Herr Muller schreef op 16 december 2003 @ 19:34:
Ik wil een mp3 server in een andere kamer gebruiken en ik heb nog een compaq pc (p233mhz, 64mb ram (eventueel 128mb), 14 GB hdd, gf2mx (32mb), sblive 5.1 beeldscherm e.d.). Deze mp3 server moet een aantal dingen kunnen doen:
• mp3 afspelen. (duh)
mp3's afspelen gaat al vanaf een 486/100Mhz, dus dat gaat geen problemen opleverne.
• Emule gebruiken
• Als backup server dienen. Ik wil bestanden van mijn 2 wxp pc's naar deze pc kunnen kopieren.
• Hij moet bedienbaar zijn via één van mijn andere pc's.
Dit kun je doen met behulp van ssh, eventueel kun je ook X op de server draaien, maar als je dat niet echt nodig hebt, dan zou ik dat eerlijk gezegd niet doen.
• videofilms afspelen (ik denk niet dat de compaq het trekt, maar ik wil het toch proberen)
Verder dan een animated gif ding zal je echt niet komen hoor

DivX e.d. gaat je echt niet lukken, hoogstens met een externe Mpeg kaart, maar ik gok dat je die niet over hebt
[quote]Ik ben dus van plan om een linux versie op deze pc te installeren omdat ik gehoord heb dat deze wél goed kunnen samenwerken met XP in één netwerk. Daarnaast lijkt het me leuk om eens te zien hoe linux nou precies werkt.
Ik heb een beetje rondgekeken en volgens mij moet het wel mogelijk zijn om een linux pc te maken met mijn eisen. Ik dacht zelf aan:
• Xmms voor de mp3 en video.
• Xmule ipv emule
• Samba voor me backup server
• VCN voor me controle via de andere winxp pc.
[/b]
Ik denk niet dat het verstandig is om VNC te gaan gebruiken, aangezien dat nogal wat vergt van de CPU, xmms vind ik ook nogal onzinnig, persoonlijk zou ik mpg123 of iets dergelijks gebruiken, al die grafische troep kost je alleen maar CPU, en ik denk dat je ook wel op je eigen computer Winamp kan draaien, dan share je je MP3's via samba, en heb je toch de mp3's centraal staan
Of je moet perse de speakers van je server willen gebruiken, dan kun je voor mpg123 of een andere tekstbased mp3speler kiezen.
Verder welke distro ? Ik zou persoonlijk kiezen voor debian of slackware, SuSE leunt tegenwoordig te erg op X, en je wilt echt geen Gnome of KDE op die server draaien, trust me