Laptop LCD aan VGA-kaart

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste
Acties:
  • 174.998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 11:47

master6464

Who's General Failure?

Geen matches
de layout van dat s3 kaartje staan hierboven (lpt)

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:56

rdejongjr

Gnome

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Geen matches
Wat is het precies? :P

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14
Geen matches
Jammer dat het plaatje niet groter is, kan niet echt goed zien wat voor aansluiting erop zit, maar ziet er intressant uit, alleen beetje duur: 106 euro

[ Voor 5% gewijzigd door Sv3n op 15-05-2006 19:08 ]

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Geen matches
Uit de datasheet:

1.4.1 RGB analog input X9
1.4.2 OSD keypad connector X5
1.4.3 Backlight connector X6
1.4.4 FLEX32-Interface X4
1.4.5 FLEX50-Interface X2
1.4.6 JILI40-Interface X1
1.4.7 DC Power supply CN1
1.4.8 Backlight/Flatpanel power supply configuration JP1
1.4.9 Backlight control configuration JP2
1.4.10 4/8 wire touch screen connector X10
1.4.11 USB Interface connector X11B
1.4.12 PS/2 Interface connector X11A
1.4.13 RS232 Serial Port X3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-04 09:04
Geen matches
Ik wil niet zagen of zo, maar kan iemand mij toch even zeggen waar ik datasheats en pinouts kan vinden. Ik vraag niet naar datasheats zelf, maar gwn naar links waar jij ze hebt gehaald. Of een link naar een goei vertaalprogramma, want de website van mijn lcd is alleen te bezien in het chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
De link naar software en datasheets staat gewoon in de link die hierboven gepost is:

http://www.byho.ch/support/LVDS/CRTtoLCD-1.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notf
Geen matches
flipje81 schreef op maandag 22 maart 2004 @ 13:08:
Hmm ben weer bezig geweest met mijn setup (zie eerdere post).
Beetje hetzelfde probleem als NO13 alles aangesloten 6x gecontroleerd en geen beeld. Ook de enable lijn aan alle voorgestelde signalen gehangen 0v, 5v, en sync lijn. Nou ja het beeld gaat op zwart en er zijn wat storingsstrepen.
Ik denk dat het er aan ligt dat ik geen goede pinout kan vinden van de vesa bus. Tenminste niet van die van mijn videokaart de diamond stealth 64 pci. Andere vesa pinouts gebruiken allemaal een andere pinnummering zonder erbij te zetten wat die dan is. Maar goed na lang zoeken een hele mooie pdf gevoden met daarin een pinout + pinbeschriving met plaatje. Dus de boel vanavond weer eens checken.

Voor geinteresseerden van de pinout: http://www.blackbox.com/faxbacks/19000/19785.PDF

Kan iemand vertellen of deze pinout klopt?

Kan iemand vertellen wat pin 17 t/m 19 doen. Kan hier de kaart mee aangestuurd worden om zo de vesa te configureren of te activeren?

Iemand nog andere tips?
Kan je deze pinout eens even mailen? Ik heb namelijk dezelfde grafische kaart en vind de pinout nergens.
mvg Ruben
ps: mail naar rubengerits360@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notf
Geen matches
flipje81 schreef op maandag 22 maart 2004 @ 13:08:
Hmm ben weer bezig geweest met mijn setup (zie eerdere post).
Beetje hetzelfde probleem als NO13 alles aangesloten 6x gecontroleerd en geen beeld. Ook de enable lijn aan alle voorgestelde signalen gehangen 0v, 5v, en sync lijn. Nou ja het beeld gaat op zwart en er zijn wat storingsstrepen.
Ik denk dat het er aan ligt dat ik geen goede pinout kan vinden van de vesa bus. Tenminste niet van die van mijn videokaart de diamond stealth 64 pci. Andere vesa pinouts gebruiken allemaal een andere pinnummering zonder erbij te zetten wat die dan is. Maar goed na lang zoeken een hele mooie pdf gevoden met daarin een pinout + pinbeschriving met plaatje. Dus de boel vanavond weer eens checken.

Voor geinteresseerden van de pinout: http://www.blackbox.com/faxbacks/19000/19785.PDF

Kan iemand vertellen of deze pinout klopt?

Kan iemand vertellen wat pin 17 t/m 19 doen. Kan hier de kaart mee aangestuurd worden om zo de vesa te configureren of te activeren?

Iemand nog andere tips?
hab pinout egt nodig, please upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178331

Geen matches
AMD 64 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 17:04:
Hallo,

Heb ook een lcd schermpje (ben zelf nog opzoek naar de layout, dus dat moet goed komen). Het is een Hannastar HSD150px14-A. Resolutie is 1024/768. XGA.

Nu heb ik het volgende moederbordje DFI G5M300 met onboard een LCD display aansluiting.

http://www.dfi.com.tw/Pro...CT_ID=3324&CATEGORY_TYPE=

Display

# Dedicated LFP (Local Flat Panel) interface - Supports data format up to 24-bpp
# Analog display - 350MHz integrated 24-bit RAMDAC - Pixel resolution up to 1600x1200 at 85Hz and up to 2048x1536 at 75Hz

LFP (Local Flat Panel) LVDS Interface

# Single- or dual-channel LVDS panel supports up to UXGA panel resolution with frequency range from 25MHz to 112MHz (single/dual channel)
# Integrated PWM interface for LCD backlight inverter control

Hoe krijg ik die hannastar ooit aan het DFI moederbordje. Heb zelf wat onderzoek ernaar gedaan.
onderandere DFI gemaild omdat ik totaal geen kennis heb over zulke aansluitingen en hoeveel bit het is en op hoeveel mhz het draait.. Reactie van DFI is heel erg vaag, het komt erop neer: Wij weten ook niet precies welke schermpjes erop passen, daarvoor moetje bij de scherm makers zijn, maar er zijn waarschijnlijk wel converters voor, erg duidelijk dus :o.

Hebbe jullie mischien enig idee wat voor converter ik dan nodig heb, want op het moederbord zelf zitten 2 aansluitingen (1 voor stroom, andere voor aansturing denk ik). En het schermpje zelf heeft maar 1 aansluiting!.

Of keuze 2, kan ik hem aan een S3 kaartje hangen ofzo? (moet ik natuurlijk de layout van de pinnetjes weten en veel prutse).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Matched: laptop
Ik heb uit een oude desktop vervanger (laptop met pc hardware) het volgende scherm gehaald: M150XN05. Hoewel deze laptop pc hardware gebruik lijkt mij de aansluiting geen dvi/vga. Het scherm wordt aangestuurd met een MRT Mascot II controller linkje. De volgende pinnen worden gebruikt:

Pin No. Name Type Definition
043 PCCLK I Port A Clock Input
044 VGA_VSYNC I Port A Vertical Sync
045 VGA_HSYNC I Port A Horizontal Sync
046 VGA_BLANK I Port A Horizontal Active Qualifier
047-053 RED_INA_[7:1] I Port A Red Input Bit 7-1
054 DIBVSS (VSS_IPAD) Digital Input Buffer Ground
055 RED_INA_0 I Port A Red Input Bit 0
056 GRN_INA_7 I Port A Green Input Bit 7
057 DCVDD(VDD_IPAD) Digital Input Buffer Power
058-064 GRN_INA_[6:0] I Port A Green Input Bit 6-0
065-072 BLU_INA_[7:0] I Port A Blue Input Bit 7-0

Kan ik hier wat mee of heb ik een andere display controller nodig? Vooral dat ik voor ieder bitje een aparte pin nodig heb baart mij wat zorgen of is dat ongegrond?

[ Voor 24% gewijzigd door lemming_nl op 13-06-2006 16:06 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103563

Geen matches
je kan hier zeker wat mee :)

ik heb trouwens eens de moeite gedaan om op zoek te gaan naar een chippie die vga mooi weet om te zetten naar digitale signalen (van de vorm die analoog is aan hetgeen een vesa connector uitbraakt)

ik kwam hierop uit:
http://www.analog.com/Upl...748254037653AD9883A_b.pdf

aangezien ik een schermpje heb (LQ9D021 => werkt zowel op 3.3V als 5V) van 640*480 dat werkt aan 60Hz (reeds getest op de vesa connector), dacht ik evt met een eenvoudige pic-controller die chip in te stellen op de settings zodat het scherm op 640*480@60hz wordt aangestuurd.

is deze daar geschikt voor? http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/41190c.pdf

een derde vraag: kan iemand me evt helpen met het schrijven van het "programma" dat die pic moet uitvoeren. ik heb tot nu toe geen ervaring met t schrijven van dergelijke codes.

mvg
mooseman007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Geen matches
Waarmee moet ik dit scherm dan aansturen? VESA, VGA en DVI sturen volgens mij geen van alle ieder bitje apart aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
met vesa moet t lukken. je zal echter niet in staat zijn om gebruik te maken van de volledige kleurendiepte.

je kan anderzijds ook die chip gebruiken die k aangaf. dan kan je wel gebruik maken van alle mogelijke kleuren die t scherm weer kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 103563 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 17:41:
met vesa moet t lukken. je zal echter niet in staat zijn om gebruik te maken van de volledige kleurendiepte.

je kan anderzijds ook die chip gebruiken die k aangaf. dan kan je wel gebruik maken van alle mogelijke kleuren die t scherm weer kan geven.
Die chip ziet er inderdaad best aardig uit. Helaas kan ik niet werken met smd componenten. Misschien met zo'n verloop printje maar dan gaat het nog aardig wat kosten denk ik alles bij elkaar.

Wat wil je precies met die PIC doen? Het lcd laten weten in welke modus hij moet draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
lemming_nl schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:11:
[...]
Die chip ziet er inderdaad best aardig uit. Helaas kan ik niet werken met smd componenten. Misschien met zo'n verloop printje maar dan gaat het nog aardig wat kosten denk ik alles bij elkaar.

Wat wil je precies met die PIC doen? Het lcd laten weten in welke modus hij moet draaien?
daar dient die pic idd voor.
ik had een idee van: alle waarden die gezet moeten worden steek ik in t geheugen van die pic en dan moet k iets controller-datapadachtig schrijven om met die chip te communiceren en dan sequentieel alle waarden door te geven aan die chip. eventueel herhaalt die pic dat een paar keer zodat de chip zeker goed opgestart is.

dat smd solderen: momenteel heb k daar ook nog geen ervaring mee, maar das mijn grootste zorg nie. k zal daar wel in slagen om dat te fixen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 103563 op 13-06-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163684

Geen matches
Ik ben ook aan de slag gegaan.

Heb hier een Toshiba Satellite 100CS, met een 10.4" inch scherm. Het is een DSTN scherm.
Heb de datasheet al gevonden, en hier de pin layout:

Afbeeldingslocatie: http://www.dickje.nl/images/100cs-pinlayout.jpg

Manual is hier te downloaden (er staat 110cs maar de manual is ook voor de 100cs!)

ARED;100 (==R0) => Pixel Data 0
AGREEN;100 (==G0) => Pixel Data 1
ABLUE;100 (==B0) => Pixel Data 2
???? (==R1,G1 en B1) => Pixel data 3
CHSYNC;100 (==HSync) => HSync
CVSYNC;100 (==VSync) => VSync
???? (==CLK) => Dot (Pixel) Clock (DCLK)
???? (==ENAB) => Proberen: +5v, hsync of gnd

Van de 'R1,G1 en B1', CLK en ENAB weet ik dus niet aan welk pinnetje ik ze moet vastmaken.
Voor de HSync en VSync twijfel ik: er is ook een CHSYNC;110 en CVSYNC;110. Ik denk echter dat dit te maken heeft met de Toshiba Satellite 110CS, de datasheet is nl voor beide modellen :)

Kan iemand me helpen? Als blijkt dat het wel kan met dit schermpje sloop ik em uit elkaar, en zal ik pics + meer info over de kabeltjes posten.

Alvast bedankt voor de reacties!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 163684 op 26-06-2006 14:31 . Reden: Linkje van manual toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163684

Geen matches
Niemand een idee? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
DISPLAY
• Dedicated LFP (Local Flat Panel) interface
– Supports data format up to 24-bpp
• Analog display
– 350MHz integrated 24-bit RAMDAC
– Pixel resolution up to 1600x1200 at 85Hz and up to
2048x1536 at 75Hz
LFP (Local Flat Panel) LVDS INTERFACE
• Single-channel or double-channel LVDS panel support up
to UXGA panel resolution with frequency range from 25MHz
to 112MHz (single/dual channel)
• Integrated PWM interface for LCD backlight inverter control

Ik heb dus dit allemaal onbaord. Maar heb geen flauw idee wat ik eraan heb. Het lijkt dus op een aansluiting voor een TFT/LCD scherm. Maar de resolutie 2048x1536 is wel erg hoog voor een tft scherm. Ik ben ook wat aan het prulle geweest om een TFT scherm van een laptop eraan te krijgen. maar daar kom ik echt niet aan uit.

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-05 20:44

Cablekevin

CCCP Baby!

Geen matches
Ey, ik heb hier een lapmod waar ik een beetje de "poep" van krijg.
Heb geen hdd dus werkt niet meer en heb eigelijk weinig zin meer om er wat aan de toen * 486 kuch *.
Ik heb even een kleine collectie vga kaartjes erbij gepakt om te vragen welke een vesa feature hebben.
Ik zie wel andere teksten als LPB en FC staan maar heb weinig idee wat het is.

AGP:

Matrox - 782-01 *Don't ask* (Op de chip staat: MATROX - MGA G100A-E)

PCI:
S3 - Trio64 V2/DX -
Matrox - 576-05 *Don't ask what it is 8-)* (komt uit een compaq met een uitbreiding op de bovenkant)
S3 - Virge DX

• graey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik weet er weinig van, maar het lijkt mij dat nieuwere laptops blijkbaar wel een standaard hebben (na wat googlen op termen die op mijn laptop's mobo staan, vond ik dit:
www.mite.cz/lcdcrtdisplaykitfiles/lcd-kit07.pdf
volgens mij is dit van toepassing op mijn hyundai HT13X13-203... Kan ik daar wat mee? :D

~graey

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Nadat ik op en neer gemaild heb met DFI over mijn onboard lcd aansluiting (op een moederbordje dat ik heb). Heb ik het maar opgegeven :P. Het moederbordje speelt een belangrijke rol in data opslag hier dus daar ga ik liever niet mee kloten.

Nu heb ik een 15"lcd laptop lcd scherm over. Die wil ik mss in mijn auto gaan bouwen. Ik vraag me af is het mogelijk een meter of 4 tussen het scherm en de videokaart te overbruggen met een kabel?. Aangezien we het toch niet over een al te hoge resolutie hebben.

Layout heb ik nog niet gevonden van het scherm. wel heb ik een videokaartje met de goede aansluiting volgens mij. Dat is een S3 virge rev 1.3A

Fototje.
Afbeeldingslocatie: http://img145.imageshack.us/img145/7077/afbeelding114tn4.jpg

Denken jullie dat ik een goed kaartje heb daarmee?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Geen matches
Ik heb er daar nog 3 van liggen maar wil ook wel eens weten of het het echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Geen matches
Mijn tft monitor heeft 25 draadjes en dat kaartje 26. Zou het zo makkelijk zijn om alles aan elkaar te solderen (heeft geen flauw idee welke volgorde :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Geen matches
AMD 64 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 00:39:
Mijn tft monitor heeft 25 draadjes en dat kaartje 26. Zou het zo makkelijk zijn om alles aan elkaar te solderen (heeft geen flauw idee welke volgorde :+ ).
Zou ik doen als ik jou was :|
TUURLIJK NIET! :9
Je moet een pinout vinden van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Geen matches
Cablekevin schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 00:40:
[...]

Zou ik doen als ik jou was :|
TUURLIJK NIET! :9
Je moet een pinout vinden van je scherm.
Ben er druk mee bezig :P. Ik heb maar naar HP gemaild of zei toevallig de pinout hebben. Moet bijna wel. maar ik heb geen flauw idee of dat S3 kaartje het ook kan aansturen. Dus daarvan moet ik ook nog een pinout hebben. Maar volgens mij is het wel te doen!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Geen matches
Ik hoop dat er positieve resultaten uitkomen en ik zal je ook wel volgen!
Als het goed is gegaan ga ik me er ook maar eens aan wagen want ik heb een leuk nieuw project op het oog waar een LCD bij moet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Geen matches
Nou het kaartje bevat een VESA connector. dat zijn die 26 pinnetjes.

http://www.maxtech.com/ft...%22s3%20virge%20pinout%22

Maar nu blijkt de mijne kapot te zijn :| . Cable kevin, kun jij er 1 missen :9 ?.

Ik hoop verder dat ik in de komende dagen antwoord terug krijg van HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Geen matches
AMD 64 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 22:32:
Nou het kaartje bevat een VESA connector. dat zijn die 26 pinnetjes.

http://www.maxtech.com/ft...%22s3%20virge%20pinout%22

Maar nu blijkt de mijne kapot te zijn :| . Cable kevin, kun jij er 1 missen :9 ?.

Ik hoop verder dat ik in de komende dagen antwoord terug krijg van HP
Zoek even contact op msn dat gaat wat beter denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Aangezien mijn oude laptop het begeven heeft (waarschijnlijk moederbord defect; Zie probleem) en ik toch nog iets met het beestje wil doen ben ik in dit topic aanbeland. Na het snel doorlezen van dit topic ben ik erachter gekomen dat het van belang is om de pinouts te weten en een geschikte videokaart noodzakelijk is.
Ik heb nog een AGP Diamond Viper 770 hier liggen
Zie Foto 1
Daarnaast ziet de aansluiting van het moederbord en scherm er zo uit:
Zie Foto 2
Zie Foto 3

Denken jullie dat ik hier nog iets mee kan doen? Dwz dit scherm aan te sluiten op m'n huidige PC (zie Sig)? Of kan ik de laptop beter nog verkopen voor de echte liefhebber/hobbyist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Geen matches
Tegenslag voor mij, na gevraagt te hebben voor een pinout over een scherm van samsung.
Omdat Samsung veel uiteenlopende producten vervaardigt,
is er een verdeling gemaakt in wat wij hier wel en niet ondersteunen.

Helaas valt uw product in de categorie van producten die wij hier niet
ondersteunen waardoor hetvoor ons helaas niet mogelijk is om u hier te
helpen. Ik wil u daaromvriendelijk verzoeken om contact op te nemen met uw dealer.
What now?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Geen matches
Weinig vrees ik. Of je kan op een andere manier aan de pinout komen. Of het lcd in de vuilbak gooien.
Ik wil u daaromvriendelijk verzoeken om contact op te nemen met uw dealer.
Je kan natuurlijk ook gokken. Maar bereken zelf de kans eens dat dat gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Geen matches
Ja, misschien de weerstand van de draden meten. Als je weet wat de nul draad is. Maargoed dan heb je nog 20 draadjes ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Geen matches
Dus dan moet ik weer naar de vuilcontainer lopen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194893

Geen matches
heeft iemand de pinout van de armada e500 gevonden ???
k kan niets vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD 64
  • Niet online

AMD 64

gathering of google

(overleden)
Geen matches
Ik heb nog wat research gedaan, maar ik denk niet dat het veel nut heeft om een scherm op die manier aan te sluiten. (persoonlijk dan). 4 bit is gewoon niet veel en niet mooi om een film erop te kunnen kijken, wat wel mijn doel was. Als server scherm is het natuurlijk wel leuk, maar ik die alles wel remote :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Laatst online: 22-04 10:11
Geen matches
Ik ga aan de slag met de LCD van een Armada 1750, ik weet echter niet goed waarop ik zou moeten zoeken in Google?

Gewoon op "armada 1750" + pinout ofzo?
Of heeft dat scherm/VGA een andere naam waar ik op moet zoeken...?

En zou die van een Compaq Armada hetzelfde zijn als een 1700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Geen matches
Als ik hem niet in kan zetten bij het grote oude hardware ruiltopic elders op GoT tyf ik hem weg denk ik:

een Escom Graymate 486 met mono VGA scherm.

Mooi klein schermpje maar ik heb geen zin om het uit te zoeken.
Mocht iemand hem willen hebben dan DM of icq 14142321 of email als in profiel

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173183

Een aantal dagen geleden heb ik een Acer 1700 laptop gekregen. Het moederbord is nogal dood en de hd, processor en het geheugen zitten er niet meer in maar nog wel een 17" scherm uit november 2003 en een losse Video bridge. Ik wil nu graag dit scherm in de zijkant van mijn stacker gaan bouwen. Het is een Quanta QD17EL07 scherm ( }:|
Best goed scherm (1280x1024) maare.. natuurlijk geen pinout voor te vinden. Nou vraag ik me af of ik toevallig de SiS302LV Video Bridge zou kunnen gebruiken voor de aansturing van dit geval. Dit kaartje met de 302LV chip heeft overigens de verhelderende naam DADT1AB24F3 Rev.F Buitengewoon weinig dingen over te vinden alleen dat dit ding 34 euro kost.... Weet iemand of de aansluiting op het mobo voor dit kaartje universeel is of ik dit kaartje kan gebruiken en of dit misschien wel eens een rampzalige klus gaat worden waar ik na 2 jaar solderen nog niet uit ga komen?

Anoniem: 159375

Geen matches
Ik heb hier een Sharp LQ10D42 liggen die ik graag zou aansluiten aan mijn vga kaart.
Er bestaanhiervoor lcd controller kaartjes.
Mijn scherm zou ik kunnen aansluiten op vga indien ik gebruik maak van een ACG1024 controller.
( http://www.digitalview.co...-00_Sharp_LQ10D42.VGA.PDF ).
( http://www.digitalview.com/brochures/acg1024-brochure.pdf )
Nu zou ik graag zelf zo'n controller maken, kan iemand mij een schame van deze controller bezorgen?
Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffluppestijn01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:00

ffluppestijn01

Dus ...

Anoniem: 173183 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 21:40:
Een aantal dagen geleden heb ik een Acer 1700 laptop gekregen. Het moederbord is nogal dood en de hd, processor en het geheugen zitten er niet meer in maar nog wel een 17" scherm uit november 2003 en een losse Video bridge. Ik wil nu graag dit scherm in de zijkant van mijn stacker gaan bouwen. Het is een Quanta QD17EL07 scherm ( }:|
Best goed scherm (1280x1024) maare.. natuurlijk geen pinout voor te vinden. Nou vraag ik me af of ik toevallig de SiS302LV Video Bridge zou kunnen gebruiken voor de aansturing van dit geval. Dit kaartje met de 302LV chip heeft overigens de verhelderende naam DADT1AB24F3 Rev.F Buitengewoon weinig dingen over te vinden alleen dat dit ding 34 euro kost.... Weet iemand of de aansluiting op het mobo voor dit kaartje universeel is of ik dit kaartje kan gebruiken en of dit misschien wel eens een rampzalige klus gaat worden waar ik na 2 jaar solderen nog niet uit ga komen?
Ik heb hier de pinout voor het QD17EL07 scherm, ik kan er niet veel mee, maar ik heb ook zo'n scherm waar geen laptop meer bij zit, als je iets aan de gang krijgt, laat dan even iets horen!

http://www.ipctechnology....el0701-aa-preliminary.pdf

Solis putatis esse mentulas vobis, solis licere, quidquid est puellarum, confutere et putare ceteros hircos?
Nou, MOOI NIET!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197736

Geen matches
hallo alemaal

Ik ben via via op deze topic terecht gekomen en het is super ( ondanks het niet was wat ik zocht maar is het nu wel geworden (mits er kans is dat het lukt) ).

mijn vraag met uitleg ( ik hoop dat het duidelijk is )

Is het mogelijk om de lcd l19d011 van sharp net als de lcd op pagina 1 aan tesluiten op de ltp printerpoort zoals met veel van de (kleijne lcds ) gedaan word en dan met een speciaal programatje extra dingen te laten zien op het scherm.

