Welke voeding heb ik nodig? Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.427 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een
CPU : Intel Pentium 4 CPU, 533MHz
Chipset : Intel 845G, Intel ICH4
Main Memory : DDR DIMM x 2
Graphics : 4X AGP slot
Form Factor : Micro ATX

met een intel pentuim 4 2 gh
ik heb een maxstore 40 gig
en een branden van aopen en
een flopy drijv en een ati 9700 pro

ik heb er nu een 300 watt aopen voeding in zitten is dit genoeg :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Wat voor een voeding heb ik nodig voor :) :
  • AMD Athlon XP2500+ @ 3200+
  • Twinmos 512DDR PC3200
  • Chaintech 7NJS Zenith
  • Hercules 9800SE All-In-Wonder met Softmod
  • DVD-ROM
  • CD-RW
  • Diskette
  • 2 X Laserleds (wordt in toekomst misschien vervangen door een CCFL)
  • 5 X 80X80 12V Casefans
  • Zalman MFC-1 Fancontroller
  • Maxtor 6L040J2 40GB 7200RPM (binnenkort nog 120GB Maxtor 8MB Cache erbij)
wat voor een voeding eist dit dus ongeveer? Heb het liefst niet een dure, max €100,-

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tam tam.. gaan we weerrrr.....
Palomar schreef op 27 december 2003 @ 15:53:
ik heb nog een 2de pc'tje staan met:
- amd k6 500
- 256MB
- cd-rom
- 7200rpm HDD
- voodoo 3
- 100Mbit realtek nic

Er zit nu een 200watt AT voeding in. Ik heb nog een 180watt voeding liggen welke vele malen stiller is. Zou ik die er zonder problemen in kunnen zetten of heeft ie te weinig power?
Als je die zo hebt liggen, heb je niets te verliezen. Ik geef je wel een kans, aangezien dat systeem heel erg beperkt is.
MyNameIs schreef op 27 december 2003 @ 16:28:
Maakt het voor de voeding nog uit of je een cdbrander of een dvdbrander in je computer heb zitten :?
Wat voor problemen kan je zoal krijgen als je een te zwakke voeding gebruikt :? Ik gebruik nu namelijk een 250watter, wat dus eigenlijk te weinig is en ben wel benieuwd of de problemen die je zegt ook bij mij voorkomen.
Kan ik mijn 250watter (1jr oud) in een computer doen van 1998 :?
Ligt eraan welke specs dat systeem uit 1998 heeft. 8)7 Er zit bijna geen verschil in een cd-brander en een dvd-brander, dus daar kan het niet aan liggen.
Gondor schreef op 29 december 2003 @ 14:07:
Het volgende systeem:

XP 2200+ met Zalman CNPS6000-Cu cooler
ga-7vaxp
1x 512MB PC2700
2x WD 800JB in Raid0
Radeon 9700PRO
SB live 5.1
DVD speler
CDRW
2x 80 case fans

Ik heb nu 550Watt Q-tec in dit systeem. Maar omdat dat 10 keer meer herrie maakt wil ik terug naar 360Watt chieftec.

Ik wil overclocken kan dat met 360Watt? Of moet ik toch (na het vervangen van zijn fans) die 550watt gebruiken?

PS. Wat als ik ook een 15GB 5400rpm Maxtor in dit systeem hang?
Als je je beperkt tot twee harde schijven, zit je met die 360 Watt van Chieftec ruim en kun je wel overclocken. Ga je er met een derde harde schijf vandoor, dan betwijfel ik dat. Misschien dat je voeding (en dus die derde harde schijf) je overclockresultaten gaat beïnvloeden. Als je er iets meer geld voor uit wilt geven, zou ik voor een 400 Watter gaan.
the-spawn schreef op 29 december 2003 @ 18:44:
Ik heb al mijn onderdelen nu binnen:

Op de voeding na :P

Gigabyte 7NNXP
AMD 2800+
2x 512 Twinmos PC3200
2x 120 GB Maxtor S-ata RAID0
1x 80GB IBM 120GXP
Audigy 2
Aldi TV kaartje
Hercules 9800PRO
Aopen DVD
Aopen CD-RW
NEC 1300A

6x Casefan
3x CCFL

Nu had ik een Levicom 550Watt voeding besteld, deze is onverwachts niet meer leverbaar bij de leverancier.
Nu kan ik ipv die Levicom een Enermax EG465AX-VE (G) / (W) FMA krijgen. Dus een 460W ipv 550W.

Zou deze het ook trekken? Zou ik met die Enermax beter af zijn?
Ja zeker, dat zal die Enermax wel aankunnen. Enermax maakt perfecte voedingen (net zoals Levicom overigens). Moet je doen, deze Enermax past heel goed bij dat systeem.
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 18:54:
Aopen voedingen doen het goed. Zoveel heb ik uit dit topic wel kunnen halen. Maar wat is nu het maximum dat iemand uit de voeding van [url]=http://www.tweakers.net/nieuws/26616/?highlight=aopen+voeding deze[/url] case gepompt heeft. Volgens de reviewer is levert ze evenveel als sommige 550W noname voedingen. Hoewel het "maar" een 350W is.
Ik heb net een nieuwe case besteld als eerste upgrade naar mijn dual cpu systeem. Het is een case (enermax 1018 denk ik dat het type is) zonder voeding. Nu wil ik deze er eventueel in stoppen. Maar gaat die voeding een dual Xeon of Opteron overeind houden? De graka is een Parhelia en er komen 4 tot 6 harde schijven en 2 optische drives in het systeem.
Indien zeker niet : iemand ervaring met stille hoogvermogens voedingen?
Nee, dat is zeker van niet. Dual systemen vreten zowieso al meer dan normale systemen en daarnaast zullen 4 tot 6 harde schijven fataal worden voor die AOpen 350 Watt.

Als je 500 Watt + onder hoogvermogens voedingen verstaat, dan zit je goed. Er zijn genoeg stille voedingen omtrent die waarde. Denk daarbij aan de Antec (480 Watt / 550 Watt), de Enermax en de Vantec voedingen (stil, stabiel, maar wel duur). Je ziet dat deze voedingen best prijzig zijn, maar bij zo'n systeem hoort een goede, stabiele voeding.
fsfikke schreef op 29 december 2003 @ 20:40:
Ok, ik heb het volgende systeempje:

PIV, 2.4B @ 3.14GHz, 512MHz FSB
P4P800 Deluxe
Corsair 512MB DDR333 64MX64 Value Serie, PC333, Cas 2.5
Sapphire Radeon 9700 128MB DDR, DVI
Western Digital 120GB (WD1200JD, 7200rpm, 8MB, SATA)
Western Digital 80GB (WD800JB, 7200rpm, 8MB)
LITEON DVD-ROM LTD163
HP CD-Writer+ 8100
Medion TV-FM sterio tuner

Als behuizing heb ik een AOpen H600B.
Is de standaard voeding van 350W die hier in zit voldoende voor mijn systeem?
Dat betwijfel ik, aangezien mijn ervaringen met de AOpen standaard voeding in de H600B slecht is. Als je er bijvoorbeeld een Chieftec 360 Watt bij doet, geef ik je een grotere kans op stabiliteit. Probeer dus iets hoger te gaan richting de 400 Watt. De Zalman is daarvoor de perfecte voeding, gezien zijn stabiliteit en stilte.
Verwijderd schreef op 29 december 2003 @ 22:23:
Ik deed vandaag mijn CCFL's aan reboot me pc :|
probeer ik het nog een keer reboot hij weer.

Na wat gezocht te hebben ligt het waarschijnlijk aan mijn voeding Q-tec 350 W
dus ik op zoek naar een nieuwe voeding toen kwam ik de Levicom BlackLine BlueLight 450 w tegen. Is die voeding een beetje stil en stabiel of kan ik beter een zalman, enermax, antec of ??? kopen?

voor mijn sys specs zie http://specs.tweak.to/7672
Vertel me eerst je voltage lijnen, voordat je meteen een andere voeding wilt hebben. Mijn ervaring met CCFL is dat er vaak kortsluiting of aardingsproblemen zijn. Gaat hij direct uit zodra je je CCFL aanzet :?
LuukNouwen schreef op 30 december 2003 @ 12:52:
Omdat mijn voeding mijn overklok niet aankan zoek ik een nieuwe voeding.

Ik wil mijn systeem gaan overklokken tot ongeveer 12,5 x 185 en ook mijn videokaart is overklokt

eisen: stil en goedkoop

Mijn systeem:

Een gelockte AMD Athlon XP 2800+ (Barton, FSB 333)
Spire Whisperrock IV koeler
A7N8X Deluxe rev. 2.0
2 x 256 MB Twinmos pc3200
High power (= merk) voeding van 300 W
XFX GF4 Ti4200
2 maxtor harde schijven (40 GB en 80 GB)
cd-rom
brander
floppy
1 casefan
externe apparatuur: scanner en printer

zie voor meer info over de voeding: http://www.highpowersupply.com/product-ps-hpc300202.htm

zie [rml][ A7N8X Deluxe] mem of voeding brak?[/rml] over de problemen die ik met de voeding heb en de voltages.
300 Watt is inderdaad wat aan de lage kant, dus je kunt beter richting de 400 Watt gaan, zeker nu je wilt overclocken. Probeer de Chieftec 360 Watt. Deze is goedkoop (gezien andere merken en Wattages), stil en stabiel.
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 15:45:
Oi,

Ik heb het idee dat mijn voeding het heeft opgegeven omdat mijn pc alleen wil starten ( de bios start niet als hij koud is ) als hij warmer is.
Alles draait wel maar hij wil niks opstarten.

Mijn probleem kan je ook wel hier onder in de url vinden voor iemand die een oplossing weet :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/853893

Mijn PC

AMD XP 1700+
2 x 256 MB DDR Danelec
Epox 8k7a
Plextor PX-708A DVD brander
LiteON 16x DVD reader
Maxtor 120 Gb 8mb cache
Leadtek GF4 Ti4600 met die 2 fans
Audigy Platinum geluidskaart
met NIC + ISDN modem maar die lijken met niet zo belangrijk :)
2 Casefans, 1 HD Cooler, en een Spire CPU cooler

Lijkt me genoeg zo ?

De voeding die ik nu heb lijkt me noname weet het niet meer maar er staat ook niks op :(

Ik draai voornamelijk de windows aps ( internet explorer, office, dreamweaver, photoshop ) maar game ook veel ( bf1942 ).

Hij is helemaal standaard en overclocken in de toekomst mischien maar voorlopig niet ( eerste half jaar iig niet geen tijd voor )

Liefst zoek ik een beetje stille voeding omdat mijn pc al lawaaierig genoeg is :)
En dat ik voorlopig goed vooruit kan.
Hij mag ong max 150 euro kosten ( lijkt me meer dan genoeg ? :D )

Dat was het wel zo :D
Voor dat geld heb je een zeer goede voeding voor dat systeem. :) Maar wees gerust, je zult het niet nodig hebben. Je zult voor dat systeem goed uit de voeten kunnen komen met een voeding van tegen de 350 Watt. Daarbij denk ik wel aan A-Merken. Aan jou de keuze welke voeding je daarvoor wilt hebben (dit topic en reviews kunnen je daarbij helpen).
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 19:58:
ik heb een
CPU : Intel Pentium 4 CPU, 533MHz
Chipset : Intel 845G, Intel ICH4
Main Memory : DDR DIMM x 2
Graphics : 4X AGP slot
Form Factor : Micro ATX

met een intel pentuim 4 2 gh
ik heb een maxstore 40 gig
en een branden van aopen en
een flopy drijv en een ati 9700 pro

ik heb er nu een 300 watt aopen voeding in zitten is dit genoeg :D:D
Dat ligt eraan of hij nu stabiel is en welke waardes je voltage lijnen hebben. Als deze oké zijn, is je voeding ook goed genoeg. :)
YellowNeck schreef op 30 december 2003 @ 20:20:
Wat voor een voeding heb ik nodig voor :) :
  • AMD Athlon XP2500+ @ 3200+
  • Twinmos 512DDR PC3200
  • Chaintech 7NJS Zenith
  • Hercules 9800SE All-In-Wonder met Softmod
  • DVD-ROM
  • CD-RW
  • Diskette
  • 2 X Laserleds (wordt in toekomst misschien vervangen door een CCFL)
  • 5 X 80X80 12V Casefans
  • Zalman MFC-1 Fancontroller
  • Maxtor 6L040J2 40GB 7200RPM (binnenkort nog 120GB Maxtor 8MB Cache erbij)
wat voor een voeding eist dit dus ongeveer? Heb het liefst niet een dure, max €100,-
Gezien je systeem en de prijs, past de Zalman 400 Watt goed in dit rijtje. :) Lekker stil en stabiel.

Succes.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe kan je dat zie n de waarden van je voltasy lijnen zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 20:44:
hoe kan je dat zie n de waarden van je voltasy lijnen zijn :D
Dat is wel erg basic. In de DOC FAQ staan enkele programma's waarmee je je voltage lijnen af kunt lezen. Daarnaast vertelt de PC Health Status of iets in de richting (= BIOS) het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janjanjan schreef op 25 december 2003 @ 01:10:
Zou dit werken met een 200Watt voeding?

AOpen MicroTower mATX, 200Watt P4, Zwart (H340A)
Plextor PX-116A/T3BP DVD-ROM 16x48x IDE bulk Zwart
Asus P4S800-MX,S478,661FX,LAN,Audio,VGA, m-ATX
Kingston Dimm 256Mb DDR SDram PC2700 333Mhz (KVR333X64C25/256)
Maxtor DiamondMax Plus 8, 40Gb, 7200rpm U-ATA133
Intel Celeron 2.0Ghz, 400Mhz, S-478, 128Kb, Box
3,5'' Diskdrive 1.44Mb Zwart

----------------------------------------------------------------------

Ligt eraan of je gaat overclocken en om wat voor voeding het gaat. Ik geef je een kleine kans, mits je het systeem niet uitbreid (ik heb het over beide systemen) en je niet gaat overclocken.

--------------------------------------------------------------------
Wordt niet overgeclockt. Het gaat om standaard voeding in de A-open H340A kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 20:38:

Als je je beperkt tot twee harde schijven, zit je met die 360 Watt van Chieftec ruim en kun je wel overclocken. Ga je er met een derde harde schijf vandoor, dan betwijfel ik dat. Misschien dat je voeding (en dus die derde harde schijf) je overclockresultaten gaat beïnvloeden. Als je er iets meer geld voor uit wilt geven, zou ik voor een 400 Watter gaan.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik heb een 340 Watt chieftec voeding (2 jaar oud) en draai er met gemak 4 harde schijven op , een videokaart die extra sap nodig heeft , een P4 , een brander en wat case-mod-zut. Daarnaast kan ik ook nog gewoon goed overclocken. (Ik heb dual-voeding tijdelijk gedraait en toen oc-de het niets beter :) )

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel bezig met het inbouwen van watercooling. M'n voeding is zo zoetjes aan ook aan vervanging toe. Daarom ben ik alvast een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe voeding. Echter heb ik in mijn hoofd om in de toekomst ook een Peltier-element aan te schaffen. Bestaan er voedingen die naast de normale hardware ook een Peltier kunnen trekken? Mijn huidige voeding is een 300W Enermax die het nog redelijk trekt. Als ik daar 175W van een Peltier bij optel kom ik dus op bijna 500W. Alleen heeft een Pelt een hogere spanning nodig.
Vraag 1
a) Werkt een Pelt nog voldoende op 12V?
b) Is een Enermax 550W dan geschikt om zwaar oc-ed te draaien?

Vraag 2
Bestaan er voedingen welke naast de normale 12V ook een hogere lijn hebben en geschikt zijn voor een systeem met Peltier?

Oh ja, een extra voeding is geen optie omdat ik alles binnen m'n huidige kast wil houden en daarin is geen plek meer voor een extra voeding. De specs van het systeem waar alles in moet komen staan als Workstation in mijn signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-09 17:10
[...]
Ligt eraan welke specs dat systeem uit 1998 heeft. 8)7 Er zit bijna geen verschil in een cd-brander en een dvd-brander, dus daar kan het niet aan liggen.

Succes.
Het gaat dan om een Pentium2 333mhz, 512MBram geheugen, 6.4GB hd, cdbrander, cdspeler en een 8mb videokaart. That's it!
Ik heb af en toe wel last van plotselinge reboots tijdens het gamen van Freelancer :( , ligt dit dan aan mijn voeding :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Vertel me eerst je voltage lijnen, voordat je meteen een andere voeding wilt hebben. Mijn ervaring met CCFL is dat er vaak kortsluiting of aardingsproblemen zijn. Gaat hij direct uit zodra je je CCFL aanzet :?
Als ik mijn pc heb aan staan en ik zet de schakelaar om van mijn CCFL dan gaat mijn CCFL wel aan maar mijn pc reboot. Als de lichten branden kan ik gewoon gamen enzo maar ik wil mijn CCFL niet altijd aan hebben.

+3.3 V = +3.20 V
+5.0 V = +4.96 V
+12.0 V = +12.52 V
-12.0 V = -11.52 V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wegens een defecte processor ga ik m'n huidige PC upgraden naar een Duron 1.6 GHz ipv Thunderbird 1.1 GHz, daarbij een ander moederbord.

Mijn systeem draaide eerst enorm stabiel op m'n 230W voeding-kje. De specs, eerst:
AMD Athlon TB 1.1 GHz
AOpen AK33
128 + 256 MB SD RAM
2 Hdd's (20+80 GB, 7200rmp)
2 Cdrom (fikker + dvd)
2 NICs
Ati Radeon 7500
Ipv de AOpen AK33 en Athlon 1.1GHz wil ik een ECS k7s5a pro met een Duron 1.6GHz.
Op BalusC's website zag ik dat het wattage 3W lager is (60 / 57). Dat is dus geen probleem. Maar het moederbord, daar heb ik geen iedee van.
Gaat dat wel lukken, of wordt dat echt dom gekkenwerk?

Ik heb door dat het sowieso niet enorm ruim is, alhoewel nogmaals m'n systeem eerst als een tiet liep!
Of zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie waardoor dit niet zou gaan werken?

[ Voor 7% gewijzigd door kamerplant op 31-12-2003 23:32 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 21:15:
janjanjan schreef op 25 december 2003 @ 01:10:
Zou dit werken met een 200Watt voeding?

AOpen MicroTower mATX, 200Watt P4, Zwart (H340A)
Plextor PX-116A/T3BP DVD-ROM 16x48x IDE bulk Zwart
Asus P4S800-MX,S478,661FX,LAN,Audio,VGA, m-ATX
Kingston Dimm 256Mb DDR SDram PC2700 333Mhz (KVR333X64C25/256)
Maxtor DiamondMax Plus 8, 40Gb, 7200rpm U-ATA133
Intel Celeron 2.0Ghz, 400Mhz, S-478, 128Kb, Box
3,5'' Diskdrive 1.44Mb Zwart

----------------------------------------------------------------------

Ligt eraan of je gaat overclocken en om wat voor voeding het gaat. Ik geef je een kleine kans, mits je het systeem niet uitbreid (ik heb het over beide systemen) en je niet gaat overclocken.

--------------------------------------------------------------------
Wordt niet overgeclockt. Het gaat om standaard voeding in de A-open H340A kast.
Ik vrees dat dat erg krap gaat worden. Ik zou voor een andere voeding gaan, misschien in combinatie met een andere kast. AOpen levert ook kasten met een standaard voeding van 300 Watt. Ik zou daar voor gaan.
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 22:44:
Ik ben momenteel bezig met het inbouwen van watercooling. M'n voeding is zo zoetjes aan ook aan vervanging toe. Daarom ben ik alvast een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe voeding. Echter heb ik in mijn hoofd om in de toekomst ook een Peltier-element aan te schaffen. Bestaan er voedingen die naast de normale hardware ook een Peltier kunnen trekken? Mijn huidige voeding is een 300W Enermax die het nog redelijk trekt. Als ik daar 175W van een Peltier bij optel kom ik dus op bijna 500W. Alleen heeft een Pelt een hogere spanning nodig.
Vraag 1

Vraag 2
Bestaan er voedingen welke naast de normale 12V ook een hogere lijn hebben en geschikt zijn voor een systeem met Peltier?

Oh ja, een extra voeding is geen optie omdat ik alles binnen m'n huidige kast wil houden en daarin is geen plek meer voor een extra voeding. De specs van het systeem waar alles in moet komen staan als Workstation in mijn signature.
Vraag 1
Ik heb geen idee, want ik heb geen verstand van Peltiers. Ik zou daarvoor even een speciaal topic over Peltiers/koeling raadplegen.
Dat is één ding dat zeker is, want Enermax maakt goede voedingen. Bovendien kan ieder systeem van tegenwoordig wel draaien op 550 Watt (bijna het meeste wat er te krijgen is, dual-voeding buiten beschouwing gelaten).

Vraag 2
Naar mijn weten niet. Ik dacht altijd dat een Peltier gewoon werd geschakeld via het 220V net. Maar ook hiervoor verwijs ik je naar een Peltier-gerelateerd topic. :)
MyNameIs schreef op 30 december 2003 @ 23:05:
[...]

Het gaat dan om een Pentium2 333mhz, 512MBram geheugen, 6.4GB hd, cdbrander, cdspeler en een 8mb videokaart. That's it!
Ik heb af en toe wel last van plotselinge reboots tijdens het gamen van Freelancer :( , ligt dit dan aan mijn voeding :?
Dat systeem moet met gemak draaien op een 250 Watts voeding, mits hij niet defect is. Als alleen Freelancer niet goed draait, moet je het software-matig oplossen. Het hoeft niet meteen aan je voeding te liggen. Andere software draait toch gewoon goed :?
Verwijderd schreef op 31 december 2003 @ 14:24:
[...]

Als ik mijn pc heb aan staan en ik zet de schakelaar om van mijn CCFL dan gaat mijn CCFL wel aan maar mijn pc reboot. Als de lichten branden kan ik gewoon gamen enzo maar ik wil mijn CCFL niet altijd aan hebben.

+3.3 V = +3.20 V
+5.0 V = +4.96 V
+12.0 V = +12.52 V
-12.0 V = -11.52 V
Zijn deze voltages gemeten toen je CCFL aanstond? Die 12 volt lijn ligt namelijk nogal hoog. Als hier je CCFL uit is, kan het ermee door. Als je CCFL hierbij aanstaat, dan zit je inderdaad met een probleem in je voeding.
DataBeest schreef op 31 december 2003 @ 23:29:
Wegens een defecte processor ga ik m'n huidige PC upgraden naar een Duron 1.6 GHz ipv Thunderbird 1.1 GHz, daarbij een ander moederbord.

Mijn systeem draaide eerst enorm stabiel op m'n 230W voeding-kje. De specs, eerst:

[...]

Ipv de AOpen AK33 en Athlon 1.1GHz wil ik een ECS k7s5a pro met een Duron 1.6GHz.
Op BalusC's website zag ik dat het wattage 3W lager is (60 / 57). Dat is dus geen probleem. Maar het moederbord, daar heb ik geen iedee van.
Gaat dat wel lukken, of wordt dat echt dom gekkenwerk?

Ik heb door dat het sowieso niet enorm ruim is, alhoewel nogmaals m'n systeem eerst als een tiet liep!
Of zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie waardoor dit niet zou gaan werken?
In principe moet het niets uitmaken of je er een AOpen AK33 of een ECS K7S5A in doet. Je voeding zal het systeem nog steeds aankunnen. Zoals je zelf al zegt zit er ook geen verschil in die Athlon en die Duron.

Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 15:46:

[...]

Zijn deze voltages gemeten toen je CCFL aanstond? Die 12 volt lijn ligt namelijk nogal hoog. Als hier je CCFL uit is, kan het ermee door. Als je CCFL hierbij aanstaat, dan zit je inderdaad met een probleem in je voeding.
De 12 volt lijn is inderdaad erg hoog.

CCFL UIT

+3.3 V = +3.22 V
+5.0 V = +4.96 V
+12.0 V = +12.52 V
-12.0 V = -11.57 V

CCFL AAN

+3.3 V = +3.22 V
+5.0 V = + 4.96 V
+12.0 V = +12.46 V
-12.0 V = -11.57 V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 09:36
Op dit moment draai ik het volgende op een Chieftec 360W voeding:
-AMD Athlon XP 2800+ (Barton)
-A7N8X Deluxe (rev 2.0)
-ATI Radeon 9700 Pro
-2x Kingston PC2700 512MB
-AOpen DVD-1648 Pro
-Sony DRU-500A
-2x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80Gb, 8Mb, S-ATA
-Maxtor DiamondMax Plus 9, 80Gb, 8Mb, IDE
-Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb
-Intel 536EP Modem
-2x 80mm Casefan

Ook hangen er nog een webcam en scanner (met eigen voeding) aan de USB poorten. Op de firewire poort zit een externe harde schijf (voorzien van eigen voeding).

Dit alles draait op het moment niét stabiel. Ik heb mijn voeding doorgemeten en daar komen de volgende resultaten uit:
+3,3V = +3,49V
+5,0V= +5,04V
+12V= +12,61V

Dit zijn slechte resultaten en zodoende ben ik op zoek naar een goede, nieuwe voeding. De nieuwe voeding moet iig niet luidruchtiger zijn dan mijn huidige voeding en speling overlaten voor upgrades. Er komt sowieso nog een harde schijf bij.

De Tagan 480W voeding spreekt mij wel aan vanwege de prijs/prestatie verhouding. Is dit een goede keus of raden jullie mij wat anders aan? De prijs is minder belangrijk dan de prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyNameIs
  • Laatst online: 08-09 17:10
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 15:46:
[...]
Dat systeem moet met gemak draaien op een 250 Watts voeding, mits hij niet defect is. Als alleen Freelancer niet goed draait, moet je het software-matig oplossen. Het hoeft niet meteen aan je voeding te liggen. Andere software draait toch gewoon goed :?

Succes. :)
Andere software werkt wel perfect ja, maar als ik een beetje ga rommelen met de fsb, dan krijg ik al reboots enzo. Ik denk dat ik dus precies op het randje zit wat de voeding betreft :(
Mijn dvdbrander is al besteld. Ik hoop dat ik nog geen nieuwe voeding nodig heb ;)
Wat voor kenmerken hebben een te zwakke voeding nog meer, behalve dan spontane reboots :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 22:42:
[...]

De 12 volt lijn is inderdaad erg hoog.

CCFL UIT

+3.3 V = +3.22 V
+5.0 V = +4.96 V
+12.0 V = +12.52 V
-12.0 V = -11.57 V

CCFL AAN

+3.3 V = +3.22 V
+5.0 V = + 4.96 V
+12.0 V = +12.46 V
-12.0 V = -11.57 V
Dan is je voeding niet goed. Heb je geprobeerd te meten met meerdere programma's in verband met onnauwkeurig aflezen?
Duck schreef op 02 januari 2004 @ 14:58:
Op dit moment draai ik het volgende op een Chieftec 360W voeding:
-AMD Athlon XP 2800+ (Barton)
-A7N8X Deluxe (rev 2.0)
-ATI Radeon 9700 Pro
-2x Kingston PC2700 512MB
-AOpen DVD-1648 Pro
-Sony DRU-500A
-2x Maxtor DiamondMax Plus 9, 80Gb, 8Mb, S-ATA
-Maxtor DiamondMax Plus 9, 80Gb, 8Mb, IDE
-Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb
-Intel 536EP Modem
-2x 80mm Casefan

Ook hangen er nog een webcam en scanner (met eigen voeding) aan de USB poorten. Op de firewire poort zit een externe harde schijf (voorzien van eigen voeding).

Dit alles draait op het moment niét stabiel. Ik heb mijn voeding doorgemeten en daar komen de volgende resultaten uit:
+3,3V = +3,49V
+5,0V= +5,04V
+12V= +12,61V

Dit zijn slechte resultaten en zodoende ben ik op zoek naar een goede, nieuwe voeding. De nieuwe voeding moet iig niet luidruchtiger zijn dan mijn huidige voeding en speling overlaten voor upgrades. Er komt sowieso nog een harde schijf bij.

De Tagan 480W voeding spreekt mij wel aan vanwege de prijs/prestatie verhouding. Is dit een goede keus of raden jullie mij wat anders aan? De prijs is minder belangrijk dan de prestaties.
Die voltages zijn inderdaad niet om over naar huis te schrijven. De Tagan 480 Watt is de perfecte voeding voor dat systeem. Ik kan je verzekeren dat hij muisstil is en lekker stabiel. Je houdt in ieder geval nog genoeg sap over voor de toekomst.
MyNameIs schreef op 02 januari 2004 @ 16:48:
[...]

Andere software werkt wel perfect ja, maar als ik een beetje ga rommelen met de fsb, dan krijg ik al reboots enzo. Ik denk dat ik dus precies op het randje zit wat de voeding betreft :(
Mijn dvdbrander is al besteld. Ik hoop dat ik nog geen nieuwe voeding nodig heb ;)
Wat voor kenmerken hebben een te zwakke voeding nog meer, behalve dan spontane reboots :?
In het ergste geval kan je voeding 'smelten', wat inhoud dat hij gaat stinken en dat er onderdelen 'defect' zijn. Meestal produceert een slecht functionerende voeding hete lucht (en dan echt heet, niet warm). In 80% van de gevallen is je systeem gewoon onstabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een maat van me draait al meer dan een jaar met dit stabiele systeem:

1x Asus A7V266-c
1x Amd Athlon Xp 2600+ (de 133mhz. fsb versie) non-oc (was voorheen duron 1300)
1x 512 mb ddr 333
1x Gf4 ti4200 128 ddr
1x seagate 20gb 7200t harddisk
1x maxtor 80gb 7200t harddisk
1x lite-on 52x32x52 cd-rw
1x aopen 56x cd lezer
1x 10/100 mbit netwerkkaart

Draait allemaal geweldig op een noname 300 watt standaardvoeding die bij de kast zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 08:22
Ik heb een Asus A7A :r mobo met een AMD 1800+ erop. Sinds ik een GF4MX in me pc propte kreeg ik ineens stabiliteitsproblemen en vage fouten. Eerst dacht ik dat de kaart kapot was, maar na langer zoeken bleek dat (zoals in veel gevallen) de voeding (Aopen 300W) het niet trok en de +5V lijnen op de ATX stekker helemaal waren verbrand.

