bovenstaande hardware? Of is minimaal een 350watt voeding vereist.

Bedankt Erasers (of anderen).
Ik denk wel dat je dat gaat lukken met die voeding, gezien de ervaringen van verschillende gebruikers van dit merk voeding.
Escrimador schreef op 16 januari 2004 @ 11:51:
Ik krijg binnenkort mijn Asus A7M266-D boardje binnen met 2x 2400+ XP/MP. Volgens het boekje moet je aan 400W of meer denken. Het moet wel een "P4 ready" voeding zijn (zijn ze dat niet allemaal tegenwoordig) aangezien het boardje deze erbij gebruikt.

Nu staan er hier al wat posts met betrekking tot de voeding, maar ik zit nog steeds in dubio. De Enermax"jes" komen er namelijk op 2cpu.com niet zo goed uit voor een dual setup. (Een probleem met de 5V lijn).

QTec lijkt me te goedkoop om wat te wezen (maar verbeter me als dat niet zo is)en Antec is erg duur (maargoed, als je een stabiel systeem wil...). Zelf was ik nu naar Enhance (aangezien die op 2cpu.com oke was en hier een winkel op de hoek zit die ze verkoopt) aan het kijken, maar daar lees ik weinig ervaringen over.

En dan nog een overweging, misschien moet ik toch maar een andere tower; de Aopen H700 wordt (o.a.) geleverd met een 400W, maar ik kan daar slechts summiere specs over vinden. Is zo'n voeding uit een "merk"tower ook goed?

Het gaat om het volgende systeem
  • Asus A7M266-D
  • 2x AMD 2400+ XP
  • 2x 80Gb 7200 WD800JB
  • (nu software RAID0, toekomst weer aparte controller in 64/66 PCI slot)
  • 768 Mb PC2700 (in toekomst 1024 PC2100 reg)
  • LiteOn LTR-48125W brander (in toekomst DVD brander)
  • simpel GeForce2 mx200 kaartje
  • USB2.0 PCI kaartje (werkt niet onboard ivm chipset)
400 Watt is inderdaad een goede indicatie voor dat systeem. De voeding die AOpen in haar kasten gebruikt (overigens van een andere merk meestal), zijn goed te noemen, dus automatisch geschikt voor jou systeem. Nog beter is de Zalman 400 Watt, aangezien deze wat betreft kwaliteit net zo goed is, maar dan een stukje stiller. Aan jou de keus. :)
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 15:06:
hallo,

oke ik heb een onstabiel systeem met voornamelijk probs bij koude start ...ik krijg mn pc alleen aan de praat na wachten in bios tot de mobo temp ongeveer 28C is
anders geeft hij no array defined en bootfailure etc... na 7 keer reboot of lang wachten in de bios start hij iedere keer weer op (sinds een maand zijn deze probs)
systeem is 1,5 jaar oud:

prestige imperial bl/silver. kast>>Power Master 300W (P4) FA-5-1 Grill
asus a7v8x LAN/1394/sata/gold -uay
amd xp 2000 socket a
kingston 512 ddr 333mhz ram
pine xfx gf4 ti 4200 64mbram (niet oc)
120 gig ibm 7200 rpm
dvd
cdrw
soundblaster live 5.1
spire whisperrock III fan
enermax silent fan
labtec boxen
usb: printer canon mpc 200

kan ik dit probleem verhelpen met een nwe voeding zo ja waar moet ik op letten ?

edit: hardware monitor results:

cpu temp : 54C (50C koude start)
mb temp : 39C (18C koude start)
cpu fan : 3000 rpm
chassis fan : 2360 rpm
power fan n/a
+12 volt= 11,936
+5 volt= 4,733 -4,838
+3.3 volt= 3,328
vcore = 1,82 (warm) 1,77 (koude start)
Die voltages zien er perfect uit en Power Man is nou niet echt een voeding waarvan je zegt dat hij slecht is. Ik denk dat je je probleem ergens anders moet zoeken, mits je voeding geen extreem hete lucht produceert (lijkt me stug bij een 'koude start'). Als je voeding 1,77 V aan je CPU geeft bij een koude start, dan is er niets aan de hand wat dat betreft. Daarnaast moet je voeding dat systeem makkelijk aankunnen op papier.

Probeer dus eerst wat zaken uit te sluiten (bijvoorbeeld een memtest86 over je geheugen) en kom pas terug als je 100% zeker weet dat je voeding het probleem is (ik schat deze kans klein).
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 17:01:
@eraser

vraag aan jou...

gaat mijn antec truepower 330 deze config trekken?

Asus a7n8x-x
512MB Kingston ddr400 ram
amd Athlon xp2500 bartoncore (eventueel overklokt ligt eraan of de mp gelockt is...)
GF 4 TI4200 64MB (word later een fx of radeon)
seagate 40 en 20 Gb hdd (5400rpm)
SBlive 4.1
nic
dvd rom 6x32 speed (toshiba)
cdschroeier 52x32x52
en 2 fannetjes.

alvast dank.
Met twee vingers in z'n neus. ;) Ja echt, dit kan hij wel aan. Reken er trouwens maar niet op dat je 2500+ unlocked is.
singelsma schreef op 16 januari 2004 @ 17:03:

ECS P4S5A/DX+ mobo
Celeron 2,0Ghz@2,66 Ghz
60GB Maxtor 5400rmp
80GB WD 2mb 7200rmp
Yamaha CRW8824E
Realtek Netwerkkaartje
1 fan en een neon

Het geheel draait nu op een 300W HEC voeding (zat bij m'n kast), m'n systeem reboot spontaan tijdens het spelen van 3D-games.

Ik zat te denken aan een 350W of 400W Huntkey voedingen, is dat een goed idee?
Ik heb totaal geen ervaring met Huntkey voeding, maar volgens mij zijn dit redelijk goede voedingen als ik kijk naar de mening van enkele gebruikers. Maar voordat je er vrolijk een andere voeding ingooit, zou ik eerst even de voltage lijnen controleren en deze hier posten. Lees ze bij voorkeur af met de BIOS en meerdere programma's (Speedfan, Sisoft Sandra, MBM, enz).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2004 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil mijn huidige case + voeding gaan modden en heb dus een tijdelijk onderkomen voor mn systeem nodig:
pentium 4 2,8GHz 800MHz FSB + Chaintech Zenith 9CJS + 2 x 512 MB PC3200 + Geforce4 Ti4200 + Audigy2 + WLAN kaartje + 120GB Seagate HDD + DVD Rom

nou kan ik een rete-goedkoop kastje kopen voor 40 euro met een standaard 300Watt voeding, zou dit voldoende zijn om dit systeem een paar weken op te laten draaien? de voeding + kast is van het merk Sweex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 17:13:
ik wil mijn huidige case + voeding gaan modden en heb dus een tijdelijk onderkomen voor mn systeem nodig:
pentium 4 2,8GHz 800MHz FSB + Chaintech Zenith 9CJS + 2 x 512 MB PC3200 + Geforce4 Ti4200 + Audigy2 + WLAN kaartje + 120GB Seagate HDD + DVD Rom

nou kan ik een rete-goedkoop kastje kopen voor 40 euro met een standaard 300Watt voeding, zou dit voldoende zijn om dit systeem een paar weken op te laten draaien? de voeding + kast is van het merk Sweex
Ik denk dat hij dat wel uit gaat houden, mits je met overclocken wacht tot je je oude kast/voeding weer terug hebt en je in die tussentijd niet uit gaat breiden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben met dit systeem uitermate tevreden, en op zon korte termijn komt er echt niets extra's bij =) OC'en doe ik ook niet aan want ondanks dat zo veel mensen het 'veilig' doen vind ik het nietecht een leuk idee om met hardware >300€ te gaan 'knoeien' ;)

alle onderdelen draaien dus op hun standaard settings, het enige waar ik mee zit is dat ik erop wil kunnen gamen, zou dit een probleem kunnen vormen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• singelsma
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2023
singelsma schreef op 16 januari 2004 @ 17:03:

ECS P4S5A/DX+ mobo
Celeron 2,0Ghz@2,66 Ghz
60GB Maxtor 5400rmp
80GB WD 2mb 7200rmp
Yamaha CRW8824E
Realtek Netwerkkaartje
1 fan en een neon

Voltages warm:
+3,3 = 3,26V
+5 = 5,11V
-5 = -5,71V
+12 = 12,27V
-12 = -11,86V
Core = 1,52V

CPU fan: 2518RMP

Case temp: 30° C
CPU temp: 26° C

Ik zat te denken aan een 350W of 400W Huntkey voeding (omdat ze lekker stil zijn), is dat een goed idee?
Even alle volts en temps genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ eraser

Systeem:

Processor: 2,66 ghz P4 overclocked naar 3,03 ghz
Video: Geforce TI 4200 128 mb
intern geheugen: 256 mb DDR
moederbord: MSI MS6701
HD: Seagate Barracude 120 gb 7200 rpm

En ik heb een voeding van 250 watt wat volgens mij veel te weinig is cker nu ie overclocked is. Hoeveel watt is aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 17:19:
ik ben met dit systeem uitermate tevreden, en op zon korte termijn komt er echt niets extra's bij =) OC'en doe ik ook niet aan want ondanks dat zo veel mensen het 'veilig' doen vind ik het nietecht een leuk idee om met hardware >300€ te gaan 'knoeien' ;)

alle onderdelen draaien dus op hun standaard settings, het enige waar ik mee zit is dat ik erop wil kunnen gamen, zou dit een probleem kunnen vormen?
Uiteraard kun je hem gewoon gebruiken. Succes ermee. :)
singelsma schreef op 16 januari 2004 @ 17:31:
[...]

Even alle volts en temps genomen.
Die voltages zien er goed uit. Produceert je voeding op het moment van de reboot extreem hete lucht? Als dit niet zo is, denk ik dat je probleem ergens anders ligt en absoluut niet bij je voeding. Zolang die voltages binnen de perken blijven en je voeding niet 'stuk' gaat door ander toedoen, is er niets aan de hand.
Verwijderd schreef op 16 januari 2004 @ 17:34:
@ eraser

Systeem:

Processor: 2,66 ghz P4 overclocked naar 3,03 ghz
Video: Geforce TI 4200 128 mb
intern geheugen: 256 mb DDR
moederbord: MSI MS6701
HD: Seagate Barracude 120 gb 7200 rpm

En ik heb een voeding van 250 watt wat volgens mij veel te weinig is cker nu ie overclocked is. Hoeveel watt is aan te raden?
Als echte diehard overclocker raad ik je de Tagan 330 Watt aan. Deze heeft naar mijn mening een onbeïnvloedbare 5 volt lijn, dat cruciaal voor een diehard overclocker kan zijn.

