Heeft iemand misschien recent een 9500 bij MaxPC gekocht? En deed die het goed zonder schaakbord effect?
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 15:44 ]
Verwijderd
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 15:44 ]
Volgens Black_Mage istie niet meer leverbaar daar....Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:38:
Heeft iemand misschien recent een 9500 bij MaxPC gekocht? En deed die het goed zonder schaakbord effect?
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
[ Voor 26% gewijzigd door Black_Mage op 16-07-2003 16:13 ]
Verwijderd
oops, ik bedoelde maxpertBlack_Mage schreef op 16 July 2003 @ 16:01:
hij staat niet meer bij hun in het assortiment
maar je kan natuurlijk altijd ff een mailtje naar ze sturen
hier is hun Produktinformatie/Algemeen email adres ellen@maxpc.nl
welke driver heb je gebruikt?Bizzarro schreef op 16 July 2003 @ 16:07:
Zoals ik zei heb ik de sapphire gekocht, en alles doet ie perfect hier, hij herkent m al 9700
Klik voor de GLinfo
nu nog een beetje de cores opschroeven![]()
(uitslagen van de 3dmark test later)
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
eerst de catalist 3.6
[ Voor 15% gewijzigd door Bizzarro op 16-07-2003 17:06 ]
NEE, heb deze weekend 1tje besteld en er werd gemaild dat het niet op voorraad was. Er werd niet gemeld dat het niet meer geleverd ging worden.Emcee schreef op 16 July 2003 @ 16:26:
weet iemand of salland de club3d 9500 np nog op voorraad heeft? Heb ze gemaild maar (nog) geen antwoord en wil het graag snel weten
(heb ze ook gebeld, maar werd in de wacht gezet en aangezien ik mobiel belde heb ik de verbinding na 4 min maar verbroken)
Misschien een idee om DX9.0a te installeren?Japiooo schreef op 16 July 2003 @ 18:05:
Wereldkaartje![]()
http://service.futuremark.com/compare?2k1=6767202
Vanmiddag de laatste Club3d 9500 opgehaald bij Challenge in Friesland; de medewerker daar meldde dat Club deze kaart =niet meer bouwt; mag ik eens mazzel hebben
[ Voor 29% gewijzigd door EdwinB op 16-07-2003 18:18 ]
Verwijderd
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
Ik heb afgelopen zaterdag zo'n "nieuwe"Sapphire gekocht met redline en deze is met succes gemod naar 9700pro,ik denk dat je gewoon pech hebt mn vorige sapphire oude versie had de zelfde verschijnselen als de jouwe nu.Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 18:50:
Ik heb de verschillende pagina's doorgelezen maar wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Is het zo dat de 'nieuwe' versie sapphires (met redline utility) niet gemod kunnen worden? Ik heb er vorige week eentje bij mycom gehaald (ceintuurbaan, amsterdam). Het bord heeft wel de goede layout, maar ik krijg windows niet eens geboot met de gemodde drivers.
Heeft iemand anders dit ook of ligt het aan de rest van mijn systeem? (kan pas in een andere machine testen als ik daar de bios van binnen heb).
rest van de specs:
athlon xp 1600+
msi k7t266 pro 2
2x 256mb pc 2100
sb live value
rest lijkt me niet erg relevant
Ik heb zowel catalysts + rivatuner geprobeerd (checkers in eerste windowtje van windows) en omega drivers (hangs na het booten en na twee/drie reboots dezelfde checkers)
Verwijderd
Dat vraag ik me dus ook af. Ik ga zodra ik een pakketje van epox binnen krijg de kaart even in een andere machine zetten.jagermeister1 schreef op 16 July 2003 @ 19:36:
Ik denk dat ik ook pech heb. Mijn Sapphire geeft op alle verschillende manieren die ik geprobeerd heb checkers. Behalve als ik de Omega drivers gebruik en de hardware accelleratie binnen de beeldscherm eigenschappen één streepje terugzet. Ik vraag me nog steeds af of het bijvoorbeeld ook uitmaakt wat voor mobo en/of processor je hebt, of dat het alleen kaart gebonden is.
Verwijderd
Hmmm, ook lockups dus... nou ja... helaasBacosjaco schreef op 16 July 2003 @ 19:30:
[...]
Ik heb afgelopen zaterdag zo'n "nieuwe"Sapphire gekocht met redline en deze is met succes gemod naar 9700pro,ik denk dat je gewoon pech hebt mn vorige sapphire oude versie had de zelfde verschijnselen als de jouwe nu.
Ik heb dat probleem met de omega-drivers gebaseerd op Cat. 3.6jagermeister1 schreef op 16 July 2003 @ 19:36:
Ik denk dat ik ook pech heb. Mijn Sapphire geeft op alle verschillende manieren die ik geprobeerd heb checkers. Behalve als ik de Omega drivers gebruik en de hardware accelleratie binnen de beeldscherm eigenschappen één streepje terugzet. Ik vraag me nog steeds af of het bijvoorbeeld ook uitmaakt wat voor mobo en/of processor je hebt, of dat het alleen kaart gebonden is.
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
Hmmm. volgens mij heb ik alleen die 3.6 drivers geprobeerd. Dan vanavond gelijk maar ff de 3.5 proberen. Goede tipWolfje666 schreef op 17 juli 2003 @ 08:02:
[...]
Ik heb dat probleem met de omega-drivers gebaseerd op Cat. 3.6
Ga voor voorlopig terug naar de Cat 3.5 met hack (bij deze had ik namelijk geen problemen).
Verwijderd
Denk dat het niks te maken heeft met mobo/cpu combo. Ik heb nieuw mainboard, cpu, mem, kast alles maar checkers blijven EXACT hetzelfde. AGP voltage verhogen of Hi Z uitzetten helpt bij mij ook niks. De harware acceleratie 2 stapjes terug zetten helpt wel maar alleen op de desktop in games/demos krijg ik ze NIET weg.Ik denk dat ik ook pech heb. Mijn Sapphire geeft op alle verschillende manieren die ik geprobeerd heb checkers. Behalve als ik de Omega drivers gebruik en de hardware accelleratie binnen de beeldscherm eigenschappen één streepje terugzet. Ik vraag me nog steeds af of het bijvoorbeeld ook uitmaakt wat voor mobo en/of processor je hebt, of dat het alleen kaart gebonden is.
3.5 geeft bij mij ook checkers, alleen iets (maar dan ook echt ietsWolfje666 schreef op 17 July 2003 @ 08:02:
[...]
Ga voor voorlopig terug naar de Cat 3.5 met hack (bij deze had ik namelijk geen problemen).
Hmm ik zie op de Omega site alleen Omega drivers gebaseerd op de 3.5 staan? Zijn er ook al Omega's gebaseerd op de 3.6 Catalyst drivers te vinden dan?Wolfje666 schreef op 17 July 2003 @ 08:02:
[...]
Verwijderd
Ok dan.... vond je het overigens niet een groot risico om meteen de HW mod toe te passen i.v.m checkers en / of artifacts? Of had je eerst de softmod toegepast om te kijken of het ging werken?Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 13:28:
Hi allemaal mijn eerste post op forum,
Ik heb mijn Radeon 9500 128 mb van sapphire hardware gemod (solderen) en bios flash naar 9700. (overigens kaart by mycom gehaald in hoofddorp)
Tijdens eerste boot werd de kaart herkend als een radeon 9700 pro.
tijdens het benchmarken in 3d03 en 3d01 geen checkers of andere rariteiten bemerkt. Overclock op bus en mem speeds nog niet gedaan, maar heb wel wat results voor jullie.
Systeem:
asus 7n8x rev 1.x bios versie 1004
Amd XP2700+ bus: 333 mhz Non-OC, Mem 1 GB 333 Mhz Non- OC (Dane elec)
Sapphire Radeon 9500 > 9700 hardware mod
Systeem is watergekoeld: CPU 32C , Mobo: 29C, Grafische kaart ??
Kamer temp:25C
OS Win XP Pro
3D01: 15800
3D03: 4800
Misschien in de toekomst zal ik het systeem gaan OC-en maar voorlopig is ie snel genoeg.
De hardware mod is niet weggelegd voor de mentaly unstable (om het zo te zeggen) daar het weerstandje niet groter is dan 1 mm en je een vaste hand moet hebben. je garantie is uiteraard direct verlopen.
De geleidende lijm/pasta heb ik niet toegepast daar die bij mogelijk teveel aanbrengen kan uitvloeien. (is voor de handige m/v zeker te doen)
last but not least : met deze relatief goedkope kaart goede resultaten behaald en DX 9 ondersteuning. Toch weer goed voor een jaar of wat.
Succes
Verwijderd
Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas
Ja, helaas wel. In feite doen de software en hardware mod hetzelfde maar dan op een andere vlak. Als het ene resulteerd in checkers zal dat bij een hardware mod precies hetzelfde zijn. Ook ben je dan je garantie natuurlijk kwijt, terwijl je nu nog terug kunt gaan naar MyCom om hem om te ruilen.Paulie72 schreef op 17 July 2003 @ 15:02:
Betekent dit dan dat een hardware mod volgens mij hetzelfde resultaat geeft?
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 16:32 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Qosmic op 17-07-2003 16:58 ]
Stop chasing the dream, you're already living it
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Zo das lekkerVerwijderd schreef op 17 July 2003 @ 19:40:
Ik heb mijn Sapphire 9500 gisteren geflasht met het warp bios , is nu een 9700 Pro geworden met core op 325 en mem op 310 , doet het perfect
Verwijderd
De kans op doorbranden is zeer klein aangezien er het alleen een identificatie stroompje is: stroompje door 1+2? dan 9500 stroompje loopt door 2+3? dan 9700.Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 09:58:
[...]
OK, maar is er dan geen kans op doorbranden van die poortjes ? Immers, ATI zal niet voor niets een weerstandje gebruiken ipv een 0 Ohm bridge ? Bij een 0 ohm weerstand krijg je immers (theoretisch) een zeer hoge stroom door dit poortje, of wordt deze stroom op een andere manier beperkt ? Ik heb deze manier van patchen ook al op de Chip site gezien dus het zal best wel OK zijn, maar dit is wat er bij mij opkwam.
Voor degenen die nog met Catalyst en patches aan de slag zijn: vergeet het en ga voor de Omega drivers....http://www.omegacorner.com/
Ikzelf zie geen reden voor een hardware modificatie, zolang deze drivers up-to-date worden gehouden...
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 20:22 ]
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 20:43 ]
Verwijderd
Verwijderd
Alleen een fan voor de harddisks (chieftec) verder niet.Neoflip schreef op 17 July 2003 @ 22:24:
Die gaan meestal tot zo'n 360 mhz core en 290 mhz geheugen, mits je je kast redelijk gekoeld hebt
Heb je helemaal gelijk in. Gewoon rustig aan doen, stapje voor stapje opklokken, zodra je puntjes/artifacts/checkers/complete vastlopers krijgt gewoon weer wat naar beneden clocken.Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 22:30:
[...]
Alleen een fan voor de harddisks (chieftec) verder niet.
Ik zou het wel zelf willen testen alleen zou het zonde vinden als het kaartje kapot gaat nu die zo slecht te krijgen is...
[ Voor 12% gewijzigd door Neofloppy op 17-07-2003 23:01 ]
Verwijderd
Verwijderd
Nee, je zet alleen maar de 4 extra pixelpipelines aan die op de 9500 normaal gesproken uit staan en je verbreedt de databus naar het geheugen van 128 bit naar 256 bit. Dit zijn dingen die gewoon al op die chip zitten maar simpelweg "uit" staan.Qosmic schreef op 17 July 2003 @ 20:53:
dat is wel gaar virgil.
Ik had gister wat gekloot met c&c generals, allemaal artifacts etc. door m'n beeld.
Maar ik dacht dat het aan de hitte lag, heb mn kaart teruggeklokt naar 297/279 en nog steeds met die softwaremod en alles draait weer normaal.
Zou het kunnen dat je je kaart eigenlijk overbelast door em te patchen naar een 9700?
Want af fabriek zijn ze eigenlijk niet gemaakt als 9700, dus dat het dan op de lange termijn problemen gaat veroorzaken? (Ook al oc je je kaart niet, maar patch je hem alleen)
Verwijderd
Zucht...Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 23:48:
ik snap hier echt de balle niet van....wat word er bedoeld met Catalyst?
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 11:45 ]
Verwijderd
tja, ik heb gewoon d'r niet zoveel verstand van..daarom kom ik hier om, aan jullie de experts, hulp te vragen...
Verwijderd
Dat heb je goed geraden!Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 12:31:
[...]
Maar ben er achter te gekomen dat ut drivers voor mijn videokaart zijn
Verwijderd
Als jij een 9700 hebt kan je gaan overclocken en er zo een 9700 Pro van makenVerwijderd schreef op 18 July 2003 @ 12:45:
ik heb ff een beetje door dit topic zitten bladeren, maar ik kan niet zo gauw vinden hoe ik een 9700 nonpro -> 9700pro omzet (flash??,driverhack??) alleen over een 9500nonpro werkt dat dan hetzelfde? of komen er andere handelingen aan te pas?
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Style, die Zucht sloeg op het feit dat mensen naar de bekende weg vragen.Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 15:33:
ok, wie kan mij even tekst en uitleg geven via msn?? ik zou graag mijn kaartje willen overclocken naar een radeon 9700
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 15:39 ]
Verwijderd
Ja man, kom op hey! In het 3dmark topic vroeg je er ook al om.Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 15:33:
ok, wie kan mij even tekst en uitleg geven via msn?? ik zou graag mijn kaartje willen overclocken naar een radeon 9700
Ok, duidelijk.Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 10:46:
[...]
Nee, je zet alleen maar de 4 extra pixelpipelines aan die op de 9500 normaal gesproken uit staan en je verbreedt de databus naar het geheugen van 128 bit naar 256 bit. Dit zijn dingen die gewoon al op die chip zitten maar simpelweg "uit" staan.
Het is gewoon 1 productieproces waaruit 1 type chip komt.
De een wordt een 9700 en de ander een 9500 en dat wordt bepaald door de plek van het bekende weerstandje op de chip-dye. Hierbij wordt altijd beweert dat ze eerst getest worden hoever ze goed werken qua Mhz. Dit is misschien zo (hoewel ik dat betwijfel, kost namelijk extra werk en productietijd) voor de 9700 PRO versie, omdat deze gewoon op een hogere frequentie draait dan de gewone 9700.
Maar voor de selectie tussen 9500/9700 denk ik niet dat dit getest wordt. Je kunt mij niet wijs maken dat sommige van deze chips ineens een "kapotte" pixelpipeline heeft. Als dit zo zou zijn dan weet je van te voren niet welke pixelpipeline dit is, en ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat op de 9500 altijd dezelfde 4 pixelpipelines uit staan....
Simpel gezegd: als je de mod naar 9700 uitvoert en niet overklokt, heb je een "echte" 9700. Als je gaat overklokken ga je naar 9700 PRO niveau. Waarschijnlijk zitten er echter wat snellere geheugen chips op zo'n PRO kaartje, die wat makkelijker hogere frequenties aankunnen.
Die 4 extra pixelpipelines produceren denk ik echt niet zo heel veel extra warmte.
Zie ook: http://www.chip.de/artikel/c_artikel_9529631.html
Verwijderd
Nou het "pad" naar het geheugen is nu 256 bit breed, i.p.v. 128 bit. Dubbel zo breed dus, en me dunkt dat daardoor de GPU sneller met het geheugen kan "praten".Qosmic schreef op 18 July 2003 @ 15:50:
[...]
Ok, duidelijk.
Maar wat is precies het voordeel van die 256 bit tov van die 128 maw wat doet die 256 of 128 bit precies?
En hoe kan het dan dat sommige mensen die patchen in bepaalde games of in de ati demo's wel artifacts of andere dingen hebben?
Ik heb hem zelf ook gepatched, maar heb in geen 1 game of ati demo ook maar een artifact of whatever.
Dat vind ik dan wel vaag, bij sommige is hij onbruikbaar als 9700, sommige hebben in bepaalde games of demo's artifacts of checkers en bij andere werkt hij gewoon perfect als 9700 waaronder ik
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:16 ]
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:30 ]
Verwijderd
Heb ik ook niet van van hier, maar van rage3d de ati forum.Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 16:26:
Volgens mij heeft hier niemand ooit beweert dat je van een 9500 (of 9700) een 9800 kunt maken. De 9800 heeft gewoon een paar dingetjes extra bovenop wat de 9700 heeft, dus is een andere chip, en dus is dit gedoemd te mislukken lijkt me.
Het is nu te laat, maar voordat je gaat expirimenteren met biossen flashen: je kunt (en moet) altijd eerst een backup van je huidige BIOS op je harddisk maken. Dit kan met de flash utility, met een bepaals commando erachter,maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe en wat, maar ik heb het ergens wel gelezen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:31 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 17:22 ]
Ik heb idd gelezen dat het aan je voeding zou kunnen liggen.Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 15:34:
Voor zover ik weet is er geen verschil tussen de bios van de 9700 en de 9700PRO. Het enige verschil is de frequenties waarmee de kaart draait. Mogelijk dat deze waardes inderdaad default verschillen in de verschillende BIOSsen, maar verder moet alles hetzelfde zijn. Je zegt ook dat je "niet eens overclocked" draait, maar bij het PRO gebeuren is het dus alleen de klokfrequentie van de GPU en het geheugen dat hoger ligt, dus in principe overklok je je "gewone" 9700 wel degelijk door deze met een PRO bios te flashen....
Terug flashen naar "gewone" 9700 lijkt me dus...
Overigens klinkt het hele verhaal mij in de oren als een voeding die het niet aankan.....hoeveel Watt is je voeding, en wat hangt er allemaal aan ?
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 18:36 ]
Verwijderd
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 21:18 ]
Verwijderd
Verwijderd
APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.
ik heb het zelfde probleem alles zit vol met schaakbordenVerwijderd schreef op 18 July 2003 @ 11:43:
ai,
ik heb em vandaag gekregen & veel pech...
eerst de catalyst drivers geinstalleerd, daarna de omega drivers. Zonder over te clocken al schaakborden..![]()
AGP op 8x en 4x gehad.
Ook alleen de omega drivers geinstalleerd gehad, werkte ook niet.
[ Voor 33% gewijzigd door Qosmic op 18-07-2003 22:25 ]
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Op die zwarte vierkantjes natuurlijkQosmic schreef op 18 July 2003 @ 22:25:
Als je heatsinks op het geheugen wil zetten, waar moet je die dan op zetten?
Op die 4 zwarte vierkantjes toch? of op die zilveren bolletjes, want die worden bij mij ook aardig heet!
[afbeelding]
[ Voor 18% gewijzigd door Neofloppy op 18-07-2003 23:48 ]
Verwijderd
Goh en ik maar denken dat dit een topic was die over 9500's met 128 MB ging die je kunt modden naar een 9700 (pro)...The_Greater schreef op 18 July 2003 @ 22:27:
Dit heb ik ook al bij "Post hier je 3D Mark 2001 / 03 scores" neer gezet.
Maar ik vond het wel leuk om jullie dit te laten weten
BLAATVERHAAL
Dus je weet nu ook dat je een Radon 9500 NON-pro 64Mb kunt moddenEdwinB schreef op 19 July 2003 @ 01:40:
[...]
Goh en ik maar denken dat dit een topic was die over 9500's met 128 MB ging die je kunt modden naar een 9700 (pro)...
[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 19-07-2003 07:28 ]
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
Verwijderd
"Qosmic schreef op 18 July 2003 @ 22:25:
Als je heatsinks op het geheugen wil zetten, waar moet je die dan op zetten?
Op die 4 zwarte vierkantjes toch? of op die zilveren bolletjes, want die worden bij mij ook aardig heet!
[afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 11:04 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq