TFT/Gamen - The 6th Episode

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.167 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:02

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

hmzzz ik wil wel graag een van die 2. ik heb namelijk nogal ruimte te kort.
maar ik zal wel even bekijken hoe en of wat. anders bestel ik hem gewoon bij salland :)
en dan komt het ook wel goed.
in elk geval thnx voor de info :D

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 07:51

Mon

ehm ik weet nie of dit de juiste plek is om te posten maar goed. mijn broer heeft hier een hercules prophetview720. blauw tft'tje best geinig ding vind ik zelf.
aangezien het vakantie was heb ik dat ding ff achter zijn pc weggehaald en als 2e monitor op mijn radeon8500 gezet.
hardstikke leuk en aardig, alles werkte. ik zat vooral in linux en switchte een paar keer tussen console en X. opeens zag ik dat de 2e monitor niet meer "meeswitchte" hij bleef gewoon zwart. nu krijg ik dus met geen mogelijkheid die tft meer aan het werk op beide pcs...
lampje op de adapter brand, kabels 100x nagekeken maar hij lijkt gewoon niet aan te gaan. iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Aangezien de al922 niet meer leverbaar was, nadat ik het een en ander had besteld, konden ze mij aleen de al1931 bieden. En dat voor dezelfde prijs als de al922, dus 550 euro!!! Een enorme vooruitgang dus!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

amai bram1234, serieus goede deal zou ik zeggen...Ik vraag me wel af waarom ze dan geen AL1911 leveren, dat is de budget versie van de AL1931.

Ik heb hier nu 1 dag, al één AL1931 staan, en ik ben erg tevreden! RTCW speelt bij mijn weten zonder ghosting, divx kijken op dit sexy flatje is ook wel zalig.

Deze week komt er nog een 2de al1931 bij... dan kan ik eens een trioke doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
DeMoN schreef op 19 augustus 2003 @ 01:04:
Ja, ik heb em ook besteld.. net zoals pSycho_Y2K in dit topic.

Ik betwijfel het of je dat ding op de beurs kan kopen, zou wel mooi zijn maar hij is best wel zeldzaam :)

Ik durf niks met zekerheid te zeggen over het gamen. Die ADI met 16 ms schijnt ook helemaal geen problemen met spellen te hebben. Maar ik speel liever op safe en wil die Q17 ;)
Same story here, echt belachelijk dat ADI voor de 16 ms panelen ging |:( (no offense)

Ik speel liever ook op safe.

Op dit moment zit ik te wachten op de postbode.... duurt altijd zo vreselijk lang als je moet wachten... :| :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
Ik heb de Q17 binnen *D En hij's nice!

Ik heb 1 semi dode pixel, die groen wordt als de kleur zwart moet zijn.

Voor de rest SUPER! *D Foto's binnenkort!

Waar is zeer over te spreken ben is dat Hyundai er een gratis DVI kabel + VGA kabel + USB kabel ( A -> B ) + Audio kabel erbij heeft geleverd!

[ Voor 44% gewijzigd door pSycho-Y2K op 19-08-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

pSycho_Y2K schreef op 19 August 2003 @ 14:04:
Ik heb de Q17 binnen *D En hij's nice!

Ik heb 1 semi dode pixel, die groen wordt als de kleur zwart moet zijn.

Voor de rest SUPER! *D Foto's binnenkort!

Waar is zeer over te spreken ben is dat Hyundai er een gratis DVI kabel + VGA kabel + USB kabel ( A -> B ) + Audio kabel erbij heeft geleverd!
Oeh :9

En die pixel? Zie je die goed zitten? :/

Dat ding is misschien ook al binnen bij mijn oom, aangezien ik hem via hem heb besteld.. dan betaal ik geen BTW :P

Daarbij weet ik helemaal niks van pixel garantie wat er bij dit scherm en Salland hoort af... als het goed is heeft mijn oom ook geen extra garantie ofzo erbij gekocht...

Weet jij nou wat ik kan verwachten ? :)

ja, ik weet het mensen, niet echt slim van me

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, heeft er al iemand de bencq ft911? en in vergelijking met de acer al1931?
de specs lijken in ieder geval bijna net hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
Ik durf niets te zeggen DeMoN, maar ik heb recht op een nieuw scherm als het aan Salland ligt :)

De pixel zit midden onderaan, niet erg hinderlijk, maar valt wel op als je naar een zwarte achtergrond kijkt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Heeft iemand ervaring met de CTX s730 ?

Kon via Google maar een review vinden : http://www.pcmag.com/article2/0,4149,976798,00.asp

die helaas niet zo positief was

De specs zelf zien er wel erg :9 uit

Contrast Ratio 500:1 , Typical
Average Surface Brightness 260 (cd/m2), Typical
Viewing Angle (x-axis) 160 º(CR:10), 160 º (CR:5)
Viewing Angle (y-axis) 160 º(CR:10), 160 º (CR:5)
Response Time 16ms, Typical

Ctx site : http://www.ctx.nl/dutch/mainprodlcd.asp?model=s730

Ik kan het scherm namelijk voor 375e nieuw kopen .....

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 14:00
Ik heb nu al 1 maand een NEOVO K-19, aldus een 19 inch TFT schermpje.

Ik heb nog GEEN vegen gehad tijdens gamen. ENORM zuiver beeld en RETESCHERP.

Geteste games: BF 1942, Halflife, CS, RTCW, RTCWET, Diablo II, Warcraft III + TFT, Quake serie en UT serie

Contrast ratio 600:1 en dit alles op 1280*1024

Prijs: 600 euro (groothandelsprijs betaald)

Ik kan me geen betere TFT voorstellen om te gamen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

waar kan ik vandaag nog een Hyundai Q17 vandaan halen?
ik heb al naar salland gebeld maar die hadden ze niet meer op voorraad :(
of weet iemand nog een groothandel die ze verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 19:32
Hoi mensen,

misschien dat ie al is langsgekomen maar ik heb het niet gezien of is me niet opgevallen. Gister attendeerde een vriend van mij me op deze tft:

17" TFT Neovo F-17 ivoor, zilver, zwart

Weet iemand of dit een goed apparaatje is ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Q17 net aangesloten en geen ghosting en geen dode pixels of subpixels _/-\o_ >:) Getest met dat programma op de 1e pagina. Zwaar stoer gewoon 8)

Mijn review volgt later!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

pSycho_Y2K schreef op 19 August 2003 @ 14:36:
Ik durf niets te zeggen DeMoN, maar ik heb recht op een nieuw scherm als het aan Salland ligt :)

De pixel zit midden onderaan, niet erg hinderlijk, maar valt wel op als je naar een zwarte achtergrond kijkt :|
Hmm,.. en krijg je als de monitor geleved wordt nog pixel garantie papieren van de fabrikant ofzo? Dat als ik dalijk 5 dooie pixels heb ik naar Hyundai kan stappen? :)

btw, klote als de Q17 NU ALLLWWEEERRR uitverkocht is bij Salland zeg.... wat een RUK leveringen met dat scherm.. kunnen ze niet gewoon wat meer van die dingen maken? Iedereen wil ze hebben!!
Ik hoop dat de mijne dan maar alvast apart is gehouden en ik hem ook deze week nog heb... :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 12:59:
amai bram1234, serieus goede deal zou ik zeggen...Ik vraag me wel af waarom ze dan geen AL1911 leveren, dat is de budget versie van de AL1931.

Ik heb hier nu 1 dag, al één AL1931 staan, en ik ben erg tevreden! RTCW speelt bij mijn weten zonder ghosting, divx kijken op dit sexy flatje is ook wel zalig.

Deze week komt er nog een 2de al1931 bij... dan kan ik eens een trioke doen :p
De al1911 heeft zoiezo geen dvi dus... Maar het is idd wel een goede deal, heb aleen nergens reviews kunnen vinden van de al1931, misschien zou jij wat foto's kunnen maken, en iets meer over het scherm vertellen, en misschien nog ff wat over het ghosting want het kan natuurlijk zijn dat bij ut2003 of zo er wel ghosting op treed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 23:05

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

nu pas een TFT :P ik zit al een dikke tijd met een philips 18.1" :P:P:P

ennuh ghosting zie je altijd bij TFT's hoe laag de responsetijd ook is lui!!

aahh durka durka durka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
Ik heb net even UT gestart, maar dat gaat dus niet echt lekker. Boeit me verder ook niet, daar heb ik nog een 21" flattron voor staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Als ik die al1931 heb, met s-video in, wat heb ik dan precies nodig om er ook tv op te kunnen kijken? aleen een videorecoder? of een tv tuner, en waar zou ik die dan kunnen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
DJ Chicken schreef op 19 August 2003 @ 17:36:
nu pas een TFT :P ik zit al een dikke tijd met een philips 18.1" :P:P:P

ennuh ghosting zie je altijd bij TFT's hoe laag de responsetijd ook is lui!!
Als je toch nix interessants te melden hebt, zeg dan gewoon niks :Z

Besides, wij kopen niet de eerste de beste TFT die we zien in de computershop om de hoek :z (18,1 Inch wil niet gelijk zeggen dat ie technisch de Q17's kont shopt bijv.)

En ik moet zeggen dat de Q17 geen 'zichtbare' ghosting weergeeft (zoals je beweert bij TFT's).

[ Voor 18% gewijzigd door pSycho-Y2K op 19-08-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook toch echt nog geen 'zichtbare' ghosting op mijn Q17 kunnen herkennen. Ik denk gewoon dat DJ Chicken baalt van zijn ghosting op zijn 18.1 inch TFT :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Verwijderd schreef op 19 August 2003 @ 19:10:
Ik heb ook toch echt nog geen 'zichtbare' ghosting op mijn Q17 kunnen herkennen. Ik denk gewoon dat DJ Chicken baalt van zijn ghosting op zijn 18.1 inch TFT :z
Helemaal mee eens, bovendien zeggen de specs echt niet alles heb ik wel gemerkt, en bij die wat oudere schermen heb je natuurlijk zoiezo al sneller ghosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

en is de LG L1710B ook te vergelijken met de hyundai q17 of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren m'n Acer AL718 binnen gekregen, goed schermpje zeg. Ik ben voor dit scherm gegaan, vanwege de goede reacties hier op dit scherm en de prijs is mooi meegenomen.

Heb alleen een groene "dooie" pixel of sub pixel, stoort me gelukkig niet en alleen te zien op een zwarte achtergrond. De games die ik hierop gespeelt heb, wat me goed beviel waren Vietcong, Chaser, THPS 2/3, NFSHPII en Unreal II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:39

Ankh

|true

ik heb het al door gezocht, maar ik kan aan de volgende tft komen: nec 20''

zijn hier mensen die hier info hebben over de ghosting? en dus voor bij spellen? hopelijk zijn er hier mensen die deze al hebben.. :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

bram1234 schreef op 19 August 2003 @ 18:18:
Als ik die al1931 heb, met s-video in, wat heb ik dan precies nodig om er ook tv op te kunnen kijken? aleen een videorecoder? of een tv tuner, en waar zou ik die dan kunnen kopen?
Om TV te kunnen kijken heb je iets nodig dat een TV signaal ontvangt en een s-video/composiet signaal afgeeft. Ofwel: een losse TV-tuner, een videorecorder of een andere oude TV. Zelf heb ik er gewoon een videorecorder aan gehangen, kan ik zowel TV kijken als video'tjes. Er komt ook nog een DVD speler aan te hangen :9~

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Een vriend van mij wil een 15" tft schermpje gaan kopen maar welke zou dan een beetje goed zijn?
Ik zie bij de openingspost hier wel een review bij THG staan maar die is al een jaar oud dus dat is ook niet echt betrouwbaar meer.

Sorry als deze vraag al een keer is langsgekomen maar ik zag hem niet staan, ook is het lastig om nog recente reviews te vinden over 15" schermen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Dit is zijn de aansluitingen van mijn (oude) videorecorder, hoe kan ik deze nu op mijn al1931 aansluiten die een s-video ingang heeft?
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/IMG_2062.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

bram1234 schreef op 20 August 2003 @ 19:21:
Dit is zijn de aansluitingen van mijn (oude) videorecorder, hoe kan ik deze nu op mijn al1931 aansluiten die een s-video ingang heeft?
[afbeelding]
Ik zie daar een 5-polige AV stekker. Ik vermoed dat daar een composiet signaal in schuilt. Je zal even in de specs/handleiding van je videorecorder moeten kijken hoe de pinntjes aangesloten zijn. Welke merk/type is het?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ik zit nu tegen een Q17 aan te staren *D

Zwaar relaxed. Heel mooi beeld. an de linkerkant ZEER klein een rijtje dooie sub-pixels.. maar die zie je echt bijna niet.. je moet met je smoel op je scherm gaan liggen met een zwarte achtergrond.

Verder wil ik iedereen deze monitor aanraden. Zeer fijn. Goed gamebaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Microkid schreef op 20 August 2003 @ 19:31:
[...]

Ik zie daar een 5-polige AV stekker. Ik vermoed dat daar een composiet signaal in schuilt. Je zal even in de specs/handleiding van je videorecorder moeten kijken hoe de pinntjes aangesloten zijn. Welke merk/type is het?
Nou, ik heb het even nagezocht, het is idd een AV aansluiting. Ook zit er nog een antenne uitgang (en natuurlijk ook een ingang) op, dus ik heb een kabel/koppelstukje nodig van AV of Antenne naar een s-video aansluiting, nu is de vraag, waar o waar is die te koop want heb al gezocht bij google, maar is niet zomaar te krijgen denk ik, en welke aansluiting zou beter beeld geven?(misschien een beetje offtopic dit?)

[ Voor 9% gewijzigd door Brammel op 20-08-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

bram1234 schreef op 20 August 2003 @ 22:27:
[...]

Nou, ik heb het even nagezocht, het is idd een AV aansluiting. Ook zit er nog een antenne uitgang (en natuurlijk ook een ingang) op, dus ik heb een kabel/koppelstukje nodig van AV of Antenne naar een s-video aansluiting, nu is de vraag, waar o waar is die te koop want heb al gezocht bij google, maar is niet zomaar te krijgen denk ik, en welke aansluiting zou beter beeld geven?(misschien een beetje offtopic dit?)
Van antenne kan je schudden. Dat is ANTENNE signaal, en dus niet te gebruiken voor je TFT beeldscherm. Het enige dat zou kunnen werken is die AV aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Microkid schreef op 20 August 2003 @ 22:33:
[...]

Van antenne kan je schudden. Dat is ANTENNE signaal, en dus niet te gebruiken voor je TFT beeldscherm. Het enige dat zou kunnen werken is die AV aansluiting.
Hoezo Antenne signaal, er zitten 2 antenne aansluitingen, 1 die binnenkomt en 1 die naar de tv zou gaan dus...

Verwijderd

heb vandaag m'n nec 1760nx binnengekregen.
Heb geen last van ghosting in spellen,en gelukkig ook geen dooie pixels.
Een topscherm die ik iedereen wel wil aanraden.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2003 00:20 ]

• Microkid

Microkid

Smile

bram1234 schreef op 20 August 2003 @ 22:35:
[...]

Hoezo Antenne signaal, er zitten 2 antenne aansluitingen, 1 die binnenkomt en 1 die naar de tv zou gaan dus...
Een TV signaal bestaat gewoon uit alle frequenties van alle zenders. Dat moet eerst worden ontsleuteld en overgezet naar een beeldsignaal. Dat wordt dus door de tuner in de TV of in de videorecorder gedaan. Het enige signaal dat je TFT zal begrijpen is s-video of composiet, geen antennesignaal.

Vergelijk het met de radio: in de lucht zitten alle frequenties, en je radio pikt er eenje uit en zet het om naar geluid. Een TV zet het om naar beeld informatie. Aan een antennesignaal heb je dus echt niks.

• Brammel
Microkid schreef op 21 August 2003 @ 06:30:
[...]

Een TV signaal bestaat gewoon uit alle frequenties van alle zenders. Dat moet eerst worden ontsleuteld en overgezet naar een beeldsignaal. Dat wordt dus door de tuner in de TV of in de videorecorder gedaan. Het enige signaal dat je TFT zal begrijpen is s-video of composiet, geen antennesignaal.

Vergelijk het met de radio: in de lucht zitten alle frequenties, en je radio pikt er eenje uit en zet het om naar geluid. Een TV zet het om naar beeld informatie. Aan een antennesignaal heb je dus echt niks.
En aan dat AV signaal wel dan? of kan ik gewoon die hele videorecorder niet gebruiken?

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

bram1234 schreef op 21 augustus 2003 @ 06:34:
[...]

En aan dat AV signaal wel dan? of kan ik gewoon die hele videorecorder niet gebruiken?
AV signaal geeft alleen de geselecteerde zender (via de tuner van de video) weer in video en audio signalen. Die kan je dus gebruiken.

Verwijderd

Er zijn hier genoeg mensen die een Acer AL732 hebben,
kunnen die mij vertellen wat hun ervaring is met de pixelgarantie van Acer of hebben jullie het scherm bij salland gekocht en extra zero-pixel garantie genomen.
De pixel garantie is het enige wat mij nog weerhoud van het kopen van dit scherm ipv de hitachi of de ADI die beide zero-pixel garantie hebben.

• Brammel
running man schreef op 21 August 2003 @ 09:01:
[...]

AV signaal geeft alleen de geselecteerde zender (via de tuner van de video) weer in video en audio signalen. Die kan je dus gebruiken.
Moet ik dus aleen nog een verloopstukje van av naar s-video zien te vinden, iemant tips waar je die kan kopen? conrad heeft ze niet, google ook lastig

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
bram1234 schreef op 21 August 2003 @ 12:28:
[...]

Moet ik dus aleen nog een verloopstukje van av naar s-video zien te vinden, iemant tips waar je die kan kopen? conrad heeft ze niet, google ook lastig
elke betere electronica zaak op de hoek van de straat :?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Brammel
MewBie schreef op 21 August 2003 @ 12:30:
[...]

elke betere electronica zaak op de hoek van de straat :?
denk je dat? de vraag is of ze wel bestaan, aangezien AV bjina niet meer gebruikt word (toch?) en s-video nog niet zo oud is

• MewBie
edit: bij nader inzien klets ik uit mn nek, de aansluiting op mn radeon 9700 ziet er heel anders uit 8)7

edit2: mn vorige post klopt nog wel :)

[ Voor 99% gewijzigd door MewBie op 21-08-2003 12:39 ]

*beeeeep*

Verwijderd

Hello all! De q17 is idd prachtscherm >> http://www.durakangaz.be/...iews&rop=showcontent&id=1 Neem een kijkje op Clan|Dwarf's nieuwe website voor een review van het scherm!

• Microkid

Microkid

Smile

bram1234 schreef op 21 augustus 2003 @ 12:28:
[...]

Die stekker levert 100% geen s-video, anders zou er wel een echte s-video uitgang op gezeten hebben. Grote kans dat het gewoon een composiet signaal is. En dan kan je die stekker zelf maken. Even naar de electonicaboer lopen, en zo'n 5 polige stekker halen, 3 tulp stekkers (1x video en 2x audio (L+R)) en wat kabel. Daarna in elkaar solderen en klaar.

• MewBie
Microkid schreef op 21 August 2003 @ 17:31:
[...]

Die stekker levert 100% geen s-video, anders zou er wel een echte s-video uitgang op gezeten hebben. Grote kans dat het gewoon een composiet signaal is. En dan kan je die stekker zelf maken. Even naar de electonicaboer lopen, en zo'n 5 polige stekker halen, 3 tulp stekkers (1x video en 2x audio (L+R)) en wat kabel. Daarna in elkaar solderen en klaar.
uhm bij composiet zit naar mijn weten geen audio in :) bij svideo wordt RGB apart verstuurd, vandaar zoveel pinnetjes. bij composiet wordt dat allemaal door 1 draad verstuurd en niet apart

*beeeeep*

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2024
Op dit moment ben ik een beetje aan het rondkijken naar een mooie 17" (of groter) TFT scherm, toevallig kreeg ik van iemand het tijdschrift hardware.info cadeau. In dit tijdschrift staan 25 17" schermen getest, nou viel mijn oog niet op de winnaar uit de test, maar op de Sony SDM-HS73HC, over dit scherm kan ik op internet en hier op GOT, bar weinig vinden. Naar aanleiding van de specs die mij van het beeldscherm bekend zijn, zie ik alleen één twijfelpunt: Hij heeft geen DVI. In dit topic ben ik gewaargeworden dat DVI toch een pluspunt is tov D-sub. Nou zou ik graag horen of dit scherm dan wel zijn geld waard is.
of dat iemand een goed alternatief voor mij heeft.

Mijn eisen:
Min. 17"
min. 250cd/m2
kijkhoek min. 140 graden
max. 25/20ms
Contrastratio 500:1
Prijs max: €650

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:16
Ik heb vandaag mijn eerste TFT-tje gekocht :*)

Het is de LG L1710S, ik heb hem eigenlijk genomen vanwege de lage prijs van €399,- (bij een grote computerketen ;) ).
En tot nu toe bwvalt hij me perfect !!

Tot nu toe 0 ghosting kunnen ontdekken en lekker hoge brightness en ook nog grote inkijk hoek.

Tot nu toe nix dan positief :)

Alleen raar dat er nergens reviews ed. te vinden zijn over dit pracht schermpje.

[ Voor 28% gewijzigd door XoReP op 22-08-2003 19:35 ]

• kwiebus
  • Laatst online: 08:54
Ik had hier een verhaaltje staan dat ik op mijn Hitachi CML174SXW B, na twee maanden gebruik, een defecte bright pixel had. Uiteindelijk blijkt dit niet zo te zijn. Dit merkte ik doordat de pixel tijdens het spelen van een game niet te zien was.

Dus dacht ik laat ik eens terug gaan naar een system restore point van vorige week. Wat schetst mijn verbazing, de defecte pixel is nu verdwenen. :)

Blijkbaar kan windowsXP defecte pixels simuleren. :? 8)7

Overigens vind ik het een prima scherm om mee te gamen, geen ghosting te ontdekken. Wel moet je in sommige games de gamma wat hoger zetten omdat anders je in donkere gedeelten te weinig ziet.

[ Voor 51% gewijzigd door kwiebus op 21-08-2003 22:57 ]

• Microkid

Microkid

Smile

MewBie schreef op 21 augustus 2003 @ 18:50:
[...]

uhm bij composiet zit naar mijn weten geen audio in :) bij svideo wordt RGB apart verstuurd, vandaar zoveel pinnetjes. bij composiet wordt dat allemaal door 1 draad verstuurd en niet apart
Klopt, maar het is een AV stekker met 5 pinnetjes. Daarmee zou je dus video + stereo geluid kunnen versturen (2 pinnetjes voor video (massa + signaal) en 3 pinntjes voor audio (massa + L + R)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
ik heb net bij Mycom éen van de laatste LG L1710s weggetakeld die in de aanbieding was. Ik heb even snel wat getest maar ghosting tijdens gamen heb ik niet kunnen ontdekken. Interpolatie is ook allerzins redelijk te noemen, heb eigenlijk geen idee hoe dat met andere schermen zit.

lage responsetijd, hoog contrast, erg mooi design. mochten me nog dingen tegenvallen dan laat ik het natuurlijk ook even weten :P

ps. wel overgang van CTX Vl950 CRT naar zo'n TFT scherm, je wordt misselijk van de scherpte :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 23:03
Zojuist een Hitachi CML174SXWB opgehaald. In principe wilde ik een Hyundai Q17 of ADI A715 (zijn volgens mij dezelfde monitoren) maar die kennen enige leveringsproblemen en zouden niet zo'n goede pixelgarantie hebben. Deze was wel leverbaar en heeft een zero pixel garantie.

Na enig testen moet ik zeggen dat het een zeer fijne monitor is, vooral omdat hij een Trust 17" vervangt.

Geen ghosting totnutoe! (Jedi Knight III, Vice City, Colin McRae 3, Will Rock) en zeer helder beeld (is wel aangesloten op DVI @ Radeon 9700 Non-Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
wheeler schreef op 22 August 2003 @ 15:24:
ik heb net bij Mycom éen van de laatste LG L1710s weggetakeld die in de aanbieding was. Ik heb even snel wat getest maar ghosting tijdens gamen heb ik niet kunnen ontdekken. Interpolatie is ook allerzins redelijk te noemen, heb eigenlijk geen idee hoe dat met andere schermen zit.

lage responsetijd, hoog contrast, erg mooi design. mochten me nog dingen tegenvallen dan laat ik het natuurlijk ook even weten :P

ps. wel overgang van CTX Vl950 CRT naar zo'n TFT scherm, je wordt misselijk van de scherpte :o
Lijkt bij jouw de backlite onder ook sterker dan boven :?

EDIT: Mijn NVidia driver (de nieuwste) was fucked up als ik standaard instelingen gebruikte. Nu is het al veel acceptabeler ;)

[ Voor 10% gewijzigd door XoReP op 22-08-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Ik heb mijn LG1710B nu ongeveer een weekje, hier mijn bevindingen (vergeleken met een CTX V700 17"):

Bij aankomst zaten er de volgende kabels bij: DVI / VGA / POWER / USB, allemaal zeer netjes verpakt. Ook een installatie CD'tje en wat bijbehorende manuals + garantiebewijs dingen (alleen in het Spaans en Italiaans :?).
Direkt aangesloten op mijn DVI uitgang van mijn MSI TI4200, geinstalleerd van het CD'tje (vreemd genoeg als een '1710B(Analog)', dit begreep ik niet helemaal), USB aangesloten (auto-install door XP Pro als standaard USB Hub), op Clone gezet in NView en vergeleken met mijn CTX.

In het begin zeker even wennen, het contrast, de felheid en de scherpte, het is echt een totaal andere wereld. Je (ik dan...) ziet gewoon veel meer dan op gewone CRT.
Ook de native resolutie van 1280x1024 is aangenaam, aangezien ik al jaren op 1024x768 werkte, want nu heb ik opeens veel meer ruimte en er past dus meer op het scherm: zeer fijn (geen specifieke eigenschap van de 1710B, maar toch leuk).

Games:
Je merkt het verschil met een CRT heel erg (alleen getest met CS), het is gewoon een stuk 'langzamer' en er treedt toch een soort ghosting-achtig effect op. Het is totaal niet hinderlijk ofzo, maar het is niet zo dat je geen verschil ziet met een CRT, het is echt heel anders. Wel is alles zeer goed te zien, donkere gangen zijn goed, zo niet beter dan op een CRT te spelen.

DivX / DVD:
Doordat een TFT niet 32Bits kleuren heeft zie je tijdens films heel af en toe wel wat 'schokkerige' gradients. Misschien was dit alleen omdat ik erop zat te letten, verder is het echt perfect, zeer kleurecht en minstens zo goed als een CRT, en ik denk nog wel beter omdat de kleuren er mooier uitkomen wegens het contrast.

Algemeen Gebruik (Windows / PhotoShop):
Als gezegd (en ook al honderd keer eerder in dit en voorgaande topics): het is zo veel scherper dan een CRT, echt shocking.
Ik had even de verkeerde kleurinstellingen in PS waardoor wit beige werd, maar dat kwam door mijn eigen domme hoofd, na deze goed te hebben gezet was wit weer wit.

Specs van een TFT met mening:
Zwart == Zwart? Yup, zwart is niet donker grijs, het is echt gewoon zwart.
Backlight zichtbaar boven en onder? Zo goed als niet, het is heel vaag te zien, maar dus alleen bij een compleet zwart scherm.
OSD? Ik heb wel eens gelezen dat deze niet goed zou zijn ofzo bij een LG, vind het persoonlijk totaal oninteressant en ook nog eens niet waar, het werkt allemaal soepeltjes en is heel overzichtelijk. And besides: ook al zou het niet goed werken, hoe vaak werk je ermee? Precies, alleen helemaal in het begin.
Ghosting / Tearing? Tearing gezien, ghosting dus een beetje tijdens gamen (oid, ik weet niet precies hoe ghosten eruit zou moeten zien... tijdens een paar online Flash TFT tests had ik in ieder geval nergens last van.
Dooie (sub)pixels? Neen, heb er van beide soorten nog geen een (afkloppen!), hij was en is helemaal clean. Zoals eerder vermeld in een paar posts van mij is de pixelgarantie van LG nogal bedroevend, dus ik ben blij dat ik geen problemen heb.

Conclusie:
Ik wil echt nooit meer terug, het is echt veel beter dan mijn oude beeldscherm: mooier (zilver!!! :p The Silver Dragon is unleashed) groter, minder ruimte innemend, minder stroom verbruikend.
Op resoluties anders dan de native wordt het trouwens wel een beetje blurrie, dit met gezegd worden (hebben alle TFT's volgens mij last van).
Ik ben na deze zeer aangename overstap ook nog van plan een tweede TFT erbij te kopen, om te Duallen (handig voor Max + PS). Natuurlijk zilver, waarschijnlijk ook een LG.

PS: Dit is allemaal IMHO natuurlijk! :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cavorka op 23-08-2003 11:37 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom nam je een B en geen S versie van dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

De franse Tom's Hardware site heeft een interessante test van 19 inch LCD monitoren:

http://www.tomshardware.f...p?IdArticle=388&NumPage=1

De conclusie is dat:
- De Iiyama AS4821DT overall winnaar is met zowel goede beeldweergave in Windows als bij spellen/films, en een in hoogte verstelbaar scherm. De Pricewatch prijs van deze monitor is 799,- Euro.
- De Acer AL1931 een goed alternatief is, met als belangrijkste eigenschappen het mooiste design (subjectief) met zijn zeer slanke en ondiepe ontwerp en de toepassing van aluminium, de beste kleurenweergave en contrast, mindere geschiktheid voor spellen, en S-video ingang/speakers. De Pricewatch prijs van deze monitor is 659,- Euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Cap op 23-08-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeNB3rt schreef op 27 July 2003 @ 15:05:
Ik had ooit eens beloofd in het vorige topic dat ik es een korte review/bevinding ging schrijven over de ADI 715 Microscan 17" TFT-monitor: _/-\o_ _/-\o_

***De Pics zijn clickable wegens verkleining***

[afbeelding]]

Specs:

*Picture Panel(active matrixTFT) 17-inch
Resolution 1280 x 1024 @ 75Hz
Display Area (H x V) 337 x 270 mm
Viewing Angle(H x V) 140 x 140
Horizontal (KHz) 31 to 80
Vertical (Hz) 56 to 75
Analog RGB 0.7 Vp-P
Syn.(pos/net.Separate) 5V
TV-Video : Separated Y.C r
TV-Video : CVBS r
Max. video input bandwidth 135 Mhz
Display color 16.7 m colors
Luminance (typ.) 260 cd/m²
Contrast ratio (typ) 450 : 1
Response time (typ) 16 ms
Connections: 15 PIN D SUB & DVI
Dimmenions(W x H x D mm) 396 x 414 x 200 mm
Net Weight 4.8 Kg

*Bij de specs heb ik wel een opmerking, dit TFT scherm schijnt hetzelde te zijn als de Hyundai Q17, de beste uit de test van Toms
Hardware: nieuws: 17" LCD-monitors getest door Tom's Hardware - http://www6.tomshardware.com/newsletter/vol3/25/lcd.html
Uit de specs van de Q17 blijkt dat het een 20 ms monitor is en dat de adi een 16ms zou zijn :?
...
Ik heb de hyundai versie van dit beestje en ben er zeer tevreden over!
Enkele kleine verschillen:

1. Hij heeft mij niet veel gekost (onder de 500 EUR),
2. 17 ms response time
3. 17 inch
4. Er staat Hyundai Image Quest Q17 op ;)
5. Hij heeft geen dvi maar ik heb toch geen dvi out 8)

Ben er zoals hierboven vermeld zeer over te spreken!!!
Alleen één raar foutje:
ik zet het geluid uit op de monitor (via het osd menu-tje) dan zet ik het scherm uit en weer aan... geluid staat terug aan.
Ik heb helemaal geen geluid nodig want ik heb een surround systeem dus ik wil helemaal geen 1w speakers ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb even de vershillen van de LG L1710b en 1710s op een rijtje gezet

1710b:
usb hub
DVI-I for analog enabled
500:1 contrast ratio
viewing angle: h:110 V:140
response time 20ms

1710s:
contract ratio 400:1
viewing angle v:140 h:140
response time 16ms
geen DVI

Ik wil erg graag gamen met mijn scherm (wat ik nog aan moet schaffen), maar is het nu verstandig om de 1710s te nemen vanwege de snellere response time of kan ik beter de 1710b nemen vanweg de DVI-I aansluiting (die mijn videokaart heeft). De viewing angel maakt me niet zoveel uit, want ik zit toch recht achter me scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij maakt dvi niet zo echt veel uit bij 1280*1024 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent er iemand ATEC ?

Ikzelf heb er nog nooit van gehoord.

Het volgende staat nu te koop in de Makro.be voor 599€

Atec AL181N 18.1" TFT met ingebouwde TV-tuner en DVI aansluiting

(afstandsbediening apart te verkrijgen)

Afbeeldingslocatie: http://www.atech.co.kr/eng/img/neoview_181n_top.jpg

http://www.atech.co.kr/eng/product/neoview_al181n.htm

Er staat wel geen responstime bij. |:(

Maar het is een scherm van Philips/LG Iemand ervaring mee ?

Of zeker niet aan te raden ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 13:17:
Volgens mij maakt dvi niet zo echt veel uit bij 1280*1024 :)
wanneer maakt het dan wel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 12:55:
waarom nam je een B en geen S versie van dat scherm?
DVI aansluiting vind ik belangrijk (scherper beeld volgens reviews) + de USB hub vond ik zelf best handig, aangezien ik nog geen USB poorten aan de voorkant van mijn kast had (Chieftec Dragon).

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
aspfreakout schreef op 23 augustus 2003 @ 13:17:
>Volgens mij maakt dvi niet zo echt veel uit bij 1280*1024
Door Neelis - Saturday 23 August 2003 13:41:
>>wanneer maakt het dan wel uit?
--------------------------------------------------------------------------------

Inderdaad, dat wil ik ook wel weten, niet echt gefundeerde uitspraak.

Uit de FAQ:
DVI of Analoog???
DVI is de zogenaamde digitale input , wat op veel TFT's te vinden is. Het beeld wordt digitaal verzonden. Je hoeft daardoor niets meer in te stellen , want het beeld word dan weergegeven zoals het bedoeld is. Een analoge input is ook op bijna alle TFT's te vinden. Dit is dezelfde ingang die ook op reguliere CRT monitoren ziet. Nadeel is dat het beeld minder scherp kan zijn , kleuren niet 100% kloppen en je zelf dingen moet instellen.

DVI is dus scherper, kleurechter == beter. Waarom niet die extra ~€50 neerleggen voor een nog scherper beeld + USB hub? Het is het volgens mijn zeker waard, anders is het maar 'zonde' van mijn DVI uitgang (ga hem dus ff echt niet converten naar een VGA uitgang).

PS: Je specs kloppen niet: tenminste volgens de Duitse website van LG in ieder geval... die zegt namelijk 16ms response tijd en 160/160 inkijkhoek voor de 1710B (net als de 1710S trouwens...).
Zie hier en hier ook.
*Edit:
LG.com zegt daarentegen weer wat jij zegt: zie hier.

Vage bende, op de NL'se website staat het niet, op de Duitse wel en op .com ook, maar ze komen dus niet overeen en bovendien zijn de contrast ratio's ook nog eens verschillend tussen de 1710B en S en ook nog eens per website. :? Bagger.

---------------

Trouwens wat me wel opviel: heeft iedereen dat op zijn OSD 1280x1024 als resolutie staat, ook als de resolutie van bijv. Windows lager is (opstarten)? Of kan het zo zijn dat ik heb ingesteld dat hij altijd naar 1280x1024 schaalt (zit nu op werk)?
*Edit: Never mind: auto-vga-rescaling

[ Voor 43% gewijzigd door Cavorka op 23-08-2003 17:35 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weer lekker vaag is dat zeg, zal het niet op de doos staan wat de response time is? Kan je dat even opzoeken Cavorka? Want als van de L1710b de response time ook 16ms dan koop ik die waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Will do, ben over een uurtje thuis.

[ Voor 63% gewijzigd door Cavorka op 23-08-2003 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 15:49:
weer lekker vaag is dat zeg, zal het niet op de doos staan wat de response time is? Kan je dat even opzoeken Cavorka? Want als van de L1710b de response time ook 16ms dan koop ik die waarschijnlijk.
In de NL-handleiding is er niets over te vinden........maar ik vind dat je niet zo op de specs moet letten maar moet kijken naar eigen ervaringen of ervaringen van anderen.

P.S. Ik heb het scherm nu een paar maanden en ben nog steeds supertevreden: geen dead-pixels, goed gamen en goed films kijken. Kijk voor mijn ervaringen eens in vorige delen van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 23 augustus 2003 @ 15:49:
Volgens mij heeft de LG1710b gewoon 20ms response time hoor. Staat overal aangegeven (ook in winkels ed.). Ik merk d'r overigens niks van in games; de response time is voor mij laag genoeg. Ik vind een DVI aansluiting vele malen belangrijker dan een 4ms lagere response time, bovendien is voor zover ik uit tomshardware wijs kon worden, een response time van 16ms lang niet altijd gunstiger dan bijvb 20ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Ik heb de LG L1710S en die heb geen zichtbaar verschil met de B versie :o (en ja ik heb zeer goede ogen). Ik heb deze ook gekoze omdat deze maar €399,- was bij MyCom en dat is goedkoper dan alle andere A-merk TFT's met dezelfde specs., en dat terwijl de B versie bijna €100,- duurder is (beetje duur voor een vrij onzinnge DVI en USB hubje van 10 euries) |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Master Tweaker schreef op 23 August 2003 @ 16:33:
(...) bijna €100,- duurder is (beetje duur voor een vrij onzinnge DVI en USB hubje van 10 euries)
Heb je het getest? Echt getest? Dus Spelletjes/DVD's/Apps etc. en dan VGA vs. DVI vergeleken? Drie seconden intensief naar een scherm turen zegt namelijk niets...
Bij een aankoop als deze zit ik liever veilig en neem het beste van het beste: dus met DVI, is me de extra 65 (dat is niet bijna 100 :p) euro waard.

*Edit: er zat geen info boekie oid bij de monitor en op de doos stond helemaal niets... maar aangezien het grootste deel denkt dat het 20ms is zal dat het wel zijn. Nu rijst nog de vraag: heeft de 1710S 16ms en de 1710B 20ms?

[ Voor 22% gewijzigd door Cavorka op 23-08-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik heb zojuist de NEC 1701 TFT monitor opgehaald bij Computerland en moet zeggen dat het een geweldig ding is. De reactietijd is 16ms en gamen lukt makkelijk met dit TFT'tje.
Er zit wel een analoge aansluiting op maar dat mag de pret niet drukken voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mycom is de S 399 en de B 489 dus het scheelt daar 90 euro. Die USB hub maakt me ook niet zoveel uit, het gaat me dus meer op de DVI, dus als het in het budget past wordt het zeker de B anders kijken we wel verder, bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
Cavorka schreef op 23 August 2003 @ 17:29:
[...]
Heb je het getest? Echt getest? Dus Spelletjes/DVD's/Apps etc. en dan VGA vs. DVI vergeleken? Drie seconden intensief naar een scherm turen zegt namelijk niets...
Bij een aankoop als deze zit ik liever veilig en neem het beste van het beste: dus met DVI, is me de extra 65 (dat is niet bijna 100 :p) euro waard.

*Edit: er zat geen info boekie oid bij de monitor en op de doos stond helemaal niets... maar aangezien het grootste deel denkt dat het 20ms is zal dat het wel zijn. Nu rijst nog de vraag: heeft de 1710S 16ms en de 1710B 20ms?
Ik heb een hele avond en nacht gegamed en DVD's gekeken en geklooid met brightness, contrast etc. Ook heb ik allemaal van die test programmaatjes gedaan zoald die Nokia test en die test van die website (monitorsdirect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Okay, now that's thorough! :)
Tsja, als er echt geen verschil tussen te zien is, dan zie ik ook geen reden om een 1710B te kopen (te laat! ;)).

@Neelis: Via EMPC Solutions (webwinkel) is het verschil dus €65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
pSycho_Y2K schreef op 19 augustus 2003 @ 14:36:

:| :| Geloof het of niet... :| :|

Ik heb de dode pixel kunnen herstellen door er een kleine tik tegenaan te geven met m'n nagel (wat ik eerst liever niet wou doen) :/

Werkt nu weer perfect, zelfs als de TFT een tijdje uit heeft gestaan :*) :*)
Hyundai Q17 :*) Echt een Uber scherm! (en ik raad DVI zeer aan! :9 :9 )

Ik heb nog een vraag, kan het gebeuren dat er later een pixel kan uitvallen met zulke schermen?

[ Voor 13% gewijzigd door pSycho-Y2K op 23-08-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Cap schreef op 23 August 2003 @ 13:01:
De franse Tom's Hardware site heeft een interessante test van 19 inch LCD monitoren:

http://www.tomshardware.f...p?IdArticle=388&NumPage=1

De conclusie is dat:
- De Iiyama AS4821DT overall winnaar is met zowel goede beeldweergave in Windows als bij spellen/films, en een in hoogte verstelbaar scherm. De Pricewatch prijs van deze monitor is 799,- Euro.
- De Acer AL1931 een goed alternatief is, met als belangrijkste eigenschappen het mooiste design (subjectief) met zijn zeer slanke en ondiepe ontwerp en de toepassing van aluminium, de beste kleurenweergave en contrast, mindere geschiktheid voor spellen, en S-video ingang/speakers. De Pricewatch prijs van deze monitor is 659,- Euro.
Ik vertrouw de review niet echt eigenlijk, aleen al omdat de pixelgarantie bij de conclusie gewoon niet klopt, er staat dat de acer pas wordt vervangen bij 10 dode pixels, maar op de acer site staan toch echt andere gegevens. Ook zijn ze absoluut niet te vreden over het spelen van spellen op 19'' tft's, van de 5 sterren die te krijgen zijn krijgt de beste voor het spelen van games er maar 3, de iiyama, de acer al1931 krijgt er zelfs maar 2. Ook heb ik toch in oudere tft/gamen topics gelezen dat dat allemaaal best wel mee valt qua ghosting en zo bij de acer al1931, het is er wel, maar op die franse site zeggen ze dat UT gewoon helemaal niet te spelen is. Maar ja, we zullen het wel zien, denk dat ik woensdag mijn compleet nieuwe pc binnen krijg, en dan laat ik het natuurlijk weten wat mijn ervaringen er van zijn. (misschien moeten jullie me nog wel ff helpen herinneren dat ik moet reviewen...)

[ Voor 3% gewijzigd door Brammel op 23-08-2003 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
pSycho_Y2K schreef op 23 August 2003 @ 18:50:
Ik heb nog een vraag, kan het gebeuren dat er later een pixel kan uitvallen met zulke schermen?
Kans bestaat dat die pixel het later alsnog (voorgoed) begeeft als ik 't goed heb begrepen, maar daar zou ik me nu nog maar niet te druk om maken. Gewoon genieten van de momenten dat ie werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien liggen de Samsung 152x and 172x nu ook in de winkels. Vooral naar de 172x ben ik erg benieuwd.

Over die LG 1710B/S: misschien dat de B een LG panel gebruikt en de S een AU Optronics panel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

bram1234 schreef op 23 August 2003 @ 19:00:
[...]

Ik vertrouw de review niet echt eigenlijk, aleen al omdat de pixelgarantie bij de conclusie gewoon niet klopt, er staat dat de acer pas wordt vervangen bij 10 dode pixels, maar op de acer site staan toch echt andere gegevens. Ook zijn ze absoluut niet te vreden over het spelen van spellen op 19'' tft's, van de 5 sterren die te krijgen zijn krijgt de beste voor het spelen van games er maar 3, de iiyama, de acer al1931 krijgt er zelfs maar 2. Ook heb ik toch in oudere tft/gamen topics gelezen dat dat allemaaal best wel mee valt qua ghosting en zo bij de acer al1931, het is er wel, maar op die franse site zeggen ze dat UT gewoon helemaal niet te spelen is. Maar ja, we zullen het wel zien, denk dat ik woensdag mijn compleet nieuwe pc binnen krijg, en dan laat ik het natuurlijk weten wat mijn ervaringen er van zijn. (misschien moeten jullie me nog wel ff helpen herinneren dat ik moet reviewen...)
Ik ben het helemaal met je eens. De Acer is gewoon qua beeld beter dan de Iiyama, en heeft dezelfde snelheid. Vreemd dat ie dan zogenaamd voor spellen slechter zou zijn. Ik heb zelf de Acer 1931, en tot nu toe is ie prima voor spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Microkid schreef op 23 August 2003 @ 23:29:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. De Acer is gewoon qua beeld beter dan de Iiyama, en heeft dezelfde snelheid. Vreemd dat ie dan zogenaamd voor spellen slechter zou zijn. Ik heb zelf de Acer 1931, en tot nu toe is ie prima voor spelletjes.
Das fijn om te horen, want het is niet leuk om een review te lezen waar wordt gezegd dat de acer al1931 niet geschikt is voor het spelen van spellen, nadat je je pc al hebt besteld, incl al1931. Helemaal omdat ik van te voren uitgebreid gezocht heb naar gebruikers met zo'n tft scherm en die waren er over het algemeen zeer te vreden over, en dit bericht van jou bevestigd dus nog maar eens dat die review gewoon niet echt te vertrouwen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

bram1234 schreef op 23 August 2003 @ 19:00:
[...]

Ik vertrouw de review niet echt eigenlijk, aleen al omdat de pixelgarantie bij de conclusie gewoon niet klopt, er staat dat de acer pas wordt vervangen bij 10 dode pixels, maar op de acer site staan toch echt andere gegevens. Ook zijn ze absoluut niet te vreden over het spelen van spellen op 19'' tft's, van de 5 sterren die te krijgen zijn krijgt de beste voor het spelen van games er maar 3, de iiyama, de acer al1931 krijgt er zelfs maar 2. Ook heb ik toch in oudere tft/gamen topics gelezen dat dat allemaaal best wel mee valt qua ghosting en zo bij de acer al1931, het is er wel, maar op die franse site zeggen ze dat UT gewoon helemaal niet te spelen is.
Da's dan knap van je dat je dat gelezen hebt, het scherm is namelijk net uit, dus er zijn geen oudere topics over dan dit topic.

Ik ben blij dat sommige eigenaren hun 19 inch prima voor spelletjes vinden en hoop ook vooral dat ze dat zo houden, maar alle 19 inch LCD's die ik tot nu toe gezien heb hebben veel ghosting. Dat wil zeggen, zoveel dat het duidelijk zichtbaar is, je hoeft er dus niet naar te zoeken, en je hoeft er ook geen CRT monitor naast te zetten ter vergelijk om te merken dat er ghosting optreedt.

Ghosting is bij alle 19 inch schermen tot op heden een probleem, hoewel bij de een in iets meerdere mate dan bij de andere. Het heeft met name met de gebruikte LCD techniek te maken (MVA / PVA), deze is gewoon niet snel genoeg. De ghosting op de AL922 en de AL1931 (die ik beide zelf heb) valt daarom niet mee, daar heeft Tomshardware gelijk in. Er is echt te veel ghosting om snelle games goed te kunnen spelen. Het is dus wel mogelijk, maar niet prettig. Spellen als realtime strategy en adventures gaan natuurlijk weer wel. Maar voor first person shooters kan je echt veel beter een 17 inch scherm met 16ms responstijd nemen zoals de AL732 van Acer uit dezelfde serie. Deze schermen zijn niet op MVA panels gebaseerd maar op TN panels, en dat scheelt veel, heel veel. Nogmaals, ik spreek uit ervaring met de AL732, AL922 en AL1931. Verder heb ik verscheidene 19 inch schermen van andere merken (LG, Samsung, Iiyama) aan het werk gezien, en allen hadden duidelijk ghosting.

Wat betreft de Acer pixelgarantie: dit is wat het garantieboekje dat bij de displays komt zegt;

1.5 Kleine defecten aan het LCD-scherm voorkomende in producten voorzien van LCD technologie, waarvan niet meer dan (4) defective per millioen pixels op een LCD scherm en waarvan ook, als het LCD scherm in (9) gelijke delen worden verdeeld, er maar (1) defecte pixel mag zijn centrum van het scherm.

Laten we het gebruik van de nederlandse taal in deze volzin even vergeten en ons beperken tot de betekenis: :)

Het aantal pixels op een 19 of 17 inch LCD is 1280x1024 = 1,310,720 pixels
Dit geeft 1.310720 * 4 = 5.24288 pixels, d.w.z. maximaal 5 dode pixels toegestaan, waarvan 1 in het midden van het scherm.

Dit zegt trouwens niets over het aantal toegestane dode SUBpixels, dat mogen er gewoon meer zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

bram1234 schreef op 24 augustus 2003 @ 00:18:
[...]

Das fijn om te horen, want het is niet leuk om een review te lezen waar wordt gezegd dat de acer al1931 niet geschikt is voor het spelen van spellen, nadat je je pc al hebt besteld, incl al1931. Helemaal omdat ik van te voren uitgebreid gezocht heb naar gebruikers met zo'n tft scherm en die waren er over het algemeen zeer te vreden over, en dit bericht van jou bevestigd dus nog maar eens dat die review gewoon niet echt te vertrouwen is
Niet mee eens dus, ik heb de schermen en ben het met de review eens voor wat betreft de speelbaarheid van spellen. Het is niet rampzalig voor de meeste spellen, maar wel echt behoorlijk behelpen voor bijvoorbeeld een goed potje Unreal Tournament op niveau. Dan is je oude CRT echt een verademing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Microkid schreef op 23 augustus 2003 @ 23:29:
[...]

Hoezo is de Acer "gewoon qua beeld beter" ? Waar baseer je dat op? Ik zou dat ook graag willen hoor, ik heb namelijk ook een AL1931. Maar ik heb er nu eenmaal geen Iiyama naast staan om even te controleren welke beter beeld geeft. En sowieso... even controleren is er niet bij, je moet daarvoor veel tests draaien en liefst ook meetapparatuur gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Cap schreef op 24 August 2003 @ 00:59:
[...]

Da's dan knap van je dat je dat gelezen hebt, het scherm is namelijk net uit, dus er zijn geen oudere topics over dan dit topic.
In tft/gamen - the final episode part 4 staat toch echt een bericht van Sluuut uit mei 2003 die dat scherm al heeft dus net uit lijkt me sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

Verwijderd schreef op 23 August 2003 @ 21:03:
Zo te zien liggen de Samsung 152x and 172x nu ook in de winkels. Vooral naar de 172x ben ik erg benieuwd.

Over die LG 1710B/S: misschien dat de B een LG panel gebruikt en de S een AU Optronics panel?
Ik ben ook erg benieuwd naar deze schermen. Waarom horen we er nog zo weinig van (er zijn nog niet echt reviews verschenen)? Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook al een week die AL1931, en ik vind het een perfect tft'tje.

Ik speel er elke avond een paar uurtjes RTCW-enemy territory op, en ik zie toch nix van ghosting.
Misschien dat een hardcore gamer wel iets ziet, maar ik denk dat het meer een psychologisch placebo effect is, als ze je zeggen dat je tft 16ms is :)

Mijn AL1931 heeft 1 dode subpixel (blijft blauw) maar in al dat blauwe windows gedoe valt het dus totaal niet op.

tis volgens mij trouwens bullshit dat die iiayama beter scoort in games. Der zit hetzelfde fujitsu panel in. Alleen heeft de AL1931 sterkere backlights omdat die 700:1 en 300cd/m² haalt. Allez, denk ik he :)

Cya,
Highvolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

JnX schreef op 24 August 2003 @ 12:26:
[...]

Ik ben ook erg benieuwd naar deze schermen. Waarom horen we er nog zo weinig van (er zijn nog niet echt reviews verschenen)? Iemand?
ze zijn pas vanaf volgende week leverbaar, dus misschien mogen reviews ook pas vanaf volgende week openbaar gemaakt worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:15
Hallo, een vriend van me wil een TFT kopen, 19 of 21 Inch(liefst 21) maar die moet voornamelijk dienen voor te gamen(FPS).
We hebben enkele reviews doorlezen, telkens was was de monitor zeer goed, maar voor games niet uitstekend(ghosting)

Welke monitor is wel uitstekend voor gamen ?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JnX schreef op 24 August 2003 @ 12:26:
[...]

Ik neem aan dat je het over de samsung panels hebt?

Volgens mij omdat ze nu net pas in de winkels komen te liggen in Europa, en het voor de US nog even duurt. En aangezien een groot gedeelte van de reviews uit de US komt wordt het nog even wachten tot deze schermpjes daar ook in de winkel verkrijgbaar zijn voordat we reviews gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

wat is het verschil in de Samsung type X schermen dan? lagere responsetijd?

[ Voor 17% gewijzigd door Fietsbel op 24-08-2003 15:16 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Homedisc schreef op 24 August 2003 @ 15:15:
wat is het verschil in de Samsung type X schermen dan? lagere responsetijd?
De 172x gebruikt een geheel nieuw panel dat een 16 ms reponse tijd heeft en wel alle kleuren weergeeft (in tegenstelling tot op de LG 1710B na alle andere "16ms" tft schermen die nu te koop zijn die niet alle kleuren weer kunnen geven).

De 152x gebruikt een niet door samsung gemaakt panel en het enige wat ik erover weet is dat het idd een lagere response tijd heeft, 17 ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 12:35:
Ik heb nu ook al een week die AL1931, en ik vind het een perfect tft'tje.

Ik speel er elke avond een paar uurtjes RTCW-enemy territory op, en ik zie toch nix van ghosting.
Misschien dat een hardcore gamer wel iets ziet, maar ik denk dat het meer een psychologisch placebo effect is, als ze je zeggen dat je tft 16ms is :)

Mijn AL1931 heeft 1 dode subpixel (blijft blauw) maar in al dat blauwe windows gedoe valt het dus totaal niet op.

tis volgens mij trouwens bullshit dat die iiayama beter scoort in games. Der zit hetzelfde fujitsu panel in. Alleen heeft de AL1931 sterkere backlights omdat die 700:1 en 300cd/m² haalt. Allez, denk ik he :)

Cya,
Highvolt
RTCW is ook een relatief langzame shooter. Ga maar eens een potje Unreal Tournament of Quake o.i.d. spelen, dan zie je het echt zeer duidelijk. Dat heeft niets te maken met placebo, je ziet gewoon de ghosting effecten van je scherm springen. :)

Waar je de wijsheid vandaan haalt dat het bullshit is dat de Iiyama beter scoort is me een raadsel. Het is algemeen bekend dat niet alleen het type panel, maar zeker ook de aansturende electronica een grote invloed heeft op de weergave. Dat staat notabene in de test van TomsHardware zelf uitgelegd: ze hebben het er over dat hoewel de Acer en de Sony dezelfde panels hebben, de Acer duidelijk beter scoort op het gebied van kleurenweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

bram1234 schreef op 24 augustus 2003 @ 08:32:
[...]

In tft/gamen - the final episode part 4 staat toch echt een bericht van Sluuut uit mei 2003 die dat scherm al heeft dus net uit lijkt me sterk
Zucht...
Door Sluuut - Thursday 22 May 2003 13:36

w00t...ik heb zonet de AL922 van Acer gehaald.. 19"
Prachtdingetje! Zo ontzettend scherp. Voor die prijs van 700 euro bij Dynabyte heb ik er absoluut geen spijt van, echt een mooie aan koop. Dat het blurrig is merk je wel een beetje in het begin maarja daar raak je wel aan gewend denk ik.
Maar vergeleken met CRT .. damn wat scherp
Ik mocht trouwens in de winkel even testen op dooie pixels, daar deden ze totaal niet moeilijk over. En er zat er geen enkel op...
Niet goed gelezen neem ik aan? Ik vind het prima dat jij en Highvolt jullie aankoop voor jezelf willen goedpraten, maar probeer wel objectief te blijven. Dus goed quoten, tests goed doorlezen en niet zomaar roepen dat een test niet betrouwbaar is, of het bekende" "MIJN lcd heeft helemaal geen last van ghosting"... :Z

Overigens ben ik zelf ook blij met mijn AL1931, hij geeft goed beeld. Maar hij ghost als een gek naast mijn AL732.

[ Voor 4% gewijzigd door Cap op 24-08-2003 17:01 . Reden: Nu ik het herlees moet ik zelf niet overdrijven: hij ghost niet als een gek, maar het is wel heel duidelijk aanwezig. Niet te missen eigenlijk. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

C00P schreef op 24 augustus 2003 @ 12:44:
Hallo, een vriend van me wil een TFT kopen, 19 of 21 Inch(liefst 21) maar die moet voornamelijk dienen voor te gamen(FPS).
We hebben enkele reviews doorlezen, telkens was was de monitor zeer goed, maar voor games niet uitstekend(ghosting)

Welke monitor is wel uitstekend voor gamen ?
Het lijkt me verstandig als je eerst even de laatste paar topics van TFT/Gamen doorleest. Geen enkele 19 inch of 21 inch TFT is bij uistek geschikt voor gamen. Als je je echt fanatiek wil gamen dan moet je nu nog geen 19 of 21 inch TFT monitor kopen, maar een snelle 17 inch of een CRT. Misschien komt er op termijn verandering in, en gaan fabrikanten ook echt snelle 19 inch TFT's produceren.

Voor al het andere werk is een 19 of 21 inch TFT trouwens fantastisch. Als je je monitor gaat gebruiken voor het kijken naar films is het een afweging wat je belangrijker vindt: een groot scherm met lichte ghosting en mogelijk iets betere kleurenweergave, of een klein scherm "zonder" ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een van de Samsung schermen zou willen kopen.
Welke zou je dan kiezen als je veel gamed?
Afgezien van die 172X dan.
Is het al bekent wanneer je hem kan kopen?
Bij pcvergelijk staat ie al in het assortiment en heb ik ook al een mailtje gestuurt met de vraag of hij al leverbaar is.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hebben de mensen hier die een Acer scherm hebben gekocht gedaan om te voorkomen dat ze een scherm met 1 of 2 dooie pixels niet om konden ruilen?
Hebben jullie een extra pixel garantie afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Cap schreef op 24 augustus 2003 @ 16:58:
[...]

Zucht...

[...]

Niet goed gelezen neem ik aan? Ik vind het prima dat jij en Highvolt jullie aankoop voor jezelf willen goedpraten, maar probeer wel objectief te blijven. Dus goed quoten, tests goed doorlezen en niet zomaar roepen dat een test niet betrouwbaar is, of het bekende" "MIJN lcd heeft helemaal geen last van ghosting"... :Z

Overigens ben ik zelf ook blij met mijn AL1931, hij geeft goed beeld. Maar hij ghost als een gek naast mijn AL732.
Sorry, je hebt gelijk, kwam namelijk omdat ik eerst de al922 zou krijgen, maar die kon niet meer worden geleverd en nu wordt het dus de al1931. Maar ja, ik zal het wel merken dinsdag of woensdag, dan krijg ik waarschijnlijk mijn pc binnen, ik hoop aleen dat het mee zal vallen qua ghosting, niet dat ik nu super veel UT doe, quake al helemaal niet, maar vice city of zo wel, maar denk dat de ghosting het meest te zien is bij UT en Quake aangezien dat veel sneller gaat dan GTA dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na nog geen week de Hyundai Q17 te hebben, nu toch een dode subpixel :( Hij blijft constant rood :'( Nu troost ik me maar met het feit dat hij niet in het midden zit, maar lastig is het wel.

Ik heb altijd gedacht dat pixels niet zomaar kapot gaan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 17:16:
Afgezien van die 172X dan.
Is het al bekent wanneer je hem kan kopen?
Bij pcvergelijk staat ie al in het assortiment en heb ik ook al een mailtje gestuurt met de vraag of hij al leverbaar is.
vanaf volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zoek 2 monitoren.
Na een en ander gelezen te hebben heb ik de volgende kanditaten gevonden:
(in volgorde van intressen)

ADI Microscan A715 silver/black multimedia
Hyundai Q17 TFT 17" zilver
LG 1710B 17"

Alleen moeten ze dan wel leverbaar blijken |:(
Ik woon in Zuid Limburg en doe vanzelfsprekend liever geen zaken (over een monitor dan) met een winkel die 250 KM verderop zit.

Mycom zit nog redelijk dichtbij (eindhoven), die kan echter alleen de LG leveren.

Is er iemand die weet of er een zaak in Zuid Limburg, of net over de grens, die een van deze monitoren kan leveren?
(Bij de mediamarkt wellicht?)

Eerst heb ik naar de Samsung 172T gekeken, maar deze valt af vanwege de prijs, veel te hoog IMHO. Ook wat betreft de specs zijn bovenstaande monitoren net zo goed, en dat voor onder de 500 EYPO.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Cap, wat is je mening over de LG 1910P http://www.lge.de/media/images/custom/_1059737332.pdf
Wat voor paneltype zou dit zijn want kan niets terug vinden van MVA of TN panel,zal nog wat nieuw zijn om reviews van terug te vinden. Lijkt me wel snel (16ms) voor 19" TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die LG 1910P heeft een Philips/Lg panel las ik op een duitse site.
Vraag me af of dat verhaaltje van die 256 kleuren ook op gaat voor dit paneel.
Bij alternate duitsland verkopen ze hem btw al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

ik heb ipv de hyundai q17 de iiyama prolite E430S gekocht.
en dit is wel zo'n mega fijn schermpje.
ik heb eigenlijk nog weinig over gehoord. maar ik had hem gezien dus heb hem maar gekocht.
Ik heb hem trouwens in het zwart.
dit zijn de specs:
Modelnaam: Prolite E430S
Diagonaal (inch): 17
Eff. Beelddiagonaal (B x H in mm): 337,9 x 270,3
Inkijkhoek, Hor./Vert. (o): 140 / 120
Reactietijd Op / Neer: 25ms
Type TFT: Twisted Nematic
Helderheid (cd/m2): 250
Contrast verhouding: 350:1
Aantal kleuren: ca. 16 miljoen
Bij kleurdiepte aan 24 bits