Magic: The Gathering

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 3.814 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169

Topicstarter
/me Magic: The Gathering *

Met toestemming van M@NIC presenteer ik u met gepaste trots: Het Magic The Gathering topic! :)
Het is de bedoeling in dit topic te discuseren over toernooien, decks, etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.wizards.com/magic/images/console/banner02_black.jpg

Magic voor de beginner

Q: Huh :? Magic? Wasda :?
A: Magic is een Trading cardgame, wat wil zeggen dat je de kaarten zowel kan verzamelen, als ermee kan spelen.

Q: Enne... Hoe speel ik dat dan?
A: Hier zijn de regels te vinden, voor beginners, gevorderden en voor guru's, in PDF formaat.

Q: Waar kan ik deze kaarten kopen :?
A: In de betere gameshops, niet de Intertoys en de Bart Smit dus. Magic is van dezelfde fabrikant als de Pokémon TGC, dus in winkels waar je die gezien hebt, heb je meestal wel succes.

Q: Ik heb geen vrienden om te spelen :'( Wat nu?
A: Informeer bij je lokale Magic dealer of hij iets weet van toernooien in de buurt, vraag rond op je school/universiteit, of download de demo van de PC game.

Q: Wat is nou die Black Lotus waar iedereen het over heeft :?
A: Black Lotus is de zeldzaamste en daarom ook de duurste kaart van alle series. Er zijn 3 versies van; de Alpha, de Beta, en de Unlimited uitvoering. Voor de beta edition kun je op Ebay op dit moment $750 dollar vragen :X de unlimited edtion gaat nog altijd voor $500 of meer over de toonbank.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pot00284/black_lotus_beta.JPG

Q: En welke kaarten zijn dan die "Power 9" :?
A:
Black Lotus
All of the Mox's
Time Walk
Time Twister
Ancestral Recall

Jawel, je leest het goed, Magic Online :)
Magic Online is een MMORPG, zónder maandelijkse kosten. Mooi, maar er zit een addertje onder het gras. Voor digitale kaarten moet je met echt geld betalen.
Hoe dan ook, de game zelf is gratis en hier te downloaden

Start the Discussion!!!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 17-07-2003 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19339

Black Lotus is toch verboden op toernooien?

Anywayz, misschien ook leuk (gezien het aantal computer-gamers hier, toch bijna iedereen dacht ik zo) om een overzichtje te geven van alle computer-versies die er zijn?

Zelf heb ik M:TG van Microprose (plus uitbreiding, Spells of the Ancients, maar Duels of the Planeswalkers (of zo) heb ik nergens kunnen vinden), die vond ik erg leuk. Ook heb ik de Interactive Encyclopedia, voor een prikje gekocht om te kijken hoe ze een database van speelkaarten hadden opgezet. Ook leuk is dat je daarvoor nog steeds database-files kunt downloaden met nieuwe expansions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb het vroeger vaak gedaan (vanaf het begin), maar ben eruit gerold na Exodus.
(heb wel Tempest, Stronghold, Exodus compleet in originele mappen).
Vroeger vond ik het wel een OK spelletje, maar nu niet meer na al die nieuwe regels en uitbreidingen enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 10:04
Ik heb dit ook zeer actief gespeeld, heb in totaal denk ik voor zo'n 1100 Euro aan decks gekocht maar inmiddels liggen ze denk ik ergens weg te rotten of zolder of ik heb ze weggegeven aan mijn neefje die ik er ook verslaafd aan wil maken ;) Ik moet zeggen dat het echt een geweldig spel is waarmee je alle kanten op kan het enige nadeel is gewoon dat het best duur is als je het bij wilt houden en dat er niet zo gek veel actieve spelers in je omgeving zullen zijn.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

hmmz ben begonnen met 4th, doorgegaan met 5th en ice age
heb nog daarna wat gespeeld met die shadow cards en ben toen maar gestopt,
er kwamen zoveel regels bij enzo niet leuk meer

speel nog heel soms met wat vrienden, end an eigenlijk alleen met 4th 5th en IA

af en toe kijk ik er ook nog eens naar om andere decks samen te stellen, maar ik zit er neit meer helemaal in

ben nog steeds op zoek naar "M:TG van Microprose" maar kan em nergens meer vinden :/

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 19339 schreef op 17 July 2003 @ 15:00:
Black Lotus is toch verboden op toernooien?

Anywayz, misschien ook leuk (gezien het aantal computer-gamers hier, toch bijna iedereen dacht ik zo) om een overzichtje te geven van alle computer-versies die er zijn?

Zelf heb ik M:TG van Microprose (plus uitbreiding, Spells of the Ancients, maar Duels of the Planeswalkers (of zo) heb ik nergens kunnen vinden), die vond ik erg leuk. Ook heb ik de Interactive Encyclopedia, voor een prikje gekocht om te kijken hoe ze een database van speelkaarten hadden opgezet. Ook leuk is dat je daarvoor nog steeds database-files kunt downloaden met nieuwe expansions.
Is die encyclopedia wat? Zat ik ook aan te denken, maar heb m nergens kunnen vinden behalve bij Wizards zelf... En de game van Micropose?

En het is waar, Magic is belachelijk duur om bij te houden. Maar actieve spelers zijn er genoeg, bij mij op school, niet eens zo'n grote, zelfs genoeg om een klein toernooitje te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 21:16
magic ownz >:)
ik (en mn moeder) heb(ben) paar duizend kaarten thuis :P
zal binnenkort eens een leuk zwart deck posten..

ik heb nauwelijks nieuwe kaarten, die oude vind ik nogsteeds veel grover.
* LordMithril denkt terug aan zijn griffon/angel deck..
2 Serra Angels, 1 Acr Angel en nog meer vliegende beestjes >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29882

Ik speelde het vroeger erg veel, nu zit mijn (toch wel aardig sterke) black/blue deck stof te verzamelen, jammergenoeg zijn de meeste uit mijn buurt een beetje gestopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
[Briliant idee mode]
GoT Magic meeting?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 29882 schreef op 17 July 2003 @ 16:02:
Ik speelde het vroeger erg veel, nu zit mijn (toch wel aardig sterke) black/blue deck stof te verzamelen, jammergenoeg zijn de meeste uit mijn buurt een beetje gestopt :(
Hmmm, ik heb een schrijnend tekort aan kaarten (wat voortkomt uit een schrijnend gebrek aan geld :P), dus als je wat kwijtwilt, mail me dan ff.
Lord_Mithril schreef op 17 July 2003 @ 16:03:
[Briliant idee mode]
GoT Magic meeting?
Hmmm, lijkt me leuk. Klein toernooitje ergens houden, winnaar krijgt een T.net mok :P
Partijen houden met meerdere spelers is altijd leuker trouwens :)

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 17-07-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik had vroeger ook magic, maar ben later overgestapt naar starwars tradin card game. Ook elke avond gespeeld toen. Alleen werd het op een gegeven moment meer een wedstrijd wie heeft de beste kaarten. Je vrienden jaloers maken wanneer je darth vader uit zo'n booster pack haalde >:)
Daarna nooit meer aandacht aan besteed.

Er is trouwens ook een demo van een grappig spelletje dat op mtg lijkt. Astral tournament http://www.astraltournament.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Ben pas net begonnen met magic Ga vanavond mijn 1e deck proberen, een elf deckje. Mis alleen 2 kaartjes die ik niet in online shops kan vinden :'( zijn commons en dan nog . . .

