Laptop LCD aan VGA-kaart

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:
  • 175.000 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Geen matches
Een hele late reply maargoed.

Ik ben nog steeds bezig met ontwerp printje maar ik heb 2 problemen. Ten eerste wil ik graag een DDC chip erop hebben. Ik ga hem niet gelijk gebruiken maar als de print goed werkt heb ik geen zin om er nog los een chipje naast te hebben bungelen. Het programmeren lukt mij denk ik wel. Alleen, welke chip heb ik nodig? Voldoet ieder i2c EEPROM vanaf een bepaalde capaciteit?

Mijn 2e probleem is de connector naar het beeldscherm. Het ziet eruit als deze:
Afbeeldingslocatie: http://img337.imageshack.us/img337/6849/blobgrab2ge4.jpg
Maar met maar aan 1 kant 40 pinnetjes. Hoe kom ik aan zulke connectoren? Ik heb niets om ze vanaf te slopen.

@SA007, is het een smd chipje of trough hole? Ik probeer hier namelijk mijn eerste 100% SMD print van te maken (behalve dan VGA)

[ Voor 8% gewijzigd door lemming_nl op 04-07-2007 17:40 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-05 00:04

SA007

Moderator Tweaking
Geen matches
Mm, jammer, volgens mij ben ik die chip kwijt...

Vga poorten heb je ook in smd hoor, zijn alleen erg zwak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-04 20:12

mux

99% efficient!

Geen matches
Goed, dit past niet helemaal in het topic maar het is ook een waardeloos onderwerp om een heel nieuw topic over te starten, dus ik post het maar even hier. Het kan nog wel eens van pas komen namelijk.

Ik heb de elektronica van een iiyama prolite 1900iets (exacte type kwijt) [19 inch sxga] succesvol overgeplant op een sony sdm-hs73 [17 inch sxga]. De elektronica van de sony was kapot, hij had zware opstartproblemen. Als ik de monitor aanzette duurde het 1-5 minuten voor hij daadwerkelijk beeld gaf. Ondertussen was hij de hele tijd half aan aan het gaan, en dan weer uit aan het vallen, kortom, een mess. Ik had alle condensatoren vervangen door nieuwe, mosfets doorgemeten en AD converter (atmelletje) bekeken, daar leek niks mis mee te zijn. Hoogstwaarschijnlijk is er iets mis met één van de twee onidentificeerbare chipjes die voor voeding van de TFT resp. genesis chip zorgen. Daar zijn geen datasheets van te vinden.

Anyway, de sony gebruikte een Genesis GM2121 SXGA controller. Toevallig had ik nog van een iiyama met gebarsten scherm de elektronica liggen en jawel, die had een controller uit dezelfde serie, een Genesis GM5120 SXGA. Het enige echte verschil tussen de twee controllers is dat de GM2121 meer geintegreerd was; die had de dual LVDS transmitters al ingebouwd terwijl de 5120 twee aparte THC83VLDM83R transmitters gebruikte welke het R1/G1/B1-R4/G4/B4-signaal omzetten naar acht paren lvds-differentiaallijnen. Geen punt, de pinout van beide chips was te herleiden.

Toen heb ik de pinouts overgenomen en (wat nog een flinke klus was) de lvds-connector gerewiret zodat de pinout klopte. Beeldscherm aanzetten, geen beeld. Een dag later (vanochtend om precies te zijn) kwam ik erachter dat de Vdd van de tft (een tft heeft ook, zij het heel weinig, stroom nodig) verkeerd was; ik had er 12V op gezet terwijl het 5V hoorde te zijn. Geluk dat ik de tft niet had doorgebrand. Anyway, op de controller zat een optie om 5V ipv 12V te gebruiken (dmv een shuntweerstand in te stellen), dus die heb ik overgesoldeerd en nu werkt-ie als een trein.

Wat ik dus probeer te zeggen is, het lijkt erop dat tft's vrij goed aan random controllers kunnen worden gehangen zolang je in de gaten houdt dat:

1) de controller voor dezelfde resolutie tft is gemaakt (ingangsreso boeit natuurlijk niet)
2) evenveel lvds-lijnen worden gebruikt (kleine schermen gebruiken 4 lijnen, deze bijvoorbeeld 8 en één van mn panels 16)
3) je echt heel goed nacheckt welke spanning op de tft moet worden gezet, anders kost het je een mooi tft-panel

Verder is lvds behoorlijk simpel; om te wiren althans. Over het algemeen (voor zover ik ze voorbij heb zien komen, dat zijn zo'n 20 schermpjes gok ik, andere mensen zullen een stuk meer ervaring ermee hebben) heb je twee groepen lvds-lijnen: upper/lower [U/L] of soms even/odd [E/O] welke de twee helften van je beeldscherm aansturen. Binnen een groep is een meervoud van vier paren lvds-lijnen (TA+/-, TB, TC, etc. of een andere variatie op dat thema) , die je bijna altijd vrij feilloos in de juiste volgorde kunt aansluiten, er wordt bijna nooit moeilijk gedaan hier. Dan zijn er voor beide helften nog kloksignalen (CLK). Dan zijn er ground pins (GND) en voedingsspanning (Vcc/Vdd, kijk uit dat je niet VddB uit de controller pakt, dat is de spanning voor de backlight). Soms nog ID bits, maar die zijn net als not-connected pins niet bepaald belangrijk om te kijken of een controller succesvol je scherm kan aansturen.

Deze theorie werkt aardig goed in de praktijk, ik heb eerder al twee schermen zonder te hoeven rewiren aan andere controllers kunnen hangen, en ééntje met uitgebreide rewiring, dus ik gok dat het wel een handige steun in de rug is voor iemand die al een 'hunch' had dat die verstoffende controller misschien wel eens zou kunnen werken in zn kapotte tft; gewoon proberen dus!

Volgende obstakel: zelfde truc toepassen bij een NEC demoscherm.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73026

Geen matches
toevallig een forum gevonden die de oudere schermen aangestuurd hebben (UL/DL schermen).

http://www.mikrocontroller.net/topic/25099

nadeel, je moet wel duits kunnen lezen. Maar mischien voor enkelen interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollow Head
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-06-2008
Geen matches
Ik kwam deze site tegen die wel interessant lijkt.
Deze mensen zijn bezig met een controler te ontwikkelen zodat men schermen met LVDS kan aansturen.
Op dit moment zijn ze bezig met de laatste bugs uit het schema en layout van de pcb te halen.
Hierna zou er normaal een volledige how to moeten komen.
(site is wel in het frans)
http://forum.macbidouille...topic=102465&hl=interface

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-05 09:21

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Matched: laptop
Zoals zovelen hier in het verleden, heb ook ik het idee opgevat om een laptop scherm aan mijn desktop te koppelen. Nu is het mij wel duidelijk wat daar ongeveer bij komt kijken, maar mijn vraag is of er mensen zijn die het gelukt is, en of zij bereid zijn hun ervaringen hier te posten? Welke problemen ben je tegengekomen en hoe heb je die opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Geen matches
ik heb me schermpje bijna werkend ik heb alleen een probleem dat me beeld 2,5x boven elkaar staat.
wie weet er een oplossing voor.
Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/3583/imag0004gy6.jpg
http://img526.imageshack.us/img526/4845/imag0004mo9.jpg
en inderdaad als je goed kijk zit rood en blauw ook omgedraaid.
ik hoop dat iemand me verder kan helpen zodat ik hem volledig werkend heb.

[ Voor 22% gewijzigd door DECOY88 op 26-08-2007 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Geen matches
DECOY88 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:16:
ik heb me schermpje bijna werkend ik heb alleen een probleem dat me beeld 2,5x boven elkaar staat.
...
Als ik dit zie zou ik zeggen dat je er bijna bent om hem helemaal werkend te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Geen matches
na een install van windows 98. en de resolutie op 800x600 zijn de kleuren weer goed en heb ik nog maar 1x beeld het enige probleem is dat hij niet goed in het midden zit en daarom een deel van me beeld mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-05 14:40
Oke nadat ik de hoop op een schermpje voor in mijn auto toch op heb gegeven doordat mijn (studenten)budget dit niet toelaat vroeg ik mij af of het mogelijk is om het op deze manier te doen.

Het is dus de bedoeling dat er een oud laptopscherm aan word gesloten op een oude videokaart en dat deze het main scherm word. Is dit mogelijk of kan het echt alleen als secondair scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:07
Geen matches
DECOY88 schreef op zondag 26 augustus 2007 @ 13:16:
wie weet er een oplossing voor.
[afbeelding]
http://img526.imageshack.us/img526/4845/imag0004mo9.jpg
en inderdaad als je goed kijk zit rood en blauw ook omgedraaid.
ik hoop dat iemand me verder kan helpen zodat ik hem volledig werkend heb.
Welk TFT + welke videokaart gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Geen matches
tft is lg lp121s2.
en zit aangesloten op een ati mach 64. heb alleen geen xp drivers voor gevonden dus werk nu met windows 98.
Afbeeldingslocatie: http://img514.imageshack.us/img514/8982/imag0006cz1.jpg
http://img406.imageshack.us/img406/8091/imag0006kn3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/842/imag0008ui8.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/2426/imag0008ki1.jpg

wie intresse heeft in de datasheets en pinouts. mail me maar
nieuwe foto's komen straks.

[ Voor 45% gewijzigd door DECOY88 op 27-08-2007 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 08:04
Geen matches
Ik heb een sony vaio GRT815m waarvan de scharnieren van het display kapot zijn. Nu wil ik hem er dus volledig vanaf halen en het lcd scherm op een andere dvi (ik gok dat het digitaal is dus geen vga) poort aansluiten.
Ik heb redelijk veel in deze thread gelezen maar kan dus niet achterhalen waar ik moet kijken voor de pinlayout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Geen matches
dan moet je de voor en achterkant van de behuizing eraf halen dan blijft een kaal tft scherm over. en daarna moet er een sticker achterop te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232095

Geen matches
Hoi

Weet iemand van jullie hoe ik een vga ingang kan maken aan een LG LP171W01 (A4) (K1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Geen matches
heb je al een data sheet of pinout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Geen matches
Ik ben er ook mee bezig, en heb een datasheet van een model die bijna hetzelfde typenr als de mijne heeft, gevonden.

Maar ik heb een probleempje...
Ik heb wel een tabelletje in de datasheet waarin staat welke pinnetjes wat zijn, dingen zoals RGB staat er ook wel in, maar Hsync en Vsync niet.

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07363/SCHEME.JPG

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07363/scheme2.JPG

Heb hem al geprobeerd aan te sluiten zoals hij nu is, maar dan gebeurt er niks op het scherm, alleen de CCFL gaat aan. Maar dit is natuurlijk logisch, want zonder Hsync en Vsync zie je niks, en zonder Enable gaat het scherm niet eens aan.

Ik weet nu niet waar ik die Hsync en Vsync e.d weg moet trekken, er staat niet op welke pinnen dat staat namelijk.

Iemand die mij kan helpen?

Sorry voor de poep kwaliteit van het plaatje, maar als het eenmaal peop kan ik het niet in een gouden ring veranderen.

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 05-09-2007 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232095

Geen matches
DECOY88 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 16:59:
heb je al een data sheet of pinout?
Nee die kan ik nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Geen matches
zonder h en vsync kan hij wel starten ziet er alleen minder geweldig uit dan met. mar ik zie een ruimte tussen de decoder en rechts het lcd. kan je je h en vsync en venab niet direct op je lcd zetten.

@redblast: ik heb in google gevonden dat het een 17" tft is met een resolutie van 1440x900 dus waarschijnlijk te nieuw om aan je vesa feature connector te hangen. maar het was wel op de een of de andere manier mogelijk om hem aan dvi te hangen maar dan is het simpeler en goedkoper om gewoon een nieuwe te halen.

[ Voor 44% gewijzigd door DECOY88 op 05-09-2007 22:35 ]

• ThinkPad
Geen matches
DECOY88 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 22:17:
zonder h en vsync kan hij wel starten ziet er alleen minder geweldig uit dan met. mar ik zie een ruimte tussen de decoder en rechts het lcd. kan je je h en vsync en venab niet direct op je lcd zetten.
Ik heb de R0 G0 B0 en R1 G1 B1 nu allemaal aangesloten, CLK+ ook (ik heb ook nog een CLK-, wat moet ik daar mee doen? Aan de ground?)

en die decoder en scherm is niet zo makkelijk iets tussen te solderen.

Er zit een printplaat aan het scherm, waar ik alles op de 20 polige connector aansluit. Maar vsync, enable, hsync e.d weet ik de pinnen niet van. Ik word ook niet echt wijs uit dat schema.

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07363/SCHEME.JPG

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07363/scheme2.JPG

Ik heb (zoals je ziet in de tabel) ook nog dingen zoals "RX2GND" "RX1GND" "RX0GND" "RXCGND" e.d

misschien dat die dingen de vsync en hsync en enable pinnetjes zijn?

HELP :P

[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 06-09-2007 18:57 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Hum, wat je daar hebt is een LCD waar geen R/G/B ingestopt kan worden, maar een serieel signaal. Als je geluk hebt en de datasheet daadwerkelijk 100% correct is, kan je dit scherm zelfs op een DVI-poortje knopen: TDMS is het fysieke protocol voor DVI en ook de pinning lijkt overeen te komen met een DVI-connector.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• ThinkPad
Geen matches
Sprite_tm schreef op donderdag 06 september 2007 @ 19:35:
Hum, wat je daar hebt is een LCD waar geen R/G/B ingestopt kan worden, maar een serieel signaal. Als je geluk hebt en de datasheet daadwerkelijk 100% correct is, kan je dit scherm zelfs op een DVI-poortje knopen: TDMS is het fysieke protocol voor DVI en ook de pinning lijkt overeen te komen met een DVI-connector.
De datasheet is inderdaad niet 100% correct. Datasheet is van een LQ133X1TS70, en ik heb een LQ13X02A, maar daar is geen datasheet van te vinden.

Ik sluit hem ook liever aan via VESA, aangezien ik geen DVI videokaarten heb, en VESA voor mij een stukje makkelijker is :P

Nog wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07364/einz.jpg.xs.jpg
(Klik voor groot)

Afbeeldingslocatie: http://xs219.xs.to/xs219/07364/zwei.jpg.xs.jpg
(Klik voor groot)
(Links zit de aansluiting die richting m'n VESA gaat, die 3 chips zijn de controllers ofzo denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door ThinkPad op 06-09-2007 19:42 ]

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Nou, die 2 kleinere chips zijn waarschijnlijk de TDMS-decoders en je zult die eraf moeten solderen en aan de pads daarvan moeten solderen wil je daadwerkelijk RGB naar je LCD sturen ben ik bang.

Anoniem: 83844

Geen matches
Vraagje... ik heb hier een industrieel apparaat, door een eventuele extra gebruikersfunctionaliteit
zou ik graag het display en de daarbij behorende knoppen naar een externe handunit brengen.
Nou heb ik al gekeken en zijn de knoppen niet het probleem.
Ik ben wat huiverig voor het LCD display.

Er zit middels een flatcable een Ampire 320240A4 lcd display op het bord gemonteerd,
dit is een monochroom display, onder de flatcable staat LCD 1/4 VGA.
Het is een 320x240 FSTN LCD Display.
Voor het data scheet: http://www.ampire.com.tw/Spec-AG/AG-320240A4.pdf

Van de flatcable zijn niet alle lines gebruikt. ik heb slechts 14 gebruikte draden kunnen vinden.
De vraag is nu: Kan ik nog een display hierop aansluiten (een kleinere) en kan ik dit over een afstand van 5 / 6 meter doen? (voldoende signaal) zo niet kan ik dan een normale vga versterker gebruiken.
En wat voor type LCD display heb ik nodig.
Ik ben bang op dit moment dat als ik zo 1 2 3 iets doe ik het mainboard sloop..
Als jullie meer info nodig hebben......dank alvast! _/-\o_

Een foto van het mainbord KLIK
Een foto van het display KLIK

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:19
Geen matches
Als ik de datasheet lees is het geen VGA display. Het gaat hier om een display met een sed1335 controller.
Er vanuit gaande dat het systeem niet uit het display geheugen leest:
Als je nog een display wilt gebruiken heb je eenzelfde display nodig, zelfde maat en ook een sed1335 controller. Die kun je in principe gewoon parallel schakelen, eventueel met wat bufferlogica.
Als de touch-screen functionaliteit ook gebruikt wordt moet je daar ook nog een mooie oplossing voor bedenken. Maw: met voldoende electronica kennis/ervaring is het haalbaar. Heb je die niet huur dan de club in die het apparaat gemaakt heeft om dit voor je te regelen.

Geen matches
Ik ben inmiddels ook bezig met een (heel leuk) schermpje. Een sx16h003-zza uit een oude jornada handheld.

Hij is RGB met een resolutie 640x240 . En met TOUCHscreen !!! :9~

De datasheet gevonden en al wat draadjes gesoldeerd voor een adaptertje .wat een crime is dat.

Ik heb er zelfs al een rode streep op gekregen die ik van boven naar onderen kan laten lopen door met me vinger op een aansluiting te raken.

Alleen staan in de datasheet juist deze en nog een paar pinnen die me niet duidelijk zijn.
Ik heb wel een vermoeden.

de grote "onbekenden" :

CL1 = data latch (H of V sync??)
CL2 = data shift (ook H of V ??)
FLM = First Line Marker (blanking??)

dit zijn de bewuste draden. de rest is vrij makkelijk.

Geen matches
niemand?? :?

Anoniem: 203901

Geen matches
http://nl.wikipedia.org/wiki/Latch
data shift is het door schuiven van data dus CL1 en CL2 vormen samen een soort schuifregister denk ik.
http://mail.python.org/pi...es/2004-April/014548.html >>> print 'first line\n\nthis is after a blank line'
Dus ja heeft iest met blanking te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buggienuk
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-05 12:35

buggienuk

lekker buggie

Geen matches
Ik heb hier een 10.4" Hitachi schermpje liggen met als P/N "LMG9460XUCC", na wat googelen kwam ik op deze pinout uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Display  (31-pole conn.)  Cable  JPLCD  connector  Remarks 
Pin no.  Function               Wire no.       Pin     Function   
1              DL4                  1           25       P7   
2              Vss                  2           29       GND   
3              DL5                  3           24       P6   
4              YD                   4           11       FLM   
5              DL6                  5           22       P5   
6              LP                   6           10       LP   
7              DL7                  7           21       P4   
8              Vss                  8           26       GND   
9              Vss                  9            9       GND   
10             XCK                 10           13       SHFCLK  clock signal  
11             DL0                 11           37       P15   
12             Vcon                12           40       VEE  0-3 Volt 
13             DL1                 13           36       P14   
14             Vdd                 14            1       VCC   
15             Vss                 15           35       GND   
16             Vdd                 16            2       VCC   
17             DL2                 17           34       P13   
18             DISP                18           4        ENVCC   
19             DL3                 19           33       P12   
20             NC                  20           -        -   
21             Vss                 21           17       GND   
22             DU3                 22           27       P8   
23             DU4                 23           19       P3   
24             DU2                 24           28       P9   
25             DU5                 25           18       P2   
26             DU1                 26           30       P10   
27             Vss                 27           23       GND   
28             DU0                 28           31       P11   
29             DU6                 29           16       P1   
30             Vss                 30           14       GND   
31             DU7                 31           15       P0

En na wat zoeken kwam ik hierop uit:
Anoniem: 125376 schreef op maandag 11 oktober 2004 @ 20:36:
Verder lijkt het er op dat de volgorde van de kleuren (r-g-b) vaak ook in deze volgorde terug komt wat betreft de het pinnummer. Met andere woorden, als er geen kleur vermeldt staat bij het pinnummer (zoals in mijn geval 3 groepen: P0~P5; P6~P11 en P12~P17) kun je er volgens mij van uitgaan dat bij P0 de rode kleur begint, bij P6 de groene en vanaf P12 de blauwe kleur.
Dit zou dus betekenen dat ik de P0, P1, P6, P7, P12, P13 (RGB-hoofdlijnen met de de R1, G1 en B1) aansluit en dat de rest van de kleurlijnen niet aangesloten worden?

Zal het met dit schermpje uberhaupt wel lukken of heb ik er niks meer aan?

Ook bekend op XBL als buggienuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb een touchscreen (zonder screen) en een 13" laptop scherm liggen welke ik wil combineren tot een mooi touchscreen. Nu moet dit laptop scherm aangestuurd worden. Eerst dacht ik dat het scherm gebruik maakte van de standaard methode (3*8bits voor de kleuren). Het scherm heeft echter een (rare) flatcable met daarin maar 24 draadjes in de volgende volgorde:

2x rood
8x blauw
1x geel
9x blauw
1x geel
3x blauw

Dit kan onmogelijk 3x8bits zijn omdat er dan geen lijnen voor clock en voeding over blijven. Nu zou je zeggen, kijk even in de datasheet maar deze kan ik niet vinden (op de chip staat TCON 8.8-B2 BX0018) . Standaard VGA lijkt me ook niet omdat die maar 13 pinnetjes nodig heeft wat er 11 over zou laten voor voeding wat ik een beetje veel vind. Iemand hier een idee over wat voor aansluiting dit zou kunnen zijn en hoe ik dat kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Ten eerste hoeft het niet noodzakelijk 3x8 te zijn: 3x6 is bijvoorbeeld ook goed mogelijk bij een wat ouder scherm. Het andere alternatief: Kan je zo 123 zien of de draden getwist zijn? Zoja heb je LVDS te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/6015/screen1ek8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img134.imageshack.us/img134/6824/screen2ft3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img90.imageshack.us/img90/7641/screen3de5.jpg
Bij gebrek aan digicam maar wat webcam spul. De kant met de draadjes naast elkaar is het scherm, andere kant is laptop. Volgens mij zijn ze nergens getwist, misschien in het smalle stuk maar dat zal zijn omdat het minder ruimte kost en makkelijker kan draaien. Kan jij hier wat aan zien Sprite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Hmm, dit kan beide kanten op. Tis echter bij nader inzien toch niet nuttig om het uit te vogelen: als je de pinout niet hebt kan je er toch vrij weinig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-04 19:01

StapelPanda

PB0MV

Al weer een tijdje geleden heb ik een lcd gevonden, datasheet niet te vinden.
Maar ik gaf niet op en heb dus opgezocht welke lcd's er als vervanger in de laptop konden, en ja hoor een lijst met een aantal lcd's. en nog beter: een paar van deze hadden wel een datasheet:
http://www.beyondinfinite...y/Hannstar/HSD150PX14.pdf

Dus meteen de pinout van de DVI poort opzoeken en ja hoor 3 data lijnen en 1 clocklijn en wat DDC troep.
Alleen wel TMDS en niet LVDS, dus na wat zoeken op TMDS to LVDS ben ik hier op gekomen:
http://www.edn.com/index....rticle&articleid=CA330072
en nog beter, onder het linkje "Figure 7": http://www.edn.com/contents/images/330072f7.pdf

Dit lijkt mij te mooi om waar te zijn, maar is dit ook zo, want DVI stuurt (volgens mij !) alleen 6/8 bit's voor kleur over een lijn, en heeft voor elke aparte kleur een lijn. Maar in de lcd datasheet op pagina 18 en 19 zitten er ook nog enable bits in, en staat g0 op IN0, en g1~g4 op IN1.

krijg ik een mooi beeld, of zal het hele beeld een andere kleur krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Geen matches
Sprite_tm schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 13:28:
Hmm, dit kan beide kanten op. Tis echter bij nader inzien toch niet nuttig om het uit te vogelen: als je de pinout niet hebt kan je er toch vrij weinig mee.
Ik had zo even een ideetje: ik heb het moederbord wat erbij hoort, deze werkt nog gewoon dus op zich kan ik de voedings spanning meten die naar het scherm gaat (data kan ik niet meten heb geen logic analyser ofzo). Als ik dan aanneem dat alle pinnetjes van de controller die spanning aankunnen. Kan ik dan niet gewoon alle pinnetjes hoog maken (wat qua kleur een wit scherm op zou moeten leveren) en dan pinnetje voor pinnetje er een clock signaal opzetten om uit te vogelen wat de clock is. Vervolgens kan ik ze 1 voor 1 laag maken om te kijken wat welke kleur is. Of maak ik hier een grote denk fout?

Dit alles aangenomen dat hij werkt met 6bits aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Ik heb de boel doorgemeten. Wat ik gevonden heb:

connector van 41 pinnetjes (welke maar 24 draadjes aangesloten heeft maar op de connector zijn meedere pinnen met elkaar verbonden):

18x 0.03-0.003V (ik neem aan dat dit 3x 6bits pixeldata is).
3x 3.3V (stabiel, neem aan dat dit voeding is).
1x 37.8khz blokgolf (3.3V) met dutycycle van 25%
1x 37.8khz blokgolf (3.3V) met dutycycle van 12%
1x iets wat mijn multimeter 1.6V vind en wat mijn scoop (20mhz) niet kan meten.
2x 0V (volgens mij NC)
15x GND

Dit alles is tijdens de bios van de laptop (statisch beeld, 640x480 neem ik aan). Ik denk dat die 1.6V een 3.3V 50% blokgolf is op hele hoge frequentie voor de pixeldata. Een van de 37.8khz kan ik verklaren als hsync. Tot zo ver gaat het dus goed, alleen wat moet ik met die andere 37.8khz blokgolf? Verder mis een hsync en heb ik geen idee in welke volgorde de pixeldata gaat. Kan ik hier gewoon 1 voor 1 3.3V opzetten en kijken wat de kleur verandering is of is dat niet zo makkelijk? Wie helpt me verder?

-edit-

Weet iemand toevallig waar ik deze connectors kan kopen:
Afbeeldingslocatie: http://img518.imageshack.us/img518/6966/scrren4oi7.png
Ik heb er 2 nodig om een experimenteer printje te maken voor het lcd scherm.

[ Voor 14% gewijzigd door lemming_nl op 31-10-2007 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
Geen matches
Kan je messchien een fototje van je scherm sturen??
Met de kabels waar die insteken duidelijk op te zien zijn?
Dan heb ik messchien een idee hoe ik de mijne kan aansluiten want ik kom er maar niet aan uit.
Het scherm heeft 6kabels voor de backlicht.
Maar voor het beeld heeft hij 2conectors.
met allebij 12kabel uitlopen => dus 24kabel in totaal. 8)7
Maar 1heeft een 15poortjes conector en de andere een 13poorten conector.
Ondertussen zal ik verder rond kijken/lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Lees die topicstart nou eens!

Je moet op zoek gaan naar een datasheet voor het scherm wat je daar hebt en om het type te kunnen achterhalen, moet je de behuizing erom weg halen en kijken of je een merk en typenummer kan vinden. Hij gebruikt niet de kabels die naar de laptop gaan, hij heeft zijn eigen flatcable aan het scherm gesoldeerd.

Als je dan een datasheet hebt, dan kun je kijken of de namen van de pinnen die je aantreft overeenkomen met die van de VESA Feature Connector. Als ze overeenkomen, kun je de kabel gaan solderen waarmee je het scherm kunt aansturen en anders heb je een nutteloos scherm.

Vragen naar de achterkant van dat scherm is behoorlijk zinloos, de pinout van dit scherm hoeft niet overeen te komen met het jouwe.

In plaats van om dingen te vragen waar je niets mee verder komt, kun je beter de stappen uitvoeren zoals beschreven in de howto. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Indien het tegen mij bedoeld is kan je inderdaad niets met een foto van de achterkant van het scherm, de printplaat zit compleet ingebouwd en is niet vrij te maken. Het enige wat je ziet is een connector, daar kan je niets mee. Denk eraan dat ik de controller bij het beeldscherm heb (in de vorm van een laptop mobo waar ik vanaf wil) en ik dus een paar pinnen zoals je kan lezen kan meten. Als je dit niet hebt kan je niets zonder de pinout.

• timskiej
  • Laatst online: 22-08-2024
Topic kick ;)

Ik ben aan een LG Philips lcd LP154W01 scherm gekomen van een defecte laptop.
Nu wil ik deze aansluiten op mijn pc als soort van digitaal fotolijstje of iets anders leuks.
Ik heb ook al een datasheet gevonden (die had ik binnen een minuut)
http://www.beyondinfinite.com/library.html

Maar hoe moet ik nu te werk gaan?
Ik heb niet veel verstand van elektronica maar solderen is geen probleem :9
Voldoet elke vga kaart met VESA?

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:22
Geen matches
Dat paneel ga je niet werkend krijgen, helaas. Zoek in dit topic maar eens op 'LVDS'. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• timskiej
Geen matches
och dat meen je niet.
Kan ik er iets anders nuttigs mee doen?

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Geen matches
LVDS kun je met een Via Epia bordje in theorie aan de praat krijgen. Geen belofte, ik heb het ooit ergens gelezen.

• timskiej
Geen matches
Ik kom het inderdaad net tegen met googlen.

Op een VIA bordje
This board adds useful features, such as built in power supply, LVDS connector
Opzich best leuk als dit op een Via bordjes werkt.
Ik ben toch al opzoek naar een zuinige pc om te downloaden/ftp/file server/en nog wat andere crap.
Weet alleen niet hoe de VIA cpu's zig houden

[ Voor 96% gewijzigd door timskiej op 28-02-2008 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Een vrij goedkope manier is zo'n intel gebaseerd bordje met lvds van samenkopen trekken, dan krijg je een volledige computer voor het geld waarvoor je normaal alleen een vga+dvi->lvds print krijgt (die ook nog eens vrijwel nergens te vinden is). Helaas werkt het niet voor DSTN schermen (dus die uit 486-laptops enzo). Je moet wel een specifieke lvds-connector hebben of een kabel die erop past die je kunt rewiren naar je schermpje. De pinout van de lvds-connector op het moederbord wordt gewoon meegeleverd met de documentatie, dus alles wat je nodig hebt is de pinout van je scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Geen matches
Hmm, ik kan in de PDF van dat boardje niet die pinout terug vinden. Laat staan de locatie waar die header zou moeten zitten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Geen matches
Hm, het lijkt erop dat in deze actie geen lvds op het bordje zit... balen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Geen matches
Maar op dat Via bordje zit wel dezelfde connector als mijn scherm heeft.
Daar zit ook zon wit connectertje (weet de naam niet)
Dus als ik een Via mobo met die aansluiting neem moet het gewoon werken of moet ik ergens nog rekening mee houden?
De kwaliteit zal wel hetzelfde als normaal zijn neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het werkt helaas dus niet persé meteen. Je kunt altijd proberen, maar ik heb bijvoorbeeld een monitor gehad met genesis chippie die de standaard lvds-poort aan moest kunnen en ook daadwerkelijk zon poort had, maar geen enkele standaard lvds laptopscherm wilde erop werken. Het kan dus goed zijn dat je fysiek hetzelfde connectortje hebt of eentje die goed past, maar dat het toch anders bedraad zit. En dan moet je pinouts hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timskiej
Geen matches
aha iig bedankt voor de goede info.
Dan ga ik maar eens zoeken naar VIA bordjes die dit hebben en wat zon VIA processor allemaal aankan.

Ik ben wel nergens een voeding (kabel) of zoiets tegengekomen op mijn scherm

[ Voor 22% gewijzigd door timskiej op 29-02-2008 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256608

Geen matches
Hi,
Ik heb alles eens goed doorgelezen en heb een vraagje nu.
ik heb hier een scherm van samsung LTA260W1 en zou hier een monitor willen van maken
is dat mogelijk b.v met een print van een oude monitor ?? lcd tft monitor
Heeft iemand hier ervaring mee

Groetjes Xavier

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 256608 op 25-03-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67209

Geen matches
Na veel zoekwerk heb ik een zeer summier datasheetje gevonden voor mijn LCD, een Sanyo LM-CA53-22NSK. De datasheet is voor de LM-CA53-22NTK, maar het lijkt me dat deze niet zullen verschillen qua pinout.
Voor mensen met hetzelfde panel heb ik de datasheet hier op mijn server gegooid.
De aan te sluiten signalen zijn: Doff, VDD, VEE, V0, Vss, M, CL1 en 2, FLM, LD0-7 en UD0-7.
Hoe de data precies in elkaar steekt zoek ik later nog wel uit, maar wat mij een raadsel is, is wat er precies in Doff, VDD, VEE, V0 (ground?), Vss, M en FLM gestopt moet worden. Met name de termen Doff, M en FLM doen bij mij totaal geen belletjes rinkelen.
Iemand enig idee? Bedankt alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Geen matches
Vdd is voeding, Vss is ground, dan zijn Vee en V0 waarschijnlijk je differentiaalspanning (reference) en Doff een offsetspanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Zou het dan moeten werken als ik +5v aan Vdd hang, ground aan Vss, en VEE (met een spanningsdeler ertussen naar ground?) aan Vadj?
Wat ik dus begrijp uit datasheets van andere LCD's is dat VEE een negatief voltage genereert, wat dan 'gedimd' kan worden met een spanningsdeler tussen VEE en ground, en dat dat in Vadj gevoerd moet worden om power voor het lcd zelf te fixen. Klopt dit?
Ben nogal noob als het op lcd's aankomt, en ik kan niet zeggen dat ik veel wijzer word uit datasheets van andere lcd's met dezelfde aan te sluiten pins :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Na wat meetwerk in het bordje met contrastregelaar dat er oorspronkelijk aanhing denk ik wel redelijk zeker te weten dat wat betreft VEE en Vadj het oorspronkelijk zo zat:
code:
1
2
3
4
5
       _______      ______
gnd---|_26.8k_|----|_5.5k_|-------VEE
                      ^
                      |  ______
                      +-|_2.2k_|--Vadj

Kan dat kloppen? :)

Sorry, had in een edit gekund bedenk ik me net

-edit-
goed, net alles aan elkaar geknoopt en het beeld blijft helaas totaal zwart (zelfde als zonder voeding).
Ik heb LD0t/m7 aan pixel data 0 t/m 7 gehangen, FLM aan VSync, CL1 aan HSync en CL2 aan dotclock. VEE en Vadj aan het originele contrastprintje gehangen, en +5 op VDD. Ik wist niet wat Doff was, dus deze aan VDD en Vss geprobeerd, zonder succes. M heb ik nog niet geconnect, geen idee wat dat is (het corresponderende pinnetje van de display adapter die erbij hoort heet M/DE.. misschien dat dat helpt bij het identificeren?). Iemand nog ideeën...? Thanks!

-edit2-
Net even gemeten, en tussen VEE en Vss zit precies 0.00V.. dat kan niet goed zijn lijkt me :(

-edit3-
Nog maar weer een edit.. :P Het M signaal wat ik niet kon thuisbrengen blijkt een input te zijn waar een blokgolf met 50% duty cycle in moet die wisselt tussen positief en negatief, op sommige LCD's heet dit ACDCLK (AC Drive Clock). De precieze eisen waar dit signaal aan moet voldoen weet ik niet, en ook niet hoe ik het moet genereren.. iemand briljante ideeën?

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 67209 op 07-04-2008 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Geen matches
Sprite? waar ben je?

hier heb je de veteranen in het lcd's modden voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Goed, wat geresearch verder geloof ik dat ik een counter-ic nodig heb, en dat als ik de clock daarvan aan hsync hang en de output van bijvoorbeeld de derde bit aan M (ACDCLK), dat het dan zou moeten werken. Ik hoop dat Sprite (of iemand anders) dit kan bevestigen :) Of zou het LCD (met risico op beschadiging) al moeten werken als ik M gewoon vast aan Vdd of Vss hang? In dat geval is het me een raadsel waarom er niets gebeurt. Uit VEE komt dus niets, maar ik hoop dat dat te maken heeft met dat M nog geen input krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-04 23:52
Geen matches
Ik wil dit ook leren. Maar welk schema moet ik nou precies opzoeken? Mijn Inverter? Of Mijn LCD? Ik heb een 30 + 6 pins stekkertjes aan de inverter en LCD. Iemand die me een opstapje kan geven?

Inverter:
http://www.pchub.com/uph/...PT-N095-LCD-Inverter.html

Lcd iets:
"B152EW01"
http://www.displaze.com/PDF/LCD/AUO/B152EW01.pdf

Waar moet ik beginnen? Zou het leuk vinden om er een tv lcd van te maken of misschien op mobile (nokia n95 - vga output?)?

Een stap in de goede richting ben ik al erg blij mee :)

[ Voor 7% gewijzigd door r0bert op 14-04-2008 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Geen matches
Kan ik wat aanvangen met een LMG9661ZWCC scherm (DSTN) uit een Armada 1130?

kan helaas geen pinout vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260977

Geen matches
Modbreak:Het is hier geen V&A. Het vragen naar onderdelen of het verkopen ervan is op GoT niet gewenst. Dit staat duidelijk onderaan dit topic vermeld, evenals in de FAQ

[ Voor 119% gewijzigd door _ferry_ op 04-05-2008 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zumpelvelder
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-01 18:43
hmm... dit is wel interessant.
ik heb namelijk ook een laptop tft-tje en heb ook de pinout van de connector gevonden en die is exact hetzelfde zoals ik in dit topic al eens eerder gezien heb, er staat ook bij dat het LVDS is. MAAR enkelen zeggen dat dan de kabel ernaartoe getwiste paartjes zijn, dat is hier niet het geval dus ook als de kabels niet getwist zijn kan het LVDS zijn.

Is iemand al verder gekomen met het aansluiten van zijn/haar LVDS schermpje aan een normaal moederboard/videokaart (liefst vga/dvi natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178711

HOi,

Ik heb ook nog een oude laptop + scherm liggen. Het scherm moet ong. 1 a 2 meter van de laptop komen, nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om de flatkabel door te knippen, en er een stuk stroomkabel tussen te solderen. Het kan wel natuurlijk, maar beinvloed dit niet enorm de kwaliteit van het beeldscherm? Dan laat ik het kabeltje natuurlijk liever heel

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:43
Anoniem: 178711 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 11:49:
HOi,

Ik heb ook nog een oude laptop + scherm liggen. Het scherm moet ong. 1 a 2 meter van de laptop komen, nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om de flatkabel door te knippen, en er een stuk stroomkabel tussen te solderen. Het kan wel natuurlijk, maar beinvloed dit niet enorm de kwaliteit van het beeldscherm? Dan laat ik het kabeltje natuurlijk liever heel

bedankt alvast
Is een beetje afhankelijk van de soort kabel. Als het namelijk flexibele plastic steek print is gaat het niet lukken. Als het gewoon draadjes zijn zou het kunnen. Over een afstand van 1 meter of meer zal de kwaliteit waarschijnlijk wel slechter worden, je hebt dus zoizo goed afgeschermde draad nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kippy schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 12:42:
[...]

Is een beetje afhankelijk van de soort kabel. Als het namelijk flexibele plastic steek print is gaat het niet lukken. Als het gewoon draadjes zijn zou het kunnen. Over een afstand van 1 meter of meer zal de kwaliteit waarschijnlijk wel slechter worden, je hebt dus zoizo goed afgeschermde draad nodig.
Hmmm oke, het zijn iig gewoon losse draadjes zeg maar.... Kan hier van me werk ook zowieso wel wat spul pakken wat ertussen gesoldeerd kan worden... Maar volgens mij staat er in dit topic ook hoe je een laptopscherm om de vga output kan aansluiten? (Zoja dan ga ik het topic maar is goed doorspitten :D) Dan heb ik natuurlijk ook een meter te pakken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Anoniem: 178711 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:04:
[...]
Hmmm oke, het zijn iig gewoon losse draadjes zeg maar.... Kan hier van me werk ook zowieso wel wat spul pakken wat ertussen gesoldeerd kan worden... Maar volgens mij staat er in dit topic ook hoe je een laptopscherm om de vga output kan aansluiten? (Zoja dan ga ik het topic maar is goed doorspitten :D) Dan heb ik natuurlijk ook een meter te pakken...
Ja dat staat beschreven, maar er wordt ook verteld dat het zo goed al onmogelijk is. En dat er maar heel weinig type schermen zijn waar het bij kan.

Wat je moet proberen uit te vinden is welke signalen over welke draden lope. Als je bijvoorbeeld de losse RGB signalen en de syncs kan vinden kun je die appart aan een afgeschermt kabeltje solderen. Als je een scoop hebt of ergens kan lenen is het makkelijk te meten, heb je dat niet wordt het lastiger. Als je de losse signalen niet afschermt zul je redelijk wat schaduw lijnen achter de scherpe lijnen zien die op het beeld worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103563

Geen matches
Ik ben intussen al een tijdje bezig aan een pcbtje op basis van de ad9883.

In principe moet ik nog enkel wat draadjes solderen, een 3.3v voedinkje in elkaar flansen en een invertertje shoppen alvorens ik het kan testen. indien het werkt, laat ik het jullie graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
kippy schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 18:42:
[...]

Ja dat staat beschreven, maar er wordt ook verteld dat het zo goed al onmogelijk is. En dat er maar heel weinig type schermen zijn waar het bij kan.

Wat je moet proberen uit te vinden is welke signalen over welke draden lope. Als je bijvoorbeeld de losse RGB signalen en de syncs kan vinden kun je die appart aan een afgeschermt kabeltje solderen. Als je een scoop hebt of ergens kan lenen is het makkelijk te meten, heb je dat niet wordt het lastiger. Als je de losse signalen niet afschermt zul je redelijk wat schaduw lijnen achter de scherpe lijnen zien die op het beeld worden weergegeven.
Ok, en die schaduw lijnen komen dan dus omdat ik extra soldeerpunten in de stroomkabel heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
Geen matches
Anoniem: 178711 schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:26:
[...]
Ok, en die schaduw lijnen komen dan dus omdat ik extra soldeerpunten in de stroomkabel heb?
Dat komt door alle invloeden van de kabel en van de omgeving op de kabel. Daarom zijn normale VGA kabels ook altijd dubbel afgeschermt. Afscherming om de losse RGB signalen en afscherming om de totale kabel, en dan nog zie je bij kabels van 1 meter en meer vaak nog overshoot en undershoot op het beeld (de schaduw lijnen).

Dus ja het kan komen door het solderen, maar ook als je geen goede kabel gebruikt, of een goede kabel op de verkeerde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262821

Ik had al een topic gemaakt maar die was gesloten en ik werd hiernaatoe verwezen:
Laptop scherm gebruiken als 2e computerscherm

Maar, hier gaat het dus om:

Nou leek het mij een leuk idee om een laptop scherm als 2e computerscherm te gebruiken.
Omdat ik hier nog een defecte laptop heb en 't scherm heb nog wel doet, heb ik het scherm uit de laptop gehaald ( Packard Bell Easynote R4340).
Maar hoe kan ik dit scherm aansluiten, en hoe kan ik dit scherm stroom geven er zitten 2 connectoren aan het scherm.
Voor de stroom zit er een sticker op met: Rating 3.3V ---- 420mA(700 max)
Ik wil er foto's bij doen maar die werken niet.
Nu zag ik op een ander forum een plaatje van een connector en die leek sprekend op die van mij:
Afbeeldingslocatie: http://www.neoweb.nl/forum2/index.php?action=dlattach;topic=1374.0;attach=1422;image
Die van mij heeft ook 30 pins aansluiting, en daarbij ook een inverter met nog een aansluiting.
Iemand die mij kan uitleggen hoe ik nou te werk ga?
Ik snap niet precies wat hier bedoeld wordt met de pinout?
Bedoelen jullie daarmee om te weten welk kabeltje voor wat staat?
Dan kan ik mailen naar packard bell om te vragen o.i.d?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Gr Jelmer

Edit: Het type nummer is QD15TL02 (REV:4), Het is een QUANTA DISPLAY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:08

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Anoniem: 262821 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:48:
Ik had al een topic gemaakt maar die was gesloten en ik werd hiernaatoe verwezen:

Nou leek het mij een leuk idee om een laptop scherm als 2e computerscherm te gebruiken.
Omdat ik hier nog een defecte laptop heb en 't scherm heb nog wel doet, heb ik het scherm uit de laptop gehaald ( Packard Bell Easynote R4340).
Maar hoe kan ik dit scherm aansluiten, en hoe kan ik dit scherm stroom geven er zitten 2 connectoren aan het scherm.
Nu zag ik op een ander forum een plaatje van een connector en die leek sprekend op die van mij:
[afbeelding]
Die van mij heeft ook 30 pins aansluiting, en daarbij ook een inverter met nog een aansluiting.

Gr Jelmer

Ik weet van die connector dat het een standaard pinout is. deze connector heb ik zelf ook op een industrieel moederbordje zitten :) (erg handig blijkt zo weer :D )

ik heb hier even de handleiding ge-upload. daarin staat een precieze pinout, en die zou je misschien beter kunnen helpen. (pagina >> 2-7/2-8 "2-4-9 LVDS Interface J8") (J8 op de printplaat)
je moet voor deze PDF trouwens wel even een chineese taal installeren, maar dat is zo gebeurd :)

succes!

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Laatst online: 28-04 13:11

JapyDooge

NoxiousPluK

Geen matches
Zo :) Dit topic was ik kwijt maar weer gevonden (i should get used to bookmarks).
Ik heb een handig linkje voor de mensen hier, op deze url zijn een hoop datasheets te vinden: http://www.beyondinfinite.com/library.html

Ben inmiddels ook hiermee aan het hobby'en voor een mod, ik heb o.a. een Toshiba Satellite 4030CDS (1024x768) (dat wordt geen succes, geen datasheets te vinden en veeeeeel kabels), een Compaq Armada 1560D (800x600) (nog niet voor gezocht) en een Packard Bell EasyOne Silver 2800 DVD (1024x768) (is waarschijnlijk deze: http://www.beyondinfinite...ary/Chimei/N141X6-L03.pdf ) en die kan ik dus waarschijnlijk ook vergeten.

Lastig lastig :P maar komt vast wel goed.

Edit, nog wat handige linkjes:
http://www.mastaline.com/?pagina=forum/topic&id=1069547
http://www.winmate.com.tw...?Prod=05_0037&Typeid=0510 LVDS > DVI converter (de verkeerde kant dus op ja)
http://axiomtek.com/Downl...95300_pk95301_ax93221.pdf PDFje met info over een andere LVDS > DVI converter

Nog een topic gevonden op een Russisch forum:
http://www.notebook1.ru/forma1/viewtopic.php?t=5673

Ik heb nu de volgende twee schermen liggen:
Chi Mei N141X201 R3 (heb ik een datasheet van maar is LVDS)
Sharp LM130SS1T579 (geen datasheet te vinden hoogstwaarschijnlijk ook LVDS)
Sanyo LM-JK53-22NTR (geen datasheet te vinden maar géén LVDS denk ik)

[ Voor 32% gewijzigd door JapyDooge op 05-10-2008 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262821

Geen matches
InjecTioN schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 01:41:
[...]

Ik weet van die connector dat het een standaard pinout is. deze connector heb ik zelf ook op een industrieel moederbordje zitten :) (erg handig blijkt zo weer :D )

ik heb hier even de handleiding ge-upload. daarin staat een precieze pinout, en die zou je misschien beter kunnen helpen. (pagina >> 2-7/2-8 "2-4-9 LVDS Interface J8") (J8 op de printplaat)
je moet voor deze PDF trouwens wel even een chineese taal installeren, maar dat is zo gebeurd :)

succes!
bedankt, maar waar heb je hem geupload ?
je kan hem anders ook naar me mailen, naar mail @ jelmerholtes . nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Geen matches
Anoniem: 262821 schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 16:57:
[...]

bedankt, maar waar heb je hem geupload ?
je kan hem anders ook naar me mailen, naar mail @ jelmerholtes . nl
Ik denk dat 'ie een linkje is vergeten, maar op random datasheets van schermen met LVDS staan vaak ook pinouts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251113

Geen matches
Heeft iemand de SHARP LQ10D42 al aan de praat gekregen
Ik heb een pci kaartje met VESA controller.

En de LCD heeft een flatkabel zo gauw ik thuis ben maak ik een
foto van de controller + aansluiting.

Maar als iemand hem al aan de praat heeft gekregen zou ik graag weten hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Geen matches
Ik heb een schermpje gevonden van een portable DVD speler :P

Op het scherm zelf staat geen merk of type, helemaal niets, maar met de stuurprint kan ik switchen naar Video-IN (analoog dus :P).

Iemand enig idee of zo'n schermpje ook rechtstreeks aan te sturen is zonder stuurprint? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewgast
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:01
Geen matches
ik heb al heel wat forums doorgezocht maar kan geen antwoord vinden kunnen jullie me helpen?
ik heb een 17" lcd scherm dat heet:
m170en05

hoe moet ik dit aansluiten?
welke zijn r/g/b ?

1 RxO0-
2 RxO0+
3 RxO1-
4 RxO1+
5 RxO2-
6 RxO2+
7 GND
8 RxOC-
9 RxOC+
10 RxO3-
11 RxO3+
12 RxE0-
13 RxE0+
....
enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251113

Geen matches
Ik heb dus een connector cable, deze wordt direct van mijn lcd aangestuurt
nu heb ik ook een mooie layout gevonden.

http://www.phys.szote.u-szeged.hu/bbalazs/bb/lcd/lq10d42.pdf

weet iemand van jullie hoe de pin-layout nu moet zijn tegenover de vesa connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Geen matches
JapyDooge schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:55:
Ik heb een schermpje gevonden van een portable DVD speler :P

Op het scherm zelf staat geen merk of type, helemaal niets, maar met de stuurprint kan ik switchen naar Video-IN (analoog dus :P).

Iemand enig idee of zo'n schermpje ook rechtstreeks aan te sturen is zonder stuurprint? ;)
Geen idee, maar de DVD speler gebruikt intern waarschijnlijk gewoon een composiet signaal, dan hoef je dus maar 2 pennen aan te sluiten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Geen matches
ThinkPadd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 13:40:
[...]

Geen idee, maar de DVD speler gebruikt intern waarschijnlijk gewoon een composiet signaal, dan hoef je dus maar 2 pennen aan te sluiten :P
hmm er loopt een flatcable naar toe van een pin og 7 geloof ik (ben nu niet thuis) dus ik heb geen flauw idee wat waarvoor zou zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Geen matches
ewgast schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 09:10:
ik heb al heel wat forums doorgezocht maar kan geen antwoord vinden kunnen jullie me helpen?
ik heb een 17" lcd scherm dat heet:
m170en05

hoe moet ik dit aansluiten?
welke zijn r/g/b ?

1 RxO0-
2 RxO0+
3 RxO1-
4 RxO1+
5 RxO2-
6 RxO2+
7 GND
8 RxOC-
9 RxOC+
10 RxO3-
11 RxO3+
12 RxE0-
13 RxE0+
....
enz
Als ik zo die datasheet bekijk is het een LVDS scherm, ik zou 'm dus maar vergeten, gaat je niet lukken tenzei je veel geld wil uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-04 15:26

Pathogen

Shoop Da Whoop

Geen matches
http://www.digchip.com/da...sheet/424/LQ043T3DX02.php

Dit is een Sharp PSP scherm. Zou je hier iets mee kunnen? Ze zijn erg betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge

JapyDooge

NoxiousPluK

Geen matches
Thrackan schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:01:

Dit is een Sharp PSP scherm. Zou je hier iets mee kunnen? Ze zijn erg betaalbaar.
Volgens mij heb je met die wel een aardige kans met de VESA-methode. 't is geen LVDS zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Geen matches
Ok, zit nu met de LG/Philips LP064V1 voor me. Mooi schermpje voor een prikkie, maar ik kom er net achter dat er nog geen oplossing is om dit aan een d-sub te hangen...
Dan nog maar even wachten op mijn PSone scherm.

Overigens: datasheet LP064V1 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Laatst online: 21:29

DaWaN

'r you wicked ??

Geen matches
Thrackan schreef op vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:01:

Die schermen zijn opzich prima aan te sturen met µC's en FPGA's, daar zie je ze ook vaak gebruikt worden :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-05 14:49
Geen matches
Ik ben ook aan het overwegen om een LG/Philips LP064V1 te kopen, alleen zijn er een aantal dingen onduidelijk; volgens de datasheet die Thrackan linkt heeft het ding een 31-pins connector die oa voor elke kleur 6 pinnen heeft. Op de foto's van de verkoper:

http://img380.imageshack.us/my.php?image=philipslc2.jpg

http://img518.imageshack.us/my.php?image=75506891du3.jpg

http://img508.imageshack.us/my.php?image=72508721ot6.jpg

is er een printje te zien met een zwarte en een witte connector, de witte lijkt op de 31-pins connector op het schermpje te passen en de zwarte is een 20-pins connector zoals IDE-connectors. Tussen die twee lopen 14 baantjes, dit lijkt te suggereren dat je aan de zwarte connector misschien wel een gewone D-sub vga-connector kan hangen. Echter wat doen die andere 17 pinnetjes op de 31-pins connector dan?

In de datasheet staat niets over het extra printje.

Weet er iemand waar zo'n printje voor is (heb het ook in combinatie met andere schermpjes gezien) en of je er evt iets mee zou kunnen op een normale pc zonder een dure controller te hoeven kopen?

edit: volgens de verkoper moet er wss nog een kabeltje tussen het printje en de TFT, ik dacht al uit de foto's op te kunnen maken dat het niet ging passen, maar dat komt dus daar door. Wat ik me nu afvraag is of de printjes zelfs wel bij de TFT horen.

[ Voor 10% gewijzigd door TheMazzter op 25-11-2008 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Geen matches
TheMazzter schreef op dinsdag 25 november 2008 @ 22:55:
Ik ben ook aan het overwegen om een LG/Philips LP064V1 te kopen, alleen zijn er een aantal dingen onduidelijk; volgens de datasheet die Thrackan linkt heeft het ding een 31-pins connector die oa voor elke kleur 6 pinnen heeft. Op de foto's van de verkoper:

http://img380.imageshack.us/my.php?image=philipslc2.jpg

http://img518.imageshack.us/my.php?image=75506891du3.jpg

http://img508.imageshack.us/my.php?image=72508721ot6.jpg

is er een printje te zien met een zwarte en een witte connector, de witte lijkt op de 31-pins connector op het schermpje te passen en de zwarte is een 20-pins connector zoals IDE-connectors. Tussen die twee lopen 14 baantjes, dit lijkt te suggereren dat je aan de zwarte connector misschien wel een gewone D-sub vga-connector kan hangen. Echter wat doen die andere 17 pinnetjes op de 31-pins connector dan?

In de datasheet staat niets over het extra printje.

Weet er iemand waar zo'n printje voor is (heb het ook in combinatie met andere schermpjes gezien) en of je er evt iets mee zou kunnen op een normale pc zonder een dure controller te hoeven kopen?

edit: volgens de verkoper moet er wss nog een kabeltje tussen het printje en de TFT, ik dacht al uit de foto's op te kunnen maken dat het niet ging passen, maar dat komt dus daar door. Wat ik me nu afvraag is of de printjes zelfs wel bij de TFT horen.
Ik heb er een liggen die ik niet ga aansluiten, aangezien ik een PSone schermpje heb :P

Overigens is er voor VGA niet zoveel nodig, maar kan het schermpje iets van 5 bits per kleur aan. In ieder geval voor de VESA connectie zal je alleen de "most significant bit" en die daaronder moeten hebben volgens mij.

[ Voor 6% gewijzigd door Pathogen op 26-11-2008 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Geen matches
Vandaag een TFT scherm uit een ThinkPad A21m gesloopt.

Het is een Samsung LTN141X8-L00

Heb een datasheet gevonden van de L02 versie:

http://beyondinfinite.com.../Samsung/LTN141X8-L02.pdf

Daar staat op pagina 16 deze pinout:

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadarchief.net/files/download/tft%20pinout.jpg

Kan ik wat met dit scherm?

Als videokaart heb ik een PCI S3 Trio64V+ met als hoofdchip
P1B3BF
86C765
9622 M1Z53
Er zit ook een 26 polige header op de kaart :*)

[ Voor 19% gewijzigd door ThinkPad op 08-02-2009 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Laatst online: 06-05 00:04

SA007

Moderator Tweaking
Geen matches
Zoals je ziet in je pinout is de databesturing LVDS, via vesa kan alleen als je r/g/b lijnen hebt...

Dus nee, aan de vesa poort kan hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietervanzutven
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20-01 00:01
Geen matches
Ik heb een digitaal fotolijstje gekregen, maar omdat ik zo'n ding toch niet gebruik wilde ik het LCD scherm eruit halen en gebruiken als klein beeldscherm (7"). Aan de hand van het nummer op de datakabel heb ik het volgende document gevonden: http://cn.fpdisplay.com/trade/file/20080408152115.pdf. Op pagina 20 staat de pinout.

Er lijken verschillende lijnen voor RGB (pin 4,5,6), maar de rest van de signalen kan ik niet plaatsen. Kunnen jullie hier wel wijs uit?

[ Voor 11% gewijzigd door pietervanzutven op 21-10-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-05 14:15
Anoniem: 262821 schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 19:48:

[afbeelding]

Gr Jelmer

InjecTioN schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 01:41:
[...]

succes!
Was toevallig aan het googlen op dit scherm ook en uiteindelijk kwam ik hier uit.
Injection heeft helaas alleen nooit het pdf sheet geupload.
Heeft iemand enig idee hoe ik de 'standaard pinout' kan vinden?
Of kan iemand mij een beetje de goede richting opduwen?

Thnx

[ Voor 45% gewijzigd door mazz op 09-01-2010 15:39 ]

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09-2022
Geen matches
Ik heb deze week uit een kapotte Acer Aspire de LCD gehaald, een LG Philips LP171WP4 TL 03.

Ik heb met mijn mobieltje een paar fototjes genomen, van de aansluiting en sticker met de barcode:

Afbeeldingslocatie: http://rasschaert.dommel.be/img/lp171wp4%28TL%29%2803%29connector.png
Afbeeldingslocatie: http://rasschaert.dommel.be/img/lp171wp4%28TL%29%2803%29barcode.png

Na wat rondzoeken heb ik de technische specificaties gevonden: http://lcdtech.no-ip.info...ips/LP171WP4 (TL)(03).pdf met de volgende tabel voor de pinnetjes:

Afbeeldingslocatie: http://rasschaert.dommel.be/img/LP171WP4%28TL%29%2803%29.png

Kan ik nog iets aanvangen met dit scherm? :X Ik zou het zonde vinden om het weg te gooien ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Geen matches
Volgens mij kun je er niks mee, tenminste als ik de startpost bekijk, dan zien die pinouts er toch anders uit.

Volgens mij kan het sowieso alleen maar met oude meuk :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 15:06
Geen matches
Het is wel vreemd dat er DDC op het panel zelf zit, dat is iets wat je op een DVI/VGA aansluiting verwacht (hiermee leest je grafische kaart uit wat de ondersteunde resoluties en frequenties zijn van het scherm). Het is wel zo dat DVI en de LVDS signalen naar het panel zeer gelijkend zijn, maar in nagenoeg alle gevallen is er nog een vertaalstap nodig (waar meteen ook de scaling gebeurt, zodat je ook op niet native resolutie beeld hebt).
Je zou op zich kunnen proberen wat het geeft als je rechtstreeks DVI signalen binnenstuurt, maar de kans is klein dat het werkt (panel heeft doorgaans initialisatie nodig, en dual link DVI werkt normaal maar bij hogere pixelclock dan dit), en dat geeft dan maar een conclusie: weggooien.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Het is niet heel vreemd tegenwoordig om interne DVI-verbindingen hebben tussen de videokaart en het scherm. De meeste laptops hebben namelijk een VGA aansluiting extern, omdat een DVI-aansluiting licentiegeld kost. De videokaart heeft gewoon pinouts naar DVI en VGA zoals elke andere desktopcore ook heeft, dus smijten ze DVI op het paneel en VGA naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bounc3
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11-2024
Geen matches
Lijstje met LVDS paneeltjes die aan te sturen zijn met LCD controllers van o.a. Digital View. Prijzig, moeilijk aan te komen, maar biedt voor mij (Sharp LQ170M1LA04) een uitkomst! :)

AU OptronicsB104SN02
AU OptronicsG065VN01 V.0
AU OptronicsG150XG01
AU OptronicsLTA320WT-L14
AU OptronicsM150XN07
AU OptronicsM170EG01
AU OptronicsM190EG01
AU OptronicsM190EG02
AU OptronicsM190EN03
AU OptronicsM240UW01
AU OptronicsT200XW02
AU OptronicsT260XW02 V.5
AU OptronicsT296XW01
AU OptronicsT370HW01
AU OptronicsT460HW01
BOE HV104X01-100
CHI MEIB104X1-L11
CHI MEIG104X1-L01
CHI MEIN154C6-L01
CHI MEIV270B1-L01
CHI MEIV420H1-L03
CHI MEIV420H1-L05
FujitsuFLC59UXC8V-02A
HitachiTX38D12VC0CAA
IBMITSX98E
LGLB084S01-TL01
LGLC230W02-A5
LGLC420W02-A4
LGLC420W02-A4K3
LGLC470WU1-SL01
LGLC550W01
LGLM181E05-C3
LGLM201U05-SLA3
LGLM230WU3-SLB1
LGLM300W01-STA4
MitsubishiAA084XA03
MitsubishiAA121XH01
NECNL10276BC16-01
NECNL10276BC20-04
NECNL10276BC24-19D
NECNL10276BC30-18
NECNL128102AC28-07
NECNL128102AC31-02
NECNL12876BC15-01
NECNL12880BC20-02D
NECNL160120BC27-05
NECNL6448BC26-08D
NECNL8060BC31-28D
PrimeViewPD104SL5H2
SamsungLTA104S1-L01
SamsungLTA570H2-L01
SamsungLTI400HS-L01
SamsungLTI460WT-L02
SamsungLTI570HH-L01
SamsungLTM150XH-L04
SamsungLTM170W1-L01
SamsungLTM190E4-L02
SamsungLTM190M2-L01
SamsungLTM213U4-L01
SamsungLTM213U6-L01
SamsungLTM240M1-L01
SamsungLTM240W1-L03
SamsungLTN106W2-L01
SamsungLTN154X9-L01
SamsungLTA320W2-L01
SamsungLTA460H2-L02
SharpLG084S3LG01
SharpLK460D3LZ18
SharpLK645D3LZ1S
SharpLQ106K1LZxx
SharpLQ150X1LGB1
SharpLQ150X1LGN2A
SharpLQ170E1LG11
SharpLQ170M1LA04
SharpLQ181E1LW31
SharpLQ201T3LZxx
SharpLQ201U1LW01
SharpLQ201U1LW21
SharpLQ255T3LZ11/19
SharpLQ295T3LZ31
SharpLQ445D3LZ19
Sharp LQ255T3LZ24/28
Sharp LQ315T3LZ24
ToshibaLTA106C21XF
ToshibaLTD104KA1S
ToshibaLTD121EC5S
ToshibaLTD121GA0S

Ook TTL panelen behoren tot de mogelijkheden. Meer hier: http://www.digitalview.com/pig/PIG2-Web-20090619.pdf

[ Voor 71% gewijzigd door Bounc3 op 08-04-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-05 15:13

w00Dy

Make soap, not war

Ik heb zopas 2 CHUNGHWA CLAA154WA05A's verkregen uit 2 dooie laptops (FS Amilo PA 1538)

De schermen zijn 1280 x 800 en na wat opzoek werk kwam ik bij volgend model uit.
http://www.udot.com.tw/da...WA05A%20N%20-20090415.pdf

Uit de datasheet blijkt dat ze LVDS zijn, en voor zo ver ik er kennis van heb staan ook de timings in de datasheet.

Op Ebay kwam ik dit tegen:
http://cgi.benl.ebay.be/L...artin&hash=item1e5bc0be0f

Wat is de kans op suc6 met dergelijke controllers? Ik verwacht dat je serieel de timings in de controller plaats etc.?
Ook ben ik nog de Kontron CRTtoLCD controller tegengekomen, iemand daar suc6 mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295887

Geen matches
he ik heb een tijdje geleeden 2 7" tft schermpjes gekocht voor niet al te veel. maar nu zit ik dus met het probleem dat ik geen idee heb hoe ik deze kan aan stuuren. de datasheet heb ik al wel gevonden (http://www.voipac.com/fil...T_DataImage_datasheet.pdf) dus wat ik mij nu afvraag heeft het nut om hier moeite in te steeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361009

Geen matches
Geweldig dit, wou er net zelf mee aan de slag en kwam toen toevallig dit tegen, ik ga het proberen in een kratje pils te verwerken en dan gelijk de Philips AMBX box in te verwerken. Bedankt voor de howto! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397190

Hoi,

Ik heb uit een oude laptop en scherm gesloopt en nu vroeg Ik me af of Ik dit scherm ook zou kunnen aansluiten op een video/dvd speler.
En Ik weet dat het waarschijnlijk een langdurig project kan worden, Maar dat maak niet uit.
Het gaat me om het idee dat het kan (of niet)
Ik hoop dat iemand weet of dit kan.
Alvast bedankt

Zipgo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 14:18

ResuCigam

BOFH

Geen matches
Wat dacht je ervan om eerst de startpost eens door te nemen en dan eventuele vragen te posten?

We do what we must because we can.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart staat: Requests van pinouts of datasheets van LCDs/TFTs zijn hier niet gewenst. Het aanbieden van LCDs is hier ook niet gewenst, dat kan in de V&A-sectie van tweakers.net.