Anoniem: 75994 schreef op 04 november 2003 @ 16:25:
[...]
400 Watt is een perfecte voeding voor jou systeem. Ik zou gewoon wederom voor de Antec gaan, zeker omdat Antec een van de beste voedingen heeft. Daarnaast is de kans dat je een tweede defecte Antec koopt zo klein, dat de kans nog groter is dat er vandaag of morgen een KLM-vliegtuig je huis ramt.

Dan zou ik hem en z'n buren toch aanraden te verhuizen
Mijn
6 weken oude (!!!!!!!!!!!!!) Antec SL400 400watt P4 PSU "went with a bang". Zelfde verhaal als QED - ik had zo'n vermoeden dus ff alles los gehaald, stekker eruit, stop weer "aangezet" (tis zo'n schakelaar ding) .. stekker erin en ja hoor, stop er weer uit.
Ik wist wel weer genoeg.. En dat vind ik erg jammer. Ik heb zelf al jaren een Antec SX1030BEC kast en mijn oorspronkelijke Antec SX303 300watt PSU ligt op zolder omdat deze niet P4 compatible is. Maar nooit problemen mee gehad.. ik heb expres deze Antec SL400 gehaald omdat ik gewoon een Antec voeding wilde.
Nu blijkt de SL400 dus echt een brakke voeding te zijn, of er is sprake van een brakke serie.
@ QED kan je zien wat de Manufacture Date van je voeding is? Misschien is het eentje uit dezelfde serie.
Los van het feit dat ik de bon even kwijt ben (ja ja, ik weet het..

) weet ik niet helemaal goed wat ik moet doen. De winkel waar ik de voeding gehaald heb, heeft deze Antec voor mij uit een Antec kast gehaald.. ze hebben geen losse Antec voedingen, alleen Q-Tec en dat lijkt me niets (maar what's in a name, koop ik een A-merk Antec voeding en heb ik dit!). En als ik dan wel een andere SL400 krijg... dan ben ik bang dat ik straks weer dit probleem heb.
Ik zit er nu aan te denken om bij Mycom (is voor mij dichtbij) een Aopen 350 of 400 watt PSU te halen. Die 400 watter is alleen wel 91 euro en het geld groeit me even niet om m'n rug.. de 350 watter is 30 euro goedkoper.
Nu zijn mijn vragen:
1) zijn die Aopen 350/400 Watt Ultra Quiet voedingen 'goed spul' en bovenal .. betrouwbaar?
2) Is een Aopen 350 watter genoeg voor dit systeem:
P4 2.6Ghz (HT/800Mhz FSB), P4P800, 512MB PC3200 DDR400
MSI GF FX5700 Ultra 128MB, SB Live!, NCR810 SCSI-II
Maxtor 120GB ATA133 8Mb Cache
Maxtor 40GB ATA133
MSI DVD+/-RW 4x IDE
Philips DVD/CD-ROM (5x, 32x) IDE
Antec SX1030BEC kast met 4x Antec 80mm fan
Ik heb niets geoc'd en alles loopt op z'n default voltage.
3) Zijn er nog meer mensen met een defecte Antec SL400?
4) Mocht er daadwerkelijk schade zijn ontstaan aan andere onderdelen van mijn PC, kan ik daar een partij verantwoordelijk voor stellen?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)