Vind het wel erg leuk moet ik zeggen.

Binnenkort wordt het helemaal weer leuk met 8E, http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/8e/coreset ^_^

Vroeger ook Star Wars gedaan maar niemand speelde dat meer dus vandaar nu magic.

[ Voor 13% gewijzigd door Muppet op 17-07-2003 16:31 ]

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet iemand wat een booster tegenwoordig kost? Kweet alleen nog dat ze fl.7,95 kostten, maar wat het nu is...? 3,75 ofzow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 23:01

Eijkb

Zo.

Een golden oldie (al zullen de makers dat niet leuk vinden...). Speelde Magic van '96 tot '98, zo in de tijd van 4th generation en de eerste expansion packs. Heb ongeveer 2500 kaarten waarvan rood voor 95% compleet. Een vriend van mij heeft rood 100% compleet (van 4th generation dan). Speelde het liefst met rood en wit (serra angels en die rooie draak, ehh...). Maarja, is al lang geleden en de vrienden en kenissen uit mijn sociale omgeving spelen het ook niet meer....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Ook nog 4th gen speler :) Maar ben er mee gestopt, steeds snellere expansions met steeds meer mogelijkheden en shit, het werd me wat te commercieel. Nu liggen ze stof te vergaren :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88473

Datzelfde heb ik ook gehad.

Ik ben ook rond de 4th edition begonnen (rond 1995), heb het niet echt actief gespeeld. Af en toe eens een pre-release tournooi. Ik vond het verzamelen en handelen (vooral ibazar!) erg leuk, soms nog dikke winsten eruit gesleept.

Net als DarkX al zegt, steeds meer expansions en sneller maakte het er niet leuker op, vandaar dat ik nu alles verkocht heb. Was nog geld waard tenminste :D

Nu heb ik allang een nieuwe hobby, mijn Corrado :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26793

Ik heb vroeger heel wat mensen ingemaakt met mijn rode damage deck, een aantal walls, en verder alleen maar damage kaarten, helaas ging het fout toen een vriend van me een wit healing deck ging maken...

langste potje ooit, ik heb verloren omdat mijn kaarten opwaren

[edit]

Mijn favo kaart is trouwens:

Teeka's Dragon
Artifact Creature
5/5 (dacht ik)
Flying, Trampling, Rampage 4

dat houd in dat voor ieder beestje dat hem na de 1e blocked hij +4/+4 krijgt, dit is errug lekker in combinatie met Lure (ieder beestje dat kan, moet hem blocken) en zie ook die trample :)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 26793 op 17-07-2003 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:03

NoTimeRemains

I know

ik heb nog een aantal oud-extended decks liggen vooral mijn reanimator deck werkt perfect ... >:)
ik ga binnekort een heel deck ineen keer bestellen gewoon voor de heb :) het word een enchantress deck ... >:)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 26793 schreef op 17 July 2003 @ 18:25:
Ik heb vroeger heel wat mensen ingemaakt met mijn rode damage deck, een aantal walls, en verder alleen maar damage kaarten, helaas ging het fout toen een vriend van me een wit healing deck ging maken...

langste potje ooit, ik heb verloren omdat mijn kaarten opwaren

[edit]

Mijn favo kaart is trouwens:

Teeka's Dragon
Artifact Creature
5/5 (dacht ik)
Flying, Trampling, Rampage 4

dat houd in dat voor ieder beestje dat hem na de 1e blocked hij +4/+4 krijgt, dit is errug lekker in combinatie met Lure (ieder beestje dat kan, moet hem blocken) en zie ook die trample :)
Damn, wat kostte dat beest wel niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169 schreef op 17 July 2003 @ 16:04:
[...]
Hmmm, ik heb een schrijnend tekort aan kaarten (wat voortkomt uit een schrijnend gebrek aan geld :P), dus als je wat kwijtwilt, mail me dan ff.
kdenk dat ik ze zelf nog even hou, je weet maar nooit ;)
Hmmm, lijkt me leuk. Klein toernooitje ergens houden, winnaar krijgt een T.net mok :P
Partijen houden met meerdere spelers is altijd leuker trouwens :)
meeting lijkt me een erg leuk idee! om dan 2 tegen 2 te spelen nog leuker :) Janmaster.... zin om even co-op te gaan? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

ik ga ff me deck pakken dan post ik die ff

:? Deck ....
"Reanimator"
Land

21-Swamps

Spells
04-Vampiric Tutor
04-Entomb
03-Zombie Infestation
03-Exhume
03-Duress
03-Animate Dead
03-Buried Alive
01-Contamination
01-Mutilate

Creatures
01-Avatar of Woe
01-Verdant Force
01-Nether Spirit
01-Squee, Goblin Nabob
02-Krovikan Horror
01-Crater Hellion
01-Crosis, The Purger
01-Reya Dawnbringer
01-Gerrard Capashen

:? Hoe speel ik dit deck ...
Nou je hebt een aantal wincondities.
-Contamination Lock:
Je speelt Entomb op je Verdant Force, daarna revive je je beessie met je Exhume of een Animate Dead oid en haal uhm uit je graveyard. Wacht een aantal beurten en gooi Contamination op.
Doordat Verdant Force elke upkeep een token maakt heb je genoeg om te saccen voor je Contamination. Tegen elk deck, dat niet zwart is, is dit game over of ze moeten ergens anders mana sources hebben.
-No hand is no win:
Duress, revive je Crosis, The Purger maken de hand van je tegenstander leeg en Crosis, The Purger doet 6 damage bij een attack.
-Zombie Horde:
Speel Zombie Infestion met Krovikan Horror(s) en Squee, Goblin Nabob.
Discard de Krovikan Horrors en maak een 2/2 Zombie token. Haal de onderste Horror terug naar je hand, discard nu weer die Horror + Squee (met Squee bovenop) (volgorde in je Graveyard: (Van boven naar onder:)Squee, Horror, Horror) Weer 1 Token. Haal je Horrors bij einde beurt terug naar je hand. Dan bij je upkeep Squee terug.
Rinse, repeat.

:? Pijnlijk ...
Ja idd Counters + Disenchants kunnen dit deck verkloten. Ook snelle (elven) deckjes doen dit deck veel pijn. Probeer je Crater Hellion in te zetten.

:? Moeilijk ...
Het is een deck waarbij je wel ff in moet komen, maar het speelt O zo lekker.

:? Tevreden ...
Neej nog niet. Ik ben nog na aan t denken over bepaalde tweaks.

[ Voor 96% gewijzigd door NoTimeRemains op 17-07-2003 19:10 ]

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Jammer dat als je er zo lang uit bent, dat het bouwen van een deck dan erg moeilijk is. Heb in die twee jaar spelen uiteindelijk een redelijk deck kunnen bouwen, maar dat is uit elkaar gehaald door mijn vriendin die de kaarten op kleur en soort enzo in mappen gedaan heeft. (Ongeluk bij een geluk, kaarten zijn goed beschermd al die tijd...)

Op zich lijkt het me wel aardig weer te beginnen. Het is en blijft een tof spel. Alleen moet je erg vaak spelen wil je je kunnen verbeteren.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pfff, mij teveel spells. Ik ga meestal voor bruut veel creatures >:)
Spells zitten ook wel in m'n deck, maar niet zo veel. Verder heb ik ook meestal niet 4x dezelfde kaart, kheb weinig starter paketten gekocht, vrij veel advanced en 2x een expert.

edit:
Kheb trouwens een leuke Enchant Creature in m'n deck:

Yavimaya's Embrace
Cost: 5, forest, 2x island
You control enchanted creature. Enchanted creature gets +2/+2 and has trample.

of deze Instant:

Karn's Touch
Cost: 2x island
Target noncreature articfact becomes artifact creature with power and toughness equal to its converted mana cost until end of turn (It retains its abilities)

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 17-07-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02

Willybubba

Nut up or shut up.

