Quake 4

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.461 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Tony L schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 17:39:
[...]

Physics? Tja volgens mij zijn er momenteel geen spellen zonder physics. Denk niet dat het nog te achterhalen valt waar ik dat gelezen heb maar hopelijk was dat een beetje een betrouwbare bron. Ben zowiezo benieuwd waar jij het vandaan haalt dat de wiskundige formules uit Q3 gehaald zijn. Lijkt me zowiezo niet dat ze dat soort dingen posten maar goed.
Uit een interview met Tim Willits: "the physics will be mathematically the same as in Quake 3." Met physics wordt gewoon het natuurkundige model bedoeld dat beschrijft hoe je je als speler kunt voortbewegen en hoe de interactie met wapens (knockback) is enzo. De manier van strafejumpen zal dus precies zijn als in Q3 en de rest zal ook wel hetzelfde aanvoelen. Dit is ook wat ik heb gelezen van mensen die Q4 op Quakecon hebben gespeeld dit jaar.

Het is inmiddels algemeen bekend dat het multiplayer gedeelte van Quake 4 gewoon Quake 3 in een nieuw jasje is. Dit is al een paar keer gezegd in dit topic en overal op internet te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:26

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

mjah voor mij kan er toch echt niks tegen Q3CA op hoor (Promode that is).
heerlijk rond rocketen met lichtsnelheid onderhand en je tegenstander zo confused achterlaten als ie een schot van links krijgt terwijl je 4 sec geleden nog rechts stond :D

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
CA (clan arena) vind ik toch een beetje noobmode omdat map control en teamplay ondergeschikt zijn ivm normale TDM met wapens, armor en powerups. CA is voornamelijk aim, rocketjumpen en spammen. Geef mij maar normale (CPMA) TDM waarin je veel slimmer moet spelen om te kunnen winnen. CA speel ik wel eens voor de lol maar ik vind niet dat het serieus te spelen is. Freeze tag blijft toch veel langer leuk, om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het al bekend wat de recommended specs zijn om alles goed te kunnen draaien? Echt hetzlefde als doom3?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Pummy! O+ :Y) Ik heb eens een top10 van melee/spawn wapens gelezen en daar werd kritiek gegeven dat een geëlektrificeerde cirkelzaag onrealistisch zou zijn en bovendien dat het wapen nutteloos is. Ik ken echter geen FPS die beter en leuker melee wapen heeft. Pure vernedering als je iemand die je probeert af te schieten afmaakt met je gauntlet. Je moet weten hoe met het wapen om te gaan (precies de bewegingen van je tegenstander voorspellen en op het juiste moment op hem af springen en pummelen) maar het is uiterst nuttig voor close range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
en dan zo die quake stem: HUMILIATION >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 11:08
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 02:28:
[...]
offtopic:
Heel mooi verhaal over CMPA
De bedoeling van CMPA is eigenlijk quake1 (QuakeWorld) physics in q3 te brengen.
Ten tijde van Q1 zijn ook al die trickjumps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Glorix Jim schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 16:31:
[...]

De bedoeling van CMPA is eigenlijk quake1 (QuakeWorld) physics in q3 te brengen.
Ten tijde van Q1 zijn ook al die trickjumps
Klopt. Alhoewel CPMA niet op QW gebaseerd is, waren er wel andere spellen (waaronder QW) die physics met air control e.d. hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:12
Er zitten hier in verhouding volgens mij veel CPM'ers, daar is de community niet zo groot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
AleXnl schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 18:00:
Er zitten hier in verhouding volgens mij veel CPM'ers, daar is de community niet zo groot van.
Klopt, de OSP community is verreweg het grootst, maar het gros van die mensen kan het niks schelen dat er voortdurend ge-pingraped wordt met rail en shaft (LG), dat OSP al 2,5 jaar geen update meer heeft gehad, dat zelfs de site van orangesmoothie down is... OSP is gewoon het afvoerputje van VQ3. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cpma for the win :P

www.promode.org that is, dus niet de CPM modus die in OSP zit.

En dan ook gewoon duel / TDM en niet van die CA maps ofzo (blaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 14:05
In Australië is de game inmiddels al uit:

DVD:
Afbeeldingslocatie: http://zombie.planetdoom.gamespy.com/shots/quake4/quake4.jpg

Nieuwe edge:
Afbeeldingslocatie: http://zombie.planetdoom.gamespy.com/shots/quake4/edge1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://zombie.planetdoom.gamespy.com/shots/quake4/edge2.jpg

Voor meer info/plaatjes:

http://www.quake3world.com/forum/viewtopic.php?t=11824

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het altijd redelijk irritant als mensen meteen over de gfx beginnen te zeiken, maar voor deze ene keer doe ik het zelf dan maar :'( Het ziet er nou niet uit alsof ik de nieuwste shooter zie die er is. Leuk dat ze the edge willen recreeren maar hadden ze nou niet iets beter hun best kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:59:
Ik vind het altijd redelijk irritant als mensen meteen over de gfx beginnen te zeiken, maar voor deze ene keer doe ik het zelf dan maar :'( Het ziet er nou niet uit alsof ik de nieuwste shooter zie die er is. Leuk dat ze the edge willen recreeren maar hadden ze nou niet iets beter hun best kunnen doen.
Sorry, maar ik denk niet dat the edge zich ervoor leent om daar 1 of andere supergrote, flitsende burgertent van te maken ofzo :+

gfx zal weinig mensen boeien in quake 4, 't zal toch om de gameplay in multiplayer gaan

ps. de mijne wordt vrijdag pas verstuurd via cd-wow.nl :|

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
wanneer ligt hij hier in de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:04:
[...]

Sorry, maar ik denk niet dat the edge zich ervoor leent om daar 1 of andere supergrote, flitsende burgertent van te maken ofzo :+

gfx zal weinig mensen boeien in quake 4, 't zal toch om de gameplay in multiplayer gaan

Nou wat origineler has wel gemogen, en dat de gfx er niet toe doen is zoooo een dooddoener. Waarom denk je dat games steeds mooier worden en de gfx kaarten als warme broodjes worden verkocht, om de games op 800 x 600 te kunnen spelen met settings op laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hmm, same here... ik kan niet wachten..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

[...]

gfx zullen mij inderdaad wat minder boeien, maar het gaat mij om de gameplay in singleplayer. Multiplayer zal mij jeuken.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:24:
[...]

Hmm, same here... ik kan niet wachten..!
mijne van GCshop weet ik niet helaas.. ze zeiden dat hij op releasedate thuis moet zijn.. ben benieuwd..

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
SICK schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:52:
In Australië is de game inmiddels al uit:

DVD:
[afbeelding]

Nieuwe edge:
[afbeelding]
[afbeelding]

Voor meer info/plaatjes:

http://www.quake3world.com/forum/viewtopic.php?t=11824
The Edge \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Weet iemand welke beveiliging het spel heeft?

Enne op dat plaatje staat de dvd versie, maar op gcshop stond er cd-rom en geen dvd-rom.. dus ben benieuwd wat ik krijg...

[ Voor 59% gewijzigd door R-B op 17-10-2005 13:18 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:39
Er schijnt een vrij agressieve DRM beveiliging in te zitten, ongetwijfeld door activision er in gestopt. Persoonlijk wacht ik nog even af wat voor problemen die mogelijk veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
ik hoor dat ze 1000% safedisc hebben ofzo :o geen starforce of securom in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mag
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-10-2020

Mag

Denken jullie dat ik met me Ati Radeon 9600 dit kan draaien? Ik zal alles zoiezo wel op low zetten want daar geef ik niet zoveel om, wel dat ik 30+ fps heb.

Rest van me specs zijn; P4 3Ghz, 512mb ram en de rest zit wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
R-B schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:13:
Weet iemand welke beveiliging het spel heeft?
activision = safedisc

Als ze slim zijn maken ze een aparte executable voor de multiplay, online keys zijn namelijk onkraakbaar (met officiele servers), en van CD wisselen is irritant op LAN's etc.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 23:22:
Beh, ik dacht ga weer even Quake 3 Arena installeren om in de stemming te komen. Geen support voor Windows XP x64 blijkbaar :/
win32 wordt toch gewoon ge-emuleerd?
Aham brahmasmi schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:44:
Ik heb eens een top10 van melee/spawn wapens gelezen en daar werd kritiek gegeven dat een geëlektrificeerde cirkelzaag onrealistisch zou zijn en bovendien dat het wapen nutteloos is. Ik ken echter geen FPS die beter en leuker melee wapen heeft. Pure vernedering als je iemand die je probeert af te schieten afmaakt met je gauntlet. Je moet weten hoe met het wapen om te gaan (precies de bewegingen van je tegenstander voorspellen en op het juiste moment op hem af springen en pummelen) maar het is uiterst nuttig voor close range.
De piston uit unreal torunament is nog origineler....en je ken er veel meer meer dan alleen mensen afmaken
archetta schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 11:56:
en dan zo die quake stem: HUMILIATION >:)
Dat vind ik dan weer beter geregeld in q3 :+
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 09:59:
Mja alleen zou het niet meer op the edge lijken. Net als dat deck17][ uit unreal2k4 niet meer lijk op de deck16][ uit unrealT :/
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:18:
[...]
Nou wat origineler has wel gemogen, en dat de gfx er niet toe doen is zoooo een dooddoener. Waarom denk je dat games steeds mooier worden en de gfx kaarten als warme broodjes worden verkocht, om de games op 800 x 600 te kunnen spelen met settings op laag?
Ik ben erg weinig high-level gamers tegen gekomen die hun spellen op 1600*1200 spelen met 8xAA en 12xAF @ 50 frames/s.... prof gemers spelen jusit een tandje lager, zodat de framerate iig stabiel blijft.....
Mgc schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:46:
Denken jullie dat ik met me Ati Radeon 9600 dit kan draaien? Ik zal alles zoiezo wel op low zetten want daar geef ik niet zoveel om, wel dat ik 30+ fps heb.

Rest van me specs zijn; P4 3Ghz, 512mb ram en de rest zit wel goed
Als je Cod2 kan kan je q4 ook..zal er idd niet geweldig uitzien....of goeie framrates trekken....

Afbeeldingslocatie: http://pcmedia.gamespy.com/pc/image/article/653/653516/quake-4-20050923081447229.jpg

_/-\o_

De nailgun :-D
Jammer dat ie een spinup time heeft..ik hoop niet te lang...want nailsguns ownen* :9~

[ Voor 6% gewijzigd door Rey Nemaattori op 17-10-2005 14:12 . Reden: * nouja, vroegah dan.... ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 10:18:
[...]
Waarom denk je dat games steeds mooier worden en de gfx kaarten als warme broodjes worden verkocht, om de games op 800 x 600 te kunnen spelen met settings op laag?
je bent een quaker of niet..

zodra ik die game geinstalleerd heb, config openen, r_mode 4, textures op het laagst r_displayrefresh 120

[ Voor 15% gewijzigd door Alexji op 17-10-2005 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga eerst alles op high zetten heheh :)

Daarna begin ik met het maken van mijn cfg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
Heeft iemand nou enig idee wanneer hij daadwerkellijk in de schappen ligt?

Want het verschilt nogal per winkel wat ze opgeven als release date.

freerecordshop: 30-10-05
nedgame.com: 20-10-05

En als je zo doorgaat krijg je nog wel 10 verschillende dagen waarop hij uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

AleXnl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 14:33:
[...]

je bent een quaker of niet..

zodra ik die game geinstalleerd heb, config openen, r_mode 4, textures op het laagst r_displayrefresh 120
NOFI maar een echt goede speler onderscheidt zich door bij gelijke omstandigheden te winnen en heeft t imo niet nodig om alle eye candy omlaag te gooien. Imo is dit een vorm van cheaten.

Massale Online gaming is relatief jong en nog steeds in ontwikkeling. Het zou goed zijin als er servers kwamen die onderscheid maken op settings. "gebruik je geen schaduwen? dan kun je niet op deze server spelen".

Dat sluit uiteraard niet uit dat er ook servers kunnen zijn waar iedereen door elkaar kan spelen. Alhoewel ik me maar moeilijk kan voorstellen dat mensen die schaduwen aan willen, uberhaupt willen spelen op een server waar toegestaan is dat ze uit staan.

Ik en vele anderen kopen dure hardware ook om te genieten van de mooie realistische beelden die er op je scherm getoverd worden en dan is t een beetje irritant als je achter een bosje gaat liggen en je wordt voortdurend afgeknald door mensen die spelen op "640*480 @ alles LOW" en waar geeneens bosjes gerenderd worden.... ;) :P

[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 17-10-2005 16:03 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

^^ eensch is.

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Help!!!! schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:02:
[...]

NOFI maar een echt goede speler onderscheidt zich door bij gelijke omstandigheden te winnen en heeft t imo niet nodig om alle eye candy omlaag te gooien. Imo is dit een vorm van cheaten.

Massale Online gaming is relatief jong en nog steeds in ontwikkeling. Het zou goed zijin als er servers kwamen die onderscheid maken op settings. "gebruik je geen schaduwen? dan kun je niet op deze server spelen".

Dat sluit uiteraard niet uit dat er ook servers kunnen zijn waar iedereen door elkaar kan spelen. Alhoewel ik me maar moeilijk kan voorstellen dat mensen die schaduwen aan willen, uberhaupt willen spelen op een server waar toegestaan is dat ze uit staan.

Ik en vele anderen kopen dure hardware ook om te genieten van de mooie realistische beelden die er op je scherm getoverd worden en dan is t een beetje irritant als je achter een bosje gaat liggen en je wordt voortdurend afgeknald door mensen die spelen op "640*480 @ alles LOW" en waar geeneens bosjes gerenderd worden.... ;) :P
dan ligt 95% van de q3 community jou dwars, hf
graphics maken mij geen bal uit, als de gameplay goed is, is het spel voor mij al perfect
high details = afleiding

jij doet het voor mooie realistische beelden,
ik voor mooie airrockets

[ Voor 4% gewijzigd door Alexji op 17-10-2005 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 14:46
Help!!!! schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:02:
[...]
En daar zit je dan al fout. Naar mijn mening gaat het bij quake niet om massale online gaming. Sterker nog, meer dan 16 man is naar mijn mening al teveel, en 10 man is het ideale aantal.

Quake draait puur om gameplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

niet eensch is,
- bij quake zitten geen bosjes
- quake is gemaakt om te knallen, fraggen, whatever, niet voor de looks
- omdat jij dure hardware koopt, moeten andere mensen dat ook doen? is dat niet omgedraait jaloers zijn?
- config gerestricte servers zijn er al, waren er al bij quake2...
- sommige mensen nemen geen genoeg met 40fps, maar willen continu boven de 80fps, jij mag dit onzin vinden, maarja waarom zou een game anders meer fps aankunnen.

Jij wil graag gebruik maken van het maximale van jouw hardware, ik wil gebruik maken van het maximale wat de game aankan...

sommige mensen spelen met een balmuis/trackbal, ipv optische, of zetten het geluid hard/uit of spelen via koptelefoon.

Quake is een spel van reactievermogen, calculatievermogen, niet van graphics.

Gelukkig hebben de ontwikkelaars van Quake deze overwegingen al gemaakt, dus heeft het zelf weinig zin om je hieraan te ergeren :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2020
AleXnl schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:21:
[...]

graphics maken mij geen bal uit, als de gameplay goed is, is het spel voor mij al perfect
high details = afleiding

ik voor mooie airrockets
Helemaal mee eens. Opzich heb ik ook wel relatief nieuwe hardware. Maar na een dagje sinple player spelen komt er bij mij ook een config om hem weer stabiel op 125 fps te laten draaien. En of dat nu met of zonder al die extra eye candy is zal me niet uitmaken.

En zolang het binnen de regels van "punkbuster" valt dan is het imho geen cheaten.

Realistisch gesproken heb je dan een veelvoud van de servers nodig die er straks moeten gaan draaien voor de verschillen settings die mensen willen draaien.... Als je dan toch al zo graag een server wil waar alleen mensen spelen die ongeveer dezelfde settings hebben als jij huur zelf een server af en draai je eigen server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Eens. ;) Er zullen altijd wel public servers zijn waar het niveau niet dermate hoog is dat je met een high quality config geen kans maakt. Voor het grootste gedeelte zijn al die config tweaks geen cheats, maar er zitten er wel enkele bij die rare dingen doen (met het geluid bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke winkel levert in nl eigenlijk quake4 het vroegste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

bol.com is er meestal wel snel bij, als je hem vantevoren reserveert heb je hem de dag nadat ie uit komt...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga singleplayer spelen op hoge details (als ik uberhaupt single ga doen) en multi lekker alles tweaken voor meer frames etc. En dan maar wachten op de Osp mod 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
[...]

high details = afleiding

ik voor mooie airrockets
eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De framerate in Quake4 zal, net als in Doom3, op 60fps worden gecapped.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Heb je daar een bron van?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

com_maxpfs 0 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Hij komt 21 Oktober uit en uiteraard mag je hem ook op die dag in huis verwachten. Als je verder nog vragen hebt dan hoor ik ze graag.
athans, volgens GCshop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

[...]

high details = afleiding

ik voor mooie airrockets
Als het je alleen om de gameplay gaat, waarom blijf je dan geen D2 spelen :?
Zo'n beetje het enige dat in de Q en D serie in de loop der jaren is verbeterd is de grafische kant van het spel.
Michael schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:27:
[...]

En daar zit je dan al fout. Naar mijn mening gaat het bij quake niet om massale online gaming. Sterker nog, meer dan 16 man is naar mijn mening al teveel, en 10 man is het ideale aantal.

Quake draait puur om gameplay
Met massaal bedoel ik natuurlijk dat het aantal mensen dat online mp spellen speelt enorm gegroeid is en nog steeds sterk groeit. Niet het aantal mensen per Q sessie op 1 specifiek server.

Het lijkt me realistischer om aan te nemen dat waar Q om draait voor iedereen verschillend is.
Jimbolino schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:28:
niet eensch is,
- bij quake zitten geen bosjes
ok ;)
- quake is gemaakt om te knallen, fraggen, whatever, niet voor de looks
jouw mening. Voor veel anderen is het een combinatie. Bovendien waarom zouden de developers de looks dan steeds verbeteren als dat helemaal geen issue zou zijn.
- omdat jij dure hardware koopt, moeten andere mensen dat ook doen? is dat niet omgedraait jaloers zijn?
Nee en dat beweer ik ook helemaal niet.
- config gerestricte servers zijn er al, waren er al bij quake2...
Goed initiatief
- sommige mensen nemen geen genoeg met 40fps, maar willen continu boven de 80fps, jij mag dit onzin vinden, maarja waarom zou een game anders meer fps aankunnen.
Nee. Dat vind ik dus geen onzin. Alleen, vergelijkbare configs zouden op vergelijkbare servers moeten spelen. en dan doel ik m.n. op lightning en shadowsettings.
Jij wil graag gebruik maken van het maximale van jouw hardware, ik wil gebruik maken van het maximale wat de game aankan...
Prima dat is je goed recht. Gelukkig sluit het een het ander niet uit. Zeker niet als er meer servers komen met verschillende configrestricties. :)
sommige mensen spelen met een balmuis/trackbal, ipv optische, of zetten het geluid hard/uit of spelen via koptelefoon.
Je ziet toch zelf ook wel dat dat nogal iets anders is dan helemaal geen shadows rendereren....
Quake is een spel van reactievermogen, calculatievermogen, niet van graphics.
Met de eerste twee punten ben ik het eens. Alleen leg jij mij dan eens uit waarom, als iedereen met eenzelfde config van m.n. Shadows zou spelen het ineens niet meer een spel van reactievermogen en calculatievermogen is..... :?
Gelukkig hebben de ontwikkelaars van Quake deze overwegingen al gemaakt, dus heeft het zelf weinig zin om je hieraan te ergeren :)
Dat is jouw mening. Blijkbaar vinden de developers die IQ wel belangrijk want waarom zouden ze anders deze steeds verbeteren. Misschien wel omdat veel mensen IQ belangrijk vinden en daarom het spel willen kopen ipv de tigduizenden mappen uit de modcommunity te blijven spelen.
TheNiker schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 16:35:
[...]
En zolang het binnen de regels van "punkbuster" valt dan is het imho geen cheaten.
Strikt genomen heb je gelijk maar wat is dan het verschil tussen iemand beter kunnen zien omdat:
  • schaduwen niet gerenderd worden of omdat
  • deze vijand bijvoorbeeld fel roze getextured wordt ipv de standard textures
Realistisch gesproken heb je dan een veelvoud van de servers nodig die er straks moeten gaan draaien voor de verschillen settings die mensen willen draaien....
Het aantal kan best nog wel meevallen. De configs hoeven natuurlijk niet tot op de komma gelijk te zijn.
Net zoals er over nagedacht wordt wat er onder PunkBuster valt zal er ook over nagedacht moeten worden welke ingamesettings iemand een onaanvaardbaar voordeel geven.
Als je dan toch al zo graag een server wil waar alleen mensen spelen die ongeveer dezelfde settings hebben als jij huur zelf een server af en draai je eigen server.
Dat is een optie maar dan zou ik dat voor elk spel moeten doen dus dat lijkt me niet realistisch.

Waar het me om gaat is dat ik merk dat dit onderwerp steeds vaker een punt van discussie is en dat het nadenken over het aanbieden van verschillende serverconfigs een optie kan zijn om iedereen tevreden te stellen.

Als ik hier de reacties lees, lijkt het wel of jullie de competitie op gelijke settings niet aandurven. Halen jullie soms de meeste frags bij mensen die wel op HQ spelen.... :P :>

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar toch blijft de de beste Railgun van Quake II :
Afbeeldingslocatie: http://www.bluesnews.com/screenshots/q2/quake2-15.jpg

ik mis die extra effecten in 3 en 4 als je schiet sie je een witte spoor van het projectiel en een blauwe spiraal om het spoor van het projectiel heen :)

ik mis dat effect in Quake 3 en Quake4 en hoe de Railgun hoort uit te zien als in Quake2 is ook totaal anders en dat is jammer, die Railgun van QII doet me gewoon meer :+
en als je deze mod installeer
http://www.planetquake.com/quake2max/

dan ziet de Railgun er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.planetquake.com/quake2max/screens/railgun.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Al dat gedoe over graphics ook altijd :D Zal ik dan ook maar mijn zegje doen?

Natuurlijk zijn graphics heel belangrijk voor een game. En zullen de ontwikkelaars daar ook veel tijd in steken, om dat zo mooi mogelijk te maken. En weetje? Het gros van de (singleplayer-) spelers zal de settings ook hoog laten staan om alle eye-candy te zien. Het probleem zit em echter in de hardcore gamers. Ik denk dat dit vooral tot uiting kwam bij Quake3.
Zoals velen wel weten zat er een bug in een berekening van Q3 waardoor je verder sprong, naarmate je FPS dichter bij de 125 fps zat. Nu niet aankomen met "dat verschil boeit helemaal niet in sprongen |:( ", want dat deed het wel. :9 Door Q3 op 125 fps te spelen waren er jumps plotseling wél mogelijk (of in elk geval makkelijker te maken).

Veel hardcore gamers merkten dit ook en om natuurlijk mee te kunnen komen op het hoogste niveau, deden ze ditzelfde, maar trokken ze het nog wat verder door. Wil je in een 1on1 duel naar al die mooie bump maps en prachtige dynamische belichting kijken, kortom "enjoy the scenery"? Nee natuurlijk niet. Je wil die ander liever 5 minuten terug al afgemaakt hebben dan nu pas. Dus men gooide alle candy naar beneden, waardoor alleen nog maar de vijand en jij overbleven (niet te letterlijk opnemen 8)). Want daar draait het toch om? :)
Natuurlijk kan dit gezien worden als een vorm van cheaten, en sommigen vinden dat ook degelijk, en daar kan ik eigenlijk ook wel wat inkomen. Maar het probleem met de 125 fps was er, en is nooit opgelost in Q3. Hierdoor was er wel degelijk wat te zeggen voor het verwijderen van allerhande eye candy. Ik vind het (en destijds ook niet) geen cheaten om ervoor te zorgen dat je alleen echt het belangrijke ziet. Voor eye candy ga ik wel Farcry/Doom3/HL2 spelen :)

Weer terug naar Quake 4, het heden, ervanuitgaand dat Q4 niet weer dezelfde bug zal hebben in de engine. Om je game een beetje aan het publiek te kunnen presenteren, moeten er natuurlijk gelikte graphics in zitten, en zo te zien is dat ook zo :) Je kunt niet door de reviews heenkomen met een nieuwe FPS die lijkt op Q3 met alle settings op het laagst. :9 Ik denk dat er nu ook weer mensen zullen zijn die de boel terug zetten naar een of ander basic niveau, maar dat de nood misschien nu wat minder is.
Je kunt zeggen dat je niet een écht goede gamer bent als je niet alles op HQ ook even snel (als iemand op erg LQ) dood kan maken, maar imho is dat echt bull. Als je de vijand nou even net iets eerder opmerkt omdat niet al die speciale effecten etc. aan staan, kan dat je echt wel helpen. Als iedereen het op HQ gaat spelen is het wat anders, maar iedereen weet dat dat toch niet zo is. Als je zelf in de multiplayer Q3 wereld meegespeeld hebt, weet je dit waarschijnlijk ook wel in zekere mate :)

Misschien is het een beetje onsamenhangend verhaal, maar dit wou ik toch even kwijt :)

Disclaimer: er zijn natuurlijk wel settings die als cheats beschouwd moeten worden, maar gelukkig vangen bijna alle Q3 servers die tegenwoordig (al dan niet met Punkbuster) keurig af. 8)
offtopic:
en waarom zou je óoit schaduwen uit willen zetten, dan help je jezelf toch echt niet lijkt me? :9

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:59
Ok, verder in het andere topic dus :)

[ Voor 90% gewijzigd door biobak op 17-10-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Help!!!! schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 19:23:
[...]

Als het je alleen om de gameplay gaat, waarom blijf je dan geen D2 spelen :?
Zo'n beetje het enige dat in de Q en D serie in de loop der jaren is verbeterd is de grafische kant van het spel.
De gameplay is toch echt wel anders, en ik speel het liefste waar de community het grootst is.
En sommigen de game wel op het allerhoogst draaien en het niet eerlijk vinden dat anderen op lager spelen is een beetje onzin, maarja deze discussie krijg je meestal wel met de wat minder competitive spelers.

Verder eensch met hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ging mij meer om de Railgun effecten maar goed, als echt Quake II Diehard vind ik de Railguns van Q3 en 4 zwaar tegenvallen ze zien er niet uit onder anderen heel het Rail Gun effect is er niet meer.

Maar ieder zijn voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexji
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 20:09:
het ging mij meer om de Railgun effecten maar goed, als echt Quake II Diehard vind ik de Railguns van Q3 en 4 zwaar tegenvallen ze zien er niet uit onder anderen heel het Rail Gun effect is er niet meer.

Maar ieder zijn voorkeuren.
jij post toch niet toevallig ook op esreality?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuw topic omdat de topicstart van deze bijna antiek te noemen is: [rml][ Multi] Het Quake 4 Topic[/rml] :)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.