What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Sporting more lasers than a light show, you have one laser to intercept incoming missiles, another to fire at passing aircraft, and a third to highlight enemy vehicles which allows your normal units to target them at a faster rate.
veel info over Zh is hier te vinden: http://www.cncseries.com/zerohour/additions/
The first casualty in war is always the truth...
Nope, dat is dat karretje dat op de humvees lijkt. Wat wij ons afvragen is dus wat die twee wagens zijn die rechtsboven op het plaatje staan.Alpha-xp schreef op 09 augustus 2003 @ 23:30:
das de :Avenger Support Vehicle
Sporting more lasers than a light show, you have one laser to intercept incoming missiles, another to fire at passing aircraft, and a third to highlight enemy vehicles which allows your normal units to target them at a faster rate.
veel info over Zh is hier te vinden: http://www.cncseries.com/zerohour/additions/
Available early on, fast, and camouflaged, these make the perfect scouting force. Later on in the game, you can arm them with machine guns and let them guard things away from your main base.
en dat zwevende dingetje is volgens mij de hellfire drone, dunno for sure tho. check anders http://www.cncseries.com/zerohour/additions/ ff
The first casualty in war is always the truth...
Dat zijn dus idd de sentry drones. Als je dat zo leest kunnen ze USA early game enorm gaan helpen, dat zou mooi zijnAlpha-xp schreef op 10 August 2003 @ 00:01:
ah i cdie 2 wagens zijn de:Sentry Drone
Available early on, fast, and camouflaged, these make the perfect scouting force. Later on in the game, you can arm them with machine guns and let them guard things away from your main base.
en dat zwevende dingetje is volgens mij de hellfire drone, dunno for sure tho. check anders http://www.cncseries.com/zerohour/additions/ ff
Alleen wat is dan dat omcirkelde ding waarbij staat sentry drone op het plaatje dat Morax poste
If you don't want the healing powers offered by the Attack Drone and want something with a bit more bite, this is the Drone for you. Its armament is stronger than that of the Attack Drone.
Sometimes human's are...
Is het mogelijk in generals om replays sneller af te spelen, te 'spoelen' zeg maar?
Want anders duurt het zo lang voordat ik ben in de replay waar ik wezen wil

[ Voor 4% gewijzigd door geez op 10-08-2003 09:27 ]
Nee, er is geen mogelijkheid om replays versneld af te spoelen.geez schreef op 10 August 2003 @ 09:26:
Even een vraagje apart, naast de zero hour hype hier:
Is het mogelijk in generals om replays sneller af te spelen, te 'spoelen' zeg maar?
Ik vind het ook jammer dat dat er niet in zit.
Wat ik wel heb, en anderen ook heb ik begrepen is dat wanneer ik een mp potje gespeeld heb en dan zonder Generals opnieuw op te starten een replay ga kijken de replay duidelijk sneller afgespeeld wordt. Maarja daar heb je verder misschien niks aan, eerst mp spelen voordat je een replay gaat kijken is ook niks
Ik heb net alle 6 threads door gespit maar kan het niet vinden...uiterraard heb ik niet alles gelezen maar wel gezocht op radeon en textures.
weet iemand een oplossing of wat het zou kunnen zijn?
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Ik weet dat ze er wel mee aan het experimenteren waren tijdens het maken van patch 1.6geez schreef op 10 August 2003 @ 09:26:
(misschien komt het wel in Zero Hour of in 1.7) maar daar durf ik mijn hand niet voor in het vuur te steken
Sometimes human's are...
Dit is de sentry drone. Drones zijn vliegtuigjes die om een unit heen vliegen voor support. Die 2 units in dat plaatje zijn toch echt iets anders, ze zijn in de 1e plaats veel te groot voor drones.Alpha-xp schreef op 10 augustus 2003 @ 00:01:
ah i cdie 2 wagens zijn de:Sentry Drone
De gun die erop zit lijkt ook wel wat heftiger dan een miezerig machinegeweertje. Ik vind hem nog het meest lijken op de firebase/bombardment cannon. Je ziet ook dat de linker unit de gun omhoog draait, typisch zoals een howitzer doet.
edit: die CNCSeries fansite heeft het fout dus
[ Voor 4% gewijzigd door Count op 10-08-2003 13:06 ]
Great minds think in parallel gutters.
Meer een vraagje voor V&B denk ikFireFoz schreef op 10 August 2003 @ 12:36:
Ik heb een p4 2.8 ghz 1 gig ram twinmos en een radeon 9700 pro BBA, p4800 deluxe moederbord en audigy 2 geluidskaart. C&C Generals loopt prima maar de textures van huizen zijn gaar...er lopen witte lijnen doorheen die "knipperen" enz. ik heb catalyst drivers 3.1 tm 3.6 al geprobeerd maar tevergeefs..
Ik heb net alle 6 threads door gespit maar kan het niet vinden...uiterraard heb ik niet alles gelezen maar wel gezocht op radeon en textures.
weet iemand een oplossing of wat het zou kunnen zijn?
Er kunnen zoveel mogelijkheden zijn voor je probleem en om het nou in het generals topic te meoten gaan behandelen is niet zo handig, dus ik zou zeggen probeer het daar
Nee dit is niet mogelijk, maar ze beweren het wel aan het maken te zijn. Dus misschien zit het er bij Zero Hour wel in (daar is die hype weergeez schreef op 10 August 2003 @ 09:26:
Idd. Dat het een anti-air unit is is ook niet echt logisch in deze screenie, aangezien het USA vs GLA is en GLA geen airunits heeft.Countach schreef op 10 August 2003 @ 13:02:
[...]
Dit is de sentry drone. Drones zijn vliegtuigjes die om een unit heen vliegen voor support. Die 2 units in dat plaatje zijn toch echt iets anders, ze zijn in de 1e plaats veel te groot voor drones.
[ Voor 63% gewijzigd door Alphega op 10-08-2003 14:29 ]
post het op de officiele generals forum, daar zal vast wel iemand weten hoe het zit. en anders w8en we toch gewoon een maandje ervoorCountach schreef op 10 August 2003 @ 13:02:
[...]
Dit is de sentry drone. Drones zijn vliegtuigjes die om een unit heen vliegen voor support. Die 2 units in dat plaatje zijn toch echt iets anders, ze zijn in de 1e plaats veel te groot voor drones.
De gun die erop zit lijkt ook wel wat heftiger dan een miezerig machinegeweertje. Ik vind hem nog het meest lijken op de firebase/bombardment cannon. Je ziet ook dat de linker unit de gun omhoog draait, typisch zoals een howitzer doet.