Ahhh, momories!! Gespeeld vanaf de Revised Edition... die had ik redelijk compleet. Fallen Empires, stukje The Dark... Ice Age... Stronghold... Homelands was de laatste serie die ik meegekregen heb. Had er een boosterdoos van gekocht... MAN wat een rukserie :D

Speel nu heel af en toe nog weleens, met de World Championship decks. Deze koop je gewoon kant en klaar, leuke strats enzo. Kost me teveel om weer te gaan kopen plus dat ongeveer ierdeen van toen ermee genokt is.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-03 13:03

Rashann

Zoek de hond...

Hier nog een inactive speler.. gespeeld van eind Revised/begin 4th tot einde Exodus set ongeveer...

Voornaamste decks waren blauw/witte counter-decks, echt in een deck van 60 kaarten zo'n 20-25 counterspells... (natuurlijk, niet 20 counterspells, maar wel dat type spell) gesupport door Ertai, Wizard Adapt ofzoiets, een counter-spell creature :) en 4 Serra Angels en enkele Mahamoti Djinns. En dan nog wat witte disenchants of Swords to Plowshares en veel decks had ik zo neer :P

If nothing is written below, I was the last to reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8525

Ik ken iemand die wereldkampioen Magic was geworden(vraag me niet hoe dat moet). Hij had veel geld gewonnen, zo'n $30000 of meer zelfs. Ik zie hen nog wel eens.

Zelf had ik het aantal jaren gespeeld. Tegenwoordig niet meer, ik vond het na een tijdje niet meer leuk en het kost teveel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Laatst online: 27-04 19:53

-ET-

Phone Home

hier ook nog een 4th speler. Ben nu weer een beetje aan het beginnen, had voreger best wel wat goeie kaarten echter allemaal verkocht |:(. ach ik ga nu weer tegen muppet beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53390

Het mooiste van MtG vond ik toch altijd wel die leuke café's waar je het kon spelen in een of andere donkere kelder met een stel andere losers en nerds.
Welke bestaan er nog, noem ook eens diegenen waar jullie wel eens langsgaan om met vreemden te spelen en ruilen.
overigens ben ik gestopt ongeveer toen Pokemon hip werd, wel een lange tijd gespeeld en ook nog een aardige duit verdient aan de verkoop van mijn collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

D'r waren wel leuke kaartjes hoor :) Maar ik was vaak meer bezig met leuke of irritante kaarten in het spel brengen dan werkelijk met strategie :) Stangg vond ik altijd wel geinig, was een legend die direct een tweelingbroer kreeg die meevocht :) Of stormseeker, 1 damage for every card in target player's hand, leuk om je aanval mee te openen.

Of 1 van mijn 3 crashin rhinos, 8/4 trampling dudes :)

Is er btw een lijst van alle booster packs enzo, want ik kan de icoontjes niet meer thuisbrengen :)

[ Voor 13% gewijzigd door DarkX op 17-07-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Black Deck
Lands
21 - Swamp

Artifacts
01 - Tormod's Crypt

Spells
01 - Sadistic Glee
02 - Seizures
01 - Corrupt
02 - Dance of the Dead
03 - Enfeeblement
03 - Dead Watch
02 - Fatal Blow
02 - Raise Dead
01 - Mind Whip
04 - Dark Ritual

Creatures
01 - Deepwood Legate
01 - Murk Dwellers
01 - Krovikan Vampire
02 - Dread Wight
01 - Royal Assassin
01 - Nightmare
02 - Fallen Angel
01 - Vampire Bats
02 - Hypnotic Spectre
02 - Abyssal Spectre
03 - Grave Digger
02 - Norrit
02 - Drudge Skeletons

Eruit gelaten wegens te erg zeurende klasgenoten
The Rack
Blackvise
(naam ff kwijt.. artifact, laat iedereen 1 extra kaart kopen in buying fase)

Hoe speel ik hiermee
Simpel er zijn een paar dingen waar je op moet letten.
een paar leuke Combo's

Norrit + Royal Assassin
Norrit ability (Force any non wall creature to attack, if it cannot attack destroy it at end of turn)
Royal Assassin ability (Destroy target tapped creature)
Alles wat attacked tapped >:)

Norrit + Krovikan vampire
Norrit ability (Force any non wall creature to attack, if it cannot attack destroy it at end of turn)
Krovikan Vampire (Als vamp creature damaged en creature gaat die beurt dood komt het onder jouw control)

nog een paar leuke dingen
met een beetje geluk heb je de eerste beurt een swamp, een Dark Ritual en een Hypnotic Spectre in je hand >:)
dat betekend dat vanaf de 1ste beurt je een 2/2 flying op hebt liggen en als hij opponent damaged moet die @random een kaart weggooien >:)
de spectres zijn ook leuk in combinatie met The Rack/Blackvise.
Ik weet ff niet meer welke welke was maar 1 deed 1dmg voor elke kaart boven de 4de in je opponents hand en de ander voor elke kaart onder de 3de.

Zodra je opponent een leuk creature weg gooid kan je deze heel goedkoop (2 manna) met Dance of The Dead naar jou halen (+1/+1 maar kost 2 manna om te untappen)

[ Voor 5% gewijzigd door LordMithril op 17-07-2003 20:12 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmm, Magic, leuke tijd aan beleeft... Ik ben er eind 4th mee begonnen maar na Mirage/Visions begon ik het minder te vinden en langzamerhand uit gerold (ik heb exodus nog mee gekregen, geloof ik :P). Zoals al een aantal keer is gezegt is voor mij ook het grote aantal nieuwe regels en snel op elkaar volgende expensions de strop geweest :P

Mijn eerste deck was een direct damage/weenie deck, Lighting bolt :9 (eeuwig zonde dat ze die er in de fifth uit hebben gehaals) en natuurlijk elf troep (werkt opzich best lekker, forest/mountain deck).

Ik heb nog altijd m'n laatste deck hier, nooit goed uit kunnen testen (helaasch), een Island/Mountain based deck (jaja, leuke combi :P)... Om het een echte naam te geven, ik zou echt niet weten hoe ik het moet noemen (of als het deck zou werken :P), laat me eerst maar details geven:
  • 10 mountain
  • 10 island

-creature red
  • 2 Shivan Dragon
  • 4 Atog
  • 2 Anaba Shaman
  • 2 Goblin Ballon Brigade

-spells red
  • 2 Blood Lust
  • 2 Giant Strength

-creature blue
  • 4 Apprentice Wizard
  • 2 Noble Benefactor
  • 2 Zephyr Falcon

-spells blue
  • 2 Unstable Mutation
  • 2 Binding Grasp

-artifact
  • 4 Serpent Generator
  • 2 Diamond Kaleidoscope
  • 2 Lotus Petal
  • 2 Sol Grail

-gold creature
  • 4 Dracoplasm
Het idee er achter zijn/waren die dracoplasm's, veel artifacts aan maken voor de Atog, creatures die voor één ronde +X/+X krijgen en die dan sacrificen (waaronder die Atog dus, +2/+2 voor een artifact Poison Snake token of Prism token tikt best lekker aan ;)).
Het enige nadeel is dat het heel erg lang duurt voordat je genoeg mana hebt, daardoor ook creatures als Apprentice Wizard's en mana artifacts, etc.

Magoed, ik geloof dat er al hier en daar een kaart is die niet meer mag op de standaard tournooitjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
lol White Dust.. dat probleem ken ik.
meer als de helft van mijn deck is tegenwoordig niet meer welkom :(

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Lord_Mithril schreef op 17 July 2003 @ 20:22:
Hoe zat dat ook al weer dan? Kaarten die er in de 3rd/4th/5th/6th inzaten, maar niet meer in de 8th, zijn verboden op toernooien ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Lord_Mithril schreef op 17 juli 2003 @ 20:22:
Was het niet een type 0 tournooi waar alle kaarten mogen?
(chaotics orb >:) die verscheuren en over de tegenstander z'n veld strooien :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
[quote]Anoniem: 34169 schreef op 17 July 2003 @ 20:29:
@WD.. is dat een unglued ofzo? * LordMithril kent em niet :)

[ Voor 119% gewijzigd door White Dust op 17-07-2003 20:38 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Die combi van Norrit + Royal Assassin gebruikte ik ook, samen met nog wat enchantments waarbij je kaarten kon laten aanvallen, tappen etc etc. Behoorlijke lock kon je daarmee zetten als je de kaarten kreeg. Tja, niet gek dat de tournament regels een hoop kaarten van de core eruit gehaalt heeft :) Zie mijn eerste post...die rooie draak is de shivan dragon. Had 4 shivan's en 4 serra's in mijn deck zitten op een gegeven moment. Dan ben je dus ook niet meer welkom :) En dubbellanden. Met zwarte regeneration kaarten.... Net als eerdere posters had ik meer met geinige kaarten en veel creatures dan zware combi's.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47426

ik heb ook nog een hele hoop van die kaarten, wauw wat was (is) dat een vet spel zeg.
De laatste keer dat ik het gespeelt heb is toch een aantal jaartjes geleden dus de regels kan ik me ook niet meer herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Lord_Mithril: exscusses, heb perongeluk je bericht geëdit :X :o (was niet de bedoeling, verkeerd knop enzo :X)

Magoed, het was niet Chaotic Orb maar Chaos Orb:
Afbeeldingslocatie: http://sales.starcitygames.com/image.php?productid=11435
Er is ooit iemand op een groot tournooi geweest die hem heeft verscheurd en over het speel veld heeft gestooid :+

[ Voor 51% gewijzigd door White Dust op 17-07-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]Lord_Mithril schreef op 17 July 2003 @ 20:30:
Anoniem: 34169 schreef op 17 July 2003 @ 20:29:
@WD.. is dat een unglued ofzo? * Anoniem: 34169 kent em niet :)
Wazig gequote door Lord_Mithril, maar goed:
8th edition is nog niet uit, maar wel bijna...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Uhm... de card is daadwerkelijk destroyed, niet discarded oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
White Dust schreef op 17 July 2003 @ 20:40:
Lord_Mithril: exscusses, heb perongeluk je bericht geëdit :X :o (was niet de bedoeling, verkeerd knop enzo :X)

Magoed, het was niet Chaotic Orb maar Chaos Orb:
[afbeelding]
Er is ooit iemand op een groot tournooi geweest die hem heeft verscheurd en over het speel veld heeft gestooid :+
Dat zijn leipe kaarten, er is er ook 1 die 2 kaarten beslaat, 20 swamps kost en 40/40 heeft :D

Van dezelfde serie, target player must buy a drink for all other players :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkX schreef op 17 July 2003 @ 20:45:
Uhm... de card is daadwerkelijk destroyed, niet discarded oid?
Ja, je moet m verscheuren :+

edit:
Net als alle kaarten die die raakt dus, het zal maar net je black lotus beta edition zijn >:)

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 17-07-2003 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Leip :) Zijn dat soort kaarten allemaal pre 4th edition ofzo?

Weet trouwens niemand een lijst van series met icons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Anoniem: 34169 schreef op 17 July 2003 @ 20:46:
[...]
Dat zijn leipe kaarten, er is er ook 1 die 2 kaarten beslaat, 20 swamps kost en 40/40 heeft :D

Van dezelfde serie, target player must buy a drink for all other players :D :+
Met het enige verschil dat Chaos Orb een officiele kaart was, niet een Unglued :P (Chaos Orb is inmiddels ook gebanned ;))

DarkX: Was een humoristiche expansion, mag niet echt worden gebruikt :P

[ Voor 10% gewijzigd door White Dust op 17-07-2003 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Wat is unglued?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Hoe heet dat groene monster dat +1/+1 krijgt bij ieder "iets" wat hij dood? Het was een worm volgens mij. Het was altijd leuk om die zo hoog mogelijk te krijgen. Heb ooit zo'n beest tegen over me gehad van in de 30/30 met allerlei enchantments en spells erop. Potje was natuurlijk zo voorbij :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DarkX schreef op 17 juli 2003 @ 20:51:
Leip :) Zijn dat soort kaarten allemaal pre 4th edition ofzo?

Weet trouwens niemand een lijst van series met icons?
hier staan alle expansions met de icons ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-02 14:38

Sebazztiaan

sebas!

Ik heb nog een hele poos met een blauw zwart deck gespeeld. Met heel veel kaarten erin die mij forcen een nieuwe kaart te pakken zodat ik dus de kaart pakte waar het om draaide die kaart was een legend creature. Het was wel een duur creature(9) in totaal dus er zat ook voldoende land in, het legend creature heet.....:::

"The Spirit of the Night" (6)(black)(black)(black)
6/5 black legend| flying, trampling, first strike, protection from black, unaffected by summoning sickness

Dit is een geweldige kaart, en alles in het deck was er dan ook voor om dit creature op tafel te krijgen. Veel reanimators erin en nog een paar flying 3/3 creatures erbij in van blauw voor de basis verdediging. Natuurlijk de nodige blauwe upgrade spells en een paar disenchats.

Op het sidedeck had ik uit mijn hoofd een stuk of wat dreads of night tegen wit en tegen reanimator deck 3-4 tormods crypts.

Het hele deck was rond tempest/ mirage /exodus /visions gebouwd. Ik heb met dit deck veeeeele potjes kunnen winnen. Alleen is de spirit of the night een 'rare' en ik neem aan ook vrij duur nu. Ik had er 4 inzitten in mijn deck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Oooh ik krijg weer helemaal gevoelend voor dit meesterlijk spelletje :D

Ik had een deck gebasseerd op :
Lord of the Pitt
7/7 Flying/Trample

Je moest wel elke beurt een beestje sacrificen anders ging er 7 damage bij je af.
Maar met een circle of protection:black was dat met één witte mana voorbij :)

Dat was pas ownen met die lord of the pitt :D

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan

Sebazztiaan

sebas!

Unglued was een humoristische uitbreiding van Magic, kwam na tempest volgens mij, het waren allemaal rare kaarten. Bijvoorbeeld het creature wat net verteld werd dat op 2 kaarten stond enzovoort. Er mocht niet mee worden gespeelt op tournaments, maar ze waren wel lachen.

Afbeeldingslocatie: http://www.crystalkeep.com/images/mlogo-ug.gif

[ Voor 4% gewijzigd door Sebazztiaan op 17-07-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ja ik zie het net :)

Blacker Lotus, hoe vet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sebazztiaan schreef op 17 July 2003 @ 21:39:
[...]

Unglued was een humoristische uitbreiding van Magic, kwam na tempest volgens mij, het waren allemaal rare kaarten. Bijvoorbeeld het creature wat net verteld werd dat op 2 kaarten stond enzovoort. Er mocht niet mee worden gespeelt op tournaments, maar ze waren wel lachen.

[afbeelding]
BFM, Big Furry Monster
Summon Biggest Baddest Nastiest [etc etc]
99/99 voor 15 black mana, ik heb hem 4 keer, dus in totaal 8 kaarten.

Bigger, no, even bigger, bigger than that, come on, bigger, you can do it, look, we're talking Krakens and Dreadnuggs for jewelry here!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 26793 op 17-07-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazztiaan

Sebazztiaan

sebas!

Wat denk je dan van de kaart Urza's contactlenses(als parodie op Urza's glasses) of Bureaucracy(de tekst daarop:))

en wat denk je van de kaart : The ultimate nightmare of Wizards of the coast (c) Customer Service, met een casting cost van RRXYZ, die X damage geeft aan Y creatures van Z spelers 8)7.

Dat is echt een nightmare voor de helpdesk

Of hurloon wrangler (deminwalk) als tegenspeler iets van Denim aanheeft is creature unblockable. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Sebazztiaan op 17-07-2003 21:57 . Reden: added extra ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

bwahaha
Card Title: Bronze Calendar
Rarity: U
Card Type: Artifact
Cost: 4
Pow/Tgh: n/a
Card Text: Your spells cost 1 less to play as long as you speak in a voice
other than your normal voice.
If you speak in your normal voice, sacrifice Bronze Calendar.
Flavor Text: Every page holds a month, every date a numeral.
Artist: Melissa A. Benson
http://www.wizards.com/ma...lists/Unglued_Spoiler.txt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die heb ik hier alle twee liggen, ik heb ook nog een handige unglued, it's van Terrible Fan ofzo.
voor 2 mana en een tab mag je een counter van de ene op de andere kaart leggen, als die kaart geen counters gebruikte werd het een +1/+1 counter.

Dragon Blood was trouwens ook een erg handige kaart, 2 mana, tab, +1/+1 counter to any creature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

pff the rack en black vise zou ik niet wegdoen, op zich zijn ze te counteren namelijk, moeten je klasgenootjes maar beter opletten :P

maare ziet er bekend uit dat deck :) ongeveer hetzelfde als wat ik had, alleen geen RA's :/ wel balen dat zie die er in 5th uit hebben gehaald :(

btw valt me op dat hier veel 4th en 5th spelers zijn die daarna gestopt zijn ivm te veel extra regels enzo :)

zal eens kijken of mijn decks nog intact zijn van het weekend :/ ben na vanavond pas zondagavond weer thuis :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 22:11
Nog een in-active player :P Ben er al n tijdje mee gestopt, doe t alleen nog maar in de vakantie, en soms als mn broertje dr om vraagt (hij's dood in 5 beurten :Y) ). Ben begonnen met 5th, toen behoorlijk wat Mirage, veel van Urza's en Masques. Vooral mn (erg vervelende) counter-deck heeft behoorlijk wat mensjes richting waanzin gedreven >:) . Kwam alleen pas op gang na de 3e beurt, maja..Erg leuk, kwam zo'n gast halverwege, was k net op gang, aan met n Devastation (die molt toch alle landen?) en legt ff Priest of ......(zo'n elven geval) op. Toen kreeg ie voor ieder ander elfje een mana, en aangezien hij 5 andere elven op had liggen... ;( Was toen dood binne 2 beurten...(hij bijna :P door mana-burn). Heb ook nog n tijdje Unglued verzameld :9 erg komisch, vooral tegen meerdere mensen.

offtopic:
Heb nu hier dus nog +1200 kaarten liggen+heel veel hoesjes....wil iemand ze nog hebben voor n klein prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Chriztiaan schreef op 17 July 2003 @ 23:08:
Nog een in-active player :P Ben er al n tijdje mee gestopt, doe t alleen nog maar in de vakantie, en soms als mn broertje dr om vraagt (hij's dood in 5 beurten :Y) ). Ben begonnen met 5th, toen behoorlijk wat Mirage, veel van Urza's en Masques. Vooral mn (erg vervelende) counter-deck heeft behoorlijk wat mensjes richting waanzin gedreven >:) . Kwam alleen pas op gang na de 3e beurt, maja..Erg leuk, kwam zo'n gast halverwege, was k net op gang, aan met n Devastation (die molt toch alle landen?) en legt ff Priest of ......(zo'n elven geval) op. Toen kreeg ie voor ieder ander elfje een mana, en aangezien hij 5 andere elven op had liggen... ;( Was toen dood binne 2 beurten...(hij bijna :P door mana-burn). Heb ook nog n tijdje Unglued verzameld :9 erg komisch, vooral tegen meerdere mensen.

offtopic:
Heb nu hier dus nog +1200 kaarten liggen+heel veel hoesjes....wil iemand ze nog hebben voor n klein prijsje?
Unglued was altijd lachen ja :)
Mail maar over de kaart, zie profile voor mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69968

Chriztiaan schreef op 17 July 2003 @ 23:08:

offtopic:
Ik wil best kaarten kopen, maar ik weet niet of ze wat waard zijn (alleen maar mana kaarten :P) en hoe we ze moeten handelen.

Zelf heb ik aardig wat kaarten uit de Ursa Sage en wat erom heen. Ik speel nog wel eens de online demo. Dat is echt geweldig. Het is verslavender dan Diablo II LoD en dat zegt heel wat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weet je, ik heb net ff zitten uitrekenen hoeveel kaarten er nou precies zijn. Het zijn er 9300, zonder alle special editions :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

week! Dat is egt zwaar kut ...
Om de 3 maanden is er een nieuwe set :| elke 3 kwartaal een nieuwe rolatie in de type2 game :| dat is haast niet bij te houden ... een paar mensen die ik ken die kopen elke 3 maanden een playset :Y) 4x alle kaarten in een expansion ... kost geld man ...

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169 schreef op 17 juli 2003 @ 15:08:
[...]
Is die encyclopedia wat? Zat ik ook aan te denken, maar heb m nergens kunnen vinden behalve bij Wizards zelf... En de game van Micropose?
Moah, ik vond die encyclopedie wel aardig. Nu je het zegt, ik heb die nooit in NL in de winkels zien liggen, ik heb hem zelf tijdens vakantie in de USA gekocht. Op zich wel leuk, er zit ook een deckbuilder bij, je kunt je eigen collectie erin stoppen (en de waarde ervan bepalen) en je kunt er online mee spelen (alleen jammer dat hij de spelregels niet bijhoudt, het is puur een online speeltafel.

Game van Microprose is zeker de moeite, ondanks dat het natuurlijk (nu) oude kaarten bevat, en er geen uitbreidingen meer voor gemaakt worden. Het kaarten vond ik echt leuk, de AI heeft me het af en toe best lastig gemaakt (ik geef wel toe dat ik zelf niet zo ervaren ben). Er zit ook nog een soort RPG in waarbij je je karaktertje over een landschap stuurt en onderweg quests moet uitvoeren en strijd moet leveren. Je raad het al, de inzet betreft altijd een kaart, en de duels zijn spelletjes magic. Maar dat vond ik niet zo interessant, ik speelde alleen het kaartspel-gedeelte. Ook dit spel heeft online-functionaliteit, dit keer wel met inachtneming van spelregels, maar natuurlijk alleen van toepassing op de kaarten die in dit spel zitten.

Maar als je 'em ziet liggen in een winkel, meenemen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 19339 op 18-07-2003 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mr_Knight schreef op 17 July 2003 @ 16:30:
Ik had vroeger ook magic, maar ben later overgestapt naar starwars tradin card game. Ook elke avond gespeeld toen. Alleen werd het op een gegeven moment meer een wedstrijd wie heeft de beste kaarten. Je vrienden jaloers maken wanneer je darth vader uit zo'n booster pack haalde >:)
Daarna nooit meer aandacht aan besteed.
Ik neem aan dat je SW:CCG bedoelt? Dat heb ik ook lang gespeeld, ongeveer tot Jabba's Palace, daarna kwam geloof ik Special Edition, maar had geen zin om nog eens 360 kaartjes te gaan verzamelen. Ik vond de artwork van SWCCG wel briljant, trouwens, vooral Cloud City en Hoth.

Jammer dat Decipher de licentie kwijt is geraakt... Maar ja, Wizards (toevallig ook de makers van Magic) is van Hasbro, en LucasFilm ownt 10% of zo van Hasbro, dus nu heeft Wizards de Star Wars-licentie. Spijtig, want hun SW-kaartspel vind ik waardeloos vergeleken bij Decipher's.

Ehm... dit offtopic. Nu weer terug naar Magic. Mr_Knight, als je nog eens over SW:CCG wilt babbelen, drop me a line.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

ALS er een meeting komt, moet er ook Dragonball Cardgaming komen :D
dan whoop ik iedereens ass :*)
moet ik alleen wel weer eens mijn deck upgraden (zit nog in de cell games terijwijl ze nu al de Majin en Buu saga hebben :|)
waarom loopt dit topic wel goed en mijn dragonball cardgame topic niet :?
Het is niet simpeler ofzo, en er zit heel veel strategie in (misschien wel meer als Magic) en Dragonball is nog populairder ook.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 20:24
Ik heb dit spel ook gespeelt maar nu liggen al me kaarten (stuk of 2000 incl veel rares en ook sterkte kaarten) stof te happen :/
Misschien ga ik het wel weer eens een keer spelen als ik het niet meer te druk heb met andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58367

Ik heb het ook gespeeld... maar omdat ik van school ben veranderd spelen ze het niet meer in onze kantine :( heb me deck verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
TheEvilCuber schreef op 18 July 2003 @ 01:32:
ALS er een meeting komt, moet er ook Dragonball Cardgaming komen :D
dan whoop ik iedereens ass :*)
moet ik alleen wel weer eens mijn deck upgraden (zit nog in de cell games terijwijl ze nu al de Majin en Buu saga hebben :|)
waarom loopt dit topic wel goed en mijn dragonball cardgame topic niet :?
Het is niet simpeler ofzo, en er zit heel veel strategie in (misschien wel meer als Magic) en Dragonball is nog populairder ook.
dan heb jij nog nooit goed magic gespeeld ;)
er zit dus echt wel veel strategie in..
enne populairder ?? no way.
in nederland mischien maar wereldwijd gezien echt niet..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Mijn deck loopt in principe best alleen ben erg kwetsbaar voor "early burn" Ga toch nog maar wat dingen aanpassen alleen die kaarten zijn best pricy :P en niet te krijgen maar das weer een ander verhaal.

Maar welk wheenie creature deck is niet kwetsbaar voor burn decks.

Is toch niet slecht gegaan voor een 1e deckje.

Super spel :P

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

Lord_Mithril schreef op 18 juli 2003 @ 10:20:
[...]

dan heb jij nog nooit goed magic gespeeld ;)
er zit dus echt wel veel strategie in..
enne populairder ?? no way.
in nederland mischien maar wereldwijd gezien echt niet..
IK HEB ZLEFS ook magic.. gespeeld
en pokemon (bijna hetzelfde, alleen versimpeld

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
ik bednek me trouwens nog een leuk deck wat ik had.
een hele dunne, net 40 kaarten :D
een rood Gaint deck :P

bestond voornamelijk uit rode 3/3 gaints en een paar lightning bolts enzo >:)
duurd 4 beurten voor t op gang is maar dan komt er elke beurt een 3/3 gaint op >:)
dat gaat erg lekker..

leuk detail btw.. met alle kaarten die ik heb kan ik ongeveer 5 a 6 goede decks maken met goede gemene kaarten

@cube: tja het ligt er btw ook aan hoe je deck werkt he met strategie ;)
een rood quick dmg deck zal minder strategisch spelen dan een groen spore-counter deck..

[ Voor 18% gewijzigd door LordMithril op 18-07-2003 10:51 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Herinner me opeens dat Magic mijn HBO loopbaan gekost heeft. Zat toendertijd in Diemen op HBO Tekstschrijven en woonde in de Bijlmer (flat Groeneveen (zie bijlmerramp), 9 hoog) op een gedeelde kamer met Damiaan (een bisexuele vampier die aan self mutilation deed :)). Hij speelde ook Magic en had nog wat magicspelers aldaar. Toen ik bij de kennismaking vertelde dat ik ook Magic speelde kon ik meteen blijven :). Dagen, nachten, weken aan een stuk Magic gespeeld en dus de school laten lopen :(. Kon gelukkig een baantje krijgen in de IT (welke toen iedereen aannam als je wist hoe je windows moest opstarten :)). Geleefd op pizza en bier (wel 20kg afgevallen in drie maanden) en natuurlijk Magic. Was ook in de tijd van carmageddon 1 geloof ik. Good old times. Ben toen verhuisd toen ik die baan kreeg en niet meer gebonden was aan Diemen en een vriendin had (nog steeds heb) in Breda. Dat verhuizen was ook meteen het einde van de Magic gezien de spelende vrienden in Breda inmiddels de kaarten opgeborgen hadden.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Ik heb 3th en 4th edition HELEMAAL compleet, incl. de duallands en alle kaarten die nu al niet meer mogen. ook bezit ik nog enkele legends en antiqities. Ik wist eigenlijk niet eens dat het nog steeds mocht.

Ik speelde rood/wit want ik was een mietje. :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34497

ik ben begonnen met een starterdeck van de revised serie, samen met Lord_Mithril. hij moest wel anders had ik niemand om tegen te spelen :)Daarna een tijd fanatiek gespeeld en nu eigenlijk met vlagen. Toen L_M zijn zwarte deck had heb ik een speciaal tegendeck in elkaar gezet, dat ook prima werkte. t was een van de weinige decks waar ie van verloor.

We hebben hier een totaal van 3355 kaarten vanaf de revised serie, ik heb ze ooit s allemaal in een spreadsheet gezet zodat we weten wat we wel en niet hebben.
Er liggen hier op t moment zo'n 5 of 6 samangestelde decks die goed tegen elkaar kunnen spelen, ooit s gemaakt toen L_M nog vaak op school speelde en er een aantal mensen meededen die geen kaarten hadden. het is leuker om dan met decks van gelijke sterkte maar andere stategien te spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Damn, bij de demo van online, wordt m'n counterspell geblockt met een counterspell :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

intert0y schreef op 18 juli 2003 @ 10:53:
Ik heb 3th en 4th edition HELEMAAL compleet, incl. de duallands en alle kaarten die nu al niet meer mogen. ook bezit ik nog enkele legends en antiqities. Ik wist eigenlijk niet eens dat het nog steeds mocht.

Ik speelde rood/wit want ik was een mietje. :)
krijg je denk ik nog best veel geld voor ... :)

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Krijg je zeker veel geld voor, maar heeft waarschijnlijk ook veel gekost :) Of heel veel geluk gehad met het drawen van boosterpacks :).

Black Lotus is toch ook nog van 3th, heb je die?? En wat doet de shivan dragon tegenwoordig? Die kostte toendertijd geloof ik 32 dollar in de officiele prijslijsten. De serra was toen 18 dollar. Natuurlijk in mint condition.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Refried Noodle
Ik bedoel idd SWCCG. Die eerste set heb ik helemaal compleet. Van A new hope mis ik er nog 3. En van Hoth heb ik er maar een paar, daarna gestopt. Die nieuwe zien er idd niet uit. Het leuke van die oude was die text die helemaal bovenaan stond. Hier staan de oude kaarten nog op.
http://www.decipher.com/starwars/cardlists/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

shivan valt mee omdat ie volgens mij in 7th terug is gekomen

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eijkb schreef op 18 July 2003 @ 11:45:
Krijg je zeker veel geld voor, maar heeft waarschijnlijk ook veel gekost :) Of heel veel geluk gehad met het drawen van boosterpacks :).

Black Lotus is toch ook nog van 3th, heb je die?? En wat doet de shivan dragon tegenwoordig? Die kostte toendertijd geloof ik 32 dollar in de officiele prijslijsten. De serra was toen 18 dollar. Natuurlijk in mint condition.
Black Lotus zat in Alpha, Beta en unlimited. Eigenlijk de 1st, 2nd en 3rd edition jah :)

$32 voor een black lotus, ik zou m meteen kopen nu :D Op ebay kun je als startprijs het 10 voudige vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 22:11
Eijkb schreef op 18 July 2003 @ 11:45:
wh000000, shivan dragon roelt!!!! _/-\o_ da was mn 2e kaart die k ooit had, en k heb m nog steeds!! Echt n geweldige kaart!! Was toen idd rond de 30 euro, nu weet k nie meer O-)

[ Voor 38% gewijzigd door Chriztiaan op 18-07-2003 13:34 . Reden: verkeerde quote :+ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-04 15:35
* Coffeemonster meldt zich met hetzelfde probleem: kaarten liggen stof te verzamelen. Ik speelde in de periode Ice Age t/m Stronghold, maar ik heb ook kaarten uit eerdere series, zelfs een paar kaarten uit de alpha- en antiquities-series. Maar ik heb veel pauzes al spelend doorgebracht.

Overigens had een vriend van me de hobby om de potjes (meestal in een groep) erg te rekken, en dat werd twee keer zo erg toen hij een Shaharazad kocht (speel een sub-potje Magic, verliezer verliest helft van levenspunten).

Maar ik doe de kaarten niet weg. Het blijft een leuk spel, de artwork is vaak erg goed, het geld heb ik niet nodig en ik heb geen zin/tijd om de moeite te nemen de kaarten kwijt te raken :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains

NoTimeRemains

I know

_/-\o_ ron spencer _/-\o_

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
* Anoniem: 34169 is bezig groot wit/rood deck te maken... komt er zo aan.

edit:
Het is wit/rood/zwart geworden:
9x Plains
5x Mountain
4x swamp
1x Seaside Haven (Tap: add 1 collerless mana to your mana Pool)

WHITE:
1x Border Patrol
1x Defiant Stand
1x Fresh Volunteers
1x Gustcloak Harrier
2x Gustcloak Runner
1x Gustcloak Savior
1x Gustcloak Sentinel
1x Gustcloak Skirmisher
2x Ironfist Crusher
1x Manacles of Decay
1x Muzzle
1x Pearlspear Courier
2x Unified Strike

RED:
1x Blaze
1x Flowstone Wall
1x Lava Axe
1x Lunge
1x Stone Rain
2x Volcanic Hammer

BLACK:
1x Gravedigger
1x Hand of Death
1x Highway Robber
1x Mind Rot
1x Phyrexian Gargantua
1x Urborg Uprising
1x Vampiric Touch
1x Zombie Boa

NADERE INFO:
Red en Black zijn eigenlijk bijna alleen maar spells, bedoeld om de opponent of creatures van de oponent te slopen. Het deck is gebouwd rond de Gustcloak kaarten, die je kunt terugtrekken uit de combat als ze geblockt worden.

TO DO:
Meer lands erin en wat black creatures eruit misschien. Opmerkingen zijn welkom.

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 18-07-2003 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Hmm, ik hou niet van drie kleuren decks, liever één of twee... 4 swamps is werl erg weinig...

Wich reminds me... heb ooit een white/blue/artifact deck gemaakt, allemaal CoP's, counter spells etc.
• Island Sanctuary: Skip drawing a card: Until the beginning of your next turn, only creatures with flying or islandwalk can attack you. Use this ability only during your draw phase and only once each turn.
• Howling Mine: Each player draws one extra card during his or her draw phase.

En nog wat van die leuke geintjes :P dat was echt een deck bedoelt om te winnen door dat de tegenstander z'n deck leeg loopt :+
Nooit echt gewerkt aangezien de meeste tournooitjes waar ik heb gespeeld een tijdslimiet hadden, dus werdt het erg vaak een draw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

D'r is ook een of ander Rod kaartje, een artifact die je voor 2 mana, dacht ik, neerlegt, en voor 1 mana tapt, dan werd hij uit het spel gehaald en mocht je je graveyard terug in je deck shufflen, erg leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vanavond of morgen post ik ff mijn zwart/blauw dekje, kijken wat jullie ervan vinden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 15:22

^^0nMe

Got Babana's?

Ik speelde vroeger vaak met een aangepaste versie van de 5 kleuren deck van de Champ in 1998 oid, mana bird's, en hele zooi dual lands. Daarmee had je ook gewoon makkelijk genoeg mana voor een paar grote creatures, alleen die Recurring Nightmare oid is niet echt allowed meer, maar wel leuk tegen vrienden ;)

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Laatst online: 15-04 13:07

Shaidar

Goh .. Magic :)

Heb voor de leut nog eens m'n kaarten uitgehaald .. vroeger veeel te veel geld aan uitgegeven ...
'k heb hier nog 5 Forces of Nature liggen, 4 Shivan Dragon's, 2 Lord of the Pit's, 8 Assasin's ... eens horen wat die allemaal nog waard zijn :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Ik heb gespeeld vanaf net het einde 3rd edition (1 of 2 pakjes van gehad :) ) tot 1 of 2 sets na Ice Age, toen begonnen ze zoveel nieuwe dingen er in te gooien waarvoor je wel nieuwe kaarten moest kopen dat het niet meer leuk werd.

Mijn broertje had vroeger wel altijd een heel leuk wit deck, dat een klein beetje op gang moest komen maar daarna bijna onstopbaar. Er is een wit creature met */* die evenredig is aan je eigen levenspunten dan had hij daarbij ook nog een witten enchantment waarmee hij van elke creature het aantal attack (of defense) punten aan leven er bij kreeg.
Dus eerste beestje ga je van 20 levenspunten naar de 40. Dan had hij ook nog een artifact waarmee je creatures kon clonen. Dus die gebruikte hij om een boel van die */* beesten te klonen en hopa daar zat hij aan de 1000/1000 creatures met zelf 1000 levenspunten :) Dan geef je meestal wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

laatste deck wat ik gemaakt had voor ik stopte was een sliverdeck, 3 kleuren was wel leuk, kwam alleen wat moeilijk op gang, maar als je het 3 4 rondjes wist uit te houden dan redde je het wel :) leuke aan slivers was dat ze allemaal elkaar beinvloeden }>
green: muscled sliver : all slivers gain +1/+1 en daar dus 4 van :P
Bleu: Winged Sliver : All slivers gain flying
multicolor: Crystal Sliver : All slivers can no longer be the target of spells

:) wel leuk, zo kon je dus op een gegeven moment allemaal slivers hebben van 4/4 flying. first strike etc :) vonden me vrienden niet echt leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-04 08:56
Tha BasZ schreef op 17 juli 2003 @ 15:01:
Ik heb het vroeger vaak gedaan (vanaf het begin), maar ben eruit gerold na Exodus.
(heb wel Tempest, Stronghold, Exodus compleet in originele mappen).
Vroeger vond ik het wel een OK spelletje, maar nu niet meer na al die nieuwe regels en uitbreidingen enzo...
Yup same hier, ik heb afgehaakt toen ze begonnen made fade in/out shit.

Wel leuk gespeeld mar uiteindelijk werd het wat duur met al die kaarten.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
mn zwarte deck is nu weer op volle sterkte >:)
net 2x blackvise, 1x the rack en 1x howling mine erin gedaan >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Lord_Mithril schreef op 19 July 2003 @ 10:19:
mn zwarte deck is nu weer op volle sterkte >:)
net 2x blackvise, 1x the rack en 1x howling mine erin gedaan >:)
en ga je nu je moeder ermee inmaken :P }>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-=BoKKiE=- schreef op 19 July 2003 @ 08:47:
laatste deck wat ik gemaakt had voor ik stopte was een sliverdeck, 3 kleuren was wel leuk, kwam alleen wat moeilijk op gang, maar als je het 3 4 rondjes wist uit te houden dan redde je het wel :) leuke aan slivers was dat ze allemaal elkaar beinvloeden }>
green: muscled sliver : all slivers gain +1/+1 en daar dus 4 van :P
Bleu: Winged Sliver : All slivers gain flying
multicolor: Crystal Sliver : All slivers can no longer be the target of spells

:) wel leuk, zo kon je dus op een gegeven moment allemaal slivers hebben van 4/4 flying. first strike etc :) vonden me vrienden niet echt leuk :P
Sliver Queen was dan erg goed, 2 mana en tappen en je kreeg een 1/1 sliver token. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Woei, wat ik net bij mijn collectie voeg:

Rhox

Nemesis Foil, 5/5, kan geregenerate worden voor 4GG. Kost iets van $8 :)
Mijn picture is echter wel heel anders, vaag :? en het is kaart 112a staat er, mss omdat dit de foil is of hoe zit dat :?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 34169 op 19-07-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61527

Ik speel ut nog steeds erg vaak en ik ga ook naar de grote tournooien toe. Binnenkort komen de ptq's (pro tour qualifier) in Nederland. Je speelt daar block constructed. (de laatste 3 sets op een rijtje).Ik ga zelf goblins spelen. Ze zijn nl erg snel en kunnen heel verrassend zijn.

Ik zal wel ff mn decklist posten, maar de meeste van jullie zullen geen kaarten herkennen. Met dit deck ga ik aan de ptq meedoen. Er kunnen nog altijd veranderingen in komen, maar dat zie ik later wel.

4x Goblin Sledder (R, 1/1, sacrifice a goblin: target creature gets +1/+1 until end of turn)
4x Clickslitter (RRR1, 3/3, haste, sacrifice a goblin: clickslitter gets +2/+2 and gains trample until end of turn.)
4x Goblin Warchief (RR1, 2/2, Goblins you conrtol have haste, goblin spells you play cost 1 colorless mana less to play.)
Goblin Piledriver (R1, 1/2, protection form blue, whenever GP attacks, it gets +2/+0 until end of turn for each other attacking Goblin.)
3x Siege-Gang Commander (RR3, 2/2, when SGC comes into play, put 3 1/1 red goblin creature tokens into play. 1R, sac a goblin: SGC deals 2 damage to target creature or player.
4x Sparksmith (1R, 1/1, T(tap) S deals x damage to target creature and X damage to you, where X is the number of goblins in play.)
4x Shock (R, 2 damage to target creature or player.)
1x Goblin Sharpshooter (2R, 1/1, GS doesnt untap during ur untap step. Whenever a creature is put into a graveyard from play, untap GS. T, GS deals 1 damage 2 target creature of player.
4x Gempalm Incinerator (2R, 2/1, Cycling 1R ( u may discard this card from ur hand to draw a card) When u cycle GI u may have it deal X damage to target creature, where X is the number of gobbos in play.)
4x Skirk Prospecter (R, 1/1, sac a goblin add one R to ur manapool.)

2x Goblin Burrows: t: add one colorless mana to ur manapool. 1R T target goblin gets +2/+0
22x Mountain

Dit is mn deck. Ik kan mn sideboard er ook nogbij schrijven voor de liefhebbers. Zeg maar ff als je dat wilt. En misschien doen er nog wel meer mensen mee aan de ptq's zeg ut dan ff.

Moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klinkt veelbelovend, ik heb hier nog ergens een goblin kaart liggen die als hij in play komt 2 goblin tokes geeft en als hij dood gaat weer 2 (1/1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34169 schreef op 19 juli 2003 @ 19:30:
Woei, wat ik net bij mijn collectie voeg:

Rhox

Nemesis Foil, 5/5, kan geregenerate worden voor 4GG. Kost iets van $8 :)
Mijn picture is echter wel heel anders, vaag :? en het is kaart 112a staat er, mss omdat dit de foil is of hoe zit dat :?
ut is 112a omdat ut een promo was, die je bij een starterdeck kreeg was. En hij zat in een set, nl Nemesis. Die promo is zoveel waard. En die jij hebt zal wel wat minder waard zijn, want de kaart is niet egt goed. Hij regenerate btw voor 2R

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 61527 op 19-07-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26793 schreef op 19 juli 2003 @ 22:16:
Klinkt veelbelovend, ik heb hier nog ergens een goblin kaart liggen die als hij in play komt 2 goblin tokes geeft en als hij dood gaat weer 2 (1/1)
Je bedoelt Goblin Marshal. Die mag ik niet in mn deck gebruiken. Ik mag de sets Onslaught, Legions and Scourge gebruiken. De kaart die jij noemt is wel ok in een Goblin deck met goblin lackey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 61527 schreef op 19 July 2003 @ 22:17:
[...]

ut is 112a omdat ut een promo was, die je bij een starterdeck kreeg was. En hij zat in een set, nl Nemesis. Die promo is zoveel waard. En die jij hebt zal wel wat minder waard zijn, want de kaart is niet egt goed. Hij regenerate btw voor 2R
Hmmm, kan wel kloppen. Hij regenerate idd voor 2G (jij maakte ook foutje ;)), hij kost 4GG om te playen.

Deck ziet er errug netjes uit trouwens. Die PTQ, waar en wanneer zijn die, en wat mag je wel en niet gebruiken? Niet dat ik dit jaar kan/ga meedoen ofzow, misschien leuk voor volgend jaar...
O wacht... Waren die in Utrecht...?
Naja, zijn er trouwens nog requirments voor of niet?
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste