Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.929 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 17:19:
Voor de ppls die een RMA hebben gedaan bij Alternate.
Moesten jullie ook 1 of andere Canon garantiekaart mee terugsturen?

Ik kan de mijne namelijk helemaal niet vinden!

tx voor de moeite.
Ik weet niet wat een RMA is, maar toen ik mijn camera ging opsturen voor garantie moest er een (duits) kaartje bij. Kaartje zat in doos van A60. Ze zeiden bij Alternate dat ik die mee moest sturen, + nog 1 papier van Alternate, waar je de klacht enz op in moest vullen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 17:00:
[...]
Bestaat er een programma'tje (of plugin voor PhotoShop) dat uit geselecteerde foto's de datum, tijd, etc. haalt en ze op de foto zet (dus op de jpeg file)? Het zou ook handig zijn als je zelf ook een opmerking erbij zou kunnen zetten. Bestaat zo iets of moet ik het foto-per-foto in Photoshop doen?
Bestaat zoiets niet voor zo ver jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:06
wdekreij schreef op 29 August 2003 @ 16:52:
Hoe komt het eigenlijk, dat als ik de foto's van de camera haal, de geen van allen rond de 1000 kb zijn (allemaal stukken minder, denk aan 250-500 kb)? Het hoorde toch te zijn dat een 1600x1200 foto op hoge resolutie geschoten zo'n 1000 kb zou zijn?

En ja hij staat op hoge resolutie :) Ik haal ze gwoon via "Deze Computer" eraf (win xp).

En is er een manier om de ruis uit de filmpjes te halen? Hiermee bedoel ik niet dat ik 320 x 160 oid te laag vind, maar er zit gewoon heel veel ruis doorheen....
Je hebt m dus op 1600 bij 1200 staan, maar staat ie ook op superfine?
Want dat verschil was bij mij meestal zo ongeveer 500 kb per foto volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 17:29:
[...]
Bestaat zoiets niet voor zo ver jullie weten?
Ja had ook ff de search kunnen gebruiken. Ik type in "datum op foto" en heb binnen een minuut de volgende link te pakken

http://www.mediachance.com/dce/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2003 18:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, totaal niet aan gedacht :X. Zeer bedankt voor de link, lijkt me erg handig programma! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:48
Was ff een potje Delta Force Land Warrior aan het spelen, komt er ineens een mug langs vliegen, was helemaal in me concentratie voor het spel, was echt vet bezig (score was 96-28) en ik zie dat kreng voor me vliegen en hop had em meteen te pakken :+ meteen een fototje van gemaakt, das wel zo cool :P

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/janhoogenband/mugdood.jpg

Hij is niet zo super, maar was met snelle sluitertijd, macro aan en op 20 of cm gezet ( geen id wat het inhield :? ) zonder flits in een iet wat donkere kamer

[ Voor 20% gewijzigd door OutSIdeR op 30-08-2003 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan hem op www.allemuggenmoetendood.nl zetten. Hij is btw erg mooi gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Lucht03(AUG'03)Klein.jpg

A60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-07 17:06
tijdens weekje naar zee even binnengesprongen in de vlindertuin

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/tarantula/vlinder1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/tarantula/vlinder2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/tarantula/vlinder3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Tarantula- schreef op 30 August 2003 @ 20:33:
tijdens weekje naar zee even binnengesprongen in de vlindertuin

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hele mooie scherpe pics!

In welke mode geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
macro tuurlijk, en zelf de diafragma instellen en sluitertijd

klein beetje verscherpt met fotosoep, was nie echt nodig, maar met is altijd beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/lucht.jpg

Net genomen in de landscape stand. De grote versie vind ik erg grainy/noisy. Waar ligt dat aan? Zou de foto beter zijn als ik alles zelf instel, of kan de A70 gewoon niet beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wout schreef op 30 augustus 2003 @ 21:35:
[afbeelding]

Net genomen in de landscape stand. De grote versie vind ik erg grainy/noisy. Waar ligt dat aan? Zou de foto beter zijn als ik alles zelf instel, of kan de A70 gewoon niet beter?
Heb je 'em beetje bewogen? Probeer dezelfde locatie eens op een statief te fotograferen. Hoewel het er niet aan hoef te liggen uiteraard. Ik heb namelijk mijn wolkendek hierboven uit de losse pols geschoten; en de full versie is ruis-vrij...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Wout schreef op 30 August 2003 @ 21:35:
Check eens welke ISO setting ie gebruikt heeft. Bij Nikon, dus ik neem aan ook bij Canon, zijn er automatische instellingen voor rustige en donkere omgevingen waarbij de sluitertijd verlengd wordt ipv een hogere ISO te nemen. Handmatig proberen is natuurlijk het beste :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
Hoe zit dat nou met die lenzen voor de A60/70, zijn ze al te bestellen in nederland en zoja waar?
Heb ze zelf nog niet kunnen vinden ;)

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:42

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
debeer schreef op 01 September 2003 @ 00:42:
Heb ze zelf nog niet kunnen vinden ;)
Ik wel :) En aangezien ik hier niet wil gaan spammen houdt ik het bij de opmerking: Kijk eens op Marktplaats ;) Ja, nieuw hebben we het dan over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
mooi, ga ik daar eens kijken.
bedankt voor de tip smart

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, hij is leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*foutje* lama

[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ik heb mijn A70 meegenomen naar New York en heb er echt perfecte foto's mee geschoten. Natuurlijk zat er hier en daar een onscherp exemplaar tussen. Gelukkig kan ik mijn camera hier niet de schuld van geven. Heb het ding net 3 of 4 weken en dat is eigenlijk veel te kort om hem dan meteen mee te nemen op een fotogerichte vakantie. Zal in de loop van de dag wel een aantal foto's posten.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[info modus]
Zie dat je vrij nieuw bent... Als je een bericht wilt aanpassen, gebruik dan je "edit" knop even ;)
[/info modus]

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Calitomnication schreef op 01 September 2003 @ 10:09:
Ik heb mijn A70 meegenomen naar New York en heb er echt perfecte foto's mee geschoten. Natuurlijk zat er hier en daar een onscherp exemplaar tussen. Gelukkig kan ik mijn camera hier niet de schuld van geven. Heb het ding net 3 of 4 weken en dat is eigenlijk veel te kort om hem dan meteen mee te nemen op een fotogerichte vakantie. Zal in de loop van de dag wel een aantal foto's posten.
Ben zelf ook in NY geweest, zie hier wat van de geresized pics http://www.xs4all.nl/~gveenink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Swa-baldie schreef op 01 September 2003 @ 12:24:
[...]

Ben zelf ook in NY geweest, zie hier wat van de geresized pics http://www.xs4all.nl/~gveenink
Mooie foto's dude. Heel erg herkenbaar. IK heb een aantal dingen helaas niet kunnen doen. Zoals het Empire State Building en Vrijheidsbeeld. Waarom?
Net toen ik in New York liep viel de stroom uit :?.
Maar ik ga er zeker nog 1x naartoe.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Bos05(SEP'03)Klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Bos09(SEP'03)Klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Bos07(SEP'03)Klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Bos06(SEP'03)Klein.jpg

Schutterspark, Brunssum, Zuid-Limburg

A60

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

WoutF

Hoofdredacteur
dat kan * wout ook
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/pad.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/lowview.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/sleutel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/rj.duker/eend.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tarantula-
nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de A60 of de A70 moet nemen (scheelt ruim 100 euro namelijk). Wie helpt mij de definitieve keuze te maken? :)

-In principe wil ik foto's ook laten afdrukken, maar waarschijnlijk nooit groter dan 10x15 cm. Zie ik dan in de praktijk verschil tussen A60 en A70-foto's?

-Eerder las ik over problemen met scherpte van de A70, de A60 zou vreemd genoeg scherpere foto's maken. Is dit iets wat aan de A70 lag/ligt, of aan de fotograaf? :P Ik kon hierover geen definitief uitsluitsel vinden in de thread namelijk.

-De camera moet in principe een aantal jaren meekunnen. Loop ik met een A60 over een jaar al achter de feiten aan?

Eeuwige roem en dank aan degene die mij op weg helpt de juiste keuze te maken :)

[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-09-2003 14:12 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 21:52
Die 3e foto is mooi :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op 01 September 2003 @ 14:11:
Zie ik dan in de praktijk verschil tussen A60 en A70-foto's?

Eerder las ik over problemen met scherpte van de A70, de A60 zou vreemd genoeg scherpere foto's maken. Is dit iets wat aan de A70 lag/ligt, of aan de fotograaf? :P Ik kon hierover geen definitief uitsluitsel vinden in de thread namelijk.
Ik heb geen idee of je verschil ziet tussen een A60 of A70 foto. Wat betreft die scherpte, ik heb sommige test van bladen etc. eens goed bekeken en daaruit bleek dat de testomstandigheden vaak niet gelijk waren. Andere lichtval, andere brandpuntsafstanden etc. zorgen ervoor dat er met het ene toestel andere foto's zijn gemaakt dan met het ander toestel. Zo ontstaan er idd verschillen in kleur en scherpte. Het enige wat ik je kan zeggen is, kijk eens in de voorgaande topics naar foto's die mensen geschoten hebben en kijk dan (wellicht in de startpost) wat voor camera deze mensen hebben. Bepaal dan zelf wat jij van een foto vindt :) Scherp genoeg of niet.
De camera moet in principe een aantal jaren meekunnen. Loop ik met een A60 over een jaar al achter de feiten aan?
Eigenlijk loop je op het moment van aanschaf al achter de feiten aan ;) De 4MPixel A80 kom er al aan dus daar ga je met een 2MP A60. Daarmee is het toestel nog niet slecht of minderwaardig, maar het blijft een digitaal toestel wat snel ingehaald wordt door nieuwere/betere/duurdere modellen. Ik heb zelf een A70 en ben er zeer tevreden mee. Toch weet ik nu al dat er voor mij over niet al te lange tijd een digitale SLR (spiegelreflex) komt :)
Zie een digitale camera als de A60/A70/A80 als een PC, die verouderd waar je bijstaat :) Maar, je krijgt er ook veel voor terug. Gebruiksgemak, nette foto's, en het blijft ook wel een gadget O+ , een echt speledingetje ;)

Loop jij over een jaar te kwijlen naar nieuwe modellen digicam? Dan weet ik zeker dat je voor je gevoel over een jaar achter de feiten aanloopt, kwa techniek valt dat denk ik nog wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BeQuietAndDrive schreef op 01 september 2003 @ 14:11:
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik de A60 of de A70 moet nemen (scheelt ruim 100 euro namelijk). Wie helpt mij de definitieve keuze te maken? :)

-In principe wil ik foto's ook laten afdrukken, maar waarschijnlijk nooit groter dan 10x15 cm. Zie ik dan in de praktijk verschil tussen A60 en A70-foto's?

-Eerder las ik over problemen met scherpte van de A70, de A60 zou vreemd genoeg scherpere foto's maken. Is dit iets wat aan de A70 lag/ligt, of aan de fotograaf? :P Ik kon hierover geen definitief uitsluitsel vinden in de thread namelijk.

-De camera moet in principe een aantal jaren meekunnen. Loop ik met een A60 over een jaar al achter de feiten aan?

Eeuwige roem en dank aan degene die mij op weg helpt de juiste keuze te maken :)
Ik heb uiteindelijk gekozen voor de A60. Je moet jezelf afvragen of je ooit een foto wil laten vergroten. Als je alleen maar op 10x15 laat afdrukken heb je aan de 2MP van de A60 genoeg (vind ik). Daarnaast kan de A70 wel in een groter formaat filmpjes maken, maar dat was voor mij niet interessant aangezien ik hem puur voor de foto's wou hebben en die filmpjes een leuke bijkomstgheid zijn. (Je hebt een digicam voor de foto's en niet om mee te filmen!)

Al met al vond ik het niet waard om die 100 euro meer uit te geven aan Megapixels die ik toch niet echt nodig heb. (Ik heb die 100 euro juist gebruikt om extra geheugen, NiMH batterijen/oplader en een tasje van te kopen)

Heb inmiddels een 175 foto's laten afdrukken en ben zeer tevreden met het resultaat. Foto's zijn voor mij voldoende scherp.

Tja en wat bereft achter de feiten aanlopen. Het enige verschil zijn eigenlijk de megapixels. Voor de rest zijn de A60 en A70 gelijk. Over een aantal jaar zijn er vast betere beeldsensoren en technieken, mooiere opties etc. Eigenlijk loop je dan al weer achter met zowel de A60 als de A70, dus....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2003 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:01

Priet

To boldly do what no one has..

Verwijderd schreef op 01 September 2003 @ 15:53:
Heb inmiddels een 175 foto's laten afdrukken en ben zeer tevreden met het resultaat. Foto's zijn voor mij voldoende scherp.

Tja en wat bereft achter de feiten aanlopen. Het enige verschil zijn eigenlijk de megapixels. Voor de rest zijn de A60 en A70 gelijk. Over een aantal jaar zijn er vast betere beeldsensoren en technieken, mooiere opties etc. Eigenlijk loop je dan al weer achter met zowel de A60 als de A70, dus....
Af laten drukken op 10x15 neem ik aan dan?

Over het achter de feiten aanlopen: ik ben het met je eens, het enige verschil zouden dan de megapixels zijn. Maar als je die toch niet altijd gebruikt, waarom zou je dan gaan voor die extra MP? Voor de verhoogde patsfactor? Ik heb zelfs scherpe foto's van 15x20 laten afdrukken met als digitale bron van het formaat 1152x864, dus als die A60 foto's van 1600x1200 kan maken, dan zit je toch goed?

Tot zover de vraag die ik mijzelf ook stel over welk toestel ik eventueel zou gaan kopen. Maar misschien dat ik toch nog even wacht tot de prijzen verder gedaald zijn. Wanneer komt die A80 uit? Waarschijnlijk dat de prijzen tegen die tijd wat zullen dalen dan.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Priet schreef op 01 September 2003 @ 16:15:
[...]
Wanneer komt die A80 uit? Waarschijnlijk dat de prijzen tegen die tijd wat zullen dalen dan.
Uit het persbericht:
"Canon’s PowerShot A80 Digital Camera will be available in October for a suggested retail price of $499"

Edit: Moet ik er nog bij melden dat het altijd uitloopt bij Canon? :)

[ Voor 12% gewijzigd door Tycoontje op 01-09-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bedankt voor alle reacties zover! :)

Over de Canon A80: ik zag hem bij pick2pay al in de lijst staan, voor 449 euro incl. btw. Maar ik weet niet of 'ie al leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quote uit een mail die ik kreeg van Kolibry Colors uit Purmerend nadat ik gevraagd had hoe snel ze de Canon A80 konden leveren

"Geachte klant,

De Canon Powershot A80 kent momenteel een levertijd van 2 a 3 weken voordat hij aan ons via Duitsland geleverd wordt. Levering in Nederland kan nog zeker tot eind tot eind Oktober oplopen. De prijs a € 385,00 is inclusief BTW en Engels en Duitstalige software –handleiding. Er zijn er door ons inmiddels 40 besteld en gereserveerd op dit moment zijn nog 12 over"

En dan nog een hoop geblaat over hoe ik ook een Canon A80 zou kunnen reserveren. Ik moet zeggen dat 385 echt een super scherpe prijs is. Ik twijfel nu echt. Het is maar 25 euro meer dan de shop waar ik mijn Canon A70 zou gaan halen. Het is met het oog op de toekomst denk ik toch wel een goede investering. Zijn er ondertussen al reviews op internet? Ik kon ze in ieder geval nog niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Hier een foto met een zelfgemaakt kader (in Photoshop) er omheen

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/p.heister1/got/kaderfoto.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 19-09 13:07
Koraalduivel schreef op 28 augustus 2003 @ 16:06:
[...]

Dat valt heel erg mee. Je had net nog iets goedkoper uit kunnen zijn. Nu heb je 33cent per foto betaald, het kan ook voor 27cent en dan kost het je 45,36. Bovendien is de kwaliteit bij de plaatselijke fotoboer waarschijnlijk hoger dan bij een grote afdrukcentralen (als de plaatselijke fotoboer ze tenminste zelf afdrukt).

Maar de prijzen van digitale afdrukken liggen voorlopig nog steeds hoger dan van anoloog. Het enige voordeel is dat je niet ook betaald voor mistlukte foto's dus relatief weer goedkoper (tenzij je nooit/weinig foto's wist).
T kan 0ook voor 15ct per foto hoor.. bij hem is het duurder...? Bij ons doen ze ook presto print, en de eerste optie voor digitaal daar op zo'n formulier is van dat speciale glans-HQ-papier... maar je kunt ook voor 15ct ofzow budgetprint kiezen...

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Laatst online: 19-09 13:07
pascalheister schreef op 01 September 2003 @ 23:29:
Hier een foto met een zelfgemaakt kader (in Photoshop) er omheen

[afbeelding]
Hij lijkt niet echt scherp te zijn ofzow, leuke opzet maar íets klopt niet helemaal.. misschien ff auto-contrast en daarna door neatimage?..

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoAC
  • Laatst online: 20-09 23:24

BoAC

Memento mori

Hoe krijg je nu zo'n foto wat lichter?
Heb dit ook vaak met zon's ondergangen dat wanneer je tegen het licht in schiet de omgeving donker is.
Jammer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:47

Magic666

No one's neighbour!

dat is toch juist de jus van zo'n foto? De omgeving donker zodat de lucht er juist uitspringt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Dan zal ik er ook maar weer is eentje tussengooien.
Veel te standaard helaas, maarja.

Afbeeldingslocatie: http://home.filternet.nl/~fn001958/post/reflectie-klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-07 16:27
dit is een hele mooie foto..

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:50
Siluro schreef op 02 September 2003 @ 15:42:
Dan zal ik er ook maar weer is eentje tussengooien.
Veel te standaard helaas, maarja.

[afbeelding]
Je kan um misschien standaard vinden, maar ik vind het een mooie pic! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Dank u voor de positieve comments :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het wat uitmaakt wat voor schrijfsnelheid (1.2 Mb/sec vs 2 of 4)
je flash card heeft voor je A70, ivm met het snel schieten van fotos of opnemen van videofragmenten....

Die er standaard in zit is dat gewoon 1.2Mb/sec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die vraag al diverse keren langs gekomen. 8)7
Dus lees ff terug in deze topic. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 01:59:
Weet iemand of het wat uitmaakt wat voor schrijfsnelheid (1.2 Mb/sec vs 2 of 4)
je flash card heeft voor je A70, ivm met het snel schieten van fotos of opnemen van videofragmenten....

Die er standaard in zit is dat gewoon 1.2Mb/sec?
Dit is inderdaad vaker voorgekomen en in de FAQ in de startpost wordt er het een en ander over gezegd :) In principe maakt het niet uit welke snelheid de CF kaart heeft, alleen bij continue schieten (7/8/9 foto's of meer achter elkaar) zul je snelheidsverschil gaan merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik zag trouwens dat de meeste hier GP Powerbank 1800mAH batterijen gebruiken. Ik heb zelf een setje 2100mAH, die werken toch ook wel prima in de A70 neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op 03 September 2003 @ 12:27:
Ik zag trouwens dat de meeste hier GP Powerbank 1800mAH batterijen gebruiken. Ik heb zelf een setje 2100mAH, die werken toch ook wel prima in de A70 neem ik aan?
Wat denk je zelf ;) Uiteraard werkt dat prima :)
Hoe krachtiger (mAh) hoe langer je ermee kunt blijven fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op 03 September 2003 @ 12:27:
Werkt perfect natuurlijk. Ik gebruik zelf Varta 2100 mah batterijen. Kan er bij intensief gebruik (lees: heel de dag) 2-3 dagen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Tuin09(SEP'03)Klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Tuin10(SEP'03)Klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Laatst online: 11:58

tozzke

aka tozzert

JEUJEUJEUJEUJEUJ

ik heb m'n A70 eindelijk weer terug (na een week of 4,5-5) de lens is gerepareerd onder garantie

alleen 1 ding...

de laatste pic die ik gemaakt had was: 108_0882.JPG
en de eerste die ik nu maak is: 649_4985.JPG

kan iemand me vertellen hoeveel pics ermee geschoten zijn en of dit normaal is dat canon zoveel test?
in mijn ogen zijn het er wel heel veel geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Canon/Computer-Huiskamer(SEP'03)Klein.jpg

Een wat minder boeiende pic. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vind de foto's niet zo heel bijzonder, maar je hebt 1 ding wel (toevallig ?) goed gedaan, en dat is de rode struik op de voorgrond (1e foto). Rood geeft meer diepte aan een foto!!! (TIP van de dag! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 20:03:
[...]

Vind de foto's niet zo heel bijzonder, maar je hebt 1 ding wel (toevallig ?) goed gedaan, en dat is de rode struik op de voorgrond (1e foto). Rood geeft meer diepte aan een foto!!! (TIP van de dag! ;) )
Hehe jah, dat was wel een bewuste keuze; en ook mede omdat de ondergaande zon er nog een beetje op schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Tozzman schreef op 03 September 2003 @ 19:52:
JEUJEUJEUJEUJEUJ

ik heb m'n A70 eindelijk weer terug (na een week of 4,5-5) de lens is gerepareerd onder garantie

alleen 1 ding...

kan iemand me vertellen hoeveel pics ermee geschoten zijn en of dit normaal is dat canon zoveel test?
Euh.. is het wel hetzelfde serienummer? Lijkt me inderdaad wel wat veel. Denk dan ook dat deze van iemand anders is geweest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
Tycoontje schreef op 03 september 2003 @ 20:15:
[...]

Euh.. is het wel hetzelfde serienummer? Lijkt me inderdaad wel wat veel. Denk dan ook dat deze van iemand anders is geweest..
Hmm ik hoop niet dat ze dat normaal doen bij canon. De mijne is ook al 2 weken in reparatie en ik zal er nog zeker 3 moeten wachte (vandaag gebeld). Van dit soort dingen word je dan weer wat minder blij :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siluro schreef op 03 september 2003 @ 20:28:
[...]

Hmm ik hoop niet dat ze dat normaal doen bij canon. De mijne is ook al 2 weken in reparatie en ik zal er nog zeker 3 moeten wachte (vandaag gebeld). Van dit soort dingen word je dan weer wat minder blij :|
Mijn A60 is al zo'n 4 weken in garantie, maar ik weet niet hoe lang het kan duren (flitser kapoet). Kan ik gewoon Canon Nederland bellen en vragen? Naar het serienummer vragen?
Dat zou wel handig zijn, want in de herfstvakantie ga ik op vakantie en zou ik hem HEEL graag mee willen.

Dus... kan ik gewoon Canon bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13
pak de telefoon op en probeer het :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Tycoontje schreef op 03 september 2003 @ 20:15:
[...]

ja het is daadwerkelijk mijn camera.
ik weet niet wat ze er allemaal mee uitgespookt hebben in die 5 weken.... misschien heeft iemand hem zelf mee op vakantie gehad van canon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycoontje
Tozzman schreef op 03 september 2003 @ 21:10:
[...]

ja het is daadwerkelijk mijn camera.
ik weet niet wat ze er allemaal mee uitgespookt hebben in die 5 weken.... misschien heeft iemand hem zelf mee op vakantie gehad van canon :P
Ach.. dan is ie in elk geval goed getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:06
Allereerst wil ik graag mijn dank uiten voor dit topic (en andere
topics natuurlijk), kijk er met veel bewondering naar _/-\o_
Ben sinds een paar weken in het bezit van een A60 en ben daar
erg blij mee, is allemaal erg nieuw voor me. Wil bij deze wel een
paar fotootjes posten, ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden,
sta natuurlijk altijd open voor kritiek.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/arnomeijs/Boris2klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/arnomeijs/Lemmy2klein.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/arnomeijs/IMG_0369klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
®Otto schreef op 03 September 2003 @ 22:53:
Wil bij deze wel een
paar fotootjes posten, ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden,
sta natuurlijk altijd open voor kritiek.
Welkom @ GoT :)

Je katten staan er netjes op. De laatste foto vind ik net niet helemaal gelukt, het idee is goed. Beetje wazige is op zich wel mooi om te zien :)

Wil je serieus commentaar op je foto's, dan kun je het beste eens op GoT kijken in een van de fotoshowtopics (GT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:06
Bedankt voor je reactie :) De laatste foto heb ik vanmorgen genomen,
was nog mistig, maar vond 'm wel iets hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door ®Otto op 03-09-2003 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JEUJEUJEUJEUJEUJ

alleen 1 ding...

Heb je het nummer niet opgeschreven voor je hem weg stuurde is het dezelfde camera nog????
O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de katten weer voorbijkomen :) , hier twee pics van de één van de dwergkonijnen van m'n vriendin (Fluffy). Foto's zijn gemaakt met een A60 in P-modus op zwart wit op 1600x1200 superfine.

1. (Tv 0.5, Av 4.0 geen flash)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/116_1607klein.jpg

2. (Tv 1/13, Av 4.5 Exposure Compensation -1/3, geen flash)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/116_1612klein.jpg

3. (Tv 0.4, Av 5.0, geen flash)
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/h.j.radix/foto/116_1618klein.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 23:41:
Aangezien de katten weer voorbijkomen :) , hier twee pics van de één van de dwergkonijnen van m'n vriendin (Fluffy).
Hoe is het mogelijk dat ze onbewogen zijn met zo'n sluitertijd. Vooral die 2e is wel leuk :) Hij komt er een beetje agressief uit, grappig. Denk dat zwart/wit dan ook een goede keuze is, kleur zou meer afleiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 03 September 2003 @ 23:46:
[...]Hoe is het mogelijk dat ze onbewogen zijn met zo'n sluitertijd. Vooral die 2e is wel leuk :) Hij komt er een beetje agressief uit, grappig. Denk dat zwart/wit dan ook een goede keuze is, kleur zou meer afleiden :)
Als ze uitgerend zijn blijven ze meestal wel ff stil zitten. :) Heb de foto's trouwens gemaakt door de camera op de grond te laten steunen en dan op 2 sec. zelfontspanner.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wanneer je een Canon A60 of A70 camera koopt, dan worden er een
aantal spullen meegeleverd. De camera zelf natuurlijk, een handleiding,
4 alkaline batterijen, een 16MB CF kaartje, een wrist strap en een
kabeltje om foto’s via de TV te bekijken.
Uit de startpost. Zit er dan geen kabel bij om de foto's naar je PC te hengelen? Begrijp ik dat goed?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
BeQuietAndDrive schreef op 04 September 2003 @ 00:15:
[...]

Uit de startpost. Zit er dan geen kabel bij om de foto's naar je PC te hengelen? Begrijp ik dat goed?
Nee inderdaad. Dat gebeurt met Bluetooth B) :+

Je hebt gelijk, het staat er niet bij maar er zit wel degelijk een specifiek USB kabeltje bij om de foto's over te kunnen zetten. Wat weer wel op dit plaatje uit de startpost is te zien :)

• Tycoontje
BeQuietAndDrive schreef op 04 September 2003 @ 00:15:
[...]

Jawel hoor. Een USB kabel. Eigenlijk staat de complete set wel op de foto.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

SmartDoDo schreef op 04 September 2003 @ 00:20:
[...]
Nee inderdaad. Dat gebeurt met Bluetooth B) :+

Je hebt gelijk, het staat er niet bij maar er zit wel degelijk een specifiek USB kabeltje bij om de foto's over te kunnen zetten. Wat weer wel op dit plaatje uit de startpost is te zien :)
Door het plaatje twijfelde ik ook. Mooi!

Ik heb de camera (A70) inmiddels besteld trouwens, dus er is no way back now :D Ga hem vrijdag ophalen, ik zal jullie allen kort erna plezieren met mijn fotografeer-talent (al dan niet aanwezig, dat zien we dan wel) :)

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 03 September 2003 @ 08:21:
[...]

Dit is inderdaad vaker voorgekomen en in de FAQ in de startpost wordt er het een en ander over gezegd :) In principe maakt het niet uit welke snelheid de CF kaart heeft, alleen bij continue schieten (7/8/9 foto's of meer achter elkaar) zul je snelheidsverschil gaan merken :)
Verrek ik zag het net staan en dan had ik de 1e keer nog wel de hele FAQ doorgenomen }:O

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 01:27:
[...]

Verrek ik zag het net staan en dan had ik de 1e keer nog wel de hele FAQ doorgenomen }:O
Het is veel info en dus makkelijk iets over het hoofd te zien. Wat betreft de aanschaf van snel geheugen hoef je het dus niet voor deze camera toe doen. Als je van plan bent het geheugen ook voor andere doeleinden te gebruiken kan het natuurlijk wel practisch zijn voor wat sneller te gaan :)
/me SmartDoDo gaat sparen voor een digitale spiegelreflex en daar wil ik snel geheugen bij gebruiken. Als ik nu geheugen zou kopen voor mijn A70, dan neem ik dus wel gelijk snel geheugen.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JEUJEUJEUJEUJEUJ

alleen 1 ding...

Ik zou Canon opbellen en om uitleg vragen. Beetje raar dat je je cam terug krijgt en er ineens +4000 meer foto's mee zijn geschoten.

Verwijderd

Hm... heeft iemand het telefoon nummer van Canon Nederland? Omdat mijn cam bij Canon ligt heb ik het nummer hier niet (stond op een kaartje of een boekje of zo.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 09:00 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:26

Exirion

Gadgetfetisjist

alleen 1 ding...

Weet je zeker dat het echt jouw camera is die je nu hebt gekregen? En misschien is er electronica uit een ander exemplaar gehaald? Canon gaat echt niet elke camera met 4000 foto's testen :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 14:50
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 08:58:
Hm... heeft iemand het telefoon nummer van Canon Nederland? Omdat mijn cam bij Canon ligt heb ik het nummer hier niet (stond op een kaartje of een boekje of zo.)
Lijkt me toch niet zo moeilijk om even op de Canon site te kijken? :)

http://www.canon.nl/general/adressen.html

Verwijderd

Zo, ook maar een A70 gekocht.

Vraagje, er zit het proggie remote capture bij maar bij de camera's die in de readme staan komt de A70 helemaal niet voor. Het werkt wel maar ik kan eigenlijk verder niks instellen, zoals de interval voor het schieten enzo. Ik moet zelf de spatiebalk of F1 indrukken maar kan niks automatisch doen. Heeft iemand hier al eens mee zitten spelen?

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Er zijn meerdere tabbladen in dit programma, op 1 daarvan kun je tijdsinstellingen maken en activeren. Kijk maar goed rond, het moet (bijna) zeker gaan. (Ik praat hier over W2K icm de A70 en met Remote Capture)

Koop een taart en ga het vieren!

Verwijderd

_/-\o_ _/-\o_ Ik heb net Canon gebeld en die gast zei dat mijn A60 klaar is en net opgestuurd naar Alternate! En Alternate zei, toen ik ze pas geleden belde, dat als ze hem hebben ze hem "meteen" doorsturen naar mij! Het zal me benieuwen of het dezelfde is! _/-\o_ _/-\o_

Ok, morgen kan ik dus niet normaal in de les zitten en teken ik heel de dag a60's in mijn schriften ;)

BEN ZO BLIJJJJJ

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 16:37 ]

Verwijderd

Foto gemaakt van een opkomende maan. Maar zeker niet tevreden over het resultaat. Ik had eerst de foto gemaakt in (geloof ik) auto, maar dat was een bijna zwarte foto. Nu heb ik de sluitertijd veel langer gezet. Ik geloof dat het hier 10 seconden was. Hoe krijg je in het donker een mooie, scherpe en duidelijke foto. Ik heb namelijk al veel getest, maar kom er niet echt uit. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Afbeeldingslocatie: http://www.reisgidsen.nl/alex/images/a60/maanopkomst_kl.jpg

Dezelfde avond nog een foto gemaakt, en die vind ik zelf wel heel goed. Het object waar het om gaat staat dan ook dichtbij, zodat de flitser goed z'n werk doet.
Afbeeldingslocatie: http://www.reisgidsen.nl/alex/images/a60/18pond.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 17:50 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

dit moet als reactie gezien worden op iedereen die vroeg of het wel MIJN camera zou zijn die ik met 4000 (naar men zegt) foto's MEER terug kreeg....

ja het is mijn camera, zelfde beschermfolie over het LCD, klepje waar de aansluitingen achter zitten is deels uitgescheurd (door toedoen van een maat vamme) en JA ook het serienummer komt overeen

ik heb net een mailtje gestuurd naar canon of ze uitsluitsel kunnen geven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 17:29:
Foto gemaakt van een opkomende maan. Maar zeker niet tevreden over het resultaat. Ik had eerst de foto gemaakt in (geloof ik) auto, maar dat was een bijna zwarte foto. Nu heb ik de sluitertijd veel langer gezet. Ik geloof dat het hier 10 seconden was. Hoe krijg je in het donker een mooie, scherpe en duidelijke foto. Ik heb namelijk al veel getest, maar kom er niet echt uit. Alvast bedankt voor jullie hulp
Kijk ff op de startpagina, daar staat een link naar een cursus digitale fotografie, en daar word ook iets uitgelegd over nachtopnamen....

Verwijderd

Garage schreef op 04 September 2003 @ 15:48:
Er zijn meerdere tabbladen in dit programma, op 1 daarvan kun je tijdsinstellingen maken en activeren. Kijk maar goed rond, het moet (bijna) zeker gaan. (Ik praat hier over W2K icm de A70 en met Remote Capture)
Dat is het hem nou juist, ik heb geen meerdere tabbladen. En het blijft raar dat in de readme, waar de compatible camera's van Canon staan, de A70 niet eens voorkomt terwijl deze software er notabene wordt bijgeleverd.....erg vaag allemaal. Ik zal eens proberen opnieuw te installen, misschien helpt dat... :/

• Tycoontje
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 17:59:
[...]

Dat is het hem nou juist, ik heb geen meerdere tabbladen. En het blijft raar dat in de readme, waar de compatible camera's van Canon staan, de A70 niet eens voorkomt terwijl deze software er notabene wordt bijgeleverd.....erg vaag allemaal. Ik zal eens proberen opnieuw te installen, misschien helpt dat... :/
RemoteCapture heeft een beetje een rare interface. Je moet eerst een keer op het driehoekje/pijltje met "Detail setting" duwen en dan krijg je dus wel die tabjes..

Verwijderd

Tycoontje schreef op 04 september 2003 @ 19:10:
[...]

RemoteCapture heeft een beetje een rare interface. Je moet eerst een keer op het driehoekje/pijltje met "Detail setting" duwen en dan krijg je dus wel die tabjes..
En jawel hoor.....Do I feel dumb 8)7 Bedankt jongens!! _/-\o_ _/-\o_
Nu nog ff wachten op m'n 256 MB CF kaartje en dan kunnen we echt aan de gang !

Verwijderd

Ik heb in dit topic ergens gelezen hoe dat nou zit met die telling van de foto's
(100_0001.JPG - 107_0741.JPG), waar staan dat eerste en laatste getal voor?

In een reeks foto's op mijn schijf springt het bijv. ineens van 101_0102 naar 104_0494.

Ik heb gezocht op het forum en in de handleiding. Kan iemand me even op het stukje wijzen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 19:59:
Ik heb in dit topic ergens gelezen hoe dat nou zit met die telling van de foto's
(100_0001.JPG - 107_0741.JPG), waar staan dat eerste en laatste getal voor?

In een reeks foto's op mijn schijf springt het bijv. ineens van 101_0102 naar 104_0494.

Ik heb gezocht op het forum en in de handleiding. Kan iemand me even op het stukje wijzen?
Als ik het goed heb begrepen (bladzijde 116-117 van de handleiding) is de eerste reeks het mapnummer beginnend bij 100 en de tweede reeks het bestandsnummer. Mapnummers lopen van 100 tot en met 200 en mogen niet eindigen op 99. Ik weet niet waarom jij een paar mappen "kwijt" bent....... :?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13
Ik denk dat het mapnummer 1 hoger wordt als je je CF kaart hebt leeggegooid, dus misschien heb je een aantal keren je CF kaart leeggehaald zonder de pics naar de pc te zetten. Ik denk tenminste dat het zo in elkaar steekt :P

Verwijderd

thanx.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 20:13 . Reden: snap het al! ]

Verwijderd

Nog ff goed gelezen, misschien heb je File No Reset uit staan? Als dat zo is word het laatste bestandsnummer onthouden en krijgen de beelden die op een nieuwe (of geformatteerde) CF kaart worden opgenomen het volgende nummer toegewezen. Staat het op aan dan word steeds na een nieuwe of geformatteerde kaart het beginnummer 100_0001 gebruikt.

(dat van dat formatteren staat niet in de handleiding maar ik neem dat aan als logisch) ;)

Verwijderd

Ja, ik heb File No Reset uit staan, ik vind het wel leuk om te kunnen zien hoeveel foto's ik al heb gemaakt. Tot nu toe zo'n 1952...

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:25
Zijn er al mensen met een A80? (waar ik interesse in heb). Misschien kan de A80 er vanaf het volgende deel ook bij betrokken worden?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
DeadMetal schreef op 04 september 2003 @ 21:21:
Zijn er al mensen met een A80? (waar ik interesse in heb). Misschien kan de A80 er vanaf het volgende deel ook bij betrokken worden?
Dan denk ik dat je beter in Canon A80 komt eraan terecht kunt :)
Wat betreft het volgende deel, imho is 5 delen ervaringen genoeg ;)

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 04 september 2003 @ 21:27:
[...]

Wat betreft het volgende deel, imho is 5 delen ervaringen genoeg ;)
Jammer, heb ik eindelijk ook zo'n prachtig stukje techniek en begon ik het deelnemen net leuk te vinden..... :*) ;)

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hier dan mijn foto's uit New York, zijn allemaal genomen op de Autostand.
Cam= A70.

Empire State Building
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tompel/a70/IMG_0215a.jpg

Yellow Cab op Times Square
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tompel/a70/IMG_0294a.jpg

Gebouw op 57th Street, vond de weerspiegeling indrukwekkend
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tompel/a70/IMG_0212a.jpg

Trumph Towers vanuit Central Park
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tompel/a70/IMG_0225a.jpg

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa wil een cardreader gaan kopen, omdat hij ergens gelezen heeft dat dat veel handiger is en beter voor de camera (kabeltje elke keer erin/eruit doen schijnt niet zo goed te zijn). Ik denk dat je het beter met de kabel kan doen, omdat in zo'n camera 60 pinnetjes zitten, en het misschien niet zo goed is om elke keer dat kaartje te wisselen. Wat kan hij het beste doen? Zo'n ding kopen of gewoon via het kabeltje blijven doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calitomnication schreef op 04 september 2003 @ 23:36:
Hier dan mijn foto's uit New York, zijn allemaal genomen op de Autostand.
Cam= A70.
leuke foto's!

ik heb er ook weer een paar, gecropped uiteraard:

Afbeeldingslocatie: http://zeepost.nl/~noodles/viool.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zeepost.nl/~noodles/carnaval_beer.jpg

en een verplicht nummer:

Afbeeldingslocatie: http://zeepost.nl/~noodles/kitty.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 19:47:
Wat kan hij het beste doen? Zo'n ding kopen of gewoon via het kabeltje blijven doen?
Tja, ik denk dat iedereen daar zo zijn eigen mening over heeft. Persoonlijk zou ik het gewoon via het kabeltje doen. Aan de andere kant, als je batterijen zou willen sparen dan kun je het ook via een cardreader doen. In beiden gevallen lijkt het me geen probleem. Als je normaal je CF kaarten behandelt zou ik niet weten hoe je iets kapot moet krijgen. Net als het kabeltje, als je er normaal mee omgaat dan moet het langer meegaan dan je de camera gabruikt :)
Nu heb je nog geen antwoord ;) Maar ik geloof ook niet echt dat één van beiden een slechte oplossing is.

Leuke foto's Calitomnication en Noodles :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.