Ik heb hier een systeem staan met de volgende stuff :
Epox 8k7a
AMD XP 1700+
512 MB DDR Danelec
Leadtek GF4 Ti4600 128 MB
120 Gig Maxtor 8mb
Nu heb ik het probleem dat als ik hem na een tijdje uit heb laten staan ( slapen, school ) dat hij niet meer opstart.
Hij gaat wel aan en alles draait maar geen piep.
Als ik hem dan een stukje laat draaien en dan op de reset knop druk doet hij het wel.
Op de moederboard display gaf hij C1 aan.
Op de EpoX site gaf hij dit aan
Weet iemand wat het is ?
Of is het echt het geheugen ?
Ik heb het nog niet getest omdat ik geen extra geheugen even heb en hij doet het alleen als hij koud is en dan moet ik hem dus 1 uur uit laten staan ofzo
Beetje moeilijk testen
Het moederbord is trouwens in oktober vervangen maar weet niet of het daar aan ligt, ik denk toch eerder aan geheugen maar denk kan het mischien beter eerst hier vragen.
Mischien iemand met een gelijk probleem ?
Epox 8k7a
AMD XP 1700+
512 MB DDR Danelec
Leadtek GF4 Ti4600 128 MB
120 Gig Maxtor 8mb
Nu heb ik het probleem dat als ik hem na een tijdje uit heb laten staan ( slapen, school ) dat hij niet meer opstart.
Hij gaat wel aan en alles draait maar geen piep.
Als ik hem dan een stukje laat draaien en dan op de reset knop druk doet hij het wel.
Op de moederboard display gaf hij C1 aan.
Op de EpoX site gaf hij dit aan
En nu gaf hij vanmorgen ook aan de CMOS defaults zijn restored omdat ze een checksum gaven ( maar dit komt waarschijnlijk omdat hij freezde toen hij windows laadde ? )C1 - C5 or E1 - EE
Memory inserted wrong.
Memory compatibility problem.
Memory bad.
SPD data incorrect.
Make sure memory is installed correctly.
Swap memory.
Weet iemand wat het is ?
Of is het echt het geheugen ?
Ik heb het nog niet getest omdat ik geen extra geheugen even heb en hij doet het alleen als hij koud is en dan moet ik hem dus 1 uur uit laten staan ofzo
Beetje moeilijk testen
Het moederbord is trouwens in oktober vervangen maar weet niet of het daar aan ligt, ik denk toch eerder aan geheugen maar denk kan het mischien beter eerst hier vragen.
Mischien iemand met een gelijk probleem ?
edit:
Hmm volgens mij moest ik deze in Processors, Mobo's & Geheugen posten
Hmm volgens mij moest ik deze in Processors, Mobo's & Geheugen posten
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2003 12:37 ]