Toon posts:

Magic: The Gathering

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:
  • 2.868 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Assmael
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 29-07-2013

Assmael

Je hebt geen besef!

Wekkie schreef op 04 februari 2004 @ 17:37:
* Wekkie heeft z'n eerste booster gekocht! [Mirrodin]

En jawel, de rare was een Gilded Lotus :*)

( Zat ook een foil Vulshock Gauntlets in :*) )

* Wekkie is blij :P
Netjes, maar met 1 booster maak je nog geen deck :)

Your face, your ass, what's the difference?

• Wekkie
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 27-11 10:39

Wekkie

Yeah

Tsja, klopt. Maar ik voel er nu wat meer voor om de kaartjes te verzamelen ( en winst maken op eBay als je een beetje geluk hebt ;) ). Hoewel ik misschien een precon deck koop en dan een beetje aanpassen :)

I've got a feeling...

• Daedalus18
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 25-04-2004

Daedalus18

aka: [CaN]-BoA-

wekkie, in welke winkel heb je die kaarten gekocht??

het leven gaat door, waar je ook bent

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Bij de Bruna :P Ze waren wel 3,99, maar was 't nu wel waard :9
Tis dat er hier geen Magic/D&D winkel in de buurt is, daar is het meestal ook wat goedkoper :)

I've got a feeling...

• Fritzz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20-11-2017

Fritzz

De Utregse Kudde

Goh Magic TG op GoT nog even en we hebben alle deugden des levens hier.
Ik heb een jaar of 6 wat gespeelt, doch nooit toernooien.

Verzamelde witte kaarten.
Speelde voornamelijk rood, blauw, groen of een combi hiervan.
Ik zal morgen wel even mijn oude deckje posten.

We're d00d: DUK RC5-72 #???, OGR-25 #18, Ubero #??

• rooicity
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 18-09-2006
Ik speelde tot een aantal jaren geleden ook. Had een zwart/rood/blauw deck met 12 dubbellandjes en had voor de rest van elke kaart er maar 1 in mijn deck zitten ( op Terror na ). Vond ik destijds veel leuker spelen dan een 60 kaarten killerdeck met 4 dit, 4 dat, 4 zus, 4 zo ....

Had zelfs 2 moxen ( zo heette die dingen toch ??? ) en die had ik nog uit een packje gehaald dus kun je nagaan dat ik er toch redelijk vroeg bij was.
Je kon me toen elke middag vinden in de Eppo in Eindhoven

Ach ja... Vroegûh :P

[Voor 32% gewijzigd door rooicity op 06-02-2004 09:40]

Ik ben voor Ron Jeremy wat Mario is voor Luigi. Knapper, slanker en met beter gereedschap.... :p

• BlackTiger85
  • Laatst online: 31-10-2004
Ik vind dat alleen de kaarten sparen niet leuk is, de combinatie
van spelen en sparen dat maakt MTG juist zo intressant.

Hebben mensen al Magic the Gathering: Battlegrounds gespeeld,
dat spel is wel cool als je veel magic hebt gespeeld. Alleen jammer
dat er zo weinig spreuken inzitten, waardoor je weinig combos hebt.

• Fritzz
  • Laatst online: 20-11-2017

Fritzz

De Utregse Kudde

Vervelend Enchanment Deck
Kleuren Blauw, Rood en een aantal Artifacts

Land
13* Island
13* Mountain

Artifacts
2* Library of Leng
2* Ivory Tower
4* Feroz's Ban

Blauw
4* Dismiss
4* Relearn
4* Forbid
4* Prosperity
4* AEther Storm
4* Soul Barrier

Rood
4* Pyrostatic Pillar
4* Spellshock
4* Seismic Assault
4* Impatience
4* AEther Flash

Dit deck bestaat voornamelijk uit enchaments. Heeft totaal geen beesten. Een handige toevoeging zouden direct damage kaarten zijn zoals "Shock" e.d.
Dit heb ik niet gedaan omdat die zo leuker is.

We're d00d: DUK RC5-72 #???, OGR-25 #18, Ubero #??

• NeoCJ
  • Niet online

NeoCJ

Yay, a Denial

Woei, even wat Darksteel boosters opgepikt :Y)

- Foiled Myr Matrix :*)

- 2 Betere Pulses, nml Rood en Groen :9

- Arcbound Ravager, wel aardig :)

- Darksteel Forge, niet verruilbaar, wel leuk in mn Artifact/Dragon-deck >:)

[Voor 4% gewijzigd door NeoCJ op 07-02-2004 09:01]

Doo Doo Be Doo Doo..
There Is No Right Way, Only Your Way
Flower Sniffin' Kitty Pettin' Baby Kissin' Corporate Rockwhores

• Daedalus18
  • Laatst online: 25-04-2004

Daedalus18

aka: [CaN]-BoA-

is het nogsteeds zo dat je als je aan een tournament wil meedoen dat je de kaarten moet gebruiken van de laatste 3 uitbreidingen??

het leven gaat door, waar je ook bent

• theepot
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 01-01-2019
toch maar eens mijn deck posten :P

land:
4x urza's mine
4x urza's tower
4x urza's powerplant
1x maze of shadows
1x blasted landshape
1x mogg hollows

(artifact) Creature:
4x jhoira's toolbox
3x brass-talon chimera
3x lead-belly chimera
3x tin-wing chimera
3x iron-heart chimera
4x bottle gnomes
4x Cathodion

Artifacts:
2x Heartstone

was erg grappig deckje :D vooral omdat het zo goedkoop was.. en best wel goed was.. met beetje geluk na 3 beurten onbeperkt mana/life/krachtige chimera 8)

[Voor 17% gewijzigd door theepot op 07-02-2004 15:57]

• bram333654
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 14-04-2011
Daedalus18 schreef op 07 februari 2004 @ 14:40:
is het nogsteeds zo dat je als je aan een tournament wil meedoen dat je de kaarten moet gebruiken van de laatste 3 uitbreidingen??
Lijkt mij totaal afhangen van het type toernooi. Als het een block-toernooi is, dan alleen de huidige set en uitbreidingen.. maar type 1/2 mogen volgens mij alle soorten kaarten.

• Ballotonia
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07-09-2008
Gegroet!

Na jaren in de USA gewoond te hebben en een flinke verzameling van MtG kaarten te hebben opgebouwd, vraag ik me af waar ik hier in Nederland voor een lekker lage prijs m'n MtG kaarten in het groot kan inkopen. Dan heb ik het dus over prijzen voor dozen met starters/boosters, niet afzonderlijke packs.

Als ik in het buitenland die spullen bestel, betaal ik me helemaal scheel aan invoerrechten! :(

Ballotonia

"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht..." - H.M. van Randwijk

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Een vrij bekende Magic winkel in Nederlands is nedermagic. Boosterboxen voor 105 euro :)

I've got a feeling...

• NeoCJ
  • Niet online

NeoCJ

Yay, a Denial

Kijk online op Marktplaats.nl. Daar wil je nog wel eens iets tegenkomen.

Doo Doo Be Doo Doo..

• Helmet
  • Laatst online: 23-11 22:22

Helmet

Wijzig mijn usericon!

ik denk dat je beter een playset kan kopen ....
playset = 4 x elke kaart van de hele set ...

/l、
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ Pick my icon
 じしf, )ノ

• Uberhippie
  • Laatst online: 18-10-2004
Ik speel nu ongeveer 7 jaar, sinds Prophecy ook toernooien...

Gaan er nog magiccers naar campzone? Kunnen we een toernooitje houden :)

Could Jezus microwave a burrito so hot that He himself could not eat it?

• Vanitas
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:03
Helmet schreef op 09 februari 2004 @ 12:07:
ik denk dat je beter een playset kan kopen ....
playset = 4 x elke kaart van de hele set ...
En hoeveel gaat zo'n playset kosten??

200 euro...

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• bram333654
Wat vinden jullie van dit deck? Het is in principe een affinity deck met wat Darksteel kaartjes erbij.

-------------------------------------------------------------------------
Creatures (20):
4x Ornihopter (0/0 for 0)
4x Arcbound Ravager (mod 1/1, sac artifact to get +1/+1)
4x Disciple of the Vault (1 dmg for each artifact to graveyard)
4x Frogmite (2/2 affinity)
4x Myr Enforcer (4/4 affinity)
4x Arcbound Worker (mod 1/1)

Misc (8):
4x Aether Spellbomb (bounce)

Carddrawing (12):
4x Thirst for Knowledge (draw 3 cards, discard 1 artifact)
4x Thoughtcast (draw 2 cards, discard 1)
4x Skullclamp (if creature dies -> draw 2 cards)

Manasources (20):
2x Talisman of Indulgence (U&B)
4x Glimmervoid (any color)
3x Darksteel Citadel (colorless indestructible)
4x Vault of Wispers (black)
4x Seat of Synod (blue)
3x Chrome Mox (mox)

Ik twijfel zelf nog over een paar kleine details. Allereerst twijfel ik of er niet teveel manasources inzitten... en er zitten vrijwel geen counters in... misschien maar een counterspell erbij doen.

• Vanitas
Ziet er zeker mooi uit.
Alleen heb je er wel een aantal dure kaarten in gedaan.
Zoals Glimmervoid en Chrome Mox.

Dus is het lastig/duur om dit deck bij elkaar te krijgen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• bram333654
Vanitas schreef op 16 februari 2004 @ 10:54:
Ziet er zeker mooi uit.
Alleen heb je er wel een aantal dure kaarten in gedaan.
Zoals Glimmervoid en Chrome Mox.

Dus is het lastig/duur om dit deck bij elkaar te krijgen.
Het krijgen is niet het probleem ;) Zit al ongeveer in elkaar... kheb nogal wat kaartjes en ben vrij fanatiek erin.
Verder.. ik heb het deck van het weekend getest. De kill zit tussen beurt 3 en 6, waarbij beurt 6 absoluut laat was.

• Uberhippie
  • Laatst online: 18-10-2004
bram333654 schreef op 13 februari 2004 @ 13:12:
Wat vinden jullie van dit deck? Het is in principe een affinity deck met wat Darksteel kaartjes erbij.

[decklijst]

Ik twijfel zelf nog over een paar kleine details. Allereerst twijfel ik of er niet teveel manasources inzitten... en er zitten vrijwel geen counters in... misschien maar een counterspell erbij doen.
Ziet er best geinig uit... Alleen volgens verliest het keihard van Slide en U/W control (en eventuele andere decks met 4x Akroma's Vengeance :P).

Ornithopter, Disciple of the Vault en Arcbound Worker zijn ronduit slecht, die kun je beter vervangen door Broodstars, Welding Jars en een paar counters ofzo... en 4 Skullclamps vind ik persoonlijk te veel, 2 of 3 is genoeg. Verder raad ik je aan er witte mana sources in te stoppen zodat je ruimte hebt voor Circles of Protection, Sacred Ground en Second Sunrise in het sideboard.

Just my 2 eurocent :7

Could Jezus microwave a burrito so hot that He himself could not eat it?

• bram333654
Uberhippie schreef op 16 februari 2004 @ 12:31:
[...]

Ziet er best geinig uit... Alleen volgens verliest het keihard van Slide en U/W control (en eventuele andere decks met 4x Akroma's Vengeance :P).

Ornithopter, Disciple of the Vault en Arcbound Worker zijn ronduit slecht, die kun je beter vervangen door Broodstars, Welding Jars en een paar counters ofzo... en 4 Skullclamps vind ik persoonlijk te veel, 2 of 3 is genoeg. Verder raad ik je aan er witte mana sources in te stoppen zodat je ruimte hebt voor Circles of Protection, Sacred Ground en Second Sunrise in het sideboard.

Just my 2 eurocent :7
Ok, hier komen mijn paar centen dan ;)

Ornithopter opzich is slecht. Punt uit. Disciple of the Vault opzich is niet goed genoeg. Punt. Arcbound Worker kom ik zo op terug.

Arcbound Ravager is de winner in dit deck:
* Je hebt rond beurt 3 echt wel 1 of 2 disciples en een stuk of 10 artifacts liggen. Als je er 2 hebt kun je alle artificats saccen op de Ravager en dan verliest je tegenstander 20 life, klaar.
* Je valt aan op beurt 3 met 2 ornihopters en nog wat beesten. Je sacct 10 artifacts op je ravager, je tegenstander verliest dan door 1 disciple 10 life, en je sact je ravager dan op zichzelf, die counters verplaatsen zich naar de ornihopter, je tegenstander krijgt nog 10 dmg en hij is dood.

Dit soort dingen gebeuren regelmatig op beurt 3. En dan doe je als tegenstander echt weinig. Dit deck gaat zo ontzettend snel.Ornihopter = evasion... en met die ravager wordt ie echt wel groot. Alles heeft een goede synergie en de ornihopter en discple zijn lang zo slecht niet. En op het argument: "Dan moet je m wel net trekken", kan ik alleen maar zeggen dat je ze vrijwel altijd trekt. Het gaat zo snel met al die kaartdrawers.

Om terug te komen op de arcbound worker... ik zit erover te denken om deze te vervangen door Myr Moonvessels. Dan heb je als je ze skullclamped meteen genoeg mana om de skullclamp te verplaatsen, want soms mis ik net 1 mana. Dit moet ik nog even playtesten.

Trouwens... net opgezocht wat die Akroma's Vengeance doet: Die krijg je echt NOOIT optijd uit... rond beurt 3 doe ik echt wel genoeg damage... in het ergste geval moet ik alles saccen op mijn ravager en krijgt de tegenstander damage door de Disicple of the Vault. Bovendien heb ik 3 indestructible artifact landjes, dus die gaan niet kapot. En dankzij het hele affinity idee ligt er in no-time weer van alles op tafel :) Akroma's Vengeance ben ik dus niet zo bang voor.

Skullclamp heb je misschien gelijk in... maar dat er 4 in zitten vergroot de kans dat ze getrokken worden. Bovendien... 2 skullclamps op een Frogmite = 4 kaarten trekken... tochw el fijn. Maar 4 is misschien teveel... ik weet het nog niet. Nog niet genoeg voor geplaytest.

Slide en U/W control:
Wat voor decks zijn dat?

• NeoCJ
  • Niet online

NeoCJ

Yay, a Denial

Hier een Type2 deck dat ik wil gaan spelen; Elvish Bidding :)

[Voor 4% gewijzigd door NeoCJ op 20-02-2004 22:05]

Doo Doo Be Doo Doo..

• mtgdmaster
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 15-03-2004

mtgdmaster

Just Play Mtg! | Darksteel

ik heb nu al 2 boosters gekocht (darksteel)
maar mijn ouders willen mij geen geld geven omdat
ze zeggen dat het het zelfde is als pokemon.
(khad zo'n 300 kaarten gekocht:S)

Darksteel | Sword Of Fire And Ice te koop !

• bram333654
mtgdmaster schreef op 27 februari 2004 @ 12:28:
ik heb nu al 2 boosters gekocht (darksteel)
maar mijn ouders willen mij geen geld geven omdat
ze zeggen dat het het zelfde is als pokemon.
(khad zo'n 300 kaarten gekocht:S)
Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
En magic is een dure hobby... absoluut :) Dus ik kan je ouders wel begrijpen... maar anders ga je toch werken voor je eigen geld?

• mtgdmaster

mtgdmaster

kben nog maar 14.khad wel met een vriend is een soort "bedrijfje", we deden vanalle klusjes maar die is gestopt.Nu prob ik sword of fire and ice te verkopen (€7 waard zeggen ze op nedermagic) en dan koop ik daar nog een booster van.
ik ga em is op ebay zetten.

• bram333654
mtgdmaster schreef op 27 februari 2004 @ 12:38:
kben nog maar 14.khad wel met een vriend is een soort "bedrijfje", we deden vanalle klusjes maar die is gestopt.Nu prob ik sword of fire and ice te verkopen (€7 waard zeggen ze op nedermagic) en dan koop ik daar nog een booster van.
ik ga em is op ebay zetten.
Moet je op ebay niet wat extra kosten maken om die daarop te plaatsen? Het lijkt me sterk dat je er zoveel voor zult krijgen... Maar goed... wat wil je met die ene booster doen dan? Wat voor formaat e.d. wil je gaan spelen? Wat voor toernooien wil je aan meedoen?
Misschien is een kantenklaar deck iets beter voor je? Ik weet niet precies hoe duur die zijn (12 euro ofzo?), maar dan heb je ook meteen een deck.

• mtgdmaster

mtgdmaster

bram333654 schreef op 27 februari 2004 @ 12:41:
[...]

Moet je op ebay niet wat extra kosten maken om die daarop te plaatsen? Het lijkt me sterk dat je er zoveel voor zult krijgen... Maar goed... wat wil je met die ene booster doen dan? Wat voor formaat e.d. wil je gaan spelen? Wat voor toernooien wil je aan meedoen?
Misschien is een kantenklaar deck iets beter voor je? Ik weet niet precies hoe duur die zijn (12 euro ofzo?), maar dan heb je ook meteen een deck.
eigenlijk is het gwn voor de fun dat ik het doe ik wil niet aan tornooien meespelen.(later mss als ik véél geld heb.)ik weet niet op nedermagic hebben ze er €7 voor gegeven omdat die +2/+2 doet en beschermt tegen blauw en rood.ik weet niet waar jij woont (belgie of nederland)maar ik woon in belgie en daar kost een deck 15 EUR. :'(

• _fool
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17-10 23:28

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Mijn excuses, ik heb niet de moeite genomen om het hele topic door te browsen. Maar ik heb een redelijk eenvoudige vraag die door mensen die nog in 'de scene' zitten vast eenvoudig te beantwoorden is.

Ik begon met magic tijdens Revised (Dark, Fallen Empires). Toen waren alle out-of-print kaarten a) goed en b) veel waard. Ondertussen ben ik een jaar of 4-5 gestopt. Nu echter heb ik de indruk dat elke nieuwe serie sterker is dan de vorige, en daarom vraag ik me af: zijn out-of-print kaarten als Mahamoti's, Shivans, Serra Angels, Terrors, Lightning Bolts etc nog populair op de ruilmarkt? Of zijn ze 'ouderwets' en suf? Ik heb er bakken van liggen (niet vol met Shiv's maar wel vol met oud spul) en ik wil mn commons sowieso misschien wel weggeven als iemand anders ze gebruikt.

Enlighten me, ik ben er helemaal uit namelijk :)

specs

• mtgdmaster

mtgdmaster

_fool schreef op 27 februari 2004 @ 12:49:
Mijn excuses, ik heb niet de moeite genomen om het hele topic door te browsen. Maar ik heb een redelijk eenvoudige vraag die door mensen die nog in 'de scene' zitten vast eenvoudig te beantwoorden is.

Ik begon met magic tijdens Revised (Dark, Fallen Empires). Toen waren alle out-of-print kaarten a) goed en b) veel waard. Ondertussen ben ik een jaar of 4-5 gestopt. Nu echter heb ik de indruk dat elke nieuwe serie sterker is dan de vorige, en daarom vraag ik me af: zijn out-of-print kaarten als Mahamoti's, Shivans, Serra Angels, Terrors, Lightning Bolts etc nog populair op de ruilmarkt? Of zijn ze 'ouderwets' en suf? Ik heb er bakken van liggen (niet vol met Shiv's maar wel vol met oud spul) en ik wil mn commons sowieso misschien wel weggeven als iemand anders ze gebruikt.

wil je je commons zomaar weggeven.ik kan ze gerust gebruiken hoor wnt ik ben ook juist nieuw.en je zegt "als ze ze gebruiken" i'am your man 8)

• NeoCJ
  • Niet online

NeoCJ

Yay, a Denial

_fool schreef op 27 februari 2004 @ 12:49:

Wat is 'out-of-print' :?

- Dat ze ze niet meer reprinten :?
- Mislukt gedrukt :?

Als het het 2de is kun je met aardig wat geluk er goed geld voor vangen bij de verzamelaar, er is zelfs een fabeltje over een Blauwe Misdruk Hurricane (wat wel waar is) die voor 7000,- _KAN_ gaan. (waar ik dus geen ruk van geloof :+ )

Doo Doo Be Doo Doo..

• Wekkie

Wekkie

Yeah

OOP ( oftewel Out Of Print ) zijn kaarten die nietmeer gedrukt worden. De bekendste zijn dan natuurlijk Alpha, Beta, Unlimited en Revised. Ik weetniet precies welke sets er nu nog allemaal geprint worden. En als je een flinke verzameling hebt kan je er nog best wel wat geld voor vangen hoor :*)

Ik zat fout, check reply een paar hieronder :)

Hihi, had ik tóch gelijk :P

[Voor 15% gewijzigd door Wekkie op 07-03-2004 17:19]

I've got a feeling...

• red-dragon
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 01-07-2006

red-dragon

beware of the dragon

Ik heb jaren magic gespeelt. Eerst met portal en daarna 6e edition. Ik heb ze net weer ff te voorschijn gehaald sinds jaren. Dit waren een aantal van mijn favorite kaarten:

phatom warrior (creature)
pahtom warrior is unblockable
2/2

Gaseous Form: (enchanted creature)
Enchanted creature deals no combat damage. Prevent all combat damage that would be dealt to enchanted creature.

Kjeldoran Royal Guard: (creature)
All combat damage that would be dealt to you by unblocked creatures this turn is dealt to Kjeldoran Royal Guard instead.

(onderste 2 bij elkaar was een leuke combo als je tegenstander veel creatures had)

Waar ik altijd de grootste lol in had met portal was tegen mijn broetje spelen die dan een black deck had met veel creatures. Ik had dan Starlight: For each black creature your opponent has in play, you gain 3 life. :)

Fair fight?.. I'll take survival over chivalry any day.

• Glotter
  • Laatst online: 27-03-2004
NeoCJ schreef op 27 februari 2004 @ 14:21:
[...]

Wat is 'out-of-print' :?

- Dat ze ze niet meer reprinten :?
- Mislukt gedrukt :?

Als het het 2de is kun je met aardig wat geluk er goed geld voor vangen bij de verzamelaar, er is zelfs een fabeltje over een Blauwe Misdruk Hurricane (wat wel waar is) die voor 7000,- _KAN_ gaan. (waar ik dus geen ruk van geloof :+ )
Sorrysorrysorry, Wekkie had gelijk! Out-of-prints (OOP) zijn series die niet meer bijgedrukt worden. Ik was mis tussen de Out-of-Prints en de Reprint-policy. Volgens mij wordt Invasion nu niet meer bijgedrukt, maar het kan ook een later block zijn. Wekkie , jij had gelijk! ;)

Out-of-prints zijn kaarten die niet op de reprint-lijst staan. Ze zullen dus niet meer reprinted worden. De laatste oude kaart die reprinted is is Juggernaut uit Darksteel (voorheen Unlimited, Revised). Over het algemeen gaan de kaarten uit Revised voor dezelfde waarde als 4th edition, de commons en uncommons zijn niet veel waard.

En even over dat fabeltje waar je het over hebt: dat is geen fabeltje, dat is de zogenaamde Summer Edition.

Summer Edition is een set die nooit geprint had moeten worden. De fout ligt in Belgie, bij de toenmalige drukkerij. Men was bezig extra kaarten voor Revised te drukken, maar er ging wat mis met het invoeren in de computer, met als gevolg dat de kleuren verkeerd waren, castingcost misging en de teksten verkeerd waren.
Deze fout werd op tijd ontdekt door Wizards en besloot men al deze kaarten te vernietigen, behalve 2 boxen, deze werden door werknemers achterover gedrukt. Er zouden van deze serie ongeveer 60 boosters rond circuleren. De boosters zijn te herkennen aan een Revised booster met een groene E ervoor (gaan ongeveer voor 2000 € )

Ik ben zelf al zo'n 8 jaar bezig, maar net te laat om de limited series mee te hebben gemaakt.
In The Dark zit een aantal goede ruilkaarten, te weten Ball Lightning, Preacher, Singing Tree, etc.

Mahamoti Djinn, Shivan Dragon en Serra Angel zijn allemaal reprinted, maar dat betekent niet dat de oude versies minder waard zijn geworden. Zelf heb ik liever de oude prints van de kaarten. Lightning bolt is niet reprint en is een gewilde kaart.

Het is echt niet zo dat nieuwe series beter zijn dan oude series. Een speler krijgt van mij altijd bonuspunten voor stijl als hij met oude kaarten speelt.
In magic is geen enkele kaart de beste, voor elke kaart is er wel een tegenpool. Elk block wat uitkomt heeft zo zijn eigen thema en eigenschappen.
Zo was het Urza block vrij snel (door de ability 'echo'), was invasion block weer wat trager (door de re-entree van multi-colored cards). Het Onslaught block heb ik niet meegemaakt, ik ben toen een jaartje gestopt.

Met Mirrodin ben ik weer begonnen, en ik ben blij dat er weer een goede gebalanceerde set uit is gekomen.

Als je wilt weten wat je kaarten waard zijn mag je me best een mailtje sturen, en als er leuke kaarten tussen zitten wil ik ze graag van je overnemen als je ze weg doet.

[Voor 6% gewijzigd door Glotter op 28-02-2004 13:36]

• bram333654
Wie volgt er momenteel nog meer de laatste matches van de pro tour Kobe? Erg gaaf dat online streaming-gedoe :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mtgdmaster

mtgdmaster

Weet iemand waar ik voor een vriend heel goedkoop kaarten van mirrodin kan krijgen.liefst iemand of iets in België.

greetz MTGDmaster

PS.: hij heeft ook veel SWAMP (basic) nodig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 17:02
WTF... Magic bezig met een comeback of zo? Ik weet nog wel dat het rond de 6th
edition helemaal op zijn gat ging. Toen kwamen er gewoon veel te veel nieuwe
series uit met veel te sterke instants en creatures. Zelfs een paar belachelijke
enchant world's.

Komt er op neer dat ik nu al een jaar of 6 geen reet meer heb gedaan met die
dingen.

B.t.w. ik zoek echter nog wel een paar zwarte kaarten van tempest / mirage /
5th / homelands / Ice Age. Per serie varieert het van maar een stuk of 2-5 kaarten.
Ben namelijk zelf een beetje "kwijl" van zwart. B.t.w. weet iemand waar ik een
pricelist kan vinden? Vroeger had je die "Duelist" boekjes, waar af en toe iets in
stond. Ook van de "Joker" in Utrecht waren prijslijsten... anyone?

Iemand die mooie zwarte kaartjes heeft en er eventueel iets ouders / nuttigs voor
terug wil hebben... kan wellicht geregeld worden. ;)

C ya.

Core i7-8700 (3,2 GHz) / MSI MAG Z390 Tomahawk / 2x16Gb / 2x MSI GTX 960 OC SL(n)i(e) / 2x Crucial MX500 SSD 250Gb / Be Quiet! Shadow Rock Slim

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij is de 'Eight Edition Core Game 2 Player Starter Set' ( woei, hele mond vol :P ) toch ook een setje met fixed kaarten? ( dus altijd dezelfde ). 2 decks iig, heeft iemand misschien een lijstje met de content ( mits het een fixed ding is )?

Alvast dank :P

Enne, p.habo, welke kaarten zoek je van Mirage? ( heb een paar commons ervan :P )

I've got a feeling...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glotter
Duelist wordt in Nederland niet meer uitgegeven (kan ook best dat ze gestopt zijn met drukken ;))

De InQuest (gaat over CCG´s) wordt nog wel in Nederland bij speciaalzaken verkocht.

p.habo , kan je je wantlist hier posten, of e-mailen? (adres staat in profiel) Ik heb nog een flinke bak met kaarten uit Mirage, Homelands, Tempest en heel veel Ice Age :P .

De laatste echt goede serie was de Tempest-cycle en het Urza Block. De series daarna vond ik vrij bagger. Zoals gezegd in mn eerdere post vind ik Mirrodin echt een geweldige set om te spelen, ik speel dit heel vaak sealed op internet. Het grote voordeel van Mirrodin vind ik de hoge mate van removal-spells, zodat het spel heel onvoorspelbaar wordt.

Mijn favoriete deck sinds de Pro Tour Kobe 2004 is Twelvepost. Ik heb het decktype iets aangepast en er meer land destruction in gelegd (Molten Rain). Verder heb ik nog een White Weenie (white Knight, Savannah Lions, Crusades) en een UB-controldeck. (Morphling, Man-o'-war, Lobotomy).

Speelt er iemand hier ook DCI-sanctioned toernooien? Ik speel zelf altijd mee aan de prereleases en af en toe aan andere sanctioned toernooien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NeoCJ
  • Niet online

NeoCJ

Yay, a Denial

Glotter schreef op 07 maart 2004 @ 18:41:

Speelt er iemand hier ook DCI-sanctioned toernooien? Ik speel zelf altijd mee aan de prereleases en af en toe aan andere sanctioned toernooien.
Ik ben pas begonnen met mezelf in Standard te gooien, gezien Extended toch een enige vorm van 'voorspelbaarheid' heeft ten opzichte van Post Mirrodin Standard, moet zeggen dat het wel wennen is.

Ben ook op het bepaalde punt dat meerdere mensen denk ik wel een bereiken, dat 'het' wat 'op' is.

Ikzelf ben dus bezig met een paar decks in Foil te 'verzilveren' en op deze manier een Foil-verzameling te maken, puur een sprong uit lichte verveling. :)

Doo Doo Be Doo Doo..

• bram333654
Jammer dat hier zo weinig mensen reageren...

Laat ik eens proberen om een discussie aan te wakkeren dan:
Wat vind je van Mirrodin en Darksteel?
Wie spelen er (DCI) sanctioned toernooien en wat is je rating?
Vertel eens over je laatste toernooi ervaring

Laat ik beginnen:

* Ik vind Mirrodin een geweldige set. Zowiezo is het voor mij de eerste set die ik echt (te) actief speel, dat scheelt ook wel. Darksteel vind ik een goede aanvulling aangezien de sterke kleuren zwakker zijn en vice versa. Aangezien ik pas een half jaartje speel mag je me een n00b noemen :)

* Ikke! Ik heb afgelopen zondag een PTQ gespeeld en daardoor zit ik nu net iets boven de 1700.

* Afgelopen zondag dus lekker gePTQed. Zowiezo staan mijn speelervaringen op http://stuwww.uvt.nl/~s333654/magicreportsbram.htm. Dus mocht je dat leuk vinden... daar zijn mijn matchreports e.d. te vinden. Anyway.. ik ben dus op de PTQ 9de geworden met wat pech. Ik had evenveel punten als de top 8 en meer punten dan de nr. 10 en lager, dus ik verloor helaas op weerstand. Maar als n00b was dit toch een hele prestatie voor mij.

Verder... ik magic elke woensdagavond in een cafeetje in Tilburg, erg gezellig, maar wel een enorm hoog niveau (een aantal toppers uit nederland spelen hier altijd). En soms een draftje op donderdag voor FNM waaraan ik 2x heb deelgenomen waarvan 1x 3de plek en 1x 1ste plek.

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Ik heb Magic altijd een beetje op afstand gevolgt en ben er nu ook een beetje mee aan het klieren. Het zijn 2 goede sets imo :)
* Wekkie wil meedoen aan de pre release van 5th Dawn
Nog geen

I've got a feeling...

• Glotter
Ik speel zelf ook. Al ongeveer 7 jaar. Ik ben een jaartje gestopt ten tijde van Onslaught en Scourge, maar sinds Mirrodin ben ik weer actief bezig.

Ik ben heel erg blij met de komst van Mirrodin. Eindelijk weer eens een goed uitgebalanceerde set. Ik heb zelf nu eindelijk een twelvepost-deck in elkaar gezet, dit type deck is als 2e geëindigd op de Pro Tour in Kobe (door Nassif). Dit deck draait voornamelijk rond Tooth and Nail. Ik heb er mijn eigen draai aangegeven door meer Land Destruction (Creeping Mold, Molten Rain) te spelen,

Ik heb er (volgens de DCI site) 10 toernooien opzitten, waarvan 6 Composite en 4 Limited. De laatste DCI toernooien waaraan ik heb meegedaan zijn het 1000 euro toernooi op het spellenspektakel, en de prerelease van Darksteel in Eindhoven (waar ik 25e werd).
Mijn ratings en rankings:
Composite:
1564 Points, Ranking (NL): 1986
Limited:
1559 Points, Ranking (NL): 1597

Mijn laatste toernooi was dus de prerelease van Darksteel in Eindhoven, dit was een van mijn beste toernooien.
Ik speelde rood/zwart en had behoorlijk veel removal (2 shatter, 2 Echoing Decay). Ik had geen enkel Undestructible kaarten getrokken. Ik weet niet meer precies wat er in mn deck zat, maar ik weet nog wel dat het draaide rond Emissary of Despair.
Ik heb uiteindelijk 4 - 3 gespeeld (4 gewonnen, 3 verloren).

Ik heb nu in totaal 4 decks te weten:

- White Weenie + equipment (alleen BoneSplitter)
- UB-control (draait rond soul foundry + man-o'-war/bone shredder en Morphling)
- Mijn Nijlpaardendeck (met 4 questing pheldagriff en veel gekleurde mana :P
- Twelvepost

Mijn Twelvepost-deck:

Land: (21)
4 Mirrodin's Core
6 Mountain
2 Stalking Stones
5 Forest
4 Cloudpost

Talisman: (3)
2 Talisman of Impulse
1 Talisman of Unity

Creatures: (7)
1 Leonin Abunas
1 Platinum Angel
1 Darksteel Colossus
4 Solemn Simulacrum

Other Spells: (30)
4 Molten Rain
2 Fireball
4 Creeping Mold
4 Reap and Sow
4 Sylvan Scrying
1 Goblin Charbelcher
4 Reap and Sow
4 Tooth and Nail
2 Pulse of the Forge

Verder heb ik een gigantische str*nt-hekel gekregen aan Blue-Artifact-Affinity decks :+

• Hakker
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 19:35

Hakker

a.k.a The Dude

Ik zoek nog steeds een goeie manier om eens te kijken wat mijn kaarten nu waard zijn. Kwam een tijdje geleden op een site die zoiets had maar ik zoek meer iets downloadbaars iets in de richting van een Excel bestand. Dit vanwege het feit dat ik nou niet echt al te vaak bij The Joker enzo meer kom. Daar hadden ze tenminste van die handige gidsjes :)

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Hakker
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-11 19:35

Hakker

a.k.a The Dude

* Hakker geeft deze draad een kleine schop in de hoop dat iemand een antwoordje weet op mijn vraag :)

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

• Assmael
  • Laatst online: 29-07-2013

Assmael

Je hebt geen besef!

Your face, your ass, what's the difference?

• theepot
als hier iemand nog intresse heeft in lading kaarten (van alles en nog wat foil/rare/uncommon/common whatever.. niet uitgezocht gewoon wat ik over heb na mijn deck) en ze voor leuk prijsje wilt over nemen (ik ga niet zitten uitzoeken wat erin zit ofzo.. misschien tel ik ze ongeveer) moet ie het effe melden. Wil er namelijk graag vanaf want anders gooi ik ze op ten duur toch weg en krijg ik er dus nix voor :p

[Voor 14% gewijzigd door theepot op 27-03-2004 14:26]

• Glotter
Die interesse is er wel hoor, maar het hangt er vanaf welke kaarten erin zitten ;)
Stuur ff een mailtje naar me (adres staat in mn profiel). Het gaat er mij vooral om welke rares en welke series het ongeveer zijn.

• Wekkie

Wekkie

Yeah

mockingbird schreef op 27 maart 2004 @ 14:25:
als hier iemand nog intresse heeft in lading kaarten (van alles en nog wat foil/rare/uncommon/common whatever.. niet uitgezocht gewoon wat ik over heb na mijn deck) en ze voor leuk prijsje wilt over nemen (ik ga niet zitten uitzoeken wat erin zit ofzo.. misschien tel ik ze ongeveer) moet ie het effe melden. Wil er namelijk graag vanaf want anders gooi ik ze op ten duur toch weg en krijg ik er dus nix voor :p
Interesse genoeg ;-) Je kan me een mailtje sturen op wekk0 at hotmail dot com, en van mijn part verkoop je Glotter de rares en mij voor een *cough*zacht*cough* prijsje alle commons/uncommons/landjes enzo want daar heb ik op het moment veel meer behoefte aan :)

I've got a feeling...

• Glotter
Wekkie schreef op 27 maart 2004 @ 16:03:
[...]

Interesse genoeg ;-) Je kan me een mailtje sturen op wekk0 at hotmail dot com, en van mijn part verkoop je Glotter de rares en mij voor een *cough*zacht*cough* prijsje alle commons/uncommons/landjes enzo want daar heb ik op het moment veel meer behoefte aan :)
Dank u wekkie :) . Mijn mail is dus ingmargoudt at hotmail dot com . Het hangt er echt van af welke rares het zijn en welke series want ik heb al een map met bagger waar ik niet af kan komen :*) Foils boeien me niet zo, waar ik wel naar op zoek ben zijn landjes uit Unglued en Portal: Three Kingdoms en enkele goede commons zoals lightning bolt, duress, counterspells (oude series, dus niet vanaf 5th).

Wat voor decks speel je eigenlijk Wekkie?

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Op het moment nog helemaal niks :D
Ik ben bezig nu wat common playsets van 8ed,mirrodin en darksteel aan te schaffen ( alleen mirrodin nog, rest is als het goed is onderweg ;) ) en dan ga ik prolly voor een simpel Ravager Affinity met Atog's.

Wel speel ik magic met Magic Work Station. Decks testen enzo :)

De echte goeie commons wil ik natuurlijk ook wel hoor ;) Maar veel voor weinig + land is nu wel makkelijk om mee te beginnen denk ik :)

I've got a feeling...

• NeoCJ
  • Niet online

NeoCJ

Yay, a Denial

Pyrofinity (Nee, geen Affinity :P )

Lands:

7x Forest
4x Mountain
4x Tranquil Thicket
4x Forgotten Cave
4x Wooded Foothills

Artifacts:

4x Lightning Coils
3x Talisman of Impulse

Creatures:

4x Solemn Simulacrum
4x Vine Trellis
4x Elvish Abberation
3x Caller of The Claw

Other:

3x Lightning Rift
4x Natural Affinity
4x Pyroclasm
4x Starstorm

Sideboard:

4x Damping Matrix
3x Scribbling Claws
4x Oxidize
3x Break Asunder
1x Darksteel Colossus

--------------------------------------

Maybe niet het beste deck out there, maar ik had veel slechter verwacht voor een zelffabricaat :D het draait namelijk vrij aardig op FNM's :P

Doo Doo Be Doo Doo..

• Taco(GN)
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 04-08 20:42
Vandaag ook mijn kaarten weer eens erbij gepakt. Echter alles door de war en toen ik een deck wilde gaan maken, vroeg ik mij af of ik verschillende series bij elkaar kon stoppen. Ik heb namelijk een stapel van (volgens mij) Portal en Tempest met daarnaast nog een paar Homeland, Ice Age en een nog niet gevonden serie met als symbool een teken wat lijkt op een gebroken ei.

Zou ik die dus kunnen mixen met elkaar?

• LordMithril
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 27-11 13:46

LordMithril

Wordt een leuk jaar

Taco(GN) schreef op 28 maart 2004 @ 20:12:
Vandaag ook mijn kaarten weer eens erbij gepakt. Echter alles door de war en toen ik een deck wilde gaan maken, vroeg ik mij af of ik verschillende series bij elkaar kon stoppen. Ik heb namelijk een stapel van (volgens mij) Portal en Tempest met daarnaast nog een paar Homeland, Ice Age en een nog niet gevonden serie met als symbool een teken wat lijkt op een gebroken ei.

Zou ik die dus kunnen mixen met elkaar?
das heel de bedoeling van het spel :P
Als zou ik unglued (die met dat ei) niet doen :P lees maar eens de abilities enzo ;)
kan je wel mensen op school ofzo leuk mee pesten door in hun deck te doen >:)

Bier, Whiskey en Metal!!

• Taco(GN)
  • Laatst online: 04-08 20:42
die unglued zijn inderdaad wel aardig 'vreemd' :)
Ik dacht trouwens ook wel dat ik ze bij elkaar kon gooien maar zolang niet meer bekeken dat ik het toch nog even wilde checken ^_^'

• Warbringer
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 09:39
Even een subtiel kickje...

Wie in de omgeving van Eindhoven speelt er hier nog magic?

Zelf speel ik vanaf 4th edition tot weatherlight/visions/mirage, planeshift en apocalyopse gespeeld. Kleine pauze gedurende scourge/legions en weer begonnen met mirrodin/darksteel/5th dawn.

Ik speel meestal zaterdags in the gameforce (www.gameforce.nl) in eindhoven.

Als je kan, kom zaterdag eens een kaartje leggen.. :-)

Ik ben trouwens nog op zoek naar de Magic boeken, waar het verhaal achter de kaarten uitgelegd wordt. Zijn deze te koop in de stripwinkels in eindhoven (zoals de Eppo bijv?) of kun je deze bestellen bij wizards? of weeer ergens anders?

I want to live forever, so far.. so good.

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 09:00

Snappie88

Mr. Hollywood

Suptiel noemt ie dat ;)

Heb zojuist, na 6 maanden niets kopen, een boostertje van Fifth Dawn gekocht. Schijnt een leuke serie met veel combo's te zijn, maar volgens de nerds van Nedermagic heb ik de slechtste rare uit de serie getrokken :| (Door to Nothingness)

Surfin' paradise!

• Vanitas
@ Warbringer

Wat bedoel je met "het verhaal achter de kaarte"??
Hoe ze zijn gemaakt, ontwerpen enzo.
Of dat verhaal dat je bij zo'n fat pack krijgt, die novel.

• bram333654
Snappie88 schreef op 11 juni 2004 @ 09:12:
Suptiel noemt ie dat ;)

Heb zojuist, na 6 maanden niets kopen, een boostertje van Fifth Dawn gekocht. Schijnt een leuke serie met veel combo's te zijn, maar volgens de nerds van Nedermagic heb ik de slechtste rare uit de serie getrokken :| (Door to Nothingness)
Nou ja... slechste rare is het nou ook weer niet... maar hij is inderdaad wel onspeelbaar :) Maar dat geeft toch niet joh? Kan gebeuren... maar eigenlijk moet je geen pakjes kopen om kaarten te kopen... dan kun je ze beter los kopen (iemand HEEL veel commons kopen?). Pakjes e.d. koop ik alleen om ermee te draften of sealedjes mee te doen.

Maar even over die commons... ik heb wel heel veel mirrodin/darksteel/fifth commons over (ook wel een goede stapels uncommons). Iemand interesse?

• Warbringer
Suptiel noemt ie dat ;)

door to nothingness ? kan slechter.. maar kan ook veel beter.

Met een doubling cube en een channel of the suns kun je toch vrij snel iemand uitschakelen, maar en zijn weer veel beter combo's dan dat.

@ vanitas

Ik zoek de "comics" achter het verhaal van Magic.
Zoals bijvoorbeeld van Weatherlight, dat sisay ontvoerd wordt, dan gaat gerrard erachteraan, op naar Rath, daar op zoek naar Volrath.

Sommige kaarten zijn afbeeldingen uit het verhaal, zoals bijvoorbeeld Broken Fall.
Die kaart is symbool voor het stuk in het verhaal waar Gerrard van de Weatherlight valt en de bomen breken zijn val.

Die verhalen zijn er dus ook van Urza's saga/legacy/destiny en nu ook van mirrodin / darksteel / 5th dawn...

Die comics bedoel ik dus...

• bram333654
Zijn niet echt comics he... zijn meer novels. Ik heb de novels gewoon gekocht (los) in de lokale magicshop. In de meeste spellenwinkels zijn ze wel te halen, en anders zijn ze los te bestellen. Op magicthegathering.com kun je wel sample hoofdstukken vd boeken vinden. Ze zijn geloof ik ook op amazon.com te bestellen.

Maar mocht je ze nergens anders kunen vinden... het Labyrinth in Tilburg heeft van een aantal saga's de boeken nog (op voorraad).

• Warbringer
bram333654 schreef op 11 juni 2004 @ 13:10:
Zijn niet echt comics he... zijn meer novels. Ik heb de novels gewoon gekocht (los) in de lokale magicshop. In de meeste spellenwinkels zijn ze wel te halen, en anders zijn ze los te bestellen. Op magicthegathering.com kun je wel sample hoofdstukken vd boeken vinden. Ze zijn geloof ik ook op amazon.com te bestellen.

Maar mocht je ze nergens anders kunen vinden... het Labyrinth in Tilburg heeft van een aantal saga's de boeken nog (op voorraad).
Ik heb ze gevonden bij Amazon en op magicthegather.com
Helaas niet bij Bol.com :-(

ik ga morgen maar eens in Eindhoven kijken of ze ze daar hebben.

thnx voor de hulp iig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Bescheiden schopje O-)

Ik heb net al mijn kaarten uitgezocht en even geteld. Al met al zijn het dik 1000 kaarten. (dit is incl. ~175 landjes).

Eigenlijk wil ik er wel van af, maar ik heb _geen_ idee wat het waard is:?

Heb alle kaarten nu in een txt bestand staan. De kaarten komen uit de volgende series: homelands, fallen empires, alliences, ice age, mirage, visions, exodus, urzas saga, scourge, 4th edition (misschien ook latere?), stronghold, weatherlight en tempest.

Aan de ene kant wil ik ze dus wel kwijt, maar daar tegenover staat dat ik gewoon niet genoeg over de prijzen weet... Zeker niet als het een (voor mij) redelijke hoeveelheid betreft...

Misschien dat er een behulpzame tweaker is die hier een idee over heeft?

Het tekstbestand met alle kaarten is te vinden op:
http://members.home.nl/o.roemeling/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UDuckling5
  • Laatst online: 21-09-2016

UDuckling5

Nachteend

Op nedermagic.nl staan volgens mij alle kaarten met prijzen erbij :)

Sorry, maar ondergetekende is te lui om jouw 1000 kaartjes uit te pluizen :P

Flap

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Kijkend naar die website gaat het wel hard. Met de rares welke ik weet en de betere kaarten zit ik al snel op een dikke 125 euro... Dan zijn er nog bijna 900 kaarten te gaan :(

Misschien dat ik ze maar gewoon los moet verkopen, zag op ebay dat 2 maal een force of will al 30 euro op kan brengen :D

• Warbringer
Weer een subtiel schopje :Y)

Ik wil gaan beginnen met het spelen van DCI sanctioned tournaments in Eindhoven en omstreken maar het lijkt me dat je eerst "lid" moet zijn? (maw. een DCI nummer hebben).

Kun je dit gewoon van te voren bij het tournament regelen of hoe zit het?

Op de DCI site van www.wizards.com kun je wel je account activeren, tourney's opzoeken, ratings bekijken etc. etc. etc. maar inschrijven ho maar..

wie verschaft mij duidelijkheid?

• marshallq
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Soms maak ik wel eens wat deckjes vooral via mtg workstation. Hieronder een paar van mijn deckjes:

Blue/White:
// Lands
4 [ON] Flooded Strand
7 [MI] Island (2)
6 [IN] Plains (2)
4 [OV] Adarkar Wastes
4 [U] Tundra

// Creatures
2 [DS] Darksteel Colossus

// Spells
3 [5E] Boomerang
3 [6E] Counterspell
1 [JU] Golden Wish
4 [MR] Isochron Scepter
1 [MI] Mystical Tutor
1 [SC] Stifle
3 [A] Wrath of God
1 [JU] Cunning Wish
3 [PS] Orim's Chant
4 [OD] Standstill
1 [MI] Enlightened Tutor
3 [US] Show and Tell
4 [AL] Force of Will
1 [U] Balance

// Sideboard
SB: 1 [DS] Darksteel Colossus
SB: 1 [SC] Stifle
SB: 1 [U] Swords to Plowshares
SB: 1 [OD] Mirari
SB: 1 [6E] Disenchant
SB: 1 [7E] Arcane Laboratory
SB: 1 [DK] Tormod's Crypt
SB: 1 [SC] Wing Shards
SB: 1 [8E] Hibernation
SB: 2 [MM] Brainstorm
SB: 1 [AQ] Feldon's Cane

Charbelcher:
// Lands
7 [OV] Island
4 [ON] Polluted Delta
6 [R] Swamp (1)
1 [AQ] Strip Mine (2)

// Spells
1 [UL] Grim Monolith
1 [TE] Lotus Petal
3 [UD] Powder Keg
1 [US] Voltaic Key
1 [4E] Mana Vault
4 [MR] Goblin Charbelcher
1 [6E] Vampiric Tutor
4 [TE] Intuition
4 [R] Dark Ritual
1 [6E] Mystical Tutor
3 [IA] Brainstorm
3 [OD] Careful Study
1 [UL] Tinker
4 [TE] Mana Severance
1 [U] Demonic Tutor
4 [AL] Force of Will
1 [SH] Mox Diamond
1 [PR] Mana Crypt
1 [MR] Isochron Scepter
1 [A] Sol Ring
1 [4E] Winter Orb

// Sideboard
SB: 4 [6E] Chill
SB: 4 [U] Blue Elemental Blast
SB: 4 [US] Planar Void

• Galahad|IA
  • Laatst online: 20-08-2007
Warbringer schreef op 27 juli 2004 @ 10:05:
Weer een subtiel schopje :Y)

Ik wil gaan beginnen met het spelen van DCI sanctioned tournaments in Eindhoven en omstreken maar het lijkt me dat je eerst "lid" moet zijn? (maw. een DCI nummer hebben).

Kun je dit gewoon van te voren bij het tournament regelen of hoe zit het?

Op de DCI site van www.wizards.com kun je wel je account activeren, tourney's opzoeken, ratings bekijken etc. etc. etc. maar inschrijven ho maar..

wie verschaft mij duidelijkheid?
Als je nog geen DCI-nummer hebt, dan krijg je van de judges/organisatie gewoon een invulformuliertje als je je inschrijft op de locatie, waarop gelijk het DCI-nummer staat dat je krijgt. Een helft van dit formulier lever je in en de andere helft bewaar je goed, want daar staat je DCI-nummer op.

• Slash NL
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08-01-2006
Suptiel noemt ie dat ;)

Een van de redenen waarom ik gestopt ben met spelen. Kaarten zoals "Door To Nothingness" en "Platinum Angel". Als je met deze kaarten moet spelen om het spelletje te kunnen winnen dan ben je wel heel erg triest. Vraag me af wat Wizards nog meer gaat bedenken om het spel nog meer te verkrachten dan wat ze nu al aan het doen zijn. Het begon voor mij al met de verandering van de art van kaarten, verschrikkelijk. Waar is de goeie ouwe tijd gebleven van echt mooie potjes Magic met uitgedachte strategieen, ik kom ze niet meer tegen in de tijd van de nieuwe serie kaarten. :(

[Voor 12% gewijzigd door Slash NL op 27-07-2004 16:03]

Iron Maiden Rules !!!

• bram333654
Slash NL schreef op 27 juli 2004 @ 16:02:
[...]

Een van de redenen waarom ik gestopt ben met spelen. Kaarten zoals "Door To Nothingness" en "Platinum Angel". Als je met deze kaarten moet spelen om het spelletje te kunnen winnen dan ben je wel heel erg triest. Vraag me af wat Wizards nog meer gaat bedenken om het spel nog meer te verkrachten dan wat ze nu al aan het doen zijn. Het begon voor mij al met de verandering van de art van kaarten, verschrikkelijk. Waar is de goeie ouwe tijd gebleven van echt mooie potjes Magic met uitgedachte strategieen, ik kom ze niet meer tegen in de tijd van de nieuwe serie kaarten. :(
Om dan toch maar even te reageren...

Ik vind de art en de nieuwe kaarten echt geweldig. Een stuk beter dan die oude kaarten. Daarnaast hebben magicpotjes tegenwoordig ook uitgedachte strategieen. Het is onzin om te zeggen dat die verdwenen zijn. Door to Nothingness is een 5 mana kostend artifact in een set vol met artifact-hate. Daarnaast moet je 10 mana hebben (2 van elke kleur) om hem te kunnen activeren en maar hopen dat je dan wint. Tegen die tijd ben je echt al wel dood hoor. Platinum Angel is een 7 mana kostende 4/4 engel. Het feit dat ze vliegt en 4/4 is, is veel relevanter dan dat ze een leuke bijkomstige ability heeft. Bovendien is ook zij een artifact wederom in een artifact-hate omgeving. Er is zoooveel aan te doen:
Oxidize, Shatter, Solar Tide, Betrayel of Flesh, Detonate, Creeping Mold, Deconstruct, Viridian Shaman, Glissa Sunseeker, Altar of Shadows, Goblin Replica, Oblivion Stone, Soul Nova (als ze aanvalt), Altar's Light, Heartseeker, Murderous Spoils, Viridian Zealot, Dismantle, Echoing Ruin, Goblin Archeologist... etc etc. Ik zit pas op de helft. Daarnaast kun je nauturlijk ook je tegenstander naar 0 schoppen en daarna zijn angel boucen.

Het is nogal kortzichtig om te zeggen dat er geen uitgewerkte strategieen of combo's meer zijn. Denk aan Charbelcher decks, Proteusstaff decks, Krark-Clan Ironworks decks etc.

• Warbringer
bram333654 schreef op 27 juli 2004 @ 16:18:
[...]

Om dan toch maar even te reageren...

Ik vind de art en de nieuwe kaarten echt geweldig. Een stuk beter dan die oude kaarten. Daarnaast hebben magicpotjes tegenwoordig ook uitgedachte strategieen. Het is onzin om te zeggen dat die verdwenen zijn. Door to Nothingness is een 5 mana kostend artifact in een set vol met artifact-hate. Daarnaast moet je 10 mana hebben (2 van elke kleur) om hem te kunnen activeren en maar hopen dat je dan wint. Tegen die tijd ben je echt al wel dood hoor. Platinum Angel is een 7 mana kostende 4/4 engel. Het feit dat ze vliegt en 4/4 is, is veel relevanter dan dat ze een leuke bijkomstige ability heeft. Bovendien is ook zij een artifact wederom in een artifact-hate omgeving. Er is zoooveel aan te doen:
Oxidize, Shatter, Solar Tide, Betrayel of Flesh, Detonate, Creeping Mold, Deconstruct, Viridian Shaman, Glissa Sunseeker, Altar of Shadows, Goblin Replica, Oblivion Stone, Soul Nova (als ze aanvalt), Altar's Light, Heartseeker, Murderous Spoils, Viridian Zealot, Dismantle, Echoing Ruin, Goblin Archeologist... etc etc. Ik zit pas op de helft. Daarnaast kun je nauturlijk ook je tegenstander naar 0 schoppen en daarna zijn angel boucen.

Het is nogal kortzichtig om te zeggen dat er geen uitgewerkte strategieen of combo's meer zijn. Denk aan Charbelcher decks, Proteusstaff decks, Krark-Clan Ironworks decks etc.
^^ met stom hiero.

Ikzelf speel 2 mirrodin block constructed decks.

Een is een Ravager-affinity deck met eigen tweaks.
Het ander is een Myr incubator/grinding station deck met KCI support.
Er komt nog een artifact hate deck wanneer ik er een leuke strat omheen verzin.

Het feit dat ik 2 artifact decks hebt komt alleen maar door het mirrodin block.
Mijn andere decks zijn een discard deck, unlimited turn deck, black&white angel deck, mono rood burn, white weenie&equipment deck, en voor mijn vriendin heb ik een zwart/rood terminate-met-stomp deck gemaakt (jaa! een vriendin die magic speelt! ;-) )

Door to nothingness heb je bar weinig aan.. de enige manier om hem enigsinds speelbaar te maken is met een doubling cube en een channel of the suns oid, maar in type 2 kun je dan altijd iets stifle-achtigs (dan wel een counterspell) verwachten.. of nog leuker.. een misdirect :)

Maar goed, zoals al aangegeven was, en zijn tonnen manieren om artifacts te wasten, vooral artifact creatures want die kun je ook nog eens gewoon burnen (electrostatic bolt anyone?).

Ga dus niet moeilijk doen over door to nothingness of platinum angel.. zeur dan eerder over een skullclamp.. die is pas overpowered (vandaar dat hij ook banned is).

Niet dat ik over skullclamp wil zeuren, ik vind het een ontzettend fijne kaart om mee te spelen en casual speel ik er nog steeds mee.

• Antediluvian
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 03-11 08:02
Ik heb vroeger ook enorm veel magic gespeeld. Begonnen toen unlimited uit kwam maar pas echt er mee bezig geweest toen revised en 4th edition er waren.

Ik ben echter gestopt omdat er gewoon te veel werd uitgebracht door WotC. De laatste serie die ik gekocht heb is die waar schadow voor het eerst in voor kwam. Schadow, sigh, echt een klote en overbodige ability. Er waren al meer dan genoeg abilities en sinds dan (vind ik) is het spel kapot gegaan.

De laatste keer dat ik gespeeld heb(met een geïmproviseerd deck) ben ik volledig afgemaakt door al die nieuwe uberkaarten. WotC moet de magic kaarten steeds sterker maken zodat ze nog verkocht zouden worden en aangezien ze zoveel nieuwe series per jaar uitbrengen word het er niet beter om.

Alhoewel ik denk dat ik de nieuwe generatie het nog steeds moeilijk kan maken met mijn recycle deck. >:) Eenmaal in actie komt de tegenstander er niet meer aan beurt en speel ik met gemak en plezier (voor mij dan) 100...000 tegenstanders van tafel. Er zit zelf een "first turn kill" in, maar dan moet ik wel geluk hebben.

Recycle deck key kaarten:
- Recycle
- Fastbond
- Regrowth
- Zuran Orb
- Timetwister _/-\o_

Wat zit er bij mij nog allemaal in:
- Dubbelland (van iedere soort 2) 20x
- Mana Crypt 4x
- Sol Ring 1x
- Lotus Peta 4xl
- Mox Diamond 1x
- Prosperity 4x
- Braingeyser 1x
- Swords to Plowshares 4x
- Wrath of God 1x
- Balance 1x
- Time Walk :9
- Hurkyl's Recall 1x
- Demonic Tutor 1x
- Underword Dreams 1x })
- Wheel of Fortune 1x
- Fork 1x
- Black Vise 1x

• Sequence
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 02-02-2018

Sequence

Online marketing

ik heb nog een mapje kaarten te koop, om van dit topic geen marktplaats te maken zal ik verder niet vermelden wat de inhoud is.. maar mocht je interesse hebben dan kan je me altijd mailen ;)

Goedkope Sim Only

• Warbringer
Sequence schreef op 28 juli 2004 @ 09:20:
ik heb nog een mapje kaarten te koop, om van dit topic geen marktplaats te maken zal ik verder niet vermelden wat de inhoud is.. maar mocht je interesse hebben dan kan je me altijd mailen ;)
Som dan in ieder geval even kort op de belangrijkste/duurste/zeldzaamste kaarten die erin zitten..

Dan krijgen we tenminste een beetje een idee van wat erin zit..

• bram333654
Als er iemand nog Mirrodin/DS/Fifth dawn commons/unncommens moet hebben, laat het dan even weten! Ik heb er GENOEG. :)

• St!nG
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 26-11 15:55
zo ik was een beetje aan het kijken en toen zach ik dit
ik speelde het vroeger ook in een klein winkeltje in rotterdam daar zit nu de gsm dokter.

ik had ook al men kaarten verkocht
1 kaart staat me nog bij dat was een hele gewilde kaart de : masticore
is hij op dit moment ook nog populair?

• Warbringer
Ik heb een leuk deckje ingevoerd op Nedermagic

zie hier

Voor iedereen die daar geregged is, of je je visie wilt geven en het deck wilt raten.
Voor iedereen die niet geregged is, kan natuurlijk hier zijn commentaar geven.

• theepot
Glotter schreef op zaterdag 27 maart 2004 @ 15:01:
Die interesse is er wel hoor, maar het hangt er vanaf welke kaarten erin zitten ;)
Stuur ff een mailtje naar me (adres staat in mn profiel). Het gaat er mij vooral om welke rares en welke series het ongeveer zijn.
&
Wekkie schreef op zaterdag 27 maart 2004 @ 16:03:
[...]

Dikke schop dit, maar ik heb dus net m'n magic kaarten teruggevonden :p als er nog iemand is die interesse heeft laat het dan eventjes weten (om dit na dik een half jaar nog aan deze mensen te gaan mailen is ook een beetje vreemd, vandaar dat ik het even via dit topic doe :))

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Hoi :+

Ik speel op het moment niet echt veel Magic, dus ik denk dat het beter af is bij iemand anders :)

I've got a feeling...

• Rey Nemaattori
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16-11 17:02
Zijn er nog recente eleases van het magic computerspel? Op de computer was het altijd wel fijn om deckt uit te proberen, alleen dat waren van die 4th edition series en daarvoor, vrij oud dus. Is het mogelijk om hier nieuwe pakketen bij te kopen of te downloaden zodat ik alsnog met een beetje moderne kaarten dekken kan testen?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Sequence

Sequence

Online marketing

Rey Nemaattori schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:45:
Zijn er nog recente eleases van het magic computerspel? Op de computer was het altijd wel fijn om deckt uit te proberen, alleen dat waren van die 4th edition series en daarvoor, vrij oud dus. Is het mogelijk om hier nieuwe pakketen bij te kopen of te downloaden zodat ik alsnog met een beetje moderne kaarten dekken kan testen?
Apprentice kan je daar goed voor gebruiken, kan je ook online spelen :)

Goedkope Sim Only

• Sequence

Sequence

Online marketing

na een paar jaar magic waarna ik alles had verkocht, was ik vorig jaar nog weer even begonnen. helaas was de hobby me deze keer iets te duur om bij te houden dus vandaar dat ik nu alles maar weer verkoop. check hier of je interesse hebt ;)

Goedkope Sim Only

• Eeruku
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13-09 19:46
ff een subtiel gigantisch kickje :p

ik ben enkele dagen geleden verslaafd geraakt aan dit geweldige spel :P
8th edition core setje gekocht maar nu vraag ik me af, welke kleuren zijn het beste om het als beginner mee te leren ?

Wit vind ik uberhaupt wel een leuke kleur, beetje healen en veel protections, daar heb ik nog een zooi goblins bijgegooid met een skirk fire marshal (beginnertje he :P)

is dit een beetje handig om mee te leren? of kan ik beter overstappen op groen/blauw ? :)

offtopic:
nu maar hopen dat er leven in dit topic geblazen kan worden :P

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

• Sequence

Sequence

Online marketing

rood en groen zijn relatief makkelijke kleuren om mee te beginnen, zwart gaat, wit en zeker blauw zijn doorgaans wat moeilijker omdat deze kleuren (muv white weenie) meer op lange termijn tactiek spelen dan op een snelle aanval.

Goedkope Sim Only

• p00pz0r_p4wn3r
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 12-03-2017

p00pz0r_p4wn3r

Geen fratsen, dat scheelt

3CLipZ schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:26:
ff een subtiel gigantisch kickje :p

ik ben enkele dagen geleden verslaafd geraakt aan dit geweldige spel :P
8th edition core setje gekocht maar nu vraag ik me af, welke kleuren zijn het beste om het als beginner mee te leren ?

Wit vind ik uberhaupt wel een leuke kleur, beetje healen en veel protections, daar heb ik nog een zooi goblins bijgegooid met een skirk fire marshal (beginnertje he :P)

is dit een beetje handig om mee te leren? of kan ik beter overstappen op groen/blauw ? :)

offtopic:
nu maar hopen dat er leven in dit topic geblazen kan worden :P
Het maakt niet echt uit met welke kleur je begint. Het is het beste om gewoon één of twee kleuren te kiezen waarvan je een paar goede rares icm een paar goede (un)commons hebt. Met die paar goede kaarten kan je een dekje maken, je pleurt er dan gewoon nog wat rest kaarten bij om het op te vullen.
Pas later als je meer kaarten hebt/koopt dan kan je je deckje aanpassen en misschien zelfs een nieuw deck maken die een bepaalde tactiek of combo heeft.
In het begin zal je dus alleen fun deckjes kunnen bouwen, tenzij je er flink veel geld in gaat pompen.

Als je nog wat deck ideëen zoekt, op nedermagic.nl worden veel decks gepost en daar kunnen ze je ook helpen met een deck te bouwen.

• bajo4life
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03-09-2008

bajo4life

Gathering of what???

kan iemand mij uitleggen wat de kaart lure inhoud want er is wat onduidelijkheid over hier.

ik werd aangevallen door een beest met lure eronder toen moest ik met alle beestjes blocken
mag de aanvaller dan punten verdelen (eraf halen) op mijn beesten die moeten blocken?

Gratis Warez: klik hier

• Coffeemonster
  • Laatst online: 26-11 18:18

Coffeemonster

div.message { margin: 150cm }

Als ik het me goed herinner (is toch al weer wat jaartjes geleden) en de regels niet zijn veranderd, gelden voor aanvallen met Lure de gewone regels voor verdediging met meer dan één creature: De aanvaller mag bepalen hoe de schade wordt verdeeld over de verdedigende creatures _tenzij_ een van de verdedigende creatures Banding heeft. Dan mag de verdedigende speler de schade verdelen.

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

• ByteMe72
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 16-02-2018
Banding bestaat enkel in de mirage (alliances) reeks... en die wordt al lang (1996-1997) niet meer verkocht!

Zoals hierboven verteld verplicht lure alle beestjes van de verdedigende speler het aanvallend beest met lure te blocken. De aanvaller mag dan beslissen hoe de damage verdeeld wordt.

I'm not normally a religious man, but if you're up there, save me, Superman!

• Nick_S
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 24-11 15:45

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Lure is (ok, misschien was, speel het al een tijdje niet meer) een erge leuke kaart om mee te combo'en.

Probeer eens met Thicket Basilisk en een regenerate.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

• JulesvH
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 27-11 20:40
Edit. Sorry. In verkeerde magic topic geplaatst. Dit is al een hele oude. Excuses.

[Voor 90% gewijzigd door JulesvH op 10-07-2015 21:23]

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee