Laptop LCD aan VGA-kaart

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 175.013 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:10
Geen matches
Ik heb hier een 13,3" inch TFT liggen uit een IBM Thinkpad.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/va/3946.jpg

Het scherm zelf is van Samsung, type: LT133X3-122

Ik had ook al eeuwen gezocht op internet naar een boardje om aan te sluiten, maar kan niks vinden. Dus ik hou ermee op, ik wilde er een scherm van maken voor een muziekcomputer :p

Jammer dat de mogelijkheden zo beperkt ( en duur ) zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Geen matches
Ik vind dit een interessant topic en ik wil graag mensen helpen die met problemen zitten met het verbinden van hun scherm. Volgens mij is de aansluiting op die VESA connector maar slecht en moet je dus verder kijken. Via LVDS dus.

http://www.apollodisplays.com/vampower.php
Een hele hoop interessante informatie:
http://www.edn.com/article/CA379882.html
Hopelijk kon ik hier iemand mee helpen. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 21:27
Geen matches
Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:04:
Ik vind dit een interessant topic en ik wil graag mensen helpen die met problemen zitten met het verbinden van hun scherm. Volgens mij is de aansluiting op die VESA connector maar slecht en moet je dus verder kijken. Via LVDS dus.

http://www.apollodisplays.com/vampower.php
Een hele hoop interessante informatie:
http://www.edn.com/article/CA379882.html
Hopelijk kon ik hier iemand mee helpen. O+
Dit vraagt om een inkoop actie. want dit is de oplossing voor veel mensen volgens mij. Ben ook even aan het datasheet lezen gegaan en volgens mij kan ik direct op de kaartje uit de eerste link er aan hangen. Kon zo snel de prijsen van die kaartje nog niet vinden. Ga morgen vroeg even verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
Geen matches
Zelf heb ik nog een IBM ITSX95C liggen.
Datasheet ITSX95C
Datasheet IBM ITSX95C

Specs:
● SXGA+1400×1050 pixels(1.47M pixels)
● 150cd/m2 Typ. Brightness
● Native 262K colors(RGB 6-bit data driver)
● 317.3mm×242.0mm×6.1mm Typ./6.3 Max.
● Using the Post Spacer
● 4:3 Aspect Ratio
● 1.87 times as many pixels as XGA(1024×768)

De pinout zoals deze in de datasheet van mijn scherm staat kan ik nergens terug vinden in de datasheet van de Vampower kaarten. Misschien heb ik het mis, zelf denk ik wel dat we iets met deze kaarten moeten kunnen.

Ik kan de ondersteuning voor 8 pairs LVDS(Even/Odd R/G/B Data (6bit), 3sync signals, Clock) niet terug vinden in de datasheet.

[ Voor 12% gewijzigd door Neptunus op 12-04-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Niets mis met een inkoopactie van een videokaart met LVDS-uitgangen (zolang 'tie maar op ia.net ofzo gebeurt, hier op GoT zijn ze niet meer toegestaan) maar bedenk wel dat dat soort kaarten meestal heel duur zijn, omdat ze maar in een kleine oplage gemaakt worden. Ik zou dus eerst eens naar de prijs kijken; als je een heel leuk kaartje hebt maar hij kost E500,- gaan er niet veel mensen geinterreseerd zijn :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 07:16

iambig

* z.o.z *

Geen matches
Manufacturer:

Apollo Displays

Part Number:

Vampower 11-AGP-LVDS

Sample Price:

EUR 232.92
Van de UK site van Apollo.
http://www.apollodisplays.co.uk/ Dan "Quote" aanklikken bovenaan.

NEE: dit is geen signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
Geen matches
iambig schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 11:44:
[...]

Van de UK site van Apollo.
http://www.apollodisplays.co.uk/ Dan "Quote" aanklikken bovenaan.
MMM beetje jammer van de prijs. Dat is niet echt aantrekkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12271

Geen matches
Anoniem: 141570 schreef op zondag 10 april 2005 @ 12:22:
....Nou vraag ik mij af of het mogelijk zou zijn om een oude VGA kaart te nemen en daar ergens 24 bit of 18 bit RGB af te halen? Ik ben op zoek geweest naar datasheets van video chips maar die zijn niet echt te vinden. (altans niet door mij..)

zou dit plan kunnen werken?
Even kort.. JA! Probleem is, is dat je datasheet zoekt van een videokaart en die bestaan niet (zo ver ik weet).. wat je moet doen... de datasheets van de chips op DE videokaart zoeken. Ik heb een oude Viper-II, na wat zoekwerk vond ik uit dat op de "TV-Out Chip" RGB signalen worden toegevoegd.. dus kwestie van aftappen.. alleen is dat wel lastig op een klein 80 pins smd chipje... maar niet onmogelijk 8)
Anoniem: 132776 schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 00:04:
...Volgens mij is de aansluiting op die VESA connector maar slecht en moet je dus verder kijken. Via LVDS dus....
Ik ben al weken voor jullie uit >:) .... aangezien er ineens veel mensen geïnteresseerd zijn in LVDS zal ik mijn vindingen van heden publiceren.

Ik zelf bezit een Sanyo TM121SV-02L03 uit een defecte Compaq.. met LVDS ingangen :'( .. aangezien NIEMAND dit probleem goedkoop heeft opgelost voor knutselaars, ben ik er maar zelf aan begonnen :*)

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/animesupreme/DSC02734.JPGmijn Sanyo TFT schermpje 800x600 LVDS

Na wat zoekwerk op internet vond ik deze datasheet.. is van de grote broer, maar het geeft mij inzicht over hoe Sanyo de RGB lijnen versturen via LVDS. Gelukkig houden zij zich aan de standaard.

Die blauwe connector aan mijn backlight heb ik zelf gesoldeerd, zo was ik in staat om mijn backlight zelf te voeden via een aparte schakeling (backlight uitgevogeld door te meten en te testen B) )

Nou door de achterkant van mijn scherm te bestuderen ben ik achtergekomen wat voor type LVDS mijn scherm gebruikt. Het maakt gebruik van een 24-bits LVDS.. dat betekend dat het 6 bits heeft voor elke kleur en dan nog Hsync, Vsync en ENABLE.

De originele chip die op de scherm zit is van National Semiconductors, de DS90CF383 maar die is moeilijk te samplen voor de gemiddelde Nederlander (mij is het wel gelukt, via mijn stage bedrijf :7 ).. maar grote nadeel van deze IC is dat ze maar 3.3V ingangssignalen mogen hebben (en VESA is 5V)

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/animesupreme/DSC02736.JPGachterkant van mijn schermpje

...echter heeft Texas Instruments de SN65LVDS95 en Maxim de MAX9215 die dezelfde pinout hebben, op zelfde manier werken en WEL 5V ingangssignalen aankunnen (en makkelijk te samplen _/-\o_ )

Na het ontvangen van alle samples en de datasheets te hebben gelezen.. heb ik de MAX9215 gekozen.. omdat hij grotere pinnen heeft wat makkelijker soldeert :P... dus ben ik aan het werk gegaan en ben gekomen met dit LVDS bordje...

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/animesupreme/DSC02740.JPGbovenkant
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/animesupreme/DSC02739.JPGonderkant 8)7

In de zwarte connector gaan digitale RGB, Hsync, Vsync, CLK en ENABLE signalen op.. witte connector is LVDS uitgang (dus dat gaat naar de TFT scherm)... Ik heb de originele flatcable van de beeldscherm gesloopt (was toch al kapot) en heb op creative manier de connector aan een standaard dikke flatcable vastgemaakt.. echter was de batterij van camera op dus geen foto..

Nou is dit een prototype en zoals je ziet heb ik al wat fouten opgelost. Ik had eerst 2 voedingen (LDO's) die 5V omzette naar 3.3V voor de TFT scherm en de LVDS IC.. echter bleek mijn TFT scherm meer dan 350mA nodig te hebben (max. van mijn 3.3 voedingtje) dus moesten ze eruit (vandaar al die draadjes).

Na vele uren solderen, fout zoeken en testen.. werkt mijn LVDS ding eindelijk... echter moet ik nog een betrouwbare manier vinden om de LVDS signalen naar de TFT scherm te krijgen. Het bordje spuugt wel de goede LVDS signalen uit.. maar de TFT scherm ontvangt crap (komt door ruis, gemeten met oscilloscoop).. ik heb namelijk geen rekening gehouden dat er 65Mhz signalen over het bordje lopen.. anders had ik wel ground vlakken gebruikt |:(

Waneer het helemaal werkt horen jullie het wel.. mensen met ideeën.. spuug ze er uit.. vragen, ik probeer ze te beantwoorden.

PS: als dit werkt wil ik een Video ADC bouwen die VGA/DVI signalen omzet naar digitale RGB :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141739

Matched: laptop
Ik heb een thuis nog een TFT schermje liggen maar helaas zonder backlight inverter. Deze zijn los te koop maar vrij prijzig.
Weet iemand wat het verschil is tussen een backlight converter zoals die in een laptop zit en een invertor die voor CCFL lampen (neon lampen, voor casemods)? De backlights van mijn scherm hebben een spanning van 600 volt nodig, en dat is volgens mij niet ongewoon voor CCFL´s.

En hoe belangrijk is de frequentie van de backlight? loopt deze in een laptop synchroon met de beeld verversing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:50
Geen matches
Ideen over dat lvds ding: Ik zou de draden zo kort mogelijk houden en het hele verhaal inpakken in iets van metaal (aluminiumfolie ofzo, maar dan wel met iets tussen je print en het folie) en dat aarden.

Hoe lang zijn de draden tussen je printje en het lcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Hopeloosje schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:06:
...Hoe lang zijn de draden tussen je printje en het lcd?
Nu nog maar 4 cm.. had geen effect :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:19

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Geen matches
Een kleine tip voor iedereen die zich maar het schompes zoekt naar een LVDS controller, er zijn een aantal Via Epia bordjes waar zo'n ding standaard op zit! Weliswaar niet de goedkoopste oplossing, maar goedkoper dan een 'echte' lvds controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Het duitse bedrijf esskabel verkoopt LVDS transmitters. De functie van deze boardjes is volgens mij precies het zelfde als het zelfbouw project van kilerhis.

Afbeeldingslocatie: http://www.esskabel.de/Produkte/Anschlussadapter/LVDS-transmitter/ADA-B44-LVDS24-REV2-1-500.jpg

Ik heb net in mijn beste duits opgebeld, maar de de persoon die mij zou kunnen vertellen wat deze bordjes kosten was niet op zijn plek.

word vervolgd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
kosten esskabel LVDS converter (zie hierboven):

per stuk 52 euro
per 10 41 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129093

Geen matches
Hallo,

Ik kan aan een sharp lm80c36 12.1" schermpje komen voor weinig (20 inclusief verzendkosten) alleen ik kan nergens een controller vinden. Ik heb wel een pdf file gevonden alleen ik snap er de ballen van.

http://www.alldatasheet.c...df/pdf/SHARP/LM80C36.html

Weet iemand wat ik met dit scherm kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Anoniem: 129093 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 07:52:
Ik kan aan een sharp lm80c36 12.1" schermpje komen.... Weet iemand wat ik met dit scherm kan?
Ik kan je wel helpen.. eve op net gezocht.. vond een betere PDF van zijn kleine broer de LM80C27 en dan zien je dat je DU en DL signalen nodig heb.. in andere woorden, je hebt er niets aan zonder CONTROLLER >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13870

Anoniem: 141739 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 08:16:
Ik heb een thuis nog een TFT schermje liggen maar helaas zonder backlight inverter. Deze zijn los te koop maar vrij prijzig.
Weet iemand wat het verschil is tussen een backlight converter zoals die in een laptop zit en een invertor die voor CCFL lampen (neon lampen, voor casemods)? De backlights van mijn scherm hebben een spanning van 600 volt nodig, en dat is volgens mij niet ongewoon voor CCFL´s.

En hoe belangrijk is de frequentie van de backlight? loopt deze in een laptop synchroon met de beeld verversing?
[offtopic]Ik heb nog een hele rits laptop inverters liggen, mail wittestip affenschwanz hotmail.com[\offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129093

Geen matches
Shit dus ik heb een controller ervoor nodig.

Weet iemand hoe duur zo'n ding is voor mijn scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05-2024
Geen matches
Ik heb hier 2 lcd schermen
meer kan er niet van vinden of deze op vesa kunnen worden aangesloten,
of dat je er een dure kaart voor nodig hebt.

Brand Sharp
Part Number LM64P582
Size (in.) 10.40
LCD Type STN
Resolution 640X480 VGA

[ Voor 3% gewijzigd door madmoon op 15-04-2005 19:53 . Reden: Type fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
madmoon schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:38:
...of dat je er een dure kaart voor nodig hebt...
JA.. weer DU/DL signalen.. pdf van kleine broertje is HIER
madmoon schreef op donderdag 14 april 2005 @ 20:04:
...of heeft iemand een andere oplossing???
  1. oude RGB LCD scherm vinden
  2. DU/DL controller kopen (2e hands)
  3. Controller zelf bouwen

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 12271 op 15-04-2005 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
Geen matches
Anoniem: 12271 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 19:45:
[...]

JA.. weer DU/DL signalen.. pdf van kleine broertje is HIER
Wie verzint dit dan ook dat DU/DL gedoe 8)7
denk je wat leuks te hebben cq kunnen maken voor een low budget krijg je dit weer,
of heeft iemand een andere oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142002

heyyy allemaal

nou ben nieuwe hier maar da maakt nie zoveel uit :P haha

maargoed mijn laptop is laatst gesneuvelt en toen zag ik dit toppic staan en d8 ik laat k dat ook ns proberen

maarjah hoe begin ik daar nu aan want k heb al zoveel posts gelezen dat k t allemaal niet meer snap dus als iemand mij kan helpen zou k hem/haar daar zeer dankbaar voor zijn !!!

mijn lcd scherm is : LP141XB (A2C1)
us patent :5.835.139
lg philips lcd 1024x768
er stond 8erop ook nog n stikker met allemaal nummer op maar die is dek k niet zo belangrijk

mijn backlight converter ofhoe da ding ook mag heten staat dit op ALps
KUBNKM011A Rev4.0
4144H
maarnormaal gezien kan k daar denk k wel gewoon 5V op aansluiten ? toch
jah en dan d8 ik iets dat ik iets over pinouts moet hebben maar da vin ik dus egh nergens maargoed kan wel aan mij liggen :P

maar hopelijk krijg k snel n reactie zou fijn zijn :D
misschien dat ik over n uurtje ff wat foto`s online zet dat is misschien toch wat fijner ? niet maarjah k doe t wel gewoon

groetjes jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Geen matches
madmoon schreef op donderdag 14 april 2005 @ 17:38:
Ik heb hier een 2 lcd schermen
meer kan er niks van vinden of hze op vesa kunnen worden aangesloten
of dat je er een dure kaart voor nodig hebt.
[knip]
LCD Type STN
Sjonge, lezen mensen het topic dan niet eerst door voordat ze iets posten?

Lees het topic eerst maar eens door, en kom ons dan maar vertellen wat het antwoord op je eigen vraag is. Het staat er duidelijk. In deze posting staan genoeg hints om je een idee te geven waar je het moet zoeken.

En tegen de tijd dat je zelf snapt hoe dom en irritant je vraag is kunnen we meer hebben van jullie soort mensen, omdat we dan niet meer op infantiele wijze hoeven te reageren omdat jullie n00bs zijn.

Bah, jullie halen het niveau van dit topic CONTINUE omlaag met jullie vragen waar zelf in de OPENINGSPOST al wordt gevraagd ze NIET te stellen.

Ik verzoek eenieder dan ook niet meer te antwoorden op n00b vragen. N00b vragen zijn off-topic in dit topic. Tegen de tijd dat je alles hebt gelezen ben je geen n00b meer, dus ga ZELF maar eerst eens aan de slag.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Geen matches
Hmz, ik heb zelf eindelijk een TFT schermpje kunnen krijgen. Wel wat schade omdat er een baksteen tegenaan gegooid is 8)7, maar er komt nog prima beeld vanaf (als je om de krassen heen kijkt :)).

Helaas zit er nog een hele monitor omheen (controller, voeding, behuizing) zodat ik hem gewoon op een VGA kaart aan kan sluiten :/. Dus is er geen noodzaak meer om te pielen met een VESA videokaart.

Als ik een ander schermpje zonder krassen kan vinden, dan moet ik die volgens mij wel aan de controller kunnen interfacen. Dus daar ga ik voorlopig zuinig op zijn.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
nou nou dat was dus niet t gewenste antwoord hoor maarjah je hebt van die personen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmoon
Geen matches
RetepV schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:23:
[...]

Sjonge, lezen mensen het topic dan niet eerst door voordat ze iets posten?

Lees het topic eerst maar eens door, en kom ons dan maar vertellen wat het antwoord op je eigen vraag is. Het staat er duidelijk. In deze posting staan genoeg hints om je een idee te geven waar je het moet zoeken.
Sorry dat ik hiermee mensen op hun staart trap,
maar ik heb wel degenlijk alles doorgezocht, doorgelezen,
op deze manier ben ik er ook achter gekomen dat er meerdere manieren zijn om aan te sluiten.
Maar als ik er niks, maar dan ook niks van kan vinden,
wat is dan de reden om dit niet te mogen posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
mag k t gewoon niet snappen ? k ben gewoon niet zo slim als andere nu goed maar t zou gewoon fijn zijn als iemand mij helpt

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Jeroentjuh101 en madmoon: Zoals je in de topicstart kunt lezen is het eerste wat je moet hebben de datasheet of pinout van je LCD. Als je die hebt, kan je hier terugkomen met zinnige vragen.

Madmoon: Als je LCD inderdaad DL/DU-lijntjes blijkt te hebben heb je pech gehad, daar heeft nog niemand iets voor gevonden, zoals je had kunnen lezen als je het topic doorgebladerd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-04 17:33
Geen matches
(kickje)

Mede-tweakers,
Ik heb, zoals velen voor mij, problemen gehad met het vinden van een datasheet/pinout van een LCD. Aangezien ik het hele topic al doorlopen had, en niks vond voor mijn LCD (een Sanyo LM-CD53-22NEK), heb ik flink wat afgegoogled, maar kon niks vinden.

En toen?
Toen ben ik even wat LCD-sites afgewerkt die het LCD als vervangingsmiddel aanboden (je kent het wel, zelf repareren/vervangen). Zodoende kwam ik langs EarthLCD. Daar zag ik mijn LCDtje staan tussen de lijst. Toen heb ik even contact met ze opgenomen (via mail, support: support@earthcomputer.com).

Wat zeiden ze toen?
Eerste mailtje:

Martin,
That Sanyo LCD has the same pinout as the Sharp LM64C35P.
Pinout attached.
Luis

>Dear Sir/Madam,
>
>I am looking to buy the LM-CD53-22NEK LCD from Sanyo, but before I do so,
>I would like to see a datasheet or pinout. Would you happen to have these?
>I have been looking for it for some time now, but haven't been succesfull
>in finding it. I came across your website (where I was planning to buy the
>LCD) several times to look for a datasheet, but still no succes.
>Could you, if possible, send me a copy of the datasheet or just the pinout
>at least?
>
>Looking forward to hearing from you,
>sincerely,
>Martinator

Zoals je ziet, ik was zeer netjes (met flink wat onzin tussendoor, om ze in de waan te laten dat ik iets bij hun zou kopen... :o

Maar dat was nog niet genoeg natuurlijk, ik wilde weten of ik het LCDtje kon aansluiten aan mijn PC, dus zonder eromheen te draaien:

You will need to source an analog to digital converter for DSTN LCD's. We
do not carry one.
ISA or PCI is all we can offer you.
Luis

>Is it in anyway possible to connect this LCD to a desktop-computer (VGA or
>VESA)?

En wat heb je hiervan geleerd?
Eigen onderzoek gaat verder dan Google! Nu weet ik dus nog niet genoeg om het LCD aan te sluiten (analog to digital converter for DSTN LCD's :? ), maar ik kan er trots op zijn dat ik de mods hier niet kwaad heb gemaakt door te spammen met pinout-requests.

En nu maar hopen dat EarthLCD er niet achterkomt dat dankzij mij zij worden overspoelt met pinout-requests... :X

[ Voor 3% gewijzigd door Martin op 07-08-2008 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Schnitzel
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:07
Geen matches
RetepV schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 18:33:
Hmz, ik heb zelf eindelijk een TFT schermpje kunnen krijgen. Wel wat schade omdat er een baksteen tegenaan gegooid is 8)7, maar er komt nog prima beeld vanaf (als je om de krassen heen kijkt :)).
8)7 wat doen jullie thuis met TFT's?? een baksteen :S

You only need 2 tools, WD40 and Ducttape. WD40 when something doesn't move and it should, ducttape when something moves and it shouldn't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 21:24

Corn

Raar jongetje

Geen matches
Is het mogelijk om een LCD controller, en daarmee AD converter van een normaal desktop TFT scherm te gebruiken op LVDS schermen? Voor zover ik begrijp is LVDS de huidige standaard, is het dan ook niet logisch om aan te nemen dat een standaard 15'' tftje ook een VGA->LVDS converter op het controller bordje heeft zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Mmm. Het zou kunnen, ik ga er mijn Pyama 19" niet voor openhalen, maar het lijkt me logischer als die LCDs intern hetzij gewoon analoge aansluitingen hetzij TTL-aansluitingen hebben. Je kan in dat soort TFTs je beeldchip en je display-ingang lekker dicht bij elkaar zetten, wat bij laptops wat minder goed mogelijk is omdat het daar eerst een scharnier doormoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
Geen matches
Voor mensen die hun LCD aan willen sturen voor een kleine server of gewoon een kleine thuis pc is dit misschien ook nog een leuke oplossing.

http://www.i-pox.net/4MTS3B.htm#

Socket 478 Embedded Board for Pentium® M Processor
LCD / LAN /Audio / 4COM / IEEE1394 / CF
Onboard LVDS / VGA Controller:
  • Intel® 855GME chipset integrated LVDS, VGA function
  • Support 24 bit dual channels LVDS panel, resolution up to UXGA ◎ Expansion slot::
  • Onboard one LVDS & one VGA connectors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143002

Geen matches
Ik vroeg me wat af....

Uit mijn Toshiba Satellite Pro 430CDS kwam een sharp lm80c219. Ik heb proberen op te zoeken wat voor soort scherm het is....Ik heb het opgezocht en ben er vrij zeker van dat het een DSTN schempje is.....Al denk ik ook dat er een LVDS aansluiting aan zit.....Er zit namelijk een connectortje aan dat 40 gaatjes heeft. Ook gaat het in een videokaartje met de F65550 controller. Dit schijnt een LVDS chip te zijn ( weet k niet zeker tho ).

Dus was ik me af vroeg. ALS het een LVDS aansluiting is, kan ik dit schermpje dan aansluiten op een EPIA moederbordje met LVDS connector??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Tis geen LVDS-bordje, in de eerste plaats heeft 'ie daar teveel pinnetjes voor en ten tweede is die 65550 geen LVDS-encoder, maar een videochip. Sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hmmm...weet je dit zeker??

Vorlon schreef hier in deze topic een aantal maanden geleden:

Hmm, een chips 65550... Die dingen hebben een LVDS uitgang. We hebben op het werk namelijk kaartjes met die dingen voor de tft schermen die in de oude modellen van onze machines zitten.

(kaartjes zijn bayview 51 lvds gevallen welke horen bij een baytek panel. Die dingen zijn stervensduur en helaas voor ons niet verkrijgbaar in lowprofile pci; hierdoor niet te gebruiken in de smallformfactor pc's die we sinds 1,5jaar gebruiken.)

Ik zit me nu ff af te vragen of die vesa feature connector misschien ook een lvds aansluiting is. Dat zou heel mooi zijn aangezien ik dan wel een lowprofile pci kaartje kan fixxen met een verloopstekker. (alles wat goedkoper is dan een nieuw panel met vga a 1200 euro is goed)

en volgens mij heeft een LVDS connector wel 40 pinnetjes.....

iig volgens de manual van een VIA Epia bordje

foto:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/famhe/lvds.JPG

en ook nog wat foto's van mijn schem plugje + videokaart ( niet al te goede kwaliteit....'s nachts genomen)
http://members.home.nl/famhe/DSC00813.JPG
http://members.home.nl/famhe/DSC00814.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Mmmm, nou, die signalen zijn zelf geen LVDS. Er is met een adaptertje met een LVDS-encoder erop wel LVDS van te maken trouwens, maar zoveel pinnetjes kan geen LVDS zijn.

Anyway, LVDS heeft 4 dradenparen, waarvan de draden duidelijk om elkaar heen gewikkeld zitten. Heb je zoiets, weet je vrij zeker dat je LVDS hebt. Heb je een heleboel draden (of printsporen op zo'n flexibele printplaat) die naast elkaar liggen, heb je waarschijnlijk geen LVDS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
hmmm...het is idd gewoon een flinke bos met draden....volgens jou beschrijving dus duidelijk geen LVDS. Maar goed misschien kan het zijn dat mijn schermpje en dat epia bordje wel samen kunnen werken aangezien de connectors op het 1e gezicht wel in elkaar zouden moeten passen..

ik ga dadelijk wel nameten of op dezelfde voedingspinnen ook dezelfde spanning staat op mijn connector.

Als dit het geval is zou he wel is heel goed mogelijk zijn dat het met elkaar werkt...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Is die connector die je beschrijft vergelijkbaar met die van de 2.5 inch laptop hdd's? In dat geval is het heel waarschijnlijk een TTL-aansluiting.

De TTL-aansluiting is een optie van de Chips 65550. ik meen 40 of 44 pennetjes... kijk vanavond wel ff na... Veel TFT-schermpjes (laptop) zijn compatible met de TTL-aansluiting.
Je zal dan nog steeds je datasheets van je scherm nodig hebben om timings, etc. goed te kunnen instellen. Hoe simpel t allemaal lijkt, t blijft niet eenvoudig! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
De connector van m'n schermpje is een heel stuk kleiner als die van de 2.5" HDD. Dus echt erop lijken doet hij niet.

http://members.home.nl/famhe/DSC00829.JPG

Maaruh....ik had de uitgangen van de videokaart even nagemeten. Dit viel echter niet bepaald mee :(

Direct aan de uitgang ervan kon ik niet meten omdat ik daar niet bij kon. Dus moest k aan de ingangen van mijn schermpje meten. Ik vind iig we alle benodigde spanningen. Op een hoop pinnen staat 5v en ook ergens de 3.3v. of het ook echt allemaal op de juiste pinnen staat is erg moeilijk na te gaan met al die draadjes met zo goed als de zelfde kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Geen matches
Hallo

zo een videokaart/ controller / encoder heeft mijn scherm ook..

Hij lijkt er spreken op.
Mijn video kaart heeft 8b vga en komt uit een toshiba 210ct.

de scherm is een sharp ..... ( ik heb thuis geen i'net meer dus ik weet het ff niet meer )
11.1" scherm is het.

En ik was al van plan om zo een mini-itx te halen dus dan haal ik eentje die zo een aansluiting heeft.

En het is een lvds geval.
Want via scharp had ik een half jaar geleden een datasheet gekregen.
En daar stonden zo wat ik nog kan herrineren de zelfde singalen op als het plaatje hier beneden.

Ik schrijf nog wel,

inanc,
Anoniem: 143002 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:14:
hmmm...weet je dit zeker??

Vorlon schreef hier in deze topic een aantal maanden geleden:

Hmm, een chips 65550... Die dingen hebben een LVDS uitgang. We hebben op het werk namelijk kaartjes met die dingen voor de tft schermen die in de oude modellen van onze machines zitten.

(kaartjes zijn bayview 51 lvds gevallen welke horen bij een baytek panel. Die dingen zijn stervensduur en helaas voor ons niet verkrijgbaar in lowprofile pci; hierdoor niet te gebruiken in de smallformfactor pc's die we sinds 1,5jaar gebruiken.)

Ik zit me nu ff af te vragen of die vesa feature connector misschien ook een lvds aansluiting is. Dat zou heel mooi zijn aangezien ik dan wel een lowprofile pci kaartje kan fixxen met een verloopstekker. (alles wat goedkoper is dan een nieuw panel met vga a 1200 euro is goed)

en volgens mij heeft een LVDS connector wel 40 pinnetjes.....

iig volgens de manual van een VIA Epia bordje

foto:
[afbeelding]

en ook nog wat foto's van mijn schem plugje + videokaart ( niet al te goede kwaliteit....'s nachts genomen)
http://members.home.nl/famhe/DSC00813.JPG
http://members.home.nl/famhe/DSC00814.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Mijn scherm is een sharp LM80c219 en ik weet dus niet zeker of het een LVDS scherm is aangezien ik er geen datasheet van kan vinden.

Ik hoop nu natuurlijk dat jij dit schempje ook hebt en mij de datasheet kan sturen wanneer je internet hebt.

email adres is mheijmans@student.avans.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Eaxfer
  • Laatst online: 20-04 19:26
Geen matches
Een paar weken geleden zag ik bij mijn stage een oude kassa de vuilcontainer in verdwijnen met een tft scherm, deze heb ik er gelijk maar weer even uitgevist. De kassa was van het merk Logware. Ik heb de tft er vanaf geschroefd en heb de grafischekaart die eraan zat ook mee genomen. De grafischekaart is van Chips. met de chips kaart werkt het tftje perfect, maar nu komt het... de kaart is isa en ik zou dit scherm graag aan mijn huidige computer aansluiten. ik heb een creative kaartje met een vesa connector waar ik 'm op aan wil sluiten.

Ik heb al flink lopen zoeken maar ik kan er niet achter komen wat voor tft het is (er staat ook niks op)en ik weet dus ook niet hoe ik het scherm aan moet sluiten op de vesa connector. ik zou graag willen weten hoe de aansluiting op de Chips kaart heet. als ik dit namelijk weet kan ik er wel achter komen hoe ik dit tftje aan kan sluiten door middel van een pinout van die aansluiting.

Het is een stekker met 20 draadjes eraan. de eerste 5 draden zijn voor de backlight de andere 15 zijn voor het beeld.

Hieronder een paar foto's (sorry voor de slechte kwaliteit --> mdaII)

wie o wie kan mij vertellen hoe deze aansluiting heet?

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504172157_00018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272008_00047.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272009_00049.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272009_00050.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272009_00051.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272010_00053.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272010_00054.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272011_00055.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272018_00056.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272018_00057.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272018_00058.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272019_00060.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272020_00061.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Eaxfer
Geen matches
schopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Laatst online: 13:50
Geen matches
The_Eaxfer schreef op zaterdag 11 juni 2005 @ 18:42: -knip-
De grafischekaart is van Chips. met de chips kaart werkt het tftje perfect, maar nu komt het... de kaart is isa en ik zou dit scherm graag aan mijn huidige computer aansluiten. ik heb een creative kaartje met een vesa connector waar ik 'm op aan wil sluiten.
ISA kaart? als je die kaart op foto 2 bedoelt, ik zie geen isa connector.
Zoals je in de voorafgaande posts blijkt is de chips 65545 een chip voor lvds lcd's. Deze zijn voor zover ik dit topic bijgehouden heb nog door niemand aan de praat gekregen, en zeker niet op een vesa connector. In jou geval is dit lcd dus een beetje een hopeloze zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Eaxfer
Geen matches
het is wel een isa connector (zie foto), maar deze loopt om een hoekje, de kaart ligt over de andere sloten horizontaal over het moederboard. het lcd werkt gewoon. Op mijn oude pentium 2, maar ik zou 'm graag op m'n huidige systeem gebruiken. maar dit is dus niet mogelijk? het zou namelijk een mooi schermpje zijn voor bijvoorbeeld cpu en temp stats enzo..

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketstartpagina.nl/pics/200504272033_00062.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door The_Eaxfer op 13-06-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Sprite_tm schreef op woensdag 20 april 2005 @ 19:40:
Mmm. Het zou kunnen, ik ga er mijn Pyama 19" niet voor openhalen, maar het lijkt me logischer als die LCDs intern hetzij gewoon analoge aansluitingen hetzij TTL-aansluitingen hebben. Je kan in dat soort TFTs je beeldchip en je display-ingang lekker dicht bij elkaar zetten, wat bij laptops wat minder goed mogelijk is omdat het daar eerst een scharnier doormoet.
Hmmmz... heb toevallig het binnenwerk van een 17 inch tft-monitor.
Zal van de week eens kijken hoe t met de aansluitingen zit. Volgens mij was het niet compatible met mijn laptop-tftje. Helaas heb ik dr geen datasheet van... dat zou makkelijker vergelijken zijn met de laptop-tft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
Geen matches
Is het geen idee om alles wat er in de afgelopen 34 paginas is besproken samen te vatten op een kleine website? Stap 1: Zoek Pin-Out Stap 2: Check type connector (LVDS of anders) Stap 3: etc... Dan is het ook voor mensen die net een schermpje gesloopt hebben (en die een pinout hebben :Y) ) makkelijker te vinden, want ik ben een beetje aan het lezen, maar k ben pas bij blz 12 en k ben al ongeveer een 1/2 uur bezig!

DJFliX

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2024
Geen matches
Ik heb een IBM Thinkpad 390 (Pentium-II 233) met een ITSV50D panel d'r in. De datasheet voor dit panel kun je HIER vinden. Als ik het allemaal goed heb begrepen kan dit panel op de VESA conn. worden aangesloten.

HIER nog een open dirretje met veel datasheets :)

Paar piccies van m'n panel:

http://members.home.nl/du...rdware/panel_front_02.jpg
http://members.home.nl/du...ardware/panel_back_02.jpg
http://members.home.nl/du...rdware/panel_cable_02.jpg
http://members.home.nl/du...re/panel_connector_01.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Dualdude op 01-07-2005 19:50 . Reden: Add-on ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-12-2024
Geen matches
Ik krijg de inverter niet aan de pruttel. We hebben wel uitgevonden wat de plus en de ground is, maar als ik daar spanning op zet gebeurt er nog niks. Het gaat om een Ambit T62.086.C.00 (8 pins input) (pin 7 en 8 plus, en pin 3 ground)

Iemand anders de zelfde inverter die het wel voorelkaar heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Geen matches
Dualdude schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 15:31:
Ik krijg de inverter niet aan de pruttel. We hebben wel uitgevonden wat de plus en de ground is, maar als ik daar spanning op zet gebeurt er nog niks. Het gaat om een Ambit T62.086.C.00 (8 pins input) (pin 7 en 8 plus, en pin 3 ground)

Iemand anders de zelfde inverter die het wel voorelkaar heeft gekregen?
Niet dezelfde(wel een met 8 lijntjes), maar die inverters zijn hopeloos gewoon een (dual) ccfl invertertje aanhangen en kijken wat er gebeurt, bij mij werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ik heb net zoals jullie een laptop(toshiba 210ct) uit elkaar gehaald voor het scherm. Nu heb ik niks kunnen vinden aan datasheets etc. Volgens andere zou het een lvds scherm zijn en volgens andere is het een custom made iets. Maar ik dacht is het niet mogelijk om de connector waarmee de 3d-kaart van de laptop (witte lange conenctor op de afbeelding) aan te sluite via een adapterje ofzo aan de computer? Dan zou je helemaal geen rompslomp hebben. De voeding van dit lcd-panel lijkt wel geintrigeerd te zijn in de 3d kaart.Omdat dit niet echt duidelijk te zien is op de foto heb ik het hier onder maar even schematisch geteken.
Afbeeldingslocatie: http://24.132.68.251/a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://24.132.68.251/b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://24.132.68.251/c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://24.132.68.251/d.jpg
3d-kaart: -2 aansluitingen
I I
I I
Flexibel tussen adaptortje I
I Voeding lcd vanwaar 2 draadjes wit en roze lcd ingaan
I
Lvds aansluiting in de monitor

Mijn vragen zijn dus wat voor soort aansluiting is deze connector? Het is iig geen laptop ide. Klopt mijn veronderstelling dat ik geen extra voeding nodig heb?

[ Voor 7% gewijzigd door almar op 08-07-2005 13:33 . Reden: plaatjes vergeten....:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13870

Geen matches
Sorry voor deze offtopic plug, maar voor de liefhebber heb ik hier een Dr. Berghaus VAMP548/550 PCI kaartje met een Chips65550B chip en LVSD signaal. Inclusief hitachi (12"?) schermpje. Maar er kan dus (volgens mij) zo'n beetje elk LCD schermpje op aangesloten worden.
pdf-jes kan ik op aanvraag opsturen.
Ik heb de tijd en skills niet om er wat nuttigs mee te doen.

mail: wittestip (a) hotmail (punt) com

wellicht nuttig: http://www.dr-berghaus.de/prod_vamp550_v101.html

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 13870 op 08-07-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148965

<!--Hallo,
Ik heb hier een Hitachi laptop scherm LMG9661ZWCC (en ik heb hier geen datasheet/pinout van, misschien iemand?) en die wil ik zo maken dat er video-in op zit (bv te gebruiken in de auto voor de ps2 of dvd speler etc).
Is dit mogelijk? En zo ja hoe moe ik dat dan doen?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen nadat ik egt al een lange tijd heb gezcht in allerlei topic's en bij google

mailvoor datasheets/pinouts naar: rickhik@hotmail.com-->
Ik zei nog zo: geen pinoutrequests.

[ Voor 7% gewijzigd door Sprite_tm op 11-07-2005 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,
Ik heb hier een Hitachi laptop scherm LMG9661ZWCC en ik wil hier een video input op maken, kan dit? en hoe moet ik dat doen?
Heb alleen het scherm met (behuizing, kan effe niet op dat andere woord komen) en de soort van kabel die er aan horen en 1 kabel voor naar het moederbord van de laptop, de laptop zelf heb ik niet meer, kan iemand hier iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Anoniem: 148965 schreef op maandag 11 juli 2005 @ 13:40:
Hallo,
Ik heb hier een Hitachi laptop scherm LMG9661ZWCC en ik wil hier een video input op maken, kan dit?
Elk lcd scherm heeft een video input, anders heb je er niet veel aan, he.
en hoe moet ik dat doen?
Wat je wil, is een manier om de video input die het scherm heeft, te gebruiken (maw: aansturen). Hoe je dat moet doen: uitzoeken welk protocol het scherm hanteert --> datasheet/pinout zoeken dus (en zoeken betekent: zelf zoeken, niet hier een request plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

almar schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 13:17:
Ik heb net zoals jullie een laptop(toshiba 210ct) uit elkaar gehaald voor het scherm. Nu heb ik niks kunnen vinden aan datasheets etc. Volgens andere zou het een lvds scherm zijn en volgens andere is het een custom made iets. Maar ik dacht is het niet mogelijk om de connector waarmee de 3d-kaart van de laptop (witte lange conenctor op de afbeelding) aan te sluite via een adapterje ofzo aan de computer? Dan zou je helemaal geen rompslomp hebben. De voeding van dit lcd-panel lijkt wel geintrigeerd te zijn in de 3d kaart.Omdat dit niet echt duidelijk te zien is op de foto heb ik het hier onder maar even schematisch geteken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
3d-kaart: -2 aansluitingen
I I
I I
Flexibel tussen adaptortje I
I Voeding lcd vanwaar 2 draadjes wit en roze lcd ingaan
I
Lvds aansluiting in de monitor

Mijn vragen zijn dus wat voor soort aansluiting is deze connector? Het is iig geen laptop ide. Klopt mijn veronderstelling dat ik geen extra voeding nodig heb?
Hallo ik heb die laptop ook aleen is mijn controller anders er zitten bij jou 2 aansluitingen op en bij mij maar 1

Wat ik al weet is dat het een DSTN scherm is en dat staat voor:
double-layer supertwist nematic
Wat dat betekend weet ik niet helemaal ...

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 11-07-2005 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 13:44

oshiro

Chill, dude.

Geen matches
Ik heb hier een opengemaakt standaard VGA TFT-panel, en de roze en witte draadjes komen bij mij van de inverter van de CCFL's af :)

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Bedankt Emiel nu kan ik weer effe verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:40

Stoney3K

Flatsehats!

Geen matches
Anoniem: 141739 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:56:
Het duitse bedrijf esskabel verkoopt LVDS transmitters. De functie van deze boardjes is volgens mij precies het zelfde als het zelfbouw project van kilerhis.

[afbeelding]

Ik heb net in mijn beste duits opgebeld, maar de de persoon die mij zou kunnen vertellen wat deze bordjes kosten was niet op zijn plek.

word vervolgd...
Misschien wel een idee om die eens te onderzoeken?

Overigens heeft een DVI-D aansluiting TMDS (Transition Minimized Differential Signaling) signaalvorm, en ik heb een pagina gevonden waarop uitgelegd wordt hoe je TMDS naar LVDS om zou kunnen zetten d.m.v een weerstandsnetwerk. In spanningsniveau althans. Op LCD's wordt namelijk LVDS-FP (LVDS-Flat Panel) gebruikt wat de opvolger is van PanelLink. Maar het lijkt me meer dan logisch dat de DVI-D standaard hierop aangepast is waardoor de hoeveelheid elektronica in een TFT-scherm enorm beperkt zou kunnen worden.

Misschien een vraagje aan iemand anders of er al een DVI-LVDS verbindingspoging ondernomen is? Als je namelijk naar de pinout van DVI-D kijkt lijkt deze verdacht veel op LVDS. Dat wil nog niet zeggen dat de encoding dan ook hetzelfde is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Ik denk dat ik maar stop met em project, kan HET niet vinden:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-05 10:35
Geen matches
ik heb van en vriend een 5" tft tv gekregen. nu wou ik dit scherm aan de gang krijgen, maar ik kan er verder nix over vinden, geen datasheets nix. het gaat op het volgende scherm:
Manufacturer PVI
Part Number P50AD4
Screen Size 5.00
Panel Size 127X93X13 (mm)
Panel Type TFT-LCD
Resolution 960X234
Viewing Angle 55/55/15/35 (L/R;U/D)
Brightness 320 (nit)
Contrast Ratio 120:1
Dot Pitch (mm)
Response Time (ms)
Supply Voltage 0.7(W)
Weight 190 (g)
Input Voltage (v)
Operating Temperature 0 ~ 50
Aspect Ratio 4:3
Production State OFF

nou kan ik dus geen datasheet vinden van de P50AD4, maar wel van de P50AN4. naar mijn idee is dit zo goed als het zelfde scherm, maar een iets verbeterde versie. de afmetingen en alles kloppen, maar dat wil natuurlijk nix zeggen. kan ik nu zonder problemen het datasheet van de P50AN4 gebruiken ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Geen matches
Als de stekkers gelijk zijn van de twee schermen, zou ik zeggen probeer het gewoon. Of ben je verder nog iets anders van plan met het scherm (mocht er toch iets mis gaan)? Meet anders de massa-aansluitingen eens door volgens het schema van dat andere scherm. Als die op jouw scherm gewoon doorverbonden zijn onderling, is de kans groot dat de pinout gelijk is.

[ Voor 36% gewijzigd door RoyPh op 15-07-2005 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
na nader onderzoek blijkt de stekker niet helemaal hetzelfde te zijn...
op het schermpje wat ik hier heb zit een 16 pins aansluiting en op het schema staat een 20 pins aansluiting. maar 2 kan ik iig al afstrepen van die 20, dat zijn de 2 van de backlight, die zitten namelijk op het printje wat weer aan het printje van het scherm zit.
dus ik moet er nog 2 vinden die overbodig zijn, maar ik kan dinsdag of woensdag pas aan een multimeter komen...

verder hoop ik eigenlijk dat ik het boeltje weer kan laten werken als oorspronkelijk, want dan zit er een tv-in op wat veel makkelijker werkt als via een pci kaart :P

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
zo, gister ff de multimeter meegenomen van de modelbouwclub en alle 16 pinnetjes eens doorgemeten....
tussen de ground en pin:
  1. 4.11
  2. 2.23
  3. 4.26
  4. 18.78 (VGH)
  5. -4.65 (VGL)
  6. 5.82 (VB)
  7. 5.83 (VR)
  8. 5.81 (VG)
  9. 0 (GND)
  10. 4.58 (VDD)
  11. 12.89 (VSH)
  12. 0 (GND)
  13. 4.46
  14. 4.46
  15. 0.47 (Vsync)??
  16. 2.25 (Hsync)??
gezien het voltage van pin 6, 7 en 8 en het feit dat het eerstvolgende component bij alle drie hetzelfde is denk ik dat dit de R, G en B lijnen zijn.

9 en 12 zijn volgens mij ground (weerstand met ground is maar 0,4 ohm, das ook de weerstand als k de 2 pinnetjes van de multimeter direct tegen elkaar aanhou :P )

zou iemand mij nog wat kunne vertellen over de rest van de lijnen ?

*edit. ik weet nu 6,7,8,9 en 12 zo goed als zeker. Deze stemmen ook overeen met het datasheet van de P50AN4 (ik heb dus de P50AD4)

*edit 2. ik heb eens naar de voltages gekeken, daarbij ben ik nog een paar dingen tegen gekomen, zie lijstje

k heb PVI ook al gemaild, maar nog niets terug gehad...

[ Voor 48% gewijzigd door DP Kunst op 08-10-2005 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
weet niemand verder iets hier :? k denk k ga lekker verder na de vakantie, weet k nog nix meer:P
k vraag me dus nog steeds af wat de overige lijnen zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125150

Geen matches
Kijk dan in je datasheed :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
Geen matches
t probleem is dus dat ik die niet heb en dat k op een andere manier aan alle info moet komen. met doormeten ben k al een heel eind gekomen, maar de laatste lukken niet.
t schiet namelijk niet op als er in de datasheet van die andere staat dat het voltage voor een bepaalde lijn minstens 0,5v is en max 12v en er zijn 20 lijnen die daar voor in aanmerking komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _UFO_
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-01-2024
Sprite_tm schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:17:
Digitale LCDs? Hoe bedoel je? LCDs met een LVDS-aansluiting of LCDs met DU/DL-aansluitingen? De eerste denk ik wel, met flink wat soldeerwerk, of misschien dat iemand een kit kan uitbrengen ofzo met daarop een paar a/d-converters en een paar LVDS-encoders, maar dat moet dan wel iemand doen. LCDs met du/dl-aansluitingen: ik denk het niet, en if any dan alleen in 3-bit kleurenmodus (=8 kleuren) omdat je anders een vrij grote hoop logica nodig hebt om de grijstinten te encoderen.
DU/DL zal misschien lastig worden op een VGA kaart, maar zou dat dan niet mogelijk zijn via een andere poort (LPT??). Timing is hier niet het belangrijkste, als ik in 1sec mijn beeld kan updaten vind ik dat al heel wat! Dan is het natuurlijk wel handig als de LCD het beeld vasthoud zolang hij geen complete update heeft... Ik heb hier een mooie K8000 met 16 optiesch gescheiden uitgangen. Dat is mooi als experimenteerbordje, aangezien de pc bijna niet kapot kan (Oké, 2x kortsluiting gehad op de 230v-ingangspinnen van die kaart :X). Het is alleen een beetje traag, maar als het scherm het beeld vasthoud en de input op de data en sync pinnen een beetje redelijk is (iets als +5 of 12v?) oet het toch mogelijk zijn... (Anders heb ik al 1.5 dag voor niets naar die baggerpinouts zitten zoeken, en bovendien heb ik niet veel anders wat gesloopt mag worden...)

Edit: vergeten te melden dat testen aan de hand van de laptop ook onmogelijk is, aangezien die helemaal geen beeld meer uitspuugt, ook niet op zn VGA connector... Weet inmiddels wel dat de laptop op zijn voeding +/- 14v naar de inverter spuugt...

Vraag #1 aan jullie is dus: Houdt een laptop LCD zijn beeld vast als je hem met rust laat?
Vraag #2: Weet iemand toch stiekem al meer van de datadoorvoer over die DL/UL pinnetjes?
Vraag #3: Ik heb een VEE connector waar -17V in zou moeten, dat zal vast wel anders bedoelt zijn?

Ik heb even zomaar wat zitten prutsen, wat pulsjes gegeven op de clocklijnen en een paar datalijnen, tot nu toe gebeurde er niet veel. De backlight werkt nog wel oke, die hangt gewoon via de laptop-resten aan de voeding...
Verder is het natuurlijk ook mogelijk dat het scherm kapoet is........ Hij doet namelijk helemaal niets (weet niet of dat ie wel iets hoort te doen??) Hij krijgt stroom (dacht ik toch.... alleen die VEE niet) en ook +v op zn enable pin gezet, ook nog eens wat afgewisseld met +3 en +4.5V, dat geldt dus voor alle pinnen.

Verder wil ik nog wel even zeggen dat ik niet vaker met laptopschermen bezig ben geweest, wel redelijk wat soldeer en knutselervaring heb en ook niet helemaal snap hoe die VESA connector nou werkt, het is iig wel lollig om er eens wat ledjes op te hangen (BLUE-pin en ground, dan kijken VOOR en NA dat je de bios in bent gegaan...... (als je tenminste ook zon mooie blauwe bios hebt...).

Meer informatie: het schermpje spuugt op de VEE zijn voedingsspanning uit, onafhankelijk van de enable en andere inputs...

Nou, eindelijk een fatsoenlijke datasheet gevonden. Helaas, ze hebben het over een minimum frametijd van 8ms, wat ik nooit ga halen met mijn kaartje met updatetijden van 2ms... Dat zal dus een heel klein beetje moeilijk worden, aangezien de display ook graag 8 pixels tegelijk doorkrijgt, 4 voor de bovenste helft en 4 voor de onderste helft... Misschien is dat op te lossen met wat bufferen??? (Gaat voor mij nog net iets te ver, maar dat komt nog wel, veel kloten met CircuitMaker ;P) Dan blijven er nog 2 andere vragen over:

Vraag #1: Zijn die DL/DU pinnetjes digitaal of analoog (1 pin per pixel, 256 grijstinten, lijkt mij analoog...)
Vraag #2: Wat moet ik nou met die VEE connector, waar -17V op zou moeten?

Dan zal ik zometeen ook nog eens even kijken of ik de datasheet online kan gooien...

[ Voor 51% gewijzigd door _UFO_ op 04-08-2005 22:29 . Reden: Meer info gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Geen matches
Ik weet niet of het al eens gemeld is hier (ik had geen zin om nogmaals die 35 pagina's door te gaan spitten), maar heeft iemand al eens geprobeert om RGB naar LVDS om te zetten mbv. de DS90C363 van National Semiconductor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
RoyPh schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:16:
Ik weet niet of het al eens gemeld is hier (ik had geen zin om nogmaals die 35 pagina's door te gaan spitten), maar heeft iemand al eens geprobeert om RGB naar LVDS om te zetten mbv. de DS90C363 van National Semiconductor?
Dat is geprobeerd met iets van Texas insturments.

en was wel succes vol en er stonden wel plaatjes bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

_UFO_ schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 22:01:
[...]

DU/DL zal misschien lastig worden op een VGA kaart, maar zou dat dan niet mogelijk zijn via een andere poort (LPT??). Timing is hier niet het belangrijkste, als ik in 1sec mijn beeld kan updaten vind ik dat al heel wat! Dan is het natuurlijk wel handig als de LCD het beeld vasthoud zolang hij geen complete update heeft... Ik heb hier een mooie K8000 met 16 optiesch gescheiden uitgangen. Dat is mooi als experimenteerbordje, aangezien de pc bijna niet kapot kan (Oké, 2x kortsluiting gehad op de 230v-ingangspinnen van die kaart :X). Het is alleen een beetje traag, maar als het scherm het beeld vasthoud en de input op de data en sync pinnen een beetje redelijk is (iets als +5 of 12v?) oet het toch mogelijk zijn... (Anders heb ik al 1.5 dag voor niets naar die baggerpinouts zitten zoeken, en bovendien heb ik niet veel anders wat gesloopt mag worden...)

Edit: vergeten te melden dat testen aan de hand van de laptop ook onmogelijk is, aangezien die helemaal geen beeld meer uitspuugt, ook niet op zn VGA connector... Weet inmiddels wel dat de laptop op zijn voeding +/- 14v naar de inverter spuugt...

Vraag #1 aan jullie is dus: Houdt een laptop LCD zijn beeld vast als je hem met rust laat?
Vraag #2: Weet iemand toch stiekem al meer van de datadoorvoer over die DL/UL pinnetjes?
Vraag #3: Ik heb een VEE connector waar -17V in zou moeten, dat zal vast wel anders bedoelt zijn?

Ik heb even zomaar wat zitten prutsen, wat pulsjes gegeven op de clocklijnen en een paar datalijnen, tot nu toe gebeurde er niet veel. De backlight werkt nog wel oke, die hangt gewoon via de laptop-resten aan de voeding...
Verder is het natuurlijk ook mogelijk dat het scherm kapoet is........ Hij doet namelijk helemaal niets (weet niet of dat ie wel iets hoort te doen??) Hij krijgt stroom (dacht ik toch.... alleen die VEE niet) en ook +v op zn enable pin gezet, ook nog eens wat afgewisseld met +3 en +4.5V, dat geldt dus voor alle pinnen.

Verder wil ik nog wel even zeggen dat ik niet vaker met laptopschermen bezig ben geweest, wel redelijk wat soldeer en knutselervaring heb en ook niet helemaal snap hoe die VESA connector nou werkt, het is iig wel lollig om er eens wat ledjes op te hangen (BLUE-pin en ground, dan kijken VOOR en NA dat je de bios in bent gegaan...... (als je tenminste ook zon mooie blauwe bios hebt...).

Meer informatie: het schermpje spuugt op de VEE zijn voedingsspanning uit, onafhankelijk van de enable en andere inputs...

Nou, eindelijk een fatsoenlijke datasheet gevonden. Helaas, ze hebben het over een minimum frametijd van 8ms, wat ik nooit ga halen met mijn kaartje met updatetijden van 2ms... Dat zal dus een heel klein beetje moeilijk worden, aangezien de display ook graag 8 pixels tegelijk doorkrijgt, 4 voor de bovenste helft en 4 voor de onderste helft... Misschien is dat op te lossen met wat bufferen??? (Gaat voor mij nog net iets te ver, maar dat komt nog wel, veel kloten met CircuitMaker ;P) Dan blijven er nog 2 andere vragen over:

Vraag #1: Zijn die DL/DU pinnetjes digitaal of analoog (1 pin per pixel, 256 grijstinten, lijkt mij analoog...)
Vraag #2: Wat moet ik nou met die VEE connector, waar -17V op zou moeten?

Dan zal ik zometeen ook nog eens even kijken of ik de datasheet online kan gooien...
Ik had een tijd terug een topic gebrouwd over een LCD met DU/DL's. Is al bijna een jaar oud maar het major problem waar we tegenaan liepen was o.a. de lage snelheid van de parallelle poort en de onaanstuurbaarheid van de VESA feature. Sinds de VESA feature in feite ook een parallelle poort is op een aanzienlijk hogere kloksnelheid is hier namelijk nog veel leuks mee te doen. Het probleem is alleen hoe je de bitjes die je wil hebben op de P0~7 van de VESA feature krijgt. Ofterwel, hoe verhoudt zich een RGB waarde van een pixel in de VGA framebuffer (3 bytes) zich tot de 1-byte waarde op de VESA feature? Is dit een vorm van multiplexing? Hier heb ik namelijk totaal niks over kunnen vinden. Als we dat hebben zijn we al enorm ver en kunnen we ons concentreren op her vormen van een samenhangend beeld in de VGA framebuffer.

In principe zijn de dots van een STN LCD namelijk alleen AAN of UIT. Niks ertussenin. Denk aan een bak LED's die je alleen aan of uit kunt zetten. Dimmen (grijstinten) doe je door te PWM'en over verschillende frames. Sinds die LCD's toch ontiegelijk traag zijn wordt dit door het menselijk oog als een grijstint beschouwd.

Je weet niet toevallig nog een andere manier om een datarate van ~1MB/s naar een LCD te pompen en dan weer uit te pakken in 16 of 32 parallelle lijntjes? Als er zoiets is als een USB high speed output interface, zijn we ook ver zat. Scheelt weer het gekloot met die VESA feature en kunnen we ons gewoon op de software concentreren. Een uC is simpelweg niet snel genoeg voor dat soort werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feni
  • Laatst online: 06-05 09:43
Ik ben onlangs aan het kloten gegaan met een oud lcd schermpje uit een P1 laptop, helaas kan ik m niet gebruiken ivm een rare data aansluiting en het ontbreken van een pinout maar ik kreeg wel de backlight aan het werk, geeft leuk effect maar wil jullie toch ff waarschuwen NIET per ongeluk aan de invertor te zitten. Dat deed ik n half uur geleden, heb een gaatje in mn vinger gebrand en knallende koppijn. Voelt ook vrij naar zo'n schok, just to let you ppl know. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _UFO_
Geen matches
Stoney3K schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 01:50:
[...]

Ik had een tijd terug een topic gebrouwd over een LCD met DU/DL's. .............................. Een uC is simpelweg niet snel genoeg voor dat soort werk.
Nou was ik laatst op vakantie, daar bedacht ik ineens dat het misschien wel mogelijk zou zijn om wat SYNC sygnalen vanaf de VESA connector te halen, kan je iig testen, door gewoon +5v op die DU en DL aansluitingen te hangen, heb je iig al iets. Nu moet ik nog even weten wat ik nou met die VEE moet............ Enne.... Zijn er echt geen snellere microcontrollers? :/... Voor VGA-->DL/DU zou je de van de bovenste helft van het scherm steeds 4 pixels moeten bufferen (uitgaand van een Z/W besturing vanaf de PC, en natuurlijk een A/D converter), dan 4 pixels tegelijk sturen, oke, dat is mogelijk, maar om dan tegelijk 4 pixels van het onderste deel van het scherm mee te sturen..... Dat kunnen ook best pixels van de vorige update zijn, dat merk je niet op 50Hz... Maar hoe buffer je zo veel data, en hoe krijg je dat dan per 4 pixels terug.......

En die VESA port, dat zijn geen digitale uitgangen toch?

Nog even gekeken: er zijn wel PIC's met redelijke snelheden, 48MHz, dan is er echter nog 1 probleem... dat het hele apparaatje maar 2k ram heeft, sla daar maar eens dat halve schermpje in op...... Ze hebben al wel een USB port, dat is dan wel weer makkelijk, hoewel je wel zelf de PIC zou moeten programmeren en zelf ook de PC drivers moet schrijven denk ik......

[ Voor 17% gewijzigd door _UFO_ op 13-08-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73026

Geen matches
volgens mij is VEE de contrast spanning..is een negatieve spanning .
Ik heb net even voor je in een datasheet gekeken van een optrex DM5003 en daar staat dat VEE -21 volt is. Dat is een grafische display. Maar ik denk dat het weinig uitmaakt wat type lcd betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

@_UFO_:

Misschien zou dit nog wel eens een oplossing kunnen wezen. De VESA port is al een digitale aansluiting en sinds we in z/w werken hoeven we ons niet druk te maken over de LSB's van rood, groen en blauw. één beeld is in principe wel te bufferen in òf een SRAM òf een DRAM chip, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de eerste. Als er een VSync voorbij is gekomen jaag je het vorige frame naar het LCD toe, en begin je het komende frame al te bufferen. Je moet namelijk een heel frame bufferen omdat de DL lijnen de onderste helft van het display omvatten. Anders zou je kunnen volstaan met het bufferen van één beeldlijn.

Wat wel te proberen is is het bufferen van een half frame op lijnbasis in een uC. Voor een 640x480 beeld @60Hz ligt de HSync op 38,4 KHz en de dot clock op 18,432 MHz. De dotclock zou gesynct kunnen worden met de klok van de uC, en als er dus vier pixels naar het LCD gespuugd worden (elke lijn addresseert één pixel) gaat er aan de andere kant weer een pixel in. Beetje ovedreven FIFO idee. In principe heb je dan voor je uitgang een klok nodig van 73 MHz.

Maar we halen een paar trucjes uit. Sinds die oude laptop LCD's tergend traag zijn kunnen we volstaan met 15fps. Dan zou je iedere vier frames een nieuwe lijn uit kunnen lezen, en het LCD kan op dotclock blijven lopen...

VEE is trouwens inderdaad de bias-spanning die het contrast regelt. Meestal zit er als je het LCD uit de laptop trekt er een extra print aan met een paar schuifpotmeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

kan ik nog iemand plezieren met een Escom Graymate 486 laptop? Is wel black/white LCD dus ik ben bang...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152880

Nadat ik dit topic had gelezen ben ik aan het zoeken gegaan naar laptopjes, en ik had het er zo over met een vriend - heeft die gozer een extra 15 inch tft gekocht zodatie mij voor kon zijn met lcd in zijn computer... niet alleen kost het hem ongeveer 200 dollar meer maar gelukkig heeft hij ook zijn lcd gemold dus heb ik toch noch een kans om mijn lcd'tje eerder te maken, niet dat dat wedstrijdje nou het allerbelangrijkste voor me is. Sindsdien is zijn naam 'verwend sloopkind', hij heeft het ding niet eens zelf betaald.

Heel mooi gedaan hoor =) kan het ook zijn dat er lcd's zijn die standaard met zon 26 pins connector komen? ik heb hier een laptop liggen en die pin-out van de lcd lijkt verdacht veel op 26 pins...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Geen matches
Ik heb nu per toeval exact etzelfste schermke als de topicstarter gevonden. Ook nen sharp (zelfste nummer)
Ma wa ik me nu afvraag is, die schermkes emme 3 draadjes per kleur. 2 emk kunne afleide om aan te sluite, ma wa doet ge me da 3de?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _UFO_
Stoney3K schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 22:42:
@_UFO_:

Misschien zou dit nog wel eens een oplossing kunnen wezen. De VESA port is al een digitale aansluiting en sinds we in z/w werken hoeven we ons niet druk te maken over de LSB's van rood, groen en blauw. één beeld is in principe wel te bufferen in òf een SRAM òf een DRAM chip, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de eerste. Als er een VSync voorbij is gekomen jaag je het vorige frame naar het LCD toe, en begin je het komende frame al te bufferen. Je moet namelijk een heel frame bufferen omdat de DL lijnen de onderste helft van het display omvatten. Anders zou je kunnen volstaan met het bufferen van één beeldlijn.

Wat wel te proberen is is het bufferen van een half frame op lijnbasis in een uC. Voor een 640x480 beeld @60Hz ligt de HSync op 38,4 KHz en de dot clock op 18,432 MHz. De dotclock zou gesynct kunnen worden met de klok van de uC, en als er dus vier pixels naar het LCD gespuugd worden (elke lijn addresseert één pixel) gaat er aan de andere kant weer een pixel in. Beetje ovedreven FIFO idee. In principe heb je dan voor je uitgang een klok nodig van 73 MHz.

Maar we halen een paar trucjes uit. Sinds die oude laptop LCD's tergend traag zijn kunnen we volstaan met 15fps. Dan zou je iedere vier frames een nieuwe lijn uit kunnen lezen, en het LCD kan op dotclock blijven lopen...

VEE is trouwens inderdaad de bias-spanning die het contrast regelt. Meestal zit er als je het LCD uit de laptop trekt er een extra print aan met een paar schuifpotmeters.
15fps, maar in mijn datasheet staat dat de LCD op 50-100Hz moet werken en 85 optimaal zou zijn ivm flikkeren. 15fps is niet 15fps, als de pixels snel aan en uit moeten om grijstinten te maken. Maar toch, een 640x480 z/w display is ook al heel mooi. Verder zie ik op http://pinouts.ru/data/VesaFeature_pinout.shtml staan dat die VESA port 8 DAC uitgangen zou hebben (wat een toeval...), natuurlijk is het mogelijk om die analoge uitgangen als digitale uitgangen te gebruiken, maar daarbij verlies je weer de grijstinten, maar die zijn toch bijna onbruikbaar, gebruik van de grijstinten zou betekenen dat alles gebufferd moet worden en dan weer digitaal uitgespuugd moet worden... Daar komt dan nog eens bij dat de VESA port 1 pixel per keer weggeeft en daarvoor alle 8 uitgangen gebruikt. Je moet dan 4 pixels bufferen + de andere helft van het scherm, 60Hz / 4 is 15Hz, wat weer te weinig zou zijn.

Het mooiste zou een invividuele output uC zijn, die gegevens uit het gedeelde RAM uitleest, terwijl de input uC die gegevens er op zijn eigen tempo ingooit, zodat zelfs aansturing vanaf een COM port of text input mogelijk is. Dan komt het volgende probleem: dual channel ram, of de uC's moeten op elkaar gaan wachten......

En dan die VEE, ik heb daar geen potmeters voor, maar dat zal zijn omdat ik 2 knopjes op mn laptoptoetsenbord heb (kunnen we die ook niet aansluiten op de PC!?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubacker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-12-2024
Geen matches
Ik overweeg dit binnrkort ook te doen ( ik heb nog een stuk of 3 TFT's )

Maar ik heb onlangs een AGP VGA kaart gevonden ( ATI based ) met TV-out en een LCD connector.
Zou dit gewoon een externe LVD connector zijn ?
Ik kan er nauwelijks info van vinden omdat het een kaart uit een oude HP/Compaq pc is ...
-Wim

Anoniem: 64628

Geen matches
Stoney3K schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 00:29:
[...]

Misschien wel een idee om die eens te onderzoeken?

Overigens heeft een DVI-D aansluiting TMDS (Transition Minimized Differential Signaling) signaalvorm, en ik heb een pagina gevonden waarop uitgelegd wordt hoe je TMDS naar LVDS om zou kunnen zetten d.m.v een weerstandsnetwerk. In spanningsniveau althans. Op LCD's wordt namelijk LVDS-FP (LVDS-Flat Panel) gebruikt wat de opvolger is van PanelLink. Maar het lijkt me meer dan logisch dat de DVI-D standaard hierop aangepast is waardoor de hoeveelheid elektronica in een TFT-scherm enorm beperkt zou kunnen worden.

Misschien een vraagje aan iemand anders of er al een DVI-LVDS verbindingspoging ondernomen is? Als je namelijk naar de pinout van DVI-D kijkt lijkt deze verdacht veel op LVDS. Dat wil nog niet zeggen dat de encoding dan ook hetzelfde is.
Hier wil ik nog iets aan kwijt:
Ik heb diverse apple lcd monitoren gezien van binnen.(15 17 en 22 inch )
Hiervan gaat de DVI kabel direct door naar het TFT dus het is mogelijk om met een dvi videokaart een lcd aan te sturen zonder controller !
Wat je wel in de gaten moet houden dat de signalen 5 volt zijn en als je lcd 3,3 volt als voedingsspanning vraagt moet je idd de signalen ook naar 3,3 volt terugbrengen.
Bij die apple zit wel een contollertje maar die doet niet meer dan de voeding regelen (3,3 5 of 12 volt) voor de tft. kijken of de computer in standby gaat zodat de lampen en lcd ook maar uit moeten gaan.
En ook helderheids regeling door de inverter cq de ccfl feller zwakker te laten branden.
Duzzz hier is zeker mogelijkheden voor.
DVI is eigenlijk LVDS. kijk maar naar de signalen plus en min datasignalen data0 ,data1, data2 en data3 en dataclock....
Verder H en V ( horizontal en verticale synch gaan ook direct van de dvi naar de tft.

Ik heb zelf niet geprobeert om mijn theorie te ondersteunen maar ik heb het in apple studio tft 15 en 17 zelf gezien.
Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:22

Super_ik

haklust!

Geen matches
ik heb een Sharp LQ10D321 lcd, en aan de praat. k zal vanavond denk ik wel ff pics posten. hij hangt aan een isa video kaartje. momenteel nog met 4 bit kleur.

k had m eerst aan een pci kaart hangen van ati, maar die inverteerde de vsync :?

maaru, sprite, hoe had je die 8 bit kleur aan de praat. ik wil er best wel tijd in steken om een framebuffer om te hacken voor linux. want ik heb er ook een touchscreen deel bij :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Geen matches
Anoniem: 64628 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:03:
[...]

Hier wil ik nog iets aan kwijt:
Ik heb diverse apple lcd monitoren gezien van binnen.(15 17 en 22 inch )
Hiervan gaat de DVI kabel direct door naar het TFT dus het is mogelijk om met een dvi videokaart een lcd aan te sturen zonder controller !
Wat je wel in de gaten moet houden dat de signalen 5 volt zijn en als je lcd 3,3 volt als voedingsspanning vraagt moet je idd de signalen ook naar 3,3 volt terugbrengen.
Bij die apple zit wel een contollertje maar die doet niet meer dan de voeding regelen (3,3 5 of 12 volt) voor de tft. kijken of de computer in standby gaat zodat de lampen en lcd ook maar uit moeten gaan.
En ook helderheids regeling door de inverter cq de ccfl feller zwakker te laten branden.
Duzzz hier is zeker mogelijkheden voor.
DVI is eigenlijk LVDS. kijk maar naar de signalen plus en min datasignalen data0 ,data1, data2 en data3 en dataclock....
Verder H en V ( horizontal en verticale synch gaan ook direct van de dvi naar de tft.

Ik heb zelf niet geprobeert om mijn theorie te ondersteunen maar ik heb het in apple studio tft 15 en 17 zelf gezien.
Joost
Van 5V 3.3V maken is niet moeilijk, gewoon een LM7813 (heet dat beest geloof ik)...

Kun je misschien vertellen welke typen panels er in die Apples zitten? Als dat zo makkelijk gaat hebben we zeker bingo en is het erg mooi en veelbelovend voor de DVI-users met LVDS-screens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 13:07
Geen matches
een beetje off-topic, maar ik heb hier een 15"tft... met 1 dode pixel in de hoek (linksonder) en een kapot frame.. (verder is alles nog goed, leen kapot plastic...)
dus
kijken hoe zo'n groot gat er in de zijkant van mn kast gaat...

trouwnes..:
ddit is dus gewoon een lcd scherm met vga kabel :+..
hoef ik verder niks aan te modden of solderen.. :-D

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Geen matches
kid1988 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:17:
een beetje off-topic, maar ik heb hier een 15"tft... met 1 dode pixel in de hoek (linksonder) en een kapot frame.. (verder is alles nog goed, leen kapot plastic...)
dus
kijken hoe zo'n groot gat er in de zijkant van mn kast gaat...

trouwnes..:
ddit is dus gewoon een lcd scherm met vga kabel :+..
hoef ik verder niks aan te modden of solderen.. :-D
Maar er liever een zelfbouwbeamer van :Y)

http://www.tomshardware.com/howto/20041113/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:22

Super_ik

haklust!

Geen matches
k heb nog ff door t topic gelezen.
wat ik nu heb zijn 4 bit kleur, aan een matrox kaartje.

heb jij voor 8 bit zo gedaan:

pix data 0 - R1
pix data 1 - G1
pix data 2 - B1
pix data 3 - R3,G3,B3
pix data 4 - R2
pix data 5 - G2
pix data 6 - B2
pix data 7 - R4,G4,B4

of
pix data 0 - R1
pix data 1 - R2
pix data 2 - R3
pix data 3 - G1
pix data 4 - G2
pix data 5 - G3
pix data 6 - B1
pix data 7 - B1
en dan een andere lut in je driver?

naja, k ga dit weekend wel met bijde klooien en kijke of k een framebuffer aan de praat krijg onder linux.

[ Voor 11% gewijzigd door Super_ik op 02-09-2005 18:50 ]

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 18:23
Geen matches
misschien is dit iets voor jullie

http://earthlcd.com/zlcd/downloads/av555lvdsmnl_v12.pdf

vertel me ff wat je er van vind!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83034

Geen matches
ruzzel schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:12:
misschien is dit iets voor jullie

http://earthlcd.com/zlcd/downloads/av555lvdsmnl_v12.pdf

vertel me ff wat je er van vind!!
Dit soort boardjes zijn bekend in dit topic, maar jammer genoeg meestal erg duur... :'(

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-05 18:23
Geen matches
Anoniem: 83034 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 02:14:
[...]

Dit soort boardjes zijn bekend in dit topic, maar jammer genoeg meestal erg duur... :'(
hmz... jammer
ik zoek eigenlijk een aansturing voor mijn lcd\tft scherm op een videokaart of op mobo

zo niet dan moet ik dat ding maar gaan verkopen denk ik snik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 21:44
Geen matches
Hoi tweakers,

Ik heb gisteren een TFT schermpje (Samsung LT141X7) kunnen bemachtigen en nu was me idee om dit scherm in mijn kast te bouwen (Chieftec matrix full tower). Maar ik zit met een aantal vragen. Ik heb hier nog een oud pci kaartje liggen, een Diamond Stealth 3d 2000 pro. Hier zit dus een connector op maar ik weet niet of die om een vesa aansluiting gaat. Is het mogelijk om deze tft via een flatcable op deze aansluiting aan te sluiten op die aansluiting en aan te sturen. (Heb er namelijk wel wat dingen over gelezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.recycledgoods.com/images/s_p_14708_1.jpg
dit is de kaart waar het om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Laatst online: 13-12-2023
Geen matches
Hangt echt van de TFT af... Probeer eens print lay-outs ervan te vinden via google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Geen matches
Net even tussen mijn oude hardware zitten graven en ik vind hier iets heel leuks: Een Voodoo Rush 3DFX met een 40-pins VMI connector! Gekoppeld aan de VESA Feature Connector is dit een VMC bus waar je dus rechtstreeks een (CMOS) LCD aan kunt knopen. Nu alleen nog de pinout vinden van een Toshiba VNBTLX-8063S-ZZB die ik uit een IBM Thinkpad gesloopt heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJs
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-02-2023

IJs

w00t

Er zijn waarschijnlijk een aantal mensen die met een LCD scherm zitten zonder (werkende) datasheet. :(

Heb je nou een Hirose DB9 41 pins connector, dan kan je met een multimeter en een beetje geluk de pinout van het LCD scherm zelf uitvinden. :>

Deze Hirose connector is de VESA "standaard" connector voor LCD schermen. Ik weet niet of deze veel gebruikt is op LCD schermen, maar ik heb al 2 Toshiba schermen gezien met deze connector.

Jammer genoeg hebben mensen als mr. toshiba soms de neiging standaarden compleet door elkaar te gooien. Grote kans dus dat die standaard pinout niet klopt, en jij misschien per ongeluk je LCD opblaast..

Om even zeker te weten dat je zo'n connector hebt, kijk dan even naar de volgende schets.
Afbeeldingslocatie: http://www.lame-cs.nl/hirose.gif
(Een grove schets van de Hirose connector.)

Zie de volgende link voor de correcte schets & pinout.
http://www.lame-cs.nl/VESA_Active_41pin.gif

Hierbij heb ik het over de connector op het LCD scherm zelf, dus niet de kabels die naar je moederbord lopen.

Het kan zijn dat er op je LCD scherm nog een soort splitter printplaatje zit van waaruit allemaal kabels naar je moederbord toelopen. Haal die er eens af, en kijk eens of de connector waarmee die op het LCD scherm vast zit overeen komt met die van hierboven.

Wat heb je nodig?
  • een multimeter (je moet verschil kunnen zien tussen uiteindes tegen elkaar of niet elkaar, dat is alles)
  • connector plaatje (stukje printplaat met de Hirose, die op LCD scherm geklikt wordt en b.v. naar moederbord loopt, of waar allemaal kabels uitlopen naar moederbord toe)
Hierbij is het belangrijk als je op het "connector plaatje" goed de leidingen kan zien waar de stroom door loopt. Dit is namelijk van belang bij het bepalen van de pinout.

Wat ga je doen?
Controleer altijd eerst of de VESA Feature connector wel goed is!
Zie de eerste post van dit topic over de mogelijk juiste pinout. Ik heb een videokaart gehad waar geen van de pinouts in de eerste post klopte, ook niet die op het internet.
Je kan met de multimeter en GND (zie hieronder) altijd controleren of de pinout overeenkomt.

Op de LCD Hirose aansluiting zitten minstens een stuk of 15 GND (a.k.a. Vss/aarde/ground/massa) aansluitingen. Deze zijn ervoor om de connector op te delen in verschillende delen. Als je geluk hebt heeft de fabrikant zich hier ook aan gehouden.

Als je alle pin-hokjes die als Vss (GND) aangeduid zijn in de link hierboven zwart kleurt (dat gaan we straks dus doen), zul je zien dat het vrij logisch is ingedeeld.

x Ga op zoek naar een pin waarvan je weet dat het GND is. Dit is hopelijk te zien op het "connector plaatje". Op een printplaat neemt de GND-leiding meestal het grootste gedeelte (b.v. de overige ruimte) van de printplaat in beslag. Als je ziet dat er meerdere pins aangesloten zijn op deze leiding dan heb je waarschijnlijk GND te pakken.

x Pak een multimeter en ga op zoek naar pins die op GND aangesloten zitten. (Je kijkt gewoon of je multimeter piept/op 0 springt als je hem over een pin heen haalt).
Kleur alle GND pins op de datasheet in met bv zwarte stift.

x Als je nu de originele standaard er naast legt (volgorde van de pins is alleen maar anders), krijg je hopelijk iets logisch te zien.

Dit kreeg ik dus ongeveer met een beetje logisch nadenken:
Afbeeldingslocatie: http://www.lame-cs.nl/lcd_small.png

x Ga op zoek naar de dikste leiding op het "connector plaatje". Dit is waarschijnlijk de (5V) voeding. Het kan zijn dat ie meerdere pins op de connector in beslag neemt.
(Doormeten als de laptop aanstaat kan natuurlijk ook)

Als je nu in het datasheet 3 duidelijke scheidingen ziet van ieder 6 pins, zoals bij mij het geval was (6 pins voor iedere kleur: R, G en B ), heb je dus al 18 pins van de 41.
Dan vallen nog de 17 GND en niet aangesloten pins af: 6 pins over.
Haal de 2 5V pins eraf en ik hou 4 pins over, de data pins.

Met deze laatste pins is het gewoon een kwestie van proberen wat wat is, door bv. volgens originele volgorde aan te sluiten.

Tot slot nog even de VESA Hirose datasheets :Y)
http://www.vesa.org/public/FPDI/FPDI-1Bv1r2.PDF (pinout: 6.2, pagina 30)

[edit]
Ik heb hier trouwens nog een Geforce 2 MX400 kaartje liggen waar unfinished contactjes opzitten voor een tweede VGA aansluiting (TwinView).

NVidia chips gebruiken interne RAMDACs. Ik heb echter gelezen dat voor een tweede monitor een externe RAMDAC nodig is. Op de videokaart zitten al contactjes voor de RAMDAC.

Dus ik ben op zoek gegaan wat voor RAMDAC chipje daarop moet, en dat blijkt dus de FMS3815
150MHz Triple Video 8-Bit D/A Converter
van Fairchild te zijn.
Afbeeldingslocatie: http://www.lame-cs.nl/fairchild.png

Hier linkje naar FMS3815 datasheet.

Er is te zien dat er R0-7, G0-7, B0-7 aansluitingen op zitten. Dit betekent hopelijk dat ik mijn laptop scherm op deze data pins (die direct van de GPU afkomen) kan zetten, mits die tweede RAMDAC in de GPU niet geenabled moet worden of iets dergelijks.

Ondertussen ben ik nog steeds aan het wachten naar een testboardje voor de videokaart.. dus kan momenteel nog niks uitzoeken.

[ Voor 46% gewijzigd door IJs op 10-10-2005 17:56 ]

Multiplayer modification GTA3 + Multiplayer modification GTA:VC = Multi Theft Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157558

hallo,

ik, volkomen n00b en first time poster hiero zal maar meteen met de deur in huis vallen....
ik heb dus een lcdtje uit een ouwe laptop gesloopt. de sharp lm64183p, ik heb er nog geen pinouts voor (en die zal ik hier ook niet vragen :p) ik ben wel http://www.lrr.in.tum.de/~acher/lcd/ en http://www.chipdocs.com/p...heets/SHARP/LM64183P.html tegengekomen, maar hier ben ik niet veel wijzer van geworden. is dit scherm bruikbaar hiervoor? als ie bruikbaar is stuur ik wel een meeltje naar sharp voor de pinouts, aangezien ik in dit topic veel heb gezien dat mensen toch wel antwoord krijgen van sharp...de rest zou me wel moeten lukken...

thenks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Ik heb op het moment een Arcom SBC-MediaGX Development Kit liggen. Dit is een leuk compact bordje met een Geode CPU van 233MHz erop. Ik wou het hele zaakje eigenlijk om gaan bouwen tot MP3 speler in samenwerking met een PSone LCD. Nu ontdekte ik dat het setje origineel met een NEC 6,3inch LCD scherm geleverd wordt, die zit er jammer genoeg niet meer bij. De header voor de LCD op het moederbord echter lijkt mij wel interessant. Die heeft 68pins om verschillende flatpanels op aan te sluiten. Ook zitten er op het bordje headers voor touchscreen en headers voor de stroomtoevoer van backlight (5V/12V) en de panel zelf (3,3V/5V)

Over de videokaart wordt het volgende gezegd in de handleiding:
---------------------
An Intel/Chips and Technologies 69000 HiQVideo graphics controller is integrated onto the SBC-MediaGX. This device is used to provide a high performance flat panel/CRT video controller.

The flat panel display output can be used to support monochrome single scan STN, dual scan STN, TFT, EL and Plasma displays. The TFT output can be used to support up to 36 bit displays.
---------------------------
Er zit dus apart een header voor een VGA CRT op en een Flatpanel header (68 way Thomas and Betts SYSTEM311 high-density connector). Hiervan staan ook pinouts van in de handleiding en het mooiste is eigenlijk nog wel dat het een pinout is die zichzelf aanpast (nouja, doormiddel van een bios update....die bios bestanden heb ik nog niet....)

Kan ik hier nou ook gewoon een flatpanel op aansluiten uit een laptop en zoja waar moet ik dan opletten (want ik heb nog wel enkele schermpjes liggen...die het goed genoeg zullen doen voor de mp3 player....weet alleen niet of ik er pinouts van kan vinden, nog niet geprobeerd en de schermen heb ik nu niet bij de hand)

Mocht iemand die tabel willen zien met pinouts...die heb ik hier...heb alleen geen webspace om hem op te zetten

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

De PSOne kun je gewoon op VGA aansluiten, dus daar moet je geen problemen mee hebben. Een RGB digitaal laptop LCD moet als het goed is ook op die header passen, maar een LVDS scherm zal nog een encoder nodig hebben. Zelfde verhaal als met de VIA EPIA plankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SdR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:53

SdR

Geen matches
<!--Heb er weer 2 in de aanbieding hoor:

Het gaat 2x een Quanta Display INC QD15XL06

Moet er bij zeggen dat er bij 1 aan de rechter kant een klein krasje zit!!..
De andere is volledig in tact..Met backlight unit!

Plaatje is als voorbeeld. (wel hetzelfde scherm)
Afbeeldingslocatie: http://metalex-enterprises.net/MODEALER/JUNE05/screenpx14190805%20004.jpg

LIEFHEBERS??...

sander_de_ruijter@hotmail.com-->Dat doe je maar in V&A.

[ Voor 27% gewijzigd door Sprite_tm op 03-11-2005 16:06 ]

Don't Speak, Just Think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 22:52
Geen matches
Ik ben nu al een heel eind door dit topic. Maar had nadat ik de startpost gelezen al zoiets van: waarom hebben ze het toch steeds over kleurtjes? :?

Ik heb hier een 'Sharp lq9d011' Heb al een datasheet en al, maar ben nu radeloos waar het verder gaat... kan iemand dit verloren karretje mischien weer het spoor ophelpen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzz16
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-04 22:47
Geen matches
E_razor_2 schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 19:11:
Hoi tweakers,

Ik heb gisteren een TFT schermpje (Samsung LT141X7) kunnen bemachtigen en nu was me idee om dit scherm in mijn kast te bouwen (Chieftec matrix full tower). Maar ik zit met een aantal vragen. Ik heb hier nog een oud pci kaartje liggen, een Diamond Stealth 3d 2000 pro. Hier zit dus een connector op maar ik weet niet of die om een vesa aansluiting gaat. Is het mogelijk om deze tft via een flatcable op deze aansluiting aan te sluiten op die aansluiting en aan te sturen. (Heb er namelijk wel wat dingen over gelezen.

[afbeelding]
dit is de kaart waar het om gaat.
Heb je toevallig ook nog drivers van die videokaart ?
zou je me kunnen mailen <<MAIL>>

mijn dank is groot heb namelijk ook nog 1 liggen maar fresh windows install is nodig en ben nou net die kwijt en kan ze nergens meer vinden......
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart staat: Requests van pinouts of datasheets van LCDs/TFTs zijn hier niet gewenst. Het aanbieden van LCDs is hier ook niet gewenst, dat kan in de V&A-sectie van tweakers.net.