ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 6

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 2.087 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien recent een 9500 bij MaxPC gekocht? En deed die het goed zonder schaakbord effect?

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 15:38:
Heeft iemand misschien recent een 9500 bij MaxPC gekocht? En deed die het goed zonder schaakbord effect?
Volgens Black_Mage istie niet meer leverbaar daar....

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:56
hij staat niet meer bij hun in het assortiment
maar je kan natuurlijk altijd ff een mailtje naar ze sturen
hier is hun Produktinformatie/Algemeen email adres ellen@maxpc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
kunnen jullie me trouwens wat tips geven hoe je je PC het beste kan coolen, op een niet al te dure manier?

edit:
sorry off topic, ik zal het wel ff ergens anders vrage

[ Voor 26% gewijzigd door Black_Mage op 16-07-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black_Mage schreef op 16 July 2003 @ 16:01:
hij staat niet meer bij hun in het assortiment
maar je kan natuurlijk altijd ff een mailtje naar ze sturen
hier is hun Produktinformatie/Algemeen email adres ellen@maxpc.nl
oops, ik bedoelde maxpert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 16:06

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Zoals ik zei heb ik de sapphire gekocht, en alles doet ie perfect hier, hij herkent m al 9700

Klik voor de GLinfo

nu nog een beetje de cores opschroeven :)
(uitslagen van de 3dmark test later)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
als je nog de kaart (club3d) wil, moet wel erg snel zijn anders zijn ze allemaal op,
op hun site zeggen ze dat hij nog op vooraad is, maa rje kan beter ff na vragen via telefoon of mail

als je zekerheid wil of hij het wel zel doen, dat zal je denk ik nooit hebben
het is een gok

enm je kan hem altijd zonder reden terug sturen

Retourgarantie
In het kader van de wet “kopen op afstand” heeft de consument bij het doen van een aankoop op afstand - internet, telefoon en fax - het recht op een ‘afkoelingsperiode’ van 7 werkdagen na aflevering van het product. Binnen deze periode mag een product worden teruggestuurd zonder opgaaf van redenen, waarbij de afnemer slechts de portokosten voor het terugsturen hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
Bizzarro schreef op 16 July 2003 @ 16:07:
Zoals ik zei heb ik de sapphire gekocht, en alles doet ie perfect hier, hij herkent m al 9700

Klik voor de GLinfo

nu nog een beetje de cores opschroeven :)
(uitslagen van de 3dmark test later)
welke driver heb je gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-09 12:54
Hoi, heb net een Club3D 9500 gekocht, en geinstalleerd. Net 3Dmark 2001 gedraaid: http://service.futuremark.com/compare?2k1=6766904 zo uit de box.
Ga nu de Omega drivers installeren, dan zal ik ik nogmaals benchmarken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
weet iemand of salland de club3d 9500 np nog op voorraad heeft? Heb ze gemaild maar (nog) geen antwoord en wil het graag snel weten
(heb ze ook gebeld, maar werd in de wacht gezet en aangezien ik mobiel belde heb ik de verbinding na 4 min maar verbroken :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frapex
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:21

frapex

got r00t

laat ik het nog maar eens vragen.. hoe kan ik SBA uitzetten ?

anders open ik wel ff een topic over hoe ik SBA uit kan zetten...

Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Black_Mage schreef op 16 juli 2003 @ 16:12:
[...]

welke driver heb je gebruikt?
eerst de catalist 3.6
toen daaover heen de omega drivers (hack geselecteerd) geinstalleerd.
werkt prima. ik had bij de standaard 9500 een 3d mark score van 2600 punten, ik ga nu de test doen met alles "getweaked" dus op 9700 level, nog niet oc echter. alles op zn tijd :)

ok, here are the results.

hier

[ Voor 15% gewijzigd door Bizzarro op 16-07-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 15:39
Emcee schreef op 16 July 2003 @ 16:26:
weet iemand of salland de club3d 9500 np nog op voorraad heeft? Heb ze gemaild maar (nog) geen antwoord en wil het graag snel weten
(heb ze ook gebeld, maar werd in de wacht gezet en aangezien ik mobiel belde heb ik de verbinding na 4 min maar verbroken :/ )
NEE, heb deze weekend 1tje besteld en er werd gemaild dat het niet op voorraad was. Er werd niet gemeld dat het niet meer geleverd ging worden.

Het rare is: ik heb bij alternate besteld maar heb deze later weer geannuleed op de site van alternate zelf omdat salland goedkoper was. Nadat salland meldde dat ze geen kaartjes meer hadden kreeg ik via post mijn geannuleerde!!! bestelling bij alternate binnen. Dus heb ik na testen op artefacten mijn bestelling bij salland geannuleerd. Een geluk bij een ongeluk dat alternate niet al te snel annueleerde(ze stuurden het vrij snel op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Laatst online: 23:00
new-generation heeft de kaarten ook niet meer, en krijgt ze ook niet meer binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo
Wereldkaartje _/-\o_

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6767202

Vanmiddag de laatste Club3d 9500 opgehaald bij Challenge in Friesland; de medewerker daar meldde dat Club deze kaart =niet meer bouwt; mag ik eens mazzel hebben :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:02
Japiooo schreef op 16 July 2003 @ 18:05:
Wereldkaartje _/-\o_

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6767202

Vanmiddag de laatste Club3d 9500 opgehaald bij Challenge in Friesland; de medewerker daar meldde dat Club deze kaart =niet meer bouwt; mag ik eens mazzel hebben :*)
Misschien een idee om DX9.0a te installeren?

Verder heb ik een 4x AGP moederbord. Zou mijn score nog hoger worden als ik een ander moederbord koop (heb nu i845PE en ben van plan een i865 bord te gaan halen...)

Scores:
2003: 5119 (http://service.futuremark.com/compare?2k3=1042141)
2001: 15699 (http://service.futuremark.com/compare?2k1=6764268)

[ Voor 29% gewijzigd door EdwinB op 16-07-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de verschillende pagina's doorgelezen maar wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Is het zo dat de 'nieuwe' versie sapphires (met redline utility) niet gemod kunnen worden? Ik heb er vorige week eentje bij mycom gehaald (ceintuurbaan, amsterdam). Het bord heeft wel de goede layout, maar ik krijg windows niet eens geboot met de gemodde drivers.

Heeft iemand anders dit ook of ligt het aan de rest van mijn systeem? (kan pas in een andere machine testen als ik daar de bios van binnen heb :( ).

rest van de specs:
athlon xp 1600+
msi k7t266 pro 2
2x 256mb pc 2100
sb live value

rest lijkt me niet erg relevant :)

Ik heb zowel catalysts + rivatuner geprobeerd (checkers in eerste windowtje van windows) en omega drivers (hangs na het booten en na twee/drie reboots dezelfde checkers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Ik gok dat je helaas pech hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japiooo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Heb net geprobeerd die Omega drivers te installeren (met hack). Kreeg toen meteen checkers te zien. In Windows zelf al op bepaalde momenten. Toen heb ik de hardware accelleratie wat achteruit gezet en toen waren ze weg (gedaan via: Beeldschermeigenschappen>Instellingen>Geavanceerd>Probleem oplossen.)
Is natuurlijk niet echt geweldig dit, omdat je in feite weer teruggaat in prestatie neem ik aan. Nou ja.. van de week test ik wel weer ff verder. Heb nu heel weinig tijd.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 18:50:
Ik heb de verschillende pagina's doorgelezen maar wellicht heb ik iets over het hoofd gezien. Is het zo dat de 'nieuwe' versie sapphires (met redline utility) niet gemod kunnen worden? Ik heb er vorige week eentje bij mycom gehaald (ceintuurbaan, amsterdam). Het bord heeft wel de goede layout, maar ik krijg windows niet eens geboot met de gemodde drivers.

Heeft iemand anders dit ook of ligt het aan de rest van mijn systeem? (kan pas in een andere machine testen als ik daar de bios van binnen heb :( ).

rest van de specs:
athlon xp 1600+
msi k7t266 pro 2
2x 256mb pc 2100
sb live value

rest lijkt me niet erg relevant :)

Ik heb zowel catalysts + rivatuner geprobeerd (checkers in eerste windowtje van windows) en omega drivers (hangs na het booten en na twee/drie reboots dezelfde checkers)
Ik heb afgelopen zaterdag zo'n "nieuwe"Sapphire gekocht met redline en deze is met succes gemod naar 9700pro,ik denk dat je gewoon pech hebt mn vorige sapphire oude versie had de zelfde verschijnselen als de jouwe nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Ik denk dat ik ook pech heb. Mijn Sapphire geeft op alle verschillende manieren die ik geprobeerd heb checkers. Behalve als ik de Omega drivers gebruik en de hardware accelleratie binnen de beeldscherm eigenschappen één streepje terugzet. Ik vraag me nog steeds af of het bijvoorbeeld ook uitmaakt wat voor mobo en/of processor je hebt, of dat het alleen kaart gebonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jagermeister1 schreef op 16 July 2003 @ 19:36:
Ik denk dat ik ook pech heb. Mijn Sapphire geeft op alle verschillende manieren die ik geprobeerd heb checkers. Behalve als ik de Omega drivers gebruik en de hardware accelleratie binnen de beeldscherm eigenschappen één streepje terugzet. Ik vraag me nog steeds af of het bijvoorbeeld ook uitmaakt wat voor mobo en/of processor je hebt, of dat het alleen kaart gebonden is.
Dat vraag ik me dus ook af. Ik ga zodra ik een pakketje van epox binnen krijg de kaart even in een andere machine zetten.

Heeft iemand anders ook dat de machine uberhaubt niet meer normaal werkt na de installatie van de drivers? Ik heb veel gehoord over artifacts enzo, maar gewoon lock ups...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacosjaco schreef op 16 July 2003 @ 19:30:
[...]

Ik heb afgelopen zaterdag zo'n "nieuwe"Sapphire gekocht met redline en deze is met succes gemod naar 9700pro,ik denk dat je gewoon pech hebt mn vorige sapphire oude versie had de zelfde verschijnselen als de jouwe nu.
Hmmm, ook lockups dus... nou ja... helaas :) Nog steeds dik tevreden over de kaart hoor, maar ik was niet vies geweest van een NOG snellere kaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

ik heb met mn sapphire enige artifects, in de vorm van checkerboards, bij de ati demos zijn deze toch vrij zichtbaar, maar als ik een spel ga spelen (battlefield) zijn ze zo goed als verdwenen, ze storen in ieder geval niet tijdens het spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

jagermeister1 schreef op 16 July 2003 @ 19:36:
Ik heb dat probleem met de omega-drivers gebaseerd op Cat. 3.6
Ga voor voorlopig terug naar de Cat 3.5 met hack (bij deze had ik namelijk geen problemen).

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Wolfje666 schreef op 17 juli 2003 @ 08:02:
[...]

Ga voor voorlopig terug naar de Cat 3.5 met hack (bij deze had ik namelijk geen problemen).
Hmmm. volgens mij heb ik alleen die 3.6 drivers geprobeerd. Dan vanavond gelijk maar ff de 3.5 proberen. Goede tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat het niks te maken heeft met mobo/cpu combo. Ik heb nieuw mainboard, cpu, mem, kast alles maar checkers blijven EXACT hetzelfde. AGP voltage verhogen of Hi Z uitzetten helpt bij mij ook niks. De harware acceleratie 2 stapjes terug zetten helpt wel maar alleen op de desktop in games/demos krijg ik ze NIET weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

Wolfje666 schreef op 17 July 2003 @ 08:02:
[...]

3.5 geeft bij mij ook checkers, alleen iets (maar dan ook echt iets :Y) ) minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

En ik zit nu weer met iets raars, gister deed ie t perfect en gaf de glinfo een radeon 9700 aan, en nu ik vanmorgen opstart, geeft ie

Vendor: Microsoft Corporation
Renderer: GDI Generic

is hier oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:54

EraZor

Don't mention the war

Wolfje666 schreef op 17 July 2003 @ 08:02:
[...]

Hmm ik zie op de Omega site alleen Omega drivers gebaseerd op de 3.5 staan? Zijn er ook al Omega's gebaseerd op de 3.6 Catalyst drivers te vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allemaal mijn eerste post op forum,

Ik heb mijn Radeon 9500 128 mb van sapphire hardware gemod (solderen) en bios flash naar 9700. (overigens kaart by mycom gehaald in hoofddorp)

Tijdens eerste boot werd de kaart herkend als een radeon 9700 pro.
tijdens het benchmarken in 3d03 en 3d01 geen checkers of andere rariteiten bemerkt. Overclock op bus en mem speeds nog niet gedaan, maar heb wel wat results voor jullie.

Systeem:
asus 7n8x rev 1.x bios versie 1004
Amd XP2700+ bus: 333 mhz Non-OC, Mem 1 GB 333 Mhz Non- OC (Dane elec)
Sapphire Radeon 9500 > 9700 hardware mod
Systeem is watergekoeld: CPU 32C , Mobo: 29C, Grafische kaart ??
Kamer temp:25C
OS Win XP Pro

3D01: 15800
3D03: 4800

Misschien in de toekomst zal ik het systeem gaan OC-en maar voorlopig is ie snel genoeg.

De hardware mod is niet weggelegd voor de mentaly unstable (om het zo te zeggen) daar het weerstandje niet groter is dan 1 mm en je een vaste hand moet hebben. je garantie is uiteraard direct verlopen.
De geleidende lijm/pasta heb ik niet toegepast daar die bij mogelijk teveel aanbrengen kan uitvloeien. (is voor de handige m/v zeker te doen)

last but not least : met deze relatief goedkope kaart goede resultaten behaald en DX 9 ondersteuning. Toch weer goed voor een jaar of wat.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister

jagermeister

Verwijderd schreef op 17 juli 2003 @ 13:28:
Hi allemaal mijn eerste post op forum,

Ik heb mijn Radeon 9500 128 mb van sapphire hardware gemod (solderen) en bios flash naar 9700. (overigens kaart by mycom gehaald in hoofddorp)

Tijdens eerste boot werd de kaart herkend als een radeon 9700 pro.
tijdens het benchmarken in 3d03 en 3d01 geen checkers of andere rariteiten bemerkt. Overclock op bus en mem speeds nog niet gedaan, maar heb wel wat results voor jullie.

Systeem:
asus 7n8x rev 1.x bios versie 1004
Amd XP2700+ bus: 333 mhz Non-OC, Mem 1 GB 333 Mhz Non- OC (Dane elec)
Sapphire Radeon 9500 > 9700 hardware mod
Systeem is watergekoeld: CPU 32C , Mobo: 29C, Grafische kaart ??
Kamer temp:25C
OS Win XP Pro

3D01: 15800
3D03: 4800

Misschien in de toekomst zal ik het systeem gaan OC-en maar voorlopig is ie snel genoeg.

De hardware mod is niet weggelegd voor de mentaly unstable (om het zo te zeggen) daar het weerstandje niet groter is dan 1 mm en je een vaste hand moet hebben. je garantie is uiteraard direct verlopen.
De geleidende lijm/pasta heb ik niet toegepast daar die bij mogelijk teveel aanbrengen kan uitvloeien. (is voor de handige m/v zeker te doen)

last but not least : met deze relatief goedkope kaart goede resultaten behaald en DX 9 ondersteuning. Toch weer goed voor een jaar of wat.

Succes
Ok dan.... vond je het overigens niet een groot risico om meteen de HW mod toe te passen i.v.m checkers en / of artifacts? Of had je eerst de softmod toegepast om te kijken of het ging werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jagermeister1, als antwoord op je vraag:

Ik heb geen software mod toegepast om te kijken of het ging werken
Ben direct aan de gang gegaan met de hardware mod.
Ik heb de gok genomen :o, En gelukkig werkte het.

Ik kan me voorstellen dat men het eerst anders wil proberen.
Maar ik was zo 'gek' om het direct uit te proberen.

Greetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Laatst online: 09-04 17:37
Mister NO1,

Je heb veel geluk gehad want ik heb gisteren een Sapphire 9500 gehaald bij Mycom ceintuurbaan. Deze geeft na een software mod allemaal vreemde effecten. Denk dan aan 2 verticale lijnen opgebouwd uit allemaal missende frames. Betekent dit dan dat een hardware mod volgens mij hetzelfde resultaat geeft. Ik heb de volgende mods geprobeerd:

1) Omega drivers
2) Catalist met aangepaste drivers.

Beide hadden dezelfde effecten.

Dus ik denk dat ik maar weer is richting Mycom ga rijden.

Groet

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Paulie72 schreef op 17 July 2003 @ 15:02:
Betekent dit dan dat een hardware mod volgens mij hetzelfde resultaat geeft?
Ja, helaas wel. In feite doen de software en hardware mod hetzelfde maar dan op een andere vlak. Als het ene resulteerd in checkers zal dat bij een hardware mod precies hetzelfde zijn. Ook ben je dan je garantie natuurlijk kwijt, terwijl je nu nog terug kunt gaan naar MyCom om hem om te ruilen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er eigenlijk nog steeds niet achtergekomen of ook de club3d kaart last heeft van checkboard patronen. Is dit alleen de Sapphire of zijn er ook mensen waarbij de club3d kaart deze problemen geeft?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen op beide merken voorkomen, je moet maar geluk hebben "no"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 08:38
Mijn club3d heb ik nu zonder problemen @ 9700 draaien.

Had em ge-oced tot 315/288.

Ben ik gister een potje generals aan het spelen krijg ik opeens allemaal strepen door m'n beeld etc.
Dus ik denk wtf :? Die kaart zal toch niet brak zijn. Had hem pas sinds afgelopen zaterdag. Daarvoor had ik precies dezelfde kaart, alleen toen ik die in m'n systeem deed. Kreeg ik gelijk allemaal artifacts en strepen. Bleek het geheugen stuk te zijn. Maar die had ik toen omgeruild voor een nieuwe.

Dus ik dacht gister van: geheugen zal toch niet kapot zijn.

Ik vanuit generals terug naar windows, daar ook allemaal artifacts en vage strepen. Opnieuw opgestart en ook in m'n bios weer de hele meuk. Toen flipte ik een beetje, had deze kaart net, goed gepatched naar een 9700 en wilde niet weer terug, ook omdat dit de laatste kaart was die ze hadden.

Dus ik weer in windows waar ik amper dingen kon lezen, met veel moeite alles teruggeclocked.

Pc tijdje uit gelaten, en daarna deed alles het weer. Phew! :)

Denk dat het zelf door de warmte kwam, alhoewel mijn proc op dat moment 56 was en mijn mobo 35. Kamertemp was 32
Mn kaart voelde wel warm aan, maar niet heet. Kon hem met gemak nog 10 a 15 sec. vasthouden rond de core en het geheugen, daarna werd het wel heet ;)

Maar is zo'n zalman VGA cooler beter dan die standaard cooler die erop zit? Want ik heb diverse reviews gelezen, maar zie staan dat dat ding niet is om te overklokken, en bij andere reviews wordt er niks over gezegd.

[ Voor 8% gewijzigd door Qosmic op 17-07-2003 16:58 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet je mem gewoon wat lager clocken dan doet ie het goed.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Het mem is het gevoeligst voor het overklokken. Ik kan echt niet hoger dan 284 gaan. De core kan je flink overklokken, veel verder dan die 315 van jou.....op eigen risicoo natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er morgen een halen van Sapphire.
Zal de resultaten en benchmarks wel geven als het gefixt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Sapphire 9500 gisteren geflasht met het warp bios , is nu een 9700 Pro geworden met core op 325 en mem op 310 , doet het perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 19:40:
Ik heb mijn Sapphire 9500 gisteren geflasht met het warp bios , is nu een 9700 Pro geworden met core op 325 en mem op 310 , doet het perfect :P
Zo das lekker :) Dat wil dus niet met mijn club3d, krijg artifacts als het geheugen hoger is dan 290 :( Dus de snelheid van de 9700 Pro kan ie niet aan :( Of zou dat met een nieuwe bios hoger willen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
dat vraag ik me dus ook af.

Mijn geheugen gaat niet verder dan 288, maar stel je flasht er een 9700pro bios op, kan je dan ook je geheugen op pro snelheden draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Ik lees net in een readme bestandje van zo'n pro bios dat het voor Samsung geheugen is, op club3d zit infineon dus dat gaan denk ik al niet werken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 09:58:
[...]

OK, maar is er dan geen kans op doorbranden van die poortjes ? Immers, ATI zal niet voor niets een weerstandje gebruiken ipv een 0 Ohm bridge ? Bij een 0 ohm weerstand krijg je immers (theoretisch) een zeer hoge stroom door dit poortje, of wordt deze stroom op een andere manier beperkt ? Ik heb deze manier van patchen ook al op de Chip site gezien dus het zal best wel OK zijn, maar dit is wat er bij mij opkwam.

Voor degenen die nog met Catalyst en patches aan de slag zijn: vergeet het en ga voor de Omega drivers....http://www.omegacorner.com/

Ikzelf zie geen reden voor een hardware modificatie, zolang deze drivers up-to-date worden gehouden...
De kans op doorbranden is zeer klein aangezien er het alleen een identificatie stroompje is: stroompje door 1+2? dan 9500 stroompje loopt door 2+3? dan 9700.
Het werkt bij mij al sinds maart ofzo en bak staat veel aan dus zal wel goed wezen he? >:)

Een voordeel van hw mod is ook dat je er een 9700 bios in kan zetten die veel beter oc-ed, mem scheelde bij mij 15/20 mhz met de warp hercules9700 bios... Verder geen anderen meer getest. :)

Verder ben ik vrij lui en heb de oc-waarden in de kaart gezet, ik hoef alleen nog standaard drivers te installen nu en kaart loopt direct voluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt goed Gve.......ik ben ook zeker van plan de boel uiteindelijk te harware modden....maar ik wilde eerst ff weten of mijn Clubje het zowiezo deed, dus eerst ge-soft-mod. Heb jij nou de Club of de Sapphire ? Het lijkt erop dat de Sapphire wat sneller geheugen heeft. Op de Club zit 3,6ns Infineon geheugen en dat lijkt niet erg overklokbaar....maar misschien dat een ander BIOS toch helpt.

Ik heb de "Leitsilber" inmiddels al in huis, gekocht bij DIL in Rotterdam, maar dat zijn wel tillers hoor, 9.95 Euro voor hetzelfde flesje en dan ook nog eens 0.25 euro omdat ik moest pinnen :( Nou ja, ik heb dat spulletje ook straks nodig om van mijn nog te kopen XP's MP's te maken dus het verdient zich dubben dwars terug :)

[EDIT] Oeps, sorry ik zie in je sys-specs dat je een Connect hebt.....wat voor geheugen heeft die ?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Connect3D 9500@9700pro+ 365/338, Hynix 3,6ns mem zit erop en de warp hercules 9700 bios. Core zal makkelijk over de 400 gaan als ik het wc blok dat ik er al voor heb liggen erop zet.
Koeling is nu standaard, maar de alu ring rond de core heb ik wel verwijderd. Memsinks heb ik ook niet hoewel het geheugen behoorlijk warm wordt. Denk dat een paar sinkjes erop ook nog een paar mhzen schelen.

// hynix mem is veel beter te oc-en dan infinion.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn kaart begint dood te gaan :(
in nba live 2003 krijg ik allemaal vage vlekken rode groene blauwe over de spelers heen.
eerst had ik dit niet met de mod :(
nu wel maar zonder mod zijn ze wel weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
dat is wel gaar virgil.

Ik had gister wat gekloot met c&c generals, allemaal artifacts etc. door m'n beeld.
Maar ik dacht dat het aan de hitte lag, heb mn kaart teruggeklokt naar 297/279 en nog steeds met die softwaremod en alles draait weer normaal.

Zou het kunnen dat je je kaart eigenlijk overbelast door em te patchen naar een 9700?
Want af fabriek zijn ze eigenlijk niet gemaakt als 9700, dus dat het dan op de lange termijn problemen gaat veroorzaken? (Ook al oc je je kaart niet, maar patch je hem alleen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot hoever zijn de core & mem op een Club3D 9500 over te clocken ZONDER extra koeling? Dus alleen met de standaard fan op de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Die gaan meestal tot zo'n 360 mhz core en 290 mhz geheugen, mits je je kast redelijk gekoeld hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neoflip schreef op 17 July 2003 @ 22:24:
Die gaan meestal tot zo'n 360 mhz core en 290 mhz geheugen, mits je je kast redelijk gekoeld hebt :)
Alleen een fan voor de harddisks (chieftec) verder niet.
Ik zou het wel zelf willen testen alleen zou het zonde vinden als het kaartje kapot gaat nu die zo slecht te krijgen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 22:30:
[...]

Alleen een fan voor de harddisks (chieftec) verder niet.
Ik zou het wel zelf willen testen alleen zou het zonde vinden als het kaartje kapot gaat nu die zo slecht te krijgen is...
Heb je helemaal gelijk in. Gewoon rustig aan doen, stapje voor stapje opklokken, zodra je puntjes/artifacts/checkers/complete vastlopers krijgt gewoon weer wat naar beneden clocken.

Ik weet niet of je genoeg hebt aan een fan voorin je kast. Ik heb er ook 1 in de zijkant van de kast en 1 die boven de videokaart hangt aan zo'n zalman arm. Zo hou ik het zaakje lekker koel :)

Hoever je zonder extra koeling komt, moet je zelf dus voorzichtig proberen... ik gok dat je dan tot zo'n 330 core en 285 mem komt.

[ Voor 12% gewijzigd door Neofloppy op 17-07-2003 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap hier echt de balle niet van....wat word er bedoeld met Catalyst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn kast is het echt een rotzooitje. Kheb alleen een fan dat lucht uit de kast zuigt, maar dan verder ook nix. Ik kon m'n kaartje oc'n naar 375/275. 1 stap hoger en ik hard zware artifacts en checkers. Het is jammer dat het geheugen niet hoger wil.... zal dit wel hoger gaan als ik m'n bios flash?
Kheb btw dat omegapakket geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magalhean
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04-2011
Ik heb de gok ook maar gewaagd na het volgen van dit topic (welke ik overigens erg informatief vind, dit heb ik ook wel eens anders gezien....)

Eergisteren even met Maxpert gebeld, die verkopen de Club3D 9500 voor 139. Onder rembours de volgende dag nog in huis, werd zelfs nog even nagebeld of het adres klopte enzo, nette zaak (zij beweerden dat 70% werkte btw)

De software mod erop gezet op de meest betrouwbare manier en zie daar, een volledig werkende 9700! Yes, het OC'en gaat wat stroefjes, met powerstrip zit ik nu op 290/280 (op de laatste Catalyst drivers, 3.6) Evengoed ben ik meer dan tevreden........ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op 17 July 2003 @ 20:53:
dat is wel gaar virgil.

Ik had gister wat gekloot met c&c generals, allemaal artifacts etc. door m'n beeld.
Maar ik dacht dat het aan de hitte lag, heb mn kaart teruggeklokt naar 297/279 en nog steeds met die softwaremod en alles draait weer normaal.

Zou het kunnen dat je je kaart eigenlijk overbelast door em te patchen naar een 9700?
Want af fabriek zijn ze eigenlijk niet gemaakt als 9700, dus dat het dan op de lange termijn problemen gaat veroorzaken? (Ook al oc je je kaart niet, maar patch je hem alleen)
Nee, je zet alleen maar de 4 extra pixelpipelines aan die op de 9500 normaal gesproken uit staan en je verbreedt de databus naar het geheugen van 128 bit naar 256 bit. Dit zijn dingen die gewoon al op die chip zitten maar simpelweg "uit" staan.

Het is gewoon 1 productieproces waaruit 1 type chip komt.
De een wordt een 9700 en de ander een 9500 en dat wordt bepaald door de plek van het bekende weerstandje op de chip-dye. Hierbij wordt altijd beweert dat ze eerst getest worden hoever ze goed werken qua Mhz. Dit is misschien zo (hoewel ik dat betwijfel, kost namelijk extra werk en productietijd) voor de 9700 PRO versie, omdat deze gewoon op een hogere frequentie draait dan de gewone 9700.
Maar voor de selectie tussen 9500/9700 denk ik niet dat dit getest wordt. Je kunt mij niet wijs maken dat sommige van deze chips ineens een "kapotte" pixelpipeline heeft. Als dit zo zou zijn dan weet je van te voren niet welke pixelpipeline dit is, en ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat op de 9500 altijd dezelfde 4 pixelpipelines uit staan....

Simpel gezegd: als je de mod naar 9700 uitvoert en niet overklokt, heb je een "echte" 9700. Als je gaat overklokken ga je naar 9700 PRO niveau. Waarschijnlijk zitten er echter wat snellere geheugen chips op zo'n PRO kaartje, die wat makkelijker hogere frequenties aankunnen.

Die 4 extra pixelpipelines produceren denk ik echt niet zo heel veel extra warmte.
Zie ook: http://www.chip.de/artikel/c_artikel_9529631.html

Ze hebben daar ook een zeer uitgebreide fotoserie om zowel de hard- als de softmod uit te voeren.Die staat onder "Bildergalerie" op bovenvermelde pagina.
Ze gebruiken een haar om de "Leitsilber" aan te brengen, een fijnere kwast kun je niet bedenken :) Dat voorkomt ook uitlopen waar een van de eerdere posters hier bang was.

Ik heb wel 1 opmerking over deze handleiding: Er wordt niets gezegd over de koelsmurrie bij het terugplaatsen van de koeler. Het lijkt op de foto's dat ze gebruik maken van zo'n "plakker". Ik zou deze rommel er helemaal (goed !) afhalen en er een mooi (niet te dik) laagje gewone koelpasta op smeren. Werkt zowiezo beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 23:48:
ik snap hier echt de balle niet van....wat word er bedoeld met Catalyst?
Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand me aub zeggen, waar belgjes :9 de 9500 NP ergens online kunnen bestellen voor n deftig prijsje? mycom.nl levert hier niet zie ik :'(
of als je em ergens hebt zien liggen in de buurt van gent?
alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ai,

ik heb em vandaag gekregen & veel pech...
eerst de catalyst drivers geinstalleerd, daarna de omega drivers. Zonder over te clocken al schaakborden.. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.lders.nl/temp/1.jpg

AGP op 8x en 4x gehad.
Ook alleen de omega drivers geinstalleerd gehad, werkte ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik heb gewoon d'r niet zoveel verstand van..daarom kom ik hier om, aan jullie de experts, hulp te vragen...

Maar ben er achter te gekomen dat ut drivers voor mijn videokaart zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff een beetje door dit topic zitten bladeren, maar ik kan niet zo gauw vinden hoe ik een 9700 nonpro -> 9700pro omzet (flash??,driverhack??) alleen over een 9500nonpro werkt dat dan hetzelfde? of komen er andere handelingen aan te pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 12:31:
[...]

Maar ben er achter te gekomen dat ut drivers voor mijn videokaart zijn
Dat heb je goed geraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 12:45:
ik heb ff een beetje door dit topic zitten bladeren, maar ik kan niet zo gauw vinden hoe ik een 9700 nonpro -> 9700pro omzet (flash??,driverhack??) alleen over een 9500nonpro werkt dat dan hetzelfde? of komen er andere handelingen aan te pas?
Als jij een 9700 hebt kan je gaan overclocken en er zo een 9700 Pro van maken ;)
Enige verschil is dus dat een 9700 Pro sneller is dan een 9700 NP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

njah, laat maar, ik kan em wel bestellen via via, woon heel dicht bij nederland en heb daar wel kennissen!
maar euh, iemand die heel recent nog eentje bij mycom.nl gekocht geeft? of hebbn ze nu enkel niet modbare kaarten in stock..? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bizzarro

Bizzarro

4 uur Cup-A-Soup

ik heb afgelopen woensdag een sapphire gekocht, met dat logo erop (nieuwe verpakking) en hij is bij mij goed gelukt de mod, ik heb in veel games geen artifacts, alleen flight simulator een klein beetje, en in de ati demos zijn ze zichtbaar, maar totaal niet storend, je moet mazzel hebben welke kaart je krijg i guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:44
Ik krijg geen antwoord op mijn vraag in het radeon topic. Dus dan maar hier

Ik heb mijn 9700 NP CLUB 3D naar PRO geflashed , maar nu begintie na een tijdje bjte vaag te doen (niet eens overclocked :/ :( ) en ga ik terug naar de winkel om hem in te ruilen.
Hij start niet op. Er staat dan "cannot display this videomode" moek eerst voeding uitzetten (terwijl hij aanstaat) en daarna weer aan en daarna weer computer aan. Dan doet hij het wel gewoon :/

Ik kan nergens de command vinden hoe je een Radeon 9700 PRO(geflashed naar PRO) terug kan flashen naar gewone 9700. Ik heb het originele bios nog hier liggen.

Dit heeft misschien niks met mijn videokaart te maken, maar ik wil wel ff terug naar de winkel zodat zei mijn probleem kunnen maken. Als ze dan zien dat ik een geflashde 9700 heb staat dat een beetje lullig :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, wie kan mij even tekst en uitleg geven via msn?? ik zou graag mijn kaartje willen overclocken naar een radeon 9700 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet is er geen verschil tussen de bios van de 9700 en de 9700PRO. Het enige verschil is de frequenties waarmee de kaart draait. Mogelijk dat deze waardes inderdaad default verschillen in de verschillende BIOSsen, maar verder moet alles hetzelfde zijn. Je zegt ook dat je "niet eens overclocked" draait, maar bij het PRO gebeuren is het dus alleen de klokfrequentie van de GPU en het geheugen dat hoger ligt, dus in principe overklok je je "gewone" 9700 wel degelijk door deze met een PRO bios te flashen....
Terug flashen naar "gewone" 9700 lijkt me dus...

Overigens klinkt het hele verhaal mij in de oren als een voeding die het niet aankan.....hoeveel Watt is je voeding, en wat hangt er allemaal aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 15:33:
ok, wie kan mij even tekst en uitleg geven via msn?? ik zou graag mijn kaartje willen overclocken naar een radeon 9700 :)
Style, die Zucht sloeg op het feit dat mensen naar de bekende weg vragen.
Als je nou's pagina 1 van deze topic leest dan kom je vast al een heel eind.

Eerst lezen, dan pas vragen...

Maar goed, de aller, allersimpelste manier is om de Omegadrivers te installeren:
http://www.omegacorner.com/

Tijdens de installatie vraagt deze driver of je de normale of de hacked voor 9700 driver wilt installeren, natuurlijk kies je dan die laatste.

Vanaf dat moment heb je je 9500 ge-mod naar een 9700. Als je nu nog de kloksnelheden een beetje omhoog zet (geheugen niet verder dan 285 Mhz) dan heb je ongeveer een 9700 Pro..dit verhogen doe je in de displayproperties,settings, advanced, en daar vindt je een tabje Clock rate

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een tijdje mijn club3d 9500 stabiel op een 9700 non pro met de clock waardes van 320/280 is onderstaande dan een beetje nette score voor deze kaart met 3dmark2003?

4722

Dit is de config:

Athlon XP 2600+
2x512 333mhz ddr
epox 8rda+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 15:33:
Ja man, kom op hey! In het 3dmark topic vroeg je er ook al om. :z Als je nou eerst eens zelf het eea gaat proberen en dan eens kijkt hoeveer je komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 10:46:
[...]

Nee, je zet alleen maar de 4 extra pixelpipelines aan die op de 9500 normaal gesproken uit staan en je verbreedt de databus naar het geheugen van 128 bit naar 256 bit. Dit zijn dingen die gewoon al op die chip zitten maar simpelweg "uit" staan.

Het is gewoon 1 productieproces waaruit 1 type chip komt.
De een wordt een 9700 en de ander een 9500 en dat wordt bepaald door de plek van het bekende weerstandje op de chip-dye. Hierbij wordt altijd beweert dat ze eerst getest worden hoever ze goed werken qua Mhz. Dit is misschien zo (hoewel ik dat betwijfel, kost namelijk extra werk en productietijd) voor de 9700 PRO versie, omdat deze gewoon op een hogere frequentie draait dan de gewone 9700.
Maar voor de selectie tussen 9500/9700 denk ik niet dat dit getest wordt. Je kunt mij niet wijs maken dat sommige van deze chips ineens een "kapotte" pixelpipeline heeft. Als dit zo zou zijn dan weet je van te voren niet welke pixelpipeline dit is, en ik durf mijn handen ervoor in het vuur te steken dat op de 9500 altijd dezelfde 4 pixelpipelines uit staan....

Simpel gezegd: als je de mod naar 9700 uitvoert en niet overklokt, heb je een "echte" 9700. Als je gaat overklokken ga je naar 9700 PRO niveau. Waarschijnlijk zitten er echter wat snellere geheugen chips op zo'n PRO kaartje, die wat makkelijker hogere frequenties aankunnen.

Die 4 extra pixelpipelines produceren denk ik echt niet zo heel veel extra warmte.
Zie ook: http://www.chip.de/artikel/c_artikel_9529631.html
Ok, duidelijk.
Maar wat is precies het voordeel van die 256 bit tov van die 128 maw wat doet die 256 of 128 bit precies?
En hoe kan het dan dat sommige mensen die patchen in bepaalde games of in de ati demo's wel artifacts of andere dingen hebben?
Ik heb hem zelf ook gepatched, maar heb in geen 1 game of ati demo ook maar een artifact of whatever.

Dat vind ik dan wel vaag, bij sommige is hij onbruikbaar als 9700, sommige hebben in bepaalde games of demo's artifacts of checkers en bij andere werkt hij gewoon perfect als 9700 waaronder ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op 18 July 2003 @ 15:50:
[...]

Ok, duidelijk.
Maar wat is precies het voordeel van die 256 bit tov van die 128 maw wat doet die 256 of 128 bit precies?
En hoe kan het dan dat sommige mensen die patchen in bepaalde games of in de ati demo's wel artifacts of andere dingen hebben?
Ik heb hem zelf ook gepatched, maar heb in geen 1 game of ati demo ook maar een artifact of whatever.

Dat vind ik dan wel vaag, bij sommige is hij onbruikbaar als 9700, sommige hebben in bepaalde games of demo's artifacts of checkers en bij andere werkt hij gewoon perfect als 9700 waaronder ik 8)
Nou het "pad" naar het geheugen is nu 256 bit breed, i.p.v. 128 bit. Dubbel zo breed dus, en me dunkt dat daardoor de GPU sneller met het geheugen kan "praten".
Je komt met een heel goed punt aan over dat artifacten. Mijn "gok" is dat de GPU hetzelfde is en blijft op de 9500 en 9700, maar dat er snellere types geheugen worden gebruikt op de PRO kaarten.
Blijft nog een gedeelte van mensen over die zelfs zonder overklokken artifacts en checkers hebben. Zoals bekend is de reden van waarom dit gebeurt nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedendag heren.

Na een succesvolle mod naar de 9700p heb ik nu de stap willen maken naar de 9800 bios. Misschien kennen jullie hem wel, de 98-8004.bin.

Na het flashen van de bios krijg ik allerlei rare strepen en kleuren in mijn beeld. hoewel ik de clock snelheden heb terug gezet naar 279/270.

Maar goed, niet gelukt en nu wil ik de oude bios terugflashen maar het beeld blijft raar, halve letters en andere rare kleuren. - :'(

Help wat nu, zou dit blijvend zijn?

Zou iemand mij de originele bios kunnen sturen van een Sapphire Atlantis 9500np 128 mb. Rode pcb infineon 3.3 mem. Kan hem door mijn slechte beeld niet meer vinden op mijn eigen pc. Graag naar Raymond_Gaasbeek@hotmail.com

Heb allerlei biossen geprobeerd, maar hij blijft slecht.

HELP!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heeft hier niemand ooit beweert dat je van een 9500 (of 9700) een 9800 kunt maken. De 9800 heeft gewoon een paar dingetjes extra bovenop wat de 9700 heeft, dus is een andere chip, en dus is dit gedoemd te mislukken lijkt me.

Het is nu te laat, maar voordat je gaat expirimenteren met biossen flashen: je kunt (en moet) altijd eerst een backup van je huidige BIOS op je harddisk maken. Dit kan met de flash utility met het commando:
atiflash -s 0 oud

Je "oude" Bios staat dan als oud.bin op je drive.

Dit kunnen anderen mensen ook gebruiken om Raymond te helpen....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 16:26:
Volgens mij heeft hier niemand ooit beweert dat je van een 9500 (of 9700) een 9800 kunt maken. De 9800 heeft gewoon een paar dingetjes extra bovenop wat de 9700 heeft, dus is een andere chip, en dus is dit gedoemd te mislukken lijkt me.

Het is nu te laat, maar voordat je gaat expirimenteren met biossen flashen: je kunt (en moet) altijd eerst een backup van je huidige BIOS op je harddisk maken. Dit kan met de flash utility, met een bepaals commando erachter,maar ik weet niet uit mijn hoofd hoe en wat, maar ik heb het ergens wel gelezen
Heb ik ook niet van van hier, maar van rage3d de ati forum.

Ik heb ook een flash van mijn oude bios gemaakt , maar die kan ik nu niet meer zien door het slechte beeld. Daarom mijn vraag naar de originele bios van deze kaart

Denk je dat mijn kaart nu overleden is, nee toch?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm ik heb het precies gedaan zoals het beschreven is, maar uiteindelijk hield ik de zelfde score als voorheen...blijkbaar niet gelukt dus.

voor de zekerheid had ik van te voren een systeemherstelpunt gemaakt, na afgeloop van het getweakt...

nu staat alleen de file ati2mtag.sy niet meer op mijn c: schijf maar op de d: schijf bij alle andere systemfiles...best raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
heb je ook gekeken of glinfo aangeeft of je een 9700 hebt?

Anders heb je iets niet goed gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog een keer geprobeerd, weer mislukt...maar nu staat ati2mtag.sy ook niet meer op de d: schijf (en niet meer op de c: schijf)....maar alles werkt nog wel gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Heb je ook gekeken wat glinfo en rivatuner aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal eens gaan kijken...

edit: geeft radeon 9500 aan

maar ik laat het hier denk ik mar bij...alweer genoeg aan mijn pc gekloot..
(of ik moet nog hulp krijgen van een van de experts hier :))

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:44
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 15:34:
Voor zover ik weet is er geen verschil tussen de bios van de 9700 en de 9700PRO. Het enige verschil is de frequenties waarmee de kaart draait. Mogelijk dat deze waardes inderdaad default verschillen in de verschillende BIOSsen, maar verder moet alles hetzelfde zijn. Je zegt ook dat je "niet eens overclocked" draait, maar bij het PRO gebeuren is het dus alleen de klokfrequentie van de GPU en het geheugen dat hoger ligt, dus in principe overklok je je "gewone" 9700 wel degelijk door deze met een PRO bios te flashen....
Terug flashen naar "gewone" 9700 lijkt me dus...

Overigens klinkt het hele verhaal mij in de oren als een voeding die het niet aankan.....hoeveel Watt is je voeding, en wat hangt er allemaal aan ?
Ik heb idd gelezen dat het aan je voeding zou kunnen liggen.
Het is een 400 W voeding van CPS (d8 ik) hij zat in een super flower kast ingebouwd. Er zitten allemaal stikkers op van dattie p4 ondersteunt en 12v kabeltjes etc.. Er zit ook sticker op waar staat dat de voeding is gestest onder zware belasting. Er hangt aan:
P4 2.8 Ghz 800 Fsb
Radeon 9700 NP CLUB 3D @ PRO (warp 11 bios)
Abit IC-7
WD 80 GB
( FLoppy drive + cd rom 52x )
2 case fans
koeler op mobo, cpu en vid kaart.

Voor de rest nog netwerkkaartje en DMX Xfire 1024.

Volgens mij zijn alleen de timings van de Radeon 9700 pro biossen strakker en beter afgesteld dan die van de 9700 NP. Maar ik heb hem absoluut niet overclocked.
Als ik hem dus uitzet onder het optarten en daarna weer aanzet en dan in windows kom geeftie een fout aan.
Hij zegt dat ati2dvag.dll niet goed is ofzo. Er staat oko bji Display.drivers
Zou een format helpen ?

Trouwens ik moet nog steeds de command hebben van hoe je een 9700 NP @ PRO terug flashed naar NP ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is eigenlijk het standaard geheugen dat op een 9500np zit?
Saphire die ik net heb binnegekregen heeft 3.0ns Infineon

Laat maar, was een beetje lui ....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is me eindelijk gelukt en ik heb zo'n dikke 1500 punten meer gescoord bij 3dmark:
http://service.futuremark.com/compare?2k3=1054076

het enige nadeel is dat ik last heb van het schaakbord syndroom :( games zijn nog wel goed speelbaar BTW (dit is trouwens maar bij enkele spellen, bij SoF2 heb ik er wel beetje last van, maar bij Hitman 2 en warcraft 3 weer niet :))

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het veel uitmaken als ik ramsinks d'r op doe? Ik heb derstraks gekeken heb 3.6ns geheugen.... Draai nu goed en stabiel op 320/280Mhz... Maar als ik d'r ram sinks op plak is er dan kans dat hij dan hoger komt? Ik wil de 5000 halen bij 3dmark2003:( Moet het nu doen met 4722:(:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arggggh,

zelfs wanneer ik de core & mem beide met 100 Mhz naar beneden clock heb ik nog steeds duidelijke schaakborden! Winkel wil em ook niet omruilen met een ander. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

@ StyLe, probeer de omega driver eens, dit helpt soms.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black_Mage
Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 11:43:
ai,

ik heb em vandaag gekregen & veel pech...
eerst de catalyst drivers geinstalleerd, daarna de omega drivers. Zonder over te clocken al schaakborden.. :(

AGP op 8x en 4x gehad.
Ook alleen de omega drivers geinstalleerd gehad, werkte ook niet.
ik heb het zelfde probleem alles zit vol met schaakborden :S, alleen als ik de kleur kwaliteit op 16 bit stel is het ietsje beter, maar nog steeds niet goed genoeg om een normaal spel te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Als je heatsinks op het geheugen wil zetten, waar moet je die dan op zetten?
Op die 4 zwarte vierkantjes toch? of op die zilveren bolletjes, want die worden bij mij ook aardig heet!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.proserve.nl/getpicture.php?id=80174&check=a67d

[ Voor 33% gewijzigd door Qosmic op 18-07-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 08:40
Dit heb ik ook al bij "Post hier je 3D Mark 2001 / 03 scores" neer gezet.
Maar ik vond het wel leuk om jullie dit te laten weten :)

Specs :
Gigabyte 7VA-C (KT333CF)
1GB PC2700 3-3-3
Club3D Radeon 9500 non-PRO 64MB (270/275)

Nu ben ik wat aan tweaken geweest. (hehe)
Met Catalist V3.5 haalde die kaart een score van 2400punten en met Catalist V3.6 ging het al wat beter en haalde 2509 3dmarks.

Voor een tijdje geleden heb ik er een OC bios er ingeflashed(warp11) en kwam tot 366 core en 310 mem. Verder ben ik nog niet gegaan met oc. Zal vast nog wel kunnen.
Nu lag de score rond 2948 3dmarks.

Daarna ben ik een nog verder gegaan en heb de SoftMod toegepast.
Nu werdt deze kaart gezien als de pro versie en in 3dmarks ging het ook goed.
3658 3dmarks met een Radeon 9500Pro 64Mb @ 366/310
Al met al ging de benchmarken goed. Maar spelen is niet mogelijk door dat er soort van
beeld vervorming en opbouwlijnen te zien zijn.

GLinfo
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/got/3dmark/glinfo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/got/3dmark/3dmark2k3.jpg

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Qosmic schreef op 18 July 2003 @ 22:25:
Op die 4 zwarte vierkantjes toch? of op die zilveren bolletjes, want die worden bij mij ook aardig heet!

[afbeelding]
Op die zwarte vierkantjes natuurlijk 8)7 ;) Op die zilveren "bolletjes" kan je de waterkoeling aansluiten, geeft een plezant effectje :z

Hehe maar ff serieus... ik denk niet dat je mem gek veel hoger gaat met heatsinkjes, aangezien het er niet voor gemaakt is (infineon tenminste).

[ Voor 18% gewijzigd door Neofloppy op 18-07-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Hmm, ik heb ook dat infineon geheugen en dat wil niet echt ver nee.

Core komt met gemak tot de 300! Maar geheugen krijg ik niet eens boven de 279 met dit warme weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keb alles weer terug gezet (met behulp van systeemherstel). zal morgen het zelfde doen met de omega drivers...gaat het dan precies het zelfde in zijn werk zoals het beschrijven word bij ocfaq?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
The_Greater schreef op 18 July 2003 @ 22:27:
Dit heb ik ook al bij "Post hier je 3D Mark 2001 / 03 scores" neer gezet.
Maar ik vond het wel leuk om jullie dit te laten weten :)

BLAATVERHAAL
Goh en ik maar denken dat dit een topic was die over 9500's met 128 MB ging die je kunt modden naar een 9700 (pro)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 08:40
EdwinB schreef op 19 July 2003 @ 01:40:
[...]

Goh en ik maar denken dat dit een topic was die over 9500's met 128 MB ging die je kunt modden naar een 9700 (pro)...
Dus je weet nu ook dat je een Radon 9500 NON-pro 64Mb kunt modden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The_Greater op 19-07-2003 07:28 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de omega drivers zijn toch van Nvidea?? :S

Nog een keertje geprobeerd, zelfde effect..alhoewel ik alleen last heb van het schaakbord effect in soldier of fortune 2..in de demo's van ATI heb ik de juiste kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op 18 July 2003 @ 22:25:

[afbeelding]
"
Op die zwart blokjes natuurlijk, dat zijn de geheugenchips. Let erop dat er ook nog 4 op de achterkant zitten. Overigens ben ik niet zo'n fan van geheugencooling. Misschien doet het wat voor de levensduur, maar ik denk niet dat je er heel erg veel meer snelheid mee bereikt. De chips hebben gewoon een bepaalde snelheid, en warmte heeft bij geheugen niet zo veel invloed als bij processors (of dat nu CPU's of GPU"s zijn).

Overigens die zilvere "bolletjes'' zijn condensatoren. Deze zorgen voor een mooi beeldsignaal zonder storingen. En degene die bij de extra voeding aansluiting zitten zorgen voor een mooie vlakke voedingsspanning voor de kaart.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2003 11:04 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.