Magic: The Gathering

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 4.044 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien een zaak in Utrecht of omgeving waar ze serieus magic kaarten verhandelen? Ik heb op zoeksites gezocht, maar daar vind ik alleen maar online verkopers. De aanbiedingen zijn best leuk, maar ik wil het graag zelf halen.

Ook wil ik graag kaarten overkopen, mits ze NM (near mint/netjes) zijn en het moeten niet allemaal commons zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIValicious schreef op 17 juli 2003 @ 18:39:
ik ga ff me deck pakken dan post ik die ff

:? Deck ....

...
:? Tevreden ...
Neej nog niet. Ik ben nog na aan t denken over bepaalde tweaks.
http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=10131

Dit is mijn mono black reanimator, ik denk dat mijne beter is O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:15
leuke site :) ook mn deck maar ff gepost..
van welke serie mn kaarten zijn weet ik niet..
http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=10966

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-09 17:28

Rashann

Zoek de hond...

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 00:00:
[...]

http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=10131

Dit is mijn mono black reanimator, ik denk dat mijne beter is O-) .
Ik heb het deck zelf natuurlijk nooit gespeeld, maar het lijkt ook verdacht veel op een discard deck :) Is die Petradon trouwens wel de moeite waard? Het lijkt mij dat er wel leukere beesten zijn (hoewel natuurlijk 2 landen van je tegenstander te removen wel leuk is)

En mijn counter-spell deck zoals het vroeger ongeveer is geweest (uit mijn hoofd nagemaakt, dus kleine verschillen kunnen er wel zijn :))
Klik!
Hehe, hieruit blijkt ook maar weer dat de Urza reeks de laatste echt door mij gespeelde serie is geweest, van Masques heb ik wel kaarten, maar toen werd het toch al minder)

If nothing is written below, I was the last to reply...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Jeetje..voel me oud..heb nog vanaf unlimited gespeeld.. :) Maar helaas alles verkocht een paar maanden geleden. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is waar ook, ik had laatst een counter deck gemaakt, puur en alleen om een vriend van me te iriteren:

hij: na, dan doe ik een fireball met al m'n mana
ik: weet je het zeker?
hij: ja
ik: dan counter ik hem, tenzij je 1 extra betaald, maar je hebt alles al in je fireball gedaan })
hij: godverdomme

Dan is Disruptive Student erg handig (T, counter target spell unless its caster pay's one extra colorless mana)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oi oi oi.. heb ik ook nog gespeeld.. ik 0wnde wel veel mensen met m'n artifact deck (heb ik nog steeds ergens) alleen speelt nu eigenlijk niemand in mijn omgeving het en liggen die kaarten ergens te rotten ... was vooral gebaseerd op chimera's, toolboxes en die zora's resources.. en kon 5 kaarten per beurt trekken ;-) das best relaxed als je ook nog manaweb i.c.m van die x/x beesten (1/1 voor elk wezen in spel) hebt liggen .. alles artifact dus best resistand tegen shit :P

vooral omdat ik zoveel kaarten kon trekken kon ik erg snel m'n dek doorspelen en zo mijn ultimate artifact (das een 32/32 flying/first strike/(kweet naam niet, dat ie niet getapped hoeft worden)/trample), kon na hershufflen van graf nog uitbreiden naar een oneindig sterke artifact, maar das alleen bij hele lange spelletjes >:)

enige wat aan dat dek miste was eigenlijk een artifact om m'n levenspunten wat op te krikken (tegen van die direct damage cards) heb m'n deck net opgezocht, stof eraf geblazen en d'r zaten wel wat kaarten in voor levenspunten :o

trouwens: een toernooitje zou best wel grappig zijn kan ik kijken of m'n deck nog een beetje werkt >:)

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Laatst online: 14-09 08:25
Ik ben eigelijk pas geleden (2 maanden ofzo) gestopt met magic, speelde eigelijk ook alleen type 2 en dat is gewoon veel te duur om bij te houden eigelijk (vooral als je zoals ik ook met tournooien mee wilde doen)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RainManX schreef op 21 July 2003 @ 09:40:
[...]

Ik heb het deck zelf natuurlijk nooit gespeeld, maar het lijkt ook verdacht veel op een discard deck :) Is die Petradon trouwens wel de moeite waard? Het lijkt mij dat er wel leukere beesten zijn (hoewel natuurlijk 2 landen van je tegenstander te removen wel leuk is)

En mijn counter-spell deck zoals het vroeger ongeveer is geweest (uit mijn hoofd nagemaakt, dus kleine verschillen kunnen er wel zijn :))
Klik!
Hehe, hieruit blijkt ook maar weer dat de Urza reeks de laatste echt door mij gespeelde serie is geweest, van Masques heb ik wel kaarten, maar toen werd het toch al minder)
Ik kan petradon in beurt 2 neerleggen. Dan heeft mn tegenstander geen landen meer. En als ik er dan in beurt 3 een verdant force bij leg heb ik gewonnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:28

Pyrus

Hardknock life

Paar jaar terug heb ik eens willen beginnen met Magic. Maar wist niemand in de buurt om mee te spelen en ouders kreeg ik niet zo ver :/
Misschien toch weer eens opnieuw beginnen :)
...al zal ik dan wel wat betere/nieuwe kaarten moeten kopen, want met een starterset kom je niet ver :P

LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 22:54:
[...]
Hmmm, kan wel kloppen. Hij regenerate idd voor 2G (jij maakte ook foutje ;)), hij kost 4GG om te playen.

Deck ziet er errug netjes uit trouwens. Die PTQ, waar en wanneer zijn die, en wat mag je wel en niet gebruiken? Niet dat ik dit jaar kan/ga meedoen ofzow, misschien leuk voor volgend jaar...
O wacht... Waren die in Utrecht...?
Naja, zijn er trouwens nog requirments voor of niet?
Xal binnenkort wel een lijst hier neer pleuren van de aankomende ptq's. Het block constructed season komt eraan. Dus iedereen die nog actief is maak je sterkste block deck, die je maar kuit maken. Je mag de sets Onslaught, Legions and Scourge gebruiken. Als je een indruk wil van de decks, die je kunt tegen komen , ga dan naar www.brainburst.com en kijk bij O(n)BC voor de Onslaught decks.
Voor de tournooien moet je de ground rulez gewoon goed kennen, zodat de judges noiet de nuttelooste vragen hoeven te beantwoorden. en het liefst moet je het spel goed kennen. En wel een btje iets in huis hebben. Daarnaast is ut wel zo leuk voor je zelf om een uitgebalanceerd deck mee te nemen. Dat goed bij je past. Het deck moet niet te moeilijk zijn. (maar meestal kan je wel aardig spelen als je er naar toe gaat). En het moet voor jezelf ook een leuk deck zijn. Zodat je ut leuk vind als je wint :). Maar als je nu pas begint met een deck builden voor OnBC, dan is de kans groot dat je niet genoeg tijd hebt om te play testen.
Dus voor de mensen, die aan tournooien mee willen doen. Speel extended (in ext. mag je de sets: tempest, stronghold, exodus, urza's saga, urza's destiny, urza's legecy, marcedian masque, nemesis, prophecy, invasion, plainshift, apocalyps, odyssey, torment, judgement, onslaught, legions, scourge, mirridon (wanneer ie uitkomt) 6th edition (tot 8th edition uit komt), 7th edition en 8th edition (wanneer ie uitkomt. De *the edition zijn startersets, waar nog veel kaarten inzitten die de old school magic spelers nog zullen kenne. :) Er staan hier ook een paar aardige decks op www.brainburst.com om een aardige indruk te krijgen. Dus veel test plzier als je een deck gaat bouwen. En good luck.

Klaasie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 23:09:
Weet iemand misschien een zaak in Utrecht of omgeving waar ze serieus magic kaarten verhandelen? Ik heb op zoeksites gezocht, maar daar vind ik alleen maar online verkopers. De aanbiedingen zijn best leuk, maar ik wil het graag zelf halen.

Ook wil ik graag kaarten overkopen, mits ze NM (near mint/netjes) zijn en het moeten niet allemaal commons zijn :P
Ik geloof in The Joker in Utrecht. Ik zal wel ff zoeken.

Gevonden:The Joker Utrecht
Adres: Oude Gracht 230a
Telefoon: 030-2332158
Een kleine winkel aan de Oude Gracht, maar bomvol met spellen, en de mensen die er werken zijn heel enthousiast. Ze hebben een kelderruimte waar ook 's avonds en in het weekend volop gespeeld wordt (o.a. Ducosim-miniconventies). Misschien wel Neêrlands bekendste spellenwinkel. Geen spellen van 999 Games, maar wel Ducosim-korting.

Ik hoop dat je hier wat mee kan :). Veel plzier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RainManX schreef op 21 July 2003 @ 09:40:
[...]

Klik!
Die decks hebben pt (pro tours) gewonnen, dus ze zullen wel goed zijn. Reanimate was een van de beste decks die toen gespeeld werd. Beurt 2 een 7/7 die je elke beurt (ook in die van de tegenstander) een 1/1 token erbij geeft is nl wel erg hard. :P :D
Masques was idd een suckie set. Samen met de rest van dat block :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 23:14:
[...]

Ik geloof in The Joker in Utrecht. Ik zal wel ff zoeken.

Gevonden:The Joker Utrecht
Adres: Oude Gracht 230a
Telefoon: 030-2332158
Een kleine winkel aan de Oude Gracht, maar bomvol met spellen, en de mensen die er werken zijn heel enthousiast. Ze hebben een kelderruimte waar ook 's avonds en in het weekend volop gespeeld wordt (o.a. Ducosim-miniconventies). Misschien wel Neêrlands bekendste spellenwinkel. Geen spellen van 999 Games, maar wel Ducosim-korting.

Ik hoop dat je hier wat mee kan :). Veel plzier
TOF!!!! bedankt :)

Ik wil nog steeds kaarten kopen van oud magic spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 00:18:
[...]

TOF!!!! bedankt :)

Ik wil nog steeds kaarten kopen van oud magic spelers.
--------
kep hier nog wel een lading kaarten liggen.. ik zoek eigenlijk zelf nog een paar kaarten, misschien dat jij wat voor mij hebt? naja.. mail maar effe (zie profile) als je iets zoekt ofzo.. anders gaat het hier richting v&a :+

Ik heb eigenlijk 1 vraagje m.b.t een regel: als ik iets sacrifice en het daarna door een andere kaart DIRECT (dus dezelvde beurt nog) weer in het spel komt, kan ik het dan direct nog een keer sacrificen? lijkt me toch wel, maar ik weet het eigenlijk niet zo zeker :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

Eijkb

Zo.

Je Magic kaarten verkopen. tja. Moeilijk is dat. Heb 2000+ kaarten (zie eerdere post) met daarbij een héééleboel commons, een hééleboel uncommons en behoorlijk wat rares. Zijn sterke decks mee te bouwen, maar gezien de toernooi regels kom je daar in het officiële circuit niet ver mee. Heb daar toendertijd duizenden guldens aan besteed en nu vraagt er hier eentje ofdat hij kaarten kan kopen van oud magic spelers. Wat kan je vragen? 1000 euri lijkt me toch het minimum maar dat geeft niemand ervoor. En om nu alleen de rare´s te gaan verkopen voor een paar euri per stuk. Echt vrolijk wordt je daar niet van natuurlijk. Is er een verkoopsite van Magic kaarten??

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Er zijn zat verkoop site alleen willen ze meestal maar sommige kaarten en niet diegene die ze al hebben.

1000 Euro minimum lijkt me niet. Op marktplaats vragen ze max 150 Euro voor 2000 magic kaartjes. Commons en Uncommons gaan per kilo op sommige verkoop adressen.

www.Yourmagicshop.com
www.gfmailorder.nl

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eijkb schreef op 22 juli 2003 @ 10:26:
Je Magic kaarten verkopen. tja. Moeilijk is dat. Heb 2000+ kaarten (zie eerdere post) met daarbij een héééleboel commons, een hééleboel uncommons en behoorlijk wat rares. Zijn sterke decks mee te bouwen, maar gezien de toernooi regels kom je daar in het officiële circuit niet ver mee. Heb daar toendertijd duizenden guldens aan besteed en nu vraagt er hier eentje ofdat hij kaarten kan kopen van oud magic spelers. Wat kan je vragen? 1000 euri lijkt me toch het minimum maar dat geeft niemand ervoor. En om nu alleen de rare´s te gaan verkopen voor een paar euri per stuk. Echt vrolijk wordt je daar niet van natuurlijk. Is er een verkoopsite van Magic kaarten??
Er zijn sites die speciale aanbiedingen hebben, zoals 5 random rares voor 2 tot 3 dollar of 800 commons voor 15 dollar ofzo. Hier in Nederland kan ik misschien 10 complete sets kopen voor 1000 euro. Dat zou ik liever willen dan gebruikte random kaarten.

Je kan echt niet verwachten dat die sites zelf commons gaan inkopen. Helemaal niet voor de prijs die jij vraagt. Zelfs uncommons zijn amper te verkopen. Alleen de populaire natuurlijk.

Hier twee links:
Engelstalige prijschecks
Nederlandse prijschecks/online inkoop en verkoop (kijk daar bij: 'Tradelijst' als je je rares wilt ruilen)

edit:
dank je muppet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02:36
Ik zelf heb het spel ook gespeeld ... ben gestopt na de Ursa Saga als ik het goed heb ... alleen ik wil het weer gaan spelen maar toen ging ik even kijken op internet en zag de Legion ... zijn die kaarten niet beetje overpowered ?? Er is best veel veranderd sinds de Ursa Saga ... maar kan ik nog meespelen met mijn deck tegen de nieuwe decks of zijn mijn kaarten zo verouderd en slecht geworden dat ik toch nieuwe kaarten moet kopen :?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eijkb schreef op 22 July 2003 @ 10:26:
kijk.. als je het nog echt actief speeld (en dus hoop kaarten nog denkt te gaan gebruiken) is het idd best lastig om je kaarten te verkopen.... ik speel het eigenlijk nooit meer en heb 1 deck liggen waar ik best tevreden mee ben en heb dus een hele lading kaarten liggen (die misschien wel goed/zeldzaam zijn) maar die ik gewoon nooit ga gebruiken. in dat geval hoef ik er niet veel geld voor want als papier onder me bed is het toch nix waard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Ineens begin ik weer zin te krijgen om een dech te maken... nu ben ik even aan het zoeken gegaan en zie ineens dat de ability van de CoPs zijn veranderd, in de fourth en fifth was het:
  • 1: Prevent all damage against you from one [color] source. If a source deals damage to you more than once in a turn, you may pay 1 each time to prevent the damage.
Nu zie ik bij de seventh het volgende staan:
  • 1: The next time a [color] source of your choice would deal damage to you this turn, prevent that damage.
Dus als ik het goed begrijp moet je met de nieuwe CoP's eerst de target uit zoeken, nog voordat de target damage heeft gedaan? (als dat zo is dan ga ik maar verder met m'n boycot tegen M:tG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook een hele tijd gespeeld tm Mercadian Masques daarna ben ik gestopt door tijd gebrek.

Nu heb ik vandaag eens de trial van Magic Online gespeeld en ik moet zeggen dat het best aardig is.

ZIjn hier nog meer mensen die Magic Online spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Nee.

Vanaf versie 6 of 7 hebben ze de volgorde verandered, alles gebeurd in Last In, First Out volgorde, dus zo:

Ik val jou aan met een groen beest en jij blokt niet en activeert je CoP:Green.

In LIFO volgorde wordt dat:
Jij betaald 1 om de schande die mijn beest doet te annuleren.
Mijn beest doet jou schade, maar ze word dus prevented door de CoP.

Het werkt dus nog steeds zoals vroeger, maar het staat er wat lastiger :) (Ik ben ook van de Revised/4th generatie, dus de nieuwe bewoordingen bevallen mij ook niet 100% :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 13:40

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 18:33:
[...]
Damn, wat kostte dat beest wel niet :|
Teeka's Dragon

9 Kleurloze Mana
5/5

Flying
Trample
Artifact

Zucht...tja...ik heb ook gemagickt..maar ja...ik ga geen 4 expansions per jaar kopen...de oude kaarten zijn tenminste nog bruut.

Heb een Teeka's Dragon, in redelijke staat. Alleen maar een klein hoekje gevouwen....tja...net zoals een paar andere leuke kaarten...maar ja, zonder andere spelers is er gewoon niets aan!

[ Voor 12% gewijzigd door swampy op 22-07-2003 19:54 ]

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Hmmz... dan moet ik toch maar eens een nieuwe starters deck kopen :+
Magoed... kan ik tenminste zien of er iets van m'n deck te maken valt wat ik voor ogen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

White Dust schreef op 22 juli 2003 @ 19:49:
[...]
Hmmz... dan moet ik toch maar eens een nieuwe starters deck kopen :+
Magoed... kan ik tenminste zien of er iets van m'n deck te maken valt wat ik voor ogen heb :)
Basic Rulebook: Click!

(Tenzij je natuurlijk die 60 kaarten wilt hebben bij het boekje ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eijkb schreef op 22 July 2003 @ 10:26:
Je kunt magic kaarten kopen op ebay. Daar zijn ze redelijk geprijsd en wordt er bijna (als ut niet niet is) niet opgelicht. Daarnaast heb je marktplaats.nl, maar daar moet je wel uitkijken met wat je koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timocos schreef op 22 July 2003 @ 11:26:
Ik zelf heb het spel ook gespeeld ... ben gestopt na de Ursa Saga als ik het goed heb ... alleen ik wil het weer gaan spelen maar toen ging ik even kijken op internet en zag de Legion ... zijn die kaarten niet beetje overpowered ?? Er is best veel veranderd sinds de Ursa Saga ... maar kan ik nog meespelen met mijn deck tegen de nieuwe decks of zijn mijn kaarten zo verouderd en slecht geworden dat ik toch nieuwe kaarten moet kopen :?
Urza's Saga was een overpowerede set. Het masque block suckte gewoon en omdat het masque block zoo suckte viel ut in het Invasionblock niet op dat ut suckte (behalve apocalypse, die ruled). Odyssey block is gewoon goed (bijna te goed). En Onslaught block gaat wel (ons=goed, legions+scourge zijn wat minder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.rtyui.com/cardpics/24534.jpg

7000,00 Euro voor een Uncommon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://mtg.dynip.com/scripts/index.exe?page=1247 <--- ziet er ERRUG duur uit :+

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
  • Laatst online: 20-08-2007
Weet iemand ook of ergens op internet een ontmoetingsplaats voor spelers is om bij elkaar te komen etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Is een misprinted kaart, altijd leuk, een blauwe kaart die een forest kost :)

[ Voor 20% gewijzigd door White Dust op 22-07-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 21:40:
[afbeelding]

Dat is volgens mij een van de bekenste misprints die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

[afbeelding]

Mmm, seen that card before....I should have it somewhere ( I've been a while out of magic ya see )

Oh...it's only for the misprint..ok :-p ...mmm.. a blue card requiring green mana aint it cute!

[ Voor 16% gewijzigd door swampy op 22-07-2003 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die toevallig nog ergens hebt liggen, mag je best blij zijn :). Misschien in mn common bak nog wel een paar :X

Hij is wel heel erg kewl, maar de kaart zelf suckt. Dus ik zou er never ever 7000 pleuros voor neer tellen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:48
Een paar jaar geleden speelde en verzamelde ik ook fanatiek Magic. Ik heb de hele 6th edition compleet en nog een paar honderd losse kaarten uit 4th tot en met Odyssey. Doe er niets meer mee, ik interesseer me nu meer voor voetbal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ben mijn kaarten verzameling aan het doorspitten..en ach ja dan vind je toch leuke kaarten.

Jokulhaups 4RR

Een sorcery met : Bury all artifacts, creatures and lands.

Ouch..Ouch...Ouch!

BTW, got a nice GREEN interrupt ( yes a green interrupt )

Avoid Fate

It's not as strong as a counterspell but it's green...a green interrupt...hell that is not common!

Hell...together I got quite a nice collection rare cards, to bad most are not really usefull in games or simply forbidden to use!

[ Voor 49% gewijzigd door swampy op 23-07-2003 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n deck nog eens doorgespit en ik zoek nog 8 uncommon kaarten (2 soorten, van elk 4) en dan is m'n uncommon deck klaar: allemaal uncommons en in 3 beurten een x*/x* sterk creature en y* veel life >:) denk dat ik best wat ass kick met dat deck :o

*= zoveel als ik wil

En nee: deze kaarten zijn NIET verboden op toernooien oid (tenminste zover ik weet :P)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Check Nedermagic.nl eens :)
Die hebben van elke kaart foto's. Handige resources enzo.

nee ik heb niks met deze site te maken, nee ik spam niet

[ Voor 32% gewijzigd door likkepot op 23-07-2003 12:22 ]

nikszolekkeralss.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Ik heb een paar jaar veel magic gespeeld. Ik ben begonnen bij Exodus en ik heb veel urza's saga. Ik heb het meest met elven decks gespeeld. Ik heb nu nog een elven/schade (groen/rood) deck in elkaar zitten met 4x Priest of Titania, 4x Rolling Thunder, 4x Rootbreaker Wurm, nog een zooi elven en 3x Fanning the Flames. 't is een vrij gevoelig deck, maar je kunt ook vrij snel veeel schade doen.
[afbeelding]

Die heb ik 4x, maar helaas niet in die uitvoering :P (ik heb 'm uit IceAge, die serie met zo'n ijskristal als tekentje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Ok, even een poll om eventuele interesse in een Magic meeting te inventariseren:

Poll: Interresse in een M:tG meeting?
Ja, liefst Sealed Deck
Ja, liefst Type II
Ja, liefst Type I
Misschien, ligt aan data/locatie
Nee, sorry, geen interesse
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3088&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Uitleg:
Type II - Laatste basisset (8th edition) en laatste blokken uitbreidingen
Type I - Alles wat er ooit is geweest, met bepaalde verboden kaarten
Sealed Deck - Iedereen krijgt een starterdeck + enkele boosters (2 of 3) om een deck van te maken. (Hieraan zijn uiteraard meer kosten verbonden, maar geeft geen groot voordeel aan de spelers met super kaarten in hun eigen verzameling)
zie mijn volgende post voor meer info

Voor locatie en data heb ik nog geen ideeen, ik kan hier in Eindhoven vast wel wat regelen, maar als we righting Den Bosch of Utrecht willen wordt het lastiger. En data, ergens midden augustus op een zaterdag ofzo. Maar eerst maar een zien of er genoeg interesse is.

PS: Mijn persoonlijke voorkeur is de Sealed Deck toernooi optie.

[ Voor 6% gewijzigd door Rashann op 23-07-2003 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand mischien nog een goeie shop in Almere of Amsterdam?

Ik zoek al weken het Legions: Slivers Shivers Deck kan hem echt nergens vinden online is ie overal uitverkocht en zelfs toen ik er al voor had betaald :( |:(

luv them Slivers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm RainManx: Uit welke sets bestaat dat type II nou precies? misshichien ergens lijstje staan? kan ik checken of m'n deck daarin past ;)

En misschien is het een idee om tijdens dat tournooi gewoon 2 soorten toernooitjes te houden? 1 met een eigen deck en 1 met sealed deck, want ze hebben ieder hun voordelen (mensen met eigen deck waar ze trots op zijn kunnen lekker uitproberen en zo eventuele tweaks vinden en mensen die net beginnen/crappy deck hebben kunnen gewoon meedoen met sealed deck waar vaardigheid meer meespeeld)

Ps: ik zoek nog 4 bottle gnomes en 4 Cathodion , als iemand mij hier mee kan helpen zou ik ZEER dankbaar zijn (het zijn ieder uncommons)

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

Er zijn sites die speciale aanbiedingen hebben, zoals 5 random rares voor 2 tot 3 dollar of 800 commons voor 15 dollar ofzo. Hier in Nederland kan ik misschien 10 complete sets kopen voor 1000 euro. Dat zou ik liever willen dan gebruikte random kaarten.

Je kan echt niet verwachten dat die sites zelf commons gaan inkopen. Helemaal niet voor de prijs die jij vraagt. Zelfs uncommons zijn amper te verkopen. Alleen de populaire natuurlijk.
Ik snap dat mijn kaarten geen 1000 euro waard zijn. Maar als ik zo eens bekijk hoeveel geld ik erin gestopt heb en hoeveel tijd (zoeken, ruilen, netjes opbergen, etc) dan is de ´gevoelsverkoopwaarde´ voor mij ongeveer minimaal 1000 euro. En wie weet, misschien zitten er wel hele goede dure en/of misprinted kaarten bij.

Nee, het beste zou zijn de kaarten per stuk te verkopen. Maar dan moet je van alle kaarten gaan zien ofdat ze al dan niet rare zijn en wat ze ongeveer waard zijn. Op 2000+ kaarten is dat geen pretje :)

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 13:01:
Kent iemand mischien nog een goeie shop in Almere of Amsterdam?

Ik zoek al weken het Legions: Slivers Shivers Deck kan hem echt nergens vinden online is ie overal uitverkocht en zelfs toen ik er al voor had betaald :( |:(

luv them Slivers 8)
In almere haven centrum is er een winkel tegenover de kerk (over het water heen). Of in ieder geval die was er een paar jaar geleden nog, maar sinds ik ben verhuist kom ik daar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Eijkb schreef op 23 July 2003 @ 13:09:
[...]

Ik snap dat mijn kaarten geen 1000 euro waard zijn. Maar als ik zo eens bekijk hoeveel geld ik erin gestopt heb en hoeveel tijd (zoeken, ruilen, netjes opbergen, etc) dan is de ´gevoelsverkoopwaarde´ voor mij ongeveer minimaal 1000 euro. En wie weet, misschien zitten er wel hele goede dure en/of misprinted kaarten bij.

Nee, het beste zou zijn de kaarten per stuk te verkopen. Maar dan moet je van alle kaarten gaan zien ofdat ze al dan niet rare zijn en wat ze ongeveer waard zijn. Op 2000+ kaarten is dat geen pretje :)
Laten we niet praten over dat alleen MINT ( perfect bewaarde kaarten ) nog hun volledige waarde opbrengen, zodra er al een klein hoekje of foutje op zit.......is hij misschien nog maar de helft waard.

Nope, helaas een dure hobby was het die je niet terug kan verdienen door verkoop van je beste kaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rashann

Rashann

Zoek de hond...

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 13:05:
uhm RainManx: Uit welke sets bestaat dat type II nou precies? misshichien ergens lijstje staan? kan ik checken of m'n deck daarin past ;)
uit dit document:

125. Standard-Format Deck Construction

The following card sets are permitted in Standard tournaments:
• Seventh Edition™ *
• Odyssey™
• Torment™
• Judgment ™
• Onslaught
• Legions
• Scourge

Card sets rotate into the Standard environment on the specific dates noted in section 104. Card sets rotate out of Standard, however, in blocks. A given large expansion and its two small expansions—essentially a year of Magic expansions—enter Standard play as a new block when the large expansion rotates into the environment.

Example: The Invasion block rotated into the Standard environment when the Invasion set became legal for play. The Planeshift and Apocalypse sets are Invasion block expansions and are legal in Standard. The Invasion, Planeshift, and Apocalypse sets will rotate out of Standard together when the next large expansion after Odyssey (Onslaught) enters play on November 1, 2002 (two years after the Invasion set was introduced to the environment).

There are no cards currently banned in Standard.

126. Extended-Format Deck Construction
[...]
127. Type 1 Format Deck Construction
Type 1 tournament decks may consist of cards from all Magic card sets, any extension of the basic set, and all promotional cards released by Wizards of the Coast. New card sets are allowed in Type 1 tournaments once they qualify for DCI-sanctioned tournaments as outlined in section 104.

The following cards are banned in Type 1 tournaments:
• Any ante card
• Chaos Orb
• Falling Star

The following cards are restricted in Type 1 tournaments:
[... (Zie document) ...]

* = Zodra 8th uit is, geldt 8th ipv 7th

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm..
ik ben nu ook al een poosje magicer, maar het is de vraag voor hoe lang...
die nieuwe lay-out wordt erg wennen :(
wat vinden jullie van die nieuwe lay-out?

voorbeeld:
(1e is een de prerelease kaart)
Afbeeldingslocatie: http://www.wizards.com/global/images/mtgcom_arcana_378_pic1_en.jpg en Afbeeldingslocatie: http://www.wizards.com/sideboard/images/ptchi03/card_bloodmoon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
Wie heeft wel eens met Magic Workstation gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

count me in for meeting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Als er een type 1 tournooi wordt gespeeld kom ik mischien ook. Het is verstandig om in Utrecht te organiseren, Eindhoven is zeker geen goed idee, ligt niet echt centraal Nederland :+
Magoed, dan moet er iemand zijn in de buurt van Utrecht die wel een zaaltje weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Ik vind de nieuwe layout veel duidelijker. Op sommige witte en blauwe kaarten was het echt amper te lezen wat er stond. Aangezien ik niet 7000 kaarten uit mijn hoofd weet is het wel makkelijk dat ik nu iig de s/t kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindhoven doe ik wel mee, maar Type 1 is zo duur.
Als je dat goed wilt spelen speel je met Black Lotus, Ancestral Recall, Timewalk, alles Moxen etc.
Zoveel geld heb ik niet hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 11:34:
Als je dat goed wilt spelen speel je met Black Lotus, Ancestral Recall, Timewalk, alles Moxen etc.
Uh, nee... Type I wil gewoon zeggen: alles mag. En ik denk niet dat er veel GoTters zijn met Moxen en Lotusjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat valt echt REUZE mee , dat van die dure kaarten=winnen :r . ik heb zelf een deck van alleen maar uncommuns en zelfs als ik dat NIEUW zou kopen zou ik (denk ik) nog voor onder de 50 euro klaar zijn 8) . en aangezien ik in beurt 3 een oneindig sterk beest(met trample en al die gein), oneindig veel levenspunten en oneindig veel mana heb (mits ik een klein beetje geluk heb met kaarten trekken en veel geluk is er echt niet voor nodig) , zou ik niet willen zeggen dat een goedkoop deck niet goed kan zijn :7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Dit was mijn deckje :'(
elvish piper 2x
mystic snake 4x
equilibrium 2x
bird of paradise 4x
mox diamond 1x
sol ring 1x
serra avatar 2x
serra angel 2x
Verdeloth the ancient 2x
Nemata grove guardian 2x
Morphling 2x
Mana drain 2x
swords to plowshares 2x
Reya dawnbringer 1x
Penumbra worm 2x

forest 5x
savannah 4x
plains 8x
islands 4x
Gaea's craddle 1x
tropical island 4x
tundra 4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn motto bij duels is: Moge de slapste winnen.

Hiermee bedoel ik dat ik nooit onder de indruk ben van die super combos die niet te counteren zijn. Ik speel liever lang dan in beurt 3 al winnen (of iig ga winnen) Je hoeft niet per se rijk te zijn om te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 13:19:
Mijn motto bij duels is: Moge de slapste winnen.

Hiermee bedoel ik dat ik nooit onder de indruk ben van die super combos die niet te counteren zijn. Ik speel liever lang dan in beurt 3 al winnen (of iig ga winnen) Je hoeft niet per se rijk te zijn om te winnen.
best mee eens.. het leuke aan het spel is dat soms de slechte decks juist winnen, aangezien veel "sterke" decks erg gespecialiseerd zijn en dus eigenlijk met redelijk gemak verslagen kunnen worden met redelijk eenvoudige kaarten door welke je juist genaaid word 8)7

en Danster: hoezo WAS dat je deckje :?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ben er toch ook alweer een tijdje mee gestopt, zoals zovele anderen omdat het te commercieel werd. Best jammer.

Mijn favoriete deck: Blauw wit lock deck. Beurt 3 (of 4 als het HEEL slecht ging) lag mijn lock er wel (Stasis + Kismet) met gratis counters (hoe heten die dingen ook alweer?) en zonder dat ik er zelf last van had.

Zal eens kijken hoe het complete deck ook alweer in elkaar zat.

Ik ben overigens ook opgehouden toen al die series 3 maanden na elkaar uitkwamen, dus er zullen tegenwoordig wel veel brutere dingen te doen zijn maar destijds kon ik behoorlijk meedoen met mijn decks >:)

Als iemand me kaarten nog moet kopen? € 0,10 p/s als je ze allemaal koopt >:)

[ Voor 7% gewijzigd door zion op 24-07-2003 13:54 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 13:26:
[...]

en Danster: hoezo WAS dat je deckje :?
Heb mijn hele verzameling verkocht en die ligt nu ergens in belgië..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:10

Sick Nick

Drop the top!

heb vroeger ook wel gespeeld, ben weet ik het hoe lang geleden gestopt omdat het gewoon niet meer leuk was met al die nieuwe series erbij. Had wel een 0wnage deck, die heb ik nog met wat overige kaarten erbij. De rest allemaal verkocht.
Zaten onder andere deze kaartjes in:

Underground Sea (2x)
Tolarian Academy (4x)
Braingeyser (1x)
Palinchron (4x)
Stroke of Genius (4x)
Time Spiral (4x)
Time Warp (4x)
Vesuvan Doppelganger (1x)
Ring of Gix (4x)
Volatic Key (4x)
Phyrexian Colossus (4x)
Howling mine (4x)
Chimeric Staff (4x)
Demonic Tutor (1x)

Dat was pas leuk spelen :) kaarten bij het leven, lekker veel beurten achter elkaar, en raggen met grote sterke beestjes omdat je toch oneindig mana kon maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Wat ook een mogelijkheid is, is Type 1.5, hier worden allen restricted kaarten ook als banned kaarten gezien
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 12:27:
[...]

Uh, nee... Type I wil gewoon zeggen: alles mag. En ik denk niet dat er veel GoTters zijn met Moxen en Lotusjes...
* White Dust dacht altijd dat de Black Lotus gebanned was :P blijkt 'ie restricted te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Laatst online: 14-09 08:25
Ik vind sealed deck wel hardstikke tov eigelijk, ook omdat ik niet echt een redelijk deck meer heb nu en ik dan ook nog lol kan beleven :). Het is ook veel eerlijker en iedereen is aan elkaar gewaagd waardoor je speelwijze en inzicht ook ineens belangrijker worden (en geluk natuurlijk ook :p). De potjes worden er waarschijnlijk wel spannender door en is er niet iemand met een reanimator deck oid die iedereen in beurt 3 de grond in stampt.

Al vraag ik me af of ik wel kom :p

[ Voor 6% gewijzigd door Shagura op 24-07-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 12:50:
[...]

dat valt echt REUZE mee , dat van die dure kaarten=winnen :r . ik heb zelf een deck van alleen maar uncommuns en zelfs als ik dat NIEUW zou kopen zou ik (denk ik) nog voor onder de 50 euro klaar zijn 8) . en aangezien ik in beurt 3 een oneindig sterk beest(met trample en al die gein), oneindig veel levenspunten en oneindig veel mana heb (mits ik een klein beetje geluk heb met kaarten trekken en veel geluk is er echt niet voor nodig) , zou ik niet willen zeggen dat een goedkoop deck niet goed kan zijn :7
Tegen een echt Type 1 deck leg je het af. Die maken je in beurt 1 of 2 af als je niets countert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 19:18:
[...]

Tegen een echt Type 1 deck leg je het af. Die maken je in beurt 1 of 2 af als je niets countert.
Is niet helemaal waar..niet iedereen in type 1 speelt met een channel/fireball combo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje rare vraag maar leek me het beste om in dit topic te doen, als ik op dit moment zou willen instappen in dit spel. Wat raden jullie me dan aan en wat raden jullie me strict af. Ik heb het spel vroeger ooit is gespeeld maar zeg maar dat ik geen ervaring heb.

Ik wil het spel gaan spelen, maar ook van 1 serie bijvoorbeeld alle kaarten gaan sparen. Ik Volg het topic al geruime tijd en ik ben erg geinterreseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 19:46:
Beetje rare vraag maar leek me het beste om in dit topic te doen, als ik op dit moment zou willen instappen in dit spel. Wat raden jullie me dan aan en wat raden jullie me strict af. Ik heb het spel vroeger ooit is gespeeld maar zeg maar dat ik geen ervaring heb.

Ik wil het spel gaan spelen, maar ook van 1 serie bijvoorbeeld alle kaarten gaan sparen. Ik Volg het topic al geruime tijd en ik ben erg geinterreseert.
Woosh, weet je hoeveel kaarten er al zijn. En hoe zeldzaam sommige kaarten zijn.

Maar tja, magic is leuk. Als je het wilt proberen moet je eigenlijk een set starterdekjes kopen ( dus met een boek erbij ) en wat boosters.

Eerst met de starter decks leren hoe de basis van het spel werkt en langzaam uitbreiden naar de moeilijkere dingen.

Want ik zie jou nog zo snel niet begrijpen hoe een beestje precies erbij staat als het met 3 enchantments, 2 global enchantments en 3 wizard spels erover heen gegaan zijn.

Daarom dus simpel beginnen in maar uitbreiden, niet gelijk de moeilijkste en duurste combinaties willen proberen.

:-) Enjoy!

Magic is FUN! Maar..wel wat moelijker als pokemon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swampy schreef op 24 July 2003 @ 19:54:
[...]

Woosh, weet je hoeveel kaarten er al zijn. En hoe zeldzaam sommige kaarten zijn.

Maar tja, magic is leuk. Als je het wilt proberen moet je eigenlijk een set starterdekjes kopen ( dus met een boek erbij ) en wat boosters.

Eerst met de starter decks leren hoe de basis van het spel werkt en langzaam uitbreiden naar de moeilijkere dingen.

Want ik zie jou nog zo snel niet begrijpen hoe een beestje precies erbij staat als het met 3 enchantments, 2 global enchantments en 3 wizard spels erover heen gegaan zijn.

Daarom dus simpel beginnen in maar uitbreiden, niet gelijk de moeilijkste en duurste combinaties willen proberen.

:-) Enjoy!

Magic is FUN! Maar..wel wat moelijker als pokemon!
Starters Decks ik heb er hier 1 voor me liggen toen ik ooit is was begonnen ( stom van me toen ik me kaarten weg gaf ) maar het gaat om Magic: The Gathering - Portal Second Age ik weet begot niet waarop het slaat maar jullie zullen gelijk weten wat ik bedoel.

Als ik morgen bijvoorbeeld Intertoys binneloop zie ik meteen bij de kassa gewoon dikke rijen staan met verschillende versies. Hoe weet ik waaraan ik moet / wil gaan beginnen. Wat het makkelijkst moeilijker en het moeilijkst is. Ik zal beginnen met dit dek beetje doorlopen en mezelf weg wijs maken.

Maar hoop dat jullie me beetje meer kunnen vertellen, ik heb de beginnerst post doorgelezen maar daar wordt niet gesproken over mogelijke series waarmee je kan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt nl. ook naar een spellenzaak bij jou in de buurt gaan. Die hebben altijd wel ff tijd om je het spel uitgebreid uit te leggen. (Behalve als je op zaterdag komt). Verder moet je wat geduld hebben. En niet de hele tijd boosters kopen, maar losse kaarten (scheelt egt heel erg in prijs). Ik raad je aan om een nieuwe startersset te kopen (die van 7th edition). Want hier zitten de 'nieuwe' regels bij en dat is wel zo handig. En een paar tips: Grote beesten zijn niet altijd goed :P. 40% van je kaarten moet ong. land zijn. Meestal zijn de commons wel de beste kaarten, je kunt nl. bter een common deck bouwen, dan een rare deck. (als je dat al wil doen). De meeste spellen speciaal zaken vberkopen ook losse commons, maar daar moet je ff naar vragen. Veel plzier met Magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 19:18:
[...]

ja dat ik tegen een ECHT type 1 deck het afleg snap ik ook wel... maar ik probeerde alleen te illustreren dat je met weinig geld ook een goed deck kan maken (een écht type 1 deck kan ook ingemaakt worden |:( )
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 19:46:

Heb het zelf geleerd door gewoon met 3 jongens uit m'n straat ieder een starters-setje te kopen... dan ben je daar wel een week zoet mee elkaar uit te dagen.. decks bouwen enzo.. je kunt ook lekker ruilen wat het leuk houdt (zo heb je tenminste meer aan boosters..nutteloose kaarten gewoon ruilen). Later gewoon af en toe boosters gekocht... en nog een tijdje magic demonstraties gegeven met vrienden in ruil voor boosters bij zo'n magic kraam 8)

dus samengevat: haal een starterskit (met meest recente regels) en zorg dat je een paar vrienden van je meesleurd in je nieuwe verslaving! geen tegenstanders=geen magic (zo is het bij mij 2 jaar geleden ook afgelopen :'( )

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net even de game zelf gedownload hier voorin het topic, het hefet me veel goedgedaan heb even geheugen steuntje opgeschreven maar de basics die zal ik gedurende eind van de week wel onder de knie krijgen. Verder maar opzoek gaan naar stel vrienden die ik zo gek krijg om ook lekker te investeren en te gamen.

Verder staat er bij ons bij de zaak waar ze magic verkopen zo'n dom blondje achter de balie als je ook maar ingewikkeld gaat praten dan gaat ze stotteren zweten en dan kan je beter weg lopen anders wordt je er gewoon moe van.

Maar bedankt voor de tips ik zal morgen gaan kijken voor de nieuwe starters set.

PS: Ik moet dus de "Seventh Edition Starter Set" hebben ? Het gaat me er puur om om het te leren, en om bijvoorbeeld de serie compleet te krijgen is het bij deze erg moeilijk ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk een magic topic :) , Ik heb zelf magic gespeeld en tournaments vroeger , maar dat is al een hele tijd geleden. Ik ben gestopt toen fifth edition uitkwam. Ik gign samen met 3 vrienden naar wedstrijden en we speelden veel onderling. Ik ken spijtig genoeg niets van al die nieuwe reeksen aangezien ik het al heel lang niet meer gespeeld heb. Heb dus ook alleen maar oude kaarten die allemaal al lang type 1 zullen zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 13:33:
hmm..
ik ben nu ook al een poosje magicer, maar het is de vraag voor hoe lang...
die nieuwe lay-out wordt erg wennen :(
wat vinden jullie van die nieuwe lay-out?

voorbeeld:
(1e is een de prerelease kaart)
[afbeelding] en [afbeelding]
Ik zag ze ook al op de site van Wizzards, en ik vind ze dus echt spuuglelijk. Echt, waarom moeten ze toch altijd alles zo veranderen. Never change a winning team is niet zo'n gek advies voor Wizzards. Dit is gewoon echt klote.

@ SensationGoT:
Volgens mij maakt het niet echt heel erg uit wat je koopt, gewoon beginnen met een starterpack, 7th edition of wachten op de 8th, maar dat kan hier nog wel ff duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 21:19:
Ik heb net even de game zelf gedownload hier voorin het topic, het hefet me veel goedgedaan heb even geheugen steuntje opgeschreven maar de basics die zal ik gedurende eind van de week wel onder de knie krijgen. Verder maar opzoek gaan naar stel vrienden die ik zo gek krijg om ook lekker te investeren en te gamen.

Verder staat er bij ons bij de zaak waar ze magic verkopen zo'n dom blondje achter de balie als je ook maar ingewikkeld gaat praten dan gaat ze stotteren zweten en dan kan je beter weg lopen anders wordt je er gewoon moe van.

Maar bedankt voor de tips ik zal morgen gaan kijken voor de nieuwe starters set.

PS: Ik moet dus de "Seventh Edition Starter Set" hebben ? Het gaat me er puur om om het te leren, en om bijvoorbeeld de serie compleet te krijgen is het bij deze erg moeilijk ?
Enjoy gaming!

Oh ja, boosters....tja...leuk maar het is inderdaar maar een lotery wat je krijgt ( toch heb ik teeka's dragon op die weg binnen gekregen ) .

Als je echt voor bepaalde combinaties gaat moet je eigenlijk wel losse kaarten kopen, en ja, die 10 Euro die je dan misschien betaalt voor die speciale spel...tja...is goedkoper als een grote doos vol met boosters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik ben door dit topic maar eens Magic Online gaan spelen.

Ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt genoeg mensen om mee te spelen en je kan mee doen met toernooien en andere soorten wedstrijden. Ook wordt er online veel aan trading gedaan en bestaat er de mogelijkheid om je eigen clan op te richten.

Ik heb in het verleden veel Magic gespeeld maar ben er mee gestopt omdat ik niemand meer had om magic mee te spelen, met Magic Online heb je dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 21:19:

Je moet eerst de regels leren, dat doe je het snelst door wat te lezen in boekjes.
Ga een aantal keer naar een magic winkel waar mensen tegen elkaar spelen.
Daar kun je ook kijken wat goede decks zijn.
Bekijk op www.nedermagic.nl veel decks. Daarvan zul je leren wat goed is en wat slecht.
Beslis wat je wilt gaan spelen.
Type 1, extended, Type 2 of casual.
Ik zou Type 2 kiezen, er zijn daar veel tournooien in en het is redelijk goedkoop.

Lees wat de Types inhouden, en houdt er rekening mee dat over een tijdje een nieuwe Type 2 wordt ingevoerd.

Koop boosters van series die je goed vindt en zorg dat je wat landen hebt. Die kun je los kopen of in standaart decks.

Series die ik zou aanraden zijn Onslaught, en 8th edition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galahad|IA
Verwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 22:23:
Hmm ik ben door dit topic maar eens Magic Online gaan spelen.

Ik moet zeggen dat het me erg goed bevalt genoeg mensen om mee te spelen en je kan mee doen met toernooien en andere soorten wedstrijden. Ook wordt er online veel aan trading gedaan en bestaat er de mogelijkheid om je eigen clan op te richten.

Ik heb in het verleden veel Magic gespeeld maar ben er mee gestopt omdat ik niemand meer had om magic mee te spelen, met Magic Online heb je dit probleem niet.
Dat kost toch ook geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galahad schreef op 24 juli 2003 @ 22:43:
[...]

Dat kost toch ook geld?
Yup

Een account kost iets van 9 dollar dan krijg je een coupon van 9 dollar waar je kaarten mee kan kopen in de online shop.

Dus het is eigenlijk precies hetzelfde als gewoon papieren versie je kan ook boosters kopen enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 23:21:
[...]

Yup

Een account kost iets van 9 dollar dan krijg je een coupon van 9 dollar waar je kaarten mee kan kopen in de online shop.

Dus het is eigenlijk precies hetzelfde als gewoon papieren versie je kan ook boosters kopen enz.
Met dien verschil dat het digitaal is en dat vind ik eik wel een beetje belachelijk...

edit:
In het kader van "kijk een leuke kaart":
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dlowen/Akroma_Angel_of_Wrath.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta verstelt van de feedback die ik allemaal krijg alvast bedankt voor dat. Het volgende ik zie staan:
Series die ik zou aanraden zijn Onslaught, en 8th edition.
Maar ik kan tot nu toe alleen nog maar de 7th vinden, komt de 8th binnekort uit of moet ik dan nog een tijdje wachten ik wil wel de recentste versie hebben. Wat zouden jullie in mij geval doen beginnen met 7th of even wachten op 8th.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

1 week wachten op 8th E :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt 8th E ook met zijn eigen starters set ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb

Eijkb

Zo.

En niet de hele tijd boosters kopen, maar losse kaarten (scheelt egt heel erg in prijs). Ik raad je aan om een nieuwe startersset te kopen (die van 7th edition). Want hier zitten de 'nieuwe' regels bij en dat is wel zo handig. En een paar tips: Grote beesten zijn niet altijd goed . 40% van je kaarten moet ong. land zijn. Meestal zijn de commons wel de beste kaarten, je kunt nl. bter een common deck bouwen, dan een rare deck. (als je dat al wil doen).
Als je losse kaarten koopt dan mis je volgens mij een deel van de lol -> het lezen en begrijpen van de kaarten, het (her)ontdekken van kaarten en uiteindelijk een eigen deck samenstellen met eigen combi´s etc etc. Natuurlijk, je kunt een sterk deck vinden op internet en vervolgens de juiste kaarten daarvoor gaan aankopen maar als iedereen dat zou doen...

Nee, spaar effe 2000 euro (:)) en koop daarvoor een hoop starters en boosters (vroeger deden we dat per doos van 100 boosterpacks 8)7) en hoop dat je wat leuke kaarten gevangen hebt. Persoonlijk zou ik voor vooral de core kaarten gaan en per recente uitbreiding wat booster en/of starterpacks.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 09:08:
Ja :)
Maar ik denk dat het wel langer dan een week zal duren voor ie hier is. Ik zou informeren bij een gespecialiseerde winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 09:08:
Ik zou op 8th wachten. En ik zou geen starter sets kopen. Je kunt het ook wel leren door wat naar anderen te kijken etc. En startersets is geldverknoeiing, er zitten geen goede kaarten in.
En kijk als je een booster openmaakt op Nedermagic wat de kaarten waard zijn.
Anders snap je misschien het nut niet van een kaart en ruil je bv. een Birds of paradise weg.
Goede kaarten moet je bewaren tot dat je het goed snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gestopt bij Urza's Saga (of die set daarna, ook een Urza's iets) Ik speelde gewoon met de kaarten die ik in m'n handen krijg. Ik heb een keertje een deck samengesteld en ben gaan jagen naar een aantal kaarten, Lightning Bolt 4x bijvoorbeeld:

R
Instant
Target creature or player gets 3 damage.

God I love that card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 11:45:
Ik ben gestopt bij Urza's Saga (of die set daarna, ook een Urza's iets) Ik speelde gewoon met de kaarten die ik in m'n handen krijg. Ik heb een keertje een deck samengesteld en ben gaan jagen naar een aantal kaarten, Lightning Bolt 4x bijvoorbeeld:

R
Instant
Target creature or player gets 3 damage.

God I love that card.
Zelfde effect, andere kaart: Volcanic Hammer. Heb ik ook 2x in m'n deck zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 11:54:
[...]
Zelfde effect, andere kaart: Volcanic Hammer. Heb ik ook 2x in m'n deck zitten :)
Dat doet me denken aan Lava Axe (o.i.d.) voor dacht ik 3 mana 5 damage to target player, met als textje d'r onder:
"Catch!"

Ik had een compleet damage deck, die ik weer in elkaar ga zetten voor Campzone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 12:05:
[...]

Dat doet me denken aan Lava Axe (o.i.d.) voor dacht ik 3 mana 5 damage to target player, met als textje d'r onder:
"Catch!"

Ik had een compleet damage deck, die ik weer in elkaar ga zetten voor Campzone.
Die heb ik ook 2x in m'n deck zitten :) ;)

edit:
Ik heb 1x de portal edition en 1x de 6th edition uitvoering, 6th edition heeft idd "catch!" als onderschrift, die van portal
Swing your axe as a broom, to sweep away the foe

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 11:45:
Ik heb een keertje een deck samengesteld en ben gaan jagen naar een aantal kaarten, Lightning Bolt 4x bijvoorbeeld:
Yup, geweldige kaart, alleen was het niet echt eeen kaart waar naar je hoefde te 'jagen', een veel voorkomende commen kaart in de fourth edition en een pré in de direct damage deck van toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:36

Maximus

There is no substitute

ik weet niet of het hier kan:

maar ik heb nog een mirari deckje tekoop
als je hem koopt krijg je er een meeneem doos bij.
en toernooihoesjes

[ Voor 8% gewijzigd door Maximus op 25-07-2003 15:47 ]

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 11:45:
Ik heb een keertje een deck samengesteld en ben gaan jagen naar een aantal kaarten, Lightning Bolt 4x bijvoorbeeld:
Lol, ik heb er nog wel een stuk of 16 á 20 liggen

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lava axe is lang niet zo goed als lightning bolt.
Maar lightning bolt is dan ook veel te goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zion schreef op 25 July 2003 @ 15:56:
[...]
Lol, ik heb er nog wel een stuk of 16 á 20 liggen
zoveel mensen ken ik niet, dus ja, het was wel jagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaarghh

Na het geheel doorlezen van dit topic (over het hoofd gezien in eerste instantie). Ben ik toch weer helemaal verslaafd... En ga even uitzoeken hoe dat Online Magic spel gaat.

Speelde zelf een aantal jaren geleden erg actief. Had toen rond de 3000 kaarten.... Had alleen toen de GVD drang om toen mijn kaarten voor geld te verkopen :( :(.
Spijt zit me nog steeds hoog in de benen :P

You'll be hearing from me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil iemand een keer die online demo met mij of andere GoT leden proberen? Ik speel het vaak, maar er zijn erg veel gasten die de game niet afmaken. Elke keer als ik bijna win, stoppen ze ermee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 18:09:
Wil iemand een keer die online demo met mij of andere GoT leden proberen? Ik speel het vaak, maar er zijn erg veel gasten die de game niet afmaken. Elke keer als ik bijna win, stoppen ze ermee...
Het oude "ladder game" denken...als je verliest gewoon de game afkappen want dan wordt het niet genoteerd als een verlies maar als een 50/50!

Tja.....iedereen kan zo punten krijgen.

Mmm.....doe je niets tegen, ga spelen tegen betere gasten..gasten die DURVEN te verliezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 17:38:
aaarghh

Na het geheel doorlezen van dit topic (over het hoofd gezien in eerste instantie). Ben ik toch weer helemaal verslaafd... En ga even uitzoeken hoe dat Online Magic spel gaat.

Speelde zelf een aantal jaren geleden erg actief. Had toen rond de 3000 kaarten.... Had alleen toen de GVD drang om toen mijn kaarten voor geld te verkopen :( :(.
Spijt zit me nog steeds hoog in de benen :P

You'll be hearing from me..
Lolz, heb al mijn kaarten nog ( zo'n 1600 stuks ) en tja toen ik stopte met spelen kon ik kreeg ik zo'n besluiteloos gevoel erover...het is toch aardig wat uren en kennis die ik in de kaarten had gestoken.

Heb ze nooit kunnen verkopen, ben er blij om....heb ze nu nog klaarstaan om weer eens acte-de-presence te geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@ximuS schreef op 25 juli 2003 @ 15:46:
ik weet niet of het hier kan:

maar ik heb nog een mirari deckje tekoop
als je hem koopt krijg je er een meeneem doos bij.
en toernooihoesjes
Kun je een decklist geven. Dan kan ik een btje zeggen wat ik ervoor wil gven. Als ik ut wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dit topic toch weer even omhoog halen, simpel weg omdat ik weer begonnen ben met spelen :)

Ik ben dus op aanraden van een vriend (Ferry van dit forum) begonnen met Magic online te spelen.

Ik moet zeggen dat het erg leuk is.

Je moet er idd voor betalen, maar het is het wel waard.
Je kan voor je geld kaarten kopen en die gebruiken om mee te spelen.
Mocht je in het echt met die kaarten willen spelen dan geef je dat door en dan sturen ze die kaarten naar je op (free of charge, want je hebt al betaald), ze verdwijnen wel uit je onlinelijst.

Er zijn continu meer dan 1000 mensen online, dus genoeg om mee te spelen en te ruilen.

Ik heb eens mijn oude kaarten opgezocht en daar kwam ik weer een paar leuke tegen :)

Afbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/hand_of_death.jpg

Afbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/body_snatcher.jpg
Creature - Minion
When Body Snatcher comes into play, you may discard a creature card from your hand. If you don't, remove Body Snatcher from the game.
When Body Snatcher is put into a graveyard from play, remove Body Snatcher from the game and return target creature card from your graveyard to play.2/2
Afbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/masticore.jpg
Artifact Creature
At the beginning of your upkeep, you may discard a card from your hand. If you don't, sacrifice Masticore.
: Masticore deals 1 damage to target creature.
: Regenerate Masticore.
Afbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/amber_prison.jpg
Artifact
You may choose not to untap Amber Prison during your untap step.
, : Tap target artifact, creature, or land. As long as Amber Prison remains tapped, that permanent doesn't untap during its controller's untap step.
Afbeeldingslocatie: http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/hatred.jpg
Instant
As an additional cost to play Hatred, pay any amount of life.
Target creature gets +X/+0 until end of turn, where X is the amount of life paid this way.
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste