Tam tam.. gaan we weerrrr.....Palomar schreef op 27 december 2003 @ 15:53:
ik heb nog een 2de pc'tje staan met:
- amd k6 500
- 256MB
- cd-rom
- 7200rpm HDD
- voodoo 3
- 100Mbit realtek nic
Er zit nu een 200watt AT voeding in. Ik heb nog een 180watt voeding liggen welke vele malen stiller is. Zou ik die er zonder problemen in kunnen zetten of heeft ie te weinig power?
Als je die zo hebt liggen, heb je niets te verliezen. Ik geef je wel een kans, aangezien dat systeem heel erg beperkt is.
MyNameIs schreef op 27 december 2003 @ 16:28:
Maakt het voor de voeding nog uit of je een cdbrander of een dvdbrander in je computer heb zitten
Wat voor problemen kan je zoal krijgen als je een te zwakke voeding gebruikt

Ik gebruik nu namelijk een 250watter, wat dus eigenlijk te weinig is en ben wel benieuwd of de problemen die je zegt ook bij mij voorkomen.
Kan ik mijn 250watter (1jr oud) in een computer doen van 1998

Ligt eraan welke specs dat systeem uit 1998 heeft.

Er zit bijna geen verschil in een cd-brander en een dvd-brander, dus daar kan het niet aan liggen.
Gondor schreef op 29 december 2003 @ 14:07:
Het volgende systeem:
XP 2200+ met Zalman CNPS6000-Cu cooler
ga-7vaxp
1x 512MB PC2700
2x WD 800JB in Raid0
Radeon 9700PRO
SB live 5.1
DVD speler
CDRW
2x 80 case fans
Ik heb nu 550Watt Q-tec in dit systeem. Maar omdat dat 10 keer meer herrie maakt wil ik terug naar 360Watt chieftec.
Ik wil overclocken kan dat met 360Watt? Of moet ik toch (na het vervangen van zijn fans) die 550watt gebruiken?
PS. Wat als ik ook een 15GB 5400rpm Maxtor in dit systeem hang?
Als je je beperkt tot twee harde schijven, zit je met die 360 Watt van Chieftec ruim en kun je wel overclocken. Ga je er met een derde harde schijf vandoor, dan betwijfel ik dat. Misschien dat je voeding (en dus die derde harde schijf) je overclockresultaten gaat beïnvloeden. Als je er iets meer geld voor uit wilt geven, zou ik voor een 400 Watter gaan.
the-spawn schreef op 29 december 2003 @ 18:44:
Ik heb al mijn onderdelen nu binnen:
Op de voeding na
Gigabyte 7NNXP
AMD 2800+
2x 512 Twinmos PC3200
2x 120 GB Maxtor S-ata RAID0
1x 80GB IBM 120GXP
Audigy 2
Aldi TV kaartje
Hercules 9800PRO
Aopen DVD
Aopen CD-RW
NEC 1300A
6x Casefan
3x CCFL
Nu had ik een Levicom 550Watt voeding besteld, deze is onverwachts niet meer leverbaar bij de leverancier.
Nu kan ik ipv die Levicom een Enermax EG465AX-VE (G) / (W) FMA krijgen. Dus een 460W ipv 550W.
Zou deze het ook trekken? Zou ik met die Enermax beter af zijn?
Ja zeker, dat zal die Enermax wel aankunnen. Enermax maakt perfecte voedingen (net zoals Levicom overigens). Moet je doen, deze Enermax past heel goed bij dat systeem.
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:54:
Aopen voedingen doen het goed. Zoveel heb ik uit dit topic wel kunnen halen. Maar wat is nu het maximum dat iemand uit de voeding van [url]=http://www.tweakers.net/nieuws/26616/?highlight=aopen+voeding deze[/url] case gepompt heeft. Volgens de reviewer is levert ze evenveel als sommige 550W noname voedingen. Hoewel het "maar" een 350W is.
Ik heb net een nieuwe case besteld als eerste upgrade naar mijn dual cpu systeem. Het is een case (enermax 1018 denk ik dat het type is) zonder voeding. Nu wil ik deze er eventueel in stoppen. Maar gaat die voeding een dual Xeon of Opteron overeind houden? De graka is een Parhelia en er komen 4 tot 6 harde schijven en 2 optische drives in het systeem.
Indien zeker niet : iemand ervaring met stille hoogvermogens voedingen?
Nee, dat is zeker van niet. Dual systemen vreten zowieso al meer dan normale systemen en daarnaast zullen 4 tot 6 harde schijven fataal worden voor die AOpen 350 Watt.
Als je 500 Watt + onder hoogvermogens voedingen verstaat, dan zit je goed. Er zijn genoeg stille voedingen omtrent die waarde. Denk daarbij aan de Antec (480 Watt / 550 Watt), de Enermax en de Vantec voedingen (stil, stabiel, maar wel duur). Je ziet dat deze voedingen best prijzig zijn, maar bij zo'n systeem hoort een goede, stabiele voeding.
fsfikke schreef op 29 december 2003 @ 20:40:
Ok, ik heb het volgende systeempje:
PIV, 2.4B @ 3.14GHz, 512MHz FSB
P4P800 Deluxe
Corsair 512MB DDR333 64MX64 Value Serie, PC333, Cas 2.5
Sapphire Radeon 9700 128MB DDR, DVI
Western Digital 120GB (WD1200JD, 7200rpm, 8MB, SATA)
Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB)
LITEON DVD-ROM LTD163
HP CD-Writer+ 8100
Medion TV-FM sterio tuner
Als behuizing heb ik een AOpen H600B.
Is de standaard voeding van 350W die hier in zit voldoende voor mijn systeem?
Dat betwijfel ik, aangezien mijn ervaringen met de AOpen standaard voeding in de H600B slecht is. Als je er bijvoorbeeld een Chieftec 360 Watt bij doet, geef ik je een grotere kans op stabiliteit. Probeer dus iets hoger te gaan richting de 400 Watt. De Zalman is daarvoor de perfecte voeding, gezien zijn stabiliteit en stilte.
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 22:23:
Ik deed vandaag mijn CCFL's aan reboot me pc

probeer ik het nog een keer reboot hij weer.
Na wat gezocht te hebben ligt het waarschijnlijk aan mijn voeding Q-tec 350 W
dus ik op zoek naar een nieuwe voeding toen kwam ik de Levicom BlackLine BlueLight 450 w tegen. Is die voeding een beetje stil en stabiel of kan ik beter een zalman, enermax, antec of ??? kopen?
voor mijn sys specs zie
http://specs.tweak.to/7672
Vertel me eerst je voltage lijnen, voordat je meteen een andere voeding wilt hebben. Mijn ervaring met CCFL is dat er vaak kortsluiting of aardingsproblemen zijn. Gaat hij direct uit zodra je je CCFL aanzet

LuukNouwen schreef op 30 december 2003 @ 12:52:
Omdat mijn voeding mijn overklok niet aankan zoek ik een nieuwe voeding.
Ik wil mijn systeem gaan overklokken tot ongeveer 12,5 x 185 en ook mijn videokaart is overklokt
eisen: stil en goedkoop
Mijn systeem:
Een gelockte AMD Athlon XP 2800+ (Barton, FSB 333)
Spire Whisperrock IV koeler
A7N8X Deluxe rev. 2.0
2 x 256 MB Twinmos pc3200
High power (= merk) voeding van 300 W
XFX GF4 Ti4200
2 maxtor harde schijven (40 GB en 80 GB)
cd-rom
brander
floppy
1 casefan
externe apparatuur: scanner en printer
zie voor meer info over de voeding:
http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc300202.htm
zie
[rml][ A7N8X Deluxe] mem of voeding brak?[/rml] over de problemen die ik met de voeding heb en de voltages.
300 Watt is inderdaad wat aan de lage kant, dus je kunt beter richting de 400 Watt gaan, zeker nu je wilt overclocken. Probeer de Chieftec 360 Watt. Deze is goedkoop (gezien andere merken en Wattages), stil en stabiel.
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 15:45:
Oi,
Ik heb het idee dat mijn voeding het heeft opgegeven omdat mijn pc alleen wil starten ( de bios start niet als hij koud is ) als hij warmer is.
Alles draait wel maar hij wil niks opstarten.
Mijn probleem kan je ook wel hier onder in de url vinden voor iemand die een oplossing weet
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/853893
Mijn PC
AMD XP 1700+
2 x 256 MB DDR Danelec
Epox 8k7a
Plextor PX-708A DVD brander
LiteON 16x DVD reader
Maxtor 120 Gb 8mb cache
Leadtek GF4 Ti4600 met die 2 fans
Audigy Platinum geluidskaart
met NIC + ISDN modem maar die lijken met niet zo belangrijk

2 Casefans, 1 HD Cooler, en een Spire CPU cooler
Lijkt me genoeg zo ?
De voeding die ik nu heb lijkt me noname weet het niet meer maar er staat ook niks op
Ik draai voornamelijk de windows aps ( internet explorer, office, dreamweaver, photoshop ) maar game ook veel ( bf1942 ).
Hij is helemaal standaard en overclocken in de toekomst mischien maar voorlopig niet ( eerste half jaar iig niet geen tijd voor )
Liefst zoek ik een beetje stille voeding omdat mijn pc al lawaaierig genoeg is

En dat ik voorlopig goed vooruit kan.
Hij mag ong max 150 euro kosten ( lijkt me meer dan genoeg ?

)
Dat was het wel zo

Voor dat geld heb je een zeer goede voeding voor dat systeem.

Maar wees gerust, je zult het niet nodig hebben. Je zult voor dat systeem goed uit de voeten kunnen komen met een voeding van tegen de 350 Watt. Daarbij denk ik wel aan A-Merken. Aan jou de keuze welke voeding je daarvoor wilt hebben (dit topic en reviews kunnen je daarbij helpen).
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 19:58:
ik heb een
CPU : Intel Pentium 4 CPU, 533MHz
Chipset : Intel 845G, Intel ICH4
Main Memory : DDR DIMM x 2
Graphics : 4X AGP slot
Form Factor : Micro ATX
met een intel pentuim 4 2 gh
ik heb een maxstore 40 gig
en een branden van aopen en
een flopy drijv en een ati 9700 pro
ik heb er nu een 300 watt aopen voeding in zitten is dit genoeg :D:D
Dat ligt eraan of hij nu stabiel is en welke waardes je voltage lijnen hebben. Als deze oké zijn, is je voeding ook goed genoeg.

YellowNeck schreef op 30 december 2003 @ 20:20:
Wat voor een voeding heb ik nodig voor

:
- AMD Athlon XP2500+ @ 3200+
- Twinmos 512DDR PC3200
- Chaintech 7NJS Zenith
- Hercules 9800SE All-In-Wonder met Softmod
- DVD-ROM
- CD-RW
- Diskette
- 2 X Laserleds (wordt in toekomst misschien vervangen door een CCFL)
- 5 X 80X80 12V Casefans
- Zalman MFC-1 Fancontroller
- Maxtor 6L040J2 40GB 7200RPM (binnenkort nog 120GB Maxtor 8MB Cache erbij)
wat voor een voeding eist dit dus ongeveer? Heb het liefst niet een dure, max €100,-
Gezien je systeem en de prijs, past de Zalman 400 Watt goed in dit rijtje.

Lekker stil en stabiel.
Succes.
[
Voor 7% gewijzigd door
Verwijderd op 30-12-2003 20:44
]