Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 1.926 views sinds 30-01-2008

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

1000e post

Smartdodo ik had je nog niet bedankt, bij deze dus bedankt dat ik mede door dit forum de A60 heb aangeschaft.

offtopic:
tog vind ik het jammer dat er geen deel 6 komt

Cons:::BB4E

Verwijderd

Helaas is de bescherm folie al verkocht. Ik heb deze bescherm folie ook gekocht bij www.m5000.de. Gewoon geld met mijn order brief naar zijn adres gestuurd. Ik heb geen enkel problemen ondervonden.

• Heerser007
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 09:41
Zware problemen hier met de A70. :(
Het display blijft zwart en fotos zijn ook zwart maar oude fotos (gemaakt toendie het nog deed) kan ik nog wel bekijken.
Ik weet niet wat er mis is maar ik vermoed iets van de beliching dat ie stuk is.
Dat wordt dan terugbrengen! :(

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Je display e.d. doen het voor de rest wel? Misschien is de sluiter voor de lens defect?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerser007
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ezxs4all/images/zw.jpg
Als je goed kijkt zie je nog wel iets maar dit is natuurlijk :'(
Ding is net nieuw!

[ Voor 7% gewijzigd door Heerser007 op 14-09-2003 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

heb je er geen klepje oid op zitten ? :P

zoniet.. dan tohc maar ens langs de RMA gaan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:23

tozzke

aka tozzert

Heerser007 schreef op 14 September 2003 @ 13:44:
[afbeelding]
Als je goed kijkt zie je nog wel iets maar dit is natuurlijk :'(
Ding is net nieuw!
in welke stand is dit genomen?? als het in de autostand is, is het uiteraard niet goed....
maar als je hem bijvoorbeeld in een manual stand hebt gezet (al dan niet per ongeluk) kan het zijn dat de sluitertijd zo kort is... dat je zulke donkere foto's krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Ik ken het probleem, als bij mijn a40. Daarbij ging de sluiter niet open, dus ook geen beeld op lcd. Dit kun je zelf zo zien als je in de lens kijkt, er hoort een opening in het zwarte vlakje te zitten, zie je die niet dan blijft ie hangen.

Tip...Bel voor RMA als de winkel hem niet om wil ruilen voor een nieuwe. Vertel hierbij duidelijk dat je een nieuwe wilt en geen reparatie. Vermeldt dit ook in je probleem beschrijving. Mijn a40 was nl. uberbrak na een lensreplacement ivm zelfde symptomen als jouw cam.
Rep. kosten lagen toen ook nog hoger dan nieuwwaarde, maarja GARANTIE. Hij heeft het toen nooit meer zo gedaan als eerder en is later vervangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerser007
Het gebeurt op alle standen en zover ik kan zien gaat de lens goed open.
Wie is RMA dan?
Hij is een week of 3 a 4 oud. Maar afwachten of ik een nieuwe van alternate krijg dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Heerser007 op 14-09-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:57
Even iets heel anders.

Ik overweeg de aanschaf van een A70 of A80. Maar is het een beetje te doen om de camera in de broekzak te stoppen??? (en te lopen :P ) Ik begrijp ook wel dat je dat eigenlijk niet je camera moet doen maar af-en-toe is dat echt wel erg handig.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:42

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Rossi46 schreef op 14 September 2003 @ 21:53:
Maar is het een beetje te doen om de camera in de broekzak te stoppen??? (en te lopen :P ) Ik begrijp ook wel dat je dat eigenlijk niet je camera moet doen maar af-en-toe is dat echt wel erg handig.
Ik zou het niet doen tenzij je megaruime broekzakken hebt. Sommigen schijnen een A60/A70 wel eens in een broekzak mee te nemen maar hoe ze daar de ruimte voor hebben zou ik niet weten. Het toestel is echt niet fors, maar zeker te groot om normaal in een broekzak te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Canon A60, vanmiddag gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~j.egmond/101.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~j.egmond/102.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~j.egmond/103.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~j.egmond/104.jpg

Tips zijn altijd welkom!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@know: mooie en scherpe foto's!
wel spijtig dat de laatste foto wat verkeerd gefocust is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 23:20:
wel spijtig dat de laatste foto wat verkeerd gefocust is.
thx!

ja ik kreeg die EIKEL er maar niet scherp op, maarja, gedetaileerd mos was ook wel mooi vond ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:50
yup mooie pix Knox. Prachtige kleuren en de scherpte mag er ook wezen! :)
Standje auto? Zo niet, welke settings?

[ Voor 22% gewijzigd door Quartje op 15-09-2003 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quartje schreef op 15 September 2003 @ 00:35:
yup mooie pix Knox. Prachtige kleuren en de scherpte mag er ook wezen! :)
Standje auto? Zo niet, welke settings?
wederom thx :)

standje P (levendig, kleuren worden versterkt enzo mocht je dat niet weten) en macro uiteraard, thats all

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...laat je het topic doorlopen SmartDodo ? Ondanks wat gesputter zullen er ook veel mensen blij mee zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Mooi foto's Knox. Als ik dit zie denk ik dat ik binnenkort ook maar eens wat met levendig ga fotograferen :)
Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 08:34:
...laat je het topic doorlopen SmartDodo ? Ondanks wat gesputter zullen er ook veel mensen blij mee zijn...
offtopic:
Ik had er al een TR voor gemaakt, het topic wordt blijkbaar nog niet gesloten. Dat zal wel zo zijn redenen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Hi,

Heb afgelopen woensdag mijn A70 gekocht. Pakte hem uit en zag dat de handleidingen niet 'dichtgesealed' waren en dat de camera de stickers mistte die je normaal gesproken op de camera ziet zitten (3x Zoom en dat soort dingen). En...... ik misste de NL-handleiding! Ik had het gevoel dat de camera's dus al eerder gebruikt moest zijn.

Ik op hoge poten terug naar de winkel en heb uiteindelijk een A70 uit een duitse doos meegekregen (met de stickers erop dus). Alleen in de duitse doos zat vanzelfsprekend de duitse handleiding. Ze hadden geen NL-versie meer, maar die krijg ik dus deze week thuisgestuurd. Lekker handig! |:(

Maar goed, mijn vraag is:

Als ik op wat toetsen druk op de achterkant van mijn camera dan zie ik aan de rechterbovenkant van het LCD-schermpje het effect alsof iemand dáár zijn vinger op het lcd drukt. Maw: je ziet dat 'watereffect' net zoals je je TFT monitor aanraakt met je vinger. Ik ben een totale leek met camera's dus. Het lijkt een beetje alsof er aan de rechterbovenkant dus een 'druk' op/om het scherm staat. Het is niet heel storend, maar ik vroeg me af of dit vaker voorkomt bij LCD schermpies van de A70?

Grover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Grover schreef op 15 September 2003 @ 16:25:
Het is niet heel storend, maar ik vroeg me af of dit vaker voorkomt bij LCD schermpies van de A70?
Dit heb ik iig niet met mijn A70. Bij het indrukken van knoppen op de achterzijde blijft het lcd scherm gewoon helder zonder enige verstoringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:17

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 14 september 2003 @ 23:20:
Quartje schreef op 15 September 2003 @ 00:35:
Prachtige kleuren en de scherpte mag er ook wezen! :)
Ben ik nou de enige die vooral de scherpte juist een tikkie vindt tegenvallen? Ik heb zelf een camera uit een iets hogere klasse, maar ook van de Canon A40 (de voorganger) heb ik scherpere foto's gezien.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Exirion schreef op 15 September 2003 @ 16:29:
[...]

Ben ik nou de enige die vooral de scherpte juist een tikkie vindt tegenvallen? Ik heb zelf een camera uit een iets hogere klasse, maar ook van de Canon A40 (de voorganger) heb ik scherpere foto's gezien.
Nee hoor, als je goed kijkt dan is er nog best wat met de scherpte te doen in bijvoorbeeld Photoshop. De foto's zijn over het algemeen wat zacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grover
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-11-2017
Exirion schreef op 15 September 2003 @ 16:29:

Hoi,

Nee, je bent niet de enige. Als complete newbie heb ik ook veel ervaringen en fotovoorbeelden doorgenomen en zelfs de A70 wordt vaker genoemd ivm scherpte-problemen dan zijn voorganger, de A60 (waarmee de bovenstaande foto's zijn gemaakt). Maar goed, ik ga het de komende maanden zelf uittesten met mijn A70 en als hij niet bevalt kàn ik hem nog ruilen als ik wil.

Maar eerst maar eens rustig kieken wat het dingetje allemaal presteert....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 00:40:
[...]
standje P (levendig, kleuren worden versterkt enzo mocht je dat niet weten) en macro uiteraard, thats all
Vraagje, wat verandert er nou als je de camera op de macrostand zet? Verandert er iets qua zoomen of scherpstellen of de kleurenbalans?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:06
oscarvdb schreef op 15 september 2003 @ 18:00:
[...]

Vraagje, wat verandert er nou als je de camera op de macrostand zet? Verandert er iets qua zoomen of scherpstellen of de kleurenbalans?
Zover ik weet treed er meer vervorming op aan de randen en de achtergrond wordt vager (DOF).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-06 10:45

guanpedro

Live forever or die trying

oscarvdb schreef op 15 September 2003 @ 18:00:
[...]

Vaak is de focus wat nauwkeuriger en probeert hij in een lagere range te focussen

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Hi,

Heb afgelopen woensdag mijn A70 gekocht. Pakte hem uit en zag dat de handleidingen niet 'dichtgesealed' waren en dat de camera de stickers mistte die je normaal gesproken op de camera ziet zitten (3x Zoom en dat soort dingen). En...... ik misste de NL-handleiding! Ik had het gevoel dat de camera's dus al eerder gebruikt moest zijn.

Ik op hoge poten terug naar de winkel en heb uiteindelijk een A70 uit een duitse doos meegekregen (met de stickers erop dus). Alleen in de duitse doos zat vanzelfsprekend de duitse handleiding. Ze hadden geen NL-versie meer, maar die krijg ik dus deze week thuisgestuurd. Lekker handig! |:(

Maar goed, mijn vraag is:

Als ik op wat toetsen druk op de achterkant van mijn camera dan zie ik aan de rechterbovenkant van het LCD-schermpje het effect alsof iemand dáár zijn vinger op het lcd drukt. Maw: je ziet dat 'watereffect' net zoals je je TFT monitor aanraakt met je vinger. Ik ben een totale leek met camera's dus. Het lijkt een beetje alsof er aan de rechterbovenkant dus een 'druk' op/om het scherm staat. Het is niet heel storend, maar ik vroeg me af of dit vaker voorkomt bij LCD schermpies van de A70?

Grover.
Mijn camera zat keurig in doos en dicht geplakt met zo'n sealsticker. Ook mijn camera heeft niet zo'n sticker erop met dat zoom enzo.... Volgens mij hoeft hij dan niet gebruikt te zijn hoor.

Wat betreft die kleuren als je op de knopjes drukt... Lijkt me niet goed. De mijn heeft daar geen last van in elke geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Heeft iemand enig idee hoeveel de A70 in Duitsland kost?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 10:18

SgtStrider

Fractal Switchover!

Misschien is het al langsgeweest, maar ik kan het iig niet vinden met search/manual.

Mijn A70 heeft sinds gisteren een zwart vlekje op het beeld, maar dit zit niet op de lens. Als ik de foto download, zit dit vlekje er inderdaad op.

Iemand hier ervaringen mee ? Ik ben bang dat hij terugmoet, maar ik denk, misschien dat iemand weet of dit nog handmatig is op te lossen.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Een dode pixel misschien. Post anders even een stuk van de foto waar dit zwartje vlekje opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The outer limits
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07-2022

The outer limits

AKA Akita

hmm, even niet zo heel erg a70 related.

Ik heb 2 128mb sandisk staafjes.
Op het ene staafje passen als hij leeg is 105 fotos, op het 2de staafje (nieuw gekocht) passen er 106. Als ik ze in de cardreader stop hebben ze allebei exact evenveel ruimte maar toch ziet de camera verschil (het is een canon powershot a70)
Is mijn camera nu van slag of is het staafje beetje kapot?

Betekend dit dat het eerste staafje kapot is of leest de camera hem anders?

Akita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 10:18

SgtStrider

Fractal Switchover!

12

Zoals je ziet linksboven, dus de "zwarte" vlek. :(

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
oscarvdb schreef op 15 September 2003 @ 18:34:
Heeft iemand enig idee hoeveel de A70 in Duitsland kost?
www.gunstiger.de en zoeken op a70

Ik ontdek trouwens net iets vaags. Had een foto gemaakt met 15 sec sluitertijd en dan met een ledje een figuurtje getekend. Op de cam zie ik mijn kamer met alles er in. Wel vrij donker allemaal, maar dingen zijn te herkennen. Maar als ik de foto binnenhaal, is die alleen zwart met het figuurtje. Mij zie je niet en de kamer al helemaal niet. En ik krijg het met geen mogelijkheid te zien ook. Alles al geprobeerd. Monitor op de meeste vreselijke standen en in photoshop alles eruit proberen te halen. Krijgt wel wat te zien, maar niks herkenbaars..

Vond het een beetje vreemd en ik dacht.. ik meld het nog gauw even :)

[ Voor 56% gewijzigd door Tycoontje op 15-09-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op 14 September 2003 @ 21:53:
Even iets heel anders.

Ik overweeg de aanschaf van een A70 of A80. Maar is het een beetje te doen om de camera in de broekzak te stoppen??? (en te lopen :P ) Ik begrijp ook wel dat je dat eigenlijk niet je camera moet doen maar af-en-toe is dat echt wel erg handig.
Koop een goed tasje, als je goede hebt kan die ook aan de broekband worden bevestingt aan de riem.
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op 15 September 2003 @ 20:31:
12

Zoals je ziet linksboven, dus de "zwarte" vlek. :(
Bedoel je die ronde witte kring op foto 2 dat is geen dode pixel maar een reflexie van stof door de flitser kijk voor uitgebreide uitleg op.
http://www.home.zonnet.nl/godefrooij/doc3.html O-)
Die zwarte vlek kan ook geen dode pixel zijn een pixel is een spelden knop om te zien kleur rood blauw wit zwart of vul maar in ik denk dat het reflexie is of schaduw of vuil op de lens. :*)
In dit topic hiervoor staat ergens een foto met een dode pixel???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
The_outer_limits schreef op 15 September 2003 @ 20:30:
Betekend dit dat het eerste staafje kapot is of leest de camera hem anders?
Ga maar eens 2 foto's nemen en kom dan tot de ontdekking dat ze alletwee niet even groot zijn in Kb. Ook heb ik gezien dat na het nemen van een foto het aantal overgebleven foto's gelijk was. Hij stond bijvoorbeeld op 50 --> foto --> 50. Er si imho dus niets mis met je camera of je geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe haal ik deze weg????

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 21:33
Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/needle.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/silhouet.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/sundown2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://web.inter.nl.net/users/chrizz/pix/bridge.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door -ChRiZz- op 15-09-2003 23:14 ]

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nette foto's Chrizz

Laat ik ook wat posten dan. Vrijdag naar de IAA in Frankfurt geweest. Het zijn niet de meest orginele composities, maar wel mijn eerste A70-pics dus ik heb er wat geselecteerd, flink geresized :( en gecropped voor jullie! Een enkele is nog wat noisy, maar op de auto-stand wil 'ie nog wel eens een erg hoge ISO-waarde selecteren :( Ach ja, al doende leert men!

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.saalmink/iaa_2003/img_0190_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.saalmink/iaa_2003/img_0209_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.saalmink/iaa_2003/img_0235_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.saalmink/iaa_2003/img_0236_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.saalmink/iaa_2003/img_0243_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.saalmink/iaa_2003/img_0257_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.saalmink/iaa_2003/img_0261_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~r.saalmink/iaa_2003/img_0265_small.jpg

[ Voor 190% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 15-09-2003 23:22 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee leuk dit Canon A60/A70 forum. Ik zal ook wel wat foto'tjes posten, commentaar is welkom (oja, ik heb ze genomen met m'n A70):

01: Skatertje aan 't uitpuffen
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/foto//Martin/Portfolio/Skateboard/da_greg_bw.jpg

02: Zonsondergang
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/foto//Martin/Portfolio/Vakantie%202003/zonsondergang1.jpg

03: Een vriend van mij staat naar een zonsondergang te kijken in Duitsland
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/foto//Martin/Portfolio/Vakantie%202003/eppo_veld.jpg

04: Een vriendin was aan 't studeren, terwijl ze op de grond in m'n kamer lag (geprobeerd om toch wat diepte te krijgen)
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/foto//Martin/Portfolio/Nieuw/janneke.jpg

05: Een vriend moest huilen, zijn faculteitsgebouw (UT) was op dat moment aan het afbranden
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/~einstein/smartie/fotos/paul_huilt.jpg

06: Tot slot een foto van een jongen die graffiti aan het spuiten was, en 't wel interessant vond om te poseren
Afbeeldingslocatie: http://interfile.student.utwente.nl/foto//Martin/Portfolio/Nieuw/gangster2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:01

Priet

To boldly do what no one has..

Wowie!!! Dat zijn mooie foto's zeg!

Wat heb je voor instellingen gebruikt? Want dit is vast niet gemaakt met de auto-settings. Vooral die van die huilende jongen is erg mooi. Want die jongen is (een beetje) in kleur, de achtergrond zwart/wit en de bomen zijn wat wazig. Heb je dit achteraf gedaan of door bepaald instellingen in de camera?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ smartie 182: Vooral foto 1 vind ik erg mooi, de laatste wat minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 15 september 2003 @ 16:29:
[...]

[...]

Ik ben maar een newbie en moet nog veel leren, van ISO waarden bijvoorbeeld heb ik totaal geen verstand. Mijn foto's zijn overigens niet bewerkt verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grover.
Ik heb het zelfde 'probleem' met mijn A60, als je wat harder drukt dan druk je de display ook wat naar beneden waardoor je de waterrige effect krijgt. Ik stoor me er overigens niet aan en het kan ook geen kwaad voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 23:40:
Hee leuk dit Canon A60/A70 forum. Ik zal ook wel wat foto'tjes posten, commentaar is welkom (oja, ik heb ze genomen met m'n A70):
Veel aandacht besteed aan compositie. Erg verzorgde foto's met goed gedoseerde nabewerking. Mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de reacties!
Wat heb je voor instellingen gebruikt? Want dit is vast niet gemaakt met de auto-settings. Vooral die van die huilende jongen is erg mooi. Want die jongen is (een beetje) in kleur, de achtergrond zwart/wit en de bomen zijn wat wazig. Heb je dit achteraf gedaan of door bepaald instellingen in de camera?
Alle foto's zijn in kleur genomen, en achteraf bewerkt in Photoshop. En ik gebruik meestal (als ik tijd heb) inderdaad niet de auto-settings, maar gewoon de instellingen die ik het beste vind passen.
@ smartie 182: Vooral foto 1 vind ik erg mooi, de laatste wat minder...
De laatste was 's avonds genomen, met ISO 400 (ruis) en flits. Uiteindelijk vond ik 't persoonlijk wel dramatisch overkomen. Maar dat is natuurlijk eigen mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 08:36:
[...]
Alle foto's zijn in kleur genomen, en achteraf bewerkt in Photoshop. En ik gebruik meestal (als ik tijd heb) inderdaad niet de auto-settings, maar gewoon de instellingen die ik het beste vind passen.
Mooie foto's inderdaad :) Toch zou ik graag wat preciezer willen weten welke nabewerkingen je gedaan hebt aan de foto's, dan kunnen wij er ook wat van leren. (zie startpost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

SmartDoDo schreef op 16 september 2003 @ 08:38:
Toch zou ik graag wat preciezer willen weten welke nabewerkingen je gedaan hebt aan de foto's, dan kunnen wij er ook wat van leren. (zie startpost)
Zonder neerbuigend over de foto's te willen zijn (ze zijn gewoon erg mooi): de bewerkingen die zijn gebruikt zijn Photoshop basics, en kun je zelfs met de F1 functie in Photoshop prima zelf aanleren. En anders pak je er een tutorial bij.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 16 September 2003 @ 08:38:
[...]
Mooie foto's inderdaad :) Toch zou ik graag wat preciezer willen weten welke nabewerkingen je gedaan hebt aan de foto's, dan kunnen wij er ook wat van leren. (zie startpost)
Dank dank. Ok, ik zal per foto vertellen wat ik zo ongeveer gedaan heb (ze zijn overigens allemaal in kleur genomen):

01: Eerst Gregory (zo heet ie dus) uitgeknipt, en een nieuwe layer van gemaakt. De basis layer zwart-wit gemaakt (desaturate) en de layer van Gregory op Alpha=40% (denk ik ongeveer) gezet.

02: Behalve een crop geen bewerkingen. Genomen met statief en langere sluitertijd dan de auto-mode.

03: Deze foto kwam er te donker uit (weinig licht daar), dus ik heb 'm lichter gemaakt (de kleuren in de lucht waren al zo). Op de landschappen-stand genomen.

04: Genomen op de macro-stand, de achtergrond nog wat waziger gemaakt door Janneke uit te knippen en over de layer van de achtergrond een blur gegooid. Verder nog met de kleuren gespeeld.

05: Focus op Paul, klein diafragma. Paul uitgeknipt, achtergrond zwart-wit gemaakt. Nog een extra layer gemaakt (duplicate) en over de extra layer een gaussian blur, deze layer vervolgens op alpha=30% o.i.d. gezet.

06: Hoge ISO, met flits, gecropped en met de kleuren gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 09:39:
[...]

Dank dank. Ok, ik zal per foto vertellen wat ik zo ongeveer gedaan heb (ze zijn overigens allemaal in kleur genomen):
Thanks, dat inspireert anderen denk ik ook tot enig experimenteren :9
Dit zijn trouwens 1 van de weinige foto's die ik van een A70 heb gezien die er "professioneel" uitzien.
Bewijst ook maar weer dat fotograferen door de fotograaf gebeurd (compositie/bewerking) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 09:39:
04: Genomen op de macro-stand, de achtergrond nog wat waziger gemaakt door Janneke uit te knippen en over de layer van de achtergrond een blur gegooid. Verder nog met de kleuren gespeeld.
Volgens mij heb je haar inderdaad echt uitgeknipt ;) Je ziet bovenaan bij haar haar een paar stukjes die te ver uitsteken. Je kunt derhalve beter met layer masks werken dan met (lasso) knipfuncties e.d. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 16 september 2003 @ 09:38:
[...]

Zonder neerbuigend over de foto's te willen zijn (ze zijn gewoon erg mooi): de bewerkingen die zijn gebruikt zijn Photoshop basics, en kun je zelfs met de F1 functie in Photoshop prima zelf aanleren. En anders pak je er een tutorial bij.
wat is erop tegen dat hij even verteld wat ie precies gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Exirion schreef op 16 September 2003 @ 09:38:
[...]
de bewerkingen die zijn gebruikt zijn Photoshop basics, en kun je zelfs met de F1 functie in Photoshop prima zelf aanleren. En anders pak je er een tutorial bij.
Anders ga je even de startpost lezen :P

Onder het kopje Topicregels B) :
Als je een plaatje (of meerdere) post, geef dan aan welke instellingen je gebruikt hebt en of het plaatje nog is bewerkt. Zo kunnen andere users er ook van leren :)
Ik ben Photoshop noob ;), maar het is toch echt de bedoeling om duidelijk aan te geven of foto's bewerkt zijn en hoe. Juist met het oogmerk er iets van te kunnen leren, anders is het simpel plempwerk wat foto's betreft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op 16 september 2003 @ 09:53:
[...]

Volgens mij heb je haar inderdaad echt uitgeknipt ;) Je ziet bovenaan bij haar haar een paar stukjes die te ver uitsteken. Je kunt derhalve beter met layer masks werken dan met (lasso) knipfuncties e.d. :)
Hehe, ja je hebt gelijk :) Ik heb 't niet zo netjes gedaan, en ik wil 't ook nog een keer wél netjes doen, en er de tijd voor nemen. (maar dan moet ik dus eerst tijd hebben ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heerser007
Zo, ik ben vanochtend mijn camera wezen ruilen bij Alternate.
Gouw als eerste de deur in gegaan bij de retour afdeling en prompt stonden er al gelijk vijf andere mensen achter mij. Pfiew..dat scheelt weer uren!
Na overleg mijn camera ingeleverd te hebben kreeg ik een nieuwe die meteen even uitgeprobeerd werd en toen bleek die ook stuk te zijn (wou niet flitsen).
Zoeken naar oorzaken en standaard instellingen mocht ook niet helpen. Inmiddels een uur verder (met godverende mensen op de achtergrond :) ) kreeg ik dan weer een nieuwe die het dan eindelijk deed. Maar het display met die automatiche licht correctie ziet er nog steeds 'buggy' uit moet ik zeggen.
Mijn conclusie is dan ik veel beter voor kwaliteit -lees een sony- had kunnen gaan wat ik vindt deze echt niet betrouwbaar.

Hoe zit het met jullie camera's??
Vliegt jullie lichtberekenings programma van de camera ook wel eens in de war met streepsjes enzo?

Groeten!

[ Voor 20% gewijzigd door Heerser007 op 16-09-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ikzelf heb een Sony en tot nu toe kan ik echt van topkwaliteit spreken. De vraag is natuurlijk....voor hoelang? Dergelijke apparaten zijn vaak technisch geen lang leven (2-3jaar) gegund. Wat mij afgelopen 2 jaar aan Canon is opgevallen is de goede kwaliteit lenzen en digitale camera's, maar net niet top. Ik bedoel hiermee te zeggen, dat ik twijfels heb bij de kwaliteitscontrole van de productie. Veel mensen (niet alleen A60/A70 gebruikers uiteraard) op diverse fora uitten hun ongenoegen met de zogenaamde 'dead on arrivals', defecten na een korte gebruiksperiode van 1 tot 4 maanden en de verschillende verpakkingsmaterialen en zegel/sticker verschillen (wel of niet verzegeld en beplakt). De afgelopen 2 jaar heb ik niet alleen Canon in de gaten gehouden, nee alle merken. Maar bij Canon ging het gewoonweg opvallen dat de kwaliteit niet van dien aard was dat je met zekerheid nog kon zeggen een topproduct in handen te hebben.

Het is best mogelijk dat Canon het grootst aantal consumenten telt, en dus ook meer klachten genereert. Ik heb geen gedegen onderzoek gedaan om te zeggen dat het aantal klachten bij Canon relatief het hoogste is van alle foto merken, maar mijn gevoel zegt gewoonweg van wel. Het is gebaseerd op 2 jaar veel lezen en posten op fora en dat vind ik een basis voor redelijk gefundeerd gevoel.

Canon is top, maar de technische levensduur en het aantal defecten zetten me nu al geruime tijd aan het denken. Ik heb het niet alleen over de A-serie maar over het gehele arsenaal digitale camera's.

[ Voor 5% gewijzigd door Sheik op 16-09-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na alle informatie en ervaringen van gebruikers in dit topic ben ik voor de A70 gegaan. Prima camera en erg snel in gebruik. Ik heb wel de horizontale lijnen tijdens in/uit zoomen, maar dat stoort me eerlijk gezegd niet zo. Hier wat 1e testjes:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tribalism/a70/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tribalism/a70/2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 19:53 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 19:51:
Na alle informatie en ervaringen van gebruikers in dit topic ben ik voor de A70 gegaan. Prima camera en erg snel in gebruik. Ik heb wel de horizontale lijnen tijdens in/uit zoomen, maar dat stoort me eerlijk gezegd niet zo. Hier wat 1e testjes:

[afbeelding]

[afbeelding]
Die horz. strepen heeft iedereen (ik dus ook)...

Nice pics btw!

Verwijderd

Thx, ik merkte bij het scherpstellen dat ie dan de strepen ook af en toe laat zien.
Vooral tijdens donkere beelden (op je lcd).

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-08 17:07

DAS

@tribalism

nice pics,

ik begin een beetje jaloers te worden ik moet zelf ook maar eens een camera aanschaffen :)

kek

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 12:05

Dope-E

The one and only Dope

Ik zag een mooie lucht en ik dacht: die moet ff vastgelegd worden :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/akrul/got/avondlucht.jpg

zo uit de losse pols op Tv met een belichting van 1/250

naderhand 50% auto level met Photoshop

twitter.com/curly_sanders

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Nog een Macrofoto in M mode

sluitertijd 1/200
F 3,2

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.heister1/got/beugel_dop.JPG

Verwijderd

Ik heb nu eindelijk mijn camera terug uit reparatie, dus ik pak hem uit.

* Camera zit gewoon los in de doos, geen plastic er om heen
* Grote, voelbare kras op het CF-klepje
* Beschadiging op de optische zoeker
* CF-klepje gaat moeilijk open
* Laatse foto was 119_1913, die eerste nu is 645_4508
* USB kabel is vies, een soort roest ofzo
* Stof onder het schermpje
* Kies wieltje draait wel erg makkelijk

Ik vind het echt niet kunnen hoor. Eerst al 5 weken op dat ding gewacht en dan krijg je dit.

Maarja, de flitser doet het weer, en daar ging het allemaal om :|

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 09:37

spaceboy

Op grote hoogte

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 15:41:

Ik vind het echt niet kunnen hoor. Eerst al 5 weken op dat ding gewacht en dan krijg je dit.

He die heb ik vorige maand teruggestuurd om te laten vernietigen. Grappig dat ze er nog iemand gelukkig mee hebben kunnen maken. 8)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 15:41:

Als al die punten die je aangeeft nog niet zo waren toen je hem ter reparatie inleverde zou ik zeker flink gaan lopen klagen!! Heb je dus blijkbaar de brakke afgeleefde camera van iemand anders terug gekregen. Klopt het serienummer wel met de cam die je inleverde?

Verwijderd

Het is precies dezelfde camera (zelfde schaaf onder de lens, zelfde instellingen, zelfde stickers eraf/erop), het lijkt erop dat ie in een bankschroef heeft gezeten ofzo... Maar als ik ga klagen heb ik er nog niks aan. Ik ga wel een boze mail/brief sturen.
He die heb ik vorige maand teruggestuurd om te laten vernietigen. Grappig dat ze er nog iemand gelukkig mee hebben kunnen maken.
Dat is niét grappig! ;)
Naah, het is definately dezelfde cam.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 17:57 ]

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02:33
Dat enorme verschil van dat nummer dat aangeeft hoeveel foto's gemaakt zijn wordt eerder in deze thread ergens uitgelegd....

Verwijderd

weet ik

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:23

tozzke

aka tozzert

miles schreef op 17 september 2003 @ 18:32:
Dat enorme verschil van dat nummer dat aangeeft hoeveel foto's gemaakt zijn wordt eerder in deze thread ergens uitgelegd....
dan mag je me vertellen waar (ja ik heb gezocht), want ik zit met hetzelfde te kijken... er leken dik 4000 foto's mee gemaakt sinds dat ik hem opgestuurd had.

Op een email naar canon kreeg ik de reactie dat zij het ook niet snapte... de bewuste monteur had hooguit 30 foto's gemaakt

Verwijderd

het is al vaker langsgekomen, maar voor dit topic dicht is wil ik het toch nog een keer vragen... is nou eindelijk die lensadapter al een keer te krijgen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2003 @ 15:41:

En klopt het serie nummer wel, het lijkt wel een andere camera????

Verwijderd

Ja, serienummer klopt ook.
Ik ga ze vanmiddag of morgen bellen, Alternate dus, ik vind het niet kunnen. Ik vind het echt klote.

Verwijderd

Dat is idd erg k*t ja!.
Dat wil dus zeggen dat we voortaan wat piccas van onze cams moeten maken (incl. serienr.), voordat we het beestje op de bus doen. :(

Verwijderd

Heeft iemand nog een "best way" om de folietjes zonder luchtbelletjes en zonder klevende stofjes aan te bregen ? Met mijn bankpas was het toch niet zo een succes.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37
Ik kan niet wachten, totdat ik me bij dit topic kan voegen, thuis bij mijn ouders licht er een A70 op me te wachten en in het weekend gaat ik pas weer terug :?

Hello fellow humans

• llpineapple
  • Laatst online: 18-09 07:45
druppeltje water en een bankpas werkte bij mij perfect om de folie erop te doen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 september 2003 @ 12:06:
Heeft iemand nog een "best way" om de folietjes zonder luchtbelletjes en zonder klevende stofjes aan te bregen ? Met mijn bankpas was het toch niet zo een succes.
Zo is het bij mij heel goed gelukt:

Eerst schermpje goed schoonmaken (schone zakdoek?)
Begin onderaan bij de knopjes en zorg ervoor dat ie goed recht zit.
Steeds een stukje naar boven, en met je nagel naar boven glad strijken. Dus niet in 1 keer heel het folie erop doen. Dat deed mijn vader dus en er zitten nu veel luchtbelletjes onder :X

Als er later nog luchtbelletjes zitten, alles naar 1 punt schuiven met je nagel en dan eronder vandaan schuiven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2003 19:23 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 22:57:
het is al vaker langsgekomen, maar voor dit topic dicht is wil ik het toch nog een keer vragen... is nou eindelijk die lensadapter al een keer te krijgen?
Ik heb hem destijds via marktplaats gekocht. Ik vermoed dat hij inmiddels gewoon bij de fotozaak te krijgen is :)

Verwijderd

Misschien vindt iemand deze panorama foto nog leuk:

http://www.vanachterberg....0bij%20straatje%20low.jpg

Hij is met een tripod gemaakt bij het straatje waar ik woon, het is 360 graden gedraaid. Verder heb ik er niks aan gedaan qua beeldbewerking. Ik vind hem zelf erg mooi gelukt, afgezien van het vage gedeeltje rechts van de foto. Dit komt door tegenlicht van de zon.

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-09 14:03

dbzfan

Nee.

Je had het licht moeten meten op het lichtste punt. De shutter half indrukken. TV en AV waarden invullen in de M stand. En zo de panorama maken.

Verwijderd

Ik vind het handiger om de panorama in de photostitch functie te maken op de cam.

• pascalheister
  • Laatst online: 11-05 15:04
jammer van het rechtse stuk van de foto die wazige plek.

• kmf
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.