TFT/Gamen - The 6th Episode

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.087 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85278

Anoniem: 68483 schreef op 31 July 2003 @ 17:13:
Heeft hier iemand een Dell LCD scherm, of hier ervaringen mee, die hij of zij wilt delen....

Dell 17/18 inch LCD schermen

17 inch Dell scherm

18 inch Dell scherm
Ik heb een 1800fp en ben uitermate tevreden met deze monitor.
Ik dacht dat mijn 21" crt goed beeld op leverde maar dit is beter.
Geen last van ghosting oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 10:30

Strikie

Athletics

MUSTIS schreef op 01 August 2003 @ 13:42:
hmm alleen houd ie de instellingen niet vast als ik uit de video instellingen ga. :(

edit: color profiel deleted en et werkt.
Klopt kwam ik ook achter, en ik vind na wat te hebben gekut dat mn beeld zeker nog mooier is geworden

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14425

Hey noel thx voor je mega interessante posting. Ik kom ook uit België meer bepaald uit West Vlaanderen, waar woon jij precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89397

Is er bij al deze enthousiaste people ook iemand die een acer met dode/kapotte pixel gehad heeft? hoe is hun pixelgarantie?

ik krijg nl vandaag mn acer al718 binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89641

Mensen mensen... wat een ervaringen, wat een boel verschillende monitoren...

Ik ben op zoek naar een 17" TFT zo rond de € 400,-

Wie kan me verder helpen ?? Kan Priceton (waarschijnlijk B17MS) krijgen voor € 330,- en heb ook al zitten kijken naar Acer 712.

Heb vanmiddag ook nog de Acer 801 zien staan, die is ook wel erg mooi (en scheelt maar 2 tientjes met de Acer712 !!!) alleen is die response-tijd dus 30 ms, en weet niet of dat voldoende is... Ik game er ook mee, maar met name internetten.

Iemand ??? Ik kom er niet meer uit |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 89641 op 01-08-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89397 schreef op 01 August 2003 @ 16:40:
Is er bij al deze enthousiaste people ook iemand die een acer met dode/kapotte pixel gehad heeft? hoe is hun pixelgarantie?

ik krijg nl vandaag mn acer al718 binnen :)
Was dus vanmiddag bij VIcomputer (de nieuwe Vobis) en daar heb ik die Acers ook gezien... Verkoper zei er wel bij dat de pixelgarantie bij Acer slecht was.... minimaal 7 dode/slechte pixels voordat ze hem omruilen.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

ik heb em bij dynabyte weg en hun garantie is vrij duidelijk: als er 1 pixel, al is et maar een subpixel, defect is dan ruilen ze em om.

leon, ik zou toch zeker voor 25ms of lager gaan. ik ben nu van een 17" 16ms naar een 19" 25ms gegaan. de ghosting is in 95% van de tijd niet te zien, maar als et er is valt et wel op. (maar alleen als je er extreem op let)

bij zon 16 of 20ms is er gewoon geen ghosting aanwezig

[ Voor 52% gewijzigd door MUSTIS op 01-08-2003 20:50 ]

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus dan zou de Acer AL712 een goeie zijn gezien zijn responsrate van 20 ms, de contrast-ratio van 500:1 en DVI aansluitinkje en de prijs uiteraard.....

Of zijn er nog andere modellen/merken die ik over het hoofd gezien heb die beter zijn ???

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 89641 op 01-08-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:48
Anoniem: 89641 schreef op 01 augustus 2003 @ 20:55:
Dus dan zou de Acer AL712 een goeie zijn gezien zijn responsrate van 20 ms, de contrast-ratio van 500:1 en DVI aansluitinkje en de prijs uiteraard.....

Of zijn er nog andere modellen/merken die ik over het hoofd gezien heb die beter zijn ???
Ik denk dat ik wel voor de AL801 ga, vriend van me heeft hem getest in de computerwinkel waar hij werkt, en kon geen ghosting ontdekken na het spelen van UT2003 en 3d mark 2001 se. Bovendien zou ik niet zomaar af gaan op de specs, zou eerder eens kijken in de winkel hoe het beeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Ik snap iets niet. Op de acer site staat bij contrast-ratio 500:1 in het verhaaltje, maar bij de specs staat er 300:1(typ), welke is dan van belang, ik ga hem denk ik morgen kopen bij Mediamarkt, die lui doen nooit moeilijk met ruilen, je krijgt altijd gelijk een nieuwe.

Oh ja, en is het een erg groot bezwaar dat er geen DVI aan zit, en helpt het ook als je een D-Sub naar DVI-I converter hebt en hem dan alsnog in DVI stopt?

LG 17 inch schermpjes lijken me ook wel wat alleen zijn die nergens te krijgen in Friesland, er zijn niet zo veel computer-"boeren" hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bram1234 schreef op 01 augustus 2003 @ 21:07:
[...]

Ik denk dat ik wel voor de AL801 ga, vriend van me heeft hem getest in de computerwinkel waar hij werkt, en kon geen ghosting ontdekken na het spelen van UT2003 en 3d mark 2001 se. Bovendien zou ik niet zomaar af gaan op de specs, zou eerder eens kijken in de winkel hoe het beeld is.
Heb ze beiden naast elkaar gezien en moet zeggen dat het beeld van de 712 wel iets strakker was dan dat van de 801... Die responsetijd is 10 ms (dus eigenlijk 1,5x zoveel) maar ga vandaag eens effe neuzen en wat testjes laten doen... Dan de grens over en inslaan die boel !! ;-)) Heb die 712 in Duitsland al gezien voor 359,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89641 schreef op 02 August 2003 @ 09:12:
[...]

Heb ze beiden naast elkaar gezien en moet zeggen dat het beeld van de 712 wel iets strakker was dan dat van de 801... Die responsetijd is 10 ms meer (30 ms, dus eigenlijk 1,5x zoveel, maar of je dat nu echt merkt...) maar ga vandaag eens effe neuzen en wat testjes laten doen... Dan de grens over en inslaan die boel !! ;-)) Heb die 712 in Duitsland al gezien voor 359,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

Is er zoiets als een GOT user database met wie welk TFT scherm heeft? (netzoals bij digitale camera's in het geval is) Dan kunnen we gerichter vragen gaan stellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, mooi is dat .... Net effe Duitsland in geweest, en heb hier een TFT voor mijn neus staan van LG... mooi ding ;)) de 885LE (18"), alleen die beste man vertelde mij HELE ANDERE specs dan ik op internet kan vinden !!!!!

Hij zei een response-tijd van 25 ms, hij heeft wel een DVI-aansluiting, maar contrast-ratio zou ook rond de 350/400:1 liggen...

De gegevens die ik hier vind doen me wel effe schrikken !!!!
Response-tijd van 50 ms !!
Brightness van 200 cd/m2
Contrast-ratio van 200:1 !!!!

Kunnen jullie mij vertellen hoeveel invloed deze specs hebben op de kwaliteit van de monitor ??? Anders is het heel simpel, in de doos met dat ding, en terug ermee.....

Belachelijk die verkopers... heb daar zelfs op internet gekeken of ik de specs kon vinden, maar dat lukte dus niet in de tijd die ik ervoor had....

NEED HELP !!!! (anders mooie miskoop...) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84014

Zat op de LGe.de site rond te kijken en ik kwam deze 19" LCD tegen: de Flatron L1910P. Zowel site als neerlaadbaar pdfje spreken over een responsetime van 16ms!!

