TFT/Gamen - The 6th Episode

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.166 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 21:00:
Ik heb na nog geen week de Hyundai Q17 te hebben, nu toch een dode subpixel :( Hij blijft constant rood :'( Nu troost ik me maar met het feit dat hij niet in het midden zit, maar lastig is het wel.

Ik heb altijd gedacht dat pixels niet zomaar kapot gaan :?
Kijk dit bedoel ik nou.... ik moet echt nog geen tft, EEN dode pixel na de garantie periode en ik word zo gek dat ik dat ding van blinde frustratie aan gruzelementen sla. :X

jammer maar helaas... de tijd is gewoon nog niet rijp voor die dingen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 August 2003 @ 19:43:
[...]

Kijk dit bedoel ik nou.... ik moet echt nog geen tft, EEN dode pixel na de garantie periode en ik word zo gek dat ik dat ding van blinde frustratie aan gruzelementen sla. :X

jammer maar helaas... de tijd is gewoon nog niet rijp voor die dingen. ;(
Dat vind ik wel erg makkelijk gezegt.
Er is hier toevallig een iemand van de weet ik niet hoeveel mensen die een TFT hier hebben gekocht die dit probleem heeft.
Het aantal schermen dat pixel-fouten heeft loopt heel erg snel terug en de snelheid, kleurenweergave enz. komt allemaal heel dicht bij een CRT.
Ik denk overigens dat de tijd zo ongeveer wel is aangebroken voor deze schermen aangezien ze nu toch al een paar jaartjes bezig zijn de technologie te optimatiseren en de prijzen lang niet zo gek zijn als je bekijkt wat je er voor terug krijgt en ivm een CRT zijn de prijzen ook niet zo hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Voor mijn pa moet ik een pc samenstellen met een 17" TFT scherm. Gezien het feit dat het om een pc-privé projectje gaat, moet alles bij 1 winkel gekocht worden (helaas). En dan natuurlijk een gewone winkel in de buurt (Amersfoort e.o.).

Dan kom je al snel bij Paradigit uit... wat hebben ze daar aan 17" TFT's in de prijsklasse tot €500,- ?
17" tft monitor philips 170s2b € 469,00
17" tft monitor iiyama as4314utg € 449,00
17" tft monitor iiyama e430s-w € 479,00
17" tft monitor samsung 171s ivory € 479,00

De prijsverschillen zijn dusdanig dat daar niet naar gekeken wordt.
De Samsung en Philips lijken mij af te vallen, vanwege de response tijd.
Dan blijven de iiyama's over.

AS4314UTG
Voordelen:
Goed getest
Hogere contrast waarde (500:1)
Iets grotere kijkhoeken

Nadelen:
Oerlelijk
Dikke randen
Zwaar

E430S
Voordelen:
Licht
Dun
Slank
Mooi
Speakers (gebruik je 9 vd 10 keer niet, maar goed...)

Nadelen:
25ms ipv 20 ms (lijkt me niet zo'n ramp)
Contrastwaarde lager (350:1)
Mist dingen als:
Automatische Installatie
Automatische uitvergroting
'On Screen' Menu

Het is dus mooi vs prestaties lijkt het. Nu is de vraag: Hoe zijn die prestatie verschillen in het echt? Is bijvoorbeeld een contrastwaarde verschil van 350:1 en 500:1 de moeite waard om een lelijk bakbeest op je bureau te zetten i.p.v. een elegante verschijning (misschien iets overdreven)...

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 4314utg (zwarte versie)
ik kan u zeggen, koop die zwarte!

niet de E430S.

snelste scherm als het gaat om "ms", dus voor te gamen gade eenvoudig weg geen beter scherm vinden, nee ook niet de hitachi met zijn 16ms, de IIyama geeft minder trails na dan de hitachi!
kwalitatief staat die IIyama dus zeer sterk, echt een prachtig scherm!, haast je dan wel, je vindt het niet veel meer.

en het uiterlijk, tja, die dikke randen, neem dit scherm in het zwart en het valt nog best mee..
het blauwe LED'tje dat oplicht en een zwart uiterlijk maakt veel goed geloof me:)

anywayz, uw keuze lijkt gemaakt dunkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of de LG 1710B 17" in hoogte verstelbaar is?
Heeft deze monitor nu wel of niet een USB hub, ik lees her en der van wel, maar t staat nergens op de site van LG. Waar zitten die als die erop zitten, ik zie ze nergens op de foto's.

Hoe zit dat overigens met de ADI Microscan A715 silver/black multimedia en de Hyundai Q17 TFT 17" zilver?
Zijn die wel in hoogte verstelbaar?

Rest nog de vraag of de monitoren USB 1 of 2 hebben.

Ook lees ik hier ergens dat de Hyundai Q17 geen DVI zou hebben? Klopt dat?
De ADI heeft dat wel heb ik begrepen.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Hyundai Q17 is er in twee versies:
- Hyundai Q17a = zonder dvi en usb
- Hyundai Q17 = dvi en usb

Zelf heb ik de Q17 en hij is wel wat in hoogte te verstellen ja. Super schermpje trouwens >:) alleen balen van die dode subpixel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTraX
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09 09:11
its_me schreef op 26 August 2003 @ 12:09:
Heeft deze monitor nu wel of niet een USB hub, ik lees her en der van wel, maar t staat nergens op de site van LG. Waar zitten die als die erop zitten, ik zie ze nergens op de foto's.

....
Spijtig genoeg is ie niet in hoogte verstelbaar. En er zit een USB hub in de voet.

"Volledige" specs kan je vinden op http://www.prad.de/guide/screen287.html (duits) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
LG L1710B is niet in hoogte verstelbaar, maar ik vind de standaardhoogte erg prettig kijken. Het scherm is trouwens wel kantelbaar (niet draaibaar).

De B versie heeft in tegenstelling tot de S wel een USB-hub. Deze zit in de voet aan de rechterzijde.
Officieel is het type dat in Nederland geleverd wordt trouwens LG L1710B (U). De 'U' staat voor USB.

edit:

Te laat :)

[ Voor 4% gewijzigd door EmilneM op 26-08-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Op de site van lge.com
staan ook de volledige specs. :)

Ik ben trouwens ook wel geinteresseerd in dit scherm, maar welke zaak is het beste met pixelgarantie voor dit scherm want als ik zo lees hoef ik geen goeie pixelgarantie te verwachten van lg zelf... :r

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redneck® schreef op 26 August 2003 @ 13:31:
[...]

Op de site van lge.com
staan ook de volledige specs. :)

Ik ben trouwens ook wel geinteresseerd in dit scherm, maar welke zaak is het beste met pixelgarantie voor dit scherm want als ik zo lees hoef ik geen goeie pixelgarantie te verwachten van lg zelf... :r
MyCom; hier kun je het scherm ruilen binnen een week zonder reden. Verder kan ik geen een zaak bedenken met dezelfde regeling.

In de pricewatch te vinden voor maar € 25 euro duurder dan de laagste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Bedankt voor de heldere antwoorden.
Voor mij worden het dus 2 ADI A715 monitoren.

Ik heb inmiddels ook begrepen dat ADI 1 maand dode / lit pixel garantie geeft.
Ze komen het scherm omruilen als er een pixel defect is / gaat binnen de eerste 30 dagen. Op andere defecten zit 3 jaar.

Ook het in hoogte kunnen verstelllen is voor mij belangrijk.
(Al kunnen mijn huidige CRT's dat ook niet).

Overigens vraag ik me nu nog steeds af of t USB 2 of 1 hubs zijn ;)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

EmilneM schreef op 26 August 2003 @ 12:35:

[...]

LG L1710B is niet in hoogte verstelbaar, maar ik vind de standaardhoogte erg prettig kijken. Het scherm is trouwens wel kantelbaar (niet draaibaar).
Bedoel jij met kantelbaar dat ie een pivotfunctie heeft of bedoel je omhoog en omlaag ?

Waar heb jij dat scherm gekocht ? :7

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Poll: TFT scherm kopen, ongeacht de functie/prijs ervan?
LG L1710B
Dell 1703FP
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3698&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

LG 1710B
Dell 1703

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 14:57:
Poll: TFT scherm kopen, ongeacht de functie/prijs ervan?
LG L1710B
Dell 1703FP
[afbeelding]

LG 1710B
Dell 1703
Ehm, missen er niet een paar schermen?
Snap sowieso de vraag van je poll niet, waar moet ik dan op letten?

[ Voor 7% gewijzigd door itsme op 26-08-2003 15:05 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag weten welke jullie willen kopen, ik wil een van beide gaan aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
is die Dell niet een stuk duurder? en waarom moeten wij voor je beslissen? ik denk dat het beter is als je er zelf goed over nadenkt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuwe dan, met meer mogelijkheden.

Poll: Welke zou jij kiezen?
Acer AL1721
Acer AL707
Belinea 10 15 37
Dell 1703FP
Eizo l557
Hitachi CML174SXW
LG L1710B/S
NEC LCD 1701
Neovo f-417
Philips 170S4FG
SyncMaster 171 N
SyncMaster 172 T
Overige...
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3700&layout=2&sort=prc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 13:45:
[...]

MyCom; hier kun je het scherm ruilen binnen een week zonder reden. Verder kan ik geen een zaak bedenken met dezelfde regeling.

In de pricewatch te vinden voor maar € 25 euro duurder dan de laagste prijs.
Dank je, ik heb de LG1710B bij hun besteld om hem in Breda op te komen halen(over 2-3 dagen is het scherm bij hun), dat is trouwens de enige zaak die dichtbij huis is. (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 16:23:
[...]
Denk nog steeds niet genoeg keuzemogelijkheden, aangezien de helft voor overige kiest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EmilneM
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09-2023
Redneck® schreef op 26 August 2003 @ 13:53:
[...]

Bedoel jij met kantelbaar dat ie een pivotfunctie heeft of bedoel je omhoog en omlaag ?

Waar heb jij dat scherm gekocht ? :7
Ik bedoel omhoog en omlaag.......

Het scherm heb ik gekocht bij YFM-computers in Lelystad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1234 schreef op 26 August 2003 @ 17:29:
[...]

Denk nog steeds niet genoeg keuzemogelijkheden, aangezien de helft voor overige kiest
Welke wil je er dan bij zien? Maak je poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 08:17

ko9

ik heb inmiddels alle 6 de topics doorgezocht en heb nog helemaal nix kunnen vinden over de Eizo FlexScan L465-K. Dit scherm is welliswaar 16" ipv 17" maar in principe is hierbij het actieve schermoppervlakte gelijk aan mn huidige 17"crt, dus dat vind ik niet zo'n probleem.

Bovendien is dit scherm nu in de opruiming bij tftscherm.nl en is dus 200 euro goedkoper (nu 449,-)

Maar ik kan helemaal nergens ervaringen vinden :?

hier staan iig de specs met daarbij rise/fall 10/35 ms. Dit is dus wel vrij veel, maar valt hiermee een beetje lekker te gamen? of kan ik dan toch beter voor de L557 (duur :( ) of Hitachi 174SXW gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja weet je. Ik vind die slimline lcd's ook hendig mooi en geil en word er ook gek van als ik denk aan 2 van die dingen naast elkaar om films te kijken etc. Maar ik kan maar geen goede reden vinden om het geld eraan uit te geven. Er is gewoon geen noodzaak. Mijn CRT is niet oud, en voldoet nog gewoon prima. Het is een luxe "probleem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 01:57:
ik heb de 4314utg (zwarte versie)
ik kan u zeggen, koop die zwarte!
In het zwart lijkt ie me wel zeer ok.
Bij Paradigit staat in de prijslijst de 4314utg, ik weet alleen niet of die zwart is? Betekent die G dat ie zwart is? De info van het scherm toont op hun site een pdf van de 4314UT en die is in ieder geval wit.

Is de 4314utg dus de zwarte variant van de 4314ut, of betekent die G iets anders?
Op de iiyama site is alleen de variant zonder de G te vinden.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:47

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

JaymzHetfield schreef op 26 augustus 2003 @ 00:49:
Voor mijn pa moet ik een pc samenstellen met een 17" TFT scherm. Gezien het feit dat het om een pc-privé projectje gaat, moet alles bij 1 winkel gekocht worden (helaas). En dan natuurlijk een gewone winkel in de buurt (Amersfoort e.o.).

nog meer verhaal :D
ik kan je aanraden de E430S te kopen.. de zwarte.
ik wilde eerst de hyundai q17 of de adi microscan a715.
maar ik ben blij dat ik dat niet heb gedaan.
ik had deze monitor zien staan op de beurs... werkend.
oeeeeh wat een geil beeldje :D dat dacht ik. en er stond een eizo nog wat naast en die vond ik lang niet zo mooi.
maar het is eigenlijk persoonlijke smaak, welke je nou echt wilt hebben meot je zelf kiezen :)
maar met die e430s heb geen verkeerde koop :)
hij gamed goed.. heb nog geen ghosting kunnen ontdekken.
dus hij is wel relaxed.
de keuze is aan jou :D :D

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
mydogisgone schreef op 26 augustus 2003 @ 21:29:
[...]

hij gamed goed.. heb nog geen ghosting kunnen ontdekken.
Bedankt voor je advies. Mijn vraag is echter: Hoe kritisch ben je? Ben je iemand die op zoek gaat naar ghosting? Ik weet van mezelf dat ik dat ongewild toch wel ga doen... en als ik het dan merk dan baal ik alsnog. Als het echter een prima ding is, dan wil ik 'm graag aangezien ik sterk betwijfel of ze die 4314 nog wel in het zwart hebben.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Verwijderd schreef op 26 August 2003 @ 16:23:

Poll: Welke zou jij kiezen?
Acer AL1721
Acer AL707
Belinea 10 15 37
Dell 1703FP
Eizo l557
Hitachi CML174SXW
LG L1710B/S
NEC LCD 1701
Neovo f-417
Philips 170S4FG
SyncMaster 171 N
SyncMaster 172 T
Overige...
[afbeelding]
Mag ik vragen waarom de Hyundai Q17 er niet tussen staat? :? :?

@DeMoN & Solo18, probeer es te tikken tegen jullie dode sub pixels, worked for me, en nog steeds perfect :*) :*) (heb de sub pixel sinds m'n vorige post niet meer gezien)

[ Voor 11% gewijzigd door pSycho-Y2K op 26-08-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

JaymzHetfield schreef op 26 augustus 2003 @ 21:37:
[...]

Bedankt voor je advies. Mijn vraag is echter: Hoe kritisch ben je? Ben je iemand die op zoek gaat naar ghosting? Ik weet van mezelf dat ik dat ongewild toch wel ga doen... en als ik het dan merk dan baal ik alsnog. Als het echter een prima ding is, dan wil ik 'm graag aangezien ik sterk betwijfel of ze die 4314 nog wel in het zwart hebben.
ik ben daar zeeeeeeer kritisch in.
als ik ghosting zou zien dan erger ik me er er zo aan dat ik nogal kwaad kan worden. als je snapt wat ik bedoel..
ik ben er ook naar op zoek geweest en heb niks gevonden :D _/-\o_
en ik ben zeer tevreden, en de design van die monitor is buitengewoon TOP!
echt om te watertanden :9~
maar ik zal morgen wel ff wat pics maken. en die post ik wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09 20:18

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Ossenaar schreef op 19 August 2003 @ 14:57:
Heeft iemand ervaring met de CTX s730 ?

Kon via Google maar een review vinden : http://www.pcmag.com/article2/0,4149,976798,00.asp

die helaas niet zo positief was

De specs zelf zien er wel erg :9 uit

Contrast Ratio 500:1 , Typical
Average Surface Brightness 260 (cd/m2), Typical
Viewing Angle (x-axis) 160 º(CR:10), 160 º (CR:5)
Viewing Angle (y-axis) 160 º(CR:10), 160 º (CR:5)
Response Time 16ms, Typical

Ctx site : http://www.ctx.nl/dutch/mainprodlcd.asp?model=s730

Ik kan het scherm namelijk voor 375e nieuw kopen .....
*verscholen kick* :>

De kick van Electric!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:15
Heeft er hier iemand ervairng met de ACER AL911? In het vorige deeltje is er vluchtig over gesproken maar verder niks. Ik wil hem voornamelijk gaan gebruiken voor te gamen en een beetje websites maken (maar ik houd mijn oude 17" crt wel )

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 22:00
JaymzHetfield schreef op 26 augustus 2003 @ 21:29:
[...]

In het zwart lijkt ie me wel zeer ok.
Bij Paradigit staat in de prijslijst de 4314utg, ik weet alleen niet of die zwart is? Betekent die G dat ie zwart is? De info van het scherm toont op hun site een pdf van de 4314UT en die is in ieder geval wit.

Is de 4314utg dus de zwarte variant van de 4314ut, of betekent die G iets anders?
Op de iiyama site is alleen de variant zonder de G te vinden.
Die G in 4314utG staat voor het nieuwere type. De eerdere versie van iiyama ook genaamt de 4314ut was er een met 25ms. Het nieuwe type, die met de G dus, is er een met 16ms! groot verschil dus. Het staat alleen op de doos, en volgens mij ook op de achterkant van je tft ergens verstopt. Maar let er dus wel op als je de doos krijgt, dat je effe kijkt of et daadwerkelijk de G versie is!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Ik heb vandaag de samsung 151N besteld bij www.tftwinkel.nl. Zij hebben geen aanvullende pixel garantie, maar nergens waar ik ben geweest willen ze eerst controleren of er dode pixels inzitten. Nu vrees ik een beetje hiervoor. Heeft iemand die een tft heeft, dode pixels en hoe vaak komen dode pixels nog voor?

Btw. Ik krijg hem maandag via rembours bezorgd, monitor moest nog besteld worden.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Laatst online: 28-08 17:27
Beatman schreef op 27 augustus 2003 @ 19:22:
Ik heb vandaag de samsung 151N besteld bij www.tftwinkel.nl. Zij hebben geen aanvullende pixel garantie, maar nergens waar ik ben geweest willen ze eerst controleren of er dode pixels inzitten. Nu vrees ik een beetje hiervoor. Heeft iemand die een tft heeft, dode pixels en hoe vaak komen dode pixels nog voor?

Btw. Ik krijg hem maandag via rembours bezorgd, monitor moest nog besteld worden.
als je bij pcvergelijk had besteld had je standaard een 14 dagen pixelperfect garantie gehad. dit geld maar voor een paar merken waaronder samsung.

als het hier zo lees dan valt het aantal defecte (sub)pixels wel mee.

Ik zit zelf te wachten op mijn 172x hopelijk nog een paar nachtjes slapen :Z

[ Voor 11% gewijzigd door 4p0c op 27-08-2003 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt bij webwinkels altijd 7 dagen bedenktijd (toch?), dus je kan em altijd onder het mom van ik wil toch maar een andere je geld terug vragen en een 2e poging ergens anders doen.. (of zelfs gewoon in dezelfde winkel >:)).
Bij veel niet-internet winkels kan je ook binnen 7 of 14 dagen zonder gezeik je geld terugkrijgen en daar kan je met enig aandringen ook vrijwel altijd ff t scherm uittesten voor je het meeneemt. Nadeel is natuurlijk wel dat ze wat duurder zijn.

dode pixels komen volgens mij nog maar vrij weinig voor en ik heb ook al van best veel mensen gehoord dat ze zonder problemen het scherm kregen omgeruild als ze het wel hadden.

Conclusie: waarom ga je 50euro meer betalen voor een pixelgarantie? Dan kan je het imho net zo goed niet op internet kopen en meteen in de winkel controleren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJnte schreef op 27 augustus 2003 @ 19:09:
[...]

Die G in 4314utG staat voor het nieuwere type. De eerdere versie van iiyama ook genaamt de 4314ut was er een met 25ms. Het nieuwe type, die met de G dus, is er een met 16ms! groot verschil dus. Het staat alleen op de doos, en volgens mij ook op de achterkant van je tft ergens verstopt. Maar let er dus wel op als je de doos krijgt, dat je effe kijkt of et daadwerkelijk de G versie is!
correctie, de G versie heeft 20ms...heb em hier in het zwart voor me neus staan..
nog niet veel zo'n kwalitatief goeie tft gezien.

nog iets, de meeste 16ms tft's leunen werkelijk dichter tegen de 20ms dan tegen de 16ms...
niet blind op de specs afgaan

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
Vraag: Zijn er nog meer mensen die wachten op de levering van een Acer AL732? Die blijkt momenteel ERG slecht leverbaar. Ik wacht nu denk ik 3 weken ofzo en volgens mij gaat het nog ff duren. Meer ervaringen daarmee?

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

• Webgnome
niemand ervaring met de Acer l911?

Strava | AP | IP | AW

• JnX
  • Laatst online: 04-08 19:12

JnX

tastingw schreef op 27 August 2003 @ 21:45:
[...]

als je bij pcvergelijk had besteld had je standaard een 14 dagen pixelperfect garantie gehad. dit geld maar voor een paar merken waaronder samsung.

Ik zit zelf te wachten op mijn 172x hopelijk nog een paar nachtjes slapen :Z
Woei! Als je hem binnen hebt zou je dan een klein 'reviewtje' kunnen schrijven over je bevindingen??

Verwijderd

Ik zit zelf te wachten op mijn 172x hopelijk nog een paar nachtjes slapen :Z[/quote]

Wanneer hebben ze gezegd dat hij er zou zijn.
Ik sta namelijk op het punt om de 172T te bestellen maar als de 172X rond dezelfde tijd binnenkomt kan ik net zo goed daar voor gaan. :)

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op 24 augustus 2003 @ 15:50:
[...]

De 172x gebruikt een geheel nieuw panel dat een 16 ms reponse tijd heeft en wel alle kleuren weergeeft (in tegenstelling tot op de LG 1710B na alle andere "16ms" tft schermen die nu te koop zijn die niet alle kleuren weer kunnen geven).

De 152x gebruikt een niet door samsung gemaakt panel en het enige wat ik erover weet is dat het idd een lagere response tijd heeft, 17 ms.
Mag ik vragen hoe je aan die info komt? Die 16 ms response tijd laat mij nog twijfelen, aangezien de 16 ms schermen van tegenwoordig niet alle kleuren kunnen weergeven binnen die 16 ms. Ik zit namelijk heel erg te twijfelen of ik hem ga kopen of niet...

Op dit moment twijfel ik tussen de Samsung 172X en de Hyundai Q17. De prijs van de samsung is overigens ook een reden waarom ik nog twijfel

• Techless
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Techless

GuT

bdgroot schreef op 28 augustus 2003 @ 09:36:
Vraag: Zijn er nog meer mensen die wachten op de levering van een Acer AL732? Die blijkt momenteel ERG slecht leverbaar. Ik wacht nu denk ik 3 weken ofzo en volgens mij gaat het nog ff duren. Meer ervaringen daarmee?
Ik heb de mijne gekocht bij www.centralpoint.nl en die hebben heel veel voorraad. Dus als je daar besteld hoef je geen drie weken te wachten.

Mijn ervaring is goed lees maar in deze en vorige topics. Ik heb vooral gekozen voor dit scherm omdat ik het ding er heel mooi uit vind zien met aluminium rand en heel dun, externe voeding en niet te vergeten de vele aansluitmogelijkheden :) Ik kijk ook tv op de Acer AL732 8)

The eyes can mislead, the smile can lie, but the shoes always tell the truth.

• 4p0c
JnX schreef op 28 August 2003 @ 10:46:
[...]

Woei! Als je hem binnen hebt zou je dan een klein 'reviewtje' kunnen schrijven over je bevindingen??
Ik ga mijn best doen
Verwijderd schreef op 28 augustus 2003 @ 11:11:

Wanneer hebben ze gezegd dat hij er zou zijn.
Ik sta namelijk op het punt om de 172T te bestellen maar als de 172X rond dezelfde tijd binnenkomt kan ik net zo goed daar voor gaan. :)
Ik heb begrepen van pcvergelijk dat de monitor deze week of begin volgende week binnenkomt. Hij wordt verwacht in week 35 en dat is deze week :P

edit:

hier nog een linkje met een aantal plaatjes
http://www.howardforums.c...ad.php?s=&threadid=166168

[ Voor 12% gewijzigd door 4p0c op 28-08-2003 15:47 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

techless schreef op 28 August 2003 @ 12:46:
[...]

Ik heb de mijne gekocht bij www.centralpoint.nl en die hebben heel veel voorraad. Dus als je daar besteld hoef je geen drie weken te wachten.

Mijn ervaring is goed lees maar in deze en vorige topics. Ik heb vooral gekozen voor dit scherm omdat ik het ding er heel mooi uit vind zien met aluminium rand en heel dun, externe voeding en niet te vergeten de vele aansluitmogelijkheden :) Ik kijk ook tv op de Acer AL732 8)
Het si een erg mooie prijs voor een tft, hoe is de kwaliteit eigenlijk van de boxen die erop zitten? en is de monitor los te halen van de voet? aangezien ik hem waarschijnlijk op de muur wil gaan monteren.

39

• ko9

ko9

Woei, net de Samsung 171N gekocht.
Eerste indruk is errug goed, zeer strak design (hele dunne, silveren rand) en tot nu toe geeft ie windows/autocad/3dsmax zeer strak weer.
ga strax nog ff testen met wat games...

Helaas wel 2 dode pixels, ik kon hem in de winkel (alternate) niet testen omdat het stampensvol stond. Maar kan hem zonder problemen ruilen binnen 8 dagen :) dus morgen maar ff terug.

Kreeg er bovendien nog een gratis dvd-speler bij, dus das mooi meegenomen :P

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Mijn al1931 is binnen, mijn ervaringen:

Super strak scherm, hoog contrast, geen dooie pixels, mooie blauwe power led, heb UT2003 getest, daar was eigenlijk geen ghosting te ontdekken. Bij gta vice city wel weer een beetje. Echt een top scherm, aangesloten via dvi en werkt zonder iets te veranderen aan de instellingen perfect. Ook super veel kabels er bij, echt helemaal compleet. Foto's volgen misschien nog wel.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
Is iemand hier naar de media markt geweest in Rotterdam bij die opening?
Ik zag daar een ACER 18 inch ( kan er niks van vinden @ Acer site ) scherm staan, had goede specs alleen de response time stond er niet bij, wel mooi ding verder.

Iemand een idee welk scherm dat was?

[ Voor 3% gewijzigd door Roberto op 28-08-2003 20:54 ]

• ko9

ko9

Acer AL801 18"
30ms dus
beetje vreemd dat ie niet op de acer site staat :?

Verwijderd

weet iemand specificaties van Lite-On LTP17CS en of die geschikt is voor het gamen

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 11:05
ko9 schreef op 28 August 2003 @ 21:26:
Acer AL801 18"
30ms dus
beetje vreemd dat ie niet op de acer site staat :?
Ja, alleen 15 17 en 19 inch @ acer site.
Jammer :( 30ms, ik kan er dus niet op gamen.

Nja er stond ook nog een 19inch scherm van een B merk volgens mij, eens kijken of ik daar de specs van kan vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 28-08-2003 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m'n pctje heeft de hele nacht opgestaan, wil ik smorgens mijn hyundai Q17 terug aanzetten, maar geeft ie geen beeld... ff op dvi/d-sub knopje gedrukt, nog niks.
Toen ff met m'n neus erop gezeten, en blijkt da the tbeeld er WEL opstond (ik zag de achtergrond lichtjes), maar de backlight gingen gewoon niet aan. Minuutje gewacht, mss sprongen ze ineens aan ofzo, werkte ook niet.
Opnieuw opgezet, ging ineens wel.

Wat moet ik nu hiermee? hopen dat het eenmalig is, of op zeker spelen en inruilen? Het scherm is nog maar 2 weken oud :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
gewoon op save spelen.

(p.s. heeft iemand ervaring met de AL911?)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Verwijderd schreef op 29 augustus 2003 @ 11:54:
m'n pctje heeft de hele nacht opgestaan, wil ik smorgens mijn hyundai Q17 terug aanzetten, maar geeft ie geen beeld... ff op dvi/d-sub knopje gedrukt, nog niks.
Toen ff met m'n neus erop gezeten, en blijkt da the tbeeld er WEL opstond (ik zag de achtergrond lichtjes), maar de backlight gingen gewoon niet aan. Minuutje gewacht, mss sprongen ze ineens aan ofzo, werkte ook niet.
Opnieuw opgezet, ging ineens wel.

Wat moet ik nu hiermee? hopen dat het eenmalig is, of op zeker spelen en inruilen? Het scherm is nog maar 2 weken oud :s
Ik neig steeds meer naar de Samsung 172X ipv de Hyundai Q17...
Veel wazige problemen in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
En hebben de heren tweakers hun Samsung 172X al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
BoKToR schreef op 29 August 2003 @ 19:26:
En hebben de heren tweakers hun Samsung 172X al binnen?
Noop, ik denk volgende week, ik zal weer s informeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
tastingw schreef op 29 August 2003 @ 20:25:
[...]

Noop, ik denk volgende week, ik zal weer s informeren
Jammer, ik ben wel benieuwd hoe dit schermpje bevalt. Ik ga d'r namelijk ook één bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 21:48
BoKToR schreef op 29 August 2003 @ 20:33:
[...]

Jammer, ik ben wel benieuwd hoe dit schermpje bevalt. Ik ga d'r namelijk ook één bestellen :)
ik ga m ook kopen :P
de eerste winkel waar ik hem zie staan voor een niet al te dure prijs (ver boven de pricewatch dus) is de gelukkige :P (zal wel powerline worden vanwege de korting >:) )

* MewBie gaat morgen ff mailen naar powerline wanneer ze hem krijgen :) nu geen zin meer in

[ Voor 12% gewijzigd door MewBie op 30-08-2003 00:00 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Laatst online: 27-11-2024
Homedisc schreef op 28 August 2003 @ 15:58:
[...]

Het si een erg mooie prijs voor een tft, hoe is de kwaliteit eigenlijk van de boxen die erop zitten? en is de monitor los te halen van de voet? aangezien ik hem waarschijnlijk op de muur wil gaan monteren.
Hierover is al meer gezegd in dit topic (misschien het vorige deel). Ik meen dat ik daaruit toen heb opgemaakt dat het toch wel een beetje butt-kwaliteit is, maar ja, wat verw8 je van speakers die in een scherm ingebouwd zijn he...

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Ik vraag me echt af of die Samsung 172X echt die 16 miljoen kleuren aankan bij 16 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Denhomer schreef op 30 augustus 2003 @ 01:18:
Ik vraag me echt af of die Samsung 172X echt die 16 miljoen kleuren aankan bij 16 ms
Ik ook. Daarom vraag ik me ook af hoe Xspringe2 aan die informatie komt, ik heb het nog nergens kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 11-09 21:48
BoKToR schreef op 30 August 2003 @ 02:00:
[...]

Ik ook. Daarom vraag ik me ook af hoe Xspringe2 aan die informatie komt, ik heb het nog nergens kunnen vinden.
maakt dat wat uit? zolang hij gelijk heeft :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
MewBie schreef op 30 August 2003 @ 11:23:
[...]
maakt dat wat uit? zolang hij gelijk heeft :+
Nou ja, ik wil het wel even zeker weten voordat ik 610 euro ga lappen voor dit scherm :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

BoKToR schreef op 30 augustus 2003 @ 02:00:
[...]

http://monitor.samsung.de..._syncmaster.asp?artid=642
Panel: 16 ms
Farben: 16,2 Mio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
BoKToR schreef op 30 augustus 2003 @ 02:00:
[...]

ik had hier inderdaad laatst een artikel gelezen; dat die 16ms wel werkt bij 320.000 kleuren, maar bij 16.X aantal kleuren rond de 25 gaat zitten. Dit hing af van het gebruikte uhm.. hoe heet dat nou; PANEEL ofzo wat erin zit.

Maar ik denk dat samsung wel bij de 16ms zit hoor zomaar; ze maken altijd hoogwaardige schermen. We wachten even af totdat het duidelijk op www.samsung-it.nl staat.

(Meelmark heeft nog steeds geen TFT gekocht; eerst wilde ie een Porsche 17", toen een 172T, toen een 191T en nu wil hij dus echt wachten op de normale 16MS versies van 19 inche WALLMOUNTED (heftig!) tft's van samsung)

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
meelmark schreef op 30 augustus 2003 @ 12:51:
[...]

Maar ik denk dat samsung wel bij de 16ms zit hoor zomaar; ze maken altijd hoogwaardige schermen. We wachten even af totdat het duidelijk op www.samsung-it.nl staat.
Ik heb een mailtje gestuurd naar samsung of ze deze vraag kunnen beantwoorden, ben benieuwd.

Ik had ook ff een mailtje gestuurd naar pcvergelijk.

quote uit het mailtje "Levertijden staan momenteel op eind volgende week. Het is alleen nog afwachten of er voldoende binnen komt"

Ze zijn dus nu al populair

[ Voor 54% gewijzigd door 4p0c op 30-08-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
Misschien een heel dome vraag:

Ik heb zojuist een ADI A715 gekocht, mooi scherm ook.
Pixel perfect.

Alleen 1 probleem, HOE KLAP IK T SCHERM Vertikaal???
Horizontaal kijkt namelijk niet zo fijn (ik kijk er nu dus van bovenaf op).

Te vroeg geblaat :X

[ Voor 8% gewijzigd door itsme op 30-08-2003 14:50 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff een vraagje over de 16ms schermen, ik heb op een 25ms tft gewerkt, en daar irriteerde het me dan als ik scroll op een internet pagina met tekst dat de tekst helemaal dik word en niet te lezen is.
Heel irritant aangezien ik vaak tekst lees en scroll tegelijk.
Hebben de 16ms tft's hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
its_me schreef op 30 August 2003 @ 14:30:
Misschien een heel dome vraag:

Ik heb zojuist een ADI A715 gekocht, mooi scherm ook.
Pixel perfect.

Alleen 1 probleem, HOE KLAP IK T SCHERM Vertikaal???
Horizontaal kijkt namelijk niet zo fijn (ik kijk er nu dus van bovenaf op).
Oef is al gelukt,
Jezus wat een kracht moet je daarvoor op t ding zetten :o

Was bang dat ik m brak 8)7 .

Ga nu eens even genieten van mn schermpje B)

Oh my GOT wat zien de CRT's die ik ook aangesloten heb op mijn PC er brak uit!!!

[ Voor 8% gewijzigd door itsme op 30-08-2003 14:51 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 14:33:
Ff een vraagje over de 16ms schermen, ik heb op een 25ms tft gewerkt, en daar irriteerde het me dan als ik scroll op een internet pagina met tekst dat de tekst helemaal dik word en niet te lezen is.
Zou je bij 25ms schermen geen last van moeten hebben. Ik zou zeggen: Kwestie van instellingen veranderen. (bijv. refreshrate van het beeldscherm in windows).

Maar heel erg straight bekeken heeft een 16ms scherm hier wel minder last van :)

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vehpol schreef op 30 August 2003 @ 14:40:
[...]

Zou je bij 25ms schermen geen last van moeten hebben. Ik zou zeggen: Kwestie van instellingen veranderen. (bijv. refreshrate van het beeldscherm in windows).

Maar heel erg straight bekeken heeft een 16ms scherm hier wel minder last van :)
Heet vreemde is ook dat ik bij spellen zoals desert combat en bij ut (2003) instagibben geen ghosting zie, maar als ik scroll wel.
Kan ik het scrollen van een 16ms tft vergelijken met een crt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 14:43:
[...]

Heet vreemde is ook dat ik bij spellen zoals desert combat en bij ut (2003) instagibben geen ghosting zie, maar als ik scroll wel.
Kan ik het scrollen van een 16ms tft vergelijken met een crt?
nee. crt heeft altijd 0,0000001 ms ofzo :D

maar, scrollen bij de tweakers site met tft blijkt kut met die zijlijntjes ;)

maar 16ms, als dat bij 16.2 is, dan mag je ervan uitgaan dat je daar geen last van moet hebben (zelfs niet bij hoogwaardige 25ms-ers)!

Heej; die poster die mailtje naar samsung heeft verstuurd; laat ff weten als antwoord er is.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Heb vandaag een Neovo X-174 gekocht, lekker tft schermpje :9

Wat me trouwens opvalt is dat het beestje zeer compleet geleverd is. O+

1 D-sub 15-pin signal cable
1 Digital DVI signal cable _/-\o_
1 S-Video signal cable
1 Video RCA cable

De RCA aansluiting is niet echt denderend vergeleken met een normale TV maar ik zie volgende week wel hoe het er uitziet met een S-Video kabel.

Totnutoe geen enkle dooie pixel, maar heb voor de zekerheid een 14 dagen zero dead pixel direct omruil garantie bij gedaan. :z

Van ghosting heb ik tot nutoe niet echt veel last, valt me wel op dat in directXdiag de draaiende cubes aan de hoekjes een beetje wazig zijn. Iemand nog tips om dit effect te minimaliseren? :?

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 11:19

Denhomer

Doh !

Alle schermen hebben die specs, maar het is de combinatie van beiden dat niet lukt.
Het scherm kan wel 16 miljoen kleuren weergeven, enkel niet tegen zulke snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Denhomer schreef op 30 augustus 2003 @ 21:06:
[...]

Alle schermen hebben die specs, maar het is de combinatie van beiden dat niet lukt.
Het scherm kan wel 16 miljoen kleuren weergeven, enkel niet tegen zulke snelheid
Ik ben d'r ook bang voor.... Maar als er veel kleuren afgebeeld moeten worden die niet in 16 ms weergegeven kunnen worden, heb je dan veel last van ghosting?
Ik heb ergens gelezen dat het op het moment beter is om een 20 ms scherm te nemen dan een 16 ms scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
Ik koop een LG 1710B;
als dit geen nice schermtje is...
Afbeeldingslocatie: http://www.lge.be/sources/productimages/ICT/L1810B.jpg
(dit is de 18 inch versie BTW)
Iemand ervaringen met dit schermptje?

[ Voor 5% gewijzigd door Zotn_Dré174 op 31-08-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Heb gister een LG 1710B gehaald en het is een heel mooi schermpje en ook lekker compleet geleverd (DVI kabel, Analoge kabel, Usb kabel voor de hub, Powerkabel :)).
Het scherm is heel mooi met die dunne rand, en het is heel scherp beeld vooral texten die je op mijn oude CRT wazig zijn kan je nu heel goed lezen...

Ghosting treed echt helemaal niet op bij dit scherm, heb RTCW-ET en Vice City geprobeerd maar het is veel mooier als op een CRT, en ook geen ghosting, dus voor mijn geen CRT meer :)

Ik vind het alleen jammer dat de aansluiting van Usb hub boven die twee Usb ingangen zitten, had liever gehad dat ze die achter in de voet hadden verwerkt.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Zotn_Dré schreef op 31 augustus 2003 @ 12:01:
Ik koop een LG 1710B;
[afbeelding]
Die 1810 is 25 ms dus gamen gaat dan niet zo goed als op de 1710 (16/20 ms).
Maar als je nooit gamed kan je voor dit scherm gaan hoor... :*)

Nu ik je ondertitel zie kan je beter voor de 1710B gaan hé 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door RomeoJ op 31-08-2003 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zelf afgelopen week een Samsung 172X besteld. Ik zat al een tijdje te twijfelen tussen een paar bekende 17" modellen, nadat ik er achter was gekomen dat 19" op het moment nog niet te krijgen is met redelijke prestaties a-la 16ms. Heb uiteindelijk voor de 172X gekozen vanwege het prachtige design (-wat- een dun randje!), de specs er gewoon prima uitzien en het feit dat Samsung altijd al erg leuke TFTs maakt. Wordt als het goed is volgende week geleverd. Ik zal even een reviewtje posten als ik 'em heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zotn_Dré174
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-08 12:38
wow dit wordt echt wel mijn schermpje zenne... En de prijs valt ook nog mee. Ik denk dat ik er verliefd op ben lol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 13:35:
Heb zelf afgelopen week een Samsung 172X besteld. Ik zat al een tijdje te twijfelen tussen een paar bekende 17" modellen, nadat ik er achter was gekomen dat 19" op het moment nog niet te krijgen is met redelijke prestaties a-la 16ms. Heb uiteindelijk voor de 172X gekozen vanwege het prachtige design (-wat- een dun randje!), de specs er gewoon prima uitzien en het feit dat Samsung altijd al erg leuke TFTs maakt. Wordt als het goed is volgende week geleverd. Ik zal even een reviewtje posten als ik 'em heb
Ik ben net terug van vakantie , had gehoopt dat iemand hem al zou hebben. En dat er een mooie review van dit schermpjes op got zou staan !
Mijn school begint volgende week al weer, en wil nu wel weer een nieuw scherm !
Ik heb nou nog zo bak beest , maar ga toch nou ook een samsung 172x bestellen !
Het scherm ziet er zo geil uit , en vooral met een barebone ziet het er super strak uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaringen met NEC 1760NX BK.
Wil deze monitor nu aansluiten op mijn compaq p3 550.
Volgende stap is aanschaf nieuw systeem.

graag jullie reactie en advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
aaargh ik heb het gehad met m'n Samsung 191N . Ik gooi dat ding gewoon naar kantoor of gebruik em voor lan partys, maar de ghosting vind ik gewoon zo zwaar iri dat ik het gewoon niet tof meer vind om te gamen. Ik koop wel een 21" normale CRT van philips :(

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
KaMiKaZe schreef op 31 August 2003 @ 15:45:
aaargh ik heb het gehad met m'n Samsung 191N . Ik gooi dat ding gewoon naar kantoor of gebruik em voor lan partys, maar de ghosting vind ik gewoon zo zwaar iri dat ik het gewoon niet tof meer vind om te gamen. Ik koop wel een 21" normale CRT van philips :(
Waarom heb je in GODSNAAM een 19" scherm gekocht als je veel games speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
BoKToR schreef op 31 August 2003 @ 16:33:
[...]

Ik wilde er qua schermafmeting niet op achteruit gaan t.o.v. m'n Iiyama vision master pro 450 die ik dalijk weer terug ga zetten. Ik verpats deze wel en dan koop ik een flips 22" flat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KaMiKaZe wat vraag je voor je Samsung, en heeft ie verder geen kapotte pixels of beschadigingen verder?

[ Voor 125% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 16:43:
KaMiKaZe wat vraag je voor je Samsung, en heeft ie verder geen kapotte pixels of beschadigingen verder?
Ding is in prima staat en ongeveer een maand oud, er zit dus ook nog gewoon 3 jaar garantie op en hij heeft geen enkele dode pixel. Waar ik me aan stoor is het ghosting effect. De meeste mensen zien het niet maar ik wel. Ik hoef ook helemaal never te nooit geen TFT meer. Ik maak wel plaats voor een crt.

Als je erover wil onderhandelen (en dat kan) dan kun je even mailen op koert@gfo.nl

[ Voor 43% gewijzigd door KaMiKaZe op 31-08-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net ff gekeken in de pricewatch, en de prijs viel te toch wat tegen, ik had veel minder in gedachten.
En aangezien die tft nog zo goed als nieuw is denk ik dat ik geen redelijke prijs kan bieden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Verwijderd schreef op 31 augustus 2003 @ 18:05:
Ik heb net ff gekeken in de pricewatch, en de prijs viel te toch wat tegen, ik had veel minder in gedachten.
En aangezien die tft nog zo goed als nieuw is denk ik dat ik geen redelijke prijs kan bieden :/
Hehe ja goedkoop is het ding niet. Ik ga hem wel ergens te koop zetten. Ik wil iig een bedrag ervoor hebben dat ik een fatsoenlijk 22" voor kan kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Laatst online: 09-12-2024
Zotn_Dré schreef op 31 August 2003 @ 12:01:
Ik koop een LG 1710B;
[afbeelding]
heb de 1710B nu een maand in huis - erg tevreden over

geeft een mooi helder beeld, super scherp - en ook games (speel regelmatig bf1942 en ut2003) draaien prima zonder ghosting :)

als ik dan toch een nadeel(tje) mag noemen, ik had liever gezien dat de kabelaansluitingen in de voet hadden gezeten (zoals bij m'n samsung 152T) ipv op de achterkant v/h scherm, dat lijkt toch wat netter. Maar goed, laat dat geen belemmering zijn, prima scherm.

pluspuntje was de meegeleverde DVI kabel (zoals het hoort dus), die zat er bij de Samsung niet bij !

[ Voor 7% gewijzigd door -NJ- op 31-08-2003 21:32 ]

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Yes m'n oude trouwe VM Pro 450 weer aangesloten *D

let the games begin want ik heb wat in te halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 14:33:
Mijn ervaringen:
-met 19 inch 25ms schermen van Acer: scrollen en lezen gaat inderdaad niet goed samen. Maar geen probleem zolang je niet scrolt.
-met de 17 inch AL732 van Acer (16ms scherm), geen problemen! Langzaam scrollen is perfect leesbaar. En ik neem aan dat je langzaam scrollt als je tekst leest! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

BoKToR schreef op 31 augustus 2003 @ 16:33:
[...]

Inderdaad.

In tegenstelling tot wat hier nogal eens beweerd wordt, is er bij 25ms schermen altijd ghosting te zien bij games met snelle graphics. Dus is een 19 inch scherm echt niet aan te raden als je een die-hard (acite)gamer bent! Echt beste mensen, ik probeer jullie alleen maar voor een teleurstelling te behoeden.

Ik kan het weten, ik heb meerdere 19 inch schermen gehad en gezien met 25ms responstijd, en allemaal hadden ze in behoorlijke mate last van ghosting bij het spelen van actiespellen (lees 3D shooters). En met in behoorlijke mate bedoel ik in zodanige mate dat iedereen dit direct opmerkt! Ik zeg het er nog maar even expliciet bij, voordat iedereen in reactie hierop meteen weer gaat roepen dat ik het me verbeeld of een pietlut ben, en dat je het in praktijk echt niet ziet.

Op een 17inch 16ms TFT kan je daarentegen wel zonder merkbare ghosting gamen. Ik ben zelf fanatiek UT speler en speel dit met evenveel plezier op mijn 17 inch 16ms TFT als op mijn oude CRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

KaMiKaZe schreef op 31 August 2003 @ 17:31:
[...]

Ding is in prima staat en ongeveer een maand oud, er zit dus ook nog gewoon 3 jaar garantie op en hij heeft geen enkele dode pixel. Waar ik me aan stoor is het ghosting effect. De meeste mensen zien het niet maar ik wel. Ik hoef ook helemaal never te nooit geen TFT meer. Ik maak wel plaats voor een crt.

Als je erover wil onderhandelen (en dat kan) dan kun je even mailen op koert@gfo.nl
Kamikaze, niet zo snel oordelen: iedereen met ervaring had je kunnen vertellen dat een 19inch Samsung teveel ghost om goed games op te kunnen spelen!

Maar niet te snel afscrijven die TFT's! Probeer eens een 17 inch TFT met een 16 ms reactietijd. Echt een wereld van verschil. Volgens mij ga je daar heel blij mee zijn, want:

1. geen ghosting
2. lagere prijs dan een 19 inch TFT
3. 17 inch TFT heeft net zoveel beeldoppervlak als een 19 inch CRT
4. veel compacter dan zo'n grote CRT bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

Cap schreef op 31 August 2003 @ 22:48:
Kamikaze, niet zo snel oordelen: iedereen met ervaring had je kunnen vertellen dat een 19inch Samsung teveel ghost om goed games op te kunnen spelen!

Maar niet te snel afscrijven die TFT's! Probeer eens een 17 inch TFT met een 16 ms reactietijd. Echt een wereld van verschil. Volgens mij ga je daar heel blij mee zijn, want:

1. geen ghosting
2. lagere prijs dan een 19 inch TFT
3. 17 inch TFT heeft net zoveel beeldoppervlak als een 19 inch CRT
4. veel compacter dan zo'n grote CRT bak
Maar als je zoals Kamikaze gewend bent aan een 22" bakbeest, is het een aardig stapje terug qua beeldoppervlak natuurlijk.

Bij de grotere TFT schermen zijn er volgens mij nog even geen betaalbare, lage-refresh schermen aan de horizon, en als je de ruimte hebt voor een grote CRT zou ik hier nog wel even bij blijven. Zeker als fanatieke gamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

damn meiden/jongens...
ik ben blij als ik mijn Hercules Radeon 9700pro weer terug heb..
hij is namelijk stuk en nu heb ik een geforce 2 mx.. en wat zijn die kaarten onscherp.. bah!
als goed is komt ie morgen binnen dus dan kan ik weer relaxed gamen en surfen! :D
het is me trouwens al vaker opgevallen dat nvidia's 2d slechter is dan de 2d van Ati :)
maar jah een dagje wachten en ik kan er weer volop tegenaan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andamanen
  • Niet online

Andamanen

Trotse eilandengroep

mydogisgone schreef op 31 August 2003 @ 23:04:
damn meiden/jongens...
ik ben blij als ik mijn Hercules Radeon 9700pro weer terug heb..
hij is namelijk stuk en nu heb ik een geforce 2 mx.. en wat zijn die kaarten onscherp.. bah!
als goed is komt ie morgen binnen dus dan kan ik weer relaxed gamen en surfen! :D
het is me trouwens al vaker opgevallen dat nvidia's 2d slechter is dan de 2d van Ati :)
maar jah een dagje wachten en ik kan er weer volop tegenaan! :D
De 2mx komt natuurlijk uit een compleet andere prijsklasse als de 9700pro daarbij is de 9700 ook nog van een recentere achitectuur. Een vergelijking tussen 2 recente ati en nvidia kaarten uit de topklasse zou eerlijker zijn.

Alhoewel ik wel dacht dat het via DVI op de redelijk lage resoluties van TFTs het verschil wel mee zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

IIyama heeft weer wat nieuwe schermen voor ons in petto.

http://www.digit-life.com/news.html?95149#95149

Leuke 17" scherm met 16ms. Jammer dat de 19" maar 25ms response time heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andamanen schreef op 31 augustus 2003 @ 23:03:
[...]

Maar als je zoals Kamikaze gewend bent aan een 22" bakbeest, is het een aardig stapje terug qua beeldoppervlak natuurlijk.

Bij de grotere TFT schermen zijn er volgens mij nog even geen betaalbare, lage-refresh schermen aan de horizon, en als je de ruimte hebt voor een grote CRT zou ik hier nog wel even bij blijven. Zeker als fanatieke gamer.
Ik heb de 19" K19 van neovo en had altijd een Dell 21" (trinitron flatscreen). Maar mijn K19 bevalt me net zo goed als de oude 21" CRT. Het is een scherm met 25ms nagloei maar ik heb in ieder geval geen enkele last van ghosting. Wel moet je in de juiste reso spelen (1280x1024) welke veel spelen niet native ondersteunen.

Daarbij is die neovo ook nog eens een keer erg goed te betalen.. /me is happy met het ding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

us1111 misschien heb jij er geen last van, maar de K19 ghost wel (net als alle andere 19 inchers die ik gezien heb). Dit even om misverstanden en teleurgestelde kopers te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze tegen op het web:

Neovo F-419
Panel Size 19" (482.6mm)
Brightness 300cd/m2 (Typical)
Contrast Ratio 700:1 (Typical)
Viewing Angle (H/V) 170o / 170o (Minimum)
Display Resolution SXGA 1280 x 1024
Input Signal Digital
Response Time 15ms / 10ms (Typical)
Net Dimension 422 x 410x 220mm
(16.6" x 16.2" x 8.7")
Net Weight 6.5Kg (14.3lbs)

Dit is volgens mij de opvolger van de K19 en het eerste 19 inch scherm dat ik zie met zo'n lage responsetijd. Heeft iemand al ervaring met deze of al ergens zien staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij elkaar is dat 25 ms, iets wat al heel lang bestaat.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.