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Ik heb alle poorten gemapped enzo...eerst werkte het goed maar nu met die nieuwe patch is alles kut
Ik zit btw wel achter een firewall...ik heb ook geprobeerd zo'n 2e ip toe te voegen enzo maar dan kan ik niet meer met EA connecten, terwijl de rest van mn internet het nog wel doet....bleh EA is echt gaar, net zoals battlefield die hebben ze ook gemaakt, dat was ook een grote bug
idee: zet je firewall uitFireFoz schreef op 10 August 2003 @ 16:33:
ken iemand het probleem overigens dat de probe connection wel goed gaat, en vervolgens je de verbinding verlies? Ik laad dan het spel en de balk van mijn tegenstander laadt niet...vervolgens na 2 minuten ofzo kom ik een keer in de game en dan krijgt hij dus een time out waar ik ook weer een minuut moet wachten. Ik krijg dit echt 50% van alle keren dat ik wil gaan spelen, echt stront vervelend![]()
![]()
Ik heb alle poorten gemapped enzo...eerst werkte het goed maar nu met die nieuwe patch is alles kut
Ik zit btw wel achter een firewall...ik heb ook geprobeerd zo'n 2e ip toe te voegen enzo maar dan kan ik niet meer met EA connecten, terwijl de rest van mn internet het nog wel doet....bleh EA is echt gaar, net zoals battlefield die hebben ze ook gemaakt, dat was ook een grote bug
Ik zit achter een firewall en een nat-router en heb vrijwel nooit problemen. Dus het ligt zeker niet zomaar aan EA...FireFoz schreef op 10 August 2003 @ 16:33:
ken iemand het probleem overigens dat de probe connection wel goed gaat, en vervolgens je de verbinding verlies? Ik laad dan het spel en de balk van mijn tegenstander laadt niet...vervolgens na 2 minuten ofzo kom ik een keer in de game en dan krijgt hij dus een time out waar ik ook weer een minuut moet wachten. Ik krijg dit echt 50% van alle keren dat ik wil gaan spelen, echt stront vervelend![]()
![]()
Edit: Een linux bak waar je de firewall niet kan uitzetten? Lol
Je link werkt trouwens niet, ik neem aan dat je dit topic bedoelt?
[ Voor 17% gewijzigd door HolyCorn op 10-08-2003 17:00 ]
dat kan niet...het is een linux bak die internet deelt, firewall/router
maar volgensmij kan dat het niet zijn, want eerst werkte het perfect. toen heb ik tijdje niet gespeeld en nu heb ik een andere computer gekocht...geinstalleerd, en nu werkt het niet goed meer. aan de firewall heb ik niks veranderd, de poorten staan nog steeds gemapped en ik heb hetzelfde ip gehouden.
hier staat exact het zelfde probleem, maar geen oplossing...
http://messagebrd.westwoo...boards/gen/ultimatebb.cgi? ubb=get_topic;f=6;t=004523
hij heeft niet eens een firewall dus dat kan het niet zijn..
Als je de firewall niet kunt uitzetten dan heb je de rechten niet of hij zit er niet opFireFoz schreef op 10 augustus 2003 @ 16:50:
[...]
dat kan niet...het is een linux bak die internet deelt, firewall/router
maar volgensmij kan dat het niet zijn, want eerst werkte het perfect. toen heb ik tijdje niet gespeeld en nu heb ik een andere computer gekocht...geinstalleerd, en nu werkt het niet goed meer. aan de firewall heb ik niks veranderd, de poorten staan nog steeds gemapped en ik heb hetzelfde ip gehouden.
hier staat exact het zelfde probleem, maar geen oplossing...
http://messagebrd.westwoo...boards/gen/ultimatebb.cgi? ubb=get_topic;f=6;t=004523
hij heeft niet eens een firewall dus dat kan het niet zijn..
Heb je de ini file ook goed aangepast voor als je gebruik maakt van een firewall?
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Hij zit in the Dutch Elite, en in de 2e divisie : NL-R][Pathfinder is het op Generals.Wmm schreef op 07 August 2003 @ 16:18:
[...]
Aardig filmpje, hoewel je zeker in het eerste deel laat zien hoe Generals vaak juist niet gespeeld wordt, namelijk mass tankgevechten met van alles en nog wat.
Dat vind ik wat minder, maar verder leuk filmpje. Goede muziek iig, Red Alert 1....
Ik zag in het credits schermpje de naam pathfinder. Speelt die (o.a.) onder de naam {{pathfinder}} of zoiets?
Kan ook dat ie vaak onder die nick speelt.
Bedankt voor de complimenten en aanmerkingen, ik weet al een beetje hoe me volgende filmpje wordt.
Overal die mass gevechten : wilde gewoon lekker veel actie erinzetten.
Volgende demo wordt wel meer gericht op onze goeie battles.
Er zitten een paar dingen in die wel van echt hoge mensen zijn in Clanbase.
Zoals Sebastix, die 2e staat in cb ladder.
Natuurlijk is die ladder dood, maar wel erg goeie spelers zitten er...
Dit was trouwens grotendeels van de trainingsdivisie (NLR) vd clan, ik kon niet veel replays krijgen van de beteren.
Als ik dat zou doen zouden andere dingen weggehaald zijn of zou hij veel te veel mbtjes wegen.
[ Voor 36% gewijzigd door Hidde op 10-08-2003 22:21 ]
Uiterraard...maakt niks uitklaasbram schreef op 10 August 2003 @ 17:16:
[...]
Als je de firewall niet kunt uitzetten dan heb je de rechten niet of hij zit er niet op
Heb je de ini file ook goed aangepast voor als je gebruik maakt van een firewall?
Ik heb er al het een en ander over gevonden op internet, er zijn zowel mensen met firewall als zonder firewall die het probleem hebben, maar een oplossing heb ik tot zo ver nog niet gevonden
Verwijderd
Ligt het aan mij of wordt USA in ZH zwaar bevoordeeld (is dat een NL woordAlpha-xp schreef op 09 August 2003 @ 23:30:
das de :Avenger Support Vehicle
De machine die internet deelt die moet een stel specifieke poorten enkel naar jouw pc sturen (ook wel portmappen genoemd).FireFoz schreef op 10 augustus 2003 @ 23:16:
[...]
Uiterraard...maakt niks uit
Ik heb er al het een en ander over gevonden op internet, er zijn zowel mensen met firewall als zonder firewall die het probleem hebben, maar een oplossing heb ik tot zo ver nog niet gevonden
Voor jouw linux versie (inclusief gebruikte software) is vast wel te vinden hoe dat moet.
Zijn er toffe mods die on-line al veel gespeeld worden dan?
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Toffe mods..ja als je van mod maps houdt vind je vast wel iets van gading...Dinictus schreef op 11 August 2003 @ 12:19:
Wat wordt er overigens gespeeld in die "mod room"?
Zijn er toffe mods die on-line al veel gespeeld worden dan?
maar... ik zeg wel daarbij dat de cheat mod maps er zat tussen zitten..dus als er ineens een dam ontploft en je basis is pleitte...moet je niet raar opkijken..
Art of defense is natuurlijk een hele 'toffe'..
Er zijn trouwens maar weinig mod maps die een beetje lekker spelen. AOD is wel gaaf idd. Het valt me trouwens wel op dat er de laatste tijd meer nieuwe spelers zijn die nog een hoop moeten leren. Ik win sinds 1.6 echt heel veel.
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Ze zijn het nog aan het ontwikkelen, kans is groot dat je nog niet alle units hebt gezien. Bovendien ziet die heli er heel wat lomper uit dan zo'n zwak USA karretjeVerwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 12:14:
[...]
Ligt het aan mij of wordt USA in ZH zwaar bevoordeeld (is dat een NL woord). Tig eenheden voor USa en weinig voor China / GLA...
Dus er is nog heel wat in petto qua China/GLA units denk ik zo.
Dat heb ik al lang gedaan...alle poorten, zowel udp als tcp. Overigens werkte het EERST wel goed, VOOR de patch...klaasbram schreef op 11 August 2003 @ 12:15:
[...]
De machine die internet deelt die moet een stel specifieke poorten enkel naar jouw pc sturen (ook wel portmappen genoemd).
Voor jouw linux versie (inclusief gebruikte software) is vast wel te vinden hoe dat moet.
En er zijn ook veel mensen die direct op internet zitten en nergens last van hebben, dus ik denk dathet daar aan ligt
Verwijderd
Das waar maar volgens mij las ik ergens dat Zh in de herfst wordt uitgebracht. Bij mij is herfst september / oktober dus dat is niet zo lang meer. Ben benieuwd of ze het enigszins goed kunnen verdelen....Alphega schreef op 11 August 2003 @ 17:28:
[...]
Ze zijn het nog aan het ontwikkelen, kans is groot dat je nog niet alle units hebt gezien. Bovendien ziet die heli er heel wat lomper uit dan zo'n zwak USA karretje
Het is een buildorder specifiek voor GLA tegen USA op een redelijk kleine map (liefst met <= 2 oils).
Eerst stierf ik meestal tegen een redelijke USA omdat de cashboost van de oils hun een snelle Strategy Center kan geven en ze ondertussen alles counteren met Comanche. Iedere GLA weet dat je de Palladin/Tomohawk combinatie later in het spel zo goed als niet kan stoppen (zeker als ze pathfinders hebben) dus alles komt neer op een goeie rush.
Deze BO is best effectief, ik heb er een 6-0 record mee vandaag tegen goeie spelers (alle games op Tourney Desert). Ik geef je geen garantie maar ik denk dat dit de beste anti USA BO is.
In het kort bouw je 3 tunnels en 2 technicals. Bij de ander zijn basis bouw je dan nog 2 extra tunnels en ondertussen bouw je puur technicals.
De build order komt vrij nauw omdat je erg snel moet zijn en veel dingen tegelijk moet doen. Daarom is ie vrij uitgebreid. Ik post hem hier omdat ik er veel tijd aan heb besteed om het te perfectioneren en omdat ik graag deze strategie ergens eerder had gelezen.
---------------------------------------------------------
Build order
CC: Queu 3 workers (dit kun je al doen tijdens het laden)
Worker #0: Bouw Supply Stash by dichtbijzijnste depot
Rallypoint CC naar 1e expansion
Worker #1: Barracks
Generals Point: Veteran Technical
== De volgende orders moet je snel achterelkaar doen, dit vereist een beetje vingervlugheid en oefening ==
Barracks: Queue 2 terror, rallypoint naar 2e exp
Worker #2: Tunnel bij 2e depot
Worker #3: Supply Stash bij 2e depot
Verkoop je Command Centre
Worker #1: Tunnel bij 1e depot
Worker #0: Arms Dealer, plaats zo dat ie gedekt is door Tunnel
Worker #4 (deze krijg van 1e Supply Stash): Tunnel bij 1e depot (zodat beide kanten gedekt zijn)
Supply Stash #0: Queue 3 workers
Zet je Arms Dealer onder een hotkey (dit kan zelfs voordat ie klaar is met bouwen)
Dit ziet er nu zo uit, ongeveer:

(NB: dit zijn 2 screenshots aan elkaar geplakt en de plaatsing van de onderste tunnel kan wat strakker)
== Nu heb je weer een adempauze tot Arms Dealer klaar is
Arms Dealer: queue 2 Technicals
Stuur de 6 RPG's van de tunnels naar de Arms Dealer
Stuur ook 2 workers naar de Arms Dealer
Supply Stash #1: Queue 3 workers
== 2 techies zijn klaar ==
Vul beide techies met 3 RPG en 1 worker
Queue meer Techies, rallypoint naar USA basis
Rijd met Techies naar de USA basis zoek een goede plek uit.
Deze plek moet:
- ver van de barracks af zijn
- niet pal voor warfactory zijn
- in de buurt van een supply depot zijn
Evacuate je techies (hotkey 'V')
Workers uit techie bouwen elk een tunnel
Dit is een ideale plek:

(NB: 2e worker was doodgegaan aan humvee, vandaar maar 1 tunnel)
Zaak is om nu continue een gezonde hoeveelheid technicals rondom je tunnels te houden want je wil absoluut niet USA de kans geven een paar flashbangs op je RPG's te gooien.
Ook moet je als je de Supply Center onder controle hebt snel de 2 oils kapot maken/innemen. Oils geven op de lange termijn zoveel geld dat je ze niet kan negeren.
Omdat je zoveel moet micromanagen is het heel handig om je Arms Dealer onder een hotkey te zetten, zo kun je ondertussen je geld gemakkelijk uitgeven. Het is ook verstandig een tweede Arms Dealer te bouwen als je er geld voor hebt.
Nu een klein stukje bewijsvoering (replays):
Tegen Alphega (bekend van GoT :)), 1e keer
Tegen Alphega, 2e keer (dit keer molde die mijn workers voor de tunnels afwaren, naja dan haal je 2 nieuwe op)
Tegen een USA general op quickmatch
Hij werkt ook een beetje tegen China, dat zie je in deze replay, maar dan moet je toch echt wel voor scorps gaan na de eerste 3 techs. Je kunt tegen China wel veel beter de Scorpion Sting doen (2 arms dealers en dan scorpions massen).
Zo, dat was een heel eind tikken. Als je dit én de Scorpion Sting onder de knie hebt dan kom je een heel eind met GLA.
Als iemand met een Generals fansite deze shit wil overnemen dan juich ik dat toe.
Verwijderd
Tegen USA werkt de Scorpion sting helaas niet erg goed. Comanches zorgen ervoor dat je perse veel Quads moet bouwen en dat vertraagt je enorm. Buggies zijn ook waardeloos zonder Quads en door de 20 seconden buildtime van Quads kost je dit erg veel tijd. Je tegenstander kan daardoor de oils beheersen en een Palladin/Tomohawk legertje opzetten dat helaas maar al te gemakkelijk de Buggie/Quad combinatie verslaat.Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 20:40:
Die strategie heeft wel wat weg van mijn GLA strategie. Ik bouw namelijk ook altijd 2 tunnels om mijn supply stash heen. En ik breid dat verder uit door mijn basis klein te houden en het te omringen met tunnels zodat geen stealth units of andere units zomaar mijn basis in kunnen rijden. Ondertussen ga ik dan voor de scorpion sting of buggy sting. Heb dit spel trouwens al een tijdje niet meer gespeeld.
Met mijn build order kun je USA serieus aanvallen voordat hij/zij de kans heeft een groot leger te bouwen. USA heeft immers de beroerdste begin economie, daar moet je het van hebben.
als je met gla niet in een later stadium kunt winnen, moet je maar geen gla zijn hoor
LOL!FireFoz schreef op 12 August 2003 @ 00:05:
Ik vind dat rushen toch wel zo lame, net zoals met een "hero" iets sneaky's uitvoeren...vind t maar een zwakke manier om te winnen
als je met gla niet in een later stadium kunt winnen, moet je maar geen gla zijn hoor

Deze BO ging over GLA tegen USA. GLA late game wordt geowned door USA late game. GLA moet dus iets anders verzinnen tegen USA om toch kans te maken, en dat is dan weer lame
Heb je een digitale camera/webcam? Post dan ff een foto van dat t-shirt dat je gewonnen hebt wanneer ie aankomt.