Weet iemand meer van dit scherm? Ik dacht dat er niet zulke rappe schermen bestonden, boven de 17" ?

link:
http://www.lge.de/cgi-bin...=474&sess=lGp1XlDI-6TNAOj

data:
TFT-Flachbildschirm FLATRON L1910P
Display-Typ
- Bildschirmdiagonale
- Aktive Bildfläche
- Pixel Pitch
- Weitwinkeltechnologie
- Oberflächenvergütung
- Hintergrundbeleuchtung
TFT-LCD Aktiv-Matrix
19“ (48,26 cm)
376,8 mm x 301,5 mm
0,294 mm x 0,294 mm
S-IPS (Super In Plane Switching)
Hard Coating (3H) Anti-glare
6 CCFL-Lampen
Farbdarstellung 16,7 Mio.
Maximale Auflösung 1280 x 1024 @ 75 Hz (digital 60 Hz)
Helligkeit 300 cd/m² (typisch)
Kontrast 700 : 1 (typisch)
Responszeit 16 ms
Blickwinkel 176° horizontal, 176° vertikal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
Rick2001 schreef op 01 August 2003 @ 00:34:
LOL..... Ik weet wel waar ik over praat hoor. >:)
Het aantal AL732 dat ik verkocht en getest heb zijn er echt wel meer dan 40.
Natuurlijk heb ik ze niet allemaal getest of ze ook de rode fouten gaven, maar mijn collega's hebben dezelfde monitor thuis en we hebben allemaal zo'n monitor op ons bureau @ work staan. Thuis hebben we allemaal ATI Radeon 9700 kaarten (Ook met 9500/pro getest) en hebben allemaal hetzelfde 'probleem' met deze monitor. Overigens hebben we van een leverancier gehoord dat door dit 'probleem' de monitor uit de handel genomen is en daardoor ook niet meer of zeer slecht leverbaar is. Dit zowel in Duitsland als in Nederland.
Het probleem komt dus voor met de 'Taiwan' alsook met de 'China' modellen.
Het zijn dus geen dode pixels, maar echt bewegende rode pixels aan de linkerzijde van het beeldscherm.
Dit krijg je redelijk weg door bij de Ati instellingen 'Alternative DVI operational mode' uit te vinken.
En je kunt dus echt wel een slechte kabel hebben bij DVI.
Er is ook al eerder door verschillende mensen gesproken dat men een Dual Link kabel nodig heeft. Deze is dan ook extra dubbel afgeschermt waardoor storingen dus worden gefilterd.
Het probleem komt ook alleen maar voor bij de maximale resolutie, dus 1280x1024. Speelt men op 1024x768, dan is er absoluut geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb ook al diverse DVI kabels getest maar tot nu toe geen goed resultaat gevonden. Waarschijnlijk omdat ik nog geen Dual Link kabel gevonden heb.
Maar goed, het zijn geen slechte pixels in ieder geval. Oh, het probleem komt overigens ook niet voor als je een Nvidia kaart gebruikt. Hierbij is het nog nooit voorgekomen.
Al met al is het qwa design, beeldkwaliteit, kleuren en snelheid nog steeds een van de betere TFT monitoren vind ikzelf. De minpunten die ikzelf vind zijn dus de irritante rode pixels bij de maximale resolutie en het niet gekozen hebben van de alternatieve DVI frequentie en het te snel omspringen van ingang. Als je computer dus reboot en het post scherm is pas na 1 seconde aanwezig, dan spingt de monitor al om naar de Composiet ingang gevolgt door de S-Vhs ingang en weer de analoge ingang gevolgt door de digitale. Dit alles duurt toch zo'n 6-7 seconden telkens weer. Als je dus snel een bios post schermpje wilt zien moet je snel de pause toets indrukken van je keyboard anders start windows al direct voordat je uberhaupt beeld hebt.
Tja, iedere monitor heeft zo wel iets.
ik heb dus een 9600 pro, en draai op 1280*1024, maar heb nergens last van. ik heb die altertive dvi setting wel gezien. maar kan in mijn huidige drivers niet terig vinden :?
ik heb mijn scherm net een week, maar moest er wel lang op wachten. misschien een nieuwe revisie waarbij ze het opgelost hebben? partno 73205.002 made in china... kan je het daaraan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88473

Ik heb nog even een vraagje. Ik heb de Hitachi 174SXWB, 16ms scherm dus (wat wil zeggen dat hij 63fps kan weergeven). Hoe kan het dan dat mijn desktop op 75Hz draait (volgens het menu van de TFT) en mijn spellen draaien op ongeveer 59Hz. Is het ook mogelijk om de spellen op hogere Hz te draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik heb vandaag mijn eerste TFT besteld het is geworden de Hitachi 174SXWB Ik krijg hem dinsdag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82429

Ay Rick!

Je bent mij toch niet vergeten he? Ik heb die rondspringende pixeltjes ook hoor, op de linkerhelft van mijn Acer 732! Alleen met DVI. Mijn schermpje komt uit TW btw. Maar voor zover ik weet zit er nog steeds een Gforce 4 Ti4200 van Sparkle (niet lachuh daar!!!) in.
Rick2001 schreef op 01 August 2003 @ 00:34:
LOL..... Ik weet wel waar ik over praat hoor. >:)
Het aantal AL732 dat ik verkocht en getest heb zijn er echt wel meer dan 40.
Natuurlijk heb ik ze niet allemaal getest of ze ook de rode fouten gaven, maar mijn collega's hebben dezelfde monitor thuis en we hebben allemaal zo'n monitor op ons bureau @ work staan. Thuis hebben we allemaal ATI Radeon 9700 kaarten (Ook met 9500/pro getest) en hebben allemaal hetzelfde 'probleem' met deze monitor. Overigens hebben we van een leverancier gehoord dat door dit 'probleem' de monitor uit de handel genomen is en daardoor ook niet meer of zeer slecht leverbaar is. Dit zowel in Duitsland als in Nederland.
Het probleem komt dus voor met de 'Taiwan' alsook met de 'China' modellen.
Het zijn dus geen dode pixels, maar echt bewegende rode pixels aan de linkerzijde van het beeldscherm.
Dit krijg je redelijk weg door bij de Ati instellingen 'Alternative DVI operational mode' uit te vinken.
En je kunt dus echt wel een slechte kabel hebben bij DVI.
Er is ook al eerder door verschillende mensen gesproken dat men een Dual Link kabel nodig heeft. Deze is dan ook extra dubbel afgeschermt waardoor storingen dus worden gefilterd.
Het probleem komt ook alleen maar voor bij de maximale resolutie, dus 1280x1024. Speelt men op 1024x768, dan is er absoluut geen vuiltje aan de lucht.
Ik heb ook al diverse DVI kabels getest maar tot nu toe geen goed resultaat gevonden. Waarschijnlijk omdat ik nog geen Dual Link kabel gevonden heb.
Maar goed, het zijn geen slechte pixels in ieder geval. Oh, het probleem komt overigens ook niet voor als je een Nvidia kaart gebruikt. Hierbij is het nog nooit voorgekomen.
Al met al is het qwa design, beeldkwaliteit, kleuren en snelheid nog steeds een van de betere TFT monitoren vind ikzelf. De minpunten die ikzelf vind zijn dus de irritante rode pixels bij de maximale resolutie en het niet gekozen hebben van de alternatieve DVI frequentie en het te snel omspringen van ingang. Als je computer dus reboot en het post scherm is pas na 1 seconde aanwezig, dan spingt de monitor al om naar de Composiet ingang gevolgt door de S-Vhs ingang en weer de analoge ingang gevolgt door de digitale. Dit alles duurt toch zo'n 6-7 seconden telkens weer. Als je dus snel een bios post schermpje wilt zien moet je snel de pause toets indrukken van je keyboard anders start windows al direct voordat je uberhaupt beeld hebt.
Tja, iedere monitor heeft zo wel iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74137

Ik heb vandaag de Acer 707 gekocht en ben er zeer over te spreken, mooie kleuren. Wit is echt wit, zwart is echt zwart. Geen ghosting, donkere plekken in spellen vallen reuze mee. En wat een lichtopbrengst zeg. Alleen een defecte rode sub-pixel, maar dat maakt geen ruk uit, zie je alleen bij volledig rood scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Rick2001 en anderen:

Ik heb ook een Radeon 9600Pro in combinatie met een AL732, en ook ik heb geen last van rode pixels op welke plek op het scherm ook (behalve dan 1 always on rode subpixel maar daar gaat het niet over ;)) Mijn scherm is er een van Chinese makelij.

En inderdaad, dat automatisch switchen van videoingang is irritant, zeker met dat icoon de hele tijd in beeld. Nog vreemder: als ik in de settings dat icoon uit zet, blijft het ook gewoon verschijnen :?...
Dat is dan beter opgelost op mijn AL922, daar kies je gewoon hard voor analoog of digitaal en gaat ie niet zeuren.

Mini review: Vergelijk van de Acer AL732 en de Acer AL922
Mijn bevindingen betreffende de beeldkwaliteit vd AL732 tov de AL922:

De kijkhoek van de AL922 is veel beter, bij de AL732 is al snel een verloop in de helderheid (en daardoor ook kleurenweergave) te bemerken als je je ogen van bovenin het beeld naar onderen laat bewegen (maar ja het is dan ook geen MVA panel dus dat was te verwachten, ik ben nog geen TN panel tegengekomen dat hier geen last van heeft). Het effect op de kleurenweergave van deze hoekafhankelijkheid is dat als je goed kijkt (bijvoorbeeld in een fullscreen Google window in de explorer), bovenin de weergave iets meer naar het rode neigt en onderin juist meer naar het groene. Mooi recht op het scherm kijken minimaliseert het probleem. De meeste mensen zullen dit niet eens erg merken, maar als je er zoals ik een MVA panel naast zet, of een goede CRT, zal het meteen opvallen.

De kleurenweergave van de AL922 is natuurlijker en kan meer schakeringen aan, echter als je van lekker diepe kleuren houdt is de AL732 ook goed (weer typisch MVA tov TN). Dus beide zijn goed voor Windows toepassingen, hier is het meer een kwestie van smaak of je van natuurlijke of harde kleuren houdt, maar voor foto's is de AL922 meer aan te bevelen.

De reactietijd bij snelle beeldwisselingen, zoals in snelle spellen, is bij de AL732 super: waar je bij de AL922 nog aardig wat vertragingseffecten hebt zijn die bij de AL732 volledig verdwenen. Ook dit is gezien de verschillende gebruikte panel technieken niet verassend. Spellen zeggen dus duidelijk "go AL732".

De regelmatigheid van de belichting springt er bij de AL922 echt uit, bij volledig zwart beeld zie je totaal geen helderheidsverschillen. Dit is bij de AL732 wel anders, hier is aan de bovenkant en onderkant een grotere helderheid waarneembaar. Het zal wellicht weinigen opvallen, maar als je beide schermen naast elkaar hebt staan is het verschil echt behoorlijk. Daarnaast is de zwartwaarde in van de AL922 beter dan de AL732. Het wordt saai, maar wederom zijn dit typische verschillen in de gebruikte paneltechnieken MVA tov TN.

Het contrast tenslotten is bij beide monitoren meer dan goed, je krijgt zelfs de neiging om het terug te zetten naar een lagere waarde.

Conclusie
In zijn algemeenheid kan je zeggen dat de beeldkwaliteit van de AL922 het beste is. Met name gebruikers van Windows toepassingen zullen dit scherm waarderen om de enorme stabiliteit en rustige weergave, wat gecomineerd met het grotere schermoppervlak een groot kijkgenot oplevert. Niet dat de AL732 slecht is, in tegendeel! Het is alleen allemaal net ietsje minder dan de AL922.

Als je wilt gaan (actie!)gamen dan wordt het een heel ander verhaal. Hier blinkt de AL732 uit met een in zijn geheel niet waarneembare vertraging, terwijl de AL922 duidelijk wel last heeft van vertragingseffecten, iets wat je met name merkt bij wit-op-zwart weergave, maar wat ook bij andere kleuren in snelle spellen waarneembaar is.

Om kort te gaan:
1. Ik was er al van overtuigd dat de AL922 een echt topscherm is, maar nu ben ik dat des te meer.
2. De Al732 is echt fantastisch om op te gamen en kan daarin zonder meer een CRT vervangen!

Ik kan dus wel stellen dat ik heel blij ben met beide monitoren, en dat ze beiden precies goed zijn in datgene waarvoor ik ze heb gekocht! :)

Mijn enige frustratie is die ene rode pixel die nogal in het midden van het beeld zit, maar ach, ook daar kom ik wel overheen. Het grappige is wel dat hij af en toe besluit te verdwijnen, zeker als ik er een zacht tikje met mijn vinger tegen aan geef, hij is er dus nog niet helemaal uit wat ie zal gaan doen. Ik ben er van overtuigd dat hij op een gegeven moment besluit permanent op rood te blijven staan ;). Ik kan me er niet al te druk over maken, want het valt alleen op bij een zwarte achtergrond en bovendien is het maar een heel klein rood puntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89305

Anoniem: 84014 schreef op 02 August 2003 @ 16:13:
Zat op de LGe.de site rond te kijken en ik kwam deze 19" LCD tegen: de Flatron L1910P. Zowel site als neerlaadbaar pdfje spreken over een responsetime van 16ms!!

Weet iemand meer van dit scherm? Ik dacht dat er niet zulke rappe schermen bestonden, boven de 17" ?

link:
http://www.lge.de/cgi-bin...=474&sess=lGp1XlDI-6TNAOj

data:
TFT-Flachbildschirm FLATRON L1910P
Display-Typ
- Bildschirmdiagonale
- Aktive Bildfläche
- Pixel Pitch
- Weitwinkeltechnologie
- Oberflächenvergütung
- Hintergrundbeleuchtung
TFT-LCD Aktiv-Matrix
19“ (48,26 cm)
376,8 mm x 301,5 mm
0,294 mm x 0,294 mm
S-IPS (Super In Plane Switching)
Hard Coating (3H) Anti-glare
6 CCFL-Lampen
Farbdarstellung 16,7 Mio.
Maximale Auflösung 1280 x 1024 @ 75 Hz (digital 60 Hz)
Helligkeit 300 cd/m² (typisch)
Kontrast 700 : 1 (typisch)
Responszeit 16 ms
Blickwinkel 176° horizontal, 176° vertikal
Hij staat ook nog geeneens in de PW, dus zal nog niet in NL zijn. Maar ik vind dit wel een erg mooi schermpie, 16ms snel dus! Verder zijn de specs gewoon prima. Mooie dunne randen (just the way I like it!) en mooie voet (niet zo'n groot vierkant ding, maar das persoonlijk). Nu nog prijzen en performance!
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/p.wal/LG_L1910P_Small.jpg
Link naar PDF:
http://www.lge.de/media/images/custom/_1059737332.pdf

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 89305 op 03-08-2003 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Nou na flink wat zoekwerk en vergelijken wordt het een LG1710B. Ik ben geen enkele review tegen gekomen waar deze er niet goed uit kwam, en de (weinige!) reacties over dit scherm hier op de GoT zijn ook alleen maar zeer positief. Daar komt nog eens bovenop dat het precies heeft wat ik wil (zilver, DVI, geen speakers, 17") voor een schappelijke prijs: ~€470,-.

Voor iedereen die op zoek is naar een zilveren 17" TFT:
http://forum.onnovanbraam.com/thread.php?id=7&nr=12 (Flink geupdate sinds gepost in deel 5)

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, ik snap er helemaal niks meer van hoor... Heb dus gisteren deze monitor gekocht, en kon iedere keer verschillende specs tegen... Kan het zo zijn dat er per land verschillende monitoren gebouwd worden ???? Lijkt me toch niet ??? Dit is wel de eerste foto die klopt zoals hij hier voor me staat.....

Heb even wat hulp nodig mensen, kan ik voor 500 pleuro's een beter monitor kopen ?? Of zit ik wel goed nu ?? Die response-tijd zit me namelijk dwars.... ze zeiden 25 ms, maar blijkt 50 ms te zijn (20/30)

Alvast bedankt !!!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 89641 op 03-08-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Ik zit de laatste tijd wat te kijken naar wat grotere TFT schermen (20+ inch) met hogere resoluties. Nu valt het mij op dat in reviews van de grote samsung schermen ze met DVI maar tot 1280x1024 gaan, terwijl analoog wel gewoon de maximum resolutie wordt gehaald (1600x1200 of 1920x1200).

hier bijvoorbeeld een stukje uit een review van een 213T:
In digital mode, we could test the display at 1,280-by-1,024 resolution only. This is because just a few of the newest graphics adapters can support higher resolutions with the single-channel DVI connection this monitor uses. So if you plan to use the monitor with an existing digital graphics adapter, make sure your card will support the native resolution of the panel.
Is dit een of andere beperking in het DVI standaard, of ligt het aan je videokaart ? Ik heb al in het boekje van mn 4400Ti gezocht, maar er wordt niet gezegd of hoge resoluties onder DVI worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan me herinneren dat hogere resolutie's dan 1280 x 1024 wel ondersteund maar heb je daar een aparte kabel voor nodig die behoorlijk duur moet zijn.... Weet het niet zeker, dus pin me er niet op vast....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Waarom is de native resolutie eigenlijk niet gewoon 1280x960

Toch logischer? 4:3 verhouding. Kun je tenminste ook optimaal je digifoto's in beeld brengen.

[ Voor 70% gewijzigd door Yokozuna op 03-08-2003 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Anoniem: 80403 schreef op 31 July 2003 @ 01:45:
[...]

Deze heb ik dus ook en hij bevalt goed. Alleen krijg ik soms tranende ogen van dit scherm. Dit heb ik bij een CRT nog nooit gehad. Enig idee om dit te verhelpen?
Hetzelfde had ik precies net zo. Bij lang lezen van grote lappen tekst op dit beeldscherm kreeg ik in het begin hoofdpijn maar naarmate ik er langer achter zat werd dit minder en nu heb ik er totaal geen last meer van. Soort gewenning of zo?

En idd met CRT had ik het ook nooit.

Zelf denk ik dat het ligt aan de hoge resolutie waarop het scherm draaid (1280x1024) terwijl ik 1024x768 gewend was.

Sowieso houd ik niet van het lezen van grote stukken tekst op een beeldscherm, dit had ik ook op mijn CRT ik print grote stukken liever uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even terugkomend op mijn reactie op de vorige pagina over de verversingssnelheid. Ik zie namelijk gewoon ghosting op mijn Hitachi 174SXWB. Blokken die meebewegen in het scherm, een goed voorbeeld is TorakaForest in UT2003. Die grote bomen zie je gewoon bewegen als je draait. Vind die nogal vaag, naar mijn idee heb ik alle drivers geinstalleerd. Ik draai ook de drivers van Hitachi zelf zodat WinXP gewoon het scherm herkent en geen Plug&Play scherm is. Ook heb ik Catalyst 3.5 en 3.6 geprobeerd. Tevens Nforce driver 2.03 en 2.45. Dit mag allemaal niet baten. Ik speel alles gewoon op aanbevolen reso van 1280x1024.

Mijn systeem:
2800+ op een Asus A7N8X Deluxe, ATI 9800pro op de Hitachi 174SXWB.

Valt er nog iets te doen om mijn probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 19:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Andamanen schreef op 03 August 2003 @ 17:40:
Ik zit de laatste tijd wat te kijken naar wat grotere TFT schermen (20+ inch) met hogere resoluties. Nu valt het mij op dat in reviews van de grote samsung schermen ze met DVI maar tot 1280x1024 gaan, terwijl analoog wel gewoon de maximum resolutie wordt gehaald (1600x1200 of 1920x1200).

hier bijvoorbeeld een stukje uit een review van een 213T:
[...]

Is dit een of andere beperking in het DVI standaard, of ligt het aan je videokaart ? Ik heb al in het boekje van mn 4400Ti gezocht, maar er wordt niet gezegd of hoge resoluties onder DVI worden ondersteund.
Daar liep ik ook tegenaan. Zit al een paar jaar tegen een 21" CRT aan te kijken en wil deze vervangen. Buiten het feit dat een 21" of 22" TFT onbetaalbaar is vergeleken met een 22" CRT, zitten die lage resoluties me ook dwars. 1600x1200 moet 'ie gewoon kunnen tegenwoordig, ik speel veel games in die resolutie en heb niet veel zin om terug te gaan. En een 17" of 19" TFT zie ik ook niet zitten, ook dan ga ik erop achteruit qua beelddiagonaal. Dus hoogstwaarschijnlijk wordt het voor mij de 22" Iiyama CRT. TFT heeft in mijn ogen nog teveel beperkingen, en ik heb toch een groot bureau :P

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Tsja, helaas zit ik wegens bureau-ruimtegebrek nog achter een oud 17-inchje. Ook de refreshrates van de grotere schermen staan me nog niet echt aan, dus ik denk dat ik nog even wacht en ga voor een 17" TFT uit de nieuwe x-reeks van samsung en over een paar jaar weer ga kijken naar grote schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:44

Pubbert

random gestoord

Andamanen schreef op 03 August 2003 @ 20:56:
Tsja, helaas zit ik wegens bureau-ruimtegebrek nog achter een oud 17-inchje. Ook de refreshrates van de grotere schermen staan me nog niet echt aan, dus ik denk dat ik nog even wacht en ga voor een 17" TFT uit de nieuwe x-reeks van samsung en over een paar jaar weer ga kijken naar grote schermen.
Kun je misschien net zo goed op de O-Led techniek wachten :) Het moet imo een nieuwe standaard voor TFT schermen worden.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clstat
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:00
Anoniem: 88473 schreef op 03 August 2003 @ 20:30:
Even terugkomend op mijn reactie op de vorige pagina over de verversingssnelheid. Ik zie namelijk gewoon ghosting op mijn Hitachi 174SXWB. Blokken die meebewegen in het scherm, een goed voorbeeld is TorakaForest in UT2003. Die grote bomen zie je gewoon bewegen als je draait. Vind die nogal vaag, naar mijn idee heb ik alle drivers geinstalleerd. Ik draai ook de drivers van Hitachi zelf zodat WinXP gewoon het scherm herkent en geen Plug&Play scherm is. Ook heb ik Catalyst 3.5 en 3.6 geprobeerd. Tevens Nforce driver 2.03 en 2.45. Dit mag allemaal niet baten. Ik speel alles gewoon op aanbevolen reso van 1280x1024.

Mijn systeem:

Hmmm.... Ik heb het scherm zelf ook.
Ik zal vanavond even kijken of ik het ook merk in TorakaForest. BTW, het draait wel op een Geforce2 :'(

XP2000+, GA7VRXP, 2 x 40GB Maxtor in Raid0, Hitachi 174SXWB, Canon Powershot A40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 12:15

Sponge

Serious Game Developer

Cap schreef op 03 August 2003 @ 00:50:
Mini review: Vergelijk van de Acer AL732 en de Acer AL922
Hmm, nu ga ik weer twijfelen he :).. volgens mij heeft echt elk TFT scherm wel iets. (Als die bedrijven nou eens samen gingen werken :P). Naja, eerst nog maar even afwachten. Ik had al een jaar extra gewacht, dus een maandje meer of minder maakt ook niet meer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 11:07

EXX

EXtended eXchange

Anoniem: 88473 schreef op 03 August 2003 @ 20:30:

Mijn systeem:

Hmmm, heb ook een Hitachi 174SXW en in TorakaForest geen probleem met ghosting. Videokaart is een GF4 Ti4200.

Ik zie wel ghosting in bepaalde maps, vooral als donkere voorwerpen tegen een lichte achtergrond (lichtblauwe lucht in out-door levels) hebt. Het stoort eigenlijk niet. In in-door levels zie ik geen ghosting.

Het scherm draait op 1280x1024, 32 bits kleur en 60 Hz refresh, Vsync aan.

[ Voor 5% gewijzigd door EXX op 04-08-2003 10:16 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Anoniem: 74137 schreef op 02 August 2003 @ 23:35:
Ik heb vandaag de Acer 707 gekocht en ben er zeer over te spreken, mooie kleuren. Wit is echt wit, zwart is echt zwart. Geen ghosting, donkere plekken in spellen vallen reuze mee. En wat een lichtopbrengst zeg. Alleen een defecte rode sub-pixel, maar dat maakt geen ruk uit, zie je alleen bij volledig rood scherm
Thunderbolt,

Beetje achteraf, maar eh...je had misschien beter de 721 kunnen kopen. Ik heb nl eerst ook aan die 707 zitten denken , maar na speurwerk kwam ik erachter dat dat ding niet eens meer in hun pdf staat. Ik heb daarom gekeken naar de 712 en wat rondgevraagd en het lijkt er sterk op dat de 721 de opvolger van de 707 is (100% zeker weten doe ik het niet).

Ik heb daarom die 721 vorige week gekocht en hier al staan. Is errug mooi scherm. Gelukkig geen enkele dode (sub) pixel.
Ding heeft tevens DVI-D dus is ook erg fijn.
De 721 heeft tevens vlgs de site van Acer een responsetijd van 16ms.
Ghosting heb ik nog niet kunnen ontdekken.
En voor die € 20 euro meer kon ik 't niet laten dus...de 721 is het voor mij geworden.

[ Voor 1% gewijzigd door Tallguy op 05-08-2003 07:27 . Reden: type: had de 712 moeten zijn ipv de 712 ]

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EXX schreef op 04 August 2003 @ 10:15:
[...]
Hmmm, heb ook een Hitachi 174SXW en in TorakaForest geen probleem met ghosting. Videokaart is een GF4 Ti4200.

Ik zie wel ghosting in bepaalde maps, vooral als donkere voorwerpen tegen een lichte achtergrond (lichtblauwe lucht in out-door levels) hebt. Het stoort eigenlijk niet. In in-door levels zie ik geen ghosting.

Het scherm draait op 1280x1024, 32 bits kleur en 60 Hz refresh, Vsync aan.
Dat is misschien nog een oplossing want ik heb nog niet gespeeld met Vsync. Ik zal zometeen weer eens een poging wagen. Het stoort niet echt, maar je gaat er soms opletten en dan zie je het.

Als je echt goed aan het fraggen bent dan kijk je alleen naar de bots en let ik weinig op de omgeving. Het gaat om het idee he 8)

EDIT: Vsync aangezet en gohsting weg, ik zie niet meer de rare glitches die ik gisteren zag, ik weer blij :)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 88473 op 04-08-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Ik zit toch nog te twijfelen, zal ik voor de Acer al801 gaan, die dus 18'' is, een response time van 30ms heeft, geen dvi, en 450 euro is, of voor de Acer al712, die dus 17'' is, een response time van 20ms, dvi heeft, en ongeveer 400 euro is. Ik game op zich wel vaak, maar zit ook veel te internetten. Die ene inch groter zal toch wel veel schelen denk ik bij een resolutie van 1280 x 1024. Wat zal ik nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22619

Cavorka schreef op 03 August 2003 @ 13:36:
Nou na flink wat zoekwerk en vergelijken wordt het een LG1710B. Ik ben geen enkele review tegen gekomen waar deze er niet goed uit kwam, en de (weinige!) reacties over dit scherm hier op de GoT zijn ook alleen maar zeer positief. Daar komt nog eens bovenop dat het precies heeft wat ik wil (zilver, DVI, geen speakers, 17") voor een schappelijke prijs: ~€470,-.

Voor iedereen die op zoek is naar een zilveren 17" TFT:
http://forum.onnovanbraam.com/thread.php?id=7&nr=12 (Flink geupdate sinds gepost in deel 5)
Zorg dat je de laatste revisie koopt, de oude revisies gebruiken nog het oude scherm en hebben o.a. een langzamere response time.
Volgens mij zijn alle 1710b's waarbij het scherm (dus niet de buitenkant) na april is gemaakt van de nieuwe revisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Acer AL922 19'' TFT
€ 440,- *
Display size19"
Display typeActive matrix color TFT
Display area376 x 301 mm
Brightness250 cd/m²
ResolutionSXGA 1280 x 1024
Color16.7m
Pixel pitch.297 x .297 mm
Reponse areaTotal: 25ms, 15ms rise, 10ms fall.

Voorraad: 5 stuks

Belinea 15'' TFT
€ 221,- *
Belinea monitor 101556
Grootte: 15'' LCD
Resolutie: 1024x768
TCO 99
Extra: Speakers

Voorraad: 19 stuks

* Alle prijzen zijn excl. 19% BTW tenzij anders aangegeven

http://www.hardware.nl/

Bovenstaande ontving ik in mijn mail. Misschien is m.n. de 19" interessant.... wel weinig voorraad.

[ Voor 22% gewijzigd door Help!!!! op 04-08-2003 21:04 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Anoniem: 88473 schreef op 04 August 2003 @ 18:07:
[...]

Vsync aangezet en gohsting weg, ik zie niet meer de rare glitches die ik gisteren zag, ik weer blij :)
Die rare glitches zijn geen ghosting maar tearing. De videokaart ververst het beeld terwil de TFT nog bezig is met de beeldopbouw vh vorige frame. Dat ziet er dan uit alsof er een "scheur" in het beeld zit, en het is dus erg lelijk. Ik heb het idee dat tearing op een TFT veel zichtbaarder en lelijker is dan op een CRT. Door Vsync aan te zetten wacht de videokaart op de TFT. Nadeel is wel dat het aantal fps nooit hoger kan worden dan de refresh-rate vd TFT. Bij 60 Hz is dan dus maximaal 60 fps.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73551

Een korte vraag voor de bezitters: verdwijnt de ghosting bij een Samsung 172t zodra je hem op DVI aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 16:41

OMX2000

By any means necessary...

Welke LCD schermen hebben er allemaal een dunne rand, zoals bijv de Nec schermen? Ik wil in eerste instantie een LCD scherm aanschaffen, en daarna een 2e ernaast zetten, dan is een dunne rand geen overbodige luxe.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
OMX2000 schreef op 05 August 2003 @ 10:32:
Welke LCD schermen hebben er allemaal een dunne rand, zoals bijv de Nec schermen? Ik wil in eerste instantie een LCD scherm aanschaffen, en daarna een 2e ernaast zetten, dan is een dunne rand geen overbodige luxe.
De LG-schermen hebben over het algemeen een dunne rand, bijvoorbeeld de L1710B, is trouwens ook een perfect schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Anoniem: 84014 schreef op 02 augustus 2003 @ 16:13:

Ik heb een mailtje naar LG gestuurd met de vraag of en wanneer deze monitor in Nederland geintroduceerd wordt.

Ik houd U op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 19:26

Maartenvs

For Sale

Anoniem: 89305 schreef op 30 July 2003 @ 19:00:
Iemand ervaringen wat betreft gamen op het volgende schermpje (ja volgens de review op tweakers was er geen ghosting, maar toch...):

[afbeelding]

[afbeelding]

Viewsonic VP171b...
Ik verwacht 22 augustus de 19" te krijgen (VP191b) kan ik wel een keer de resultaten van posten of zoek je specifiek naar de 17"? De 19" heeft overings wel lange levertijd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Ik heb vandaag (5-8-2003) mijn Hitachi CML 174SXWB binnen gekregen en ben er zeer over te spreken.

Het is een plat scherm dat voorop gesteld :P

Ook heb ik tot nu toe nog geen dode pixel kunnen ontdekken :)
Tevens zijn de kleuren heel helder :)

Dus wat mij betreft een uitstekend scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23690

Cap,

hoe zit het met DVD of TV kijken op de AL922?
Want daar zal ik deze monitor voornamelijk voor gaan gebruiken.
Heb je hierbij dus last van die lange responstijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Movinghead schreef op 05 August 2003 @ 12:40:
Ik heb vandaag (5-8-2003) mijn Hitachi CML 174SXWB binnen gekregen en ben er zeer over te spreken.

Het is een plat scherm dat voorop gesteld :P

Ook heb ik tot nu toe nog geen dode pixel kunnen ontdekken :)
Tevens zijn de kleuren heel helder :)

Dus wat mij betreft een uitstekend scherm. :)
Helder is een relatief begrip >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maartenvs schreef op 05 August 2003 @ 11:44:
[...]

Ik verwacht 22 augustus de 19" te krijgen (VP191b) kan ik wel een keer de resultaten van posten of zoek je specifiek naar de 17"? De 19" heeft overings wel lange levertijd :(
Resultaten mag je altijd posten! Nee maar die 19 inch heb 25ms, das het toch net niet voor me games. De 17 inch had wel 16ms, thats more like it. Maar nu ik die LG heb gezien (die 19 inch hier een stuk boven met 16ms en verder erg goede specs) vink die het toch net wel. Design van de LG is erg mooi, hoewel de Viewsonics er toch net ietsje gelikter uit zien, maarja die hebben ietsje minder specs. Prijzen, dat willen we zien (en reviews en postings)!
Dunne randen hebben oa de Slimline van Samsung, IIyama heb ook een paar met dunne randen, dan verder Viewsonics Thinline en dan sommige LG's (waaronder die ik hierboven heb gepost).
Ik heb een mailtje naar LG gestuurd met de vraag of en wanneer deze monitor in Nederland geintroduceerd wordt.

Ik houd U op de hoogte.
Gaaaf doe dat ik wil de prijs en beschikbaarheid weten. Mooooi schermpie, hopelijk kan je daar toppie op gamen, dan is de prijs niet meer zo'n issue... (nou ja het moet niet te gek worden he)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:04
Ik heb mijn beeldscherm verkocht, en wil een TFT kopen, met name om de reden dat ik dan veeel ruimte bespaar. Er moet veel op gegamed kunnen worden en ook moet die goed zijn in 2d. Beetje standaard monitor. Budget zo'n 300 Euro.

Wie kan me advies geven? Zelf zag ik op Funprice.nl een IIYAMA TFT E380S Wit. voor 318 Euro, is dit een goede of kan ik toch beter kijken naar een ander? Ook staat er voor 259,95 een standaard TFT scherm op, maar dit moet ik maar niet doen?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Ik heb een week of wat geleden de Iiyama E430S gekocht en ben er zeer tevreden over, eerlijkheidshalve speel ik weinig spellen op mijn PC.

Daar heb ik A: geen geduld voor, en B: een gamecube voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:40
Ik zit zelf nog te twijfelen tussen CRT of TFT, als het tft word moet ik kiezen uit een van deze 2:

- Samsung 151N (zonder DVI)
- Compaq TFT1520 (met DVI)

Als het een crt word:

- Compaq V7550 (85 hz op 1024x768)

Welke zou ik nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55
Heb mijn ervaringen met een TFT scherm al eens gepost (Eizo L665) maar sinds een poos heb ik er twee L685's bij en afgelopen weekeinde heb ik er eentje qua gaming performance aan de tand gevoeld op een LAN party. Misschien ligt het aan mij of beweeg ik niet snel genoeg in UT en Serious Sam2 ( :+ ) maar ondanks de genoteerde 40ms responstijd had ik geen last van ghosting o.i.d.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/dual_l685.jpg

dit zijn ze dus

Naar mijn gevoel verliep het gamen net zo soepel als op m'n vorige CRT. Eigenlijk snap ik er niks meer van, of ik ben ongevoelig voor ghosting (dat lijkt me schier onmogelijk) of die responsetijden vertellen maar een deel van het verhaal en doet het type scherm er ook toe. Hoe dan ook, mijn ervaring op gamegebied met deze twee jongens is gewoon goed :) (en op non-game gebied al helemaal om het verhaaltje even compleet te maken)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Die heb ik op mijn werk ook voor mijn neus staan en dat zijn idd puike schermpjes. Ze hebben iig een veel grotere kijkhoek tov de Hitachi CL174 die thuis is gebruik is. Daar hangt dan ook een prijskaartje aan.

Wat ghosting betreft: ik heb er eens een monitortestje op los gelaten en dan zie je wel duidelijk ghosting (test met 4 bewegende witte blokjes op een zwarte achtergrond), bij de Hitachi thuis niet. Tot zover een test. Kan best zijn dat het bij echte games ghostingvrij lijkt.

[ Voor 41% gewijzigd door EXX op 05-08-2003 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:55
Ja, met die witte blokjes op zwarte achtergrond zie ik idd ghosting, dat klopt. Alleen zijn de games die ik (af & toe) speel gelukkig niet zwart wit :) Waarschijnlijk als ik een level speel met extreme zwart/wit licht/donker verhoudingen ik het wel zie (kan me niet herinneren zo'n level gespeeld te hebben).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op 05 August 2003 @ 15:43:
Ja, met die witte blokjes op zwarte achtergrond zie ik idd ghosting, dat klopt. Alleen zijn de games die ik (af & toe) speel gelukkig niet zwart wit :) Waarschijnlijk als ik een level speel met extreme zwart/wit licht/donker verhoudingen ik het wel zie (kan me niet herinneren zo'n level gespeeld te hebben).
Moet je van die oude amiga games gaan spelen als pong en pacman 2-color LOL! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-06 16:14

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 89305 schreef op 05 August 2003 @ 16:42:
[...]

Moet je van die oude amiga games gaan spelen als pong en pacman 2-color LOL! :+
Ik zou graag willen weten wat er gebeurt bij TFT als je resolutie lager of hoger zet bij 17 inch??
stel 800x600 kan dat??

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lees eens een keer een topic door, zou ik zeggen....of gebruik de search knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23690 schreef op 05 August 2003 @ 12:48:
Cap,

hoe zit het met DVD of TV kijken op de AL922?
Want daar zal ik deze monitor voornamelijk voor gaan gebruiken.
Heb je hierbij dus last van die lange responstijd?
Zooo !!! Ik ben sinds vanmiddag de gelukkige eigenaar van een Acer AL922. Koste effe wat moeite en 50 km om hem te krijgen, maar goed :) Wist wel zeker dat hij geen dode pixels had....

In de winkel aangesloten op analoog, en thuis op DVI ingeplugt... pfff.. dat zie je dus echt wel !!! :-)) Ben er ZEER tevreden over, gamen (voor zover ik dat af en toe doe) vind ik acceptabel. Het is niet zo superscherp als met een CRT, maar da's natuurlijk logisch.....

Heb een stukje AVI gekeken, en dat is best goed te doen. Maar een hogere response time dan 25 ms moet je dan ook absoluut niet hebben.... persoonlijk ga ik er geen films op kijken en gebruik ik hem met name voor internet en wat games.

En zwart is inderdaad ECHT zwart !!! fantastisch moooi beeld, heel helder (brightness staat op 30 bij mij) dus dat zegt voldoende. Scherp, je kunt de sharpness instellen op 5 standen... Super strak (en groot !!!!) beeld :-)))

Een lust voor het oog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EXX schreef op 05 August 2003 @ 08:59:
[...]
Die rare glitches zijn geen ghosting maar tearing. De videokaart ververst het beeld terwil de TFT nog bezig is met de beeldopbouw vh vorige frame. Dat ziet er dan uit alsof er een "scheur" in het beeld zit, en het is dus erg lelijk. Ik heb het idee dat tearing op een TFT veel zichtbaarder en lelijker is dan op een CRT. Door Vsync aan te zetten wacht de videokaart op de TFT. Nadeel is wel dat het aantal fps nooit hoger kan worden dan de refresh-rate vd TFT. Bij 60 Hz is dan dus maximaal 60 fps.
Vergissing van mijn kant, ik bedoelde inderdaad tearing. Maar het is in elk geval wel weg en ik heb er geen last van dat het gaat schokken of iets dergelijks. 60 fps speelt nog lekker zat. Bedankt voor de info want dit wist ik nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Anoniem: 89641 schreef op 05 August 2003 @ 18:02:
[...]

Zooo !!! Ik ben sinds vanmiddag de gelukkige eigenaar van een Acer AL922
Huh? 2 dagen geleden meldde je nog in deze draad dat je een LG885LE had gekocht :? Of heb je je laten ompraten door mijn review? 8)

Bij mij staat de brightness inderdaad ook heel laag: 20. Dat is een compromis tussen kijken bij daglicht en kijken bij nacht, ik ben namelijk te lui om elke keer die helderheid bij te stellen.

Enne... die sharpness zou ik dus ECHT op 3 laten staan, een andere stand levert alleenmaar onscherper beeld op, met name 1, 2 en 4 zijn stukken onscherper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

41.6C.6D.61.72 schreef op 04 August 2003 @ 09:58:
[...]

Hmm, nu ga ik weer twijfelen he :).. volgens mij heeft echt elk TFT scherm wel iets. (Als die bedrijven nou eens samen gingen werken :P). Naja, eerst nog maar even afwachten. Ik had al een jaar extra gewacht, dus een maandje meer of minder maakt ook niet meer uit :)
Je kan wel blijven wachten, er komt namelijk altijd wel weer een beter type uit. Als je het geld er voor over hebt, en je vindt dat de prijs/kwaliteitsverhouding van de huidige LCD monitoren in orde is, dan zou ik niet blijven wachten, tenzij je op een specifiek model wacht dat binnenkort uit komt uiteraard.

Begrijp mijn review niet verkeerd, die AL732 is een uitstekende monitor die op veel fronten het beste CRT scherm nog achter zich laat, mijn opmerkingen zijn dus niets om je zorgen over te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cap schreef op 05 August 2003 @ 20:52:
[...]

Huh? 2 dagen geleden meldde je nog in deze draad dat je een LG885LE had gekocht :? Of heb je je laten ompraten door mijn review? 8)
Klopt Cap, maar die is dus gisteravond terug gebracht.. was het helemaal zat met dat ding.... Ben nu ietsjes duurder uit maar heb een VEEL beter scherm !!!! en nog groter ook nog :)

Inderdaad, sharpness is het beste op 3 (5 ook wel scherp) en brightness moet echt laag :) heerlijk !!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 89641 op 05-08-2003 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Waarom was je die LG zat, Leon_? Je bent zeker een stukkie duurder uit maar nu heb je ook wel een mooier scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 16:41

OMX2000

By any means necessary...

@Abbadon die eizo schermen zien er wel lekker uit, maar ze zijn wel absurd duur zeg. In de pricewatch 1186 per stuk :?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Abbadon schreef op 05 August 2003 @ 15:43:
Waarschijnlijk gaat het hier om de MonitorsDirect Calibrator. Die test met de witte blokjes dat is geen ghosting test maar een ghost trailing test. Resultaat bij de 25ms Acer AL922: geen witte trails te bekennen. Hetzelfde geldt voor de 16ms Acer AL732. Resultaat bij spelen in games: de AL922 vertoont duidelijk waarneembare vertragingseffecten, de AL732 niet. Dus dit testje zegt vrij weinig imho.

P.S. er zit ook een Ghosting & Streaking test in de MonitorsDirect Calibrator, dit zijn gewoon een stel stilstaande witte balken op een zwart scherm.

Gezien het feit dat jouw 40ms schermen geen vertragingseffecten vertonen en mijn 25ms scherm wel (en er vanuit gaande dat we beide op dezelfde manier waarnemen), kan je inderdaad stellen dat er meer factoren van invloed zijn dan alleen de responstijd.

@OMX2000: ja wat wil je, het is Eizo en voor dat merk betaal je gewoon een stuk meer, en Abbadon heeft gewoon geld teveel ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 06-08-2003 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Ik heb bij MyCom dit schermpje gezien: http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=110 (€449) en aan de Response tijden te zien e.d. is dit een goed scherm voor op me Radeon 9500, Budget is € 500 dus heb nog 50 Euro over :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/35941mcl.jpg

Spekkies:
Merk LG Electronics
Type L1710S
Formaat 17"
Inkijkhoek 160/140
Contrast verhouding 450:1
Helderheid 250 cd/m2
Response tijd 16 ms
Max Resolutie 1280 x 1024
DVI -
USB HUB -
Afmeting (BxHxD) 370 x 222 x 421 mm
Gewicht -
Garantie 3 jaar on-site
Uitvoering -

Alhoewel ik ook deze zie:
http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=110 Deze heeft WEL DVI maar staan geen verdere speks bij :? Naja dan maar ff langs MyCom als ik me geld heb :)

Alleen ff dat Dooiepixel gebeuren navragen :)

[ Voor 53% gewijzigd door Illegal_Alien op 06-08-2003 13:32 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik snap niet dat jullie hier nog wijs uit kunnen worden. Ik wil een TFT scherm ter vervanging van m'n 17" CRT, maar wat een gigantische keus is er zeg.. Niet te geloven, met name doordat er niet 1 aan te wijzen is als zijnde 'de beste'.

Over de 732 zijn goede dingen vertelt, de 1710B schijnt 't ook goed te doen, en de rest is ook mooi. Dat schiet niet op. |: ( ;)

Ik zoek een fatsoenlijke 17" monitor, games speel ik vrij veel. Geld speelt natuurlijk wel een rol, maar liever een goede van 550 dan een slechte van 400. Iemand suggesties? En waarom is die 172T van Samsung relatief duurder dan andere 17" TFT's, is ie zoveel beter? En kan iemand me vertellen of dual monitor met 1 TFT en 1 CRT nou wel of niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik weet van de Samsung dat ie een grote inkijkhoek heeft, iets wat vrij bepalend is voor de prijs (170grad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Maar als je er altijd recht voor zit (ik ga echt niet scheef hangen voor m'n monitor ;)), heeft de Samsung dus geen verdere voordelen t.o.v. andere 17" monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Koen Roumen schreef op 06 August 2003 @ 14:09:En kan iemand me vertellen of dual monitor met 1 TFT en 1 CRT nou wel of niet werkt?
Ik heb heel even dual gedraaid met een ADI E44 15" CRT op de VGA uitgang en een Hitachi CL174 17" TFT op de DVI. Het werkte best, maar het beeld vd CRT was dusdanig brak tov de TFT, dat ik de CRT en maar vanaf heb gegooid. Bovendien was het meer een probeersel, ik was allang blij dat die ruimteverslindende CRT kwijt was. Dat het beeld op de CRT brak was lag overigens aan de gfx-kaart (AOpen GF4 Ti4200). De TFT op VGA aangesloten was ook brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 17:07
ik draai nu een tft (acer 732) en een crt (eizo f930). het werkt heel redelijk. ik denk dat 2 tft's prettiger is. maar het werkt toch echt heerlijk. je moet alleen je crt ietsje feller zetten en je tft wat lager. dan is het goed te doen!
(hoewel de voorkeur uitgaat naar 2 dezelfde natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Hierbij het antwoord op mijn vraag over de L1910P van LG:
Goedenmiddag mijnheer,

n.a.v. uw mail het volgende:

Het is zeer waarschijnlijk dat de L 1910p ook in Nederland op de markt zal
verschijnen.
Helaas is er op dit moment nog geen zicht op prijs en beschikbaarheid.
Wel in Nederland leverbaar zijn de 18 en 20 inch.

met vriendelijke groet,
Karin Visser
Comapc b.v.
Nou zeg, daar kan je wat mee. Ik zag dat hij in Finland reeds te koop is , maar in Duitsland nog niet. Latenwe maar hopen dat deze snel geintroduceerd wordt...

Gegroet,
Gerald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Illegal_Alien schreef op 06 augustus 2003 @ 13:26:

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=110 Deze heeft WEL DVI maar staan geen verdere speks bij :? Naja dan maar ff langs MyCom als ik me geld heb :)

Alleen ff dat Dooiepixel gebeuren navragen :)
LG heeft niet bepaald de best service wat dat betreft. Ikzelf ga (ook) een 1710B kopen, maar de garantie die ze bieden is niet echt optimaal: pas bij vier geheel dode pixels treedt deze op. En bij de winkel waar ik hem wilde kopen zat er inderdaad niets extra's op, daarmoest ik dan een extra garantie voor afsluiten a raison de €50 voor 14 dagen dode (sub)pixel garantie.
Ik heb ze gebeld + gemailed hierover, maar het is me nog steeds niet 100% duidelijk hoe het nou zit. Ik kreeg een powerpoint file (!!!!) teruggestuurd, met daarin ook alle regelingen hoe het zit voor de helpdesk. 8)7
*Edit: net gebeld: inderdaad, als je hem koopt zit er dus pas een pixelgarantie op vanaf 4 dode pixels. Dus stel ik zou hem via internet kopen zonder extra garantie, hij komt bij mij thuis en er zitten drie dode (sub)pixels op, dan ben je mooi het haasje.

Zie hier <= Link naar .ppt file. Als iemand me nu kan uitleggen wat hierin staat qua garantie (ja je hebt wel drie jaar garantie, maar dat is alleen als ie helemaal niets meer doet), dan graag.
Ik ga ze nog maar eens lastig vallen en rond kijken wie wat voor extra garantie biedt. I'll keep you updated.

[ Voor 28% gewijzigd door Cavorka op 06-08-2003 16:23 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Laatst online: 01-04 08:17
Ik durf het bijna niet te vragen: Kan er iemand een Top 10 lijstje maken van de meest interessante 17" TFT's op dit moment?

Ik wou binnenkort ook een TFT halen, maar omdat er in elke TFT thread wel over een hele vr8 merken en modellen wordt gevraagd/behandeld zie ik de bomen door het bos niet meer :'(

[ Voor 5% gewijzigd door pSycho-Y2K op 06-08-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48795

pSycho_Y2K schreef op 06 August 2003 @ 16:34:
Ik durf het bijna niet te vragen: Kan er iemand een Top 10 lijstje maken van de meest interessante 17" TFT's op dit moment?

Ik wou binnenkort ook een TFT halen, maar omdat er in elke TFT thread wel over een hele vr8 merken en modellen wordt gevraagd/behandeld zie ik de bomen door het bos niet meer :'(
Zo'n lijst wil ik ook graag zien. :>

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 48795 op 06-08-2003 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Een grote vraag, mijn ADI 715 heeft na 4 uur werken in een omgevingstemp van 35°C heeel HEET als ik eraan kom. Nu kan je zeggen, jah, 35°C omgevinstemp is veel, maar anders heeft de monitor ook nog lekker warm in vergelijking met een vibrant 15"TFT.
Is dit normaal en/of veilig? Ik wil niet met een dooie 17" zitten binnen enkele weken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

Koen Roumen schreef op 06 August 2003 @ 14:09:
Ik snap niet dat jullie hier nog wijs uit kunnen worden. Ik wil een TFT scherm ter vervanging van m'n 17" CRT, maar wat een gigantische keus is er zeg.. Niet te geloven, met name doordat er niet 1 aan te wijzen is als zijnde 'de beste'.

Over de 732 zijn goede dingen vertelt, de 1710B schijnt 't ook goed te doen, en de rest is ook mooi. Dat schiet niet op. |: ( ;)

Ik zoek een fatsoenlijke 17" monitor, games speel ik vrij veel. Geld speelt natuurlijk wel een rol, maar liever een goede van 550 dan een slechte van 400. Iemand suggesties? En waarom is die 172T van Samsung relatief duurder dan andere 17" TFT's, is ie zoveel beter? En kan iemand me vertellen of dual monitor met 1 TFT en 1 CRT nou wel of niet werkt?
Zelf speel ik ook erg veel spellen en ik heb die 1710B met DVI op m'n Radeon 9800 Pro aangesloten.

Hij werkt super heerlijk met spellen. En natuurlijk erg ligt om mee te nemen naar een LAN!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk niet dat je een top10 kunt maken, immers verschillen de eisen per gebruiker: hecht je meer waarde aan een lage response dan aan een mooi ontwerp? Vind je een hoog contrast belangrijker dan een DVI aansluiting? etcetc

Ikzelf zit te denken aan de Samsung 172t: mooi design, dunne rand, mooie kleuren, redelijke response (nauwelijks trailing bij aansluiting op DVI icm 75fps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48795

Misschien kunnen we verschillende cantorijen hebben. Met oa. Prijs, Kwaliteit, functionaliteit etc. Als iedereen zijn bijdragen doet.

Opzich geen slecht idee en erg handig voor de FAQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Laatst online: 01-04 08:17
Misschien ook wel handig voor in de startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:04
Deorgere schreef op 05 August 2003 @ 14:00:
Ik heb mijn beeldscherm verkocht, en wil een TFT kopen, met name om de reden dat ik dan veeel ruimte bespaar. Er moet veel op gegamed kunnen worden en ook moet die goed zijn in 2d. Beetje standaard monitor. Budget zo'n 300 Euro.

Wie kan me advies geven? Zelf zag ik op Funprice.nl een IIYAMA TFT E380S Wit. voor 318 Euro, is dit een goede of kan ik toch beter kijken naar een ander? Ook staat er voor 259,95 een standaard TFT scherm op, maar dit moet ik maar niet doen?

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ben zelf op zoek naar een 19" met s-video/composiet ingang, omdat ik het scherm dan ook op de slaapkamer met de videorecorder kan gebruiken. M'n huidige keuze is de Acer AL1931 (de enige 19" met s-video).
Gebruikt iemand hier eigenlijk een TFT met s-video/composiet ingang om bijv naar een
videorecorder te kijken of zo? Hoe bevalt dat beeld? En welke TFT is dat dan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

zon top 10 lijst zou ook wel handig zijn voor 18 en 19" varianten. mischien een paar review links en wat commentaar van een eigenaar.

en verder natuurlijk de prijs, leverbaarheid, waar te koop, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:46
DeNB3rt schreef op 06 August 2003 @ 17:26:
Een grote vraag, mijn ADI 715 heeft na 4 uur werken in een omgevingstemp van 35°C heeel HEET als ik eraan kom. Nu kan je zeggen, jah, 35°C omgevinstemp is veel, maar anders heeft de monitor ook nog lekker warm in vergelijking met een vibrant 15"TFT.
Is dit normaal en/of veilig? Ik wil niet met een dooie 17" zitten binnen enkele weken 8)7
mijn ADI 715 wordt aan de bovenkant van het scherm ook vrij warm. +/_ 50 a 60 C
denk ik, dus zal wel zo horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52305

Moeilijk moeilijk,...

Afbeeldingslocatie: http://help.nec-computers.com/common/ItemPhoto/FE2111SB.jpg
CRT NEC MultiSync FE2111SB 22" 2x 567,-
totaal: 1134,- Euro

of
Afbeeldingslocatie: http://images.ldlc.fr/images/photos/00/00/32/86/ME0000328643_1.jpg
Samsung 191T 2x 710,-
totaal 1420,-

pro's & con's:

CRT:
+ scherper dan tft
+ hogere resolutie
+ alle resolutie worden goed weergegeven
- zwaar (no-go met lanparty's)

TFT:
+ Rustiger beeld?
+ Neemt weinig ruimte in
+ Minder stroom verbruik
+ Ziet er mooier uit en moderner dan CRT
+ dunne rand, is voor dual scherm mooier
- mogelijk dode piksels
- duurder
- niet alle resulutie naast de standaart (optimale) worden goed weergegeven
- mogelijk ghosting met gamen

Damn ik kan de keuze maar niet maken, gamen is niet erg belangrijk voor mij, maar dingen als rustig beeld en goede contrast is wel erg belangrijk ik lees namelijk veel teksten en werk vaak met photoshop.

Dub dub kan iemand mij zeggen dat het contrast en beeld van een tft beter is dan een (goede) crt monitor? Heb ff een duwtje nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

umm tft is juist scherper, das de voornaamste reden om er 1 te kopen (voor mij dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IK zou liever dual TFT hebben als 2 van die megakanonnen... Ik vind TFT veel mooier, alleen erg duur. Maarja geld ben je zo vergeten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57480

tft kun je ook zonder schande in de woonkamer zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Anoniem: 89641 schreef op 05 August 2003 @ 18:02:
[...]

Zooo !!! Ik ben sinds vanmiddag de gelukkige eigenaar van een Acer AL922. Koste effe wat moeite en 50 km om hem te krijgen, maar goed :) Wist wel zeker dat hij geen dode pixels had....

In de winkel aangesloten op analoog, en thuis op DVI ingeplugt... pfff.. dat zie je dus echt wel !!! :-)) Ben er ZEER tevreden over, gamen (voor zover ik dat af en toe doe) vind ik acceptabel. Het is niet zo superscherp als met een CRT, maar da's natuurlijk logisch.....

Heb een stukje AVI gekeken, en dat is best goed te doen. Maar een hogere response time dan 25 ms moet je dan ook absoluut niet hebben.... persoonlijk ga ik er geen films op kijken en gebruik ik hem met name voor internet en wat games.

En zwart is inderdaad ECHT zwart !!! fantastisch moooi beeld, heel helder (brightness staat op 30 bij mij) dus dat zegt voldoende. Scherp, je kunt de sharpness instellen op 5 standen... Super strak (en groot !!!!) beeld :-)))

Een lust voor het oog...
Zou je wat foto's er van kunnen plaatsen, en kan je iets meer vertellen hoe het zit met de ghosting bij dit scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17443

Misschien een gekke vraag,maar hoe clean je een lcd schermpie.
Ik wil daardoor juist zo'n Neovo aanschaffen omdat die een glazen scherm heeft.
Is dit een beetje een goed merk ???
Ik wil voor de 19"versie gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hoeft alleen maar even de search-knop in te drukken en Neovo in te vullen. Is dat teveel gevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cap schreef op 05 August 2003 @ 23:43:
Waarom was je die LG zat, Leon_? Je bent zeker een stukkie duurder uit maar nu heb je ook wel een mooier scherm :)
Cap, ik had die LG afgelopen zaterdag in Duitsland gekocht... mooi schermpje, scherp, alleen was hij dus al 2 jaar oud (het model). Verkoper zei dat de specs goed waren, 25 ms, 350:1 contrast 250 cd/m2 brightness..

Ik kom thuis, sluit hem aan, probeer een game en word gek van de ghosting... Ben gaan spitten op internet en kwam achter de volgende specs.

Responesetime 50 ms
Brightness 175 cd/m2
Contrast 200:1

Nou, dat viel dus effe ERG tegen !!! Ben maar een paar tientjes duurder uit, heb nu 19", mooier design, speakers erbij in (die gebruik ik bijna niet en had van die oude mega-kasten staan die dus ook weg zijn nu) en het belangrijkste: scherm is gewoon 2x zo snel en scherper !!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Anoniem: 89641 schreef op 07 August 2003 @ 09:40:
[...]

Nou, dat viel dus effe ERG tegen !!! Ben maar een paar tientjes duurder uit, heb nu 19", mooier design, speakers erbij in (die gebruik ik bijna niet en had van die oude mega-kasten staan die dus ook weg zijn nu) en het belangrijkste: scherm is gewoon 2x zo snel en scherper !!! :9~
Dus helemaal geen last meer van ghosting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je had beter moeten weten: een model wat 2 jaar oud is, verandert tussentijds haar specs natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie gelooft een verkoper nou op zijn woord LOL!!! Niets kopen zonder er zelf in verdiept te hebben, ik iig niet... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Wat is waarheid:

Verkoper: 25 ms
Specs: 25 ms rise, 25 ms fall = 50 ms totaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80403

Illegal_Alien schreef op 06 August 2003 @ 13:26:
Ik heb bij MyCom dit schermpje gezien: http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=110 (€449) en aan de Response tijden te zien e.d. is dit een goed scherm voor op me Radeon 9500, Budget is € 500 dus heb nog 50 Euro over :)

[afbeelding]

Spekkies:
Merk LG Electronics
Type L1710S
Formaat 17"
Inkijkhoek 160/140
Contrast verhouding 450:1
Helderheid 250 cd/m2
Response tijd 16 ms
Max Resolutie 1280 x 1024
DVI -
USB HUB -
Afmeting (BxHxD) 370 x 222 x 421 mm
Gewicht -
Garantie 3 jaar on-site
Uitvoering -

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=110
Ik zou zeker de L1710B doen, deze heeft een responsetijd van 20ms (evenals de L1710S volgens deze site) en heeft dus DVI. Ik heb dit scherm ook i.c.m. een Radeon 9500 128MB en alles draait perfect, al is het wel even wennen van CTR naar TFT in spellen.

Op de site van LG staat ook dat er geen USB geïntegreerd is in deze monitor maar dat is dus wel zo, 2X en één uplink. Verder heb ik 2 dode (witte) pixels die je alleen maar op een zwarte achtergrond ziet, (en dan moet je nog heel goed kijken). Geen probleem dus.

Geteste spellen: UT2003, GP4, Delta Force, MOHAA, HITMAN II, GTA III. De laatste reageert een beetje traag maar ik weet niet of dit door de 20ms responsetijd komt.

Verdere specificaties:

Formaat: 17" TFT LCD
Kleuren: meer dan 16,19M kleuren
Helderheid: 250 cd/m2
Kijkhoek: Hor: 140
Vert: 110
Hor. freq. 30-80 KHz
Vert. freq. 56-85 Hz
Resolutie: 1280 x 1024 @ 75Hz (@ 60 Hz digitaal)
Response
tijd 20 ms
Aansl.: 15 pins D-Sub, DVI-I
Maat: 370 x 222 x 421 mm
DDC: DDC 2B
USB: 2X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
dirk38 schreef op 06 August 2003 @ 19:50: