LoL als je naar die scans kijkt lijkt het net alsof quake4 de mp van d3 had moeten zijn. Ik hoop wel dat ze afwisselende maps maken zoals in quake3 arena en ut want de hele tijd dat industrial en kleine gangetjes vind ik maar niks (dat is ook een van de redenen waarom ik doom 3 niet zo geweldig vond).
De scans zijn verwijderd? Iemand goede mirror?
Trouwens, er zijn nog meer shots uit
http://quake4.ravengames.com/leaked_screenshots.php
Verwijderd
Als je ze in de thread ziet, krijg je bandwidth exceeded, maar als je ze rechtstreeks aanroept niet . Dus ook niet hier klikken want dan geef je een referer mee, ff copy pasten dusDutchmega schreef op 14 september 2004 @ 15:53:
De scans zijn verwijderd? Iemand goede mirror?
http://img.photobucket.co...review/Quake4preview1.jpg
http://img.photobucket.co...review/Quake4preview2.jpg
http://img.photobucket.co...review/Quake4preview3.jpg
http://img.photobucket.co...review/Quake4preview4.jpg
http://img.photobucket.co...review/Quake4preview5.jpg
http://img.photobucket.co...review/Quake4preview6.jpg
http://img.photobucket.co...review/Quake4preview7.jpg
http://img.photobucket.co...review/Quake4preview8.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2004 16:06 ]
Verwijderd
AUB geen voertuigen in Quake, laat ze dat maar in andere games houden.Verwijderd schreef op 13 september 2004 @ 23:42:
Wow, in q4 kun je met wagentjes rijdenEn zelfs q3 mp
Tijd voor een nieuw videokaartje
Hoezo zou Q4 snel overschaduwt worden door andere releases? Q1/2/3 hebben nog steeds een redelijk grote hardcore fanbase dat zal bij Q4 niet anders zijn (of hij moet echt verneukt zijn
Ziet er vet uit, snap niet wat iedereen te zeiken heeft. Soms lijkt het wel alsof niets meer goed genoeg is tegenwoordig. Vergelijk dit met Quake 3, grote vooruitgang toch? En ik vind het er bijvoorbeeld weer een stuk beter uitzien dan Half Life 2. Waarom vindt iedereen dat wel mooi en dit niet? Fanboy gedrag? Je zal er zo langzamerhand als ontwikkelaar toch helemaal gek van worden

