Zoals reeds eerder gemeld.. heb ik ook de IIyama binnen..
Of het normaal is met die plug&play drivers weet ik ondertussen nog steeds niet.. kan het nergens vinden

Need help
Mijn review..
Ik heb hem bij een plaatselijke computerboer besteld en kon hem alvorens aan te schaffen nog even uit de doos trekken.
Hij stond daar tussen een philips en nog een iiyama, types weet ik niet.
Bad reference aaiight.. maar goed.
Ik kon hem daar controleren op dode (sub) pixels en wat games testen.
Na een paar minuten wist ik eigenlijk al dat het goed zat.
Ik heb nooit gewerkt met een lcd scherm behalve die in mn laptop, wat niet te vergelijken is.
Hiervoor heb ik een 19" IBM CRT monitor gehad die het helaas begeven heeft na 5/6 jaar trouwe dienst.
Tijd voor een nieuwe.. en ik ben blij dat ik de overstap gemaakt heb naar een TFT scherm.
Voor diegenen die twijfelden.. niet doen! Dit scherm staat hoog bovenaan ieders lijst, het is een schitterende bak.
Het uiterlijk is niet zo hi-tech als anderen wel zijn, maar het lcd paneel is dik in orde.
De kijkhoek is ruim.. maar dan ook ECHT ruim.. unbelievable..
Het contrast is ongelofelijk en de kleuren zijn... geil.. ik kan het niet uitdrukken maar van CRT naar TFT is een dermate grote overstap dat het simpelweg NIET te vergelijken is.
Dan terug naar dit topicje en wat ieder wel graag doet.. gamen

Ik speel zelf dagelijks wel een potje Battlefield 1942 (Desert Combat MOD) of UT2k3 dus mijn eis was dat het scherm geen ghosting had.. en mooie kleuren behield in het diepst van de strijd.
Dit alles heeft Iiyama geleverd, het is een toppertje.
Ik heb de volgende games elk een uur gespeeld vanmiddag :
- BF1942 DC
- UT2k3
- Quake 3
- C&C Generals
- Collin MCrae Rally 3
Elke game heb ik gedraaid op de native resolution, 1280x1024, 32Bit.
Ik heb hier een XP2000+ , 512MB, GF4200 64MB.
Geen elk heeft mij doen denken aan ghosting!
Waarom meld ik mijn pc specs? Omdat er sommigen waren die lichte ghosting ontdekten.. nah sorry.. maar ik dus niet

Mischien dat je pc het simpelweg niet trok op die resolutie.. of hadden jullie de resolutie wel op deze hoogte staan ? Anders trekt het scherm het beeld uiteen wat mischien de oorzaak ook kon zijn.. kweenie hoor..
Mijn GF4200 heeft geen DVI output so keep that in mind.. alles analoog getest.
Battlefield heeft helaas geen optie om deze game op 1280x1024 te zetten maar gaat max. op 1280x960.. jammer..
Gaming gaat soepel.. en ziet er werkelijk verbluffend uit, geen woorden voor.
Over het terugschakelen van 62milj. kleuren naar 262k heb ik geen klachten, ik merk er totaal noppes van.. en ja, ik heb er erg op zitten letten.
Waar ome tom dus over sprak.. sja.. ik weet het niet hoor..
Ik heb een aantal hoge kwaliteit divx/xvid films gezapt.. en die zagen er net zo strak uit.. absolute kwaliteit.
Wel viel het me op dat de settings wel wat donkerder waren bij films dan bij gamen.. even schuiven met brightness en gamma en hoppa.. klaar.
De speakers zuigen maar dat was bekend
Wat houden we dan over? Ik geloof niet veel heh
Ik wist niet wat ik van een TFT scherm als deze mocht verwachten.. maar hij heeft letterlijk alles overhoop gehaald wat ik dacht over dergelijke schermen.
Dit schermpje is een absolute aanrader en is gemaakt om te gamen, klaar.