Als je zorgt dat je rond de 350 Watt zit, heb je wat sap over voor de toekomst en kun je naar hartelust overclocken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

moederbord: epox 8kha+
cpu: Athlon Thunderbird 1,4 ghz (niet oc'ed)
mem: 512 MB(2x 256)
dvd: aopen
cdwriter: liteon 12x10x32x
hd1 (winxp): maxtor 80 gb 7200 rpm 8 mb cache
hd 2: maxtor 40 gb 5400 rpm 2 mb cache
hd 3: maxtor 120 gb 7200 rpm 8 mb cache <- deze zit op een promise ata133 kaartje
grafix: radeon 9500 128 non-pro
sound: sb live 1024
lan: 10/100 3com kaart
voeding: chieftec 300w (op voeding zelf geeft 315w max)

kast: chieftec big tower.

Sinds vorige week heb ik de 3 HD erbij gedaan en na het half volschrijven van de schijf krijg ik continue klikken en tikken te horen. Wat erger is, is dat ik nauwelijks nog een bestand kan raadplegen, het hele systeem gaat hierdoor ook hangen. De temperatuur in mijn kast is best wel laag maar hoewel de 3 hd's bovenop elkaar zitten, wordt het imo niet te warm. De andere 2 schijven doen het immers prima.

/edit/
Het gevoel dat ik krijg, ik hoor het ook, dat de schijf telkens datzelfde doet als je de PC afsluit.

Aangezien 5 apparaten met de meest stroomvretende thunderbird toch wel iets aan de hoge kant is, hoop ik eigenlijk dat mijn voeding het niet meer bij kan benen. Daarvoor plaats ik ook in dit topic. Op de usb poorten zitten nog een muis, pedalen en een gamevoice apparaat.

Zouden jullie mij aulstublieft kunnen zeggen dat mijn voeding te zwak is om de 3 schijf nog aan te sturen. Ik heb dit middels vele 'aftakkingen' van moelxaansluitingen gedaan, op elke originele molex aansluiting ongeveer evenveel aftakkingen.

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 16-01-2004 18:54 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
siggy schreef op 16 januari 2004 @ 18:52:
moederbord: epox 8kha+
cpu: Athlon Thunderbird 1,4 ghz (niet oc'ed)
mem: 512 MB(2x 256)
dvd: aopen
cdwriter: liteon 12x10x32x
hd1 (winxp): maxtor 80 gb 7200 rpm 8 mb cache
hd 2: maxtor 40 gb 5400 rpm 2 mb cache
hd 3: maxtor 120 gb 7200 rpm 8 mb cache <- deze zit op een promise ata133 kaartje
grafix: radeon 9500 128 non-pro
sound: sb live 1024
lan: 10/100 3com kaart
voeding: chieftec 300w (op voeding zelf geeft 315w max)

kast: chieftec big tower.

Sinds vorige week heb ik de 3 HD erbij gedaan en na het half volschrijven van de schijf krijg ik continue klikken en tikken te horen. Wat erger is, is dat ik nauwelijks nog een bestand kan raadplegen, het hele systeem gaat hierdoor ook hangen. De temperatuur in mijn kast is best wel laag maar hoewel de 3 hd's bovenop elkaar zitten, wordt het imo niet te warm. De andere 2 schijven doen het immers prima.

/edit/
Het gevoel dat ik krijg, ik hoor het ook, dat de schijf telkens datzelfde doet als je de PC afsluit.

Aangezien 5 apparaten met de meest stroomvretende thunderbird toch wel iets aan de hoge kant is, hoop ik eigenlijk dat mijn voeding het niet meer bij kan benen. Daarvoor plaats ik ook in dit topic. Op de usb poorten zitten nog een muis, pedalen en een gamevoice apparaat.

Zouden jullie mij aulstublieft kunnen zeggen dat mijn voeding te zwak is om de 3 schijf nog aan te sturen. Ik heb dit middels vele 'aftakkingen' van moelxaansluitingen gedaan, op elke originele molex aansluiting ongeveer evenveel aftakkingen.

Alvast bedankt
Het kan heel goed dat je systeem op z'n maximum zit hoor. Is het mogelijk dat je de voltages afleest als je met 3 schijven draait? Liefst met een paar verschillende programma's en de BIOS. Even een vraagje buiten de voeding om: Probeer die nieuwe schijf eens in combinatie met de XP schijf. Misschien dat je nieuwe schijf problemen opzich geeft. Probeer dus even wat zaken uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof
  • Laatst online: 23:53

robhof

Lembongan view

Systeem:

MSI KT4V
AMD 2000+
512MB pc2700
Maxtor 120GB 8MB
WD 80GB 8MB
Lite On 48x fikker
Lite On DVD
Coolermaster Musketeer _/-\o_
Case fan
300W voeding van iCute kast

Vraag is: Verbruikt een Radeon 9600 XT veel meer dan de Elsa GF3 (classic) die ik er nu in heb zitten?

Wilde eigenlijk een GF FX5900XT aanschaffen, maar durf dat niet aan omdat die veel schijnt te slurpen. Is niet de bedoeling om ook weer nieuwe voeding aan te schaffen, blijf anders bezig met alles vervangen! 8)7

Systeem is nu stil, stabiel en koel na lange tijd ellende en wil het heel graag zo houden! :)

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn systeem draait goed op een no-name 300watt voeding :) Voltages wijken wat af, maar voor de rest merk ik er weinig van.

Specs, zie sig. Met 2 HDD koelers en 2 casefans en een controlbay.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Laatst online: 30-04 22:52

igg

waar een wil is ben ik weg

Dank voor jullie tips, m'n chatserver/mp3-server (dual duron) loopt nu heerlijk met een 450W uit een sloopcomputer ;)

Maar nu m'n print/backupserver:

dual pI
pci videokaart
1x cdrom
7x ide hdd
2x scsi hdd
netwerk kaart

(vergeet bijna de fdd, maar dat is niet de grootste stroomverbruiker)

welke voeding is minimaal vereist?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

robhof schreef op 17 januari 2004 @ 14:57:
Systeem:

MSI KT4V
AMD 2000+
512MB pc2700
Maxtor 120GB 8MB
WD 80GB 8MB
Lite On 48x fikker
Lite On DVD
Case fan

Vraag is: Verbruikt een Radeon 9600 XT veel meer dan de Elsa GF3 (classic) die ik er nu in heb zitten?

Wilde eigenlijk een GF FX5900XT aanschaffen, maar durf dat niet aan omdat die veel schijnt te slurpen. Is niet de bedoeling om ook weer nieuwe voeding aan te schaffen, blijf anders bezig met alles vervangen! 8)7

Systeem is nu stil, stabiel en koel na lange tijd ellende en wil het heel graag zo houden! :)

Iemand enig idee?
Aanvulling:

Lijkt wel of de duvel ermee speelt, maar m'n iCute voeding die er pas een week inzit, maakt af en toe rare geluiden. Vandaar waarschijnlijk toch de aanschaf van een nieuwe voeding en een GF FX 5900XT.

Iemand ervaring met een Huntkey 400W voeding? pricewatch: Huntkey LW-6400, 400W Heb gelezen dat diverse mensen een Huntkey aan wilden schaffen, maar kan zowel hier als via Google weinig tot geen ervaringen vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 08:10
Hoi Allemaal. als je een echte goede voeding zoekt.
Ga dan voor een TAGAN.
Deze is van de mensen die de ENERMAX voedingen op hun naam hebben staan.
Maar ze zijn nu voor zichzelf opnieuw gestard met het merk TAGAN.
Verder zijn deze voedingen zeer stabiel en klaar voor de toekomst.
Daar ze ook beschikken over 2 S-ATA aansluitingen.
Ze zijn echt perfect afgewerkt en komen dan ook nog eens zeer kompleet met met een zeer uitgebreide beschrijving en bindbandjes enz.

Al met al zeer stabiel, mooi, goed en niet te duur.

MVG Rob
ATRO

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
rappejap schreef op 19 januari 2004 @ 00:16:
Hoi Allemaal. als je een echte goede voeding zoekt.
Ga dan voor een TAGAN.
Deze is van de mensen die de ENERMAX voedingen op hun naam hebben staan.
Maar ze zijn nu voor zichzelf opnieuw gestard met het merk TAGAN.
Verder zijn deze voedingen zeer stabiel en klaar voor de toekomst.
Daar ze ook beschikken over 2 S-ATA aansluitingen.
Ze zijn echt perfect afgewerkt en komen dan ook nog eens zeer kompleet met met een zeer uitgebreide beschrijving en bindbandjes enz.

Al met al zeer stabiel, mooi, goed en niet te duur.

MVG Rob
ATRO
tjah.. ik twijfel nu tussen de Tagan TG330-U01 330W (54 euri) en de 340W Chieftec Low Noise (29 euri).
Welke zal beter zijn? tegan heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord en chieftec is wel een goed merk en is niet zo duur, maar 29 eurotjes :)
Mijn systeem loopt nu trouwens op een 300watt noname voeding, maar loopt dus totaal niet lekker. (en er kome nog 4 casefans bij..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-09 08:10
naps schreef op 19 januari 2004 @ 12:31:
[...]

tjah.. ik twijfel nu tussen de Tagan TG330-U01 330W (54 euri) en de 340W Chieftec Low Noise (29 euri).
Welke zal beter zijn? tegan heb ik eigenlijk nog nooit van gehoord en chieftec is wel een goed merk en is niet zo duur, maar 29 eurotjes :)
Mijn systeem loopt nu trouwens op een 300watt noname voeding, maar loopt dus totaal niet lekker. (en er kome nog 4 casefans bij..)
De Tagan is echt de beste keus vooral om zijn Stabiliteit, hij is inderdaad wat duurder maar het is de motor van je pc, ik garandeer je dat je hier geen spijt van krijgt. kijk anders even hier http://www.tagan.de/ . of hier http://atro.nl//product_i...=398_471&products_id=3149.

Waarom de TAGAN, Ook ik was onlangs opzoek naar een goede voeding en dacht aan een thermaltake, terwijl we zelf ook de tagan verkopen. in het begin wilde ik er niet aan vervolgens werdt er door de leverancier een tagan 480 watt aan mij meegegeven met de bedoeling als die beviel ik hem dan zou betalen, oke ik het maar aangenomen, in mijn pc geschroeft. mijn pc kan echt niet voller dan dat het nu is (een thermaltake v1000). is toch geen klein kastje denk ik.
Toen ik de tagan uitpakte begon ik de leverancier te begrijpen, er zit een zeer uitgebreide beschrijving bij, waarin al het mogelijke wat er over een voeding te vertellen is beschreven wordt. de voeding zelf is meer dan perfect afgewerkt hij heeft 3 jaar garantie. en hij doet zijn werk dan ook ver boven alle verwachtingen.
voor de rest raad ik iedereen aan om even hun site te bezoeken anders wordt dit een reclame spot voor tagan. dit is niet mijn bedoeling hiermee.

Rob

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
I.R. Butcher schreef op 11 januari 2004 @ 13:41:
Ik heb binnenkort een Sapphire 9800Pro, en ik zou wel willen weten of mijn Enermax 350 dat aankan, aangezien de voltages nu al niet echt super zijn:

- AMD XP 2600+ @ 2250 MHz
- A7N8X Deluxe
- 2x 256 MB GEIL Ultra
- 2x Maxtor 120GB
- 1x plextor 504 dvdbrander
- 1x aopen dvdspeler
- floppystation
- Asus Geforce 3 ti200
- 5 casefans

M'n voltages:

12v: 11.55 - 11.87
5v: 4.78 - 4.89
3.3v: 3.36 - 3.41
-12v: -12.07 - -12.20
-5v: -5.06 - -5.12

Zoals je ziet is de 12 voltlijn niet echt super, zou m'n voedinkje de 9800pro wel aankunnen?
Ik heb inmiddels de 9800pro erin zitten, en m'n voltages zijn nu:

12v: 11.61 - 11.73
5v: 4.76 - 4.89
3.3v: 3.31 - 3.39
-12v: -12.13 - -12.26
-5v: -5.09 - -5.14

M'n 12 volt lijn is hoger geworden :? M'n 5 volt lijn is nog steeds behoorlijk laag (net als m'n 12v lijn) M'n 3,3v is lager geworden, ook al vaag. Is dit goed? (nog niet iets van instabiliteit gemerkt, 5 uur gebenched in 3dmark 2001 + 2003, en cpuburn 3 uurtjes aangezet.

offtopic:
Ben van 9000 naar 17000 in 3dmark 2001 en van 900 naar 6000 punten in 3dmark 2003 gegaan, natuurlijk afgerond, tis eigenlijk 5986 punten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robhof schreef op 17 januari 2004 @ 14:57:
Systeem:

MSI KT4V
AMD 2000+
512MB pc2700
Maxtor 120GB 8MB
WD 80GB 8MB
Lite On 48x fikker
Lite On DVD
Case fan

Iemand enig idee?
Ligt er een klein beetje wat voor voltages je voeding kan geven. Als deze al erg laag zijn, vrees ik problemen. Erg veel verschil tussen die Elsa GF3 en die Radeon 9600XT zit er niet, maar dat kleine beetje kan net fataal zijn.
igg schreef op 17 januari 2004 @ 22:29:
Dank voor jullie tips, m'n chatserver/mp3-server (dual duron) loopt nu heerlijk met een 450W uit een sloopcomputer ;)

Maar nu m'n print/backupserver:

dual pI
pci videokaart
1x cdrom
7x ide hdd
2x scsi hdd
netwerk kaart

(vergeet bijna de fdd, maar dat is niet de grootste stroomverbruiker)

welke voeding is minimaal vereist?
Ik zou er als ik jou was een 400 Watt Zalman in doen. Dit klinkt wat veel voor dat systeem, maar je hebt er maarliefst 7 harde schijven in hangen. Dit kan een 300 Watt voeding misschien wel even aan, maar aangezien hij als server draait en dus 24/7 moet draaien, lijkt me het beter dat je rond de 400 Watt gaat zitten. Zalman is daarvoor een goede voeding, omdat deze superstil is (wat misschien toch wel een kleine vereiste is voor een server).

Succes :)
robhof schreef op 18 januari 2004 @ 22:58:
[...]

Aanvulling:

Lijkt wel of de duvel ermee speelt, maar m'n iCute voeding die er pas een week inzit, maakt af en toe rare geluiden. Vandaar waarschijnlijk toch de aanschaf van een nieuwe voeding en een GF FX 5900XT.

Iemand ervaring met een Huntkey 400W voeding? pricewatch: Huntkey LW-6400, 400W Heb gelezen dat diverse mensen een Huntkey aan wilden schaffen, maar kan zowel hier als via Google weinig tot geen ervaringen vinden!
De ervaringen die ik over Huntkey heb gehoord waren allemaal positief. Lijkt me dus geen probleem om deze voeding in je systeem te stoppen.
naps schreef op 19 januari 2004 @ 12:31:
[...]

Zoals Rob al zegt, de Tagan is een echte aanrader. Ik heb de 480 Watt ervan en ik wil eigenlijk niet anders weer. Echte stille en stabiele Duiste rakkers. :)
I.R. Butcher schreef op 20 januari 2004 @ 16:59:
[...]

Ik heb inmiddels de 9800pro erin zitten, en m'n voltages zijn nu:

12v: 11.61 - 11.73
5v: 4.76 - 4.89
3.3v: 3.31 - 3.39
-12v: -12.13 - -12.26
-5v: -5.09 - -5.14

M'n 12 volt lijn is hoger geworden :? M'n 5 volt lijn is nog steeds behoorlijk laag (net als m'n 12v lijn) M'n 3,3v is lager geworden, ook al vaag. Is dit goed? (nog niet iets van instabiliteit gemerkt, 5 uur gebenched in 3dmark 2001 + 2003, en cpuburn 3 uurtjes aangezet.

offtopic:
Ben van 9000 naar 17000 in 3dmark 2001 en van 900 naar 6000 punten in 3dmark 2003 gegaan, natuurlijk afgerond, tis eigenlijk 5986 punten ;)
Bovengenoemde voltages zijn allemaal in orde hoor. En zolang je nog geen instabiliteit verneemt, is er geen reden je voeding te vervangen door een zwaarder type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem (nou ja, eigenlijk twee):

Ik heb een QTec 400 watt Dual Fan Gold voeding alleen heeft dat ding ongelofelijk veel lawaai (ondanks dat er op de voeding staat dat het geluid onder de 33 dba hoort te zijn). Is het de moeite waard om hier 2 echt stille fans in te zetten (Papst) of kan ik dan beter een nieuwe voeding kopen?
En indien een nieuwe voeding, welk wattage raadt jij aan (ik wil, ooit, er nog wel 2 hdd's plaatsen, verder niet).

Verder loopt mijn pc vast als ik mijn ccfl (tis een 30 cm Neonbuis die op een 12v molex zit) aan of uitzet terwijl mijn pc aanstaat. Verder trouwens geen problemen qua stabiliteit. Kan dit aan mijn voeding liggen?

Mijn voltlijnen zijn trouwens wel stabiel volgens Asus Probe:

12v = 11,712
5v = 5,08
3.3v = 3,248

Spec: Asus P4B533-E moederbord, PIV Celeron 1700, 512 mb ddr, Maxtor 120 gig 7200 toeren hdd, dvd-speler, tobo en muis via USB en een kast met 3 casefans (waarvan 2 op laag voltage draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
engessa schreef op 20 januari 2004 @ 20:47:
Ik heb het volgende probleem (nou ja, eigenlijk twee):

Ik heb een QTec 400 watt Dual Fan Gold voeding alleen heeft dat ding ongelofelijk veel lawaai (ondanks dat er op de voeding staat dat het geluid onder de 33 dba hoort te zijn). Is het de moeite waard om hier 2 echt stille fans in te zetten (Papst) of kan ik dan beter een nieuwe voeding kopen?
En indien een nieuwe voeding, welk wattage raadt jij aan (ik wil, ooit, er nog wel 2 hdd's plaatsen, verder niet).

Verder loopt mijn pc vast als ik mijn ccfl (tis een 30 cm Neonbuis die op een 12v molex zit) aan of uitzet terwijl mijn pc aanstaat. Verder trouwens geen problemen qua stabiliteit. Kan dit aan mijn voeding liggen?

Mijn voltlijnen zijn trouwens wel stabiel volgens Asus Probe:

12v = 11,712
5v = 5,08
3.3v = 3,248

Spec: Asus P4B533-E moederbord, PIV Celeron 1700, 512 mb ddr, Maxtor 120 gig 7200 toeren hdd, dvd-speler, tobo en muis via USB en een kast met 3 casefans (waarvan 2 op laag voltage draaien).
Dat zou maarzo kunnen, aangezien vooral je 12 volt lijn niet echt royaal ligt. Zijn deze voltages gemeten met de CCFL aan of uit? Ik denk dat je wel problemen gaat krijgen als je er 2 harde schijven bij in doet. Natuurlijk heeft het nut er twee stille fans in te doen, maar in dit geval is het beter een nieuwe voeding te kopen.

Zeker met het oog op de toekomst zou ik wederom voor een 400 Watt gaan. Niet van het merk Q-Tec, maar van een merk als Zalman (stil!), Enermax, Chieftec, Antec, noem maar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:02:
[...]
Dat zou maarzo kunnen, aangezien vooral je 12 volt lijn niet echt royaal ligt. Zijn deze voltages gemeten met de CCFL aan of uit? Ik denk dat je wel problemen gaat krijgen als je er 2 harde schijven bij in doet. Natuurlijk heeft het nut er twee stille fans in te doen, maar in dit geval is het beter een nieuwe voeding te kopen.

Zeker met het oog op de toekomst zou ik wederom voor een 400 Watt gaan. Niet van het merk Q-Tec, maar van een merk als Zalman (stil!), Enermax, Chieftec, Antec, noem maar op.

Dank je! Maar de CCFL aan of uit maakt helemaal geen verschil qua voltage, blijft helemaal hetzelfde. :?

En zou ik deze voeding wel over kunnen zetten in een systeem met een XP 2500 (op een simpel MSi mobo'tje met 2 x 256 mb ddr), dvdspeler, cd-rw en een s-ata schijf? Dit is een simpel huis-tuin-keuken pc'tje, geen CCFL of casefans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
engessa schreef op 20 januari 2004 @ 21:15:
[...]

Dank je! Maar de CCFL aan of uit maakt helemaal geen verschil qua voltage, blijft helemaal hetzelfde. :?

En zou ik deze voeding wel over kunnen zetten in een systeem met een XP 2500 (op een simpel MSi mobo'tje met 2 x 256 mb ddr), dvdspeler, cd-rw en een s-ata schijf? Dit is een simpel huis-tuin-keuken pc'tje, geen CCFL of casefans..
Uiteraard, voor dat systeem is hij goed genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 januari 2004 @ 21:18:
[...]
Uiteraard, voor dat systeem is hij goed genoeg. :)
U is de bomb! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Geef ook hier een duidelijk opsomming van je systeem
In mijn AOpen QF50C met standaard AOPEN 300W voeding (ATX-300GTF) hangen:
- Asus A7N8X Deluxe 2.0
- 2x256 PC3200 DDR RAM
- AMD XP 2600+ Barton
- ATi Radeon 9600Pro
- Maxtor DiamondMaxPlus 9 60 GB IDE
- floppydisk
- CD speler

Nu wil ik erbij gaan plaatsen:
- Maxtor DiamondMaxPlus 9 160 GB SATA
- NEC ND-1300A
- Coolermaster Aero 7+ CPU-cooler
- 2 of 3 casefans

Gaat mijn voeding dit volhouden??? En zo niet waar ga ik dit dan aan merken???

En wat je allemaal draait op dat systeem
WinXP, Office 2003, verschillende games, FTD, GrabIt

Geef aan of je systeem overgeclockt is / gaat worden
Ben bang dat mijn voeding dit helemaal niet gaat trekken... Of denken jullie van wel??? Lijkt me mooi om het richting de 3000+ te trekken!!!

Wat je eventuele wensen bij je voeding zijn (stil, stabiel, enz.)
Als ik de bovenste config heb en wil voor relatief weinig geld gewoon een betrouwbare voeding wat voor een moet ik dan aan denken???

Eventuele andere noemenswaardige zaken
Geen

Later erbij: Ik ben nu aan het rondkijken bij Enermax, maar daar kan ik echt geen lijn vinden in de verschillende model-namen voor de verschillende 365 Watt voedingen!!! Wie kan mij daar mee helpen??? O al gevonden, maar misschien toch nuttig:

Door Treb - Wednesday 20 March 2002 00:40

Tja, die type nummers zijn wel erg lastig

Om er maar een paar te noemen van 350 Watt ....
EG365P-VE
EG365P-VE FC
EG365P-VE FMA
EG365P-VE FCA
EG365PX-VE
EG365AX-VE G
EG365AX-VE W
EG365AX-VE FMA G
EG365AX-VE FMA W
EG365AX-VE FCA G
EG365AX-VE FCA W

P = standaard voeding
PX = Passive PFC
AX = Actieve PFC
FMA = Fan Monitored Adjustable
FCA = Fan Control Adjustable
G = 220 Volt input
W = Full range (110 ~ 220Volt input)

En voor de mensen die net zoals ik niet wisten wat PFC is: De afkorting PFC staat voor Power Factor Correction, in het nederlands houdt dit in dat de voedingen gespecifeerd zijn naar de Europese richtlijnen. Een nog verdere verhoging van het rendement is hiervoor noodzakelijk. Dit merkt u weer in uw lagere electriciteitsrekening.

Na wat telefonisch contact schijnt het dat alle Enermax-voedingen met een P (dus zonder PFC) uit de handel genomen worden, omdat ze niet meer voldoen aan de huidige normen!!! Blijven dus alleen de duurdere modellen over... hmmm...

Nu hoorde ik ook wat positieve verhalen over Huntkeyvoedingen... Is dat misschien wat???

@Eraser: zou jij je deskundigheid ook nog even over dit onderwerp kunnen laten schijnen!!! :*)

[ Voor 45% gewijzigd door AJ1815 op 21-01-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

is dit een goede voeding: Q-Tec Voeding 550W Dual Fan Gold ik heb nu noname 400 watt voeding, maar wil het zekere van het onzekere nemen als ik weer ga upgraden, en het kan nooit kwaad om 'te' veel watt te hebben toch?...

[edit] ik heb een AOpen QF50C systeemkast, de bovenkant is nie open, maar die Q-Tec voeding heeft dual-fan en die blaast (of zuigt) dan ook van boven, maakt het veel uit als die dan gewoon dicht is?...

[ Voor 29% gewijzigd door BiG-GuY op 21-01-2004 07:52 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

AJ1815 schreef op 20 januari 2004 @ 23:55:
- Asus A7N8X Deluxe 2.0
- 2x256 PC3200 DDR RAM
- AMD XP 2600+ Barton
- ATi Radeon 9600Pro
- floppydisk
- CD speler

- NEC ND-1300A
- 2 of 3 casefans

Ben bang dat mijn voeding dit helemaal niet gaat trekken... Of denken jullie van wel??? Lijkt me mooi om het richting de 3000+ te trekken!!!

Als ik de bovenste config heb en wil voor relatief weinig geld gewoon een betrouwbare voeding wat voor een moet ik dan aan denken???

Geen
ik denk niet dat je het red, ik had er ook problemen mee, heb ook de QF50C, ik heb dit erin:
- MSI KT4V
- AMD TB 1,4 Ghz@1,53 Ghz
- 512 MB DDR@333
- ASUS Radeon 9600 XT/TVD 128 MB
- 2 HD's: Maxtor 15GB 7200RPM, WD 80GB 7200RPM 8mb cash
- 1 DVD
- 1 CD-RW
- 1 Floppy
- 3 Casefans

ik kreeg problemen toen ik mijn ASUS V8200 Deluxe vervangde voor de ASUS Radeon 9600 XT/TVD... maar nu heb ik een oude no-name 400watt voeding die nie genoeg stekkertjes heeft voor mijn extra casefans, nu kan er maar eentje aan...

en als je op je voeding kijkt staat als het goed is, dat die op de 5V en 12V lijn maar 180 watt aankan (dat stond er bij mij iig erop)

[ Voor 8% gewijzigd door BiG-GuY op 21-01-2004 08:04 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AJ1815 schreef op 20 januari 2004 @ 23:55:
- Asus A7N8X Deluxe 2.0
- 2x256 PC3200 DDR RAM
- AMD XP 2600+ Barton
- ATi Radeon 9600Pro
- floppydisk
- CD speler

- NEC ND-1300A
- 2 of 3 casefans

Geen

Later erbij: Ik ben nu aan het rondkijken bij Enermax, maar daar kan ik echt geen lijn vinden in de verschillende model-namen voor de verschillende 365 Watt voedingen!!! Wie kan mij daar mee helpen??? O al gevonden, maar misschien toch nuttig:

Door Treb - Wednesday 20 March 2002 00:40

Tja, die type nummers zijn wel erg lastig

Om er maar een paar te noemen van 350 Watt ....
EG365P-VE
EG365P-VE FC
EG365P-VE FMA
EG365P-VE FCA
EG365PX-VE
EG365AX-VE G
EG365AX-VE W
EG365AX-VE FMA G
EG365AX-VE FMA W
EG365AX-VE FCA G
EG365AX-VE FCA W

P = standaard voeding
PX = Passive PFC
AX = Actieve PFC
FMA = Fan Monitored Adjustable
FCA = Fan Control Adjustable
G = 220 Volt input
W = Full range (110 ~ 220Volt input)

En voor de mensen die net zoals ik niet wisten wat PFC is: De afkorting PFC staat voor Power Factor Correction, in het nederlands houdt dit in dat de voedingen gespecifeerd zijn naar de Europese richtlijnen. Een nog verdere verhoging van het rendement is hiervoor noodzakelijk. Dit merkt u weer in uw lagere electriciteitsrekening.

Na wat telefonisch contact schijnt het dat alle Enermax-voedingen met een P (dus zonder PFC) uit de handel genomen worden, omdat ze niet meer voldoen aan de huidige normen!!! Blijven dus alleen de duurdere modellen over... hmmm...

Nu hoorde ik ook wat positieve verhalen over Huntkeyvoedingen... Is dat misschien wat???

@Eraser: zou jij je deskundigheid ook nog even over dit onderwerp kunnen laten schijnen!!! :*)
Die 300 Watt van AOpen is in ieder geval not done, aangezien hij bij lange na niet met twee harde schijven en een overgeclocked systeem overweg kan. Ik zou het eerder gaan zoeken bij een voeding van rond de 400 Watt. De 350 Watters van Enermax passen hier wel bij, aangezien ze bschikken over stabiele voedingen. Naast de Enermax zijn er ook de 'Antec, Chieftec, Zalman en noem maar op' voedingen, die voor ongeveer hetzelfde geld beschikbaar zijn. Aan jou de keuze welke voeding je wilt hebben. Ik kan je meegeven dat je rond de 400 Watt nodig hebt, met een absoluut minimum van 350 Watt (van de bovengenoemde merken).
BiG-GuY schreef op 21 januari 2004 @ 07:49:
is dit een goede voeding: Q-Tec Voeding 550W Dual Fan Gold ik heb nu noname 400 watt voeding, maar wil het zekere van het onzekere nemen als ik weer ga upgraden, en het kan nooit kwaad om 'te' veel watt te hebben toch?...

[edit] ik heb een AOpen QF50C systeemkast, de bovenkant is nie open, maar die Q-Tec voeding heeft dual-fan en die blaast (of zuigt) dan ook van boven, maakt het veel uit als die dan gewoon dicht is?...
Die voeding moet je omdraaien. :) Hij zuigt (altijd) van onder, ook al is het van een ander merk en / of staat de voeding andersom op het plaatje. Teveel Wattage wat betreft een voeding bestaat niet, dus daar hoef je je niet druk over te maken.

De 550 Watt voeding van Q-Tec schijnen beter te zijn dan de 450 Watt voedingen van dit merk. Ik en wat anderen met mij raden het je af, anderen raden het je aan. Er loopt geloof ik een speciaal topic voor deze voeding, dus als je daar even kijkt, geeft dat misschien een doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
En Voedingen van Huntkey??? Ik zag de Huntkey Hum-Free 400W voor slechts 39,-

Hier staat nog wat info: http://www.huntkey.com/eng/hun-free.htm. Is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhof

robhof

Lembongan view

AJ1815 schreef op 21 januari 2004 @ 19:45:
En Voedingen van Huntkey??? Ik zag de Huntkey Hum-Free 400W voor slechts 39,-

Hier staat nog wat info: http://www.huntkey.com/eng/hun-free.htm. Is dat wat?
Wil ik ook heeeeel graag weten! :) Heb wel interesse in die voeding, maar kan er hier en via google verdomd weinig over vinden...
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.