[Contest] GoT PiFast Challenge V2.0!!

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 1.924 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Na een beetje gerommeld te hebben met FSB/multi combo's kwam ik erachter dat multi 11 eigenlijk crap was, bij 230Mhz hield het op! :(
Met multi 10 kon ik tot 237 MHz stabiel werken. :)
Maar de verassing was dat ik met multi 10,5 tot 240MHz kon gaan!!! _/-\o_

Hier is het zieke resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.talkpets.com/upload/Fastone.jpg

54,72 seconde!!!
10,5x240MHz!!
Vcore 2.03V
Vdd 1.92V
Vddr 3,08V
temp na 2x PiFast 53*C

Ja, nog steeds gekoeld met een SLK800!! :P

edit: @Fewture, ik heb je een onbewerkte versie van m'n screenshot gemaild om evt. onduidelijkheden voor te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 19:47:
Na een beetje gerommeld te hebben met FSB/multi combo's kwam ik erachter dat multi 11 eigenlijk crap was, bij 230Mhz hield het op! :(

[afbeelding]

54,72 seconde!!!
10,5x240MHz!!
Vcore 2.03V
Vdd 1.92V
Vddr 3,08V
temp na 2x PiFast 53*C

edit: @Fewture, ik heb je een onbewerkte versie van m'n screenshot gemaild om evt. onduidelijkheden voor te zijn.
Zeer netjes kerel!! _/-\o_ Je gaat echt smerig hard met die plank! :D

Ik heb je een mooi plekkie gegeven op Nr 12

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 20:16 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 20:15:
[...]

Zeer netjes kerel!! _/-\o_ Je gaat echt smerig hard met die plank! :D

Ik heb je een mooi plekkie gegeven op Nr 12
Thanks. :)

Ik was zelf ook een beetje verbaasd moet ik je zeggen.
Ik had eigenlijk nog nooit andere multi's geprobeerd dan 11.
Het vreemde was dat alles behoorlijk stabiel leek maar toen ik een bandwidthtest deed kreeg ik doodleuk een BSOD. :(

Zal v/d week nog eens proberen, 237FSB gaf iets van 3655Mbs, best lekker dus.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 20:38:
[...]

Thanks. :)

Ik was zelf ook een beetje verbaasd moet ik je zeggen.
Ik had eigenlijk nog nooit andere multi's geprobeerd dan 11.
Het vreemde was dat alles behoorlijk stabiel leek maar toen ik een bandwidthtest deed kreeg ik doodleuk een BSOD. :(

Zal v/d week nog eens proberen, 237FSB gaf iets van 3655Mbs, best lekker dus.
Ik zit nog ff te wachten op ander mem.. Dit mem kan geen 240 helaas.. Niet in pifast iig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 13:44:
[...]

Volgens mij is dat Willamette..maar weet het niet zeker..
Northwood....

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 19:47:

[afbeelding]

54,72 seconde!!!
10,5x240MHz!!
Vcore 2.03V
Vdd 1.92V
Vddr 3,08V
temp na 2x PiFast 53*C

Ik begrijp niet wat mijn bord heeft. Ik neem aan dat jij op bios 10 draait. Ik kan met dat bios geen 9 - 9,5 - 10 - 10,5 - 11 MP stabiel draaien, anderen niet getest. Hij crasht meteen al bij memtest, loopt het gewoon vast. En met een beetje "geluk" krijg je gewoon een lijst fouten :S. Op bios 18 daarintegen werkt alles prima... op een MP van 11 en 9,5 dan, want die 10 en 10,5 kan ik dus niet gebruiken. O ja, fewture, kan het nog iets te maken hebben dat ik de sata aansluiting van dat mobo gebruik ipv de normale IDE, dat daardoor memtest crasht? Lijkt me niet toch, draai ook gewoon vanaf flop...

Dus, welk bios draai je? Heb je cpu interface op enabled of disabled staan?

@ fewture: mijn mem kan wel 240, da's best goed voor corsair pc3200 toch? Op timings 11-5-5-2, en dan op 3,23 volt :) toch best netjes. En wat is m'n memscore daarop: 3394 :r zou dat komen omdat m'n cpu dan maar op 2280 mhz draait? Hij kan iig 2424, op 2500 gaatie vervelend doen. Ik heb het hier over stabiele instellingen btw.

[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 28-08-2003 21:25 ]

Verwijderd

pierre-oord schreef op 28 August 2003 @ 21:23:
[...]

Ik begrijp niet wat mijn bord heeft. Ik neem aan dat jij op bios 10 draait. Ik kan met dat bios geen 9 - 9,5 - 10 - 10,5 - 11 MP stabiel draaien, anderen niet getest. Hij crasht meteen al bij memtest, loopt het gewoon vast. En met een beetje "geluk" krijg je gewoon een lijst fouten :S. Op bios 18 daarintegen werkt alles prima... op een MP van 11 en 9,5 dan, want die 10 en 10,5 kan ik dus niet gebruiken. O ja, fewture, kan het nog iets te maken hebben dat ik de sata aansluiting van dat mobo gebruik ipv de normale IDE, dat daardoor memtest crasht? Lijkt me niet toch, draai ook gewoon vanaf flop...

Dus, welk bios draai je? Heb je cpu interface op enabled of disabled staan?

@ fewture: mijn mem kan wel 240, da's best goed voor corsair pc3200 toch? Op timings 11-5-5-2, en dan op 3,23 volt :) toch best netjes. En wat is m'n memscore daarop: 3394 :r zou dat komen omdat m'n cpu dan maar op 2280 mhz draait? Hij kan iig 2424, op 2500 gaatie vervelend doen. Ik heb het hier over stabiele instellingen btw.
Bios d10. Je moet alleen ff de juiste FSB/multi combi zien te vinden.
Ik dacht dat 11x230 de max was...niet dus.
Memtest heb ik niet gedraaid en die zal best fouten geven bij die snelheid...hij was iig PiFast stabiel. ;)

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 21:30:
[...]

Bios d10. Je moet alleen ff de juiste FSB/multi combi zien te vinden.
Ik dacht dat 11x230 de max was...niet dus.
Memtest heb ik niet gedraaid en die zal best fouten geven bij die snelheid...hij was iig PiFast stabiel. ;)
ja. Bij mij crasht memtest gewoon, bevriest :S

Ik zit te denken: M'n videokaart is kapot. Morgen een nieuwe agp als het goed is. Mogelijk dat er daar wat mee is? Er wat iets met irq's, usb en pci 3 en 4. Lijkt me niet, maar toch...

[b]Heeft er iemand een iedee waarom ik met bios d10 niks kan doen?[b] Hier een plaatje met wat ik geprobeerd heb... ietsie te breed, als iemand een zwaar probleem ermee heeft maak ik er wel een link van.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/fsbmaxcorsair.GIF

Zien jullie wat ik bedoel... ik heb alle instellingen al nagelopen, zelfde als bios 18 voor zover mogelijkheden hetzelfde zijn. (disconnect funtion kwam pas later bijvoorbeeld).

Ik heb: 1800+ processor, DLT. Doet 2424mhz iig stabiel, 2500 instabiel. max vcore ~1,85. Op 1,7 (uitgelezen, in bios 1,75) doetie 2424, dus hij zit wel aan max zo'n beetje. Mem is corsair pc3200 C2, doet het best leuk :) . Membenches zijn redelijk, iig op de allereerste mogelijkheid had fewture zelfde score.

Ik zou graag willen weten waarom dat fu##ing bios 10 niet wil. Ik heb m'n HD @ sata via een convertor. Een PCI videokaart morgen waarschijnlijk agp, da's het enige verschil met jullie. CPU, NB, SB allemaal wc-ed. (ja, idd, ook de Southbridge :) )

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 28 augustus 2003 @ 21:23:
[...]

Pierre.. hoe vaak moet ik het nou zeggen?? OP MP's ONDER DE 10 WERKT EEN NFORCE2 NIET GOED!!! Vandaar dus je memscore.. Dat heb ik je al 4x gezegd, maar je blijft het maar vragen |:(

En 240 is leuk, maar niet op 11-5-5-2..dat weet je zelf ook wel..

En omdat de bandbreedte laag is trekt je mem 240 ja.. Probeer maar es een MP hoger dan 10 en je zult zien dat je mem de 230 niet eens haalt.

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 21:43:
[...]

Pierre.. hoe vaak moet ik het nou zeggen?? OP MP's ONDER DE 10 WERKT EEN NFORCE2 NIET GOED!!! Vandaar dus je memscore.. Dat heb ik je al 4x gezegd, maar je blijft het maar vragen |:(

En 240 is leuk, maar niet op 11-5-5-2..dat weet je zelf ook wel..

En omdat de bandbreedte laag is trekt je mem 240 ja.. Probeer maar es een MP hoger dan 10 en je zult zien dat je mem de 230 niet eens haalt.
jaja, dat weet ik nu wel hoor. Schrikbarende resultaten haal ik ook niet op een mp van 11, maja, dan is m'n fsb ook wel weer wat lager.

Kun je niet op een idee komen waardoor ik plots bios10 kan gaan draaien? Ik wil graag iets van 230 * 10,5 draaien namelijk. Da's de max van m'n processor zo ongeveer, evenals een mooie max voor m'n mem.

Zou je wat voor mij willen doen? Een membench op dezelfde fsb, en dan op 9,5 en 10. Ik denk namelijk dat het niet veel scheelt, je zult wel gelijk hebben daar niet van :X

/me pierre-oord gaat zich anders ff uitleven op de tech. support van Abit :+

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
pierre-oord schreef op 28 August 2003 @ 21:49:
[...]

...
/me pierre-oord gaat zich anders ff uitleven op de tech. support van Abit :+
Ik help je wel mee, bij mij wil Bios 10 ook niet. Meer en snellere crashes en op default settings al lock-ups in BIOS. Enige reden daarvoor zou kunnen zijn dat ik geen FAN heb aangesloten (aangezien ik alleen LOW RPM fans heb).

• pierre-oord
VinnieWeiss schreef op 28 August 2003 @ 22:07:
[...]

Ik help je wel mee, bij mij wil Bios 10 ook niet. Meer en snellere crashes en op default settings al lock-ups in BIOS. Enige reden daarvoor zou kunnen zijn dat ik geen FAN heb aangesloten (aangezien ik alleen LOW RPM fans heb).
Maakt dat uit dan :? Ik heb ook geen fans aangesloten, WC-ed alles op losse aansluitingen... kan dat bios zonder fan niet werken ofzo? Heb je daar nog een bron over?

/me heb je een telefoonnummer :+

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben aan het zoeken gegaan naar mogelijke antwoorden waarom, wij BIOS 10 niet kunnen draaien en anderen wel en dan is het enige wat ik vind in de changelogs:

* Fixes the problem if FAN speeded too slow, system would hang at BIOS screen or at watching the status in PC health Status screen. (16)

edit:
MSN in profile

[ Voor 5% gewijzigd door Vincentio op 28-08-2003 22:21 ]

Verwijderd

pierre-oord schreef op 28 August 2003 @ 22:14:
[...]

Maakt dat uit dan :? Ik heb ook geen fans aangesloten, WC-ed alles op losse aansluitingen... kan dat bios zonder fan niet werken ofzo? Heb je daar nog een bron over?

/me heb je een telefoonnummer :+
haha pierre we tweaken hier zondag wel ff verder kan namelijk doorgaan, jij snelste amd @ wc ik snelste P4 @ wc goed :? _/-\o_
meschien nog is leuk dat twinmos te testen ook.
maarja genoeg offtopic ze weten dat onze scores eraan komen, suc6 iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

*UPDATE

http://people.zeelandnet.nl/czttwee/76.03.JPG

SPECS: AMD 2000+ T-bred A @ 2000Mhz 166x12
2x 256Mb Twinmos/Twinmos PC3200 2-2-3-7 DualChannel
ABIT NF7-s Rev. 2.0

Score: 76.03

Niet veel sneller, maar ik heb de grens bereikt van mun proc 2004Mhz is de max, misschien nog met meer koeling hij word namelijk op 166x12 @ 2.1Vcore 59 Graden idle :| hogere fsb en lagere mp heeftie ook erg weinig zin in omdat die dan telkens fouten in computation geeft, Geheugen timings krijg ik ook niet strakker Vdimm staat ook al op 2.9 in combinatie met deze fsb en mp. Eens kijken voor betere cpu koeling en een voltmod voor het mem, ik denk dat ik zo dan nog wel verder kom.

Maar goed ben nu al de snelste AMD 2000+, dus voorlopig denk ik wel effe goed zo ;)

Hijs is verder geupdated, zie latere post

[ Voor 8% gewijzigd door whyz op 29-08-2003 18:44 ]

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 14:27
Zow, ook even m'n score verbeterd, blijf ik voorlopig nog (even) in de top 20 :) Met mijn setup heb ik in de zomer relatief veel last van warmte, nu het wat koeler is presteert m'n watercooling veel beter.

specs:

CPU : Pentium 4 2800C @ 3601 Mhz 1,7V HTT uit
Bord : Asus P4C800-E
Bus : 257/1028 Mhz
Mem : 2 x 512 Winbond BH-5 @ 412 Mhz 2-2-2-5-8 DC PAT 2,85V
Tijd : 54.91 Sec

screenie

Concrete Loop Watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreeRider schreef op 29 August 2003 @ 01:42:
Zow, ook even m'n score verbeterd, blijf ik voorlopig nog (even) in de top 20 :) Met mijn setup heb ik in de zomer relatief veel last van warmte, nu het wat koeler is presteert m'n watercooling veel beter.

specs:

CPU : Pentium 4 2800C @ 3601 Mhz 1,7V HTT uit
Bord : Asus P4C800-E
Bus : 257/1028 Mhz
Mem : 2 x 512 Winbond BH-5 @ 412 Mhz 2-2-2-5-8 DC PAT 2,85V
Tijd : 54.91 Sec

screenie
welk geheugen trekt bij jou 257 op cas2 dan? (btw 5 cijfers, ik heb er maar 4 wat is wat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-08 11:32

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Maar goed ben nu al de snelste AMD 2000+, dus voorlopig denk ik wel effe goed zo
Ik probeer deze avond nog eens mijn score te verbeteren :) 80.19s was zonder echt pushen. Zal eens 't uiterste uit mijn nF1 bordje proberen halen. Mijn score was behaald op fabrieks-voltages... Dus als ik dat wat omhoog haal, dan moet ik wel een eindje boven de 2 GHz komen.

Ik ben er wel zeker van dat je met je nF2 bord een stuk hogere FSB moet kunnen halen; desnoods op een lagere CPU-snelheid. De FSB maakt echt veel uit in real-world toepassingen, dus is dat wel interessanter dan een hogere klok.

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 08:08:
[...]

welk geheugen trekt bij jou 257 op cas2 dan? (btw 5 cijfers, ik heb er maar 4 wat is wat)
Zn mem draait 412MHz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

apa schreef op 29 augustus 2003 @ 08:25:
[...]

Ik probeer deze avond nog eens mijn score te verbeteren :) 80.19s was zonder echt pushen. Zal eens 't uiterste uit mijn nF1 bordje proberen halen. Mijn score was behaald op fabrieks-voltages... Dus als ik dat wat omhoog haal, dan moet ik wel een eindje boven de 2 GHz komen.
Bring it on :P >:)

De seconde dat je me voorbijgaat, ga ik proberen om je in te halen.

Suc-6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje, ik las dat er ook nog overzichten kwamen van bv de snelste op lucht en de snelste AMD/Intel. Hoever is dat al gevorderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 11:56:
Even een vraagje, ik las dat er ook nog overzichten kwamen van bv de snelste op lucht en de snelste AMD/Intel. Hoever is dat al gevorderd?
Staat helemaal bovenaan :P

* SmokeyTheBandit heeft snelste AMD ;) :D

[ Voor 4% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 29-08-2003 11:58 ]

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmzz dan mag ik windows wel is opnieuw installen, heb nogal een lage score in vergelijking met hem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 29 August 2003 @ 11:57:
[...]

Staat helemaal bovenaan :P

* SmokeyTheBandit heeft snelste AMD ;) :D
Ja, dat had ik gezien smokey :D maar voor de mensen die bv een t'bred hebben op lucht.. (ikke dus) die graag willen zien wie er ook met een t'bred op lucht nog voor hen staan. Ik dacht dat dat nog ging komen
en ik dacht dat dat ging komen.

hmm krijg die zin niet helemaal lekker lopende.. maar jullie snappen em wel lijkt me :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Hey mensen hier, ik hoop dat ik dat in dit topic even mag vragen, anders merk ik het wel, maar ik heb dus zoals je in mijn sig ziet staan een epox mobotje en een tbredje b, 1800+. Waneer ik dit zwikje op normaale clock laat lopen dan heb ik soms wel eens last van een spontaane hanger. hij slaat dan helemaal vast, zonder piepje of wat vast. Als ik dan een harde reset geef (iets anders kan ik niet doen) dan start het systeem gewoon weer op en kan ik weer verder werken. Zou dit kunnen komen omdat ik mijn tbred een keer teveel voltage gegeven heb zodat ie nu niet meer op een default voltage wil? Ik gaf hem toen gewoon ff "voor de lol" 1.90 volt.

Ook op alles standaart, de clock, de vcore, het hele zwikje, blijf ik deze problemen houden en mijn systeem is net opnieuw geinstalleert. Vreemd vreemd. Ik heb em nu weer geoc-ed en ga nu kijken of hij het probleem ook bij een hogere vcore en hogere clock geeft. Mijn temp is idle met oc 32 graden, dus das opzich netjes.. (WC)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

DAMAGE schreef op 29 augustus 2003 @ 13:43:
Hey mensen hier, ik hoop dat ik dat in dit topic even mag vragen, anders merk ik het wel, maar ik heb dus zoals je in mijn sig ziet staan een epox mobotje en een tbredje b, 1800+. Waneer ik dit zwikje op normaale clock laat lopen dan heb ik soms wel eens last van een spontaane hanger. hij slaat dan helemaal vast, zonder piepje of wat vast. Als ik dan een harde reset geef (iets anders kan ik niet doen) dan start het systeem gewoon weer op en kan ik weer verder werken. Zou dit kunnen komen omdat ik mijn tbred een keer teveel voltage gegeven heb zodat ie nu niet meer op een default voltage wil? Ik gaf hem toen gewoon ff "voor de lol" 1.90 volt.

Ook op alles standaart, de clock, de vcore, het hele zwikje, blijf ik deze problemen houden en mijn systeem is net opnieuw geinstalleert. Vreemd vreemd. Ik heb em nu weer geoc-ed en ga nu kijken of hij het probleem ook bij een hogere vcore en hogere clock geeft. Mijn temp is idle met oc 32 graden, dus das opzich netjes.. (WC)
Probeer idd maar eens wat meer Vcore te geven.
De hanger die je beschrijft lijkt echt ook erg op de nvidia driver bug als je een hoog geoverclockte kaart hebt.
Klok deze eens minder en kijk dan ff wat hij doet.

Suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa

apa

De seconde dat je me voorbijgaat, ga ik proberen om je in te halen.
Mijn doel is het snelste nF1 bord hebben :) Vind ik nog wel 's een challenge. Ik dacht dat jij dat met een KT333 deed; dus dan leek je score wel vergelijkbaar met de mijne vond ik. Maar met een nF2-bord is het natuurlijk niet moeilijk een nF1 voorbij te fietsen. Maar goed; je hebt een TBRed-A, dus da's ook al een hele prestatie om zo ver te raken.

Ik doe deze avond 1 poging, want daarna vertrek voor 2 weken naar het verre Zuiden waar het nog lekker warm is. Als ik terug ben, dan zal de snelste hier wel beneden de 10 seconden zijn denk ik ;)

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

apa schreef op 29 August 2003 @ 13:54:
[...]

Mijn doel is het snelste nF1 bord hebben :) Vind ik nog wel 's een challenge. Ik dacht dat jij dat met een KT333 deed; dus dan leek je score wel vergelijkbaar met de mijne vond ik. Maar met een nF2-bord is het natuurlijk niet moeilijk een nF1 voorbij te fietsen. Maar goed; je hebt een TBRed-A, dus da's ook al een hele prestatie om zo ver te raken.

Ik doe deze avond 1 poging, want daarna vertrek voor 2 weken naar het verre Zuiden waar het nog lekker warm is. Als ik terug ben, dan zal de snelste hier wel beneden de 10 seconden zijn denk ik ;)
Ben benieuwd, maar die NF1 mobo van je is echt wel sneller dan die kt333 die nu ergens ligt te verstoffen, zeker in dual channel ik heb al weer een veel(lees veel)strakkere score liggen, maar doe je best en een prettige vakantie gewenst :) Ik post mijn score wel na die van jouw. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op 29 August 2003 @ 13:43:

Water gekoeld kun je je cpu wel over de 2.0Volt geven hoor...geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 23:15:
[...]

haha pierre we tweaken hier zondag wel ff verder kan namelijk doorgaan, jij snelste amd @ wc ik snelste P4 @ wc goed :? _/-\o_
meschien nog is leuk dat twinmos te testen ook.
maarja genoeg offtopic ze weten dat onze scores eraan komen, suc6 iedereen.
Dat klinkt zeer goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer een betere score eruit geperst ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~kevins/pifastkevinohdie.jpg

Dit is trouwens nog op lucht + open kast + Ventilator :P , ik ben helaas nog steeds op me WC aan het w8ten :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: Instabiele test

[ Voor 127% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apa

apa

Zoals beloofd heb ik mijn systeem nog even ge-tweakt en gekeken naar wat ik eruit kon persen. Heb nog steeds niet met voltage gespeeld. Heb wel zowat alle services afgezet (maar dat helpt echt niet veel). Ik kom nu aan 77.94... Daarmee kom ik nu toch al 5 plaatsjes hoger :) Verdere oc is voor na mijn verlof...

FSB is 165 MHz en CPU 1975 MHz... De rest is hetzelfde gebleven.

Proof:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/apa/bench/PiFast2.jpg

Systeem:
Hier.

edit:
Kleine hertest

[ Voor 7% gewijzigd door apa op 29-08-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

*UPDATE
Netjes apa, en zoals beloofd ik ook mun betere score
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/czttwee/73.30klein.JPG

SPECS: AMD 2000+ T-bred A @ 1985Mhz 189x10.5
2x 256Mb Twinmos/Twinmos PC3200 2-2-3-8 DualChannel
ABIT NF7-s Rev. 2.0

Score: 73.30

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

primemaximuz schreef op 29 augustus 2003 @ 18:43:
*UPDATE
Netjes apa, en zoals beloofd ik ook mun betere score
[afbeelding]

SPECS: AMD 2000+ T-bred A @ 1985Mhz 189x10.5
2x 256Mb Twinmos/Twinmos PC3200 2-2-3-8 DualChannel
ABIT NF7-s Rev. 2.0

Score: 73.30

>:)
Kan jij geen 200fsb draaien?
Dan weet ik zeker dat dikke 2 seconde af gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nou, ik heb net m'n nieuwe videokaart. Hij lijkt met bios10 nu wel memtest stabiel te doen 2x op 220 x 10... op 9,5 loopt die vast. Op 10,5 gaat half om half. Ik kan niet stabiel memtesten op 225 of hoger. Tis echt een vaag bios. Ik ga zondag geil en twinmos/winbond erin testen, kijken of dat uitmaakt. Btw, beeld is zo wel beter dan een trio3d pci :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 19:28:
[...]

Kan jij geen 200fsb draaien?
Dan weet ik zeker dat dikke 2 seconde af gaat
Nee dat gaat echt niet, ik kan hem wel op 200x9.5 doen maar dan draai ik 1900 Mhz als ik mijn mem dan op 2-2-3-8 zet trekt hij dat nog wel, maar met dees beschreven setting scoor ik 74.04. Bij die 73.30 score had ik ook 74Mhz meer, dus maar ik ga nog eens verder zoeken naar betere settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

primemaximuz schreef op 29 August 2003 @ 20:19:
[...]

Nee dat gaat echt niet, ik kan hem wel op 200x9.5 doen maar dan draai ik 1900 Mhz als ik mijn mem dan op 2-2-3-8 zet trekt hij dat nog wel, maar met dees beschreven setting scoor ik 74.04. Bij die 73.30 score had ik ook 74Mhz meer, dus maar ik ga nog eens verder zoeken naar betere settings.
en kan je een fsb van 207 draaien.
Want dan heb je proc op 1966mhz lopen en je fsb is dan 207mhz :)
Moet denk wel lukken je bordje moet zeker over 200mhz gaan en die twinmos/twinmos kan zeker een fsb van 215 aan :)
Of heb je dit ook al geprobeert? anders weet ik niet meer hoe je met je huidige systeem een beter score krijgt :)
Good luck whit tweaking >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 22:39:
[...]

en kan je een fsb van 207 draaien.
Want dan heb je proc op 1966mhz lopen en je fsb is dan 207mhz :)
Moet denk wel lukken je bordje moet zeker over 200mhz gaan en die twinmos/twinmos kan zeker een fsb van 215 aan :)
Of heb je dit ook al geprobeert? anders weet ik niet meer hoe je met je huidige systeem een beter score krijgt :)
Good luck whit tweaking >:)
Iemand die @ GoT eigenlijk al een FSB van boven de 250 heeft neergezet?

offtopic:
with

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:29

Epsilon

pierre-oord schreef op 29 augustus 2003 @ 23:18:
[...]

offtopic:
with
om een AMD sync met een fatsoenlijke multiplier heb ik het nog niet gezien. Op p4 bordjes wel.

Ik ben op weg naar de 250mhz

Morgen ga ik ff mijn NF7-s ophalen op het postkantoor. Die ga ik dan onder handen nemen en dan deze &#^*% epox eruit gooien.

Dat wordt dus ff langs de lokale electro zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Screenshotje Mijn eerste poging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 29 augustus 2003 @ 23:18:
[...]

offtopic:
with
Nier met een Abit geloof ik. Wel met een Epox..DuronDude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 10:52:
[...]

Nier met een Abit geloof ik. Wel met een Epox..DuronDude.
Nou ik ben ook druk op weg naar de 250 op dit moment kan ik dan windows laden maar dan als hij de desktop laad is het over.
Heb nog wel een paar idtjes dus komt hopelijk wel goed :) ;)

Kleine preview ! ;)

http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/2500+0330.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 30-08-2003 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 30 August 2003 @ 11:39:
[...]

Nou ik ben ook druk op weg naar de 250 op dit moment kan ik dan windows laden maar dan als hij de desktop laad is het over.

Kleine preview ! ;)

Spammer :P Ik had em al gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 11:45:
[...]

Spammer :P Ik had em al gezien ;)
Waarom reageer je dan niet ?!? ;)

offtopic:
Its a dirty job but somebody has gotta do it :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

SmokeyTheBandit schreef op 30 augustus 2003 @ 11:39:
[...]

Kleine preview ! ;)

Jemig, :9~ kan leuk worden als die dan stabiel loopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een nieuw systeem (althans: CPU en Moederbord). :)

Ik had een Athlon XP 2000+ Palomino en dat is dezelfde geworden ( geruild met die van me zusje >:) ) met de Thoroughbred core. Aangezien mijn trouwe EPoX 8K3A de geest had gegeven, heb ik een andere moederbord gekocht (met enigzins de kijk op de toekomst). Dat is de EPoX 8RDA3+ (Ja, weer een EPoX! Super-trouwe beestjes!) geworden.

Ik heb nog niets overgeclockt, dus alles is standaard.

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/PiFast6.JPG

@ Fewture:
Moet ik nu...:
1- ... een nieuw systeem aanmelden onder dezelfde nick en het oude systeem laten staan?
2- ... de huidige scores weghalen en de specs wijzigen met de nieuwe scores?

(Signature 'Specs' is gewijzigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SmokeyTheBandit schreef op 30 August 2003 @ 11:46:
[...]

Waarom reageer je dan niet ?!? ;)

offtopic:
Its a dirty job but somebody has gotta do it :P 8)7
Had ik ff geen tijd voor. Maar zeer neetjes natuurlijk _/-\o_ Nu pifasten op die snelheid. :P
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 11:57:
Ik heb nu een nieuw systeem (althans: CPU en Moederbord). :)

Ik had een Athlon XP 2000+ Palomino en dat is dezelfde geworden ( geruild met die van me zusje >:) ) met de Thoroughbred core. Aangezien mijn trouwe EPoX 8K3A de geest had gegeven, heb ik een andere moederbord gekocht (met enigzins de kijk op de toekomst). Dat is de EPoX 8RDA3+ (Ja, weer een EPoX! Super-trouwe beestjes!) geworden.

Ik heb nog niets overgeclockt, dus alles is standaard.

[afbeelding]

@ Fewture:
Moet ik nu...:
1- ... een nieuw systeem aanmelden onder dezelfde nick en het oude systeem laten staan?
2- ... de huidige scores weghalen en de specs wijzigen met de nieuwe scores?

(Signature 'Specs' is gewijzigd)
Bewaar je oude score..die kan je straks misschien nog weer submitten. Voor nu moet je gewoon niks meer doen. Je score staat er en das genoeg. Alleen de snelste tijd telt nu.

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik heb mijne stabiel gekregen. Dus hij telt nu wel:
69.78sec met alle applicaties open.
screen:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/69.78.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/wcpuid2205mhz.JPG

EDIT: even terug gepifast en hij doet het maar niet stabiel meer. Mja deze telt toch al mee :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Nou ikheb dus die mod van 200 mhz naar 166 gezet, maar precies dezelfde problemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 30 augustus 2003 @ 19:50:
Nou ikheb dus die mod van 200 mhz naar 166 gezet, maar precies dezelfde problemen :(
Pierre dit is een wedstrijd topic.. Je heb ook al in het Abit draadje gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De site is weer bijgewerkt :)

Edit:

Dubbel dus |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 20:32:
De site is weer bijgewerkt :)

Edit:

Dubbel dus |:(
En dit is een nieuw bericht en geen edit 8)7 ;)

Ik postte hier ook omdat ik het er hier ook over heb gehad, en niet iedereen standaard het abit topic checkt lijkt me zo. Ik kijk ook niet een p4 oc topic, gek he? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 30 August 2003 @ 23:53:
[...]

En dit is een nieuw bericht en geen edit 8)7 ;)

Ik postte hier ook omdat ik het er hier ook over heb gehad, en niet iedereen standaard het abit topic checkt lijkt me zo. Ik kijk ook niet een p4 oc topic, gek he? :X
Succes verder :Z Je hebt het nodig zie ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 12:06:
[...]

Ja, dat had ik gezien smokey :D maar voor de mensen die bv een t'bred hebben op lucht.. (ikke dus) die graag willen zien wie er ook met een t'bred op lucht nog voor hen staan. Ik dacht dat dat nog ging komen
en ik dacht dat dat ging komen.

hmm krijg die zin niet helemaal lekker lopende.. maar jullie snappen em wel lijkt me :)
ik ben voorlopig snelste tbred op lucht: 57.28 sec.
Heb je nog effe werk aan om die te verbeteren zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb weer een stabiele score erbij. Zelfde mhz 3sec sneller >:)
screen: Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/lumminsky/66.41.JPG
Dit is met de aplicaties open op 2205mhz zie mijn vorige post naar screen van wcpuid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 04:17:
[...]

ik ben voorlopig snelste tbred op lucht: 57.28 sec.
Heb je nog effe werk aan om die te verbeteren zo te zien :)
Ik vrees inderdaad dat ik daar niet ga komen zonder veranderingen. Maar de 21ste komt weer flink geld binnen van mijn zomerbaantje dus dan kan ik nieuw mem/slk 900u kopen dus dan kunnen we nog even proberen. Misschien dat ik dan nog wat verder kom.
(Nieuwe proc is ook geen gek idee dit is nl een DLTC 0308 spmw. Niet bepaald een overclocker, maar pakt wel 1.95V. Het moet dan een barton worden dus dan kan ik niet van jou winnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes! Onder de 57 seconden. Nu ben ik niet enkel beste Tbred op lucht maar ik versla ook alle Tbreds op water. :Y)

Zelfde config, enkel een fsb'tje hoger
xp2100@ 222x11.5
vcore 2.1V
vdd 1.9V
vmem 2.9V

resultaat: 56,89 Sec! :o

screenie:

Afbeeldingslocatie: http://kaine.studentenweb.org/pifast56.89.JPG
klikbaar

Spijtig dat men mem geen hogere fsb's haalt.

Pierre, je hebt werk te doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers even jullie aandacht:

Vinden jullie het een id om het pifast concept te kopieren naar een 3DMark contest? Verder hebben we nog wat ideetjes voor de (nieuwe, jaja) pifast site.

Thorry is nu mede organisator. We zitten te denken om over te stappen op een nieuwe versie van pifast. Ten eerste onderscheiden we ons dan van de wedstrijd van hexus.net waar ik persoonlijk wel blij mee ben. Ten tweede is het volgens mij zo dat de nieuwe pifast ook SMP en HT ondersteunt en dat maakt het wat leuker.

Iemand een mening over deze punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 14:27:

Vinden jullie het een id om het pifast concept te kopieren naar een 3DMark contest? Verder hebben we nog wat ideetjes voor de (nieuwe, jaja) pifast site.

Thorry is nu mede organisator. We zitten te denken om over te stappen op een nieuwe versie van pifast. Ten eerste onderscheiden we ons dan van de wedstrijd van hexus.net waar ik persoonlijk wel blij mee ben. Ten tweede is het volgens mij zo dat de nieuwe pifast ook SMP en HT ondersteunt en dat maakt het wat leuker.

Ik ben het volledig met je eens. Als je er de moeite voor wilt nemen, zou dat heel mooi zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 3d mark contest lijkt mij veel leuker dan deze Pifast contest.

Dus ik ben zeker voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Nieuwe versie van Pifast zou jammer zijn. De versie 4.1 wordt voornamelijk gebruikt, omdat daar de verschillen tussen een AMD systeem en een Intel systeem minimaal zijn. Omdat versie 4.3 meer is geoptimaliseerd voor Intel zijn de AMD systemen in 't nadeel. http://www.xtremesystems....?postid=205838#post205838.

Op zich zou 't wel leuk zijn om een andere contest te organiseren, zoals bijvoorbeeld 3D Mark, of PC mark, superPi of wat dan ook. Deze ga ik toch winnen in het watergekoelde segment ;) :+

Edit:
Niet dat ik bang ben voor m'n plaatsje of zo, m'n tijd zal vast en zeker wel een keer sneuvelen, tenminste dat hoop ik voor jullie :P

Een nadeeltje van 3D mark is dat dit erg veel videokaart gerelateerd is, vandaar dat ik eerder zou pleiten voor PcMark, maar ik dacht dat daar ook weel grotere verschillen te zien zouden zijn tussen een AMD en Intel, qua geheugen prestaties en waardering. Misschien is dit ook nog wel iets: http://www.xtremesystems....?postid=210388#post210388

[ Voor 34% gewijzigd door YoupY op 31-08-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het voordeel dat wij hebben met een 3DMark contest is dat we op VGA kaart kunnen sorteren bijv.. of OC'ed of niet, of op CPU, of op chipset.. you name it... Daarnaast is faken niet te doen omdat we de url's van madonion gebruiken ;)
YoupY schreef op 31 August 2003 @ 14:34:
Nieuwe versie van Pifast zou jammer zijn. De versie 4.1 wordt voornamelijk gebruikt, omdat daar de verschillen tussen een AMD systeem en een Intel systeem minimaal zijn. Omdat versie 4.3 meer is geoptimaliseerd voor Intel zijn de AMD systemen in 't nadeel. http://www.xtremesystems....?postid=205838#post205838

Op zich zou 't wel leuk zijn om een andere contest te organiseren, zoals bijvoorbeeld 3D Mark, of PC mark, superPi of wat dan ook. Deze ga ik toch winnen in het watergekoelde segment ;) :+
Das een goed punt.. maar wij hebben klasses.. Dat intels dan sneller zijn geeft niet. Die douwen we gewoon in een Intel klasse :P

Edit:

Als de nieuwe pifast dual support heeft dan gaan die ook smerig hard natuurlijk.. Maar is dat erg? Ik denk het niet :)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 09:14

Blord

Hello Kitty !

YoupY schreef op 31 August 2003 @ 14:34:
Nieuwe versie van Pifast zou jammer zijn. De versie 4.1 wordt voornamelijk gebruikt, omdat daar de verschillen tussen een AMD systeem en een Intel systeem minimaal zijn. Omdat versie 4.3 meer is geoptimaliseerd voor Intel zijn de AMD systemen in 't nadeel. http://www.xtremesystems....?postid=205838#post205838

Je kunt het ook andersom redeneren. De versie 4.1 houd de voet op de rem voor Intel cpu, terwijl het toch sneller kan gaan in versie 4.3. Ik neem toch aan dat de laatste versie de maximale uit de 2 verschillende cpu's haalt. En als dan blijkt dat Intel relatief sneller is dan AMD, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blord schreef op 31 augustus 2003 @ 14:39:
[...]

Je kunt het ook andersom redeneren. De versie 4.1 houd de voet op de rem voor Intel cpu, terwijl het toch sneller kan gaan in versie 4.3. Ik neem toch aan dat de laatste versie de maximale uit de 2 verschillende cpu's haalt. En als dan blijkt dat Intel relatief sneller is dan AMD, so be it.
Ja vind ik ook. En we hebben klasses dus wat maakt het uit? Tuurlijk blijft er ook een algemene lijst waar alles instaat. Waar het om gaat is de competitie met je buurman en die blijft gewoon bestaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook vóór echter zou ik naast die hoofdlijst ook graag een lijstje zien van de verschillende proc/vga/mem Misschien dat je zelf kan aangeven waarop je wil sorteren? bv AMD@water oid. Ben niet handig met de pc dus ik weet niet of dat moeilijk is. Maar zou wel een idee zijn denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 14:52:
Ik ben ook vóór echter zou ik naast die hoofdlijst ook graag een lijstje zien van de verschillende proc/vga/mem Misschien dat je zelf kan aangeven waarop je wil sorteren? bv AMD@water oid. Ben niet handig met de pc dus ik weet niet of dat moeilijk is. Maar zou wel een idee zijn denk ik!
Dat is al in de maak ;)

De nieuwe pifast ondersteunt geen dual systemen zie ik net...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52

Exigence

dnkroz

Ik zou ook voor een 3Dmark contest zijn.
Wel kopieren he, dus PiFast Challenge moet blijven bestaan!
Wordt er dan voor alle versies gestreden? Dus de snelste intel bij 03 en de snelste intel bij 2001 ect.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Tof idee, suc 6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 09:09
ik vind het ook een goed id zolang je deze scores ook behoud en ook eventueel in klasses indeeld (dan ben ik namenlijk de nr.2 of 3 op air van de amd'tjes :P en 5 of 6 overall op air)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3dmark contest is wel cool om te doen :9
Maar dan moet je wel de score sorteren op klasse videokaarten.
dus op low end, mid range, high end videokaarten :)
Dan kan het een leuke wedstrijd worden en die eerlijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
erik9287nl schreef op 31 August 2003 @ 15:06:
Ik zou ook voor een 3Dmark contest zijn.
Wel kopieren he, dus PiFast Challenge moet blijven bestaan!
Wordt er dan voor alle versies gestreden? Dus de snelste intel bij 03 en de snelste intel bij 2001 ect.?
Ja, het is een kleine moeite om beide te doen.. :) Als we toch bezig zijn dan kan 03 er wel bij.
Tnx ;) Jullie moeten wel flink meedoen enzo en flink tweaken natuurlijk. Anders kunnen we beide sites wel opdoeken..
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 15:49:
[...]

3dmark contest is wel cool om te doen :9
Maar dan moet je wel de score sorteren op klasse videokaarten.
dus op low end, mid range, high end videokaarten :)
Dan kan het een leuke wedstrijd worden en die eerlijk is :)
De hele 3dmark site is nog fictie. Klasses komen er uiteraard in.

Ondertussen is de nieuwe host een feit!!! Hij staat in de USA en word mogelijk gemaakt door alle eigenaren van de bak (crew leden van GoT/T.net) en in het bijzonder Cutebritney en ACM.

ACM heeft ons voorzien van de nodige domeinen _/-\o_

http://contest.tweakers.net (hoofdsite = leeg)
http://pifast.tweakers.net (subsite = actief)
http://3dmark.tweakers.net (subsite = leeg)

De pifast site is dus te zien op http://pifast.tweakers.net 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu ff mijn score updaten :P

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.prijt/pifast3.JPG

Dit is denk bijna de maximaale score wat ik met deze setup kan halen :)
En al zeg ik het zelf ben erg teverden over deze score 8)
Op naar de 64Sec >:)

Owja mem timings zijn nu 11-3-2-2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 15:55:
[...]
De hele 3dmark site is nog fictie. Klasses komen er uiteraard in.

Ondertussen is de nieuwe host een feit!!! Hij staat in de USA en word mogelijk gemaakt door alle eigenaren van de bak (crew leden van GoT/T.net) en in het bijzonder Cutebritney en ACM.

ACM heeft ons voorzien van de nodige domeinen _/-\o_

http://contest.tweakers.net (hoofdsite = leeg)
http://pifast.tweakers.net (subsite = actief)
http://3dmark.tweakers.net (subsite = leeg)

De pifast site is dus te zien op http://pifast.tweakers.net 8)
Netjes Fewture 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

count me in, ik heb ook leuke scores *kuch*
zal van de week me mobootje en mem eens wat verder onder hun kont schoppen

http://members.rott.chello.nl/mstuurman/pifast.JPG

http://members.rott.chello.nl/mstuurman/wcpuid.JPG

nu is het compleet, zo beter dan :Y)

of moet het zonodig op 1 scherm staan :?
ja dus |:(

komt nog wel, zal morgen ff kijken als het echt nodig is.
geloof dat ik niet de enige ben als ik dit topic zo doorlees

[ Voor 47% gewijzigd door Paulus0013 op 01-09-2003 01:00 . Reden: cpuid ontbrak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 14:34:
Het voordeel dat wij hebben met een 3DMark contest is dat we op VGA kaart kunnen sorteren bijv.. of OC'ed of niet, of op CPU, of op chipset.. you name it... Daarnaast is faken niet te doen omdat we de url's van madonion gebruiken ;)

[...]

Das een goed punt.. maar wij hebben klasses.. Dat intels dan sneller zijn geeft niet. Die douwen we gewoon in een Intel klasse :P

Edit:

Als de nieuwe pifast dual support heeft dan gaan die ook smerig hard natuurlijk.. Maar is dat erg? Ik denk het niet :)
Wordt er ook gesorteerd op type grafische kaart? Zoals Radeon 9700 en de PRO of de hele radeon reeks (9000-9800)?

[ Voor 6% gewijzigd door pisart op 31-08-2003 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Hoe maak ik van die opsommingstekentjes zoals Fewture die gebruikt in de startpost van dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
offtopic:
[list][*]Item1 [*] Item2 [/list]
Dit staat ook in de FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 31 August 2003 @ 19:52:
[...]

Wordt er ook gesorteerd op type grafische kaart? Zoals Radeon 9700 en de PRO of de hele radeon reeks (9000-9800)?
Zoals gezegt, de 3DMark site is nog fictie. Eerst maar eens ff de nieuwe Pifast site goed krijgen dan zien we wel weer verder. Maar alle input is natuurlijk welkom.

Sortering zal gelijk zijn zoals bij de nieuwe pifast site en jullie weten nog lekker niet hoe die eruit ziet :p

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoupY schreef op 31 August 2003 @ 20:02:
offtopic:
[list][*]Item1 [*] Item2 [/list]
Dit staat ook in de FAQ
offtopic:
Oke, bedankt. Maar waar in de FAQ staat dat als ik vragen mag? Ik heb overal gezocht, maar schijnbaar op de verkeerde plaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33

mrb

Na een tweak bui :

Afbeeldingslocatie: http://mrb.kicks-ass.net/tweakers/pichallenge/wcp1700@2525.JPG
Afbeeldingslocatie: http://mrb.kicks-ass.net/tweakers/pichallenge/1700@2525.JPG

Moet beter kunnen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nou ik heb me score ook verbeterd namelijk 49.61 sec met een veel snellere FSB als eerst maar op de een of andere manier kan ik me geplaatste score maar niet echt veel verbeteren :P ;)

Zoals altijd geef ik niet op en moet en zal de 3e plaats krijgen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me wist ff niet wat te doen

en dan doen we ff Pifast

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/carnage/pics/pifast.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Paulus0013 schreef op 31 augustus 2003 @ 19:05:
count me in, ik heb ook leuke scores *kuch*
zal van de week me mobootje en mem eens wat verder onder hun kont schoppen

http://members.rott.chello.nl/mstuurman/pifast.JPG
Lees de startpost ff ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Hier me bijdrage voor de AMD fans onder ons :) ;) >:)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/pjm.honselaar/49.61.JPG

Me cpu draaide toen op 11.5 x 246 3-2-2-2 @ 2.12V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

SmokeyTheBandit schreef op 31 August 2003 @ 22:36:
Hier me bijdrage voor de AMD fans onder ons :) ;) >:)

[afbeelding]

Me cpu draaide toen op 11.5 x 246 3-2-2-2 @ 2.12V
en die 255 251fsb dan ? :P

[ Voor 5% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-08-2003 22:39 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Tutti-frutti schreef op 31 August 2003 @ 22:38:
[...]

en die 255 251fsb dan ? :P
Nog niet op kunnen pifasten :P ;) wel windows draaien ghehehe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrb schreef op 31 August 2003 @ 21:58:
Na een tweak bui :

...

Moet beter kunnen B)
multi omlaag, fsb omhoog en je komt al een stuk verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:33

mrb

:), hoe heb je je mem zo hoog kunnen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

mrb schreef op 31 August 2003 @ 22:58:
:), hoe heb je je mem zo hoog kunnen krijgen?
Solderen ;) :D >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een update >:):

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.oostrom5/pifast/screenie006.jpg
The Doctor schreef op 26 August 2003 @ 00:20:
[afbeelding]

Specs:

- 2500+ @ 2535MHz (2,22v)
- Abit NF7-S (D10)
- 512MB Twinmos/PSC @ 440MHz

Bring it on Alphablend >:)
Nu jij weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 23:41:
Weer een update >:):

[afbeelding]

[...]

Nu jij weer ;)
Nice desktop >:) kan je de volgende keer bijda venstertjes aan de onderkant zetten ;) :P
Ah ja nice score trouwens ook. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 21:24:
[...]

Zoals gezegt, de 3DMark site is nog fictie. Eerst maar eens ff de nieuwe Pifast site goed krijgen dan zien we wel weer verder. Maar alle input is natuurlijk welkom.

Sortering zal gelijk zijn zoals bij de nieuwe pifast site en jullie weten nog lekker niet hoe die eruit ziet :p
Krijgen we geen kleine preview? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 01 September 2003 @ 10:02:
[...]

Krijgen we geen kleine preview? :p
Mwahahaha, wat denk je zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes nu dik onder de 64sec 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~h.prijt/pifast12.JPG

Nog steed de zelfde spec als eerst :)
Maar heb nu wel een andere bios erin geflasht en dat heeft aardig mijn score kunnen verbeteren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Helpt SP1 trouwens positief mee in je score of niet ..... ?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 01 September 2003 @ 11:51:
Helpt SP1 trouwens positief mee in je score of niet ..... ?!?
Bij mij werkt het in iedergeval negatief :)
Dus mischien ook bij jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 01 september 2003 @ 11:53:
[...]

Bij mij werkt het in iedergeval negatief :)
Dus mischien ook bij jou :)
Ah ik weet dat 3D mark er een beetje op achteruitgaat maarja misschien reken vermogen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmokeyTheBandit schreef op 01 September 2003 @ 11:54:
[...]

Ah ik weet dat 3D mark er een beetje op achteruitgaat maarja misschien reken vermogen ....
Met pifast scheelt het ook :)
het scheelde bij mij bijna een seconde 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/hgm.huntink/tweakers/kees/Pi_Fast.JPG

zo.. hier is de mijne :D
ik hoop dat 50 seconde snel genoeg is :P
en ik hoop dat ik m zo snel mogelijk in de lijst zie :D

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 12:05 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.