Verwijderd schreef op 27 februari 2004 @ 14:21:
[...]
Wat is 'out-of-print'
- Dat ze ze niet meer reprinten

- Mislukt gedrukt
Als het het 2de is kun je met aardig wat geluk er goed geld voor vangen bij de verzamelaar, er is zelfs een fabeltje over een Blauwe Misdruk Hurricane (wat wel waar is) die voor 7000,- _KAN_ gaan. (waar ik dus geen ruk van geloof

)
Sorrysorrysorry, Wekkie had gelijk! Out-of-prints (OOP) zijn series die niet meer bijgedrukt worden. Ik was mis tussen de Out-of-Prints en de Reprint-policy. Volgens mij wordt Invasion nu niet meer bijgedrukt, maar het kan ook een later block zijn. Wekkie , jij had gelijk!
Out-of-prints zijn kaarten die niet op de reprint-lijst staan. Ze zullen dus niet meer reprinted worden. De laatste oude kaart die reprinted is is Juggernaut uit Darksteel (voorheen Unlimited, Revised). Over het algemeen gaan de kaarten uit Revised voor dezelfde waarde als 4th edition, de commons en uncommons zijn niet veel waard.
En even over dat fabeltje waar je het over hebt: dat is geen fabeltje, dat is de zogenaamde Summer Edition.
Summer Edition is een set die nooit geprint had moeten worden. De fout ligt in Belgie, bij de toenmalige drukkerij. Men was bezig extra kaarten voor Revised te drukken, maar er ging wat mis met het invoeren in de computer, met als gevolg dat de kleuren verkeerd waren, castingcost misging en de teksten verkeerd waren.
Deze fout werd op tijd ontdekt door Wizards en besloot men al deze kaarten te vernietigen, behalve 2 boxen, deze werden door werknemers achterover gedrukt. Er zouden van deze serie ongeveer 60 boosters rond circuleren. De boosters zijn te herkennen aan een Revised booster met een groene E ervoor (gaan ongeveer voor 2000 € )
Ik ben zelf al zo'n 8 jaar bezig, maar net te laat om de limited series mee te hebben gemaakt.
Ik begon met magic tijdens Revised (Dark, Fallen Empires). Toen waren alle out-of-print kaarten a) goed en b) veel waard. Ondertussen ben ik een jaar of 4-5 gestopt. Nu echter heb ik de indruk dat elke nieuwe serie sterker is dan de vorige, en daarom vraag ik me af: zijn out-of-print kaarten als Mahamoti's, Shivans, Serra Angels, Terrors, Lightning Bolts etc nog populair op de ruilmarkt? Of zijn ze 'ouderwets' en suf? Ik heb er bakken van liggen (niet vol met Shiv's maar wel vol met oud spul) en ik wil mn commons sowieso misschien wel weggeven als iemand anders ze gebruikt.
In The Dark zit een aantal goede ruilkaarten, te weten Ball Lightning, Preacher, Singing Tree, etc.
Mahamoti Djinn, Shivan Dragon en Serra Angel zijn allemaal reprinted, maar dat betekent niet dat de oude versies minder waard zijn geworden. Zelf heb ik liever de oude prints van de kaarten. Lightning bolt is niet reprint en is een gewilde kaart.
Het is echt niet zo dat nieuwe series beter zijn dan oude series. Een speler krijgt van mij altijd bonuspunten voor stijl als hij met oude kaarten speelt.
In magic is geen enkele kaart de beste, voor elke kaart is er wel een tegenpool. Elk block wat uitkomt heeft zo zijn eigen thema en eigenschappen.
Zo was het Urza block vrij snel (door de ability 'echo'), was invasion block weer wat trager (door de re-entree van multi-colored cards). Het Onslaught block heb ik niet meegemaakt, ik ben toen een jaartje gestopt.
Met Mirrodin ben ik weer begonnen, en ik ben blij dat er weer een goede gebalanceerde set uit is gekomen.
Als je wilt weten wat je kaarten waard zijn mag je me best een mailtje sturen, en als er leuke kaarten tussen zitten wil ik ze graag van je overnemen als je ze weg doet.
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 28-02-2004 13:36
]