Rick2001 en anderen:
Ik heb ook een Radeon 9600Pro in combinatie met een AL732, en ook ik heb geen last van rode pixels op welke plek op het scherm ook (behalve dan 1 always on rode subpixel maar daar gaat het niet over

) Mijn scherm is er een van Chinese makelij.
En inderdaad, dat automatisch switchen van videoingang is irritant, zeker met dat icoon de hele tijd in beeld. Nog vreemder: als ik in de settings dat icoon uit zet, blijft het ook gewoon verschijnen

...
Dat is dan beter opgelost op mijn AL922, daar kies je gewoon hard voor analoog of digitaal en gaat ie niet zeuren.
Mini review: Vergelijk van de Acer AL732 en de Acer AL922
Mijn bevindingen betreffende de beeldkwaliteit vd AL732 tov de AL922:
De kijkhoek van de AL922 is veel beter, bij de AL732 is al snel een verloop in de helderheid (en daardoor ook kleurenweergave) te bemerken als je je ogen van bovenin het beeld naar onderen laat bewegen (maar ja het is dan ook geen MVA panel dus dat was te verwachten, ik ben nog geen TN panel tegengekomen dat hier geen last van heeft). Het effect op de kleurenweergave van deze hoekafhankelijkheid is dat als je goed kijkt (bijvoorbeeld in een fullscreen Google window in de explorer), bovenin de weergave iets meer naar het rode neigt en onderin juist meer naar het groene. Mooi recht op het scherm kijken minimaliseert het probleem. De meeste mensen zullen dit niet eens erg merken, maar als je er zoals ik een MVA panel naast zet, of een goede CRT, zal het meteen opvallen.
De kleurenweergave van de AL922 is natuurlijker en kan meer schakeringen aan, echter als je van lekker diepe kleuren houdt is de AL732 ook goed (weer typisch MVA tov TN). Dus beide zijn goed voor Windows toepassingen, hier is het meer een kwestie van smaak of je van natuurlijke of harde kleuren houdt, maar voor foto's is de AL922 meer aan te bevelen.
De reactietijd bij snelle beeldwisselingen, zoals in snelle spellen, is bij de AL732 super: waar je bij de AL922 nog aardig wat vertragingseffecten hebt zijn die bij de AL732 volledig verdwenen. Ook dit is gezien de verschillende gebruikte panel technieken niet verassend. Spellen zeggen dus duidelijk "go AL732".
De regelmatigheid van de belichting springt er bij de AL922 echt uit, bij volledig zwart beeld zie je totaal geen helderheidsverschillen. Dit is bij de AL732 wel anders, hier is aan de bovenkant en onderkant een grotere helderheid waarneembaar. Het zal wellicht weinigen opvallen, maar als je beide schermen naast elkaar hebt staan is het verschil echt behoorlijk. Daarnaast is de zwartwaarde in van de AL922 beter dan de AL732. Het wordt saai, maar wederom zijn dit typische verschillen in de gebruikte paneltechnieken MVA tov TN.
Het contrast tenslotten is bij beide monitoren meer dan goed, je krijgt zelfs de neiging om het terug te zetten naar een lagere waarde.
Conclusie
In zijn algemeenheid kan je zeggen dat de beeldkwaliteit van de AL922 het beste is. Met name gebruikers van Windows toepassingen zullen dit scherm waarderen om de enorme stabiliteit en rustige weergave, wat gecomineerd met het grotere schermoppervlak een groot kijkgenot oplevert. Niet dat de AL732 slecht is, in tegendeel! Het is alleen allemaal net ietsje minder dan de AL922.
Als je wilt gaan (actie!)gamen dan wordt het een heel ander verhaal. Hier blinkt de AL732 uit met een in zijn geheel niet waarneembare vertraging, terwijl de AL922 duidelijk wel last heeft van vertragingseffecten, iets wat je met name merkt bij wit-op-zwart weergave, maar wat ook bij andere kleuren in snelle spellen waarneembaar is.
Om kort te gaan:
1. Ik was er al van overtuigd dat de AL922 een echt topscherm is, maar nu ben ik dat des te meer.
2. De Al732 is echt fantastisch om op te gamen en kan daarin zonder meer een CRT vervangen!
Ik kan dus wel stellen dat ik heel blij ben met beide monitoren, en dat ze beiden precies goed zijn in datgene waarvoor ik ze heb gekocht!
Mijn enige frustratie is die ene rode pixel die nogal in het midden van het beeld zit, maar ach, ook daar kom ik wel overheen. Het grappige is wel dat hij af en toe besluit te verdwijnen, zeker als ik er een zacht tikje met mijn vinger tegen aan geef, hij is er dus nog niet helemaal uit wat ie zal gaan doen. Ik ben er van overtuigd dat hij op een gegeven moment besluit permanent op rood te blijven staan

. Ik kan me er niet al te druk over maken, want het valt alleen op bij een zwarte achtergrond en bovendien is het maar een heel klein rood puntje.