BeQuietAndDrive schreef op 01 September 2003 @ 14:11:
Zie ik dan in de praktijk verschil tussen A60 en A70-foto's?
Eerder las ik over problemen met scherpte van de A70, de A60 zou vreemd genoeg scherpere foto's maken. Is dit iets wat aan de A70 lag/ligt, of aan de fotograaf?

Ik kon hierover geen definitief uitsluitsel vinden in de thread namelijk.
Ik heb geen idee of je verschil ziet tussen een A60 of A70 foto. Wat betreft die scherpte, ik heb sommige test van bladen etc. eens goed bekeken en daaruit bleek dat de testomstandigheden vaak niet gelijk waren. Andere lichtval, andere brandpuntsafstanden etc. zorgen ervoor dat er met het ene toestel andere foto's zijn gemaakt dan met het ander toestel. Zo ontstaan er idd verschillen in kleur en scherpte. Het enige wat ik je kan zeggen is, kijk eens in de voorgaande topics naar foto's die mensen geschoten hebben en kijk dan (wellicht in de startpost) wat voor camera deze mensen hebben. Bepaal dan zelf wat jij van een foto vindt

Scherp genoeg of niet.
De camera moet in principe een aantal jaren meekunnen. Loop ik met een A60 over een jaar al achter de feiten aan?
Eigenlijk loop je op het moment van aanschaf al achter de feiten aan

De 4MPixel A80 kom er al aan dus daar ga je met een 2MP A60. Daarmee is het toestel nog niet slecht of minderwaardig, maar het blijft een digitaal toestel wat snel ingehaald wordt door nieuwere/betere/duurdere modellen. Ik heb zelf een A70 en ben er zeer tevreden mee. Toch weet ik nu al dat er voor mij over niet al te lange tijd een digitale SLR (spiegelreflex) komt

Zie een digitale camera als de A60/A70/A80 als een PC, die verouderd waar je bijstaat

Maar, je krijgt er ook veel voor terug. Gebruiksgemak, nette foto's, en het blijft ook wel een gadget

, een echt speledingetje
Loop jij over een jaar te kwijlen naar nieuwe modellen digicam? Dan weet ik zeker dat je voor je gevoel over een jaar achter de feiten aanloopt, kwa techniek valt dat denk ik nog wel mee