Kijk hier maar eens: http://www.canoneos.com/digitalrebel/
En in het Canon SLR forum op www.dpreview.com
Kijk hier maar eens: http://www.canoneos.com/digitalrebel/
Verwijderd
Josa70 ...kijk zelf eerst eens naar de edit tijd van BMW rijder...Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 19:52:
[...]
De foto haven vissersboot 20 Aug 2003 08:02 reactie van jouw 08:27 met topic regel????
Reactie op "(...beetje flauw om te doen alsof het er al stond vind ik...)". Kijk naar tijdstip BMW 518 Rijder en reactie van jou LOST?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 20:50 ]
DOF is Depth of Field wat zoiets inhoud als de scherpte-diepte. Vooral bij een macro zie je heel sterk dat het punt wat is scherpgesteld scherp is en dat het daarvoorbij snel onscherper wordt. Dit effect zorgt ervoor dat een onderwerp heel duidelijk uit de foto springtVerwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 19:05:
[...]
Vraagje smartdodo wat is "Vooral de DOF van de krab is mooi".
De naam had vanmij ook iets kleiner gekund.
Verwijderd
DOF kun je variëren door je diafragma te variëren, daar kun je met je a60/a70 lekker meer experimenteren!SmartDoDo schreef op 20 August 2003 @ 21:50:
[...]
DOF is Depth of Field wat zoiets inhoud als de scherpte-diepte. Vooral bij een macro zie je heel sterk dat het punt wat is scherpgesteld scherp is en dat het daarvoorbij snel onscherper wordt. Dit effect zorgt ervoor dat een onderwerp heel duidelijk uit de foto springt
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:51:
[...]
offtopic:
SmartDoDo waar is de lievde dan? what happened??
[ Voor 11% gewijzigd door SmartDoDo op 21-08-2003 00:46 . Reden: Aha, het muntje is gevallen :P ]
Hele stomme vraagcilo schreef op 21 August 2003 @ 12:22:
even een vraagje, er wordt regelmatig gesproken over SLR of DSLR
waar staat dit voor en wat betekent het (evt. vergelijk met A60-70)
misschien vinden jullie het een stomme vraag maar wil het graag weten
Verwijderd
ik kan me niet voorstellen dat niemand dit weet, kdenk dat erover heen gelezen isshameblaster schreef op 20 augustus 2003 @ 18:53:
Ik heb ook een vraag als ik een foto in tv of m mode wil gaan maken met een sluiter tijd van 1/2000e sec. worden de foto's altijd donker:( ook als ik buiten ben ik heb al is met de diafragma waardes lopen kl*ten maar dat hielp ook niet. Moet ik de flits aanzetten ofzo om een andere diafragma waarde te krijgen???
Cons:::BB4E
Wellicht selectief negerenshameblaster schreef op 21 August 2003 @ 14:52:
[...]
ik kan me niet voorstellen dat niemand dit weet, kdenk dat erover heen gelezen is
Wat valt er te registreren dan? Ik heb iig niet geregistreerdVerwijderd schreef op 21 August 2003 @ 14:34:
Ik weet niet of het hier al langs is gekomen, maar het registratienummer werkt niet. Iig niet Bij canon Nederland. Volgens mij is het een Amerikaans registratienummer, maar is het mogelijk de camera dan in de VS te registreren ??
Er Komt in de tv mode op 1/2000e bij diafragma f=4.5 in het rood aangegevenSmartDoDo schreef op 21 August 2003 @ 14:56:
[...]
Wellicht selectief negeren![]()
Heb je er al eens op gelet of de foto dan niet onderbelicht wordt? Dat geeft de camera aan dmv een rood cijfer (ik geloof in de linker bovenhoek). Je kunt dan het diafragma aanpassen wat je wilt, als de camera geen passend diafragma heeft voor een goed belichte foto dan zal hij alsnog onderbelicht worden.
In M mode moet je er ook voor zorgen dat sluitertijd en diafragma overeenkomen voor een goed belichte foto. Voordeel van M mode is dat je bewust onder- of overbelichten kunt.
Mijn camera is momenteel een tochtje Zwitserland aan het maken samen met mijn oudersshameblaster schreef op 21 August 2003 @ 15:00:
[...]
Er Komt in de tv mode op 1/2000e bij diafragma f=4.5 in het rood aangegeven
Verwijderd
Welke registratie bedoel je? De productregistratie op de powershotsite? http://www.powershot.com/...tion/index.html?model=A60 of de registratie voor de Online Image gateway (100 MB online fotoruimte) http://www.cig.canon-europe.com/user/login.html?locale=en_NL?Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 14:34:
Ik weet niet of het hier al langs is gekomen, maar het registratienummer werkt niet. Iig niet Bij canon Nederland. Volgens mij is het een Amerikaans registratienummer, maar is het mogelijk de camera dan in de VS te registreren ??
Buiten lukt het wel maar binnen..SmartDoDo schreef op 21 August 2003 @ 15:03:
[...]
Mijn camera is momenteel een tochtje Zwitserland aan het maken samen met mijn oudersdus ik kan het hier niet uittesten
Kijk eens wat er geberut als je de sluitertijd naar beneden draait. Op een gegeven moment moet je een verandering zien in het diafragma. Waarschijnlijk zal hij ook niet meer rood aangegeven staan dan. 1/2000e is trouwens meer iets voor heel erg zonnig weer.Wat is eigenlijk de reden dat je op zo'n korte sluitertijd wilt schieten?
1/2000 is gewoon heel erg kort, dan krijg je (wel of net niet) onderbelichte foto's als je met heel erg fel licht fotografeert. Binnen is die sluitertijd onmogelijk, er is gewoon veel te weinig licht.shameblaster schreef op 21 August 2003 @ 15:44:
[...]
Buiten lukt het wel maar binnen..
De reden ik had niks te doen en toen ging ik weer is met de instellingen rommelen en toen kwam ik erachter dat het me niet lukte.
Buiten worden ze ook nog wel wat aan de donkere kant maarja paintshop doet wonderen
Verwijderd
ow ok bedankt, dat zal ik zeker eens doen !!Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 15:37:
[...]
Welke registratie bedoel je? De productregistratie op de powershotsite? http://www.powershot.com/...tion/index.html?model=A60 of de registratie voor de Online Image gateway (100 MB online fotoruimte) http://www.cig.canon-europe.com/user/login.html?locale=en_NL?
De productregistratie van de powershotsite is alleen mogelijk in Amerika (staat er bij). De registratie voor het online-fotoalbum moet echter gewoon mogelijk zijn. Weet alleen niet of daar ook wordt gechecked of je een Nederlands serienummer hebt. Mijn registratie werkte gewoon, maar heb mijn cam ook in NL gekocht (met NL handleiding) Misschien dat de mensen die de cam in bv. Duitsland hebben gekocht hier iets over kunnen zeggen?
En bedankt!shameblaster schreef op 21 augustus 2003 @ 14:52:
[...]
ik kan me niet voorstellen dat niemand dit weet, kdenk dat erover heen gelezen is
Bij zeer korte sluitertijden zijn niet alle diafragme waardes mogelijk. Dit komt doordat de sluiter en het diafragma van hetzelfde mechanisme gebruikmaken: gedurende de gegeven sluitertijd gaat het diafragma open tot de opgegeven waarde. Dit mechanisme is te traag om in 1/2000 seconde tot een diafragma van f2.8 te krijgen. Je kunt bij 1/2000 seconde niet wijder komen dan F4.5 (uitgezoomd) tot F8.0 (telefoto). Zie onderaan pagina 5 van de dpreview-review voor meer informatie.shameblaster schreef op 20 August 2003 @ 18:53:
Ik heb ook een vraag als ik een foto in tv of m mode wil gaan maken met een sluiter tijd van 1/2000e sec. worden de foto's altijd donker:( ook als ik buiten ben ik heb al is met de diafragma waardes lopen kl*ten maar dat hielp ook niet. Moet ik de flits aanzetten ofzo om een andere diafragma waarde te krijgen???
Oh srry over heen gelezen ik zat namelijk op een reply te letten
Verwijderd
Ik heb een Duitse camera in Nederland gekocht en kon hem gewoon registeren bij Canon online.
[This space is for rent]
In de praktijk is het traploos. Hoewel het voor kan komen dat je even moet in-uit-inzoomen voor je precies hebt wat je wilt aan compositie.PoweRoy schreef op 22 augustus 2003 @ 13:45:
ik wilde graag de a70 maar moeders wilt 1 met traploze zoom. heeft ie dit(hopelijk wel
)
neuj zo eentje waar je bv de knop inhoud en dan steeds verder inzoomdSmartDoDo schreef op 22 August 2003 @ 14:03:
[...]
In de praktijk is het traploos. Hoewel het voor kan komen dat je even moet in-uit-inzoomen voor je precies hebt wat je wilt aan compositie.
Of bedoelt je moeder traploos als in: zelf handmatig scherpstellen door aan de lens te draaien (lees objectief op een SLR)?Want dat laatste is een stuk preciezer.
[This space is for rent]
Verwijderd
De zoom werkt met 7 stappen, in de praktijk heb je daar geen last van.........PoweRoy schreef op 22 August 2003 @ 13:45:
ben pas op vakantie geweest met de camera van mijn ouders. canon uit '88hij werkte nog perfect maar nu is hij kapot en niet meer te repareren. nu komt mijn wens eindelijk uit, eindelijk een digitale camera
ik wilde graag de a70 maar moeders wilt 1 met traploze zoom. heeft ie dit
(hopelijk wel
)
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Verwijderd
Zelfde geld ? Een A70 dus voor 270-290 ongeveer ? Waar ?wdekreij schreef op 22 August 2003 @ 17:03:
[...] a60, terwijl je op een ander plek voor hetzelfde geld de a70 koopt..
nogal raar vind ik
nee precies andersomVerwijderd schreef op 22 August 2003 @ 17:16:
[...]
Zelfde geld ? Een A70 dus voor 270-290 ongeveer ? Waar ?
[ Voor 64% gewijzigd door wdekreij op 22-08-2003 19:10 ]
Probeer hem nu nog eens te fotograferen maar dan vanuit een lager standpunt. Dan lijkt hij een stuk groter. Ik zou ook een andere achtergrond kiezen.Wout schreef op 22 August 2003 @ 19:15:
Zie hier, mijn eerste macro ooit, en nee, ik heb expres geen bloem gedaan
[afbeelding]
Verwijderd
Uhm, is dat eendje nou zo klein, of is dit helemaal geen macro??Wout schreef op 22 August 2003 @ 19:15:
Zie hier, mijn eerste macro ooit, en nee, ik heb expres geen bloem gedaan
[afbeelding]
Eendje is 10cm lang oid.Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 19:36:
[...]
Uhm, is dat eendje nou zo klein, of is dit helemaal geen macro??
Verwijderd
Bij mij kwam de E18 error na een 3tal dagen in gebruik geweest te zijn,Wout schreef op 22 August 2003 @ 16:11:
Dingen als een lens die niet goed sluit, en E18 errors, hadden jullie die bij aankoop of kwam dat later?
Ik neem aan dat de camera vakbekwaam gerepareerd wordt! Je moest eens weten hoeveel producten tijdens de productie al beschadigen of buiten tolleranties vallen, opgelapt worden en als nieuw verkocht...Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 01:02:
[...]
Bij mij kwam de E18 error na een 3tal dagen in gebruik geweest te zijn,
toegegeven, de cam had een zeer lichte tik gehad (mijn Hp cam had al veel meer meegemaakt zonder problemen)
Btw: In megapool te weten gekomen dat cams die direct vervangen worden (defect voor 7dagen na aankoop) gewoon terug gaan voor garantie en dan weer verkocht worden, leuk he, zo'n €300+ camera kopen die dan blijkt door iemand anders gebruikt te zijn en zelfs al eens stuk is geweest
Verwijderd
Ik heb zelf ook een setje van 1800 en 2100 gp en doen het goed is er misschien en batterij kapot?Wout schreef op 23 August 2003 @ 11:50:
Ik heb een raar probleempje. Ik heb bij m'n A70 een Lader + 2000maH batterijen gekocht (1 set). Nu hebben die dingen vannacht in de oplader gezeten en ik wilde ze in de cam doen, maar als ik hem aan zet, zegt ie 'Change battery pack'
Een setje 1800mAh die ik erin opgeladen heb werkt wel goed.
Als het goed is wordt hier ook iets over gezegd in de topicstartWout schreef op 23 August 2003 @ 11:50:
Ik heb een raar probleempje.
..., maar als ik hem aan zet, zegt ie 'Change battery pack'
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Das een stuk minderSgtStrider schreef op 23 August 2003 @ 21:47:
Even een kleine bijdrage aan dit topic.
Foutmelding E25 : Elektrisch circuit defect (heb het aan den lijve ondervonden)
Als het goed is kunnen alle CF kaartjes gebruikt worden zolang het een type I is. Type I CF kaarten van 1GB bestaan iig dus dat zou zomaar kunnen werkenOm teleurstelling te voorkomen vraag ik mij af of dit echt zo is, en het niet toevallig CF type 2 is ?
En hoe zit het met andere 1024 Mb kaartjes ?
Alvast bedankt voor de hulp
Dat zie ik niet en dat zei ik ook nietwdekreij schreef op 23 August 2003 @ 22:00:
waar zie je precies of het type I of II is?
Ik zij ook niet dat jij dat zijSmartDoDo schreef op 23 August 2003 @ 22:09:
[...]
Dat zie ik niet en dat zei ik ook nietIk zei wel, dat er type I CF geheugen bestaat van 1 GB
Kijk bijvoorbeeld maar eens bij www.interngeheugen.com naar een aantal typen CF geheugen.
Er zijn wel eens problemen gemeld met een kaart die niet werkte. Dat heb ik zelf ook ondervonden. Uiteindelijk blijkt dat puur toeval (en een exemplarische fout) te zijn. Je kan er vanuit gaan dat wanneer het een CF-I kaart betreft, hij te gebruiken is met de A60/A70. Kingston, Apacer, Transcend, Dane-Elec, Toshiba en de hele reut werken gewoon met de camera. Zo niet, dan is het eenvoudig retour sturen van het geheugenwdekreij schreef op 23 augustus 2003 @ 22:24:
[...]
Ik zij ook niet dat jij dat zijZijn over het algemeen alle 128/256 mb kaarten wel compatible met de A60?
Ik heb ze even getest, en er is dus een batterij kapotVerwijderd schreef op 23 August 2003 @ 13:47:
[...]
Ik heb zelf ook een setje van 1800 en 2100 gp en doen het goed is er misschien en batterij kapot?![]()
Probeer de batterijen apart in een lamp of zoiets of met een tester ik heb het vermoeden dat 1 batterij kapot is.
Voor zover ik in de toekomst kan kijkenShaggy_NL schreef op 23 August 2003 @ 23:14:
Coole foto's Knox. Ze bevallen me wel...
Maar weet ook iemand of deze topic later wordt uitgebreid naar: Het Canon A60/A70/A80 ervaringen topic? Of loop ik nu op de fijten vooruit?
Conform de topicregels, heb je de foto's nog bewerkt iod?Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 23:09:
Ok hier mijn bijdrage op vakantie in Mallorca (Canon A60):
Ow-kay, that one didn't work. Kan je nog een linkje geven?
[ Voor 7% gewijzigd door Shaggy_NL op 23-08-2003 23:31 ]
volgens mij steekt ie zn middelvinger op
Het belangrijkste verschil is het formaat: een type II kaart is dikker (tot maximaal het dubbele van een type I).wdekreij schreef op 23 August 2003 @ 22:00:
waar zie je precies of het type I of II is?
Verwijderd
Welkom @ GoTVerwijderd schreef op 24 August 2003 @ 12:14:
Mijn eerste bericht hier, het spijt me als ik iets fout heb gedaan.
...
Maar de garantie kan 6 weken duren.... Nog 25 dagen .....
RikRat
Vooral de 1e panoramafoto vindt ik erg geslaagd. Wat je camera betreft, heel vervelend en volgens mij ben je de eerste die een niet werkende flitser meld.Geboortedatum: Friday 11 July 2003
[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-08-2003 16:38 ]
Verwijderd
thnx, maar andere extensies gaat niet he ? (dan maar renamenVerwijderd schreef op 24 August 2003 @ 17:24:
Met het Zoombrowser Ex programma kan je foto's via de camera op je cf-kaart zetten, gewoon JPG-plaatjes ook dus.
Verwijderd
zijn er ook mensen die dit niet hebbenVerwijderd schreef op 24 August 2003 @ 17:32:
Zien hier meer mensen met een A70 die rode ogen krijgen terwijl de optie Rode ogen aan staat?
Aanschouw de mooie startpost eens en je zult zien dat dit als een voorkomend probleem staat vermeldVerwijderd schreef op 24 August 2003 @ 17:32:
Zien hier meer mensen met een A70 die rode ogen krijgen terwijl de optie Rode ogen aan staat?
Verwijderd
Wordt het topic binnenkort dan al gesloten?Magic666 schreef op 24 August 2003 @ 17:38:
Voor dat dit topic gesloten wordt nog ff een macro van mij:
[afbeelding]
Verwijderd
gaat voorlopig niet dicht denk ikMagic666 schreef op 24 August 2003 @ 17:38:
Voor dat dit topic gesloten wordt nog ff een macro van mij:
[afbeelding]
De flights hebben flink wat te verduren......![]()
Hier de instellingen:
1x sharpen met Irfanview.
Verwijderd
Voor wat betreft de "1x sharpen met Irfanview" een vraag:
Doet startpost een belletje rinkelen?wdekreij schreef op 24 August 2003 @ 23:15:
Op progress.nl staan 24 x en 40 x flashcards, als ik die 40 x kies, slaat ie de foto's dan ook sneller op, zodat ik sneller achter elkaar foto's kan nemen?
Sorry.. had hem net wel snel doorgenomen, maar blijkbaar toch iets te snelSmartDoDo schreef op 24 augustus 2003 @ 23:21:
[...]
Doet startpost een belletje rinkelen?Bij mij in ieder geval wel
Check de FAQ aldaar eens.
[ Voor 3% gewijzigd door wdekreij op 25-08-2003 07:51 ]
Verwijderd
Toen ik hem kocht (30-05-2003) was de prijs verlaagd van 349 naar 315. Ik kreeg hem echter voor 299 ivm laagste prijs garantie. Maar 315 was toen de geldende prijs... (en ik heb je vraag idd al eerder gezien...)wdekreij schreef op 25 August 2003 @ 07:50:
[...]weet iemand misschien hoe duur de Canon A60 bij de BCC is? Telefoon nemen ze niet op, en ik woon dus absoluut niet in de buurt
offtopic:
Ik d8 dat ik dit al eerder had gepost maar blijkbaar toch niet
Je weet zeker niet of ze progress ook mee laten tellen met de laagste prijs garantie?Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 08:18:
[...]
Toen ik hem kocht (30-05-2003) was de prijs verlaagd van 349 naar 315. Ik kreeg hem echter voor 299 ivm laagste prijs garantie. Maar 315 was toen de geldende prijs... (en ik heb je vraag idd al eerder gezien...)
[ Voor 35% gewijzigd door wdekreij op 25-08-2003 09:48 ]
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 10:30 ]
Ga naar de bcc en probeer het, ouwehoeren als brugman wil ook weleens helpen...wdekreij schreef op 25 August 2003 @ 10:21:
ja i know, alleen "echte" winkels en geen internet-only winkels, maar had in dit topic al een ervaring gelezen dat dat lang niet altijd op ging, dat ze vaak beginnen te zeuren ed..
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Het kan een stuk goedkoper.Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 14:15:
Ik ben vandaag in Hoofddorp eens een fotowinkel binnengestapt om eens te vragen naar de adapter en telelens.
De verkoper bleef doodleuk volhouden dan de "52B" erop past.
"Nou dat wil ik wel eens zien" en hij pakte een A70 en warempel..................hij pastnie
Een andere verkoper zei dat ze er wel aan zaten te komen. De prijs voor de "B" was dacht ik zo'n 35 euro en 149 voor de telelens. Dahaggg....
[ Voor 4% gewijzigd door dArtagnan op 25-08-2003 15:34 ]
Verwijderd
tja maja, bij bcc is ie dan mooi € 279,00, want normaal istie bij de bcc 229 euroVerwijderd schreef op 25 August 2003 @ 15:41:
Ik vind dat 289 euro nog wel redelijk is... Mijn pa en ik hebben hem bij de Alternate gehaald omdat ie daar zo goedkoop was en niet te ver rijden.
Verwijderd
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 15:52 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq