Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 5

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.931 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:42

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Even voor sommige (nieuwe) mensen/users onder ons, gebruik de Pricewatch om achter lage prijzen te komen. Vindt je een camera te duur bij de winkel om de hoek, loop dan gewoon met een prijs van een andere winkel langs. BCC voorbeelden te over :z Beetje onderhandelen e.d. Kun je dat niet, stuur dan iemand die dat wel voor je kan :)

Ervaringen in de topictitel staat niet voor ervaringen met de aanschaf, maar voor ervaringen met het gebruik van de camera's ;)

Eigenlijk wil ik even in andere woorden wijzen op de topicregels zoals deze in de topicstart staan, ze staan er niet voor niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier op de Alternate site een PCMCIA CF CardReader voor 9 euro. Ik heb een 486 laptop zonder USB, maar wel met PCMCIA. Er draait Windows 95 op. Zou deze reader het doen met die laptop? ( Artikelnummer: MR#E06 )
Met deze cardreader van Sweex kunt U al uw CompactFlash-kaartjes uitlezen in uw laptop, door simpelweg de reader met het geheugenkaartje in de PCMCIA-bus te schuiven. Let op: met deze cardreader kunt U enkel CompactFlash-kaartjes beschrijven en uitlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:47

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 16:49:
Ik zie hier op de Alternate site een PCMCIA CF CardReader voor 9 euro. Ik heb een 486 laptop zonder USB, maar wel met PCMCIA. Er draait Windows 95 op. Zou deze reader het doen met die laptop? ( Artikelnummer: MR#E06 )

[...]
Wij hebben zelf erg veel problemen gehad met pcmcia kaartjes voor de windows 95 laptop. Je hebt daar namelijk een oudere soort pcmciakaartje voor nodig. Je kunt het proberen (het is immers maar 9 euro) maar ik zou wel vragen of je je geld terug kunt krijgen als hij het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus al een paar weken de A70 en gister was ik druk aant foto's maken, toen plotseling over mn lcd scherm een rozige waas verscheen. Net of er een kleine storing in het beeldscherm was.. ik kon door de waas heen kijken en als ik de camera bewoog, bewoog die waas weer weg.. ik stond enigzins richting de zon met het scherm en vanmiddag in de auto deed ie het weer toen ik richting raam (dus licht) bewoog.. in het donker heeft ie er niet last van en bij de foto zelf (na te hebben geknipt) ook niet... Hoort dit zo? Hebben er meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben zelf erg veel problemen gehad met pcmcia kaartjes voor de windows 95 laptop. Je hebt daar namelijk een oudere soort pcmciakaartje voor nodig. Je kunt het proberen (het is immers maar 9 euro) maar ik zou wel vragen of je je geld terug kunt krijgen als hij het niet doet.
Ligt dit dan aan Windows 95 of aan de verouderde laptop? (Compraq Contura 400) (ja, ik weet het, maar hij was maar 30 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 17:25:
Ik heb dus al een paar weken de A70 en gister was ik druk aant foto's maken, toen plotseling over mn lcd scherm een rozige waas verscheen. Net of er een kleine storing in het beeldscherm was.. ik kon door de waas heen kijken en als ik de camera bewoog, bewoog die waas weer weg.. ik stond enigzins richting de zon met het scherm en vanmiddag in de auto deed ie het weer toen ik richting raam (dus licht) bewoog.. in het donker heeft ie er niet last van en bij de foto zelf (na te hebben geknipt) ook niet... Hoort dit zo? Hebben er meer mensen last van?
Ik heb het niet met mijn A70 en ik heb er nog niemand over gehoord? (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je CD-ROMs met foto's bij kruidvat brengen om af te laten drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

kdenk ut wel kan ook bij onze foto lokale foto boer (combi tebbens)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:54
Ik heb op dit moment iets vreemds met mijn A60, als het een beetje donker is dan zie ik op mijn lcd allemaal horizontale lijnen lopen. Ik d8 dat het alleen op het scherm is maar ik heb het ook op de foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedener.nl/zooi/IMG_0607.JPG

Enig idee iemand?

[ Voor 4% gewijzigd door Speedener op 25-08-2003 20:11 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 17:25:
Je bent niet de enige die daar "last" van heeft. Heb het ook al een in dit topic ter sprake gebracht. Die roze waas treed inderdaad alleen bij bepaalde standen tussen de camera en bv de zon. Tijdens het focussen (sluiterknop half ingedrukt) zie je de waas en als je dan doordrukt (foto maakt) is de waas weer weg. Is volgens mij niet schadelijk, maar gewoon de lichtinval op de lens o.i.d. Mijn A60 doen het nog altijd perfect sinds ik hem in april heb aangeschaft!
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 19:26:
Kan je CD-ROMs met foto's bij kruidvat brengen om af te laten drukken?
Volgens de website van het kruitvat moet dat kunnen. Je moet wel ff de bestel software van hun site downloaden, waar je dan die cd-rom mee moet maken.
Misschien een tip: De Albert Heijn gebruikt dezelfde centrale als het kruitvat, maar heeft tot eind augustus een actie dat je 25 procent korting krijgt! Ook bij de AH moet je de foto's op cd-rom kunnen inleveren, maar mijn ervaring hiermee is dat die "domme" winkeldozen achter de infobalie dat niet snappen. Heb in Enschede 2 filialen geprobeerd en beiden wisten ze niet dat het kon, terwijl het wel op de website van AH staat. Heb toen de klantenservice nog gemaild en die zeiden mij dat je gewoon je cd-tje in de winkel moet kunnen inleveren. (uiteindelijk mijn 173 foto's maar via de universiteit geupload :Y) ). Vond de kwaliteit van de foto's trouwens wel erg goed. Kleuren niet te fel of te flets en verder goed scherp.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 20:43

Reda

HA DO KEN

Speedener schreef op 25 August 2003 @ 20:11:
Ik heb op dit moment iets vreemds met mijn A60, als het een beetje donker is dan zie ik op mijn lcd allemaal horizontale lijnen lopen. Ik d8 dat het alleen op het scherm is maar ik heb het ook op de foto:

[afbeelding]

Enig idee iemand?
verrek ik zie het ook ja vooral linksonderin...

Maar onder kunstlicht heb je zowieso altijd wat meer pixelvorming. (heb ik ook last van met mijn S45).
Met zonlicht echter heb je nergens last mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 17:40:
[...]

Ligt dit dan aan Windows 95 of aan de verouderde laptop? (Compraq Contura 400) (ja, ik weet het, maar hij was maar 30 euro)
Waarschijnlijk aan windows95.
Wij hebben twee bijna dezelfde laptop's (zelfde merk, zelfde jaar en kan bijna hetzelfde). Op de betere van de twee draait nog 95. Die kan geen pcmcia kaartjes aan tenzij de kaartjes ook heel oud zijn. De andere kan de kaartjes wel aan (windows 98)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier geen update of patch voor te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 25 August 2003 @ 19:55:
kdenk ut wel kan ook bij onze foto lokale foto boer (combi tebbens)
Ja, maar de Combi is een grote keten.

Jemig! die kruidvat software is 10 meg! En wij hebben nog geen ADSL in dit gat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:10

Magic666

No one's neighbour!

Speedener schreef op 25 August 2003 @ 20:11:

[afbeelding]

Enig idee iemand?
maak dezelfde foto eens met meer flits, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Kun je de felheid van de flitser ook al instellen? Met hoeveel stappen dan?

Enne.. ik weet niet of ik naar bcc ga.. :'( Ik ga namelijk naar hoog katrijne, en daarvandaan ist 4,8 km lopen :( en aangezien ik ook nog moet werken heb ik dus niet veel tijd (en ik ga dus sowieso naar hoog katrijne)..

edit:

Hier nog een rare quote:
De Canon PowerShot A60 is een camera met veel instelmogelijkheden en levert ondanks een lagere resolutie scherpere beelden dan zijn tweelingbroer, de A70. Het toestel is erg eenvoudig te bedienen.
bron: http://www.zdnet.nl/dossier.cfm?eid=26453

[ Voor 36% gewijzigd door wdekreij op 25-08-2003 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

blz. 112 van de NL handleiding:
Sterkte van de flitser aanpassen.

Wanneer u opnamen maakt in de modus M kunt u de sterkte van de flitser in drie stappen regelen. U begint bij de volledige sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40
Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 17:40:
[...]
Ligt volgens mij aan je laptop.
Die ondersteunt zover ik weet alleen 16 bit PCMCIA kaarten en geen 32 bit. Die laatste zijn veel gebruikelijker de laatste tijd. (32 bit dus)
Met een 16 bit kaartje heb je goede kans dat het redelijk werkt...

[ Voor 3% gewijzigd door Loft op 25-08-2003 22:31 . Reden: typo ]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn A70 vertoont in het midden vlak onder het "positionerings 4kantje" constant een verhelderde plek op (helder wit/blauwig), als ik door de lens kijk.

Dat hoort toch niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wdekreij,

Koop je toch een Canon A60! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 23:23:
Wdekreij,

Koop je toch een Canon A60! }:O
die ging ik soiewso al kopen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wdekreij,

Als je in hoofdzaak 10 X 15 afdrukt is er niks mis mee maar er zijn diverse andere testen te vinden, [ComputerIdee +/- 4 maand terug] die zeggen je hebt minimaal 3 MP nodig dus een A70? _/-\o_

Het is maar net wat je wil en kan besteden!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

Kun je met de A60 en A70 ook zwart/wit foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk kan dat :-) , ik zou zegge lees ff een review door , links genoeg in de startpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 23:23:
Mijn A70 vertoont in het midden vlak onder het "positionerings 4kantje" constant een verhelderde plek op (helder wit/blauwig), als ik door de lens kijk.

Dat hoort toch niet zo?
Genoeg mensen hier met een A70 zo ik toch zo zeggen, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Bij mij geen verhelderde plek te zien............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 25 augustus 2003 @ 23:45:
wdekreij,

Als je in hoofdzaak 10 X 15 afdrukt is er niks mis mee maar er zijn diverse andere testen te vinden, [ComputerIdee +/- 4 maand terug] die zeggen je hebt minimaal 3 MP nodig dus een A70? _/-\o_

Het is maar net wat je wil en kan besteden!
Idd, wat je kunt besteden :)

Tja je moet ergens een grens trekken, want ja... duurder is altijd beter, en ik had de grens van 250, en daar ga ik nu al ruim overheen met assesoires erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Dat is dus echt onzin wat daar staat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dus echt onzin wat daar staat
Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ik heb de hele post een keer goed doorgelezen en ben aardig gecharmeerd van de A60 en A70

mijn keus gaat vooral uit naar de A60.. :P

nu hopen op een gunstig salarisstrookje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stiffener schreef op 25 August 2003 @ 22:30:
[...]

Ligt volgens mij aan je laptop.
Die ondersteunt zover ik weet alleen 16 bit PCMCIA kaarten en geen 32 bit. Die laatste zijn veel gebruikelijker de laatste tijd. (32 bit dus)
Met een 16 bit kaartje heb je goede kans dat het redelijk werkt...
Ik heb net op mijn laptop in het configuratiescherm > PCMCIA 32 bits ondersteuning aangezet. Zou het nu wel werken? Ik heb geen kaartje om te proberen, zo maar ff bij de buurman langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

lees het hele topic nog eens door, daar staat precies in waarom het onzin is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Om wat duidelijker te zijn, ik heb zelf het blad gekocht destijds en eens goed gekeken naar de testmethode. Die was om eerlijk te zijn erg, erg bedroevend :/ Geen enkele camera is onder gelijke omstandigheden getest. Er zijn 2 voorbeeldfoto's gemaakt van een zelfde onderwerp. Hierbij zijn verschillende zoomstanden gebruikt voor de A60 en A70. Zelf vermoed ik dat daardoor het onderwerp bij de A70 te dichtbij is komen te staan en ze de macrofunctie hadden moeten gebruiken. De voorbeeldfoto was iig slechter dan een Trust camera van 150 euro |:(

Iig kan ik je als raad meegeven, lees tests goed door en ga zelf na hoe en hoe uitgebreid een toestel is getest. Simpel van een conclusie uitgaan, deze is goed en die is minder kom ik wel vaker tegen en wanneer mensen op grond van dergelijke conclusies een camera aanschaffen is dat dieptriest.

Ik bedoel daarmee te zeggen, mensen zouden soms wat kritischer mogen zijn wat betreft de wijze van testen :)

[ Voor 6% gewijzigd door SmartDoDo op 26-08-2003 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06-2023
Daklem schreef op 26 August 2003 @ 01:19:
Kun je met de A60 en A70 ook zwart/wit foto's maken?
Heb je de manual gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Swa-baldie schreef op 26 augustus 2003 @ 12:29:
[...]

Heb je de manual gelezen?
euhh ja .. maar misschien heb ik er overheen gelezen!? dat kan toch?
moeten jullie hier altijd zo chagrijnig reageren?
gezellig hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Daklem schreef op 26 August 2003 @ 12:59:
[...]
:D

Komt omdat er nogal eens vragen worden gesteld die òf erg logisch zijn voor de vaste posters hier, òf waarbij het antwoord makkelijk uit de startpost te halen is :)

Ja, je kunt in zwart/wit fotograferen evenals sephia. Uiteraard kun je dat altijd later nog met een Photoshop oid van kleur naar zwart/wit omgooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

SmartDoDo schreef op 26 August 2003 @ 13:03:
[...]
:D

Komt omdat er nogal eens vragen worden gesteld die òf erg logisch zijn voor de vaste posters hier, òf waarbij het antwoord makkelijk uit de startpost te halen is :)

Ja, je kunt in zwart/wit fotograferen evenals sephia. Uiteraard kun je dat altijd later nog met een Photoshop oid van kleur naar zwart/wit omgooien :)
kijk.. hier heb ik tenminste wat aan 8)
Thx

ben ook nog niet zo bekend nl met al die termen maar dat komt nog wel.. ga me er eens in verdiepen.

eerst volgende week maar eens de A60 aanschaffen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb de A60 gekocht, ga nu uitpakken, en zal dan mijn ervaring (en foto('s) posten)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gefeliciteerd. Had je nog wat aan de scan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swa-baldie
  • Laatst online: 19-06-2023
Daklem schreef op 26 augustus 2003 @ 12:59:
[...]

euhh ja .. maar misschien heb ik er overheen gelezen!? dat kan toch?
gezellig hoor!
Tis niet echt chagrijnig maar voor dat je het weet zitten we in deel 6 met steeds meer (onzinnige) vragen die al beantwoord zijn. Zeg niet dat het aan jou ligt, er staan alleen steeds vaker van die vragen in die:

Of duidelijk in de manual staan of duidelijk in de startpost waar de TS avonden druk mee is. No hard feelings maar er zijn zoveel "luie" posters die er voor zorgen dat je (jammer) steeds vaker zulk soort reacties krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 18-09 20:10

weebl

YARR!

Weten jullie misschien hoe dat zit met die regeling bij de BCC. Ik wil er graag de A70 kopen, maar ik had iets gehoord van dat de winkel in dezelfde regio moet zitten als de desbetreffende BCC. En nu zit de BCC in Hilversum niet echt in de regio van Alternate (Ridderkerk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen. ik heb een probleem denk ik met me A70.

gebruik hem nu al geruime tijd, en ook op feesten.

Afbeeldingslocatie: http://axe.getfragged.nl/copper/albums/Feesten/23-8-Mysteryland/Mysteryland267.jpg

Afgelopen zaterdag op Mysteryland. Nu valt me op dat de foto's met veel lichten etc, vol met strepen staan. Zelfs de filmpjes. En ook vaak worden foto's niet meer scherp.

Ligt dit aan de camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 19:48
Volgens mij is dat normaal hoor, of maybe moet je je lens schoonmaken.

Heb je dat ook overdag? Zo ziet het er ook uit met een vieze bril :P

[ Voor 19% gewijzigd door Stefke op 26-08-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook altijd als ik 's avons foto's maak met lichten aan. Op TV zie je het soms ook. Volgens mij niks om zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

tdehoog schreef op 26 August 2003 @ 16:25:
Weten jullie misschien hoe dat zit met die regeling bij de BCC. Ik wil er graag de A70 kopen, maar ik had iets gehoord van dat de winkel in dezelfde regio moet zitten als de desbetreffende BCC. En nu zit de BCC in Hilversum niet echt in de regio van Alternate (Ridderkerk) ;)
Neem de moeite eens om dit topic door te lezen, dan zul je genoeg ervaringen/tips tegen komen wat betreft de BCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Swa-baldie schreef op 26 augustus 2003 @ 16:04:
[...]

Tis niet echt chagrijnig maar voor dat je het weet zitten we in deel 6 met steeds meer (onzinnige) vragen die al beantwoord zijn. Zeg niet dat het aan jou ligt, er staan alleen steeds vaker van die vragen in die:

Of duidelijk in de manual staan of duidelijk in de startpost waar de TS avonden druk mee is. No hard feelings maar er zijn zoveel "luie" posters die er voor zorgen dat je (jammer) steeds vaker zulk soort reacties krijgt.
no hard feeling hoor.. maar ik had gewoon over die B&W heengelezen... t'is gewoon een enorm topic dus blijft altijd lastig om alles te overzien...

maar idd.. er zijn altijd luie posters die niets uitzoeken. die blijf je toch wel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 16:53:
Mensen. ik heb een probleem denk ik met me A70.

gebruik hem nu al geruime tijd, en ook op feesten.

[afbeelding]

Afgelopen zaterdag op Mysteryland. Nu valt me op dat de foto's met veel lichten etc, vol met strepen staan. Zelfs de filmpjes. En ook vaak worden foto's niet meer scherp.

Ligt dit aan de camera?
Binne, long time no see :)

Is het ook niet zo dat je bij licht en langere sluitertijd dit soort effecten krijgt? Heb je dit ook overdag? Maar wat steffijn al zegt, volgens mij is dat vrij normaal.
Wat het scherp stellen betreft, geldt dat alleen voor zulke donkere foto's of ook overdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 26 August 2003 @ 11:28:
[...]

Om wat duidelijker te zijn, ik heb zelf het blad gekocht destijds en eens goed gekeken naar de testmethode. Die was om eerlijk te zijn erg, erg bedroevend :/ Geen enkele camera is onder gelijke omstandigheden getest. Er zijn 2 voorbeeldfoto's gemaakt van een zelfde onderwerp. Hierbij zijn verschillende zoomstanden gebruikt voor de A60 en A70. Zelf vermoed ik dat daardoor het onderwerp bij de A70 te dichtbij is komen te staan en ze de macrofunctie hadden moeten gebruiken. De voorbeeldfoto was iig slechter dan een Trust camera van 150 euro |:(

Iig kan ik je als raad meegeven, lees tests goed door en ga zelf na hoe en hoe uitgebreid een toestel is getest. Simpel van een conclusie uitgaan, deze is goed en die is minder kom ik wel vaker tegen en wanneer mensen op grond van dergelijke conclusies een camera aanschaffen is dat dieptriest.

Ik bedoel daarmee te zeggen, mensen zouden soms wat kritischer mogen zijn wat betreft de wijze van testen :)
Volledig mee eens een waarheid als een koe }:O
Lees ook eens wat andere testen bvb Computer Idee P/M 3 maand terug diverse 3mp camera's(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op 26 augustus 2003 @ 07:46:
Bij mij geen verhelderde plek te zien............
Ok dat is dus opgehelderd.

Weet iemand trouwens hoe het zit met het activeren van de garantie, wanneer deze alleen zo een engelse inschrijf-kaart heeft.
Is het uberhaubt noodzakelijk om te registeren om aanspraak te kunnen doen op de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 22:55:
[...]

Ok dat is dus opgehelderd.

Weet iemand trouwens hoe het zit met het activeren van de garantie, wanneer deze alleen zo een engelse inschrijf-kaart heeft.
Is het uberhaubt noodzakelijk om te registeren om aanspraak te kunnen doen op de garantie?
Ik heb de camera bij Pick2pay gekocht in Elst (Duitse camera) die zij tegen mij dat ik niks hoefde op te sturen de rekening was het garantie bewijs voor 2 jaar je leest het goed geen 1 jaar _/-\o_ maar 2 JAAR. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik heb óók 2 jaar hor :) (moest er wel 20 euro extra voor dokken, maar mn ma zij opeens dat zij de camera betaalde, en ik de assesoires (camera is dan ook niet van mij hè :) ), en mijn ma wou graag een jaar extra garantie :)

Heb uhm bij de dixons gekocht, want ook dat wou mijn moeder graag (was de enige winkel wat bij ons in de buurt zit namelijk (voor garantie ed)).

Tot nu toe bevalt hij goed, maar ik moet weer naar school, dus even geen tijd om foto's te posten, wie weet vanavond/morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 26 August 2003 @ 18:04:
[...]

Binne, long time no see :)

Is het ook niet zo dat je bij licht en langere sluitertijd dit soort effecten krijgt? Heb je dit ook overdag? Maar wat steffijn al zegt, volgens mij is dat vrij normaal.
Wat het scherp stellen betreft, geldt dat alleen voor zulke donkere foto's of ook overdag?
Ey,

druk druk :) Feestjes Feestjes :)

Ik zal eens wat foto's opzoeken, die niet helder zijn. Wel cool dat dit topic nog bestaat, (wij als 1e tweakers met A70 cam :D )

Viel me gewoon op, laatste tijd met laser foto's etc, dat ze niet meer perfect scherp zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:01
Foto's maken van een laser(show) is ook vrij moeilijk. Vooral als er op een scherm geprojecteerd word. Spelen met de sluitertijd want in AUTO lukt het zeker niet!

[ Voor 15% gewijzigd door BigEagle op 27-08-2003 13:03 ]

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje:
Kan je ook onder windows verkenner zo'n verwisselbare schijf te voorschijn toveren zodat je daar rechtstreeks je foto's van af kan halen?

Ik heb vandaag mijn digitale camera gekregen en het viel me na een paar foto's op dat ik al een IMG_0107.JPG zat, is dit normaal of zit ik met een reeds gebruikte camera opgescheept? Zitten er standaard ook panasonic batterijen bij of zijn het er andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
Mijn camera is iig begonnen bij 100_0001.jpg dus wie weet is deze camera al eerder gebruikt. De nummering kan gereset worden maar dat is men misschien vergeten? (whoops :D)

In XP krijg je onder verkenner een aparte drive à la A60/A70 te zien. Je kunt dan direct de foto's overhalen. Hoe het bij andere OS is weet ik niet. Ik heb zelf iig wel Panasonic batterijen aangetroffen bij mijn camera, netjes strak in folie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mu-on
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-03 14:47
Naast de Zoombrowser en de standaard Me/XP functionaliteit zijn er nog enkele andere manieren om met de camera te praten: Cam4You en cam2pc (voor de A60/A70 moet je wel deze betaversie hebben).

[ Voor 20% gewijzigd door Mu-on op 27-08-2003 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook nog niet helemaal uit hoe die nummering van de camera in elkaar steekt. Maar mijn camera begon met IMG_0001 en op het meegeleverde CF kaartje had die zelf een map aangemaakt "DCIM" met daaronder weer twee mappen een "100CANON" waar de foto's in staan en een "CANONMSC" met paar filetjes welke ik nog niet achter ben met welk programma ik die kan openen.

Nu heb ik er een tweede CF kaartje ingedaan (16mb schoot niet echt op ;) ). De camera zelf heeft nu op het CF kaartje weer de map "DCIM" aangemaakt met daarin drie mappen "100CANON" (leeg), "101CANON" staan nu de huidige foto's in en weer de map "CANONMSC".
Op de camera zelf in displaymode worden de foto's als 101-0101, 101-0102 enz. genummerd.

P.S. (No spam intended)
Voor degene die een klein en handzaam statiefje zoeken voor een redelijk bedrag kunnen eens een kijkje op defotopagina.nl nemen, naar een luxon midi statief. Ik heb hem net een paar dagen binnen, het statief is ingeklapt 36 cm en helemaal uitgeklapt 106cm, met opbergzak, lekker licht en klein voor in je rugzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam net uit school, niet zo'n goed humeur (eerste dag...) maar dat was snel voorbij, want er lag een tripod op mijn kamer. Ik aan mijn ma vragen waarom, nou, ze had de zolder opgeruimd, en deze was nog van een oom, en ik mag heb gebruiken, en anders voor een zacht prijsje overkopen. Het is een geweldig ding. Even uitgeprobeerd met mijn pa's cam (mijne is in reparatie). Rubberen --> ijzeren doppen onderop, vastzetbaar ... Heel handig voor foto's buiten.
Hier foto's ervan.
Afbeeldingslocatie: http://www.vanachterberg.com/rik/fotos/tripod1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vanachterberg.com/rik/fotos/tripod2.jpg
Ben er echt blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Het lukt mij nog niet om die naam in de camera te zetten zoals in de startpost is beschreven...

Wie helpt?

Ik sluit de usb kabel aan, en zet hem aan (heb geprobeert op play mode en op record mode(auto mode) maar dan krijg ik nix als ik op set druk..

Enne, voor de TS:

Ik heb dus een A60 met 128 mb dane elec (athans, deze krijg ik eerdaags thuis), dus dat kan in het rijtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:16

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 15:47:
Ik kwam net uit school, niet zo'n goed humeur (eerste dag...) maar dat was snel voorbij, want er lag een tripod op mijn kamer. Ik aan mijn ma vragen waarom, nou, ze had de zolder opgeruimd, en deze was nog van een oom, en ik mag heb gebruiken, en anders voor een zacht prijsje overkopen. Het is een geweldig ding. Even uitgeprobeerd met mijn pa's cam (mijne is in reparatie). Rubberen --> ijzeren doppen onderop, vastzetbaar ... Heel handig voor foto's buiten.
Hier foto's ervan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben er echt blij mee!
Haal die monsterlijke schreeuwerige stickertjes eens van je cam af :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 15:47:
. Even uitgeprobeerd met mijn pa's cam (mijne is in reparatie).
Hier foto's ervan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben er echt blij mee!
Hebben jullie dezelfde cam? omdat je zegt dat die van jou in reparatie is en je fotograffeerd wel een a60 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wie heeft er ervaring met de garantie bij Progress? Enige tijd geleden melde ik dat er na ~1week al stof achter mijn display zat. Ik heb Progress hierover een mailtje gestuurd, ik kon de digicam opsturen en als de orginele verpakking erbij zat zouden ze een nieuw exemplaar terugsturen. Afijn, de digicam ligt dus inmiddels bij Progress. Nu krijg ik echter het verhaal te horen dat er inderdaad (volgens hun lichte) stof achter het display zit, maar dat ze geen nieuw exemplaar kunnen sturen. Dit kunnen ze niet doen, omdat er volgens hun krasjes op het plexiglas zitten. Ik weet dat deze erop zitten, maar het enige wat ik heb gedaan is cam in/uit tasje. Dus lijkt mij niet echt iets wat te voorkomen is? Het enige wat Progress nu kan doen is de cam opsturen naar Canon, maar dit gaat 7 WEKEN duren~ :? :? :?
Ik vind dit wel absurd lang voor een net aangekocht produkt, welke ik ook nog is net 2 weken heb kunnen gebruiiken. Ik kan nu dus kiezen om de Cam naar Canon te laten versturen of ik kan kiezen om hem terug te krijgen via post. Geen van beide opties staat mij dus aan, aangezien ik bij de ene de cam 2 maanden kwijt ben en bij de andere een cam heb met een 'defect'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
Raven- schreef op 27 augustus 2003 @ 17:02:
Wie heeft er ervaring met de garantie bij Progress? Enige tijd geleden melde ik dat er na ~1week al stof achter mijn display zat. Ik heb Progress hierover een mailtje gestuurd, ik kon de digicam opsturen en als de orginele verpakking erbij zat zouden ze een nieuw exemplaar terugsturen. Afijn, de digicam ligt dus inmiddels bij Progress. Nu krijg ik echter het verhaal te horen dat er inderdaad (volgens hun lichte) stof achter het display zit, maar dat ze geen nieuw exemplaar kunnen sturen. Dit kunnen ze niet doen, omdat er volgens hun krasjes op het plexiglas zitten. Ik weet dat deze erop zitten, maar het enige wat ik heb gedaan is cam in/uit tasje. Dus lijkt mij niet echt iets wat te voorkomen is? Het enige wat Progress nu kan doen is de cam opsturen naar Canon, maar dit gaat 7 WEKEN duren~ :? :? :?
Ik vind dit wel absurd lang voor een net aangekocht produkt, welke ik ook nog is net 2 weken heb kunnen gebruiiken. Ik kan nu dus kiezen om de Cam naar Canon te laten versturen of ik kan kiezen om hem terug te krijgen via post. Geen van beide opties staat mij dus aan, aangezien ik bij de ene de cam 2 maanden kwijt ben en bij de andere een cam heb met een 'defect'.
Nu je het zegt ik heb ook het idee dat er een stofje achter mn display zit.
Hebben meer mensen hier last van. Het lijkt me niet echt normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
wdekreij schreef op 27 August 2003 @ 16:29:

Enne, voor de TS:

Ik heb dus een A60 met 128 mb dane elec (athans, deze krijg ik eerdaags thuis), dus dat kan in het rijtje :)
Als je goed in de starterspost had gelezen had je kunnen weten dat het niet meer mogelijk is :?
Verdere toevoegingen aan dit lijstje zijn helaas niet meer mogelijk

[ Voor 40% gewijzigd door pascalheister op 27-08-2003 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
[edit]

[ Voor 99% gewijzigd door pascalheister op 27-08-2003 17:19 . Reden: 2 keer gepost :X ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02 21:46

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Siluro schreef op 27 August 2003 @ 17:07:
[...]
Nu je het zegt ik heb ook het idee dat er een stofje achter mn display zit.
Hebben meer mensen hier last van. Het lijkt me niet echt normaal.
Nogmaals mijn ervaringen met de reparatie afdeling van canon. Het zijn enigzins redelijke reparatietijden van 2 weken ongeveer (dit is wel enige tijd (2 maand) geleden). Het zou kunnen dat door meer voorkomende problemen (het is en blijft een veelverkochte camera, maar er zijn ook veel defect meldingen op het forum).

Dit was wel bij zelf opsturen naar roosendaal (moet je wel eerst ff bellen).

behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shameblaster schreef op 27 August 2003 @ 16:56:
[...]

Hebben jullie dezelfde cam? omdat je zegt dat die van jou in reparatie is en je fotograffeerd wel een a60 8)7
Ja, mijn vader kocht hem eerst, ik wilde een Sony Cybershot, maar toen zag ik dat de A60 veel meer functies had / lang met batterijen deed / gewoon heel cool was heb ik heb ook gekocht. Mijn pa heeft hem laten vallen maar hij doet het nog en bij mij ging spontaan de flitser kapot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Raven, ik had ook een stofje achter display. Maar had ik niet zo'n last van. Mijn cam is nu ook in reparatie (na 5 dagen al flitser kapot...) en dat duurt ook zo'n 6 - 7 weken...

En Exirion, ik vind de stickertjes wel mooi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SmartDoDo schreef op 27 August 2003 @ 14:08:
[...]
Mijn camera is iig begonnen bij 100_0001.jpg dus wie weet is deze camera al eerder gebruikt. De nummering kan gereset worden maar dat is men misschien vergeten? (whoops :D)
Blz. 117 v/d hanleiding
zo wordt het eerste plaatje opgeslagen, 1e folder begint met 100 en 1e pic met 0001.

Nix a/d hand dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 23:15:
[...]

Ik heb de camera bij Pick2pay gekocht in Elst (Duitse camera) die zij tegen mij dat ik niks hoefde op te sturen de rekening was het garantie bewijs voor 2 jaar je leest het goed geen 1 jaar _/-\o_ maar 2 JAAR. (8>
Cool dus als ik het goed begrijp is een activering v/d garantie niet nodig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 10:50:
[...]

Ik heb net op mijn laptop in het configuratiescherm > PCMCIA 32 bits ondersteuning aangezet. Zou het nu wel werken? Ik heb geen kaartje om te proberen, zo maar ff bij de buurman langs.
Heb net even het PC-kaartje van de buurman geleend en erin gejast, het werkte prima! Ik ga er binnenkort dus ook even 1 kopen voor 9 euro. En ik kreeg nog een mailtje van Sweex:

Vraag:

Werkt artikel NB100030 (Sweex CF CardReader voor PCMCIA) ook onder Windows
95?

Antwoord:

Geachte heer van Achterberg,

Ja, hiervoor worden ook drivers bijgeleverd.

Met vriendelijke groet,
Pascal van der Stokker

Mooi! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of dit al gepost is maar ok :

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe liefde uit de handen van die enge meneer bij de kinorama gered.Helemaal blij,ok en fris en fruitig enzo.

Zet ik dat ding net naast me bij de computer op mijn wacom.Kan ik niet meer muizen!Ik beweeg a70.... cursor beweegt.... Ik kan dus de punt van mijn a70 ook als pen gebruiken op mijn wacom! Nog een handige functie van de A70 dus :P

Hebbet ook nog met mijn konica kd 200 Z gebporbeert en die had het niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 21:22:

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe liefde uit de handen van die enge meneer bij de kinorama gered.Helemaal blij,ok en fris en fruitig enzo.

Zet ik dat ding net naast me bij de computer op mijn wacom.Kan ik niet meer muizen!Ik beweeg a70.... cursor beweegt.... Ik kan dus de punt van mijn a70 ook als pen gebruiken op mijn wacom! Nog een handige functie van de A70 dus :P

mijn webcam ook :)

ik ga nu ff testen of het ook zo is bij de A60, moment...

nee hij doet het niet.. wat een ROT camera :(

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 19:31:
[...]

Cool dus als ik het goed begrijp is een activering v/d garantie niet nodig....
Ja volgens Pick2pay waar ik hem heb gekocht. :P

Verwijderd

Sorry, domme vraag, wat is een wacom?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:54
Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 09:03:
Sorry, domme vraag, wat is een wacom?
Een teken tablet, dan teken je en dat zie je dan op je scherm.

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Verwijderd

Heb net even 168 afgedrukte foto's bij de plaatselijke fotoboer gehaald, 10x15, glans. 55,55 Euro! Is dat niet een beetje duur?

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik denk dat je daarvoor beter even uit kunt rekenen hoe duur 7 fotorolletjes zijn, en daarbij 7 x afdrukken, zodat je het daarmee in verhouding kunt berekenen (dus digitaal vs anoloog).. Ik zou die prijzen zo iig niet weten.

• dArtagnan

dArtagnan

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 16:02:
Heb net even 168 afgedrukte foto's bij de plaatselijke fotoboer gehaald, 10x15, glans. 55,55 Euro! Is dat niet een beetje duur?
Dat valt heel erg mee. Je had net nog iets goedkoper uit kunnen zijn. Nu heb je 33cent per foto betaald, het kan ook voor 27cent en dan kost het je 45,36. Bovendien is de kwaliteit bij de plaatselijke fotoboer waarschijnlijk hoger dan bij een grote afdrukcentralen (als de plaatselijke fotoboer ze tenminste zelf afdrukt).

Maar de prijzen van digitale afdrukken liggen voorlopig nog steeds hoger dan van anoloog. Het enige voordeel is dat je niet ook betaald voor mistlukte foto's dus relatief weer goedkoper (tenzij je nooit/weinig foto's wist).

[ Voor 18% gewijzigd door dArtagnan op 28-08-2003 16:08 ]

Verwijderd

De plaatselijke fotoboer laat bij Presto Print afdrukken. Volgende keer doe ik het bij kruidvat, het schijnt dat die best goedkoop is. Nu heb ik nog een vraag:

Bestaat er een programma'tje (of plugin voor PhotoShop) dat uit geselecteerde foto's de datum, tijd, etc. haalt en ze op de foto zet (dus op de jpeg file)? Het zou ook handig zijn als je zelf ook een opmerking erbij zou kunnen zetten. Bestaat zo iets of moet ik het foto-per-foto in Photoshop doen?

• yonexfreak
  • Laatst online: 17:03
nog even een klein vraagje aangezien ik aardig op punt sta om deze camara te kopen (A70)>> kon er nu andere lenzen opgezet worden zodat ik wat meer dan 3x optisch zoom kon krijgen? (wil liefst naar 5x<>10x zoom :)

dacht dat ik ergens gelezen had dat het kon alleen kan het niet terugvinden :)

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Ik heb vorige week mijn vakantiefoto's bij het kruidvat af laten drukken. Het waren er in totaal 93 en ik betaalde bijna 20 euro. Omgerekend is dat ongeveer 0,21 euro per foto. De kwaliteit was echt ok. Ik had gewoon een cd bij het kruidvat ingeleverd. Daarop stonden alle foto's die ik met de software van het kruidvat geselecteerd had. Werkte allemaal gewoon goed. Volgende keer ga ik weer naar het kruidvat.

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 17:26:
Ik heb vorige week mijn vakantiefoto's bij het kruidvat af laten drukken. Het waren er in totaal 93 en ik betaalde bijna 20 euro. Omgerekend is dat ongeveer 0,21 euro per foto. De kwaliteit was echt ok. Ik had gewoon een cd bij het kruidvat ingeleverd. Daarop stonden alle foto's die ik met de software van het kruidvat geselecteerd had. Werkte allemaal gewoon goed. Volgende keer ga ik weer naar het kruidvat.
kwaliteit wel minder dan "normale" camera?

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:25
yonexfreak schreef op 28 augustus 2003 @ 17:14:
nog even een klein vraagje aangezien ik aardig op punt sta om deze camara te kopen (A70)>> kon er nu andere lenzen opgezet worden zodat ik wat meer dan 3x optisch zoom kon krijgen? (wil liefst naar 5x<>10x zoom :)

dacht dat ik ergens gelezen had dat het kon alleen kan het niet terugvinden :)
Zover ik weet verdubbelt de teleconverter die je erbij kunt kopen je opticsche zoom. Dan heb je dus 6x zoom. Je moet dan eerst wel een lensadapter aanschaffen.

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 12:59
Siluro schreef op 28 augustus 2003 @ 17:56:
[...]

Zover ik weet verdubbelt de teleconverter die je erbij kunt kopen je opticsche zoom. Dan heb je dus 6x zoom. Je moet dan eerst wel een lensadapter aanschaffen.
De Tele Converter TC-DC52 van Canon doet 2.4x. Dus op een A70 3x*2.4x=7.2x

• yonexfreak
  • Laatst online: 17:03
Tycoontje schreef op 28 August 2003 @ 18:16:
[...]

De Tele Converter TC-DC52 van Canon doet 2.4x. Dus op een A70 3x*2.4x=7.2x
hmm 7x zoom is in principe voldoende voor wat ik wil doen (autosport foto's maken)

vb van een pic die ik gemaakt heb met een Minolta Dimage 5 met 7x optische zoom in Hongarije bij de race

[img]JPGhttp://members.chello.nl/m.veltman6/klein3.JPG[/]

* yonexfreak denkt dat ie met de A70 incl teleconverter ook dergelijke foto's moet kunnen maken toch :? :) (cker gezien de vele handmatige opties die erin zitten zoals erg korte sluitertijd :))

[ Voor 20% gewijzigd door yonexfreak op 28-08-2003 18:54 ]

I don't drive fast, I only fly low!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 August 2003 @ 16:02:
Ik was bij de Albert Heijn 25,10 kwijt voor 173 foto's 10x15 8) (dat is 0,14 cent per foto!!) Ik vind de kwaliteit in elk geval goed. Kleuren komen aardig overeen met de kleuren van de foto op mijn monitor.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 20:31 ]

Verwijderd

wdekreij schreef op 28 August 2003 @ 17:47:
[...]

kwaliteit wel minder dan "normale" camera?
Nee, de kwaliteit was gewoon goed. Afgedrukt op kodak-papier. Je ziet echt niet dat het digitale foto's zijn. De foto's zijn genomen met een 3Mp HP camera (ik weet het: geen Canon A60/A70 maar die komt over 2 weken) op de hoogste kwaliteit. Ik heb ze alleen geresized naar 3x2 verhouding. Ik heb de foto's vergeleken met foto's die mijn moeder genomen had met haar (analoge) toestel en je ziet echt geen verschil. Allemaal even helder en geen waas over de foto's ofzo. Prima gewoon

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2003 20:49 ]

• llpineapple
  • Laatst online: 18-09 07:45
Ik heb de foto's ook laten afdrukken 0.18 cent bij dixons maar ik zie wel degelijk verschil tussen deze foto's en foto's die met mij spiegelreflex zijn gemaakt (nikon F60).

Digitaal is meer voor mij, meer iets erbij

Foto's zijn wel te vergelijken met een gewoon analoog toestel.

Let op bij het afdrukken, vaak wordt het goedkoper als je er meer laat afdrukken en dit wordt niet altijd verrekend en de verkopers weten er niets van (dixons)

Na een print van hun site is het wel allemaal netjes geregeld!!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

llpineapple schreef op 28 augustus 2003 @ 20:57:
Ik heb de foto's ook laten afdrukken 0.18 cent bij dixons maar ik zie wel degelijk verschil tussen deze foto's en foto's die met mij spiegelreflex zijn gemaakt (nikon F60).

Digitaal is meer voor mij, meer iets erbij

Foto's zijn wel te vergelijken met een gewoon analoog toestel.

Let op bij het afdrukken, vaak wordt het goedkoper als je er meer laat afdrukken en dit wordt niet altijd verrekend en de verkopers weten er niets van (dixons)

Na een print van hun site is het wel allemaal netjes geregeld!!
gwoon online kan ook hè :)

Dan ist meteen geregeld, pc moet alleen ff een tijdje uploaden :(

Heb het nog nooit gedaan hor, maar dat lijkt mij wel hè :)

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
Morgen krijg ik m'n A60 weer terug. Dik 2 weken geleden opgestuurd naar Canon omdat hij helemaal niet meer aan wilde. Vandaag lag er een briefje van de postbode in de bus dat ik hem morgen op het postkantoor kan gaan halen..ben benieuwd :)

Ze zeiden bij Canon dat het 15 dagen zou duren en dat klopt dus wel aardig, da's een pluspuntje iig. Nu maar hopen dat m'n cam morgen weer als een zonnetje werkt

Komt mooi uit, want dan kan ik van 't weekend weer foto's maken.

• llpineapple
  • Laatst online: 18-09 07:45
Bij dixons (en andere zaken) kan je idd ook uploaden, maar ik had ruim 150 foto's en dat is geen pretje om up te loaden. Gaat bij dixons namelijk per 10 zodat je niet alles in één nacht kan doen maar erbij moet blijven.

Cd inleveren was makkelijker

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 August 2003 @ 21:22:

Ik snap er geen bal van "zal wel aan mij liggen }:O " AUB kan het nog gekker. _/-\o_

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter
llpineapple schreef op 28 August 2003 @ 20:57:
Dat herken ik :) Ik zie in ieder geval wel degelijk het verschil tussen een foto van mijn A70 en een foto van mijn 500N. De foto's zijn toch te herkennen als digitaal. Totaal niet storend hoor, en beter dan de gemiddelde reguliere camera :Y) Vergeleken bij een spiegelreflex haal je het natuurlijk niet met 3MP, dat verschil zie je wel.
Ik weet nu al wat ik na mijn A70 wil hebben, een Canon 10D O+ Het beste van 2 werelden, digitaal en de voordelen van spiegelreflex :)
Kresh schreef op 28 augustus 2003 @ 22:09:
Morgen krijg ik m'n A60 weer terug.
Even afkloppen en hopen dat dat het enige aan ellende is wat je ermee hebt gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:07
Heb sinds gisteren (27-08-2003) een A70 en ben er zeer tevreden over. Op sommige foto's zie ik wel eens dat "echo" effect. Ik denk dat het wat te maken heeft met de sluitertijd, zoom en of ie wel of niet AUTO mode staat.

Iig, hier paar van me eerste macro's:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10045/full.jpg

Eén of andere vage vrucht, kan ff niet op de naam komen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10044/full.jpg

Bloempje?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10043/full.jpg

Closeup van wat bessen, geen idee wat.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10042/full.jpg

Mijn zeer luie hond, hier liggend op mijn balkon. :) (16 jaar, mag ook wel)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10041/full.jpg

M'n bakkie.

Voor de liefhebbers, mijn opstart scherm:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10047/full.jpg

Up te loaden naar je camera met Zoombrowser -> My Camera. :)

[ Voor 72% gewijzigd door Xion op 29-08-2003 09:29 ]

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
SmartDoDo schreef op 28 August 2003 @ 23:14:
[...]
Even afkloppen en hopen dat dat het enige aan ellende is wat je ermee hebt gehad :)
Laten we het hopen ja!

ik kan NU m'n camera op gaan halen, alleen is er 1 probleem: het is hier al 2 maanden droog ofzo en uitgerekend nu regent het enorm! :(
;)

Edit: zojuist was het ff droog dus heb ik 'm snel opgehaald: hij doet het weer! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kresh op 29-08-2003 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vage
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-06 12:05
E18.... :'(

leuk ik heb mijn cam nu 6 week en hij heeft de geest gegeven, die kan weer terug naar Progress. ben benieuwd.....
achja shit happens, maar het zou niet bij mij moeten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wdekreij

wdekreij

Dubbelzinnig

Hoe komt het eigenlijk, dat als ik de foto's van de camera haal, de geen van allen rond de 1000 kb zijn (allemaal stukken minder, denk aan 250-500 kb)? Het hoorde toch te zijn dat een 1600x1200 foto op hoge resolutie geschoten zo'n 1000 kb zou zijn?

En ja hij staat op hoge resolutie :) Ik haal ze gwoon via "Deze Computer" eraf (win xp).

En is er een manier om de ruis uit de filmpjes te halen? Hiermee bedoel ik niet dat ik 320 x 160 oid te laag vind, maar er zit gewoon heel veel ruis doorheen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster

shameblaster

BB4E^Cons

Over die file formaten dat heb ik ook maar neem buiten maar is een foto waar er veel kleuren zijn. dan is ie al gou rond de 1000 kb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de ppls die een RMA hebben gedaan bij Alternate.
Moesten jullie ook 1 of andere Canon garantiekaart mee terugsturen?

Ik kan de mijne namelijk helemaal niet vinden!

tx voor de moeite.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.