Magic: The Gathering

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 4.048 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

Creature - Minion
When Body Snatcher comes into play, you may discard a creature card from your hand. If you don't, remove Body Snatcher from the game.
When Body Snatcher is put into a graveyard from play, remove Body Snatcher from the game and return target creature card from your graveyard to play.2/2
Deze kaart is wel heel erg hard te abusen :P

over het algemeen maak ik alleen multiplayer high lander decks,
met leuke combo's enzo. Soms doe ik mee aan sanctioned tournooitjes, maar
vind ik over het algemeen niet zo heel leuk.

(draften is weer wel leuk daarentegen)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei, heb ook een hele tijd Magic gespeeld in 2 periodes. Eerst van Ice Age tot Tempest en daarna van Merqedian Masques tot einde van Insasion block.

Maar ik vind de oudere kaarten toch leuker. Heb nog een type 1,5 Zwart/Rood land destruction deck liggen met Sinkhole's, Pillages, Army Nats en Wasteland. Dan zit er nog wat discard in met Duress, Hymn to Tourach en Hypnotic Spector en wat Dual Landjes :*)

Heb zelfs ook nog eens een gaar deck opgestuurd naar de Sideboard (zwar/wit/blauw) dat ze helemaal gingen afkraken, maar kreeg er wel een halve box Invasion booster voor (waar 4x een dubbele rare inzat :()
Ook nog wat toenooien gespeelt (Mirage Pre-release, 1 na laatste was toen nog jong en Magic n00b :P). En vooral veel Extended en Type 1,5

Ach jah, de goede oude tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik heb een 2 jaar geleden ook een poging gedaan om dit spel te meesteren, is helaas nooit echt gelukt :(

Ik heb een boel kaarten maar ik weet nog niet echt de regel goed enzo, weet iemand een handige site ofzow?

Ik heb er wel weer zin in :)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

NvE schreef op 12 augustus 2003 @ 23:32:
Ik heb een 2 jaar geleden ook een poging gedaan om dit spel te meesteren, is helaas nooit echt gelukt :(

Ik heb een boel kaarten maar ik weet nog niet echt de regel goed enzo, weet iemand een handige site ofzow?

Ik heb er wel weer zin in :)
Tusk...magic doe je niet alleen! Verzamelen doe je alleen of dekjes maken...maar testen of spelen voor de fun, tja dat doe je met meerderen.

Dat is het probleem geweest....meeste magic spelers die zijn gestopt deden dat omdat de omgeving...gewoon niet meewerkte.

Ik raadt aan te kijken of er in je buurt geen shops zijn waar je zowel kaarten kan kopen, als praten met mensen die het spelen. Oh ja, dit kan het beste bij stripshops enzo, ken een stripshop in leiden waar boven een ruimte is om te magic-en enzo.....

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor regels, deze zou ik zeggen :)

Verder is een broertje van 10 hebben (die amper engels kan) ook heel handig >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

swampy schreef op 13 August 2003 @ 00:04:
[...]

Tusk...magic doe je niet alleen! Verzamelen doe je alleen of dekjes maken...maar testen of spelen voor de fun, tja dat doe je met meerderen.

Dat is het probleem geweest....meeste magic spelers die zijn gestopt deden dat omdat de omgeving...gewoon niet meewerkte.

Ik raadt aan te kijken of er in je buurt geen shops zijn waar je zowel kaarten kan kopen, als praten met mensen die het spelen. Oh ja, dit kan het beste bij stripshops enzo, ken een stripshop in leiden waar boven een ruimte is om te magic-en enzo.....
Ik ben begonnen op mijn oude school waar zo`n 15 speler waren, daar kon ik iedere dag spelen..

Op mijn houdige school zijn er geen spelers daarom heb ik de kaarten geen aandacht meer geschonken.

Ik woon in Den Haag, in de stad heb je "de Elf" die hebben redelijk veel kaarten verkopen maar geen "speelplaats". Die winkel in Leiden heb ik wel een keer gevonden maar is te ver weg om even naar toe te gaan.

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij speelde altijd vrijdags 's avonds in de stripwinkel en zaterdags in het cafe, maar na een tijd werd het te druk enzo dus toen moesten we daar weg. Toen gingen er aantal in het buurthuis verder, maar de meeste wouden daar niet heen, omdat je daar moest betalen om te komen spelen :/ . Dus toen is het een beetje dood gebloeid bij ons. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 16:54

-ET-

Phone Home

is bij een hele hoop mensen zo, niemand in de omgeving speelt meer dus stoppen ze. Was bij mij ook zo. Nu speel ik weer met een aantal vrienden. Is toch wel weer gaaf. Alleen het is zo klote om al die nieuwe dingen te leren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik raad iedereen ook gewoon aan om online te gaan spelen, ik doe het nu al een paar dagen en het is erg cool

je kan tegen mensen spelen over heel de wereld, dus niet tegen een paar vrienden waar je na een paar dagen alle kaarten en strategieen van kent.

Als je rares hebt kun je die gewoon ruilen tegen andere kaarten of wat iedereen doet tegen tickets (1 ticket is $1).

Als je een beginner bent (met weinig kaarten nog) dan start je in de beginners groep, en dan kan je tegen steeds betere spelers (maar daar kan je ook gelijk mee beginnen natuurlijk)

Je hebt allerlei tournooitjes waar je aan mee kan doen.

Ik vind het een wereld uitvinding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik heb hier nog een boel kaarten liggen, maar geen fansoenljik dek. Hoe kan ik er 1 creeren?
Het zijn bijna allemaal starter kaarten geloof ik..
Hoeveel kaarten moeten er in een dek en hoe moet ik het samenstellen?
Kortom : help , ik weet niks :'(

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60, maar je kan online en in de winkel kant en klare decks kopen, zijn vrij leuke starterdecks waar je toch al aardig mee uit de voeten kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

*kick*

Kom op, post eens wat :(

Ik heb maar een irckanaal gemaakt ( klik )kom en beantwoord mijn vragen :)

[ Voor 12% gewijzigd door NvE op 15-08-2003 14:20 ]

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

NvE schreef op 15 August 2003 @ 00:47:
*kick*

Kom op, post eens wat :(

Ik heb maar een irckanaal gemaakt ( klik )kom en beantwoord mijn vragen :)
offtopic:
ik zit in je irckanaaltje voor vragen :P

Ik zag opeens hier dit topic lopen, en ik krijg er ook weer zin in. Ben eigenlijk gestopt na het invasion block ongeveer, heb ook wel wat kaarten van na de 7th edition (die kaarten met nieuwe verhaal, geen urza enzo, vond ik erg jammer).
Maar heb toen heel veel van mijn kaarten verkocht, heb er uiteindelijk allemaal winst op gemaakt (mjah, ik was een handige ruiler :P ).
Nu heb ik nog paar kaartjes over, waaronder een deck:

4 yavimaya coast
8 unglued forest
4 island
2 crush of worms
1 verdeloth the ancient
1 penumbra worm
1 defense of the heart
2 mirari's wake
4 aether mutation
2 yavimaya enchantress
4 llanowar elves
3 fyndhorn's elves

en wat rares:

1 foil forest odessey
1 breaking point
1 toxin sliver
1 hunting grounds
1 phantom nantuko
2 stone-tongue basilisk
1 silver seraph
1 commander eesha
1 radiant, archangel
1 cromat
2 yavimaya's embrace

en nog wat overige kaartjes :)
Mjah, die kaartjes zijn dus ondertussen vast niet meer type2 enzo, maar toch wel lekker om mee te spelen. Ik weet niet of het de bedoeling is om hier te ruilen/verkopen enzo, maar als iemand er een of meerdere wil hebben, graag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouKnow
  • Niet online
Ik ben van de 4th/chronicles tot aan de 7th actief bezig geweest. Nu nog heel af en toe wat kaarten die ik er nieuw bij koop. Verder zijn er veel actieve vrienden, dus ik speel ook nog af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

Kom op mensen post nog eens wat :(

Ik zal straks of morgen even mijn elvendek (zonder elven) posten :)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ben pas net begonnen, ben dus beetje Type 2 speler.

Heb 2 Elf deckjes en 1 discard deck.

Zal binnenkort even mijn deckjes posten.

1tje is met Forgotten Ancient wat ik echt een super kaart vind. Zeker in combinatie met Wirewood Symbiote.

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60 kaarten, waarvan 20 landjes, dat is dus een beetje de standaard samenstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
Ik heb ooit een Magic set gekocht, voor 2 spelers. van de Fifth Edition (advanced level)

Is zoiets dan nog enigsinds geld waard? :)
het zijn 46 Land kaarten en 89 andere zooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt van de ander zooi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 August 2003 @ 11:25:
60 kaarten, waarvan 20 landjes, dat is dus een beetje de standaard samenstelling.
het altijd gedacht dat 40 kaarten minimum was voor een deck :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Laatst online: 04-09 07:58
is er een site met informatie daarover ofzo, waar ik op kan zoeken hoe waardevol bepaalde kaarten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Laatst online: 06-09 06:26

nnk

Spreek uit: en en kaa

Marble schreef op 22 August 2003 @ 11:56:
[...]

is er een site met informatie daarover ofzo, waar ik op kan zoeken hoe waardevol bepaalde kaarten zijn?
Je kan bijvoorbeeld eens op www.nedermagic.com kijken, daar kan je allemaal kaarten kopen, en dus kijken hoeveel ze waard zijn.
Over het algemeen zijn "rare" kaarten het meeste waard, dit zie je rechts in het midden van de kaart, als het tekentje goud is. De meeste "grijze" en "zwarte" kaarten zijn niet veel waard. Ook een glimmend "foil" kaartje is meer waard :)

[ Voor 5% gewijzigd door nnk op 22-08-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvE
  • Niet online

NvE

kijkt

Hier Kun je je kaarten nakijken :)

Ja doe maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

nnk schreef op 22 August 2003 @ 12:32:
[...]

Je kan bijvoorbeeld eens op www.nedermagic.com kijken, daar kan je allemaal kaarten kopen, en dus kijken hoeveel ze waard zijn.
Over het algemeen zijn "rare" kaarten het meeste waard, dit zie je rechts in het midden van de kaart, als het tekentje goud is. De meeste "grijze" en "zwarte" kaarten zijn niet veel waard. Ook een glimmend "foil" kaartje is meer waard :)
Yep, leuk toch om weer eens de kaarten door te nemen, mijn "top" kaarten zijn nu nog maar 9 Euro waard en wat kaarten die ik wel leuk vondt zijn zo'n 16 Euro waard..

Tja...op die manier kan het ook :-p

Het wordt weer eens tijd om te gaan spelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Laatst online: 20-08-2007
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 19:09:
ik raad iedereen ook gewoon aan om online te gaan spelen, ik doe het nu al een paar dagen en het is erg cool

je kan tegen mensen spelen over heel de wereld, dus niet tegen een paar vrienden waar je na een paar dagen alle kaarten en strategieen van kent.

Als je rares hebt kun je die gewoon ruilen tegen andere kaarten of wat iedereen doet tegen tickets (1 ticket is $1).

Als je een beginner bent (met weinig kaarten nog) dan start je in de beginners groep, en dan kan je tegen steeds betere spelers (maar daar kan je ook gelijk mee beginnen natuurlijk)

Je hebt allerlei tournooitjes waar je aan mee kan doen.

Ik vind het een wereld uitvinding :)
Ik neem aan dat je het over Magic Online hebt. Dat is dikke onzin aangezien je er geld voor moet betalen. Je kunt veel beter met MagicWorkstation (www.magicworkstation.com) spelen. Je hebt alle kaarten, je hebt er een hele league bij (www.magic-league.com) en ook nog eens zo'n 3 toernooien per week, waarmee je punten kunt verdienen om echte kaarten te kopen. En dit alles volkomen gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 15:00:
....

