TFT/Gamen - The 6th Episode

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.090 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Pollewob/tfttopic/TFT.jpg
TFT/Gamen - The 6th Episode

Praat hier over TFT's , ghosting , ervaringen , pics en andere TFT gerelateerde zaken. Lees gerust een topic door. Zet je in je prefs aantal posts per pagina op 999 om via ctrl-F makkelijk te kunnen zoeken. Veel vragen over TFT's zijn al vaak gesteld , dus schroom niet om het topic door te lezen.
Reviews

Acer Al732
LG 1701B
Hitachi cml174sxw
17" lcd test
15" lcd test
Samsung 171N & NEC LCD1760V vs. Everyone Else
Samsung 152T
Samsung 172T
IBM T221 22,2 "
Phillips Brilliance 200P3
Samsung 172W
Fabrikanten

ADI
Philips
Sony
Eizo
Iiyama
Hitachi
Samsung
Belinea
Ctx
Lg
Nec
Viewsonic
Neovo
Acer
NEC
Belinea
Pricewatch

T.Net Pricewatch LCD/TFT
Andere delen

TFT/Gamen - the final episode
TFT/Gamen - the final episode part 2
TFT/Gamen - the final episode part 3
TFT/Gamen - the final episode part 4
TFT/Gamen - the final episode part 5
Handigheidjes

Monitor direct toolkit
Handige toolkit om instellingen te optimaliseren en ghosting/streaking te testen.

TFT - hoe werkt dat?
Als je (nog) niet weet wat alles betekent e.d. :)

Specs:
Staar je niet blind op specs... werkelijke specs kunnen heel anders zijn als de fabrikant aangeeft. Ga een beetje verdiepen in reviews. :)

Wat info over DVI mbv plaatje:
  • [img]http://di.dell.com/images/global/topics/vectors/2000-dvi-002.gif[/img]
Problemen met scrollen in IE?
Tools -> Internet Options -> Advanced -> Smoot scrolling afzetten

Reviews?
Natuurlijk staan hier niet alle reviews. Maar je kunt ze makkelijk vinden met Google!

Mini FAQ
Natuurlijk mag de mini FAQ niet ontbreken:
MiniFaQ

Penalty: an autopsy of dead lcd pixels
Een leuk verhaaltje van Toms Hardware Guide over dode pixels en policy's van fabrikanten.

Deze startpost is mede mogelijk gemaakt door MaRc0 en Eth3r3al, waarvoor bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:41
Mooie openingspost ;) beter goed gejat dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06 10:57

aapelite

Do the kirby!

Ik was er net aan bezig, gelukkig checkte ik ff.
( ik was hem ook gewoon aan het kopieeren ;), maar thx anywee pollewob)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
"Deze startpost is mede mogelijk gemaakt door MaRc0 en Eth3r3al, waarvoor bedankt!"

Mjah.. als jullie er niet zelf 1 maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49239

2 weekjes geleden is mijn Viewsonic scherm kapot gegaan... ik heb nu gekozen voor de Belinea 101741. Een 17,4" TFT scherm...
Ik ben vooral gevallen voor de kijkhoek, wat ik belangrijk vind, die dus 170 graden is. Als ik naar de specs kijk, komt hij ook goed mee met andere vergelijkende merken en modellen.

Dinsdag kan ik em ophalen, dus ben benieuwd hoe hij het doet :) dit is mijn eerste TFT.. kan iemand me tips geven waar ik op moeet letten, of wat verschillen in gebruiksgemak zijn vergeleken met een CRT ?
En heeft nog iemand ervaring met dit TFT'je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

Voor mij was het best een moeilijke keuze om een tft scherm na mijn zin te vinden, na veel topics en reviews ben ik tot de conclusie gekomen dat de Samsung 172T voor mij het beste scherm is.

Eerst wilde ik een 19 inch scherm kopen maar die schijnen toch meer streaking/ ghosting te vertonen.

de grote inkijkhoek : horizontaal 170° en contrast : 500:1 vond ik erg belangrijk.

En natuurlijk het schitterende design, ik vind geen enkele monitor zo mooi als de Samsung.

Bij de keuze van een tft scherm weet je gewoon dat er altijd wel streaking/ghosting optreed helemaal 100% is het nog niet, daarom weet ik nu al dat ik deze monitor niet langer dan 1,5 a 2 jaar zal hebben :) .

Ik heb hem gisteren besteld bij van der Meulen voor een mooie prijs, ze zijn op voorraad. € 588

pricewatch: Samsung SyncMaster 172T (17", 25ms, D-sub/DVI-D, Zilver)

De dvi kabel zit niet in de doos dus heb deze los besteld bij ,

www.nowthatsit.nl prijs € 17,50

Zodra de monitor binnen is zal ik mn bevindingen posten in deze thread.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baardmans
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 22:51
Vorige week de Acer AL732 gekocht. Prima scherm om te gamen: scherp en snel. Ook voor het gewone werk is dit een goeie keuze. Ik gebruik de bijgeleverde DVI kabel. Het is me alleen nog niet gelukt om de kleuren optimaal te krijgen. Vooral de kleur groen krijg ik niet helemaal 'natuurlijk'. Iemand ervaring met het handmatig instellen van de kleuren of het gebruik van een icm profile?

Het onderscheid tussen kunstmatig en natuurlijk is even kunstmatig als natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-FENCE
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
baardmans schreef op 27 July 2003 @ 12:07:
Vorige week de Acer AL732 gekocht. Prima scherm om te gamen: scherp en snel. Ook voor het gewone werk is dit een goeie keuze. Ik gebruik de bijgeleverde DVI kabel. Het is me alleen nog niet gelukt om de kleuren optimaal te krijgen. Vooral de kleur groen krijg ik niet helemaal 'natuurlijk'. Iemand ervaring met het handmatig instellen van de kleuren of het gebruik van een icm profile?
Vraagje: is de behuizing van de Acer AL732 helemaal van alu en past het goed bij een Alu kast zoals de Lian Li???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45458

Zelf heb ik de Acer AL732 5 dagen en ben zeer te spreken over dit scherm. Draait op een Radeon met DVI en het plaatje is erg strak. :) Moet ook nog een beetje spelen met kleuren, dus als iemand nog suggesties heeft, gaarne! D-FENCE de behuizing is niet geheel van Alu, alleen frontpanel. Of hij past? Tja, hij is aluminium kleurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 20:20

Nessuno

io sono nessuno

(weetje)(ACER Al922)

dat als je bijde aansluitingen aansluit (dvi +dub-d) je via het menu van het scerm
kan schakelen tussen die 2
je kan dus gewoon 2pc's aan sluiten en wisselen van pc via het menu
coole feature (ok ok mn iiyama crt had het ook maar had het nietverwacht op een tft scherm)

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baardmans
D-FENCE schreef op 27 July 2003 @ 12:56:
[...]

Vraagje: is de behuizing van de Acer AL732 helemaal van alu en past het goed bij een Alu kast zoals de Lian Li???
Past in ieder geval beter dan de LG of de Hitachi. Bovendien neemt de Acer qua diepte de minste ruimte in.

Het onderscheid tussen kunstmatig en natuurlijk is even kunstmatig als natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-FENCE
  • Niet online
Thanks,
Ik zit namelijk te twijfelen tussen de Hyundai 17Q of de Acer AL732!!!
Het is niet erg makkelijk en offcourse speelt design ook een rol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57480

maar is alleen het panel met de knoppen van aluminium of de lijst om het scherm ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baardmans
Anoniem: 57480 schreef op 27 July 2003 @ 14:05:
maar is alleen het panel met de knoppen van aluminium of de lijst om het scherm ook?
Ook de lijst. Ook de voet. Alleen het scherm en de achterkant zijn niet van alu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Ik had ooit eens beloofd in het vorige topic dat ik es een korte review/bevinding ging schrijven over de ADI 715 Microscan 17" TFT-monitor: _/-\o_ _/-\o_

***De Pics zijn clickable wegens verkleining***

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/CLAN/adi715e.JPG]

Specs:

*Picture Panel(active matrixTFT) 17-inch
Resolution 1280 x 1024 @ 75Hz
Display Area (H x V) 337 x 270 mm
Viewing Angle(H x V) 140 x 140
Horizontal (KHz) 31 to 80
Vertical (Hz) 56 to 75
Analog RGB 0.7 Vp-P
Syn.(pos/net.Separate) 5V
TV-Video : Separated Y.C r
TV-Video : CVBS r
Max. video input bandwidth 135 Mhz
Display color 16.7 m colors
Luminance (typ.) 260 cd/m²
Contrast ratio (typ) 450 : 1
Response time (typ) 16 ms
Connections: 15 PIN D SUB & DVI
Dimmenions(W x H x D mm) 396 x 414 x 200 mm
Net Weight 4.8 Kg

*Bij de specs heb ik wel een opmerking, dit TFT scherm schijnt hetzelde te zijn als de Hyundai Q17, de beste uit de test van Toms
Hardware: nieuws: 17" LCD-monitors getest door Tom's Hardware - http://www6.tomshardware.com/newsletter/vol3/25/lcd.html
Uit de specs van de Q17 blijkt dat het een 20 ms monitor is en dat de adi een 16ms zou zijn :?

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/CLAN/adi715b.jpg]

*Enkele aanzichten:
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/CLAN/adi715a.JPG]

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/CLAN/adi715d.JPG]

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/CLAN/adi715c.JPG]

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/CLAN/adi715f.JPG]

*Ik heb als Belg dit scherm gekocht in Nederland, voor 477€ (2e week van juli 2003) stond hij aan men deur in minder dan 24 uur sinds de betaling uitgevoerd was.
Dit bij yorcom.nl

*Ik had ook nog een video review klaarliggen maar die kan niet meer op men server :-(
Mss komt hij er later op, ik had er enkele games mee gespeeld om te testen op ghosting: BF1942(desert combat)-GTAIII Vice City -Unreal II demo-UT2003demo
En als ik zeg dat het perfect beeld was, dan is dit zo! Ik heb een eind gespeeld en heb geeen! ghosting opgemerkt.

*Ik zal even positieve kanten en negatieve kanten opsommen
POS:
-Geen dode pixels
-Prijs=dit scherm hoort bij de goedkopere 17" TFT monitors
-Goede beeldkwaliteit
-Geen ghosting
-DVI aansluiting
-Mooi design (silver, is helemaal opklapbaar, scherm kan horizontaal gekanteld worden )
-USB hub in de standaard met voeding, koptelefoon aansluiting
-Zero pixel garantie!!
-Automatische afregeling van het scherm

CON:
-Brakke speakers in de standaard
-Bij het kijken naar divx/DVD's heb je een zwarte band boven en onder, maar hier komt de achtergrond verlichting irriterend naar de voorgrond

Met andere woorden, een echte aanrader, aleen al van de zero pixel garantie, beeldqualiteit, prijs en de afwezigheid van ghosting!!

DeNB3rt :*)

[ Voor 5% gewijzigd door DeNB3rt op 27-07-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Zoals ik al een tijdje geleden hier poste heb ik sinds kort een Samsung 181T. Een schiiterend scherm. Echter had ik een dode pixel en had er garantie op genomen. Echter elke keer dat ik het scherm omruilde kreeg ik er een met 1 of meer dode pixels. Heb er uiteindelijk maar een gekozen met 1 dode subpixel die zich in de taakbalk bevind en ook haast niet te zien is. Tevens heb ik dus die pixelgarantie terug gegeven. Vond het wel heel vreemd, heb 5 van die schermen gezien en allemaal dus niet perfect. Zou bijna gaan denken dat het aan de 18" serie van Samsung ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Zet AOC ook maar bij de fabrikanten www.aoc.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:52
@ DeNB3rt: Wat bedoel je met: scherm kan horizontaal gekanteld worden. Dat je hem in portretmodus (pivot) kan zetten zodat je makkelijk fora zoals GOT kan doorlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Ik krijg morgen tussen 4 en 5 uur mijn Neovo K19 binnen :D Kan niet wachten, ik zal mijn bevindingen hier ook komen posten. Weer iemand toevallig hoe goed de DVI is van een gf4 Ti4200? Ik las laatst dat sommigen met de geforce4 MX serie het weleens tegenviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

Vraagje:
Is het oke (beter) om met een dvi verloop-stekkertje (dvi naar gewone monitor aansluiting dus), je TFT aan te sluiten. Of maakt dit niet uit tov de gewone monitor aansluiting vanuit de videokaart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40220

Neovo K-19 met GF4 Ti4200 werkt hier perfect, niks te klagen.
Wel de DVI gebruiken voor optimale resultaten.

-X-

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 40220 op 27-07-2003 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 60905 schreef op 27 July 2003 @ 20:28:
Vraagje:
Is het oke (beter) om met een dvi verloop-stekkertje (dvi naar gewone monitor aansluiting dus), je TFT aan te sluiten. Of maakt dit niet uit tov de gewone monitor aansluiting vanuit de videokaart..
Dat maakt weinig uit he ;)
Of je videokaart het nou naar analoog omzet , of dat het later gebeurt.
Het blijft analoog ;)

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adm.Spock
  • Laatst online: 04-06 16:43

Adm.Spock

Duik-Aap

Ik kan melden dat gamen best goed gaat op mijn IIyama AU4138D. Geen last van ghosting, max. res. is 1600x1200. Gamen doe ik op 1024x768. Twee redenen: 1) Meer kan mijn PC niet aan met alle toeters en bellen. 2) Hardwarematige Anti-Aliassing is errug leuk! :) :P :9 Vooral als je monitor het doet!

[ Voor 6% gewijzigd door Adm.Spock op 27-07-2003 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60905

Koffie schreef op 27 July 2003 @ 21:33:
[...]

Dat maakt weinig uit he ;)
Of je videokaart het nou naar analoog omzet , of dat het later gebeurt.
Het blijft analoog ;)
Hmzzz. Oke Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordofthelints
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01-2024

lordofthelints

Evil_ivanhoe in former GoTlife

Zijn hier trouwens mensen die de Acer AL1931 hebben?

Acer AL1931:
http://www.acer.nl/vi/pag...,3,,,0,0,3,,112912069.htm

Ik ben best benieuwd naar de ervaringen, ik vraag me namelijk af of het de meerprijs waard is, t.o.v. de Acer AL922.

Acer AL922:
http://www.acer.nl/vi/pag...3,,,0,0,3,,2507648958.htm

[ Voor 27% gewijzigd door lordofthelints op 28-07-2003 00:42 ]

Moederborden..... Kunnen die in de afwasmachine??? || Specs, zie: http://specs.tweak.to/list/2481

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
baardmans schreef op 27 July 2003 @ 12:07:
Bijgeleverde DVI kabel??? Wat hoort mijn oortje nu?? Ik heb hem besteld en daarbij hebben ze nog ff gecheckt of er een kabeltje bijzat: Neej hebben ze me verkocht. Hebje die kabel er los bijgekocht of zat ie echt in de door bij het scherm???

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

Evil_ivanhoe schreef op 28 juli 2003 @ 00:37:
Zijn hier trouwens mensen die de Acer AL1931 hebben?

Acer AL1931:
http://www.acer.nl/vi/pag...,3,,,0,0,3,,112912069.htm

Ik ben best benieuwd naar de ervaringen, ik vraag me namelijk af of het de meerprijs waard is, t.o.v. de Acer AL922.

Acer AL922:
http://www.acer.nl/vi/pag...3,,,0,0,3,,2507648958.htm
Dat wil ik ook wel eens weten ja. De specs van die 1931 liegen er niet om in elk geval, wat een contrast zeg! Is dit model nou ook veel nieuwer, of is het pas recentelijk in Europa leverbaar?

[Edit] Ook leuk: dit scherm heeft een MVA-panel i.p.v. de gebruikelijke TN + film. Leuk voor de kleuren (zwart is ook echt zwart); ik vraag me wel af of de gespecificeerde 25ms gehaald wordt. Want er moet wel mee gegamed kunnen worden natuurlijk! :9

[ Voor 15% gewijzigd door Mosez op 28-07-2003 11:02 ]

Mooi zitten? Barcelona chair!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 02-06 17:07
zo, ik heb net mijn cer 732 gekregen. damn wat wordt dit ding compleet geleverd!
zit een vga, dvi, sound, 3 voedingskabel (dus ook internationale kabels, niet dat je er wat aan hebt O-)).
zit nu dus achter een die acer en een eizi f930 (21 crt), maar het contrast van de 2 is echt anders. wil dual display gaan werken maar ben benieuwd of dat wel lekker gaat achter een crt en tft. nou ja tijd zal het leren.
heb wel een hot-subpixel, altijd groen :(
en de speakers zijn toch redelijk bagger ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:21

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

DarkChylde schreef op 28 juli 2003 @ 11:17:
zit nu dus achter een die acer en een eizi f930 (21 crt), maar het contrast van de 2 is echt anders. wil dual display gaan werken maar ben benieuwd of dat wel lekker gaat achter een crt en tft. nou ja tijd zal het leren.
Keep us posted :) maar wat bedoel je met dat het contrast echt anders is? Beter of slechter (of gewoon anders 8)7 )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999

MUSTIS

ads by Google

prodigy, heb je nog gekeken naar donkere gangen spellen ivm ghosting.

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
mijn eizo heeft echt een goede beeldkwaliteit en contrast. de acer heeft ook een goed contrast. alleen het 'ziet' er anders uit. vergelijk het maar een beetje met philps en sony beeldbuizen. geven beiden goed beeld, maar is toch anders.
het beeld bij de tft is iets feller/harder, waardoor het beeld van de crt weer wat doffer lijkt. ik kan wel contrast/brightness omhoog gooien bij de crt maar dat is zwart bv niet echt zwart meer. ga wel nog een beetje pielen om te kijken of ik ze op hetzelfde niveau kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34661

Ik heb afgelopen vrijdag eindelijk mijn Acer AL732 _/-\o_ binnengekregen na 5 weken wachten, ik had besteld bij pczaak.nl maar ze belden mij netjes op om excuses te maken voor de lange levertijd door problemen met de leverancier en dat ze het scherm op zouden sturen.

Ik heb uiteindlijk dit scherm gekozen vanwege de redelijk lage prijs, het mooie design, de lage responstijd, de composite aansluitingen waardoor ik met de vcr er ook makkelijk tv op kan kijken en alle goede bevindingen van mede-tweakers in de voorgaande topics.

Bij het openmaken van de doos viel mij meteen de hoeveelheid meegeleverde kabels op, dit bespaard een hoop kosten voor de aanschaf van kabels, er word een dsub en dvi-d kabel meegeleverd die allebei mooi zijn afgewerkt en een zilvere shielding hebben, ook drie verschillende voedingskabels voor over de hele wereld (beetje nutteloos), een s-vhs kabel, 3 aderige composite aansluitkkabel (geel,wit,rood) en een 3.5 jackplug naar stereo tulpplug kabel voor de ingebouwde speakers die nog best redelijk geluid geven op laaaaaaaaag volume.

Het design van de monitor is erg mooi en de blauwe powerled maakt het ook mooi af zoals ook al eerder gezegt, het moet echter wel bij de omgeving passen, mijn wit/donkerblauw logitech keyboard staat er dus niet echt bij (mijn volgende keyboard wordt dus een zwarte).

De kleurweergave is erg mooi ik vind alleen dat wit een beetje te geelachtig is. De kleuren worden bij een voledig scherm met de dezelfde kleur overal hetzelfde weergegeven. Ook zwart is gewoon compleet zwart, ik vind het zelfs beter zwart als op mijn crt dus met het contrast zit het ook wel goed.

Wat werd beweerd op tomshardware over de 16ms schermen dat ze eigenlijk maar +/- 260.000 kleuren weergeven kan ik bevestigen, op 32 bit zie ik namelijk in sommige plaatjes enkele kleurgrenzen in gradiënten maar dit is echt minimaal en absoluut niet storend. Het beeld is gewoon ontzettend scherp en kleurrijk.

Dit is een 16ms scherm dus moet het geschikt zijn voor gamen, ik gebruik overigens de dsub aansluiting aangezien ik niet over dvi beschik op mijn videokaart. Ik heb getest met gta vice city en UT2003, op de native resolutie (1280*1024) ziet het er echt geweldig uit, ik zie details die ik met mijn oude crt nooit zag en ook trailing is werkelijk niet te vinden. Als ik de resolutie omlaag gooi (1024*768) dan is er wel trailing zichtbaar maar niet storend, ook vind ik het er allemaal nog mooi uit zien op de lagere resoluties in games, onder windows wordt het dan wel blurry.

En als finishing touch nog een aantal foto's, helaas niet al te beste kwaliteit maar beter als niets (klikken voor het origineel) 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~carlo85/AL732/01TN.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~carlo85/AL732/02TN.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~carlo85/AL732/03TN.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~carlo85/AL732/04TN.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~carlo85/AL732/05TN.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~carlo85/AL732/06TN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

Als ik zo je bevindingen lezen dan ga ik echt zo zwaar twijfelen ! Ik was namelijk eerste helemaal verkocht van die Nec 1760 Nx/bk. Maar dit disign is toch wel erg mooi ! Ik vind het jammer dat ik niet allebei de monitoren naast elkaar kan zien , ik heb namelijk nog geen 1 zaak gehad hier in nijmegen die ze allebei heeft ! Of 1 van beide ! Allemaal andere versie's :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 12:15

Sponge

Serious Game Developer

Hier zat ik op te wachten :). Zelf ben ik ook al een tijdje verkocht aan de Acer 732, alleen kan ik hem nergens vinden in het noorden van NL., want ik zou hem eerst wel eens willen zien :).

Alleen zit ik te twijfelen of mijn PC Unreal Tournament (1) op 1280x1024 leuk gaat vinden. Ik weet niet eens zeker of UT dit aankan.. naja, nog ff kort bekijken dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Heeft iemand nog (game-)ervaringen met de Acer 707. Lijkt mij namelijk wel een mooi schermpje voor weinig geld, maar is hier ook goed mee te gamen (GTA VC, MOHAA:S, etc)? heeft een response time van 20 ms, 250 cd/m2, 300:1 contrast ratio. (wat niet zo hoog is) En er staat dat ie 16,7M kleuren heeft, is dit echt zo?

Verder ziet de Hitachi CML174SXWB er ook mooi, uit, is wel weer zo'n 150 euro duurder, maar heeft dan ook betere specs. Dus is het verschil groot met de acer op het spel-gebied?

/edit: ik heb al een heel stuk van deel 5 door gelezen, maar kon niet echt veel vinden over de 707 vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 74137 op 28-07-2003 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slownera
  • Laatst online: 07-02 15:35
Ik heb mijn AL732 ook pas binnen via PCZaak.
Ze waren zelfs zo aardig om hun 19" variant tegen korting aan te bieden vanwege de lang wachttijd, maar had geen behoefte daar aan, maar toch een leuk gebaar. Bleek dat er een vrachtlading van Acer gestolen was.

Maar anyways over de monitor.
De monitor is inderdaad zeer goed voor de prijs. Qua kijkhoek en kleuren kan het niet tippen aan de Samsung 172T, maar voor de prijs vind ik het echt een zeer goede monitor. DVI geeft een iets scherper beeld dan analoog met mijn GF4200 (asus 8420s)

Beeld is goed scherp. Ghosting is niet merkbaar kan er perfect mee gamen.
Op 1024x768 gamen is prima te doen, met sommige spellen heb je bijna niet in de gaten dat je niet in de native resolutie speelt (Motogp2, Chaser, UT2003).

Klein nadeel is dat het beeld onder iets lichter is dan boven als je recht op het scherm kijkt. Maar dat komt een beetje door de "kleine" kijkhoek, want als ik me hoofd een beetje omhoog verplaatst dan wordt de bovenkant ook lichter. Maar het is niet echt hinderlijk, maar ik spreek voor mezelf. Ik krijg alleen de kleuren niet echt mooi met DiabloII, enigzins opgelost met kleurcorrectie van me grafisch kaart.

Voor de rest heb ik mijn PS2 via S-Vhs aangesloten, is wel grappig, maar ik zou de normale TV daar niet mee vervangen aangezien het beeld niet echt mooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34661

Anoniem: 41187 schreef op 28 July 2003 @ 14:14:
[...]

Als ik zo je bevindingen lezen dan ga ik echt zo zwaar twijfelen ! Ik was namelijk eerste helemaal verkocht van die Nec 1760 Nx/bk. Maar dit disign is toch wel erg mooi ! Ik vind het jammer dat ik niet allebei de monitoren naast elkaar kan zien , ik heb namelijk nog geen 1 zaak gehad hier in nijmegen die ze allebei heeft ! Of 1 van beide ! Allemaal andere versie's :'(
Kwalitatief zullen beide monitoren ongeveer hetzelfde zijn, kwa design moet je natuurlijk zelf kiezen. Zelf was ik eerst weg van de NEC en de Hitachi maar ik heb uiteindelijk voor de Acer gekozen vanwege de extra aansluitingen. Ik heb hem ook alleen uit webervaringen besteld want hier in de omgeving kun je deze 3 schermen nergens in de winkel vinden, maar ik heb er zeker geen spijt van.
shingo schreef op 28 July 2003 @ 15:56:
Ik heb mijn AL732 ook pas binnen via PCZaak.
Ze waren zelfs zo aardig om hun 19" variant tegen korting aan te bieden vanwege de lang wachttijd, maar had geen behoefte daar aan, maar toch een leuk gebaar. Bleek dat er een vrachtlading van Acer gestolen was.
Dit deden ze bij mij ook, maar ik heb maar bedankt voor de AL922

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 34661 op 28-07-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Ok, ik heb zojuist mijn Neovo K19 mogen ontvangen. Heerlijk scherm om naar te kijken, geen dode pixel of sub pixel dus ook dat is mooi meegenomen. Ik heb alleen een probleempje, ik wil hem op DVI werkend hebben, alleen geeft hij dan een no signal error :S iemand een idee hoe dit op te lossen met een gf4 Ti4200? Ik zou het graag werkend willen hebben via dat voor ik hem verder test :)

edit:

Heb het werkend gekregen, na wat gekloot met nview :)beeld ziet er meteen stukje scherper uit moet ik zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door aapelite op 28-07-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldBronsink864
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02-2022
Kan iemand mij helpen ik moest hier deze vraag stellen!!!!

Hallo mensen ik zou graag jullie ervaring weten over deze tft monitor. (Nec MultiSync® LCD1560NX
)Ik ben al aan t zoeken geweest bij Tom en heb gezocht naar revieuws.
Maar zou graag jullie ervaring weten over deze monitor. Pf het een goeie keus is
hij kost mij namelijk €268,-
ZOu je der goed spelletejss mee kunnen spelen? enzo?

mvg, Ronald Bronsink

GodZZila

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22619

Anoniem: 34661 schreef op 28 July 2003 @ 13:54:
Wat werd beweerd op tomshardware over de 16ms schermen dat ze eigenlijk maar +/- 260.000 kleuren weergeven kan ik bevestigen, op 32 bit zie ik namelijk in sommige plaatjes enkele kleurgrenzen in gradiënten maar dit is echt minimaal en absoluut niet storend. Het beeld is gewoon ontzettend scherp en kleurrijk.
Het schijnt dat LG zeer binnenkort met een nieuw scherm komt dat wel 8 bit subpixels heeft en een 16ms response tijd (verwachte prijs zo rond de 500 dollar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Laatst online: 18:21

Q-bone

Dusss...

trouwens weet iemand een winkel waar ze dus div kabels verkopen, of in welke catoorie ik moet zoeken met pricewatch?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Q-bone schreef op 28 July 2003 @ 21:38:
trouwens weet iemand een winkel waar ze dus div kabels verkopen, of in welke catoorie ik moet zoeken met pricewatch?
Dvi kabel bedoel je? www.nowthatsit.nl prijs --> € 17,50

[ Voor 26% gewijzigd door Strikie op 28-07-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:35
is er uberhaubt een tft scherm van 16 ms die 32 bit kleuren heeft ?

ik had ergens gelezen dat NEC schermen dit wel hebben, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

[ Voor 14% gewijzigd door STIMPPYYY op 29-07-2003 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baardmans
Anoniem: 34661 schreef op 28 July 2003 @ 13:54:
Ik heb afgelopen vrijdag eindelijk mijn Acer AL732 _/-\o_ binnengekregen na 5 weken wachten, ik had besteld bij pczaak.nl maar ze belden mij netjes op om excuses te maken voor de lange levertijd door problemen met de leverancier en dat ze het scherm op zouden sturen.
Ik heb bij Computerpirates besteld. Kosten: 546 euro. Maandag 17:00 besteld. Woensdag 09:00 bezorgd. Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Laatst online: 15-09-2023
Ik heb nu ruim 2 maanden de LG L1710B. In deel 4 van dit topic heb ik al mijn bevindingen van dit schermpje gezet. Ik had toen nog geen beschikking over een digicam. Nu ik deze wel heb toch nog een paar foto's van het scherm. Als er op de pics geklikt wordt verschijnt de volledige foto die in 1280x960 laadt (+/- 400 kb, oppassen voor 56k'ers dus!).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kwaaitaal/GOT/rCIMG0721.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kwaaitaal/GOT/rCIMG0722.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kwaaitaal/GOT/rCIMG0723.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kwaaitaal/GOT/rCIMG0724.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kwaaitaal/GOT/rCIMG0726.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kwaaitaal/GOT/rCIMG0727.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kwaaitaal/GOT/rCIMG0728.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.kwaaitaal/GOT/rCIMG0732.jpg

Ik ben trouwens nog steeds zeer te spreken over dit scherm. Hij is intussen aangesloten op de DVI van mijn RadeOn 9700 en het beeld is superscherp. Daarnaast nog steeds geen dode pixels en geen spoor van ghosting.

[ Voor 6% gewijzigd door EmilneM op 29-07-2003 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 18:35
IK heb hier al zeker 2/2.5 jaar een DELL 1702 FP. Ik heb eigenlijk nog nooit een TFT scherm gezien die kleuren zo goed weergeeft. Zwart = gewoon strak zwart
Wit = strak wit grijs = strak grijs.

Ik heb dat programma gedraaid waarmee je ghosting etc kunt testen maar kan niet echt iets ontdekken. Het einge wat me ergert is het bij counter-strike daar valt het niet goed mee te doen bij de rest van de games draait het goed.

Ik wil toch binnenkort een ander scherm TFT scherm gaan kopen. Dit vooral omdat ik wel af en toe Counter-strike wil spelen :) .
Ik wil er zeker niet op achteruitgaan, vooral niet in windows destkop (alles draait nu super strak en scherp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-05 15:14

Elroy

Zelda!!!

STIMPPYYY schreef op 29 July 2003 @ 14:54:
is er uberhaubt een tft scherm van 16 ms die 32 bit kleuren heeft ?

ik had ergens gelezen dat NEC schermen dit wel hebben, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
De meest 16ms panelen kunnen 16.1 mil kleuren weergeven bij stilstaand beeld.
Als het beeld te snel beweegt, dan worden de kleuren verminderd naar 265.000 kleuren zodat je de 16ms kan halen.

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23690

Denken jullie dat de Acer AL1911 veel slechter is dan de AL1931 want als er niet zoveel verschil in deze 2 zit dan kan je natuurlijk beter die 200 euro sparen en de AL1911 nemen.

Specs 1911:
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL1911_Normal.jpg
Resolution: 1280 x 1024
Panel Technology: TN + film
Brightness: 300 cd/m2
Color: 16.7M
Pixel Pitch: 0.294mm
Pixel Clock: 54 MHz
Contrast Ratio: 700:1
Response Time: 25ms
Horizontal Frequency: 24~80KHZ
Vertical Frequency: 56~75HZ
Horizontal Viewing Angle: 170°
Vertical Viewing Angle: 170°
Video Signal: Analog (D-sub)
Video Support Mode: VGA, SVGA, XGA, SXGA, NEC, Apple and VESA

Specs 1931:
Afbeeldingslocatie: http://www.acer.nl/vi/upload/E0Entity3/Acer_AL1931_Normal.jpg
Resolution: 1280 x 1024
Panel Technology: MVA (multi-domain vertical alignment)
Brightness: 300 cd/m2
Color: 16.7M
Pixel Pitch: 0.294mm
Pixel Clock: 54MHz
Contrast Ratio: 700:1
Response Rate: 25ms
Horizontal Frequency: 30~80KHZ
Vertical Frequency: 56~75HZ
Horizontal Viewing Angle: 170°
Vertical Viewing Angle: 170°
Video Signal: Analog (D-sub), DVI-D, S-video, AV Composite
Video Mode Support: VGA, SVGA, XGA, SXGA, VESA, NEC and Apple

De enige verschillen die ik kan ontdekken zijn de aansluitingen, de AL1931 heeft ook nog s-video bijvoorbeeld, en de panel. (en de 1931 is natuurlijk een stukje mooier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Mosez schreef op 28 July 2003 @ 10:56:
[...]

Dat wil ik ook wel eens weten ja. De specs van die 1931 liegen er niet om in elk geval, wat een contrast zeg! Is dit model nou ook veel nieuwer, of is het pas recentelijk in Europa leverbaar?

[Edit] Ook leuk: dit scherm heeft een MVA-panel i.p.v. de gebruikelijke TN + film. Leuk voor de kleuren (zwart is ook echt zwart); ik vraag me wel af of de gespecificeerde 25ms gehaald wordt. Want er moet wel mee gegamed kunnen worden natuurlijk! :9
Dit heeft de AL922 ook, en zwart is inderdaad prima zwart! 't is ook een MVA panel trouwens. Ik snap dan ook niet dat ze van die 911 een TN panel zonder DVI gaan maken, dit zal er naar mijn mening niet echt op vooruit gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 29-07-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

bdgroot schreef op 28 July 2003 @ 07:42:
[...]

Bijgeleverde DVI kabel??? Wat hoort mijn oortje nu?? Ik heb hem besteld en daarbij hebben ze nog ff gecheckt of er een kabeltje bijzat: Neej hebben ze me verkocht. Hebje die kabel er los bijgekocht of zat ie echt in de door bij het scherm???
Lees ff een endje terug in dit topic (gok deel4), volgens mij een post van Rick2001. Er zijn twee versies van dit apparaat, de chinese en een elders geproduceerde. De een heeft een meegeleverde DVI kabel, de ander niet. Volgens Rick2001 was de beeldweergave van de ene serie ook beter dan van de andere.

Zie Rick2001 in "TFT/Gamen - the final episode part 4."

[ Voor 11% gewijzigd door Cap op 29-07-2003 21:37 . Reden: Linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cap schreef op 29 July 2003 @ 20:25:
[...]

Dit heeft de AL922 ook
Dat kan ik anders nergens vinden hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Anoniem: 23690 schreef op 29 July 2003 @ 16:39:
Denken jullie dat de Acer AL1911 veel slechter is dan de AL1931 want als er niet zoveel verschil in deze 2 zit dan kan je natuurlijk beter die 200 euro sparen en de AL1911 nemen.
Als je voor goedkoper gaat kan je imho beter de AL922 nemen, ik vermoed dat hier een beter panel in zit (MVA tov TN in de 911) en bovendien heeft de 922 een DVI aansluiting. Als je voor mooist gaat is inderdaad de 1931 de beste oplossing.

Ik krijg zelf binnenkort de AL732 binnen, deze ga ik dan even goed vergelijken met mijn AL922 scherm. Mijn vermoeden vooraf: AL922 superieure kleurenweergave en gelijkmatigere helderheidsverdeling, AL732 sneller en dus beter voor games. De laatste wordt dan ook mijn game monitore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik ben van plan binnenkort een TFT aan te schaffen.

Waarschijnlijk neem ik de Hitachi CML174B

Afbeeldingslocatie: http://www.hitachidisplays.com/images/products/cml174b-front.jpg

Is dit een goede aankoop als ik deze ga kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Anoniem: 23690 schreef op 29 July 2003 @ 20:31:
[...]

Dat kan ik anders nergens vinden hoor!
Zie
http://compare.hitachidis...ys/productinfo.jsp?id=734

Dit is dezelfde monitor, MDVA panel wordt daar genoemd, het panel is van Fujitsu als ik het me goed herinner.

P.S. De Hitachi is dus gelijk aan de Acer, zie uiterlijk en specs.

Kijk daar hebben we hem gevonden, het Fujitsu panel:
http://www.fme.fujitsu.co...displays/lcdprods_19.html

Wat een boefjes zijn die fabrikanten toch he, van alles met hun merk beplakken en bijna niks zelf maken >:)

[ Voor 33% gewijzigd door Cap op 29-07-2003 20:51 . Reden: De Hitachi is dus gelijk aan de Acer, zie uiterlijk en specs. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Movinghead schreef op 29 July 2003 @ 20:40:

[afbeelding]

ik ga binnenkort dat scherm denk ik ook aanschaffen alleen in het wit :o
Schijnt wel goede monitor te zijn ook zeer geschikt om te gamen, maar er zijn zat mooie ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _MaLa_ op 29-07-2003 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dankjewel :)
op de acer site stond dat niet,
dat moest voor mij FF het verschil maken :).
Ik vind het niet erg want die 1911 is lelijk wit, dat zilver is mooier.
De 1931 is natuurlijk nog mooier, maar die is dan gelijk weer 200 euro duurder dan de 922.

Hoe bevalt de 922 jou? Ik ga hem dan niet gebruiken voor gamen maar voor tv-kijken, ook dvd's enzo. Ik koop er namelijk een externe tv-scaler bij die 1280 x 768 aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

robbinh ik vind hem gewoon super, helemaal niets op aan te merken. Ik heb er al TV op gekeken en dat zag er goed uit. DVD heb ik nog niet geprobeerd. Natuurlijk zijn deze ervaringen allemaal opgedaan in native resolutie, als je een lagere resolutie gaat draaien dan wordt het beeld zoals bij elke TFT merkbaar slechter (met name onscherper). Trouwens aan de kijkhoek en de natuurgetrouwheid van de kleurweergave kan je al zien dat het hier om een MVA panel gaat, dit zijn typisch eigenschappen waarop een TN panel achterblijft.

Vergeet ik bijna het belangrijkste: ga zelf even bij Dynabyte o.i.d. kijken, en laat je eigen ogen beslissen.

[ Voor 10% gewijzigd door Cap op 29-07-2003 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
Cap schreef op 29 July 2003 @ 20:29:
[...]

Lees ff een endje terug in dit topic (gok deel4), volgens mij een post van Rick2001. Er zijn twee versies van dit apparaat, de chinese en een elders geproduceerde. De een heeft een meegeleverde DVI kabel, de ander niet. Volgens Rick2001 was de beeldweergave van de ene serie ook beter dan van de andere.

Zie Rick2001 in "TFT/Gamen - the final episode part 4."
Bedankt! Dat had ik nog niet gezien! Ik zal het in de gaten houden! Dan zou ik dus de "made in taiwan"-versie moeten krijgen.. de betere dus... ik blij :D !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ik heb zelf nu zo'n week de ACER AL1911 erbij.
Mijn opinie over deze monitor.

19" monitor met zeer veel contrast en brightness. (700:1 en 300cd/m2)
De snelheid van 25ms is soms een beetje zichtbaar als ik het vergelijk met mijn AL732.
Scherpte is perfect voor een analoge monitor. Inderdaad jammer dat deze monitor wit is van kleur, maar toch niet lelijk.
Een vergelijking met de AL732 (wel de made in Taiwan) levert in ieder geval op dat de AL1911 een beetje vaal oogt qwa kleuren. Er zijn dus niet van die strakke diepe kleuren zoals bij de AL732 (Taiwan) maar eerder de kleuren van de AL732 (China).
Overigens zit er met 100% zekerheid geen TN+FILM paneel in de AL1911 maar gewoon een MVA. De kijkhoek is dan ook enorm tov. de AL732 zowel links en rechts maar zeker ook naar boven en beneden.
Al met al kan ik zeggen dat het een zeer goede budget monitor is die zeker de moeite waard is bij een kleine beurs maar toch kwalitatief zeer goed is.

Mijn persoonlijke mening is dat ik nog geen monitor tegen ben gekomen die dezelfde beeldkwaliteit levert dan de AL732 en dan doel ik op de kleurweergave en snelheid.
Het enige nadeel aan de AL732 is en blijft nog steeds de rode bewegende pixels in combinatie met een ATI Radeon en een normale DVI kabel (ook de bijgeleverde).
De bijgeleverde kabel zit alleen bij de China modellen.
bdgroot schreef op 29 juli 2003 @ 23:52:
[...]

Bedankt! Dat had ik nog niet gezien! Ik zal het in de gaten houden! Dan zou ik dus de "made in taiwan"-versie moeten krijgen.. de betere dus... ik blij :D !
Het is niet meer zo gemakkelijk de 'Taiwan' modellen tegen te komen. Moet je echt voor navragen.

[ Voor 13% gewijzigd door Rick2001 op 30-07-2003 00:16 ]

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:54

epo

hebben jullie die nieuwe tfts van samsung al gezien ? de 17 inch is 16ms :) maar wel prijzig helaas, hier een linkje (hoop dat het mag, het is naar de concurrent ;) ) :

http://www.hardwareinfo.net/nieuws.php?id=2179

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
Rick2001 schreef op 30 July 2003 @ 00:15:
Ik heb zelf nu zo'n week de ACER AL1911 erbij.
Mijn opinie over deze monitor.

19" monitor met zeer veel contrast en brightness. (700:1 en 300cd/m2)
De snelheid van 25ms is soms een beetje zichtbaar als ik het vergelijk met mijn AL732.
Scherpte is perfect voor een analoge monitor. Inderdaad jammer dat deze monitor wit is van kleur, maar toch niet lelijk.
Een vergelijking met de AL732 (wel de made in Taiwan) levert in ieder geval op dat de AL1911 een beetje vaal oogt qwa kleuren. Er zijn dus niet van die strakke diepe kleuren zoals bij de AL732 (Taiwan) maar eerder de kleuren van de AL732 (China).
Overigens zit er met 100% zekerheid geen TN+FILM paneel in de AL1911 maar gewoon een MVA. De kijkhoek is dan ook enorm tov. de AL732 zowel links en rechts maar zeker ook naar boven en beneden.
Al met al kan ik zeggen dat het een zeer goede budget monitor is die zeker de moeite waard is bij een kleine beurs maar toch kwalitatief zeer goed is.

Mijn persoonlijke mening is dat ik nog geen monitor tegen ben gekomen die dezelfde beeldkwaliteit levert dan de AL732 en dan doel ik op de kleurweergave en snelheid.
Het enige nadeel aan de AL732 is en blijft nog steeds de rode bewegende pixels in combinatie met een ATI Radeon en een normale DVI kabel (ook de bijgeleverde).

[...]

Het is niet meer zo gemakkelijk de 'Taiwan' modellen tegen te komen. Moet je echt voor navragen.
rode bewegende pixels :?
ik heb net de acer 732, met een ati radeon 9600 op dvi met bjigeleverde kabel aangesloten. en ik zie niets van rode bewegende pixels. is dit specifiek bij jou een probleem of een algemeen probleem? (heb wel een stille groene subpixel die aanblijft :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hij heeft dus last van een rode subpixel, en hij denkt waarschijnlijk dat het beweegt omdat die subpixel niet altijd blijft branden, als er op dat punt geen rood nodig is licht hij niet op he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41187

epo schreef op 30 juli 2003 @ 01:15:
hebben jullie die nieuwe tfts van samsung al gezien ? de 17 inch is 16ms :) maar wel prijzig helaas, hier een linkje (hoop dat het mag, het is naar de concurrent ;) ) :

http://www.hardwareinfo.net/nieuws.php?id=2179
Gaaf man , ik had net ff die reactie van Rick2001 gelezen ! En nou ga ik toch twijfelen over die acer ! Misschien toch maar wachten op dit scherm ! Hij ziet er wel heel erg gaaf uit _/-\o_ .

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.h.m.vermeulen/samsung/samsung152x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.h.m.vermeulen/samsung/20.jpg

Ook erg mooi van de zijkant gezien !

Wat mij wel meteen opvalt is dat het geen 16.7 miljoen kleuren zijn maar 16.2

En 0.289 mm iets groter als de meeste schermen nu leveren ! Maar ziet er heel mooi uit zeg het scherm :)

Wat een dunne rand zeg _/-\o_

En een goeie contrast :*)

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.h.m.vermeulen/samsung/data.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41187 op 30-07-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12019

Wat vinden jullie van die LG L1811S die in de aanbieding is voor €549 bij de Mediamarkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

Iemand ervaringen wat betreft gamen op het volgende schermpje (ja volgens de review op tweakers was er geen ghosting, maar toch...):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1059145438.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.viewsonic.com/images/IMG_vp171b_lrg.jpg

Viewsonic VP171b...

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 89305 op 30-07-2003 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Heb hier heel wat rond gekeken in dit topic. Mijn hoogste prioriteit was namelijk bij de aanschaf van mijn TFT dat ik er op kon gamen.

Bij het computerbedrijfje waar ik werk hadden ze een LG Flatron L1710B staan. Ik heb deze geleend en thuis aangesloten op de DVI aansluiting van mijn Radeon 9800 pro.

Na de pc opgestart te hebben en een aantal games te hebben gespeeld was ik echt vastbesloten dit scherm te houden. Hij is echt subliem!

Dus iedereen die een goede TFT 17" zoekt om op te gamen is dit echt een aanrader. (ik zeg niet dat hij beter is dan anderen maar deze functioneert iig zeer goed naar mijn mening)

Hier de specificaties (wat ik uit m'n hoofd weet):
Resolutie: 1280x1024 @ 75Hz
Latency: < 20ms
Aansluiting: zowel DVI als analoog

Deze monitor komt in dit topic relatief weinig aan bod terwijl het echt een toppertje is (imho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• certefied
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 14:36
Movinghead schreef op 29 July 2003 @ 20:40:

[afbeelding]

Ja is een prima koop.
Ik heb hem nu een half jaar, en wil nooit meer wat anders.
Je moet eerst wel wat wennen aan die enorme bak met licht die er uit komt.(ook als je die met de helft vermindert)
Er valt prima op te gamen,ik heb nog geen ghosting gezien.
Alleen moet je wel weten dat een spel met veel donkere scenes nogal moeilijk te spelen is in orginele setings.
Je moet dan gewoon de gamma insteling van het spel bijstellen,daarna gaat het prima.
Splintercell is prima te spelen op dit scherm (is toch een donkere game)
Al met al ben ik prima te spreken over dit scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Laatst online: 25-04 20:42
hoe ging die omrekening van zoveel ms kan maar zoveel fps weergeven? (een 16ms monitor kan dus maximaal ..fps weergeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
Rick2001 schreef op 30 July 2003 @ 00:15:

[...]

Ik heb vandaag te horen gekregen dat acer schermen op het moment niet meer voorradig is bij de leverancier van de winkel. Lekker is dat ! |:( Maar ehh.. hoe zit dat met die bewegende rode pixels?? Ik kan me er niks bij voorstellen! En je hebt het over een normale DVI kabel. Is er dan ook een "niet-normale"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

roedie schreef op 31 juli 2003 @ 00:05:
hoe ging die omrekening van zoveel ms kan maar zoveel fps weergeven? (een 16ms monitor kan dus maximaal ..fps weergeven)
1 s (1000ms) reactietijd wil zeggen 1 refresh per seconde = 1 frame / 1 sec = 1fps
30ms reactietijd wil zeggen 1 refresh per 0.030 seconden = 1 frame / 0.030 sec = 33 fps
25ms reactietijd wil zeggen 1 refresh per 0.025 seconden = 1 frame / 0.025 sec = 40 fps
16ms reactietijd wil zeggen 1 refresh per 0.016 seconden = 1 frame / 0.016 sec = 63 fps
etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

bdgroot schreef op 31 July 2003 @ 00:30:
[...]

Ik heb vandaag te horen gekregen dat acer schermen op het moment niet meer voorradig is bij de leverancier van de winkel. Lekker is dat !
Ik heb hem besteld bij een leverancier die hem niet eens in zijn standaard assortiment heeft zitten, 1 weekje levertijd, vandaag lag er een briefje van de PTT post in de bus dat ik hem kan ophalen bij het postkantoor. Moet dus haast wel meevallen met die levertijden.
En je hebt het over een normale DVI kabel. Is er dan ook een "niet-normale"???
Rick2001 verkoopt abnormale DVI kabels ;) Hij bedoelt dat de standaard meegeleverde DVI kabel niet dezelfde kwaliteit heeft als een duurdere, los verkrijgbare. Overigens heb ik totaal geen last met mijn meegeleverde DVI kabel op mijn Acer AL922, het zegt waarschijnlijk dus meer over de AL732 dan over de DVI kabel. Niet dat ik me er zorgen om maak, want ik ga de AL732 toch op mijn tweede (analoge) poort van mijn Radeon aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

H a N N o schreef op 30 July 2003 @ 22:01:Bij het computerbedrijfje waar ik werk hadden ze een LG Flatron L1710B staan. Ik heb deze geleend en thuis aangesloten op de DVI aansluiting van mijn Radeon 9800 pro.
Deze heb ik dus ook en hij bevalt goed. Alleen krijg ik soms tranende ogen van dit scherm. Dit heb ik bij een CRT nog nooit gehad. Enig idee om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
Cap schreef op 31 juli 2003 @ 01:41:
Overigens heb ik totaal geen last met mijn meegeleverde DVI kabel op mijn Acer AL922, het zegt waarschijnlijk dus meer over de AL732 dan over de DVI kabel. Niet dat ik me er zorgen om maak, want ik ga de AL732 toch op mijn tweede (analoge) poort van mijn Radeon aansluiten.
Doe maar luxe! 19" tft + 17" tft... ik hoor Edwin Rutten (Ome Willem) nog in kinderen voor kinderen zingen: Als er bankbiljetten groeien op mijn rug, kom dan nog maar eens terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ahum...de link naar de toolkit om te checken of je TFT ghost doet het niet. De site van MonitorsDirect is er wel, maar...

Deze is wel goed:
http://www.monitorsdirect.com/toolkit/index.shtml

[ Voor 26% gewijzigd door Tallguy op 31-07-2003 13:35 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Hij bedoelt dat de standaard meegeleverde DVI kabel niet dezelfde kwaliteit heeft als een duurdere, los verkrijgbare
DVI is toch digitaal :?

Oftewel 1 en 0 , dus als een kabel ruk zou zijn .. heb je gewoon geen beeld.
Volgens mij heb je geen goede en slechte DVI kabels. Hij doet 't of hij doet 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Koffie schreef op 31 July 2003 @ 13:52:
[...]

DVI is toch digitaal :?

Oftewel 1 en 0 , dus als een kabel ruk zou zijn .. heb je gewoon geen beeld.
Volgens mij heb je geen goede en slechte DVI kabels. Hij doet 't of hij doet 't niet.
Als door storing een 1 een 1/2 wordt, dan kan het nog steeds tot een slecht beeld leiden.... Deze storing kan van buiten de mantel komen of door overspraak binnen de mantel . De kabel doet er echt wel toe, het is echter niet zo extreem als bij een analoge kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Anoniem: 12019 schreef op 30 July 2003 @ 15:25:
Wat vinden jullie van die LG L1811S die in de aanbieding is voor €549 bij de Mediamarkt?
Ik ben ook even bij de mediamarkt geweest, zag hem ook, wel mooi schermpje alleen wel een hoge response time, dus wat minder geschikt voor gamen.

Ik heb wat info over de Microstar 7218 gevonden van de mediamarkt (499)op een duits forum. Oh ja, in duitsland is ie 100 euro goedkoper :X
Bei Mediamarkt fand ich am Wochenende den sogenannten Microstar MD 7281 18,1" TFT-Monitor für ( ich glaube ) ziemlich günstige 399 Euro...

Die technischen Daten:

Besonderheiten integrierte Stereo Lautsprecher
Bauart 18,1 '' TFT Aktiv SXGA LCD Color Monitor mit 16,7 Mio Farben
Bilddiagonale 18,1''
Empfohlene Auflösung 1280 x 1024
Unterstüzte Auflösungen 1280x1024, 1152x864, 1024x768, 800x600, 720x400, 640x480, 640x480 mit 66,7 Hz für Macintosh, 832x624 mit 50Hz für Macintosh, 640x350 für DOS
Horizontalfrequenzbereich 31 - 82 kHz
Vertikalfrequenzbereich 56 - 75 Hz
Videobandbreite 140 MHz
Schaltzeiten 30 ms (typ.)
Blickwinkel horizontal: 160° vertikal: 160°
Punktabstand 0,2805 x 0,2805 mm
Helligkeit 250 cd/m² (typ.)
Kontrast 350 : 1 (typ.)
Einstellmöglichkeiten On Screen Display
Energieverbrauch ca. 48 W (Betrieb), < 5 W (Standby)
Abmessungen 425 x 440 x 186 mm (BxHxT)
Gewicht 5,8 kg
Lieferumfang Gerät, Netzanschlusskabel, 15 poliges Sub-D Anschlusskabel, Audiokabel
ook hoge response time, dan lijkt me de beste om te gamen nog wel de acer 707 (van de mediamarkt dan), heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

running man schreef op 31 July 2003 @ 14:34:
[...]

Als door storing een 1 een 1/2 wordt, dan kan het nog steeds tot een slecht beeld leiden.... Deze storing kan van buiten de mantel komen of door overspraak binnen de mantel . De kabel doet er echt wel toe, het is echter niet zo extreem als bij een analoge kabel.
Ik denk dat dat zich echt niet uit in 'slechter' beeld, maar in GEEN beeld.
Zoek met name in AV maar eens over de discussie dat duurdere Toslink kabels automagiscg beter zouden zijn dan een Toslinkje van €2,95 bij de HEMA.

Digitaal = digitaal ;)

Maar als jij een goede dure wilt kopen moet je dat ook gewoon doen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Koffie schreef op 31 juli 2003 @ 15:07:
[...]

Ik denk dat dat zich echt niet uit in 'slechter' beeld, maar in GEEN beeld.
Zoek met name in AV maar eens over de discussie dat duurdere Toslink kabels automagiscg beter zouden zijn dan een Toslinkje van €2,95 bij de HEMA.

Digitaal = digitaal ;)

Maar als jij een goede dure wilt kopen moet je dat ook gewoon doen hoor ;)
Je zit ernaast. Een bitstream kan gestoord worden waardoor niet alle informatie overkomt. Dit wordt niet gecheckt door een crc ofzo in de monitor. Je ziet ook niet de storingen zoals je ze gewend bent bij analoog, maar blokken die een andere kleur hebben. Vergelijk het maar met een SBS6 uitzending die gestoord wordt. Je ziet dan hetzelfde effect.
Het beste kan je eerst een hele goedkope kabel nemen, mocht je er toch last van hebben dan kan je altijd nog de duurdere nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68483

Heeft hier iemand een Dell LCD scherm, of hier ervaringen mee, die hij of zij wilt delen....

Dell 17/18 inch LCD schermen

17 inch Dell scherm

18 inch Dell scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
  • Laatst online: 08-06 12:00
certefied schreef op 30 July 2003 @ 23:07:
[...]

Ja is een prima koop.
Ik heb hem nu een half jaar, en wil nooit meer wat anders.
Je moet eerst wel wat wennen aan die enorme bak met licht die er uit komt.(ook als je die met de helft vermindert)
Er valt prima op te gamen,ik heb nog geen ghosting gezien.
Alleen moet je wel weten dat een spel met veel donkere scenes nogal moeilijk te spelen is in orginele setings.
Je moet dan gewoon de gamma insteling van het spel bijstellen,daarna gaat het prima.
Splintercell is prima te spelen op dit scherm (is toch een donkere game)
Al met al ben ik prima te spreken over dit scherm.
Ben het met certefied eens. Ik heb het scherm nu een aantal dagen en ben heel tevreden. Maar ja, ik had eerst een Daewoo 710B...
Een van de redenen dat ik dit scherm gekocht heb is de pixelgarantie...

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22619

Ik hoop dat er binnenkort ergens een vergelijkende review verschijnt van de 16ms/17inch panels van LG philips en Samsung. Dat zijn naar mijn mening toch wel de twee beste 17 inch panels die je op dit moment kunt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-06 20:20

Nessuno

io sono nessuno

daar ben ik weer (sorry heb het druk ben nu 2weeken getrouwd :)
dus vandaar dat het even heeft geduurd (moest o.a nog ff kaartjes voor borrel regelen enz enz enz )

heb een aantal x counterstrike gespeeld
offtopic
(wat leven er toch lame mensen op deze aardbol)
//oftoppic

het scherm bevald uitstekend
en heb niets te klagen
ghosten in donkere gangen valt heel erg mee
had het veel erger verwacht
ga van de week nog ff wat andere spellen proberen
sugesties ???

nog steeds geen dooie pixel :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Na rose e cient spin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar worden dode pixels eigenlijk door veroorzaakt?

edit:
prodigy, gefeliciteerd :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 23690 op 31-07-2003 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89593

Kent er iemand Proview ? http://www.proview.com

Bij de carrefour in België staat er nu een 18" TFT van Proview te koop voor €439

Het is de CY-865

Hier de reclamefolder :

http://www.hypercarrefour...r/nl/NL_20030717_7837.pdf

Maar het rare is dat ik de specs niets kan vinden op internet

Wel van een CY-866

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick2001
  • Laatst online: 08-05 06:11

Rick2001

9950X delidded en direct die

LOL..... Ik weet wel waar ik over praat hoor. >:)
Het aantal AL732 dat ik verkocht en getest heb zijn er echt wel meer dan 40.
Natuurlijk heb ik ze niet allemaal getest of ze ook de rode fouten gaven, maar mijn collega's hebben dezelfde monitor thuis en we hebben allemaal zo'n monitor op ons bureau @ work staan. Thuis hebben we allemaal ATI Radeon 9700 kaarten (Ook met 9500/pro getest) en hebben allemaal hetzelfde 'probleem' met deze monitor. Overigens hebben we van een leverancier gehoord dat door dit 'probleem' de monitor uit de handel genomen is en daardoor ook niet meer of zeer slecht leverbaar is. Dit zowel in Duitsland als in Nederland.
Het probleem komt dus voor met de 'Taiwan' alsook met de 'China' modellen.
Het zijn dus geen dode pixels, maar echt bewegende rode pixels aan de linkerzijde van het beeldscherm.
Dit krijg je redelijk weg door bij de Ati instellingen 'Alternative DVI operational mode' uit te vinken.
En je kunt dus echt wel een slechte kabel hebben bij DVI.
Er is ook al eerder door verschillende mensen gesproken dat men een Dual Link kabel nodig heeft. Deze is dan ook extra dubbel afgeschermt waardoor storingen dus worden gefilterd.
Het probleem komt ook alleen maar voor bij de maximale resolutie, dus 1280x1024. Speelt men op 1024x768, dan is er absoluut geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb ook al diverse DVI kabels getest maar tot nu toe geen goed resultaat gevonden. Waarschijnlijk omdat ik nog geen Dual Link kabel gevonden heb.
Maar goed, het zijn geen slechte pixels in ieder geval. Oh, het probleem komt overigens ook niet voor als je een Nvidia kaart gebruikt. Hierbij is het nog nooit voorgekomen.
Al met al is het qwa design, beeldkwaliteit, kleuren en snelheid nog steeds een van de betere TFT monitoren vind ikzelf. De minpunten die ikzelf vind zijn dus de irritante rode pixels bij de maximale resolutie en het niet gekozen hebben van de alternatieve DVI frequentie en het te snel omspringen van ingang. Als je computer dus reboot en het post scherm is pas na 1 seconde aanwezig, dan spingt de monitor al om naar de Composiet ingang gevolgt door de S-Vhs ingang en weer de analoge ingang gevolgt door de digitale. Dit alles duurt toch zo'n 6-7 seconden telkens weer. Als je dus snel een bios post schermpje wilt zien moet je snel de pause toets indrukken van je keyboard anders start windows al direct voordat je uberhaupt beeld hebt.
Tja, iedere monitor heeft zo wel iets.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RTX 2060 SUPER - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 2x980PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14425

Ik ben dus heeeel erg aan het twijfelen over de aanschaf van een Samsung 191T. De ene zegt prachtig scherm en totaal geen hosting terwijl de andere dan weer zegt goed scherm maar niet gameable. Wat is het nu? Kan het dat het ene scherm goed is en het andere slecht? Ik heb twee 19 inch goeie gameable tft schermen nodig en zou ze via een Duitse webshop aankopen dus een miskoop kan ik me echt niet veroorloven. What should I do? Btw budget is 720 euro (per scherm)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

heb gisteren de laatste Acer AL922 opgehaald bij dynabyte in leeuwarden voor 599,- (omdat ze over gingen op dat nieuwe budget model ging er 100,- van af)

omdat ze alleen nog et showmodel hadden hebben ze handmatig de doos moeten inpakken en zijn ze de adapter vergeten.
maar die is inmiddels binnen (heeft een medewerker persoonlijk langs gebracht omdat ie in dezelfde stad woont)

ik zit nu nog na te denken of ik me huidige 17" medion tft ernaast zal houden of dat ik em verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 14425 schreef op 01 August 2003 @ 10:13:
Ik ben dus heeeel erg aan het twijfelen over de aanschaf van een Samsung 191T. De ene zegt prachtig scherm en totaal geen hosting terwijl de andere dan weer zegt goed scherm maar niet gameable. Wat is het nu? Kan het dat het ene scherm goed is en het andere slecht? Ik heb twee 19 inch goeie gameable tft schermen nodig en zou ze via een Duitse webshop aankopen dus een miskoop kan ik me echt niet veroorloven. What should I do? Btw budget is 720 euro (per scherm)...
Ik durf het niet helemaal te zeggen, daar ik niet game.
Ik doe echter wel relatief veel DVD werk, en soms wordt ik op het verkeerde been gezet.
Dan lijkt het als of de DVD verkeerd gecomprimeerd is kwa interlace settings; waardoor het lijkt alsof ze *te* smooth zijn.
Ik gok dat dit uitting is van de zogenoemde ghosting.
Als ik dan de DVD brand en op een TV test, is het subliem beeld.

Dit is het enige puntje waar ik last van heb.
Hoop dat je iets aan deze info hebt.
Vraag het anders eens aan We Are Borg , die gamed en heeft ook een 191T ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

De tgp heeft net mn nieuwe samsung 172t gebracht :) erg mooi scherm maar heb direct een probleem.

Op onscreen menu van de monitor kan ik alleen de brightness instellen, de rest is not available ??

Ik heb de monitor drivers correct geinstalleerd, ook in apparaatbeheer staat 172t.

Draai Windows XP pro voor verdere specs zie onder.

Verder heb ik de monitor op de dvi aangesloten, en bij het starten van de monitor staat er ook digital.

Resolutie 1280 x 1024

[ Voor 3% gewijzigd door Strikie op 01-08-2003 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Op onscreen menu van de monitor kan ik alleen de brightness instellen, de rest is not available ??
Zeker via DVI aangesloten :?

Ik heb eindelijk een Videokaart met DVI uitgang. Zal vanavond eens ff mijn 191T aan de DVI hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14425

Ok thx voor de reacties... Nu graag nog een reactie van iemand die bv veel unreal tournament op z'n 191t speelt. Of kan de ene 191 t wel goed zijn voor gamen en de andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Koffie schreef op 01 August 2003 @ 12:00:
[...]

Zeker via DVI aangesloten :?

Ik heb eindelijk een Videokaart met DVI uitgang. Zal vanavond eens ff mijn 191T aan de DVI hangen
idd via de dvi, heb net met Samsung gebeld en dit blijkt normaal te zijn.

De optimale instellingen zijn via de dvi standaard geinstalleerd, beetje jammer want ik hou liever zelf de hand hierin.

Ik zal zo de anologe ingang eens gebruiken om te kijken wat het verschil nu is.

Het valt me ook op dat de muis toch een redelijke vertraging laat zien, beweeg ik de cursor snel word ik bijna duizelig van de trail.

Wat me ook opvalt is dat de pixels in de iconen toch wat meer zichtbaar zijn t.o.v. een crt monitor.

Zou dit eventueel aan de dvi kabel kunnen liggen? Ik heb een noname dvi kabel van € 17,50.

Gamen nog niet geprobeerd, dit ga ik vanmiddag doen.
Toch nog wat positief nieuws :) de herderheid en inkijkhoek zijn perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

greentumb, ik zou dit ook bijna posten maar lees net dat het dus aan de dvi ligt. wat ik heb gedaan is gewoon de contrast en gamma aanpassen via de videokaart drivers.

bv bij de catalyst drivers kan je dit zowel van de desktop als van spellen instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 20:45
Anoniem: 68483 schreef op 31 July 2003 @ 17:13:
Heeft hier iemand een Dell LCD scherm, of hier ervaringen mee, die hij of zij wilt delen....

Dell 17/18 inch LCD schermen

17 inch Dell scherm

18 inch Dell scherm
Ja, ik heb een Dell 1703FP, deze dus:
Dell 1703FP
Vergelijking van specs
3d weergave van de monitor met features
Plaatje :P
Afbeeldingslocatie: http://accessories.us.dell.com/sna/images/products/large/320-0697.jpg

Mooie monitor, ook met gamen geen enkel probleem maar ja, ik was mijn oude ranzig 15" crt gewend 8)7
Het scherm is in hoogte verstelbaar en kantelbaar zodat je hem in portrait mode kunt zetten, de software daarvoor was echter niet meegeleverd |:(
Op de monitor zitten nog 4 usb aansluitingen. Enige "nadeel" is dat de kabels niet op de voet zijn aangesloten maar aan het scherm zelf, dit staat minder mooi en bij het kantelen van het scherm is het niet ideaal maar dat is een kleinigheidje.

[ Voor 30% gewijzigd door Caeruleus op 01-08-2003 13:39 ]

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21792

Anoniem: 68483 schreef op 31 juli 2003 @ 17:13:

17 inch Dell scherm

18 inch Dell scherm
Het 17" scherm is gloednieuw. Daar ga je voorlopig nog niet veel info over vinden. Oops, blijkbaar zijn er zelfs al tweakers die hem hebben.
Kijk hier ook eens.
Het 18" scherm is al een jaar of wat oud en is in feite een LG L1810B of L1811B.

@Caeruleus: weet je misschien ook wie de eigenlijke fabrikant is van deze nieuwe Dell schermpjes?

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 21792 op 01-08-2003 13:33 . Reden: Oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-11-2024
Anoniem: 14425 schreef op 01 August 2003 @ 12:14:
Ok thx voor de reacties... Nu graag nog een reactie van iemand die bv veel unreal tournament op z'n 191t speelt. Of kan de ene 191 t wel goed zijn voor gamen en de andere niet?
Ik kijk vooral DivX/XviD en daar heb ik een beetje last als het heel donker is. Tearing meerbepaald (zo noemen ze het dacht ik, is moeilijk uit te leggen, moet je echt gezien hebben). Echte ghosting is het zeker niet.

Heb zonet nog eens een DVD'tje opgezet. En perfect beeld. Zou eigenlijk de DVD en DivX/XviD van dezelfde film moeten hebben om perfect onderscheid te maken tussen DVD en DivX/XviD, want het lijkt mij dat DVD beter weergegeven wordt dan DivX/XviD. Misschien in de toekomst eens uitvissen, nu geen tijd voor.

Ivm games: UT2003 draait hier elke dag :). Ook een beetje tearing bij de donkere vlakken. Colin McRae 3, nergens last van. Een paar andere games allemaal goede ervaringen.

Anecdote: ik zei tegen een vriend: 'DivX is niet perfect weergegeven', vriend:' he? ik zie toch niks verkeerd'. Lijkt dus vooral een persoonlijke smaak te zijn. :)

Mijn advies? Kopen! :) Als je echt twijfelt, raad ik je aan om een kijkje te nemen bij iemand die hem heeft (je bent welkom trouwens, wel in België). En test hem op alle mogelijke manieren.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie

Strikie

Athletics

Mustis klopt heb ik ook gedaan werkt prima.

Wat gamen betreft....... net een half uurtje gequaked en kan niet anders zeggen perfect _/-\o_ Ik bespeur niets geen ghosting of andere rare fratsen,het beeld is echt heel scherp en zat gewoon te genieten :)

Ik was bang dat het tft gamen erg zou tegenvallen, maar op deze Samsung is het een lust voor het oog :)

Andere spellen nog niet geprobeerd maar ik denk dat Quake3 toch wel een goede benchmark is voor tft's.

Samsung 172t een echte aanrader.

bbl met meer details

[ Voor 4% gewijzigd door Strikie op 01-08-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 20:45
Anoniem: 21792 schreef op 01 August 2003 @ 13:21:
[...]

Het 17" scherm is gloednieuw. Daar ga je voorlopig nog niet veel info over vinden. Oops, blijkbaar zijn er zelfs al tweakers die hem hebben.
Kijk hier ook eens.
Het 18" scherm is al een jaar of wat oud en is in feite een LG L1810B of L1811B.

@Caeruleus: weet je misschien ook wie de eigenlijke fabrikant is van deze nieuwe Dell schermpjes?
De posting waar jij naar verwijst is van 23 juli, ik heb mijn order geplaatst op 4 juli. Niet via de site (daar staat de 1702 nog op) maar via onze account manager bij Dell :>

Ik heb geen idee wie de fabrikant is, ik zal eens op onderzoek uit gaan vanavond. Misschien kan ik wat serienummers vinden.

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

hmm alleen houd ie de instellingen niet vast als ik uit de video instellingen ga. :(

edit: color profiel deleted en et werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door MUSTIS op 01-08-2003 13:46 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.