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia
Het ziet er wel goed uit maar dit zal een snelle game worden.. Eerst schieten en dan pas vragen.. Als als je dan de Doom3 engine gebruikt die niet eens goed kan draaien op een 2 jaar oude pc... Tja.. Ik denk dat veel nog zullen blijven bij Quake 3...
bedoel het een beetje zoals in de zin van UT2k3 dat ook redelijk snel uit de spotlight verdween. Maargoed ik kan er best naast zitten hoor. Het zijn maar speculaties.Verwijderd schreef op 14 september 2004 @ 16:11:
[...]
AUB geen voertuigen in Quake, laat ze dat maar in andere games houden.
Hoezo zou Q4 snel overschaduwt worden door andere releases? Q1/2/3 hebben nog steeds een redelijk grote hardcore fanbase dat zal bij Q4 niet anders zijn (of hij moet echt verneukt zijn), alhoewel ik het idee heb dat UT wel meer fans heeft (meer toegankelijk voor n00bs?)
Helaas heb ik de HL2 engine nog niet werkend gezien anders was het nu makkelijker geweest een beeld te vormen of HL2 of Quake4 (D3 engine) de kroon pakt en de komende x jaar de ultieme multiplayer game wordt.
Vooralsnog vind ik UT2k4 meesterlijk in gameplay, veelzijdigheid en erg in balans qua firepower. Wie weet pakt Epic de kroon met hun 64 bits versie van de UT engine!
Vooralsnog vind ik UT2k4 meesterlijk in gameplay, veelzijdigheid en erg in balans qua firepower. Wie weet pakt Epic de kroon met hun 64 bits versie van de UT engine!
d:)b
Hm... geef mij maar weer ns een keer wat anders.
Hopelijk komen Half-Life 2 en Quake 4 met iets dat we nog niet gezien hebben.
Doom 3 was supergaaf maar de replay-value was vrij laag.
UT2k4 is wel geinig... maar de allereerste UT blijft gewoon de beste, geen fancy doublejumps, geen monkey-matrix-moves, etc. Gewone razendsnelle deathmatch.
Ben wel erg benieuwd naar die Quake 4 "Strogg" mode uit het interview, beetje jezelf upgraden, zodat je grotere jumps / rocketjumps en dergelijke kunt maken klinkt goed.
Ook die mutilation-shit uit SoF2 zou wel koud zijn, kootje voor kootje je tegenstanders slopen.
Hopelijk komen Half-Life 2 en Quake 4 met iets dat we nog niet gezien hebben.
Doom 3 was supergaaf maar de replay-value was vrij laag.
UT2k4 is wel geinig... maar de allereerste UT blijft gewoon de beste, geen fancy doublejumps, geen monkey-matrix-moves, etc. Gewone razendsnelle deathmatch.
Ben wel erg benieuwd naar die Quake 4 "Strogg" mode uit het interview, beetje jezelf upgraden, zodat je grotere jumps / rocketjumps en dergelijke kunt maken klinkt goed.
Ook die mutilation-shit uit SoF2 zou wel koud zijn, kootje voor kootje je tegenstanders slopen.
Verwijderd
Sinds Doom 3 mij zeer aangenaam heeft verrast kijk ik toch ook wel erg uit naar Quake 4. Sowieso vanwege het multiplayer gedeelte (Quake 3 blijft toch een erg stoer spel, dus een mp-modus in die stijl is absoluut welkom), maar ook het singleplayer gedeelte lijkt me erg leuk. Hopelijk is de gameplay net als bij Doom 3 vrij klassiek, dat spreekt me wel aan. Mag Carmack al z'n innovatieve ideeën in z'n volgende project stoppen.
Grappige reacties op die scans trouwens op gamer.nl: bijna iedereen riep 'hey, dat is net Doom 3!'
. Tja, je kunt natuurlijk moeilijk ontkennen dat die games kwa setting toch redelijk dicht bij elkaar in de buurt liggen.
Grappige reacties op die scans trouwens op gamer.nl: bijna iedereen riep 'hey, dat is net Doom 3!'
Het zou er goed uit zien als het nu uitkwam, voor een game die nog in ontwikkeling is ben ik niet onder de indruk. Sowieso is er teveel focus op character models en te weinig op de omgeving. Mja dat is maar mijn mening, ik ben iig lang niet zo onder de indruk van dit als dat ik was van o.a. Far Cry.
Quake IV is een vervolg op Quake II. De MP van Quake IV zal dan ook veel dichter bij die van Quake II dan die van Quake III liggen.Verwijderd schreef op 16 september 2004 @ 18:37:
Sinds Doom 3 mij zeer aangenaam heeft verrast kijk ik toch ook wel erg uit naar Quake 4. Sowieso vanwege het multiplayer gedeelte (Quake 3 blijft toch een erg stoer spel, dus een mp-modus in die stijl is absoluut welkom), maar ook het singleplayer gedeelte lijkt me erg leuk. Hopelijk is de gameplay net als bij Doom 3 vrij klassiek, dat spreekt me wel aan. Mag Carmack al z'n innovatieve ideeën in z'n volgende project stoppen.
.
die nieuwe screenies zien er wel erg goed uit, ook de schaduwen zien er netjes uit
ben alleen wel bang dat je er een dikke pc voor nodig gaat hebben, want als ik die screenies zo zie lijkt het wel net zo zwaar als doom 3
ben alleen wel bang dat je er een dikke pc voor nodig gaat hebben, want als ik die screenies zo zie lijkt het wel net zo zwaar als doom 3
Verwijderd
Gezien QIV wat beter belicht oogt dan DooM³, denk ik dat het wel wat zwaarder gaat worden...ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.
Was het vroeger ook niet altijd zo dat de ID engine bij het eerste spel altijd het meest veeleisend was? Bijvoorbeeld Quake 3 liep volgens mij toch vaak slechter dan nieuwere games die ook de Quake 3 engine gebruikte, of heb ik dat verkeerd?
Verwijderd
Ik meen anders in een preview te hebben gelezen dat het singleplayer gedeelte erg dicht bij Quake 2 zal liggen (het spel begint enkele uren na Quake 2), maar dat het multiplayer gedeelte weer sterk op Quake 3 zal lijken.Haay schreef op 25 september 2004 @ 19:55:
[...]
Quake IV is een vervolg op Quake II. De MP van Quake IV zal dan ook veel dichter bij die van Quake II dan die van Quake III liggen.
Ehm, nooit last van gehad eigenlijk. Ik kan me zelfs nog herinneren dat Quake 3 destijds op m'n toen vrij antieke pc nog als een trein liep. Overigens zou het ook niet logisch zijn: de Doom 3 engine (om deze als voorbeeld te nemen) heeft meer in zijn mars dan nu te zien is in Doom 3, maar de meeste pc's trekken dit nog niet. Zodra we wat verder in de toekomst zijn zullen die mogelijkheden van de engine beter benut worden, waardoor je grafisch betere, maar daardoor ook wat zwaardere games zult krijgen.deuxani schreef op 26 september 2004 @ 13:53:
Was het vroeger ook niet altijd zo dat de ID engine bij het eerste spel altijd het meest veeleisend was? Bijvoorbeeld Quake 3 liep volgens mij toch vaak slechter dan nieuwere games die ook de Quake 3 engine gebruikte, of heb ik dat verkeerd?
Verwijderd
Het ziet er wel weer erg goed uit, maar gezien de ervaringen met Doom 3, verwacht ik dat je toch wel top notch hardware nodig hebt om het een beetje lekker te kunnen spelen met 10 medespelers
Die systeemeisen boeien zo niet, tegen de release is een 3000+ mhz proc standaard in elke kantoor pc'tje.
Mwoa, als je naar de schaduwen kijkt dan zie je toch dat er niet belachelijk veel lichten gebruikt worden. Het is gewoon lichter dan doom 3, en dat is logisch, want het is de bedoeling van doom 3 dat het er zo donker uit ziet om sfeer te maken, en niet omdat je PC gewoon niet meer lichten trekt oidVerwijderd schreef op 25 september 2004 @ 23:58:
Gezien QIV wat beter belicht oogt dan DooM³, denk ik dat het wel wat zwaarder gaat worden...ik kan er natuurlijk ook helemaal naast zitten.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
With Doom 3 it was horror. With Quake IV, it's war!
Ergens gelezen op het web, verder totaal nog geen
nieuws kunnen vinden.
Ergens gelezen op het web, verder totaal nog geen
nieuws kunnen vinden.
::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race
Dacht wel in een interview gelezen te hebben dat ze het hier en daar zwart hebben gemaakt zodat je niet met je neus op elk foutje zit of zo..oisyn schreef op 30 september 2004 @ 01:44:
[...]
Mwoa, als je naar de schaduwen kijkt dan zie je toch dat er niet belachelijk veel lichten gebruikt worden. Het is gewoon lichter dan doom 3, en dat is logisch, want het is de bedoeling van doom 3 dat het er zo donker uit ziet om sfeer te maken, en niet omdat je PC gewoon niet meer lichten trekt oid
En als lichtbronnen een groter berijk hebben is het weldegelijk zwaarder voor je grafische kaart.
Maar over het algemeen is het het aantal lichtbronnen, niet zo zeer de intensiteit, wat het zwaarder maakt. True, true.
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
schop
2 nieuwe screenshots:
http://us.games2.yimg.com...01_1024x768_exclusive.jpg
http://us.games2.yimg.com...02_1024x768_exclusive.jpg
http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=16137
2 nieuwe screenshots:
http://us.games2.yimg.com...01_1024x768_exclusive.jpg
http://us.games2.yimg.com...02_1024x768_exclusive.jpg
http://games.telenet.be/index.php?act=one&nid=16137
[ Voor 4% gewijzigd door Crash op 27-12-2004 16:51 . Reden: resizen! ;) ]
Verwijderd
Ja samen met een geweldige intel exreme gfx card en dan zit je nog met een fps van 1.jos707 schreef op zondag 26 september 2004 @ 15:03:
Die systeemeisen boeien zo niet, tegen de release is een 3000+ mhz proc standaard in elke kantoor pc'tje.
Lekker bezig die pcmedia.nl, nu alvast pre-orderen, zodat je hem over 1 á 1,5 jaar toegestuurd krijgt.
Zeer belangrijke informatie: Inventaris
Verwijderd
/me aanloop neemt . . .
en . . .

Er is nieuws over Quake IV te bespeuren !!
Ten eerste was er deze week al te lezen dat hij uit zal komen voor de X-Box 360, maar uit dit artikel van Tom's Hardware over de E3 blijkt dat er ook wordt verwacht dat hij uit gaat komen voor de PC; en dat ea rond "holiday-season" gereed zal zijn
Zie link voor het hele artikel
en . . .

Er is nieuws over Quake IV te bespeuren !!
Ten eerste was er deze week al te lezen dat hij uit zal komen voor de X-Box 360, maar uit dit artikel van Tom's Hardware over de E3 blijkt dat er ook wordt verwacht dat hij uit gaat komen voor de PC; en dat ea rond "holiday-season" gereed zal zijn
bron: http://www.tomshardware.com/game/20050518/activision-05.html[...]
Quake IV looks to be one of the most disturbing games I've ever seen. I won't give away too much of the plot, but you'll be getting some biomechanical implants similar to the Strogg - and without the benefit of anesthesia. You'll have a chance to watch yourself and others get dismembered in all sorts of gruesome and horrific ways. You'll even receive a new eye implant and soon be able to understand the Strogg language and computer displays, which will help you pilot their Mechs.
[...]
Quake IV is being simultaneously developed for both the PC and Xbox 360 and is expected to be out for the holiday season.
Zie link voor het hele artikel
Verwijderd
ook voor de pc, zozo wat lief van ze zeg dat ze t ook voor de pc gaan uitbrengen, en als bonus maken ze er 59,95 van. Als extra cadeau.
offtopic:
Het viel me ineens op... Dit moést er even uit:
[quote]Deze afbeelding is 955 * 350 pixels en -1KB groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.[/quote]

Het viel me ineens op... Dit moést er even uit:
[quote]Deze afbeelding is 955 * 350 pixels en -1KB groot. Hier op GoT verwachten we dat je echte thumbnails maakt.[/quote]
Back to the game. Ik zag de video die uitkwam voor de E3, het lijkt er (naar mijn mening) op dat hij nog niet in de winkel zal liggen binnenkort, immers, de texturen op de poppetjes en andere voorwerpen waren nog bizar lala te noemen, en dat was niet positief bedoeld...

Idd, er is ook nog geen GUI te zien, maar het filmpje leek me wel erg ziekelijk en dat staat me erg aan
Wow!!!
Filmpje ziet er echt SUPER uit!
Goeie sfeer! Me like!
Filmpje ziet er echt SUPER uit!
Goeie sfeer! Me like!
Lijkt er niet op vind ik. De omgevingen zijn een stuk beter belicht imo. Maar ach, zolang de MP ook daadwerkelijk op die van Quake3 lijkt, dan is Quake4 voor mij al meer dan geslaagd. Die hele singleplayer kan mij geen worst schelen eerlijk gezegd.Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:48:
hmm alleen jammer dat het zoveel lijkt op doom3...
Ik wil jullie ook niet wat captures van de High-Res E3-trailer onthouden:
http://forum.gamer.nl/sho...p?p=1392974&postcount=192

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Valt mij eerlijk gezegd nogal tegen qua graphics. Maar goed misschien moet je het in beweging zien. De tijd zal het hem zeggen.
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Die laatste pic van je is anders aardig donkerMelvinB schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 19:55:
[...]
Lijkt er niet op vind ik. De omgevingen zijn een stuk beter belicht imo. [...]
Morgen koop ik de nieuwe pc gameplay, die dudes hebben het spel reeds gespeeld.
Benieuwd wat ze er over te zeggen hebben.
Idd, de MP van Quake 3 was super zalig, maar ook heel snel, ik vraag me af of dat met de Doom 3 engine wel kanMaar ach, zolang de MP ook daadwerkelijk op die van Quake3 lijkt, dan is Quake4 voor mij al meer dan geslaagd
Lang niet zo donker als in Doom3. Ik zie iig genoeg op die pic hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 23:22:
[...]
Die laatste pic van je is anders aardig donker
Dat gaat helemaal goed komen. In interviews verteld Todd Hollenshead (CEO Id Software) steeds maar weer dat de multiplayer extra veel aandacht krijgt en getweakt wordt om de brakke MP zoals in Doom3 te voorkomen. Het wordt echt een multiplayer alla Quake3 en daar vertrouw ik dan ook maar op als dit keer op keer weer wordt verteld in interviews e.d.Hacku schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 00:15:
Morgen koop ik de nieuwe pc gameplay, die dudes hebben het spel reeds gespeeld.
[...]
Idd, de MP van Quake 3 was super zalig, maar ook heel snel, ik vraag me af of dat met de Doom 3 engine wel kan
Natuurlijk kan dat met de Doom3 engine, alsof alles met die engine ineens precies hetzelfde is als het spel 'Doom3'. Je kunt er gewoon ALLES mee maken, je zou opzich ook exact de stijl van UT2003 na kunnen maken, maarjah dat willen we natuurlijk niet 
Zo'n engine leent zich voor ALLES, dus ook Quake1/2 stijl!, dat lijkt me nog het meest interessant, want Quake3 was allesbehalve vet.
Zo'n engine leent zich voor ALLES, dus ook Quake1/2 stijl!, dat lijkt me nog het meest interessant, want Quake3 was allesbehalve vet.
De SP dan, de MP was/is gewoon heel vet.want Quake3 was allesbehalve vet.
Quake 4 waar de SP verder gaat waar Q2 gestopt is & de MP van Q3 bevat lijkt me de ideale combinatie.
Quake3 was een super multiplayer, en je kan je tegenwoordig beter op multiplayer, dan op singeplayer focussen.
Volgens wie?SCIxX schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 21:57:
Quake3 was een super multiplayer, en je kan je tegenwoordig beter op multiplayer, dan op singeplayer focussen.
Verwijderd
uhm, ik denk niet dat er een paar honderd miljoen die online gamen
maar in mijn ogen zijn MP-focused games populairder, maar stel het spel flopt en het heeft geen SP, gaat het HELEMAAL niets verkopen.
btw ik hoor mensen zeggen dat de Doom3 engine snelle MP niet aankan? Die engine is echt heel sterk hoor, onderschat 'm niet
btw ik hoor mensen zeggen dat de Doom3 engine snelle MP niet aankan? Die engine is echt heel sterk hoor, onderschat 'm niet
Verwijderd
Ik speel nu al 4 jaartjes Quake 3 en vind het echt geweldig. Quake 4 word automatisch een 'must buy'
Supershotgun van Q2? Je bent gek.Hellraizer schreef op zaterdag 29 mei 2004 @ 16:31:
kan nog leuk worden dushet goede ouwe Quake2....... een van de eerste games die ik leuk vond en grafisch ook te pruimen was... en het spel met het mooooiste wapen wat dr is en wat nog steeds niet overtroffen is: de dubbele shotgun
Damn wat een heeerlijk wapen was dat en wat zag i er toch mooi uit
![]()
Laat ze idd maar ns op gaan schieten met deel 4 en ons weer trug sturen naar Stroggos (ofzowiets)

Maar over de ontwikkeling van Q4 is best wat te vinden. Eerst was ik sceptisch toen ik hoorde dat er een groot SP gedeelte in gaat zitten, maar van de laatste interviews met de mannen van iD ben ik erg enthousiast geworden, voornamelijk omdat de Q4 multiplayer precies dezelfde physics krijgen als Quake 3 -- hét online FPS spel dat voor mij tot nu toe onovertroffen is qua gameplay, mods en de community.
Lees de interviews met Tim Willits en Todd Hollenshead (nr. 2 vooral):
ign.com - E3 2005: Quake 4 Compendium. Erg interessante info.
Idd, als je de interviews lees lijkt het alsof Q4 nog wel een snellere gameplay heeft als Q3.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:38:
[ Voor 20% gewijzigd door Aham brahmasmi op 29-05-2005 21:30 ]
Verwijderd
heel erg oftopic maar ik vind dat je in dit spel je eigen lichaam kan zien als je met je gun naar beneden kijkt in plaats van 2 armpjes en verder niks en dat het karakter een beetje moet praten en dat ze geen croshair meer hebben maar gewoon aimen met je gun vizier velen malen beter!
ik hoop dat menig game makers deze boodschap lezen!
ik hoop dat menig game makers deze boodschap lezen!
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 23:25:
en je moet wat meer te doen hebben dan dood leuk iemand dood schieten doe eens wat anders in games zoals je huisdier voeren je overbuurvrouw helpen met het schuurtje bouwen!

Met je eerste punt ben ik het overigens wel eens, het zou zeker aan het realisme toevoegen als je je eigen lichaam vanuit 1st person zou kunnen zien
Verwijderd
ik denk dat er in de toekomst spellen zullen komen waar het verloop automatisch gaat in de zin van dat elke stof uit het spel werkt volgens de natuur wetten en dat er na 50 miljard jaar (in game jaren he) een wereld is waar jij een shooter speelt bijvoorbeeld en dat je geest nadat je dood bent naar een andere wereld gaat. heb je wel een penta coren amd 70000 mhz nodig voordat dat een beetje snel berekend kan worden.
hoop dat het zover komt
hoop dat het zover komt
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 22:32:
Volgens iedereen die online gamed? (paar honderd miljoen bewoners op deze planeet)
En iedereen die singleplayer doet telt natuurlijk niet mee.

Ik vind MP best belangrijk... maar SP vind ik ook minstens net zo belangrijk.
Zeggen dat alle spelmakers zich meer moeten focussen op de MP is dikke onzin natuurlijk.
De trailer is nu ook te vinden op http://www.quake4game.com , de site zelf gaat deze zomer online.
PC Gameplay Quake4 coverage
Scroll ff omlaag naar de 1-na-laatste post. (op het moment van typen dan)
Scroll ff omlaag naar de 1-na-laatste post. (op het moment van typen dan)
Ja, ik heb het ook gelezen, MP hetzelfde als Q3 maar dan op de D3 engine, benieuwd wat dat zal geven 
Om maar te zijgen van de systeem eisen
Om maar te zijgen van de systeem eisen

Er was nog geen topic over maar hebben jullie toevallig ook de video van Prey gezien. Ik dacht dat dat spel dood was ?. Werkelijk een super goeie creepy trailer. Volgens mij had dit gewoon Doom 3 moeten. Kijk ook maar eens naar de monsters die zijn echt heel Doom
http://media.xbox360.ign.com/media/744/744397/vids_1.html
Ik hoop dat Quake 4 vooral de gameplay van Quake 1 krijgt want dat is voor mij echt de best uitgebalanceerde multiplayer game ooit. Zelden heb ik zulke wars op het randje gezien met de meest ongeloofde frags en tactieken gezien als in Quake 1. Quake 3 was meer fun. Quake 2 was leuk (lithium) om wat te fraggen en leuk beeld te hebben.
http://media.xbox360.ign.com/media/744/744397/vids_1.html
Ik hoop dat Quake 4 vooral de gameplay van Quake 1 krijgt want dat is voor mij echt de best uitgebalanceerde multiplayer game ooit. Zelden heb ik zulke wars op het randje gezien met de meest ongeloofde frags en tactieken gezien als in Quake 1. Quake 3 was meer fun. Quake 2 was leuk (lithium) om wat te fraggen en leuk beeld te hebben.
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Mijn mening kort samengevat... jammer
waarom willen mensen altijd een zoveelste (slap) aftreksel van een goed spel?
Unreal Tournament was perfect totdat unreal de grote fout maakte ut2003 uit te brengen, deze fout hebben ze geprobeerd recht te zetten met ut2004
goed ik geef toe, onslaught is een leuke toevoeging... voor even, maar het is absoluut niet de unreal spirit, die is al jaren geleden verloren gegaan toen ut2003 uitkwam.
Hetzelfde met Doom... doom 1 en 2 heb ik leuke herinneringen aan, en wat moesten de game devjes weer eens doen.. spellen met een wall of fame status omlaag halen naar de wall of shame status, aldus Doom 3 kwam op de markt
Daarom hoop ik dus echt dat Quake4 afgeblazen wordt, desnoods gewoon onder een andere naam.
Quake is een legende... daar moet gewoon van afgebleven worden, waarom zou er een nieuwe versie uitgebracht moeten worden ? was Quake 3 niet succesvol genoeg? ik zie het toch nog regelmatig gespeeld worden...
Even voor de duidelijkheid... dit is geen flame maar mijn beeld/mening op QuakeIV en andere moderne games.
Als iemand denkt dat ik volkomen fout zit, geef dan eens solide tegenargumenten, een beetje discussie doet niemand kwaad
Unreal Tournament was perfect totdat unreal de grote fout maakte ut2003 uit te brengen, deze fout hebben ze geprobeerd recht te zetten met ut2004

Hetzelfde met Doom... doom 1 en 2 heb ik leuke herinneringen aan, en wat moesten de game devjes weer eens doen.. spellen met een wall of fame status omlaag halen naar de wall of shame status, aldus Doom 3 kwam op de markt

Daarom hoop ik dus echt dat Quake4 afgeblazen wordt, desnoods gewoon onder een andere naam.
Quake is een legende... daar moet gewoon van afgebleven worden, waarom zou er een nieuwe versie uitgebracht moeten worden ? was Quake 3 niet succesvol genoeg? ik zie het toch nog regelmatig gespeeld worden...
Even voor de duidelijkheid... dit is geen flame maar mijn beeld/mening op QuakeIV en andere moderne games.
Als iemand denkt dat ik volkomen fout zit, geef dan eens solide tegenargumenten, een beetje discussie doet niemand kwaad
Verwijderd
Vernieuwing op zich is altijd goed, mits het niet ten koste gaat van de originele sfeer van het oorspronkelijke spel. Ik ben het vokomen met je eens, niet iedere verandering is een verbetering, maar ik denk dat ze meer op de nieuwe gen spelers gokken dan ipv ook aan de die hard spelers te denkenThe_Savage schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:57:
Unreal Tournament was perfect totdat unreal de grote fout maakte ut2003 uit te brengen, deze fout hebben ze geprobeerd recht te zetten met ut2004goed ik geef toe, onslaught is een leuke toevoeging... voor even, maar het is absoluut niet de unreal spirit, die is al jaren geleden verloren gegaan toen ut2003 uitkwam.
Hetzelfde met Doom... doom 1 en 2 heb ik leuke herinneringen aan, en wat moesten de game devjes weer eens doen.. spellen met een wall of fame status omlaag halen naar de wall of shame status, aldus Doom 3 kwam op de markt![]()
Je zit volkomen fout 
Met de spirit van een franchise kunnen gamedevelopers hun werknemers niet betalen, ze brengen vervolgen uit omdat er geld in het laadje moet komen en dat gaat beter met een vervolg op een goede gamereeks, dan met nieuwe titels. It's as simple like that!
Denk je nou echt dat ID software en Epic denken dat het zo wel goed is met de succesvolle reeks en dat er daarom geen nieuwe vervolgen uitgebracht moeten worden. Nee, ze gebruiken het geld van de successen o.a. om nieuwe engines te ontwikkelen. Dat er gamers zijn die de nieuwe producten niet aanspreekt kan ze weinig schelen, het gaat om verkoopresultaten en die worden makkelijker behaalt door mensen warm te laten lopen voor een vervolg op hun favoriete game!
Ik vind trouwens Doom 3, UT2003 en 2004 prima games als je ze vergelijkt met andere titels in hetzelfde genre dan steken deze er toch met kop en schouders boven uit. En dat zal met Quake 4 ook weer gebeuren, ondanks dat ook ik onvergetelijke herinneringen heb aan Quake 2. Met nieuwe technologiën en engines komen ook meer mogelijkheden en is het moeilijk om aan de look en feel van de originele titels te conformeren en dat hoeft in principe ook eigenlijk niet, imho.
Met de spirit van een franchise kunnen gamedevelopers hun werknemers niet betalen, ze brengen vervolgen uit omdat er geld in het laadje moet komen en dat gaat beter met een vervolg op een goede gamereeks, dan met nieuwe titels. It's as simple like that!
Denk je nou echt dat ID software en Epic denken dat het zo wel goed is met de succesvolle reeks en dat er daarom geen nieuwe vervolgen uitgebracht moeten worden. Nee, ze gebruiken het geld van de successen o.a. om nieuwe engines te ontwikkelen. Dat er gamers zijn die de nieuwe producten niet aanspreekt kan ze weinig schelen, het gaat om verkoopresultaten en die worden makkelijker behaalt door mensen warm te laten lopen voor een vervolg op hun favoriete game!
Ik vind trouwens Doom 3, UT2003 en 2004 prima games als je ze vergelijkt met andere titels in hetzelfde genre dan steken deze er toch met kop en schouders boven uit. En dat zal met Quake 4 ook weer gebeuren, ondanks dat ook ik onvergetelijke herinneringen heb aan Quake 2. Met nieuwe technologiën en engines komen ook meer mogelijkheden en is het moeilijk om aan de look en feel van de originele titels te conformeren en dat hoeft in principe ook eigenlijk niet, imho.
Ik denk dat je fout zit. Game devs moeten ook geld verdienen en bovendien hebben ze er hoogst waarschijnlijk ook plezier aan om met steeds meer grafische mogelijkheden de lijn van hun spel door te zetten. Het verhaal van D3 was dat het nu eindelijk zo gemaakt kon worden zoals het design team het oorspronkelijk in hun hoofd had. Of dat echt helemaal gelukt is vraag ik me eigenlijk ook wel af, maar je kunt niet verwachten dat game developers en publishers na één succesvolle titel een compleet nieuw spel bedenken in plaats van gebruik te maken van dat succes. Die mensen verdienen daar gewoon hun brood mee en het speelt ook voor het overgrote gedeelte in op de behoefte. Kijk maar naar de succesvolle Warcraft series van Blizzard (nog niet één vervolg op Starcraft tot mijn grote spijtThe_Savage schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:57:
Hetzelfde met Doom... doom 1 en 2 heb ik leuke herinneringen aan, en wat moesten de game devjes weer eens doen.. spellen met een wall of fame status omlaag halen naar de wall of shame status, aldus Doom 3 kwam op de markt![]()
Volgens mij zeur je alleen omdat je de D3 engine vindt tegenvallen en je bang bent dat Q4 een flop wordt.
Dit is ook wel zo, maar ik denk dat het voor de devs het belangrijkst is de oude spirit te bewaren, kijk maar naar blizzard... WoW is precies wat hun doelgroep wilde en ze zijn geslaagd de spirit van warcraft te bewaren.Epitome schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 01:19:
Je zit volkomen fout
Ook is 1 sequel niet zo'n ramp... maar een deel 3, 4, etc. wordt al minder
Jammer genoeg is dat de praktijk jaDenk je nou echt dat ID software en Epic denken dat het zo wel goed is met de succesvolle reeks en dat er daarom geen nieuwe vervolgen uitgebracht moeten worden. Nee, ze gebruiken het geld van de successen o.a. om nieuwe engines te ontwikkelen. Dat er gamers zijn die de nieuwe producten niet aanspreekt kan ze weinig schelen, het gaat om verkoopresultaten en die worden makkelijker behaalt door mensen warm te laten lopen voor een vervolg op hun favoriete game!

Ook true, maar wat heeft bijv. Doom3 aan de doom serie toegevoegd ?Ik vind trouwens Doom 3, UT2003 en 2004 prima games als je ze vergelijkt met andere titels in hetzelfde genre dan steken deze er toch met kop en schouders boven uit. En dat zal met Quake 4 ook weer gebeuren, ondanks dat ook ik onvergetelijke herinneringen heb aan Quake 2. Met nieuwe technologiën en engines komen ook meer mogelijkheden en is het moeilijk om aan de look en feel van de originele titels te conformeren en dat hoeft in principe ook eigenlijk niet, imho.
UT2003 was minder populair (natuurlijk zijn er altijd mensen die het spelen) omdat het niks nieuws te leveren had... UT2004 had onslaught.
Naar mijn horen heeft Quake4 weinig nieuws te bieden.
Ik vind dus een nieuwe engine / betere textures niet genoeg.
Verwijderd
WoW is al het 5e deel in de warcraft reeks, dus daar gaat je argument ff niet opThe_Savage schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:17:
[...]
Dit is ook wel zo, maar ik denk dat het voor de devs het belangrijkst is de oude spirit te bewaren, kijk maar naar blizzard... WoW is precies wat hun doelgroep wilde en ze zijn geslaagd de spirit van warcraft te bewaren.
Ook is 1 sequel niet zo'n ramp... maar een deel 3, 4, etc. wordt al minder
[...]
Jammer genoeg is dat de praktijk ja![]()
[...]
Ook true, maar wat heeft bijv. Doom3 aan de doom serie toegevoegd ?
UT2003 was minder populair (natuurlijk zijn er altijd mensen die het spelen) omdat het niks nieuws te leveren had... UT2004 had onslaught.
1 - Warcraft
2 - Warcraft II
3 - Warcraft III
4 - Warcraft III: The Frozen Throne (ok, expantion pack, maar toch)
5 - World of Warcraft
Verder heb ik er alle vertrouwen in dat Quake IV een killer game word. In het begin was ik ook sceptisch, aangezin ook ik Doom III niks vond, maar ik geloof echt wel dat die engine zwaar getweaked kan worden voor een super snelle gameplay met aanvaardbare system requirements.
Ik gok dat QIV te vloeiend te spelen zal vallen met een 2 - 2.5 GHz proc en een grafische kaart uit de ATi 9600 generatie.
Je moet dan niet verlangen dat je het spel met al z'n graphics op het mooist zal kunnen spelen natuurlijk, maar dat hoeft toch niet? Er zijn nu nog veel QIII gamers die hun graphics om het laagste staan hebben, terwijl zelfs de brakste pc tegenwoordig makkelijk 100 fps uitpoept met alles op z'n hoogst.
Time will tell, maar ik heb vertrouwen in QIV.
Me2, voornamelijk ook omdat Raven Software de titel produceert.
En ik heb ook genoten van:
En ik heb ook genoten van:
- Soldier of Fortune 1 & 2
- Star Trek Elite Force
- Star Wars Jedi Outcast & Academy

[ Voor 19% gewijzigd door Epitome op 01-06-2005 10:40 ]
De reden dat ze in feite een ouwe game in een nieuw jasje stoppen is dat een game met graphics uit 1997 (Quake 3 bijvoorbeeld) nu niet meer gekocht worden.The_Savage schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:17:
[...]
Ook true, maar wat heeft bijv. Doom3 aan de doom serie toegevoegd ?
Doom 3 heeft qua gameplay idd niets nieuws gebracht, maar het is wel het eerste spel met die engine tot nu toe. Als Id vertrouwen heeft in de kracht van de D3 engine, dan is dat vast niet onterecht. Kijk maar eens naar in hoeveel spellen John Carmack's vorige engines (Quake 1 en 3) gebruikt zijn, al dan niet in aangepaste vorm.
De tegemoetkoming aan de fanatieke die-hards is het uitbrengen van een SDK. Als de community (nog) groot genoeg is zullen er wel mensen zijn die een populaire mod voor het vervolgspel gaan maken.
Ik ben zeker niet pessimistisch over Q4, maar aan de andere kant kijk ik ook nog steeds uit naar het moment dat de volledige Q3 engine source GPL wordt (had allang moeten gebeuren

Quake 4 is meer dan een nieuwe engine, de single player gaat verder daar waar Quake 2 gestopt was, dus er zit een heel nieuw verhaal in, wat is daar mis mee? Als het game de Quake sfeer zal uitstralen (wat we natuurlijk niet weten), dan is het toch perfect?The_Savage schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:17:
Doom 3 was een remake van Doom 1, maar Quake 4 is dat dus totaal niet.
Idd standaard shooters, maar veel fun aan beleefd, en die games liepen vlot, geen irritante bugs enzo, gewoon goedEpitome schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:38:
Me2, voornamelijk ook omdat Raven Software de titel produceert.
En ik heb ook genoten van:Stuk voor stuk standaard shooters, maar prima uitgewerkt en afgewerkt en dat kan je van veel games helaas niet zeggen.
- Soldier of Fortune 1 & 2
- Star Trek Elite Force
- Star Wars Jedi Outcast & Academy
[ Voor 34% gewijzigd door XWB op 01-06-2005 13:21 ]
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:36:
[...]
WoW is al het 5e deel in de warcraft reeks, dus daar gaat je argument ff niet op
1 - Warcraft
2 - Warcraft II
3 - Warcraft III
5 - World of Warcraft
[/quote]
Ja maar blizzard bracht bij elke release weer iets nieuws, doom deed dat niet.
WoW is compleet iets anders en het enige waarmee het in verband staat met de RTS serie van warcraft is het verhaal.
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 09:36:
[...]
WoW is al het 5e deel in de warcraft reeks, dus daar gaat je argument ff niet op
1 - Warcraft
2 - Warcraft II
3 - Warcraft III
5 - World of Warcraft
[/quote]
Ja maar blizzard bracht bij elke release weer iets nieuws, doom deed dat niet.
WoW is compleet iets anders en het enige waarmee het in verband staat met de RTS serie van warcraft is het verhaal.
Ik vond JUIST Q3A het vetste multiplayer (FPS) spel ooit!
Beter en vetter dan welke FPS dan ook... Voornamelijk omdat je lekkere combo's kon maken, en het supersnel ging.
Q1 en Q2 daarintegen vond ik t.o.v. Q3A helemaal niets.
Ik hoop dat QIV een supervette game wordt! Ben benieuwd naar het filmpje.
Beter en vetter dan welke FPS dan ook... Voornamelijk omdat je lekkere combo's kon maken, en het supersnel ging.
[ Voor 11% gewijzigd door FragNeck op 01-06-2005 14:08 . Reden: ik ben scheel of zo? ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Helemaal mee eens. QuakeWorld, wat afgeleid is van Q1, wordt trouwens wel nog steeds gespeeld.FragNeck schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:05:
Ik vond JUIST Q3A het vetste multiplayer (FPS) spel ooit!
Die trailer geeft alleen een indruk van de Q4 single player, terwijl die juist anders is dan de MP die ze bewust dezelfde physics als Q3 hebben gegeven.
Doom 3 heeft trouwens wel degelijk wat kleine nieuwe elementen erin zitten, maar die zaten ook al in games zoals HL.
[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 01-06-2005 14:53 ]
Verwijderd
UT2003 was geen flop. Heb het jaren gespeeld net als enkele duizenden andere spelers. 2004 was een flop is bijna niet verkocht. Waarom een nieuwe versie van dergelijke games? Omdat er vraag naar is. Niet iedereen denkt zo bekrompen als jij. Als je het nieuwe spel niets vindt prima speel je het toch niet? Ze maken nieuwe versie's onder dezelfde naam omdat het verkoopt. Als je in de marketing had gezeten of je ook maar enigsinds erin verdiept had, zou je het wel begrijpen. Een andere naam voeren of dezelfde naam hanteren en een paar ton extra verdienen aan mensen die naam gerelateerd games kopen. Mensen lopen altijd te mekkeren dat het vervolg van een game niet hetzelfde is als het orgineel. Als je zo verliefd bent op het orgineel dan blijf je toch gewoon het orgineel spelen?The_Savage schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:57:
Unreal Tournament was perfect totdat unreal de grote fout maakte ut2003 uit te brengen, deze fout hebben ze geprobeerd recht te zetten met ut2004goed ik geef toe, onslaught is een leuke toevoeging... voor even, maar het is absoluut niet de unreal spirit, die is al jaren geleden verloren gegaan toen ut2003 uitkwam.
Dat is wel een erg kort-door-de-bocht redenering. Waarom speel je liever quake als doom? Waarom liever doom als wolfenstein? Waarom liever wolfenstein als duke nuk'em? Waarom liever duke nukem als <skip er een paar> Waarom speel je niet gewoon Pong op een MSX?The_Savage schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:57:
Computers kunnen nu meer, waarom niet proberen een nieuwe classic te bouwen met de bekende elementen van oude classics? Wees blij dat er af en toe nieuwe titels uitkomen die de moeite waard zijn. En dat Doom3 slecht is, is jouw mening.
Tot slot, dat Quake3 nu nog gespeeld wordt, verdiend id geen ene rooie cent meer aan. Doom3 was - wat meestal Quake was - het vehicel om de engine te ontwikkelen. Nu volgt de nieuwe Quake telg. Mijn mening is: 'Bring it on baby!'
Zolang een favoriete, ''klassieke'' game van mij een opvolger schijnt te krijgen, dan volg ik deze ontwikkelingen altijd op de voet. Natuurlijk kan het zo zijn dat het eindresultaat erg slecht is geworden, maar het kan natuurlijk ook goed uitpakken.
Ik speelde vroeger niet vaak UT (en toch was ik altijd met de level-editor bezig). Toen UT2003 uitkwam, heb ik deze vooral gekocht vanwege de toen nieuwe UnrealEngine2-build. Qua gameplay e.d vond ik het niet echt slecht, maar echt top was ie ook weer niet. Ik kon toen UT2003 niet goed met UT vergelijken omdat ik nooit een fanatieke UT-speler ben geweest. Speelde in die tijd altijd Quake3. Vervolgens kwam UT2004. Ook gekocht en dit keer ook vanwege de extra features (Onslaught-mode, voertuigen). Voor het eerst sinds UT heeft UT2004 mij maanden van Quake3 afgehouden, totdat ik merkte dat de UT2004-community (om het zo maar even te noemen) drastisch was afgenomen. De meeste servers zaten alleen maar vol met bots. Vooral hierdoor ben ik steeds minder UT2004 gaan spelen. Sinds deze ''dieptepunt'' in mijn UT2004-tijd ben ik weer Quake3 gaan spelen. God allemachtig, wat voelde de eerste match weer lekker aan. Het was wel weer eventjes wennen aangezien Quake3 een snellere gameplay heeft dan de UT-series. Maar echt, ik speel nu zowat nix anders meer online dan Quake3. Gek genoeg maak ik hier geen maps voor, maar wel voor Doom³. Zeg maar om de Doom-editor nog beter te leren kennen wat handig is als Quake4 straks uitkomt. (zelfde editor)
Half-Life1 heb ik ook amper gespeeld vroeger hoor. Heb Half-Life² wel gekocht en ook deze kon ik niet vergelijken met HL1. Toch vond ik HL² niet zo geweldig als iedereen destijds zat te roepen. Et is gewoon echt een persoonlijke kwestie hoe je een opvolger van een klassiek spel bekijkt. Zo vond ik Doom3 leuk voor even en Resurrection of Evil ook, maar dan houdt het ook wel op. De online community van Doom3 is gewoon crap helaas. Quake4 zal hier gelukkig verandering in brengen en als dat inderdaad zo is, dan is Quake4 een waardige opvolger geworden van in iedergeval Quake3. (ben niet echt een liefhebber van singleplayer-games)
Ik speelde vroeger niet vaak UT (en toch was ik altijd met de level-editor bezig). Toen UT2003 uitkwam, heb ik deze vooral gekocht vanwege de toen nieuwe UnrealEngine2-build. Qua gameplay e.d vond ik het niet echt slecht, maar echt top was ie ook weer niet. Ik kon toen UT2003 niet goed met UT vergelijken omdat ik nooit een fanatieke UT-speler ben geweest. Speelde in die tijd altijd Quake3. Vervolgens kwam UT2004. Ook gekocht en dit keer ook vanwege de extra features (Onslaught-mode, voertuigen). Voor het eerst sinds UT heeft UT2004 mij maanden van Quake3 afgehouden, totdat ik merkte dat de UT2004-community (om het zo maar even te noemen) drastisch was afgenomen. De meeste servers zaten alleen maar vol met bots. Vooral hierdoor ben ik steeds minder UT2004 gaan spelen. Sinds deze ''dieptepunt'' in mijn UT2004-tijd ben ik weer Quake3 gaan spelen. God allemachtig, wat voelde de eerste match weer lekker aan. Het was wel weer eventjes wennen aangezien Quake3 een snellere gameplay heeft dan de UT-series. Maar echt, ik speel nu zowat nix anders meer online dan Quake3. Gek genoeg maak ik hier geen maps voor, maar wel voor Doom³. Zeg maar om de Doom-editor nog beter te leren kennen wat handig is als Quake4 straks uitkomt. (zelfde editor)
Half-Life1 heb ik ook amper gespeeld vroeger hoor. Heb Half-Life² wel gekocht en ook deze kon ik niet vergelijken met HL1. Toch vond ik HL² niet zo geweldig als iedereen destijds zat te roepen. Et is gewoon echt een persoonlijke kwestie hoe je een opvolger van een klassiek spel bekijkt. Zo vond ik Doom3 leuk voor even en Resurrection of Evil ook, maar dan houdt het ook wel op. De online community van Doom3 is gewoon crap helaas. Quake4 zal hier gelukkig verandering in brengen en als dat inderdaad zo is, dan is Quake4 een waardige opvolger geworden van in iedergeval Quake3. (ben niet echt een liefhebber van singleplayer-games)
UT2003 was geen flop. Heb het jaren gespeeld net als enkele duizenden andere spelers. 2004 was een flop is bijna niet verkocht.
UT2004 was geen flop, en heeft meer verkocht dan je denkt.Voor het eerst sinds UT heeft UT2004 mij maanden van Quake3 afgehouden, totdat ik merkte dat de UT2004-community (om het zo maar even te noemen) drastisch was afgenomen. De meeste servers zaten alleen maar vol met bots. Vooral hierdoor ben ik steeds minder UT2004 gaan spelen.
De community leeft trouwens nog (maar is idd erg afgenomen), check maar eens de atari forums, en er zijn nog clans genoeg te vinden.
Dat public servers leeg zijn kan best wel, maar er zijn ook nog private servers die dagelijks door clans gebruikt worden.
Nu komt UT2007 eraan, en Epic belooft het oude UT gevoel terug te brengen. (Epic was zelf niet 100% teveden over UT2004)
Ach, wil je een spel dat zich in het quake universum afspeelt, zonder dat je het risico loopt dat de quake reeks aangetast wordt, probeer dan Enemy Territory: Quake Wars eens. Het spel komt over een paar maanden uit geloof ik en speelt zich af op aarde tijdens de invasie van de Strogg. Op www.gamespy.com staat er een filmpje van en het ziet er echt heel gaaf uit, soort van kruising tussen Battlefield, Halo, Enemy Territory en Quake.
Zie hier:
http://pc.gamespy.com/pc/enemy-territory-quake-wars/
Zie hier:
http://pc.gamespy.com/pc/enemy-territory-quake-wars/
[ Voor 8% gewijzigd door PhoenixT op 01-06-2005 23:43 ]
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
is er inmiddels al iets van een release datum bekend?
Ik vind het allemaal toch wel veel te doomish hoor

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Wanneer komen ze nou toch eens met een fatsoenlijke realistische shooter ipv halve mensen/cyborgs met 20 verborgen hulpstukken die in verlaten ruimtestations verstopt zitten. Gebrek aan orginaliteit
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
jeetje komen er nog een keer wat ingame gameshots? Die gerenderede troep boeit me niet zoveel, ik wil ingame shots!
"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"
Suggesties? Het stikt al van de WW2 FPS'en. Verder hebben we Far Cry en STALKER e.d...KaMiKaZe schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:51:
Wanneer komen ze nou toch eens met een fatsoenlijke realistische shooter ipv halve mensen/cyborgs met 20 verborgen hulpstukken die in verlaten ruimtestations verstopt zitten. Gebrek aan orginaliteit
Q4 is het vervolg op Q2, dus origineel is het concept sowieso niet voor het grootste gedeelte.
Wat betreft het thema van de maps ben ik het wel met je eens; D3 was voor 85% industrial/tech themed, wat me nogal tegenviel. Hopelijk zit er iets meer variatie in Q4 (er zijn wel wat aanwijzingen voor, in de interviews).
[ Voor 20% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-06-2005 13:10 ]
En ik hoop dat de gameplay nog net zo snel is als met q3...
Verwijderd
Goh wat een bekende avatarPallas schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:53:

Getver die screenshots spreken me dus helemaal niet aan he, die vervloekte doom3 engine, zo somber en donker. Alleen die ventjes zien er mooi uit!
Afwachten zou ik zeggen
Textures, skins enzo zijn nog niet af, en er zitten ook grote openlucht locaties in.
De mp zal hetzelfde zijn als de mp van Q3Pallas schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 13:53:
Het is geen nieuw game, maar het vervolg op Q2KaMiKaZe schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 12:51:
Tijd voor een betere startpost. Die dingen zijn allemaal in de interviews te lezen...Hacku schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:23:
Afwachten zou ik zeggenTextures, skins enzo zijn nog niet af, en er zitten ook grote openlucht locaties in.
[...]
De mp zal hetzelfde zijn als de mp van Q3
[...]
Het is geen nieuw game, maar het vervolg op Q2
Met donkere levels komt de doom3 engine beter tot zijn recht. Ik bedoel; de kracht van de doom3 engine licht voornamelijk bij de licht/schaduw effecten, geen enkele engine komt in de buurt, ook die van hl2 niet. En met donkere levels kan je meer de nadruk leggen op schaduws etc.ToFast schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 14:01:
Getver die screenshots spreken me dus helemaal niet aan he, die vervloekte doom3 engine, zo somber en donker. Alleen die ventjes zien er mooi uit!
Maar waarschijnlijk komen dr ook wel 'lichtere' levels, hoop ik
[ Voor 7% gewijzigd door Bartjuh op 25-06-2005 11:21 ]
ik hoop zeer zeker dat er lichtere levels komen, anders vrees ik dat dit weer een spel word waarbij slechte gameplay gemaskeerd word door mooie graphics.Bartjuh schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 11:21:
[...]
Met donkere levels komt de doom3 engine beter tot zijn recht. Ik bedoel; de kracht van de doom3 engine licht voornamelijk bij de licht/schaduw effecten, geen enkele engine komt in de buurt, ook die van hl2 niet. En met donkere levels kan je meer de nadruk leggen op schaduws etc.
Maar waarschijnlijk komen dr ook wel 'lichtere' levels, hoop ik

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Zoals ik al zei, er zullen ook grote openlucht locaties zijn 
Enne nog een quote uit een interview: "Terwijl Doom 3 eerder stond voor sfeer & feeling, staat Quake 4 veel meer voor actie en verhaal"
Enne nog een quote uit een interview: "Terwijl Doom 3 eerder stond voor sfeer & feeling, staat Quake 4 veel meer voor actie en verhaal"
Verwijderd
ik zou toch echt liever zien van raven dat ze multiplayer echt voorop zetten, zoals bij quake3 en een wat slappere verhaallijn.Hacku schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:24:
Zoals ik al zei, er zullen ook grote openlucht locaties zijn
maarja zolang het goed voelt en het te modden is voor een pro-mode ben ik al gelukkig
Verwijderd
nja dat -zeggen- ze, ze zeiden ook dat Duke Nukem Forever ooit zou uitkomen ;pHacku schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 12:36:
Quake 4 krijgt dezelfde multiplayer als Quake 3, dat zegt toch genoeg
anyway, zijn er hier mensen die naar quakecon gaan?
Topic titel ff aanpassen naar Doom 3.5

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Lees die interviews eens. Er staat dat het physics model van de Q4 mp wiskundig gelijk is aan dat van Q3. Iets minder sceptisch mag ook wel hoor.Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 14:15:
[...]
nja dat -zeggen- ze, ze zeiden ook dat Duke Nukem Forever ooit zou uitkomen ;p

offtopic:
Duke Nukem Fornever werd niet door id software ontwikkeld trouwens.
Duke Nukem Fornever werd niet door id software ontwikkeld trouwens.
Wat Aham zegt...
id software heeft ook nog nooit een release date uitgesteld! (Ze hebben wel Quake2 te vroeg uitgebracht en toen grote patch gemaakt) En ze hebben al heel erg vroeg geleerd dat jet niets moet beloven wat je misschien niet waar kunt maken (features in spel, release date, etc) - dus dat doen ze dan ook niet (meer).
id software heeft ook nog nooit een release date uitgesteld! (Ze hebben wel Quake2 te vroeg uitgebracht en toen grote patch gemaakt) En ze hebben al heel erg vroeg geleerd dat jet niets moet beloven wat je misschien niet waar kunt maken (features in spel, release date, etc) - dus dat doen ze dan ook niet (meer).
ASCII stupid question, get a stupid ANSI!
Verwijderd
Wou ik gaan quaken kreeg ik een bericht van een Quake 2 met doom 3 engine ( quake 4? ) te downloaden was.
link: http://www.fileshack.com/file.x?fid=7504
link: http://www.fileshack.com/file.x?fid=7504
Ja inmiddels staan de eerste fotos van quakecon op het web.
Hier een screenshot van iemand die quake 4 aan het spelen is:
http://www.hardtechreview...ex&include=view_photo.php
Ik vind het er al erg goed uit zien. Hopelijk wordt deze game echt aantrekkelijk voor de deathmatch multiplayer liefhebbers.
Later vandaag verschijnt nog een filmpje met ingame footages van de multiplayer die zal ik dan ook wel posten.
Hier een screenshot van iemand die quake 4 aan het spelen is:
http://www.hardtechreview...ex&include=view_photo.php
Ik vind het er al erg goed uit zien. Hopelijk wordt deze game echt aantrekkelijk voor de deathmatch multiplayer liefhebbers.
Later vandaag verschijnt nog een filmpje met ingame footages van de multiplayer die zal ik dan ook wel posten.
Dit topic is gesloten.