Laptop LCD aan VGA-kaart

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 175.009 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 22:52
Geen matches
[offtopic] www.driversheaven.com ging ik vroeger wel is heen, weet niet eens of het nog bestaat... maar kun je wel ff proberen :) [/offtopic]

bestaat niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door Bliep op 03-11-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160003

Matched: laptop
hallow

ik ben nu ook net bezig om een laptop beeld te maken voor me pc.. allen nu heb ik een probleem. het is een snelle pc.. AMD athlon 64 X2 3800+ enzow. redelijk snel :P . heb allen nog geen video kaart.. nu was ik opzoek naar een PCI-E kaart met VASA maar die bestaat helmaal niet d8 ik. :'( .

dus het lukt het nooit |:( .

ik had gelezen dat een DVI uitgang wel gaat.
van wat ik heb gelezen kan ik alles gwoon aansluiten allen moet ik dan weerstande tusse plaatsen.
maar tusse welke moet ik dat doen en hoeveel ohm dan?
Klopt dan dat ik mijn LCD op mijn DVI kan aansluiten zonder iets (allen weerstantjes) er tussen?????

groet bram

EDIT:
heef iemand ook info over de backlicht van een compaq armada e500.. want er zitte 6 draadjes aan en ik kan nergens info vinden over hoe je die aan moet sluiten. (heb al gegoogeld)

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 160003 op 12-11-2005 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
nog effe een postje.. :)

was beetje aan het googlen..
kwam ik dit tegen
http://forum.hardware.fr/...PHOTOS-sujet-236349-3.htm
het is frans dus kan er zelf niet veel mee.. maar wat ik er van begrijp pakken ze een LCD beeldje van een PSone (zoon ding dat je achter in klikt) en sluiten ze daar gelijk en VGA cabel op aan :P .
en dan zouw hij gelijk wergen als 2e beeld

als het werk zouw het wel dol zijn 8)
weet allen niet hoe duur zoon PSone schermpje kost

heef iemand hier al ervaaring mee?

mzzls bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-11-2023

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Geen matches
@bram2202: http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools
nu kan je t wel lezen 8)7 ik denk niet dat ze doen wat jij bedoelt.....

target assimilated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
jha nu kan ik het wel lezen. ;) . allen tot de helft dan word het weer frans.. :(

maar volgsmijn werkt dat wel direct een kabel aansluiten.. want ik had nog ergens een forum gelezen(ben de link kwijt) daar deden ze dat ook op en werke perfect

EDIT:

heb de link gevonde :P
http://216.239.39.104/tra...html&prev=/language_tools

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 160003 op 12-11-2005 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 22:52
Geen matches
Bliep schreef op donderdag 03 november 2005 @ 20:47:
Ik ben nu al een heel eind door dit topic. Maar had nadat ik de startpost gelezen al zoiets van: waarom hebben ze het toch steeds over kleurtjes? :?

Ik heb hier een 'Sharp lq9d011' Heb al een datasheet en al, maar ben nu radeloos waar het verder gaat... kan iemand dit verloren karretje mischien weer het spoor ophelpen? :P
ik schop nog een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hej Killerhis...

hoe heb jij je backlight aan gekregen.. ik half internat af lopen zoeken 8)7 . en alles door zitten meten maar ik komt er niet uit :(

pleas help me :P

mzzls bram
Anoniem: 12271 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 00:18:
[...]

Even kort.. JA! Probleem is, is dat je datasheet zoekt van een videokaart en die bestaan niet (zo ver ik weet).. wat je moet doen... de datasheets van de chips op DE videokaart zoeken. Ik heb een oude Viper-II, na wat zoekwerk vond ik uit dat op de "TV-Out Chip" RGB signalen worden toegevoegd.. dus kwestie van aftappen.. alleen is dat wel lastig op een klein 80 pins smd chipje... maar niet onmogelijk 8)

[...]

Ik ben al weken voor jullie uit >:) .... aangezien er ineens veel mensen geïnteresseerd zijn in LVDS zal ik mijn vindingen van heden publiceren.

Ik zelf bezit een Sanyo TM121SV-02L03 uit een defecte Compaq.. met LVDS ingangen :'( .. aangezien NIEMAND dit probleem goedkoop heeft opgelost voor knutselaars, ben ik er maar zelf aan begonnen :*)

[afbeelding]mijn Sanyo TFT schermpje 800x600 LVDS

Na wat zoekwerk op internet vond ik deze datasheet.. is van de grote broer, maar het geeft mij inzicht over hoe Sanyo de RGB lijnen versturen via LVDS. Gelukkig houden zij zich aan de standaard.

Die blauwe connector aan mijn backlight heb ik zelf gesoldeerd, zo was ik in staat om mijn backlight zelf te voeden via een aparte schakeling (backlight uitgevogeld door te meten en te testen B) )

Nou door de achterkant van mijn scherm te bestuderen ben ik achtergekomen wat voor type LVDS mijn scherm gebruikt. Het maakt gebruik van een 24-bits LVDS.. dat betekend dat het 6 bits heeft voor elke kleur en dan nog Hsync, Vsync en ENABLE.

De originele chip die op de scherm zit is van National Semiconductors, de DS90CF383 maar die is moeilijk te samplen voor de gemiddelde Nederlander (mij is het wel gelukt, via mijn stage bedrijf :7 ).. maar grote nadeel van deze IC is dat ze maar 3.3V ingangssignalen mogen hebben (en VESA is 5V)

[afbeelding]achterkant van mijn schermpje

...echter heeft Texas Instruments de SN65LVDS95 en Maxim de MAX9215 die dezelfde pinout hebben, op zelfde manier werken en WEL 5V ingangssignalen aankunnen (en makkelijk te samplen _/-\o_ )

Na het ontvangen van alle samples en de datasheets te hebben gelezen.. heb ik de MAX9215 gekozen.. omdat hij grotere pinnen heeft wat makkelijker soldeert :P... dus ben ik aan het werk gegaan en ben gekomen met dit LVDS bordje...

[afbeelding]bovenkant
[afbeelding]onderkant 8)7

In de zwarte connector gaan digitale RGB, Hsync, Vsync, CLK en ENABLE signalen op.. witte connector is LVDS uitgang (dus dat gaat naar de TFT scherm)... Ik heb de originele flatcable van de beeldscherm gesloopt (was toch al kapot) en heb op creative manier de connector aan een standaard dikke flatcable vastgemaakt.. echter was de batterij van camera op dus geen foto..

Nou is dit een prototype en zoals je ziet heb ik al wat fouten opgelost. Ik had eerst 2 voedingen (LDO's) die 5V omzette naar 3.3V voor de TFT scherm en de LVDS IC.. echter bleek mijn TFT scherm meer dan 350mA nodig te hebben (max. van mijn 3.3 voedingtje) dus moesten ze eruit (vandaar al die draadjes).

Na vele uren solderen, fout zoeken en testen.. werkt mijn LVDS ding eindelijk... echter moet ik nog een betrouwbare manier vinden om de LVDS signalen naar de TFT scherm te krijgen. Het bordje spuugt wel de goede LVDS signalen uit.. maar de TFT scherm ontvangt crap (komt door ruis, gemeten met oscilloscoop).. ik heb namelijk geen rekening gehouden dat er 65Mhz signalen over het bordje lopen.. anders had ik wel ground vlakken gebruikt |:(

Waneer het helemaal werkt horen jullie het wel.. mensen met ideeën.. spuug ze er uit.. vragen, ik probeer ze te beantwoorden.

PS: als dit werkt wil ik een Video ADC bouwen die VGA/DVI signalen omzet naar digitale RGB :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 18:23
Geen matches
hmz... misschien is een lvds conector wat op een via mII bordje iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-03 21:00

Cs_Alpha

Dus...

Geen matches
Hallo,

Ik heb onlangs een touchscreen TFT schermpje gekregen van mijn schoonvader. Het scherm wordt normaal gebruikt in medische systemen van Phillips en heeft één aansluitsnoer voor het signaal en voeding.

Nadat ik het ding open geschroefd had vond ik een NEC NL6448AC33-29 TFT, aangesloten op een losse LVDS Receiver van Kontron. Ik begrijp na het lezen van dit topic dat het gebruiken van de LVDS interface nogal ingewikkeld is en aangezien dit een losse print is kan ik hem dus vrij gemakkelijk omzeilen.

Volgens de datasheets van de TFT gebruikt het voor elke kleur "Digital 6-bit RGB". Heeft iemand hier ervaring mee? De pinout van dit LCD is als volgt:

1 GND Ground (SG)Note 4
2 CLK Dot clock
3 Hsync Horizontal sync.
4 Vsync Vertical sync.
5 GND GroundNote 4
6 R0 Red data (LSB)
7 R1 Red data
8 R2 Red data
9 R3 Red data
10 R4 Red data
11 R5 Red data (MSB)
12 GND Ground Note 4
13 G0 Green data (LSB)
14 G1 Green data
15 G2 Green data
16 G3 Green data
17 G4 Green data
18 G5 Green data (MSB)
19 GND GroundNote 4
20 B0 Blue data (LSB)
21 B1 Blue data
22 B2 Blue data
23 B3 Blue data
24 B4 Blue data
25 B5 Blue data (MSB)
26 GND Ground Note 4
27 DE Data enableNote 2
28 VCC Power supplyNote 1
29 VCC Power supplyNote 1
30 N. C. Non-connection
31 DPS Scan direction selectNote 3

Datasheet LCD:
http://www.ortodoxism.ro/datasheets/nec/NL6448AC33-29.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:22

Super_ik

haklust!

Geen matches
dat lcd kun je waarschijnlijk zo aansluiten op de vesa connector, lees ff t begin van t topic door om te lezen hoe.

ps. weet je welk medisch systeem van philips?

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Geen matches
Super_ik schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:17:
dat lcd kun je waarschijnlijk zo aansluiten op de vesa connector, lees ff t begin van t topic door om te lezen hoe.

ps. weet je welk medisch systeem van philips?
Een Vesa connector heeft maar 6 bits voor alle kleuren... (2 per kleur). Mijn LCD heeft er in totaal 18 nodig (6 bits per kleur), zoals je kunt zien aan de pinout.

En nee, ik weet niet uit welk medisch systeem. En als ik het wist dan had ik er niet veel aan aangezien de technische gegevens van deze systemen alleen toegankelijk zijn voor werknemers van Philips Medical Systems..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJup
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05 01:10
Geen matches
Sorry, niet zinvolle vraag....

[ Voor 96% gewijzigd door BJup op 02-12-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

Cs_Alpha schreef op maandag 21 november 2005 @ 22:49:
[...]

Een Vesa connector heeft maar 6 bits voor alle kleuren... (2 per kleur). Mijn LCD heeft er in totaal 18 nodig (6 bits per kleur), zoals je kunt zien aan de pinout.

En nee, ik weet niet uit welk medisch systeem. En als ik het wist dan had ik er niet veel aan aangezien de technische gegevens van deze systemen alleen toegankelijk zijn voor werknemers van Philips Medical Systems..
zoals je in de start post had kunnen lezen dus, hoe je dit moet aansluiten.
Sprite_tm in "Laptop LCD aan VGA-kaart" |:( |:( |:( |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Super_ik op 22-11-2005 09:23 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs_Alpha

Cs_Alpha

Dus...

Super_ik schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:20:
[...]
zoals je in de start post had kunnen lezen dus, hoe je dit moet aansluiten.
Sprite_tm in "Laptop LCD aan VGA-kaart" |:( |:( |:( |:(
Zozo sorry hoor... ik had er inderdaad overheen gelezen dat als je meerdere pinnen voor elke kleur hebt, je het toch kan gebruiken als 16 kleuren display.. dat zal ik eens gaan proberen. Alleen hoop ik dat er toch andere manieren zijn om alle 262,144 kleuren te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

Geen matches
dude :| lees t topic dan. |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJup
Geen matches
Sorry, verwijzing naar niet zinvolle vraag :)

[ Voor 87% gewijzigd door BJup op 02-12-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Geen matches
Cs_Alpha schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 12:53:
[...]

Zozo sorry hoor... ik had er inderdaad overheen gelezen dat als je meerdere pinnen voor elke kleur hebt, je het toch kan gebruiken als 16 kleuren display.. dat zal ik eens gaan proberen. Alleen hoop ik dat er toch andere manieren zijn om alle 262,144 kleuren te gebruiken..
Als je de juiste videokaart hebt, kan dat. Lees mijn reacties maar eens na (pagina 22 t/m 25 van dit topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:09

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Vorige week kwam ik de onderstaande lcd tegen, het is lcd van een trust laptop. Omdat de rest van de laptop al door iemand anders gesloopt was kon ik niet precies zien wat voor lcd het is. Is dit een lcd met een VESA aansluiting of is het monochrome? En is dit eventueel nog makkelijk aan te sluiten zonder al te veel elektronica?

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/6262/p10101273hr.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161780

Geen matches
Ik heb een TM121SV-02L01 TFT scherm...
Ik heb alles aangesoten volgens de pinout...

Nu krijg ik alleen zwart beeld te zien, en soms een iets lichter beeld (bijv. tijdens het opstarten van Win98)
De backlight werkt al...
Ik heb alleen GND 1 en 3 aangesloten, zal dit iets uitmaken?

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 161780 op 01-12-2005 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-05 22:11
Geen matches
Altijd alle grounds aansluiten, dit moet altijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maijn Buu
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08-2021
Geen matches
Ik heb een ibm thinkpad schermpje liggen die ik wil aansluiten. Nou heb ik gezien dat voor iedere kleur 6 bits zijn. Voor rood R0 t/m R5 zo ook voor blauw en groen. De vesa connector heeft echter niet zoveel aansluitingen. Hoe zit dit eigenlijk? Op een oude videokaart ( een 3dfx banshee :) ) heb ik een 40 polige connector zitten. Kan iemand we vertellen hoe het met die connector zit?

Buu, Boe whats the difference

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:00
Geen matches
Misschien dat ik erover heen lees, maar je kan eigenlijk niet een vga kabel monteren aan je lcd dat je hem aan iedere pc kan hangen. Het is dus echt afhankelijk van je videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJup
Maijn Buu schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:16:
Ik heb een ibm thinkpad schermpje liggen die ik wil aansluiten. Nou heb ik gezien dat voor iedere kleur 6 bits zijn. Voor rood R0 t/m R5 zo ook voor blauw en groen. De vesa connector heeft echter niet zoveel aansluitingen. Hoe zit dit eigenlijk? Op een oude videokaart ( een 3dfx banshee :) ) heb ik een 40 polige connector zitten. Kan iemand we vertellen hoe het met die connector zit?
Daar is drie posts eerder ook al naar gevraagd:
Super_ik in "Laptop LCD aan VGA-kaart"

Maar 't kan dus wel... Gewoon even startpost lezen :)

[ Voor 3% gewijzigd door BJup op 02-12-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJup
Oesie schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:08:
Misschien dat ik erover heen lees, maar je kan eigenlijk niet een vga kabel monteren aan je lcd dat je hem aan iedere pc kan hangen. Het is dus echt afhankelijk van je videokaart?
Aan sommige LCD's kun je heel goed een VGA kabel monteren, die je vervolgens aan practisch elke PC kunt hangen. Maar bij de LCD's waar we het nu over hebben -veelal uit oude laptops geloopt- kan dat idd niet. Je moet dan een aansluiting binnenin je PC gebruiken, die ook nog eens niet op alle videokaarten zit. Maar hey, dat staat eigenlijk best duidelijk aan het begin van dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJup
Geen matches
Jah, ik weet dat er een 'edit' knop bestaat, maar ik dacht: per puntje maar even reageren :)

Wat ik me afvraag: Is er iemand vanplan / al bezig om alle info uit dit topic eens te verwerken in 1 duidelijke post, of niet? Ik denk dat dit een hele boel nazoekwerk, en daarmee ook minder relevante vragen scheelt... De start is perfect, maar alle andere info staat best wel onoverzichtelijk door het topic, omringd door allerhande niet terzake doende vragen en opmerkingen.

Mocht niemand hier mee bezig zijn, dan wil ik wel een poging wagen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:00
BJup schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:44:
[...]

Aan sommige LCD's kun je heel goed een VGA kabel monteren, die je vervolgens aan practisch elke PC kunt hangen. Maar bij de LCD's waar we het nu over hebben -veelal uit oude laptops geloopt- kan dat idd niet. Je moet dan een aansluiting binnenin je PC gebruiken, die ook nog eens niet op alle videokaarten zit. Maar hey, dat staat eigenlijk best duidelijk aan het begin van dit topic :)
... Ah I see... ik heb nog wel een werkende laptop erachter. Met volgens mij ook een controller :? Voor mij zou het mooiste zijn als ik mijn lcd om kan toveren naar een standaard vga aansluiting. Dan word het namelijk echt leuk :D
BJup schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 00:48:
Jah, ik weet dat er een 'edit' knop bestaat, maar ik dacht: per puntje maar even reageren :)

Wat ik me afvraag: Is er iemand vanplan / al bezig om alle info uit dit topic eens te verwerken in 1 duidelijke post, of niet? Ik denk dat dit een hele boel nazoekwerk, en daarmee ook minder relevante vragen scheelt... De start is perfect, maar alle andere info staat best wel onoverzichtelijk door het topic, omringd door allerhande niet terzake doende vragen en opmerkingen.

Mocht niemand hier mee bezig zijn, dan wil ik wel een poging wagen....
Voor mij, een beginnend persoon in dit onderwerp, lijkt mij dit erg verstandig. Weet niet precies of je nog een aanvraag moet doen bij een mod ervoor maar lijkt me een goed plan. Zal binnenkort is even een paar pics van mijn lcd uit een laptop posten. Misschien dat jullie dan wat tips hebben :)

[ Voor 29% gewijzigd door Oesie op 02-12-2005 17:46 ]

Anoniem: 161780

Geen matches
Even een vraagje...
Er zitten 2 VSS-aansluitingen op mijn scherm,
moeten deze aan de GND?
Of aan de +5v?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 161780 op 04-01-2006 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158854

Geen matches
Wat is er niet te snappen aan 'geen pinoutrequests'?

[ Voor 85% gewijzigd door Sprite_tm op 03-01-2006 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:21
Heeft er toevallig iemand ervaring met een Hyundai HT13X12-103 TFT laptop scherm?
Dit is een 13,3" scherm uit een - ik meen - PII.
Over Hyundai schermen is echt 0,0% te vinden :'(

Overigens heb ik hier ook nog twee videokaarten met uitgangen, maar ik weet niet zeker of deze geschikt zijn:
- Trident '94 (deze leek mij geschikt).
- Ati Rage Pro Turbo AGP, 8mb

Edit 02:24:
Pics van het scherm, pics van de twee kaartjes komen er zo aan. :)
http://www.weerstation-leeuwen.nl/laptoptft/back-merk.jpg
http://www.weerstation-leeuwen.nl/laptoptft/back-warning.jpg
http://www.weerstation-le.../connector-moederbord.jpg
http://www.weerstation-le...ptft/connector-scherm.jpg
http://www.weerstation-le...ptoptft/connector-tft.jpg
http://www.weerstation-leeuwen.nl/laptoptft/front.jpg
http://www.weerstation-le...ptoptft/inverter-back.jpg
http://www.weerstation-le...toptft/inverter-front.jpg
http://www.weerstation-leeuwen.nl/laptoptft/overall-back.jpg

Edit 02:29:
Pics van de twee videokaarten:

Ati Rage Pro Turbo AGP, 8mb:
http://www.weerstation-leeuwen.nl/laptoptft/ati.jpg

Trident '94 (PCI, 1mb):
http://www.weerstation-leeuwen.nl/laptoptft/trident.jpg
Deze heeft een VESA-Connector?

Edit 03:11:
Grappig genoeg kwam ik op Marktplaats.nl een stukje tekst tegen:
LG TFT screen 13,3inch type LP133X1 uit SMAC data systems laptop volgens gegevens in kap van laptop compatable met de volgende merken:
Samsung :13,3 tft 39-11A01-52X-------no
Hyundai :13,3 tft 39-11A01-52X-------no
Hosiden :13,3 tft 39-11A01-52X-------no
Ik heb dus gezocht naar de pinouts van de LG LP133X1, ik vond een PDF-bestand met daarin Pinouts!
Ik zou echt niet weten of deze pinouts zullen werken, als iemand zin heeft om te kijken in het PDF'je kan diegene hier kijken: http://www.weerstation-leeuwen.nl/laptoptft/LP133X1.pdf
:)

Deze foto van dat scherm stond erbij en die komt heel goed overeen, overigens komt de connector ook goed overeen.

[ Voor 150% gewijzigd door Xalopalyps op 04-01-2006 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103563

Ik ga in mijn eerst komend weekje verlof een ruwe schakeling testen waarmee het mogelijk zou moeten zijn mijn laptopschermpje (dat overigens perfect aansluitbaar is op de vesa poort) te connecteren op eender welke vga poort.

dat schermpje kan maar één resolutie aan: 640*480@60Hz, dus heel ingewikkelde hardware is er niet nodig: enkel een stel snelle a/d convertoren en een pixelclock (en dat gaat een kristal zijn van een oude graka) evt met een PLL.

Als het werkt, zal ik hier mooi in detail het schema en aansluitingen en gebruikte componenten posten.

mvg
mooseman007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiN-eViL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 10:16

XiN-eViL

kzie-nie-veel

Mijn laptop (tulip vn100) is zojuist overleden, en ik als tweakers ging m natuurlijk slopen.
Nu kwam ik zomaar ( :P ) een LP141XA(F1CP) lcd scherm van LG-Philips tegen.
Dit ding schijnt LVDS te hebben (het heeft 20 pinnetjes), maar wat ik zou willen weten is of iemand iets meer weet van dit lcd/tft scherm, want het ding ziet er wel vet uit, en als ik het kan aansluiten zou ik wel erg blij zijn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167121

Geen matches
Hello !
I'm living in Belorussia
I heave Sanyo STN LCD Module LM-DA53-22NTW
http://www.lcdsolar.com/p..._id=2753&from_page=brands
I can't find pinouts DF9B-31S-1V (HIROSE) on this LCD
I need help !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Geen matches
Anoniem: 167121 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 14:46:
Hello !
I'm living in Belorussia
I heave Sanyo STN LCD Module LM-DA53-22NTW
http://www.lcdsolar.com/p..._id=2753&from_page=brands
I can't find pinouts DF9B-31S-1V (HIROSE) on this LCD
I need help !
Let me translate the topic warning for you.
Waarschuwing:
Zoals in de topicstart staat: Requests van pinouts of datasheets van LCDs/TFTs zijn hier niet gewenst. Het aanbieden van LCDs is hier ook niet gewenst, dat kan in de V&A-sectie van tweakers.net.
Warning:
As mentioned in the topic start: Requests for pinouts or datasheets of LCD's/TFT's are not allowed here. The same goes for trying to sell LCDs, this can be done at the V&A section of tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _UFO_
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Geen matches
Ik heb een poging gedaan met mijn digitale Z/W LCDtje, maar uit de datasheet/pinout was niet duidelijk waar pin 1 zat. Ik had het dus verkeerd om genomen. Helaas, -12V op datalijn. Dat vond ie niet leuk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03 07:38

shag-me

-n0n3-

Geen matches
Iemand al gevonden of je wat kan met een Dell lt141x4 ? ik heb wel een pinout gevonden, maar die is van een eerder type, en ook 1 van een nieuwer type, die beide hetzelfde zijn. (grote kans dat mijn lcd ook deze pinout heeft dus). ik snap alleen niet welke draadjes je nou precies waaraan moet hangen, de pinout op je videokaart kan ik zo ook niet vinden? helaas staat op mijn schermpje ook niks aangegeven...

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
I'm SORRY !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
What is this in the passive matrix connector pinouts UD0-UD7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
HaOS: Sorry, this is a Dutch forum, meant for Dutch-speaking people. I'm afraid I have to ask you to write in Dutch or leave. If you'd choose to do the first, I'd suggest you read the topic first; the info you need should be in there.

[ Voor 30% gewijzigd door Sprite_tm op 02-02-2006 16:39 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144428

Geen matches
Zo, laten we dit topicje is opgraven.

Ik ben ook in het bezit van de Hyundai HT13X12-103 net als Xalopalyps.

Ik heb zelfs de originele datasheet van het scherm! Van de connector zelf kon ik ook een datasheet bemachtigen. Het is best een mooi schermpje! Ik wil hem gaan gebruiken als een scherm die ik rechtstreeks op mijn server monteer, zodat ik een mooi klein schermpje heb, die weinig stroom kost, en weinig ruimte inneemt.

Ik ben bezig om via de V&A een PCI videokaartje met VESA aansluiting te fixen.

Mijn probleem wordt nu de voeding voor de backlight, en het krijgen van iets meer dan 16 kleuren, want dat vindt ik toch wel heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
Geen matches
Ik ben benieuwd Kakarott, zou je die datasheet door kunnen mailen? :D
Ik had trouwens foto's gepost van twee kaartjes, zit daar geen VESA-connector op? (yes, call me a noob).

[ Voor 44% gewijzigd door Xalopalyps op 10-03-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Volgens mij zijn dat gewoon geldige VESA connectors.....

Ik zal de sheet mailen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
Geen matches
Thanks, hij is binnen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170714

Geen matches
hallo ik heb een paar schermen en een paar sheets.
maar ik heb ook een doos vol met kaarten en ik weet niet goed de welke ik moet gaan proberen.

ik vraag me af of de nieuwste kaart de beste is....

in de doos met kaarten vond ik ook nog een matrox kaart met een tvp3026 texas ramdac erop en daar zit een 26 pins connector op aan de achterkant.

iemand daar toevallig ervaring mee?

en hoe lang kan je de kabel maken aangezien ik het ga inbouwen in mijn auto en dan ben je zo een paar meter op weg.

ook wil ik heel graag weten of je bijvoorbeeld 3 schermen synchroon op een kaart kan zetten.

groetjes marco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:37
Geen matches
Anoniem: 141739 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:56:
Het duitse bedrijf esskabel verkoopt LVDS transmitters. De functie van deze boardjes is volgens mij precies het zelfde als het zelfbouw project van kilerhis.

[afbeelding]

Ik heb net in mijn beste duits opgebeld, maar de de persoon die mij zou kunnen vertellen wat deze bordjes kosten was niet op zijn plek.

word vervolgd...
Ik heb hier precies zo'n zelfde scherm als kilerhis liggen waar ik graag wat mee zou doen, probleem is dat het zelf solderen van zo'n chip zoals kilerhis heeft gedaan met echt niet gaat lukken. Nou vraag ik me af, als ik zo'n ding als hierboven heb, wat moet ik dan nog verder doen, want ik neem niet aan dat het een kwestie van alleen aansluiten is. Iemand die mij dat kan vertellen ? :)

Wat ik nu heb is dit:

Afbeeldingslocatie: http://sv3n.gotdns.org/lcd/Afb098.jpg
Dat printplaatje links komt van het moederbord af, daarop zaten de 2 stekkertjes van het lcd scherm aangesloten

Afbeeldingslocatie: http://sv3n.gotdns.org/lcd/Afb099.jpg
inverter

Afbeeldingslocatie: http://sv3n.gotdns.org/lcd/Afb100.jpg
Voeding van de inveter, stekkertje heeft 6 gaatjes

Afbeeldingslocatie: http://sv3n.gotdns.org/lcd/Afb101.jpg
aansturing van de lcd, heeft 21 gaatjes

Afbeeldingslocatie: http://sv3n.gotdns.org/lcd/Afb104.jpg
Beetje onduidelijk foto, maar dat zwarte stekkertje wordt dus de lcd mee aan gestuurd :)

//edit komt er net achter dat de kabel die de lcd aanstuurt ook los kan, en dan hou je een brede witte 20 polige stekker over :)

[ Voor 9% gewijzigd door Sv3n op 12-03-2006 17:44 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Laatst online: 07-05 14:12

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
ik heb net deze site gevonden: http://www.hardwarebook.net/connector/av/vgavesaddc.html
betekent dit dat het scherm ook gewoon aan de vga aansluiting kan?

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Bij mijn schermpje zitten inderdaad ook 20 connectors op de lcd zelf, met netjes nummer 1 en 20 aangegeven. Daaraan zit een kabel die uitkomt in een stekkertje die volgens de fabrikant de SN75LVDS84 heet, hier heb ik ook een datasheet van, en een layout hoe ik die met een Graphics Controller moet verbinden! Met een beetje knutselen zou het dus wel zeker 8 bit aan kleuren moeten geven...

Zou dus niet zo'n probleem moeten zijn, als ik eenmaal mijn videokaartje binnen heb.

Nu rest mij nog een probleem: Meer dan 16 kleuren! Als ik een fotolijstje of iets dergelijks wil zal ik iets meer dan 16 kleuren nodig hebben.....ik ga lekker aan het knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
Geen matches
ok, ik ben iets verder met mn schermpje. ik heb een chip op dat geval gevonden (een IR3Y31M van Sharp) en ik heb gevonden dat deze een RGB en een Composiet ingang heeft. Het enige probleem is dat ik geen datasheet van dit geval kan vinden. het enige wat ik gevonden heb is dit.

dit chipje is het dus (srry voor de wazige foto).
Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/DSC01840.JPG

hij heeft 12 pootjes aan alle 4 de kanten. wie weet er verder iets van ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hmm ik heb alles aangesloten en het beeld gaat wel aan maar blijft zwart........
tis een scherm van toshiba en de h/v sync aansluitingen zitten er gewoon niet op.

alles zit goed volgens de schemas die ik opgevraagd heb bij solar dus kweet het ook niet.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
ik ben er als het goed is uit. het scherm heeft dus gewoon een rgb ingang. dit schema is alles wat ik nodig heb :D
Afbeeldingslocatie: http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2rgbs_ttl.gif
hiermee kan ik strax het schermpje mooi op mn vga poort aansluiten. vanmiddag even onderdeeltjes halen, en kijken of het werkt.

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
okee ik heb het door zonder v en h sync moet je dus een xor poort gebruiken.

aan de ene kant v en h sync en als uitgang enable zodat als h OF v sync 1 is dat dan de uitgang ook actief is....

ik ben even naar de winkel voor onderdelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
Over dat laatste schema: de eerste twee xors achter de vsync resp. hsync zorgen ervoor dat de polariteit omgezet wordt naar positief (ongeacht of de uitgestuurde signalen door de videokaart nu positief of negatief zijn). De derde is om de twee te combineren naar een csync en de vierde is gewoon een invertor (er zitten 4 xors in 1 chipje en het is dan onzin om die niet te gebruiken en een aparte chip voor die ene invertor te kopen).

En over het scherm met de analoge RGB ingang: kijk even na welke frequenties het scherm aankan. Als het alleen PAL en NTSC is, moet je de pc 50 of 60Hz interlaced laten uitsturen. Kan hij ook gewoon non-interlaced signalen aan, is er niets aan de hand en kun je gewoon je pc op 60Hz instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
okee de winkel was dicht helaas.....

maar misschien ken ik het ook afregelen met een combinatie van diodes??

dus gewoon vsync en hsync een aparte diode geven en de output koppelen naar enable?

hoe dan ook het ding gaat werken.

edit : nee dus want met die diodes is als v EN h sync beiden 1 zijn de uitkomst nog steeds een terwijl dit nul moet zijn.....

die vlieger gaat helaas niet op

maar het ding gaat werken

edit:

ik denk dat ik het ga proberen met de 74HCT86

die heeft de tabel

A:L+B:L=Y:L
A:H+B:L=Y:H
A:L:+B:H=Y:H
A:H+B:H=Y:L

Dat moet toch wel lukken :)

http://www2.produktinfo.c...0290-da-01-en-74HCT86.pdf

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 170714 op 15-03-2006 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
die kan idd ook, stond ook op die site. als je dat schema zoekt, google -> vga to rgb ;)

edit: eindelijk iets op mn scherm weten te toveren. ik moet nog ff spelen met de timings enz. heb deze foto's gemaakt toen ie aan een oude 8MB ati 3d rage pro hing. k krijg helaas nog wel 4 keer het beeld :P, maar dat komt denk ik door het scherm zelf, aangezien ie met een te hoge resolutie aangestuurd wordt (is een 320 x 240 scherm).

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/DSC01844.JPG

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/DSC01845.JPG

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/DSC01846.JPG

dr zit alleen op de achterkant een plek waar je op moet drukken voordat je goed beeld hebt, anders missen er wat kleuren...

[ Voor 79% gewijzigd door DP Kunst op 16-03-2006 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
mooi werk keep it up _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPaul123
  • Laatst online: 23-07-2022
Geen matches
dr zit alleen op de achterkant een plek waar je op moet drukken voordat je goed beeld hebt, anders missen er wat kleuren...
Draaadbreukjes misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
Voor wat betreft de kleuren denk ik ook een draadbreukje.

Voor de rest denk ik dat er een verkeerde frequentie wordt uitgestuurd. Ik denk dat het schermpje een 50/60Hz interlaced signaal verwacht met bijbehorende resolutie. Op deze site zijn voor oa. DOS drivers te vinden. Probeer dat eens uit en als dat wel werkt, weet je in ieder geval dat je in deze richting moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hoe stuur je die 320x240 aan dan?? als de resolutie niet klopt krijg je het volgens mij nooit goed....

ik ga nog een poging wagern hier bij de lokale electronica boer eens zien of ze hebben wat ik zoek :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
DaNiEl KuNsT schreef dat het scherm een RGB en een Composiet ingang heeft. Dat betekend dat er een chip in zit die hardwarematig het ingangssignaal (PAL of NTSC) omzet naar de goede resolutie voor het scherm. Het signaal wat je vanuit de pc naar het scherm stuurt, moet dan wel voldoen aan de PAL of NTSC norm, dus 50Hz interlaced of 60Hz interlaced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
[b]Sprite_tm schreef op zaterdag 23 augustus 2003 @ 22:10: Verder: GEEN REQUESTS VOOR DATASHEETS/PINOUTS IN DIT TOPIC!
daarom: http://www.alldatasheet.com/
(mijn laptopscherm stond er ook bij (lg philips in een compaq laptop))

edit:
waarom zitten er aan die laptopschermen niet gewoon een vga aansluiting? :(
dat zou het voor veel mensen een stuk makkelijker maken

[ Voor 19% gewijzigd door trigger808 op 16-03-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
DaNiEl KuNsT schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 22:41:
die kan idd ook, stond ook op die site. als je dat schema zoekt, google -> vga to rgb ;)

edit: eindelijk iets op mn scherm weten te toveren. ik moet nog ff spelen met de timings enz. heb deze foto's gemaakt toen ie aan een oude 8MB ati 3d rage pro hing. k krijg helaas nog wel 4 keer het beeld :P, maar dat komt denk ik door het scherm zelf, aangezien ie met een te hoge resolutie aangestuurd wordt (is een 320 x 240 scherm).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

heb je deze nou aangesloten op de vga connector van de videokaart of nog steeds aan de vesa aansluiting? :?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
update:

ik ben bij de winkel geweest voor de onderdelen ik was iets van 2 euro kwijt.
Afbeeldingslocatie: http://www.powerstream.be/lcd1.jpg

zie hier mijn bak en braad werk......ik heb het schema van DaNiEl KuNsT gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.powerstream.be/lcd2.jpg

een half uurtje verder en we gingen de zaak testen met dit als gevolg:
Afbeeldingslocatie: http://www.powerstream.be/lcd3.jpg

ik blij :D alleen de kleuren kloppen nog niet.

het is dus goed te doen als je over een scherm beschikt zonder v en h sync want met behulp van deze schakeling kan je ze combineren tot een composiet signaal wat je aan de compound synchonisation signal knoopt.(enable)

next: ik ga proberen om 3 schermen aan een kaart te knopen eentje voorin de wagen en twee in de hoofdsteunen achter.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 170714 op 16-03-2006 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
master6464 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 16:47:
[...]

heb je deze nou aangesloten op de vga connector van de videokaart of nog steeds aan de vesa aansluiting? :?
aan de vga connector. moet alleen nog ff kijken wat ie doet als ik m als secondary op mn gewone pc hang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
ik heb hem nu als secondary aan mn pc hangen, gewoon aan de vga. ben nu btj aan t klote met de advanced timings in de nvidia drivers. gaat best goed moet k zegge ;)

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/DSC01853.JPG

Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/DSC01854.JPG
(screen uit Colditz)

nu nog even proberen het beeld enkel te krijgen ipv dubbel en dan ben k helemaal blij.

@Gluggie: ik denk idd dat er een draadbreukje in zit, maar ik kan dat niet vervangen. het is namelijk zo'n plastic breed geval met zo'n 40 draadjes erin. wordt dus waarschijnlijk iets erop plakken dat ertegenaan drukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
DaNiEl KuNsT schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 00:55:

@Gluggie: ik denk idd dat er een draadbreukje in zit, maar ik kan dat niet vervangen. het is namelijk zo'n plastic breed geval met zo'n 40 draadjes erin. wordt dus waarschijnlijk iets erop plakken dat ertegenaan drukt...
ja das wel een van de ergste dingen die je kan hebben samen met de "dode pixels"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
nu hoef ik niet meer te drukken. heel af en toe, en dan blijft het wel weer zitten.

ik ben een klein stukje verder...
na dit scherm (2x naast elkaar)
Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/DSC01874.JPG

heb ik nu dit scherm (2x boven elkaar :P )
Afbeeldingslocatie: http://freepgs.com/daniel_kunst/DSC01876.JPG

mrrg maar weer eens even verder spelen

edit: en hij werkt :D k moest m gewoon een PAL resolutie te ete geve |:(

[ Voor 10% gewijzigd door DP Kunst op 19-03-2006 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesietopc
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:08
Ik wil dit ook eens gaan doen, maar ik heb geen oude laptop liggen.
Waar halen jullie je lcd's vandaan?

Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Uit een oude laptop! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
die van mij komt uit een oud draagbaar lcd tv'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesietopc
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-04 22:08
Dat snap ik ook wel...
Maar waar haal je die laptop vandaan? zijn er winkels die echt zulke ouderwetse stuff verkopen, of niet?
Ik heb hier niks van een lcd tv'tje of een oude laptop.

Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

ceesietopc schreef op zondag 19 maart 2006 @ 11:33:
[...]

Dat snap ik ook wel...
Maar waar haal je die laptop vandaan? zijn er winkels die echt zulke ouderwetse stuff verkopen, of niet?
Ik heb hier niks van een lcd tv'tje of een oude laptop.
kijk hier eens:
http://tweakers.net/aanbod/list_ads/cat/68

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
ik heb na lang zoeken ook mijn pinout gevonden (toshiba ltm10c021) het is een dstn scherm. Weet iemand waar ik goedkoop een dstn controller vandaan kan halen (of iets zodat ik geen vesa aansluiting nodig heb)

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Laatst online: 07-05 21:42

Technicality

Vliegt rechtsom...

Geen matches
Hallo lieve lcd-kennerts,
Ik heb hier een (ex) touchscreen liggen, de pinout ervan weet ik via Deze PDF. Het is deze

Manufacturer Sharp
Part Number LQ10D42
Screen Size 10.40
Panel Type TFT
Resolution 640X480
Brightness 300

Ik heb het bijbehorende printplaatje wel, maar als ik daar een vgasignaal naartoe stuur met een reso van 640x480 zie ik niets. Als ik de flatcable van het scherm naar het printplaatje loshaal brandt de backlight constant, anders knippert-ie met een regelmatig tempo, gelijk aan het tempo van de status-led. Ik ben er nog wat huiverig voor om hem uit elkaar te knippen, ook omdat ik niet zoveel tools heb. Volgens mij heb ik ook geen vidkaart met vesa aansluiting.

Het printplaatje is MI verdacht klein, zo'n 8X13 cm, en een paar mm hoog...
De reden dat ie stuk was/is heb ik ook al gevonden, dat was een kapot pinnetje bij de vga aansluiting...

Edit: leuk gedacht, maar niet dus... Toen ik hem net aan de originele 12v voeding hing rook ik opeens een 'hey lekker, tech' luchtje... Blijkt dat één van die chips erg warm wordt :( Dus ik snel stroom eraf, maar ik ben bang dat dat ook de reden was van het overlijden van de chips. Ik zal nu (wil ik dit werkend krijgen) op zoek moeten gaan naar een kaartje met vesa aansluiting...

Dan kan ik deze howto verder wel volgen dacht ik zo...

[ Voor 19% gewijzigd door Technicality op 24-03-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
master6464 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:56:
ik heb na lang zoeken ook mijn pinout gevonden (toshiba ltm10c021) het is een dstn scherm. Weet iemand waar ik goedkoop een dstn controller vandaan kan halen (of iets zodat ik geen vesa aansluiting nodig heb)
laat maar ik heb al 3 venus pci kaarten met vesa aansluiting op de kop getikt. >:)

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
ik heb ze nu binnen en er zitten wel pinnetjes op maar of dit een vesa aansluiting betwijfel ik |:(
het zijn 2 rijen met 34 pinnetjes in totaal en 2 rijen met 10 pinnen in totaal
de videokaarten zijn van het merk venus en hebben een S3 trio64+ chip

kan iemand me verder helpen?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
VESA FEATURE CONNECTOR (J8G1)
1. Ground
2. Data 0
3. Ground
4. Data 1
5. Ground
6. Data 2
7. Data enable
8. Data 3
9. Sync enable
10. Data 4
11. PCLK enable
12. Data 5
13. No Connect
14. Data 6
15. Ground
16. Data 7
17. Ground
18. PCLK
19. Ground
20. BLANK
21. Ground
22. HSYNC
23. No Connect
24. VSYNC
25. No Connect
26. Ground
27. key
28. key
29. Ground
30. IIC CLK
31. No Connect
32. IIC DAT
33. EN1
34. EN0
op deze site: http://www.x86.org/ftp/manuals/motherbd/adv_atx.pdf
dit is onder andere voor de s3 trio64v+ kaarten

[ Voor 5% gewijzigd door master6464 op 29-03-2006 14:20 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-05 08:06
Geen matches
@Daniel kunst als je zo 4x of 2x beeld krijgt moet je hem interlaced aansturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
luccie schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 19:19:
@Daniel kunst als je zo 4x of 2x beeld krijgt moet je hem interlaced aansturen
k heb m al goed. hij vreet alleen pal of ntsc resolutie. als ik heb dus bij 800x600 interlaced geef krijg k 2 beelden naast elkaar. ga ik lager (dus bijv 320 x 240 = native van het schermpje) dan krijg ik 2 beelden boven elkaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
hallo ik heb een toshiba ltm10c021 schermpje ik heb de volgende pinnen:
gnd, +5V, B0/B5, SB3, G0/G5, FG5, R0/R5, SHFCLK, ENAB
(zoals je ziet geen Hsync of vsync)
ik heb ook de pinout van mijn 34 pins vesa feature connector
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/3038/naamloosv6ye.th.png
wie kan mij zeggen hoe ik dit moet aansluiten?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
iemand?

mag het nou wel sprite?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
Ben ik nou de enige hier? :7

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
helemaal niemand een idee?! |:(

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Geen matches
Lijkt me niet echt iets compatibles(dat is vast geen nederlands). Die VESA connector ziet er vrij digitaal uit, en die pinnen lijken ook niet compatible met VGA. Die B G en R pinnen zullen wel iets van RGB zijn, en SHFCLK lijkt op een pixel clock, maar die heb je niet met VGA.

[ Voor 9% gewijzigd door madwizard op 06-04-2006 16:34 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Volgens mij hebben die nieuwe laptop schermen gewoon een DVI aansluiting.

Afbeeldingslocatie: http://www.gefen.com/images/pin16.jpg
Mijn schermpje heeft 4 paren gewtwist draad (zijn volgens mij de TMDS lijnen), en twee voeding aansluiting waar 3,3V op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
madwizard schreef op donderdag 06 april 2006 @ 16:34:
Lijkt me niet echt iets compatibles(dat is vast geen nederlands). Die VESA connector ziet er vrij digitaal uit, en die pinnen lijken ook niet compatible met VGA. Die B G en R pinnen zullen wel iets van RGB zijn, en SHFCLK lijkt op een pixel clock, maar die heb je niet met VGA.
Hoe zie je dat het digitaal is?
ik zou volgens mij alles zoals in de tutorial kunnen aansluiten behalve dan dat ik geen hsync of vsync heb.
die shfclk blijkt voor shift clock :? te staan. Ik dacht dat, dat mischien i.p.v. hsync en vsync is
hier ff plaatje van pinout schermpje:
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/4313/12349fw.png

[ Voor 8% gewijzigd door master6464 op 06-04-2006 20:21 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Geen matches
'data0 t/m data7': 8-bits data. Verder kan je die VESA feature gewoon vinden: http://devwiki.lame-cs.nl/index.php/VESA_feature_connector, daar staat ook dat het digitaal is en zeer beperkt (256 kleuren).
ik zou volgens mij alles zoals in de tutorial kunnen aansluiten behalve dan dat ik geen hsync of vsync heb.
die shfclk blijkt voor shift clock :? te staan. Ik dacht dat, dat mischien i.p.v. hsync en vsync is
hier ff plaatje van pinout schermpje:
[afbeelding]
Die shfclk is een pixel clock volgens mij, bij elke pixel moet die een of andere puls hebben. Veel vaker dus dan hsync en vsync. Zelfs dan mis je dan nog vsync, met alleen een pixel clock heb je niet voldoende synchronisatie. En deze connector (ik dacht eerst dat R0/R5 maar 2 pinnen waren) lijkt trouwens ook digitaal, 6-bits voor elke kleur (0 t/m 5).

[ Voor 8% gewijzigd door madwizard op 07-04-2006 09:40 ]

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
madwizard schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 09:39:
[...]

'data0 t/m data7': 8-bits data. Verder kan je die VESA feature gewoon vinden: http://devwiki.lame-cs.nl/index.php/VESA_feature_connector, daar staat ook dat het digitaal is en zeer beperkt (256 kleuren).
daar staan alleen de 26 pins connectors en ik heb er een met 34 pinnen er hier al wel eens eerder over gepraat maar er staat geen pinout bij (die heb ik nu gevonden)
[...]

Die shfclk is een pixel clock volgens mij, bij elke pixel moet die een of andere puls hebben. Veel vaker dus dan hsync en vsync. Zelfs dan mis je dan nog vsync, met alleen een pixel clock heb je niet voldoende synchronisatie. En deze connector (ik dacht eerst dat R0/R5 maar 2 pinnen waren) lijkt trouwens ook digitaal, 6-bits voor elke kleur (0 t/m 5).
ik zie nou net bij die pinout pclk staan (pixel clock hopelijk) als ik deze aansluit op mijn schermpje zou het dan genoeg moeten zijn?
Ik ga het in ieder geval proberen.

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madwizard

madwizard

Geen matches
master6464 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:18:
ik zie nou net bij die pinout pclk staan (pixel clock hopelijk) als ik deze aansluit op mijn schermpje zou het dan genoeg moeten zijn?
Ik ga het in ieder geval proberen.
Ik gok ook maar wat, maar met een pixel clock weet je nog niet waar de eerste pixel staat dus het lijkt me niet genoeg. Waar haal je bovendien een pixel clock vandaan?

www.madwizard.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
Ik heb op de pinout van de vesa connector van mijn videokaart pclk zien staan en ik neem aan dat dit pixel clock is.
ik heb ff snel een aansluit schema gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://img91.imageshack.us/img91/4605/ggff8fl.th.png

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
ik heb alles aangesloten zoals op mijn tekening(behalve dan met g1 r1 b1 i.p.v. g5 r5 b5) ik krijg 5 seconden gewoon wit en dan gaat hij op zwart (de backlight blijft gewoon aan) wat doe ik fout? |:(

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
:O ik heb verder zitten kloten en ik heb dit nu:
- als alles vast zit zoals ik eerder gezegd heb (plaatje paar posts terug) dan is het scherm zwart (backlight blijft gewoon aan)
- als ik ENAB los haal beginnen horizontale lijnen te knipperen
- als ik SHFCLK (shift clock) loshaal dan gaat hij weer op wit (krijgt helemaal geen signaal meer maar backlight blijft gewoon aan)
-als ik een van de kleuren lijnen loshaal gebeurt er niks

wie kan hier iets uit op maken :? (hoe ik het dan mischien wel zou moeten aansluiten)

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173536

<!--hallo

ik heb mij overlangs een lcd uit een laptop gehaalt
nu die pinout waar kan ik die vinden
ik heb hier een kabeltje bij zitten met 8 zwarte, 2 blauwe en 3 roode draadjes naast elkaar
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/zotjong1/laptop%20lcd/DSCN3014.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/zotjong1/laptop%20lcd/DSCN3016.JPG
is dat dat??

mvg nop-->
Wat snap je niet aan 'geen pinoutrequests'?

[ Voor 10% gewijzigd door Sprite_tm op 14-04-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Anoniem: 173536 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 21:18:
<!--hallo

ik heb mij overlangs een lcd uit een laptop gehaalt
nu die pinout waar kan ik die vinden
ik heb hier een kabeltje bij zitten met 8 zwarte, 2 blauwe en 3 roode draadjes naast elkaar
[afbeelding]
[afbeelding]
is dat dat??

mvg nop-->
Wat snap je niet aan 'geen pinoutrequests'?
pinouts heb ik al, ik heb alleen hulp nodig bij het aansluiten

edit: ik zie nou dat het om een andere reactie ging (die al weg gehaald is)

[ Voor 8% gewijzigd door master6464 op 15-04-2006 14:56 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
master6464 schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 09:04:
:O ik heb verder zitten kloten en ik heb dit nu:
- als alles vast zit zoals ik eerder gezegd heb (plaatje paar posts terug) dan is het scherm zwart (backlight blijft gewoon aan)
- als ik ENAB los haal beginnen horizontale lijnen te knipperen
- als ik SHFCLK (shift clock) loshaal dan gaat hij weer op wit (krijgt helemaal geen signaal meer maar backlight blijft gewoon aan)
-als ik een van de kleuren lijnen loshaal gebeurt er niks

wie kan hier iets uit op maken :? (hoe ik het dan mischien wel zou moeten aansluiten)
ik heb alles gewoon maar geprobeerd en en hij werkt nog niet
op een duits forum ongeveer dezelfde pinout gevonden:
1 GND
2 NCLK Sampling Clock
3 GND
4 R0 Red Display Data (LSB)
5 R1 Red Display Data
6 R2 Red Display Data
7 GND
8 R3 Red Display Data
9 R4 Red Display Data
10 R5 Red Display Data (MSB)
11 GND
12 G0 Green Display Data (LSB)
13 G1 Green Display Data
14 G2 Green Display Data
15 GND
16 G3 Green Display Data
17 G4 Green Display Data
18 G5 Green Display Data (MSB)
19 GND
20 ENAB Compound Synchronisation Signal
21 GND
22 B0 Blue Display Data (LSB)
23 B1 Blue Display Data
24 B2 Blue Display Data
25 GND
26 B3 Blue Display Data
27 B4 Blue Display Data
28 B5 Blue Display Data (MSB)
29 GND
30 VDD +5V Power Supply
31 VDD +5V Power Supply

hier staat alleen bij ENAB "Compound Synchronisation Signal"
en waar bij mij shiftclock staat :"NCLK Sampling Clock"

kunnen jullie hier iets wijzer uit worden?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
master6464 schreef op maandag 17 april 2006 @ 10:28:
hier staat alleen bij ENAB "Compound Synchronisation Signal"
en waar bij mij shiftclock staat :"NCLK Sampling Clock"

kunnen jullie hier iets wijzer uit worden?
Sluit op je ENAB eens een csync aan en op de SHFCLK je pixel clock. Csync kun je zelf maken, door je hsync en vsync te combineren volgens volgend schema:

Afbeeldingslocatie: http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/vgascart.gif

Voor meer info over dit circuitje, zie: VGA to TV converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
RoyPh schreef op maandag 17 april 2006 @ 19:09:
[...]

Sluit op je ENAB eens een csync aan en op de SHFCLK je pixel clock. Csync kun je zelf maken, door je hsync en vsync te combineren volgens volgend schema:

[afbeelding]

Voor meer info over dit circuitje, zie: VGA to TV converter
zou dit schema dan ook volstaan?
Afbeeldingslocatie: http://www.epanorama.net/circuits/vga2rgbs.gif

[ Voor 4% gewijzigd door master6464 op 18-04-2006 16:08 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
Volgens mij wel. Het is hetzelfde schema, alleen is bij de tweede de fast-blanking niet aangesloten, maar die heb je toch niet nodig. Voor de rest is het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174383

Geen matches
DSENB staat voor display enable en betekend dat zolang dat pootje hoog is de pixeltjes worden door geklokt met de snelheid van de DOTCLK of DTCLK of geef het maar een naampje.

Dus alleen als je je beeld direct na de HS stuurd krijg je ook het beeld goed.

beetje als dit: ....----------------------------------.......
...| |.......

de streepjes zijn dan pix'jes bij een hoge DSENAB

na alle lijntjes moet je dan +- 16 lijntjes wel klokjes geven maar geen DSENAB dan
weet het display zelf dat i weer bovenaan moet beginnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174383

Geen matches
:? ps de spaties tussen de || zijn weggevallen, moet zijn:
....[ ]..... etc 8)7 nou denk er maar spaties tussen
zo lopen steeds weg!!! :'(

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 174383 op 25-04-2006 14:36 . Reden: mijn spaties lopen steeds weg!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 174383 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:32:
:? ps de spaties tussen de || zijn weggevallen, moet zijn:
....[ ]..... etc 8)7 nou denk er maar spaties tussen
zo lopen steeds weg!!! :'(
/ot
je moet dat in code schrijven ([ code ] en [ / code ] (maar zonder spaties)):
code:
1
 ....[            ].....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Geen matches
Hallo,

Heb ook een lcd schermpje (ben zelf nog opzoek naar de layout, dus dat moet goed komen). Het is een Hannastar HSD150px14-A. Resolutie is 1024/768. XGA.

Nu heb ik het volgende moederbordje DFI G5M300 met onboard een LCD display aansluiting.

http://www.dfi.com.tw/Pro...CT_ID=3324&CATEGORY_TYPE=

Display

# Dedicated LFP (Local Flat Panel) interface - Supports data format up to 24-bpp
# Analog display - 350MHz integrated 24-bit RAMDAC - Pixel resolution up to 1600x1200 at 85Hz and up to 2048x1536 at 75Hz

LFP (Local Flat Panel) LVDS Interface

# Single- or dual-channel LVDS panel supports up to UXGA panel resolution with frequency range from 25MHz to 112MHz (single/dual channel)
# Integrated PWM interface for LCD backlight inverter control

Hoe krijg ik die hannastar ooit aan het DFI moederbordje. Heb zelf wat onderzoek ernaar gedaan.
onderandere DFI gemaild omdat ik totaal geen kennis heb over zulke aansluitingen en hoeveel bit het is en op hoeveel mhz het draait.. Reactie van DFI is heel erg vaag, het komt erop neer: Wij weten ook niet precies welke schermpjes erop passen, daarvoor moetje bij de scherm makers zijn, maar er zijn waarschijnlijk wel converters voor, erg duidelijk dus :o.

Hebbe jullie mischien enig idee wat voor converter ik dan nodig heb, want op het moederbord zelf zitten 2 aansluitingen (1 voor stroom, andere voor aansturing denk ik). En het schermpje zelf heeft maar 1 aansluiting!.

Of keuze 2, kan ik hem aan een S3 kaartje hangen ofzo? (moet ik natuurlijk de layout van de pinnetjes weten en veel prutse).

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart staat: Requests van pinouts of datasheets van LCDs/TFTs zijn hier niet gewenst. Het aanbieden van LCDs is hier ook niet gewenst, dat kan in de V&A-sectie van tweakers.net.