Canon A80 ervaringen topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.281 views sinds 30-01-2008

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-06 20:58

ikbenwouter

! w t R

Ja maar er zijn dus wel mensen die hem al hebben en daar had ik het over..

........................................................................................................................................................

Anoniem: 89459

woutor schreef op 13 September 2003 @ 16:37:
Ja maar er zijn dus wel mensen die hem al hebben en daar had ik het over..
Zover ik weet kan je hem alleen bestellen nog niet kopen. Anders had je allang foto hier staan met gemaakt met de Canon A80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 19:33
is dat prijzenslag wel betrouwbaar btw??

en weet er iemand of er al hoesjes voor te koop zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 23:36

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

Bartez schreef op 15 September 2003 @ 17:20:
is dat prijzenslag wel betrouwbaar btw??

en weet er iemand of er al hoesjes voor te koop zijn??
Je kunt gewoon een normaal tasje gebruiken die je ook kon gebruiken bij de Canon Axx. Bijvoorbeeld de Lowepro AW-10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
wat kosten die dingen zo ongeveer??

en wat voor batterijen moeten erin??

ik heb thuis oplaadbare NIMH batterijen met 1800 mAh...zijn die goed genoeg?

[ Voor 64% gewijzigd door Bartez op 15-09-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:00

SmartDoDo

Woeptiedoe

Bartez schreef op 15 September 2003 @ 17:27:
wat kosten die dingen zo ongeveer??

en wat voor batterijen moeten erin??

ik heb thuis oplaadbare NIMH batterijen met 1800 mAh...zijn die goed genoeg?
1800mAh of krachtiger zijn wel aan te raden ja. Dan doe je ook een tijdje met zo'n digicam :) Eventueel een 2e setje van 4 batterijen en een vlotte oplader is ook nooit weg. Voor prijzen moet je natuurlijk in de Pricewatch kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door SmartDoDo op 15-09-2003 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 22:44

Dr C

met C en CK

moet er geen accuutje in. Ik zag bij de accesoires staan dat je een extra accu kon bestellen.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

cramwinckel schreef op 15 September 2003 @ 18:07:
moet er geen accuutje in. Ik zag bij de accesoires staan dat je een extra accu kon bestellen.
Nee, er moeten 4 AA's in en als het even kan krachtige NiMH batterijen :) Met de A60 en A70 kon daarmee behoorlijk lang gefotografeerd worden en ik verwacht dat dat met de A80 net zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
hoe sterk.....1800mAh....???

btw...ik wil hem gaan bestellen bij prijzenslag.com.....is het verstandig om vooraf al te betalen??

maw...is dit te vetrouwen?? ik ken heet zaakje namelijk niet, vandaar....iemand ervaringen hiermee?

[ Voor 79% gewijzigd door Bartez op 15-09-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Voor batterijen moet je gewoon iets nemen zoals dit: http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=124

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

Ik heb ook al geheugen voor m'n bestelde A80 gekocht. Sandisk 128MB is nu 33 euro bij de V&D! Ongeveer even duur als de webshops maar dan zonder verzending en gedoe.

Of prijzenslag.com te vertrouwen is? Waarom niet, er staat een adres bij enzo en ik kan het bij ze op komen halen (hoef dan dus niet vooraf te betalen dus dan wel extra betrouwbaar). Als je ook bij ze kan op halen is het toch gewoon een bonafide zaak..hoorde van een vriend die ook in Haarlem woont dat hij wel kenissen heeft die daar ook al spullen gekocht hebben.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
mooi, zat er namelijk aan te denken om vooraf te betalen, dat scheelt weer 17 euro aan rembourskosten....toch bijna 40 piek....vandaar....

is het alleen verstandig om nu al te betalen als die dingen pas half oktober uitgeleverd worden??? of moet ik pas betalen als hij ze werkelijk binnen heeft??

weet iemand hoe dat in zijn werk gaat??

BTW...

is het mogelijk om op een of andere manier de software te upgraden van zo'n toestel??

[ Voor 13% gewijzigd door Bartez op 15-09-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

De software die bij de camera zit of de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Bartez schreef op 15 September 2003 @ 22:46:
mooi, zat er namelijk aan te denken om vooraf te betalen, dat scheelt weer 17 euro aan rembourskosten....toch bijna 40 piek....vandaar....

is het alleen verstandig om nu al te betalen als die dingen pas half oktober uitgeleverd worden??? of moet ik pas betalen als hij ze werkelijk binnen heeft??

weet iemand hoe dat in zijn werk gaat??

BTW...

is het mogelijk om op een of andere manier de software te upgraden van zo'n toestel??
Dat upgraden is in principe inderdaad mogelijk , de data worden via een cardreader op een CF kaart gezet en daarmeemoet de camera opgestart worden, ongeveer zoals een bios upgrade.
Is vorig jaar gebeurd met de A40

Btw, wat moet je upgraden aan een toestel waarvan er nog niet 1 daadwerkelijk verkocht is..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 06:09

ReseTTim

Chocolate addicted

ffies een vraagje. mijn oom is aan het kijken voor de Canon A70. nu zag ik dus dat de Canon A80 leuke meer opties hebben en dus intressanter is voor hem. nu is hij slecht in buitenlandse talen en nu lees ik dat sommigen duitse handleidingen hebben. mijn vraag is nu. is dat alleen bij bepaalde winkels als alternate of is dat tijdelijk ivm de camera vrij nieuw is en is er al bekend waar wel de A80 verkocht wordt met de nederlands handleiding..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:25
Volgens mij heb je de thread nog niet gelezen, en zo lang is 'ie toch nog niet.......
De versie met de Duitse handleiding is eerder leverbaar dan die met de Nl handleiding. Als je dus ffies wacht tot de camera daadwerkelijk officiel leverbaar is in Nederland zit er gewoon een Nl handleiding bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92232

Koraalduivel schreef op 15 September 2003 @ 17:22:
[...]

Je kunt gewoon een normaal tasje gebruiken die je ook kon gebruiken bij de Canon Axx. Bijvoorbeeld de Lowepro AW-10.
Ik heb wel al het hoesje, een prachtige originele Canon Deluxe Soft Case PSC60 (zie "Accessories" bij www.powershot.com), maar nog niet de A80 zelf. Ik kan in ieder geval iedereen dit tasje aanbevelen, zeer strak design, net zoals de camera trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

En waar heb je die gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Iemand al A80 binnen? Ik heb nog geen telefoontje van Kolbry gehad..

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33
Jammer dat er niet wat meer Optical Zoom op zit,
dat zou ik ook wel op m'n A70 willen.

Voor de rest is er niet zo veel noemenswaardig verschil vind ik.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartez
hij is toch van metaal ipv plastic?? da's toch best een groot verschil....althans...voor mij een reden om hem daadwerkelijk aan te schaffen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-06 10:02

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Ik ga deze camera ook binnenkort bestellen. Het draaibare LCD-scherm lijkt me erg handig, en veilig tegen krassen ook.

Het wordt mijn eerste digitale camera, dus ik zal een hoop gaan experimenteren om er het mooiste resultaat uit te halen.

Het enige negatieve wat ik tot nu toe heb gelezen gaat over een bepaalde "angst" dat de lens slechter is dan die bij de A70.
Wat is nu precies het verschil t.o.v. de A70, de 35mm minimaal is nu 38mm :?, een kleinere breedhoek of iets dergelijks? Betekent dit dat hij minder geschikt wordt voor bijvoorbeeld panorama foto's??

Persoonlijk denk ik niet dan Canon zo stom zou zijn om in het nieuwe vlaggeschip in deze klasse een lens met achterblijvende kwaliteit te gebruiken, dus ik ga gewoon zonder zorgen de bestelling plaatsen! :*)

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 20:56
Ik heb echt heel erg getwijfeld welke digicam ik nou moet aanschaffen: de A70 of A80.
Maar ik denk dat ik dan toch voor de A70 ga.
Kijk die 4 mp heb ik in principe niet nodig, het draaibare lcd-scherm is opzich wel handig maar of die lang zonder schade blijft is maar de vraag, en de 640 x 480 film resolutie zit er niet meer op, en de prijs van de A70 zal wel een stuk omlaag gaan wanneer de A80 officieel in de winkels ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter

ikbenwouter

! w t R

De G3 heeft ook szo'n draaibaar lcd scherm en daar hoor ik ook nooit iemand over klagen, dat ze stuk gaan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Twee Dee schreef op 16 September 2003 @ 13:06:
Ik ga deze camera ook binnenkort bestellen. Het draaibare LCD-scherm lijkt me erg handig, en veilig tegen krassen ook.

Het wordt mijn eerste digitale camera, dus ik zal een hoop gaan experimenteren om er het mooiste resultaat uit te halen.

Het enige negatieve wat ik tot nu toe heb gelezen gaat over een bepaalde "angst" dat de lens slechter is dan die bij de A70.
Wat is nu precies het verschil t.o.v. de A70, de 35mm minimaal is nu 38mm :?, een kleinere breedhoek of iets dergelijks? Betekent dit dat hij minder geschikt wordt voor bijvoorbeeld panorama foto's??

Persoonlijk denk ik niet dan Canon zo stom zou zijn om in het nieuwe vlaggeschip in deze klasse een lens met achterblijvende kwaliteit te gebruiken, dus ik ga gewoon zonder zorgen de bestelling plaatsen! :*)
Die lens is een simpeler omtwerp dan de "oude" van de AXX serie (kan je in de specs lezen), het is dus even afwachten of die geen roet in het eten gooit, de beeldhoek verschilt nauwelijks, dat is het punt niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hier staan een aantal foto's uit de A80, niet verkeerd hoor :)

http://web.canon.jp/Imaging/psa80/psa80_sample-e.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:47
Mijn Powershot G1 met draaibaar scherm heeft al twee kampeer vakanties naar Amerika mee gemaakt en er is met het draaibare schermpje niets aan de hand hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
hmm ja maar die foto's zijn van de canon site en daarom natuurlijk zwaar geoptimaliseerd. Je kan beter wat sample foto's checken van objectievere site's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dimitio schreef op 16 september 2003 @ 23:00:
[...]

hmm ja maar die foto's zijn van de canon site en daarom natuurlijk zwaar geoptimaliseerd. Je kan beter wat sample foto's checken van objectievere site's.
mwa.. je kan gewoon de exif info checken dus ik denk dat ze wel redelijk eerlijk zijn met die foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
weet er iemand nog meer site's met sample foto's van a80??

• DJkim

DJkim

Ik zag Sandisk CF 128mb bij Kijkshop voor 32.90 euro... en pricewatch wordt ie al aangegeven vanaf 19 euro bij enen winkel PLC iemand al ervaring met deze computerzaak?

Oh en is het aangeraden om 256 mb te halen ipv 128 mb.......... ik ga veel fotos maken op hoge resolutie..

[ Voor 25% gewijzigd door DJkim op 17-09-2003 10:34 ]

Lucky Goldstar

• Rossi46
  • Laatst online: 19-06 13:05
Dan is 256mb de betere keus. Zeker bij CF, is toch niet zo duur.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
Is wel verstandig ja
Ik heb tijdje terug 256 mb dane elec besteld bij www.opus.nl voor 55 euro incl. met verzendkosten 60 euro
kaartje werkt prima en hij is prima ingepakt bezorgd :)

[ Voor 16% gewijzigd door pascalheister op 17-09-2003 15:55 ]

• DJkim

DJkim

Geachte heer Kim,

Onze verwachting is dat deze binnen 1 week bij de leverancier in Duitsland zal zijn. Daarna zijn ze binnen enkele dagen bij ons in huis.

DPD doet het transport. Desgewenst kunt u een trackingnr krijgen om het pakket te volgen zodra wij dat hebben.

Met vriendelijke groet,

Marco Koper

Kolibry Colors

Ik krijg deze mail net.. dus nog 1 weekje wachten :P

Lucky Goldstar

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

pascalheister schreef op 17 September 2003 @ 15:47:
Is wel verstandig ja
Ik heb tijdje terug 256 mb dane elec besteld bij www.opus.nl voor 55 euro incl. met verzendkosten 60 euro
kaartje werkt prima en hij is prima ingepakt bezorgd :)
Ik heb alvast maar ff 256 mb cf gekocht bij opus... hopen dat ik ook goede service heb! ;)

• DJkim

DJkim

Fietslamp schreef op 17 September 2003 @ 17:10:
[...]

Ik heb alvast maar ff 256 mb cf gekocht bij opus... hopen dat ik ook goede service heb! ;)
Nog iemand ervaring met CF 256mb bij Alternate... het ziet wel beetje onbetrouwbaar uit moet ik zeggen.

Lucky Goldstar

• Twee Dee

Twee Dee

http://www.tweakers.net/shopsurvey/156

Voor al uw betrouwbaarheidsvragen...

Anoniem: 28134

jajajajaja
ook ik ben binnenkort de trotse eigenaar van een A80

heeft toch zo z'n voordelen af en toe jarig zijn :P en omdat 16 heel speciaal schijnt te zijn hebben mijn ouders even flink uitgepakt :> :>

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Hey! dat had ik nou ook 8) maarja, ik werd 18 en dat is natuurlijk ècht speciaal...

Anoniem: 5082

Onze verwachting is dat deze binnen 1 week bij de leverancier in Duitsland zal zijn. Daarna zijn ze binnen enkele dagen bij ons in huis.

Ah das goed nieuws das igg geen maaaanden maar binnen 2 weekjes issie er gewoon!

• DJkim

DJkim

Das beetje makkelijk beantwoord of niet. Denk je nou echt dat ik niet naar pricewatch heb gekeken?

Ik hoor aantal positieve verhalen over CF maar er zijn ook snellere types van CF.

Ik ben van plan best wel veel fotos te gaan maken voor mijn zaak maar als gewone CF kaartjes snel genoeg zijn met wegschrijven van fotos dan neem ik gewoon normale CF

Lucky Goldstar

• Twee Dee

Twee Dee

DJkim schreef op 18 september 2003 @ 13:20:
[...]

Das beetje makkelijk beantwoord of niet. Denk je nou echt dat ik niet naar pricewatch heb gekeken?
Tuurlijk een makkelijk antwoord voor een onduidelijke vraag: :+
DJkim schreef op 17 september 2003 @ 17:19:
Nog iemand ervaring met CF 256mb bij Alternate... het ziet wel beetje onbetrouwbaar uit moet ik zeggen.
Wat bedoel je hier dan eigenlijk:
Heeft iemand ervaring met CF 256MB?
Heeft iemand ervaring met Alternate?
Ziet het CF er onbetrouwbaar uit?
Zit Alternate er onbetrouwbaar uit?

Oftewel, ik bedoel niks hatelijks met mijn "makkelijke" antwoord, ik deed gewoon een gok dat je de shopsurvey kon gebruiken over alternate.
(En shopsurvey =! Pricewatch)

• DJkim

DJkim

Twee Dee schreef op 18 September 2003 @ 13:24:
[...]

Tuurlijk een makkelijk antwoord voor een onduidelijke vraag: :+

[...]

Wat bedoel je hier dan eigenlijk:
Heeft iemand ervaring met CF 256MB?
Heeft iemand ervaring met Alternate?
Ziet het CF er onbetrouwbaar uit?
Zit Alternate er onbetrouwbaar uit?

Oftewel, ik bedoel niks hatelijks met mijn "makkelijke" antwoord, ik deed gewoon een gok dat je de shopsurvey kon gebruiken over alternate.
(En shopsurvey =! Pricewatch)
Hehehe het was ook niet mijn bedoeling zo over laten komen hoor.

Alleen ik heb alleen met 1 type CF kaart meegespeeld en ik moet zeggen persoonlijk vond ik schrijfsnelheid toch best tegen vallen. Het was trouwens 64mb CF van Sandisk. Dus als er sneller CF kaart is dan wil ik graag die nemen. Die van Alternate is een noname kaart daarom vroeg ik ook of iemand daarmee ervaring had. CF256 mb is nu rond 55 euro dus als er een betere kaart is voor die prijs dan wil ik ook graag die nemen.

Lucky Goldstar

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Ik heb gister bij www.opus.nl de Dane-Elec CF 256 mb bestelt... Die is op het moment €59,44 en dan heb je dus zeker weten een goede kaart + in de shop survey is men ook te vreden over deze winkel.

zo genoeg? ;)

• yamAUchi
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

dimitio schreef op 16 September 2003 @ 17:33:
Ik heb echt heel erg getwijfeld welke digicam ik nou moet aanschaffen: de A70 of A80.
Maar ik denk dat ik dan toch voor de A70 ga.
Kijk die 4 mp heb ik in principe niet nodig, het draaibare lcd-scherm is opzich wel handig maar of die lang zonder schade blijft is maar de vraag, en de 640 x 480 film resolutie zit er niet meer op, en de prijs van de A70 zal wel een stuk omlaag gaan wanneer de A80 officieel in de winkels ligt.
uhm, die A70 heeft toch ook geen 640x480 film res .. en dat lcd scherm kan omgedraaid teruggezet worden, dus lijkt me dat ie juist _minder_ snel beschadigt in tassen/jassen/zakken etc. dan dat scherm van de A60/70 ..

ik heb grote interesse in deze cam, wordt waarschijnlijk mijn eerste digicam .. beetje klooien met die manual-instellingen enzo.. lijkte me cool

nog ff afw8en wat de prijs wordt als ie uitkomt, en misschien een review op www.dpreview.com .. en dan los =)

[ the server is down, life after student-dorm sucks ]

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

yamAUchi schreef op 18 September 2003 @ 16:16:
[...]

uhm, die A70 heeft toch ook geen 640x480 film res ..
Dat heeft hij wel :) Je kunt 30 seconden lang op 640x480 opnemen, iets wat bij de A80 niet kan.

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 21:39

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Volgens mij bedoelde hij ook eigenlijk A80 :)

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

nee bedoelde de A70, maar had op een paar sites die specs niet gezien, maar op canon site staat het idd ..

nou ja .. die movie functie boeit met toch niet =)

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-06 21:39

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Opzich werkt het wel geinig, ik heb filmpjes van de A60 gezien.
Best OK en omdat ze maar 30 sec lang zijn gaat het niet vervelen.

• Bartez
SmartDoDo schreef op 18 september 2003 @ 17:19:
[...]
Dat heeft hij wel :) Je kunt 30 seconden lang op 640x480 opnemen, iets wat bij de A80 niet kan.
ik las ergens dat ze die specs wellicht nog zouden aanpassen....zoals bijvoorbeeld USB2.0 en die videoresolutie.....weet alleen niet of dat op waarheid gebaseerd is...

omdat de specs die overal staan nog van een prototype zouden zijn....het zal wel niet, maar het zou mooi zijn als het wel zo zou zijn...

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Coenen schreef op 18 September 2003 @ 18:28:
Opzich werkt het wel geinig, ik heb filmpjes van de A60 gezien.
Best OK en omdat ze maar 30 sec lang zijn gaat het niet vervelen.
Dan heb je ze op een resolutie van 320x240 gezien ;) De A70 en A60 kunnen dat tot 3 minuten :) Alleen de A70 kan 640x480 met een max. van 30 seconden. Het is gewoon een grappige extra functie in mijn ogen. Een digicam koop je voor het maken van foto's, dat hij video kan opnemen is een leuk extraatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het gaat om de foto's als die beter zijn op de A80 dan koop ik liever die dan de a70. En laten we eerlijkzijn voor het gigantische prijsverschil hoef je het niet te doen.. ik denk dat er minder dan 45 eur verschil tussen die 2 cams gaat zitten.

Je hebt wel een cam die zich prima kan meten met de s45 of de IXUS 400 ( ook wel s400)... oeps ik lieg

aangezien de s45 een vage snelleeg accu heeft a 79 euro perstuk. En de A80 gezapig GP's van 1200mAh(AA) neemt.

De A80 heeft genoeg pixels om een a4tje te bedeken en dat er ook nog redelijk uit te laten zien. De a70 ook wel .. maar maar.. meer pix zal vast beter zijn.. Hey de CCD is nieuwer.. YES argument gevonden. Hij is kleur echter aagezien die een grotere ( fysiek ) ccd heeft die dus meer licht opvangd!

En tenslote de a80 heeft een nieuwere snellere en betere processor.

nadelen.. een andere lens waar we nog niet van weten of die goed is. En het duurt nog poosje voordat je m kan kopen.

Ik zou mezelf wel 2x bedenken voordat ik nu die a70 kocht.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 5082 op 19-09-2003 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

en hij is van metaal .. en dat zwenk-lcd'tje is ook wel erg cool =)

die lens, idd even reviews afwachten op de bekende sites =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:18

Neo

Die custom modes (C1 en C2) en de My Camera instellingen worden die op de geheugenkaart opgeslagen?, want ik wou 2x 128 MB kopen (is goedkoper dan 256MB :P ) Dus als je de kaarten dan verwisseld heb je dan je instellingen niet meer? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Toch wel 2 opvallende minpuntjes (volgwens Tom's Hardare):
The A80 is 2 mm bigger all round in height, depth, width and depth, which is obvious.

The final advantage of the A60 and A70 models is that the wheel for switching from play to record has become a button, which is too bad because the older version was better for this operation.
Vond het handeltje om te switschen tussen play en record juist wel goed. Geen gevaar voor "per ongeluk" op de andere mode zetten, wat volgens mij nu wel het geval is.

En jammer dat ie (minimaal) groter is. De trend is toch juist wat kleiner lijkt mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 19-09-2003 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 19-06 13:05
HALLO, tis maar 2mm! 8)7

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52
is die wel echt helemaal van metaal? Bij het stukje over de A60/A70 op powershot.com staat ook dat die een metal body hebben, maar alleen de voorkant is bij een A60/70 van een soort metaal, de rest is van plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zei ook "minimaal"... vindt het gewoon wat verassend gezien de ontwikkeling toch naar kleiner en fijner neigt. (...als zefs Tom er wat over zegt...toch?) ;)

• DARKLORD
  • Laatst online: 22-01 21:17
oktober zou hij leverbaar zijn toch?? ben benieuwd!

Anoniem: 26457 schreef op 19 September 2003 @ 09:56:
Toch wel 2 opvallende minpuntjes (volgwens Tom's Hardare):

The final advantage of the A60 and A70 models is that the wheel for switching from play to record has become a button, which is too bad because the older version was better for this operation.

Vond het handeltje om te switschen tussen play en record juist wel goed. Geen gevaar voor "per ongeluk" op de andere mode zetten, wat volgens mij nu wel het geval is.

En jammer dat ie (minimaal) groter is. De trend is toch juist wat kleiner lijkt mij.
het is nog steeds ongeveer hetzelfde systeem hoor. alleen is het nu een verticaal schuifje. en het lijkt me sterk dat je nu per ongeluk van mode wisselt :p

Kijk maar

Anoniem: 68247

Op de pricewatch 385,= ik heb hem al besteld.

Anoniem: 28134 schreef op 20 september 2003 @ 14:54:
het is nog steeds ongeveer hetzelfde systeem hoor. alleen is het nu een verticaal schuifje. en het lijkt me sterk dat je nu per ongeluk van mode wisselt :p

Kijk maar
... zag later idd het plaatje ook 8)7 . Had mijzelf volgens de tekst een verkeerde voorstelling van de knop gemaakt. Probleem zal inderdaad niet echt aan de orde zijn.

• dArtagnan

dArtagnan

AMD user schreef op 19 September 2003 @ 08:36:
Die custom modes (C1 en C2) en de My Camera instellingen worden die op de geheugenkaart opgeslagen?, want ik wou 2x 128 MB kopen (is goedkoper dan 256MB :P ) Dus als je de kaarten dan verwisseld heb je dan je instellingen niet meer? :?
Naar mijn weten niet. Ik heb de voorloper van de A80 en die koppelt de instellingen/nummering niet aan de geheugenkaartjes. Dat zal dan bij de nieuwere camera's ook wel niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Weet iemand of er al meer previews beschikbaar zijn naast de preview van Tom's Hardware? Op google vind ik er niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Misschien een ideetje om ff de startpost te lezen?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Ja duh! maar dat zijn allemaal meer nieuwsberichten met specificaties, daar wordt de A80 niet aan een aantal tests onderworpen, wordt mening gegeven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Fietslamp schreef op 22 September 2003 @ 15:56:
Weet iemand of er al meer previews beschikbaar zijn naast de preview van Tom's Hardware? Op google vind ik er niet meer...
De reviews zullen waarschijnlijk pas komen als de Canon a80 leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Fietslamp schreef op 22 September 2003 @ 16:19:
Ja duh! maar dat zijn allemaal meer nieuwsberichten met specificaties, daar wordt de A80 niet aan een aantal tests onderworpen, wordt mening gegeven etc.
Ja je vroeg toch ook om een PREview 8)7 , het wordt pas getest in een REview en die komen zoals gezegd later pas uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

dimitio schreef op 22 September 2003 @ 19:03:
[...]

Ja je vroeg toch ook om een PREview 8)7 , het wordt pas getest in een REview en die komen zoals gezegd later pas uit.
De links die in de startpost staan zijn anders behoorlijke previews hoor ;)

hier lijkt me toch redelijk wat info te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53498

Op een of andere manier blijf ik twijfelen tussen de A80 en de S50. Eigenlijk geen vergelijking, ze zitten in een ander segment.
Maar ik kan qua specificaties niet zo heel veel verschil vinden.

s50: voordelen.
35mm > 38mm
10cm > 5cm macro
5Mpixels >4 maar dat boeit me niet zo. (en de s45 is bijna net zo duur.(al uitverkocht bij de V&D))
1.8inch lcd scherm > 1.5" roteerbaar (liever iets groter)
Raw >jpeg (ik hoef helemaal geen RAW)
Alu/metal body voelt super goed aan > meer dinkytoy gevoel :+
2 custom instelling > 1 (poeh zeg)

nu zijn er wel meer maar die lijken me nu niet heel relevant. Tenzij ik wat over het hoofd zie. Laat het dan even weten. :*)

Is de lens van de s50 beter?
Zit er nog verschil in de beeldprocessor?
Zijn er meer handmatige instellingen in de s50?
Omdat de s50 altijd vergeleken wordt met andere s-series of concurenten, heb ik geen idee hoe de s50 te vergelijken (is) zal zijn met de A80.

Ik neig naar de s50 maar die is toch wel erg duur. Dus liever hoor ik dat de A80 nagenoeg dezelfde kwaliteit levert ivm s45/50. O-)

een hoop verkopers komen niet verder dan 'meer pixels', 'nee, sony is de beste' en dan mij aapachtig }:O aankijken. 'Weet je al of je deze camera van 400/500 euro even gaat kopen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
ja precies dat zei ik ook maar ome Tom is geloof ik de enige die echt een A80 heeft getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

dimitio schreef op 22 September 2003 @ 19:03:
[...]

Als je naar cds of films kijkt, dan wordt er in de PREview al een uitgebreide mening gegeven over de film/cd zodat je vooraf weet (voordat de film/cd uitkomt) of ie de moeite waard is of niet...
SmartDoDo schreef op 22 September 2003 @ 19:10:
[...]

De links die in de startpost staan zijn anders behoorlijke previews hoor ;)

hier lijkt me toch redelijk wat info te staan :)
Ja, das een site van Canon... lijkt me niet echt objectief! (ja, ik leer op school altijd naar de bron te kijken :9 ) Ik zoek meer een site met een uitgebreide preview zoals die van Tomshardware, maar die zijn er volgens mij nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietslamp398 op 23-09-2003 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53498 schreef op 22 September 2003 @ 22:11:
s50: voordelen.
35mm > 38mm
10cm > 5cm macro

Het lijkt me dat dit een voordeel voor de A80 is

5Mpixels >4 maar dat boeit me niet zo. (en de s45 is bijna net zo duur.(al uitverkocht bij de V&D))
1.8inch lcd scherm > 1.5" roteerbaar (liever iets groter)

dat draaibare LCDtjes lijkt me juist een groot voordeel. minder kwetsbaar en makkelijker onder hoeken fotograferen.

Raw >jpeg (ik hoef helemaal geen RAW)

De A80 heeft ook een optie om foto's op te slaan in RAW dacht ik

Alu/metal body voelt super goed aan > meer dinkytoy gevoel :+

A80 heeft toch ook een ALU body??

2 custom instelling > 1 (poeh zeg)

En de A80 heeft ook 2 custom modes
ga nou maar gewoon voor die A80...

De a80 heeft ook nog eens dezelfde sensor. MAAR met minder pixels. Dus is 1 pixel groter dan bij de s50. Dit resulteerd tot iets minder ruis en iets betere kleur weergave.
De s45 heeft ook minder ruis dan de s50.

Leuker is om hem te vergelijken met de s45. of ixus 400

Het is namelijk bijna hetzelfde toestel. Maar op de s45/s50 heeft hij grote voordelen zoals standaard accu's ( scheelt veel geld)

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-12-2024

Freehumor

koekwous

Ik ben ook van plan om zo'n Canon A80 te kopen. Ik wli alleen weten of ik er ook sportfoto's mee kan maken. Dus dat je afdrukt, en niet dat die 2 seconden erover doet.

Ik wil gewoon drukken "klik" en bijna meteen de foto hebben. Dat die hem snel wegschijft en dat ik een sportfoto kan maken en niet dat ik één seconde na het drukken de foto pas wordt opgeslagen.

Dus "klik" --> foto. Wie heeft ervaring hoe dat bij Canon (a70) is geregeld. Ik heb helemaal geen ervaring met camera's dus als ik wat geks zeg, vertel het mij.

• Stefke
  • Laatst online: 20-06 16:17
In de autostand moet ie eerst autofocussen, daar heeft elke cam last van en dat duurt effe.

In de manuale stand kun je de focus vastzetten op de gewenste focus en dan kun je vrijwel meteen een foto maken, want dan hoeft ie niet eerst te autofocussen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 24-09-2003 15:17 ]

Anoniem: 89421

Is er eigenlijk al een datum bekend wanneer de a80 uitkomt. Ik weet dat het in Oktober is... maar wanneer.....????

• Freehumor

Freehumor

koekwous

Ja, en weet ook iemand welke zaak hem dan op voorraad heeft? Want ik wil die camera kopen voor 10 oktober, vanwege een vakantie.

Stefijn: bedankt voor je antwoord.

• DJkim

DJkim

Kolibry stuurde mij een mededeling. Zending is opeens uitgesteld tot eind Oktober. Hmmmm hoe zou dit nou komen?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft er hier iemand ervaring met 256 mb photo steno pro CF geheugen. En welk geheugen werkt lekker in de AXX reeks ?

(zelf a80 ) besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor

Freehumor

koekwous

Ik heb toch maar de A70 gekocht omdat ik 7 oktober een digitale camera nodig heb. Maar met de A70 ben er zeer tevreden.

Afbeeldingslocatie: http://www.freehumor.nl/REST/hugoboss_ho_ka_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.freehumor.nl/REST/hugoboss_ver_ka_2.jpg

Toen ik de A70 had heb ik meteen ff foto's geschoten. Tips zijn altijd welkom.

De voordelen die de A80 heeft wat de A70 niet heeft zijn:
- draaiende lcd
- roterende photo's --> dat mis ik nu al als ik de foto's op scherm kijk.

Maar zoals gezegt, ben toch blij met de A70.

[ Voor 25% gewijzigd door Freehumor op 28-09-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Laatst online: 26-05 23:52

shameblaster

BB4E^Cons

Freehumor schreef op 28 September 2003 @ 14:42:
- draaiende lcd

Maar zoals gezegt, ben toch blij met de A70.
Wat bedoel je daarmee dat je ze niet kan roteren

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Kolibry betaalt aanbetaalde bedrag gewoon terug dus het is mijn vraag. Welke winkels kunnen het direct uit voorraad leveren?
----------------------------------------------------------------------------------------

Was dit incidenteel of wisten ze dat het al zo laat werd geleverd? Ik stuurde naar 4 winkels ( o.a Prijzenslag ) en ik kreeg te horen dat leverdatum over 3 a 5 weken is. Waarom werd er dan gesuggereerd dat het eind sept / begin okt geleverd kon worden?

Maar goed ik ben vanmorgen weer gebeld door die vriendelijke verkoper en hij heeft persoonlijk verteld dat bestelling opeens uitgesteld was door importeur. Dus ik laat mijn bestelling lekker gewoon staan alleen moet ik weer 1 maand wachten. Dit was precies ook met Canon A40. Hehehe nooit gedacht dat het met A80 zo zou verlopen... maar goed.

[ Voor 88% gewijzigd door DJkim op 29-09-2003 09:34 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freehumor schreef op 28 September 2003 @ 14:42:

De foto's zijn op A60 en A70 te roteren hoor... (op het scherm van het toestel dus...).
PS... Foto's van A70 in het andere topic ;) Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 6

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 28-09-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freehumor

Freehumor

koekwous

Anoniem: 26457 schreef op 28 september 2003 @ 18:30:
[...]

De foto's zijn op A60 en A70 te roteren hoor... (op het scherm van het toestel dus...).
PS... Foto's van A70 in het andere topic ;) Het Canon A60/A70 ervaringen topic - Deel 6
Ja dat klopt, maar bij de A80 gaat dat toch automatisch wat bij de Canon A70 niet het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Waar kan men die A80 kopen? Is het al aangeleverd bij ene winkel? Heeft iemand informatie hierover?

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

DJkim schreef op 30 September 2003 @ 12:48:
Waar kan men die A80 kopen? Is het al aangeleverd bij ene winkel? Heeft iemand informatie hierover?
Hij is voor zover bekend nog niet te koop hoewel ik wel iets op marktplaats tegenkwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twee Dee

Twee Dee

SmartDoDo schreef op 30 September 2003 @ 14:14:
[...]

Hij is voor zover bekend nog niet te koop hoewel ik wel iets op marktplaats tegenkwam :)
Lijkt me niet zo goed voor de camera, "van de vrachtwagen vallen" :X

Edit@Miles:
Wist ik ook wel, marktplaats.nl, maar ik bedoelde aan te geven dat het toch twijfelachtig is dat er via marktplaats (is toch particulier-particulier) al zo'n camera aangeboden wordt, terwijl er al een hoop winkels zijn die blijkbaar te horen krijgen van de importeur dat de camera later komt dan oorspronkelijk gedacht.

Edit2:
Ik zie het al, het is inderdaad gewoon een link naar een Webshop, gewoon reclame dus.
En volgens mij hebben ze ze ook nog niet op voorraad hoor:
"Leverbaar in oktober."

[ Voor 79% gewijzigd door Twee Dee op 30-09-2003 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Twee Dee schreef op 30 September 2003 @ 14:33:
[...]

Lijkt me niet zo goed voor de camera, "van de vrachtwagen vallen" :X
Ik bedoel www.marktplaats, niet de marktplaats ;)
Blijkbaar dus toch een winkel die hem al op voorraad heeft hoewel hij rond oktober pas werd verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

SmartDoDo schreef op 30 September 2003 @ 14:40:
[...]

Ik bedoel www.marktplaats, niet de marktplaats ;)
Blijkbaar dus toch een winkel die hem al op voorraad heeft hoewel hij rond oktober pas werd verwacht :)
Nee het was advertentie van Prijzenslag geweest. Dus er werd niet A80 aangeboden. Ik word beetje gek :) ik zie ook andere leuke cameras.. bijvoorbeeld Canon G3. 100 euro duurder.

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De G3 100 euro duurder??? Dus voor 485 euri??? 8)7 Als je hem voor die prijs kan krijgen! Dan meteen kopen! ( vertel het mij dan ook meteen! :Y) )

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 89421 op 30-09-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:18

Neo

Ja voor 100 euro meer heb ik ook wel interesse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dArtagnan

dArtagnan

Anoniem: 89421 schreef op 30 september 2003 @ 21:17:
De G3 100 euro duurder??? Dus voor 485 euri??? 8)7 Als je hem voor die prijs kan krijgen! Dan meteen kopen! ( vertel het mij dan ook meteen! :Y) )
pricewatch: Canon PowerShot G3 (4MP, 4x zoom, 35-140mm, f/2.0-3.0)
Helaas, € 576,- (nog heel goedkoop als je nagaat dat de introductieprijs rond de 1000 euro lag)

[ Voor 15% gewijzigd door dArtagnan op 30-09-2003 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Nee ik heb het op www.marktplaats.nl gezien :) iemand wilde 2 maanden oude G3 verkopen inclusief 128 CF mem enzo voor 500 euro. Misschien dat ik het maar ga kopen :) ik laat jullie meer hierover weten.

Trouwens zouden jullie voor G3 gaan of toch maar A80?

[ Voor 13% gewijzigd door DJkim op 01-10-2003 12:22 ]

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik genoeg centen zou hebben zou ik voor de G3 gaan. Maar dan wel een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJkim

DJkim

Nog iemand nieuws over A80? Het wordt wel beetje stil hier!!!

Lucky Goldstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Ja, stil is het hier wel een beetje... maar ik bijvoorbeeld ben nog steeds niet zeker of ik nou de A70 of de A80 ga kopen. Eerst wil ik een paar uitgebreide reviews lezen over de A80 voordat ik tot aankoop over ga....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yamAUchi
  • Niet online

yamAUchi

0x5f3759df

idem hier, en de reviews zijn er nog niet echt, dus we blijven afw8en =)

(en elke keer als dit topic omhoog komt, denk ik dat er een review ergens is ! =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398

Fietslamp398

punt uit!

Ja, daar heb ik ook last van :) maar voordat de reviews komen zijn we nog wel ff verder hoor denk ik, zeker een week of 2

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.