Laptop LCD aan VGA-kaart

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 175.015 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 06:02

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Matched: laptop
Jessevl: Omdat de r/g/b-ingangen van een laptop digitaal zijn en de uitgang van je standaard VGA-uitgang analoog.

Inanc: Geen idee, maar ik ben bang voor je dat het een of andere proprietary connector is. Als je daar de pinout echt van wil weten moet je eigenlijk de pinnetjes terugtracen naar de chips die eropzitten, en mbv. de datasheet van de chips de pinout van je connector deduceren... en ik ben bang dat dat onbegonnen werk is.

Speedfight: Vast wel, maar daar is dit niet echt het topic voor, niewaar?

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Geen matches
http://s89822048.onlineho...s/Theft/Matrox%20G200.jpg

ik heb deze grafische kaart... en mischien een domme vraag :X maar heeft deze kaart een Vesa Feature Connector erop? je ziet er wel een rijtje pinnetjes op maar t zijn er maar 25 (pin 15 is weg :? )

verder grafische kaarten die ik heb liggen:
S3 Trio64V+ PCI
http://www.i1.net/~suiter/images/IMG27.jpg

ATI Rage IIC AGP
http://www.rainbow-software.org/images/hardware/rageiic_.jpg
op deze kaart staat btw wel :"VFC"

waar aan herken je nu dat het een Vesa Feature Con. er op zit? en hoe weet je welke pin welke is.

[ Voor 26% gewijzigd door willy1986 op 21-12-2010 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
Geen matches
willy1986:

Je moet even de VESA connector pinout erbij pakken, en kijken naar de GND verbindingen. En die vergelijken met de connector op de VGA kaarten. Aan de hand daarvan kan je bijna met zekerheid zeggen of het om een VESA connector gaat of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online
miniK0bo schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:54:
willy1986:

Je moet even de VESA connector pinout erbij pakken, en kijken naar de GND verbindingen. En die vergelijken met de connector op de VGA kaarten. Aan de hand daarvan kan je bijna met zekerheid zeggen of het om een VESA connector gaat of niet.
volgens deze pinout : http://www.hardwarebook.net/connector/av/vesafeature.html
ben ik er achtergekomen dat alle 3 de kaarten een VESA Feature Connector hebben :*)

Wel:
  • Matrox G200 Millenium -AGP-
  • S3 Trio64V+ -PCI-
  • ATI Rage IIC -AGP-
nu nog een laptop scherm afhalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-05 00:59
Geen matches
Anoniem: 125123 schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:52:
hallo

ik hou het kort want mijn internet valt steeds weg .

ik heb dus ook een lcd "sharp lm80c219"

ik heb ook een videokaart kunnen vinden deze heeft een aansluiting van 140 pinnen naar de moederbord.

En op de achterkant van de moederbord zit nog een zelfde aanlsuitng.

Dat is toch mini-pci ?

of zie ik dat verkeerdt.

foto en specificaties volgen.

specificaties

scherm
800*600 scherm met 16-bits kleuren.

videokaart
2mb geheugen
chips F65550 controller.
Hmm, een chips 65550... Die dingen hebben een LVDS uitgang. We hebben op het werk namelijk kaartjes met die dingen voor de tft schermen die in de oude modellen van onze machines zitten.

(kaartjes zijn bayview 51 lvds gevallen welke horen bij een baytek panel. Die dingen zijn stervensduur en helaas voor ons niet verkrijgbaar in lowprofile pci; hierdoor niet te gebruiken in de smallformfactor pc's die we sinds 1,5jaar gebruiken.)

Ik zit me nu ff af te vragen of die vesa feature connector misschien ook een lvds aansluiting is. Dat zou heel mooi zijn aangezien ik dan wel een lowprofile pci kaartje kan fixxen met een verloopstekker. (alles wat goedkoper is dan een nieuw panel met vga a 1200 euro is goed) :D

* Vorlon gaat eens specs opzoeken...

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129114

Geen matches
Anoniem: 131750 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 13:01:
Hey am1dhg

Hoe kom jij aan die datasheet van je FUJITSU TFT? Ik heb bijna dezelfde maar dan FLC29SVC6S-03 en heeft een paar meer componomenten zie ik aan jouwn foto (naast connector) en het schema van jouw werkt bij mij niet dus ik zal wel een ander moeten.

Bij mij is er nix te vinden over het LCD alleen een chinese pagina waar ze een converter hebben gebruikt voor aan te sluiten op de VGA connector en 2 foto's hoe.
ik heb zelf contact opgenomen met fujitsu en nog een bedrijf kan het wel voor je opzoeken
die mailde me die data sheet is van een lg volgens hun is groten deel
compatible deze fujitsu was idd compatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129114

Geen matches
sprite_tm ik vond een pinout voor de
lpb/mpeg uitgang van de s3 trio64v+/asus v775v2
http://www.asus.com/pub/asus/vga/pci/v775v2/v775v2-102.pdf
meschien heb je er wat aan ik begreep dat het voor
video digitizers bedoelt was 34pins
maare is dit niet gewoon 8bit net zo als de gewone vesa feature connector ?
ik begrijp uit die manual dat er een 16bit lpb bestaat
voor mpeg/digitizer modules somige s3 virge types zouden dus ook inbezit
van deze 50pin aansluiting moeten zijn
en hoe gaat het met die 74hc04 ?
krijg je er beeld uit zoja 16kleuren of meer ?
;)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 129114 op 17-01-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03-2024
Geen matches
Voor zover ik heb kunnen achterhalen is het LVDS verhaal niet heel ingewikkeld.

LVDS (Low Voltage Differential Signaling) is niets anders dan het omzetten van parallel naar serieel en weer terug in het display.

Schematisch(klik...):
[img]]http://www.cramersen.nl/images/got/t_lvds.png[/img]

Voor meer informatie zie onder andere:Om dus je display met LVDS signaal aan te kunnen sturen met je gewone RGB data (bijvoorbeeld vanuit de VESA connector op je graka) moet je een LVDS encoder hebben.

Hoe je de datalijnen precies op die bus moet aansluiten weet ik niet zeker. Waarschijnlijk is het goed mogelijk om de overgebleven bits van je 8bit kleurwaarde aan '0' of '1' te knopen?
Het schema zou er dan ongeveer zo uit zien denk ik (klik...):
Afbeeldingslocatie: http://www.cramersen.nl/images/got/t_schema.png

Mochten er mensen zijn die behoefte hebben om hier verder mee te experimenteren, ik ga de komende tijd denk ik wat proberen. Ik bestel in ieder geval (of dat probeer ik tenminste) 3 samples van die LVDS encoder, en dan hopen dat er wat te solderen is...

Over het LCD dat ik heb:
Ik heb als donor een Toshiba Tecra 500CDT gebruikt. Het paneel dat hierin zit is de TCM12C270 waarvan ik nog geen datasheet gevonden heb. Ik heb wel uit het video board af weten te leiden dat er een LVDS link gebruikt wordt, omdat er de National DS90CR581 op gesoldeerd is. (En nee, die ga ik er niet af solderen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Wrecka
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07-2021
Geen matches
hey mensen,

Ik heb nog een 14,1" TFT scherm liggen van mijn oude Compaq Evo N160. Het scherm is 2,5 jaar oud en kan een resolutie aan van 1024 x 768. :9~

hier nog wat meer gegevens: http://usedpchub.com/uph/...x?catid=6&mid=1259&page=2

Als iemand interesse heeft hoor ik het graag over de mail: adriaanb [apestaart] gmail [dawt] com :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-03 21:27
Bramseltje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:20:
Voor zover ik heb kunnen achterhalen is het LVDS verhaal niet heel ingewikkeld.

LVDS (Low Voltage Differential Signaling) is niets anders dan het omzetten van parallel naar serieel en weer terug in het display.

Mochten er mensen zijn die behoefte hebben om hier verder mee te experimenteren, ik ga de komende tijd denk ik wat proberen. Ik bestel in ieder geval (of dat probeer ik tenminste) 3 samples van die LVDS encoder, en dan hopen dat er wat te solderen is...
JAJA wil er ook mee spelen. Zelf heb ik nog een IBM ITSX95C liggen. (Zal morgen eve foto's posten). Ik zit dit scherm oko graag werkend hebben via een VGA connector aansluiting van mijn videokaart.

Datasheet ITSX95C
Datasheet IBM ITSX95C
VGA pinout

Specs:
●SXGA+1400×1050 pixels(1.47M pixels)
● 150cd/m2 Typ. Brightness
● Native 262K colors(RGB 6-bit data driver)
● 317.3mm×242.0mm×6.1mm Typ./6.3 Max.
●Using the Post Spacer
● 4:3 Aspect Ratio
● 1.87 times as many pixels as XGA(1024×768)

Toevallig heb ik vandaag het scherm uit mijn stukke laptop gehaald en ben ga morgen maar eens druk bezig met doc's en datasheets lezen. Zou mooi zijn als er een schema kunnen maken dat geschikt is om van VGA connector naar LVDS te gaan. Zelf moet ik wel rekening houden met resolutie omdat niet alle drivers met de Resolutie van mijn scherm kunnen omgaan. Zo hier en daar zie je ook wel kant en klare oplossing. Misschien is dit wel voor een leuke prijs gewoon te koop.

[ Voor 8% gewijzigd door Neptunus op 19-01-2005 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
Geen matches
Helaas, de samples zitten er niet in...
National mailde het volgende op 19-01-2005 16:03
Dear Bram ,

Thank you for the sample request from National Semiconductor.

We regret that we are unable to fulfill the sample request as follows:

Part Number : DS90CF581MTD for 3 pieces.
Bij Farnell is de DS90CF383B te bestellen, alleen is dit een 3.3V versie. Dat is natuurlijk weer wat lastiger aansluiten op de verschillende andere onderdelen. De LVDS link op zich is geen probleem, omdat het signaal dat door deze chip uitgestuurd wordt hetzelfde is als dat wat uit de CF581 komt. Alleen de voedingsspanning en de ingangsspanningen zijn anders.

Er zijn waarschijnlijk wel TTL -> CMOS interface ic's te vinden, maar dat is natuurlijk weer een extra vertraging. Al moet het niet heel veel uitmaken wanneer deze vertraging bij alle signalen aanwezig is.

Misschien dat Sprite er eens een lichtje over kan laten schijnen? En is er iemand die uitgezocht heeft of het inderdaad mogelijk is om de DVI aansluiting te gebruiken als bron voor 't LVDS signaal?

-------------------------------Edit--------------------------
Yes! Bij Texas Instruments hebben ze een LVDS interface chip, op 3.3V welliswaar, maar met ingangen die 5V kunnen verdragen. Dat scheelt weer bij het bedenken van een vertaal schakelingetje.

Productfolder: http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/sn75lvds83.html

Goed, samples bij TI bestellen dan maar. Volgens de gegevens van TI heeft dit chippie dezelfde footprint als de DS90C581, dus zou 't gewoon dezelfde moeten zijn lijkt me.

Help mij, en iedereen met een LVDS schermpje, hopen... ;)

edit:

Ik heb in de datasheet van het betreffende TI chipje, de SN75LVDS83, een voorbeeld gevonden van hoe de chip op een grafische unit aan te sluiten is. Als je hier in plaats van de graf. controller de VFC of de VAFC (voor >4bits kleur) denkt moet het volgens mij heel goed te doen zijn hier een converter mee te maken...
Afbeeldingslocatie: http://www.cramersen.nl/images/got/t_schema2.png
klik...

------------------------------/Edit--------------------------

Update
De samples van TI zijn verstuurd! Volgende week heb ik ze waarschijnlijk wel binnen, dus mocht er iemand de behoefte hebben om z'n ideeen te spuien of commentaar hebben dan hoor ik dat graag.

[ Voor 49% gewijzigd door bramseltje op 20-01-2005 17:00 . Reden: alternatief! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 07:57

killercow

eth0

Ik heb thuis een sharp lm64c35p,

Nu heb ik hier via via de datasheet van weten te krijgen (althans een datasheet van een scherm wat er volgende deze post (http://www.eio.com/public/lcd/0015.html) heel erg op lijkt)

Ik heb de invertor aan de gang, zat kaarten met vesa connector, en makkelijk soldeerbare kabels die op de aansluiting van het scherm zitten.

Alleen ik snap helemaal niks van die datasheet, iemand enig idee?
Het scherm komt uit een dx4 486 laptop en is een 640x480 schermpje.

Hier is de datasheet: http://www.innerheight.com/LM64C21P.pdf

Alvast heel erg bedankt voor de gene die mij de juiste pinnen weet aan te wijzen.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125123

Geen matches
Bramseltje schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 17:14:
,,,,,

Update
De samples van TI zijn verstuurd! Volgende week heb ik ze waarschijnlijk wel binnen, dus mocht er iemand de behoefte hebben om z'n ideeen te spuien of commentaar hebben dan hoor ik dat graag.
Bij ti.com ontvang ik alle samples binnen 2 dagen.

dus dan heb je het morgen (vrijdag) binnen.

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 125123 op 20-01-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
Geen matches
Ik heb tijdens het zoeken naar een geschikte videokaart een trident kaartje, met niet minder dan 1MB(!!) geheugen gevonden. Hierop is ook al een voorbereiding van de VAFC te vinden. Bij het controleren van de aansluitingen op het printplaatje kwam ik erachter dat van de 32 datalijnen (P0 - P31) er maar 16 zijn aangesloten: P0 - P15.
Wat ik me nu afvraag, hoe is dit precies van invloed op de kleuren die ik eruit kan toveren?

Ik ga er even van uit dat de VAFC bus tot 32bit kleuren toelaat, dus dit zou betekenen dat als er 16 lijntjes aangesloten zijn, ik 16 bits kleuren kan krijgen? Da's op zich natuurlijk niet verkeerd. Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?

Bij 16bit kleur loont het zeker de moeite om dat 56pins ic met veel te kleine pootjes te solderen...
Afbeeldingslocatie: http://www.cramersen.nl/images/got/t_uitdaging.jpg
De thumbnail was op mijn scherm (17") op ware grootte ongeveer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 21:21
Geen matches
Bramseltje schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 18:23:
Ik ga er even van uit dat de VAFC bus tot 32bit kleuren toelaat, dus dit zou betekenen dat als er 16 lijntjes aangesloten zijn, ik 16 bits kleuren kan krijgen? Da's op zich natuurlijk niet verkeerd. Iemand die dit kan bevestigen of ontkrachten?
Bij 16 bit worden inderdaad de eerste 16 datalijntjes gebruikt, maar er is een groot nadeel: bij 15 en 16 bit kleur wordt bij iedere klokpuls twee beeldpixels verstuurd. Je moet dus de klokpuls gaan verdubbelen (lees mijn eerdere reacties een paar pagina's terug maar eens door). Ik heb hier ook een datasheet van de VAFC bij gepost, waar dit in vermeld staat. Ik heb toen gekozen om 24 bit kleur aan te sturen om van dit probleem af te zijn, maar dat is bij jou dus geen optie (aangezien je dan minimaal 24 datalijnjes aangesloten zou moeten hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Geen matches
Okey,
Ben er dus uit dat mijn scherm geen rgb pinnen heeft :(

Maar volgens de specsheet hij heeft hij wel een vga en een LVDS interface.
Als ik het goed begrijp moet ik nu dus gaan duimen dat bramseltje z'n oplossing gaat werken?

okey here go's :P

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrasherXL
  • Laatst online: 11-03 11:51

TrasherXL

Bicky burger for life

Ik heb een lcd uit een compaq laptop.

NEC NL10276BC28-11F

heb een datasheet gevonden van de NL10276BC28-05D

1 gnd
2 gnd
3 notconn
4 notconn

5 gnd
6 pixelclock ck+
7 pixelclock ck-

8 gnd
9 pixeldata d2+
10 pixeldata d2-+

11 gnd
12 pixeldata d1+
13 pixeldata d1-

14 gnd
15 pixeldata d0+
16 pixeldata d0-

17 gnd
18 gnd
19 vcc
20 vcc
-------------------------------------
is d0 rood , d1 green, d2 blue? (0,1,2 = RGB ??)

kan dit via de vesa connector met dit scherm?

ASUS Commando | Core2Duo E6600 @ 3Ghz air-cooled | Geforce 8800GTX | Raid-0 | 4 GB DDR2-800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
Geen matches
RoyPh schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 21:09:

Bij 16 bit worden inderdaad de eerste 16 datalijntjes gebruikt, maar er is een groot nadeel: bij 15 en 16 bit kleur wordt bij iedere klokpuls twee beeldpixels verstuurd. Je moet dus de klokpuls gaan verdubbelen (lees mijn eerdere reacties een paar pagina's terug maar eens door). Ik heb hier ook een datasheet van de VAFC bij gepost, waar dit in vermeld staat. Ik heb toen gekozen om 24 bit kleur aan te sturen om van dit probleem af te zijn, maar dat is bij jou dus geen optie (aangezien je dan minimaal 24 datalijnjes aangesloten zou moeten hebben).
Hmm, bij het doorlezen kwam ik de oplossing van Sprite tegen voor de klokverdubbelaar. Heb je nog kunnen testen of dit werkt? Of ben je opgehouden met de 15/16bits modus na het subtiel om zeep helpen van je windows?

Overigens, bij het overlijden van je installatie, had je toen de videokaart als enige erin zitten of ook nog een gewone kaart voor de normale gang van zaken?

Ik heb de samples binnen, maar ik wil wel eerst duidelijk hebben hoe ik 't moet gaan aanpakken, dus verwacht voorlopig niet al te veel resultaat. Zoals Sprite hier al zei zijn de chipjes inderdaad behoorlijk lastig om te solderen... De pootjes, 56 stuks maar liefst, liggen op niet meer dan 0.5mm(!) uit elkaar... Ik heb nu al hoofdpijn |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
TrasherXL schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:40:
Ik heb een lcd uit een compaq laptop.

NEC NL10276BC28-11F

heb een datasheet gevonden van de NL10276BC28-05D

..
lap tekst
..
15 pixeldata d0+
16 pixeldata d0-

kan dit via de vesa connector met dit scherm?
Nee. Niet zonder meer. Aan de pinnamen te zien heb je een scherm te pakken met een LVDS aansluiting. Deze is niet zomaar aan de VFC te knopen, omdat het een ander signaal is.

[tip]
lees een stukje naar boven een paar posts door, misschien dat je dan weer hoop krijgt ;)
[/tip]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
Bramseltje schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:47:
Hmm, bij het doorlezen kwam ik de oplossing van Sprite tegen voor de klokverdubbelaar. Heb je nog kunnen testen of dit werkt? Of ben je opgehouden met de 15/16bits modus na het subtiel om zeep helpen van je windows?
Dat heb ik geprobeert, maar ik had toen alleen de langzame variant van de XOR poortjes liggen. Ik heb het toch gebouwd, maar het werkte niet. Ik denk dat je echt de snelle variant moet hebben. Hierna las ik in de datasheet dat 24 bit kleur en 32 bit kleur gewoon 1 pixel per clockpuls hadden, dus dat was voor mij het gemakkelijkste op dat moment en ben ik van het idee van de klokverdubbelaar afgestapt.

De klokverdubbelaar maakt trouwens op iedere opgaande en neergaande flank van de originele puls een nieuwe kortere puls aan. Je krijgt dus per originele puls twee nieuwe pulsjes. Dit werkt alleen maar goed als de tijd dat de originele puls hoog is, net zo lang is als dat die laag is (duty cycle van 50%). Als de originele puls nu maar een heel korte puls is en dan lang laag blijft, werkt dit systeem niet meer (dan gaan de twee nieuwe pulsjes elkaar overlappen en heb je nog geen twee pulsjes). Ik had echter geen oscilloscoop thuis om de vorm van de originele puls te controleren.
Bramseltje schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 14:47:
Overigens, bij het overlijden van je installatie, had je toen de videokaart als enige erin zitten of ook nog een gewone kaart voor de normale gang van zaken?
Ik had toen alleen deze videokaart erin. Bij alle testen heb ik een gewone vga monitor gelijktijdig aangesloten gehad op dezelfde videokaart, om toch normaal beeld te kunnen houden als het TFT scherm nog geen goed beeld had. Aangezien de frequentie gewoon 60Hz kon blijven, was dat geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Ik heb hier nu een lm-jk63-22ntr, deze is compatible met de lm12s471 als het goed is, pinout.
Nu zitten er 4 draadjes aan de ccfl inverter en ik heb geen zin om uit te zoeken hoe die werkt, kan in de ccfl ook gewoon aan een andere inverter hangen? Ik heb er hier nog 1 uit een scanner.

Ok net getest en het werkt, ik had geen zin om te wachten.
Al is deze inverter gemaakt voor 24 volt, op 12 volt kan deze perfect de ccfl van een laptop aansturen.

Ok nog een vraag, wat is pin 1 bij deze connector? en hoe tel je dan verder?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/elektronica/tft%20panel%20connector.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door bobo1on1 op 23-01-2005 19:33 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
Geen matches
RoyPh schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:08:

Dat heb ik geprobeert, maar ik had toen alleen de langzame variant van de XOR poortjes liggen. Ik heb het toch gebouwd, maar het werkte niet. Ik denk dat je echt de snelle variant moet hebben. Hierna las ik in de datasheet dat 24 bit kleur en 32 bit kleur gewoon 1 pixel per clockpuls hadden, dus dat was voor mij het gemakkelijkste op dat moment en ben ik van het idee van de klokverdubbelaar afgestapt.
Valt de 74HCxxx serie onder de snelle variant? Waarschijnlijk hebben we die nog wel liggen op school, dan zou ik kunnen kijken.
Volgens deze VAFC datasheet van www.vesa.org is er ook een 16 bits mode waarbij maar 1 pixel per klok wordt verstuurd (zie einde pagina 11). Dan moet het toch ook mogelijk zijn om de videokaart daarop in te stellen? Of ligt dat aan de drivers van de videokaart? Misschien dat je met powerstrip dan nog wat kunt spelen met de instellingen?
RoyPh schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 17:08:

Ik had toen alleen deze videokaart erin. Bij alle testen heb ik een gewone vga monitor gelijktijdig aangesloten gehad op dezelfde videokaart, om toch normaal beeld te kunnen houden als het TFT scherm nog geen goed beeld had. Aangezien de frequentie gewoon 60Hz kon blijven, was dat geen probleem.
Aha, okee. Ik moet nog even kijken hoe ik het precies ga aanpakken, heb momenteel niet echt een systeem meer beschikbaar om op te testen. Mijn eigen pc heeft nl geen lege PCI sloten meer en de server opentrekken is ook niet iedereen gelukkig mee lijkt me... :)

Ik ga in ieder geval beginnen met een kabeltje aan m'n videokaart solderen en dan kijken of ie nog werkt... Whish me luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
Bramseltje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:03:
Valt de 74HCxxx serie onder de snelle variant? Waarschijnlijk hebben we die nog wel liggen op school, dan zou ik kunnen kijken.
Ik zou het niet durven zeggen uit het hoofd. Ik had een DM74LS86 en die was denk ik te langzaam. Moet je even de datasheets opzoeken en de timing (rise time, fall time) vergelijken. Hoe lager deze tijden (de tijden om van laag naar hoog resp. hoog naar laag te gaan) zijn, hoe sneller de XOR poort is.
Bramseltje schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:03:
Volgens deze VAFC http://www.vesa.org/public/VAFC/VAFCv1r11hw.pdf datasheet van www.vesa.org is er ook een 16 bits mode waarbij maar 1 pixel per klok wordt verstuurd (zie einde pagina 11). Dan moet het toch ook mogelijk zijn om de videokaart daarop in te stellen? Of ligt dat aan de drivers van de videokaart? Misschien dat je met powerstrip dan nog wat kunt spelen met de instellingen?
Dit is inderdaad bij de 16 bits transfer modus. Mijn videokaart werkt op 32 bit intern, maar aangezien jouw videokaart maar 16 lijntjes aangesloten heeft, zou die best wel eens op 16 bit kunnen werken. Waarschijnlijk wordt dit met de drivers geregeld (denk ik) of vanuit de bios van de kaart (weet ik niet). Ik denk eigenlijk niet dat je dit met powerstrip kan aanpassen (maar proberen kan altijd natuurlijk).

Veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramseltje
Geen matches
Grrtvrdrr.... Volgens mij is m'n video kaartje overleden in het proces :(

en ik had juist zo mooi die kabel eraan gesoldeerd... Helaas, de poging om mijn LCD op de VAFC bus aan te sluiten is hiermee dus effectief om zeep geholpen.

Dan maar aan de gewone vesa connector, en op 16 ( :'( ) kleuren hopen... ;)

*to be continued*

edit:
Yess!!! Toch niet :)

Ik heb net de kabel er weer af gesoldeerd, en de kaart zelf werkt dus nog...

* bramseltje goes back to testing...

[ Voor 22% gewijzigd door bramseltje op 26-01-2005 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:57
ik wil ook een laptop lcd aan mn vga maken.

nu kan ik een 13" XVGA 1024x765 scherm kopen voor 30 euro.

is dat een goede prijs of niet?

ik kan dan toch hoop ik wel het scherm aan iedere videokaart hangen....?

[ Voor 26% gewijzigd door Opperhoof op 26-01-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:57
Geen matches
@ opperhoof , mischien het topic doorlezen, of alleen de laatste pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Laatst online: 08-05 12:07

EnnaN

Toys in the attic

Ik heb uit de weggooibak bij de rcshop hier in grunn een laptop gescoord..nu dacht ik dat het hopeloos was om zo'n lcd aan te sluiten, maar kennelijk is het te doen :)

het gaat om een samsung lt121s1-101, waar al eerder melding van gemaakt is in dit topic. De persoon is er toen zelf alleen niet mee verder gegaan, maar postte wel nog deze link:

http://www.esskabel.de/Pr...P12/ADA-ESDCI-SHARP12.pdf

daar staat op de tweede pagina een hele lange connection list, maar zoveel draadjes heb ik helegaar nie :( ....

kan iemand wijs worden uit deze hopelijke pinout informatie?
de LCD heeft 1 connector met 16 draadjes (connecter is .. 20? gaatjes groot btw) en 1 connecter met 2 draadjes (stroom, ziet eruit als een soort molex) die naar een printplaatje aan de zijkant gaat (voor ccd?), maar daar komen dus weer richting rest v/d laptop een setje van 7 draadjes uit...

als iemand met ervaring kan helpen in bedenken hoe ik dit ga connecten...

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
EnnaN schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:06:
Ik heb uit de weggooibak bij de rcshop hier in grunn een laptop gescoord..nu dacht ik dat het hopeloos was om zo'n lcd aan te sluiten, maar kennelijk is het te doen :)

het gaat om een samsung lt121s1-101, waar al eerder melding van gemaakt is in dit topic. De persoon is er toen zelf alleen niet mee verder gegaan, maar postte wel nog deze link:

daar staat op de tweede pagina een hele lange connection list, maar zoveel draadjes heb ik helegaar nie :( ....

kan iemand wijs worden uit deze hopelijke pinout informatie?
de LCD heeft 1 connector met 16 draadjes (connecter is .. 20? gaatjes groot btw) en 1 connecter met 2 draadjes (stroom, ziet eruit als een soort molex) die naar een printplaatje aan de zijkant gaat (voor ccd?), maar daar komen dus weer richting rest v/d laptop een setje van 7 draadjes uit...

als iemand met ervaring kan helpen in bedenken hoe ik dit ga connecten...
Over die ccfl backlight, daar moet je gewoon een gewone dual-inverter aanhangen, heeft bij mij ook gewerkt (alleen is dat het enigste dat werkt, geen datasheets te vinden van het tft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Geen matches
en die enorme pdf dan? daar is niets mee te doen?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Geen matches
hmm, een andere versie van deze lcd, (de -103, de -105 en de -153) is wel te vinden :)
http://support.advantech....65ec002af878?OpenDocument

omdat het voor al die dingen gelijk is, hoop ik die pinout te kunnen gebruiken .. nu heb ik dus 2 documenten (die hierboven, en dus de oude: http://www.esskabel.de/Pr...P12/ADA-ESDCI-SHARP12.pdf)
...maar allemaal met iets veel draadjes...ga vananvond thuis wel even kijken, maar is hier iemand die hier mee bezig is geweest waarbij de waarden een beejte bekend voorkomen?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127750

Ik had ook nog een laptop liggen.. dus uit elkaar gesloopt en gekeken wat voor
LCD scherm :)

Ik snap nog niet alles maar ik hoop dat jullie me nog wat kunnen vertellen (o.a. of dit lcd scherm bruikbaar is :P )

Hier wat foto's :

http://members.lycos.nl/kerstlan/hpbimg/heletft.JPG
http://members.lycos.nl/kerstlan/hpbimg/kabeltjes.JPG
http://members.lycos.nl/kerstlan/hpbimg/achterkant.JPG

Ik heb nog een Matrix G400 liggen dus dat zal wel lukken ...

Zouden jullie me een beetje op gang willen helpen door te zeggen van hoe en wat ik nu moet doen.

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

(sorry als ik te Noobie overkom :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Geen matches
probeer de pinout te vinden aan de hand van het typenummer (dat lt ding?) op de achterkant..en volg dan de info van de startpost .. check dus even het topic (vooral de startpost), google op je pinout,

hint: ergens in dit topic staat deze link verstopt..misschien staatie daarbij?
http://support.advantech....t=1&Count=1000&ExpandView

en als je dat eenmaal weet...hak de lijntjes aan elkaar

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Geen matches
dit nummer lijkt erop..misschien dat het helpt?

http://support.advantech....65fe0021e3e2?OpenDocument

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Geen matches
Is er echt niks te beginnen zonder datasheet? :?
Ik heb hier namelijk een prachtig ( :9 ) 12.1" 800x600 32bits scherm liggen (Toshiba ltm12c268e).
Ik heb toshiba gemaild, tmdisplays, compaq, maar de eerste twee zeggen dat het niet aan consumers gegeven mag worden, en de laatste zegt simpelweg niks zinnigs. 8)7 :|
pleas help me O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Geen matches
Ik weet niet of dit al aan bod gekomen is, maar zou dit niet dé oplossing zijn van jullie problemen? http://www.logicsupply.co.../cPath/47/products_id/252
Ik heb er eerlijk gezegd geen idee van, maar misschien zijn er mensen die er iets mee zijn.
Veel plezier met het inbouwen overigens :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 13:50
Geen matches
This module only works with LVDS-ready motherboards. The motherboard needs to have a white 40-pin LVDS connector to work with this LVDS module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136324

Geen matches
We hebben 3 verschillende diplay's

type 1 : Hosiden HLD1104-020160

type 2 : Hosiden HLD1201-026120

type 3 : Sharp LQ61D133

<!--
Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/19999jxYJwRmh.JPG
-->
Van alle 3 hebben we geen Datasheet helaas :O

Hier een foto van de connector van de Hosiden HLD1104-020160
<!--
Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/199995B5jJQ6i.JPG
-->

We zijn er achter dat het licht acht in het diplay gewoon op een voeding van een CCFL lamp kan gebruiken. :*)
<!--
Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/199998HxJ1Yyf.JPG
-->
heeft iemand hier meer informatie over of mischien zelfs datasheets??

Modbreak:Resizen svp! Dit is echt way te groot voor woorden!

[ Voor 9% gewijzigd door m-m op 06-02-2005 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
nog maar een keer

Deze diplay's hebben we :

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/19999asd9u8k2.jpg

Dit is de connector

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/19999AqCEP2v7.jpg

Aangesloten op een CCFL Voeding :

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/199998HxJ1Yyf.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Nou is het de bedoeling om het display als 2e beeldscherm in te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakzone.nl/f/g/19999v88d05zE.png

we willen hem aan sluiten op de DVI uitgang op je vga kaart.

hier voor gebruiken we een converter.

Afbeeldingslocatie: http://www.vpi.us/vpi/images/items/dvim-15hdf.gif

we zijn bezig om dit volgens dit schema te doen.

http://www.gamesx.com/hwb/co_VGA15.html

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Geen matches
kan iemand mij de 'types' even wat duidelijk uitleggen: na zoeken lijken mij schermpjes niet heel geniaal geschikt te zijn
(voor de geinteresseerden:
http://support.advantech....65ed0008949b?OpenDocument
en
)

1 ervan noemt zichzelfd DSTN, de andere TFT ... bramseltje is kennelijk bezig met LVDS (?) is er een duidelijke uitleg voor het herkennen van geschikte schermen? de enige die ik zeker weet is die uit de startpost (draadjes die naar kleuren vernomet izjn, niet de datalijn-typen) ... voor wie is de LVDS oplossing geschikt?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-04 00:03
Die LVDS oplossing is geschikt voor boardjes met zo'n aansluiting (grote doh :) )
Maar goed, dat is dus een ander communicatie protocol, dan de manier waarop het hier misbruikt wordt.
Sommige VIA eden boardjes en van die industrial PC's hebben zo'n LVDS aansluiting en vrijwel alle moderne laptops.
DSTN en TFT is als het goed is alleen een verschil in de techniek waarbij de pixels op je scherm verkleuren. Bij TFT zit er een transistor bij elke pixel, zodat het aansturen van pixel (100,200) niet invloed heeft op de kleuren van alle pixels in rij 200 en kolom 100, wat dus bij DSTN wel het geval is. Je ziet daar dus de randen van een venstertje op je scherm nog een beetje nagloeien in 2 richtingen.
In de praktijk zijn DSTN en TFT schermen niet echt uitwisselbaar, maar ik weet niet precies waarom niet.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
TD-er schreef op zondag 06 februari 2005 @ 18:44:
Die LVDS oplossing is geschikt voor boardjes met zo'n aansluiting (grote doh :) )
Maar goed, dat is dus een ander communicatie protocol, dan de manier waarop het hier misbruikt wordt.
Sommige VIA eden boardjes en van die industrial PC's hebben zo'n LVDS aansluiting en vrijwel alle moderne laptops.
DSTN en TFT is als het goed is alleen een verschil in de techniek waarbij de pixels op je scherm verkleuren. Bij TFT zit er een transistor bij elke pixel, zodat het aansturen van pixel (100,200) niet invloed heeft op de kleuren van alle pixels in rij 200 en kolom 100, wat dus bij DSTN wel het geval is. Je ziet daar dus de randen van een venstertje op je scherm nog een beetje nagloeien in 2 richtingen.
In de praktijk zijn DSTN en TFT schermen niet echt uitwisselbaar, maar ik weet niet precies waarom niet.
Ik vraag me af of er niet kant en klare oplossing zijn om van RGB (sub-d ssnsluiting) naar een LVDS siganaal te gaan. Zijn er mensen die dit weten of als eens gevonden hebben op het net. Ik zelf heb wel gezocht met goolge. Maar heb nog niets echt goed gevonden.

Link (kijk even naar de A-1070 en BS-669 )
De A-1070 heeft alleen niet echt mooie specs.
De BS-669 is instelbaar met verschillende optie's

[ Voor 10% gewijzigd door Neptunus op 06-02-2005 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Geen matches
Ik heb wel eens een dergelijk product/project gevonden (staat ook wel ergens in dit topic meen ik), maar dat was zonder bouwbeschrijving en je kon het kopen voor een prijs waar je net zo goed een complete TFT-monitor voor kunt kopen tegenwoordig.
Je moet namelijk vrij snelle A/D-converters hebben en een buffergeheugen en natuurlijk een processortje die het geheel aanstuurt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136366

Geen matches
hello,
sorry can't speak your language, but I understand a bit. My question is, is it meanwhile possible to connect the vesa feature and the tft with 256 colors or is it with 16colors the only way to run the display? I've read so much i can here in this thread, but didn't find the answer to my question.
Thanks in advanced for your help.
Greetz
Vato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Geen matches
The base method hasn't changed that much AFAIK, so i don't think we've hit 256 colors. I could be wrong though, the topic is starting to get a little big and i started very late ... but i'm trying for the 16 color (though it's not going anywheres rite now :( )

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
bart_v_vliet: Nope, sorry, dat gaat niet. Lees het topic nog es door en je ziet dat je 'm eigenlijk alleen aan een vesa feature connector kan aansluiten, en zelfs dan moet je de datasheet hebben.

Vato: Sorry, this forum is only for people who can write in Dutch :/ Mail me privately if you want to know more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:03
ik heb nog een scherm liggen, een 10,4 inch DSTN scherm van ik meen hitachi (komt uit een compaq laptop) is er een mogelijkheid om dit soort schermpies op de vesa poort van een videokaartje aan te sluiten?

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springuin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-05 13:50
Geen matches
anders lees je de startpost ff door ofzo. Zoek een datasheet, vind je die niet dan is het pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136597

Toen vorige week het moederbord van m'n laptop kapot ging heb ik de overige werkende onderdelen eruit gehaald.

De meeste van deze onderdelen stop in in mijn nieuwe laptop, maar het flatpanel wat erin zit werkt ook nog, daar wil ik graag een VGA/scart/DVI connector aan maken of hem aansluiten op de VESA interface van me videokaart uit me 486 pc'tje.

Er is alleen een probleem: IK KAN NA UREN ZOEKEN DE PINOUT NIET VINDEN :(

Het is een Toshiba LTM14C433
Is er misschien iemand die weet of ik aan dit scherm eigelijk wel wat heb, en zo ja waar de pinout is of welke pinout erop lijkt/ermee compatible is?

foto's van de flatpanel (overdreven groot):
http://home.planet.nl/~slagh035/toshibalaptopscreen001.jpg
http://home.planet.nl/~slagh035/toshibalaptopscreen002.jpg
http://home.planet.nl/~slagh035/toshibalaptopscreen003.jpg

Het is een ? inch LTM14C433 flatpanel/flatscreen uit een Toshiba Satellite Pro 4600 laptop.

Alvast HEEL erg bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 09-02-2005 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Anoniem: 136597 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:45:
Het is een ? inch LTM14C433 flatpanel/flatscreen uit een Toshiba Satellite Pro 4600 laptop.
14,1 inch :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Met dit vidkaartje moet het (volgensmij) lukken:
http://home.planet.nl/~slagh035/VESAkaartje001.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Anoniem: 136597 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:45:
[...]
Is dat niet gewoon een relabeled LG/Philips LP150X04 met LVDS?
http://digital-cynos.com/pdf/15.0inch/LP150X04-E2.pdf
Zo ja: niet direct koppelbaar aan Vesa Feature connector....
MITS de pinout van die bejaarde Trident TVGA9000i-3 overeenkomt met die uit de startpost, want er zijn nogal wat afwijkende pinouts voor die connector ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 09-02-2005 18:12 ]

Geen matches
Anoniem: 44568 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:08:
[...]

Is dat niet gewoon een relabeled LG/Philips LP150X04 met LVDS?
http://digital-cynos.com/pdf/15.0inch/LP150X04-E2.pdf
Zo ja: niet direct koppelbaar aan Vesa Feature connector....

[...]
MITS de pinout van die bejaarde Trident TVGA9000i-3 overeenkomt met die uit de startpost, want er zijn nogal wat afwijkende pinouts voor die connector ;)
maar als deze niet direct koppelbaar is aan Vesa Feature, kan ik het scherm dan gelijk weggooien of heb ik er nog wat aan?

Is het niet een beetje raar dat de Vesa Feature niet gewoon een standaard heeft?

misschien kan ik voor alternatieve stroomtoevoer zorgen en er een VGA/DVI connector aan zetten? (als ik de andere posts lees lijkt dit niet mogelijk)

kan het trouwens veel kwaad als ik de draadjes van het LCD naar de vesa feature verkeerd aansluit? of is het gewoon dan net zo lang uitproberen tot je de goede hebt gevonden?

wat is trouwens de beste manier om van flatcable naar een draadje te gaan? ik ben van plan te gaan solderen, maar dat is onhandig als je 30 keer het draadje verkeerd heb zitten

het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ie van philips is, de chip is toch echt van toshiba:
http://home.planet.nl/~slagh035/DSC00257.JPG

Toshiba chip of niet, de pinout van philips lijkt precies overeen te komen met die van mijn toshiba LCD'tje :) HEEL erg bedankt voor het opzoeken van de pinout euss! _/-\o_

Alleen weet ik niet of de toshiba variant ook LVDS heeft, zoja -> prullenbak lijkt mij, maar toch wordt er verderop in het pdf'je wel gesproken over R0 R1 R2 R3, misschien is dit red. Maar omdat er geen G en B bij staat lijkt het mij onmogelijk, op zoek naar een 2e hands LVDS adaptortje :| , tenzij er een LVDS naar DVI pinout is...

8)7 waar ben ik nu weer aan begonnen 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 136597 op 11-02-2005 02:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136753

Geen matches
nou ik heb dus even deze topic zitten doorlezen en besloten dat ik dit ook eens ga proberen, ondanks dat mijn kennis van electronica op sommige gebieden nogal te wensen overlaat...

ik heb dus het volgende tft-tje gescoord:
NEC NL6448AC30-10
met de volgende pinout:
Afbeeldingslocatie: http://ourworld.compuserve.nl/MSeijkens/nec_nl6448ac30-10_data_sheet.gif

nu weet ik intussen dat het mogelijk moet zijn om deze aan de vesa connector te hangen..
heb intussen 2 pogingen gedaan maar het ding geeft geen sjoege tot nu toe..
nu heb ik 3 kaartjes liggen met zon vesa feature poortje, maar nu lees ik dat de pinout van die dingen verschilt....

trident tvga8900d
s3 virge/gx
en een
s3 virge/gx2

ik weet dat hier geen datasheet gevraagd mogen worden maar mocht toevallig iemand weten welke pinout de vesa bus van een van die kaartjes heeft hoor ik het graag...
aan de startpost had ik helaas weinig aangezien de link naar de pinout van de vesa bus zo dood als een pier is

en als tweede
ik weet ook dat een ander hier in dit topic toevallig exact dezelfde tft aan de gang heeft gekregen maar helaas staat er in zijn profiel geen e-mail (dus als je zon tft aan de gang hebt stuur aub een mailtje naar MSeijkens@cs.com)

als iemand een idee heeft om me verder te helpen met de aansluiting aan de vesa en de voeding ben ik heel gelukkig

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132776

Geen matches
Hier ben ik weer met een tip waar jullie misschien iets, mischien niets mee zijn. Maar deze site blijkt wel heel veel onderdelen te hebben voor zulke displays, onder andere ook adapters voor LVDS->VGA. Je moet maar eens kijken.
www.esskabel.de

Laat eens weten of ik hier zever zit te vertellen of het een bruikbare site is.
Ga naar die site -> PRODUKTE -> LCD-ANSCHLUSSLEITUNGEN... -> LCD-KABELCONFECTION -> (in Java-venstertje) zoek maar naar het type (staat er bij onder een klein beetje ander type, maar je zal er je weg wel mee vinden zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136787

Geen matches
http://www.pc-car.msk.ru/
This is VGA to LCD converter.

Developer Sergey Lebedev baracudda@mtu-net.ru

Question & order baracudda@mtu-net.ru

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Geen matches
Anoniem: 136787 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 13:51:
http://www.pc-car.msk.ru/
This is VGA to LCD converter.

Developer Sergey Lebedev baracudda@mtu-net.ru

Question & order baracudda@mtu-net.ru
Ik kan geen russisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
ik ken ook geen russisch dus dat houd al op...

kep intussen de backlighting aan de gang, maar ik maak me grote zorgen over het verdere aansluiten van de vesa feature...
kep al een aantal mogelijkheden geprobeerd en ik krijg hoogsten wat verticale en horizontale lijnetjes op het scherm waarna hij vervolgen gelijdelijk helemaal wit word..

wil dat zeggen dat de vesa bus al actief is en ik het verkeerd heb aangesloten (hoewel ik de startpost netjes gevolgd heb) of kan het zijn dat die vesa bus gewoon nog niks uitspuugd...

ik heb precies dezelfde tft vgakaart combinatie als vuikie die hier ook heeft gepost maar ik schijnbaar een andere datasheet te pakken als hij want de aansluitingen die hij eerder deze topic heeft opgesomd vind ik niet terug in mij datasheet...

iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Geen matches
Maar babelfish wel :)
Site on the reconstruction. Device of joining Vga-lcd. (User Manual.pdf "80Kb) FUNDAMENTAL TECHNICAL CHARACTERISTICS: Entrance: - the analog VGA (SVGA) output: - digital TTL RGB 2ya-.bit (8R/8G/8B). Type of the matrices: - TFT TTL LCD (3.eV or 5V). (with additional LVDS- module, is possible use Y-.CHYU LVDS TFT LCD.) Permissions: - 'ya0khya80kh'0Gts, 800kh'00kh'0Gts and y02yakh"'8kh'0Gts. (depending on the matrix used). Tuning: - apparatus program. Nourishment: +.shchV - 200 mA (max.) + the consumption of the matrix +.y2V - 0 mA + consumption of the inverter of the illumination Television set on the basis OF TV tuner and device of joining Vga-lcd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136930

Hallo ,ik heb hier een scherm van een phillips carin navigatie met aan het uiteinde van de kabel een ronde 13 polige (rgb?) stekker .Is er iemand die weet hoe ik dit scherm aan een laptop kan aansluiten ?achter op het scherm staat "22sy409/00.
Er zit op de zijkant ook een ronde aansluiting .Of is dit een hopeloze zaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Geen matches
Die car-navigatie dingen die ik gezien heb, hadden allemaal een TV-resolutie en vergelijkbare refreshrate.
Ik vermoed dat je met dat schermpje moet gaan zoeken in de richting van de TV-out optie of als je het toch RGB kunt aansturen, dan het topic over het PSone LCD moet doornemen. (PSone = playstation 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Geen matches
Na wat gesprekken met mensen die vergelijkbare schermen hebben, heb ik toch weer wat hoop.
We hebben het over de samsung LT121S1-101 .. hier hebben we de volgende links van:

veel info, met het juiste typenummer op de 3e bladzijde, maar ik snap er niet zoveel van. Het zijn namleijk teveel pinnen. de aansluiting zijn 20 pinnen, waarvan er 14 gebruikt zijn (en waar er weer 10 van gelabeled zijn)

goed, hebben we verder ook nog deze link, ook met een niet hoopgevende pinout erop:

al met al niet zo leuk...maar nu komt het: een kleine foto van het ding: (>1 meg)
http://www.fmf.nl/~nanne/pics/IMG_1921.JPG

we zien rechts de aansluiting (die 20 pins, 14 draadjes waar dus 10 opmerkingen cryptisch bij staan), waar ik niet zo enthousiast over ben..

echter ietsje links van het midden zien we een hele boel aansluitingen (12 per kleur?) die leuk R, G en B zijn gelabeled! dat willen we.....

is er iemand die hier ook wat licht op kan schijnen, misschien toch wat progress gehaald akn worden?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Geen matches
Mijn eerste idee, na het zien van die foto, is dat die nummering bij T[R|G|B] 2 index-nrs zijn.
Dus TRi,j met i=1 of 2 en j=0,...,5
Dat zou duiden op 6 bits per kleur, oftewel 18 bits totaal, wat weer niet ongewoon is voor die schermen.
Waar die i dan op slaat weet ik niet en het blijft natuurlijk de vraag of dat inputs of outputs zijn.
Het zou kunnen zijn dat het scherm verdeeld is in stukken (even/oneven vertikale/horizontale lijnen, of bovenste en onderste helft van het scherm bijv en dat daar die index i over gaat)
Ik zal nog ff die data sheet doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Je hebt zowiezo een scherm wat een LVDS-signaal nodig heeft, dus je standaard connector kan je al niet gebruiken. Die andere aansluitingen zijn eigenlijk testpoints, je kan er het een en ander mee proberen maar die dingen zijn eigenlijk alleen bedoeld om zo'n display te testen.

Wat je nog wel kan doen is eens op de andere kant van de printplaat kijken. Probably zitten daar een 3tal LVDS-decoders. Als je die erafsloopt en de data-lijnen rechtstreeks aansluit op je vesa-connector zou je er moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN

EnnaN

Toys in the attic

Geen matches
ik hoopte dus dat deze punten de "rechtstreeks" punten waar waar je het nu over hebt...maar die zitten dus nog dieper...op zich klinkt het 'slopen', maar als ik de vorderingen van bramseltje etc bekijken, denk ik niet dat ik het op deze manier nog aan de praat krijg, dus ga ik evt toch dat maar kijken of ik 'achter' die chips kan komen

op die foto zie je een "do not open" sitcker, met zo'n flatcable eronder...is dat evt. ergens de aansluiting die ik nu (inmiddels ) zoek?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
zo, schermpje doet het nu, aleen kent iemand hier nog goede software om het beeld uit te lijnen?

ik heb powerstrip al geprobeerd maar die geeft een foutmelding...

alvast bedankt.

Anoniem: 137421

Geen matches
hey ik heb hier nog een hitachi liggen den nummertjes die er bij staan zijn: TX26D61VC1CAA 197911 rev. A weet iemand mss daar de pinout van ?

Alvast bedenkt
gr, c0smic

en ik heb dit gevonden weet niet og het iets kan helpen, http://www.earthcomputer....ds/EarthCOM_Inventory.csv

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 137421 op 17-02-2005 18:21 ]

• willy1986
  • Niet online
Geen matches
zijn er al schermen succesvol gekoppelt aan een VESA connector? tweakers... laat eens wat zien?

wie is het allemaal al gelukt? ik wil graag fotoos zien! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Errm, ja, minimaal 3. Lees het topic voor meer info: in de topicstart staat mijn mod en als ik het me goed herinner staan er nog minimaal 2 andere mensen met een werkende constructie in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112297

Naar aanleiding van dit geweldige topic ook eens een oude laptop opgengeschroefd.
Ik kwam deze aansluiting tegen:
Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/s1pZ8pl_R1n1zFkNW2ztE8clILyda2QQXe1S_m6q29lbN5gZp9IRvLuFWSJKddv0X14IzsISqC2q1bmVzI83CBPuA/00.jpg?MdToken=677331289029587

Kan iemand me al vertellen of ik het al kan opgeven?
Het model is Epson EG9001N-NS-1
Maar daarvoor heb ik tot dusver geen pinout kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
Subtiel schopje..
mn tweakhanden jeuken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43157

VET.. ik doe mee :)

Ik heb nog een Sanyo-Torrisan TM121SV-02L03A TFT schermpje van mijn al 3 jaar overleden laptopje.. laten we daar wat leuks van maken :D.. ik denk iets van een RBG converter aansluiten zodat ik mijn spelcomputer er op kan aansluiten :)

Na wat zoek werk, blijkt mijn schermpje LVDS signalen te gebruiken (3 paar) dus dat is wel jammer. Nou las ik dat Bramseltje daar mee bezig was.. Bramseltje zou je je huidige vindingen kunnen plaatsen, of mailen? Trouwens.. die National LVDS encoder die je wou sampelen.. kan kijken of ik hem via mijn stage bedrijf kan regelen.. dan krijg jij van mij wel 1 of 2 stuks, Bramseltje ;)

Mocht iemand toevallig ergens nog een datasheet van de TM121SV-02L03A hebben of weet die te vinden voor mij.. zou het erg waarderen.. kon namelijk helemaal niets vinden.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJs
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-02-2023

IJs

w00t

Geen matches
Mijn vader heeft vroeger bij Compaq gewerkt en ik heb hier dus nog een hele tas volstaan met Quickfind cd's die informatie (text+pics) bevatten over systemen tussen 1994-1999 ofzo. Ik zal eens kijken of daar wat nuttige info/pinouts opstaat voor de mensen met Compaq LCD schermen.

Over dat russische boardje wat hierboven genoemd werd (http://www.pc-car.msk.ru/user%20manual.pdf), het gebruikt een chip van Analog Devices en een tool waarmee de chip aangestuurd kan worden oid.
Hier is het evaluatieboardje van Analog wat bij de chip hoort http://www.analog.com/Upl...441577EVAL-AD9883EB_0.pdf.

[ Voor 49% gewijzigd door IJs op 05-03-2005 00:02 ]

Multiplayer modification GTA3 + Multiplayer modification GTA:VC = Multi Theft Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
Geen matches
Het grote nadeel is dat zo'n evaluationbordje $300,- kost. De chip zelf is wel als sample te krijgen bij analog.com. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJs

IJs

w00t

Geen matches
Ik moet een beetje gaan brute-forcen nu aangezien ik geen datasheet kan vinden van mijn LCD scherm, en van IBM support Nederland of United States hoef ik ook niet veel te verwachten.

Betekent het dat als ik een hoge stroom op op R0, R1 en R2 zet ik een rood scherm krijg (idem dito met G en B )?

[ Voor 3% gewijzigd door IJs op 07-03-2005 22:00 ]

Multiplayer modification GTA3 + Multiplayer modification GTA:VC = Multi Theft Auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Geen matches
IJss schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:59:
Ik moet een beetje gaan brute-forcen nu aangezien ik geen datasheet kan vinden van mijn LCD scherm, en van IBM support Nederland of United States hoef ik ook niet veel te verwachten.

Betekent het dat als ik een hoge stroom op op R0, R1 en R2 zet ik een rood scherm krijg (idem dito met G en B )?
Ik zou het met een spanning doen, mischien zelfs met weerstandjes op die punten die je met de andere kant van de weerstand aan de massa of + legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 20:32
Geen matches
Hmm dit is wel 'n heel vet project... bv je eigen digitale fotolijstje maken ofzo.. Helaasch word t me beperkt tot mn leekheid en mn geld te kort :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-05 15:29
Geen matches
ik heb hier het volgende scherm
sharp LM64C35p
Afbeeldingslocatie: http://i138.exs.cx/img138/7624/pic00122qn.jpg

nu heb ik er ook 2 andere plaatjes uitgesloopt maar ik kan niks vinden over deze 2 plaatjes
Afbeeldingslocatie: http://img150.exs.cx/img150/7632/pic00139bd.jpg
hierbij staat bijde samsung s3945E op

Afbeeldingslocatie: http://img150.exs.cx/img150/5865/pic00146if.jpg

dit word allemaal verbonden met 2 brede data kabels en dit kabeltje wat 12 snoertjes heeft
Afbeeldingslocatie: http://img150.exs.cx/img150/2122/pic00155yb.jpg

en zo ziet het geheel er verbonden uit
Afbeeldingslocatie: http://img150.exs.cx/img150/6246/pic00161bp.jpg

nu zou ik niet weten hoe ik dit allemaal moet aansluiten, ik heb alleen een datasheed van het LCD zelf kunnen vinden maar van de 2 printplaatjes heb ik totaal niks kunnen vinden.

weet iemand mischien wat meer over dit scherm??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
In je onderste plaatje is het printje helemaal rechts een backlight-inverter, zet hier op de juiste manier spanning op en je backlight gaat aan. Hoe je 'm moet aansluiten is vraag 2, dat is meestal een geheim van de fabrikant van de laptop waar het scherm uitkomt. Als je de rest van de laptop nog hebt kan je misschien nameten waar welke spanning op moet komen.

Dat printje met die 2 schuifjes is een hulpprintje waar je contrast etc. in kan stellen. Ik denk niet dat je daar specs van kan vinden ofzo, dus ik zou zelf dat printje niet gebruiken en gewoon afgaan op wat er in de datasheet staat.

Ik kan je trouwens aanraden om voordat je vol enthausiastme de soldeerbout erbijpakt, even naar de datasheet te kijken. Dit lijkt me namelijk een DSTN-scherm met u[0-7] en d[0-7]-lijntjes en niet Rxx, Gxx en Bxx. Als dat zo is is het display niet bruikbaar om aan de vesa feature connector te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
Geen matches
godver zie net staan dat het een stn module is dat is dan jammer
is er geen andere manier om de lcd aan te sluiten op mijn pc, bijv met de paralelle poort net als dat ze doen met die kleine lcd'tjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb met het nodige geweld de laptop verder opengekregen:

Het model is EPSON 9001N-NS-1

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL753/3335139/6839660/88434154.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL753/3335139/6839660/88433459.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic4.picturetrail.com/VOL753/3335139/6839660/88433446.jpg

Met het printje word de aansluiting dus opgesplitst in de backlight en het lcd(rechts,24 pins) zelf.
Ik heb nog wel een oude P1 en een berg pci kaarten dus het is geen ramp als er wat kapot gaat :)
Maar iets willekeurigs proberen zal wel niet veel zin hebben..
Dus als iemand me kan helpen graag :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Ik zou mensen toch echt aanraden om eerst eens te kijken of hun schermpje wel TFT is, voordat ze gaan slopen.

Monochrome TFT schermen zijn heel zeldzaam, dus ga er maar van uit dat je geen monochroom scherm kunt gebruiken.

Kleurenschermpjes van goedkopere oude laptops (Acer b.v.) zullen hoogstwaarschijnlijk STN of DSTN zijn. Onbruikbaar, die moeten vaker gerefreshed worden, dus zijn ze allemaal opgesplitst in een bovenste en een onderste helft die tegelijk aangestuurd moeten worden. En je VGA kaart stuurt de helften na elkaar, niet tegelijkertijd.

Ik zou mensen aanraden eerst info te zoeken over de laptop waar ze het schermpje uit willen halen. Vaak vind je dan wel wat voor schermpje het is, tenslotte zijn schermpjes verkoopargumenten en wordt altijd genoemd wat voor type het is.

Blijkt het inderdaad een TFT scherm te zijn, dan heb je mazzel en zou ik direkt gaan slopen :). Het kan dan nog steeds geen bruikbaar schermpje zijn, maar die kans is dan nog maar heel erg klein.

Ik heb nu verschillende oude laptoptjes liggen, maar al die schermpjes zijn STN. Ik moet mijn zoekactiviteiten maar weer eens even opstoken, denk ik.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
Geen matches
ik heb een nieuwe datasheet te pakken gekregen mischien dat een van jullie er wijzer van word, en of het scherm evt. nog te gebruiken is

( aleen weet ik niet hoe ik een PDF. op dit forum kan zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
Geen matches
Jammer dat er niet echt een oplossing is voor het omzetten van VGA sigaal naar LVDS. Baal er goed van, heb namelijk zoals al eerder gepost nog een hele mooie TFT liggen met een resolutie van 1200x1024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJs

IJs

w00t

Geen matches
Ik heb geprobeerd te zoeken en te informeren naar PCI videokaartjes met een Chips 65550 (mobile gpu met lcd aansluiting) erop, heb een stuk of 3 verschillende gevonden maar allemaal >$100 :/

http://www.touchstn.com/Model_14270_PCILCDController.htm wel achterlijk duur eigenlijk
http://www.baytek.de/deutsch/BayView50.htm

[ Voor 33% gewijzigd door IJs op 10-03-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
IJss schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 09:23:
Ik heb geprobeerd te zoeken en te informeren naar PCI videokaartjes met een Chips 65550 (mobile gpu met lcd aansluiting) erop, heb een stuk of 3 verschillende gevonden maar allemaal >$100 :/

http://www.touchstn.com/Model_14270_PCILCDController.htm wel achterlijk duur eigenlijk
http://www.baytek.de/deutsch/BayView50.htm
Ik heb er een van liggen uit ik meen een Toshiba laptop, maar dat printje waar die op zit, heeft een of andere proprietary stekker, die op zich wel genoeg aansluitingen heeft om eventueel PCI te kunnen zijn.
Alleen een verloopje daarvoor solderen is waarschijnlijk best lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJs

IJs

w00t

Ik heb ook iets gezien van een AGP/PCI kaartje van ATI met een Digital Flat Panel (20-pin) connector erop. Zou je daaraan ook een LCD scherm kunnen hangen?

http://www.ati.com/products/rageltpro/xpertlcd/

EDIT: nee dus

De Mobility M1 trouwens wel. Die heeft een LVDS en TFT panel aansluiting (normaal gesproken zit deze in laptops). Er zijn een aantal industriele grafische kaarten verkrijgbaar met deze chip en een LCD panel aansluiting (voor LVDS) maar ik denk dat die aardig duur zijn

Er zijn trouwens ook normale kaartjes met die Mobility chip verkrijgbaar: http://www.ikor-design.co...cPath=86&products_id=3545 $13.00. Misschien een idee om die videokaart te modden ofzo? :P

[ Voor 83% gewijzigd door IJs op 10-03-2005 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neptunus
IJss schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 19:52:

De Mobility M1 trouwens wel. Die heeft een LVDS en TFT panel aansluiting (normaal gesproken zit deze in laptops).
Wel een idee om deze kaart te modden. Wel jammer dat je niet gewoon gemakelijk een VGA signaal kan omzetten naar LVDS.

Dat scherm van mij (zoals eerder gepost) komt inderdaad uit een laptop met een Mobility M1. Als de datasheet beschikbaar is van deze chip dan is het misschien het geld wel waard om z'n kaartje te kopen. Natuurlijk erg leuk voor een linux bak met de TFT scherm in de case gemod.

Ben benieuwt of er mensen zijn met de datasheet van de Mobility M1. En of er misschien betere foto's zijn van die kaart met die chip er op. Zodat we kunnen inschatten of het wel mogelijk is om daar nog wat soldeerwerk aan te doen.

Verder ben ik zelf wel benieuwt hoe die kaart van de chip naar de LVDS gaat. Natuurlijk zou deze chip gewoon een aantal aansluitingen daarvoor hebben. Het is nu al laat. Maar ga van het weekeinde er even mee bezig. Want zo ligt mijn TFT er ook maar een beetje bij.

Het is dan nu al wel laat maar kon het even niet laten. Ben dus nog even aan het zoeken geslagen.

http://www.inovis.ch/d/ar...usgabe.asp?ID=269&form=12 een leuk test bordtje

[ Voor 9% gewijzigd door Neptunus op 11-03-2005 02:32 . Reden: KOn het niet laten om nog heel even te zoeken. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJs

IJs

w00t

Geen matches
Meestal zijn die dingen wel duur. Heb nou al iets van 5 bedrijven gemaild om zo'n oude Chips 65550 of 69030 (of 69000) chip en die waren allemaal tussen de 100 en 150 euro.

Waarschijnlijk moeten ze eerst nog helemaal gebouwd worden ofzo.

EDIT: Ik zag dit Mobility-P kaartje voor ong 15 euro.
Afbeeldingslocatie: http://images.auctionworks.com/hi/67/67032/v1289.jpg

En deze.. Number Nine SR9 S3 SAVAGE4 16MB SVGA AGP Card 33L1618, ik vraag me af wat voor aansluitingen op die print zitten (vooral die 4x13 pins), Savage4 wordt namelijk ook gebruikt in embedded boardjes met LCD LVDS aansluting ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.actionpc.com/ebaypix/n933l1618-02.jpg

Deze kan je trouwens ook nog kopen voor <20 euro. Is gebaseerd op een C&T mobile chip en heeft flat panel aansluiting, maar dat bedrijf is inmiddels failliet ofzo dus geen pdf over pinouts verkrijgb aar. http://www.wheezyanna.com/prod01.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.wheezyanna.com/agp690.jpg

Misschien moet ik het gewoon maar op de feature connector houden. Ik heb namelijk niet eens een LVDS schermpje.

[ Voor 102% gewijzigd door IJs op 13-03-2005 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123939

Ik heb een LCD uit een Compaq laptop, namelijk een 139638-001 (Sharp LM64P728)

Kan ik deze aan mijn computer aanlsuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76570

Anoniem: 123939 schreef op zondag 20 maart 2005 @ 10:17:
Ik heb een LCD uit een Compaq laptop, namelijk een 139638-001 (Sharp LM64P728)

Kan ik deze aan mijn computer aanlsuiten?
Kijk hier en hier eens. Zo te zien zul je een custom board moeten maken wil je het dingetje werkend krijgen.

30 seconden google

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 76570 op 20-03-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12271

Geen matches
Bramseltje hoe zijn jou vooruitgang met de LVDS en Geforce3k, je hebt niets aan dat beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
W3ird_N3rd schreef op zondag 24 augustus 2003 @ 21:23:
[...]
Niet :

Trident TVGA 9000A ISA (512KB)
S3 Trio3D/2x 8MB PCI
Diamond Viper 2 (S3 Savage 2000)
Club3D Radeon 9500 non-pro 64MB
Mijn vraag aan W3ird_N3rd is, hoe ben je tot de conclusie gekomen dat die kaarten geen VESA feature connector hebben?

Ik zelf heb nog een oude Diamond Viper 2 en tot mijn verbazing zag ik een 26 pin, vesa achtige connector, zie de foto hieronder en kijk naar de pinnen rechtsboven.....

Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/video2/images/over-2003/savage4.jpg

.....zou dat een vesa connector zijn? Volgens W3ird_N3rd heeft de Viper 2 geen Vesa connector. Nou zijn er op het net meer dan 1 pinout voor een vesa connector.. komt dat omdat er zo veel stomme mensen zijn die verkeerde pinouts posten en dat de rest van de sites het hebben overnemen zonder te schecken, of zijn er meer dan 1 type vesa connectors???

Ik heb mijn multimeter gepakt en ben vervolgens wat gaan meten.. en tot mijn verbazing komt de Viper 2 "26 pin ding" deels overeen met een van de VESA pinouts die ik had gevonded, hieronder vind die pinout:

pinsignalpinsignal
1Ground14P6
2P015Ground
3Ground16P7
4P117Ground
5Ground18Dot Clock
6P219Ground
7Enable Sync20Blank
8P321Ground
9Enable Sync22Horizontal Sync
10P423N/C
11Enable Sync24Vertical Sync
12P525N/C
13N/C26Ground

Met deels bedoel ik dat alle "Ground" pinnen van de "VESA achtige connector" op de video kaart met elkaar zijn verbonden en ook verbonden aan de buitenste coating van de VGA connector, ook aan de buitenste coating van de video out connector en aan de "GND" van de "BT868" chip (Flicker-Free Video Encoder) op de kaart (dus moet het wel ground zijn :7).

De rest van de pinnen zitten niet verbonden met de andere pinnen van de connector. Nou de enige manier om 100% zeker te zijn of dit nou wel/niet een VESA connector is, is door er een werkende LCD scherm aan de PC te koppelen via de "VESA connector" van de Viper 2, volgens de pinout hierboven. Ik zelf beschik niet over een LCD scherm die direct aan de VESA connector kan worden gehangen dus ik kan het niet testen. Dus W3ird_N3rd, mocht jij of iemand andere het kunnen testen.... graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101787

Geen matches
Hoi,
na al dit moois te hebben gelezen, heb ik ook maar besloten de hand te slaan aan een schermpje. Onder Win98 heb ik em werkend gekregen (ik moest wel de videokaart op 16 kleuren zetten).
Ik heb nu de PCI kaart in mn XP compu gezet, waardoor ik mijn gewone videokaart voor mn echte monitor kan blijven houden. Echter kan ik nu in deze dual-screen opstelling de videokaart voor de TFT niet op 16 kleuren krijgen en met hogere instellingen (256 kleuren) doet ie t niet.
Ik heb eerder er wel iets over gelezen, maar daar werd ik niet veel wijzer van.
Weet iemand of en hoe je in Windows XP een 2e videokaart op 16 kleuren kan zetten?

Groeten, René

PS: als ik op mijn goede (32bit) monitor een commandprompt open en dan Alt+Enter doe, dan verschijnt dit venster full-screen op mn TFT en mn monitor gaat uit :-(
Rare feature...

OPGELOST:
Voor diegenen die dit probleem ook hadden, zie heir de oplossing!!!
Ga naar display properties, settings
Klik op je TFT rechthoekje en klik op advanced
Adapter, List all modes
Kies nu een 16 kleuren optie (onderaan) en klaar!

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 101787 op 04-04-2005 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Geen matches
detonated schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 13:58:
ik heb hier het volgende scherm
sharp LM64C35p
dit scherm lijkt heel erg op het scherm dat ik heb, hier heb ik de pdf's wel van, maar ik kan er geen rgb pinnen op vinden, nu heb ik een epia bordje dus mischien dat ik er nog uitkom met een digitale uitgang, maar ik denk van niet.

Hier is de pdf van het broertje van jouw scherm.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen matches
killercow schreef op maandag 04 april 2005 @ 13:18:
dit scherm lijkt heel erg op het scherm dat ik heb, hier heb ik de pdf's wel van, maar ik kan er geen rgb pinnen op vinden........
Deze scherm kan je niet direct aan je PC hangen (lees begin topic |:( )!!!!

k heb er even naar gekeken maar er valt niet veel te vinden over die DU en DL lijnen. Het is een soort van interface om asychroon parralel RGB signalen te versturen. Ik heb geen idee wat voor protocol dit is en dus ook geen idee hoe je er een converter voor kunt bouwen (het is in iedergeval geen DSTN).

In andere woorden, zolang je niet weet wat voor IC/Protocol wordt gebruikt om de RGB signalen naar de LCD te sturen, heb je er niets aan (tenzij je zelf een controller wilt bouwen :7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23311

Geen matches
Anoniem: 12271 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:30:
Deze scherm kan je niet direct aan je PC hangen (lees begin topic |:( )!!!!
......

In andere woorden, zolang je niet weet wat voor IC/Protocol wordt gebruikt om de RGB signalen naar de LCD te sturen, heb je er niets aan (tenzij je zelf een controller wilt bouwen :7 )
Of je zorgt dat je ergens anders een controller-kaartje vandaan haalt! >:)
(Heb dr een paar over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101787

Geen matches
Nu mijn scherm werkte, heb ik de videokaart uit mn windows98 bak gehaald en in mn windowsxp bak gezet. Alleen zijn nu de kleuren omgedraaid, terwijl de datalijnen zeker niet omgedraaid kunnen zijn.
Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141570

Geen matches
Ik heb een Philips/LG tft scherm liggen (LM181E06) met een LVDS interface.
Na wat speuren op internet vond ik bij een duits bedrijf dat kaartjes verkoopt die digitaal RGB omzetten in LVDS. (http://www.esskabel.de/Pr...VDS-transmitter-haupt.htm). Van ongeveer hetzelfde kaartje is bij National Semiconductor ook een schema te vinden.
(http://www.national.com/a...LINK3V8BT85-UM_Rev1.0.pdf, transmitterboard)

Nou vraag ik mij af of het mogelijk zou zijn om een oude VGA kaart te nemen en daar ergens 24 bit of 18 bit RGB af te halen? Ik ben op zoek geweest naar datasheets van video chips maar die zijn niet echt te vinden. (altans niet door mij..)

zou dit plan kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Topicstarter
Geen matches
Dat zou in principe kunnen. Als je 16 bit kleur wilt hebben moet je in dit topic maar eens zoeken naar 'vafc', dat is een uitgebreidere vesa-connector. De 2 overige lijntjes kan je dan aan gnd verbinden, je mist dan 2 bit aan kleurdiepte maar meestal valt dat compleet niet op.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Let op:
Zoals in de topicstart staat: Requests van pinouts of datasheets van LCDs/TFTs zijn hier niet gewenst. Het aanbieden van LCDs is hier ook niet gewenst, dat kan in de V&A-sectie van tweakers.net.