ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 6

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.086 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

By the way, wat mij opvalt is dat de cooling van de 9700 Pro en de 9500 exact hetzelfde zijn (althans op de Club-3D kaarten.). Lijkt me andermaal een bevestiging dat je gerust kunt overklokken met de 9500.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een ati radeon 9500 128mb he (nu ge-upped naar een 9700). maar als er nu een minder krachtige koeler zit op mijn 9500 dan op een 9700, brand mijn kaart dan door of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 11:23:
ik heb een ati radeon 9500 128mb he (nu ge-upped naar een 9700). maar als er nu een minder krachtige koeler zit op mijn 9500 dan op een 9700, brand mijn kaart dan door of zo?
op de 9500 en 9700(pro) zitten dezelfde koeler.
en door die mod word hij sowiezo al niet warmer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke, thanks dat wilde ik ff weten...

vind het alleen balen dat ik schaakborden krijg bij tot nu toe alleen SoF2...
ben nu ff demo van Black Hawk Down aan het downloaden, ff kijken of ik daar evt. problemen heb

edit:
Geen visuele problemen bij Black Hawk Down, alleen wanneer ik multiplayer game wilde spelen gaf windows aan dat ik onde het minimum van 140 mb virtueel geheugen zat :S

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
Het begint erop te lijken dat de club3d 9500 np kaarten een beetje uitgestorven raken, maxpert en salland hebben ze ook niet meer :(
Vandaar een vraagje over de sapphire kaarten van Mycom, hebben deze kaarten altijd de juiste geheugen layout (2x2) ? Dit aangezien er van de sapphire kaart 2 verschillende versies bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:41

frapex

got r00t

Emcee schreef op 19 juli 2003 @ 15:09:
Het begint erop te lijken dat de club3d 9500 np kaarten een beetje uitgestorven raken, maxpert en salland hebben ze ook niet meer :(
Vandaar een vraagje over de sapphire kaarten van Mycom, hebben deze kaarten altijd de juiste geheugen layout (2x2) ? Dit aangezien er van de sapphire kaart 2 verschillende versies bestaan...
Ik heb dr een bij mycom gekocht, precies de goede layout (zoals in de openingspost staat). mja.. hij doet et niet... :'(

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

boris533: welk winkel heb je je sapphire gekocht, welk plaats en voor hoeveel? ik wil ook een 3.0 ns hebben.
normaal zit er een 3.3 ns geheugen erop.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Ik heb zelf bij Mycom Ceintuurbaan gekocht daar hebben zij 2 partijen 1 partij met nwe lay out en een partij met 9700 lay out deze laatste werkte niet... Gisteren naar Hoofddorp geweest heb daar een 9500 opgehaald en die draait naar alle tevredenheid... Vriend van mij (NO1) heeft daar zijn kaart op vandaan beide met Infineon geheugen... Ik heb wel gemerkt dat overclocken van je geheugen niet per definitie een verbetering van je 3d scoren oplevert in 2001... De FPS zakken zelfs iets weg. Heb er de volgende benchmark mee gedaan

Ik gebruik de Omega gehackte drivers...

2001 SE 13729
2003 4792

Lijken mij nette waarden. Let wel ik heb maximaal 4 X AGP ondersteuning.

Groet Paul

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 15:37:
boris533: welk winkel heb je je sapphire gekocht, welk plaats en voor hoeveel? ik wil ook een 3.0 ns hebben.
Ik heb ook zo'n 3.0 ns Sapphire gehad en deze was niet te tweaken,wel de goede layout.
Nu heb ik er een met 3.3 en deze doet geheel goed z'n werk als 9700pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb van de week de sapphire 9500 gehaald bij mycom centuurbaan in amsterdam..
Maar na modden naar 9700 (staat in glinfo dat het nu een 9700 is) zijn alle icoontjes van desktop 'verkruimelt' en als ik bijv. 3d bench2003 run zien de spellen er niet uit. Zijn dit die checkers waar ik veel over lees of is dit weer een nieuw iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Hallo Naamgenoot, (paulvb)

Dat is dus het bekende probleem van de 9500 ombouwen naar 9700.

Misschien een gokje doen en het proberen bij Mycom in hoofddorp daar was het voor mij en een vriend 2 keer direct raak misschien is dit een andere partij.

Veel succes.

Oja mochten ze moeilijk doen met ruilen of inwisselen dit staat gewoon in hun voorwaarden hoor. Aldus Mycom hoofddorp die daar niet moeilijk over doen. Kinkerstraat en Ceintuurbaan wel.

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 23:03
Yo, ik wil 1 deze dagen ook even langs de mycom gaan (breda) voor de Sapphire 9500... Maar behalve dat ik de 9500-non pro 128mb moet hebben, zijn er ook nog andere dingen waar ik op moet letten? thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

dat de geheugen chips (kleine zwarte vierkantjes) niet met ze allen naast elkaar liggen, maar 2 boven de koeler, en 2 rechts ervan (met links de vga aansluitingen).

Je kan in de winkel ff vragen of je mag kijken, deden ze bij mij ook niet moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer al een paar dagen uit te vinden waar er nog een (betaalbare) Club3D Radeon 9500 te verkrijgen is. Ik heb een aantal bedrijven die in de pricewatch lijst staan bekeken, maar ze hebben het òf niet meer op hun webpagina/ bestellijst staan òf ze willen het niet meer leveren (nadat ik ze ge-e-maild heb over de beschikbaarheid van de betreffende kaart). Wie weet er nog een winkel waar ze deze kaart hebben voor onder de 150 euro?

Voor de duidelijkheid zet ik even hieronder op een rijtje de bedrijven die onterecht in de Pricewacth staan met een vermelding voor de Club3D Radeon 9500 128 MB:

Multicom (niet op voorraad volgens website)
Diamondcomputers (niet meer leverbaar)
Salland Automatisering (niet op voorraad)
New generation (niet te vinden op website)
Yorcom (niet te vinden op website)
EasyCOm (niet te vinden op website)
Easybit (niet te vinden op website)
Atro (niet te vinden op website)
Maxpert (niet te vinden op website)
WintelCo (niet meer leverbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alternate... Daar zijn ze nog. Heb ik 'm ook vandaan, werkt perfect. Alleen is dat 3.6ns geheugen dus je moet genoegen nemen met 10mhz geheugen winst... van 270 naar 280. Core loopt hier op 320.. Heb 14k+ in 3dmark2001 en 4722 met 3dmark2003.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mycom zwolle.
Daar zijn ze nog aanwezig. Ik heb er 2 weken geleden 1 gehaald en het was meteen raak.
Gister heb ik m'n broertje er op uit gestuurd om er voor zijn sys een te halen en ook hij had geluk. Alle 2, bezitten we nu kaartjes met 3,3 ns geheugen.

Die van mij, clocked met dit warme weer op 360/314 en dit levert zon 16,5k aan 3dmarks op.
Die van mn broertje is goed voor ruim 16k met een iets zwakker systeem.

Kortom, neem is een kijkje bij mycom in Zwolle.

( en nee dit is geen reclame.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb net m'n radeon 9500 naar 9700 gemod

(omega drivers deden het niet, winXP zei iets van " ernstig, niet compatibel met adapter ofzo en file patchen / via driver bijwerken naar die file verwijzen ging ook niet omdat hij zij dat in die folder geen drivers stonden en ging ie steeds andere files gebruiken.... dus uiteindelijk ati installer laten uitpakken -> file gepatched -> file gerenamed naar .sys -> verder installen ...dit werkte dus wel.. )

tot nu toe alle ati demo's 3dmark zonder bijverschijnselen (2001 : 11000_nogwat -> 14000_nogwat)

maar leek het me leuk om hem te overklokken naar 9700 pro maar ik zie door de bomen het bos niet meer welke progs ik hiervoor moet gebruiken en hoe...(rage3dtweak,rivatuner,powerstrip.....)
en is het nodig bios te flashen of kan het ook zonder?

wat is nou het beste?

dank

ps: rivatuner zegt ook "no supported drivers detected voor this displayadapter"
verder doet alles het wel.. dus hoe kan ik zien op welke snelheden hij momenteel draait?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

de omega drivers geven inderdaad een "error" bij het installeren, kies dan voor "toch doorgaan"

je krijgt dan ook een tooltje radclocker erbij, daarmee kan je de kloksnelheid instellen (ga niet te ver in een keer, mijn kaartje was bijna overleden)

@woutert

alternate is sinds vorige week dinsdag uitverkocht van de club3d, dus daar zijn ze ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:19
Zijn er al omega drivers gebaseerd op cat 3.6?

En die 2460 drivers, op welke cat zijn die gebaseerd?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qosmic schreef op 20 July 2003 @ 18:19:
Zijn er al omega drivers gebaseerd op cat 3.6?

En die 2460 drivers, op welke cat zijn die gebaseerd?
nee de omega drivers zijn er nog niet voor de 3.6 :( ik zit er ook al op te w88.
de 2460 zijn gebasseerd op de 3.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizzarro schreef op 20 July 2003 @ 18:14:
de omega drivers geven inderdaad een "error" bij het installeren, kies dan voor "toch doorgaan"

je krijgt dan ook een tooltje radclocker erbij, daarmee kan je de kloksnelheid instellen (ga niet te ver in een keer, mijn kaartje was bijna overleden)
Ik kon niet doorgaan bij die foutmelding, hij sloot het meteen af en er waren geen drivers geinstalleerd...wel de tooltjes maar die heb ik er weer afgegooid.....en nu werkt het dus ik ga niet weer met die omega drivers kloten.....

welk programma kan ik verder gebruiken (welke versie,waar te dl'en)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

je moet de originele install hebben als je de omegas installeert he, je mag niet de hack file al geinstalleerd hebben, want dan doet hij het inderdaad niet.

(dus alleen de catalist 3.5 verders niks.)

[ Voor 13% gewijzigd door Bizzarro op 20-07-2003 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 18:47
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 16:59:
Alternate... Daar zijn ze nog. Heb ik 'm ook vandaan, werkt perfect. Alleen is dat 3.6ns geheugen dus je moet genoegen nemen met 10mhz geheugen winst... van 270 naar 280. Core loopt hier op 320.. Heb 14k+ in 3dmark2001 en 4722 met 3dmark2003.
Alternate heeft ze al sinds dinsdag niet meer.... Dus ik weet niet waar jij die info vandaan haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinB schreef op 20 July 2003 @ 19:42:
[...]

Alternate heeft ze al sinds dinsdag niet meer.... Dus ik weet niet waar jij die info vandaan haalt...
Misschien is het dan handig als Alternate haar site bijwerkt? ;) Werk jij trouwens bij Alternate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-09 18:47
Mja. Ok. De site klopt nie nee. Da's wel vaker...

En dus: Ja ik werk daar ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EdwinB schreef op 20 July 2003 @ 23:18:
Mja. Ok. De site klopt nie nee. Da's wel vaker...

En dus: Ja ik werk daar ja :)
Ow da's wel heel handig zeg, in Ridderkerk dus ? Werk je op de TD of in de winkel ? hihi, dan kom ik je nog even persoonlijk bedanken voor die geweldige Club 3D die ik nog net op tijd bij jullie heb gekocht. ;)

He ik maak er meteen maar misbruik van: Alternate Duitsland verkoopt een dual-proc mobo van Gigabyte (Gigabyte GA-7DPXDW+, deze dus: http://www2.alternate.de/cgi-bin/frameset.pm?js=1) Kan ik deze ook bij jullie krijgen of is dat moeilijk/lastig.. ?

Om meteen weer on-topic te geraken: dit mobo heeft een AGP 4x bus, is dat nou erg van invloed op de prestaties van de Radeon ? (Deze vraag stel ik in het algemeen, niet speciaal aan Edwin ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijd geleden een sapphire gehaald, mod werkte helaas niet... maar toch fijne kaart :)

Liiiiicht off topic, maar gezien er hier massa's mensen zijn met diezelfde kaart wil ik toch even mijn vraag kwijt.

Ik wilde even iets controleren in m'n systeemkast vandaag. Zette mijn tower op z'n kant (zijpaneel ligt er al een tijd van af ivm het warme weer) en ik zie dat de fan van mijn radeon er half af ligt! Hing dus doodleuk aan 1 pinnetje! Het andere pinnetje was versleten/gesmolten ofzo, was niet heel goed te zien.

Ik ga er in ieder geval morgen mee terug. Mischien krijg ik er wel een modbare radeon voor terug *grin*

Heeft iemand dit zelfde probleem gehad?

(temp in mijn kast ligt rond de 50 graden met deze hitte :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Mijn Club 3D gaat niet verder dan 330/280, als er mensen zijn die het geheugen wel nog hoger hebben gekregen hoor ik dat graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magalhean, jij hebt vast 3.6 NS geheugen(net als ik :( )
die krijg je niet hoger dan 280 oid, dan krijg je artifacts
ik heb mijn radeon overgeklokt naar 391/276 en ik haal nu 11160 ivm slome proc(2000+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

wat is wat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Dit zal wel een stomme vraag zijn... maarre, moet je die omega-drivers ook op dezelfde manier modden zodat de 9500 een 9700 wordt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die omega drivers zijn al gehackt als je de goede hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

je moet bij het installeren de hacked driver installatie kiezen, thats all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
ok, bedankt! Zou het kunnen dat met de omega drivers mijn zéér lichte checkers/artifacts weggaan? Ze verschijnen bij mij soms, en alleen met bepaalde lichtval, van vlammen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

er is een zeer kleine kans, maar onwaarschijnlijk, de kaart is namelijk verantwoordelijk voor de artifacts, en niet de software (in de meeste gevallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Had de 17de een Sapphire 9500 128MB bij MyCom online gekocht, vandaag binnen. Rode PCD met 3,3 Infineon geheugen. Gelijk de laatste Omega drivers geused, GLinfo zegt 9700. Tot zover geen checkers met de ATI demo's, Splinter cell en MOA, niet slecht voor 139 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door tHe_BiNk op 21-07-2003 17:50 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik de software hack downloaden, de link werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
âllo schreef op 21 July 2003 @ 16:32:
Waar kan ik de software hack downloaden, de link werkt niet meer.
dan moet je in de startpost kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik ka ndie link niet vinden, de andere werkt niet :S die van ~ian/wizzard.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

www.omegacorner.com
Download gewoon de omega drivers.
Werken precies hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
âllo schreef op 21 juli 2003 @ 16:55:
Sorry maar ik ka ndie link niet vinden, de andere werkt niet :S die van ~ian/wizzard.html
http://www.ocfaq.com/softmod/

staat gewoon in de openigspost hoor! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Ok, ik kom er net dus achter dat bij mij alleen de 3.2 drivers werken :(
Als ik andere gebruik bakt ie er niets van :( :( :(

offtopic: Naja, gelukkig komt vrijdag mijn upgrade :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 15:37:
Mycom Online, goede pcb, Infineon 3.0ns geheugen, hack werkte perfect, Redline versie (das de nieuwe geloof ik), maar heb hem toch teruggebracht aangezien hij maar tot 365/335 ging en mijn Gigabyte 9700Pro 401/351 doet

(P.S. Hij ligt dus nu bij Mycom Ceintuurbaan op een nieuw baasje te wachten.......)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 19:03:
[...]

Mycom Online, goede pcb, Infineon 3.0ns geheugen, hack werkte perfect, Redline versie (das de nieuwe geloof ik), maar heb hem toch teruggebracht aangezien hij maar tot 365/335 ging en mijn Gigabyte 9700Pro 401/351 doet

(P.S. Hij ligt dus nu bij Mycom Ceintuurbaan op een nieuw baasje te wachten.......)
LOL ik denk dat ik het nieuwe baasje ben.

Vandaag eentje gehaald omdat de fan van mijn (niet modbare) sapphire los zat :)

Bedankt hee! ;)

(vanmiddag rond een uur of drie gehaald overigens, kan dat kloppen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 19:42:
[...]

LOL ik denk dat ik het nieuwe baasje ben.

Vandaag eentje gehaald omdat de fan van mijn (niet modbare) sapphire los zat :)

Bedankt hee! ;)

(vanmiddag rond een uur of drie gehaald overigens, kan dat kloppen?)
Was het bubbelverpakkinkje van de molexaansluiting eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 20:05:
[...]

Ze hebben alleen de losse kaart omgeruild :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 14:58

oCe

aka Dookie.

Nieuwe Omega drivers op omegacorner.com, gebasseerd op Catalyst 3.6! Incl. de software hack uiteraard :)

-I am Jack's wasted life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Heel leuk.. maar bij mij doet het kaartje het alleen goed als ik 3.2 gebruik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oCe schreef op 22 July 2003 @ 09:43:
Nieuwe Omega drivers op omegacorner.com, gebasseerd op Catalyst 3.6! Incl. de software hack uiteraard :)
Thnx, ff meteen installeren :D

EDIT: Bij de install van de nieuwe Omega-Drivers zag ik dat de gehackte drivers ook de 9500 -> 9800 mod ondersteunen. Heeft iemand misschien een linkje naar een site waar uitgelegd wordt hoe deze mod wordt uitgevoerd?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Geen idee, maar dat ga ik vanavond iig ff bekijken, nu op het werk. Of GLinfo dan ook daadwerkelijk Radeon 9800 zegt en of dat ook wat prestatie-verschil oplevert. Ben benieuwd. Of kan iemand anders het eerder proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

ik ben dus een bezitter van een niet werkende radeon 9500 gekocht bij mycom. Ik heb de kaart onder rembours hier laten komen. Zou er een mogelijkheid zijn dat ik de kaart in Zwolle omwissel (omdat ik heb gehoord dat er in zwolle nog wel het juiste model aanwezig zou zijn) ?

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben bang van niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oCe schreef op 22 juli 2003 @ 12:25:
Geen idee, maar dat ga ik vanavond iig ff bekijken, nu op het werk. Of GLinfo dan ook daadwerkelijk Radeon 9800 zegt en of dat ook wat prestatie-verschil oplevert. Ben benieuwd. Of kan iemand anders het eerder proberen? :)
Bij mij blijft ie in GLInfo gewoon zeggen dat het een Radeon 9700Pro is (eigenlijk een 9500NP :*) ) en in Windows apparaatbeheer zegt ie gewoon dat het een 9500 is.
Heb ook niet echt een prestatieverschil gemerkt, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

Als je wat terugbrengt bij mycom (omruilt dus) gaan ze de boel eerst testen of krijg je gewoon direct een vervangend product mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik kan die omega drivers niet installeren. Zodra ik dat wil doen dan zegt ie: dat de driver niet voor de juiste kaart is ofzo. :?

En hoe patchen jullie hem precies?

Want op een gegeven moment heb je dus 2 files die ati2mtag heten. Ik heb ze allebei in mn map laten staan, maar 1 is 364kb en de ander 574kb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
Je moet de originele ook weghalen, en de gehackte laten staan, en dan je drivers installeren :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jeeej de nieuwe omega drivers zijn er :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
oCe schreef op 22 July 2003 @ 09:43:
Dat was al gezegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op 22 July 2003 @ 15:05:
Ik kan die omega drivers niet installeren. Zodra ik dat wil doen dan zegt ie: dat de driver niet voor de juiste kaart is ofzo. :?

En hoe patchen jullie hem precies?

Want op een gegeven moment heb je dus 2 files die ati2mtag heten. Ik heb ze allebei in mn map laten staan, maar 1 is 364kb en de ander 574kb.
What's New?

* Based on the official Catalyst 3.6 ATI drivers. (9x/ME/2k/XP)
* Added support for the following chipsets: (9x/ME/2k/XP)
Radeon 9600 TX
* Fixed the "Card not supported" message, now the drivers should install
in any card without problems. (9x/ME/2k/XP)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Hm, deze omegadrivers dan maar eens proberen.
De omegadrivers gebaseerd op de cat 3.5 werkte bij mij niet goed. ga dus de nieuwe op cat 3.6 gebaseerde drivers maar eens proberen.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 15:31:
[...]

What's New?

* Based on the official Catalyst 3.6 ATI drivers. (9x/ME/2k/XP)
* Added support for the following chipsets: (9x/ME/2k/XP)
Radeon 9600 TX
* Fixed the "Card not supported" message, now the drivers should install
in any card without problems. (9x/ME/2k/XP)

:)
Wat wil je hiermee zeggen? Ik kan die nieuwe niet installeren.
Ik krijg dan te horen dat ik dus een verkeerde kaart heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Heb even op het driverheaven forum rondgekeken, je moet eerst de originele ATI's installeren. (dus catalyst 3.6), rebooten en daarna deze omega's installeren als je die melding krijgt. Schijnt het probleem te verhelpen; probeer het eens zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op 22 juli 2003 @ 15:59:
[...]

Wat wil je hiermee zeggen? Ik kan die nieuwe niet installeren.
Ik krijg dan te horen dat ik dus een verkeerde kaart heb.
Oh ok, sorry, dacht dat je problemen had met de oudere versies aangezien er hier bij stond dat dat gefixed zou moeten zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 20:05:
[...]

Ben er achter gekomen dat de kaart artifacts geeft als ik boven de 1024 768 ga zitten :(

De kaart is overigens geklokt op 376.75. Is dat standaard? <- never mind, al gevonden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

kan iemand bevestigen dat mycom in Zwolle nog de juiste kaart heeft liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
heeft iemand een mirror voor de omega drivers(de nieuwste)?

driverheaven is nagenoeg de hele dag al down en downloaden(als het lukt) gaat net met 2 KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Well, ik heb ze thuis geinstalleerd. Had hiervoor Catalyst 3.5 nog op m'n pc, geen Omega drivers. Ben van 12300 naar ruim 13000 gegaan in 3DMark 2001SE. Beeldkwaliteit lijkt in 1ste instantie ongeveer gelijk; dit op een P4 1,8Ghz @ 2,4Ghz met 512MB PC800@PC1066 RIMM op een Asus P4T-E, onder XP. Club3D Radeon 9500 non-pro gemod naar een 9700 via de Omega drivers ditmaal, standaard snelheden verder.

Valt me op, nu staat er bij GLinfo een '9700 prototype', niet meer gewoon '9700'; misschien dat dat dat '9500 => 9800' is? Oftewel, soort halfbakken 9700+ (of 9800-, hoe je 't wil noemen)? Zou de score verhoging kunnen verklaren. 3DMark03 nog niet gedraaid.

Kreeg bij installtie ook de 'card is not supported'-melding. Had alle drivers (+control panel) verwijderd voor de installatie van de Omega drivers. Toen dus -op advies van driverheaven.net- eerst de gewone Catalyst 3.6jes geinstalleerd; reboot en de Omega drivers. Et voila, wel werken. Reboot en klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal ik wilde de specs van mijn hw gemodde 9500 met jullie delen:

(is zowel on topic als off topic want deze scores horen ook thuis in andere thread)

3d01 16427 http://service.futuremark.com/compare?2k1=6791433
3d03 5253 http://service.futuremark.com/compare?2k3=1070086

De Kaart draait core/mem 351/304 in 3d03 en in 3d01

Ik geloof na het lezen van deze thread dat ik wel erg veel geluk heb gehad met deze kaart.

Groeten Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Goldme schreef op 22 July 2003 @ 19:22:
heeft iemand een mirror voor de omega drivers(de nieuwste)?

driverheaven is nagenoeg de hele dag al down en downloaden(als het lukt) gaat net met 2 KB/s.
Idd, zit nu met 2,32 KB/sec te downloaden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
edit

[ Voor 100% gewijzigd door Qosmic op 22-07-2003 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Qosmic schreef op 22 juli 2003 @ 20:40:
Ik heb dus problemen met mn radeon 9500.

De kaart is niet overclocked.
Hou het even on-topic aub! Lees Topic: ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
magalhean schreef op 22 juli 2003 @ 20:48:
[...]

Hou het even on-topic aub! Lees Topic: ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO)
ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik ff geluk gehad dat ik het vanmorgen had gedl'd. Nu zit iedereen te leechen en dat zuight zwaar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een goede mirror voor de Omega's: http://www.newsware.ws/in...&task=viewarticle&sid=341

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan de prestaties van mijn 9600pro ook omhoog met de omega drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 23:55:
Gaan de prestaties van mijn 9600pro ook omhoog met de omega drivers?
Geen idee 8)7
Probeer het zou ik zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

weet iemand of de juiste kaart nog in zwolle bij mycom is?

[ Voor 3% gewijzigd door frapex op 23-07-2003 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff voor de duidelijkheid:

welke beschikbare kaarten zijn nu nog te koop, en waar dan?
ik woon in rdam vlakbij mycom, maar op de site staat dat ze m niet meer hebben. en dan nog: ik zag een geforce ti4200 met ook 8xAGP voor ong.100 euro. waarom dan toch nog een radeon 9500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oCe

oCe

aka Dookie.

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 15:00:
ff voor de duidelijkheid:

welke beschikbare kaarten zijn nu nog te koop, en waar dan?
ik woon in rdam vlakbij mycom, maar op de site staat dat ze m niet meer hebben. en dan nog: ik zag een geforce ti4200 met ook 8xAGP voor ong.100 euro. waarom dan toch nog een radeon 9500?
simpel, de 9500 is, zeker na de mod, een stuk sneller en ondersteund volledig dx9, de 4200 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, en nou mn 1e vraag nog: welke beschikbare kaarten zijn goed? ik heb nix aan links naar pricewatch voor winkels die ze niet meer leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 15:29:
ok, en nou mn 1e vraag nog: welke beschikbare kaarten zijn goed? ik heb nix aan links naar pricewatch voor winkels die ze niet meer leveren
Dan zijn ze sinds kort uitverkocht bij MyCom R'dam.
Ze hadden ze eerst namelijk genoeg op voorraad liggen de Sapphire 9500's.

Dan wordt het idd steeds moeilijker om een goede link te posten waar ze nog wel leverbaar zijn.
Niet elke winkel wijzigd gelijk zijn/haar gegevens voor de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Ik kom net van mycom Arnhem, had eerst even gebeld ze hadden daar nog 2 sapphire 9500 non pro kaarten, waarvan ik er nu een voor mee heb liggen :)
Kaart heeft in ieder geval de goede layout en zo te zien infineon 3.3 geheugen (wat dat nou goed of juist niet? ff teruglezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex

frapex

got r00t

goed, ik heb zojuist de laatste ati radeon 9500 nonpro in Zwolle gekocht... en hij werkt ;)

[ Voor 10% gewijzigd door frapex op 23-07-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Sapphire Radeon is idd niet meer te koop via website mycom, maar ik zou ff rondbellen naar andere filialen. Gisteren heb ik nog 1 kaart gekocht,(Ceintuurbaan) en ze vertelden dat ze nog wel een lading binnenkregen. Overigens Mycom hoofddorp zou je ook nog kunnen proberen.

De kaart die ik gisteren heb gekocht heb ik eerst software matig getest op mijn desktop test bak:

Gygabyte 7VXRP 512MB PC2700 Dane elec met een Athlon XP 1800+ Non- OC.

3D01SE Benchmark kreeg ik hem op : 14258

Inmiddels heb ik deze kaart ook hardware matig gemod. Nu nog testen op miijn server:

Asus A7N8X rev 2.0 1 GB PC2700 Dane Elec met Athlon XP 2500+ Non - OC.

Specificaties van de net gekochte kaart Sapphire Radeon 9500 128mb met infineon 3.0 ns geheugen. >:)

Met dank aan Paulie72 , die heeft me aan het tweaken gezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en das die kaart van 139 euro dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is degene waar het om gaat. 139 echte eurootjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

De Omegadrivers 3.6 zijn trouwens weer goed te downloaden (net met 156KB/SEC!!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
echt wel leuk om 1 weerstandje te verplaatsen en dan een betere videokaart.

net als 2 draadjes en 2 weerstandjes van een ide controller een raid controller maken.

Het is wel dat het prijsverschil tussen de 9500 en 9700 steeds minder wordt.
En de 9500 kaart is bijna weg uit de voorraad en prijslijst.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfje666 schreef op 23 July 2003 @ 17:48:
De Omegadrivers 3.6 zijn trouwens weer goed te downloaden (net met 156KB/SEC!!!)
weinig...........:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cruger schreef op 23 July 2003 @ 18:07:
Het is wel dat het prijsverschil tussen de 9500 en 9700 steeds minder wordt.
En de 9500 kaart is bijna weg uit de voorraad en prijslijst.
idd,
ik ben belg, en hier zijn ze al helemaal uitgeput! ik wou eentje laten overvliegen van mycom.nl, maar die zijn nu blijkbaar ook uitgeput.. n vriend studeerd in delft, die is gister gaan zien naar Goris.nl; daarwas de boodschap: "SOLD OUT" ...
njah, geen 9500 NP meer dan voor mij en andere pechvogels die er te laat bij zijn :)

maar euh, kheb gezien dat de 9700NP al verkrijgbaar is voor een 210€ en das natuurlijk ook niet zo een hap in je budget! en ik veronderstel dat je die 9700NP wel lekker kunt OC'en naar een 9700PRO ? en alvast geen last van checkers :)

of is de 9700NP niet goe te oc'en wat me zou verwonderen.. ?
advies gevraagd nu de 9500NP uitverkocht geraakt, wat is nu beste koop?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
moeilijk , bv de GF FX vind ik niet echt een optie.
De 9700 is dan nu de beste koop denk ik, dat is dan een Directx9 kaart
De GF 4xxx is ook nog een optie maar dat zijn wel een directx8.1 kaarten

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiedag mensen..
Ben hier nieuw..Naja nieuw..Geen zin gehad om me te registreren..

Ik lees zo nu en dan wel is hier wat info en toen zag ik duzzzz dit onderwerp.

Ik wil dan een direct 3d ati radeon 9500 128mb kopen..

Deze is duzz zekers te patchen??

En krijg ik daar nu een 9700 of een 9700pro van na patch en overclocking.?

Tja harry in de warry..8)7|:(

Alvast bedankt..

Kwarkiemodo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kwam deze daarnet tegen,

http://babelfish.altavist...kel_list.php%3Fcat_id%3D1

sjeck es, n duitse site die 9500NP inkoopt, test en enkel de goede verkoopt voor n 200€...
tis dan prolly meer de moeite om van de eerste keer een 9700NP te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
OK ff update van mijn kaartje:
Heb eerst de 3.6 catalyst drivers geinstalleerd en daarna de omega drivers voor 3.6 en de software hack aangezet. Glinfo ziet mijn kaart dan inderdaad als een 9700 alleen nu wilde ik mijn kaart benchen met 3d mark en die loopt steeds vast... dus ik krijg geen waarde dus ik weet niet zeker of de mod gelukt is ja of nee.
overige 3dmark scores:
(processor: athlon 1000)
3dmark2001 gf2mx kaartje: 2554
(3dmark2003 gf2mx kaartje: 110 :+)
3dmark2001 ati9500np: 6281

Ik kan de ati demos wel allemaal spelen zonder nare bijwerkingen (checkers en artefacten) maar de demo's knallen er af en toe wel uit net als 3dmark eigenlijk.
Lijkt me toch dat ik ergens iets fout gedaan heb. Naja voorlopig heb ik aan 9500 genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
Emcee heb je eerste de oude drivers verwijderd. Ik zou na het verwijderen van de drivers beginnnen met het installeren van de gewone 9500 software kijken of dit goed werkt. Tevens als je computer is overgeklockt deze terugzetten naar standaard waarden.

Dan na het draaien van 2001 en 2003 benchmarks de gehackte catalyst drivers installeren dan weet je namelijk wanneer het fout gaat.

Wat zijn trouwens de rest van je specs dit maakt het een stuk makkelijker daar je scores erg laag zijn.

Mijn 9500 deed met standaard drivers 10.438.

Nu draait ie op 14.578 met Omega drivers en Mem en Core overgeklockt
2003 haal ik 4890 punten.

Groet Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
de lage score komt vooral door de rest van mijn systeem denk ik,
Msi k7t pro 2a en een athlon 1000, 512 mb pc133

Ben van plan om binnenkort te gaan upgraden maar had alvast de videokaart gekocht omdat deze nu nog te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 19:47:
[...]

lees ff de beginpost :Z
Tja tjappie..Dat doe ik maar het staat er zo wazig...Ik vraag toch gewoon..Ik ben geen cybernerd die zoveel verstand van die shit heeft..:(
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.