Zijn er A60/A70 GoTTers die de functie "vivid mode" veel gebruiken om de kleuren wat extra uit te laten komen ?
Neej schiet alles normaal. Doe daarna wat bewerking in PS op de foto's die ik mooi vindt. werkt veel beter (vind ik).Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 08:27:
Zijn er A60/A70 GoTTers die de functie "vivid mode" veel gebruiken om de kleuren wat extra uit te laten komen ?
Zoals beloofd, mijn eerste experimenten met de A70. Alles nog op auto, al die settings komt later wel 
PS: Klik voor vergroting
PS: Klik voor vergroting

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Verwijderd
Weet iemand of dat dit normaal is?
op auto stand met flits.

Het verschijnsel is niet alleen op de achtergrond in de diepte.
Maar ook op het onderwerpen op de voorgrond

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 14:02 ]
Verwijderd
Was er daarbinnen een hoge luchtvochtigheid of mistig ofzo? HEt lijkt mij namelijk een reflectie van de flitser op waterdeeltjes die in de lucht rondzweven.Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 13:55:
Weet iemand of dat dit normaal is?op auto stand met flits.
![]()
Verwijderd
Nee wel warm maar voor de rest normaal van de 84 foto op alle foto van afstand zie je dit en foto van dichtbij zie je niksVerwijderd schreef op 07 september 2003 @ 14:22:
[...]
Was er daarbinnen een hoge luchtvochtigheid of mistig ofzo? HEt lijkt mij namelijk een reflectie van de flitser op waterdeeltjes die in de lucht rondzweven.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 14:36 ]
Verwijderd
Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 14:34:
[...]
Nee wel warm maar voor de rest normaal van de 84 foto op alle foto van afstand zie je dit en foto van dichtbij zie je niks

foto van later die avond in de bus.
Ik heb mail met foto naar Canon gestuurd met uitleg.
Ben benieuwt naar reactie. Jullie horen het wel. Wordt vervolgt?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 14:53 ]
gebeurt vaker met foto's in t donker met flits, wat hiervan de oorzaak is weet ik niet, maar t ligt niet aan je camera
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Dat is maar de vraag?DoD Cerberus schreef op 07 September 2003 @ 14:48:
gebeurt vaker met foto's in t donker met flits, wat hiervan de oorzaak is weet ik niet, maar t ligt niet aan je camera
het lijkt erop dat er stro/hooi op de grond ligt en dan kun je donder op zeggen dat er deeltjes/stof/vliesjes/zaadjes/whatever loskomen en in de lucht terecht komen (zeker als eroverheen gelopen wordt).Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 13:55:
![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Volgens mij is het niets meer dan reflectie van de flits van de deeltjes die in de lucht dwarrelen
Sinds een tijdje ook een A60 binnen hier (op advies van Tozzman
), ik moet zeggen tis een gruwelijk lekker cameraatje
(nee niet op die manier
)
Ook gelijk maar 2x 128MB Kingston kaartjes erbij gedaan..
Net even wat geprobeerd, zelf bak ik er redelijk weinig van..
Fotos zijn gemaakt op P mode met ISO 50 zonder flits...
Ook gelijk maar 2x 128MB Kingston kaartjes erbij gedaan..
Net even wat geprobeerd, zelf bak ik er redelijk weinig van..
Fotos zijn gemaakt op P mode met ISO 50 zonder flits...
edit:
fotos weggehaald
fotos weggehaald
[ Voor 56% gewijzigd door Sartsj op 08-09-2003 13:25 ]
Ik heb dat ook al eens gehad, toen ik men camera (zonder tasje) in mijn broekzak had steken op een fuif. Waarschijnlijk condens van het zweet ofzo dat op de lens zat. Niet echt handig om foto's te maken, en ook niet zo gezond voor de lens lijkt mij. Mee oppassen dus.Verwijderd schreef op 07 september 2003 @ 13:55:
![]()
*edit* Hier een voorbeeld vanop die fuif:
[ Voor 17% gewijzigd door Kiff op 07-09-2003 17:40 ]
Misschien heb je iets aan athlonkmf in "Digicams, koopadviezen, foto's faq en po"Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 13:55:
[ Voor 8% gewijzigd door SmartDoDo op 07-09-2003 17:48 ]
Verwijderd
Ik denk dat er niks mis is met je camera, maar er alleen wat stof in de buurt was.
http://www.incabv.nl/supp...asp?page=problemen&id=105
http://www.incabv.nl/supp...asp?page=problemen&id=105
Verwijderd
[Bedank mode]
Hoewel nog een kleine 90 posts te gaan, vrees ik dat er geen deel 6 komt van dit topic. In ieder geval niet onder de bezielende leiding van SmartDodo (vermoed ik tenminste).
Ik weet dat het niet de policy is om te bedanken, maar ik wil bij deze toch van de gelegenheid gebruik maken om de inspanningen van SmartDodo te bewonderen en hem te bedanken voor opmaak, inzet en inspanning om een goede topic te maken over de Canon A60 en A70.
Zoals SmartDodo al eerder heeft aangegeven is het onderwerp min of meer "op en uitgemolken" (...ben ik het trouwens wel mee eens...).
Ik zou zeggen... tot ziens in topics over Canon A80 of EOS 300D
SmartDodo
[Bedank mode off]
Hoewel nog een kleine 90 posts te gaan, vrees ik dat er geen deel 6 komt van dit topic. In ieder geval niet onder de bezielende leiding van SmartDodo (vermoed ik tenminste).
Ik weet dat het niet de policy is om te bedanken, maar ik wil bij deze toch van de gelegenheid gebruik maken om de inspanningen van SmartDodo te bewonderen en hem te bedanken voor opmaak, inzet en inspanning om een goede topic te maken over de Canon A60 en A70.
Zoals SmartDodo al eerder heeft aangegeven is het onderwerp min of meer "op en uitgemolken" (...ben ik het trouwens wel mee eens...).
Ik zou zeggen... tot ziens in topics over Canon A80 of EOS 300D
SmartDodo
[Bedank mode off]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 18:34 ]
Zeer mee eens, door het lezen van deze topics heb ik, na lang camera's vergelijken, voor de A70 gekozen. De foto's waren van goede kwaliteit, er werd uitvoerig uitleg gegeven.
Ik denk dat we nog veel mensen tegen gaan komen in een van de "digitale foto"topics.
Wel jammer dat er geen deel 6 aankomt, maar ja. Met de A80 in aantocht is dat wel logisch.
Mensen bedankt voor alle uitleg, ik heb er een mooie cam door gekocht...
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Verwijderd
Hoewel het me wel een beetje spijt (ben net sinds begin deze week trotse bezitter geworden van een A70, had me graag nog gemengd in wat discussies
) sluit ik me hier volledig bij aan.
SmartDoDo, perfekt werk, en bedankt voor een zeer waardevol topic.
SmartDoDo, perfekt werk, en bedankt voor een zeer waardevol topic.
Verwijderd
Ik ben het er helemaal mee eens, ik heb erg veel aan dit topic gehad, veel handige tips opgeduikelt.
SmartDoDo, bedankt!
SmartDoDo, bedankt!
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 19:08 ]
Vergeet de rest van alle users niet die de reeks tot een succes heeft gemaakt
offtopic:
Het lijkt me inderdaad verstandig om niet met een 6e deel te beginnen. Veel vragen worden beantwoord in de FAQ, veel ervaringen, problemen en oplossingen zijn al aan bod gekomen. Wat nu nog rest is het tonen van foto's, iets wat ook al regelmatig gebeurt. De toekomstige bijzondere foto's kunnen altijd in een van de foto-showtopics in GT getoond worden
Problemen die niet genoemd worden in de startpost hebben over het algemeen al recht op een eigen topic, wat zo blijft uiteraard.
Doorgaan met een 6e deel werkt herhaling in de hand, en dat zou erg jammer zijn
Het lijkt me inderdaad verstandig om niet met een 6e deel te beginnen. Veel vragen worden beantwoord in de FAQ, veel ervaringen, problemen en oplossingen zijn al aan bod gekomen. Wat nu nog rest is het tonen van foto's, iets wat ook al regelmatig gebeurt. De toekomstige bijzondere foto's kunnen altijd in een van de foto-showtopics in GT getoond worden
Problemen die niet genoemd worden in de startpost hebben over het algemeen al recht op een eigen topic, wat zo blijft uiteraard.
Doorgaan met een 6e deel werkt herhaling in de hand, en dat zou erg jammer zijn
Verwijderd
Ach, vermoedelijk zijn alle problemen en obstakels over de A60/70 inmiddels al besproken.Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 21:29:
Ik en vele andere zijn denk ik nog niet klaar met de Canon A60/70.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Voor ideeen en tips mbt foto's kan je ook algemene info opzoeken over (digitale) fotografie.
Spelbrekermiles schreef op 07 September 2003 @ 21:30:
Laten we die resterende 85 post dan ter zaken houden......
Verwijderd
Ik heb net Canon gebeld, want ik heb mijn cam nog steeds niet en vroeg me af of de vorige keer dat ik belde die gast wel de waarheid sprak... Zegt die vrouw (na heel lang wachten): "De camera is klaar, maar hij is naar de verkeerde firma gestuurd. Nu gaat Canon hem ophalen en dan doorsturen naar Alternate. Dat kan morgen, of overmorgen zijn. In ieder geval heb je hem deze week."
"Dan heb ik hem hier thuis?"
"Ja."
"Oke, bedankt etc."
Wat een DOZEN zeg! Als ik niet had gebeld had ik dit niet eens geweten! Nu kan ik nog langer gaan wachten! Ik verwacht niet dat ik hem deze week nog heb, want ik verwacht dat Alternate ook gaat wachten met doorsturen...
"Dan heb ik hem hier thuis?"
"Ja."
"Oke, bedankt etc."

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 16:07 ]
Vraag: voordat jullie je foto's laten ontwikkelen bij kruidvat of bij AH of noem maar op.
Gebruiken jullie dan altijd eerst dat tooltje CropIt??
hebben er ook al mensen foto's laten ontwikkelen zonder cropit tool te gebruiken, zo ja wat krijg je dan?
Gebruiken jullie dan altijd eerst dat tooltje CropIt??
hebben er ook al mensen foto's laten ontwikkelen zonder cropit tool te gebruiken, zo ja wat krijg je dan?
[ Voor 5% gewijzigd door Rubke op 08-09-2003 18:51 ]
Ik gebruik het niet en de foto's zijn prima in orde hoor!
Verwijderd

Ik bekeek even al mijn foto's en kwam nog een gave actiefoto tegen... wel een beetje zielig voor de muis. Het schemert al maar door de flits lijkt het overdag. Verder niks aan gedaan.
Trouwens, ik gebruik nooit CroptIt, maar heb het net gedownload en het lijkt me zeer handig!
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2003 20:37 ]
offtopic @ otto
zou jij die foto van die koe met zons opgang misschien in het groot kunnen posten of mailen naar maalst1@chello.nl ik vind hem echt masterlijk, wil hem als achtergrondje
zou jij die foto van die koe met zons opgang misschien in het groot kunnen posten of mailen naar maalst1@chello.nl ik vind hem echt masterlijk, wil hem als achtergrondje
Ik wil misschien de A60 gaan kopen.
Redenen: lijkt me een kwalitatief heel goede camera, een goede prijs en 3 MP heb ik niet nodig omdat, als ik ze ooit laat afdrukken, je met 2 MP ook nog wel aardige afdrukken op 10x15-20x30 kan laten maken.
Alleen ik vraag mij af: ik zal waarschijnlijk aardig wat foto's gaan maken in wat donkere omgevingen met een boel lichten die bewegen (lees discotheken, kroegen ed). Ik heb dat enkele malen met een Olympus C220-Zoom gedaan en de resultaten zijn matig. De voorgrond is scherp (zolang of de camera of het object heel stil blijft staan) maar de achtergrond is een grote zooi. De achtergrond lichten lopen zelfs over de voorgrond heen.
Een paar voorbeelden zoals het niet moet en zoals ik het graag wel zou willen zien:
Met de Olympus C220-ZOOM:
Disneyland Light Parade, zoals het niet moet --> erg bewogen
Met een FUJIFILM FinePix 6800 ZOOM:
Zelfde parade, ook met bewegend voertuig, maar hier gaat het wel goed.
Ander voorbeeld, tijdens een feestje. Hier heb ik helaas geen andere camerabeelden van:
Olympus:
Ze slaan groen uit, van jaloezie?
Ook erg duidelijk mis
Zie ik een geest?
En bij de volgende snap ik niet hoe dat heeft kunnen gebeuren. Hoe kan er nou opeens zo'n streep voorbij 'vliegen'?
Vuurvliegje?
Na wat zoeken en doorlezen ben ik erachter dat de bewogen foto's komen door een combinatie van te lange belichtingstijd, ISO waarde, diafragma en sluitertijd... ofzoiets
Wat ik graag zou willen weten of de A60/A70 met foto's van (ongeveer) gelijke omstandigheden als van hierboven wel goed om kan gaan. Oftewel: als ik deze foto's met een Canon A60 had gemaakt, waren ze dan wel gelukt?
Redenen: lijkt me een kwalitatief heel goede camera, een goede prijs en 3 MP heb ik niet nodig omdat, als ik ze ooit laat afdrukken, je met 2 MP ook nog wel aardige afdrukken op 10x15-20x30 kan laten maken.
Alleen ik vraag mij af: ik zal waarschijnlijk aardig wat foto's gaan maken in wat donkere omgevingen met een boel lichten die bewegen (lees discotheken, kroegen ed). Ik heb dat enkele malen met een Olympus C220-Zoom gedaan en de resultaten zijn matig. De voorgrond is scherp (zolang of de camera of het object heel stil blijft staan) maar de achtergrond is een grote zooi. De achtergrond lichten lopen zelfs over de voorgrond heen.
Een paar voorbeelden zoals het niet moet en zoals ik het graag wel zou willen zien:
Met de Olympus C220-ZOOM:
Disneyland Light Parade, zoals het niet moet --> erg bewogen
Met een FUJIFILM FinePix 6800 ZOOM:
Zelfde parade, ook met bewegend voertuig, maar hier gaat het wel goed.
Ander voorbeeld, tijdens een feestje. Hier heb ik helaas geen andere camerabeelden van:
Olympus:
Ze slaan groen uit, van jaloezie?
Ook erg duidelijk mis
Zie ik een geest?
En bij de volgende snap ik niet hoe dat heeft kunnen gebeuren. Hoe kan er nou opeens zo'n streep voorbij 'vliegen'?
Vuurvliegje?
Na wat zoeken en doorlezen ben ik erachter dat de bewogen foto's komen door een combinatie van te lange belichtingstijd, ISO waarde, diafragma en sluitertijd... ofzoiets
Wat ik graag zou willen weten of de A60/A70 met foto's van (ongeveer) gelijke omstandigheden als van hierboven wel goed om kan gaan. Oftewel: als ik deze foto's met een Canon A60 had gemaakt, waren ze dan wel gelukt?
[ Voor 4% gewijzigd door Priet op 08-09-2003 23:09 ]
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
ik zeg geen ja en geen nee. Ze lukken iig beter als jou voorbeelden, maar je moet dan denk ik wel rekenen op een sluitertijd van 1 sec. Ofwel camera ff stil houden, maar als de achtergrond beweegt heb je dus een brakke pic. Ik weet niet of er camera's zijn die met een korte sluitertijd 100ms of kleiner ene goede foto kan maken in jou omstandigheden
iemand nog meer ervaringen met foto's laten afdrukken zonder cropit en met cropit dus zonder aanpassing van de beelverhouding??
Ik pas mijn foto's aan in het programma van Pixum (online fotoshop) of in Photoshop. Dan weet ik iig zeker welk deel van mijn foto daadwerkelijk op papier komt te staan. Tenminste, als je in 2:3 verhouding af laat drukken.Rubke schreef op 09 September 2003 @ 18:37:
iemand nog meer ervaringen met foto's laten afdrukken zonder cropit en met cropit dus zonder aanpassing van de beelverhouding??
Crop je de foto's niet naar 2:3 dan bestaat er de kans dat er een stuk van je foto af wordt gehaald wat je er wel op wilde hebben
Verwijderd
Ik heb pas geleden laten afdrukken zonder CropIt te gebruiken, en ik merkte wel dat er wat van de foto's afgesneden was, maar ik heb geen witte randen langs de foto's gehad. Volgende keer gebruik ik het wel.
Heeft iemand al het regenjasje ondekt van de Lowepro tasjes?
Kwam er laatst per ongeluk achter toen ik mijn A70 aan de buurman showde.
Kwam er laatst per ongeluk achter toen ik mijn A70 aan de buurman showde.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Wow, sinds vandaag de A70. Nu al 300 pics geschoten. Het valt mij op dat het geluid iets "mechanischer" wordt nu er wat foto's mee geschoten zijn(vooral bij scherpstellen). Iemand hetzelfde gevoel?
weet iemand trouwens waar in nederland van die display folie's te krijgen zijn. Ergens wordt genoemd dat deze te krijgen zijn bij foto-videoshop, echter ik kan ze daar niet vinden....
weet iemand trouwens waar in nederland van die display folie's te krijgen zijn. Ergens wordt genoemd dat deze te krijgen zijn bij foto-videoshop, echter ik kan ze daar niet vinden....
Je kunt de beschermfolies hier bestellen. Zijn gemaakt voor de A70, dus ook met 4 rondjes voor de knoppen.Rendier2710 schreef op 09 September 2003 @ 20:41:
Wow, sinds vandaag de A70. Nu al 300 pics geschoten. Het valt mij op dat het geluid iets "mechanischer" wordt nu er wat foto's mee geschoten zijn(vooral bij scherpstellen). Iemand hetzelfde gevoel?
"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates
Kun je dan kiezen op je ze in 2:3 wil laten afdrukken, of is dat overal standaard??
dus iedereen beveelt mij aan om ze naar 2:3 te wijzigen voordat ik ze upload naar bv. de kruidvat?
dus iedereen beveelt mij aan om ze naar 2:3 te wijzigen voordat ik ze upload naar bv. de kruidvat?
Verwijderd
Rendier2710 schreef op 09 September 2003 @ 20:41:
Rubke schreef op 09 september 2003 @ 21:50:
Kun je dan kiezen op je ze in 2:3 wil laten afdrukken, of is dat overal standaard??
(...zucht...) Al deze zaken zijn al eerder (en meerdere malen) behandeld. Lees de boel maar es door zou ik zo zeggenVerwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:00:
mijn probleeem is dat ik krasjes krijg op dat schermpje. zijn die nog weg te halen?

Zoek eens naar Displex. Is een tube met een soort transparant plamuur wat ook gebruikt wordt om oppervlakkige krasjes op het display van demobieltjes weg te werkenVerwijderd schreef op 09 September 2003 @ 22:00:
mijn probleeem is dat ik krasjes krijg op dat schermpje. zijn die nog weg te halen?
LOST, deels ja
Hoi,
In Zijn de onscherpte-problemen van de Canon A70 serieus? stelde ik mijn vraag over de onscherpte problemen van de A70. Na lang wikken en wegen ga ik vandaag tòch de A70 kopen. Ik ga puur op mijn gevoel af (daar ben ik sterk in...
: van alle camera's die ik gezien en vastgehouden heb in deze prijsklassen in alle winkels, heb ik gewoon het beste gevoel bij de A70. Ik maak mezelf gewoon helemaal gek
als ik maar blijf hangen bij al die berichten over die eventuele onscherpte. Ik mot gewoon de knoop doorhakken!
Ik kan in de winkel de afspraak maken, dat mocht ie niet bevallen, ik hem kan ruilen voor een A60 (of eventueel A80).
Nog steeds ben ik erg benieuwd naar het verschil in kwalititeit tussen de A60 en A70. Mijn vraag is : zijn er onder de A60 bezitters mensen die uit de buurt van Zevenaar (bij Arnhem) komen? Ik wil zelf weleens de proef op de som nemen en zowel met de A60 als A70 een foto nemen van exact hetzelfde.
Thanks voor alle hulp! De laatste berichten in Zijn de onscherpte-problemen van de Canon A70 serieus? hebben voor mij de doorslag gegeven om te gaan voor de A70.
In Zijn de onscherpte-problemen van de Canon A70 serieus? stelde ik mijn vraag over de onscherpte problemen van de A70. Na lang wikken en wegen ga ik vandaag tòch de A70 kopen. Ik ga puur op mijn gevoel af (daar ben ik sterk in...

Ik kan in de winkel de afspraak maken, dat mocht ie niet bevallen, ik hem kan ruilen voor een A60 (of eventueel A80).
Nog steeds ben ik erg benieuwd naar het verschil in kwalititeit tussen de A60 en A70. Mijn vraag is : zijn er onder de A60 bezitters mensen die uit de buurt van Zevenaar (bij Arnhem) komen? Ik wil zelf weleens de proef op de som nemen en zowel met de A60 als A70 een foto nemen van exact hetzelfde.
Thanks voor alle hulp! De laatste berichten in Zijn de onscherpte-problemen van de Canon A70 serieus? hebben voor mij de doorslag gegeven om te gaan voor de A70.
Verwijderd
Morgen ga ik naar de autosalon in Frankfurt
Maar nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die nog goede tips hebben om de auto's mooi op de foto te krijgen. IK heb nu ongeveer een week de Canon A70 die prima bevalt
Ik weet dat zelf proberen de beste oplossing is, en dat zal ik natuurlijk ook doen, maar het zou natuurlijk handig zijn als jullie alvast wat tips hebben
heeft er iemand al "sneeuw" ervaring met de a70?
ik zit me af te vragen of het handig is om mee de piste op nemen. en dan vooral met lcd aan.
neem aan dat met lcd uit geen kwaad kan. maar juist als je in beweging bent is de lcd handig. (ben eigenlijk een beetje bang dat het lcd bevriest) en ik vraag me ook af je de knop om een foto te maken wel met je handschoenen aan kan indrukken
(ben btw een 'boarder)
ik zit me af te vragen of het handig is om mee de piste op nemen. en dan vooral met lcd aan.
neem aan dat met lcd uit geen kwaad kan. maar juist als je in beweging bent is de lcd handig. (ben eigenlijk een beetje bang dat het lcd bevriest) en ik vraag me ook af je de knop om een foto te maken wel met je handschoenen aan kan indrukken
(ben btw een 'boarder)
[ Voor 3% gewijzigd door DarkChylde op 10-09-2003 11:39 ]
Hee, ik wilde net dezelfde vraag gaan stellen! Ik ga er vrijdag heenVerwijderd schreef op 10 September 2003 @ 11:31:
Morgen ga ik naar de autosalon in FrankfurtMaar nu vroeg ik me af of hier mensen zijn die nog goede tips hebben om de auto's mooi op de foto te krijgen. IK heb nu ongeveer een week de Canon A70 die prima bevalt
Ik weet dat zelf proberen de beste oplossing is, en dat zal ik natuurlijk ook doen, maar het zou natuurlijk handig zijn als jullie alvast wat tips hebben
Maar ik ben ook nog een A70-n00b, dus ben wel benieuwd naar reacties/tips hierop
Verwijderd
Mijn A60 heeft in Nieuw Zeeland al lichte vorst overleeftDarkChylde schreef op 10 september 2003 @ 11:39:
heeft er iemand al "sneeuw" ervaring met de a70?
(ben btw een 'boarder)
Je moet wel ff je handschoenen uitdoen, want met handschoen heb je minder gevoel in je vinger en merk je niet of je de sluiterknop nu half indrukt (om scherp te stellen) of toch helemaal (foto maken).
Verwijderd
Ik weet niet of dat Displex wel zo goed is voor de A60/70, want toen ik Displex gemaild had of het kan kreeg ik terug dat ze het niet aanraden omdat sommige camera's iets over de display hebben zitten ofzo (ik ben het mailtje jammergenoeg kwijt). Heeft iemand Displex al geprobeerd, en zoja, werkt het goed? Ik heb namelijk ook krasjes.
Niet op de cam en dat ben ik ook niet van plan. Heb het op m'n vorige gsm een aantal keer gebruikt. Ziet er steeds wel even een tijdje netter uit, maar dan zie je het toch weer. En na een paar keer gebruiken is er toch behoorlijk wat vanaf.. Dus liever niet. Gewoon voorzichtig zijn en je niet ergeneren aan die hele kleine krasjes. Het is tenslotte een gebruiksvoorwerp.
offtopic:
Dag topic!
Dag topic!
[ Voor 7% gewijzigd door Tycoontje op 10-09-2003 15:37 ]
Smartdodo, ik wil toch nog even zeggen dat je de topics in goede banen hebt weten te houden. Well done! Ik heb veel gepost, maar zoals een paar al op zal zijn gevallen de laatste tijd niet meer, dit omdat ik vind dat het nu wel genoeg is geweest.
Gr. Stijn.
Gr. Stijn.
Amendbzfan schreef op 10 september 2003 @ 17:00:
Smartdodo, ik wil toch nog even zeggen dat je de topics in goede banen hebt weten te houden. Well done! Ik heb veel gepost, maar zoals een paar al op zal zijn gevallen de laatste tijd niet meer, dit omdat ik vind dat het nu wel genoeg is geweest.
Misschien moet jij eens een keer naar de oogarts! Ik vroeg namelijk waar in NEDERLAND ik die folie zou kunnen krijgen.Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 22:29:
[...]
[...]
[...]
(...zucht...) Al deze zaken zijn al eerder (en meerdere malen) behandeld. Lees de boel maar es door zou ik zo zeggen... (...en zo wordt dit idd een herhalingstopic... Ik begrijp de reden van stoppen voor een volgend deel SmartDodo
)
Misschien moet jij een cursusje vriendelijk reageren Rendier2710?
Waarom wil je die folie trouwens per se in nederland halen?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Ik verwacht niet dan er nog mensen gaan reageren op de poll over de defecte camera's. Hierdan het resultaat:
Over problemen: had net een probleem met mijn nieuwe A70. Hij ging niet meer aan, en als 'ie dan eindelijk aanging, ging hij niet meer uit. Display freaked out, en gaf op een bepaald moment "geheugenkaart fout" oid. De LExar 128MB kaart zat er toen in. Die eruit getrokken, de standaard Canon 16MB er weer in, en hij loopt weer als een tierelier (goed dus
). Morgen die Lexar dus omruilen voor een Kingston, lijkt me duidelijk
Net een heel stuk getypt, krijg ik alleen bovestaand te zienDKasemier schreef op 10 september 2003 @ 20:38:
Misschien moet jij een cursusje vriendelijk reageren Rendier2710?
Mijn reactie was inderdaad een beetje te oververhit. Alleen zulke reacties (en dan helemaal als ze niet kloppen) heeft niemand wat aan.
Ik wil het graag in Nederland bestellen omdat ik geen geld over kan maken naar het buitenland via internet om de een of andere wazige reden. Al gebeld met de bank en zij zeiden dat het dan maar via formulieren moest. In Nederland bestellen zou makkelijker zijn leek mij. Een eerder in het topic (ja, ik he het wel gelezen...) is gezeg dat z bij foto video shop te krijgen zouden zijn. Echter ik zie ze niet op de site staan bij hun.
[ Voor 58% gewijzigd door Rendier2710 op 10-09-2003 21:27 ]
Verwijderd
Misschien is er iemand van wie wij zijn forum mogen gebruiken om verder te gaan op dit topic?
Gewoon 10 euro in een enveloppe en naar m5000 opsturen... paar dagen later heb je het in de bus! Althans dat was mijn ervaringRendier2710 schreef op 10 September 2003 @ 21:22:
[...]
Net een heel stuk getypt, krijg ik alleen bovestaand te zien![]()
Mijn reactie was inderdaad een beetje te oververhit. Alleen zulke reacties (en dan helemaal als ze niet kloppen) heeft niemand wat aan.
Ik wil het graag in Nederland bestellen omdat ik geen geld over kan maken naar het buitenland via internet om de een of andere wazige reden. Al gebeld met de bank en zij zeiden dat het dan maar via formulieren moest. In Nederland bestellen zou makkelijker zijn leek mij. Een eerder in het topic (ja, ik he het wel gelezen...) is gezeg dat z bij foto video shop te krijgen zouden zijn. Echter ik zie ze niet op de site staan bij hun.
Zal ik SmartDoDo dan ook maar bedanken voor alle bewezen diensten?
Een ander forum lijkt me niet echt nodig... ik moet eerlijk gezegd toegeven (net als dbzfan) dat mijn aandacht wat verslapt is de laatste weken.
Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 21:25:
Misschien is er iemand van wie wij zijn forum mogen gebruiken om verder te gaan op dit topic?
offtopic:
Wie heeft er beweerd dat er geen 6e topic gemaakt kan/mag worden?
Alleen komt die er niet van mijn hand. En mocht er iemand van plan zijn een 6e te maken dan geef ik hem/haar het advies dat niet te doen ivm langdradigheid, uitgekauwde onderwerpen. Dat kan de kwaliteit en de positieve sfeer (die er imho altijd is geweest
) niet ten goede komen.
Wie heeft er beweerd dat er geen 6e topic gemaakt kan/mag worden?
Wat wil je eigenlijk bereiken met deze poll? Mijn 1e A70 heeft een defect aan/uit knopje gehad en is binnen (inclusief weekend) 5 dagen omgeruildKoraalduivel schreef op 10 September 2003 @ 20:47:
Ik verwacht niet dan er nog mensen gaan reageren op de poll over de defecte camera's. Hierdan het resultaat:[afbeelding]
Aangezien het waarschijnlijk niet lang meer zal duren voor dit topic sluit, wil ik toch SmartDoDo en een ieder die aan dit topic zijn steentje heeft bijgedragen bedanken. Ik heb erg genoten van dit 5 delen tellende topic. Ook hebben de vooral positieve geluiden over de A60 & A70 mij gedreven tot de aankoop
van mijn eerste digicam, een A70, zo'n 4wkn terug (ben er heel erg happy mee in z'n algemeenheid). Verder wens ik een ieder veel plezier verder met deze zeer leuke hobby en dat we veel van elkaar mogen leren
Don't give up
Ook mijn dank aan SmartDoDo en iedereen die met tips, kritiek en argumenten kwam aanzetten!
Leuk dat je foto's post, alleen zijn ze wel erg slecht. Zowel qua licht, scherpte als compositie zijn ze erg "A70-onvriendelijk".Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 00:28:
Vakantie foto's met mijn A70. Meer dan 50. Voor de liefhebber.
www.xs4all.nl/~oetz
Verwijderd
Sinds een maandag heb ik ook mijn A70 eindelijk ontvangen. Plaatjes schieten lukt al heel aardig. Ik heb enkel nog problemen met de Macro functie. Ik krijg nooit iets scherp!
Zoals aangegeven in de handleiding moet je bij macrofoto's eerst op het "bloempjes-knopke" drukken en dan scherpstellen.
Het is me één keer overkomen dat ik zo'n balkje op m'n display kreeg waar ik de afstand kon instellen (oneindig -> 50cm) en toen is het goed gelukt.
Ik heb echter geen flauw idee waar ik die functie terug uithaal.
Ben dit probleem nog niet tegengekomen in dit topic (hoop ik)
Bij wijze van aanmoediging een plaatje
Zoals aangegeven in de handleiding moet je bij macrofoto's eerst op het "bloempjes-knopke" drukken en dan scherpstellen.
Het is me één keer overkomen dat ik zo'n balkje op m'n display kreeg waar ik de afstand kon instellen (oneindig -> 50cm) en toen is het goed gelukt.
Ik heb echter geen flauw idee waar ik die functie terug uithaal.
Ben dit probleem nog niet tegengekomen in dit topic (hoop ik)
Bij wijze van aanmoediging een plaatje

Ten 1e nooit inzoomen bij macro's en ook niet te dicht het onderwerp naderen. Probeer een paar foto's te nemen, dan zit er altijd wel een bij die goed isVerwijderd schreef op 11 September 2003 @ 11:27:
Sinds een maandag heb ik ook mijn A70 eindelijk ontvangen. Plaatjes schieten lukt al heel aardig. Ik heb enkel nog problemen met de Macro functie. Ik krijg nooit iets scherp!
Staat echt in de handleidingIk heb echter geen flauw idee waar ik die functie terug uithaal.
Laat anders eens een slechte foto zien in macromode
Net andersom toch?SmartDoDo schreef op 11 September 2003 @ 12:42:
[...]
Staat echt in de handleidingBij 1x drukken kun je handmatig scherpstellen (het balkje) en bij 2x staat hij op automatisch scherpstellen in de macromode.
Smerige del!
Ja

taranis, je hebt een kras op je display zitten
Verwijderd
even 2 pics, met de canon a60.........

Heeft iemand enig idee hoe ik bij die laatste foto met die wolken wat beter kan krijgen, onderin is het wel heel erg donker vind ik zelf...

Heeft iemand enig idee hoe ik bij die laatste foto met die wolken wat beter kan krijgen, onderin is het wel heel erg donker vind ik zelf...
Wat met de belichtingscompensatie spelen lijkt meVerwijderd schreef op 11 September 2003 @ 15:38:
Vaak kun je op het lcd ook zien of de foto's donker of licht uit zal vallen. M.a.w. stelt de camera in op het donkere of lichte gedeelte. Afhankelijk hiervan kun je de belichting nog iets veranderen.
Denk erom. Ik heb ook Kingston. Hiermee heb ik een probleem als ik veel foto's na elkaar heb gemaakt. Dan krijg ik em weer aan de praat als ik de kaart eruit haal, aan zet, kaart er weer in(terwijl hij aan staat). Dus u zij gewaarschuwdBeQuietAndDrive schreef op 10 September 2003 @ 21:21:
Over problemen: had net een probleem met mijn nieuwe A70. Hij ging niet meer aan, en als 'ie dan eindelijk aanging, ging hij niet meer uit. Display freaked out, en gaf op een bepaald moment "geheugenkaart fout" oid. De LExar 128MB kaart zat er toen in. Die eruit getrokken, de standaard Canon 16MB er weer in, en hij loopt weer als een tierelier (goed dus). Morgen die Lexar dus omruilen voor een Kingston, lijkt me duidelijk
Verder veel plezier van de cam. Gisteren naar Burger's Bush geweest. Was toen bij de vissen vergeten de ISO omhoog te doen (nooit aan gedacht
Bedankt, BoAC!
Is het trouwens nodig/mogelijk om de witbalans in te stellen op een A70? Of vraag ik nu iets doms?
Is het trouwens nodig/mogelijk om de witbalans in te stellen op een A70? Of vraag ik nu iets doms?
Ja, er zit een functie 'custom witbalans' op. In de M mode in het 'AWB' menutje de laatste optie.BeQuietAndDrive schreef op 11 September 2003 @ 16:36:
Bedankt, BoAC!
Dan moet je de cam voor een wit blad houden om de witbalans in te stellen. (en op set drukken)
[ Voor 4% gewijzigd door MJV op 11-09-2003 18:25 ]
Ja, met de A70 heb je die mogelijkheid. Zij het dat je alleen kunt kiezen uit een paar voorgeprogrameerde instellingen. Ook kun je dmv een wit blad voor de cam en de 'custom' optie de witbalans instellen, maar normaal gesproken is dit niet nodig.BeQuietAndDrive schreef op 11 september 2003 @ 16:36:
Bedankt, BoAC!
Kijk hiervoor ook eens in je handleiding......
[ Voor 14% gewijzigd door Blanche op 11-09-2003 18:32 ]
Kunnen we tog niet met deel 6 doorgaan kheb ut idee dat een hele hoop mensen het jammer vinden dat het ''weggaat''.
Cons:::BB4E
Helemaal met je eens. Elke dag staan er ook weer leuke tips enzo op.shameblaster schreef op 11 September 2003 @ 20:00:
Kunnen we tog niet met deel 6 doorgaan kheb ut idee dat een hele hoop mensen het jammer vinden dat het ''weggaat''.
Laten we gaan smeken
Plz smartdodo nog ééntje we zijn er aan verslaafd
Plz smartdodo nog ééntje we zijn er aan verslaafd
Cons:::BB4E
offtopic:
SmartDoDo wilt graag op het hoogtepunt stoppen
De reden daarvoor is in SmartDoDo in "Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Dee" duidelijk genoeg uitgelegd. Als iemand anders een 6e deel wilt starten staat hem dat in overleg met Athlonkmf vrij 
SmartDoDo wilt graag op het hoogtepunt stoppen
Jullie beginnen over de witbalans van de A60/A70, is die standaard niet 'perfect' afgesteld?
En er zijn verder toch geen verschillen tussen de A60 en A70 op de 3MP chip na?
Je hebt verschillende pre-configured standen onder AWB. O.a. TL-licht, buiten etc. Maar je kunt het ook zelf instellen, of op 'auto' laten staan.Priet schreef op 11 september 2003 @ 20:22:
Jullie beginnen over de witbalans van de A60/A70, is die standaard niet 'perfect' afgesteld?
Smartdodo bedankt voor je prachtige openingtopics en raadzame tips, en natuurlijk alle gebruikers ook.
Verwijderd
Bij deze wil ik Smartdodo en de anderen die dit topic tot een succes hebben gemaakt, vanuit het zonnige Spanje ook nog even bedanken
dussuh.... bedankt he !
(en een nieuw topic lijkt mij idd ook niet nodig, alles is nu echt al 38478473847 keer behandeld. Een wijs besluit dus !)
dussuh.... bedankt he !
(en een nieuw topic lijkt mij idd ook niet nodig, alles is nu echt al 38478473847 keer behandeld. Een wijs besluit dus !)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 14:43 ]
Sjonge...word je langzamerhand niet goed van zeg....tig bedankjes voor een topicstarter over de A60/A70. Bij deze bedankt bla bla bla....get a life zeg. Het is leuk dat Smartdodo de moeite heeft gedaan steeds een nieuwe thread te starten, maar overdrijven is ook een vak.
Geen flauw idee, nog niet eerder gezien eigenlijkVerwijderd schreef op 12 September 2003 @ 09:58:
In het kader van dit topic ten volle te benutten heb ik nog een probleempje voor de kenners. In onderstaande foto kan je zien dat er rechts in het middenpunt wat wazigheid te zien is. Zeker bij het wit. Hoe zorg ik ervoor dat ik dat niet meer heb?
Sheik schreef op 12 September 2003 @ 15:57:
Sjonge...word je langzamerhand niet goed van zeg....tig bedankjes voor een topicstarter over de A60/A70. Bij deze bedankt bla bla bla....get a life zeg. Het is leuk dat Smartdodo de moeite heeft gedaan steeds een nieuwe thread te starten, maar overdrijven is ook een vak.
offtopic:
Ik neem aan dat je een TR hebt geplaats met deze opmerking? Want dat is wat je dan had moeten doen
Bedanken is op zich ook niet nodig, wel begrijpelijk. Er zijn heel wat mensen die op grond van deze topics een camera hebben gekocht en hebben leren gebruiken. Jij bent daar niet een van geweest en ik vermoed dat je daarom ook niet snapt dat deze draden voor sommigen erg nuttig zijn geweest
Een bedankje is zo gek toch niet? Als TS van dit topic vraag ik je enkel, laat deze mensen in hun waarde 
Ik neem aan dat je een TR hebt geplaats met deze opmerking? Want dat is wat je dan had moeten doen
Verwijderd
Veel bezitters van een A60/70 zijn met enige regelmaat terug te vinden in dit topic, onder de bezielende leiding van smartDodo... Het geeft een licht gevoel van "feest der herkenning" en een zekere mate van saamhorigheid en clubgevoel (zeker na zoveel reply's...).Sheik schreef op 12 september 2003 @ 15:57:
Het stoppen gaat misschien dus met wat gemenge gevoelens van een soort "afscheid" en dat "lokt" wat goedbedoelde bedankjes uit... Is toch ook wel sympathiek vind ikzelf. (...heeft wel enige charme
Op naar de laatste repy's... succes!
Vandaag A70 binnengekregen.
Een van de eerste plaatjes:

Tommy, doe je volgende keer wel je ogen open?
Een van de eerste plaatjes:
Tommy, doe je volgende keer wel je ogen open?
zolang het donker is en je de cam het zelf uit laat zoeken (zonder flits), zullen de foto's onscherp worden. Als je het zelf in gaat stellen (zonder flits), zal de cam een donkere foto als resultaat geven.Priet schreef op 13 September 2003 @ 00:05:
Iemand nog enige ervaringen of tips met de A60/A70 te melden mbt mijn vraag?
Zodra je een flits gebruikt zal de sluitertijd zodanig stijgen dat er een (in de meeste gevallen) scherpe foto ontstaat.
de 2e foto (Met een FUJIFILM FinePix 6800 ZOOM) s overduidelijk met een lichtbron genomen (lees: flitser) dus de sluitertijd neemt af TOE wat resulteert in een scherpere foto over het algemeen
de overige foto's lijken zonder flits genomen te zijn waardoor het resultaat wazig wordt (langere sluitertijd).
"Vuurvliegje?" lijkt me een fotosoep foto omdat de personen scherp zijn en er een vage lichtlijn/kronkel te zien is welke niet teweeg kan zijn gebracht door een persoon op de foto (of ik zie het niet zo goed meer
[ Voor 21% gewijzigd door tozzke op 13-09-2003 12:13 ]
Verwijderd
"Vuurvliegje": ... wat zijn de drie lichtbolletjes aan de rechterzijde (boven het hoofd van de blonde dame) ? Kleurtechnisch lijken mij dat deze de stepen veroorzaakt kunnen hebben.Priet schreef op 13 September 2003 @ 00:05:
Iemand nog enige ervaringen of tips met de A60/A70 te melden mbt mijn vraag?
Er heeft niemand door de foto heengehold met een lamp, aansteker of wat dan ook ?
Spreek je nu jezelf niet tegenTozzman schreef op 13 September 2003 @ 04:59:Zodra je een flits gebruikt zal de sluitertijd zodanig stijgen dat er een (in de meeste gevallen) scherpe foto ontstaat.
de 2e foto (Met een FUJIFILM FinePix 6800 ZOOM) s overduidelijk met een lichtbron genomen (lees: flitser) dus de sluitertijd neemt af wat resulteert in een scherpere foto over het algemeen
De foto's zijn allemaal mét flits genomen, op de nachtstand. Verder alles op auto en de ISO gaat niet verder dan 100 op die camera. Dus die flits zou het verschil niet mogen verklaren, die ISO waarde misschien wel?
Over 'vuurvliegje': die drie bollen zullen hoogstwaarschijnlijk een stel straatlantaarns geweest zijn. De foto is niet gefotoshopt (kwam direct zo van de camera af) en ik heb niet gezien dat er iemand door het beeld liep. Mocht iemand een aansteker in z'n hand hebben gehad en daarmee gezwaaid hebben, dan nog zou je niet zo'n streep door het héle beeld zien.
Wat het is, ik heb niet het flauwste vermoeden.
Verwijderd
Ik heb nog thuis een setje bescherm folie voor de canon A60/70 in de verkoop. Misschien heeft iemand belangstelling voor?Rendier2710 schreef op 09 September 2003 @ 20:41:
Ik zeer zekers wel! Zou je mij een mail kunnen sturen op peekaa (at) hotmail.comVerwijderd schreef op 13 September 2003 @ 09:43:
[...]
Ik heb nog thuis een setje bescherm folie voor de canon A60/70 in de verkoop. Misschien heeft iemand belangstelling voor?
Ik zie namelijk geen mail in jou profiel staan!
Over dat bedanken...ik laat mensen in hun waarde en weet dat veel mensen deze threads nuttig vonden/vinden. Maar ik vind het gewoon wat ver gaan om over 'bezielende leiding' te praten en iemand als half-god te behandelen. Het is jammer dat het kudde-gedrag weer zo dik bovenop komt te liggen. Ook zonder Smartdodo was er heus een A60/A70 thread opgestart, zoals van vrijwel alle camera's. Excuses dat ik me gewoon hieraan stoor en weet dat ik ergens anders moet klagen, maar zo erg is het nu ook weer niet natuurlijk. Kortom, niet overdrijven met bedanken want de topics maken wij allemaal en niet 1 iemand. Hupla op naar deel 6
Verwijderd
Mee eensSheik schreef op 13 september 2003 @ 09:58:
Over dat bedanken...ik laat mensen in hun waarde en weet dat veel mensen deze threads nuttig vonden/vinden. Maar ik vind het gewoon wat ver gaan om over 'bezielende leiding' te praten en iemand als half-god te behandelen. Het is jammer dat het kudde-gedrag weer zo dik bovenop komt te liggen. Ook zonder Smartdodo was er heus een A60/A70 thread opgestart, zoals van vrijwel alle camera's. Excuses dat ik me gewoon hieraan stoor en weet dat ik ergens anders moet klagen, maar zo erg is het nu ook weer niet natuurlijk. Kortom, niet overdrijven met bedanken want de topics maken wij allemaal en niet 1 iemand. Hupla op naar deel 6
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 10:23 ]
Verwijderd
Probeer de humor en luchtigheid er een beetje van in te zien...Sheik schreef op 13 September 2003 @ 09:58:
Maar ik vind het gewoon wat ver gaan om over 'bezielende leiding' te praten en iemand als half-god te behandelen. Het is jammer dat het kudde-gedrag weer zo dik bovenop komt te liggen. Hupla op naar deel 6
Maar als jij een deel 6 wilt (wat ik op zich niet erg, maar wel een tikje overbodig vindt...)... neem de taak op je en help ons verder in de wereld die Canon heet
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 10:43 ]
Verwijderd
Heeft er iemand die toevallig in belgie woont nog zo'n beschermfolie over?
mailen kan naar taranis (krulle) pandora.be
mailen kan naar taranis (krulle) pandora.be
Ja hoor....ik betaal je direct..mail maarVerwijderd schreef op 13 September 2003 @ 09:43:
[...]
Ik heb nog thuis een setje bescherm folie voor de canon A60/70 in de verkoop. Misschien heeft iemand belangstelling voor?
Verwijderd
Ik Wil toch nog even smartdodo bedanken voor zijn mooie en duidelijke (en lange
) startpost.
Ik volg dit topic vanaf deel 1 en ik vind het nog steeds om alle reacties te lezen.
Toch vind ik persoonlijk het wel genoeg zo, alle vragen en de meeste probleemen zijn z`on beetje behandeld en om steeds in herhaling te vallen begint natuurlijk ook te vervelen.
Dus Smartdodo, Bedankt voor je inzet!
Als Smartdodo deze thread niet had gemaakt dan was het misschien wel iemand anders geweest.
Maar als hij/zij het net zo goed zou doen als smartdodo, zou ik hem net zo bedanken.

Ik volg dit topic vanaf deel 1 en ik vind het nog steeds om alle reacties te lezen.
Toch vind ik persoonlijk het wel genoeg zo, alle vragen en de meeste probleemen zijn z`on beetje behandeld en om steeds in herhaling te vallen begint natuurlijk ook te vervelen.
Dus Smartdodo, Bedankt voor je inzet!
Vind jij het niet leuk dan als je ergens moeite voor doet en tijd insteekt, en daarvoor een stukje waardeering terug krijgt?Sheik schreef op 13 september 2003 @ 09:58:
Als Smartdodo deze thread niet had gemaakt dan was het misschien wel iemand anders geweest.
Maar als hij/zij het net zo goed zou doen als smartdodo, zou ik hem net zo bedanken.
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2003 15:44 ]
Dit topic is gesloten.