Zelf heb ik M:TG van Microprose (plus uitbreiding, Spells of the Ancients, maar Duels of the Planeswalkers (of zo) heb ik nergens kunnen vinden), .........
.
Ik dus ook, maar die kan ik niet meer installeren onder XP, helaas.
Moet nu dus de nieuwe versie downen maar dan moet je dus kaarten kopen begrijp ik. |:(
Jammer dat het orginele kaartspel de laatste jaren in de kast is blijven liggen maar kan niemand meer vinden om het te spelen.
Ga maar eens proberen mijn vriendin over te halen het te leren :)

Een van mijn favo combo's is.
Thickik Basilisk (of zoiets) + Lure + Venom.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2003 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Waarom Venom? Als Thickik Basilisk ze blokt zijn ze toch al dood. Beetje overbodig niet :P

Doe dan Taunting Elf + Venom, is een veel leukere/goedkopere optie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel leukere combo's.

Wirewood Channeler + Pemmins Aura
Grim Monolith + Power artifact
Entomb + Exhume
Dawn elemental + worship

etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Heedless One+ Alpha Status en Ambush Commander :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 20:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Galahad schreef op 24 August 2003 @ 16:00:
[...]
Ik neem aan dat je het over Magic Online hebt. Dat is dikke onzin aangezien je er geld voor moet betalen. Je kunt veel beter met MagicWorkstation (www.magicworkstation.com) spelen. Je hebt alle kaarten, je hebt er een hele league bij (www.magic-league.com) en ook nog eens zo'n 3 toernooien per week, waarmee je punten kunt verdienen om echte kaarten te kopen. En dit alles volkomen gratis.
workstation is shareware. Je kan het maar 40 dagen gratis gebruiken met beperkte opties.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
FunkyTrip schreef op 25 August 2003 @ 13:54:
[...]

workstation is shareware. Je kan het maar 40 dagen gratis gebruiken met beperkte opties.
Dat is raar ik gebruik het al bijna een half jaar en hij doet het nog steeds (8> Het is zeker geen shareware, ookal wordt dat gezegd in de software zelf. Het is inderdaad zo dat de unregistered versie een paar functies geblokkeerd heeft namelijk:

What registering will get you:

* A registration code emailed to you.
* Your code will remove the shareware reminder and banner windows.
* You will also gain access to the registered-only features, such as:
* You can create your own cardsets without limitation (30 cards limit in unregistered version);
* You can test your decks without using "mirror-match" mode;
* You can print more than one page of deck listing and/or proxy card listing;
* Eliminates reminder labels in any output documents (in export menu);
* You can do personal feature request and it will be implemented in next versions;
* You can view your opponent's photo or avatar;
* You gain full access to card ranking management system;
* You gain access to the private part of our forum;
* You gain a personal directory on our server to host your decks and/or misc. info;
* You gain personal support by e-mail;

Niet echt de functies die je nodig hebt om het spel goed te spelen en die shareware reminder en banner windows stellen niks voor. En de regel - * You can create your own cardsets without limitation (30 cards limit in unregistered version); - slaat niet op het creëren van je eigen decks. Ik stel voor dat je nog eens een kijkje neemt naar de nieuwste versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Galahad|IA op 25-08-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

In dat geval moet ik het maar eens uitproberen...

Moet nog wel effe al die plaatjes zien te downloaden, maar het ziet er uit als een combinatie van Magic suitcase en Apprentice in één, maar dan mooier.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:47

NoTimeRemains

I know

Serra Avatar + Hatred :+

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muppet schreef op 25 augustus 2003 @ 11:07:
Waarom Venom? Als Thickik Basilisk ze blokt zijn ze toch al dood. Beetje overbodig niet :P

Doe dan Taunting Elf + Venom, is een veel leukere/goedkopere optie :P
True, moet eerlijk zijn dat ik deze combo uit mijn gehuegen had getrokken en niet meer wist of ik nou wle of geen venom nodig had.

Die Taunting Elf kaart ken ik niet. Na mijn tijd denk.

PS: Waarom missen de plaatjes bij magicworkstation (Of mis ik een download) 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2003 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 16:54

-ET-

Phone Home

dat is alleen als je geregistreerd bent toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ald die combo's zijn ook erg handig met een Gaseus Form (oid) en een Robe of Mirrors (bijde blauw). De ene voorkomt alle combat damage, en de andere voorkomt spells en abilities.
Maar dan moet je wel blauw/groen spelen natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik ben een egt zwart speler :) lekker smerig :)

rood haat ik eigenlijk

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
Verwijderd schreef op 26 augustus 2003 @ 12:29:
[...]
PS: Waarom missen de plaatjes bij magicworkstation (Of mis ik een download) 8)7
De plaatjes moet je apart downloaden, dit zoadat het spel zelf niet al te groot is om te downloaden. Hier een handleiding van hoe je pics in MWS krijgt: http://www.o-gaming.com/info/index.php?page=getpics& en hier nog wat meer handige tutorials: http://www.o-gaming.com/i...3e4a9f2eef1395359bf451ace

[ Voor 14% gewijzigd door Galahad|IA op 26-08-2003 16:23 ]

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ik wil ook misschien iets met Magic gaan doen.
Het lijkt me wel leuk, maar ik heb het nog nooit gespeeld.
Ik denk zelf dat het wel een beetje te vergelijken is met het Yu-Gi-Oh card game.
Die vind ik heel leuk alleen zijn er haast geen mensen die dat spelen.

Dus kwam ik op het idee om Magic te spelen.
Op school wat nagevraagd wat je zoal kan doen enzo.

Maar wat kost het nu om te beginnen en wat moet ik dan zoal kopen??

In Deventer zit volgens mij nog wel een winkeltje waar ze ook spullen van Magic hebben.

Hopelijk weten jullie wat ik het beste kan doen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Verwijderd

kweet niet hoe ver dat yu-gi-oh gedoe gaat.. maar denk dat magic toch wel iets ingewikkelder zal zijn >:)

hoe te beginnen.. starterkitje kopen.. is al eerder langs geweest :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2003 12:46 ]

• Wiebbe
  • Laatst online: 05-09 21:41

Wiebbe

<none />

ik weet zeker dat magic uitgebreider is dan yu-gi-ho, yugiho heeft bijv ook geen mana kosten (of iets wat daar op lijkt, je mag wel beurt gewoon een creature spelen, en bij sommige sterkere creatures moet je dan andere sacrificen. ) het is wel een snel spel, vergeleken met magic.

maar ik vind persoonlijk magic leuker, aangezien er veeeeel mee strategie in zit.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Weet iemand een goede nederlandse magic site???

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Flap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net ff Mirrodin: Bait & Bludgeon gehaald ..

Weet er iemand nog leuke combo's miss in combinatie met dat deck?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

God, liep ik gister Het Beeldverhaal binnen (Comic winkel in Almere Stad) is het enige pakje dat ik herkende Maridian Masques (ofzo).

Geen wonder dat de 'nieuwelingen' me nooit kunnen volgen als ik het over Magic heb.
"Trample, wat is trample nou weer?"
"Rampage? Nooit van gehoord."
En dan ik op mijn beurt snap ook geen woord van hen.
"Aha, dus als er meer dan 7 kaarten in je graveyard liggen, dan krijgt hij +1/+1? En wat is de logica daarachter? Geen? Dus gewoon goedkope uitmelking? Juist ja."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 20:17:
God, liep ik gister Het Beeldverhaal binnen (Comic winkel in Almere Stad) is het enige pakje dat ik herkende Maridian Masques (ofzo).

Geen wonder dat de 'nieuwelingen' me nooit kunnen volgen als ik het over Magic heb.
"Trample, wat is trample nou weer?"
"Rampage? Nooit van gehoord."
En dan ik op mijn beurt snap ook geen woord van hen.
"Aha, dus als er meer dan 7 kaarten in je graveyard liggen, dan krijgt hij +1/+1? En wat is de logica daarachter? Geen? Dus gewoon goedkope uitmelking? Juist ja."
wat kost die meuk tegenwoordig?

dus gewoon 8th edition Starten en booster

mischien dat ik vrijdag ook ff naar beeldspraak ga om weer wat te kopen, ff overnieuw beginnen met 8th :)

mischien dat ik zo ff mijn oude dekje post, niet teveel dure kaarten erin, maar wel leuk om mee te spelen, geen tournaments, speelden meestal met 4 man

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Zo ik heb m'n eerste magic spul gekocht.

Ik heb nu de Sacrificial Bam deck en 75 random cards.
Allemaal van Mirrodin.

Nu moet ik alleen nog wat kaarten sorteren om een goed deck te maken. :)

Is BTW zo'n 20-zijdige dobbelsteen handig voor je levens punten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Vanitas schreef op 08 October 2003 @ 11:41:
Zo ik heb m'n eerste magic spul gekocht.

Ik heb nu de Sacrificial Bam deck en 75 random cards.
Allemaal van Mirrodin.

Nu moet ik alleen nog wat kaarten sorteren om een goed deck te maken. :)

Is BTW zo'n 20-zijdige dobbelsteen handig voor je levens punten??
Yep, neem er 2 of 3 he. Soms heb je meer als 20 levens :-)

Ze zijn ook handig om kleine broertjes te gebruiken als "target practice". :-) :-)

Vergeet de gouden regel niet, 20 landjes, 40 overige kaarten afhankelijk van je dek idee!

Andere verhoudingen dan 1/3 kunnen maar....dat neemt wat expertise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:33

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

ey, voor het eerst dat ik dit topic hier zie :p

Heb ook magic gespeeld maar ben nu niet meer zo actief, (ben erin gerold aan het einde van het urza's block) heb eigenlijk best wel wat leuke kaartjes, een erg goed slight deck met 4 cursed scroll en een redelijk sliver deck met een sliver queen en 2 sliver overlord.

zal wel eens mijn decklist posten.

(misschien een ideetje, als iedereen nu zijn ruillijst hier post kunnen we onderling wat ruilen etc)

[ Voor 8% gewijzigd door Fanatic_FS op 08-10-2003 16:20 ]

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien of MTG van microsoft (en uitbreidingen duels of the planeswalker en spells of the ancients) nog te spelen zijn onder windows XP??

Ik kreeg het niet meer werkend en ook niet met een of andere niet-officiele patch. Maar misschien is die patch inmiddels verbeterd?!?... speelt iemand nog magic onder windows XP??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindWarp
  • Laatst online: 17-09 07:15
In de tijd dat ik speelde, speelde ik altijd rood. De strategie was om aan het begin met goedkope spells de startup van de tegenstander te belemmeren, om vervolgens met shivan dragons/dragon whelps en andere dure rode beestjes proberen over land en de lucht aan te vallen (met firebreathing).

Vraagje: Hoe kun je in heel weinig beurten veel rode mana krijgen (ben er al heel lang uit, dus ben wel nieuwsgierig of mijn deck te tweaken valt) :)

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

woei magic the gathering heb ik ook gespeeld zo'n vier jaar trug ofso de nemesis serie heb ik compleet op 12 kaarten ofso na favo kaart was:

Volrath the fallen creature legend, black 6/4
1z1,discard a creature card from you hand; Volrath the fallen gets +x/+x until end of turn, where x is the discarded cards coverted mana cost

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SniekyTunes schreef op 08 October 2003 @ 17:14:

Vraagje: Hoe kun je in heel weinig beurten veel rode mana krijgen (ben er al heel lang uit, dus ben wel nieuwsgierig of mijn deck te tweaken valt) :)
In mirrodin:

Afbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/iron_myr.jpgAfbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/seething_song.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Zo is een tijd geleden dat ik magic gespeeld heb. Ik ben begonnen bij de 3rd edition! Dat was gaaf, mijn eerste beest was een Shivan Dragon. Lief beestje was dat! Daarna kan ik me Hammer of Bogarden nog herinneren, en Illicit Auction. Tevens Thundermare met kut groene kaart, untap all your creatures, was een leuke combo.

Helaas ben nu gestopt, het werd me echt te duur, en er kwamen alleen maar van die vage kaarten uit, met Phasing, buyback. Mijn laatste kaart die ik had was Jesters Cap, naai kaart!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een boxje met mirrodin kaarten gekocht. Er zitten een paar nieuwe kaart eigenschappen in de set:

Imprint:
Afbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/soul_foundry.jpgAfbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/isochron_scepter.jpg

Affinity for artifacts:
Afbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/broodstar.jpgAfbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/frogmite.jpg

Equipment:
Afbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/worldslayer.jpgAfbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/sword_of_kaldra.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice... ik had wel wat geluk met boosters... zo vond ik de volgende kaarten:
Platinum Angel, Spikeshot Goblin (2x), Soulnova (2x), Icy Manipulator, Molten Rain (3x), Reiver Demon, Skeleton Shard, en nog wel een aantal. Was een erg leuke doos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik heb echt al zooo lang geen magic meer gespeeld. In mijn laatste deck zaten nog steeds moxen enzo. Ben ergens bij homelands ofzo afgehaakt :)

Dat Magic Workstation ( www.magicworkstation.com ) is trouwens wel leuk. Kan ik weer eens spelen...

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 23:40:
Nice... ik had wel wat geluk met boosters... zo vond ik de volgende kaarten:
Platinum Angel, Spikeshot Goblin (2x), Soulnova (2x), Icy Manipulator, Molten Rain (3x), Reiver Demon, Skeleton Shard, en nog wel een aantal. Was een erg leuke doos :)
Ik had zelf nog meer :P
- chrome mox
- chalice of the void
- extraplaner lens
- troll ascetic
- soul foundry
- solem simulacrum
- luminous angel
- glimmer void
- promise of power
- clockwork dragon

(zo'n beetje de beste 10 die ik heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

vandaag besloten dat ik weer ga beginnen met M:TG :)
morgen meteen naar de winkel om een Mirrodin Booster box te halen en eventueel 2 starters :D

ook maar ff een map kopen meteen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe kaarten zijn, in my opinion, echt scheit. Lelijk, uitzuigerige nieuwe abilities. Waarom veranderen ze het nou? Ik kan de huidige magic speler niet eens meer verstaan, en zij mij ook niet. (Rampage? What the fuck is rampage?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 17:34:
Die nieuwe kaarten zijn, in my opinion, echt scheit. Lelijk, uitzuigerige nieuwe abilities. Waarom veranderen ze het nou? Ik kan de huidige magic speler niet eens meer verstaan, en zij mij ook niet. (Rampage? What the fuck is rampage?)
dat gevoel heb ik ook een beetje, maar dat komt ook omdat ik tijdje echt gestopt ben, dus heb de tussen veranderingen ook niet meegemaakt

vind de nieuwe layout niet echt mooit, maar dat zal wel wennen denk ik

maar ik ga denk ook me nieuwe kaarten echt van de oude gescheiden houden.

speel bovendien ook alleen maar voor de fun, dus "i tend to think of em more as guidelines then actual rules mate" :P

naja ik zie wel, morgen ff kaarten halen en van het weekend deck bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat ik dit er niet tussen mag zetten.. of misschien juist wel.. maar ik heb een tijdje (jaren geleden) middle earth kaarten gespaard (weet na lotr pas wat het zijn) en die waren net als magic kaarten.. alleen snapte ik er geen hol van.. maar tof dat ze waren.. kheb er echt veel van.. maargoed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Lijkt me eigenlijk wel grappig als je met zo'n oud deck tegen nieuwe decks gaat spelen. Huiver voor de power van banding ;)

Jammer dat veel nieuwe kaarten sterker zijn dan de vroegere series (om het interessant te houden). Maar ik denk dat ik best wel gekke gezichten krijg als ik zo'n magic tent binnenstap en mijn groene 8/8 monster berserkt die ik met behulp van mijn groene mox en een channel in beurt 3 op tafel had :-)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Ik vind de nieuwe kaarten juist wel mooi. :)

[Kort maar krachtig]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FunkyTrip schreef op 10 October 2003 @ 10:15:
Lijkt me eigenlijk wel grappig als je met zo'n oud deck tegen nieuwe decks gaat spelen. Huiver voor de power van banding ;)

Jammer dat veel nieuwe kaarten sterker zijn dan de vroegere series (om het interessant te houden). Maar ik denk dat ik best wel gekke gezichten krijg als ik zo'n magic tent binnenstap en mijn groene 8/8 monster berserkt die ik met behulp van mijn groene mox en een channel in beurt 3 op tafel had :-)
Ik had een keer met *enorme* mazzel in de 4e beurt (ofzo) een Teeka's Dragon neergelegd. Ik speelde dus tegen iemand met betrekkelijk nieuwe kaarten, en ik moet hem Rampage uitleggen, en hij het maar niet geloven... omdat ik er ook een Lure op had, en hij een levitation neergelegd had (dat was een van zijn oudste kaarten, Urza's Legacy ofzo?) Toch maar aan een scheidsrechter gevraagt (het was in een klein toernooi) en die stond het toe. Ik won dus, -5 tegen 20 ofzo, met 1 aanval en 1 creature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

Zelf jaren lang magic gespeeld en ook een hele hoop kaarten gehad (2x ali from cairo waren mijn duursten).. op een gegeven moment gestopt (na een box mercadian masques te hebben gekocht) en toen alles verkocht.

heb nu nog 1 deckje (counter blue, 4 nev disks en een rainbow efreet om het af te maken :)) met een laag stof in de kast liggen! giga leuke jaren gehad toen ik dit nog speelde!

nieuwe layout vinnik trouwens erg lelijk! :'(

edit:
beste deck ooit was toen urza's saga net uit was en met een combi van tolarian academy/stroke of genius/time spiral je de tegenstander 3x zijn deck kon laten pakken :P

[ Voor 18% gewijzigd door Sequence op 10-10-2003 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ali from Cairo is dan ook behoorlijk overpowered imho, zo ben ik ook een (nieuwe) kaart tegengekomen die hetzelfde effect heeft zolang er creatures in het spel waren. Die kerel had dan ook creatures met elke protection from kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 12:34:
Ali from Cairo is dan ook behoorlijk overpowered imho, zo ben ik ook een (nieuwe) kaart tegengekomen die hetzelfde effect heeft zolang er creatures in het spel waren. Die kerel had dan ook creatures met elke protection from kleur.
Daar heb je dan toch maar een keer wat aan.
Hij heeft maar 0/1 die kan je dan toch zo verslaan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Afbeeldingslocatie: http://sales.starcitygames.com/cardscans/MAGARN/MAGARN014.jpg
ruim leuk! :) toendertijd was ie nog 120+ gulden waard en zag hem net alweer voor 50 euro's dus best netjes :P

en het is vooral een leuke kaart die destijds best goed was, toen had je namelijk nog een beperkter assortiment aan kaarten want het is wel een uncommon uit de eerste expansie heh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op 10 October 2003 @ 12:42:
[...]

Daar heb je dan toch maar een keer wat aan.
Hij heeft maar 0/1 die kan je dan toch zo verslaan??
Er zijn zat Enchant Creatures. Zo had ik ooit in mijn blauw deck een combo met een kaart die flying 1/1 was en meerdere keren kon blokken in een beurt + een Gaseus Form (Geen combat damage what-so-ever) + een Robe of Mirrors (Enchanted Creature is unaffected by spells or abilities).

Op deze manier kan je jezelf zeer snel veilig stellen tegen verdere schade, het is gewoon een kwestie van de juiste kaarten vinden en gebruiken.

-edit-

Ik ben nu meer een verzamelaar dan speler geworden, en dan in het bijzonder legends. Ik heb al de 3 Summon Elder Dragon Legends, een Legendary Artifact (oude serie, niet zoals hierboven vermeld staat), een Legendary Land (Shivan's Gorge dacht ik) + nog een hele zooi andere.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier mijn deck, best een leuk. Laatste tijd speel ik niet meer, maar verzamel ik vooral, als ik nog speel is het met onderstaand deck
12 Island
11 Forest
4 Wild Mongrel
4 Basking Rootwalla
4 Arrogant Wurm
2 Roar Of The Wurm
3 Deep Analysis
4 Wonder
4 Counterspell
3 Merfolk Looter
3 Quiet Speculation
2 Upheaval
4 AEther Burst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

heeft iemand nbog volledige (oud)extended decks?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

HIValicious schreef op 10 October 2003 @ 14:23:
heeft iemand nbog volledige (oud)extended decks?
Oud extended?

wat bedoel je dan precies?
ben ook meer verzamelaar geworden

heb nog liggen, alleen uit folie gehaald, nooit gebuikt alleen bekeken dus mint condition:

Mercidian Masues: Disrupter deck
Mercidian Masues: Tidal Mastery deck
Nemesis: Mercenaries deck
Nemesis: Eruption deck
Urza's Saga: Sleeper deck
Urza's Saga: Tombstone deck
URza's Legacy Time Drain deck

en alle 4 de Stronghold decks
The Sparkler
Migraine
The Spkes
Call of the Korr

heb net boosterbox van Mirrodin gekocht, moet alleen nog achter die mappen aan waar ik ze dan in kan stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joto
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 17:52
Heb lang gespeeld, nu nog af en toe.

Begonnen : revised / fallen empires

heb nog wel leuke kaarten:
sol ring (beta), 40x dubbel land, sinkholes , manadrains, time walk, Ancestral Recall
bij elkaar ( gemeten ) 17 Kg karton

commens uitsorteren :+
Afbeeldingslocatie: http://joto.yi.org/pics/Magic%20The%20Gathering/640/20020407-172224.jpg

1+1+1 = 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Joto schreef op 10 October 2003 @ 15:05:
Heb lang gespeeld, nu nog af en toe.

Begonnen : revised / fallen empires

heb nog wel leuke kaarten:
sol ring (beta), 40x dubbel land, sinkholes , manadrains, time walk, Ancestral Recall
bij elkaar ( gemeten ) 17 Kg karton

commens uitsorteren :+
[afbeelding]
Okay....

Sick. :) ;)

Hoeveel kaarten zijn dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik bedoelde op het tournament soort extended

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, Aether kaarten zijn ook zeer aan te raden als je een deck zonder, of me zeer weinig, creatures speelt. Mijn favo is Aether storm, welke ik 4 keer heb liggen hier.

Enchantment.
While Aether Storm is in play, no summon cards can be played. Any player can pay 4 lives to destroy this card.

En zo heb je ook Aether Flash.

Enchantment.
Each time a creature is put into play, Aether Flash deals 2 damage to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:33

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

heeft er hier toevallig iemand fork en wheel of fortune die weggaan? ben namelijk nog opzoek naar zo'n kaartjes

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheel of fortune heb ik hier nog wel liggen geloof ik :P

wat ik nog zoek staat paar pagina's terug wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 October 2003 @ 22:04:
Trouwens, Aether kaarten zijn ook zeer aan te raden als je een deck zonder, of me zeer weinig, creatures speelt. Mijn favo is Aether storm, welke ik 4 keer heb liggen hier.

Enchantment.
While Aether Storm is in play, no summon cards can be played. Any player can pay 4 lives to destroy this card.

En zo heb je ook Aether Flash.

Enchantment.
Each time a creature is put into play, Aether Flash deals 2 damage to it.
Opzich leuk. Maar er zijn genoeg destroy enchantment kaarten. Hoe zit de rest van je deck inelkaar? Anders betaal ik met genoegen 4 levenspunten om vervolgens gigabeesten tevoorschijn te halen en je levenspunten er iedere beurt harder af te gooien dan mijn 4 puntjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Met mijn Graveyard deck doe ik geen summon kaarten en haal ik zowiezo big ass creatures uit.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Wat is het sterkste creature dat er bestaat eigenlijk.
Gewoon qua aanvals en verdedigings-punten??

Mijn sterkste is 6/6
Volgens mij heet die Reiver Demon, uit Mirrodin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Niet online
(overleden)
Vanitas schreef op 11 October 2003 @ 16:17:
Wat is het sterkste creature dat er bestaat eigenlijk.
Gewoon qua aanvals en verdedigings-punten??

Mijn sterkste is 6/6
Volgens mij heet die Reiver Demon, uit Mirrodin.
De sterkste die ik heb is een 11/11 Polar Kraken uit de Ice Age set (de beste set als je het mij vraagt)

Polar Kraken:
Afbeeldingslocatie: http://www.redoakgrove.org/members/merlin/polar.kraken.gif

edit:
Of was het BFM (Big Furry Monser) sterker.... ik weet niet meer of die nou 9/9 was of 99/99

[ Voor 22% gewijzigd door gnimmeL_kraD op 11-10-2003 16:33 ]

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Toch nog maar ff mijn deckje onder het stof vandaan gehaald :)

Counter blue, destijd extended, tegenwoordig blijkbaar Type 1/1.5?

1 Disrupt
2 Force Spike
4 Counterspell
3 Mana Leak
1 Forbid
3 Dissipate
1 Dismiss
4 Force of Will

4 Impulse
4 Whispers of the Muse
4 Nevinyrral's Disk

1 Rainbow Efreet
2 Steel Golem

2 Mishra's Factory
1 Faerie Conclave
1 Wasteland
4 Quicksand
18 Island

Damn dit was destijds zo'n goed deck :P Compleet uitgekiende verdeling van de counterspells (qua manacosts) :)

[ Voor 8% gewijzigd door Sequence op 11-10-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

geen Morphling's ?

Die zou ik erin doen :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Morphling is zo te zien ook wel leuk ja, alleen die was er nog niet toen ik speelde dus vandaar dat ik het nog doe met de Visions variant :)

nadeel van morphling is trouwens dat ie iets mana-intensiever is terwijl je in mijn deck de mana continu vrij wil houden voor counters en whispers of the muse.
grootste verschil tussen morphling en mijn efreet is overigens dat een efreet een ontploffende disk wel overleeft en mr morphling dat dan net niet gaat redden!

[ Voor 22% gewijzigd door Sequence op 11-10-2003 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BFM is 99/99, maar dat is unglued, en bestaat uit 2 verschillende 'halve' kaarten, ik heb hem dus 4 keer (8 halve kaarten dus :P)

morphling? Wasda?

En mijn sterkste creature was een 10/10 leviathan die islands vreet. Letterlijk dus, bij iedere aanval moest je 2 islandjes destroyen (nooit gebruikt dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

in Oracle staan alle kaarten die er bestaan :)

Morphling
{3}{U}{U}
Creature -- Shapeshifter
3/3
{U}: Untap Morphling.
{U}: Morphling gains flying until end of turn.
{U}: Morphling can't be the target of spells or abilities this turn.
{1}: Morphling gets +1/-1 until end of turn.
{1}: Morphling gets -1/+1 until end of turn.

;)
voordeel van de Efreet is dus het phasing:
Rainbow Efreet
{3}{U}
Creature -- Efreet
3/1
Flying
{U}{U}: Rainbow Efreet phases out.

hoe heet dat online magic proggie ook alweer? --> Apprentice :)

[edit]oh damn, zit alweer vanalles door te lezen, zoals de up2date rules enzo :) wordt wel weer keer tijd te spelen volgens mij, met lezen kom ik allemaal leuke dingen tegen waardoor oude herinneringen opkomen :P

*prosbloom deck! super-combo deck, lange tijd veel mee gewonnen :)
*tolarian academy, ook combo-combo-combo deck, was alleen al gebanned voordat ik ook maar de helft van de kaarten ervan had destijds :o :+
*sligh, mijn eerste echte deck, zoals elke beginnen zo'n beetje monorood :) absolute favoriet in dat deck:
Ball Lightning
{R}{R}{R}
Creature -- Ball-Lightning
6/1
Trample; haste
At end of turn, sacrifice Ball Lightning.

[ Voor 39% gewijzigd door Sequence op 11-10-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het niet zo op die premade decks, het leukste is gewoon je eigen strategien bedenken en uitproberen.

Mijn favo rode damage kaart is trouwens Lightning Bolt. 3 damage voor 1 mana, heb ik toch behoorlijk lang naar gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
gnimmeL_kraD schreef op 11 oktober 2003 @ 16:30:
[...]

De sterkste die ik heb is een 11/11 Polar Kraken uit de Ice Age set (de beste set als je het mij vraagt)

Polar Kraken:
[afbeelding]

edit:
Of was het BFM (Big Furry Monser) sterker.... ik weet niet meer of die nou 9/9 was of 99/99
99/99 lijkt me wel heel erg hoog.

Dan heb je iets van 20 magie nodig om die in te zetten, en dan 3 artifacts ofzo moet sacrificen om te kunnen aanvallen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Hoe moet ik nou de volgende kaart spelen, wat heb ik eraan?

[afbeelding]

Ik snap het niet?? :?
[Begin pas net ermee]

[ Voor 6% gewijzigd door Vanitas op 12-10-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op 12 October 2003 @ 00:19:
Hoe moet ik nou de volgende kaart spelen, wat heb ik eraan?

[afbeelding]

Ik snap het niet?? :?
[Begin pas net ermee]
Als hij in het spel komt (vanuit je hand waarschijnlijk), dan krijgt ie 5 counters op zich (zet er bijv. een dobbelsteen op met de 5 naar boven).

Elke keer als je een interrupt/instant kunt spelen mag je nu:
a) 1 kleurloze mana betalen en 1 van de 5 counters weghalen van de kaart (dus de dobbelsteen van 5 naar 4 bijv.), DAN krijg je een 1/1 vliegend artifacts beestje erbij (die kun je neerleggen door gewoon een stukje papier in het veld neer te leggen maar daarop 1/1 flying ofzo :) verzin maar iets).

OF

b) 1 kleurloze mana betalen en 1 van die 1/1 vliegende artifacts die je zo had gemaakt (als bij a) ) vernietigen (weggooien), en dan komt er weer een nieuwe counter op die kaart (dobbelsteen van 4 naar 5).

Waarom is dit nuttig? 1/1 Flyers zijn zowiezo nuttig, kunnen niet geblocked worden als je tegenstanders geen flyers heeft. En in Mirrodin zit een hoop equipment, en daarmee kun je die 1/1 Flyers verrekte groot en sterk maken. En ander trucje, dat is ietsje moeilijker. Je kunt een 1/1 Flyers gebruiken als blocker, en vlak voordat ie doodgaat, hem sacrificen (wat je bij b) doet) en dus terugleggen als counter op die kaart. Dan is het beest van de tegenstander wel geblockt en volgende beurt kun jij weer de stap a) herhalen. Snap je het een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 19:42:
Ik heb het niet zo op die premade decks, het leukste is gewoon je eigen strategien bedenken en uitproberen.

Mijn favo rode damage kaart is trouwens Lightning Bolt. 3 damage voor 1 mana, heb ik toch behoorlijk lang naar gezocht.
In Mirrodin heb je Electrostatis bolt. 2 Damage tegen gewone creatures, maar 4 Damage tegen artifact creatures. En in Mirrodin stikt het van die artifact creatures, dus 4 damage heb je snel.

PS: Morgen een toernooitje met vrienden, 8 man. Wordt errug leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op 11 October 2003 @ 23:28:
[...]

99/99 lijkt me wel heel erg hoog.

Dan heb je iets van 20 magie nodig om die in te zetten, en dan 3 artifacts ofzo moet sacrificen om te kunnen aanvallen. 8)7
15 zwarte mana. Tsja, het is dan ook unglued, ze zijn niet toegestaan in toernooien, en zijn gewoon onzin kaarten, die toch erg leuk zijn. Zo had je ook een artifact die er voor zorgde dat alles 1 kleurloze mana minder kostte, mits je in een stem praatte die anders was dan je normale, zodra je echter weer normaal ging praten werd hij vernietigt.

Of natuurlijk de Denim Monitaur (?) met Denimwalk. As long as your opponent is wearing something made out of denim, this creature is unblockable.

Meesterlijke kaarten _O_ veel lol mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

Sequence schreef op 11 October 2003 @ 17:17:
Morphling is zo te zien ook wel leuk ja, alleen die was er nog niet toen ik speelde dus vandaar dat ik het nog doe met de Visions variant :)

nadeel van morphling is trouwens dat ie iets mana-intensiever is terwijl je in mijn deck de mana continu vrij wil houden voor counters en whispers of the muse.
grootste verschil tussen morphling en mijn efreet is overigens dat een efreet een ontploffende disk wel overleeft en mr morphling dat dan net niet gaat redden!
na dat klopt wel met die mana maar ik bedoel daar heb je force of wills voor denk ik dan

en een nev disk zie je niet meer zo veel ;)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op 12 oktober 2003 @ 00:39:
[...]

Als hij in het spel komt (vanuit je hand waarschijnlijk), dan krijgt ie 5 counters op zich (zet er bijv. een dobbelsteen op met de 5 naar boven).

Elke keer als je een interrupt/instant kunt spelen mag je nu:
a) 1 kleurloze mana betalen en 1 van de 5 counters weghalen van de kaart (dus de dobbelsteen van 5 naar 4 bijv.), DAN krijg je een 1/1 vliegend artifacts beestje erbij (die kun je neerleggen door gewoon een stukje papier in het veld neer te leggen maar daarop 1/1 flying ofzo :) verzin maar iets).

OF

b) 1 kleurloze mana betalen en 1 van die 1/1 vliegende artifacts die je zo had gemaakt (als bij a) ) vernietigen (weggooien), en dan komt er weer een nieuwe counter op die kaart (dobbelsteen van 4 naar 5).

Waarom is dit nuttig? 1/1 Flyers zijn zowiezo nuttig, kunnen niet geblocked worden als je tegenstanders geen flyers heeft. En in Mirrodin zit een hoop equipment, en daarmee kun je die 1/1 Flyers verrekte groot en sterk maken. En ander trucje, dat is ietsje moeilijker. Je kunt een 1/1 Flyers gebruiken als blocker, en vlak voordat ie doodgaat, hem sacrificen (wat je bij b) doet) en dus terugleggen als counter op die kaart. Dan is het beest van de tegenstander wel geblockt en volgende beurt kun jij weer de stap a) herhalen. Snap je het een beetje?
Okay... daz een heel verhaal.

Maar ik kan die 1/1 flyer dan ook sterker maken met de Bonesplitter.
Die +2/+0 toevoegd, zodat die flyer 3/1 wordt??

Toch nog handig die kaart, alleen mogen ze er wel een speciale gebruiksaanzijzing bij doen. ;)
Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 11:48:
[...]

15 zwarte mana. Tsja, het is dan ook unglued, ze zijn niet toegestaan in toernooien, en zijn gewoon onzin kaarten, die toch erg leuk zijn. Zo had je ook een artifact die er voor zorgde dat alles 1 kleurloze mana minder kostte, mits je in een stem praatte die anders was dan je normale, zodra je echter weer normaal ging praten werd hij vernietigt.

Of natuurlijk de Denim Monitaur (?) met Denimwalk. As long as your opponent is wearing something made out of denim, this creature is unblockable.

Hoe kom je daar dan aan??

Want die kaarten zijn natuurlijk zo onofficieel als maar kan. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Vanitas op 12-10-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

HIValicious schreef op 12 October 2003 @ 13:16:
[...]

na dat klopt wel met die mana maar ik bedoel daar heb je force of wills voor denk ik dan

en een nev disk zie je niet meer zo veel ;)
ik ben van de oude stempel heh ;) maar is daar tegenwoordig een vervanging voor dan of iets wat er op lijkt? (sinds MM het niet meer gevolgd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

Verwijderd schreef op 12 October 2003 @ 11:48:
[...]

idd! toen unglued uitkwam hadden we in Enschede een sealed deck toernooitje, geniaal gelachen, op een gegeven moment trok iemand zijn spijkerbroek ook gewoon uit om die kaart te ontvluchten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op 12 October 2003 @ 16:13:

[...]

Hoe kom je daar dan aan??

Want die kaarten zijn natuurlijk zo onofficieel als maar kan. :)
Dat is het hem nou juist, ze zijn wel officieel, maar gewoon niet toegestaan in toernooien e.d. :P
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste