ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 6

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.037 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60197

Topicstarter
aangezien we al weer bijna op de 1000 posts zaten heb ik even een nieuw topic gemaakt :)

Links naar oudere topics:
Radeon 9500 rebuild to radeon 9700
Ati Radeon 9500 rebuild to radeon 9700(pro) --- Part II
ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 3
ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 4
ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 5

Er zijn nieuwe Catalist drivers, de 3.4. De softwarehack werkt ook hierbij :), klik hier (bovenaan de lijst staan ze..)

Even voor starters en noobs die niet willen lezen:

• Een Radeon 9500 PRO is niet te modden naar een 9700 !!!!!!!!
• Er zijn ook Radeon 9500 non-pro die NIET te modden zijn (lees verderop)
• Er is ALTIJD een kans dat je checkerboards krijgt, kwestie van geluk!!!!!

UPDATE:
Tot zover bekend en getest kunnen de volgenden kaarten gemod worden:

Sapphire
Connect3D
Ati
Club3d

Samengevat gaat het over de aanpassing van de drivers van de niet-pro versie van de Radeon 9500 waardoor deze omgetoverd word in een Radeon 9700. Dit is GEEN HOAX !!! Om het nog sterker te maken kun je deze kaart ook nog overklokken naar een 9700pro versie. :9~ check deze stats maar eens :)

UPDATE: Er is een kaart op de markt waarbij het patchen niet mogelijk is let daar dus op, het gaat om een Sapphire kaart, via deze link kun je bekijken waar het om gaat. Het is dus een non-pro kaart op een 9500 PCB (met de 4 chips naast elkaar) hij is zwart van kleur (origineel is rood) nou duidelijk?

dit is het signalement van de juiste kaart:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=80174

Ati heeft momenteel vier verschillende videokaarten met de R300 GPU. Deze GPU wordt gebruikt door de Radeon9500, 9500Pro, 9700 en 9700Pro. De verschillen tussen de kaarten zijn als volgt:

• 9500 = 4 pipelines, 128bit geheugen (256 eigenlijk dus). GPU:275MHz, Geheugen:270MHz (256 bit alleen voor 2x2 kaarten...)
• 9500Pro = 8 pipelines, 128bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz
• 9700 = 8 pipelines, 256bit geheugen. GPU:275MHz, Geheugen:270MHz
• 9700Pro = 8 pipelines, 256bit geheugen. GPU:325MHz, Geheugen:310MHz

De 9500 is verkrijgbaar in een 64 en een 128MB versie, de overige kaarten zijn alle 128MB. Geheugensnelheid wordt bepaald door de fabrikant van de kaart (Hercules, Sapphire, Connect3D, Club3D enz).

een korte FAQ:

- huh, welke kaarten dan precies?

deze mod geldt ALLEEN voor de Radeon 9500 zonder pro erachter met 128 Megabytes geheugen op het board. Hierbij moet ook gelet worden op de plaats van de geheugenchips: 2 boven de GPU en 2 naast de GPU. Het board moet qua layout dus overeen komen met de originele 9700. Tussen de 9700 en 9700pro zit geen verschil qua layout. Hieronder staan links direct naar pricewatch, in nederland zijn er 2 verkrijgbaar die aan dit signalement voldoen. Het plaatje hierboven is exact dat bord, let op de (vierkante) geheugenchips.

- ja maar de 9500 heeft maar 4 pixel pipelines en 128 bits geheugentoegang!

De kaart zoals hierboven beschreven moet je zien als een 'geknepen' versie van de 9700. De pixel pipes zijn wel aanwezig alle 8, maar zijn 'uitgeschakeld' standaard. Omdat de PCB hetzelfde is als de 9700, zijn ook de 256 bits lijnen aanwezig. rekensom: 8 chippies x 32 bits = 256 bits (zie verder link hieronder) De PCB is belangrijk omdat die uit 8 lagen bestaat, net zoals die van de 9700. Door de software patch wordt de kaart in windows herkent als een 9700 en worden daarmee die 'afgesloten' lijnen geopend; 8 pixelpipes en 256 bits dus.

- Ik hoor allemaal enge verhalen over 'schaakborden'?

Dat de mod werkt staat vast. Helaas is het zo dat er bij een gedeelte van de kaarten een raar verschijnsel optreed: De kaart werkt en benchmarkt als een 9700, maar geeft in 3d applicaties (games, demos etc.) over het beeld verspreid een soort 'schaakbord' patroon. Tot op heden is hier nog geen echte oplossing voor gevonden, maar er zijn veel mensen mee bezig omdat niet iedereen dit heeft. Het zou dus goed kunnen zijn dat hier een oplossing voor is, dat kan zowel aan de driver of hardware kant liggen. Op moment van typen is het vooral een kwestie van geluk, bij www.maxpc.nl hebben ze een tijdje lang kaarten hierop getest en verkocht, momenteel doen ze dat niet meer. Er is dus zeker hoop dat het nog goed komt, evengoed heb je met de 9500 al een behoorlijke kaart voor het geld..
Voorbeeld van dit effect:
Afbeeldingslocatie: http://members.rogers.com/godspeed/AtiSushi01.jpg

- ja hallo, zeg maar dag garantie dus!

Er is ook een hardwaremod bekend, hieronder een link. Dit was het eerste nieuws, vlak daarna kwam het nieuws dat het ook zonder solderen kon via de software (driver hack dus). Het effect is exact hetzelfde !! Het enige verschil is dat met de hardwaremod je bios de kaart direct als 9700 ziet. Natuurlijk kun je in dat geval je garantie wel vergeten!
Met de softmod ligt het totaal anders, je veranderd namelijk niks aan de hardware en het is tevens compleet veilig om te doen. je kunt in principe gewoon proberen en kijken of het lukt. ben je niet tevreden dan zet je de originel drivers weer terug en voila: weer een 9500!

- snif, ik heb net een 9500 non-pro 64mb gekocht of een 9500pro 128mb versie!

Voor de 9500 64 mb versie is het mogelijk om het ding te modden naar een 64mb 9500pro. hetzelfde principe eigenlijk als de 9500-9700 mod. kijk hier even voor info. Voor de 9500pro 128mb is het sowieso mogelijk om over te klokken met rivatuner. Verder is de layout anders dan de 9700 en is er weinig hoop dat ie dus ooit eentje wordt ... tot dusver. In theorie moet het trouwens ook mogelijk zijn van een 9500 (128mb) een 9500pro te maken maar daar heb ik nog geen voorbeeld van gezien.

- Ik heb alles gedaan wat er stond maar hoe zie ik nou het verschil?

Met de softmod zul je in eerste instantie niet veel verschil zien in je windows omgeving. Maar let maar eens op wat er gebeurt als je 3Dmark draait (vooral de fillrate test is enorm - verdubbeling van de waardes! - ik ging van 1100 naar 2200). Ook games gaan (nog) vloeiender en komen met 200+ fps op je af :p lekker! Als je het gewoon wilt zien dan kun je met glinfo even checken, bij een succesvolle mod staat er: Radeon 9700.

- Yeuh! gelukt (denk ik), hoe test ik dat ding nou een beetje lekker?

Download de Ati demos (link) Problemen zijn goed zichtbaar (als je ze hebt) in 'Rendering with natural light' en 'Animusic'. Je ziet dan schaakborden en/of soms ook andere dingen in beeld op de textures. Zie je niks dan heb je grote kans dat het bij jouw kaart goed zit.. test ook wat games op een beetje normale resolutie (GTA3, Unreal) als je die hebt. Soms zijn de artifacts heel minimaal, vaak nog wel speelbaar dus.

- He maar ik doe veel 3Dmax enzo, kan ik niet beter een FireGL X1/Z1 kopen?

het leuke is dat deze kaart ook kan barbapappa-en in een X1/Z1 kijk maar eens bij deze interessante link

- Heel cool maar ik hou niet van schaken..

er zijn al veel ideeen geopperd zoals verhogen voltage GPU, onderklokken, solderen, koelen, agp bus verhogen etc. maar nog niks heeft zich bewezen als de oplossing tegen het 'schaakborden' effect. Wel zijn er veel mensen mee bezig dus het kan zeker gebeuren dat de oplossing komt! Sommige mensen hebben er maar heel weinig last van dus soms kun je het gewoon zo laten. Daarnaast kun je proberen de kaart te ruilen wellicht? er is een kans dat je er eentje krijgt die wel werkt!

- Wordt dat ding niet enorm warm?

Met deze mod wordt er feitelijk niks veranderd aan de hardware, de koeler op de 9700 is dezelfde als op de 9500 dus dat gaat wel goed. Pas als je de voltages zou veranderen krijg je zeker warmteproblemen. Hoedanook is een zwaardere koeler nooit weg!

- wat is het verschil in prestaties eigenlijk?

Er zijn veel sites met reviews. Je kunt de gemodde kaart dus vergelijken met de 9700, is exact gelijk. Deze is op alle fronten sneller dan de Ti4600. Het verschil tussen de 9700 en de 9700pro is puur en alleen de kloksnelheid. als je die verhoogt na de mod heb je dus feitelijk een 9700pro ! Ik ging zelf van 10500 3Dmarks naar 14020 dus das wel lekker :9

- Als ik er eentje bestel, hoe groot is dan de kans op succes?

Ik garandeer niks, maar uit sommige batch-testen is er 60% succesrate (meestal winkels dus niet echt objectief). Het blijft dus een gok. Wellicht kun je iets regelen met je leverancier oid, post het even als dat lukt dat is handig voor anderen ;) De kans is dus zeker niet nul. Ook is er op dit moment weinig te zeggen over het schaakborden effect, of dit opgelost wordt is een kwestie van tijd tot de oorzaak is gevonden.

- Ik ga binnen nu en 1-2-3 week een nieuwe kaart kopen, welke moet ik nemen?

vanaf 200 euro heb je de keuze uit Nvidia en Ati. De keus is eigenlijk simpel:

* Wil je dat deze FAQ je helpt en vind je het cool voor weinig heel veel te krijgen: Radeon 9500 non-pro 128 mb.
* Wil je niet veel uitgeven maar toch 200 fps in unreal - Radeon 9500pro 128mb (en over 2 jaar weer een nieuwe kopen)
* Wil je iets meer uitgeven en snap je de term overklokken - Radeon9700 (en dan overklokken en dus een 'pro' versie maken)
* Heb je geld teveel en lees je niet wat hier staat of ben je bang je systeem op te blazen met vage patches: Radeon 9700pro (ook als je unreal 2005 nog wil meemaken met dezelfde kaart en nog stoer zijn dan ;) )
* Wil je nog minder uitgeven maar toch stoer doen in 3Dmark2001? - Radeon 9500 64mb en dan patchen naar 9500pro 64mb
* Snap je niks van prijs/kwaliteit - Nvidia Ti4600 gold super deluxe turbo 8) wil je verschillen zien, klik dan snel hiero

reken er ook op dat met de Ati drivers nog best wat verbeterd zal worden, met nvidia is dat nu wel een beetje afgelopen qua performance rise.

- Ik vind solderen enorm gaaf! hoe moet dat?

Het bleek kort na de introductie van de 9500, dat de printplaat van de Radeon9500 128MB versie identiek was aan de 9700 en 9700Pro. Hierop hebben enkele mensen gekeken wat de verschillen waren tussen een 9500/128MB en een 9700/128MB.
Er bleek een weerstandje iets anders te staan bij de 9500:
Afbeeldingslocatie: http://www.darkcrow.co.kr/image/news/0301/95009700pro2.jpg
Wanneer dit weerstandje van 2-3 naar 1-2 werd verplaatst, dan werd de kaart plotseling een 9700. Elke kaart heeft namelijk een identificatienummer (ID). Door het verplaatsen van dat weerstandje is het mogelijk om het ID van de kaart te veranderen van het "9500" naar het "9700"-ID. De kaart wordt door de Catalyst drivers herkend aan zijn ID en de drivers sturen de kaart dus aan als een 9700. Wanneer er 8 pipelines gebruikt worden, dan wordt automatisch 256bit geheugentoegang gebruikt.
Een logische stap was natuurlijk de software-hack. De softwarehack verandert de drivers zodanig dat wanneer het ID van de 9500 wordt gelezen, de 9700 drivers worden uitgevoerd (in plaats van de 9500 set).
Er is dus geen verschil in succes tussen de hardware en sofware-mod.
Gebruik deze LINK voor een uitleg van de hardwaremod
Voor de hardwaremod hoef je niet te solderen, het is zelfs zwaar af te raden, gebruik gewoon geleidende inkt!

- Ik snap het niet met die file en patchen, even in jip en janneke taal

De hack werkt door ati2mtag.sys aan te passen (staat in /windows/system32/drivers). WindowsXP heeft echter een "feature" Windows File Protection die steeds drivers weer terugzet wanneer ze veranderd zijn. Hierdoor kun je het beste niet je drivers direct in \Windows\System32\drivers aanpassen, gaat bij het herstarten weer terug namelijk!

• Gewoon de softwarehack gebruiken, geen kans op beschadiging van je kaart.

• Rivatuner downloaden: www.guru3d.com/rivatuner

• Catalyst drivers downloaden bij Ati

• drivers uitpakken naar bijv. c:\ati\W... nog niet installeren

• SoftR9700 w2k.rts uitvoeren op de uitgepakte drivers in C:\ati\support\W...\2KXP_INF\BX_07038

• Drivers van je videokaart bijwerken door de drivers in c:\ati\W... aan te geven als locatie van de nieuwe drivers (alles dus handmatig invoeren, niet windows laten zoeken!!!!

• Opnieuw opstarten

Nu controleren of het gewerkt heeft. 3DMark2001Se zou een multitexture fillrate van ongeveer 2100 moeten halen. Makkelijker is het om even GLinfo te downloaden. Dit programma zou "Radeon9700" moeten aangeven. In configuratiescherm staat "Radeon 9700/9500 series".

Er is een nog sneller manier, dat is gewoon een al reeds gepatchte ati2mtag.sys te renamen naar ati2mtag.sy_ en dan die over die uit de installatiebestanden kopieeren. Als je nu je driver installeerd pakt ie em automatisch mee! (zie ook link hieronder voor beschrijving en files) - LET EROP dat je hier wel de juiste versies gebruikt...

Wanneer je Windows98 / ME hebt, dan kan het op dezelfde manier, maar met een ander patchscript. Dat is hier te vinden.

******* nadat dit gelukt is deze poll invullen!!! *******

Poll: Je patchte, startte opnieuw op en wat zag je toen?
Een perfect werkende 9700!!!! :)
Schaakborden (onspeelbaar)
Schaakborden (viel wel mee)
Helemaal geen beeld meer
Vage blauwe vlekken op textures
Missende Polygonen
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=2923&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

de gegevens uit de oude poll:
Een perfect werkende 9700: (621) 43%
Schaakborden (onspeelbaar): (568) 29%
Schaakborden (viel wel mee): (115) 8%
Helemaal geen beeld meer: (79) 5%
Vage blauwe plekken op textures: (33) 2%
Missende polygonen: (28) 2%

hier wat handige links en info:

- Deze methode volgen is gegarandeerd succes! geen bios update of andere gevaarlijke dingen dus!

- Link naar Unwinder's Rivatuner inclusief driver patch (klik op softradeon 9700)

- Link naar het nieuws op de tweakers frontpage
- Mirror met verschillende biossen
- Link naar Xbitlabs voor de hardware-mod instructie (niet aan te raden)

- link naar pricewatch voor de Connect3D Radeon 9500 non-pro 128MB
- link naar pricewatch voor de Sapphire Radeon 9500 non-pro 128MB

- Hardforum, veeeeel interessante dingen en tweaks mbt 9500

- Link met goede gedetaileerde uitleg waarom de 128 non-pro een 256 bits geheugenbus heeft. (voor de mensen die dit telkens tegenspreken dus)

UPDATE: Hier een lijstje met dingen die ik heb verzameld uit andere forums waarvan mensen zeggen dat het bij hen hielp (tegen allerlei artifacts, waaronder schaakborden):

• download radeonator en zet je Z-buffer op 16-bit vast en gebruik FSAA 6x
• Verhoog AGP voltage naar 1.7 volt (kan niet op alle mobo's - let wel op de temp van de GPU!!!!
• Zet in je BIOS Agp op 4x of lager en tevens in het driver panel
• Forceer Fast-writes off in BIOS en driver panel
• probeer verschillende resoluties in games
• kloksnelheid lager zetten (core/mem) (schijnt toch te helpen bij sommige artifacts)
• Disable Z-mask met rtool
• Zet Z-compression op low met rage3dtweak

nb: op eigen risico, als je niet weet wat je doet doe het dan niet!

LEES EERST HET ANDERE FORUM DOOR EN GEBRUIK DE SEARCH er is al veel over gezegd en bekend.

thanx go to T.T. voor het helpen !

mochten jullie dingen hebben van andere sources oid die echt goed zijn mail me dan ff: mail staat in mijn profile.

hier graag verder :>,

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 60197 op 17-07-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81993

Misschien is het handig om de links eens te check(er)en, een heel aantal doen het niet meer.

First reply :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook net nog een vraagje tegengekomen. GL info geeft aan dat ik de radeon 9700 heb, wanneer ik echter config voor mohaa draai krijg ik 9500 (ok te begrijpen) 64 mb :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:44
Die link voor de fireGL X1/Z1 mod is nu http://www.xbitlabs.com/news/video/display/news6109.html

Is er eigenlijk al iemand die zn kaartje gemod heeft naar een firegl variant?
Voor deze mod was het geloof ik wel nodig om te solderen, of was daar ook een softmod voor? Over deze mod heb ik verder niet meer zoveel gelezen, voor de meeste mensen is deze mod ook minder interessant denk ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Emcee op 11-07-2003 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

Mag het stukje over de hardwaremod aangepast worden? Geleidende inkt werkt nl goed en makkelijk en is er ook nog makkelijk weer af te halen. Solderen is dus zeker af te raden aangezien je je kaart er gemakkelijk mee sloopt. Als is het maar van het net ff te warm erop zetten van een weerstandje ..... 8)7
Ergens in deel 2 had ik pics online gezet. Hier staat het plaatje nog online. :)

//overigens: goed werk verder hoor!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 7346 op 11-07-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-04 11:23
de poll is ook dood trouwens, wilde ff stemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mjah dan zal ik mijn vraag in dit topic nog maar een keertje stellen :)
Ik heb hier een gemodde kaart in mijn comp zitten (met 3.3ns Infineon geheugen), allemaal leuk en aardig onder windows, maar ik ga straks weer fulltime over op Linux.

Het zou leuk zijn als de mod ook onder Linux werkt. Ik heb zelf gezocht, maar niks hierover kunnen vinden, noch ontkennend noch bevestigend.
Iemand een idee? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7346

@JvH: anders ff hardware modden, die inkt kost €5, je hebt met een uurtje rustig werk en een 9700 bios erin, een echte 9700. :) Zal nooit meer een driver probleem opleveren aangezien je altijd de standaard drivers gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Niet online
Anoniem: 7346 schreef op 11 July 2003 @ 01:32:
@JvH: anders ff hardware modden, die inkt kost €5, je hebt met een uurtje rustig werk en een 9700 bios erin, een echte 9700. :) Zal nooit meer een driver probleem opleveren aangezien je altijd de standaard drivers gebruikt.
Op zich natuurlijk wel een strak plan, had ik zelf nog niet aan gedacht |:( :P , maar mijn voorkeur gaat toch uit naar een softwarematige oplossing, aangezien ik niet zo'n grote held ben met solderen :)

Trouwens virgil, de Catalys 3.5 drivers zijn alweer een poosje uit, die o.a. hier te downloaden zijn: klikkerdeklik
Bovenstaande is dus een addittie op de startpost. Daarnaast zie ik dat de poll opnieuw is gestart, maar lijkt het me wel handig om de oude gegevens nog te vermelden, aangezien het om 1444 stemmen gaat, wat een beter idee geeft dan nu.

Een perfect werkende 9700: (621) 43%
Schaakborden (onspeelbaar): (568) 29%
Schaakborden (viel wel mee): (115) 8%
Helemaal geen beeld meer: (79) 5%
Vage blauwe plekken op textures: (33) 2%
Missende polygonen: (28) 2%

De link voor de hardwaremod naar X-bit Labs doet het niet meer, dit moet http://www.xbitlabs.com/news/video/display/news6142.html zijn :)

[ Voor 34% gewijzigd door hereweare67893 op 11-07-2003 01:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26543

je hebt gelijk :P

arg, leg het net uit zeg ik het nog fout }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien dat er ook wat mensen hun ervaringen kunnen posten mbt tot overclocken wanneer ze de mod succesvol hebben gedaan. Dus hoever kom je met core / gehugen en wat is het verschil in b-mark op je gemodde 9700 :)

Als je het bios wilt flashen voor een gemodde 9500 gebruik je dan een 9500 of een 9700 bios? (club 3d) B)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 81993 op 11-07-2003 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88124

for what it's worth: volgens de peopletjes bij MyCom hebben ze inmiddels alleen nog maar borden waarbij de mod niet meer werkt. Ze voldoen wel aan de criteria (rood PCB, chips in L-vorm, etc.) maar geven ALTIJD checkers en stippen en wat al niet meer :'(
Uiteraard kan dit net dit filiaal zijn, maar ik heb inderdaad inmiddels 4 exemplaren uitgeprobeerd (yep, eigenwijs :P ) en die geven allemaal problemen). Balen dus! Kan het eventueel nog wel eens met een ander merk proberen, maar inmiddels heb ik mijn sapphire zonder mod wel kunnen oc-en naar 400 / 320 wat toch ook hele respectabele scores oplevert ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
Anoniem: 88124 schreef op 11 juli 2003 @ 09:38:
for what it's worth: volgens de peopletjes bij MyCom hebben ze inmiddels alleen nog maar borden waarbij de mod niet meer werkt. Ze voldoen wel aan de criteria (rood PCB, chips in L-vorm, etc.) maar geven ALTIJD checkers en stippen en wat al niet meer :'(
Uiteraard kan dit net dit filiaal zijn, maar ik heb inderdaad inmiddels 4 exemplaren uitgeprobeerd (yep, eigenwijs :P ) en die geven allemaal problemen). Balen dus! Kan het eventueel nog wel eens met een ander merk proberen, maar inmiddels heb ik mijn sapphire zonder mod wel kunnen oc-en naar 400 / 320 wat toch ook hele respectabele scores oplevert ....
en welk filiaal is dat?

een vriend van me heeft afgelopen dinsdag bij de kinkenrstraat er nog een gehald en volgens de verkoper was de de latste met rode pcb, ze zouden vanaf die dag alleen nog maar zwarte pcb's binnen gaan krijgen...
hij had trouwens wel een kaart met infineon 3.0ns geheugen,
volgens glinfo was de mod wel gelukt maar 3dmark 2001 blijft ergens rond de 9000 puntjes steken.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:22
Ik vul net die poll in met "een perfect werkende 9700" en daarna refresh ik en zie ik dat mijn stem naar "schaakborden" is gegaan? Tsja zo krijg je geen betrouwbare poll lijkt mij 8)7

Nou ja, bedankt voor de info over mijn geheugen vraagjes al vind ik 13mhz wel een erg matige overklok, maar voor dat geld zo'n brute kaart...moet je dan klagen, ik zeg nee :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Zaterdag 3 Saphhire'tjes halen bij MyCom R'dam.
Donderdag gebeld, ze keken netjes welke ze hadden...en ja hoor 3 9700layouts :D
van het weekend maar is softmodden
})

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Laatst online: 14-05 13:24
^^^waarom meteen 3 kopen heb je geld teveel of zo ???

mijn rekeningnummer staat open voor je :P

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Gisteren bij Mycom voor een vriend de laatste, volgens hun modbare Sapphire met rode pcb gehaald. Vandaag of morgen eens kijken of we er ook echt een 9700 van kunnen maken. Mijn Club3D draait nu op 340 GPU en 284 mem. Infineon 3.6 wil niet hoger. :(

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

MokerHamer schreef op 11 July 2003 @ 10:40:
^^^waarom meteen 3 kopen heb je geld teveel of zo ???

mijn rekeningnummer staat open voor je :P
Eentje voor mezelf, voor mijn zwager en voor een vriend van hem.
Met andere woorden, ik heb nog wat te doen van het weekend :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83420

drivers (gehackte) zijn ofline zijn er ook mirrors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 00:12
Anoniem: 88124 schreef op 11 July 2003 @ 09:38:
uhmmz zo maar ff de mod uitproberen.
15 dagen geleden zo kaart daar gekocht

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Het is misschien handig dat als iemand zegt dat ie de laatste modbare 9500 by Mycom koopt hij ook even vermeldt welk filiaal dat is....

Mijn bij Mycom Alkmaar gehaalde en succesvol gemodde 9500 met 3.3ns geheugen kan ik nog overklokken tot ongeveer 305/305, bij 310/310 ging ie in de stress (hij hing). Verder heb ik nog niet veel overklok testen gedaan.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Laatst online: 14-05 13:24
Wolfje666 schreef op 11 July 2003 @ 10:45:
[...]

Eentje voor mezelf, voor mijn zwager en voor een vriend van hem.
Met andere woorden, ik heb nog wat te doen van het weekend :*)
dus je zoekt ff de beste voor jezelf uit >:)

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Hier nog maar even een keer neerplanten, wie weet waar dit deeltje over gaat? En heeft ook iemand een idee of het helpt om hem te gaan coolen(aangezien hij gewoon _heet_ wordt):

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ad.schuring/Home/GoT/giga-r9500-scan-back2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

MokerHamer schreef op 11 July 2003 @ 11:01:
[...]

dus je zoekt ff de beste voor jezelf uit >:)
Kijk,

Jij snapt me })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Gutteguttegut schreef op 11 July 2003 @ 10:55:
Het is misschien handig dat als iemand zegt dat ie de laatste modbare 9500 by Mycom koopt hij ook even vermeldt welk filiaal dat is....

klopt, dus bij deze: was filiaal in Utrecht. Daar hebben ze nu alleen nog sapphire radeon9500 128MB in een 'nieuwe' verpakking, waarbij ook het programma 'redline' (oc-tool) wordt bijgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87533

Dat kleine koelertje aan de onderkant is volgens mij de DAC, welke dus de analoge videosignalen genereert . Het viel mij al op dat een beetje spelen met de synchronisatie methode in hoge res/ref. (1200x1600x85Hz b.v.) soms iets uitmaakt in de stabiliteit van de hor. triggering (verticale lijne worden soms wat "bibberig", lopende golfjes verticaal <10% van de pixel), misschien helpt koeling iets om het maximale uit je RAMDAC te halen.... Extra koeling kan iig nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand trouwens hoe je de temp van je kaart kan controleren? Temp van mijn proc, mobo en kast worden gemonitord maar niet de grafische kaart. En met de huidige instelling van 400 / 320 wil ik 'm toch wel checken :P
Ga vanmiddag nog 'ns kijken of ik verder kom dan 400. 320 is wel het max voor de memory (3.3 Infineon) maar volgens mij kan de core nog wel wat hoger. Alleen moet ik ff een ander tooltje gaan gebruiken, want met powerstrip kan ik niet verder dan 400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zoek een NVram test progje voor Ati kaarten.
Heb wel 1 voor Nvidia gevonden maar dat kan niet hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

weet iemand waar die files van IANWIZZARD staan?
(met de gepatchte atimtag.sys files)
de site is "uit de lucht"....

[ Voor 7% gewijzigd door BadMotha op 11-07-2003 11:43 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Laatst online: 28-03 08:59

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Gutteguttegut schreef op 11 July 2003 @ 10:55:
Ik heb de kaart gisteren op de Ceintuurbaan in Amsterdam gehaald!

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86904

ik heb hem daar eergisteren ook gehaald hij werkt perfect@9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-06 16:11
Even mijn verhaal. Heb vanmorgen mijn Club3d 9500 np 128 mb binnen gekregen. Goeie layout, ik denk mooi, modden die hap. Onder XP kreeg ik op geen enkele manier de drivers aan de praat, elke keer een error dat ik nog geen standaard vga driver erop had staan :? die stond er dus wel op, had een clean install van windows xp gedaan met de standaard driver erbij (staat er dan meteen op).

Enfin, ik even 98 erop gooien, en de omega 2.5.99 proberen. Hoppa, perfect. GLinfo geeft weer dat ik een 9800 heb _/-\o_ 3dmark03 proberen, hmm lekker 4141 puntjes en nog niet overclockt.

Powerstrip gedownload. Eerst maar ff het geheugen proberen. Standaard 270... hij wil niet hoger dan 290, dan krijg ik artifacts. Beetje brak geheugen blijkbaar.

Dus ik de core opschroeven... standaard 275 d8 ik... naar 300... hmm prima, 310, hmm prima, 320.. enz. Allemaal prima. Kom aan op 360 mhz!! Ook prima, geen vastlopers. Powerstrip wou niet hoger als 368, heb m dus op 360 laten staan. Supercore dus. Maargoed, ik vraag me af of hij niet veel te heet wordt en door kan fikken. Hij is nog niet vastgelopen (onder ati demos en 3dmark03). Ik zie ook geen temp. lezer in de drivers, zit er uberhaupt een sensor op zo'n gebakje? Zo ja, is er dan een proggie voor? Als je er 1 weet zeg het dan ff.

Maargoed, mijn club3d 9500 is dus prima gemod naar 9800 functies en 360/290 snelheden :) Misschien nog ff een 9700 bios erin gooien misschien wil het geheugen dan ook wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10781

bah na zo'n verhaal van Neoflip zou je't toch haast proberen .. maar er zijn er zoveel die wel problemen krijgen .. en steeds maar omgaan wisselen zie ik niet zo zitten :)

veel mensen die met de club3d problemen hebben? overclocken hoeft voor mij niet eens alssie maar (bijna) 9700 performance haalt

oh ja en klein beetje offtopic : :/ .. hier veel mensen die een radeon 9500/9600/9700 succesvol draaien met 250 watt voeding?

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 10781 op 11-07-2003 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
ik heb een 360 watt, denk dat een 250 toch wel te weinig is :?

maargoed, met mijn club3d heb ik veel geluk gehad neem ik aan... maar ik maak me zorgen om de temp van de core, geen id hoe ik daar achter kan komen :( Ik wil m wel verder pushen als ie koel genoeg is. Ik heb er wel een TT 8 cm fan boven hangen aan een zalman arm.

PS ik heb mijn club3d besteld bij Diamond Computers... prima zaak en mailen snel terug als je vragen hebt (bij mij tenminste). Op hun site stond dat deze club3d modable was. Die tekst hebben ze nu weg gehaald :? beetje vaag dus.

Maargoed, succes allemaal met modden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Anoniem: 10781 schreef op 11 juli 2003 @ 15:36:
oh ja en klein beetje offtopic : :/ .. hier veel mensen die een radeon 9500/9600/9700 succesvol draaien met 250 watt voeding?
Ik heb mn 9500@9700 vrolijk in een celeron 900 systeem gehad met 3 hd's en een cdrom en dit alles aan een 235Watt voeding zonder enig probleem.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gutteguttegut schreef op 11 July 2003 @ 16:14:
[...]
Ik heb mn 9500@9700 vrolijk in een celeron 900 systeem gehad met 3 hd's en een cdrom en dit alles aan een 235Watt voeding zonder enig probleem.
hm dank :) dat geeft me dan weer hoop.. (ik ben arme niet werkende student :P )

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 10781 op 11-07-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Laatst online: 01:56
Anoniem: 10781 schreef op 11 July 2003 @ 16:25:
[...]

hm dank :) dat geeft me dan weer hoop.. (ik ben arme niet werkende student :P )
Mijn 9500@9700 draait ook op een 235Watt voeding.... samen met P4-2Ghz, DVD-rom, CD-RW, HDD....
Maar: ik heb een Dell en Dell geeft de gemiddelde output ofzo, terwijl andere voeding fabrikanten maximum output schijnen op te geven.... B)
Een andere fabrikant zou mijn Dell voeding dus misschien wel 400Watt noemen... ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

(jarig!)
* ReseTTim heeft strax een watergekoelde ati r9700 :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35630

Heb net de mod uitgevoerd (weliswaar van 9500 nonpro naar pro, is 64 mb versie) en het werkt uitstekend!
Ben van 8500 3dmarks (2001se) naar 10950 gegaan! Het betreft hier een Club3d gevaarte.

Nu nog even kijken hoever het geheugen wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 13:43
Ik wil een linkje naar die .ini en de juiste drivers voor deze mod aub .. deze is dood :(

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 11-07-2003 20:58 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Foutje.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 11-07-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:18
Trouwens, als je die mod uit gaat voeren, en je gaat naar die map met die .ini files, heb je de keuze uit 2 files, namelijk:

c2_09437 en cx_09437.

Maakt het nog wat uit welke je pakt?

Ik heb steeds maar die cx gepakt omdat ik dacht dat de x voor xp staat ofzo...

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen idee .. maar zou je die map met ini's ff kunnen zippen en online zetten.. en linkje ff posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
heb geen webspace tot mn beschikking, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Tuurlijk wel van je isp :) maar heb ze al linkje komt zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Owkee .. mirror van de .ini http://jetser.mine.nu/~bart/ati/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adze
  • Laatst online: 19:50

Adze

CCNP !

He BJCK,

Is dat de patch-hack voor de catalyst 3.5 drivers ??

Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Laatst online: 05-06 17:35
cooolkast schreef op 11 juli 2003 @ 11:12:
Hier nog maar even een keer neerplanten, wie weet waar dit deeltje over gaat? En heeft ook iemand een idee of het helpt om hem te gaan coolen(aangezien hij gewoon _heet_ wordt):

[afbeelding]
Ik heb daar bij mijn 9700 pro ook een uber heatsink op gezet. Daar onder zitten de voltage regulators. En omdat ik voltmods gebruik met waardes van 1.9 v-gpu en 3.38 mem wordt dat ding nog warmer. Zonder een grote heatsink waren mijn voltages echt onregelmatig nu niet meer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Astennu schreef op 11 July 2003 @ 23:39:
[...]

Ik heb daar bij mijn 9700 pro ook een uber heatsink op gezet. Daar onder zitten de voltage regulators. En omdat ik voltmods gebruik met waardes van 1.9 v-gpu en 3.38 mem wordt dat ding nog warmer. Zonder een grote heatsink waren mijn voltages echt onregelmatig nu niet meer.
Sjah, ik heb nog een blokje van 2x4 over, die dan maar d'r opzetten morgen ....
(voltmodden vind ik op dit moment nog niet nodig, maar een stabiel voltage is natuurlijk wel altijd belangrijk :) ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 11:57

ReseTTim

Chocolate addicted

(jarig!)
woei me ati r9500@9700 nu met heatsinks + waterkoeling en de spacer heb ik er ook al af gehaald :)

morgen na overdose show ik wel pics..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:14

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

Qosmic schreef op 11 juli 2003 @ 21:08:
Trouwens, als je die mod uit gaat voeren, en je gaat naar die map met die .ini files, heb je de keuze uit 2 files, namelijk:

c2_09437 en cx_09437.

Maakt het nog wat uit welke je pakt?

Ik heb steeds maar die cx gepakt omdat ik dacht dat de x voor xp staat ofzo...
Ja, welke van de 2 heb je eigenlijk nodig?

Ik draai overigens XP

[ Voor 3% gewijzigd door Bintmeister op 12-07-2003 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984

Bintmeister schreef op 12 July 2003 @ 03:11:
[...]

Ik draai overigens XP
maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bintmeister schreef op 12 July 2003 @ 03:11:
[...]

Ik draai overigens XP
Maakt op zich niet uit, ze werken allebei prima, maar in deel 5 van dit topic is aangegeven dat "cx" voor "Windows XP" staat en "c2" voor "Windows 2000".

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 88124 op 12-07-2003 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Neoflip schreef op 11 juli 2003 @ 15:26:
Even mijn verhaal. Heb vanmorgen mijn Club3d 9500 np 128 mb binnen gekregen. Goeie layout, ik denk mooi, modden die hap. Onder XP kreeg ik op geen enkele manier de drivers aan de praat, elke keer een error dat ik nog geen standaard vga driver erop had staan :? die stond er dus wel op, had een clean install van windows xp gedaan met de standaard driver erbij (staat er dan meteen op).

Enfin, ik even 98 erop gooien, en de omega 2.5.99 proberen. Hoppa, perfect. GLinfo geeft weer dat ik een 9800 heb _/-\o_ 3dmark03 proberen, hmm lekker 4141 puntjes en nog niet overclockt.

Powerstrip gedownload. Eerst maar ff het geheugen proberen. Standaard 270... hij wil niet hoger dan 290, dan krijg ik artifacts. Beetje brak geheugen blijkbaar.

Dus ik de core opschroeven... standaard 275 d8 ik... naar 300... hmm prima, 310, hmm prima, 320.. enz. Allemaal prima. Kom aan op 360 mhz!! Ook prima, geen vastlopers. Powerstrip wou niet hoger als 368, heb m dus op 360 laten staan. Supercore dus. Maargoed, ik vraag me af of hij niet veel te heet wordt en door kan fikken. Hij is nog niet vastgelopen (onder ati demos en 3dmark03). Ik zie ook geen temp. lezer in de drivers, zit er uberhaupt een sensor op zo'n gebakje? Zo ja, is er dan een proggie voor? Als je er 1 weet zeg het dan ff.

Maargoed, mijn club3d 9500 is dus prima gemod naar 9800 functies en 360/290 snelheden :) Misschien nog ff een 9700 bios erin gooien misschien wil het geheugen dan ook wat hoger.
Heb jij nou van een 9500NP een 9800 gemaakt?

Maakt dat nou nog veel uit tov er een 9700 van maken?

Ik heb overigens mijn Club3D 9500NP nu prima op 9700 op 280/280.

Maar ik heb nog wat ruzie met die tv-out en overlay.

Ik wil mij XviD en DVD weer fullscreen op de TV wanneer ik het op m'n monitor in een venster draai. Ging met m'n GF2 MX prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 15-04 06:03

White Dust

PlaneScape: Torment

Anoniem: 7346 schreef op 11 juli 2003 @ 00:35:
Mag het stukje over de hardwaremod aangepast worden? Geleidende inkt werkt nl goed en makkelijk en is er ook nog makkelijk weer af te halen. Solderen is dus zeker af te raden aangezien je je kaart er gemakkelijk mee sloopt. Als is het maar van het net ff te warm erop zetten van een weerstandje ..... 8)7
Ergens in deel 2 had ik pics online gezet. Hier staat het plaatje nog online. :)

//overigens: goed werk verder hoor!
Wat ik niet begrijp is dat de versie van de mod op dit plaatje zou werken? Tenminste, als ik er bij pak wat ik op de electro opleiding heb op gevangen.
Even met wat plaatjes verduidelijken, wat je met de gewone hardware mod, zoals beschreven in de startpost, gaat doen is:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8269/full.gif
(RID is de ID weerstand)

Dit is vrij logisch, de weerstand zorgt er voor dat er naar een ander gedeelte van het circuit, wat dus zegt dat het een r9500/r9700 is wat vervolgens door de softwaremod wordt om gedraait, als hij zegt dat het een r9500 is, is het een r9700...

Maar wat je doet als je geleidende pasta gebruikt is:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8270/full.gif
Wat dus uiteindelijk zegt dat het zowel een r9500 als een r9700 is.
En ik geloof zelfs dat het nog anders in elkaar steekt, aangezien je het punt waar het signaal volgens mij binnen moet komen (het middelste punt) aan het kortsluiten bent met het punt waar de weerstand moet zitten in 9700 positie (hiervan ook even een plaatje gemaakt :P), op de volgende manier dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8271/full.gif

Hoe zit dat dan :?

[ Voor 5% gewijzigd door White Dust op 12-07-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Is het trouwens ook mogelijk om van die 9500 een 9500 pro te maken?

Want ik heb in een andere pc een 9500 64 mb np, maar met die mod wordt ie herkend als een 9500 pro.

En mn 9500 128 mb is helaas niet te modden naar een 9700, maar kan ik deze dan niet modden naar een 9500 pro, want mn 64 mb versie is wel een stuk sneller dan mn 128 mb versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
bjck schreef op 12 juli 2003 @ 11:05:
[...]

Heb jij nou van een 9500NP een 9800 gemaakt?

Maakt dat nou nog veel uit tov er een 9700 van maken?

Ik heb overigens mijn Club3D 9500NP nu prima op 9700 op 280/280.

Maar ik heb nog wat ruzie met die tv-out en overlay.

Ik wil mij XviD en DVD weer fullscreen op de TV wanneer ik het op m'n monitor in een venster draai. Ging met m'n GF2 MX prima.
Onder 98 gaf hij inderdaad aan dat het een 9800 was (met glinfo). Ik heb het nu onder xp aan de praat gekregen en daar geeft hij een 9700 prototype aan. Weet dus niet of dat veel uitmaakt. Bij chiptype in de drivers staat echter ook 9800. Ik heb nu de core stabiel op 370 en een 3dmark score van ongeveer 5300. Heb tevens een 9700 bios erin geflasht (met flashrom, atiflash had de boel verkloot) maar ik kan er niet hoger mee komen met het geheugen.

De tv-out heb ik nog niet geprobeerd, ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48613

Heb sinds kort de Club3D (9500, met 9700 mod) maar eens watergekoeld >:) . Core gaat nu richting de 410 mhz, hoger heb ik nog niet geprobeerd.

Wel een redelijk resultaat opzich, voltmod ga ik me maar niet aan wagen denk ik. Verder staat agp 8x en al die zooi aan in de bios, als ik die uitschakel kom ik misschien nog wel hoger :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Anoniem: 48613 schreef op 12 July 2003 @ 11:54:
Heb sinds kort de Club3D (9500, met 9700 mod) maar eens watergekoeld >:) . Core gaat nu richting de 410 mhz, hoger heb ik nog niet geprobeerd.

Wel een redelijk resultaat opzich, voltmod ga ik me maar niet aan wagen denk ik. Verder staat agp 8x en al die zooi aan in de bios, als ik die uitschakel kom ik misschien nog wel hoger :9
Hmm de mijne is nog luchtgekoeld, en ik heb er een thermaltake 8 cm koeler bovenhangen. Als hij te heet wordt, fikt ie dan door of krijg ik gewoon een vastloper?? Of eerst een vastloper en dan meteen rook :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk gewoon een vastloper, of je krijgt kleine witte stipjes op je scherm (syndroom van te hoog geclockte core). Doorfikken is een beetje extreem lijkt mij, zolang die goed gekoelt is gebeurt dat niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Hij gaat niet hoger dan 370, bij 380 krijg ik blokjes op het scherm :) Maargoed, ik gebruik nu de 2.4.60 omega drivers (catalist 3.5) en daar haal ik zo'n 400 punten minder mee als de 3.4 versie van de omega's. Denk dus dat de 3.4 (2.4.43) er weer op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De standaardkoeler is redelijk crappy ook. Toen ik hem eraf haalde zag ik dat die koeler ook zeer slecht contact maakte met de GPU.... dus als je hem beter koelt kan die echt wel verder.

Heb net ff zitten draaien met 3dmark 2k1 en bij 410,5 loopt die vast na een tijdje :/ ... heb hem nu dus maar op 380 mhz gezet. 30 mhz onder max is wel veilig altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9702

hhmm.. net gebeld met MyCom in Arnhem voor een sapphire atlantis 9500 128 kaart en die hadden ze niet op voorraad, ik heb ze gewoon gevraagd of het een kaart is die je kan driver hacken

Ze hadden die kaarten niet meer op voorraad en ze gaven ook meteen aan dat ze in meerdere verschillende types worden geleverd, het is dus echt een gok...

Dus nou ja, ik kan het gokken... in ieder geval is alles beter dan een TNT2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom koop je niet gewoon een Club3D 9700, die zijn toch bijna even duur geloof ik als de modbare 9500's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zit nog wel wat verschil tussen denk.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48613 schreef op 12 juli 2003 @ 12:42:
Waarom koop je niet gewoon een Club3D 9700, die zijn toch bijna even duur geloof ik als de modbare 9500's?
uh .. 9700 non pros zijn 200 euro .. (bij goedkope zaakjes) .. en 9500's zijn rond de 130 euro (maar je weet niet of de mod werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Anoniem: 10781 schreef op 12 July 2003 @ 13:24:
[...]

uh .. 9700 non pros zijn 200 euro .. (bij goedkope zaakjes) .. en 9500's zijn rond de 130 euro (maar je weet niet of de mod werkt)
Klopt, ik heb 120 voor mijn club3d 9500 betaald. De 9700 kost rond de 200 in de winkel. Een collega heeft ook de 9700 non-pro met een pro bios erop en dat ding loopt behoorlijk instabiel en wordt snel te warm. Dan heb ik liever voor 80 euro minder een kleine gok (want club3d heeft een behoorlijk mod-slagings-percentage :) ) en dat ik hem op een 9800 of zelfs bijna 9800 pro kan krijgen. Nu heb ik 80 euro over voor andere dingen en dezelfde performance als een overclockte 9700

[ Voor 3% gewijzigd door Neofloppy op 12-07-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je heb gewoon geluk .. bah :P ;) ik ga het misschien ook proberen omdat ik ook een nieuwe voeding moet hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 17-05 23:31
welk programma gebruiken jullie voor het oc'en van de R9500 ? (NIET gemod naar 9700)

En kan je Oc'en zonder bios update ?

Rage3dtweak?
powerstrip ?
....?

heb hier namelijk checkers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand even voor mij iets kunnen checken?

Bij uitvoeren: dxdiag invoeren

dan naar display gaan... staat AGP Texture Acceleration bij jullie daar aan?

Ik zit namelijk te stoeien met windows 2003 maar kan niet alle opties goed aankrijgen :/ , nu vroeg ik me af hoe deze setting bij jullie was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Bij MyCom Rotterdam 3 kaartjes gehaald en perfect draaien!!!!
Me is very happy met ddeze kaartjes.
Demo's draaien zonder checkers/puntjes, gewoon perfect.
Op dit moment staan de core en em op 310/295.
})
edit:

Misschien een rare vraag: in heb Infineon DDR SDRAM
HYB25D128323C-3.0
Voor zover ik weet is dat best over te OC'en :)
Dus jullie horen nog hoe het verder gaat

[ Voor 32% gewijzigd door Wolfje666 op 12-07-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Tasma schreef op 12 July 2003 @ 14:56:
welk programma gebruiken jullie voor het oc'en van de R9500 ? (NIET gemod naar 9700)

En kan je Oc'en zonder bios update ?

Rage3dtweak?
powerstrip ?
....?

heb hier namelijk checkers :(
Gewoon rivatuner downloaden zoals in het begin van het topic staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintmeister
  • Laatst online: 19:14

Bintmeister

In boerenkool nederlands graag

die saphire 9500 draait nu als 9700. Zometeen ff wat spellen proberen, maar tot nu toe alleen maar bij 3dmark2003 in een cpu test veel artifacts, voor de rest niet. in 3dmark2001se alleen bij 1 test (die met dat paardje) een enkel stipje.
Ben wel van de bijna 2900 naar de ruim 4300 gegaan in 3dmark2003 en van ruim 10000 in 3dmark2001se naar ruim 13000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27589

Vandaag een Club 3D 9500 128 MB gekocht bij Alternate in Ridderkerk (jaja butzaak, maar goed, hij zit om de hoek voor mij) en het lijkt erop dat ze er nog zat hebben....

Ga 'm nu eerst maar een even inbouwen, en daarna 's kijken of'tie 9700 schyzofreen te krijgen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Ik had eerst een cub3d die niet te modden was, vandaag omgeruild voor een andere en deze werkt perfect! :*)

In glinfo wordt hij weergegeven als een 9700 en bij rivatuner zie ik nu ook 256-bit R300 staan.

Verder heb ik de ati demo's pipe dream (animusic,carpaint en die met die bollen in dat bos) gedraaid en bij geen 1 van de demo's had ik artifacts of checkerbords.
Ook bij C&C Generals, FIFA2003, GP4 en GTA VC alles perfect.

3dmark2001 loopt ook perfect zonder enige problemen, score hier is: 14082 niks ge-oced.
3dmark2003 loopt ook perfect, score hier is: 4275, niks ge-oced.

Dus ik ben zeer tevreden :) met deze 9500@9700, moet em alleen nog ff gaan overclocken, maar dat doe ik wat later op de avond.

[ Voor 16% gewijzigd door Qosmic op 12-07-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Laatst online: 07-06 23:46
Ik ben een 100% noob in dit alles, dus ik heb ene paar vraagje

vandaag was ik vna plan een ATI 9500 pro te kopen, want ik kwma er achter dat hij beter was dan de 9600 pro na wat winkels te zijn af gegaan (9500 waren allemala uit de schappen gehaald) kreeg ik te horen dat je de 9500 kon modden naar een 9700
na wat zoeken op het net kwam ik hier.
ik ben nu dus van plan om een 9500 te en te modden alleen waar kan ik die krijgen?
de winkels hier in Leeuwarden hebben ze niet meer zover ik weet.
na wat zoekn op het net kwam ik deze tegen
Club3D ATI Radeon 9500 128BGA DVI TV
Connect3D 128Mb 8x Rad.9500 TVO/DVI
bij http://www.challengecomputers.nl/
ik zou graag willen weten of een van de goed te modden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Black_Mage schreef op 12 July 2003 @ 19:49:

vandaag was ik vna plan een ATI 9500 pro te kopen, want ik kwma er achter dat hij beter was dan de 9600 pro na wat winkels te zijn af gegaan (9500 waren allemala uit de schappen gehaald) kreeg ik te horen dat je de 9500 kon modden naar een 9700
na wat zoeken op het net kwam ik hier.
ik ben nu dus van plan om een 9500 te en te modden alleen waar kan ik die krijgen?
de winkels hier in Leeuwarden hebben ze niet meer zover ik weet.
na wat zoekn op het net kwam ik deze tegen
Club3D ATI Radeon 9500 128BGA DVI TV
Connect3D 128Mb 8x Rad.9500 TVO/DVI
bij http://www.challengecomputers.nl/
ik zou graag willen weten of een van de goed te modden is.
link naar pricewatch voor de Connect3D Radeon 9500 non-pro 128MB
link naar pricewatch voor de Sapphire Radeon 9500 non-pro 128MB
Goedkoopste prijzen van de Sapphire en Connect3D Radeons
Anders moet je ff op de Pricewatch van Tweakers.net verder zoeken.

Maarre, lees de eerste post ff.
Dan weet je een stuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Black_Mage schreef op 12 juli 2003 @ 19:49:

Ja hallo, als je nou 's drie of vier mailtjes terug leest zie je dat ik er vanochtend een Club3d 9500 128 MB bij Alternate gekocht heb. En de voorraad indicator op hun internetsite staat ondanks mijn aanschaf nog steeds op groen, dus ze zullen er best nog een paar hebben liggen: www.alternate.nl
Heb hem ook in de prijslijst van Flexpro gezien: www.flexpro.org

En wat betreft Mod-baarheid: de Club3D lijkt soms wel en soms niet te modden....ik ben nu zelf bezig en post zo meteen mijn resultaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Qosmic schreef op 12 juli 2003 @ 19:16:
Ik had eerst een cub3d die niet te modden was, vandaag omgeruild voor een andere en deze werkt perfect! :*)
Hee hoe zag je dan dat die eerste niet te modden was ?

De mijne werkt !!!!
Gewoon Rivatuner, patch gedraaid en gereboot.
GLinfo zegt 9700 en inderdaad ook 256 bit in Rivatuner _/-\o_

Nu wat demo's aan het downloaden om te stresstesten.....
Ik heb alleen nog een slome T-bird op 900 Mhz dus mijn 3dmarks zijn niet zo geweldig....maar dat verandert binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48613 schreef op 12 July 2003 @ 15:20:

Ik zit namelijk te stoeien met windows 2003 maar kan niet alle opties goed aankrijgen :/ , nu vroeg ik me af hoe deze setting bij jullie was.
Hoi Thijs,

Ik draai XP, en hij staat bij mij inderdaad gewoon aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stel dat je een club 3d 9500 128mb bestel... en hij blijkt niet goed te werken met mod (artifacts enzo) .. kun je dan wel een 9500 pro mod doen en misschien overclocken om tot een betere score te komen? (en was BGA nou juist goed of niet ?:| )

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 10781 op 12-07-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Anoniem: 27589 schreef op 12 July 2003 @ 22:01:
[...]

Hee hoe zag je dan dat die eerste niet te modden was ?
Nadat ik die gemod had en ik wat van die ati demo's draaide kreeg ik allemaal artifacts en andere vage dingen te zien tijdens die demo's.
Zelfde verhaal in games, dat heb ik nu allemaal niet, dus deze is perfect! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Qosmic op 12-07-2003 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damn....ik heb iets spooky: De ATI demo's geven helemaal geen beeld als ik ze draai.
Heb de Animusic en Redering with natural light demo's gedownload. Eerst kreeg ik foutmeldingen omdat ik nog de 2.4 catalist van de bijgeleverde CD-ROM had geinstalleerd. HEb dus maar de 3.5 gedownload en geinstalleerd, en opnieuw de patch uitgevoerd. GLinfo zegt nu weer 9700, maar als ik de demo's draai hoor ik alleen geluid, en totaal zwart beeld. Monitor lijkt niets te ontvangen, hij reageert of hij geen sync signaal krijgt....
De 3Dmark demo liep perfect....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

De eerste Sapphire 9500np gekocht bij mycom Einhoven was een drama,schaakborden,reboots niets mee te beginnen dus.

Nu eentje in DenBosch en deze doet et perfect _/-\o_ ben gelijk maar doorgegaan naar 325/310 en is ook perfect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27589 schreef op 12 July 2003 @ 22:12:
[...]

Hoi Thijs,

Ik draai XP, en hij staat bij mij inderdaad gewoon aan.
Oke, dank je wel voor het checken. Na veel geklooi heb ik hem ook eindelijk aangekregen gelukkig. Miste toch wel een heleboel performance :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Laatst online: 07-06 23:46
Anoniem: 27589 schreef op 12 July 2003 @ 22:41:
Damn....ik heb iets spooky: De ATI demo's geven helemaal geen beeld als ik ze draai.
Heb de Animusic en Redering with natural light demo's gedownload. Eerst kreeg ik foutmeldingen omdat ik nog de 2.4 catalist van de bijgeleverde CD-ROM had geinstalleerd. HEb dus maar de 3.5 gedownload en geinstalleerd, en opnieuw de patch uitgevoerd. GLinfo zegt nu weer 9700, maar als ik de demo's draai hoor ik alleen geluid, en totaal zwart beeld. Monitor lijkt niets te ontvangen, hij reageert of hij geen sync signaal krijgt....
De 3Dmark demo liep perfect....
ik was net van plan bij alternate die zelfde de kaart te kopen maar toen ik jou post zag ^^^^ dacht ik ik w8 maar ff om zeker te weten of hij wel goed te moden is. kun je me ook op de hoogte houden met wat er nu met jou kaart aan de hand is?? of ligt het niet aan de kaart???

edit(2ekeer): ik heb al een ander elink gevonden van wizzard

[ Voor 27% gewijzigd door Black_Mage op 13-07-2003 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
raar raarder raarst,

omdat ik niet meer in winxp kon booten door het installeren van allemaal drivers door elkaar heb ik maar besloten om win2000 weer uit de kast te trekken.

meteen daarna win2ksp4 en directx9.0a en de omega drivers er op gegooit.
de demos werken prima, doom3 draait lekker.
dus meteen ook 3dmark2001se installed.
maar nu, als ik 3dmark opstart en dan op bv demo of benchmark klik dan krijg ik een zwart scherm en mijn hele pc loopt vast...!!! :(

op google en op madonion.com is niets terug te vinden over dit probleem...

zou dit iets met de mod te maken kunnen hebben??
3dmark2001se draaide onder winXP wel goed.

heeft iemand dit ook?

specs:
saphire9500->9700
win2k + sp4
msi kt3v met laatste via 4in1

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Anoniem: 48613 schreef op 12 juli 2003 @ 23:42:
[...]

Oke, dank je wel voor het checken. Na veel geklooi heb ik hem ook eindelijk aangekregen gelukkig. Miste toch wel een heleboel performance :(
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? Ik heb win2000 en bij mij staat hij ook uit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Anoniem: 48613 schreef op 12 July 2003 @ 15:20:

Ik heb ff gekeken. Ik heb wel de NL versie van directx 9 en daar heet dat geloof ik AGP-oppervlakteversnelling. Dat staat ingeschakeld.

Ennehm Qosmic laat ff weten hoe ver je komt met OCen en wat voor 3dmark score je daar mee krijgt (3dmark03) :) Ik kwam zonder OCen ook op ongeveer 4200 en ging nog omhoog naar ongeveer 5200.

Edit: oeps zit te replyen op de laatste posts van pagina 3 i.p.v. pagina 4 8)7 excuse me :+

[ Voor 7% gewijzigd door Neofloppy op 13-07-2003 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Zit ernstig te twijfelen, om ook zo'n kaartje aan te schaffen, die Club3D dingen kosten niet veel meer, maar ik lees hier dat veel mensen, als de mod niet gelukt is de kaart geruild hebben of een ander hebben gehaalt. Heb je dan connecties bij de winkel waar je koopt, of verkoop je de oude kaart door. Of hoe zit dat. Want als je de oude verkoopt, en een nieuwe haalt, kun je net zo goed een 9700 NP halen.

Geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Getah schreef op 13 July 2003 @ 10:36:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?? Ik heb win2000 en bij mij staat hij ook uit :(
Hmmm.... het was best moeilijk in ieder geval. Ik zal je wel even de link geven waar ik het had gevonden. Het is wel de moeite waard om te doen want het scheelt echt duizenden 3dmarks als die ingeschakeld is.

http://www.tek-tips.com/g...ev3/68/pid/749/qid/568972

Daar moet je even kijken naar wat Nickstaff heeft geschreven. Het komt erop neer dat je de redistributable DirectX 9.0 moet downloaden (niet de web gebaseerde draaien dus) en uitpakken. Daarna installeer je directx 9 via INF bestanden en toen was het gefixed bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Neoflip schreef op 13 July 2003 @ 11:04:
[...]

Ennehm Qosmic laat ff weten hoe ver je komt met OCen en wat voor 3dmark score je daar mee krijgt (3dmark03) :) Ik kwam zonder OCen ook op ongeveer 4200 en ging nog omhoog naar ongeveer 5200.
Ik heb em nu lopen op 306/288, hoger kan m'n mem niet, dan krijg ik artifacts.

Maar mn 3dmark2001 score is nu 14982 (die 15k gaat nog wel gehaald worden ;))
en 3dmark2003 score is 4615

Dit is btw met een AMD XP2200 @ 1934, 2x 256 mb infineon @ 214 mhz en cat. 3.5

Hoe ver heb jij em kunnen klokken en heb je een andere bios gebruikt? Zo ja welke dan?
En gebruik je ook cat. 3.5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Qosmic schreef op 13 July 2003 @ 11:43:
[...]

Hoe ver heb jij em kunnen klokken en heb je een andere bios gebruikt? Zo ja welke dan?
Hmmm ik scoor lager volgensmij.. iets van 14K ofzo. Met een Barton 2500+ en m'n Radeon _niet_ oc'ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee people effe een vraagje tussendoor: moeten die ATI demo's uberhaupt ook op een "gewone" 9500 draaien ? Ze worden namelijk 9700 demo's genoemd...

Ik heb de mijne nu even weer terug als 9500 met de catalyst 3.0 drivers...voor testen, maar nog steeds zie ik een zwart beeld als ik de ati demo's draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ze wel eens op 9500 gedraait (dacht toen dat ik 9700 draaide). Het moet dus wel kunnen, ik zag wel een merkbaar verschil in snelheid met 9700 toen.

Edit: Catalyst 3.0 is een beetje oud, wat doet die met 3.5 en 3.4?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 48613 op 13-07-2003 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Qosmic schreef op 13 juli 2003 @ 11:43:
[...]

Mijn mem wil ook niet hoger dan 290... core loopt op 370 :) Dit met een p4 2.4@2.82 ghz en 512 mb samsung pc2700. Ik gebruik Omega drivers, dit zijn de aangepaste/getunede versies van de ati drivers. De Omega 2.4.60 is gebaseerd op catalyst 3.5 en de 2.4.53 op de 3.4 catalyst. Ik heb ze allebei geprobeerd. En met de nieuwere omega (dus cat 3.5) haal ik zo'n 400 punten MINDER dan met de oudere versie (dus cat 3.4). Maargoed dit kan misschien per systeem verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Dat je met de nieuwe omega minder punten haalt, kan wellicht te maken hebben met die driver optimalisaties die ati erin had gedaan om hogere scores te genereren bij 3mark 2003.

Die zaten er bij 3.4 nog in, maar toen kregen ze wat gezeik etc. en zouden ze ze er bij 3.5 weer uit halen.
Denk dat dat het verschil maakt.

Anyway, ik zal die omega's ook eens proberen. Maar ik dacht juist dat dat langzamere drivers waren maar dat je er wel betere beeldkwaliteit etc. van kreeg. correct me if i'm wrong.

Maar jij hebt je bios dus ook niet geflashed Neoflip?

dacht trouwens ook dat overclocken gelockt was bij sommige kaarten en dat je je bios wel moest flashen wilde je gaan oc-en. Maar ik kon gelijk overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666

Wolfje666

Shooter fanatic

Win2K met cat 3.5 drivers en daarna de gecrackte ati2mag.sy_ (oid) in de installatie directory van de ati drivers gezet.
installeren en draaien.
3DMark2K3 is nu 4689 en 3DMark2K1 is nu 12978.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48613 schreef op 13 July 2003 @ 12:33:
Ik heb ze wel eens op 9500 gedraait (dacht toen dat ik 9700 draaide). Het moet dus wel kunnen, ik zag wel een merkbaar verschil in snelheid met 9700 toen.

Edit: Catalyst 3.0 is een beetje oud, wat doet die met 3.5 en 3.4?
Tsja ik zie dus echt helemaal nada....
Inderdaad is 3.0 wat ouder, maar ik heb daarvoor ook 2.4 (stond op de bijgeleverde CD-ROM) en 3.5 geprobeerd, en nog steeds nada....

Denk dat ik 'm morgen maar even omruil.

Overigens verder heb ik een KT7A-RAID mobo met een 900 Mhz T-bird, dus dat loopt op z'n laatste benen....nog heel even...

Kan het iets met mijn monitor te maken hebben ? Ik heb een zeer oud beestje, een Hitachi 21" buis, die zeker 8 jaar oud is, maar hij kan makkelijk 100 Hz op 1200x1024 aan dus op zich moet dat toch lukken lijkt me ?

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 27589 op 13-07-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Qosmic schreef op 13 juli 2003 @ 12:38:
Dat je met de nieuwe omega minder punten haalt, kan wellicht te maken hebben met die driver optimalisaties die ati erin had gedaan om hogere scores te genereren bij 3mark 2003.

Die zaten er bij 3.4 nog in, maar toen kregen ze wat gezeik etc. en zouden ze ze er bij 3.5 weer uit halen.
Denk dat dat het verschil maakt.

Anyway, ik zal die omega's ook eens proberen. Maar ik dacht juist dat dat langzamere drivers waren maar dat je er wel betere beeldkwaliteit etc. van kreeg. correct me if i'm wrong.

Maar jij hebt je bios dus ook niet geflashed Neoflip?

dacht trouwens ook dat overclocken gelockt was bij sommige kaarten en dat je je bios wel moest flashen wilde je gaan oc-en. Maar ik kon gelijk overclocken.
Ik heb er een bios in geflasht van een 9700, maar kan er niet verder mee komen dan de normale 9500 bios. En het klopt geloof ik dat de 9500 core en mem snelheden normaal gelockt zijn, maar de omega drivers unlocken dat ook :) Bij die drivers zit het programmaatje Radclocker, die installeert een probe driver (weet niet precies wat het is, misschien voor die unlock). Je kan dan een clockspeed instellen en zeggen dat ie die elke keer moet gebruiken na een restart.

Werkt allemaal prima dus. Mja lekker snel kaartje, nu moeten er eens wat leuke nieuwe games uitkomen voor de pc :'( half-life 2, breed, doom 3, far cry, enz duurt nog wel ff...
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.