Welk OS (bv. Linux distro) moet ik nemen? Part 3

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.952 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
hardware:
Asus p4b266 moederbord
2ghz intel
1x80GB maxtor 1x40GB ibm hd
Geforce 4ti4200

Ik wil een dualboot systeem om linux beter te leren kennen.. mijn kennis van linux is zo goed als niks.. ik moet mijn w2k server (domain controller) kunnen beheren, er draait nu terminal server op en het zou fijn als hier een client voor is. En een photoshop alternatief (hoorde iets van gimp?) en een ftp client met het liefst deze functionaliteit als flashfxp.
tevens wil ik in mijn shares op de server kunnen benaderen en de andere NTFS partities op mijn hd.

De gui is niet zo van belang.. het het maar een beetje leuk uitziet en niet te veel rotzooi (Zoals de teletubbie interface van XP - ik heb liever de classic look)

moet er mp3/mpc/divx/xvid op kunnen afspelen. TV OUT ondersteuning zou ook fijn zijn maar is geen must.

[ Voor 10% gewijzigd door m3gA op 11-06-2004 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware:
Asus p4b266 moederbord
2ghz intel
1x80GB maxtor 1x40GB ibm hd
Geforce 4ti4200

Ik wil een dualboot systeem om linux beter te leren kennen.. mijn kennis van linux is zo goed als niks.. ik moet mijn w2k server (domain controller) kunnen beheren, er draait nu terminal server op en het zou fijn als hier een client voor is. En een photoshop alternatief (hoorde iets van gimp?) en een ftp client met het liefst deze functionaliteit als flashfxp.
tevens wil ik in mijn shares op de server kunnen benaderen en de andere NTFS partities op mijn hd.

De gui is niet zo van belang.. het het maar een beetje leuk uitziet en niet te veel rotzooi (Zoals de teletubbie interface van XP - ik heb liever de classic look)

moet er mp3/mpc/divx/xvid op kunnen afspelen. TV OUT ondersteuning zou ook fijn zijn maar is geen must.
terminal: kan met rdesktop
photoshop: ja, gimp bestaat :P
ftp-client: gftp, filezilla etc..
shares: met konqueror (icm lisa), nautilus en diverse smb-browsers als linneighbourhood gnomba etc.
ntfs: kan gewoon met met kernel 2.6 zonder problemen
gui: Gnome of KDE als desktop
mp3/mpc/divx/xvid: mplayer of xine (xmms voor geluid)
http://www.mplayerhq.hu

tv out: Geforce 4ti4200 => met jouw kaart zou het moeten werken, moet je wel de NVIDIA drivers installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 21:02
Verwijderd schreef op 11 juni 2004 @ 09:40:
[...]

terminal: kan met rdesktop
photoshop: ja, gimp bestaat :P
ftp-client: gftp, filezilla etc..
shares: met konqueror (icm lisa), nautilus en diverse smb-browsers als linneighbourhood gnomba etc.
ntfs: kan gewoon met met kernel 2.6 zonder problemen
gui: Gnome of KDE als desktop
mp3/mpc/divx/xvid: mplayer of xine (xmms voor geluid)
http://www.mplayerhq.hu

tv out: Geforce 4ti4200 => met jouw kaart zou het moeten werken, moet je wel de NVIDIA drivers installeren
bedankt. welke distributie raad je me aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:52
Ligt eraan wat je zelf wilt doen.. Ik denk als je eea wilt leren dat je dan eerst een distro alla fedora of Mandrake het beste kunt gebruiken. Wil je wat meer dan ga je richting debian of Gentoo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:38
Even een opmerking tussendoor: Xandros heeft nu ook een gratis niet-commerciele variant van zijn besturingssysteem, zie hun website. Ik heb zelf geen ervaring met Xandros, maar ik meende dat er hier wel personen waren, die goede ervaringen hadden met Xandros qua gebruiksvriendelijkheid. Voor een startende linuxer is dit dan misschien ook een goede optie.

[ Voor 6% gewijzigd door slager op 11-06-2004 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmz >1000 posts, dat betekend part 4 ;)

[ Voor 47% gewijzigd door Zwerver op 11-06-2004 13:27 . Reden: url naar 4 erbij ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.