Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.933 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
Koraalduivel schreef op 20 August 2003 @ 20:18:
[...]

Bedoel je niet de Canon EOS D30?
Kijk hier maar eens: http://www.canoneos.com/digitalrebel/

En in het Canon SLR forum op www.dpreview.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 19:52:
[...]
De foto haven vissersboot 20 Aug 2003 08:02 reactie van jouw 08:27 met topic regel????

Reactie op "(...beetje flauw om te doen alsof het er al stond vind ik...)". Kijk naar tijdstip BMW 518 Rijder en reactie van jou LOST?
Josa70 ...kijk zelf eerst eens naar de edit tijd van BMW rijder...

BMW rijder deed een edit : "wijzigde dit bericht 20-08-2003 08:40: Instellingen vergeten erbij te zetten.(44%)"
Ik (LOST) had al eerder een opmerking hierover gemaakt: "Door LOST - Wednesday 20 August 2003 08:27"

08:27 lijkt mij nog altijd eerder als een edit om 08:40 ... ;)
Dus is er gewijzigd NADAT ik er wat van gezegd had... vandaar de opmerking aan het adres van BMW 518 rijder
Graag eerst goed alles lezen (ook de edit regels) ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2003 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:49

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 augustus 2003 @ 19:05:
[...]

Vraagje smartdodo wat is "Vooral de DOF van de krab is mooi".
De naam had vanmij ook iets kleiner gekund.
DOF is Depth of Field wat zoiets inhoud als de scherpte-diepte. Vooral bij een macro zie je heel sterk dat het punt wat is scherpgesteld scherp is en dat het daarvoorbij snel onscherper wordt. Dit effect zorgt ervoor dat een onderwerp heel duidelijk uit de foto springt :)

offtopic:
zAo, op GoT loopt al een topic over de 300D mocht je hem nog niet gezien hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 20 August 2003 @ 21:50:
[...]

DOF is Depth of Field wat zoiets inhoud als de scherpte-diepte. Vooral bij een macro zie je heel sterk dat het punt wat is scherpgesteld scherp is en dat het daarvoorbij snel onscherper wordt. Dit effect zorgt ervoor dat een onderwerp heel duidelijk uit de foto springt :)

offtopic:
zAo, op GoT loopt al een topic over de 300D mocht je hem nog niet gezien hebben :)
DOF kun je variëren door je diafragma te variëren, daar kun je met je a60/a70 lekker meer experimenteren! :*)

offtopic:
SmartDoDo waar is de lievde dan? what happened??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 August 2003 @ 23:51:
[...]

offtopic:
SmartDoDo waar is de lievde dan? what happened??
offtopic:
Waar heb je het over :? Welke lievde? Iets uit een ander topic? Niets met liefde, meer een andere zienswijze :) Ben het een en ander zat en dus ben ik niet liev meer ;)

Er is inmiddels al een topic gekomen over de nieuwe Canon A80. Ik wil de hem toch maar even noemen omdat het de grotere broer is van onze fijne A60 en A70 ;)

[ Voor 11% gewijzigd door SmartDoDo op 21-08-2003 00:46 . Reden: Aha, het muntje is gevallen :P ]

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

even een vraagje, er wordt regelmatig gesproken over SLR of DSLR
waar staat dit voor en wat betekent het (evt. vergelijk met A60-70)

misschien vinden jullie het een stomme vraag maar wil het graag weten

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
cilo schreef op 21 August 2003 @ 12:22:
even een vraagje, er wordt regelmatig gesproken over SLR of DSLR
waar staat dit voor en wat betekent het (evt. vergelijk met A60-70)

misschien vinden jullie het een stomme vraag maar wil het graag weten
Hele stomme vraag ;)

Toevallig kwam ik vandaag deze link tegen waar wat meer informatie hierover staat.
D-SLR staat voor: Digital Single Lens Reflex :) Zonder D is het dus een analoog toestel. SLR wordt ook wel spiegelreflex genoemd :)

Wat het verschil is met een A60/A70? Deze zijn het iig niet. SLR camera's zijn vooral voor professionals en semi-profs interessant. Kwalitatief beter etc. Neem eens een kijkje in de search zou ik zeggen.

Verwijderd

Ik weet niet of het hier al langs is gekomen, maar het registratienummer werkt niet. Iig niet Bij canon Nederland. Volgens mij is het een Amerikaans registratienummer, maar is het mogelijk de camera dan in de VS te registreren ??

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

shameblaster schreef op 20 augustus 2003 @ 18:53:
Ik heb ook een vraag als ik een foto in tv of m mode wil gaan maken met een sluiter tijd van 1/2000e sec. worden de foto's altijd donker:( ook als ik buiten ben ik heb al is met de diafragma waardes lopen kl*ten maar dat hielp ook niet. Moet ik de flits aanzetten ofzo om een andere diafragma waarde te krijgen???
ik kan me niet voorstellen dat niemand dit weet, kdenk dat erover heen gelezen is

Cons:::BB4E

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
shameblaster schreef op 21 August 2003 @ 14:52:
[...]

ik kan me niet voorstellen dat niemand dit weet, kdenk dat erover heen gelezen is
Wellicht selectief negeren :P

Heb je er al eens op gelet of de foto dan niet onderbelicht wordt? Dat geeft de camera aan dmv een rood cijfer (ik geloof in de linker bovenhoek). Je kunt dan het diafragma aanpassen wat je wilt, als de camera geen passend diafragma heeft voor een goed belichte foto dan zal hij alsnog onderbelicht worden.
In M mode moet je er ook voor zorgen dat sluitertijd en diafragma overeenkomen voor een goed belichte foto. Voordeel van M mode is dat je bewust onder- of overbelichten kunt.
Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 14:34:
Ik weet niet of het hier al langs is gekomen, maar het registratienummer werkt niet. Iig niet Bij canon Nederland. Volgens mij is het een Amerikaans registratienummer, maar is het mogelijk de camera dan in de VS te registreren ??
Wat valt er te registreren dan? Ik heb iig niet geregistreerd :)

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

SmartDoDo schreef op 21 August 2003 @ 14:56:
[...]

Wellicht selectief negeren :P

Heb je er al eens op gelet of de foto dan niet onderbelicht wordt? Dat geeft de camera aan dmv een rood cijfer (ik geloof in de linker bovenhoek). Je kunt dan het diafragma aanpassen wat je wilt, als de camera geen passend diafragma heeft voor een goed belichte foto dan zal hij alsnog onderbelicht worden.
In M mode moet je er ook voor zorgen dat sluitertijd en diafragma overeenkomen voor een goed belichte foto. Voordeel van M mode is dat je bewust onder- of overbelichten kunt.
Er Komt in de tv mode op 1/2000e bij diafragma f=4.5 in het rood aangegeven

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
shameblaster schreef op 21 August 2003 @ 15:00:
[...]

Er Komt in de tv mode op 1/2000e bij diafragma f=4.5 in het rood aangegeven
Mijn camera is momenteel een tochtje Zwitserland aan het maken samen met mijn ouders ;) dus ik kan het hier niet uittesten :)
Kijk eens wat er geberut als je de sluitertijd naar beneden draait. Op een gegeven moment moet je een verandering zien in het diafragma. Waarschijnlijk zal hij ook niet meer rood aangegeven staan dan. 1/2000e is trouwens meer iets voor heel erg zonnig weer. :) Wat is eigenlijk de reden dat je op zo'n korte sluitertijd wilt schieten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 August 2003 @ 14:34:
Welke registratie bedoel je? De productregistratie op de powershotsite? http://www.powershot.com/...tion/index.html?model=A60 of de registratie voor de Online Image gateway (100 MB online fotoruimte) http://www.cig.canon-europe.com/user/login.html?locale=en_NL?

De productregistratie van de powershotsite is alleen mogelijk in Amerika (staat er bij). De registratie voor het online-fotoalbum moet echter gewoon mogelijk zijn. Weet alleen niet of daar ook wordt gechecked of je een Nederlands serienummer hebt. Mijn registratie werkte gewoon, maar heb mijn cam ook in NL gekocht (met NL handleiding :) ) Misschien dat de mensen die de cam in bv. Duitsland hebben gekocht hier iets over kunnen zeggen?

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:41

dbzfan

Nee.

Richt hem eens midden op de zon, dan moet het toch lukken :S

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

SmartDoDo schreef op 21 August 2003 @ 15:03:
[...]

Mijn camera is momenteel een tochtje Zwitserland aan het maken samen met mijn ouders ;) dus ik kan het hier niet uittesten :)
Kijk eens wat er geberut als je de sluitertijd naar beneden draait. Op een gegeven moment moet je een verandering zien in het diafragma. Waarschijnlijk zal hij ook niet meer rood aangegeven staan dan. 1/2000e is trouwens meer iets voor heel erg zonnig weer. :) Wat is eigenlijk de reden dat je op zo'n korte sluitertijd wilt schieten?
Buiten lukt het wel maar binnen..
De reden ik had niks te doen en toen ging ik weer is met de instellingen rommelen en toen kwam ik erachter dat het me niet lukte.
Buiten worden ze ook nog wel wat aan de donkere kant maarja paintshop doet wonderen

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

shameblaster schreef op 21 August 2003 @ 15:44:
[...]

Buiten lukt het wel maar binnen..
De reden ik had niks te doen en toen ging ik weer is met de instellingen rommelen en toen kwam ik erachter dat het me niet lukte.
Buiten worden ze ook nog wel wat aan de donkere kant maarja paintshop doet wonderen
1/2000 is gewoon heel erg kort, dan krijg je (wel of net niet) onderbelichte foto's als je met heel erg fel licht fotografeert. Binnen is die sluitertijd onmogelijk, er is gewoon veel te weinig licht.

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

WoutF

Hoofdredacteur
Whoei, heb er net eentje besteld+lader+batterijen+geheugen en hij is nog op voorraad. Ik hoop over een paar dagen mijn ervaringen te kunnen posten :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 15:37:
[...]

Welke registratie bedoel je? De productregistratie op de powershotsite? http://www.powershot.com/...tion/index.html?model=A60 of de registratie voor de Online Image gateway (100 MB online fotoruimte) http://www.cig.canon-europe.com/user/login.html?locale=en_NL?

De productregistratie van de powershotsite is alleen mogelijk in Amerika (staat er bij). De registratie voor het online-fotoalbum moet echter gewoon mogelijk zijn. Weet alleen niet of daar ook wordt gechecked of je een Nederlands serienummer hebt. Mijn registratie werkte gewoon, maar heb mijn cam ook in NL gekocht (met NL handleiding :) ) Misschien dat de mensen die de cam in bv. Duitsland hebben gekocht hier iets over kunnen zeggen?
ow ok bedankt, dat zal ik zeker eens doen !!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
shameblaster schreef op 21 augustus 2003 @ 14:52:
[...]

En bedankt! :( Ik heb je meteen een antwoord gegeven.

• Mu-on
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-03 14:47
shameblaster schreef op 20 August 2003 @ 18:53:
Ik heb ook een vraag als ik een foto in tv of m mode wil gaan maken met een sluiter tijd van 1/2000e sec. worden de foto's altijd donker:( ook als ik buiten ben ik heb al is met de diafragma waardes lopen kl*ten maar dat hielp ook niet. Moet ik de flits aanzetten ofzo om een andere diafragma waarde te krijgen???
Bij zeer korte sluitertijden zijn niet alle diafragme waardes mogelijk. Dit komt doordat de sluiter en het diafragma van hetzelfde mechanisme gebruikmaken: gedurende de gegeven sluitertijd gaat het diafragma open tot de opgegeven waarde. Dit mechanisme is te traag om in 1/2000 seconde tot een diafragma van f2.8 te krijgen. Je kunt bij 1/2000 seconde niet wijder komen dan F4.5 (uitgezoomd) tot F8.0 (telefoto). Zie onderaan pagina 5 van de dpreview-review voor meer informatie.

Als je toch perse zo'n snelle sluitertijd wilt kun je altijd nog een hogere ISO-waarde kiezen 8)7

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Sheik schreef op 21 augustus 2003 @ 17:27:
[...]

En bedankt! :( Ik heb je meteen een antwoord gegeven.
Oh srry over heen gelezen ik zat namelijk op een reply te letten :X |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2003 @ 16:15:
[...]

ow ok bedankt, dat zal ik zeker eens doen !!
Ik heb een Duitse camera in Nederland gekocht en kon hem gewoon registeren bij Canon online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002

PoweRoy

funky!

ben pas op vakantie geweest met de camera van mijn ouders. canon uit '88 :P hij werkte nog perfect maar nu is hij kapot en niet meer te repareren. nu komt mijn wens eindelijk uit, eindelijk een digitale camera :P ik wilde graag de a70 maar moeders wilt 1 met traploze zoom. heeft ie dit :? (hopelijk wel ;))

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
PoweRoy schreef op 22 augustus 2003 @ 13:45:
ik wilde graag de a70 maar moeders wilt 1 met traploze zoom. heeft ie dit :? (hopelijk wel ;))
In de praktijk is het traploos. Hoewel het voor kan komen dat je even moet in-uit-inzoomen voor je precies hebt wat je wilt aan compositie.
Of bedoelt je moeder traploos als in: zelf handmatig scherpstellen door aan de lens te draaien (lees objectief op een SLR)? :) Want dat laatste is een stuk preciezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002

PoweRoy

funky!

SmartDoDo schreef op 22 August 2003 @ 14:03:
[...]
In de praktijk is het traploos. Hoewel het voor kan komen dat je even moet in-uit-inzoomen voor je precies hebt wat je wilt aan compositie.
Of bedoelt je moeder traploos als in: zelf handmatig scherpstellen door aan de lens te draaien (lees objectief op een SLR)? :) Want dat laatste is een stuk preciezer.
neuj zo eentje waar je bv de knop inhoud en dan steeds verder inzoomd :) niet zelf scherpstellen zooi :X zo dan ff de a70 bestellne :)

[This space is for rent]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Dingen als een lens die niet goed sluit, en E18 errors, hadden jullie die bij aankoop of kwam dat later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PoweRoy schreef op 22 August 2003 @ 13:45:
ben pas op vakantie geweest met de camera van mijn ouders. canon uit '88 :P hij werkte nog perfect maar nu is hij kapot en niet meer te repareren. nu komt mijn wens eindelijk uit, eindelijk een digitale camera :P ik wilde graag de a70 maar moeders wilt 1 met traploze zoom. heeft ie dit :? (hopelijk wel ;))
De zoom werkt met 7 stappen, in de praktijk heb je daar geen last van.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:00

Crusader

Arc Nature

Ik ervaar die zoom als traploos.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

hoe komt het eigenlijk dat er zoveel prijsverschil zit in de camera's, op de ene plek koop je de a60, terwijl je op een ander plek voor hetzelfde geld de a70 koopt..

nogal raar vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 22 August 2003 @ 17:03:
[...] a60, terwijl je op een ander plek voor hetzelfde geld de a70 koopt..
nogal raar vind ik
Zelfde geld ? Een A70 dus voor 270-290 ongeveer ? Waar ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 17:16:
[...]
Zelfde geld ? Een A70 dus voor 270-290 ongeveer ? Waar ?
nee precies andersom :)

Een A60 voor bijv 350-360 euro

btw, ik ben op zoek naar de goedkoopste shop voor de A60, en dan niet bijv. progress.nl, want ik heb begrepen dat je bij BCC het verschil + 25 % oid terug krijgt, van de goedkoopste winkel. Het moet wel een echte winkel zijn (dus niet alleen webshop) en pas had ik ergens gelezen dacht ik zo (kan best in dit topic zijn :) ) dat iemand dat ook deed maar ze die winkel niet goed keurden ofzow..

Dus weet iemand een winkel waar ie zo goedkoop mogelijk is én waarvan je weet dat BCC die accepteerd (het 1e kan ik dus zelf opzoeken, maar niet icm met de 2e eis, vandaar hier mijn vraag :) )

edit: Iemand enig idee hoe duur de A60 is bij BCC (dus afgezien van het feit van laagste prijs garantie)

[ Voor 64% gewijzigd door wdekreij op 22-08-2003 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Zie hier, mijn eerste macro ooit, en nee, ik heb expres geen bloem gedaan :P
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/eendje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Wout schreef op 22 August 2003 @ 19:15:
[afbeelding]
Probeer hem nu nog eens te fotograferen maar dan vanuit een lager standpunt. Dan lijkt hij een stuk groter. Ik zou ook een andere achtergrond kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wout schreef op 22 August 2003 @ 19:15:
[afbeelding]
Uhm, is dat eendje nou zo klein, of is dit helemaal geen macro?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op 22 augustus 2003 @ 19:36:
[...]

Uhm, is dat eendje nou zo klein, of is dit helemaal geen macro?? 8)7
Eendje is 10cm lang oid.

Trouwens, ik merk dat m'n fotos een heel klein beetje blurry zijn en met sharpen in photoshop er net wat beter uitzien. Beweeg ik de camera teveel, of staat er een setting fout oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wout schreef op 22 August 2003 @ 16:11:
Dingen als een lens die niet goed sluit, en E18 errors, hadden jullie die bij aankoop of kwam dat later?
Bij mij kwam de E18 error na een 3tal dagen in gebruik geweest te zijn,
toegegeven, de cam had een zeer lichte tik gehad (mijn Hp cam had al veel meer meegemaakt zonder problemen)

Btw: In megapool te weten gekomen dat cams die direct vervangen worden (defect voor 7dagen na aankoop) gewoon terug gaan voor garantie en dan weer verkocht worden, leuk he, zo'n €300+ camera kopen die dan blijkt door iemand anders gebruikt te zijn en zelfs al eens stuk is geweest |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Ik heb een raar probleempje. Ik heb bij m'n A70 een Lader + 2000maH batterijen gekocht (1 set). Nu hebben die dingen vannacht in de oplader gezeten en ik wilde ze in de cam doen, maar als ik hem aan zet, zegt ie 'Change battery pack'

Een setje 1800mAh die ik erin opgeladen heb werkt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Weet iemand misschien een linux-variant voor Photostitch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 16:50
Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 01:02:
[...]

Bij mij kwam de E18 error na een 3tal dagen in gebruik geweest te zijn,
toegegeven, de cam had een zeer lichte tik gehad (mijn Hp cam had al veel meer meegemaakt zonder problemen)

Btw: In megapool te weten gekomen dat cams die direct vervangen worden (defect voor 7dagen na aankoop) gewoon terug gaan voor garantie en dan weer verkocht worden, leuk he, zo'n €300+ camera kopen die dan blijkt door iemand anders gebruikt te zijn en zelfs al eens stuk is geweest |:(
Ik neem aan dat de camera vakbekwaam gerepareerd wordt! Je moest eens weten hoeveel producten tijdens de productie al beschadigen of buiten tolleranties vallen, opgelapt worden en als nieuw verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wout schreef op 23 August 2003 @ 11:50:
Ik heb een raar probleempje. Ik heb bij m'n A70 een Lader + 2000maH batterijen gekocht (1 set). Nu hebben die dingen vannacht in de oplader gezeten en ik wilde ze in de cam doen, maar als ik hem aan zet, zegt ie 'Change battery pack'

Een setje 1800mAh die ik erin opgeladen heb werkt wel goed.
Ik heb zelf ook een setje van 1800 en 2100 gp en doen het goed is er misschien en batterij kapot? :X
Probeer de batterijen apart in een lamp of zoiets of met een tester ik heb het vermoeden dat 1 batterij kapot is. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Wout schreef op 23 August 2003 @ 11:50:
Ik heb een raar probleempje.
..., maar als ik hem aan zet, zegt ie 'Change battery pack'
Als het goed is wordt hier ook iets over gezegd in de topicstart ;)

Maar dit is een vaker voorkomend fenomeen en ik heb het zelf ook eens gehad. Niets aan de hand, het is alleen net alsof de camera even moet bevatten dat er nieuwe volle batterijen zijn geplaatst. Een paar keer de camera aan/uitzetten wil de melding nog wel doen verdwijnen :)
Overigens is er daarbij ook niets aan de hand met je batterijen, mocht je die indruk krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
zelfde probleem hier, test de batterijen in een lamp en walkman, en werken perfect, maar als ik die in camera stak dan wil die na stuk of 5 keer nog altijd niet werken (nu werkt ie wel weer met bats), annyway, nu weet ik dat het niet aan de batterijen ligt, thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 11:15

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even een kleine bijdrage aan dit topic.

Foutmelding E25 : Elektrisch circuit defect (heb het aan den lijve ondervonden (8> )

Nog ff één vraag.... (misschien overbodig)

Ik lees op de Kingston Hardware Wizard, dat er in de Powershot A70/A60 het 1024 Mb kaartje past. Om teleurstelling te voorkomen vraag ik mij af of dit echt zo is, en het niet toevallig CF type 2 is ?

En hoe zit het met andere 1024 Mb kaartjes ?

Alvast bedankt voor de hulp :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
SgtStrider schreef op 23 August 2003 @ 21:47:
Even een kleine bijdrage aan dit topic.

Foutmelding E25 : Elektrisch circuit defect (heb het aan den lijve ondervonden (8> )
Das een stuk minder :|
Om teleurstelling te voorkomen vraag ik mij af of dit echt zo is, en het niet toevallig CF type 2 is ?

En hoe zit het met andere 1024 Mb kaartjes ?

Alvast bedankt voor de hulp :P
Als het goed is kunnen alle CF kaartjes gebruikt worden zolang het een type I is. Type I CF kaarten van 1GB bestaan iig dus dat zou zomaar kunnen werken :)
Aan de andere kant, ze zeggen zelf dat het met de A60/A70 werkt. Ik zou niet weten waarom ze daar onjuiste informatie over zouden verschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

waar zie je precies of het type I of II is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
wdekreij schreef op 23 August 2003 @ 22:00:
Dat zie ik niet en dat zei ik ook niet ;) Ik zei wel, dat er type I CF geheugen bestaat van 1 GB :) Kijk bijvoorbeeld maar eens bij www.interngeheugen.com naar een aantal typen CF geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

SmartDoDo schreef op 23 August 2003 @ 22:09:
[...]

Dat zie ik niet en dat zei ik ook niet ;) Ik zei wel, dat er type I CF geheugen bestaat van 1 GB :) Kijk bijvoorbeeld maar eens bij www.interngeheugen.com naar een aantal typen CF geheugen.
Ik zij ook niet dat jij dat zij :) Zijn over het algemeen alle 128/256 mb kaarten wel compatible met de A60?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
wdekreij schreef op 23 augustus 2003 @ 22:24:
[...]

Ik zij ook niet dat jij dat zij :) Zijn over het algemeen alle 128/256 mb kaarten wel compatible met de A60?
Er zijn wel eens problemen gemeld met een kaart die niet werkte. Dat heb ik zelf ook ondervonden. Uiteindelijk blijkt dat puur toeval (en een exemplarische fout) te zijn. Je kan er vanuit gaan dat wanneer het een CF-I kaart betreft, hij te gebruiken is met de A60/A70. Kingston, Apacer, Transcend, Dane-Elec, Toshiba en de hele reut werken gewoon met de camera. Zo niet, dan is het eenvoudig retour sturen van het geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hier mijn bijdrage op vakantie in Mallorca (Canon A60):

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~j.egmond/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~j.egmond/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~j.egmond/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~j.egmond/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~j.egmond/5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
vooral die ene-laatste, erg mooi!

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 13:47:
[...]

Ik heb zelf ook een setje van 1800 en 2100 gp en doen het goed is er misschien en batterij kapot? :X
Probeer de batterijen apart in een lamp of zoiets of met een tester ik heb het vermoeden dat 1 batterij kapot is. :'(
Ik heb ze even getest, en er is dus een batterij kapot :(
Heb ze online gekocht samen met m'n cam, en denk net dat ik zomaar nieuwe krijg als ik dit setje retourneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 14-08 14:22
Coole foto's Knox. Ze bevallen me wel...
Maar weet ook iemand of deze topic later wordt uitgebreid naar: Het Canon A60/A70/A80 ervaringen topic? Of loop ik nu op de fijten vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Shaggy_NL schreef op 23 August 2003 @ 23:14:
Coole foto's Knox. Ze bevallen me wel...
Maar weet ook iemand of deze topic later wordt uitgebreid naar: Het Canon A60/A70/A80 ervaringen topic? Of loop ik nu op de fijten vooruit?
Voor zover ik in de toekomst kan kijken ;) komt er geen 6e deel van dit topic. Althans niet van mijn hand. 5000 posts over 1 type camera lijkt me wel voldoende, op een gegeven moment ga je het onderwerp uitmelken naar mijn idee en dat komt de kwaliteit ook niet ten goede.

Er is al een draadje over de A80 dus het lijkt me logisch dat opmerkingen en ervaringen over de A80 daar uitgewisseld gaan worden. :)
Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 23:09:
Ok hier mijn bijdrage op vakantie in Mallorca (Canon A60):
Conform de topicregels, heb je de foto's nog bewerkt iod? :) Persoonlijk vindt ik de vliegtuigfoto erg leuk en goed gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
@ Knox: Mooie sneaky foto's. Daar heb ik er ook wel wat van gemaakt op vakantie. Maar die van jou zijn beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
nog eentje van mn kat

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/tarantula/sheba.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door -Tarantula- op 23-08-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 14-08 14:22
Ow-kay, that one didn't work. Kan je nog een linkje geven?
Die van dat vliegtuis is idd best cool... Kan je mooi bewerken.

Edit: Sorry, hij werkt nu wel...

[ Voor 7% gewijzigd door Shaggy_NL op 23-08-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

volgens mij steekt ie zn middelvinger op :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
  • Laatst online: 05-03 14:47
wdekreij schreef op 23 August 2003 @ 22:00:
Het belangrijkste verschil is het formaat: een type II kaart is dikker (tot maximaal het dubbele van een type I).

De meest voorkomende type II kaart is de IBM MicroDrive, die het dus niet doet in de A60/A70. Dit is echter nauwelijks een gemis, aangezien het prijsverschil met de geheugenkaartjes (momenteel €179 versus €225 voor de 1 GB versies) snel kleiner aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste bericht hier, het spijt me als ik iets fout heb gedaan.

Ik kocht mijn A60 op 12 juli, en op 17 juli deed de flitser het spontaan niet meer. Ik probeerde alles maar het werkte niet, dus ging ik terug naar de Alternate. (Hee, hij doet het echt niet!) Hij kon niet geruild worden, maar ik had garantie en ik kon hem inleveren. Dit heb ik niet gedaan, omdat we een week later een week op vakantie zouden gaan en dan wilde ik een digicam hebben.

Hier wat panorama foto's van vakantie in Duitsland (Dresden):

Deze is genomen vanaf een oude brug, de Basteibruche.

Deze vanaf een oud ford, Konichstein.

Deze vanuit een raam van het vakantie huisje.

Ongeveer een week na de vakantie heb ik de camera aangetekend opgestuurd naar Alternate, en 3 dagen later kreeg ik bericht dat ze hem hebben. Maar de garantie kan 6 weken duren.... Nog 25 dagen .....

RikRat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 12:14:
Mijn eerste bericht hier, het spijt me als ik iets fout heb gedaan.

...

Maar de garantie kan 6 weken duren.... Nog 25 dagen .....

RikRat
Welkom @ GoT :) Vooral omdat je blijkbaar de jongste GoTter in ons midden bent :P
Geboortedatum: Friday 11 July 2003
Vooral de 1e panoramafoto vindt ik erg geslaagd. Wat je camera betreft, heel vervelend en volgens mij ben je de eerste die een niet werkende flitser meld.

offtopic:
Je hoeft niet te groeten (of je naam te vermelden) onderaan je bericht. Niet groeten is niet onbeleefd, wel groeten is niet gewenst ;) Tweakers doen elkaar namelijk automatisch altijd de groeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oops, ik was er niet helemaal bij met m'n hoofd :D. Geboortedatum staat nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
probeersel van een panorama met 4 foto`s
gemaakt met Photostitch van Canon

http://members.chello.nl/p.heister1/got/12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.heister1/got/IMG_0245.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.heister1/got/IMG_0246.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.heister1/got/IMG_0247.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.heister1/got/IMG_0248.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb er nog veel meer voor de liefhebbers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Het zou waarschijnlijk al zijn langs gekomen.. maar is er een oplossing/hack zodat je van je pc naar de camera bestanden kan verzenden ?

(en pascalheister, ik haat je :P, icoon ;) )

[ Voor 15% gewijzigd door Tutti-frutti op 24-08-2003 16:38 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met het Zoombrowser Ex programma kan je foto's via de camera op je cf-kaart zetten, gewoon JPG-plaatjes ook dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 17:24:
Met het Zoombrowser Ex programma kan je foto's via de camera op je cf-kaart zetten, gewoon JPG-plaatjes ook dus.
thnx, maar andere extensies gaat niet he ? (dan maar renamen :P)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zien hier meer mensen met een A70 die rode ogen krijgen terwijl de optie Rode ogen aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:08
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 17:32:
Zien hier meer mensen met een A70 die rode ogen krijgen terwijl de optie Rode ogen aan staat?
zijn er ook mensen die dit niet hebben :+

ja dit is een bekend probleem bij deze camera, ik heb wil is zitten lezen op een canon forum dat het simpel is op te lossen door middel van 2 keer te flitsen. Dit is met een firmware update simpel opgelost, maar omdat de mensen bij canon er zogenaamd geen last van hadden gaan ze er ook niks aan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 17:32:
Aanschouw de mooie startpost eens en je zult zien dat dit als een voorkomend probleem staat vermeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 19:46

Magic666

No one's neighbour!

Voor dat dit topic gesloten wordt nog ff een macro van mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.mrikkert.cistron.nl/fotos/macrodarts.jpg

De flights hebben flink wat te verduren...... :P
Hier de instellingen:
File Name
IMG_0254.JPG
Camera Model Name
Canon PowerShot A70
Shooting Date/Time
24-8-03 17:12:20
Shooting Mode
Auto
Photo Effect Mode
Off
Tv( Shutter Speed )
1/60
Av( Aperture Value )
2.8
Metering Mode
Evaluative
Exposure Compensation
0
ISO Speed
Auto
Lens
5.4 - 16.2 mm
Focal Length
5.4 mm
Digital Zoom
None
Image Size
1600x1200
Image Quality
Superfine
Flash
On
Flash Type
Built-In Flash
Flash Exposure Compensation
0
Red-eye Reduction
On
Shutter curtain sync
1st-curtain sync
White Balance
Auto
AF Mode
Single AF
AF Range Mode
Macro
File Size
696KB
File Number
102-0254
Drive Mode
Single-frame shooting

1x sharpen met Irfanview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bang dat renamen niet gaat, ik denk dat het programma checkt of het wel echt een jpeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Magic666 schreef op 24 August 2003 @ 17:38:

[afbeelding]
Wordt het topic binnenkort dan al gesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen mijn flitser het nog deed was de 2de dag dat ik de camera had ermee aan het klieren, deze foto maakte ik toen, ik heb er helemaal niet mijn best op gedaan, ik moest gewoon een foto hebben om een geluidsmemo bij te maken. En toch is het 1 van mijn best gelukte foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:08
Magic666 schreef op 24 August 2003 @ 17:38:

[afbeelding]

De flights hebben flink wat te verduren...... :P
Hier de instellingen:

gaat voorlopig niet dicht denk ik :)

mooie foto verder, leuk gedaan vind ik zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirelia
  • Laatst online: 10-03 19:07
Ja alleen zijn je flights niet alleen aan vervanging toe ,maar je bord is ook niet best meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

klopt, mijn bord is al wat jaartjes oud. Binnenkort jarig en krijg ik een nieuw bord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Twee macro's op m'n werk gemaakt...
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/peuken.jpg
AUTO mode.
Photoshop->Sharpen, Auto levels, Auto contrast

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/lollys.jpg
AUTO mode.
Photoshop->Sharpen, Auto levels, Auto contrast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op 24 augustus 2003 @ 17:38:

...

Voor wat betreft de "1x sharpen met Irfanview" een vraag:

Welk programma met welke functie kan ik het beste gebruiken om een
wat te zachte foto van mijn A70 scherper te maken?
Irfanview dus, maar wie heeft er nog andere ervaringen of
hoeft het helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

mijn ervaring: hangt van de foto af. Niet elke foto heeft "verscherping" nodig, het kan n.l. zijn dat je de foto vern***kt met de sharpen functie.

Irfanview werkt makkelijk en snel, voor de rest gebruik ik photoshop (filter --> sharpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Op progress.nl staan 24 x en 40 x flashcards, als ik die 40 x kies, slaat ie de foto's dan ook sneller op, zodat ik sneller achter elkaar foto's kan nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
wdekreij schreef op 24 August 2003 @ 23:15:
Op progress.nl staan 24 x en 40 x flashcards, als ik die 40 x kies, slaat ie de foto's dan ook sneller op, zodat ik sneller achter elkaar foto's kan nemen?
Doet startpost een belletje rinkelen? B) Bij mij in ieder geval wel ;) Check de FAQ aldaar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

SmartDoDo schreef op 24 augustus 2003 @ 23:21:
[...]

Doet startpost een belletje rinkelen? B) Bij mij in ieder geval wel ;) Check de FAQ aldaar eens.
Sorry.. had hem net wel snel doorgenomen, maar blijkbaar toch iets te snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik had het al eerder gevraagd, maar weet iemand misschien hoe duur de Canon A60 bij de BCC is? Telefoon nemen ze niet op, en ik woon dus absoluut niet in de buurt :(

Ben wel benieuwd of ze winkels als progress accepteren voor hun laagste-prijs-garantie eigenlijk :)

offtopic:
Ik d8 dat ik dit al eerder had gepost maar blijkbaar toch niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door wdekreij op 25-08-2003 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij schreef op 25 August 2003 @ 07:50:
[...]weet iemand misschien hoe duur de Canon A60 bij de BCC is? Telefoon nemen ze niet op, en ik woon dus absoluut niet in de buurt :(
offtopic:
Ik d8 dat ik dit al eerder had gepost maar blijkbaar toch niet :)
Toen ik hem kocht (30-05-2003) was de prijs verlaagd van 349 naar 315. Ik kreeg hem echter voor 299 ivm laagste prijs garantie. Maar 315 was toen de geldende prijs... (en ik heb je vraag idd al eerder gezien...) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 08:18:
[...]

Toen ik hem kocht (30-05-2003) was de prijs verlaagd van 349 naar 315. Ik kreeg hem echter voor 299 ivm laagste prijs garantie. Maar 315 was toen de geldende prijs... (en ik heb je vraag idd al eerder gezien...) ;)
Je weet zeker niet of ze progress ook mee laten tellen met de laagste prijs garantie?

Als dat zo zou zijn, en de prijs is nog 315, dan kost het

262-((315-262)*25%)=248,75 euro.

Als ik hem voor dat bedrag zou kunnen krijgen, dan ben ik blij!

edit:

OMG! Ik net wéér bellen naar die lijn van BCC, dus heel de tijd w88 (krijg zo'n tape van "er zijn nog [zoveel] wachtende voor u"... Fijn.. batterij ging leeg van dect telefoon, dus ik pak mn mobiel en ga weer bellen... Na zo'n 10 minuten kreeg ik eindelijk te horen dat er nog maar 1 iemand voor me was > GREAT! En ja hoor, beltegoed op :X:X Ik heb sinds vrijdag weer tijdelijk prepay, en dit is dus een rede waarom ik geen prepay wil..

Naja lama, heb de moet al laten zakken ;)

En nee, ik heb niet vanaf vrijdag 20 euro opgebeld hor.. 5 euro kreeg ik gratis van de kpn namelijk :)

[ Voor 35% gewijzigd door wdekreij op 25-08-2003 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

lees de voorwaarden van de laagsteprijsgarantie..........

die link moet ook ergens in dit deel staan geloof ik.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

ja i know, alleen "echte" winkels en geen internet-only winkels, maar had in dit topic al een ervaring gelezen dat dat lang niet altijd op ging, dat ze vaak beginnen te zeuren ed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dit topic is niet echt bedoeld voor prijzen/winkels/bcc etc etc... zie topicstart.
Als je het topic een beetje doorspit, dan weet je ook dat deze vraag al enige malen gesteld, beantwoord en uitgelegd is ;) ...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

wdekreij schreef op 25 August 2003 @ 10:21:
ja i know, alleen "echte" winkels en geen internet-only winkels, maar had in dit topic al een ervaring gelezen dat dat lang niet altijd op ging, dat ze vaak beginnen te zeuren ed..
Ga naar de bcc en probeer het, ouwehoeren als brugman wil ook weleens helpen... O-)

Maar genoeg offtopic nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[off topic]
Ik glip ter effe tussendoor met een prijsknaller in een reguliere winkel voor de hongerige onder ons (let op... ook voor BCC dus).
In de nieuwe folder van de dynabite staat de A60 voor 299.- Doe er je voordeel mee :Z
[on topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je garantie als je je camera hebt laten vallen?

Mijn vader roept pas geleden naar boven: "Rik, kom eens met je schroevendraaier setje!" "Hoezo?" "Ik heb mijn camera laten vallen!" (Wij hebben er allebei 1, een a60.) Het klepje waar de CF-kaart achter zit zat schuin en de camera was aan de zijkant een stukje open. Hij deed het nog wel. Ik vroeg of ie niet beter de camera op kon sturen. "Nee, want ik heb hem laten vallen en dan heb ik geen garantie meer". Dus heeft hij hem zelf opengeschroeft. Het klepje zit weer goed, maar de camera wilde aan de bovenkant links niet helemaal dicht. En er zit een schaafplek op. Toch raar dat de lens het nog goed doet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zover ik weet heb je geen garantie dan nee, je kunt hem wel laten repareren maar dan moet je wel gewoon dokken ( ze hanteren wel het principe van een vastgesteld maximum in de reparatiekosten, maar ik weet niet hoe hoog/laag die zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag in Hoofddorp eens een fotowinkel binnengestapt om eens te vragen naar de adapter en telelens.
De verkoper bleef doodleuk volhouden dan de "52B" erop past.
"Nou dat wil ik wel eens zien" en hij pakte een A70 en warempel..................hij pastnie :P

Een andere verkoper zei dat ze er wel aan zaten te komen. De prijs voor de "B" was dacht ik zo'n 35 euro en 149 voor de telelens. Dahaggg.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 14:15:
Ik ben vandaag in Hoofddorp eens een fotowinkel binnengestapt om eens te vragen naar de adapter en telelens.
De verkoper bleef doodleuk volhouden dan de "52B" erop past.
"Nou dat wil ik wel eens zien" en hij pakte een A70 en warempel..................hij pastnie :P

Een andere verkoper zei dat ze er wel aan zaten te komen. De prijs voor de "B" was dacht ik zo'n 35 euro en 149 voor de telelens. Dahaggg.... :P
Het kan een stuk goedkoper.

Canon converter (nog voor de a30/40, maar de C zal ongeveer net zo iets gaan kosten)
pricewatch: Canon LA-DC52B Lens Adapter (PowerShot A30/A40, ø52mm) (23,--)
Canon telelens (zelfde prijs voor de a60/a70 als voor de a10/20/30/40)
pricewatch: Canon TC-DC52 Tele Conversie Lens (2.4x, ø52mm) (114,--)

[ Voor 4% gewijzigd door dArtagnan op 25-08-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Bij alternate is ie (de A60) 289 euro.. wel fijn, dan kan ik daarmee naar de BCC gaan, maar heeft iemand een scan (of een goed leesbare macro foto genomen met de a60/a70 :P ) van een advertentie van hen? Ik ga namelijk morgen naar utrecht, dan ga ik meteen de bcc opzoeken, maar ik wil er goed voorbereid naar toe, ofwel met een advertentie van alternate waarop die prijs staat. Ik ben bang dat als ik ze een print screen van alternate.nl laat zien, ze gaan zeiken dat het een internet winkel is..

En ja, ze hebben in utrecht de A60 + 128 mb op vooraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat 289 euro nog wel redelijk is... Mijn pa en ik hebben hem bij de Alternate gehaald omdat ie daar zo goedkoop was en niet te ver rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 15:41:
Ik vind dat 289 euro nog wel redelijk is... Mijn pa en ik hebben hem bij de Alternate gehaald omdat ie daar zo goedkoop was en niet te ver rijden.
tja maja, bij bcc is ie dan mooi € 279,00, want normaal istie bij de bcc 229 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Da's wel mooi ja.

Als mijn camera het nog deed zou ik ff een foto maken van een advertentie. Is een scan ook goed?

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een scan gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.vanachterberg.com/rik/fotos/alternate%20canon%20a60%20thmb.jpg

Hier is de hele scan.
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.