Canon A80 ervaringen topic

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.281 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Hallo,

Ik heb dus ook een A80 en zag ergens op inet staan dat er lenzen zijn die je er op kan zetten voor maacrofunctie. Dit was mij ook al bekend maar ik zag hier een hele andere prijs als wat in de winkel werd vertelt. het gaat om deze site http://www.lensmateonline.com/A80macrocomp.html ik ben dus benieuwd wat jullie hiervan zeggen? en wat is het verschil tussen een 37mm adapter en een 52? is dit allen de schroefdraad of verder nog andere dingen?
Wel weet ik dat de foto's met een durdere lens mooier zullen zijn maar als je de voorbeelden eens bekijkt op hun site dan vind ik het toch aardig gelukt.

Weten jullie waar ik dit setje in nederland kan bestellen? vooral de lenzen. de adapter scheelde niet veel.

[ Voor 9% gewijzigd door willy83 op 04-02-2004 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91069

Welk tasje en welk statief raden jullie aan voor de A80? Enige dingen die ik nog ff moet regelen :/

Verder zeer tevreden over dit ding. Ben bezig alle instellingen te checken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

Anoniem: 91069 schreef op 04 februari 2004 @ 20:43:
Welk tasje en welk statief raden jullie aan voor de A80? Enige dingen die ik nog ff moet regelen :/

lees ff terug ofzo jemig...statief van de kijkshop, en tasje moet je zelf maar uitzoeken, hangt er vanaf wat er allemaal in die tas moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
willy83 schreef op 04 februari 2004 @ 00:59:
Hallo,

Ik heb dus ook een A80 en zag ergens op inet staan dat er lenzen zijn die je er op kan zetten voor maacrofunctie. Dit was mij ook al bekend maar ik zag hier een hele andere prijs als wat in de winkel werd vertelt. het gaat om deze site http://www.lensmateonline.com/A80macrocomp.html ik ben dus benieuwd wat jullie hiervan zeggen? en wat is het verschil tussen een 37mm adapter en een 52? is dit allen de schroefdraad of verder nog andere dingen?
Wel weet ik dat de foto's met een durdere lens mooier zullen zijn maar als je de voorbeelden eens bekijkt op hun site dan vind ik het toch aardig gelukt.

Weten jullie waar ik dit setje in nederland kan bestellen? vooral de lenzen. de adapter scheelde niet veel.
een subtiel kickje O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

willy83 schreef op 04 februari 2004 @ 00:59:
Hallo,

De A80 heeft van zichzelf al een goede macrofunctie, heb je die al eens uitgeprobeerd?
Voor nog meer kan je 2 dingen doen:
-Lensadapter kopen en in een kringloopwinkel een 1.8/50 mm kopen liefst met filterdraad+verllopring om em vast te zetten op de adapter, geeft extreme macrocapaciteit
-Lensadapter kopen en een setje macrolenzen, kan je gewoon via internet bestellen bij veel shops of bij een fotozaak (b.v.Soligor/B&W o.i.d)

Het zijn niet zulke bijzondere dingen dat je die uit Amerika moet laten komen...........

PS, neem een 52 mm adapter, heb je ook nog wat aan voor teleconverters en geeft minder kans op vignettering (donkere hoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Die van Canon vond ik redelijk prijzig omdat ik het maar af en toe doet een macro opnamen nemen. Ik zal eens gaan kijken voor die merken die je zei.

mocht ik er niet uit komen geef ik wel een gilletje :*)
bedank

EDIT gil gil, ik heb geen flauw idee waar ik aan dat soort dingen kan komen. Ik hou me ook nog niet zo lang bezig met foto's maken. Bij welke winkels kan ik dat dus precies halen? En voor wat moet ik precies vragen en dr prijs ongeveer.

[ Voor 36% gewijzigd door willy83 op 04-02-2004 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

willy83 schreef op 04 februari 2004 @ 23:03:
Die van Canon vond ik redelijk prijzig omdat ik het maar af en toe doet een macro opnamen nemen. Ik zal eens gaan kijken voor die merken die je zei.

mocht ik er niet uit komen geef ik wel een gilletje :*)
bedank
Daarom vroeg ik ook of je gewoon zonder extra's wel eens een macro opname gemaakt hebt.........

het goedkoopste is een omgekeerde 1.8/50 van een oude spiegelreflex, hebben veel mensen ongebruikt liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Ja ik heb er al wel eens macro's mee gemaakt.
Je bedoeld gewoon een lens van een cam met rolletje?
kunnen die er dan ook op?
Me pa heeft nog 3 verschillende lenzen liggen.(groothoek, tele, en nog 1)
past dat dan met een adaptor?
Ik weet zelf niet veel van die lenzen af dus vraag wel aan me vader wat voor soort lenzen het zijn.
Die 1,8/50 is dat een F van 1,8 en een schroefdraad van 50mm of snap ik er niets van? denk btw het laatste

Edit er staat op de lenzen: 1:2,8/35mm en op een andere staat 1:4,5 F=200mm

is het verstandig om hier een adaptor voor te kopen en werkt dat goed? Of kan ik beter wat anders kopen.

[ Voor 71% gewijzigd door willy83 op 05-02-2004 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-06 21:20

Allardie

AT..

Anoniem: 91069 schreef op 04 februari 2004 @ 20:43:

Mijn a80 zit in een lowepro d-res 10 AW, past prima, batterijen en geheugenkaart kunnen er ook bij. ongeveer 35 euro kost ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53025

Ik heb een simpel tasje gekocht bij Norrod á 8,00 euro en vervolgens bij Objectief zo'n snellader. Man wat kost dat veel 8)7 Euro 65,00 voor de lader en 8 batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52125

ik heb een vraag

Ik heb al flink de search gebruikt, maar kan niet het antwoord vinden. Sorry dus als deze vraag al eerder is gesteld. Ik ben nu zelf ook een trotse bezitter van de A80. Het enige nare vind ik dat in sommige situaties tijdens het opnemen van een filmpje er een irritante piep bij zit. Dit ligt waarschijnlijk aan de microfoon. Het is soms wat meer dan de andere keer.

Bekijk en vooral luister het volgende korte filmpje maar (sephia of zoiets opgenomen, vandaar het bruine beeld, maar het gaat om die piep)
Is dit normaal dat dit in bepaalde situaties gebeurd, of niet?

http://www.df-mc.net/thomas/got/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52125 schreef op 05 februari 2004 @ 17:09:
ik heb een vraag

Ik heb al flink de search gebruikt, maar kan niet het antwoord vinden. Sorry dus als deze vraag al eerder is gesteld. Ik ben nu zelf ook een trotse bezitter van de A80. Het enige nare vind ik dat in sommige situaties tijdens het opnemen van een filmpje er een irritante piep bij zit. Dit ligt waarschijnlijk aan de microfoon. Het is soms wat meer dan de andere keer.

Bekijk en vooral luister het volgende korte filmpje maar (sephia of zoiets opgenomen, vandaar het bruine beeld, maar het gaat om die piep)
Is dit normaal dat dit in bepaalde situaties gebeurd, of niet?

http://www.df-mc.net/thomas/got/
hoor geen piep maar goed...mocht je dit wel horen terug gaan naar winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je hoort geen constante piep?? Is echt duidelijk hoorbaar hoor

edit: zet misschien je geluid wat harder ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 52125 op 05-02-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99965

Ik hoor wel een constante biep,teruggaan zou ik zeggen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dus dit is niet normaal zo'n toon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 09:59
Je hoort geen piep te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is het niet de gevoeligheid van de microfoon?

Hebben mensen met de a80 ook soms hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik hoor het ook, is niet normaal. Terug gaan met dat ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, ik heb hem dinsdag gekocht. Kan ik een nieuwe eisen??
Of op laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
willy83 schreef op 04 februari 2004 @ 23:56:
Ja ik heb er al wel eens macro's mee gemaakt.
Je bedoeld gewoon een lens van een cam met rolletje?
kunnen die er dan ook op?
Me pa heeft nog 3 verschillende lenzen liggen.(groothoek, tele, en nog 1)
past dat dan met een adaptor?
Ik weet zelf niet veel van die lenzen af dus vraag wel aan me vader wat voor soort lenzen het zijn.
Die 1,8/50 is dat een F van 1,8 en een schroefdraad van 50mm of snap ik er niets van? denk btw het laatste

Edit er staat op de lenzen: 1:2,8/35mm en op een andere staat 1:4,5 F=200mm

is het verstandig om hier een adaptor voor te kopen en werkt dat goed? Of kan ik beter wat anders kopen.
Ik heb nu ook die 1.8/50 gevonden. wat heb ik dan nog nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Kun je met de A80 inzoomen tijdens t filmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

niet tijdens het filmen, wel van te voren en dan pas filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Anoniem: 52125 schreef op 05 februari 2004 @ 18:26:
Oke, ik heb hem dinsdag gekocht. Kan ik een nieuwe eisen??
Of op laten sturen?
Je hebt fabrieksgarantie! Dus terug met de camera: 1) Naar de winkel 2) Naar Canon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:39
Anoniem: 52125 schreef op 05 februari 2004 @ 17:20:
je hoort geen constante piep?? Is echt duidelijk hoorbaar hoor

edit: zet misschien je geluid wat harder ;)
Ik hoor hem wel, maar het kan wellicht ook interferentie zijn met een of ander kantoor apparaat.
Ik neem aan dat je het ook al hebt geprobeerd in een stille omgeving?

Ik hoor ook wel een "eigen" geluidje bij mijn cam, maar daar stoor ik me echt niet aan, dat ding is immers om te fotograveren, anders had ik wel een camcorder gekocht (waar ik dan dus wel goed geluid van eis)

Is een buisje van een tft niet hoogspanning? Want dan komt het daar waarschijnlijk van. Als ik mijn oor erop leg als ie aanstaat hoor ik in elk geval altijd gezoem, zachtjes. Aangezien de mic intern zit, pikt ie dat een beetje op.
Heb je de interne mic van een laptop al eens gebruikt? 8)7

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe vergelijk deze camera zich met de minolta s414? Over het algemeen komen de specs aardig overeen. De minolta heeft een betere lens maar de canon een betere macro functie.

Ik ben op zoek naar een camera van rond de 400 - 450 euro die echt goede beeldkwaliteit levert met goede macro opties.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisTraller schreef op 05 februari 2004 @ 20:10:
[...]

Ik hoor hem wel, maar het kan wellicht ook interferentie zijn met een of ander kantoor apparaat.
Ik neem aan dat je het ook al hebt geprobeerd in een stille omgeving?

Ik hoor ook wel een "eigen" geluidje bij mijn cam, maar daar stoor ik me echt niet aan, dat ding is immers om te fotograveren, anders had ik wel een camcorder gekocht (waar ik dan dus wel goed geluid van eis)

Is een buisje van een tft niet hoogspanning? Want dan komt het daar waarschijnlijk van. Als ik mijn oor erop leg als ie aanstaat hoor ik in elk geval altijd gezoem, zachtjes. Aangezien de mic intern zit, pikt ie dat een beetje op.
Heb je de interne mic van een laptop al eens gebruikt? 8)7
Dus het kan aan het scherm liggen? Maar ik heb ook wel eens met een a60 gefilmt en die heeft dat harde bijgeluid niet. Ik heb het op verschillende plaatsen geprobeerd, maar altijd dezelfde toon. De microfoon zal dus wel rot zijn :r
Ik ga vandaag naar de winkel terug (City foto Eindhoven) en kijken of ik direct een nieuwe kan scoren, want opsturen duurt veel te lang en heb hem dinsdag gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:28
Als DOA aantekenen.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Anoniem: 17851 schreef op 03 februari 2004 @ 19:09:
[...]

Kan er iemand nog even hiernaar kijken? Als het echt niet goed is gaat m'n vader de camera morgen omruilen voor een nieuwe. Volgens mij heeft de camera het alleen volledig uitgezoomd en op een lage F-waarde. Hier nog een voorbeeld.

[afbeelding]
simpel, mee terug gaan..

mijn nieuwe canon Ixus 400 had precies hetzelfde probleem..! alle foto's aan de linkerkant onscherp..

mee terug gegaan, kreeg meteen een nieuw toestel mee > probleem verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
willy83 schreef op 05 februari 2004 @ 18:28:
[...]

Ik heb nu ook die 1.8/50 gevonden. wat heb ik dan nog nodig?
O-) kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Laatst online: 07:28
Ik denk dat je een lens hebt met 1.8 lichtsterk met 50mm fixed.
Nu moet je dus nog een adaptor kopen voor de A80 waar de lens op past, pak een liniaal en meet de diameter van de schroefdraad op. Als ik de adapterringen zie, moet de schroefdraad 52mm zijn.

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17851

Bor_de_Wollef schreef op 05 februari 2004 @ 23:59:
Hoe vergelijk deze camera zich met de minolta s414? Over het algemeen komen de specs aardig overeen. De minolta heeft een betere lens maar de canon een betere macro functie.

Ik ben op zoek naar een camera van rond de 400 - 450 euro die echt goede beeldkwaliteit levert met goede macro opties.
Ik zou dan zeker voor de A80 gaan. Heeft meer opties en de foto's zijn scherper. Kijk eens op http://www.steves-digicams.com en http://www.dcresource.com voor vergelijkende foto's. De Minolta maakt niet zulke scherpe foto's en ook zijn ze donkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Afbeeldingslocatie: http://aequitas.be/whiskey/images/IMG_0671.JPG

Tijdens de Whiskey Proefavond bij mijn SV een zooi foto's gemaakt. Deze vond ik zelf zeer gelukt (ondanks dat het een snelle foto was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A- een lensadapter, dat is een buis om de lens met schroefdraad, van Canon maar er zijn ook imitaties die beter en goedkoper zijn (Soligor)
B- een verloopring met aan de ene kant draad die past op de adapter (52 mm meestal dus) en aan de andere kant draad die past op de filterschroefdraad van de lens, je moet hem namelijk omgekeerd op de adapter zetten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef schreef op 05 februari 2004 @ 23:59:

Een reply gebaseerd op ervaring en niet op een paar willekeurige plaatjes van een reviewsite........
Qua beeldkwaliteit doet de Minolta zeker niet onder voor de Canon en hij heeft inderdaad een betere lens die lichtsterker is in telestand en zowel meer groothoek als meer tele (4xzoom) , heeft ook GEEN CA
Kost nog maar 300 E en is veel camera voor het geld
Nadelen heeft ie ook:
-Relatief hoog stroomverbruik
-Wat groter en zwaarder, vind ik zelf geen nadeel.
-Macro is niet meer dan middelmatig, de A80 is daarin beter
-De A80 is iets handiger in het gebruik (meer functies direct op te roepen zonder in het menu te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
  • Laatst online: 06-04-2021
Ik heb op dit moment een spiegelreflex camera. Ik zit er aan te denken om toch over te gaan op digitaal. En dan vind ik de A80 een zeer aantrekkelijk model. Ik gebruik regelmatig mijn camera voor autosportfoto's, daarbij komt mijn 300mm lens zeer goed van pas. Ik weet het valt niet te vergelijken met de A80, maar vallen er opzich leuke kiekjes mee te maken op zandvoort (circuit ;) ) bijvoorbeeld ? Iemand ervaring ? Graag een voorbeeld natuurlijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bertuss schreef op 06 februari 2004 @ 23:46:
Ik heb op dit moment een spiegelreflex camera. Ik zit er aan te denken om toch over te gaan op digitaal. En dan vind ik de A80 een zeer aantrekkelijk model. Ik gebruik regelmatig mijn camera voor autosportfoto's, daarbij komt mijn 300mm lens zeer goed van pas. Ik weet het valt niet te vergelijken met de A80, maar vallen er opzich leuke kiekjes mee te maken op zandvoort (circuit ;) ) bijvoorbeeld ? Iemand ervaring ? Graag een voorbeeld natuurlijk !
hmzz..geen ervaring mee. Maar de A80 is geen super snelle camera. Dus of het je gaat lukken foto's te maken van race auto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PK
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 10:42

PK

Anoniem: 67410 schreef op 07 februari 2004 @ 08:28:
[...]

hmzz..geen ervaring mee. Maar de A80 is geen super snelle camera. Dus of het je gaat lukken foto's te maken van race auto's?
Kijk hier s.... http://www.pbase.com/image/23179661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23
Bertuss schreef op 06 februari 2004 @ 23:46:
Ik denk dat je dan -als je voornamelijk actiefoto's van autosport neemt- beter een Minolta Z1 koopt.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Ja dat ziet er wel goed uit hoor, maar hoe ver zat (je) diegene er vanaf, want dat is ook een belangrijk punt.

Jaa Z1 lijkt me ook wel wat idd alleen die boddy lijkt me zo krasgevoelig en hij voelt wat gammel aan vond ik. Verder wel een goede camera dacht ik idd > beste consumentengids ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bertuss schreef op 07 februari 2004 @ 17:44:
[...]

Verder wel een goede camera dacht ik idd > beste consumentengids ?
Beste consumentengids zegt helemaal niets. Dat is in 99 % van de gevallen niet de beste namelijk maar een met een leuk prijskaartje waar de noobs van de cg wel tevreden over waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

goede aanvulling om mijn argument te ondersteunen. Die foto is gewoon niet scherp hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Anoniem: 67410 schreef op 07 februari 2004 @ 20:09:
[...]

goede aanvulling om mijn argument te ondersteunen. Die foto is gewoon niet scherp hoor.
Heb je glijk in, maar geeft wel snelheidsgevoel > heeft zeer waarschijlijk ook met sluitertijd te maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Weet iemand nog een leuk caseje of tasje of zo voor de a80?
Ik ga denk binnenkort zelf de stad in om te zoeken, maar misschien dat iemand al goede ervaringen heeft mee een bepaalde case, van een bepaalde winkel/merk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ceejay schreef op 08 februari 2004 @ 20:16:
Weet iemand nog een leuk caseje of tasje of zo voor de a80?
Ik ga denk binnenkort zelf de stad in om te zoeken, maar misschien dat iemand al goede ervaringen heeft mee een bepaalde case, van een bepaalde winkel/merk?
ten 1e
lees dit topic is door..................

ten 2e
je kan wel gaan vragen wel tasje t geschiktst is, maar het hangt er vanaf welke eisen jij stelt. (moet ie zo klein mogelijk/water dicht/ruimte voor lader etc....enz enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Inmiddels heb ik een keuze gemaakt. De minolta is links blijven liggen omdat deze minder is in macro stand, minder bits kleuren heeft en minder instellingsmogelijkheden dan de A80.

Hoeveel last hebben jullie trouwens van paarse randjes? Die heb ik soms, vooral als ik macro's uit de hand schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef schreef op 09 februari 2004 @ 01:04:
Inmiddels heb ik een keuze gemaakt. De minolta is links blijven liggen omdat deze minder is in macro stand, minder bits kleuren heeft en minder instellingsmogelijkheden dan de A80.

Hoeveel last hebben jullie trouwens van paarse randjes? Die heb ik soms, vooral als ik macro's uit de hand schiet.
Minder bits kleuren? Ha, de Minolta 's hebben 36 bits, bijna alle andere 24.....
kennis uit de dikke duim en ook niet relevant, de andere argumenten kloppen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 89521 schreef op 09 februari 2004 @ 01:12:
[...]

Minder bits kleuren? Ha, de Minolta 's hebben 36 bits, bijna alle andere 24.....
kennis uit de dikke duim en ook niet relevant, de andere argumenten kloppen wel.
Foutje van mij. 3x12 = 36 :) Overigens wel relevant hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Kan iemand me d.m.v pics, laten zien wat de 3x zoom voorsteld op de A80 > kan me er niet zo goed een voorstelling bij maken. Ben er zeer benieuwd naar !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:23
Ik zat net ff door de manual van m'n a80 te bladeren, en ik las dat er voorgeflitst wordt als de rode-ogen reductie ingeschakeld is.
Nu heb ik het nog ff gechecked, maar als die rode ogen red. bij mij ingesteld is, wordt er niet voorgeflitst?

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bertuss schreef op 09 februari 2004 @ 16:45:
Kan iemand me d.m.v pics, laten zien wat de 3x zoom voorsteld op de A80 > kan me er niet zo goed een voorstelling bij maken. Ben er zeer benieuwd naar !!!
35-108 mm zo uit t hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

U loopt een tikkie achter op de feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Laatst online: 16-06 18:14
whoami schreef op 09 februari 2004 @ 21:22:
Ik zat net ff door de manual van m'n a80 te bladeren, en ik las dat er voorgeflitst wordt als de rode-ogen reductie ingeschakeld is.
Nu heb ik het nog ff gechecked, maar als die rode ogen red. bij mij ingesteld is, wordt er niet voorgeflitst?
Zet eens alles aan in je menu (zonder reden maar dan is alles aan :+ )
En maakt dan een foto op auto. flitst ie dan 2 keer dan is het goed en anders retour shop :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
whoami schreef op 09 februari 2004 @ 21:22:
Is mij ook eens opgevallen....ik heb echter drie toestellen achter elkaar gehad vanwege pixel problemen, maar ik heb bij geen van alle een voorflits gezien? Alleen het rode lichtje is volgens mij de anti rode ogen functie.

Als je AF hulplicht uitzet en rode ogen reductie aan, gaat het namelijk ook branden. Rode ogen vind ik overigens van dit toestel wel een minpuntje.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521 schreef op 09 februari 2004 @ 22:32:
[...]

U loopt een tikkie achter op de feiten.
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MisTraller schreef op 10 februari 2004 @ 00:55:
[...]

Is mij ook eens opgevallen....ik heb echter drie toestellen achter elkaar gehad vanwege pixel problemen, maar ik heb bij geen van alle een voorflits gezien? Alleen het rode lichtje is volgens mij de anti rode ogen functie.

Als je AF hulplicht uitzet en rode ogen reductie aan, gaat het namelijk ook branden. Rode ogen vind ik overigens van dit toestel wel een minpuntje.
Neem anders contact op met Canon om dit recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102118

Iemand ervaring met de extra lenzen die canon op de A80 site beschrijft? Hoe duur zijn ze en waar dienen ze precies voor (ben een enorme leek als t om lenzen gaat). En wat zijn de goedkope maar goed werkende alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss
Wordt het niet eens tijd voor een DEEL 2 van dit topic ? We zitten nu bijna op de 40 pagina's :P Startpost is ook zeker niet meer up-to-date > en zit ook niet zo mooi inelkaar moet ik zeggen. Als er animo voor is wil ik de nieuwe startpost best voor m'n rekening nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Bertuss schreef op 11 februari 2004 @ 14:31:
Wordt het niet eens tijd voor een DEEL 2 van dit topic ? We zitten nu bijna op de 40 pagina's :P Startpost is ook zeker niet meer up-to-date > en zit ook niet zo mooi inelkaar moet ik zeggen. Als er animo voor is wil ik de nieuwe startpost best voor m'n rekening nemen.
Ga je gang zou ik zeggen, maak er wat moois van.
Ik denk wel dat het nuttig is om een deel 2 te maken, anders krijg je straks allemaal weer aparte topics :)

Maar eh ik heb hier maar 10 pagina's hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

hmm ik twijfel ook nog altijd tussen de A80 en de S50,

vooral over de batterijen ben ik nog niet helemaal uit,

beschik al over 8 GP 2100 nimh batterijen met lader, dus dat zou mooij bij de A80 passen...
als ik de S50 zou nemen wil ik zowieso een 2e batterij wat waarschijnlijk aardig in kosten zal oplopen.

de A80 is nu ongeveer 370 euro met thuisbezorgen en de S50 rond de 410 euro

is de S50 op broekzakformaat of kan ik wat dát betreft net zo goed de a80 nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de Peer schreef op 11 februari 2004 @ 20:12:
hmm ik twijfel ook nog altijd tussen de A80 en de S50,

vooral over de batterijen ben ik nog niet helemaal uit,

beschik al over 8 GP 2100 nimh batterijen met lader, dus dat zou mooij bij de A80 passen...
als ik de S50 zou nemen wil ik zowieso een 2e batterij wat waarschijnlijk aardig in kosten zal oplopen.

de A80 is nu ongeveer 370 euro met thuisbezorgen en de S50 rond de 410 euro

is de S50 op broekzakformaat of kan ik wat dát betreft net zo goed de a80 nemen?
net zo goed A80, maar beiden geen broekzak formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter_|IA
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-10-2007

_Peter_|IA

nee. gewoon nee.

Volgens de review op imaging-resource.com zou er een tweede flits moeten zijn:

Red-Eye Reduction: Turns the Red-Eye Reduction pre-flash on or off, which works with all flash modes.

Dus als er geen tweede flits verschijnt moet er wel iets mis zijn..
(nou heb ik zelf nog geen A80, w8 tot pricewatch onder 350 komt)

als je het zelf wilt lezen:
de review
maar die zullen de meeste hier zelf ook wel kennen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik krijg hier ook maar 1 flash als ik red eye reduction aan zet. Wie kan dit ook proberen? In mijn handleiding staat bij rode ogen reductie:

"De functie voor rode-ogenreductie instellen

De lamp voor rode-ogenreductie wordt geactiveerd wanneer de flitser wordt gebruikt in een donkere omgeving. Hierdoor wordt er geen licht teruggekaatst van de ogen en worden deze niet rood weergegeven. "

Een bladzijde verder:

"

* De flitser wordt twee keer na elkaar geactiveerd. Er wordt eerst een proefflits geactiveerd gevolgd door de hoofdflits. Met de proefflits worden de belichtingsgegevens van het onderwerp bepaal, zodat de echte flits optimaal kan worden ingesteld voor de opname."

[ Voor 78% gewijzigd door Bor op 13-02-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeD_NcL
Ik heb zelf net even gekeken en hij flitst zeker wel twee keer. Zet hem maar op M en kijk naar de flitser als je een foto maakt (hij flitst 1 keer). Zet hem daarna op auto en doe hetzelfde (hij flitst 2 keer snel achter elkaar). Zie je het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Het gaat dus heeel snel achter elkaar? Ik heb trouwens op de auto stand vaak last dat ie scherp stelt op het verkeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28134

dan moet je de camera op P zetten.
dat is een auto stand maar dan kan je wat meer invloed uitoefenen op je camera

dan ga je naar menu en kan je daar AIAF uitzetten. zo gaat ie niet meer zelf denken waar ie op moet focussen maar focust hij altijd op wat je midden in je scherm hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28656

Mijn A80 wordt niet herkend door windows xp (a7n8x mobo&2100+). Ik heb eerst de cd geinstalleerd, toen cam in view mode aangesloten, windows geeft niets aan en zoombrowser meldt dat er geen camera aangesloten is. Mijn oude PII met precies dezelfde versie van windows xp, herkend hem perfect, dus het is geen hardware probleem (aan de kant van de camera).

Ik heb alle usb poorten van mijn pc geprobeerd, die allemaal werken in combinatie met mijn usb muis. Ik heb de nieuwste WIA driver (6.2.0) voor XP geinstalleerd, of in ieder geval geprobeerd, want op een bepaald moment moet de camera aangesloten worden, maar dan krijg ik "update failed". Alle canon software is meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar zowel met als zonder die software herkend mijn pc mijn camera niet.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28656 schreef op 15 februari 2004 @ 23:46:
Mijn A80 wordt niet herkend door windows xp (a7n8x mobo&2100+). Ik heb eerst de cd geinstalleerd, toen cam in view mode aangesloten, windows geeft niets aan en zoombrowser meldt dat er geen camera aangesloten is. Mijn oude PII met precies dezelfde versie van windows xp, herkend hem perfect, dus het is geen hardware probleem (aan de kant van de camera).

Ik heb alle usb poorten van mijn pc geprobeerd, die allemaal werken in combinatie met mijn usb muis. Ik heb de nieuwste WIA driver (6.2.0) voor XP geinstalleerd, of in ieder geval geprobeerd, want op een bepaald moment moet de camera aangesloten worden, maar dan krijg ik "update failed". Alle canon software is meerdere keren verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar zowel met als zonder die software herkend mijn pc mijn camera niet.

Iemand een idee?
Zit ie op een hub, dat werkt meestal niet...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Laatst online: 20-06 10:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Heb je al eens geprobeerd om de computer op te starten terwijl de camera in de USB poort zit geprikt (en aan staat)?

Bij mij heeft dit geholpen toen mijn camera wel herkend werd in de USB poort aan de achterzijde van de PC, maar niet herkend werd in de HUB die poorten heeft aan de voorzijde.

edit:

You're welcome :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Twee Dee op 16-02-2004 08:07 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28656

Hij werd op geen enkele usbpoort herkend, ook niet op de poorten die rechtstreeks op het mobo zitten. Maar de tip om mijn pc op te starten terwijl de camera er al aan hing, was een goede: ik zie nu wel een camera in explorer. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

mag ik hier een link plaatsen naar een ingescande nederlandse handleiding?
denk dat hier wel behoefte aan is omdat veel mensen de duitse variant gekocht zullen hebben.

ik heb de cam voor 325 euro gekocht bij kamera express.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Plaats maar >:)

[ Voor 82% gewijzigd door weppe op 16-02-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:58

Rayzman

+31 Rayzman

de Peer schreef op 16 februari 2004 @ 13:10:
ik heb de cam voor 325 euro gekocht bij kamera express.
Is dat zo'n open doos model? Zit er buiten de doos en memorycard alles bij en is de camera niet beschadigd? Er staat namelijk dat de doos er niet bijzit omdat die beschadigd is.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

[quote]Rayzman schreef op 16 februari 2004 @ 14:16:
[...]

idd open doos
ik neem aan dat hij compleet is, krijg hem deze week binnen als het goed is.
er staat dat je een vervangende doos krijgt...
ik heb ze nog gemaild en ze konden me er zelfs bijvertellen dat er een nederlandse handleiding op cdrom bijzit :)

maarre is het nou legaal om die link naar die gescande handleiding te plaatsen?

[ Voor 23% gewijzigd door de Peer op 16-02-2004 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

oeps dubbel :+

[ Voor 95% gewijzigd door de Peer op 16-02-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertuss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, als je er maar geen geld voor vraagt

PS daar zitten hele volksstammen op te wachten...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

nou bij deze de NEDERLANDSE HANDLEIDING voor de Canon Powershot A80:

het is door een belg ingescand en heb het van hem gekregen, kwaliteit is niet super maar als hij op 100% bekeken wordt gewoon te lezen.
het is een PDF en is 28 MB groot.

Mirror 1

Mirror 2

Mirror 3

mirror 3 gaat offline bij te veel gebruik van de bandbreedte.

veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Bor_de_Wollef schreef op 13 februari 2004 @ 10:31:
Ik krijg hier ook maar 1 flash als ik red eye reduction aan zet. Wie kan dit ook proberen? In mijn handleiding staat bij rode ogen reductie:

"De functie voor rode-ogenreductie instellen

[bla]

Een bladzijde verder:

"

* De flitser wordt twee keer na elkaar geactiveerd. Er wordt eerst een proefflits geactiveerd gevolgd door de hoofdflits. Met de proefflits worden de belichtingsgegevens van het onderwerp bepaal, zodat de echte flits optimaal kan worden ingesteld voor de opname."
Dit is toch de functie om witbalans in te stellen?
En het lijkt inderdaad wel alsof hij heeeeel snel achter elkaar flitst, maar ik denk zelf dat dit gezichtsbedrog is. Tja, en als dit niet is, dan is het veeeeel te snel! Het oog kan daar NOOIT op tijd op reageren! Overigens, de IXUS van een kennis heeft precies zo'n voorgloei lampje, maar dan wit ipv rood, en heeft ook geen duidelijk zichtbare voorflits. Volgens mij is dat rode lampje alles wat er is hoor!

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
MisTraller schreef op 16 februari 2004 @ 23:33:
[...]

Dit is toch de functie om witbalans in te stellen?

Volgens mij is dat rode lampje alles wat er is hoor!
2x het antwoord nee :)
Blijkbaar heb jij dan een foutief produkt in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Bij mij, en de andere a80's die ik in handen heb gehad flitst ie ook maar 1 keer hoor (of 2 x inderdaad heeeeeel snel (veel te snel) achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20780

Hij flitst 2x , maar het gaat met tussenpozen van enkele milliseconden. Waarschijnlijk reageren je pupillen ook zo snel of zit er een andere geavanceerde gedachte achter. Het maakt in ieder geval weinig uit, de ogen worden vaak rood. ACDSee 5.0 (+ tools) heeft een aardige optie om dit software matig te veranderen. Je kan zelfs de oorspronkelijke kleur ogen aanpassen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Mijn a80 flitst trouwens echt heel erg vaak, ook regelmatig buiten. Verder valt het me op dat foto's vaak onscherp / bewogen zijn. Ik krijg dan niet het bewegend beeld / camera icoon in beeld (ook niet als ik wel beweeg). Dat heb ik met mijn normale camera echt nooit. Is de a80 echt zo veel "langzamer" of doe ik iets verkeerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Bor op 17-02-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
de Peer schreef op 16 februari 2004 @ 19:53:
nou bij deze de NEDERLANDSE HANDLEIDING voor de Canon Powershot A80:

het is door een belg ingescand en heb het van hem gekregen, kwaliteit is niet super maar als hij op 100% bekeken wordt gewoon te lezen.
het is een PDF en is 28 MB groot.

Mirror 1

Mirror 2

Mirror 3

mirror 3 gaat offline bij te veel gebruik van de bandbreedte.

veel plezier ermee!
Erg leuk, maar heeft niemand een fatsoendelijke handleiding in t nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bor_de_Wollef schreef op 17 februari 2004 @ 16:31:
Mijn a80 flitst trouwens echt heel erg vaak, ook regelmatig buiten. Verder valt het me op dat foto's vaak onscherp / bewogen zijn. Ik krijg dan niet het bewegend beeld / camera icoon in beeld (ook niet als ik wel beweeg). Dat heb ik met mijn normale camera echt nooit. Is de a80 echt zo veel "langzamer" of doe ik iets verkeerd?
haal ehm is van die auto stand af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Anoniem: 67410 schreef op 17 februari 2004 @ 19:21:
[...]

haal ehm is van die auto stand af....
Ogen hebben reactietijd nodig punt uit. Die redden dat niet in een paar milliseconden.
Ik heb 3 A80's gehad, en dan nog in 2 verschillende winkels, hetlijkt me zeer sterk dat die allen stuk waren.
Als ik red-eye reduction uit zet is het rode lichtje uit....

[ Voor 6% gewijzigd door Mistraller op 17-02-2004 22:21 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

MisTraller schreef op 17 februari 2004 @ 22:20:
[...]

Ogen hebben reactietijd nodig punt uit. Die redden dat niet in een paar milliseconden.
Ik heb 3 A80's gehad, en dan nog in 2 verschillende winkels, hetlijkt me zeer sterk dat die allen stuk waren.
Als ik red-eye reduction uit zet is het rode lichtje uit....
Zelfde hier. Ook op meerdere toestellen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weppe
  • Niet online
Ik heb een canon A80 gekocht, alleen nog geen CF kaart, wat zijn nu de beste/snelste kaartjes en waar zijn deze te koop? 256 mb is wel genoeg he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weppe schreef op 18 februari 2004 @ 18:52:
Ik heb een canon A80 gekocht, alleen nog geen CF kaart, wat zijn nu de beste/snelste kaartjes en waar zijn deze te koop? 256 mb is wel genoeg he?
256 mb is:
110 fotos op hoogste reso en finest compression
220 fotos op hoogste reso en normal compression

voor de rest check dpreview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
wat ik nog niet helemaal snap soms zie ik foto's die gemaakt zijn met een sluitertijd van 1/1000 maar dan zie je toch helemaal niks meer op je foto? omdat de lens geen tijd heeft om licht op te nemen?
hoe krijgen jullie dat dan voor elkaar?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
Anoniem: 67410 schreef op 18 februari 2004 @ 19:18:
[...]

256 mb is:
110 fotos op hoogste reso en finest compression
220 fotos op hoogste reso en normal compression

voor de rest check dpreview
Mijn CF kaartje van 256MB van Dane Elec doet het volgende volgens de camera:

123 foto's op de hoogste resolutie op "Superfijn"
221 foto's op de hoogste resolutie op "Fijn"
442 foto's op de hoogste resolutie op "Normaal"

Maar het hangt ook sterk van de foto's af die je maakt.
Meestal kan je meer maken :)

[quote]joostve schreef op 18 februari 2004 @ 21:53:
wat ik nog niet helemaal snap soms zie ik foto's die gemaakt zijn met een sluitertijd van 1/1000 maar dan zie je toch helemaal niks meer op je foto? omdat de lens geen tijd heeft om licht op te nemen?
hoe krijgen jullie dat dan voor elkaar?[/quot]

kan heus wel als t bijvoorbeeld heeeeeeel zonnig weer is.

• Bor

Bor

Anoniem: 52125 schreef op 06 februari 2004 @ 09:35:
[...]

Dus het kan aan het scherm liggen? Maar ik heb ook wel eens met een a60 gefilmt en die heeft dat harde bijgeluid niet. Ik heb het op verschillende plaatsen geprobeerd, maar altijd dezelfde toon. De microfoon zal dus wel rot zijn :r
Ik ga vandaag naar de winkel terug (City foto Eindhoven) en kijken of ik direct een nieuwe kan scoren, want opsturen duurt veel te lang en heb hem dinsdag gekocht!
Hoe heb je dit opgelost? Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem. Irritante piep / bijgeluid van de camera zelf op de filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106564

Goeiedag..
Ik ga zeer binnekort een A80 aanschaffen...
Maar nu zit ik met een vraag... ik wil naast de meegeleverde CF-kaart een 256 kopen.. nu zijn er allerlei merken en snelheden.. En nu zie ik door de bomen het bos niet meer... :+

Wat hebben jullie voor snelheden... of welke snelheden zijn aan te raden...

Bedankt alvast... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 106564 schreef op 20 februari 2004 @ 14:47:
Goeiedag..
Maar nu zit ik met een vraag... ik wil naast de meegeleverde CF-kaart een 256 kopen.. nu zijn er allerlei merken en snelheden.. En nu zie ik door de bomen het bos niet meer... :+

Bedankt alvast... ;)
Kijk eens een klein stukje naar beneden (of boven afhankelijk van jouw instellingen)...

Op zich maakt het niet zo veel uit welke je neemt. Ik zelf ben gewoon voor een aanbieding gegaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 20-02-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106564 schreef op 20 februari 2004 @ 14:47:
Goeiedag..

Bedankt alvast... ;)
wordt beetje ziek van personen net als jij hier op got de laatset tijd...

leer lezen B) B) B) B) B) B) B) B) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

offtopic:
Deel 2:?

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik schrijf wel deel 2

Canon A80 ervaringen topic deel II

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 20-02-2004 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107377

Heeft er misschien iemand een filmpje voor me van de A80, ik ben van plan hem te gaan kopen alleen heb ik het resultaat van het filmpje van een A80 nog niet gezien..

Iemand??

Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste