Gelukzaknaps schreef op 28 October 2003 @ 10:34:
nope.. maar ik heb er nog wel 1 weten te krijgen voor 130 euroeen modbare 9500
neej, 2e hans van iemandKayz schreef op 28 October 2003 @ 15:11:
[...]
GelukzakOok bij radeon-shop, of bij een andere winkel?
Hoeft niet persé. Bij mij dacht ik ook dat de kaart helemaal goed was tot ik Halo ging spelen. En daar kwamen de checkers naar voren. Het wil dus absoluut niet zeggen dan als het ene spel goed gaat, hij ook helemaal goed is. Pas daar dus voor op.
Ja dat gaat waarschijnlijk wel lukken janaps schreef op 28 October 2003 @ 16:35:
[...]
neej, 2e hans van iemanden hij zegt dat hij @ 9700 drivers (softmod) heeft gelopen en dat battlefield er perfect mee liep zonder checkers.. dus dan zal deze kaart wel goed modbaar zijn tog??
Anoniem: 16697
Hmm ik wil nu ook eens zo'n 9500 proberen.
Heb nu GF3 Ti200, maar 2de hands 9500=>9700pro is toch wel sneller dan een GF4 Ti4200
Heb nu GF3 Ti200, maar 2de hands 9500=>9700pro is toch wel sneller dan een GF4 Ti4200
Duh... De 9500 is al sneller als je uberhaupt DirectX 9 nog niet eens meerekent....
Sneller in een 3dMark 2001 en al helemaal vele malen sneller in 3dMark 2003
Sneller in een 3dMark 2001 en al helemaal vele malen sneller in 3dMark 2003
Edit: laat maar
[ Voor 96% gewijzigd door r_kluft op 12-11-2003 10:51 ]
Het is me nog steeds niet duidelijk. Om van een 9500 een 9700 te maken, is flashen van de bios voldoende of moet ik nog pielen met de weerstanden, solderen etc.
Softmode is goed uit de bus gekomen.
En waar kan ik de 9700 bios vinden voor mij connect 3d 9500 128mb?
Softmode is goed uit de bus gekomen.
En waar kan ik de 9700 bios vinden voor mij connect 3d 9500 128mb?
[ Voor 15% gewijzigd door O.D.Smolik op 17-11-2003 18:50 ]
Er zijn 6000 berichten hierover en jij snapt t nog niet ?!?!
De makkelijkste manier is de Omega Catalyst drivers te installeren. Tijdens installatie kun je aangeven of je de 9500 => 9700 hack wilt gebruiken. Je hoeft dan verder helemaal geen bios te flashen of iets te solderen...
De makkelijkste manier is de Omega Catalyst drivers te installeren. Tijdens installatie kun je aangeven of je de 9500 => 9700 hack wilt gebruiken. Je hoeft dan verder helemaal geen bios te flashen of iets te solderen...
Ik begin beetje me te IRRITEREN aan mensen die posten
: dat is al x aantal keer gepost en dat in een topic met meer dan 6 delen. Terwijl zij mij net zo goed mij kunnen helpen, in die tijd dat zij mij er op wijzen dat het antwoord al gegeven is.
Maar kan,will en hebben geen tijd om ze niet allemaal door spitten.
Ik heb gewoon wat ff snel gelezen, dus heb wel degelijk eerst wat rond gesnuffeld.
Maar het gaat niet om de softmode, dat lukt me wel.
Ik wil hem permanent op 9700 hebben. Is het dan voldoende om de bios van de 9500 flashen naar een 9700 genoeg? Of moet er ook gesoldeerd etc. worden?
Ik heb gewoon wat ff snel gelezen, dus heb wel degelijk eerst wat rond gesnuffeld.
Ik wil hem permanent op 9700 hebben. Is het dan voldoende om de bios van de 9500 flashen naar een 9700 genoeg? Of moet er ook gesoldeerd etc. worden?
Okeej luister nu heeeeeeeeeel goed...O.D.Smolik schreef op 17 november 2003 @ 23:46:
Als je de gehackte drivers van omega download kan je kiezen voor de standaard 9500/9700 drivers of de GEHACKTE dan hoef je die alleen maar te installen en klaar is kees.
Kan je dan ook nog eens GAMES spelen ZONDER checkers/Artifacts of andere rommel dan ben je vanaf dat moment de trotse bezitter van een echte 9700!! en de volgende keer als je je pc aan doet is het nog steeds een 9700...

Niks flashen solderen schroeven zagen of wat dan ook gewoon softwarematig installeren en klaar!
1. je reageert wel erg fel. als je geholpen wilt worden is dit NIET de juiste manierO.D.Smolik schreef op 17 november 2003 @ 23:46:
Ik begin beetje me te IRRITEREN aan mensen die posten: dat is al x aantal keer gepost en dat in een topic met meer dan 6 delen. Terwijl zij mij net zo goed mij kunnen helpen, in die tijd dat zij mij er op wijzen dat het antwoord al gegeven is.
2. je geeft zelf toe dat je geen tijd wil vrijmaken om zelf de oplossing voor je "probleem" te zoeken.
Ik geef je weinig kans dat er nog iemand is die je hiemee wil helpen. Ik zeg: Zoek het lekker zelf uit...
De groeten van een blije radeon 9500 @ 9700 gebruiker (met softmod. werkt goed joh... 5100 3dmark03)
Als je de biosmod uitvoert, dan blijft dit er natuurlijk in staan, ookal zet je je pc uitIk wil hem permanent op 9700 hebben. Is het dan voldoende om de bios van de 9500 flashen naar een 9700 genoeg? Of moet er ook gesoldeerd etc. worden?
of je stopt hem(vga-kaart) in een ander. Wat in het bios staat blijft natuurlijk gewoon staan.
Je kunt natuurlijk ook voor het solderen gaan > maar deze krijg je niet zo makkelijk gedaan cq ongedaan als de bios mod.
Anoniem: 72802
Ik moet zeggen dat ik je reactie ook niet erg vriendelijk vind, het staat namelijk heel duidelijk in de beginpost en hoef je dus niet alle 6 delen voor door te spitten.O.D.Smolik schreef op 17 november 2003 @ 23:46:
Omdat deze antwoorden het een beetje verwarrend maken wil ik toch even helpen.
Twee mogenlijkheden: softmod en hardmod.
Bij de softmod hoef je met de Omega drivers alleen maar de kiezen voor
9500->9700 optie en je hebt een 9700.
Door je bios te flashen naar 9700 heb je ook de snelheden van een 9700pro, maar wordt nog steeds herkend als 9500. De softmod heb je dan nog steeds nodig voor het activeren van de 4 extra pipelines. Voordeel van flashen is dat het geheugen vaak iets beter overklockt. Zo doe ik het zelf, werkt perfect (310/370 zonder extra cooling, 4300 in 3dmark03).
Als je een 9700pro wilt die ook in een keer zo herkent wordt moet je de hardewaremod uitvoeren en dus solderen, activeert de pipelines (9500->9700)en bios flashen, zet snelhden op 310/325(->9700pro). Heeft dus geen voordeel meer in snelheid tov softmod met biosflash. Hoe het moet staat ook uitgelegd in de beginpost. succes.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 72802 op 20-11-2003 13:22 ]
Anoniem: 95464
weet iemand of er een softmod is voor een radeon 9200 SE naar een radeon 9200 PRO of iets anders ?
Nav het nieuwe beleid voor 'Grote Topics' gaat dit topic dicht.
Lees voor meer informatie deze (tijdelijke) sticky:
Waar zijn alle 'Grote Topics' naartoe?
En natuurlijk de (bijgewerkte) policy:
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Lees voor meer informatie deze (tijdelijke) sticky:
Waar zijn alle 'Grote Topics' naartoe?
En natuurlijk de (bijgewerkte) policy:
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.