Ik heb hem gisteren besteld. Verwachtte leverdatum 1 november.
Hoi,
Ik weet niet of het hier al bekend was/is maar op Tom's Hardware Guide staat al een tijdje een review van de A80. Je kunt hem vinden op:
http://www6.tomshardware.com/consumer/20030904/index.html
Let wel op, Tom heeft een prototype gekregen die mischien iets af wijkt van het defenitieve model.
Ikzelf ga 15 October naar Thailand, en hoopte de A80 te kunnen kopen voor vertrek maar dat lijkt nu lastig te worden, jammergenoeg.
Ik weet niet of het hier al bekend was/is maar op Tom's Hardware Guide staat al een tijdje een review van de A80. Je kunt hem vinden op:
Let wel op, Tom heeft een prototype gekregen die mischien iets af wijkt van het defenitieve model.
Ikzelf ga 15 October naar Thailand, en hoopte de A80 te kunnen kopen voor vertrek maar dat lijkt nu lastig te worden, jammergenoeg.
Hmmm ik heb net gelezen en ik moet zeggen er staat eigenlijk niet echt veel op dus in principe effe nog andere reviews wachten.Torgo schreef op 05 October 2003 @ 15:38:
Hoi,
Lucky Goldstar
Torgo schreef op 05 October 2003 @ 15:38:
Hoi,
Stond dus al eerder in dit draadjeFietslamp schreef op 16 September 2003 @ 20:31:
Deze is vrij positief... http://www.tomshardware.com/consumer/20030904/
Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.
http://www.foto-video-shop.nl/
Hier hebben ze hem voor 311 euro. Is wel heel erg goedkoop? Aanzienlijk goedkoper dan alle andere webshops..
Heb ze even een mailtje gestuurd met de vraag of dit klopt en wanneer ze hem zouden kunnen leveren. Ben benieuwd..
Hier hebben ze hem voor 311 euro. Is wel heel erg goedkoop? Aanzienlijk goedkoper dan alle andere webshops..
Heb ze even een mailtje gestuurd met de vraag of dit klopt en wanneer ze hem zouden kunnen leveren. Ben benieuwd..
........................................................................................................................................................
!! ALLE PRIJZEN ZIJN INCLUSIEF BTW !!
Staat toch echt in het bovenste frame hoor, hoe kom je erbij dat het ex is.
Edit: Hmm het lijkt wel of ze ineens hun hele DB offline hebben gegooid, ik kan helemaal geen prijzen meer vinden. Er stond echt een powershot a80 voor 311 euro inclusief btw.
Edit2: Ok DataBase is weer up van ze en hij staat er nu in voor 399.50 euro. Lekker dan.
Edit: Hmm het lijkt wel of ze ineens hun hele DB offline hebben gegooid, ik kan helemaal geen prijzen meer vinden. Er stond echt een powershot a80 voor 311 euro inclusief btw.
Edit2: Ok DataBase is weer up van ze en hij staat er nu in voor 399.50 euro. Lekker dan.
[ Voor 58% gewijzigd door ikbenwouter op 07-10-2003 13:23 ]
........................................................................................................................................................
Zeker teveel bestellingen gehadwoutor schreef op 07 October 2003 @ 12:57:
!! ALLE PRIJZEN ZIJN INCLUSIEF BTW !!
Lucky Goldstar
Wat ik me nou afvraag: zijn de verschillen tussen de A70 en de A80 nou wel 50€ waard?
Kijk:
Das toch niet echt super veel?
Kijk:
A70 versus A80: | |
A70: | A80: |
2048 x 1536 (3MP) | 2272x1704 (4MP) |
Movie max. 640 x 480, 15 fps, tot 30 sec. | Movie max. 320 x 240, 15 fps, tot 3 min. |
5 punts AF | 9 punts AF |
vast LCD scherm | draaibaar, uitklapbaar LCD scherm |
LCD scherm: 78000 pixels | LCD scherm: 67000 pixels |
1/2.7” CCD | 1/1.8” CCD |
35-105 zoom | 38-114 zoom |
3.2x digitale zoom | 3.6x digitale zoom |
2.2fps up to 12 frames | 2.4fps up to 5 frames |
Lens F2.4-F4.8 | Lens F2.4-F4.9 |
- | Orientatiesensor |
- | 2 custom modes |
- | histogramweergave |
Signatures zijn voor mietjes!
Dat heb je goed gezien... het enige grote verschil is dat de A80 een draaibaar LCD scherm heeft, de A70 niet. Verder zijn het idd maar een paar kleine veranderingen.
Ik zou persoonlijk voor de A70 gaan omdat die wel in prijs zal gaan zakken wanneer de A80 officieel leverbaar is.
Ik zou persoonlijk voor de A70 gaan omdat die wel in prijs zal gaan zakken wanneer de A80 officieel leverbaar is.
Mwoa, het zakken in prijs zal erg weinig zijn omdat de marges al vrij klein zijn. Ik zou (heb nu geen zin overigens) voor het nieuwste gaan, de A80
Altijd handig die ene megapixel meer (voor croppen en postprocessen) en het draaibare display.
Altijd handig die ene megapixel meer (voor croppen en postprocessen) en het draaibare display.
Nou... gezien de wideangle van 38mm bij de A80 en 35mm bij de A70 zou ik toch nog maar eens goed nadenken of ik die A80 wel zou kopen. Dat wordt toch een paar stevige passen achteruit zetten om een gebouw ofzo compleet op een foto te krijgen.
Dan moet ik er maar een wide converter bij kopencatchingfire schreef op 08 October 2003 @ 15:43:
Nou... gezien de wideangle van 38mm bij de A80 en 35mm bij de A70 zou ik toch nog maar eens goed nadenken of ik die A80 wel zou kopen. Dat wordt toch een paar stevige passen achteruit zetten om een gebouw ofzo compleet op een foto te krijgen.
Anoniem: 89521
Dat lijkt niet veel maar is het wel , met name de grotere CCD en resolutie is IMO een flinke stap vooruitFietslamp schreef op 07 October 2003 @ 18:59:
Wat ik me nou afvraag: zijn de verschillen tussen de A70 en de A80 nou wel 50€ waard?
Kijk:
A70 versus A80: A70: A80: 2048 x 1536 (3MP) 2272x1704 (4MP) Movie max. 640 x 480, 15 fps, tot 30 sec. Movie max. 320 x 240, 15 fps, tot 3 min. 5 punts AF 9 punts AF vast LCD scherm draaibaar, uitklapbaar LCD scherm LCD scherm: 78000 pixels LCD scherm: 67000 pixels 1/2.7” CCD 1/1.8” CCD 35-105 zoom 38-114 zoom 3.2x digitale zoom 3.6x digitale zoom 2.2fps up to 12 frames 2.4fps up to 5 frames Lens F2.4-F4.8 Lens F2.4-F4.9 - Orientatiesensor - 2 custom modes - histogramweergave
Net gelezen op DPreview: "Just wanted to tell you that Canon PowerShot A80 review is on October 14 at Dcresource."
Nog even geduld dus en dan met zijn allen naar http://www.dcresource.com/
Nog even geduld dus en dan met zijn allen naar http://www.dcresource.com/
[ Voor 42% gewijzigd door Koekoeksclocker op 08-10-2003 20:53 ]
ah dat is interessant =)
thnx 4 de info, dan zal de dpreview review misschien ook wel snel komen =)
thnx 4 de info, dan zal de dpreview review misschien ook wel snel komen =)
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Anoniem: 5082
Hmz ik zit net naar die foto's te staren en op
http://www.dcresource.com...80-review/IMG_0026-pp.JPG
lijkt het toch dat er onscherpte in de bladeren enzo zit. Er is ook wat verstoring waarneembaar bij de bladeren die in de lucht hangen. *purple fringe*
Michien omdat de foto overbelicht lijkt...
kan iemand met meer kennis van camera's hier iets over zeggen ?
Bij nadere bestudering lijkt het me dat de helderheids instelling niet goed gekozen is. De foto overbelicht waardoor detail is weg gevallen.
http://www.dcresource.com...80-review/IMG_0026-pp.JPG
lijkt het toch dat er onscherpte in de bladeren enzo zit. Er is ook wat verstoring waarneembaar bij de bladeren die in de lucht hangen. *purple fringe*
Michien omdat de foto overbelicht lijkt...
kan iemand met meer kennis van camera's hier iets over zeggen ?
Bij nadere bestudering lijkt het me dat de helderheids instelling niet goed gekozen is. De foto overbelicht waardoor detail is weg gevallen.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 5082 op 09-10-2003 01:22 ]
Je vergeet de betere firmware deze cam heeft ook de nieuwe DIGIC Imaging Processor & SAPSWat ik me nou afvraag: zijn de verschillen tussen de A70 en de A80 nou wel 50€ waard?
concreet gezegd maakt deze camera betere keuzes als zijn voorganger.
Tevens geeft die nieuwe CCD minder ruis*
Nadelen zijn mischien de nieuwe lens en de LCD heeft minder pixels
Tevens kan dit kreng geen filmpjes maken langer dan 3 minuten en niet bij 640X480
* moet nog getest!
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 5082 op 10-10-2003 17:27 . Reden: onzin ]
Ik heb gisteren naar Kolibry gebeld en die verkoper Marco vertelde mij dat maandag van laatste week in Oktober moet ie echt zijn. Alleen ik ga op 22ste naar Korea en als ik andere digitale camera in Korea zou kopen, scheelt 100 euro minimum met huidig prijs. Dus zal ik voor garantie gaan of zal ik voor geld gaan?
Bijvoorbeeld kost A70 daar nu rond 230 euro plus 1800 batterij en oplader en 128 mb cf kaart krijg je erbij.
Bijvoorbeeld kost A70 daar nu rond 230 euro plus 1800 batterij en oplader en 128 mb cf kaart krijg je erbij.
[ Voor 15% gewijzigd door DJkim op 09-10-2003 10:27 ]
Lucky Goldstar
Met een beetje geluk kan je bij canon europe garantie claimen. In iedergeval kan je hem hier laten repareren. Garantie houd zich niet aan landsgrenzen nl. dus als je er in korea 1 jaar garantie op krijgt van canon geld deze in nederland ook!
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 5082 op 09-10-2003 12:47 ]
Ik lees bij powershot.com toch andere pixels voor de viewfinder. nlAnoniem: 89521 schreef op 08 October 2003 @ 18:23:
[...]
Dat lijkt niet veel maar is het wel , met name de grotere CCD en resolutie is IMO een flinke stap vooruit
113,578 bij a70 lees ik wel de opgegeven 78,000
Dus het lijkt er op dat de a80 35.578 pixels meer heeft dan de a70
Quote:
Tevens geeft die nieuwe CCD minder ruis* en heeft een hogere lichtopbrengst aangezien de CCD groter is. ( hij pakt hierdoor meer licht)
En dus kan je verwachten dat hij kleur echtere plaatjes levert dan de a70 en mindersnel op flitser hoeft over gaan. Quote
Alleen de ruis zou kunnen kloppen, de rest is zelfverzonnen flauwekul.......
Tevens geeft die nieuwe CCD minder ruis* en heeft een hogere lichtopbrengst aangezien de CCD groter is. ( hij pakt hierdoor meer licht)
En dus kan je verwachten dat hij kleur echtere plaatjes levert dan de a70 en mindersnel op flitser hoeft over gaan. Quote
Alleen de ruis zou kunnen kloppen, de rest is zelfverzonnen flauwekul.......
Het belangrijkste is de beeldkwaliteit en die valt mij tegen, tenminste als de volgende representatief zijn..........Fietslamp schreef op 07 October 2003 @ 18:59:
Kijk:
A70 versus A80: A70: A80: 2048 x 1536 (3MP) 2272x1704 (4MP) Movie max. 640 x 480, 15 fps, tot 30 sec. Movie max. 320 x 240, 15 fps, tot 3 min. 5 punts AF 9 punts AF vast LCD scherm draaibaar, uitklapbaar LCD scherm LCD scherm: 78000 pixels LCD scherm: 67000 pixels 1/2.7” CCD 1/1.8” CCD 35-105 zoom 38-114 zoom 3.2x digitale zoom 3.6x digitale zoom 2.2fps up to 12 frames 2.4fps up to 5 frames Lens F2.4-F4.8 Lens F2.4-F4.9 - Orientatiesensor - 2 custom modes - histogramweergave
http://www.dcresource.com..._a80-review/gallery.shtml
The photographs below were taken at default settings, with the ISO fixed at 50.
Ehm.. doh.. Bijna alle foto's zijn overbelicht. Ik zie duidelijk detail vermindering door overbelichting. Ik denk als deze persoon zich wat meer verdiept had in de camera en de belichtings instellingen juist zou hebben gekozen de foto's er beter uit zouden komen.
Het is dus wachten totdat er GOEDE foto's genomen worden onder lab condities. En geen vacantie foto's van dubieus alooi.
Overgens ben ik wel benieuwd wat je precies fout vind aan die plaatjes.
Ehm.. doh.. Bijna alle foto's zijn overbelicht. Ik zie duidelijk detail vermindering door overbelichting. Ik denk als deze persoon zich wat meer verdiept had in de camera en de belichtings instellingen juist zou hebben gekozen de foto's er beter uit zouden komen.
Het is dus wachten totdat er GOEDE foto's genomen worden onder lab condities. En geen vacantie foto's van dubieus alooi.
Overgens ben ik wel benieuwd wat je precies fout vind aan die plaatjes.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 5082 op 10-10-2003 02:32 ]
Tsja.. daar valt over te twisten of dat nu wel zo'n goed plan is. Dat is hetzelfde als dat jij in Schumachers F1-auto gaat rijden en daarna hij en dan kijken of je dezelfde rondetijden kunt neerzetten.Anoniem: 5082 schreef op 10 October 2003 @ 02:23:
The photographs below were taken at default settings, with the ISO fixed at 50.
Aangezien het gros van de kopers van een Canon A-serie de camera 90% in de auto-stand heeft staan is het wel wenselijk dat deze stand het fatsoenlijjk doet. Als de camera blijkbaar zelfs in ISO50 en AUTO-stand overbelichte foto's produceert vind ik dat niet echt goed.
Neen. Dat is nergens op gebaseerd. Kleurechtheid heeft totaal niets met de groote van het LCD te maken, en of de ene camera eerder moet flitsen dan de ander ook niet. Dat ligt grotendeels aan de lichtgevoeligheid van de lens (het Fx.x getal wat de lens in wide-angle en nog bij full tele kan halen, des te lager dit getal, des te lichtgevoeliger is de lens).Anoniem: 5082 schreef op 09 October 2003 @ 01:26:
En dus kan je verwachten dat hij kleur echtere plaatjes levert dan de a70 en mindersnel op flitser hoeft over gaan.
Ook prijzenslag.com laat de bestellers van een A80 nu weten dat het eind oktober wordt. Damn, hier die cam
Ehm sorry voor alle onjuistheden. Ik heb het uit mn posting gehaald.
grotere sensor. mischien minder ruis. rest bullsjit stop.
Ik heb geen idee in hoevere je de belichting in AUTO mode moet beoordelen. De voorgaande canons maakte hier volgens de reviews redelijk goede keuzes in.
Ik kan op basis van deze paar plaatjes geen enkele conclusie treken behalve dat ze overbelicht zijn. Ik heb geen idee of mischien elke andere camera in deze situatie ook overbelichte plaatjes zou leveren.
grotere sensor. mischien minder ruis. rest bullsjit stop.
Ik heb geen idee in hoevere je de belichting in AUTO mode moet beoordelen. De voorgaande canons maakte hier volgens de reviews redelijk goede keuzes in.
Ik kan op basis van deze paar plaatjes geen enkele conclusie treken behalve dat ze overbelicht zijn. Ik heb geen idee of mischien elke andere camera in deze situatie ook overbelichte plaatjes zou leveren.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 5082 op 10-10-2003 17:35 ]
Ook op DPreview komen de eerste ervaringen binnen. Commentaar van iemand die er in een winkel mee speelde:
The body is a little bit thinker heavier than A70, and feel a lot more solid than A70, even better than G3/5! More metal on the body. The bayonet ring is silver color, though I think it is plastic, not stainless steel. But it looks very cool from the front. Handgrip and zoom dial is a lot more suitable for one hand shooting. The mode dial is a big upgrade from A70, no more looseness feel. The ports cover is a lot easier to open and hold and A70. However, I would like to have the USB port and cover on the back. Right now, the DC port is on the back (a personal preference, as it is how you connect the USB cable to the camera while holding the camera), while the video and USB ports are on the left. The record and play switch is kind of too firm to switch. It may be easier after a month or so of switching back and forth. But I still don't like this kind of hard switch. I prefer S50 soft switch, with shooting priority by pressing shutter button to go back to record mode. Well, this is too much to ask for A series. Here is the swivel LCD. Very nice design, as good as G3, but smaller. However, the LCD screen's resolution disappont me big time. It is very pixelated if you look closely. Refresh rate is not very high either. Well, at least it is not the worst LCD screen that I have ever seen. But for a 2003-04 model, I really think this LCD is kind of a step backward.
Low light focusing is so so, and the flash power is still not very powerful, pretty much like A70. I tested the Minolta Z1 in the same shop, and it is a lot better than A80. Focus speed and shutter lag is still a problem. Definitely not as fast as Z1. Anyway, since I didn't have a computer to hook up to see the picture, I really don't want to give too many comment on the image quality.
Just for the new body design and one more megapixel, it is definitely worth the $100 extra from A70.
The body is a little bit thinker heavier than A70, and feel a lot more solid than A70, even better than G3/5! More metal on the body. The bayonet ring is silver color, though I think it is plastic, not stainless steel. But it looks very cool from the front. Handgrip and zoom dial is a lot more suitable for one hand shooting. The mode dial is a big upgrade from A70, no more looseness feel. The ports cover is a lot easier to open and hold and A70. However, I would like to have the USB port and cover on the back. Right now, the DC port is on the back (a personal preference, as it is how you connect the USB cable to the camera while holding the camera), while the video and USB ports are on the left. The record and play switch is kind of too firm to switch. It may be easier after a month or so of switching back and forth. But I still don't like this kind of hard switch. I prefer S50 soft switch, with shooting priority by pressing shutter button to go back to record mode. Well, this is too much to ask for A series. Here is the swivel LCD. Very nice design, as good as G3, but smaller. However, the LCD screen's resolution disappont me big time. It is very pixelated if you look closely. Refresh rate is not very high either. Well, at least it is not the worst LCD screen that I have ever seen. But for a 2003-04 model, I really think this LCD is kind of a step backward.
Low light focusing is so so, and the flash power is still not very powerful, pretty much like A70. I tested the Minolta Z1 in the same shop, and it is a lot better than A80. Focus speed and shutter lag is still a problem. Definitely not as fast as Z1. Anyway, since I didn't have a computer to hook up to see the picture, I really don't want to give too many comment on the image quality.
Just for the new body design and one more megapixel, it is definitely worth the $100 extra from A70.
http://www.e-fotografija.com/artman/publish/article_79.shtml
Daar is nogmeer sjit te vinden een review ?! in 't weet ik veel waT
Daar is nogmeer sjit te vinden een review ?! in 't weet ik veel waT
Anoniem: 83301
Ben ook wel ff benieuwd naar kwaliteit lens ivb met fringing, chromatic abberation etc. wachten op een review op dpreview dus
en ook nog eens wachten totdatie te koop is...
in die engelse post hierboven gaat het over een lage snelheid en shutter lag. Ik heb weinig ervaring met de A serie, wel wat met de G3. Hoe verhouden de snelheden zich van een a70 en een g3 zich? Is de g3 zoveel sneller? Het valt mij mee hoe goed de g3 namelijk nog fotos kan maken van bewegende objecten, als de a70 daarbij in de buurt komt ga ik voor een a serie camera. Ik ga er vanuit dat de a80 niet langzamer gaat zijn, eerder sneller dan een a70 (vanwege de nieuwe digic processor?).
vind de review wel gaan, niet echt een superreview =(
hij is wel positief over de cam, dat is wel fijn, maar niet echt veel tests ofzo waarbij je echt ziet wat ie kan enzo
nou ja, ik ga hem denk wel kopen
ow en je A80 topic opening suckt =P
hij is wel positief over de cam, dat is wel fijn, maar niet echt veel tests ofzo waarbij je echt ziet wat ie kan enzo
nou ja, ik ga hem denk wel kopen
ow en je A80 topic opening suckt =P
[ Voor 9% gewijzigd door yamAUchi op 13-10-2003 12:12 ]
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
Volgens sommige mensen heeft deze cam minder pixels op de lcd. op dpreview was hier ook duscussie over.
> Hi,
>
> I posted Canon's reply everywhere and wouldnt mind posting it again
> here.
>
>
> I asked Canon about LCD so that there is no confusion anymore here
> is what they said:
>
> "Thank you for writing to us. We apologize for the confusion. The
> 113,578 website is correct for the A80 camera. The camera is expected
> to be available late October."
>
> It is better LCD afterall.
> Hi,
>
> I posted Canon's reply everywhere and wouldnt mind posting it again
> here.
>
>
> I asked Canon about LCD so that there is no confusion anymore here
> is what they said:
>
> "Thank you for writing to us. We apologize for the confusion. The
> 113,578 website is correct for the A80 camera. The camera is expected
> to be available late October."
>
> It is better LCD afterall.
Ik heb even getwijfeld tussen de A70 en de A80, maar ik ga toch voor de A80 gaan, ik heb hem gisteren besteld via inkoopactie.be
Anoniem: 89459
De tijd zal het leren? Ik hoop voor jou dat die doet wat jij verwacht?codemann schreef op 14 October 2003 @ 11:42:
Ik heb even getwijfeld tussen de A70 en de A80, maar ik ga toch voor de A80 gaan, ik heb hem gisteren besteld via inkoopactie.be
Iemand al wat meer reviews gevonden?
nee, er zijn wel een paar user reviews en foto's online te vinden
http://www.hello-newman.com/A80_Pictures/ bijvoorbeeld.
http://www.hello-newman.com/A80_Pictures/ bijvoorbeeld.
Anoniem: 61896
Begint nu aardig tegen het einde van de maand te lopen.
Nogsteeds geen webshop die melding heeft gemaakt dat ze binnen zijn?
Ik zit wel te wachten op me cam.......*kom nouhou!* (ik haat het om digicam-loos te zijn)
Nogsteeds geen webshop die melding heeft gemaakt dat ze binnen zijn?
Ik zit wel te wachten op me cam.......*kom nouhou!* (ik haat het om digicam-loos te zijn)
Ow ik krijg net een mailtje van CamCorner:
Maar goed dat ze ook nog naar een akkoord vragen voor de gestegen prijs.Geachte heer/mevrouw,
Vandaag hebben wij een levering van de Canon Powershot A80 ontvangen, wij proberen natuurlijk alle bestellingen zosnel mogelijk uit voorraad te versturen, maar wanneer de camera weer uit voorraad is moet u helaas wachten op een nieuwe levering, wij leveren eerst aan de mensen die het eerste waren met bestellen van de Canon Powershot A80, wij hopen natuurlijk iedereen te leveren.
Ook is de prijs gestegen, helaas is ie gestegen van €384 naar €405.
Mmm, ik ben van de week even in Duitsland wezen kijken, meestal lopen zijn voor qua levering. Maar ook in dit geval wordt je geduld op de proef gesteld. Aan het einde van de week bel ik er weer heen. De prijs was er gemiddeld 349,- dus voor mij wel de moeite waard om er alsnog heen te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door NokiaFan op 21-10-2003 22:14 ]
Nokiafan: kun je een paar winkels noemen waar je heen gebeld hebt? op 2 verschillende duitse pricewatchen zijn de prijzen nog niet zo laag?
Ze lijken ondertussen een paar eurotientje gestegen te zijn, net zoals hier in NL (?)
Hier wat resultaten van die pricewatchen:
http://www.idealo.de/prei...ffersOfProduct/86856.html
http://www.preissuchmasch...d/main.asp?produkt=318723
Hier wat resultaten van die pricewatchen:
http://www.idealo.de/prei...ffersOfProduct/86856.html
http://www.preissuchmasch...d/main.asp?produkt=318723
Er is weer een nieuwe review: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/a80.html
Erg positief over de camera
Erg positief over de camera
http://www.marktplaats.nl...ek.php3%3Fq%3Dcanon%2Ba80
Crown, gevestigd in Amersfoort biedt dit aan...ze zeggen de A80 op voorraad te hebben.
Wat vinden jullie ervan?
Ik bedoel, zouden jullie dit vertrouwen??
Aangezien het bedrijf verder nergens geregistreerd lijkt te staan...
Crown, gevestigd in Amersfoort biedt dit aan...ze zeggen de A80 op voorraad te hebben.
Wat vinden jullie ervan?
[ Voor 22% gewijzigd door NokiaFan op 23-10-2003 17:05 ]
Crown schijnt de importeur/grote organisatie achter camcorner te zijn. Dat had ik toch ergens gelezen.
Ja, dat heb ik ook vernomen van een meneer van Crown.Allardie schreef op 23 October 2003 @ 18:02:
Crown schijnt de importeur/grote organisatie achter camcorner te zijn. Dat had ik toch ergens gelezen.
Heb besloten om de proef op de som te nemen en heb de Powershot, onder rembours, besteld.
Kosten: 416,50 incl. verzending.
En nu maar hopen, dat ze hem ECHT op voorraad hebben...
Ik heb daar een paar maanden geleden een teleconverter gekocht, was nergens in Nederland in voorraad, na 4 dagen had ik em in huis, scherpe prijs ook (vooruit betaald)NokiaFan schreef op 23 October 2003 @ 16:24:
http://www.marktplaats.nl...ek.php3%3Fq%3Dcanon%2Ba80
Wat vinden jullie ervan?
Crown staat wel degelijk geregistreerd. Gewoon bij de Kamer van KoophandelNokiaFan schreef op 23 October 2003 @ 16:24:
Thanks guys!
Ik heb zojuist een faktuur in PDF formaat ontvangen en me is verteld dat de camera morgen wordt verstuurd. Dus wanneer de TPG-post ook op zaterdag levert, kan ik dit weekend al aan de slag...dan ben ik toch 1 van de eerste in Nederland, toch?
Edit:
mmm, zonet ergens gelezen dat TPG dus niet - onder rembours - levert op zaterdag
Ik heb zojuist een faktuur in PDF formaat ontvangen en me is verteld dat de camera morgen wordt verstuurd. Dus wanneer de TPG-post ook op zaterdag levert, kan ik dit weekend al aan de slag...dan ben ik toch 1 van de eerste in Nederland, toch?
Edit:
mmm, zonet ergens gelezen dat TPG dus niet - onder rembours - levert op zaterdag

[ Voor 17% gewijzigd door NokiaFan op 23-10-2003 20:49 ]
Anoniem: 67410
idd.NokiaFan schreef op 23 oktober 2003 @ 20:38:
Thanks guys!
Edit:
Ik zit er ook sterk over te denken de A80 te kopen. Als je de voordelen bekijkt tov de A70 is het wel duidelijk.
op www.inkoopacties.net zit er nu ook schot in de canon inkoopactie, dus daar kun je ook nog eens rondkijken.
kutje, hij ligt nu klaar op postkantoor 
was vandaag @ work dus kon hem niet in ontvangst nemen.
Wordt dus maandag middag pas.
achja.......
was vandaag @ work dus kon hem niet in ontvangst nemen.
Wordt dus maandag middag pas.
achja.......
thnx dat je t zegt, scheelt toch weer 60 euro totaalAllardie schreef op 24 October 2003 @ 13:11:
op www.inkoopacties.net zit er nu ook schot in de canon inkoopactie, dus daar kun je ook nog eens rondkijken.
Jammer dat de moderator een nieuw topic niet waardig vond:
Het Canon Powershot A80 ervaringen topic ;-)
Ik vind de topic nu zeker achterhaald, aangezien ik reeds trotse bezitter ben van dit toestel!!
Ik vind de topic nu zeker achterhaald, aangezien ik reeds trotse bezitter ben van dit toestel!!
idd, het aantal bezitters van A80's begint mondjesmaats te stijgen, dus ik vind ook dat er wel een ervaringen topic mag komen!!!NokiaFan schreef op 27 October 2003 @ 12:30:
Anoniem: 67410 schreef op 27 October 2003 @ 13:05:
[...]
idd, het aantal bezitters van A80's begint mondjesmaats te stijgen, dus ik vind ook dat er wel een ervaringen topic mag komen!!!
offtopic:
Weleens van een titlechange gehoord?
Kun je met een TR aanvragen.
Weleens van een titlechange gehoord?
Nee, zegt me nixWeleens van een titlechange gehoord?Kun je met een TR aanvragen.
Oh, maar een nieuw ervaringen topic zou prima zijn, als deze er niet al wasNokiaFan schreef op 27 October 2003 @ 12:30:
Titelfix Canon A80 komt eraan <> Canon A80 ervaringen topic
[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 27-10-2003 15:18 ]
owkee iedereen happyReemF schreef op 27 oktober 2003 @ 15:17:
[...]
Oh, maar een nieuw ervaringen topic zou prima zijn, als deze er niet al wasEn jouw topicstart was voor een groot/ervaringen topic idd aan de magere kant. Om nou geen twee topics naast elkaar te laten lopen, zal ik deze even hernoemen, dan is dat ook voor elkaar
Ook ik heb hem sinds vanmiddag binnen.
Hier een probeersel:
http://www.xs4all.nl/~roylo/IMG_0056.JPG
1mb groot ong.
Hier een probeersel:
1mb groot ong.
mmm, lees de handleiding nog maar goed door, want op deze foto is wel heel veel ruis te zien... goede ISO waardes gebruikt?
Heeft er trouwens iemand al een bestelling binnen van Kolibry Colors? Ik ben van plan om 'm daar binnen een paar dagen te bestellen, snap de site alleen niet
Heeft er trouwens iemand al een bestelling binnen van Kolibry Colors? Ik ben van plan om 'm daar binnen een paar dagen te bestellen, snap de site alleen niet

Anoniem: 26457
Helaas veel ruis... en verder IMHO ook niet zo bijzonder. (... probeer eens een mooier probeersel...Anoniem: 61896 schreef op 27 October 2003 @ 17:07:
Ook ik heb hem sinds vanmiddag binnen.
Hier een probeersel:
1mb groot ong.
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 27-10-2003 17:12 ]
OKe het is een #%$#^%$# fotoAnoniem: 61896 schreef op 27 October 2003 @ 18:12:
mensen lief, de eerste foto die ik maak met dat ding.
Kraak me maar af!
Neej hoor voor de eerste foto is het aardig maar hoe heb je dees gemaakt?
Handmatig ingesteld of op auto
Cons:::BB4E
Perfect!ReemF schreef op 27 October 2003 @ 15:17:
[...]
Oh, maar een nieuw ervaringen topic zou prima zijn, als deze er niet al wasEn jouw topicstart was voor een groot/ervaringen topic idd aan de magere kant. Om nou geen twee topics naast elkaar te laten lopen, zal ik deze even hernoemen, dan is dat ook voor elkaar
Ik zal binnenkort nog wat foto's plaatsen, heb ondertussen al 256 Mb erbij. Nog geen 60 euri bij de plaatselijke Megapool. Kan nu 123 foto's in hoogste resolutie kwijt.
Zojuist de nieuwe GP Powerbank U-Smart (30MIN laden) met 8x 2100 batterijen besteld via Rilex.
[ Voor 14% gewijzigd door NokiaFan op 27-10-2003 21:12 ]
handmatig ja.shameblaster schreef op 27 oktober 2003 @ 18:14:
[...]
OKe het is een #%$#^%$# foto![]()
Neej hoor voor de eerste foto is het aardig maar hoe heb je dees gemaakt?
Handmatig ingesteld of op auto
Me allereerste foto...de echte tweakers mentaliteit komt hier toch wel duidelijk naar boven.
Maargoed, zonder hun bestond dat ook niet hè!
Hier dan wat 1e foto's
Ze zijn te vergroten...

50 ISO, macrostand

50 ISO, macrostand
Ze zijn te vergroten...

50 ISO, macrostand

50 ISO, macrostand
[ Voor 61% gewijzigd door NokiaFan op 29-10-2003 14:51 ]
Anoniem: 26457
Misschien niet zo prettig om te horen over je eerste foto (van harte met de aanschaf trouwens...), maar bij de andere ervaringen topics (A60/A70) wordt er ook opbouwende kritiek/advies gegeven. Doe er je voordeel mee, en leer van de comentaren, want dat is ook deels de bedoeling van het delen van je ervaringen en foto'sAnoniem: 61896 schreef op 27 October 2003 @ 18:45:
Me allereerste foto...de echte tweakers mentaliteit komt hier toch wel duidelijk naar boven.
Maargoed, zonder hun bestond dat ook niet hè!
En het is onzin om deze foto nu eenmaal de hemel in te prijzen, ... wacht dan even met posten tot je een beter plaatje hebt waarvan wat meer te genieten valt en de reacties positiever kunnen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 27-10-2003 20:26 ]
ik maak best veel foto's, als we op vakantie zijn of een uitstapje.. heb nu een kodak dx3215 maar dat ding is niet helemaal joofel en hij maakt geen mooie foto's (ze zijn niet mooi) het is dan ook een 1.3 megapixel camera. Ik zit nu te kijken naar een canon a80/a70 maar ik weet nog niet welke ik zou nemen. Is de kwaliteit van de a70 beter dan de a80?
Nee natuurlijk niet, A80 is 4mp a70 3, a70 5 pnts autofocus A80 9pnts, A80 heeft kantelbaar lcd.nickvd schreef op 28 oktober 2003 @ 16:08:
ik maak best veel foto's, als we op vakantie zijn of een uitstapje.. heb nu een kodak dx3215 maar dat ding is niet helemaal joofel en hij maakt geen mooie foto's (ze zijn niet mooi) het is dan ook een 1.3 megapixel camera. Ik zit nu te kijken naar een canon a80/a70 maar ik weet nog niet welke ik zou nemen. Is de kwaliteit van de a70 beter dan de a80?
A80 is gewoon beter
Het is maar wat je beter vind, doordat een camera meer MP heeft wil nog niet zeggen dat ie beter is, je kan beter naar de kwaliteit van de lens kijken.
En of die beter is dan de A70 valt nog te betwijfelen
hoezo dat?dimitio schreef op 28 October 2003 @ 18:37:
[...]
Het is maar wat je beter vind, doordat een camera meer MP heeft wil nog niet zeggen dat ie beter is, je kan beter naar de kwaliteit van de lens kijken.
En of die beter is dan de A70 valt nog te betwijfelen
en nog 1 pnt waarom de A80 "beter" is, is dat ie de zelfde ccd heeft als de S45
Anoniem: 89459
Eerst zien en zich bewijzen die A80 en dan praten we verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Anoniem: 67410 schreef op 28 October 2003 @ 22:20:
[...]
hoezo dat?
en nog 1 pnt waarom de A80 "beter" is, is dat ie de zelfde ccd heeft als de S45
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 89459 op 28-10-2003 23:10 ]
ok over 2 weken zal ik ehm ongeveer wel in huis hebbenAnoniem: 89459 schreef op 28 October 2003 @ 23:09:
[...]
Eerst zien en zich bewijzen die A80 en dan praten we verder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Overbelicht?NokiaFan schreef op 29 October 2003 @ 14:51:
Wanneer je nagaat dat de A80 de opvolger is van de A70, dan mag je er toch vanuit gaan dat de foto's nooit slechter zullen zijn?
Hierbij nog een keer mijn roos, klein beetje overbelicht, maar toch.
[afbeelding]
50 ISO, macrostand, custom modus
Zo, het roosje gaat nu weer op water. Wat vinden jullie ervan?
kvind meer dat er teweinig licht bij komt?
je kan beter macro in p mode schieten en dan auto focus, dat doe ik tenminste en dan worden ze ook scherp deese foto is niet zo heel scherp je zat er denk ik te dicht op. Zelf heb ik soms dat ie op het schermpje van mijn cam heel scherp is mar op de comp niet
Cons:::BB4E
hij is tikje overbelicht naar mijn mening, maar ziet er best goed uit.shameblaster schreef op 29 October 2003 @ 15:07:
[...]
Overbelicht?
je kan beter macro in p mode schieten en dan auto focus, dat doe ik tenminste en dan worden ze ook scherp deese foto is niet zo heel scherp je zat er denk ik te dicht op. Zelf heb ik soms dat ie op het schermpje van mijn cam heel scherp is mar op de comp niet
@nokia fan laat nog es wat meer fotos zien
Ik moet nog even wachten op mijn nieuwe lading batterijen en dan zal ik es kijken wat de beste modus is. Zelf vind ik hier de scherpte nog wel meevallen. Een roos heeft namelijk niet echt scherpe randen, de nerven in de tafel wel. Het klopt dat je schermpje een beter beeld laat zien, dan op je pc scherm. Heel goed inzoomen (in het lcd scherm) bij een belangrijke foto, wil nog wel es werken. Dat gaat lekker snel met deze cam.Overbelicht?
Ik wacht nog even..Prijzenslag.com:
We vragen het vaak na bij de leverancier met niet al te veel resultaat. De
verwachting is nog steeds dat ze rond deze tijd komen. Waarschijnlijk
volgende week of de week erna. Het vervelende is dat Canon geen vaste datum
wil geven. We houden u op de hoogte.

http://www.foto-video-shop.nl/ heeft ze wel
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 67410 op 29-10-2003 18:45 ]
zoals al aangegeven werd, bepaalt niet zozeer de resolutie de kwaliteit van de foto.Anoniem: 67410 schreef op 28 oktober 2003 @ 16:10:
[...]
Nee natuurlijk niet, A80 is 4mp a70 3, a70 5 pnts autofocus A80 9pnts, A80 heeft kantelbaar lcd.
A80 is gewoon beter
Dan nog even over die AiAF (autofocus systeem): ik vind het bagger. Het stelt NOOIT op DATgene scherp wat IK wil. Daarom heb ik die functie ook altijd uitstaan op mijn A70
Kantelbaar LCD... is dat beter? hooguit handiger
Volgens het histogram in Photoshop is tie vrijwel perfect belicht........NokiaFan schreef op 29 October 2003 @ 14:51:
Wanneer je nagaat dat de A80 de opvolger is van de A70, dan mag je er toch vanuit gaan dat de foto's nooit slechter zullen zijn?
Hierbij nog een keer mijn roos, klein beetje overbelicht, maar toch.
[afbeelding]
50 ISO, macrostand, custom modus
Zo, het roosje gaat nu weer op water. Wat vinden jullie ervan?
ohkee, ik zal ook nog eens een fototje plaatsen.
Geen geniaal fotografisch wonder-foto.
Maar 1tje die wel scherp is.
http://www.xs4all.nl/~roylo/Router.JPG
Geen geniaal fotografisch wonder-foto.
Maar 1tje die wel scherp is.
http://www.xs4all.nl/~roylo/Router.JPG
Ja, dat zag ik later ook. Omdat er 'bepaalde' rood kleuren leken te ontbreken, begon ik te twijfelen. Dit heeft dus met de roos te maken en NIET met de belichting, zoals je al zei.Volgens het histogram in Photoshop is tie vrijwel perfect belicht........
Hierbij nog een foto, maar dan met flits, om het verschil aan te geven. Helaas is hij niet helemaal scherp. Nogmaals; morgen komen mijn batterijen binnen en dan zullen we es ECHT testen.

50 ISO, macrostand, flits
[ Voor 8% gewijzigd door NokiaFan op 29-10-2003 22:41 ]
Hoe weet je dat zij ze wel hebben? Heb je hem daar net besteld?Anoniem: 67410 schreef op 29 oktober 2003 @ 18:43:
[...]
http://www.foto-video-shop.nl/ heeft ze wel
Natuurlijk is een kantelbaar LCD beter. Dan kun je nog eens heel laag of heel hoog fotos maken en toch zien waar je op scherp stelt enzo... Omdat je een al A70 hebt, mag je natuurlijk nog wel objectief blijvenTozzman schreef op 29 oktober 2003 @ 19:06:
[...]
Daarom heb ik die functie ook altijd uitstaan op mijn A70
Kantelbaar LCD... is dat beter? hooguit handiger
Ik hoorde dat het nog dik een maand kan duren voor Kolibry uit kan leveren......
Hij krijgt ze ongeveer per stuk binnen................
Hij krijgt ze ongeveer per stuk binnen................
dan moet jij me maar eens uitleggen waarom een kantelbaar LCD schermpje kwalitatief beter isDr.Boktor schreef op 30 oktober 2003 @ 11:37:
[...]
Natuurlijk is een kantelbaar LCD beter. Dan kun je nog eens heel laag of heel hoog fotos maken en toch zien waar je op scherp stelt enzo... Omdat je een al A70 hebt, mag je natuurlijk nog wel objectief blijven
ik zei al dat het hooguit een stuk handiger is, maar BETER... is maar de vraag, de toekomst zal het leren
edit:
beste Dr.Boktor,
eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld aangezien ik net de A70 gekocht had en ik er toen achter kwam dat de A80 de week erop uit zou komen oid. Ik had hem graag gehad in plaats van mijn A70. Hij kostte toen zelfs een euri mINDER dan waarvoor ik mijn A70 had gekocht.
Maar ach.... je kunt niet altijd het nieuwste van het nieuwste hebben hè
beste Dr.Boktor,
eigenlijk ben ik een beetje teleurgesteld aangezien ik net de A70 gekocht had en ik er toen achter kwam dat de A80 de week erop uit zou komen oid. Ik had hem graag gehad in plaats van mijn A70. Hij kostte toen zelfs een euri mINDER dan waarvoor ik mijn A70 had gekocht.
Maar ach.... je kunt niet altijd het nieuwste van het nieuwste hebben hè
[ Voor 27% gewijzigd door tozzke op 30-10-2003 17:47 ]
dan moet jij me maar eens uitleggen waarom een kantelbaar LCD schermpje kwalitatief beter is
ik zei al dat het hooguit een stuk handiger is, maar BETER... is maar de vraag, de toekomst zal het leren
offtopic:
Waarom worden hier zoveel bijdehante (ik ga me niet eens meer afvragen of dit correct is gespeld) opmerkingen gemaakt. Dit forum lijkt wel een interactieve uitlaatklep voor gefrustreerde nerds, die van zichzelf aan de buitenwereld moeten laten zien hoe intelligent ze wel niet zijn. Pff, het is niets meer dan theoretische kennis hoor
Wees toch es wat vriendelijker tegen elkaar en help elkaar liever in plaats van muggeziftend te werk te gaan, zodat de discussie nodeloos wordt bemoeilijkt.
Waarom worden hier zoveel bijdehante (ik ga me niet eens meer afvragen of dit correct is gespeld) opmerkingen gemaakt. Dit forum lijkt wel een interactieve uitlaatklep voor gefrustreerde nerds, die van zichzelf aan de buitenwereld moeten laten zien hoe intelligent ze wel niet zijn. Pff, het is niets meer dan theoretische kennis hoor

Wees toch es wat vriendelijker tegen elkaar en help elkaar liever in plaats van muggeziftend te werk te gaan, zodat de discussie nodeloos wordt bemoeilijkt.
Dacht dat dit een ervaringen topic was geworden...
offtopic:
als je al niet eens meer je mening mag geven... waar gaat het dan heen...
en zeg nou zelf, stellingen moeten toch wel goed onderbouwd zijn/op feiten gebaseerd.
om zomaar te roepen dat een kantelbaar lcd scherm beter is dan een vast lcd scherm... dan spreek ik van de reinste onzin
en zeg nou zelf, stellingen moeten toch wel goed onderbouwd zijn/op feiten gebaseerd.
om zomaar te roepen dat een kantelbaar lcd scherm beter is dan een vast lcd scherm... dan spreek ik van de reinste onzin
al met al vraag ik me wel af of de A80 daadwerkelijk minder ruis weergeeft dan de A70 (wege de grotere ccd?)
[ Voor 16% gewijzigd door tozzke op 30-10-2003 17:51 ]
Hé, dan gaan we toch allebei een foto nemen van hetzelfde object? Jij met je A70 en ik met mijn A80. Allebei in de meest standaard instellingen, maar wel de hoogste kwaliteit en dan laten we de mensen hier het uitmaken.al met al vraag ik me wel af of de A80 daadwerkelijk minder ruis weergeeft dan de A70 (wege de grotere ccd?)
Nee, voor mij is het duidelijk dat de A80 een verbeterde uitvoering van de A70 is. Dat neemt niet weg, dat het lullig voor je is dat je net een week te vroeg was met je aanschaf.
Voor de liefhebbers, nog een foto. Dit keer van mijn Dateq XTC

Macrostand, 50 ISO, geen flits
1 van mijn Technics 1200 MK5

Macrostand 50 ISO, geen flits, sepia
En nog 1 van het display van mijn Pioneer NS-DV77

Macrostand 50 ISO, geen flits
[ Voor 39% gewijzigd door NokiaFan op 30-10-2003 20:13 ]
oke hier een goed onderbouwd argument :Tozzman schreef op 30 oktober 2003 @ 17:48:
offtopic:
al met al vraag ik me wel af of de A80 daadwerkelijk minder ruis weergeeft dan de A70 (wege de grotere ccd?)
De ccd van de A80 zoals ik eerder genoemd heb is dezelfde als de S45, en ja de @45 is me wel weer even een duurdere/kwalitatief betere camera als bijvoorbeeld de a70, dus dan mag je er wel van uitgaan dat de ccd van de S45/A80 minder ruis geeft als die van de A70.
Kan iemand mij de maten van de dozen van de powershot camera's vertellen? In het speciaal die van de A80. Dit in vervand met mijn IA.
[ Voor 11% gewijzigd door Josh op 31-10-2003 17:02 ]
Dit topic is gesloten.