Ik heb toen een Enermax EG301AX-VE(G)(FMA) :P voeding erin gepropt, en die doet het echt geweldig gewoon. Het systeem is nu rock solid, wat ik echt niet had verwacht met een A7A, en de voeding is ook nogeens ontzettend stil.

De Enermax is dus een Dual Fan 301W voeding, met FMA technologie wat een stabielere spanning zou opleveren, en naar mijn gevoel kloppen hun uitspraken wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Welke is beste?

Zalman ZM400A- APF 400 WATT 88,-
Zalman ZM400B-APF 400 WATT (wat is overigens verschil tussen deze 2?) 90,-
Antec Truepower 430 Watt 99,-
Antec 400Watt SL400PEC 83,-
350W Enermax EG365P-VE 61,-

Graag lettend op prijs/prestatie verhouding (alhoewel erbij geen verschil in prijs zit tussen de eerste 4 :) )

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op 03 januari 2004 @ 21:13:
Welke is beste?

Zalman ZM400A- APF 400 WATT 88,-
Zalman ZM400B-APF 400 WATT (wat is overigens verschil tussen deze 2?) 90,-
Antec Truepower 430 Watt 99,-
Antec 400Watt SL400PEC 83,-
350W Enermax EG365P-VE 61,-

Graag lettend op prijs/prestatie verhouding (alhoewel erbij geen verschil in prijs zit tussen de eerste 4 :) )
In dat geval zou ik voor één van beide Zalman's gaan, gezien hun prijs/kwaliteit verhouding. Zalman heeft stille voedingen.
Antec is ook goed, maar wat duurder (prijs/kwaliteit verhouding) en is luidruchtiger.

Voor het verschil tussen de 400A en de 400B verwijs ik je naar de Zalman website of een andere informatiebron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 18:57:
[...]
Dan is je voeding niet goed. Heb je geprobeerd te meten met meerdere programma's in verband met onnauwkeurig aflezen?
Ik heb het gemeten met Motherboard Monitor 5 en in het de bios afgelezen daarbij waren de spanningen ongeveer gelijk.

Kan ik deze voeding wel gebruiken in een wat minder zwaar systeem?

Nu moet ik dus een nieuwe voeding voor mijn eigen systeem kopen is Levicom een beetje goed of kan ik beter een Zalman kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 17:04
Ik heb nu:

Athlon XP 2500+ Barton
(haalt makkelijk 3200+ maar onder load gaat de voeding over de 13V -> reboot :r )
512MB TwinMOS pc3200
Asus A7N8X-X
GeForce2 Pro
DVD speler
DVD writer
40GB harde schijf
300 watt el-cheapo voeding

Ik ga er bij stoppen:

120GB harde schijf
Matrox G550 ipv de GeForce

Ik dacht aan een Antec Truepower 330 watt. Of kan ik beter een 380 watt kopen met dit systeem?
Ander merk dan Antec gaat niet want ik ga alles sowieso bij een bepaalde winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Laatst online: 21:56

Ad Hox

N/A

Ik heb nu het volgende:

Kast: AOpen HQ45
Voeding: AOpen 230Watt ATX Formaat
Moederbord: Asus A7V266-E
Processor: AMD Athlon XP1600+
Verder: PCTV-kaart, Netwerkkaart, Videokaart, USB poorten

Ik wil upgraden naar het volgende:

Kast: Chieftec CS-601AE
Voeding: ?
Moederbord: AOpen KT77-600N
Processor: AMD Athlon XP2800+

Welke voeding heb ik nodig voor mij nieuwe PC?
En als ik alleen een nieuwe kast neem, en de oude onderdelen, kan ik dan ook mijn oude voeding behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 17:04
Ad Hox schreef op 04 januari 2004 @ 02:37:
En als ik alleen een nieuwe kast neem, en de oude onderdelen, kan ik dan ook mijn oude voeding behouden?
Een kast eet geen stroom voor zover ik weet :P Dus waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 23:42:
[...]
Ik heb het gemeten met Motherboard Monitor 5 en in het de bios afgelezen daarbij waren de spanningen ongeveer gelijk.

Kan ik deze voeding wel gebruiken in een wat minder zwaar systeem?

Nu moet ik dus een nieuwe voeding voor mijn eigen systeem kopen is Levicom een beetje goed of kan ik beter een Zalman kopen?
Ik vrees dan dat je dezelfde problemen gaat krijgen. Levicom maakt best goede voedingen, maar Zalman maakt betere. Het is wel iets duurder, maar dan heb je ook wat. :)
Dirk J schreef op 04 januari 2004 @ 02:17:
Ik heb nu:

Athlon XP 2500+ Barton
(haalt makkelijk 3200+ maar onder load gaat de voeding over de 13V -> reboot :r )
512MB TwinMOS pc3200
Asus A7N8X-X
GeForce2 Pro
DVD speler
DVD writer
40GB harde schijf
300 watt el-cheapo voeding

Ik ga er bij stoppen:

120GB harde schijf
Matrox G550 ipv de GeForce

Ik dacht aan een Antec Truepower 330 watt. Of kan ik beter een 380 watt kopen met dit systeem?
Ander merk dan Antec gaat niet want ik ga alles sowieso bij een bepaalde winkel kopen.
Dan zou ik meteen voor de 380 Watt gaan, aangezien 330 Watt wel genoeg is, maar je dan niet overhoudt. Betaal een paar Euri meer en je kunt er langer mee vooruit. Dat je alleen Antec kunt kopen is geen probleem, want Antec voedingen behoren tot de betere voedingen.
Ad Hox schreef op 04 januari 2004 @ 02:37:
Ik heb nu het volgende:

Kast: AOpen HQ45
Voeding: AOpen 230Watt ATX Formaat
Moederbord: Asus A7V266-E
Processor: AMD Athlon XP1600+

Ik wil upgraden naar het volgende:

Kast: Chieftec CS-601AE
Voeding: ?
Moederbord: AOpen KT77-600N
Processor: AMD Athlon XP2800+

Welke voeding heb ik nodig voor mij nieuwe PC?
Ik moet eerst weten hoeveel harde schijven je hebt, aangezien dit best belangrijk is. Natuurlijk kun je je voeding behouden als alleen je kast vervangen wordt.
Dirk J schreef op 04 januari 2004 @ 03:01:
[...]

Een kast eet geen stroom voor zover ik weet :P Dus waarom niet?
Wat dacht je van de ledjes? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad Hox
  • Laatst online: 21:56

Ad Hox

N/A

Ik heb maar 1 harde schijf van 40GB van Maxtor. Verder de voorgenoemde kaarten in mijn kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 22:40
ik heb t volgende:

amd athlon xp 2400+ @2600+ ( :9 12*175)
2*256 dane-elec PC2700
asus v8440 GFTi4400 128 mb core @ 300 mem @ 610
16x NEC DVD
48x24x48 Lite-On brander
Realtek 100mbit kaartje
60 Gb Maxtor
Floppy

4 casefans (2 in en 2 out allen @ 12v, mij boeit de 'herrie' niet zo, zet de muziek wel wat harder >:) ) 2 ccfls en nog wat ledjes

verder niet zoveel aan usb, alleen een webcam en printer

dit alles op een standaard 300w voeding is niet echt stabiel, met voltages die maar krap aan zijn.... :| ik heb een 350w Q-tec op de kop getikt voor 15 euri, ga ik dit merken of maakt t niet veel uit en kan ik beter op zoek naar een betere voeding ? :9

smile an everlasting smile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MSI K7T Turbo v3.0
30Gb HD
512 sdram 133
Samsung DVD
Liteon 32x12x40 cd-(r)w
realtek NIC
onboard sound
4 X USB (scanner, webcam, digital cam)
FDD 1,44
Gforce 2 32 mb AGP
56k6 modem

Had een 250 watt voeding en dat draaide goed.
Club 3D Radeon 9200se 128mb gekocht en toen wilde de boel niet meer opstarten.
Bij computerland standaard 300 watt voeding gekocht maar nog steeds niks (paar piepjes en dan schakelt het moederbord zichzelf weer uit)
Zelf met de dvd en cdr afgekoppeld wilde de boel nog niet opstarten.

Met oude kaart draait het weer goed.

Wat raden jullie aan?
Gewoon de 300 watt ruilen voor de 350 of zelfs 400 watt versie?

ps. Kaart nog wel laten testen maar die lijkt verder goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oops vergeet nog de cpu => AMD 1700+ + coolermaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 22:20:
[...]
In dat geval zou ik voor één van beide Zalman's gaan, gezien hun prijs/kwaliteit verhouding. Zalman heeft stille voedingen.
Antec is ook goed, maar wat duurder (prijs/kwaliteit verhouding) en is luidruchtiger.

Voor het verschil tussen de 400A en de 400B verwijs ik je naar de Zalman website of een andere informatiebron.
Ik heb gelezen dat de Antec Truepower onder andere een eigen 12V lijn heeft, die niet gedeeld is. Is dat de 9 euro waard die de Antec Truepower 430WATT duurder is dan de Zalman 400B?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 04 januari 2004 @ 18:23:
[...]

Ik heb gelezen dat de Antec Truepower onder andere een eigen 12V lijn heeft, die niet gedeeld is. Is dat de 9 euro waard die de Antec Truepower 430WATT duurder is dan de Zalman 400B?
Kortweg ja...(eigen ervaring)
Ik draai hier zelf nu ruim een jaar met een antec truepower330 en het is echt een goede stabiele voeding die zelfs bij overbelasting geen krimp geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar moet ik precies op letten als ik voeding wil kopen?
Hoeveel watt voor wat is het precies?
Ik heb er namelijk niet echt veel verstand van en heb voeding nodig voor comp die ik ga samenstelllen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvliegje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-07 09:17
Mijn pc

amd athlon xp 2600+
Asus A7N8X-X
2*256 PC2700
Asus gef 3 deluxe
52 speed cd cdrom
60 Gb Maxtor 7200 / 30 Gb maxtor 7200
Floppy
2 case fans
usb muis webcam usb stickie

Mijn pc draait niet overgeclockt heel stabiel met een 300 watt max power voeding :X

Zou een nieuwe voeding helpen met het overclocken ? om hoger te komen ik kom nu stabiel op zon 2200 mhz.

Temperaturen
Moederbord 37 °C
CPU 54 °C
CPU Diode 52 °C
Na 5 uur gamen :P

Spanningswaarde
CPU Core 1.68 V
CPU AUX 1.68 V
+3.3 V 3.30 V
+5 V 4.76 V
+12 V 12.29 V
-12 V -12.21 V
-5 V -4.62 V

Vuur(Vliegende)Vogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb nu een ECS K7S5A V1.0 met een AMD Duron 1200Mhz, dit word geupgrade door een Asrock K7S8XE R3.0 met een AMD Athlon XP 2500+ (barton).
Ik heb een 300watt noname voeding met op dit moment te volgende voltages:

Vcore1: 1.76v
Vcore2: 2.50V
+3.3v: 3.25V
+5v: 4.87V
+15V: 12.35V

-12V: 0.06V ~ 0.15V :?
-5V: -5.51V ~ -5.86V
+5V: 4.87V ~ 4.92V
Vbat: 2.03V

Denken julie dat mijn voeding deze upgrade gaat trekken? (+ 2 cansefans)
Ik krijg het namelijk morgen binnen, dus zoniet moet ik strax even een nieuwe voeding bij de pc-boer gaan halen :)
Want als ik het binne heb wil ik het natuurlijk meteen erin zetten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvliegje
  • Laatst online: 10-07 09:17
Ik denk dat die 300 watt voeding genoeg moet zijn tenminste die van mij draait ook op een 300 watt noname. Ik zou gewoon even proberen.

Vuur(Vliegende)Vogel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:42
Ik ga binnenkort upgraden, ik heb nu een ahtlon 1400 mHz met geforce 3 en 4 hdd's op een 350 watt enermax voeding, het wordt een 2800+ met radeon 9600xt nou heb ik er wel vertrouwen in dat die voedingen het gaat trekken, maar mijn computer wordt office bak voor m'n vader.

dat wordt een
asus a7v133
AMD Athlon 1400 mhz
640 mb ram
geforce 3
1 5400 rpm hdd

de huidige bak is een 333 mHz celeron met noname 300 Watt voeding, nou had ik eerst die voeding, toen bij de upgrade van de geforce 3 trok de voeding het niet meer, echter ik had toen al meerdere hdd's in m'n bak hangen, ik wil het eigenlijk eerst proberen maar ben bang dat ie het als nog niet trekt. Maar wat voor voeding dan, is een Qtec 350 Watt genoeg ? of kan ik beter een 400 watt nemen :?

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ramtamtam, gaan we weerrrr.....
Ad Hox schreef op 04 januari 2004 @ 16:13:
Ik heb maar 1 harde schijf van 40GB van Maxtor. Verder de voorgenoemde kaarten in mijn kast.
Zo te zien koop je een Chieftec kast zonder voeding, maar ik zou dan gaan voor een kast met standaard Chieftec voeding, aangezien 230 Watt te weinig zal zijn voor dat systeem. Denk bij de Chieftect kast aan een voeding van rond de 300-350 Watt.
RooN schreef op 04 januari 2004 @ 16:33:
ik heb t volgende:

amd athlon xp 2400+ @2600+ ( :9 12*175)
2*256 dane-elec PC2700
asus v8440 GFTi4400 128 mb core @ 300 mem @ 610
16x NEC DVD
48x24x48 Lite-On brander
Realtek 100mbit kaartje
60 Gb Maxtor
Floppy

4 casefans (2 in en 2 out allen @ 12v, mij boeit de 'herrie' niet zo, zet de muziek wel wat harder >:) ) 2 ccfls en nog wat ledjes

verder niet zoveel aan usb, alleen een webcam en printer

dit alles op een standaard 300w voeding is niet echt stabiel, met voltages die maar krap aan zijn.... :| ik heb een 350w Q-tec op de kop getikt voor 15 euri, ga ik dit merken of maakt t niet veel uit en kan ik beter op zoek naar een betere voeding ? :9
Op papier gezien wel, maar mijn ervaring met Q-Tec is slecht. Vandaar dat ik je geen antwoord kan geven op je vraag. Het is gewoon afwachten. :)
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:33:
MSI K7T Turbo v3.0
30Gb HD
512 sdram 133
Samsung DVD
Liteon 32x12x40 cd-(r)w
realtek NIC
onboard sound
4 X USB (scanner, webcam, digital cam)
FDD 1,44
Gforce 2 32 mb AGP
56k6 modem

Had een 250 watt voeding en dat draaide goed.
Club 3D Radeon 9200se 128mb gekocht en toen wilde de boel niet meer opstarten.
Bij computerland standaard 300 watt voeding gekocht maar nog steeds niks (paar piepjes en dan schakelt het moederbord zichzelf weer uit)
Zelf met de dvd en cdr afgekoppeld wilde de boel nog niet opstarten.

Met oude kaart draait het weer goed.

Wat raden jullie aan?
Gewoon de 300 watt ruilen voor de 350 of zelfs 400 watt versie?

ps. Kaart nog wel laten testen maar die lijkt verder goed te zijn.
Dan heb je je moederbord om het leven gebracht (of je cpu). 300 Watt moet meer dan genoeg zijn voor dat systeem, dus ik zou het probleem ergens anders zoeken. Laat je moederbord, geheugen en cpu eens testen bij Computerland. :)
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 17:34:
oops vergeet nog de cpu => AMD 1700+ + coolermaster
Daar is de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) voor. :)
YellowNeck schreef op 04 januari 2004 @ 18:23:
[...]

Zie dingiedong. ;)
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 22:37:
Waar moet ik precies op letten als ik voeding wil kopen?
Hoeveel watt voor wat is het precies?
Ik heb er namelijk niet echt veel verstand van en heb voeding nodig voor comp die ik ga samenstelllen.
Daar is dit topic voor. Laat je systeem zien en ik kan je een advies geven. Vooral belangrijk zijn harde schijven, videokaarten, cpu's en casefan's/ccfl/enz. Natuurlijk is de rest ook belangrijk, maar vaak is het een afweging van het geheel.
vuurvliegje schreef op 04 januari 2004 @ 22:48:
Mijn pc

amd athlon xp 2600+
Asus A7N8X-X
2*256 PC2700
Asus gef 3 deluxe
52 speed cd cdrom
60 Gb Maxtor 7200 / 30 Gb maxtor 7200
Floppy
2 case fans
usb muis webcam usb stickie

Mijn pc draait niet overgeclockt heel stabiel met een 300 watt max power voeding :X

Zou een nieuwe voeding helpen met het overclocken ? om hoger te komen ik kom nu stabiel op zon 2200 mhz.

Temperaturen
Moederbord 37 °C
CPU 54 °C
CPU Diode 52 °C
Na 5 uur gamen :P

Spanningswaarde
CPU Core 1.68 V
CPU AUX 1.68 V
+3.3 V 3.30 V
+5 V 4.76 V
+12 V 12.29 V
-12 V -12.21 V
-5 V -4.62 V
Die voltages zien er nog netjes uit, dus ik denk niet dat het enig nut heeft voor je overclock resultaten. Zolang je 5 volt lijn niet te ver zakt, is er nog geen andere voeding nodig.
naps schreef op 05 januari 2004 @ 10:00:
Ik heb nu een ECS K7S5A V1.0 met een AMD Duron 1200Mhz, dit word geupgrade door een Asrock K7S8XE R3.0 met een AMD Athlon XP 2500+ (barton).
Ik heb een 300watt noname voeding met op dit moment te volgende voltages:

Vcore1: 1.76v
Vcore2: 2.50V
+3.3v: 3.25V
+5v: 4.87V
+15V: 12.35V

-12V: 0.06V ~ 0.15V :?
-5V: -5.51V ~ -5.86V
+5V: 4.87V ~ 4.92V
Vbat: 2.03V

Denken julie dat mijn voeding deze upgrade gaat trekken? (+ 2 cansefans)
Ik krijg het namelijk morgen binnen, dus zoniet moet ik strax even een nieuwe voeding bij de pc-boer gaan halen :)
Want als ik het binne heb wil ik het natuurlijk meteen erin zetten _/-\o_
Gezien je voltages en de werkelijke upgrade, verwacht ik dat je morgen meteen aan de slag kunt zonder een nieuwe voeding te hebben gehaald. Succes! ;)
sv3n schreef op 05 januari 2004 @ 13:36:
Ik ga binnenkort upgraden, ik heb nu een ahtlon 1400 mHz met geforce 3 en 4 hdd's op een 350 watt enermax voeding, het wordt een 2800+ met radeon 9600xt nou heb ik er wel vertrouwen in dat die voedingen het gaat trekken, maar mijn computer wordt office bak voor m'n vader.

dat wordt een
asus a7v133
AMD Athlon 1400 mhz
640 mb ram
geforce 3
1 5400 rpm hdd

de huidige bak is een 333 mHz celeron met noname 300 Watt voeding, nou had ik eerst die voeding, toen bij de upgrade van de geforce 3 trok de voeding het niet meer, echter ik had toen al meerdere hdd's in m'n bak hangen, ik wil het eigenlijk eerst proberen maar ben bang dat ie het als nog niet trekt. Maar wat voor voeding dan, is een Qtec 350 Watt genoeg ? of kan ik beter een 400 watt nemen :?
Ik zou zowieso niet voor een Q-Tec gaan, maar dat is mijn mening. Ik denk wel dat je voeding het systeem aan zal kunnen, gezien het feit dat er maar één hd in hangt, in combinatie met een enigzins simpele videokaart. :)

Ik zou het als ik jou was eerst proberen, voordat je een andere voeding haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDataDude
  • Niet online
XP 1700+
MSI K7T266Pro-RU
2x 256MB PC2100 ram (Dane-Elec)
GF4Ti4200 64mb
SoundBlaster Live! 5.1
CD-speler (geen id welk merk)
WD 20gb schijf
Realtek NIC

Is een 300W Q-Tec genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
TheDataDude schreef op 05 januari 2004 @ 20:35:
XP 1700+
MSI K7T266Pro-RU
2x 256MB PC2100 ram (Dane-Elec)
GF4Ti4200 64mb
SoundBlaster Live! 5.1
CD-speler (geen id welk merk)
WD 20gb schijf
Realtek NIC

Is een 300W Q-Tec genoeg?
In theorie wel, maar ik weet niet of deze Q-Tec dit haalt of niet. :) 300 Watt is in ieder geval wel genoeg om je systeem van sap te doen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDataDude
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 januari 2004 @ 20:37:
[...]
In theorie wel, maar ik weet niet of deze Q-Tec dit haalt of niet. :) 300 Watt is in ieder geval wel genoeg om je systeem van sap te doen voorzien.
Ok, dankje. Ik denk dat ik het gewoon maar probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17:10
Zo te zien heb je een sensor verkeerd ingesteld. Ik had ook zo'n waarde en schrok daar redelijk van en vreesde voor een defecte voeding.

Ik heb zelf een 340 W Chieftec voeding waarvan de temperatuursensor niet goed geplaatst is. Deze draait altijd op volle snelheid en maakt erg veel herrie :( Ik wil eigenlijk wel een andere........................................
Tenzij iemand ervaring heeft hoe ik de temperatuursensor van deze voeding kan aanpassen. De fout is destijds door Chieftec bevestigd maar voor de leverancier was het geen reden om de voeding te RMA-en :(

Huidige voeding:
Core: 1,57
+3,3: +3,31
+5: +5,05
+12: +11,98
-12: -11,94
-5: -5,04
Lijke me ruim voldoende met onderstaande config:
P4 3,06, Asus P4T533-C, 4x 256 Mb PC1066 Rambus, Ti4400@Ti4600, 1x WD Raptor 10.000 rpm, 1x Maxtor 30 Gb 7200 rpm, 1x Maxtor 40 Gb 5400 rpm, 2x cd brander (1x scsi), scsi dat, scsi zip, 16x/40x dvd, 4x fan en de gebruikelijke pci kaarten.

[ Voor 18% gewijzigd door biobak op 05-01-2004 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Specs:
Chieftec MA-01B-D kast
360Watt Chieftec PSU (single fan)
Chaintech Apogee 7NJL1 Socket A moederbord
AMD Athlon 2600+ (TBred-B) @ 2,4gh @ 1,85vcore
SD-DDR 512MB pc3200 (Dane-Elec) ...word verdubbeld!
Asus v9560/td GeForce FX5600 256MB Videokaart
Maxtor 120GB Diamondmax 9 HDD
Maxtor 160GB Diamondmax 9 HDD ...komt er mss nog 1 van deze bij in RAID 0
Samsung DVD speler
Philips 4x4x32 brander ...best oud, maar word niet echt vaak gebruikt
Koolance EXOS waterkoeling voor de pc
5 4LED Fan's van revoltec

De voeding trekt het nu al niet meer op 1,85vcore (reboot als ik hem stress, werkt wel met oudere videokaart en 1 hdd, dus licht echt aan de stroom lijkt me)
De voeding blaast nogal warme lucht zonder te oc'en, en dus met wil ie niet meer...
Ook is de vcore standaard bij aflezen 1,6volt ipv. de 1,65volt wat ie hoort te zijn!
De rest van de voltage's heb ik eigenlijk geen klachten over. BTW. Kan dit ook aan het mobo liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Laatst online: 20-08-2024
biobak schreef op 05 januari 2004 @ 21:25:
[...]

Zo te zien heb je een sensor verkeerd ingesteld. Ik had ook zo'n waarde en schrok daar redelijk van en vreesde voor een defecte voeding.

Ik heb zelf een 340 W Chieftec voeding waarvan de temperatuursensor niet goed geplaatst is. Deze draait altijd op volle snelheid en maakt erg veel herrie :( Ik wil eigenlijk wel een andere........................................
Tenzij iemand ervaring heeft hoe ik de temperatuursensor van deze voeding kan aanpassen. De fout is destijds door Chieftec bevestigd maar voor de leverancier was het geen reden om de voeding te RMA-en :(

Huidige voeding:
Core: 1,57
+3,3: +3,31
+5: +5,05
+12: +11,98
-12: -11,94
-5: -5,04
Lijke me ruim voldoende met onderstaande config:
P4 3,06, Asus P4T533-C, 4x 256 Mb PC1066 Rambus, Ti4400@Ti4600, 1x WD Raptor 10.000 rpm, 1x Maxtor 30 Gb 7200 rpm, 1x Maxtor 40 Gb 5400 rpm, 2x cd brander (1x scsi), scsi dat, scsi zip, 16x/40x dvd, 4x fan en de gebruikelijke pci kaarten.
wat bedoel je met een sensor verkeerd ingesteld? :?
En kan deze voltage waarde kwaad dan? ik heb mijn upgrade binne en alles loopt gewoon perfect stabiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
mijn JNC 350 watt voeding heeft het vanmiddag begeven.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe voeding bij het volgende systeem
* al deze onderdelen zijn nieuwe en hoorde dus niet bij de pc toen ik hem kocht
(duron1200 / 256 sdram / 1hd /1cd + deze jnc 350w voeding wat toch veel te veel is?)

Nieuwe systeem:

1x Gigabyte GA-7VT600 (onboad lan + sound)
1x AMD AthlonXP 2700+ (Thoroughbred)
2x DDR PC3200 256MB
1x Ati Radeon 9600 pro (agp)
1x maxtor 20 gb hd
1x western digital 120 gb hd
1x realtek netwerkkaart (pci)
1x pctv pro kaart (tvkaart) (pci)
1x samsung cdrom 52x
1x samsung cdrw 40x
1x usb 2.0 (pci/mobo)

Zelf zat ik te denken aan gewoon weer een 350W voeding,
maar op deze link:
http://www.jscustompcs.com/power_supply/
kom ik boven de 350w uit =/
Hierbij gaat het echter wel om piekvermogens.

is 350 watt genoeg?
(zoja dan neem ik een aopen ultra quiet 350w)

[ Voor 5% gewijzigd door falcon4ever op 07-01-2004 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 22:56
OK, ik ben momenteel mijn systeempje aan het uitzoeken en heb zo'n beetje alles uitgezocht. Behalve de voeding dus :P

Het wordt een koolance kast met waterpomp en 3 casefans bovenop. Hierin komen:

- Gigabyte mobo (K8NNXP)
- Radeon 9800 pro
- AMD Athlon64 3200+ ( :o )
- 2 plakken 512 RAM
- Plextor DVD fikker 8x4x40
- Sweex USB Cardreader
- Floppy Drive
- 3 a 4 HDD's, afhankelijk van de ruimte. (iig 2x 80 GB maxtor U150 + 80 GB maxtor u133)

Inderdaad dus géén modem/geluidskaart. Dat zit onboard :) Verder is het een pc'tje in eerste instantie voor de spielerij en OC-en valt hier ook onder :P (Later zal de pc echter wel serieus gebruikt gaan worden. :) )

Wat betreft dus de voeding, ik houd van een (klein) beetje stilte op de kamer, maar aangezien een fanless voeding (van bijvoorbeeld silentmaxx) qua prijs nergens over gaat, gaat dat feest niet door. (Die casefans bovenop schijnen gelukkig ook mee te vallen qua dB)

Wat is een goede voeding voor dit systeem? Of aan welk vermogen moet ik gaan denken zodat ik verder kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Een Chieftec 420 W, Zalman 400 W, Antec 430 W. Nexus schijnt goede stille voedingen te hebben. Moet allemaal goed kunnen. De Chieftec is waarschijnlijk het goedkoopst. 3200+ klinkt wel als een zware cpu maar dat valt wel mee. De Radeon vraagt (relatief gezien) meer...

Als je een enigszins stille pc wilt hebben moet je trouwens niet in de eerste plaats naar de voeding kijken, maar naar de cpu-fan of eigenlijk de heatsink en de fan die erop zit. Vier harddisks bij elkaar gaat ook zeker herrie maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Laatst online: 30-04 22:52

igg

waar een wil is ben ik weg

Ik ga als chatserver/mp3server draaien:

dual duron 1000
2x falconrockII
tyan tiger mp
1024MB pc2100
matrox millenium pci
cd-rom
fdd
3x hdd

kan ik hiervoor een oude voeding uit m'n voorraad trekken? of lust dit nog wel Watt?

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Aham brahmasmi schreef op 07 januari 2004 @ 02:29:
Een Chieftec 420 W, Zalman 400 W, Antec 430 W. Nexus schijnt goede stille voedingen te hebben. Moet allemaal goed kunnen. De Chieftec is waarschijnlijk het goedkoopst. 3200+ klinkt wel als een zware cpu maar dat valt wel mee. De Radeon vraagt (relatief gezien) meer...

Als je een enigszins stille pc wilt hebben moet je trouwens niet in de eerste plaats naar de voeding kijken, maar naar de cpu-fan of eigenlijk de heatsink en de fan die erop zit. Vier harddisks bij elkaar gaat ook zeker herrie maken...
Goed, 400 Watt is dus wel het minimale dat ik nodig heb :) Ik ga hiermee op zoek en e.e.a. vergelijken. De radeon leek mij idd ook wel een flinke stroomvreter :P

De CPU fan zal trouwens geen herrie maken, want die gaat door die watertoestand gekoeld worden, evenals de radeon. Die HDD's maken alleen herrie als er activiteit is, dat vind ik niet erg. Maar fans e.d. zijn van die dingen die constant monotone zoemgeluiden maken, da's wel minder. Bedankt voor je input! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

igg schreef op 07 januari 2004 @ 02:41:

dual duron 1000
2x falconrockII
tyan tiger mp
1024MB pc2100
matrox millenium pci
cd-rom
fdd
3x hdd

kan ik hiervoor een oude voeding uit m'n voorraad trekken? of lust dit nog wel Watt?
ik zou voor ongeveer 300W gaan...als je niet overclocked kan 250 ook geod

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2004 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ok, hier een leuke. :Y)

Ik heb nu:

Abit NF7-S
Duron 1800@2000 (gaat nog wel harder straks)
512 MB PC2700 ram
Geforce Ti 4200 niet overclocked
Standaard Scsi kaartje

3 harddisks, 1 plextor cdrom, 1 aopen Dvd-brander, 1 lite-on cdbrander, en nog een aopen dvd-speler.

De voeding die ik heb is een 330 of 350 wat enermax (weet het niet zeker, als het nodig is kan ik dat uiteraard even opzoeken)

Hiervoor had ik een Gigabyte moederbord met een XP2200+ en voor de rest dezelde rommel. Dat is kapot gegaan (ik weet niet of het de proc of het moederbord is) en aangezien ik geen tijd had om fatsoelijk uit te zoeken wat stuk is gegaan heb ik een nieuw mobo en proc gekocht :o (Ik zoek later wel uit wat stuk is, en de rest komt in mijn server die ik ga upgraden)

Met het installeren van die nieuwe plank (NF7-S) had ik dus tijdelijk even 2 harddisks en de dvd-speler niet aangesloten (wegens het ontbreken van S-ata naar P-ata verloopstukjes). Alles geinstalleerd zonder overclocken, perfect stabiel. Overgeclocked, perfect stabiel.

Toen de 2 harddisks en de dvd-speler er weer ingehangen. Elke keer als ik de machine dan opstart resette hij op het moment dat ik in ging loggen in win2k

Nu dus alleen even de dvd speler eruit gehaald, en nu draait ie tijdelijk wel (stabiel of niet ben ik nog niet achter)

Voltages zijn m.b.v. nieuwste MBM:

Core: 1.5
+3.3: 3.33
+5: 5.00
+12: 11,86
-12: -11,86
-5: -5,34

Dan de vraag: is het mogelijk dat mijn systeem nu instabiel is vanwege mijn voeding, en zou dat mogelijk ook geleid kunnen hebben tot het crashen van het vorige systeem.

Iedereen die het tot hier gered heeft: _/-\o_ Held _/-\o_

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticTiger
  • Laatst online: 22:13
Chaintech CT-7AJA0
AMD Athlon 1GHz
2*512Mb SDRAM
WD 80Gb 7200rpm 8Mb
WD 40Gb 5400rpm 2Mb
AOpen DVD-ROM
Asus CDRW
Floppydrive
AOpen GeForce 4MX440
SB Live! 5.1 Player
Netwerkkaart (merk unknown)

Is een 300W voeding voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Laatst online: 25-08 15:44
Computer heeft last van spontane reboots :S
Geheugen gechecked, geen prob's dus ik dacht... voedig

Pentium 4 2,8 Ghz @ 800 mhz
Intel PESV 865 MBO
Ati Radeon 9700 PRO
1024 MB PC3200
1x WD 120 GB SATA
1x WD 80 GB UATA
1x Maxtor 60 GB UATA
1x Liteon DVD speler
Simpel PCI geluidskaartje

Nu heb ik mijn standaard voeding erin zitten van de A-Open 600B kast, een 350 watt voeding, dit zou naar mijn zeggen genoeg moeten zijn...
Is het verstandig om een Enermax erin te gooien oid?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticTiger schreef op 07 januari 2004 @ 12:47:
Chaintech CT-7AJA0
AMD Athlon 1GHz
2*512Mb SDRAM
WD 80Gb 7200rpm 8Mb
WD 40Gb 5400rpm 2Mb
AOpen DVD-ROM
Asus CDRW
Floppydrive
AOpen GeForce 4MX440
SB Live! 5.1 Player

welk merk??
en q-tec zal het wel zwaar krijgen.. een goede 300~350W is idd wel genoeg..
AdrianP schreef op 07 januari 2004 @ 13:53:

Intel PESV 865 MBO
Ati Radeon 9700 PRO
1024 MB PC3200
1x WD 120 GB SATA
1x WD 80 GB UATA
1x Maxtor 60 GB UATA
1x Liteon DVD speler

Nu heb ik mijn standaard voeding erin zitten van de A-Open 600B kast, een 350 watt voeding, dit zou naar mijn zeggen genoeg moeten zijn...
350W zou wel genoeg moeten zijn alleen ik weet niet of een AOpen wel goed is
kan je us een andere proberen?? een goed merk 350W is wel genoeg denk ik maar ik zou er wel iets meer in hangen als het kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
defusion schreef op 05 januari 2004 @ 22:31:
Specs:
Chieftec MA-01B-D kast
360Watt Chieftec PSU (single fan)
Chaintech Apogee 7NJL1 Socket A moederbord
AMD Athlon 2600+ (TBred-B) @ 2,4gh @ 1,85vcore
SD-DDR 512MB pc3200 (Dane-Elec) ...word verdubbeld!
Asus v9560/td GeForce FX5600 256MB Videokaart
Maxtor 120GB Diamondmax 9 HDD
Maxtor 160GB Diamondmax 9 HDD ...komt er mss nog 1 van deze bij in RAID 0
Samsung DVD speler
Philips 4x4x32 brander ...best oud, maar word niet echt vaak gebruikt
Koolance EXOS waterkoeling voor de pc
5 4LED Fan's van revoltec

De voeding trekt het nu al niet meer op 1,85vcore (reboot als ik hem stress, werkt wel met oudere videokaart en 1 hdd, dus licht echt aan de stroom lijkt me)
De voeding blaast nogal warme lucht zonder te oc'en, en dus met wil ie niet meer...
Ook is de vcore standaard bij aflezen 1,6volt ipv. de 1,65volt wat ie hoort te zijn!
De rest van de voltage's heb ik eigenlijk geen klachten over. BTW. Kan dit ook aan het mobo liggen?
Het kan zijn dat moederbord de waardes verkeerd afleest, maar denk aan die warme lucht. Dat kan een hoop verklaren. Dat je systeem opnieuw opstart tijdens het stressen hoeft niet in eerste instantie met je voeding te maken hebben.

Ik zou met je voeding richting de 400 Watt gaan. Denk daarbij aan de Zalman, aangezien deze superstil en stabiel is.
falcon4ever schreef op 06 januari 2004 @ 23:17:
mijn JNC 350 watt voeding heeft het vanmiddag begeven.

Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe voeding bij het volgende systeem
* al deze onderdelen zijn nieuwe en hoorde dus niet bij de pc toen ik hem kocht
(duron1200 / 256 sdram / 1hd /1cd + deze jnc 350w voeding wat toch veel te veel is?)

Nieuwe systeem:

1x Gigabyte GA-7VT600 (onboad lan + sound)
1x AMD AthlonXP 2700+ (Thoroughbred)
2x DDR PC3200 256MB
1x Ati Radeon 9600 pro (agp)
1x maxtor 20 gb hd
1x western digital 120 gb hd
1x realtek netwerkkaart (pci)
1x pctv pro kaart (tvkaart) (pci)
1x samsung cdrom 52x
1x samsung cdrw 40x
1x usb 2.0 (pci/mobo)

Zelf zat ik te denken aan gewoon weer een 350W voeding,
maar op deze link:
http://www.jscustompcs.com/power_supply/
kom ik boven de 350w uit =/
Hierbij gaat het echter wel om piekvermogens.

is 350 watt genoeg?
(zoja dan neem ik een aopen ultra quiet 350w)
Ja, dat is een goede keuze. 350 Watt is genoeg voor dat systeem en AOpen kan dat goed realiseren.
DJTimo schreef op 06 januari 2004 @ 23:34:
OK, ik ben momenteel mijn systeempje aan het uitzoeken en heb zo'n beetje alles uitgezocht. Behalve de voeding dus :P

Het wordt een koolance kast met waterpomp en 3 casefans bovenop. Hierin komen:

- Gigabyte mobo (K8NNXP)
- Radeon 9800 pro
- AMD Athlon64 3200+ ( :o )
- 2 plakken 512 RAM
- Plextor DVD fikker 8x4x40
- Sweex USB Cardreader
- Floppy Drive
- 3 a 4 HDD's, afhankelijk van de ruimte. (iig 2x 80 GB maxtor U150 + 80 GB maxtor u133)

Inderdaad dus géén modem/geluidskaart. Dat zit onboard :) Verder is het een pc'tje in eerste instantie voor de spielerij en OC-en valt hier ook onder :P (Later zal de pc echter wel serieus gebruikt gaan worden. :) )

Wat betreft dus de voeding, ik houd van een (klein) beetje stilte op de kamer, maar aangezien een fanless voeding (van bijvoorbeeld silentmaxx) qua prijs nergens over gaat, gaat dat feest niet door. (Die casefans bovenop schijnen gelukkig ook mee te vallen qua dB)

Wat is een goede voeding voor dit systeem? Of aan welk vermogen moet ik gaan denken zodat ik verder kan zoeken?
Probeer minimaal 400 Watt onboard te hebben. De Zalman is daarvoor de perfecte voeding, aangezien deze ook superstil is. Ook is deze voeding zwart, dus past hij mooi bij je kast. ;)
igg schreef op 07 januari 2004 @ 02:41:

dual duron 1000
2x falconrockII
tyan tiger mp
1024MB pc2100
matrox millenium pci
cd-rom
fdd
3x hdd

Ik zie daar een dual setup en 3 harde schijven. 250 Watt is in ieder geval not done (uhm..heuJ heeft dus niet gelijk!), zoek het richting de 350 Watt of meer. Hierbij denk ik aan Chieftec, Enermax en Antec.

Succes met kiezen.
Sparhawk schreef op 07 januari 2004 @ 12:42:
Ok, hier een leuke. :Y)

Ik heb nu:

Abit NF7-S
Duron 1800@2000 (gaat nog wel harder straks)
512 MB PC2700 ram
Geforce Ti 4200 niet overclocked
Standaard Scsi kaartje

3 harddisks, 1 plextor cdrom, 1 aopen Dvd-brander, 1 lite-on cdbrander, en nog een aopen dvd-speler.

De voeding die ik heb is een 330 of 350 wat enermax (weet het niet zeker, als het nodig is kan ik dat uiteraard even opzoeken)

Hiervoor had ik een Gigabyte moederbord met een XP2200+ en voor de rest dezelde rommel. Dat is kapot gegaan (ik weet niet of het de proc of het moederbord is) en aangezien ik geen tijd had om fatsoelijk uit te zoeken wat stuk is gegaan heb ik een nieuw mobo en proc gekocht :o (Ik zoek later wel uit wat stuk is, en de rest komt in mijn server die ik ga upgraden)

Met het installeren van die nieuwe plank (NF7-S) had ik dus tijdelijk even 2 harddisks en de dvd-speler niet aangesloten (wegens het ontbreken van S-ata naar P-ata verloopstukjes). Alles geinstalleerd zonder overclocken, perfect stabiel. Overgeclocked, perfect stabiel.

Toen de 2 harddisks en de dvd-speler er weer ingehangen. Elke keer als ik de machine dan opstart resette hij op het moment dat ik in ging loggen in win2k

Nu dus alleen even de dvd speler eruit gehaald, en nu draait ie tijdelijk wel (stabiel of niet ben ik nog niet achter)

Voltages zijn m.b.v. nieuwste MBM:

Core: 1.5
+3.3: 3.33
+5: 5.00
+12: 11,86
-12: -11,86
-5: -5,34

Dan de vraag: is het mogelijk dat mijn systeem nu instabiel is vanwege mijn voeding, en zou dat mogelijk ook geleid kunnen hebben tot het crashen van het vorige systeem.

Iedereen die het tot hier gered heeft: _/-\o_ Held _/-\o_
Nee, dat denk ik niet. Tijdens het booten komt je DVD-speler zelfs niet eens 'aan bod', dus het maakt niet uit of hij er bij in zit of niet. Die voltages zien er goed uit. De 5 volt lijn ligt mooi en de 12 volt lijn ligt ook ruim voldoende.

Heb je het nou nog steeds over een overgeclocked systeem :?
ArcticTiger schreef op 07 januari 2004 @ 12:47:
Chaintech CT-7AJA0
AMD Athlon 1GHz
2*512Mb SDRAM
WD 80Gb 7200rpm 8Mb
WD 40Gb 5400rpm 2Mb
AOpen DVD-ROM
Asus CDRW
Floppydrive
AOpen GeForce 4MX440
SB Live! 5.1 Player

Ik zou het iets hogerop zoeken. Denk aan een 350 Watt, van bijvoorbeeld Chieftec, AOpen of Enermax. Bij een 300 Watt zit je wel op z'n absolute max.
AdrianP schreef op 07 januari 2004 @ 13:53:

Intel PESV 865 MBO
Ati Radeon 9700 PRO
1024 MB PC3200
1x WD 120 GB SATA
1x WD 80 GB UATA
1x Maxtor 60 GB UATA
1x Liteon DVD speler

Nee, het is verstandig eerst je voltage lijnen te controleren. Er zijn 101 mogelijke oorzaken, dus ga eerst uitsluiten. Natuurlijk kan het je voeding zijn, maar ook net zo goed iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 16:18:
[...]
[...]
Ik zie daar een dual setup en 3 harde schijven. 250 Watt is in ieder geval not done (uhm..heuJ heeft dus niet gelijk!), zoek het richting de 350 Watt of meer. Hierbij denk ik aan Chieftec, Enermax en Antec.

Succes met kiezen.
een kennis heeft ongeveer zelfde systeem en heeft um op een 250W (Antec) en die draait wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 17:35:
[...]

een kennis heeft ongeveer zelfde systeem en heeft um op een 250W (Antec) en die draait wel goed...
Ook 3 harde schijven en een dual setup :? Antec maakt al een hoop goed (mits je geluk hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Mijn pc wil niet draaien met:
Mobo: GA-7NNXP
Proc: Barton 2600+
PSU: Avance 300watt
Het werkt wel met een Maxpower 300watt voeding maar die vertrouw ik niet

andere voeding besteld enermax 550watt
Wat gaat erin draaien
Proc: Barton 2600+ @ 3400+
Mem: Kingston HyperX PC3000 512MB dual channel kit
HD's:
IDE • 80GB IBM 120GXP• Seagate 160GB• 2x WD 200GB 8MB Cache
SCSI• Seagate 20GB 7200RPM• Seagate 20GB 10.000RPM
ATAPI:• 16x DVD Speler• 32x12x48x Brander
Vid: Radeon 9800 Pro 128mb

Binnenkort testresultaten :)
de voeding komt (hopelijk) morgen binnen

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 07 januari 2004 @ 18:01:
Mijn pc wil niet draaien met:
Proc: Barton 2600+
PSU: Avance 300watt
Het werkt wel met een Maxpower 300watt voeding maar die vertrouw ik niet

andere voeding besteld enermax 550watt
Wat gaat erin draaien
Proc: Barton 2600+ @ 3400+
Mem: Kingston HyperX PC3000 512MB dual channel kit
HD's:
IDE • 80GB IBM 120GXP• Seagate 160GB• 2x WD 200GB 8MB Cache
SCSI• Seagate 20GB 7200RPM• Seagate 20GB 10.000RPM
ATAPI:• 16x DVD Speler• 32x12x48x Brander
Vid: Radeon 9800 Pro 128mb

Binnenkort testresultaten :)
de voeding komt (hopelijk) morgen binnen
Goede keus. d:)b Daarmee ga je het 100% zeker halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 18:04:
[...]
Goede keus. [afbeelding] Daarmee ga je het 100% zeker halen.
Moet ik ook nog wat foto's van het pakketje maken en hier neer zetten?
Dit icm. wat informatie natuurlijk om een klein beetje extra info over het apparaat te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wolfboy schreef op 07 januari 2004 @ 18:24:
[...]
Moet ik ook nog wat foto's van het pakketje maken en hier neer zetten?
Dit icm. wat informatie natuurlijk om een klein beetje extra info over het apparaat te krijgen
Als je dat wilt doen, graag! :) Als je mij de foto's en de tekst mailt, wil ik het ook wel maken (in dezelfde tabelvorm als mijn eigen review).

Je mag het natuurlijk ook zelf doen, wat jij wilt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou mijn Chieftec 300Watt voeding dit nog trekken??

- Abit BE7
- P4 2.53Ghz @ 3Ghz
- 768MB Ram pc2700
- Sapphire 9800pro
- Cdromspeler
- Cdrw
- Harde schijf 80Gb
- Harde schijf 20Gb
- Diskettestation
- 5 casefans
- 1 neon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Laatst online: 10-08 12:38
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 21:30:

- Abit BE7
- P4 2.53Ghz @ 3Ghz
- 768MB Ram pc2700
- Sapphire 9800pro
- Cdromspeler
- Cdrw
- Harde schijf 80Gb
- Harde schijf 20Gb
- Diskettestation
- 5 casefans
- 1 neon
volgens mij wordt dit nipt, heb zojuist een 300 WATT voeding vermoord op een iets lichter systeem :p. Ik zou gaan voor 400 WATT was ik jou

[ Voor 4% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 07-01-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09 21:23
asus a7n8x deluxe
xp 1700+
2x 512mb twinmos ddr pc3200
dvd-rom
cdrw
floppy :)
2x hd ide (60/80gb)
1x hd s-ata (120gb)
radeon 9500
tv kaart

95% dat er binnenkort watercooling in komt, en gaat dus worde gebruikt om te overklokken.
Er zit nu een 300 watt aopen voeding in die net te weining stroom geeft en het begeeft als de fsb rond de 145 komt.(voeding moet een tijdje meegaan :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Probeer minimaal 400 Watt onboard te hebben. De Zalman is daarvoor de perfecte voeding, aangezien deze ook superstil is. Ook is deze voeding zwart, dus past hij mooi bij je kast. ;).
Had ik nog niet eens bij stil gestaan weet je dat, om een zwarte voeding te nemen. |:( Bedankt voor de tip :X

Ik vind de Thermaltake Silent PurePower 480W ActivePFC - Black trouwens wel aantrekkelijker dan de Zalman. Deze heeft namelijk rounded cables, is net zo stil volgens alle specs op internet, heeft iets meer vermogen en is zelfs iets voordeliger. Ik verwacht met de Thermaltake iig geen miskoop te doen of kan iemand mij deze ten strengste afraden? :)

[ Voor 1% gewijzigd door DJTimo op 08-01-2004 11:06 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ik heb een Asus A7M266-d. Hierop wil ik twee XP1700+ palomino draaien.
Verder 1 harddisk twee extra fans een normale videokaart en een writer. Verder vrij weinig bijzonders :)

Is hiervoor een chieftec voldoende :?

JustDutch in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 2"
Dit bericht heb ik gelezen, maar omdat ik heel veel verschillende verhalen hoor over de chieftec voedingen, wilde ik het nog even zeker weten :)

Het moeder bord heeft zowel atx als molex als p4 plug onboard :)

Alvast bedankt :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik moet een systeempje repareren (nieuw mobo+proc+geheugen+HD)

Wat gaat er totaal in:

Asus A7NX-X
2200+
512 DDR333 kingston
TNT2 32MB AGP (oud onderdeel)
WD 120GB 8MB
pioneer 106s DVD (oud onderdeel)
lite-on 52x32x52x
floppy-drive (oud onderdeel)

Alles met een A-OPEN 250 Watt voeding.

Trekt die het??
Persoonlijk denk ik van wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harry64 schreef op 07 januari 2004 @ 22:28:
asus a7n8x deluxe
xp 1700+
dvd-rom
cdrw
2x hd ide (60/80gb)
1x hd s-ata (120gb)
radeon 9500
tv kaart

95% dat er binnenkort watercooling in komt, en gaat dus worde gebruikt om te overklokken.
Er zit nu een 300 watt aopen voeding in die net te weining stroom geeft en het begeeft als de fsb rond de 145 komt.(voeding moet een tijdje meegaan :))
400W is wel genoeg mits het van een goed merk is.. als je hem een tijd wil houden kan je overkill zoals ik en voor 550W gaan ;)
htol schreef op 08 januari 2004 @ 14:26:

Wat gaat er totaal in:

Asus A7NX-X
2200+
512 DDR333 kingston
WD 120GB 8MB
lite-on 52x32x52x

Trekt die het??
250W is wel wat weinig.. ik zou eerder richting 350W gaan... 300W trekt het waarschijnlijk ook net nog wel...met heel veel geluk 250W maar zou het er niet op wagen

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Laatst online: 25-08 15:44

[...]
Nee, het is verstandig eerst je voltage lijnen te controleren. Er zijn 101 mogelijke oorzaken, dus ga eerst uitsluiten. Natuurlijk kan het je voeding zijn, maar ook net zo goed iets anders.
Ik heb alles nagelopen, alles draait stabiel wat voeding betreft.
Geheugen nagelopen, ook geen probleem.

Maar ik heb het sindsdien niet meer gehad, maar ik heb ook last van het koude start probleem met mijn systeem, en vaak duidt dat toch ook op voeding problemen?

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Huidige voeding van Qtec 350W trekt het niet (schijtding!! :( ), nieuwe setup:

• AMD Athlon XP2500+ @ 3200+ (wil verder gaan)
• 2 X 256MB Dual Channel PC3200
• Chaintech 7NJS Zenith Nforce2
• Maxtor 40GB 6L040J2 7200RPM
• Maxtor Diamond Plus 9 120GB 8MB Cache
• Club3D 5900XT (OC'ed)
• Zalman Fancontroller + 5 80X80MM Fans + 2X Laserleds
• DVD-ROM
• CD-RW
• Diskette
• Nog wat kleine dingetjes

Liefst niet zo'n dure; een van deze? (kiezen op kwaliteit/prijsverhouding)

• 350W Enermax EG365PX-VE FM (krappe kant 350W?) €63
• 380W Antec TruePower (Retail) €89
• 420W Thermaltake Silent PurePower ActivePFC W0008RE €79
• 430W Antec TruePower (Retail) €99
• 450W Enermax EG465AX-VE FMA €93
• 465W Enermax EG465AX-VE(G) FMA €99
• Zalman ZM400A-APF (400 Watt ) €88
• Zalman ZM400B-APF (400 Watt ) €90
• Thermaltake 420W ActivePFC Silent PurePower €77
:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

ik zou persoonlijk voor deze gaan: 465W Enermax EG465AX-VE(G) FMA €99 maar dat is ook omdat ik een fan ben van enermax

maar zalman of antec is ook prima, met thermaltake heb ik geen ervaring
wil je een hele stille, neem dan een zalman (niet dat die andere luidruchtig zijn hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Hey,

Ik ben een nieuw systeempje aan het samenstellen, en ik vraag me af wat voor voeding er minimaal in moet zitten, of of deze goed is:

AOpen QF50C Miditower ATX 300Watt

Het systeempje:

*Asus K8V
*AMD Athlon64 3200+
*1024 MB geheugen
*Floppy
*DVD-Brander
*DVD-Speler
*Geluidskaart Creative Audigy 2ZS
*Maxtor 160GB Liquid 8MB S-ATA
*ATI Radeon 9800Pro 128 mb DDR

Dit moet het ongeveer worden, is bovenstaande voeding genoeg? Of wat voor voeding moet er anders in?

Thnx! :)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

met zo'n systeem moet je zeker wel aan de 400 watt denken, een 300 watt lijkt me echt te weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

NU lees ik in de Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen topic dat de Qtec 550W dus best redelijk tot goed is. Is dit misschien een optie voor mijn systeempje?

• Club3D 5900XT (OC'ed)
• DVD-ROM
• CD-RW
• Diskette

[ Voor 53% gewijzigd door Yellowneck op 08-01-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Goed ik heb nu het volgende systeem:

Noname 300W voeding
• Abit NF7-S rev 2.0
• Athlon 2500+
• 2* 512MB Twinmos
• Leadtek GF4 Ti400
• Seagate Baracuda 7200.7 120GB SATA
• IBM Deskstar 30GB ATA100
• 2* CD-RW/DVD Drive
• 2 Casefans en soms CCFL aan

Hij draait nu perfect :7 Maar als ik overclock... heb ik heel snel dat mijn systeem instabiel word... kan het zijn dat mijn voeding niet genieg levert?

[ Voor 5% gewijzigd door GuuZ op 08-01-2004 20:13 ]

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
Wolfboy schreef op 08 januari 2004 @ 20:01:
met zo'n systeem moet je zeker wel aan de 400 watt denken, een 300 watt lijkt me echt te weinig
Maar een Aopen-voeding is toch geen slecht merk? Zou een 350W wel volstaan dan? Of moet er echt een nóg grotere voeding in? >:)

|| Specs ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
* Jassy 's specs:

AMD 1900+ @ 1.6 GHz (stock)
384 mb Kinston Ram geheugen
MSI Kt133A
Sony 52x brander
A-open 36x
Soundblaster live 5.1
usb insteekkaart
Geforce4 Ti 4200 64 mb
Realtek 8139
Logitech optical
Logitech easy keyboard

8ter de USB poorten:

Eyetoy (krijg ik neit aan de praat)
Trust webcam
Trust racestuur

miss van belang:

8ter de geluidskaart Cambridge soundworks FPS 1500

Dit alles op een Q-tec 300 watt voeding (low noise). Draait als een trein :)

ik vraag me alleen af of 300 watt voor deze pc te weinig is..??

kan iemand dat bevestigen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 21:30:

- Abit BE7
- P4 2.53Ghz @ 3Ghz
- 768MB Ram pc2700
- Sapphire 9800pro
- Cdromspeler
- Cdrw
- Harde schijf 80Gb
- Harde schijf 20Gb
- Diskettestation
- 5 casefans
- 1 neon
Nee, ik vrees van niet. Je hebt er nogal wat fans en twee harde schijven in. Ik vrees dat je Chieftec dat niet leuk zal vinden. Maar zoals ik het lees, heb jij deze voeding al. Waarom probeer je het dan niet eerst :?
harry64 schreef op 07 januari 2004 @ 22:28:
asus a7n8x deluxe
xp 1700+
dvd-rom
cdrw
2x hd ide (60/80gb)
1x hd s-ata (120gb)
radeon 9500
tv kaart

Dan zou ik voor een Zalman 400 Watt gaan. Aangezien deze voedingen superstabiel zijn, kun je er een hele tijd mee vooruit. :)
DJTimo schreef op 08 januari 2004 @ 10:57:
[...]
Had ik nog niet eens bij stil gestaan weet je dat, om een zwarte voeding te nemen. |:( Bedankt voor de tip :X

Ik vind de Thermaltake Silent PurePower 480W ActivePFC - Black trouwens wel aantrekkelijker dan de Zalman. Deze heeft namelijk rounded cables, is net zo stil volgens alle specs op internet, heeft iets meer vermogen en is zelfs iets voordeliger. Ik verwacht met de Thermaltake iig geen miskoop te doen of kan iemand mij deze ten strengste afraden? :)
Thermaltake maakt zeker geen slechte voedingen, dus dat zal een goede keuze zijn.
Atlas schreef op 08 januari 2004 @ 11:47:
Ik heb een Asus A7M266-d. Hierop wil ik twee XP1700+ palomino draaien.
Verder 1 harddisk twee extra fans een normale videokaart en een writer. Verder vrij weinig bijzonders :)

Is hiervoor een chieftec voldoende :?

JustDutch in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 2"
Dit bericht heb ik gelezen, maar omdat ik heel veel verschillende verhalen hoor over de chieftec voedingen, wilde ik het nog even zeker weten :)

Het moeder bord heeft zowel atx als molex als p4 plug onboard :)

Alvast bedankt :)
Chieftec is geen probleem hoor. Ik denk dat als je een 360 Watt van dit merk koopt, je goed uit de voeten kunt.
htol schreef op 08 januari 2004 @ 14:26:

Wat gaat er totaal in:

Asus A7NX-X
2200+
512 DDR333 kingston
WD 120GB 8MB
lite-on 52x32x52x

Trekt die het??
Nee, ik denk dat je daar problemen mee gaat krijgen. Probeer het met een 300 Watt voeding of meer, van de gebruikelijke merken (Zalman, Enermax, AOpen, Chieftec, noem maar op).
AdrianP schreef op 08 januari 2004 @ 15:37:
[...]

Ik heb alles nagelopen, alles draait stabiel wat voeding betreft.
Geheugen nagelopen, ook geen probleem.

Maar ik heb het sindsdien niet meer gehad, maar ik heb ook last van het koude start probleem met mijn systeem, en vaak duidt dat toch ook op voeding problemen?
Meestal wel ja, jammer maar helaas.
YellowNeck schreef op 08 januari 2004 @ 18:34:

• Club3D 5900XT (OC'ed)
• DVD-ROM
• CD-RW
• Diskette

Als je voor een van de Zalmannetjes gaat, zit je wat betreft prijs/kwaliteit verhouding het beste. Succes ermee! ;)
gangsterjoey schreef op 08 januari 2004 @ 19:48:
Hey,

Ik ben een nieuw systeempje aan het samenstellen, en ik vraag me af wat voor voeding er minimaal in moet zitten, of of deze goed is:

Het systeempje:

*Asus K8V
*AMD Athlon64 3200+
*1024 MB geheugen
*Floppy
*DVD-Brander
*DVD-Speler

Dit moet het ongeveer worden, is bovenstaande voeding genoeg? Of wat voor voeding moet er anders in?

Je genoemde voeding is wel genoeg voor dat systeem, maar je zult niet veel ruimte overhouden voor de toekomst. Aan jou de keuze of je deze gok neemt.
YellowNeck schreef op 08 januari 2004 @ 20:05:
NU lees ik in de Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen topic dat de Qtec 550W dus best redelijk tot goed is. Is dit misschien een optie voor mijn systeempje?

• Club3D 5900XT (OC'ed)
• DVD-ROM
• CD-RW
• Diskette
550 Watt is meer dan genoeg voor dat systeem, dus daar kan het niet aan liggen. Als jij denkt met die Q-Tec tevreden te zijn, moet je het vooral doen.
GuuZ14 schreef op 08 januari 2004 @ 20:12:

Noname 300W voeding
• Abit NF7-S rev 2.0
• Athlon 2500+
• 2* 512MB Twinmos
• Leadtek GF4 Ti400
• 2* CD-RW/DVD Drive

Hij draait nu perfect :7 Maar als ik overclock... heb ik heel snel dat mijn systeem instabiel word... kan het zijn dat mijn voeding niet genieg levert?
Ja, dat zou goed kunnen. Wat zijn de voltages als je aan het overclocken bent?
rozndaal schreef op 08 januari 2004 @ 20:28:
/me 's specs:

AMD 1900+ @ 1.6 GHz (stock)
384 mb Kinston Ram geheugen
MSI Kt133A
Sony 52x brander
A-open 36x
Soundblaster live 5.1
usb insteekkaart
Geforce4 Ti 4200 64 mb
Realtek 8139
Logitech optical
Logitech easy keyboard

8ter de USB poorten:

Eyetoy (krijg ik neit aan de praat)
Trust webcam
Trust racestuur

miss van belang:

8ter de geluidskaart Cambridge soundworks FPS 1500

Dit alles op een Q-tec 300 watt voeding (low noise). Draait als een trein :)

ik vraag me alleen af of 300 watt voor deze pc te weinig is..??

kan iemand dat bevestigen?
Zolang je systeem als een trein loopt en je voltage lijnen binnen de perken blijven, is er geen enkel probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Laatst online: 11-09 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Sparhawk in "Welke voeding heb ik nodig? Deel 2"

[...]
Nee, dat denk ik niet. Tijdens het booten komt je DVD-speler zelfs niet eens 'aan bod', dus het maakt niet uit of hij er bij in zit of niet. Die voltages zien er goed uit. De 5 volt lijn ligt mooi en de 12 volt lijn ligt ook ruim voldoende.

Heb je het nou nog steeds over een overgeclocked systeem :?
Allereest dank voor je reactie, ik ben alleen even weg geweest dus vandaar deze late reply. Maakt niet uit of ik het systeem overclock of niet, als ik die DVD speler erin hang, zware crash... Maar goed, ik zat zelf ook niet in de hoek van de voeding te zoeken, dus deze bevestiging doet me deugd :Y) Nu alleen nog even uitvogelen wat er wel mis is

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YellowNeck schreef op 08 januari 2004 @ 18:34:

• Club3D 5900XT (OC'ed)
• DVD-ROM
• CD-RW
• Diskette

die zou ik zeker nemen, ik zelf heb antec perfect ding superspanningen!!
Hey,

Het systeempje:

*Asus K8V
*AMD Athlon64 3200+
*1024 MB geheugen
*Floppy
*DVD-Brander
*DVD-Speler

300W zou ik zeker niet nemen, ik zou togh minimaal 350W nemen maar als het even kan 400 of meer :+
gangsterjoey schreef op 08 januari 2004 @ 20:13:
[...]

Maar een Aopen-voeding is toch geen slecht merk? Zou een 350W wel volstaan dan? Of moet er echt een nóg grotere voeding in? >:)
350W kan mayb wel ja, maar beter keis een iets grotere
GuuZ14 schreef op 08 januari 2004 @ 20:12:

Noname 300W voeding
• Abit NF7-S rev 2.0
• Athlon 2500+
• 2* 512MB Twinmos
• Leadtek GF4 Ti400
• 2* CD-RW/DVD Drive

denk idd dat het je voeding is, test voor de zekerheid je mem ff...
YellowNeck schreef op 08 januari 2004 @ 20:05:

• Club3D 5900XT (OC'ed)
• DVD-ROM
• CD-RW
• Diskette
ik heb ook een qtec gehad en die beviel niet geod!! ik heb nu een Antec en wil niet meer anders :+ 550W is denk ik wel voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ uhm..heuJ

Waar ben je eigenlijk mee bezig? Ik beantwoord netjes alle vragen, met alle quotes bij elkaar, enzovoort. Wat doe jij? Jij komt met precies hetzelfde, maar dan met andere teksten. Ik vind het fijn dat je me wilt helpen, maar dit is voor jou alleen maar een hoop werk en voor iedereen is het dubbel.

Zie ook de startpost:
En wie gaat mijn vragen dan beantwoorden :?

Ik! :) Ik heb het beantwoorden van de vragen omtrent voedingen op me genomen, met toestemming van Oscar the Grouch. Ik zal proberen me dagelijks aan deze afspraak te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:05:
@ uhm..heuJ

Waar ben je eigenlijk mee bezig? Ik beantwoord netjes alle vragen, met alle quotes bij elkaar, enzovoort. Wat doe jij? Jij komt met precies hetzelfde, maar dan met andere teksten. Ik vind het fijn dat je me wilt helpen, maar dit is voor jou alleen maar een hoop werk en voor iedereen is het dubbel.

Zie ook de startpost:
[...]
ow sorry d8 dat het algemene vragen waren die je gewoon kon beantwoorden wist nie dat ze speciaal voor jou waren wou je juist wat werk wegnemen :P
mag ik nix beantwoorden of moet ik iets vaker op F5 drukken?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:11:
[...]

ow sorry d8 dat het algemene vragen waren die je gewoon kon beantwoorden wist nie dat ze speciaal voor jou waren wou je juist wat werk wegnemen :P
mag ik nix beantwoorden of moet ik iets vaker op F5 drukken?
Druk maar wat vaker op F5 dan. :) Ik had alle vragen al, ruim voordat jij ze ging beantwoorden, beantwoord. Je had het ook wel kunnen zien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Wat is nou precies het verschil tussen de twee zalmannen, op de site kan ik niet echt wat vinden, is het misschien de ATX format? dat de B versie beter compatibiliteit heeft?

1) Zalman 400 Watt (ZM400A-APF)
2) Zalman ZM400B-APF (400 Watt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op 09 januari 2004 @ 17:51:
Wat is nou precies het verschil tussen de twee zalmannen, op de site kan ik niet echt wat vinden, is het misschien de ATX format? dat de B versie beter compatibiliteit heeft?

1) Zalman 400 Watt (ZM400A-APF)
2) Zalman ZM400B-APF (400 Watt )
Het zal wel een nieuwer type zijn, maar ik weet het verschil ook niet diepgaander. Neem de B van Beter. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2004 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Heeft iemand verder ervaring met de Thermaltake 420W ActivePFC Silent PurePower, deze is 77 euro dus bevalt mij wel. Heb hier en daar een reviewtje gelezen over de PSU en komt goed uit de bus. Maar heeft iemand hier echte gerbuikerservaringen?

is trouwens PFC, dat is toch na een piekspanning dat de voeding weer opbouwt ofzo, is dat wat eurotjes waar? (denk aan 10-15 euro)

[ Voor 19% gewijzigd door Yellowneck op 09-01-2004 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb oa een nieuwe videokaart en geluidskaart gekocht en ik ben bang dat mijn voeding niet meer genoeg is (kan nog niet testen, videokaart is nog niet binnen, maar zo gaat het er dan uitzien)

athlon 2600+ (ik wil hem laten lopen op 3200+)
512 ddr pc2100
Asrock k7s8x
dvd drive
nec 1300
1x maxtor 80 & 1x maxtor 120
Gf5900xt
creative soundblaster live 5.1

de voeding is een premier hitech 300 watt, en ik ben bang dat dat niet genoeg meer is, zo ja, wat raad je me hier voor aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:35:
ik heb oa een nieuwe videokaart en geluidskaart gekocht en ik ben bang dat mijn voeding niet meer genoeg is (kan nog niet testen, videokaart is nog niet binnen, maar zo gaat het er dan uitzien)

512 ddr pc2100
Asrock k7s8x
dvd drive
nec 1300
Gf5900xt

de voeding is een premier hitech 300 watt, en ik ben bang dat dat niet genoeg meer is, zo ja, wat raad je me hier voor aan?
LOL :+ , blijkbaar overkill :9

[ Voor 8% gewijzigd door Yellowneck op 09-01-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YellowNeck schreef op 09 januari 2004 @ 17:59:
Heeft iemand verder ervaring met de Thermaltake 420W ActivePFC Silent PurePower, deze is 77 euro dus bevalt mij wel. Heb hier en daar een reviewtje gelezen over de PSU en komt goed uit de bus. Maar heeft iemand hier echte gerbuikerservaringen?

is trouwens PFC, dat is toch na een piekspanning dat de voeding weer opbouwt ofzo, is dat wat eurotjes waar? (denk aan 10-15 euro)
Over de PFC:

Eerlijk gezegd merk ik geen verschil tussen beide soorten voedingen. Misschien kun je je kennis verrijken doormiddel van reviews, maar persoonlijk merk ik geen verschil.
Verwijderd schreef op 09 januari 2004 @ 18:35:

512 ddr pc2100
Asrock k7s8x
dvd drive
nec 1300
Gf5900xt

Nee, dat is inderdaad niet genoeg. Probeer het met een voeding van rond de 350 Watt. Denk hierbij aan de Chieftec 360 Watt of de Enermax 350/360 Watt.

De adviezen van YellowNeck zijn een overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Nou ik wil ook een nieuwe voeding kopen hoor :) Mijn huidige Q-tec 400Watt maakt namelijk EN een takke herrie EN hij geeft zeer slechte voltages met m'n huidige systeem. M'n PC3200 Twinmos/Windbond BH-5 pretested op overclocken wil niet eens meer met slappe timings op 200mhz lopen... Iig sinds ik 2 dikke hardeschijven erin heb gezet, en sindsdien zijn de voltages ook nog slechter. Dus ik denk dat m'n voeding het allemaal niet meer trekt.

Ik zat te twijfelen tussen de volgende 3 voedingen:
• Tagan TG380-U01 380W PSU
• CWT-430ADP 430W PSU
• Tagan TG480-U01 480W PSU

Nou wil ik graag een voeding die erg strakke voltages geeft, ook met een zwaar systeem. En hij moet goed tegen overclocken kunnen :) Nou weet ik dat alle 3 de voedingen daar wel geschikt voor zijn, dus nu weet ik niet welke van de 3 dan te nemen ;)
De Tagan's zijn bijvoorbeeld super goed uitgerust (ook 2x sata, en aangezien ik 2 sata schijven heb...) maar ook weer een stuk duurder dan de CWT...
Dus wie kan mij van 1 van de 3 voedingen overtuigen? :)
Hieronder nog even mijn sysspecs:

• Abit NF7-S Rev 2.0
• Athlon Xp 1700+ @ 10 x 196Mhz = 1960Mhz Vcore 1.725 (voeding trekt dat niet, in mbm geeft ie 1.66V...)
• 2 x 256MB PC3200 Twinmos/Winbond BH-5 @ 196Mhz (eerst deed ie 200mhz @ 11 - 2 - 2 - 2 maar nu dus niet meer :()
• Geforce 4 Ti4200 @ 300mhz core en 620Mhz mem
• 2 x 120GB Western Digital S-ATA 8MB cash
• Lite-on DVD-ROM (16x)
• Hp 9100 Writer
• 2 Enermax Case Fans (80mm)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Laatst online: 10-08 12:38
Hey,

Het systeempje:

*Asus K8V
*AMD Athlon64 3200+
*1024 MB geheugen
*Floppy
*DVD-Brander
*DVD-Speler

hmmm heb ongeveer ook zo een systeempje (nog iéts lichter) en men No-name 300 watt trok het alvast niet. Ga me nu een Enermax 350 watt aanschaffen, zou dit genoeg zijn?
Specs:
ASROCK K7S8X
AMD 2800 XP+ (2,25 GHZ)
512 mb DDR pc3200
Maxtor 80 GB
ATI RADEON 9800 PRO 128 mb
Diskette-drive
cd-rw & DVD-drive
1 casefan
Soundblaster 5.1
toetsenbord & muis
4 USB apparateh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik heb al een tijdje last van gekke BSOD's en als ik mijn PC koud start is het normaal dat ik een keer een BSOD en dat hij daarna (als ik op de reset knop druk) opstart.

Geheugen is noname maar is al een keer vervangen dus ik hoop dat het daar niet aan ligt.
Systeem:
Mobo : Elitegroup K7S5A
Proc : Athlon XP 1800+, niet O/C, standaard koeler.
Mem : 2x512MB PC2700 noname
HDD: 1x Seagate ST34321A (4GB), 1x Seagate ST320413A (20GB)
DVD: 1x HP-DVD100i (DVD+RW)
Video: Asus 8200
USB: Microsoft Intellimouse en Sidewinder
Netwerk: Onboard
Verder geen extra koelers of insteekkaartjes.

Nu heb ik twee voedingen geprobeerd. De BIOS hardware monitor geeft volgende waardes:
AOpen FSP300-60BTChannel Well CWT-235ATX
300 W235 W
Vcore1.7441.744
Vcc 2.52.4642.448
Vcc 3.33.2003.136
Vcc 5V4.8654.945
+12V12.03212.288
SB3V3.4243.344
-12V-11.885-12.377
SB5V5.0263.360

Ik had tot nu toe altijd de AOpen in de PC zitten, maar ik draai nu met de CWT. Asus SmartDoctor geeft nu ook een AGP bus voltage van 3.12V aan, dat komt wel overeen met de VCC 3.3 die de BIOS geeft.

Betekent dit nu dat ik toch maar een nieuwe voeding moet gaan komen? Ik snap niet helemaal dat zelfs de AOpen geen fatsoenlijke 3.3V en 5V kan leveren. Die is misschien een jaar oud.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zotn_Dré schreef op 10 januari 2004 @ 14:12:
[...]

hmmm heb ongeveer ook zo een systeempje (nog iéts lichter) en men No-name 300 watt trok het alvast niet. Ga me nu een Enermax 350 watt aanschaffen, zou dit genoeg zijn?
Specs:
ASROCK K7S8X
AMD 2800 XP+ (2,25 GHZ)
512 mb DDR pc3200
Maxtor 80 GB
Diskette-drive
cd-rw & DVD-drive
1 casefan
Soundblaster 5.1
toetsenbord & muis
4 USB apparateh
er zit al veel verschil tussen een No-name en een goed merk (bv Enermax). Die 350W trekt het waarschijnlijk wel maar heb je niet liever wat vermogen over?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2004 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Ok, ik sta op het punt om er een te gaan bestellen.
Gaat tussen deze:
• 460W Enermax EG465AX-VE(G) FMA €99
• 480W Thermaltake Silent PurePower Xaser Edition Silver €92
• 430W CWT-430ADP Low Noise, 2 fans, A-PFC €78
• 420W Thermaltake Silent PurePower ActivePFC €79
• of een ander suggestie?

Is dit te weinig of een overkill voor dit systeempje:
  • AMD Athlon XP 2500+ @ 3200+ (B) Vcore 1.75
  • 2 X 256MB Dual Channel Twinmos
  • Chaintech 7NJS Zenith Nforce 2 Turbo
  • Club3D Geforce FX5900XT (430/780?)
  • Maxtor 40GB 7200RPM
  • Maxtor Diamond 9 120GB 8MB 7200RPM
  • DVD-ROM + CDRW + DISKETTE
  • Zalman Fancontroller (wordt Enermax A8)
  • 5*80x80 Fans + 2 LaserLeds
  • 2 PCI kaarten
  • 3 aangesloten USB app. en 1 Firewire.

[ Voor 107% gewijzigd door Yellowneck op 10-01-2004 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
En als ik bij www.pcglobe.nl bestel.. en dan de volgende kast neem:

Miditower FC-MA08ALB Zwart

Dat is wel een 350W, maar er staat geen merk bij... dan toch maar voor die Aopen 300W gaan? Of zou die 350W beter zijn?

En ik kom net ook deze kast tegen:

Chieftec Matrix Miditower € 97,00 10
Zilver / 360Watt PSU / Firew. USB

K kan dr alleen geen plaatje bij vinden... is het zo'n kast met zo'n schuifpaneel?

[ Voor 32% gewijzigd door gangsterjoey op 11-01-2004 12:20 ]

|| Specs ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McFlipp schreef op 10 januari 2004 @ 13:48:
Nou ik wil ook een nieuwe voeding kopen hoor :) Mijn huidige Q-tec 400Watt maakt namelijk EN een takke herrie EN hij geeft zeer slechte voltages met m'n huidige systeem. M'n PC3200 Twinmos/Windbond BH-5 pretested op overclocken wil niet eens meer met slappe timings op 200mhz lopen... Iig sinds ik 2 dikke hardeschijven erin heb gezet, en sindsdien zijn de voltages ook nog slechter. Dus ik denk dat m'n voeding het allemaal niet meer trekt.

Ik zat te twijfelen tussen de volgende 3 voedingen:
• Tagan TG380-U01 380W PSU
• CWT-430ADP 430W PSU
• Tagan TG480-U01 480W PSU

Nou wil ik graag een voeding die erg strakke voltages geeft, ook met een zwaar systeem. En hij moet goed tegen overclocken kunnen :) Nou weet ik dat alle 3 de voedingen daar wel geschikt voor zijn, dus nu weet ik niet welke van de 3 dan te nemen ;)
De Tagan's zijn bijvoorbeeld super goed uitgerust (ook 2x sata, en aangezien ik 2 sata schijven heb...) maar ook weer een stuk duurder dan de CWT...
Dus wie kan mij van 1 van de 3 voedingen overtuigen? :)
Hieronder nog even mijn sysspecs:

• Abit NF7-S Rev 2.0
• Athlon Xp 1700+ @ 10 x 196Mhz = 1960Mhz Vcore 1.725 (voeding trekt dat niet, in mbm geeft ie 1.66V...)
• 2 x 256MB PC3200 Twinmos/Winbond BH-5 @ 196Mhz (eerst deed ie 200mhz @ 11 - 2 - 2 - 2 maar nu dus niet meer :()
• Geforce 4 Ti4200 @ 300mhz core en 620Mhz mem
• 2 x 120GB Western Digital S-ATA 8MB cash
• Lite-on DVD-ROM (16x)
• Hp 9100 Writer
• 2 Enermax Case Fans (80mm)
Dan zou ik toch maar voor de duurste van de drie gaan. Deze voeding heb ik ook (Tagan 480 Watt) en hij bevalt me zeer goed. Hij is stil, stabiel en goed voor het overclocken. Je kunt eventueel voor de 330 Watt van Tagan gaan, maar dan kan ik je niet garanderen dat je over kunt clocken. Ik vrees dat je dan namelijk tegen het maximum van de voeding aanzit. De CWT levert op papier genoeg sap voor jou eisen/wensen, maar mijn ervaring met CWT is wat slechter als met Tagan.

Aan jou dus de keuze welke van de twee (Tagan 480 Watt of CWT 430 Watt) je kiest. Denk aan mijn advies, reviews, dit topic, enz. :)
Zotn_Dré schreef op 10 januari 2004 @ 14:12:
[...]

Specs:
ASROCK K7S8X
AMD 2800 XP+ (2,25 GHZ)
512 mb DDR pc3200
Maxtor 80 GB
Diskette-drive
cd-rw & DVD-drive
1 casefan
Soundblaster 5.1
toetsenbord & muis
4 USB apparateh
Ja, dat zal hij aankunnen. Je hebt zelfs nog wat ruimte over voor de toekomst, dat toch best belangrijk is en vaak vergeten wordt.
mdeen schreef op 10 januari 2004 @ 14:58:
Ik heb al een tijdje last van gekke BSOD's en als ik mijn PC koud start is het normaal dat ik een keer een BSOD en dat hij daarna (als ik op de reset knop druk) opstart.

Geheugen is noname maar is al een keer vervangen dus ik hoop dat het daar niet aan ligt.
Systeem:
Mobo : Elitegroup K7S5A
Proc : Athlon XP 1800+, niet O/C, standaard koeler.
Mem : 2x512MB PC2700 noname
HDD: 1x Seagate ST34321A (4GB), 1x Seagate ST320413A (20GB)
DVD: 1x HP-DVD100i (DVD+RW)
Video: Asus 8200
USB: Microsoft Intellimouse en Sidewinder
Netwerk: Onboard
Verder geen extra koelers of insteekkaartjes.

Nu heb ik twee voedingen geprobeerd. De BIOS hardware monitor geeft volgende waardes:
AOpen FSP300-60BTChannel Well CWT-235ATX
300 W235 W
Vcore1.7441.744
Vcc 2.52.4642.448
Vcc 3.33.2003.136
Vcc 5V4.8654.945
+12V12.03212.288
SB3V3.4243.344
-12V-11.885-12.377
SB5V5.0263.360

Ik had tot nu toe altijd de AOpen in de PC zitten, maar ik draai nu met de CWT. Asus SmartDoctor geeft nu ook een AGP bus voltage van 3.12V aan, dat komt wel overeen met de VCC 3.3 die de BIOS geeft.

Betekent dit nu dat ik toch maar een nieuwe voeding moet gaan komen? Ik snap niet helemaal dat zelfs de AOpen geen fatsoenlijke 3.3V en 5V kan leveren. Die is misschien een jaar oud.
Ik denk dat het probleem niet ligt bij de voeding, maar bij een ander probleem. Die voltages zien er goed uit, zowel voor de AOpen als de CWT. Ik acht de kans klein dat het probleem bij je voeding ligt.
YellowNeck schreef op 10 januari 2004 @ 18:34:
Ok, ik sta op het punt om er een te gaan bestellen.
Gaat tussen deze:
• 460W Enermax EG465AX-VE(G) FMA €99
• 480W Thermaltake Silent PurePower Xaser Edition Silver €92
• 430W CWT-430ADP Low Noise, 2 fans, A-PFC €78
• 420W Thermaltake Silent PurePower ActivePFC €79
• of een ander suggestie?

Is dit te weinig of een overkill voor dit systeempje:
  • AMD Athlon XP 2500+ @ 3200+ (B) Vcore 1.75
  • 2 X 256MB Dual Channel Twinmos
  • Chaintech 7NJS Zenith Nforce 2 Turbo
  • Club3D Geforce FX5900XT (430/780?)
  • Maxtor 40GB 7200RPM
  • Maxtor Diamond 9 120GB 8MB 7200RPM
  • DVD-ROM + CDRW + DISKETTE
  • Zalman Fancontroller (wordt Enermax A8)
  • 5*80x80 Fans + 2 LaserLeds
  • 2 PCI kaarten
  • 3 aangesloten USB app. en 1 Firewire.
Met alle voeding zit je aardig goed. Misschien is het een kleine overkill, maar dan kun je er in ieder geval nog even mee vooruit. De voeding die ik mis in dot (mooie) rijtje, is de Zalman 400 Watt. Deze is namelijk perfect voor dit systeem, zonder dat het een echte overkill is.

Aan jou de keuze welke voeding je kiest. Ze zijn in ieder geval allemaal geschikt. Ik denk dat dit topic en reviews bij jou wel een doorslag kunnen geven.
gangsterjoey schreef op 11 januari 2004 @ 12:08:
En als ik bij www.pcglobe.nl bestel.. en dan de volgende kast neem:

Miditower FC-MA08ALB Zwart

Dat is wel een 350W, maar er staat geen merk bij... dan toch maar voor die Aopen 300W gaan? Of zou die 350W beter zijn?

En ik kom net ook deze kast tegen:

Chieftec Matrix Miditower € 97,00 10
Zilver / 360Watt PSU / Firew. USB

K kan dr alleen geen plaatje bij vinden... is het zo'n kast met zo'n schuifpaneel?
Ik zou toch maar voor de AOpen 300 Watt gaan. Je weet namelijk niet wat voor voeding je aantreft in de Miditower. En geloof me, die 300 Watt van AOpen kan jou systeem wel baas.

Ik zie net dat je de Chieftec 360 Watt begevoegd hebt. Deze is natuurlijk nog beter en een garantie voor de toekomst. Op de productsite van Chieftec staan wel foto's en specs van de kast/voeding. Kijk daar even naar zou ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irby
  • Laatst online: 00:33
Ik heb binnenkort een Sapphire 9800Pro, en ik zou wel willen weten of mijn Enermax 350 dat aankan, aangezien de voltages nu al niet echt super zijn:

- AMD XP 2600+ @ 2250 MHz
- A7N8X Deluxe
- 2x 256 MB GEIL Ultra
- 2x Maxtor 120GB
- 1x plextor 504 dvdbrander
- 1x aopen dvdspeler
- floppystation
- Asus Geforce 3 ti200
- 5 casefans

M'n voltages:

12v: 11.55 - 11.87
5v: 4.78 - 4.89
3.3v: 3.36 - 3.41
-12v: -12.07 - -12.20
-5v: -5.06 - -5.12

Zoals je ziet is de 12 voltlijn niet echt super, zou m'n voedinkje de 9800pro wel aankunnen?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik zie dat er veel vragen zijn over Levicom.

Nu heb ik laatst een Levicom Xalien 500 Watt gekocht.

De specs zijn:
5 Volt lijn: 30 A
3.3 Volt lijn: 28 A
12 Volt lijn: 34 A

3.3 + 5 volt total output max: 200 Watt
3.3 + 5 + 12 Volt total output max: 480 Watt.

Alle reviews in duits

Nou is deze review niet echt positief over de voeding:
http://www.teccentral.de/artikel/artikel_266_s1.html vooral bij overklokken zakt de 3.3 volt in.

Maar in deze review staat weer dat de lijnen zo stabiel zijn als maar kan
http://www.alltests.de/ha...ible/levicom_xalien_1.php bij load max afwijking van 3.3 volt nog geen 2%

En tot slot deze review is
http://www.modding-faq.de/index.php?testid=69&page=1
de 3.3 volt ook een beetje de zwakste. Maar oordeel niet echt zwak.

Mijn Systeem:
AMD 2400+
512 MB 266 Mhz DDR
Geforce 4 Ti 4600
Sb audigy
Tv kaart Pctv Rave
8 casefans
1x 160 gig Hitachi
Floppy drive
Audigy drive
Liteon Fikker
Creative DVD
2 CCFL's Groen
Usb webcam + toetsenbord usb hub zit scanner op aangesloten maar niet de voeding ervan.

Zal vanavond effe de waarden posten.

[ Voor 18% gewijzigd door REDFISH op 11-01-2004 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
I.R. Butcher schreef op 11 januari 2004 @ 13:41:
Ik heb binnenkort een Sapphire 9800Pro, en ik zou wel willen weten of mijn Enermax 350 dat aankan, aangezien de voltages nu al niet echt super zijn:

- AMD XP 2600+ @ 2250 MHz
- A7N8X Deluxe
- 2x 256 MB GEIL Ultra
- 2x Maxtor 120GB
- 1x plextor 504 dvdbrander
- 1x aopen dvdspeler
- floppystation
- Asus Geforce 3 ti200
- 5 casefans

M'n voltages:

12v: 11.55 - 11.87
5v: 4.78 - 4.89
3.3v: 3.36 - 3.41
-12v: -12.07 - -12.20
-5v: -5.06 - -5.12

Zoals je ziet is de 12 voltlijn niet echt super, zou m'n voedinkje de 9800pro wel aankunnen?
Dat breng ik in twijfel, aangezien de ATI wel iets meer eet dan de GeForce. Wel vreemd dat je voeding deze voltages geeft. Hij moet het systeem eigenlijk wel aankunnen, ook met de nieuwe videokaart erbij. Waarmee heb je deze voltages afgelezen :? Merk je ook instabiliteit van het huidige systeem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Verwijderd schreef op 11 januari 2004 @ 12:27:
[...]
Dan zou ik toch maar voor de duurste van de drie gaan. Deze voeding heb ik ook (Tagan 480 Watt) en hij bevalt me zeer goed. Hij is stil, stabiel en goed voor het overclocken. Je kunt eventueel voor de 330 Watt van Tagan gaan, maar dan kan ik je niet garanderen dat je over kunt clocken. Ik vrees dat je dan namelijk tegen het maximum van de voeding aanzit. De CWT levert op papier genoeg sap voor jou eisen/wensen, maar mijn ervaring met CWT is wat slechter als met Tagan.

Aan jou dus de keuze welke van de twee (Tagan 480 Watt of CWT 430 Watt) je kiest. Denk aan mijn advies, reviews, dit topic, enz. :)
Mja maar die Tagan 480Watt is wel het duurst :) En hij weegt 3 kilo...
En ik had een review gelezen waar ie niet enorm goed presteerde (wel goed, maar hij werd vergeleken met een andere waar ik nog nooit van had gehoord, en die presteerde beter). En als ik dan dit lees over de CWT:
Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 20:28:
’Mijn systeem draait perfect op een … voeding.’ (Ervaringen delen)
Zorg dat je een duidelijk opsomming geeft van je systeem

• Geef duidelijk aan wat je draait op dat systeem
• Geef ook aan of je systeem is overgeclockt of niet
• En natuurlijk wat voor voeding (Wattage, merk en type)
• Andere noemenswaardige zaken

Ok..ik heb een CWT 380ADP-PFC. Het is een voeding a la Antec. Zeer hoge kwaliteit en gemaakt door Sino-Tech.

[afbeelding]

Specs: hier

Wat hangt eraan?

Elke dag gebruik:
• XP2500+ @ 2300MHz 1.75V
• Abit NF7-S @ 220MHz 1.8V / 2.7V (Vdd / Vdimm)
• GF FX5200
• LiteOn 52x brandertje
• Maxtor D740X

Niet heel veel dus, maar deze voeding geeft dus geen krimp bij de volgende specs:
• XP2500+ @ 2618MHz 2.27V
• Abit NF7-S @ 238MHz 1.85V / 3.25V / 3.3V mod =>3.50V

Zeker niet slecht voor een 380 watter! Vooral die Vcore zal menig voedinkje doen inkakken. Destijds heb ik er bijna 100 euro voor betaald..ondertussen kosten ze rond de 70.

Ik heb ook een Chieftec 340 trouwens. Ik heb ooit eens mn OC'ed systeem daarop laten draaien.. Dat was geen succes.

Ow en 3% afwijking op alle 3 de lijnen.. :)
Dan heb ik toch zo mijn twijfels :)
Maar jij had niet zulke goede ervaringen met CWT? Wat was er dan? :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
McFlipp schreef op 11 januari 2004 @ 16:03:
[...]

Dan heb ik toch zo mijn twijfels :)
Maar jij had niet zulke goede ervaringen met CWT? Wat was er dan? :)
Ik heb tweemaal te maken gehad met een CWT voeding. Dan heb ik het over de wat oudere voedingen (van twee jaar geleden). In beide gevallen produceerden de voedingen hete lucht. Bij de ene voeding kwam de 5 volt lijn constant onder de maximale afwijking (met meerdere programma's gemeten ~ 4,45 V) en bij de andere kwam de 12 volt lijn constant boven de maximale afwijking (met meerdere programma's gemeten ~ 12,65 V).

Het kan zijn dat ik net pech heb gehad met deze voeding, maar dat kan ik ook niet met zekerheid zeggen.

Succes met je keuze. :)
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.