Canon A80 ervaringen topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.280 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:45
Aankondigingen en specs vind je onder andere hier:
http://www.imaging-resource.com/NEWS/1061402407.html
http://www.dpreview.com/news/0308/03082003canona80.asp
http://www.letsgodigital....non/powershot/a80_nl.html
http://www.powershot.com/powershot2/a80/index.html
http://web.canon.jp/Imaging/psa80/index-e.html

Afbeeldingslocatie: http://www.prepressure.com/stuff/A80.gif

Reviews beginnen geleidelijkaan op te duiken, bijvoorbeeld op:
http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a80.html
http://www.dcresource.com...ot_a80-review/index.shtml

Sinds einde oktober is de A80 verkrijgbaar in de Benelux. Gebruikerservaringen vind je vanaf pagina 11 van deze topic of bij DPreview:
http://www.dpreview.com/r...ons.asp?prodkey=canon_a80

De belangrijkste specs en verschillen met de A70, vormgegeven door SmartDoDo:

Canon A80:

• 4 megapixel
• 1/1.8” CCD
• DIGIC image Processor (tot 2.4 beelden/sec mogelijk)
• 7.8 – 23.4 mm (35mm film equivalent: 38 – 114mm) lens
• 3x optische zoom
• f/2.8 – f/4.9
• AF Assist Beam
• Macro focus vanaf 5 cm
• AiAF-systeem met tot 9 scherpstelpunten
• +/- 2 EV in 1/3 stops
• ISO: AUTO, 50, 100, 200, 400
• 15 tot 1/2000 sec sluitertijd
• Draaibaar 1.5” TFT LCD Monitor (zoals de G3)
• Flash bereik: 45cm - 4.4m (W) / 2.5m (T)
• Alle shooting modes van de A60/70 met als nieuwigheid 2 zelf instelbare 'custom modes'
• Movies 320x240 of 160x120, tot 3 minuten
• CompactFlash Type I geheugenuitbreiding
• 4x AA batterijen
• Aluminium/plastic behuizing
• Eerste Canon digicam met PictBridge ondersteuning
• Ongeveer 340 gr. met batterijen

A70 versus A80:
A70:A80:
2048 x 1536 (3MP)2272x1704 (4MP)
Movie max. 640 x 480, 15 fps, tot 30 sec.Movie max. 320 x 240, 15 fps, tot 3 min.
5 punts AF9 punts AF
vast LCD schermdraaibaar, uitklapbaar LCD scherm
LCD scherm: 78000 pixelsLCD scherm: 67000 pixels
1/2.7” CCD1/1.8” CCD
35-105 zoom38-114 zoom
3.2x digitale zoom3.6x digitale zoom
2.2fps up to 12 frames2.4fps up to 5 frames
Lens F2.4-F4.8Lens F2.4-F4.9
-Orientatiesensor
-2 custom modes
-histogramweergave

[ Voor 211% gewijzigd door Koekoeksclocker op 28-10-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-06 13:06

BaRF

bijna kerst

lekkere openings post ja :)

doe het dan wat uitgebreider:
Canon's New PowerShot A80 Delivers Professional Features at an Entry-Level Price

LAKE SUCCESS, N.Y., Aug. 20, 2003 — Canon's rugged new four-megapixel PowerShot A80 Digital Camera combines brilliant image quality, crisp Canon optics, and advanced features including a 3X optical zoom and a Vari-Angle LCD Monitor in an affordable and easy-to-use package.

The PowerShot A80 is the new flagship of the PowerShot A-series line-up, which also includes the A60, A70, and A300. The new model is also the first PowerShot to support PictBridge*, the new standard for high-quality direct printing. The PowerShot A80 will be delivered to authorized dealers in October at a suggested list price of just $499.

"We packed advanced features into an entry-level PowerShot digital camera to provide consumers with professional capabilities at an affordable price," said Yukiaki Hashimoto, senior vice president and general manager of the Consumer Imaging Group at Canon U.S.A., Inc., a subsidiary of Canon Inc. (NYSE CAJ). "This lightweight durable digital camera also captures eye-catching high-resolution photos with its sharp Canon zoom lens and exclusive DIGIC image processor."

Housed in a compact metal body, the PowerShot A80 digital camera is solidly built yet light weight at 8.8 ounces. The camera features a 1/1.8 inch, 4.0 megapixel CCD sensor that captures images up to 2272 x 1704 pixels with exceptional detail and color fidelity. Canon's exclusive DIGIC processor improves image quality and increases camera responsiveness and image processing speeds compared to general purpose CPUs found in other comparable digital cameras.

PowerShot A80 Key Features:

4.0 Megapixel digital camera with 3X optical zoom/11X combined zoom
Durable and compact metal body equipped with a 14-mode Command Dial, 9-point AiAF and 270° Vari-Angle LCD Monitor for flexibility and ease of use
Canon-exclusive DIGIC image processor with iSAPS technology for fast, high-quality image processing, improved responsiveness and decreased power consumption
Intelligent Orientation Sensor for automatic rotation of vertical-format shots
Improved control layout with larger dial and buttons
Multiple manual overrides and customizable My Camera function plus Movie Mode (max 3 min) and voice memos with sound and speaker
Broad range of optional accessories including wide converter (0.7x), tele-converter (1.75x), close-up lens, waterproof case (up to depths of 130 ft.), AC adapter and car battery cable
Uses easy to find AA-size batteries and Type I CF card removable storage
Supports PTP (Picture Transfer Protocol) driverless PC connection with Win XP and Mac OS X
With *PictBridge compatible cameras or camcorders, consumers can easily print pictures at home, the office or while traveling, with any PictBridge compatible printer. Users simply connect the camera or camcorder to the printer with a USB cable and then select images and print settings from the camera's LCD monitor. The PowerShot A80 Digital Camera can also print directly to any Canon dye-sublimation or Bubble Jet Direct compatible printer for fast, high-quality photos.

Canon developed the proprietary DIGIC (Digital Imaging Integrated Circuit) image processor specifically for use with its line of digital cameras. The technology combines the jobs of image processing and camera function control into one chip. Because it was specifically designed for use in digital cameras, it is also capable of handling JPEG compression/expansion; memory card control; LCD/Video control and processing; gain control (control of CCD signal amplification); Auto Exposure; Auto Focus; Auto White Balance control and most other functions of the camera or camcorder. The result is a product that offers faster and more powerful auto focus than ever before, faster image processing, longer battery life, and the ability to record 3-minute movie clips with sound.

The DIGIC chip's high-speed processing enables Canon's exclusive iSAPS (an acronym for Intelligent Scene Analysis based on Photographic Space) technology that improves picture quality by "predicting" certain camera settings like focusing distance, exposure and optimum white balance based on zoom focal length, overall light level and tonal distribution data. With iSAPS, the PowerShot A80 camera can analyze a scene just before the image is made and in doing so, increase the speed and precision of the camera's autofocus, auto exposure and auto white balance.

Canon's PowerShot A80 Digital Camera will be available in October for a suggested retail price of $499.
en die specs krijg ik ff niet mooi in een tabel :P

[ Voor 142% gewijzigd door BaRF op 20-08-2003 21:03 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
Knap van Canon om niet gewoon een megapixeltje extra er tegenaan te gooien maar ook een draaibaar LCD-scherm en een metalen behuizing. Nu hopen dat het prijskaartje inderdaad op 450 euro blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83696

Nou ik krijg het van deze specs niet echt warm
Weer een extra mp, (heb ik bewust niet voor gekozen, ruis / groter geheugen)
LCD schermpje is leuk, meer niet.Verder kan ik geen noemenswaardige verbteringen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:24

SmartDoDo

Woeptiedoe

Topicstarter, maak anders een mooi tabelletje waar je die specs inzet. (Tabelletje gewoon even kopiëren van het A60/A70 topic ;)) Eventueel met wat verschillen t.o.v. de A70. Dat is toch een camera waarmee hij zal worden vergeleken :)

Wat ik uiteindelijk niet zo begrijp is waarom Canon zo laat met de A80 is gekomen. De broertjes A60 en A70 zijn er immers al even. Veel verschil zie ik niet tussen deze toestellen behalve het schermpje en 1 extra MPixel waarbij je je af kunt vragen of je het verschil tussen 3MP en 4MP nodig hebt. Dat verschil is verhoudingsgewijs kleiner dan tussen 2MP en 3MP. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 23:44
Ik snap niet dat er geen USB 2.0 opzit, dat lijkt me tegenwoordig toch wel een vereiste. Zeker met zulke grote bestanden, als een 4 MP camera produceert. Ik vind het ook jammer dat dat niet op m'n A70 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 11:14
Anoniem: 83696 schreef op 20 augustus 2003 @ 22:31:
LCD schermpje is leuk, meer niet.Verder kan ik geen noemenswaardige verbteringen vinden
Toch niet, het CCD is groter dus je hebt als het goed is juist minder ruis, volgens is dit hetzelfde CCD als die ook in de nieuwe Sony 828 wordt gebruikt (8 Mp).
Het LCDschermpje is een zeer leuk iets hoor :)

Hij haalt het natuurlijk nog niet bij mijn S30 :7 (gelieve niet op dit grapje te reageren), maar dit is een schitterende instapcam, zeker eentje die ik mensen zou aanraden.
psmeets schreef op 20 augustus 2003 @ 22:56:
Ik snap niet dat er geen USB 2.0 opzit, dat lijkt me tegenwoordig toch wel een vereiste. Zeker met zulke grote bestanden, als een 4 MP camera produceert. Ik vind het ook jammer dat dat niet op m'n A70 zit.
Tja, een beetje jammer, maar het zal wel goedkoper zijn. 256 MB gaat over USB 1.1 nog snel zat, daar kan je op 4 Mp heel wat foto's mee maken. Je kan altijd een simpel cardreadertje kopen als je per se USB2 wil.
Wat ik uiteindelijk niet zo begrijp is waarom Canon zo laat met de A80 is gekomen. De broertjes A60 en A70 zijn er immers al even.
Euhhh, die cams zijn er amper een half jaar man, dit is dus een ongelooflijk snelle introductie. Eigenlijk snap ik niet waarom canon deze nu al uitbrengt, want in feite gaat ie in het vaarwater van de (weliswaar veel geavanceerdere) G3 komen, mensen die er niet zoveel verstand van hebben zullen op het eerste gezicht weinig verschil zien, evenveel pixels, flipLCD..

[ Voor 18% gewijzigd door Azrael op 20-08-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-12-2023

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Dit is trouwens ook wel een mooi linkje
http://www.powershot.com/powershot2/a80/index.html

Staat echt alles of dit model.... geniet....hmmmm

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Waarom ben ik nog geen Bebit link tegengekomen? :) Bij deze dus.

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
valt me beetje tegen in vergelijking met de a70,
beetje raar dat 640*320 weg is in film modus en nog een limit van 3 min :P, en nog steeds usb 1.1

verder wel een leuk ding maar me a70 er voor inruilen nee ;)

schat de prijs rond 550 euro
• Eerste Canon digicam met Pictbridge ondersteuning
euh wat is dat :?

[ Voor 18% gewijzigd door pascalheister op 21-08-2003 00:09 . Reden: toevoeging ]

• Koekoeksclocker
Rechstreeks afdrukken vanuit de camera naar een printer, via USB. Naast de eigen Canon aansturing ondersteunt men nu dus ook deze 'leverancier onafhankelijke standaard (in wording)'.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Koekoeksclocker schreef op 21 August 2003 @ 00:38:
Rechstreeks afdrukken vanuit de camera naar een printer, via USB. Naast de eigen Canon aansturing ondersteunt men nu dus ook deze 'leverancier onafhankelijke standaard (in wording)'.
Iets wat voor sommige mensen ideaal is, voor de gemiddelde tweaker dus totaal onaantrekkelijk. Voor mij iig niet aantrekkelijk omdat ik mijn foto's eerst op scherm wil zien en eventueel bewerken voordat ik iets af ga drukken :)

Anoniem: 66256

Mooi toestelletje weer, vooral het LCD schermpje spreekt me aan. Die extra MP maakt me eigenlijk geen ruk uit.

Maar net zoals de anderen hier ga ik er m'n A70 niet voor inruilen. Moest ie samen met de A60/A70 op de markt gekomen zijn dan was de kans groot dat ik 'em gekocht had.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-06 00:05

IQM

Volgens mij is die nieuwe DiGiC processor een "oude" bekende uit de S40 en Ixus 400. Dat is een prima chip. Over mijn eigen Ixus 400 niets dan lof. Wat op die nieuwe A80 nog beter is dan op de Ixus serie is de macro stand. Vanaf 5 cm scherpstellen ipv. de 30 cm bij de Ixus 400.

Maar ja, je kunt niet alles hebben. En zo bekeken kun je wel blijven wachten op het volgende model...

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:20

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Anoniem: 83696 schreef op 20 August 2003 @ 22:31:
A70A80
megapixel34
AF points59
orientatie sensorneeja
histogramneeja
draaibaar schermneeja
sensor1/2.7"1/1.8"
zoom35-10538-114
digital zoom3.2x3.6x
image2048x15362272x1704
shooting2.2fps2.4fps
minimale ff/4.8f/4.9

Zo voldoende verschillen? ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 21-08-2003 17:27 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Frostbite
  • Laatst online: 20-06 16:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm vind het een beetje rot dat Canon dit niet eerder had aangekondigd.
Dan had je nog kunnen doorsparen en hem dan kunnen kopen.
Voor mij was dat toch geen optie geweest omdat ik een goede camera wilde hebben én dat hij voor juli binnen moest zijn (zie sig)
Vandaar dat ik toen de A70 heb genomen.

Het lijkt me inderdaad niet echt logisch als je je A70 hiervoor inruilt.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Anoniem: 83696

Microkid schreef op 21 August 2003 @ 08:23:
[...]

A70A80
megapixel34
AF points59
orientatie sensorneeja
histogramneeja
draaibaar schermneeja
sensor1/2.7"1/1.8"
zoom35-10538-114
digital zoom3.2x3.6x
image1600x12001774x1407
shooting2.2fps2.4fps

Jaja dat is al iets meer dan de TS aangaf :P
Maar dan nog geen noemenswaardige verschillen, die mij zouden doen besluiten een A80 te kopen ipv een A70.
Maar dat komt ook, omdat ik van een aantal termen de betekenis niet ken B). Met google / dpreview kwam ik ook al niet veel verder.

Histrogram heb ik net opgezocht wat het is, kende ik alleen van PS.
AF points zijn dat Autofocus points, die groene vierkntjes op de A70 die aangeven op welke punten hij moet letten ?? Zoja, dan lijkt me, ik heb er niet bepaald veel verstand van :), moeilijk te realiseren. Of je moet een studio opstelling hebben ofzo, want als je iets buiten fotografeerd liggen die punten toch vaak ver uit elkaar, zowel in diepte als met lichtomstandigheden.

orientatie sensor weet ik ook al niet wat het is ...

Ach ja, misschien zeg ik dit allemaal wel alleen om mijn aanschaf goed te praten :)

• Microkid

Microkid

Smile

Anoniem: 83696 schreef op 21 August 2003 @ 09:58:
[...]

Jaja dat is al iets meer dan de TS aangaf :P
Maar dan nog geen noemenswaardige verschillen, die mij zouden doen besluiten een A80 te kopen ipv een A70.
Maar dat komt ook, omdat ik van een aantal termen de betekenis niet ken B). Met google / dpreview kwam ik ook al niet veel verder.

Histrogram heb ik net opgezocht wat het is, kende ik alleen van PS.
AF points zijn dat Autofocus points, die groene vierkntjes op de A70 die aangeven op welke punten hij moet letten ?? Zoja, dan lijkt me, ik heb er niet bepaald veel verstand van :), moeilijk te realiseren. Of je moet een studio opstelling hebben ofzo, want als je iets buiten fotografeerd liggen die punten toch vaak ver uit elkaar, zowel in diepte als met lichtomstandigheden.

orientatie sensor weet ik ook al niet wat het is ...

Ach ja, misschien zeg ik dit allemaal wel alleen om mijn aanschaf goed te praten :)
De verschillen zijn, op het aantal megapixels na, niet echt noemenswaardig. Zeker als de A80 duurder blijft dan de A70 zal ik mijn A70 in ieder geval niet omruilen. Ik wacht wel op de A90 met 5 megapixel ofzo :9~

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Sc0rPi0N schreef op 21 August 2003 @ 08:31:
Hmm vind het een beetje rot dat Canon dit niet eerder had aangekondigd.

...

Het lijkt me inderdaad niet echt logisch als je je A70 hiervoor inruilt.
Inderdaad raar dat ze de A80 zo laat hebben geïntroduceerd. Mij maakt het verder niet uit, de A70 is een prima apparaat waar ik erg tevreden mee ben :Y)
Voor mensen die een A80 willen aanschaffen kan het ook nooit een slechte koop zijn als ik de specificaties bekijk en bedenk dat het een groter broertje van de A70 is.
Microkid schreef op 21 August 2003 @ 10:14:
[...]
Ik wacht wel op de A90 met 5 megapixel ofzo :9~
* SmartDoDo zat dan meer aan de 300D te denken :9 Ik moet zeggen dat ik het SLR schieten toch wel een beetje mis met mijn A70.

[ Voor 22% gewijzigd door SmartDoDo op 21-08-2003 10:18 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

[...]

image1600x12002272x1704
Zo maak je de verschillen wel heel groot he ;) Die a70 is toch een 3mp ding?

• Microkid

Microkid

Smile

SmartDoDo schreef op 21 augustus 2003 @ 10:16:
[...]
Inderdaad raar dat ze de A80 zo laat hebben geïntroduceerd. Mij maakt het verder niet uit, de A70 is een prima apparaat waar ik erg tevreden mee ben :Y)
Voor mensen die een A80 willen aanschaffen kan het ook nooit een slechte koop zijn als ik de specificaties bekijk en bedenk dat het een groter broertje van de A70 is.
[...]
* SmartDoDo zat dan meer aan de 300D te denken :9 Ik moet zeggen dat ik het SLR schieten toch wel een beetje mis met mijn A70.
Ik denk dat ik m'n A70 gewoon hou voor het snelle werk. En m'n Nikon F65 maar eens tzt ga inruilen voor een D300 of een Nikon vergelijkbare SLR. :9~

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik kon het niet laten even een mooi tabelletje te maken :P dus bij deze:

Canon A80:

• 4 megapixel
• 1/1.8” CCD
• DIGIC image Processor (tot 2.4 beelden/sec mogelijk)
• 7.8 – 23.4 mm (35mm film equivalent: 38 – 114mm) lens
• 3x optische zoom
• f/2.8 – f/4.9
• AF Assist Beam
• Macro focus vanaf 5 cm
• AiAF-systeem met tot 9 scherpstelpunten
• +/- 2 EV in 1/3 stops
• ISO: AUTO, 50, 100, 200, 400
• 15 tot 1/2000 sec sluitertijd
• Draaibaar 1.5” TFT LCD Monitor (zoals de G3)
• Flash bereik: 45cm - 4.4m (W) / 2.5m (T)
• Alle shooting modes van de A60/70 met als nieuwigheid 2 zelf instelbare 'custom modes'
• Movies 320 x 240 of 160 x 120, tot 3 minuten
• CompactFlash Type I geheugenuitbreiding
• 4x AA batterijen
• Aluminium/plastic behuizing
• Eerste Canon digicam met PictBridge ondersteuning
• Ongeveer 250 gr. zonder batterijen

A70 versus A80:
A70:A80:
2048 x 1536 (3MP)2272x1704 (4MP)
Movie 640 x 480, 15 fps, up to 30 secsMovie 320 x 240, 15 fps, up to 3 mins
5 punts AF9 punts AF
vast schermdraaibaar scherm
1/2.7” CCD1/1.8” CCD
35-105 zoom38-114 zoom
3.2x digitale zoom3.6x digitale zoom
2.2fps up to 12 frames2.4fps up to 5 frames
Lens F2.4-F4.8Lens F2.4-F4.9

Voor zover de verschillen die ik heb kunnen ontdekken na vergelijk van de specificaties :)

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:25
image 1600x1200 2272x1704

Houdt dit dan in dat je op een groter formaat kunt afdrukken?

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

miles schreef op 21 August 2003 @ 11:31:
image 1600x1200 2272x1704

Letterlijk van dpreview af:
Image sizes:
• 2272 x 1704
• 1600 x 1200
• 1024 x 768
• 640 x 480
Dit zijn dus de formaten waarin de A80 kan fotograferen. Heeft niet zozeer te maken met welke maat je kunt afdrukken. Een 1024x768 foto kun je ook als A4 afdrukken, de kwaliteit zal echter een stuk minder zijn dan bij 2272x1704 ;)

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 07:33

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even een kleine correctie.

Powershot A70 gaat tot 2048*1536

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

SgtStrider schreef op 21 August 2003 @ 11:41:
Even een kleine correctie.

Powershot A70 gaat tot 2048*1536
Dat is ook de reden dat ik die behoorlijk opzichtige tabel heb gemaakt ;)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
miles schreef op 21 August 2003 @ 11:31:
Zie http://www.tomshardware.c...30709/3_megapixel-01.html

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Toch gaat dat niet helemaal op. Er zijn genoeg mensen die een A4 gemaakt met een 2MP toestel prima vinden. Zelf vind ik een A4 met een 3MP net aan kunnen, eigenlijk hooguit geschikt voor 10x15 :P Volgens jouw link zou A4 met 3MP prima moeten gaan, althans dat wordt verondersteld. Het ligt er ook maar net aan hoe iemand naar zijn foto's kijkt. De een is een grotere mierenneuker dan de ander :)

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 16:17

• Paradox
  • Laatst online: 00:08
SmartDoDo schreef op 20 August 2003 @ 23:48:
Waarom ben ik nog geen Bebit link tegengekomen? :) Bij deze dus.
duzze die specs waren al bekend :+ tnX anyway :>

[ Voor 3% gewijzigd door Paradox op 21-08-2003 12:32 ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Leuk stefijn, die link had ik al gegeven :P Maar het zou handig zijn als de TS mijn tabel en alle tot nu toe gegeven links even zou combineren in de startpost :)

• Stefke
Hmm..had toch wel de hele topic doorgebladerd om te zien of ie er nou ergens stond, blijkbaar overheen gekeken :) ( o ja, dat Bebit..herkent niet zo makkelijk :| )

Zowieso hoort ie in de openingstopic te staan

• Azrael
  • Laatst online: 17-06 11:14
[...]

A70A80
megapixel34
AF points59
orientatie sensorneeja
histogramneeja
draaibaar schermneeja
sensor1/2.7"1/1.8"
zoom35-10538-114
digital zoom3.2x3.6x
image1600x12002272x1704
shooting2.2fps2.4fps
maximale ff/4.8f/4.9

Joh, dat klopt niet helemaal ;)
Resolutie van de A70 is dus 3 Mp, dat is 2048x1536
Maximale diafragma zal f8 zijn, wat jij daar noemt is het minimale diafragma op de telestand.

Het enige nadeel is eigenlijk de lens, een groothoek van 38 mm is vrij weinig, daar mis je elke mm.

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Tsja, wel lekker cameratje weer maar ik denk toch dat ik de A70 maar ga kopen... De verschillen zijn nou weer niet zó groot dat het me overtuigt om die A80 te kopen, zeker nu de prijs van de A70 zal dalen met de introductie van de a80 :7 (of ben ik nou heel dom ? )

Signatures zijn voor mietjes!

• Stefke
sja, dat schermpje is wel lekker, maar ze hadden beter dan nog een LCDtje ernaast kunnen maken voor de basic info

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Systeem | Garmin Connect

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Weer zie ik wat, ik zie nu dat je het lcd ook nog is kan draaien(was mij nog niet opgevallen tot ik dit zag:
Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/forzasjoerd/A80.jpg

Cons:::BB4E

• Microkid

Microkid

Smile

SmartDoDo schreef op 21 augustus 2003 @ 11:15:
Ik kon het niet laten even een mooi tabelletje te maken :P dus bij deze:

Voor zover de verschillen die ik heb kunnen ontdekken na vergelijk van de specificaties :)
Goh, hoor ik hier een papagaai? ;)

Anoniem: 17851

Is dit niet gewoon de S45 in een andere behuizing? Alleen de lens is anders wat ik zo snel kan zien, 38-114 tov de S45 die 35-105 heeft.

Anoniem: 89459

Ik vind het een misser van Canon dat bij de A80 de optische zoom ook maar 3 is want dat is toch de belangrijkste en het schermpje hoeft van mij niet te kunnen draaien maar had wel groter gekund inderdaad een groter broertje qua nummer (80) van de A70 met wat gemiste kansen van Canon!! O-)

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 19:58

Stropdas

Insert subtitle here

Wat een onzin lijkt me dit :P

4MP heeft maar 2 keer zoveel pixels als 2MP en toch kan je ruim 4 keer zoveel papier vullen volgens dat plaatje :P

3MP is 4 keer zo weinig papier dan 5MP volgens plaatje. maar 4 keer 3 is toch 12MP en geen 5MP? komt op mij over alsof er een kleuter wat heeft gezegt en iemand dat maar ff netjes heeft getekend zonder z'n hersens te gebruiken :D

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/consumer/20030709/images/formats.jpg

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:19

hneel

denkt er het zijne van

Beetje zuur dat die zo snel na de A70 komt.
* hneel heeft nog maar een paar maanden terug zijn A40 door een A70 vervangen.

Maar goed, het verschil tussen A40 en A70 vind ik groter dan het verschil tussen A70 en A80. Die extra custom standen zijn misschien handig. Ik vraag me wel af of die nieuwe CCD nog betere plaatjes gaat opleveren.

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 23:36

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Stropdas schreef op 21 August 2003 @ 21:02:
[...]

Wat een onzin lijkt me dit :P

4MP heeft maar 2 keer zoveel pixels als 2MP en toch kan je ruim 4 keer zoveel papier vullen volgens dat plaatje :P

3MP is 4 keer zo weinig papier dan 5MP volgens plaatje. maar 4 keer 3 is toch 12MP en geen 5MP? komt op mij over alsof er een kleuter wat heeft gezegt en iemand dat maar ff netjes heeft getekend zonder z'n hersens te gebruiken :D

[afbeelding]
Ik zou toch overal een mp'tje af willen halen. De kwaliteit die de afdrukken op 13x18 hebben van mijn camera (a40, 2mp) is niet echt geweldig.

Dat het schermpje draaibaar is echt handig, dan hoef je niet zo moeilijk te doen als je vanuit een ander standpunt fotografeert dan normaal perspectief. Het enige dat ik echt miste aan de a40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-04 10:47

Weeds

what is a weed...

Hoe zou het zitten met de snelheid waarmee de batterijen op zijn?
De A70 doet maar erg kort met een setje penlites. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Weeds schreef op 22 August 2003 @ 09:58:
:| Niet om het een of ander, maar heb je al eens oplaadbare NiMH batterijen geprobeerd. Zou ik toch eens doen, dan kom je erachter dat de A60/A70 bijzonder lang met dergelijke batterijen doet ;) Sterker nog, daar staan ze om bekend 8)

Alkaline batterijen zitten bij de aanschaf bij zo'n cam. Is leuk om het aan te zetten, even te spelen en dan zijn ze op. De levensduur van die dingen kun je niet vergelijken met oplaadbare batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan nou niet echt enthousiast worden van de specs. Jeuhj, weer een megapixel meer, maar al het andere, op dat LCD schermpje na dan, wordt minder. Minder groothoek (38mm is echt te weinig groothoek), wat meer tele (maar nog steeds niet genoeg), kleinere filmpjes, kortere burst (5 shots vs. 12 shots) en OK, 9 punts AF, maar 5 punts AF was zat natuurlijk.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-04 10:47

Weeds

what is a weed...

SmartDoDo schreef op 22 August 2003 @ 10:02:
[...]

:| Niet om het een of ander, maar heb je al eens oplaadbare NiMH batterijen geprobeerd. Zou ik toch eens doen, dan kom je erachter dat de A60/A70 bijzonder lang met dergelijke batterijen doet ;) Sterker nog, daar staan ze om bekend 8)

Alkaline batterijen zitten bij de aanschaf bij zo'n cam. Is leuk om het aan te zetten, even te spelen en dan zijn ze op. De levensduur van die dingen kun je niet vergelijken met oplaadbare batterijen :)
Niet om het een of ander, maar Alkaline-batterijen hebben een vermogen van ongeveer 2500mAh. Een beetje oplaadbare batterij heeft slechts 2000mAh.

Het voordeel van oplaadbare batterijen is.... dat je ze kan opladen, maar daar heb je het dan wel mee gehad. Ik vind dat de batterijen in een A70 erg snel leeg raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 11:26

Magic666

No one's neighbour!

dan doe je toch echt iets niet goed..........

Normale batts zijn zo leeg, mijn GP batts van 2100 mAh zijn ehhh...... nog steeds niet leeg en die zitten er toch al een gruime tijd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 21:41

bdu

Is het scherpje ook in de camera te draaien.. want tot nu toe heb ik hem alleen zo zien staan dat het schermpje buiten de camera valt of erin.. met het beeld niet zichtbaar...

Dus is het beeld ook zo te draaien dat het op de 'gewone' manier zichtbaar is... beeld achterop de camera..

ik hoop dat me vraag een beetje duidelijk is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52
ja dat kan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Weeds schreef op 22 August 2003 @ 12:14:
[...]

Niet om het een of ander, maar Alkaline-batterijen hebben een vermogen van ongeveer 2500mAh. Een beetje oplaadbare batterij heeft slechts 2000mAh.

Het voordeel van oplaadbare batterijen is.... dat je ze kan opladen, maar daar heb je het dan wel mee gehad. Ik vind dat de batterijen in een A70 erg snel leeg raken.
Zo'n beetje het eerste wat je moet doen bij een camera als een A70 of A80 is oplaadbare batterijen en een oplader aanschaffen :) Die alkaline dingen lekker aan een afstandsbediening voeren :z en alleen oplaadbare (1800mAh NiMH's of krachtiger) in je digicam gebruiken :)
Ik heb 2 weken lang met 2000mAh's gedaan in een A70, LCD continue aan, regelmatig terugkijken van foto's, zoomen, flitsen etc. Uiteindelijk ruim 180 foto's gemaakt voordat de batterijen op waren. Dat lijkt me genoeg zeggen :Y)

Als jij niet-oplaadbare batterijen in je A70 wilt gebruiken moet je dat vooral doen, maar ik ben van mening dat je jezelf daarmee een hoop gebruiksgemak ontneemt.
Voor de A80 lijkt me dat hij vergelijkbaar (zuinig) met de energie omgaat als de A70 dus is dat enkel een extra verkoopargument :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 11:26

Magic666

No one's neighbour!

Amen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Grrrrrene schreef op 22 August 2003 @ 10:31:
Ik kan nou niet echt enthousiast worden van de specs. Jeuhj, weer een megapixel meer, maar al het andere, op dat LCD schermpje na dan, wordt minder. Minder groothoek (38mm is echt te weinig groothoek), wat meer tele (maar nog steeds niet genoeg), kleinere filmpjes, kortere burst (5 shots vs. 12 shots) en OK, 9 punts AF, maar 5 punts AF was zat natuurlijk.
Het belangrijkste is natuurlijk de grotere sensor en hogere resolutie, dat is echt een stap vooruit vind ik, maar omdat het dezelfde lens is moest ie iets verder van de ccd geplaats worden met de kleinere groothoek als gevolg, verder is die lens natuurlijk niet lichtsterk genoeg in telestand.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yogy
Volgens mij gaat deze lens al mee vanaf de A10. Zullen ze dan niet eens wat nieuws moeten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Anoniem: 89521 schreef op 22 August 2003 @ 16:24:
[...]

Het belangrijkste is natuurlijk de grotere sensor en hogere resolutie, dat is echt een stap vooruit vind ik, maar omdat het dezelfde lens is moest ie iets verder van de ccd geplaats worden met de kleinere groothoek als gevolg, verder is die lens natuurlijk niet lichtsterk genoeg in telestand.........
Maar 3mp was toch al ruimschoots genoeg? De afdrukken zijn perfect (tenzij je niks anders doet dan afdrukken op 20x30 of groter) met 3mp.

Maar je kunt met de a80 wel heel goed je lcdscherm beveiligen omdat je het scherm naar binnen kunt draaien met het lcd naar de camera toen. Zo kan je dus nooit je scherm beschadigen als hij in je tasje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:21
Waar blijven die reviews? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74600

Maaja, zo'n scherm wat je kan draaien kan ook makkelijker stuk gaan, ik ben sowieso niet zo kapot van dat schermpje, doe mij maar een a70 met 4 mp!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Anoniem: 74600 schreef op 22 August 2003 @ 19:43:
Maaja, zo'n scherm wat je kan draaien kan ook makkelijker stuk gaan, ik ben sowieso niet zo kapot van dat schermpje, doe mij maar een a70 met 4 mp!! :*)
Tja, de G2/G3/G5 hebben dit ook. Maar ik heb nog niet veel/geen klachten gezien van mensen waarbij het draaibare lcd is kapot gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Ik weet niet waar je het over heb ze willen maar niet leeg komen die oplaadbare batterijen. :Y)
}:O Praten we wel over de zefde camera CANON A70 als dat zo is moet die van jou terug naar canon is de camera kapot of jou horloge loopt niet snel genoeg.
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Sukkel
  • Laatst online: 24-04-2024

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Grrrrrene schreef op 22 August 2003 @ 10:31:
Ik kan nou niet echt enthousiast worden van de specs.[...] kleinere filmpjes [...]
Erg raar... Waarom zouden ze die 640x480 weer tot 320x240 hebben ingeperkt?
Wat is het nut nou van het inperken? Wie doen ze daar nu een plezier mee?

De A70 blijft nu een van de weinige camera's waar je korte TV-schermvullende filmpjes mee kan maken. Ook de S45 en de S50 hebben dat niet aan boord, terwijl het toch een kwestie is van software lijkt me... (of klep ik nu onzin en kost het erg veel om 640x480 in te bouwen?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

The_Sukkel schreef op 22 August 2003 @ 23:23:
[...]

Erg raar... Waarom zouden ze die 640x480 weer tot 320x240 hebben ingeperkt?
Wat is het nut nou van het inperken? Wie doen ze daar nu een plezier mee?
Heeft dat niet te maken met het type CCD wat gebruikt is? Dit is bij de A80 namelijk een ander type dan bij de A70 :)
Overigens is het maken van een filmpje maar voor een enkeling een doorslaggevend criterium om een digicam aan te schaffen. Dus ik denk dat het praktisch gezien niet echt een minpunt is te noemen. Als ik bedenk hoe vaak ik een filmpje maak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weeds schreef op 22 augustus 2003 @ 09:58:
Dat ligt niet aan de camera maar aan de capaciteit om hoge stromen te leveren, die is bij niet oplaadbare (alkaline) penlites onvoldoende door de hoge inwendige weerstand, daardoor geeft de camera aan dat ze leeg zijn.
Hou nou maar eens op met dat gezeur over de batterijen ,er zijn geen digitalen die langer met batterijen doen dan Canon's (mits het goede type)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 21:09

Xenan

Tree-of-life

Wat ik een beetje mis in de commentaren hier is dat het een grotere ccd betreft. De 1 mp's meer zijn niet zo belangrijk (zoals velen al gezegd hebben) maar een grotere ccd betekent een kleinere scherptediepte en dus mooiere foto's, met namen portretfoto's.

En idd is die ene mp niet zo belangrijk. Ook de kwaliteit van het objectief is belangrijk voor een scherpe foto en ik denk dat het met zo'n kleine en in Maleisië gemaakte objectief bij 2-3 mp echt wel bekeken is.

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote:

Dat vond ik dus ook, de lens is waarschijnlijk de bottleneck van de A80, op een Duits forum vond ik al testfoto's en men is er niet echt enthousiast over,zie http://www.a40-forum.de/w...39c17d6b62721a2d9a6738b83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 21:20

Allardie

AT..

ik vind dit een heel interessant ding. Ik had een 2 megapixel cam, en voor mijn studie ook een g3 af toe te leen. Dat draaibaar scherm daarvan is ideaal, en nu dat hier ook op zit zit deze a80 mooi tussen die 2 megapixel camera en een g3, die me toch nog net iets te duur is. Denk dat ik maar eens ernaar ga kijken als ie uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 89521 schreef op 22 August 2003 @ 16:24:
[...]

Die grotere sensor is zeker een stap vooruit, de hogere resolutie moeten we nog afwachten, 3MP of 4MP, dat scheelt niet zo heel veel en ik vraag me af of het echt een boeiend verschil zal geven op A4 afdrukjes (want verder gaat de gemiddelde consument niet denk ik). Dat ze dezelfde lens gebruiken blijkt wel omdat hij ook 3x zoom heeft en het gewoon geld scheelt als je ze in meerdere camera's kwijt kunt. Echter: waarom hebben ze dan bij het uitbrengen van een nieuw formaat CCD niet een nieuwe lens gebracht, 38mm is echt veeeel te weinig. 35mm vond ik op mijn s602 altijd al te weinig, dus 38mm moet helemaal een ramp zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-06 21:54

dbzfan

Nee.

Ik vergelijk deze upgrade een beetje met de G3 => G5 . Ook al zo duf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Fietslamp schreef op 21 August 2003 @ 14:42:
Tsja, wel lekker cameratje weer maar ik denk toch dat ik de A70 maar ga kopen... De verschillen zijn nou weer niet zó groot dat het me overtuigt om die A80 te kopen, zeker nu de prijs van de A70 zal dalen met de introductie van de a80 :7 (of ben ik nou heel dom ? )
Om even terug te komen op deze meneer, zal de prijs van de A70 echt snel dalen? En vanaf nu, hoelang duurt dat nog? Want ik ben op 300 euro sparen voor een A70 met 256 mb erbij... Zal je weer zien (net als bij mij iPod) dat ik net koop de volgende dag hij voor de halve prijs in de winkel ligt (nu zal dat wel erg overdreven zijn maar even als voorbeeldje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik zou inderdaad even wachten als ik jou was, maar aan de andere kant: wat boeit het dat hij daalt? Hij is het geld toch waard en je hebt het geld liggen, dus waarom wachten? Je hebt er ongetwijfeld voor 300 euro plezier van, dus daar zal het niet aan liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

ik betaal het niet eens zelf :+ dus eigenlijk zeik ik wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
http://www.diekamera.com/pi363298657.htm?categoryId=12

hier staat ie echt wel akelig goedkoop?! Weet eigenlijk niet of ik dat wel kan vertrouwen..
A60 ga ik verkopen aan een vriendin en dan haal ik straks een A80....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
DARKLORD schreef op 29 August 2003 @ 23:57:
http://www.diekamera.com/pi363298657.htm?categoryId=12

hier staat ie echt wel akelig goedkoop?! Weet eigenlijk niet of ik dat wel kan vertrouwen..
A60 ga ik verkopen aan een vriendin en dan haal ik straks een A80....
Je zit alleen met de service straks als je wat kapot hebt. En het is een duiste camera dus geen Ned. handleiding. Ik zou zeggen koop hem ergens in de buurt voor wat meer geld, heb je alleen maar profeit van. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Laatst online: 15-06 21:20

Allardie

AT..

Hij staat op tweakers in de pricewatch ook al voor 385, maar de volgende is 415. Voor 385 ga ik hem zeker halen in oktober, maar ik denk dat het dan nog wel wat lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op 25 augustus 2003 @ 01:15:
[...]

Die grotere sensor is zeker een stap vooruit, de hogere resolutie moeten we nog afwachten, 3MP of 4MP, dat scheelt niet zo heel veel en ik vraag me af of het echt een boeiend verschil zal geven op A4 afdrukjes (want verder gaat de gemiddelde consument niet denk ik). Dat ze dezelfde lens gebruiken blijkt wel omdat hij ook 3x zoom heeft en het gewoon geld scheelt als je ze in meerdere camera's kwijt kunt. Echter: waarom hebben ze dan bij het uitbrengen van een nieuw formaat CCD niet een nieuwe lens gebracht, 38mm is echt veeeel te weinig. 35mm vond ik op mijn s602 altijd al te weinig, dus 38mm moet helemaal een ramp zijn :)
Even een correctie, het schijnt wel een nieuwe lens te zijn met een simpeler constructie, dat wordt dus de bottleneck voor dat ding........
HET voordeel van de grotere sensor is dat de pixels (ook bij 4 MP) verder van elkaar te zitten,wat essentieel is voor de beeldkwaliteit (ruis en zo)

• Makkelijk
  • Laatst online: 19-06 13:02
Jammer hoor, dat de groothoek minder is geworden.. Ik hebl liever dat ze een A70 met een krachtigere lens en alu behuizing uitbrengen!

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 04-09-2003 11:06 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Anoniem: 8888

Hmmz.. de specs etc, besluiten mij om mooi de A70 te gaan houden.

Met filmpjes kan je 320x240 doen, en geen 640x480, da's wel jammer. Op naar de A90/100?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52
de A100 is een of andere low grade beginnerscam toch :P

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Hij mooi. Ik heb het hier al in mijn handen gehad (bij Canon zelf) en hij is sneller dan de ander 4MP cameras. Want dat vond ik altijd een nadeel van cameras met meer dan 4MP.

http://www.hroling.nl

• yogy
dribbel schreef op 04 september 2003 @ 11:33:
de A100 is een of andere low grade beginnerscam toch :P
Dat klopt, 1,2 MP en geen optische zoom.

Canon PowerShot A100:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10339/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door yogy op 04-09-2003 11:44 ]

• Makkelijk
Anoniem: 8888 schreef op 04 September 2003 @ 11:29:
Hmmz.. de specs etc, besluiten mij om mooi de A70 te gaan houden.

Met filmpjes kan je 320x240 doen, en geen 640x480, da's wel jammer. Op naar de A90/100?
Ik ben al na enkele dagen opgehouden met 640*480 filmpjes... is gewoon VEELS te groot en 30seconden is VEELS te kort!!!

• yogy
DKasemier schreef op 04 September 2003 @ 11:41:
[...]

Ik ben al na enkele dagen opgehouden met 640*480 filmpjes... is gewoon VEELS te groot en 30seconden is VEELS te kort!!!
Ik vind 30 seconden ook te kort, maar 640x480 vind ik absoluut niet te klein, maar precies goed. Handig om even snel een filmpje te maken van behoorlijke kwaliteit. Het is en het blijft een digitale foto camera.

• Makkelijk
[...]

Alsof je bij alkaline batterijen serieus vermogen kunt meten in mAH....
Bij lithium batterijen kun je het hooguit op 2500mAH oid gooien, bij alkaline-batterijen kun je geen mAH waardes meten omdat hun voltage zo fijn te laag wordt lang voor ze op zijn....

IIG doet mijn A70 100en foto's met een setje batterijen en ik kijk VAAK op LCD...
ik vind t echt onvoorstelbaar lang.. Alkaline heb ik er nooit ingehad maar ik denk dat t dan iets sneller is gedaan bij mn stiefzusje merkte je het scheelde factor 5!!
psmeets schreef op 04 September 2003 @ 11:46:
[...]

Ik vind 30 seconden ook te kort, maar 640x480 vind ik absoluut niet te klein, maar precies goed. Handig om even snel een filmpje te maken van behoorlijke kwaliteit. Het is en het blijft een digitale foto camera.
ik zei niet te klein, ik zei te groot.. dan heb ik het over een filesize probleem ;)

Maar goed, al had ik 1GB CF kaart , dan zat ik nog op die 30seconden ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Makkelijk op 04-09-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91833

Mooi ding hoor, maar het is weer hetzelfde liedje, de meeste mensen onder ons hebben gewoon niet het geld om steeds het allernieuwste aan te schaffen wat er uitkomt. Dat is gelijk HET grote nadeel van dit soort dingen; als je ermee naar huis gaat is het al verouderd. Zelf heb ik net de A70 gekocht en het is een wereldapparaat, voorlopig hoef ik niet anders.

Maar als je toch aan een nieuwe digicam toe bent en je hebt het geld ervoor, tja, waarom dan niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 22:03

ErA

Ik heb eens ff de canon site doorgebladerd en heel blij een filmpje gekeken. En voor diegenen die het niet al in de 2e post hebben gekeken.

Er komen een hoop accesoires voor handen:

http://www.powershot.com/powershot2/a80/accessory.html

zoomlens, lekkah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Ik zie ook gelijk dat er voor de A80 een LA-DC52D opzetstuk nodig is. Het is eigenlijk ongehoord dat Canon nu wéér een ander type uitbrengt :( Begrijpelijk ivm de lengte van de lens maar stel dat je van een A40 naar een A80 gaat, dan zit je weer met extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

En ja hoor! hijs te koop pricewatch: Canon PowerShot A80 (4MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9) aangezien het prijsverschil met de a70 maar 30 euro is pricewatch: Canon PowerShot A70 (3MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8) ga ik toch maar voor de A80... Weet iemand trouwens of de anti roden ogen fuctie beter is bij de A80?

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 20:58

ikbenwouter

! w t R

Nog niet te koop, wel al te bestellen.

Ik heb hem 5 september bij http://www.prijzenslag.com besteld. Kreeg meteen reactie dat hij pas begin oktober geleverd wordt maar dat ik wel het gratis statief (actie van september) erbij krijg dan. Staat ook in het persbericht van Canon dat ze pas begin oktober leveren dus dat zit wel goed, wacht rustig af en laat het jullie weten!

Heb hem niet besteld bij die shop waar je hem voor 385 euro kan krijgen, daar staat in de survey een reactie van iemand die al 25% moest aanbetalen enzo. Vond ik raar klinken en nu kan ik hem hier in Haarlem ophalen bij prijzenslag, dus geen rembourskosten enzo.

........................................................................................................................................................

• miles
Hmmm, als het parallelimport is (lijkt er wel op als 'ie alleen met Duitse/Engelstalige handleiding geleverd wordt) vind ik het niet zo gek dat je aan moet betalen.
Ik denk dat een gemiddelde fotoboer geen vijf dezelfde toestellen op voorraad heeft staan, en ze ook niet over wil houden. Oktober is tenslotte nog een aantal dagen weg.

Maar voor die 14 euro verschil zou ik hem ook in m'n woonplaats kopen.

Anoniem: 31231

Ik heb dus net vorige week een A70 lopen bestellen. Maar daar waar ik besteld had was ie niet echt leverbaar, dus ergens anders besteld. Daar attendeerde ze me erop dat de A80 binnen kort uitkomt. (En na een jaar sparen kan dat maand4eje wachten er ook nog wel bij.)
Ik heb dit hele topic doorgelezen maar weet nog niet echt welke ik nou moet kiezen. Ik heb het toestel nodig voor mijn studie. De bedoeling is dat we op bijna A4 gaan printen. Verder tja hoe beter je toestel hoe mooier de foto en dus hoe hoger je punt :*)

Is er hier misschien iemand die een voor- / nadelen van de A70 / A80 in begrijpelijke taal, voor een leek, kan duidelijkmaken?

Tnx voordegene die de moeite wil nemen O+

Wacht op de A80, niet wegens de gadgets, maar wegens de grotere sensor en dus potentieel betere beeldkwaliteit.Het enige twijfelpunt is nog de lenskwaliteit, wacht daarvoor even de reviews af.

Anoniem: 92232

Correctie: Ik las zojuist op het forum van DPReview het volgende:

http://forums.dpreview.co...orum=1010&message=6008471

- - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Hey,

There was a post a while back regarding the pixel count of the Canon A80, but I lost it due

to lack of search. Anyway, I took the liberty of emailing Canon and finding out which it is, 68,000 or 114,000. They say:

"Dear Nuo Li,

Thank you for your inquiry. We apologize for any inconvenience that we
may have caused. The 67,000 on the Canon website is an error. The
correct figure is 113,578. The new Canon Powershot A80 Digital Camera
will be available in late October 2003.

For further assistance, please call our Canon Presales Department at
1(800)652-2666 between 8:00 am and midnight ET, 7 days. The Canon
presales agents will assist you with product information. Pricing for
products on the http://www.powershot.com web site will be determined by the
Authorized Canon dealers in your area."

Looks good to me! I just sold my Minolta S414 in search of a smaller, pocketable camera with full features and this camera looks like IT. Anyone think I should pre-order? ($399)

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Ik heb net vorige week bij Kolbry Color besteld. Ik zou ook cam met Duitse handleiding krijgen maar dat is toch niet zo erg. Maar nog iemand anders bij Kolbry besteld.. in Purmerend?

Lucky Goldstar

• miles
Volgens mij staat de NL handleiding online zogauw het apparaat in Nl leverbaar is.
Ik overweeg hem te bestellen bij Kolibry

• DJkim
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

miles schreef op 11 September 2003 @ 15:32:
Volgens mij staat de NL handleiding online zogauw het apparaat in Nl leverbaar is.
Ik overweeg hem te bestellen bij Kolibry
Ik zou effe snel bellen. Want toen ik bij hun zaak was ( deze week maandag) had ie nog maar 2 over. Dus het kan best zo zijn dat je langer moet wachten.

Lucky Goldstar

• RLB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 19:26

RLB

E Pluribus Unum

IQM schreef op 21 augustus 2003 @ 07:32:
Volgens mij is die nieuwe DiGiC processor een "oude" bekende uit de S40 en Ixus 400. Dat is een prima chip. Over mijn eigen Ixus 400 niets dan lof. Wat op die nieuwe A80 nog beter is dan op de Ixus serie is de macro stand. Vanaf 5 cm scherpstellen ipv. de 30 cm bij de Ixus 400.

Maar ja, je kunt niet alles hebben. En zo bekeken kun je wel blijven wachten op het volgende model...
Volgens mij maak je hier een fout, want de Ixus 400 kan (ook) vanaf 5 cm scherpstellen.

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

DJkim schreef op 11 September 2003 @ 15:08:
Ik heb net vorige week bij Kolbry Color besteld. Ik zou ook cam met Duitse handleiding krijgen maar dat is toch niet zo erg. Maar nog iemand anders bij Kolbry besteld.. in Purmerend?
Ik heb hem bij Prijzenslag besteld omdat ik hem dan in mijn woonplaats kan ophalen en er een gratis statief bij krijg. Daarvoor wacht ik dan liever ff tot oktober en weet ik tenminste zeker dat ik een NL handleiding heb :)

Alhoewel wachten wel heel moeilijk is :o

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 20:56
woutor schreef op 07 September 2003 @ 22:00:
Ik heb hem 5 september bij http://www.prijzenslag.com besteld. Kreeg meteen reactie dat hij pas begin oktober geleverd wordt maar dat ik wel het gratis statief (actie van september) erbij krijg dan.
chill, altijd handig zo'n statiefje erbij :)

[ Voor 12% gewijzigd door Dude86 op 12-09-2003 21:11 ]

Fietslamp schreef op 07 September 2003 @ 20:24:
En ja hoor! hijs te koop pricewatch: Canon PowerShot A80 (4MP, 3x zoom, 38-114mm, f/2.8-4.9) aangezien het prijsverschil met de a70 maar 30 euro is pricewatch: Canon PowerShot A70 (3MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.8) ga ik toch maar voor de A80... Weet iemand trouwens of de anti roden ogen fuctie beter is bij de A80?
Als de camera nog niet te koop is alleen te bestelen denk ik dat niemand er nog een zinnig antwoord op weet??

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

DJkim schreef op 11 September 2003 @ 15:55:
[...]

Ik zou effe snel bellen. Want toen ik bij hun zaak was ( deze week maandag) had ie nog maar 2 over. Dus het kan best zo zijn dat je langer moet wachten.
ff verder lezen dus josa70, hij is wel te krijgen maar voor zover ik weet nog niet met NL handleiding

• miles
woutor schreef op 13 September 2003 @ 13:31:
[...]

ff verder lezen dus josa70, hij is wel te krijgen maar voor zover ik weet nog niet met NL handleiding
Eerder in dit topic staat dat je hem daar kan bestellen en dat je moet aanbetalen en dat 'ie dan later geleverd wordt.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.