Alvast bedankt
Scorpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Geen matches
Nevermind....... :$

[ Voor 28% gewijzigd door ThinkPad op 19-11-2006 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197736

Geen matches
frankiepankie

Als je goed hebt gelezen staat er is het mogelijk om de lcd l19d011 van sharp net als de lcd op pagina 1 aan tesluiten op de ltp printerpoort zoals met veel van de (kleijne lcds ) gedaan word

dus de vraag nogmaals anders geformuleerd is het mogelijk om een lcd scherm type lq9d011 op een lpt poort aan tesluiten

Scorpi

No problem Frankiepankie

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 197736 op 20-11-2006 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Niet online
:) Hoi.

Ik heb mijn oog laten vallen op de De lcd in deze veiling.

Deze LCD heeft een 20 pins connector, De datasheet, Kakarott had volgens mij een zelfde soort scherm, alleen heb ik daar later niks meer over gelezen. Na een beetje googlen kwam ik hierop: Vga to 20-pins. Zou dit werken? Zelf heb ik hier eigenlijk geen idee van, ook al het naar mijn theorie zou wel moeten werken: een imac is in principe gewoon een laptop, in desktopvorm :P .

Verder ontbreekt hier een kabel, zou dit makkelijk te repliceren zijn, of ergens te vinden?

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Hieronymus
  • Niet online
Geen matches
Niemand? ;(

Overigens op de _hele_ geforce-mx reeks schijnt een lvds-transmitter te zitten, alleen geen connector ;( .

[ Voor 80% gewijzigd door Hieronymus op 23-11-2006 22:06 ]

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• Cablekevin

Cablekevin

CCCP Baby!

Geen matches
Met die van T21/22/23 kan je weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04 17:02
Geen matches
Zou iemand mij kunnen vertellen of deze gegevens genoeg zijn?
Ik weet weinig tot niets af van elektronica, maar ik wil als dit iets is wel wat tijd hierin stoppen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
                    Table 2 MODULE CONNECTOR PIN CONFIGURATION (LVDS) [CN1]
   Pin      Symbol                Description                                       Notes
    1         Vcc                Power (3.3V)             1. Interface chips
    2         Vcc                Power (3.3V)               1.1 LCD : KZ4E038C12CFP (Thine)
    3        GND                    Ground                           (THC63LVDF64A core + Timing Controller)
    4        GND                    Ground                   1.2 System : THC63LVDM63A(Thine)
    5        A0M              Differential Signal            * Pin to Pin compatible with TI LVDS
    6         A0P             Differential Signal
    7        GND                    Ground                2. Connector
    8        A1M              Differential Signal           2.1 LCD : GT122-20P-H13 R (LG Cable)
    9         A1P             Differential Signal           2.2 Mating : FI-WEB21P-HF(JAE) or compatible
   10        GND                    Ground                  2.3 Connector pin arrangement
   11        A2M              Differential Signal
   12         A2P             Differential Signal
                                                                         1 … 20
   13        GND                    Ground
   14        CLKM             Differential Signal                           CN1
   15        CLKP             Differential Signal
   16        GND                    Ground
   17          NC               No Connection
   18          NC               No Connection
   19        GND                    Ground
                                                                                                  CN2
   20        GND                    Ground

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48
Geen matches
Peturrr schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 16:59:
Zou iemand mij kunnen vertellen of deze gegevens genoeg zijn?
Ik weet weinig tot niets af van elektronica, maar ik wil als dit iets is wel wat tijd hierin stoppen.
*knip*
Ik heb zelf een zelfde soort scherm liggen (qua aansluitingen) evenals een klein epia'tje met LVDS-aansluiting.

Hetgene wat ik wel ervan weet, is dat het een 18bit LVDS is, welke ook op een 24bit LVDS-aansluiting mag komen te staan. Op zich valt er wel mee te testen, ware het niet dat ik geen functiegenerator heb liggen die ~110/3MHz doet. En daarnaast is het openknippen van het draad en aansluiten (zonder solderen) op de LVDS-connector een onmogelijk werk, aangezien het 20pins op 4cm is.

Helaas heb ik het dus nog niet werkend. Misschien dat ik nog aan de praat krijg vanavond, maar waarschijnlijk niet en zal ik in de kerstvakantie verder kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - peter -
  • Laatst online: 09-04 17:02
Geen matches
Interessant! Ben benieuwd of het je lukt.

Ik begreep uit het topic dat het via epia bordje een 40 pins uitgang heeft terwijl de LVDS uitgang op mijn lcd scherm 20 pins is. Wat weet men daar van? In het topic vind ik geen uitsluitsel of die 2 compatible zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door - peter - op 17-12-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:48
Geen matches
Na een klein beetje onderzoek hebben we het dus over verschillende epia's ;)

Overigens heeft mijn scherm (ongeveer) eenzelfde aansluiting als op de 'standaard' epia's met LVDS.

Helaas heb ik zelf een ander soort epia (NC-673 / NC674), welke welke 2x een LVDS 20p aansluiting heeft. Nu nog een keertje kijken hoe ik die poorten netjes doorlus, het is namelijk toch echt SMD en daar kan ik niet mee overweg :P Al hoewel ik van mijn epia en het scherm van beide de pin-lay-out heb :)

[ Voor 8% gewijzigd door blackangel op 17-12-2006 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:40

geerttttt

Manisch positief

Ik heb ook een lcdtje uit een oude p1 laptop gesleuteld. en het leuke is dat hij breedbeeld is. (10.4").

Nu hoop ik dat hier nog wat mee te doen valt. Pinout viel niet echt te vinden op google (of iemand moet wel wat weten te vinden..) maar kan ik hier wat mee? en zo ja, dat dunne printplaatje (zie foto's) waar dient die voor. de backlight en stroom e.d.?

Tevens volg ik een ict opleiding, en heb ik een klasgenoot die wel aardig overweg kan met een soldeerbout.

foto's:
http://www.ebudget.nl/fotos%20lcd/DSC01896.JPG
http://www.ebudget.nl/fotos%20lcd/DSC01897.JPG
http://www.ebudget.nl/fotos%20lcd/DSC01898.JPG
http://www.ebudget.nl/fotos%20lcd/DSC01899.JPG
http://www.ebudget.nl/fotos%20lcd/DSC01901.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door geerttttt op 19-12-2006 17:28 ]

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 19:01

StapelPanda

PB0MV

Hoi, wat voor een aansluitingen heeft een inverter, ik heb een PICO 300
ik heb namenlijk een half stukke laptop gekregen en ik wou kijken of het nog iets van beeld geeft.
het beeldscherm zelf heeft een LVDS aansluiting, is hier een kans dat ik het beedscherm standalone aan krijg?

BVD

• soepah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:27
Geen matches
Ik heb een leuke lcd gevonden (Samsung LT121S5-105), pinout gevonden en een leuke videokaart.
Maar ik zat ff verder te zoeken, en de pinout van een VGA Kaart, heeft OOK een R+, G+, B+, Sync's etc, zou het hier ook mee lukken??
Mvg

wie van vissen houdt, houdt niet van vissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 201059

Ik hoop dat ik jullie hiermee kan helpen:

ik heb zojuist een TFT scherm uit mijn oude laptop gehaald: een 15inch Shp scherm (meer specifiek: LQ150U1LH22). NU heb ik nauwelijks verstand van elektronica, meer bepaald hoe en wat ik waar moet aansluiten.. Maar ben nog aan het lezen erover, mij aan het informeren enzo en zal jullie dan ook wat lastig vallen binnenkort hierover (na mijn examens ;) )

Ik was op zoek naar datasheets toen ik dit tegenkwam: http://www.beyondinfinite.com/lcd/Library/ ik hoop dat jullie hier wat mee zijn....

Nu nog gewoon een klein informatief vraagje: Hoe zit dit precies in een?
Ik bedoel van je TFT nr je vgakaart? (alles dus ;) dus als jullie een beetje serieuse uitleg en veel willen geven aan mij, desnoods een linkje waar ik mij kan in verdiepen alvast bedankt) (vooral over de tpyes aansluitingen want daar geraak ik niet zo aan uit)

Hopelijk zijn jullie wat met die link

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 201059 op 22-12-2006 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203563

Geen matches
Aangezien dit een paar tijden voordien is vermeld, Ik probeer om aan het Nederlands te vertalen.
Hopelijk doet worldlingo geen te slecht werk.

Heeft om het even wie ooit een kleurdiepte van meer dan met 8 bits om (met een VAFC aan verbinding TFT) kunnen ertoe brengen te werken?
Wat is de hoogste bereikte resolutie?

Om met de gemakkelijkere oplossing te beginnen…
VFC aan TFT:

Dit is de Lay-out van de SPELD die ik van het informatieblad voor Scherpe LQ10S21 heb getrokken en hoe ik het met VFC (die in de lijst wordt getoond) zou verbinden.

Het recht van I of ben omhoog knoeide ik reeds sth?
Hoeveel kleuren ik als dit zal krijgen?
(Zijn dit 2 of 4 beetje per kanaal - zo 6 of 12 beetje - zo verstrekt 64 of 4096)
kleuren VFC slechts met 8 bits niet? (*bit confused*)
de Achtergrondomschakelaar moet afzonderlijk worden aangedreven, anders miste ik sth?

Het grote werk - grote aan de gang zijnde draad (nu hoeveel jaren?)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Since this has been mentioned a couple of times before, I'm trying to translate to dutch.
Hopefully worldlingo doesn't do a too bad job.

Has anybody ever been able to get a color depth of more than 8bit to work (with a VAFC to TFT connection)?

What's the highest achieved resolution?

To start with the easier solution...
VFC to TFT:

This is the PIN Layout I pulled off the datasheet for the Sharp LQ10S21 and how I would connect it to the VFC (shown in the table).

Am I right or did I already mess sth up?

How many colors will I get like this?
(Are this 2 or 4 bit per channel - so 6 or 12 bit - so 64 or 4096 colours)

Doesn't the VFC only provide 8 bit? (*bit confused*)
Background inverter has to be powered separately, did I miss sth else?

Great work - great thread (now ongoing for how many years?)

Sharp LQ1OS21VESA Feature Connector
Pin No. symbolFunctionPin No.Function
1GND   
2CK Clock signal for sampling each data signal  
3GND   
4GND   
5HsyncHorizontal synchronous signal

The polarity of both synchronous signals are negative.

6VsyncVerticaI synchronous signal

The polarity of both synchronous signals are negative.

7GND   
8R0RED data signal (LSB)3PD2 (DAC pixel data bit 2)
9R1RED data signal (LSB)4PD3 (DAC pixel data bit 3)
10R2RED data signal7PD6 (DAC pixel data bit 6)
11R3RED data signal8PD7 (DAC pixel data bit 7)
12R4RED data signal  
13R5RED data signal (MSB)  
14GND    
15GND    
16GND    
17G0 GREEN data signal (LSB) 2PD1 (DAC pixel data bit 1)
18G1 GREEN data signal4PD3 (DAC pixel data bit 3)
19G2 GREEN data signal6PD5 (DAC pixel data bit 5)
20G3 GREEN data signal8PD7 (DAC pixel data bit 7)
21G4 GREEN data signal  
22G5 GREEN data signal (MSB)  
23GND    
24GND    
25GND    
26B0BLUE data signal (LSB)1       PD0 (DAC pixel data bit 0)
27B1BLUE data signal4PD3 (DAC pixel data bit 3)
28B2BLUE data signal5PD4 (DAC pixel data bit 4)
29B3BLUE data signal8PD7 (DAC pixel data bit 7)
30B4BLUE data signal  
31B5 BLUE data signal (MSB)  
32GND    
33GND    
34GND    
35ENAB Signal to settle the horizontal display position

The horizontal display start timing is settled in accordance with a rising timing of ENAB

signal. In case ENAB is fixed “Low”, the horizontal start timing is determined as

described in 7-2. Don’ t keep ENAB “High” during operation.

36Vcc +3.3V power supply  
37Vcc +3.3V power supply  
38TSTThis should be electrically opened during operation  
39TSTThis should be electrically opened during operation  
40GND   
41GND   
   9DAC clock
   10      DAC blanking
   11Ext. horizontal sync
   12Ext. vertical sync
   13-16Ground
   17Select Internal Video
   18Select Internal Syncs
   19Select Internal DAC
   20not in use
   21-24Ground
   25, 26not in use

[ Voor 83% gewijzigd door Anoniem: 203563 op 06-01-2007 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
Anoniem: 203563 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:55:
Heeft om het even wie ooit een kleurdiepte van meer dan met 8 bits om (met een VAFC aan verbinding TFT) kunnen ertoe brengen te werken?
Wat is de hoogste bereikte resolutie?
Ik heb 24 bit kleur (dat is 16,7 miljoen kleuren of zo iets) gehaald met een VAFC. Ik heb alleen maar 640x480 gebruikt (omdat mijn scherm nu eenmaal geen hogere resolutie aankon). Zie mijn bevindingen op pagina's 22 t/m 25 van dit topic (klik hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toxical
  • Laatst online: 25-11-2023
Geen matches
Ik heb hier 2 leuke TFT schermpjes liggen welke (helaas???) beide voorzien zijn van LVDS aansluiting (2ch).

Hier en daar al flink rondgesurft op internet, echter kom ik maar 1 relatief goedkope oplossing tegen. De CRTtoLCD van Kontron. Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er nog iemand met een DIY projekt bezig wat lijkt te gaan werken?

Ook las ik dat een grafische kaart uit de Geforce MX serie beschikt over LVDS mogelijkheden ingebakken in de chip. Heeft iemand daar toevallig al mee ge-experimenteerd?

Vindt het erg zonde om 2 super mooie TFT's niet te kunnen gebruiken doordat ze voorzien zijn van een LVDS interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:05
Ik ben ook met een lcd projectje bezig, heb tot nu toe de laptop uitelkaar gesloopt :P Had die laptop gekregen van een neef, iemand had die laptop laten vallen waardoor backlight kapot was (helaas is de ccfl echt kapot).
Ik heb ondertussen ook een pin-out gevonden, ik snap alleen niet zo waar die connector op het display zou moeten zitten, maar ik ga nog wel eens wat proberen ermee. Aangezien ik al een pinout heb lijkt het misschien wat te gaan worden, ik post mn vooruitgang wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Geen matches
Ik vond bij mij nog een LG LP141X1 kleuren lcd schermpje, datasheet is ook gevonden ( : www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bb/lcd/lp141x1.pdf ) alleen de data poorten...wat voor signaal moet dit zijn? is dit op enige manier een beetje makkelijk aan een vga poort te krijgen of is het mission impossible? :)

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Geen matches
Lijkt me vrij moeilijk Xevox.. omdat die van jou dus met de DIVC werkt en niet met de R0 en R1 etc..
Je mag het proberen..

Dan nog ff een vraagje:
Iemand hier ervaring met de Backlight's? Zijn deze voltage's altijd gelijk (Maw kan ik een backlight invertor van een ander lcd aansluiten?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Geen matches
stefboerrigter schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:04:
Lijkt me vrij moeilijk Xevox.. omdat die van jou dus met de DIVC werkt en niet met de R0 en R1 etc..
Je mag het proberen..

Dan nog ff een vraagje:
Iemand hier ervaring met de Backlight's? Zijn deze voltage's altijd gelijk (Maw kan ik een backlight invertor van een ander lcd aansluiten?)
DIVC? Explain? Zegt me namelijk helemaal niks :P

Naar dat invertor verhaal ben ik ook wel benieuwd, ik heb nog een invertortje voor een CCFL en vroeg mijzelf af of die ook op lcd'schermpjes kunnen...

BramBoterham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
3ddie schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 22:21:
Ik ben ook met een lcd projectje bezig, heb tot nu toe de laptop uitelkaar gesloopt :P Had die laptop gekregen van een neef, iemand had die laptop laten vallen waardoor backlight kapot was (helaas is de ccfl echt kapot).
[...]
Zo'n CCFL is vrij makkelijk te vervangen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Geen matches
@ Xevox:
Dat divc betekend volgens mij dat het met een digitaal signaal werkt, en niet met analoge signaaltjes over verschillende lijntjes (Dus R0 - R1, R2, R3 etc voor Rood en dan G0 Etc... je snapt 't vast wel)..
Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
stefboerrigter schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:04:
[...]
Dan nog ff een vraagje:
Voor zover ik begrepen heb is de spanning en stroom die voor een CCFL nodig is, afhankelijk van de lengte en een beetje van de diameter van de buisjes. Dus in principe zijn ze wel uitwisselbaar, maar de aansturing van het low-voltage deel is per laptop zo'n beetje verschillend. Dus je kunt wel een CCFL aansluiten van een andere laptop, maar een inverter overzetten zal niet werken, omdat de aansturing van de inverter per merk anders is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Geen matches
Het gaat me puur en alleen om het aansturen van een CCFL.. de backlight kan ik toch al niet meer aansturen:p.. die is naar de gallemiesjes.. de aansturing.
heb dus wel een scherm.. maar zie er weinig op.. zal eens met een andere backlight proberen..
Dankje:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 23:24

Stoney3K

Flatsehats!

Geen matches
Voor de vele LVDS-scherm bezitters:

Is het niet een idee om eens te kijken naar (commerciële) interesse voor een converter van DVI naar LVDS? Op zich moet dat niet meer zijn dan aan de ene kant een TMDS-receiver en aan de andere kant een LVDS-transmitter. 2 chippies dus, en iets wat zonder problemen in groot volume gemaakt zou kunnen worden, met een kostprijs van hooguit 1 of 2 euro. DVI voorziet al in power dus daar hoef je je in principe niet druk om te maken, anders zou je het printje nog kunnen voorzien van een floppy-adapter of DC plug, en een connector voor de backlight-inverter.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soepah
Geen matches
Ja, misschien een IA voor opzetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Geen matches
stefboerrigter schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 08:34:
Ja, misschien een IA voor opzetten ofzo?
IA is niet handig sinds je dan óf losse chipjes moet kopen (die je dan SMD in elkaar moet solderen) óf de ontwiklkelkosten bij de IA mag tellen. Het geheel moet eerst nog ontwikkeld worden vanaf prototype dus het gaat nog wel even duren voordat zoiets de IA in gaat.

Overigens had ik op een andere site iets gelezen over het Apple Cinema Display, daar zou een LG/Philips panel inzitten en als je hem openschroeft zit het scherm rechtstreeks aan de DVI connector gelast. Dat zou óf betekenen dat LVDS/DFP en DVI compatibel zijn óf Philips zo slim is om er een TMDS receiver in te bouwen in plaats van een LVDS receiver ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Geen matches
Uit een compaq ipaq 3760 heb ik schermpje gehaald.
Het typenr is ACX704AKM-7.
Ik heb o.a. het volgende document gevonden:
http://www.ortodoxism.ro/datasheets/sony/a6802550.pdf

Als ik zo dit topic doorlees, moet het volgens mij wel mogelijk zijn om dit scherm aan een vga-kaart aan te sluiten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Geen matches
berend_ schreef op zondag 04 februari 2007 @ 13:33:
Uit een compaq ipaq 3760 heb ik schermpje gehaald.
Het typenr is ACX704AKM-7.
Ik heb o.a. het volgende document gevonden:
http://www.ortodoxism.ro/datasheets/sony/a6802550.pdf

Als ik zo dit topic doorlees, moet het volgens mij wel mogelijk zijn om dit scherm aan een vga-kaart aan te sluiten, toch?
Losse RGB digitale lijntjes, dus dit moet met de VESA-hack prima kunnen. Probeer het wel onder Linux, want ik moet de eerste Windhoze nog zien die 320x240 op zijn desktop kan doen (misschien met Powerstrip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
Geen matches
Stoney3K schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:34:
[...]

Losse RGB digitale lijntjes, dus dit moet met de VESA-hack prima kunnen. Probeer het wel onder Linux, want ik moet de eerste Windhoze nog zien die 320x240 op zijn desktop kan doen (misschien met Powerstrip)
Prima! Dat was ik toch al van plan, dus dat komt goed uit.

Wel een lekker gepriegel: de flatcable is 2 cm breed en er zitten dus ongeveer 90 verbindingen op...

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/coolsma/pics/tft2.jpg

Komt uit onderstaande stekker:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/coolsma/pics/tft1.jpg

Het schema begint met R01 ipv R0, das geen probleem toch?
Ik kan geen Hsync, Vsync, en pixelclock vinden, wat moet ik daar nu mee aan?

[ Voor 65% gewijzigd door berend_ op 05-02-2007 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73026

Geen matches
daar heb je die cxd chip voor nodig. http://www.ortodoxism.ro/datasheets/sony/a6802513.pdf

Maar interesant is het wel. Mooi voor een HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berend_
Geen matches
Die zit op de printplaat, nadeel is wel dat het smd gesoldeerd is, dus errug klein allemaal...
Daar ziten inderdaad volgens het schema wel een R0 etc aan.
Moet ik dan de aansluitingen van de VESA aansluiten op die pinnen van de cxd chip, ipv van rechtstreeks op het scherm?
Maar interesant is het wel. Mooi voor een HTPC
Ja, dat wordt ook mijn doel! :Y (mits haalbaar natuurlijk...)

[ Voor 18% gewijzigd door berend_ op 06-02-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLeentel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-07-2021
Geen matches
Anoniem: 159375 schreef op donderdag 16 november 2006 @ 19:47:
Ik heb hier een Sharp LQ10D42 liggen die ik graag zou aansluiten aan mijn vga kaart.
Er bestaanhiervoor lcd controller kaartjes.
Mijn scherm zou ik kunnen aansluiten op vga indien ik gebruik maak van een ACG1024 controller.
( http://www.digitalview.co...-00_Sharp_LQ10D42.VGA.PDF ).
( http://www.digitalview.com/brochures/acg1024-brochure.pdf )
Nu zou ik graag zelf zo'n controller maken, kan iemand mij een schame van deze controller bezorgen?
Of zijn er nog andere mogelijkheden?
Je kunt ook een CRT-TO-LCD-6 van Kontron pakken, te koop bij Texim Europe, low-cost kaartje dat dit lcd ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207135

Geen matches
super mooi gedaan,
alleen de voeding hoe ga ik dat doen?
i don‘t know.
weet iemand waarop ik de voeding moet aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03

BaRF

bijna kerst

Dammit kan geen datasheet vinden voor mn scherm. Heb een Sharp LQ150F1LW04C uit een oude laptop gesloopt, maar dit specifieke type kom ik maar heel weinig tegen. Kan wel een boel andere sheets vinden voor type nummers die er op lijken, maar dat lijkt me wat riskant?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128270

Geen matches
Dit is het mijne, ga ook eens zoeken hoe ik het kan aansluiten en inbouwen in mijn case.

Afbeeldingslocatie: http://www.devilex.be/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.devilex.be/2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Geen matches
Ik heb hier ook nog een TFT liggen uit een Siemens Scenic Mobile 510. Maar ik kan er helemaal geen pinout van vinden :(

Het display is een SHARP LQ13X02A

Ik weet dat ik niet mag vragen naar pinouts of datasheets maar zou iemand mij een beetje op weg kunnen helpen? Een site o.i.d geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoppenSpook
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-09-2023
Geen matches
McLeentel schreef op maandag 19 februari 2007 @ 19:20:
[...]

Je kunt ook een CRT-TO-LCD-6 van Kontron pakken, te koop bij Texim Europe, low-cost kaartje dat dit lcd ondersteund.
Cool, wat is "low-cost". Het is nu zondag, dus bellen voor een prijs gaat niet werken :)

/me weet geen leuke quote voor in zijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik heb voor de datasheets gemaild naar de fabrikant, hopelijk heb ik (snel) antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Geen matches
Anoniem: 128270 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 21:47:
Ik heb voor de datasheets gemaild naar de fabrikant, hopelijk heb ik (snel) antwoord.
Me 2

Naar welke fabrikant heb je gemaild en welk adres heb je gebruikt?

Ik heb voor Sharp "FrenchR nog wat @sharp.com" gebruikt.

Edit: Hmmm helaas die beste meneer kon me geen pinout geven :'( Hij zei iets over dat dat model misschien alleen in Europa was uitgegeven. :(

[ Voor 18% gewijzigd door ThinkPad op 19-03-2007 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik heb gemaild naar Hitachi via het adres dat op de website te vinden was. Tot op heden nog altijd geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Eight_Se7en
  • Laatst online: 07-03 09:32
Geen matches
Anoniem: 128270 schreef op zondag 11 maart 2007 @ 17:25:
Dit is het mijne, ga ook eens zoeken hoe ik het kan aansluiten en inbouwen in mijn case.

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik heb hier exact dezelfde liggen (uit een VAIO)... Ook nog niets kunnen vinden van pin-out sheets :(

Mocht je een bevredigend antwoord krijgen van Hitachi, stuur mij aub ook een mailtje of PM? :D Much appreciated!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 211334

Heb misschien een rare vraag.

heb een lcd scherm van een laptop en op inet de volgende gegevens gevonden:
Pin Symbol Description Notes
1 VCC Power supply +3.3 v
2 VCC Power supply +3.3 v
3 Vss Ground
4 Vss Ground
5 Rxin0- LVDS differential data input (Negative)
6 Rxin0+ LVDS differential data input (Positive) R0~R5,G0
7 Vss Ground
8 Rxin1- LVDS differential data input (Negative)
9 Rxin1+ LVDS differential data input (Positive) G1~G5,B0,B1
10 Vss Ground
11 Rxin2- LVDS differential data input (Negative)
12 Rxin2+ LVDS differential data input (Positive)
B2~B5,DE,Hsync,
Vsync
13 Vss Ground
14 CLK- LVDS Clock Data input (Negative)
15 CLK+ LVDS Clock Data input (Negative) LVDS level
16 Vss Ground
17 NC Non-connection
18 NC Non-connection
19 Vss Ground
20 Vss Ground

heb ik van deze site: http://www.esskabel.de/Da.../N141x201_spec_Ver2.4.pdf
achter op het scherm zit een printplaat met een 20 pins aansluiting

nou zit er onder mijn scherm een klein kaartje en kwam er na wat zoeken achter dat het een NEC Versa Premium 7521N LCD Inverter is.
op dit kaartje zit de aansluiting voor mijn backlight en een stekkertje met 6 draadjes

is dit scherm eenigzins makkelijk om te bouwen naar een scherm voor op de pc zodat ik hem ook helemaal kan benutten ... alle kleuren dus enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 13:07
Geen matches
ik heb hier nog een Samsung ltn154x1-l01 scherm liggen, WXGA.
volgens mij is de invertor kaduck.
ik had voor mezelf bedacht dat ik hem bij een casemod ging gebruiken, door gewoon een ander stekkertje te solderen ofzo, en dat ik hem dan gewoon op een (oude) vga kaart aan kon sluiten.
Het blijkt nog een hele klus om een adapter te maken zodat ik hem op een 15 pins VGA/ DVI / 26 pins aansluiting aan kan sluiten.
kan iemand me laten weten of het uberhaubt mogelijk is? mocht het niet mogelijk zijn, of zeer ingewikkeld, dan kun je het schermpje komen halen als je er wel iets mee kunt.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamStar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-01-2022
Anoniem: 211334 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 03:41:
Heb misschien een rare vraag.

heb een lcd scherm van een laptop en op inet de volgende gegevens gevonden:
Pin Symbol Description Notes
1 VCC Power supply +3.3 v
2 VCC Power supply +3.3 v
3 Vss Ground
4 Vss Ground
5 Rxin0- LVDS differential data input (Negative)
6 Rxin0+ LVDS differential data input (Positive) R0~R5,G0
7 Vss Ground
8 Rxin1- LVDS differential data input (Negative)
9 Rxin1+ LVDS differential data input (Positive) G1~G5,B0,B1
10 Vss Ground
11 Rxin2- LVDS differential data input (Negative)
12 Rxin2+ LVDS differential data input (Positive)
B2~B5,DE,Hsync,
Vsync
13 Vss Ground
14 CLK- LVDS Clock Data input (Negative)
15 CLK+ LVDS Clock Data input (Negative) LVDS level
16 Vss Ground
17 NC Non-connection
18 NC Non-connection
19 Vss Ground
20 Vss Ground

heb ik van deze site: http://www.esskabel.de/Da.../N141x201_spec_Ver2.4.pdf
achter op het scherm zit een printplaat met een 20 pins aansluiting

nou zit er onder mijn scherm een klein kaartje en kwam er na wat zoeken achter dat het een NEC Versa Premium 7521N LCD Inverter is.
op dit kaartje zit de aansluiting voor mijn backlight en een stekkertje met 6 draadjes

is dit scherm eenigzins makkelijk om te bouwen naar een scherm voor op de pc zodat ik hem ook helemaal kan benutten ... alle kleuren dus enzo.
ik ben ook in het bezit van dit scherm, zou dit ook graag willen weten

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Geen matches
kid1988 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:08:
ik heb hier nog een Samsung ltn154x1-l01 scherm liggen, WXGA.
volgens mij is de invertor kaduck.
ik had voor mezelf bedacht dat ik hem bij een casemod ging gebruiken, door gewoon een ander stekkertje te solderen ofzo, en dat ik hem dan gewoon op een (oude) vga kaart aan kon sluiten.
Het blijkt nog een hele klus om een adapter te maken zodat ik hem op een 15 pins VGA/ DVI / 26 pins aansluiting aan kan sluiten.
kan iemand me laten weten of het uberhaubt mogelijk is? mocht het niet mogelijk zijn, of zeer ingewikkeld, dan kun je het schermpje komen halen als je er wel iets mee kunt.
Zoals al eerder vermeld is het niet gemakkelijk om zonder grote meerkost je scherm aan te sluiten op een gewone videokaart.

Ik heb je gemailed ivm dat scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43915

Geen matches
Ik heb hier uit een Dell D600een 14.1 inch scherm. Type: LP141X13 (B1)

Wie kan mij hier meer info over vertellen?
Kan ik hier zo een vga kabel aan solderen?
Hoe kan ik zien welk draadje wat is omdat er op de achterkant alleen 2 flatkabels zitten en een invurterboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-04 18:01

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Geen matches
blackangel schreef op zondag 17 december 2006 @ 15:57:
Na een klein beetje onderzoek hebben we het dus over verschillende epia's ;)

Overigens heeft mijn scherm (ongeveer) eenzelfde aansluiting als op de 'standaard' epia's met LVDS.

Helaas heb ik zelf een ander soort epia (NC-673 / NC674), welke welke 2x een LVDS 20p aansluiting heeft. Nu nog een keertje kijken hoe ik die poorten netjes doorlus, het is namelijk toch echt SMD en daar kan ik niet mee overweg :P Al hoewel ik van mijn epia en het scherm van beide de pin-lay-out heb :)
Ben je hier nog verder mee gekomen?

Sindskort heb ik ook een Via Epia-M plank en hier zit ook een LVDS connector op.

Nou moet je hier nog een uitbreiding voor hebben heb ik gezien, welke hem compatible maakt met een aantal schermen. Zoals bijvoorbeeld deze welke compatible is met mijn bordje: http://www.logicsupply.com/product_info.php/products_id/419

Te vinden op: http://www.via.com.tw/en/products/mainboards/accessories.jsp voor varianten.

Wellicht kan iemand mij hier ook nog bij helpen. Waar koop je dat ding in NL? Heb 1 shop gevonden: http://www.picco.nl/produ...5f102c9384ca9f828fe0824c1 maar dat vond ik toch nog wat duur :P

Nu nog even op zoek naar een kandidaat scherm.

Ik weet trouwens ook niet zeker of je die converter/bordje nodig hebt voor een LVDS display, maar het geeft iig ook aansturing voor een inverter, wat me zeker niet onbelangrijk lijkt :P

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Geen matches
Dawm, heb enige tijd geleden uit een acer lappie een TX38D85VC1CAA Hitachi LCD gesloopt. Deze doet het nog en is een 15" XVGA scherm, 1024x768, 32Bit. Ik kan echter nergens de datasheets of pinouts vinden.

Iemand ervaring met Acer travelmate 734TL schermen?

Het type is in dit geval TX38D85VC1CAA, en er zitten 20 pins op.
Hulp zou zeer gewardeerd worden!

Heb overgins al een mailtje richting Hitachi gestuurd, nog niets terug ontvagen...

[ Voor 11% gewijzigd door wasted247 op 27-04-2007 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 220149

Ik ben al een tijde dit topic aan het volgen, en ik ben ook aan het testen met vanalles.
je moet sowieso de data digitaal binnensturen,heb ik hier al zoveel gezien:).
k heb op analog twee samples gevraagd van deze chip, een AD9883. voor en na de LVDS van in de laptop krijgen we eenDS90CF384 op het scherm zelf, dus ook 24 bits aansturing van het scherm,dus volgens mij is dit wel een poging waard. Over voedingen etc. maak ik mij geen zorgen, het scherm werkt op 3.3V heb ik al gemeten, en de invertor slikt 5v dus op zich geeft dit geen noemenswaardige problemen.
Ik laat weten hoe het afloopt.Het grootste probleem zal zijn om deze smd's deftig gesoldeerd te krijgen. eens het scherm werkt, zou ik er graag een projector van willen maken, eerst wandelen, dan lopen :)
Ik gebruik een samsung laptopscherm een LT141x6-122. (waarvan ik niet direct de 100% juiste pinout van heb, maar hier niet mag vragen:))en op samsung zelf krijg je geen respons hoor!!
Ik heb ook nog een breedbeeldscherm staan van een +-jaar oude HP-laptop. zou het kunnen zijn dat deze rechtstreeks op een DVI aan te sluiten is?

Zou het anderzijds eventueel mogelijk zijn om de laptop die errond zit nog te gebruiken? op de bestaande videocontroller insturen bedoel ik dan. heeft iemand hier al iets mee bereikt???

btw zeer interresant topic:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135914

Stoney3K schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:36:
[...]

Overigens had ik op een andere site iets gelezen over het Apple Cinema Display, daar zou een LG/Philips panel inzitten en als je hem openschroeft zit het scherm rechtstreeks aan de DVI connector gelast. Dat zou óf betekenen dat LVDS/DFP en DVI compatibel zijn óf Philips zo slim is om er een TMDS receiver in te bouwen in plaats van een LVDS receiver ;)
Weet iemand of dit bericht klopt.

Ik heb namelijk een 17" WXGA LG Philips scherm (LP171W01-A4K1) uit een laptop gehaald en het zou zeer interessant zijn als deze rechtstreeks op een DVI connector kon.

De bedoeling is dat als het mogelijk is om het scherm op DVI of VGA aansluiting te geven om deze op de KVM switch aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bounc3
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik bedacht me vanmiddag dat het beeldscherm in mijn kapotte laptop wel eens een heel ambitieuze casemod kon opleveren. Na wat stevig speurwerk kwam ik er echter achter dat het niet zo 1 2 3 gebeurd is. Na oa dit topic gelezen te hebben heb ik mijn lcd scherm uit mn Vaio-A117s notebook gesloopt, dit leverde een 17" widescreen scherm op van Sharp (LQ170M1LA04). Na nog een paar uurtjes rondzoeken werd ik al gauw een stuk minder enthousiast, alles dat ik zou moeten weten om hem vast te solderen aan een nog onbekende vga kaart? Spoor bijster.
Totdat ik deze controller tegenkwam, in associatie met de LQ170M1LA04 stond deze op een engelstalige website en zou moeten werken; de SVH-1920 (PN: 41696003X-3) van Digital View.
Brochure: http://www.digitalview.co...LQ170M1LA04_1920x1200.pdf
Handleiding: http://www.digitalview.com/manuals/SVH-1920%20manual.pdf

De enige prijs die ik heb kunnen vinden is $575, gedateerd 2005 / 2006 (Vb: http://www.advancedimagin...sp?siteSection=21&id=1255) en 1000-stuk wholesales voor $250 (maar goed, daar zoek ik dus niet voor).

Kan iemand mij hierbij verder helpen? Misschien een winkel vinden waar ik deze kan kopen/online bestellen? Eventueel hulp met het zoeken naar een andere controller?

Bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Geen matches
Schop.

Ik ben bezig met LCD aansturing te maken met een AD9883AKST-140 chip. Deze zet analoge video van computer om naar digitale video. Ideaal chipje, bijna geen externe onderdelen nodig. Een ding snap ik alleen niet 100%, pagina 10, figure 1, moet ik dat gewoon zo aansluiten als het daar staat? 75Ohm naar gnd lijkt mij een beetje laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nope das perfect zo :)
Btw, hoe ga je de chip in de juiste mode zetten?

edit: de reden is de karakteristieke impedantie van de videokabels.
The AD9883A should be located as close as practical to the input
connector. Signals should be routed via matched-impedance
traces (normally 75 Ω) to the IC input pins.
At that point the signal should be resistively terminated (75 Ω
to the signal ground return) and capacitively coupled to the
AD9883A inputs through 47 nF capacitors. These capacitors
form part of the dc restoration circuit.

[ Voor 93% gewijzigd door Anoniem: 103563 op 23-06-2007 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136066

Geen matches
lemming_nl schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 15:34:
Schop.
75Ohm naar gnd lijkt mij een beetje laag.
Lijkt gewoon een parallele lijnafsluiting te zijn, en dan hangt dat af van de impedantie van je lijn... Alleen, normaal als je dat doet ze je een capaciteit in serie met die weerstand, omdat je anders veel stroom verliest. (alsdus mijn cursus elektronisch ontwerp). Het verbaast me dus een beetje dat ze dat hier niet doen... Het dient trouwens gewoon om ervoor te zorgen dat je geen/minder last hebt van reflecties op de lijn, die veroorzaakt worden door een signaal met een relatief hoge freqentie op een relatief lange lijn te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 103563 schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 17:34:
Nope das perfect zo :)
Btw, hoe ga je de chip in de juiste mode zetten?

edit: de reden is de karakteristieke impedantie van de videokabels.

[...]
Niet, als ik er niet overheen gelezen heb dan hoort hij gewoon te werken met de default instellingen.

Ah ok, weet ik dat ik het gewoon zo aan moet sluiten. Morgen maar eens printje ontwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Wij horen graag de behaalde resultaten ;)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Geen matches
Heeft er hier iemand ervaring met het programmeren van een infochip (weet de naam ervoor niet) voor een beeldscherm? Ik ben bezig met de print voor de display controller maar mijn pc kan niets met een beeldscherm zonder die info chip. Wat voor chip is daar voor nodig (volgens mij een IC2 chipje, maar hoe groot bijvoorbeeld?) en heeft iemand ervaring met wat voor informatie daar in gaat? Kan je die informatie makkelijk zelf invullen of moet ik er maar 1 van het internet halen?

Pagina: 1 ... 11 ... 13 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart staat: Requests van pinouts of datasheets van LCDs/TFTs zijn hier niet gewenst. Het aanbieden van LCDs is hier ook niet gewenst, dat kan in de V&A-sectie van tweakers.net.