Dus Rushen of andere trucjes, laat toch gaan en ipv te zeuren probeer ze met die grappen tegen te houden.....daar is het om begonnen...
Windows10 Ultimate 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 5 1400, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 8 gb. OC,
Ze hadden alleen nog XL dus als je straks leest dat ie een C&C wandkleed heeft weet je wat het isCountach schreef op 12 August 2003 @ 00:53:
Rival24, gefeliciteerd met je winst op het 1v1 tourney.
Heb je een digitale camera/webcam? Post dan ff een foto van dat t-shirt dat je gewonnen hebt wanneer ie aankomt.

Owja en feli
[ Voor 3% gewijzigd door Alphega op 12-08-2003 02:25 ]
Woei, tnx for the feli'sAlphega schreef op 12 August 2003 @ 02:24:
[...]
Ze hadden alleen nog XL dus als je straks leest dat ie een C&C wandkleed heeft weet je wat het is
Owja en feli
Overigens komen er nog een hele hoop tournaments aan dus iedereen maakt kans. Er komen ook nog een zut nieuwe prijzen zoals gesigneerde generals exemplaren e.d.
Ik heb die kerel van cases ladder helemaal doodgespamd en gevraagd, en hij vertelde me dat er serieus naar mismatchende/disconnectende e.d. spelers wordt gekeken op de ladder, maar dan moet je wel contact opnemen met een van de admins daar
Het systeem dat de stats bijhoudt voor cases is zelfgemaakt door de cases-mensen en heeft niets met de ladderkit te maken. ik vroeg aan m of generals.nl dat niet mocht hebben, maar helaas
Ow, en gefeliciteerd he Rival24
Verwijderd
Goed rushen is een kunst maar goed bunkeren ook.HolyCorn schreef op 12 August 2003 @ 00:36:
[...]
LOL!Een hero is stealth, dus dat is per definitie sneaky. Jij maakt dus nooit een hero? En kap nou alsjeblieft is (niet alleen jij) met dat eeuwige gejammer over rushen
Rushen is net zo'n geldige tactiek als bunkeren, alleen is goed rushen veel moeilijker.
![]()
Deze BO ging over GLA tegen USA. GLA late game wordt geowned door USA late game. GLA moet dus iets anders verzinnen tegen USA om toch kans te maken, en dat is dan weer lameMag jij mij is uitleggen dan...
Kun jij een bunkeraar niet aanvallen zonder superweapons dan doe je toch iets verkeerd.
Stealth units is niet dom sneaky dingen doen. Het is een kunst om ongezien en later in de game de belangrijke gebouwen te pakken etc.
Gelukkig is het niet meer zo simpel als mass destruction.
Alles wat je tegenspeler kan kun jij ook.
Mwah... in het begin heb je gewoon niet genoeg geld om je base compleet te kunnen inbunkeren als turtelaar... valt dus wel mee?Countach schreef op 12 augustus 2003 @ 12:44:
Ik vind dat in Generals turtlen te makkelijk is gemaakt. Als je het vergelijkt met andere RTSen zijn base defenses erg goedkoop en sterk. Turtlen is daardoor absoluut makkelijker dan rushen IMO.
Can u say "Fallen Empire" het favo level van de die hard bunkeraar.Inferno schreef op 12 August 2003 @ 12:53:
[...]
Mwah... in het begin heb je gewoon niet genoeg geld om je base compleet te kunnen inbunkeren als turtelaar... valt dus wel mee?
Verwijderd
je hebt helemaal gelijk... Als GLA heb je weinig opties late game! de enige echte optie die GLA heeft is de scud storm. maar meestal valt deze ook weg omdat je deze niet mag bouwen. als je dan ook niet mag rushen, of hoe het tegenwoordig is agressief spelen. dan kan je als GLA helemaal niets!
Gisteren werd ik weer eens beschuldigd van rushen... op twilight flame 4x4... tegenstanders beginnen olie van team maat aan tevallen... dat wordt succesvol afgeslagen... ondertussen heb ik burton gebouwd en ben ik maar alle olie van mijn tegenstander gaan opgeblazen... dat vonden mijn tegenstanders natuurlijk een rush!
Of nog een andere... een paar weken geleden ook weer op twilight flame... ik als GLA naar een tijdje een grote battle zo rond die olie daar... veel tanks en zo... was echt niet in het begin van het spel... mijn team wint dat met overmacht... dus erstaat niets meer in het midden wat van de tegenstanders is... dus wij lopen de basis binnen en ja dat was weer een rush! Deze was bijzonder grappig omdat de 2 tegenspelers zo kwaad werden dat ze ons wilde reporten bij EA en ons laten bannen voor het leven <-- dat was echt zo lollig

Klopt
Nee, en is in de verschillende topics al een paar keer uitgelegd.maar goed bunkeren ook.
Sommige mensen kunnen zo "goed" bunkeren dat je er met units niet doorheen komt, althans.. niet met china en gla. Gelukkig speel ik vrijwel altijd china + usa VS whatever zodat er een snipervee oid gedropt kan worden om hackers om te leggen.Kun jij een bunkeraar niet aanvallen zonder superweapons dan doe je toch iets verkeerd.
Het is de bedoeling dat je ongezien z'n basis saboteert, of je dat nu in het begin doet wanneer ie t niet verwacht of op het eind wat eigenlijk niet meer kan omdat z'n base volstaat met defense. Ik schakel liever in het begin iets uitStealth units is niet dom sneaky dingen doen. Het is een kunst om ongezien en later in de game de belangrijke gebouwen te pakken etc.
Uiteindelijk wel de bedoeling van het potje, het eindigs meestal in mass destruction, maar een hoop bunkermietjes geven op als je een gat in hun verdediging hebtGelukkig is het niet meer zo simpel als mass destruction.
Helaas niet, als iemand meteen begint met bunkeren en je bent voorbereid op ene leuk normaal potje dan kun je die units meteen weggooien en moet je anti-bunkerunits (lees: superweapons, aurora's) gaan bouwenAlles wat je tegenspeler kan kun jij ook.
Verwijderd
Ook al bunkert iemand zo goed, ik vind dat het steeds een eitje is.
Maar 1 ding heb je gelijk in. Kom je een bunkeraar tegen en destroy in 1x zijn defense aan 1 kant dan krijg je een potje gescheld en gevloek en gaan ze weg.
Superweapons zuigt ben ik mee eens. Aurora's zijn wel grappig tegen massale aanvallen.
Maar je moet hem ook niet 30 min continue geld laten krijgen zonder dat hij wat kwijt raakt.
Maarja iedereen heeft zijn eigen manier van spelen en ik ben niet tegen rushen en ook niet tegen bunkeraars. Maar wel tegen die #$% n00bs die weggaan omdat je ze alsnog een gat kunt slaan in wat ze ook hebben.
Doe je dan 2vs2 dan gaat die andere ook weg nou wat een fun.
Vertel mij eens wat de echte helden doen danFireFoz schreef op 12 August 2003 @ 00:05:
Ik vind dat rushen toch wel zo lame, net zoals met een "hero" iets sneaky's uitvoeren...vind t maar een zwakke manier om te winnen

Verwijderd
Nee dat niet maar je moet GLA gebruiken waarvoor ze zijn.
[quote]Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 13:08:
@HolyCorn
je hebt helemaal gelijk... Als GLA heb je weinig opties late game! de enige echte optie die GLA heeft is de scud storm. maar meestal valt deze ook weg omdat je deze niet mag bouwen. als je dan ook niet mag rushen, of hoe het tegenwoordig is agressief spelen. dan kan je als GLA helemaal niets!
Nou, dan zijn die vijanden toch echt dikke vette prutsers....Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 20:37:
Wat een onzin ik speel altijd met GLA en me maat is ook GLA en we spelen 2 vs 2 no sw no rush op lone egal ik heb echt geen moeite met usa ze zijn een eitje![]()
Nee dat niet maar je moet GLA gebruiken waarvoor ze zijn.
Chinook drop = rushRival24 schreef op 12 August 2003 @ 20:50:
[...]
Nou, dan zijn die vijanden toch echt dikke vette prutsers....
Onder tussen zou hij via scorpion sting een aardige legermacht kunnen bouwen om vervolgens na 10 minuten over een basis te walsen
En als hij mass scorpions gaat bouwen dan moet je wel heel veel vliegtuigjes gaan maken om die onderweg naar je basis te mollen
Scorpions houd je tegen met commanches, paladins en missile defenders.... Dat is het mooie van USA, dat al die rocketdignen van gla gewoon niet werken, want verder doen scorpions echt geen hol damage. Beetje lame als je dan niet mag rushen, aangezien gla dan lekker poison upgrade kan doen.. maarja sommige mensen snappen strategiespelletjes niet zo heel erg goedklaasbram schreef op 12 August 2003 @ 21:22:
[...]
Chinook drop = rush
Onder tussen zou hij via scorpion sting een aardige legermacht kunnen bouwen om vervolgens na 10 minuten over een basis te walsen
En als hij mass scorpions gaat bouwen dan moet je wel heel veel vliegtuigjes gaan maken om die onderweg naar je basis te mollen
Vanavond was er weer een toernooi. Helaas werd Rival24 direct uitgeschakeld en kwam Alpha XP (aka Jumpiefox) tot de tweede ronde. Dus heb ik maar de eer hoog gehouden voor GoT door totaal tegen m'n verwachtingen in de finale te halen.HolyCorn schreef op 12 August 2003 @ 09:29:
Van de 6 tourney's waaraan mensen van #C&C meededen zijn er 3 gewonnen door #C&C, en de andere 3 door maphackers. Dus mensen kom allemaal naar irc://irc.tweakers.net/C&C de kweekvijver voor Generals talent![]()
Ow, en gefeliciteerd he Rival24
Helaas werd ik daarin verslagen door Grilled-Chicken. Een van de maphackers waar Holycorn het over had. Maar onderweg naar de finale wel Noctus, HXL_Hellknight en Raulriera verslagen. Zeker niet de minste tegenstanders.
Wie de replays wil hebben moet naar #C&C (idd de kweekvijver voor Generals talent
Argh, ben ik de winnaar van twee toernooien helemaal vergeten. Countach heeft het gehaald tot de halve finales waarin hij helaas verloor van Grilled-Chicken, de latere winnaar dus.
[ Voor 14% gewijzigd door Wmm op 13-08-2003 10:54 ]
Dank je Holycorn, dank jeHolyCorn schreef op 13 August 2003 @ 01:15:
Zie hier, de volgende rijzende ster in de wereld van GeneralsGrote klasse Wmm!!
Damn, moet weer blozen
Dit ik wil ik even benadrukken, knap dat je zo ver gekomen bentWmm schreef op 13 August 2003 @ 01:12:
[...]
Vanavond was er weer een toernooi. Helaas werd Rival24 direct uitgeschakeld en kwam Alpha XP (aka Jumpiefox) tot de tweede ronde. Dus heb ik maar de eer hoog gehouden voor GoT door totaal tegen m'n verwachtingen in de finale te halen.
Helaas werd ik daarin verslagen door Grilled-Chicken. Een van de maphackers waar Holycorn het over had. Maar onderweg naar de finale wel Noctus, HXL_Hellknight en Raulriera verslagen. Zeker niet de minste tegenstanders.
En dit wil ik ook benadrukken, zeker tijdens de tourneys leuk om langs te komen en alles live mee te makenWie de replays wil hebben moet naar #C&C (idd de kweekvijver voor Generals talent) komen op irc.tweakers.net.
Ik hoor hier iemand zeggen dat de GLA later in het spel minder opties heeft? Nier perse rival maar ik vond dat wel een okay quote.Rival24 schreef op 12 August 2003 @ 21:26:
[...]
Scorpions houd je tegen met commanches, paladins en missile defenders.... Dat is het mooie van USA, dat al die rocketdignen van gla gewoon niet werken, want verder doen scorpions echt geen hol damage. Beetje lame als je dan niet mag rushen, aangezien gla dan lekker poison upgrade kan doen.. maarja sommige mensen snappen strategiespelletjes niet zo heel erg goed
GLA krijgt pas zijn ruwe power later in de game, anthrax beta, more buggy ammo, !!!junk repair upgrade!!! armour piercing bullets.
Als ik rond rij met 7 scorps, 15 rocket buggies met upgrade en 8 quad cannons, ga jij mij dan stoppen zonder veel losses? Wat ik bedoel te zeggen is dat je met GLA wel degelijk een goede mass game kan spelen. En als iemand vindt dat dit niet zo is, moet hij misschien maar wat meer gaan oefenen. Ik ben iig bereid het even te laten zien.
Wat ik ook nooit begrijp is het gebruik van palace en strategy center... op de het S.C zit toch een massif cannon? nou zet dat ding dan ergens in de defence en niet midden in je base. Getzelfde geldt voor je palace, gooi die 5 rocket ventjes erin en het is een goede verdedigings linie.
[ Voor 3% gewijzigd door Dinictus208 op 13-08-2003 09:45 ]
Verwijderd
Rival24 schreef op 12 August 2003 @ 21:26:
[...]
Scorpions houd je tegen met commanches, paladins en missile defenders.... Dat is het mooie van USA, dat al die rocketdignen van gla gewoon niet werken, want verder doen scorpions echt geen hol damage. Beetje lame als je dan niet mag rushen, aangezien gla dan lekker poison upgrade kan doen.. maarja sommige mensen snappen strategiespelletjes niet zo heel erg goed
Ja maar dat is dus alleen als je bombardment kiest, wat vooral handig is tegen gla. Ik ga altijd voor search&destroy, en dan krijg je een radar/drone met stealth detect op je strategy center. Dan is het juist handig alsie in het midden van je basis staat.Dinictus schreef op 13 August 2003 @ 09:43:
[...]
Ik hoor hier iemand zeggen dat de GLA later in het spel minder opties heeft? Nier perse rival maar ik vond dat wel een okay quote.
Als ik rond rij met 7 scorps, 15 rocket buggies met upgrade en 8 quad cannons, ga jij mij dan stoppen zonder veel losses? Wat ik bedoel te zeggen is dat je met GLA wel degelijk een goede mass game kan spelen. En als iemand vindt dat dit niet zo is, moet hij misschien maar wat meer gaan oefenen. Ik ben iig bereid het even te laten zien.
Wat ik ook nooit begrijp is het gebruik van palace en strategy center... op de het S.C zit toch een massif cannon? nou zet dat ding dan ergens in de defence en niet midden in je base. Getzelfde geldt voor je palace, gooi die 5 rocket ventjes erin en het is een goede verdedigings linie.
Mja dat is als je in zo'n no rush game speeld. Al die dingen krijg je idd pas heel late game en zijn best duur /duren lang. Als rival in het begin raptors heeft en rockvees kun jij dat echt niet stoppen. Je kan wel quads gaan bouwen maar de build time van die dingen is gewoon poep.GLA krijgt pas zijn ruwe power later in de game, anthrax beta, more buggy ammo, !!!junk repair upgrade!!! armour piercing bullets.
En voordat je dat legertje heb opgebouwd ben je al 10x dood imho. Ikzelf red het bijna nooit om junk repair upgrade te krijgen voordat het potje af is. Die strategie werkt misschien alleen in no-rush games. En dan nog ben ik er van overtuigd dat rival je kan stoppen.
[ Voor 4% gewijzigd door Roet op 13-08-2003 12:36 ]
idd de build time van het quad cannon is erg lang. Anti air van GLA vind ik redelijk sucken.
Wat betref het strategy centre heb je ook gelijk, maar op het moment dat de enemie aan je basis staat lijkt het me zowiezo verstandig om terug te schakelijk naar bombardment. Klinkt misschien gek omdat je naar hold the line zou moeten maar dat cannon heeft me best vaak uit de penarie geholpen.
Rockvees van de usa zijn idd levensgevaarlijk. Ze kosten echter best wel veel. reken maar uit, een volgestampte rockvee kost 600 +5 x 300 =2100 in totaal + drone.
Buggies zijn ideaal om die rockvees te slopen. een groep buggies met air defence ertussen is heel sterk als je het goed micro'd
Mhaw als je terugschakelt zijn al je units een paar seconde inactief wat meestal rampzalige gevolgen heeft als de tegenstander tegenover je leger staat. Daarnaast zijn rockvees erg duur, maar die gebruik ik ook niet tegen buggies. Buggies worden bijna nooit gebruikt omdat ze gewoon ranzig slecht zijn.Dinictus schreef op 13 August 2003 @ 12:12:
Ja ik zei ook, later in de game.
idd de build time van het quad cannon is erg lang. Anti air van GLA vind ik redelijk sucken.
Wat betref het strategy centre heb je ook gelijk, maar op het moment dat de enemie aan je basis staat lijkt het me zowiezo verstandig om terug te schakelijk naar bombardment. Klinkt misschien gek omdat je naar hold the line zou moeten maar dat cannon heeft me best vaak uit de penarie geholpen.
Rockvees van de usa zijn idd levensgevaarlijk. Ze kosten echter best wel veel. reken maar uit, een volgestampte rockvee kost 600 +5 x 300 =2100 in totaal + drone.
Buggies zijn ideaal om die rockvees te slopen. een groep buggies met air defence ertussen is heel sterk als je het goed micro'd
Een echte counter is er niet voor maar raptors/ S&D tommies werken meestal wel goed. Droppen met wat rocketventjes soms ook. Heb er eigenlijk niet echt een counter voor maar ze worden ook maar zelden gebruikt en dan worden ze meestal ook nog es slecht gebruikt.
Terugschakelen? Wil je dood ofzo?! Als de enemy voor je base staat moet je nooit strat wisselen. Als je wisselt van strat worden al je units tijdelijk uitgeschakeld en heeft die vijand voor je base vrijspel omdat je je units niet eens terug schieten.Dinictus schreef op 13 August 2003 @ 12:12:
Ja ik zei ook, later in de game.
S&D Tommies zijn ideaal om buggies te mollen aangezien ze de buggies outrangen en insta killen.Rockvees van de usa zijn idd levensgevaarlijk. Ze kosten echter best wel veel. reken maar uit, een volgestampte rockvee kost 600 +5 x 300 =2100 in totaal + drone.
Je "saight" werkt niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Alphega op 13-08-2003 12:22 ]
Kortom je moet winnen voordat USA deze units heeft gebouwd (in een 1v1 potje).
Goed we hadden we het over GLA vs USA.Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 10:42:
Ik zei dus GLA gebruiken waarvoor ze zijn (bomtrucks, terroristen en scuds+buggy's en inderdaad VET VEEL scorps), en wat betreft mijn tegenstanders die variëren van private tot brigade generaal dus dat zit wel goed.
[...]
- Bombtrucks: als je een beetje oplet zie je die zowiezo aankomen, en anders heb je altijd je scout drones nog. Vallen dus af tegen USA.
- terroristen: mja, kun je wel gebruiken in een technical en dan in groep tanks rijden, maar kost veel micro, en is niet echt een counter voor een groep pally's + tommy's + commanche's.
- scuds: Hahaha, ja kom maar met scuds op m'n pally's af
- buggy's: zijn leuk voor een eerste strike, maar daarna zijn ze kapot door tommy's.
- VET VEEL scorps: leuk tegen china, maar niet tegen usa. de scorp raket die de klap uitdeelt haalt niks uit tegen pally's. Verder zijn scorps bijna niks.
..... mja, wat hou je dan nog over?
Ow, brigade generaal klinkt wel leuk ja, maar zegt helaas niks over de kwaliteit van de persoon. Als je een paar nicks kunt noemen, dan is dat wat makkelijker te beoordelen of ze goed zijn.
Verwijderd
-Bombtruck zie je niet aan komen want ik zorg voor afleiding, scout drones zijn inderdaad goed maar te laat (en als je die scout drones bedoelt die een punt kosten dan heb je gelijk maar kan je geen paladin meer kiezen.)
-terroristen doe ik in een technical truck dus ben ik heel dicht bij
-Scud gebruik puur als defens in en uit hole schieten en weer terug.
-Met buggy's tegen tommy verlies ik een buggy als ik lig te slapen want ik heb een tommy plat voor ie kan schieten.
-Scorps tegen paladin heb ik niks aan me raketten is niet helemaal waar paladin kan niet 30 raketten te gelijk blokken en scorps zijn HEEL goedkoop.
Dus GLA heeft genoeg opties.
HolyCorn schreef op 13 August 2003 @ 12:38:
[...]
Goed we hadden we het over GLA vs USA.
- Bombtrucks: als je een beetje oplet zie je die zowiezo aankomen, en anders heb je altijd je scout drones nog. Vallen dus af tegen USA.
- terroristen: mja, kun je wel gebruiken in een technical en dan in groep tanks rijden, maar kost veel micro, en is niet echt een counter voor een groep pally's + tommy's + commanche's.
- scuds: Hahaha, ja kom maar met scuds op m'n pally's af
- buggy's: zijn leuk voor een eerste strike, maar daarna zijn ze kapot door tommy's.
- VET VEEL scorps: leuk tegen china, maar niet tegen usa. de scorp raket die de klap uitdeelt haalt niks uit tegen pally's. Verder zijn scorps bijna niks.
..... mja, wat hou je dan nog over?
Ow, brigade generaal klinkt wel leuk ja, maar zegt helaas niks over de kwaliteit van de persoon. Als je een paar nicks kunt noemen, dan is dat wat makkelijker te beoordelen of ze goed zijn.
Maar als je genoeg ervaringspunten hebt wel.Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 14:09:
Nicks heb ik niet onthouden helaas.
-Bombtruck zie je niet aan komen want ik zorg voor afleiding, scout drones zijn inderdaad goed maar te laat (en als je die scout drones bedoelt die een punt kosten dan heb je gelijk maar kan je geen paladin meer kiezen.)
[...]
En omdat ik volgende week een kleine LAN thuis heb met 2 vrienden zou het wel leuk zijn als ik een paar 3player maps kon vinden
Countach > Bedankt voor je strategie
Nu nog 1 voor China en USA vinden
[ Voor 16% gewijzigd door M@NIC op 13-08-2003 14:18 ]
Door scoutdrone decloackt je truck en wordt ie op tijd kapot geschoeten. En ik ben oplettend dus afleiden heeft geen zinVerwijderd schreef op 13 August 2003 @ 14:09:
Nicks heb ik niet onthouden helaas.

Bedankt voor de gratis experience voor mijn snipers-terroristen doe ik in een technical truck dus ben ik heel dicht bij
Je doet maar, die dingen raken toch niets, of je ze nu in de aanval of verdediging gebruikt. De raketten die ze schieten worden gewoon uit de lucht geschoten door paladins.-Scud gebruik puur als defens in en uit hole schieten en weer terug.
Een tommy heeft een grotere range dan een buggy, dus de buggy ligt plat voordat hij kan schieten.-Met buggy's tegen tommy verlies ik een buggy als ik lig te slapen want ik heb een tommy plat voor ie kan schieten.
Maar een paar paladins houden praktisch alles tegen. En volgens de laatste berekeningen kun je meer dan 1 paladin bouwen voor de prijs van 30 scorpions-Scorps tegen paladin heb ik niks aan me raketten is niet helemaal waar paladin kan niet 30 raketten te gelijk blokken en scorps zijn HEEL goedkoop.
Dus GLA is late game genaaid.Dus GLA heeft genoeg opties.
[...]
We hebben het al de hele tijd over late game USA vs GLA en lategame heb je die punten dus.
[ Voor 14% gewijzigd door Alphega op 13-08-2003 14:31 ]
http://www.generals-maps.de/M@NIC schreef op 13 August 2003 @ 14:17:
Weet iemand nog sites met General maps ? Ik heb al wat rond gekeken maar de aanbod is vrij klein.
En omdat ik volgende week een kleine LAN thuis heb met 2 vrienden zou het wel leuk zijn als ik een paar 3player maps kon vinden
Countach > Bedankt voor je strategie![]()
Nu nog 1 voor China en USA vinden
http://www.cnccz.com/generals/multi_maps.shtml
http://www.cncden.com/genmaps_rvmech.shtml
En als dat niets is ff googlen. Verder weet ik het ook niet, aangezien ik nooit custom maps speel
PS: Als mensen nog goede map sites weten ff posten, zet ik dat in de beginpost
[ Voor 7% gewijzigd door Roet op 13-08-2003 14:27 ]
Verwijderd

Wat mij opvalt is dat ik nooit een post lees over USA vs China. In mijn ervaring is USA zwaar negatief bedeeld, vanwege de goekope migs voor china. De migs zijn snel, sterk en doen veel schade met de volledige upgrades. USA heeft daarentegen slechte air defence. Als mijn china tegenstander 20 migs bouwt schiet hij elk legertje aan units in puin, zonder enige kans om ook maar een kwart van zijn migs neer te schieten. Bovendien bouwt china er zo weer een paar voor 1200. De luchtmacht van USA is uitgebreid, maar heeft geen ENKELE kans tegen de chinese luchtverdediging: De mobiele en stationaire gattling guns schieten alles uit de lucht. Commanches zijn helemaal zinloos.
Wat doe ik verkeerd generaal?
20 Migs? Laat jij je tegenstanders 20 migs maken! Dat doe je iig al verkeerd generaal. Hoogstens vier migs ofzo zal ie hebben, en die doen al niks tegen paladins. En als je china tegenstander gattling cannons bouwt. Die haal je zo weg met stealth fighters. En die komen ook weer terug. Twee fighters en zo'n cannon is niet meer.Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 14:51:
Mjaa sorry, ik had deze als nieuwe topic gepost - had per ongeluk op "new topic" geklikt ipv "reply".Kan gebeuren toch!?!
Wat mij opvalt is dat ik nooit een post lees over USA vs China. In mijn ervaring is USA zwaar negatief bedeeld, vanwege de goekope migs voor china. De migs zijn snel, sterk en doen veel schade met de volledige upgrades. USA heeft daarentegen slechte air defence. Als mijn china tegenstander 20 migs bouwt schiet hij elk legertje aan units in puin, zonder enige kans om ook maar een kwart van zijn migs neer te schieten. Bovendien bouwt china er zo weer een paar voor 1200. De luchtmacht van USA is uitgebreid, maar heeft geen ENKELE kans tegen de chinese luchtverdediging: De mobiele en stationaire gattling guns schieten alles uit de lucht. Commanches zijn helemaal zinloos.
Wat doe ik verkeerd generaal?
Early game is USA wel veel zwakker dan China, een gatt rush is moeilijk te stoppen maar het is echt wel mogelijk. En als je dat eenmaal door bent dan heb je als USA een enorm voordeel tegenover China. Je kunt grote delen van de map zien, je hebt tommies die met S&D aan een enorm bereik hebben, md's met laserlock ownen overlords mits je goed micro'd.
Het probleem met USA tegen China ligt dus gewoon early game waarin USA zwak is en juist China erg sterk.
zijn er echt genoeg geweest hoorVerwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 14:51:
Mjaa sorry, ik had deze als nieuwe topic gepost - had per ongeluk op "new topic" geklikt ipv "reply".Kan gebeuren toch!?!
Wat mij opvalt is dat ik nooit een post lees over USA vs China.
migs zijn sterk ja, maar zijn niet het probleem van usa tegen china. Is een combinatie van migs/gatt/th die usa nekt, en de belabberde begin economy.In mijn ervaring is USA zwaar negatief bedeeld, vanwege de goekope migs voor china. De migs zijn snel, sterk en doen veel schade met de volledige upgrades. USA heeft daarentegen slechte air defence.
20 migs kosten (inc. vliegevelden) 29000!!! Je moet hem niet zomaar laten opbouwen zonder hem aan te vallen, dan ben je inderdaad kansloos.Als mijn china tegenstander 20 migs bouwt schiet hij elk legertje aan units in puin, zonder enige kans om ook maar een kwart van zijn migs neer te schieten. Bovendien bouwt china er zo weer een paar voor 1200.
Als je de usa air gebruikt waarvoor hij is, dan kan china daar ook niet zoveel tegen doen. Moet je is stealth fighters tegen china gebruiken, worden ze heel gefrustreerd vanDe luchtmacht van USA is uitgebreid, maar heeft geen ENKELE kans tegen de chinese luchtverdediging: De mobiele en stationaire gattling guns schieten alles uit de lucht. Commanches zijn helemaal zinloos.
Denk dat je te afwachtend speelt dus. Als ik jou was zou ik zowiezo geen games met rules spelen, daar leer je veel minder mee van. Wat sommige mensen hier weer niet met me eens zullen zijnWat doe ik verkeerd generaal?

Verwijderd
Lol kon wel dronken zijn geweest ofzo. Denk dat mun post beetje in de war liep met het "pagina niet gevonden" probleem wat ik had.
excuses.
-edit-
Wat ik nou bedoelde is dat de stealth fighters zeer goed zijn tegen de centry guns van china. En nog wat maar dat is niet relevant meer.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 16:53 ]
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 15:33:
Whehe dan gaan ze maar lekker ff een potje zitten te zeiken op generals en niet hier.
USA is niet volkomen kansloos. Het gaat erom hoe je het aanpakt. stealth is zeer goed tegen usa en dan bedoel ik gewoon 4 groepje's van 2 aanvallen op zijn centry guns en stukje voor beetje uitroeien.
Verwijderd
Wat is de beste luchtverdediging tegen china door USA dan? Veel humvee's maken?
Veel verspreide Missile Defenders en Humvees met TOW is op dit moment het enige dat werkt.Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 16:47:
nou, het makkelijk weghalen van die $@#$%@#-krengen mag best wat kosten van mij.
Wat is de beste luchtverdediging tegen china door USA dan? Veel humvee's maken?
Zero Hour heeft gelukkig een nieuwe AA unit voor USA die direct schade doen (ipv met trage missiles te werken).
Verwijderd
Dus het wordt heel lastig om die dingen tegen te houden, maar je kunt ze wel destroyen als ze bezig zijn met aanvallen op het moment van schieten.
Verwijderd
Als je een andere side bent, balen.
Damn gister weer gespeeld, disconnect er 1. Gaan die andere 2 weg. Dus ik zit als enige nog in de game en wat krijg ik: een disconnect..... echt triest gewoon.
Een beetje speler laat z'n vliegtuigen niet op het vliegveld staan, behalve om te refuelen. 2 Aurora's zijn dan niet echt een goeie oplossing.Dinictus schreef op 14 augustus 2003 @ 10:17:
2 aura's en je airfield is weg.
Als je een andere side bent, balen.
Damn gister weer gespeeld, disconnect er 1. Gaan die andere 2 weg. Dus ik zit als enige nog in de game en wat krijg ik: een disconnect..... echt triest gewoon.
Aan de andere kant... een beetje speler valt geen vliegveld aan als er geen vliegtuigen op liggenHolyCorn schreef op 14 August 2003 @ 10:19:
[...]
Een beetje speler laat z'n vliegtuigen niet op het vliegveld staan, behalve om te refuelen. 2 Aurora's zijn dan niet echt een goeie oplossing.
Maar wat ik me nou afvraag is; welke "ras" is beter voor battles op lang termijn ?
Ik heb volgende week dus een kleine LAN thuis met z'n 3en en weet al precies hoe het gaat.
De heren gaan zich helemaal ingraven met bunkers en AA.
Ligt een beetje aan de tegenstand, maar als je vanaf het begin af aan gaat ingraven is USA imho wel het fijnst ivm Auroras waarmee je leuk superweapons kunt slopenM@NIC schreef op 14 August 2003 @ 13:21:
Zou ik heb nu een aardige verzameling 3player maps, bedankt voor die URLs nog
Maar wat ik me nou afvraag is; welke "ras" is beter voor battles op lang termijn ?
Ik heb volgende week dus een kleine LAN thuis met z'n 3en en weet al precies hoe het gaat.
De heren gaan zich helemaal ingraven met bunkers en AA.
P.s. iedereen moet dezelfde versie hebben, dus als je nocd's gaat gebruiken moet iedereen dezelfde hebben, maar aangezien jij ook online speelt is een image maken het makkelijkst (ook ivm updates die niet meer uitkomen
Een keer heb ik puur met 1 Chinook en 8 rangers gewonnen, gewoon elke ranger 1 gebouw laten overnemen terwijl die gast afgeleid was.
En tegen gla is het een ultieme unit tegen stingersites omdat deze gewoon de mannetjes ervan killt.Alphega schreef op 14 August 2003 @ 13:34:
En ik zeg USA omdat je zo lekker snipers kunt droppen tussen hackers
Gewoon vlak voordat je tegen de gla je luchtaanval begint.. ff wat snipers droppen om hun defence ff te downgraden
Verwijderd
1ste potje gewoon observeren wat ze doen.
Gisteren een heerlijk potje gespeeld met een buddy van mij. 2 usa vs 2 china.
1 china had 6 groepje's van hackers staan met 10 á 15 hackers op een kluitje.
Mun buddy killde al zun hackers met aurora's en 10 min daarna ging die weg. Nah sorry 1x werd zijn hackers aangevallen en gaat hij weg, jah moet hij maar niet zo dom zijn om ze bij mekaar te zetten.
Andere gast was wel lekker bezig met mun basis mollen, maar hij molde 1 power van mij en ik zijn nuke cannon. En zo ging het continue door, totdat zijn 4 vliegvelden molde met mun buddy, ging die gast ook weg met de zin "i can't win from 2". Heeft hij ook wel gelijk mee maar je kunt het altijd PROBEREN.
Leuk voor de gene die het spel niet hebben en toch eens willen proberen.
Sometimes human's are...
YES YES!!! EINDELIJK!!! w00t, ik heb het spel pas 6 maanden!!!mduijvendijk schreef op 15 August 2003 @ 16:50:
Op het officiele forum las ik, dat je vanaf 20 augustus de demo van Generals van nvidia.com kan downloaden.
Leuk voor de gene die het spel niet hebben en toch eens willen proberen.

Maarehm, ff terug over GLA vs USA:
Angry mobs met quad cannons, kan je daar niet best veel mee aanrichten? (als je tegenstander geen snipers heeft dan he
Oh noes.. No more TreinTijden :(
Wat dacht je van een FlashVee met S&D?thisbeingme schreef op 15 August 2003 @ 18:38:
Joepie, weer een reden om EA af te zeiken. De warcraft 3 demo kwam er net zo laat...
Angry mobs met quad cannons, kan je daar niet best veel mee aanrichten? (als je tegenstander geen snipers heeft dan he)
Als je met USA tegen GLA geen snipers kiest ben je al een kansloze noobthisbeingme schreef op 15 augustus 2003 @ 18:38:
Joepie, weer een reden om EA af te zeiken. De warcraft 3 demo kwam er net zo laat...
Angry mobs met quad cannons, kan je daar niet best veel mee aanrichten? (als je tegenstander geen snipers heeft dan he)
En zoals Wiebbe al zegt, met toma's sloop je het net zo hard (werkt om de een of andere reden geweldig op angry mobs).
[ Voor 11% gewijzigd door Alphega op 15-08-2003 19:31 ]
Dit topic is gesloten.