Taxi's in Nederland

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.260 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien off-topic, maar moet het toch even melden:
Aangezien het nu mei vakantie is, rijden er bij ons op sommige buslijnen taxibusjes. Nou stond ik vannochtend bij de halte te wachten, maar er kwam maar niets. Toen ik op het punt stond weer naar huis te lopen, kwam er een taxi aan met de boodschap dat ie mij wel naar de (taxi)bus toe zou brengen. Deze had nl. in de file gestaan, en stond nu verderop de route te wachten.

Dit noem ik nou service! :) Taxi Peutax (van het taxibusje) en Goverde (de taxi): goed bezig! _/-\o_

offtopic:
Uiteindelijk heb ik alsnog mijn volgende aansluiting gemist, omdat die aap van de BBA niet wilde wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 14:39

Dommel

Professioneel Software Sloper

Zo en dan nu maar eens even een kleine "rot"schop omhoog met dit topic :P

Wat kunnen somiige klanten toch ongelooflijk stomme dingen zeggen |:(
Het idee van aanbetalen van een rit was niet helemaal duidelijk. Veghel -> Gemert (Time Out) en dan 's nachts ook weer op gaan halen. De regeling bij ons is dan zo dat de heenreis betaald wordt en voor de terugreis wordt een deel aanbetaald (€25,--). Dus ik kom bij Time Out aan en de klanten geven €25,-- en menen dat ze kunnen gaan. Dus ik waarschuw dat ik nog €35,-- krijg (de ritprijs). Hierop wordt er ontzettend stom gekeken dus ik leg uit dat de ritprijs betaald moet worden en een voorschot voor de terugrit, wat in totaal neerkomt op 35 + 25 = €60,--. Waarop een van de jongedames antwoordt: " :( Je hoeft het niet voor te reken hoor. Ik ben afgestudeerd VWO-er geen IVBO :( ". Waarop ik het niet kon nalaten om te zeggen "Daar heb ik anders nog niks van gemerkt :P ". Helemaal grappig vonden ze dat niet maar who cares, ik vond het wel grappig en de collega's die ik het vertelde vonden het ook grappig.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

ChristuS schreef op 17 mei 2004 @ 11:30:
Zo en dan nu maar eens even een kleine "rot"schop omhoog met dit topic :P

Wat kunnen somiige klanten toch ongelooflijk stomme dingen zeggen |:(
Het idee van aanbetalen van een rit was niet helemaal duidelijk. Veghel -> Gemert (Time Out) en dan 's nachts ook weer op gaan halen. De regeling bij ons is dan zo dat de heenreis betaald wordt en voor de terugreis wordt een deel aanbetaald (€25,--). Dus ik kom bij Time Out aan en de klanten geven €25,-- en menen dat ze kunnen gaan. Dus ik waarschuw dat ik nog €35,-- krijg (de ritprijs). Hierop wordt er ontzettend stom gekeken dus ik leg uit dat de ritprijs betaald moet worden en een voorschot voor de terugrit, wat in totaal neerkomt op 35 + 25 = €60,--. Waarop een van de jongedames antwoordt: " :( Je hoeft het niet voor te reken hoor. Ik ben afgestudeerd VWO-er geen IVBO :( ". Waarop ik het niet kon nalaten om te zeggen "Daar heb ik anders nog niks van gemerkt :P ". Helemaal grappig vonden ze dat niet maar who cares, ik vond het wel grappig en de collega's die ik het vertelde vonden het ook grappig.
Heerlijk _/-\o_ . Hoezo vriendelijk met een klant omgaan al hoewel je ook van die k*tklanten hebt die voeral om zeiken :Y) . Maar heb je nou je geld nog gehad? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Ja geld heb ik gehad en ik ben nog vrij vriendelijk gebleven. Neem je de korste legale weg beginnen ze te chagerijnen omdat je niet linksaf wilt gaan een weg voor bestemmingsverkeer in. Op die weg mag ik al niet linksaf en mijn bestemming ligt niet aan die weg, tevens zijn er al collega's daar bekeurt en daar ik boetes zelf betalen moet heb ik daar geen zin in :)

Ook onderweg gaan lopen zeiken dat je slechts taxichauffeur bent, tsja dat ik inmiddels aan het afstuderen ben als HBO-er heb ik maar niet gezegd en heb me mooi dom gehouden. Damn wat kunnen klanten toch uit de hoogte doen als ze zoiets nog niet weten. Om het trouwens helemaal mooi te maken: ik kwam de desbetreffende jongedame vanaochtend tegen in de bus. Tsja sorry ik had mijn Philips TASS tas om en liet goed zien dat ik die bij had. Toen keek ze toch wel even heel stom met haar VWO opleiding (waarvan ik weet dat ze die vorig jaar heeft afgerond en in de tussentijd is ze al gestopt met SPW en de Pabo, now who laughs the hardest :+ )

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Hey Christus ff vraagje, die weg die je links af moet nemen is dat als je vanuit Erp naar Gemert rijd en dan vlak voordat je Gemert binnenrijd? Wist niet dat daar mensen ook bekeurd waren :P rij daar al 2,5 jaar door bijna elk weekend wel :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16

Yucon

*broem*

ChristuS schreef op 17 mei 2004 @ 11:41:
Ja geld heb ik gehad en ik ben nog vrij vriendelijk gebleven. Neem je de korste legale weg beginnen ze te chagerijnen omdat je niet linksaf wilt gaan een weg voor bestemmingsverkeer in. Op die weg mag ik al niet linksaf en mijn bestemming ligt niet aan die weg, tevens zijn er al collega's daar bekeurt en daar ik boetes zelf betalen moet heb ik daar geen zin in :)

Ook onderweg gaan lopen zeiken dat je slechts taxichauffeur bent, tsja dat ik inmiddels aan het afstuderen ben als HBO-er heb ik maar niet gezegd en heb me mooi dom gehouden. Damn wat kunnen klanten toch uit de hoogte doen als ze zoiets nog niet weten. Om het trouwens helemaal mooi te maken: ik kwam de desbetreffende jongedame vanaochtend tegen in de bus. Tsja sorry ik had mijn Philips TASS tas om en liet goed zien dat ik die bij had. Toen keek ze toch wel even heel stom met haar VWO opleiding (waarvan ik weet dat ze die vorig jaar heeft afgerond en in de tussentijd is ze al gestopt met SPW en de Pabo, now who laughs the hardest :+ )
Idd, dat is prachtig hoe mensen enorm om kunnen slaan :) Eerst doen ze uit de hoogte en dan ben je opeens "een van hun soort".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Anoniem: 6441 schreef op 17 mei 2004 @ 13:05:
Hey Christus ff vraagje, die weg die je links af moet nemen is dat als je vanuit Erp naar Gemert rijd en dan vlak voordat je Gemert binnenrijd? Wist niet dat daar mensen ook bekeurd waren :P rij daar al 2,5 jaar door bijna elk weekend wel :X
Een collega heeft een waarschuwing en een bon gehad en de tweede heeft alleen een waarschuwing gehad. Het is ook ongelooflijk stom om die weg in te draaien als er een politiewagen achter je zit |:(
Yucon schreef op 17 mei 2004 @ 13:36:
[...]

Idd, dat is prachtig hoe mensen enorm om kunnen slaan :) Eerst doen ze uit de hoogte en dan ben je opeens "een van hun soort".
Bij die soort wil ik nog niet eens bij horen :P Laat mij maar lekker schuiven dan vind ik het wel best, zolang als ik met alles en iedereen die bij mij regelmatig in de taxi zit goed overweg kan gaan dan interesseert het me niet wat zo'n omhoog gevallen jongedame van mij denkt. Laat die eerst maar eens met 2 voetjes op de grond terecht komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 17 mei 2004 @ 11:41:
..Ook onderweg gaan lopen zeiken dat je slechts taxichauffeur bent...
Dat soort dingen merk ik ook best vaak. Laatst beijvoorbeeld moest ik een man en een vrouw ophalen bij het theater. Ze waren naar een of andere toneelstuk wezen kijken. Die mensen zie je dan al meteen denken: "pff, weer zo'n sukkel achter het stuur die zijn school nooit heeft afgemaakt."
Dan begin ik een beetje te lullen over theater, boeken, enz. Toen de gast aan mij vroeg wat ik op dit moment aan het lezen was en ik antwoorde dat ik Das Kapital van Karl Marx aan het lezen ben keek ie toch wel effe anders :)

Laatst was de reactie van een aantal collega's van mij ook wel leuk toen ik vertelde dat ik hoogstwaarschijnlijk weer naar school ga:

"Oh ja joh? Welke school ga je dan doen? De basisschool?"
"Nee, Hogere Informatica een de Hogeschool van Den Bosch."
"Oh... wat is dat?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Zo hemelvaart is weer voorbij, er zit weer een lang weekend met werken op en er is weer van alles gebeurd. Zo heeft er een collega een klap tegen zijn neus gehad en is er een ruit gesneuveld met kopkracht en is het verder heel rustig geweest.

Allereerst de woensdag, de dag dat een collega een klap tegen zijn neus heeft gehad :(
De desbetreffende collega komt aan in Uden, met klanten, en rekend af. Ondertussen wordt er door iemand anders gevraagd of deze naar Zeeland,dorpje vlak bij Uden, gebracht kan worden. Voordat mijn collega hier antwoord op kan geven rijdt er een "concurrent" heel zachtjes tegen de bumper van zijn auto. Mijn collega stapt uit, na verder afgerkend te hebben, en belt naar de centrale, meldt dat er nks te zien is en vraagt meteen of hij mensen naar Zeeland kan brengen. Helaas dat mag niet hij is ergens anders harder nodig. De achteropkomende taxi was een bus. Deze hoorde toevallig dat mijn collega uitlegde dat hij niet naar Zeeland mocht en stelde aan de klanten voor om hen mee te nemen aangezien hij toch die kant op moest. Na lang sputteren gaan de klanten dan toch de bus in en mijn collega stapt in en gaat zijn rittenstaat invullen. Zonder enige waarschuwing wordt de deur opengetrokken en heeft mijn coleega een hand om zijn nek zitten. Deze slaat hij weg en vervolgens is er een klap tegen de neus. De dader was de klant die naar Zeeland moest. Deze is weggetrokken door andere chauffeurs (waarvoor hulde) en is weer ingestapt en weggebracht naar Zeeland (fijne concollega!!). Uiteindelijk heeft mijn collega gelukkig slechts een bloedneus van een paar minuten gehad en was zijn bril licht ontzet. Maar toch... omdat je niet met een bus weg wil gaan ga je slaan |:(

Vervolgens krijgen we de donderdag :P Ik kom bij een kroeg aan om een klant op te halen, geen idee wie dat zien we wel. Kom ik daar binnen wordt er een kerel door zijn vriendin verteld dat hij genoeg gehad heeft en dat hij naar huis moet gaan. na enig gevloek en getier komt meneer naar buiten en slaat vrolijk een deuk in de motorkap van mijn busje. Ik heb hiervan na de rit direct melding gemaakt bij de centrale en die nemen verder contact op met de klant. Ik heb gelukkig het geluk dat er een collega was die het heeft zien gebeuren. Dat was deel 1 van de donderdag, dan nu deel 2 :P
Een collega komt aan bij een kroeg waar zojuist een band heeft opgetreden. De band stapt in en er komt nog iemand aanlopen. Deze persoon tikt met zijn hoofd tegen het glas, doet dit nog een tweede keer en haalt aan voor een derde keer. Op het moment dat zijn hoofd het glas raakt versplinterd dit en ligt de ruit ineens in stukjes in de bus 8)7 Niet veel later kwam ik er ook aan en heb de band meegenomen. Ondertusen heeft mijn collega de schadeformulieren in zitten vullen en is vervolgens naar de centrale gereden.

Verder heb ik op vrijdag niet gereden maar wel gehoord dat het heel rustig was en eigenlijk was de zaterdag net zo :) Wel gelachen met collega's om en met klanten maar voornamelijk rustig stilgestaan en niks gedaan omdat er gewoon niks te doen was. Tsja wat wil je na 3 dagen weekend en een vierde en vijfde dag zijn nog onderweg. Dat geld is een keertje op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hoe vaak dragen jullie eigenlijk jullie gordel? En is dit als chauffeur zijnde eigenlijk verplicht?
Ik merk steeds vaker dat ik hem vergeet aan te doen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

The Legend

*Plop*

The Dolf schreef op 28 mei 2004 @ 17:32:
Hoe vaak dragen jullie eigenlijk jullie gordel? En is dit als chauffeur zijnde eigenlijk verplicht?
Ik merk steeds vaker dat ik hem vergeet aan te doen.
Met klanten niet verplicht, zonder wel.

Toch?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

The Legend schreef op 28 mei 2004 @ 17:57:
[...]

Met klanten niet verplicht, zonder wel.

Toch?
Klopt, let erop dat dit alleen in de bebouwde kom geldt, daarbuiten geldt voor zowel de klant als de chauffeur dat de gordel om moet.

Wie gaan er nog meer met pinksteren rijden? Denk dat het wel aardig druk wordt. Heb zelf vier nachtdiensten achterelkaar, vandaag de eerste. Heb er zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 23844 schreef op 28 mei 2004 @ 18:56:
[...]
Klopt, let erop dat dit alleen in de bebouwde kom geldt, daarbuiten geldt voor zowel de klant als de chauffeur dat de gordel om moet.

Wie gaan er nog meer met pinksteren rijden? Denk dat het wel aardig druk wordt. Heb zelf vier nachtdiensten achterelkaar, vandaag de eerste. Heb er zin in :)
Ik moet maandag, van 07:00 tot 17:30 en ik heb er weinig zin in. Zowieso de laatste tijd niet echt, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Geen idee of ik maandag moet werken. Dat weet ik zondag pas.
Zondag trouwens om 12.30 beginnen tot xx.xx.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Nou ik zit weer op de centrale hier bij Vrieswijk. Iemand nog nieuwtjes, iets interessants?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Anoniem: 23844 schreef op 28 mei 2004 @ 18:56:
Wie gaan er nog meer met pinksteren rijden?
Tsja toe dit gepost werd was ik al aan het werk. Ik heb vrijdag en zaterdagavond/nacht gewerkt. Wel gelachen en al helemaal omdat er hier in Veghel nu een zuipfestijnhockeytoernooi van die lui aan de gang is. Die lui denken dat ze alles kunen en mogen. Hebben die even pech gehad toen ze mij tegen kwamen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41254

ChristuS schreef op 30 mei 2004 @ 18:11:
[...]

Tsja toe dit gepost werd was ik al aan het werk. Ik heb vrijdag en zaterdagavond/nacht gewerkt. Wel gelachen en al helemaal omdat er hier in Veghel nu een zuipfestijnhockeytoernooi van die lui aan de gang is. Die lui denken dat ze alles kunen en mogen. Hebben die even pech gehad toen ze mij tegen kwamen :P
Voor welk bedrijf je in veghel (of zit je centrale daar niet)? Centrale waar ik voor werk heeft laatst een centrale in veghel overgenomen.
Alle chauffeurs zijn toen bij ons langsgekomen waar ze cursusje kregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Anoniem: 41254 schreef op 30 mei 2004 @ 20:15:
[...]

Voor welk bedrijf je in veghel (of zit je centrale daar niet)? Centrale waar ik voor werk heeft laatst een centrale in veghel overgenomen.
Alle chauffeurs zijn toen bij ons langsgekomen waar ze cursusje kregen :)
De centrale zit daar niet meer sinds februari. Toen zijn we overgenomen en is de centrale in Schijndel terecht gekomen. Het berijf waar ik eerst voor reed was Taxi Ruijs uit Veghel, tegenwoordig rij ik voor Taxi Dortmans uit Schijndel, Veghel, Bernheze (zoals op de nieuwste aanwinst staat, tegenwoordig is dat wagennummer 39, was mijn bus bij Ruijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Bij ons zijn de taxitarieven voor het gewone taxivervoer alweer verhoogt. Eerst waren ze al absurd hoog en nu is het nog veel erger geworden:

Oude prijzen
TAXI
BUSJE
STARTTARIEF   3,65      6,85   
KILOMETERTARIEF   1,75      1,93   

Nieuwe prijzen
TAXI
BUSJE
STARTTARIEF   5,00      8,00   
KILOMETERTARIEF   1,90      2,20   

[ Voor 18% gewijzigd door Barracuda_82 op 31-05-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5897

Barracuda_82 schreef op 31 mei 2004 @ 18:18:
Bij ons zijn de taxitarieven voor het gewone taxivervoer alweer verhoogt. Eerst waren ze al absurd hoog en nu is het nog veel erger geworden:

Oude prijzen
TAXI
BUSJE
STARTTARIEF   3,65      6,85   
KILOMETERTARIEF   1,75      1,93   

Nieuwe prijzen
TAXI
BUSJE
STARTTARIEF   5,00      8,00   
KILOMETERTARIEF   1,90      2,20   
LOL 5 EURO?!?! omg. Ik ben inmiddels gestopt met taxirijden, maar bij ons was het 1.95 overdag en 2.15 'snachts. 1.92 p/km geloof ik..

Als je die meter aanzet en er komt 5 euro op te staan dan gaan er heel wat klantjes flippen denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Anoniem: 5897 schreef op 01 juni 2004 @ 15:08:
LOL 5 EURO?!?! omg. Ik ben inmiddels gestopt met taxirijden, maar bij ons was het 1.95 overdag en 2.15 'snachts. 1.92 p/km geloof ik..

Als je die meter aanzet en er komt 5 euro op te staan dan gaan er heel wat klantjes flippen denk ik :D
Valt wel mee als ze zien dat die vervolgens eerst een tijdje stil blijft staan op €5,-- (bij ons 1.5 km) Bus is wel duurder, starttarief van €7.50 en die begint meteen te tellen. Beide een kilometerprijs van, ik dacht, €1,90.

En wat nog veel mooier is, van 02.00 tot 06.00 uur telt dat ding volgens nachttarief, komt er uiteindelijk nog eens 10% bovenop. Wettelijk gezien mag het volgens mij nog geen eens maar dat is een ander iets :P

Wat trouwens nog veel mooier is, de prijs is afhankelijk van welk busje je neemt bij ons bedrijf. Drie weken terug samen met een collega naar Eindhoven gegaan, tegelijkertijd vertrokken op hetzelfde adres, tegelijkertijd aangekomen op Eindhoven CS. Bij mij was de prijs €64,-- en bij mij collega was de prijs €59,--. Een verschil van 5 euro op dezelfde afstand, hij heeft de hele tijd gewoon achter mij aan gereden en is niet een andere route gaan volgen die goedkoper zou kunnen zijn. Wie o wie kan mij dit verschil uitleggen :? 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChristuS schreef op 01 juni 2004 @ 15:16:
[...]

Valt wel mee als ze zien dat die vervolgens eerst een tijdje stil blijft staan op €5,-- (bij ons 1.5 km) Bus is wel duurder, starttarief van €7.50 en die begint meteen te tellen. Beide een kilometerprijs van, ik dacht, €1,90.

En wat nog veel mooier is, van 02.00 tot 06.00 uur telt dat ding volgens nachttarief, komt er uiteindelijk nog eens 10% bovenop. Wettelijk gezien mag het volgens mij nog geen eens maar dat is een ander iets :P

Wat trouwens nog veel mooier is, de prijs is afhankelijk van welk busje je neemt bij ons bedrijf. Drie weken terug samen met een collega naar Eindhoven gegaan, tegelijkertijd vertrokken op hetzelfde adres, tegelijkertijd aangekomen op Eindhoven CS. Bij mij was de prijs €64,-- en bij mij collega was de prijs €59,--. Een verschil van 5 euro op dezelfde afstand, hij heeft de hele tijd gewoon achter mij aan gereden en is niet een andere route gaan volgen die goedkoper zou kunnen zijn. Wie o wie kan mij dit verschil uitleggen :? 7(8)7
Jij hebt je meter meteen aangezet en dus zit er wachttarief bij, of hij heeft hem vergeten aan te zetten en bij een stoplicht aangezet ofzo... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Anoniem: 5897 schreef op 01 juni 2004 @ 15:20:
[...]

Jij hebt je meter meteen aangezet en dus zit er wachttarief bij, of hij heeft hem vergeten aan te zetten en bij een stoplicht aangezet ofzo... :?
Ik had het er misschien iets duidelijker bij moeten zetten maar die meters zijn zowat tegelijkertijd aangezet, hij was zelfs nog ietsjes eerder met aanzetten als mij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:24

4POX

Everybody is wired

IK zal maar eens kijken naar de verloopdatum van de metingen van die meters. Ik geloof dat die meters elk jaar gecheckt moeten worden...

Ik heb verhalen gehoord dat centrales de meters hebben laten testen en laten verzegelen. En dat er daarna een andere maat wielen onder auto's werden gezet..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Als je stil staat loopt de meter ook door, misschien heeft die dude achter je even stil gestaan bij een stoplicht waar jij nog net door kon?

[ Voor 67% gewijzigd door Barracuda_82 op 01-06-2004 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ChristuS schreef op 01 juni 2004 @ 15:48:
[...]

Ik had het er misschien iets duidelijker bij moeten zetten maar die meters zijn zowat tegelijkertijd aangezet, hij was zelfs nog ietsjes eerder met aanzetten als mij 8)7
Als de tarieven gelijk zijn dan zit er iets in de meting verkeerd.. Het moet toch ergens vandaan komen he :+
Barracuda_82 schreef op 01 juni 2004 @ 19:24:
[...]

Als je stil staat loopt de meter ook door, misschien heeft die dude achter je even stil gestaan bij een stoplicht waar jij nog net door kon?
Bijvoorbeeld ja.

Ik heb ook vaak genoeg gehad dat er verschillen inzaten. Nooit een paar euro btw. Meestal 1 euro of minder.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 5897 op 01-06-2004 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Barracuda_82 schreef op 01 juni 2004 @ 19:24:
[...]

Nope, alle stoplichten konden we zo door rijden, hij heeft maximaal 25 meter achterstand gehad omdat hij een vrachtwagen er tussen liet komen die hij niet meteen kon inhalen wegens achteropkomend verkeer. Dat desbetreffende achteropkomend verkeer was weg en hij is meteen die vrachtwagen voorbij gekomen. En het is echt tegelijk wegrijden, tegelijk stoppen op Eindhoven CS geweest.
Waar het aan ligt geen idee, maar over een paar weken hebben we chauffeursoverleg en dan vraag ik er toch eens naar :)

Maar even een heel andere vraag: Barracuda sinds wanneer hebben ze bij van driel van die lelijke zwarte ford focussen :? Ik zag er vanochtend eentje rijden op de A50 richting Eindhoven bijna ter hoogte van afslag Sint Oedenrode :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 02 juni 2004 @ 14:00:
[...]

Maar even een heel andere vraag: Barracuda sinds wanneer hebben ze bij van driel van die lelijke zwarte ford focussen :? Ik zag er vanochtend eentje rijden op de A50 richting Eindhoven bijna ter hoogte van afslag Sint Oedenrode :P
Die Focussen zijn van het groepsvervoer (schoolkinderen, mongolen, etc.)
Op die wagens zitten ook geen gele bordjes op met groene lampjes, waar je de taxi's aan kunt herkennen. Bij het taxivervoer hebben we wel 2 Mondeo's:

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamdealer.nl/img/fotos/02-05-04_1703.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dreamdealer.nl/img/fotos/02-05-04_1704.jpg

Toevallig dat je nu over die Focussen begint. Een van de collega's van het groepsvervoer heeft zo'n wagen vandaag toevallig in de prak gereden op een parkeerterrein. Om 3 uur moeten er altijd een hele boel bejaarden opgehaald worden bij een bejaardenhuis en dan staat het op die oprit en parkeerplaats altijd stampvol met busjes en taxi's. Bijna allemaal van het groepsvervoer.
Die collega die daar dus met die Focus iemand op ging halen had eerst in z'n achteruit tegen een andere auto aangereden en daarna in z'n vooruit door de schrik volgas tegen een 20 centimeter hoog paaltje omhoog, is daardoor gelanceerd en met de wielkas op een ander hoog paaltje (van een slagboom) terecht gekomen. Dei auto was eraan opgehangen als een jas aan een kapstok:

Afbeeldingslocatie: http://www.dreamdealer.nl/img/fotos/02-06-04_1539.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dreamdealer.nl/img/fotos/02-06-04_1538.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.dreamdealer.nl/img/fotos/02-06-04_1537.jpg

sorry voor de brakke pics!
edit:
De foto's van dat ongelukje moest ik van mijn baas van internet halen, zonder dat ie een reden opgaf.

[ Voor 11% gewijzigd door Barracuda_82 op 08-06-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Dag dag Focus voorlopig :P

Waar heeft je collega dat dan gedaan :? En hoe komt het dat jij de foto's hebt :? Toevallig in de buurt zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 02 juni 2004 @ 22:38:
Dag dag Focus voorlopig :P

Waar heeft je collega dat dan gedaan :? En hoe komt het dat jij de foto's hebt :? Toevallig in de buurt zeker :P
Die Focus schijnt nog niet eens zo erg kapot te zijn, ik had verwacht dat de ophanging helemaal naar de klote zou zijn, maar dat is niet.

Ik moest de persoon ophalen die eigenlijk met die Focus mee ging, en aangezien ik een cameratje op mijn telefoon heb zitten heb ik er snel wat foto's van genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Misschien is het voor sommigen wel interessant om dit topic over mijn werkgever even door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Barracuda_82 hoe staat het er nu mee tussen jou en je (ex)werkgever :? Waarschijnlijk vrij kort dag maar wat is de huidige stand van zaken :? Er zijn er trouwens meer in dit topic die dat willen weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Ga je vrijdagavond stappen, krijg je van de collega die je wegbrengt te horen dat een andere collega een ongeluk heeft gehad. De collega die het ongeluk heeft gehad is om de een of andere reden de macht over het stuur verloren (waarschijnlijk door gladheid, lichte regenval op een weg bestraat met kinderkopjes) en is tegen een boom aan geklapt, hij is gaan rondtollen en heeft nog een paar bomen meer geraakt om uiteindelijk tegen een ander boom tot stilstand te komen. Hij is zelfstading het voertuig uitgekomen en is uiteindelijk gevonden door een toevallig passerende collega. Die heeft 112 gewaarschuwd en de centrale. De ongelukkige collega is door een ambulance naar het ziekenhuis in Den Bosch gebracht.
Zaterdag goed nieuws gehad, de collega heeft die dag het ziekenhuis mogen verlaten en heeft alleen een hoofdwond en wat last van zijn schouders en nek. De auto is echter wel total loss en is door de politie in beslag genomen vanwege het feit dat het een eenzijdig ongeval betreft. Wat er verder met die auto gebeurt en hoe dat dat afloopt interesseert me eigenlijk niet, ik ben allang blij dat mijn collega (die ik al kende voor het taxirijden) het weer goed maakt en dat hij er hopenlijk geen blijvend letstel aan over houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik ben afgelopen zaterdag weer op de begrafenis geweest van een (ex)collega. Deze is gelukkig niet aan een ongeluk overleden, maar aan een natuurlijke dood, een hartstilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Zo maar weer eens als TS replyen in deze draad! :)

Vorige week gevraagd door een centralist of ik niet reserve-centralist wilde worden. Hij was gevraagd door de directie om mensen door te geven die wel geschikt zouden zijn als (reserve)centralist. En aangezien ik beide steden op mijn duimpje ken, we rijden in Kampen en in Zwolle dus er wordt ook weggeplanned voor kampen en zwolle, is dat natuurlijk wel een voordeel. De huidige centralisten weten bijna niets over kampen en dat geeft nogwel eens problemen bij de planning in kampen wat resulteerd in uitloop of ritten die helemaal niet worden opgehaald! :) 8)7

Ik ga er dan zowieso op vooruit! :P

Btw. onze tarieven:

Auto:
Starttarief: 3,90
Kilometertarief: 1,50
Wachttarief: 29,50 p/u

Rolstoelbus/Meer dan 4 pers.
Starttarief: 9,50
Kilometertarief 1,50
Wachttarief: 29,50

[ Voor 13% gewijzigd door Yuri op 21-06-2004 14:48 ]

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lister_Storm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-01-2022
DanceTrend schreef op 08 maart 2004 @ 23:15:
w0ei newbie taxi-chauffeur meldt zich :7
Heb afgelopen vrijdag mn eerste werkdag(nacht) gehad, bij taxi Dorenbos in Norg/Assen. Had wel mazzel, mocht gelijk de nieuwe Mercedes E220 mee O-)
Zit Jeroen F nog steeds bij jullie? :)

Heusinkveld Engineering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

Lister_Storm schreef op 21 juni 2004 @ 22:08:
[...]

Zit Jeroen F nog steeds bij jullie? :)
Jazeker :) Alleen hij rijdt niet meer.. Zit alleen nog maar op centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 06-06 02:35

Brazza

Byte me!

Zo weer dagje @ taxi gehad. Lekker druk dat wel, maar soms kan ik me zo ergeren aan klanten . Staat er een bedrag op de meter van 26.90 op de meter zeggen ze "Doe maar van 27 terug !" .
Voor de rest vind ik het nog steeds een leuke baan. Beetje in je "ster" rond scheuren en praatjes houden over nix..

Moet wel zeggen dat mij nog nooit een pistool op me kop is gezet, maar ja in Groningen heb je ook geen concurrentie maar 'collega's' . Dus dat is wel mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

Kan zijn dat ik het gemist heb hoor, maar waar rij jij voor? En wanneer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Oh al heel lang bij Vrieswijk in Haren. Sinds 2000 ofzo als bijbaan begonnen. Sinds oktober fulltime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

Brazza schreef op 22 juni 2004 @ 00:28:
Oh al heel lang bij Vrieswijk in Haren. Sinds 2000 ofzo als bijbaan begonnen. Sinds oktober fulltime.
Ah, ook 's nachts in de weekenden? En heb je een vaste oto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Nee van de nachtdienst ben ik af gestapt wil wel af en toe wel eens een 18.00-04-00 uur mee pakken. Ben je ook niet zo brak van die dag.
Ik heb momenteel geen vaste auto maar rijd meestal wel op een min. 200 cdi met airco. We hebben helaas geen fancy GPS en CD spelers voor de straat taxi's.

Wel luxe directie ritten voor NAM/ Gasunie etc. Maar die hebben geen meter helaas. Ik heb een dienst van 15-23 uur. Opzich prima maar je kan nooit fatsoenlijk lekker uitgebreid eten.
Maar wel lekker 's ochtends beetje chillen en andere dingen doen voordat je moet werken.

Door de nieuwe ziekenfonds regels hebben we nl. teveel chauffeurs die ook geen vast contract krijgen dus andere tijden zit er voor mij niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend

DanceTrend

w0ei

Ah ok :) Want ik zie wel vaak Vrieswijk oto's rijden (vooral MB's) dus ik heb je vast wel eens gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Ja vast wel waar rijd jij dan? (we hebben eigenlijk alleen maar MB's) paar vw's bussie's en chevrolet caprice's :p
offtopic:
accept ff me msn

[ Voor 22% gewijzigd door Brazza op 22-06-2004 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Ik rij ook alweer een kleine 2 jaar taxi in Maastricht (naast mijn studie), in het begin veel dagdiensten gedaan. Sinds september vorig jaar alleen nog maar avond-/nachtdiensten. Bevalt me nog altijd goed en sfeer is hier onder de bedrijven goed te noemen. We hebben nu sinds een paar maanden ook een 2-tal taxi's rondrijden in Weert (daar is een bedrijf failliet gegaan). Ook doen ze bij ons die huisartsen-ambu's rondrijden (speciale chauffeurs) en hebben we 4 VIP chauffeurs die dus zegmaar directie van vodafone, q-park e.d. wegbrengen/halen in hun eigen auto's (mooie bakkies tussen :*) >:))
Vervoer op maat en Ziekenvervoer hebben we sinds een paar maanden niet meer, maar daarom is onze baas in Utrecht daarmee begonnen. Bedrijf waar ik werk, daar heb ik het echt mee getroffen (want als ik soms de geluiden hoor van andere bedrijven bij ons daar).
Wagens zijn bijna allemaal voorzien van GPS, behalve de busjes. Rijden allemaal e220 cdi, laatste nieuwe model. Vito, en een Sprinter zijn geblindeerd en dan nog een station-wagon voor veel bagage (als mensen met extra bagage naar Brussel airport willen). Doen we overigens ook nog, shuttle service naar Brussel (voor een mooi bedrag).
Heb eigenlijk geen vaste auto, hoeft voor mij ook niet, ik rij alles :D

[ Voor 6% gewijzigd door SuB-Gold op 22-06-2004 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza

Brazza

Byte me!

Heeft 1 van jullie ooit een rijvaardigheids training gedaan? Het is namelijk voor sommige bedrijven een must. Zoals wij met de NAM als je daarvoor fulltime werkt moet je zo'n training hebbe gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Als vervolg op die post:

Ik heb gisterenmiddag dus gesproken met de desbetreffende chauffeur. Hij heeft van de politie te horen gekregen dat de snelheid die hij daar mocht hebben dusdanig laag lag dat hij ruim onde de maximumsnelheid zat (je mag daar 80 hij reed 45-46kmpu volgens de politie), echter doordat de weg daar spoorvorming heeft, doordat er net een regenbuitje was gevallen na wat langere droogte, doordat de weg licht begroeid is met mos, er een flinterdun olielaagje lag hij niks aan het ongeval heeft kunnen doen. De politie zei tevens dat zelfs als het droog zou zijn geweest dat dit zou hebben kunnen gebeuren. Gelukkig heeft de desbetreffende collega alleen nog wat last van schouders en rug en is hij zo af en toe nogal vermoeid. Hij is zelf in ieder geval ook blij dat hij geen klanten bij had en dat hij ook niks ernstigs heeft. Hij is tevens blij dat hij kan gaan beginnen met fysiotherapie want hij is het thuiszitten behoorlijk beu en zou het liefste weer bezig willen zijn.

Tevens heb ik gisterenavond de wagen gezien, die zit dus frontaal totaal in elkaar. Voorschermen die over de portieren heen geschoven zijn, een grill die halverwee de motor zit, 2 airbags uitgeklapt (waarvan er eentje zijn werk heeft gedaan), Een voorruit die van onder tot boven gescheurd is en deels naar binnen is gevouwen. Damn als je die auto ziet dan geloof je niet dat het slechts 45-46 kmpu was waarmee de boom werd geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Heeft er iemand toevallig al examen gedaan? Heb nl een brief gekregen van het ministerie dat ik binnen 4 weken mijn diploma moet halen bij het cbr omdat ik anders mijn pas niet krijg.

Wil ff weten of het een beetje te doen is voor iemand die nog maar drie maanden werkzaam is.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

The Dolf schreef op 26 juli 2004 @ 20:11:
Heeft er iemand toevallig al examen gedaan? Heb nl een brief gekregen van het ministerie dat ik binnen 4 weken mijn diploma moet halen bij het cbr omdat ik anders mijn pas niet krijg.

Wil ff weten of het een beetje te doen is voor iemand die nog maar drie maanden werkzaam is.
Ik heb alleen vage dingen van mijn collega gehoort. En ik ben het daar niet mee eens. Je moet de stratenkennis kennen van de stad waar je examen doet. Stel je voor dat je alleen op Amsterdam rijdt. En het examen is in Utrecht. Dan moet jij de stratenkennis van Utrecht kennen omdat daar het examen is.

Verder zijn de kosten van het examen ook best hoog. Ik werk parttime taxi en ik ben een maand salaris kwijt aan dat examen. Nu zei die collega dat ik er daarna wel 11 maanden profijt van heb.. Dus ging er bij mij een lampje branden ? Is het maar 1 jaar geldig na het examen ?

Door de hoge kosten van het examen, plus dat ik dan alle straten moet gaan leren van een stad hier in de regio waar ik met de taxi het afgelopen jaar maar 2 ritjes heen heb gehad :|. Ben ik bang dat ik misschien moet stoppen met het baantje wat mij zoveel plezier levert.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Ik kan me niet voorstellen dat ik ergens anders examen moet doen dan mijn standplaats. En in hoeverre moet je stratenkennis in orde zijn?

Examen en cursus wordt door mijn baas betaald aangezien ik als eerste op moet. Andere collega's hebben veel langer de tijd aangezien deze hun pas al binnen hebben.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, lijkt me wel heel sterk dat je examen moet doen in een andere stad dan je standplaats.
Zowel het theorie- als praktijkexamen kun je op verschillende locaties verspreid over heel Nederland afleggen.
CCV deelt kandidaten voor het theorie-examen in bij de examenplaats die het dichtst bij de woonplaats van de kandidaat ligt. De kandidaat kan zelf zijn of haar voorkeur aangeven voor een praktijkexamenplaats.
En volgens mij moeten de kosten van de examens verplicht door je werkgever worden betaald.

Verder kan je tot en met 1 januari 2006 zonder zo'n 'taxi diploma' rondtouren mits al in bezit van een chauffeurspas. Persoonlijk weet ik het nog niet of ik over 1.5 jaar dit werk nog wel doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Anoniem: 23844 schreef op 27 juli 2004 @ 00:47:
En volgens mij moeten de kosten van de examens verplicht door je werkgever worden betaald.

Verder kan je tot en met 1 januari 2006 zonder zo'n 'taxi diploma' rondtouren mits al in bezit van een chauffeurspas. Persoonlijk weet ik het nog niet of ik over 1.5 jaar dit werk nog wel doe.
Misschien niet. Maar als je baas toch de kosten betaald dan zou ik het zeker doen. Wil zelfs een eige bijdrage leveren want het is toch makkelijk dat als je een keer zonder werk zou zitten je vrij makkelijk terug kan vallen op het taxirijden.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573

Zelfs de ondernemer, met ondernemersvergunning taxivervoer, moet op examen voor het chauffeursdiploma taxi. Zonder mag hij zelf geen ritten rijden. :Y)

Je zou toch aannemen dat iemand in bezit van een dergelijke vergunning niet alsnog het chauffeursdiploma moet gaan behalen. Maarja, Minister Peijs denkt daar anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Mja, dat slaat waarschijnlijk op de vele eenmans bedrijfjes in Amsterdam die denken makkelijk geld te kunnen verdienen door te taxien met toeristen.

Ik zelf zie niet zo op tegen dat examen, ken kleine stadje waar onze centrale staat goed genoeg om te slagen, maar we zien wel wat de baas er over zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Anoniem: 23844 schreef op 27 juli 2004 @ 00:47:
Idd, lijkt me wel heel sterk dat je examen moet doen in een andere stad dan je standplaats.
Ik heb het even nagekeken en het klopt nog ook. Er zijn maar enkele steden waar je examen kan doen. Ik snap er geen drol meer van aangezien je tijdens je praktijkexamen gebruik mag maken van je navigatie systeem.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In het geval je examen doet in een stad waar de kandidaat niet bekend is neem ik aan dat ze mild oordelen voor wat betreft stratenkennis.

Wel word er denk ik gelet op hoe je alsnog je bestemming gaat bereiken en hoe je daarop reageert. "Hier links? Volgende rechts? Hier rechtdoor toch?".

Uiteindelijk is het geldklopperij voor heel veel chauffeurs, en heeft het slechts nut voor chauffeurs welke zichzelf geen 'goede taxi-chauffeur' zouden mogen noemen.
Maar daar draait de rest weer lekker voor op, zoals wel vaker.

En wat gebeurt er met onbehoorlijke taxi-chauffeurs nadat ze wel het diploma behaald hebben? Dan vervallen ze direct of binnen korte tijd in hun oude niet acceptale patroon.

Moet het nog zien of dit taxi-chauffeurs diploma wel vruchten af gaat werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:16

Yucon

*broem*

Hmm, heb een conflictje met m'n baas.. het was bij ons bedrijf vrij gebruikelijk dat we in 3/4 broeken reden omdat het alleen maar deeltaxi is(dus continu op de weg, geen wachttijden) en omdat de bussen geen airco hebben. Als er dan een omaatje in de auto zit die het raam dicht wil vanwege de tocht wordt het je haast niet goed.

Nu mag dat dus opeens niet meer.. nog maar eens zien hoe we dat gaan oplossen :(. Helaas is het een vrij groot bedrijf dus ff een gesprekje met de verantwoordelijke aangaan is lastig.

Wat me eigenlijk het meest steekt is dat er ook een aantal chauffeurs totaal onverzorgd rondrijdt in een stinkende (!) kapotgewassen/versleten/gevlekte/gekreukte pantalon+overhemd. En dat er dan problemen gemaakt worden over nette, goed verzorgde zomerkleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

The Dolf schreef op 27 juli 2004 @ 16:34:
[...]

Ik snap er geen drol meer van aangezien je tijdens je praktijkexamen gebruik mag maken van je navigatie systeem.
Ik hoorde gister weer dat dit niet mag..

Ik geloof nu even helemaal niets meer. Ik wacht wel op een schriftelijke brief die alles uitlegt.. En of ik die nu van de baas of de ministerie krijg is de vraag nog maar.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
4POX schreef op zondag 01 augustus 2004 @ 17:38:
[...]

Ik hoorde gister weer dat dit niet mag..

Ik geloof nu even helemaal niets meer. Ik wacht wel op een schriftelijke brief die alles uitlegt.. En of ik die nu van de baas of de ministerie krijg is de vraag nog maar.
Je krijgt van je examinator eerst een adres waar je zó naar toe moet rijden, je mag geen gebruik maken van een navigatiesysteem of stratenboek. (Dit heb je als het goed is geleerd van de 50-objectenlijst), als je daar bent aangekomen vraagt de examinator je naar een andere bestemming te rijden (plaats/POI oid), en daarvoor mag je wél gebruik maken van je navigatiesysteem/stratenboek!

* gangsterjoey heeft 24-12 Praktijkdag, en 10-01-2005 Praktijkexamen :)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GIAS
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-07-2020

GIAS

Grandpa In A String

maaruh, als je in een vreemde stad komt weet je toch ook niet waar je moet zijn ?? beetje onzinnig om dan dmv een objectenlijst een straat in te rijden..

jep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GIAS schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:32:
maaruh, als je in een vreemde stad komt weet je toch ook niet waar je moet zijn ?? beetje onzinnig om dan dmv een objectenlijst een straat in te rijden..
Gaat het examen zo in zijn werk dan?
50 straten op de kaart uit je hoofd leren die je bij cursus krijgt, waarvan je er vervolgens 1 krijgt waar je lukraak naar toe moet kunnen rijden?

Zo ja, dan vind ik het een totaal onbehoorlijke methode. Iemand die in de examenplaats niet bekend is, is dan uberhaupt gauw de weg kwijt. Zeker wanneer je 50 routes vanaf het startpunt uit je hoofd moet gaan leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
GIAS schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:32:
Dit is ook een groot probleem.. Bij mij op theoriecursus was een vrouwtje die kwam uit Werkendam, maar ze moet straks in Breda haar examen afleggen. En t enige wat ze doet is 's-ochtends en 's-middags kinderen van school ophalen/wegbrengen! (Ze rijdt dus gewoon een vaste route.. logisch hé :/ .. )

|| Specs ||

Objectenlijsten zijn ook te downloaden op de site van het cbr

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:10
ik mag in februari sollicteren bij TCR uit Raalte :)

Bij TCR waren ze eerder altijd dol op Toyota's :)

• 418O2
Ze hebben nog steeds veel Avensis'en rijden. Mercedes is er een beetje uit he.

Nieuw model Avensis is een mooie wagen wmb, mooier dan die brakke merc's

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik ben super blij met die link naar de site van de CBR. Voor mij is er eindelijk duidelijkheid over hoe het examen verloopt en de eisen die er aan vast zitten. Ik hoor namelijk niets van mijn baas. En van mijn collega's hoor ik de gekste verhalen. Bedragen van 50 euro tot 2000 euro die je dan zelf moet betalen. Of het gerucht dat ik alle straten in de examenstad moest leren.

Wat ik nu heb begrepen is dat mijn baas de examenkosten gaat betalen. Maar ik denk erover om die kosten zelf te betalen zodat ik niet vast blijf zitten aan mijn baas. Waar ik ook erg blij mee ben is dat het examen in mijn woonplaats is.

AKA Rinkel weblog

• 418O2
bij TCR gaan ze er van uit dat je 2 jaar blijft werken, daarom betalen zij het.

stop je binnen die 2 jaar, dan moet je (aantal maanden) / 24e deel van het geld terugbetalen

Heb je een chauffeurspas met ingangsdatum vallend tussen 1 juli 2001 en 1 juli 2004 dan is de werkgever verplicht de opleidingskosten en de kosten van het wettelijk verplicht examen voor zijn rekening te nemen. Dit is de werkgever verplicht! En dat kan nog tot 1 januari 2006.

Bij vrijwillig beëindigen van de arbeidsovereenkomst of op grond van dringende reden, maar binnen 2 jaar na het behalen van het examen is de werkgever bevoegd (wil niet zeggen dat hij dit gaat doen) om terugbetaling te vorderen.

Terugbetaling geschiedt zoals hierboven geschreven wordt iedere maand dat de overeenkomst eerder eindigd wordt 1/24 deel van de opleidings- en examenkosten verrekend. Let wel! Hij kan nooit meer dan € 250, -- vorderen!

Dus het lijkt mij verstandig de kosten voor opleiding en examen niet zelf te financieren. Je zit namelijk niet vast aan je werkgever, het kan je alleen hooguit € 250, -- gaan kosten. Dit is wanneer je niet alleen examen gaat doen, maar ook cursus altijd voordeliger, ook na 1 maand :).

Komt bij wanneer hij jou ontslaat en jij het ontslag niet accepteert hij zowieso niets te vorderen heeft hehe.

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-01 10:46
Taxichauffeur meld zich (al is het een beetje laat :P )
Ik doe het nu ongeveer een week of 6(ongeveer 16 uur/week) in regio Den Bosch/Rosmalen.
Voornamelijk ouderen&gehandicapten(deeltaxi).

22 December ben ik voor het Theorie geslaagd met 3 foutjes,
3 Januari 09.30 uur ga ik op voor het praktijkexamen. :)

• bolleh
  • Laatst online: 22-06 16:01
418O2 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 04:21:
Nieuw model Avensis is een mooie wagen wmb, mooier dan die brakke merc's
of het een mooie wagen is...dat is smaak. maar mn pa heeft inmiddels bijna 400.000km op een "brakke" mercedes s320 gereden in 3 jaar tijd, en hij rijdt nog steeds heerlijk. ben benieuwd of jouw avensis dan ook nog zo lekker rijd ;)

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:28

Dentheman

Zie signature

Anoniem: 573 schreef op zondag 19 december 2004 @ 21:55:
[...]
Zo ja, dan vind ik het een totaal onbehoorlijke methode. Iemand die in de examenplaats niet bekend is, is dan uberhaupt gauw de weg kwijt. Zeker wanneer je 50 routes vanaf het startpunt uit je hoofd moet gaan leren.
Hoe denk je hoe mijn toetsen er uit zien? +200woordjes leren en er worden er misschien 20 gevraagd 8)7 Dus zo onbehoorlijk is die methode niet hoor

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denman89 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 22:59:
[...]

Hoe denk je hoe mijn toetsen er uit zien? +200woordjes leren en er worden er misschien 20 gevraagd 8)7 Dus zo onbehoorlijk is die methode niet hoor
Je begrijpt het niet helemaal goed. Het probleem is namelijk niet het moeten leren van woordjes, of in dit geval straatnamen. Dat is nog wel te doen. Maar er vanaf een bepaald startpunt naar toe moeten rijden, in een voor bepaalde personen onbekende omgeving, waarbij je als het ware de plattegrond uit je hoofd moet kennen :).

Gelukkig voor jou zijn de objectlijsten niet van toepassing voor het behalen van je bromfietscertificaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-05 10:09

BitByter

Prutst dit forum

het lijkt me juist interessant wat voor gesprekken zich vormen in een taxi
iemand zou dingen wel vertellen tegen een onbekende taxi chauffeur, die hij normaal niet tegen andere mensen in zijn omgeving zou vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Taxi chauffeur als (bij)baan vind ik tot op heden heel leuk om te doen. Er is één verdomd groot nadeel.

Ik moet gdv vanavond 00.30 weer beginnen. Verschrikkelijk, ik kijk er nou al tegenop.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

GoT-chauffeurs opgelet! Check je loonstrook van november of je de eenmalige uitkering als tegemoetkoming van de ziektekosten hebt gekregen. Dit is 250,- euro bij een 40-urige werkweek en de uitkering is vastgelegd in de CAO. Werk je minder dan gaat het naar rato, er mag maximaal naar de laatste drie maanden gekeken worden.

Mijn werkgever is het "vergeten". :X Helaas vergeet de P&O man wel vaker dit soort dingen. :/ Verder is er overigens niks mis met mijn bedrijf.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verbal Kint schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 16:35:
GoT-chauffeurs opgelet! Check je loonstrook van november of je de eenmalige uitkering als tegemoetkoming van de ziektekosten hebt gekregen. Dit is 250,- euro bij een 40-urige werkweek en de uitkering is vastgelegd in de CAO. Werk je minder dan gaat het naar rato, er mag maximaal naar de laatste drie maanden gekeken worden.

Mijn werkgever is het "vergeten". :X Helaas vergeet de P&O man wel vaker dit soort dingen. :/ Verder is er overigens niks mis met mijn bedrijf.
geld dat ook voor parttimers ?

Ik geloof dat ik over november meer had gekregen dan ik zelf had gehoopt. Ik zal morgen even kijken op de specificatie

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 20-06 10:20

Japser

Jeej!

Ik had het ook :) En ik ben niet eens chauffeur...

Oja...het is TE rustig in het Taxihopper en de Regiotaxi KAN / Noord Veluwe gebieden...ik verveel me de pestpokkepleuris hier :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

4POX schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:31:
[...]

geld dat ook voor parttimers ?
Ja dit geldt voor iedereen die bij een taxibedrijf werkt.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Japser schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:16:
Ik had het ook :) En ik ben niet eens chauffeur...

Oja...het is TE rustig in het Taxihopper en de Regiotaxi KAN / Noord Veluwe gebieden...ik verveel me de pestpokkepleuris hier :(
Jups.. was vandaag ook weer veel te rusitg (weer?). De politie vond dat blijkbaar ook maar ze moesten toch wat auto's aanhouden.. Maarja, zoveel reden er niet dus weet je wat?! Laten we taxichauffeurs gaan aanhouden! Wéér 45 euro erbij voor het dragen van geen gordel (en kom op, wie draagt die dingen wel altijd?). Lullige was dat ik net van de centrale afkwam en onderweg was naar de klant wat hooguit 3 min rijden is.. Kom ik op dat pokke stukje net een politie auto tegen bij de rotonde die gelijk achter mij kwam rijden, *PATS* Stop Politie geval aan.. Kon dus ook niet meer snel de gordel omdoen..

Naja, zal die beste man wel weer dichter bij z'n quota zijn gekomen aangezien hij zeker ook weer met een schone lei begint in dit nieuwe jaar (belangrijke regeling oh well..). Kan ik gelijk al een gedeelte van die 250 eu reserveren voor de boete :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verbal Kint schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:39:
[...]
Ik kan het niet vinden op het strookje van November. Ik wacht die van december even af voordat ik ga bellen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
Ik heb straks mijn praktijkexamen.. wish me luck :P !

Jeuj!! :P

Geslaagd! en 'niks op aan te merken' zei de examinator! :D

[ Voor 42% gewijzigd door gangsterjoey op 10-01-2005 12:02 ]

|| Specs ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 20-06 10:20

Japser

Jeej!

Gefeliciteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gangsterjoey schreef op maandag 10 januari 2005 @ 01:36:
Ik heb straks mijn praktijkexamen.. wish me luck :P !

Jeuj!! :P

Geslaagd! en 'niks op aan te merken' zei de examinator! :D
Gefeliciteerd en nog vele leuke kilometers!

Kun je een klein verslagje maken over hoe jouw examen is verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
Ik loop met de examinator naar de auto, laat hem instappen, geef de gordel aan, vraag of het misschien makkelijk is als ik de hoofdsteun vóór hem verwijder, maar dat hoeft niet. Het eerste adres wat hij me opgeeft is het station, makkelijk, (voor degenen die bekend zijn: examenplaats is Breda), dus ik rijd daar zo naartoe. Onderweg vraagt hij wat dingen, zoals: 'wat zou je doen als je op de snelweg rijdt, en iemand rijdt achterop? Hij verwacht een antwoord in de trand van dat je contact opneemt met de centrale om een andere auto te regelen, de klanten veilig wegzet, en de schade afhandelt. Wat andere vragen waren: 'wat doe je als een klant niet betaald?', 'Wat als het ABS-lampje gaat branden tijdens het rijden?' Bij mijn collega (die trouwens gezakt is) vroeg hij wat je zou doen als er iemand naar je toe kwam, met 2 vingers er half afhangend :?

Verder moet je een en ander kunnen inschatten, zoals afstand, prijs en tijd, waar ik overigens (gelukkig :) )heel goed mee zat. Nadat ik bij het station was geweest, stuurde hij mij naar een straat (Mathenessestraat, vlak bij Amphia Molengracht.. voor de kenners :P), dat typte ik in op de navigatie, en daar aangekomen vertelde hij mij terug te rijden naar het CBR. Toen ik daarbinnen kwam, gaf hij mij een hand, en zei: Gefeliciteerd.. je bent geslaagd' en * gangsterjoey deed zo: :D

Eitje dus >:)

|| Specs ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Zo dit topic is weer een beetje naar beneden gevallen..

Wilde even melden dat ik bij TCMB in Tilburg heb gesolliciteerd :)
Hoop dat ze mij een beetje liev vinden..

Heb de hele CBR site gelezen nu ongeveer mbt chauffeurspassen en examens.. Moet wel lukken :)

Ik hou jullie op de hoogte als ik iets hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Ben eindelijk ook geslaagd voor mijn examen (2 keer pratijk moeten doen.). Eerste keer wist ik niet wat er van me verwacht werd en door de extreme zenuwen het ziekenhuis voorbij gereden (in Breda, eerste ziekenhuis als je de straat uit rijd en je minimaal 6 borden tegenkomt waarop het staat aangegeven.

Tweede keer ging een stuk beter. Mijn tweede rit moest naar zijn huis rijden waar moeder de vrouw ons een bak koffie voorschotelde. Terug aangkomen samen een pilsje op (ik was al geslaagd ;)).

Een van de eerste van het bedrijf die het heeft gehaald. De overige collega's moeten nu cursus volgen.

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 22-06 12:32
Ik ga zo aant werk... Hoef waarschijnlijk geen examen te doen omdat ik volgend jaar afstudeer en m'n baas dan niet wil investeren voor de laatste paar maanden... Hoewel ik me bedenk dat mijn afstudeerproject wat is uitgelopen dus ik moet het maar eens opnieuw bekijken. Damn, goed dat ik ff reageer en me dit bedenk. :D

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 22-06 16:01
zijn er trouwens chauffeurs uit utrecht hier aanwezig?
2 weken terug paar keer een taxi genomen maar een aantal van de chauffeurs die je tegenkomt...mijn god wat een aso's. die zaten er vroeger ook wel tussen maar toch een stuk minder

ben blij dat ik nu een auto heb met mijn broer, hoef ik toch minder een taxi te nemen

valt me trouwens ook op dat er een breed scala aan autos rondrijd als taxi tegenwoordig, het is niet meer alleen mercedes. lijkt me ook dat dat komt door de mindere tijden voor chauffeurs, terwijl er toch in de bedrijven sector(personeel van bedrijven vervoeren dus) genoeg werk is, tenminste als ik zie wat mn vader allemaal rijd...beetje overdreven eigenlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 22-06 12:32
bolleh schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:05:
zijn er trouwens chauffeurs uit utrecht hier aanwezig? [...] mijn god wat een aso's.
Ja hiero, wat mot je, eikel? :+

Kom voor de duidelijkheid niet uit Utrecht... ;)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Verbal Kint schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 17:39:
[...]
Ik ben nu de CAO aan het doorlezen. Ik heb al regelmatig aan mijn baas om een boekje gevraagd. Maar de hele moment krijg ik te horen dat ik die via de pensioenfonds zou krijgen. En de andere keer waren ze op.. Dus heb ik laatste eentje gekregen van 2002/2003 van de baas.

Nu heb ik op http://www.fnvtaxi.nl/ eentje gevonden van 2004. Daarin spreken ze ook over die uitkering..
Eenmalige uitkering
Per 1 november 2004 wordt aan iedere werknemer een eenmalige uitkering toegekend van € 250,- als
bijdrage in de ziektekosten.
Parttimers en M.U.P.-krachten hebben recht op een eenmalige uitkering berekend naar rato van de omvang
van het dienstverband. Voor de bepaling van de omvang van het dienstverband geldt een referteperiode van
maximaal 3 maanden voorafgaande aan het moment van uitbetaling van de eenmalige uitkering.
Voor werknemers die in 2004 in dienst danwel uit dienst treden, wordt de eenmalige uitkering berekend naar
rato van de duur van het dienstverband in 2004.
Dus ik vragen bij een college waarom ik het niet heb ontvangen; "Jij krijgt dat niet uitbetaald omdat jij een 0 uren contract heb." :(

Dus ik begin nu te twijfelen of mijn baas zich niet aan de CAO houdt of dat ik de CAO niet snap.

Ben je een MUP kracht als je een nul uren contract hebt ?

[Correctie]

Ik ontvang nu 7.91per uur. Plus 1 euro toeslag per uur tussen 2200 en 600 (dat klopt volgens de CAO). Verder ontvang ik 9,24 % vakantierechten, en 8 % vakantiegeld.

Klopt dit ? Of ontvang ik te weinig als chauffeur. Ik twijfel of ik taxi blijf rijden vanwege het niet meer bevallen in de nacht te rijden. Ik niet meer in de stad woon waar ik rij en het niet hebben van zekerheid. (Ik hoor niets van de baas over dat verplichte examen wat ik moet doen wil ik na 1 jan. 2006 nog kunnen rijden)

[ Voor 7% gewijzigd door 4POX op 17-05-2005 23:51 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

4POX schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 23:18:
[...]

Dus ik vragen bij een college waarom ik het niet heb ontvangen; "Jij krijgt dat niet uitbetaald omdat jij een 0 uren contract heb." :(

Dus ik begin nu te twijfelen of mijn baas zich niet aan de CAO houdt of dat ik de CAO niet snap.
Het korte antwoord: Bull shit! :(

Ik vind het achterlijk dat bedrijven zich er op een dergelijke manier vanaf proberen te maken tegenover iemand die in een veel zwakkere positie zit. Maar goed. Voor de duidelijkheid elke chauffeur heeft recht op die vergoeding. Je kan het eventueel zelf navragen bij de commissie naleving taxi CAO.

Helaas heb je nog weinig aan een "papieren" gelijk. Ook mijn baas weigert vooralsnog uit te betalen. Deels ranzigheid, deels onwil. Het blijft belachelijk natuurlijk, maar heel veel beginnen kan je niet (het gaat maar om relatief kleine bedragen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Kleine aanvulling.. Ik ben nu met mijn college over MSN over art 3.7 lid 2 aan het praten
De M.U.P.-kracht verricht op afroep werkzaamheden. De werkgever doet een beroep op de M.U.P.- kracht indien de bedongen arbeid voorhanden is. De tijden waarop de M.U.P.-kracht beschikbaar is om arbeid te verrichten worden in onderling overleg tussen de werkgever en de M.U.P.-kracht vastgesteld. Indien een arbeidsovereenkomst wordt gesloten voor minder dan 15 uur per week én de tijdstippen waarop de werknemer zal werken niet vastliggen, geldt een minimum loonaanspraak van 3 uur loon per 'oproep'. Zie de 'toelichting' op de M.U.P. kracht.
Mijn arbeidsovereenkomst vermeldt dat ik val onder art. 3.7. Dus ik kan zeggen dat ik een MUP - kracht ben. Nu lees ik dat stukje over 3 uur loon per oproep..

betekend dit nu dat als mijn werknacht begint om 0:00, en ik om 21:00 door de centrale wordt gebeld voor een ritje van 30 minuten dat ik dan 21:00 tot 4:45 mag doorpennen ? (4:45 stop ik er vaak mee) Of moet ik dat anders zien ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 00:14:....betekend dit nu dat als mijn werknacht begint om 0:00, en ik om 21:00 door de centrale wordt gebeld voor een ritje van 30 minuten dat ik dan 21:00 tot 4:45 mag doorpennen ? (4:45 stop ik er vaak mee) Of moet ik dat anders zien ?
Een oproep lijkt me niet over één rit te gaan, maar over een oproep om die dag te werken. Anders kunnen ze je laten komen voor een half uurtje.Die tijden snap ik niet helemaal. Je werkt meer dan 12 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een oproep is dus voor minimaal 3 uur, bij een mup overeenkomst met minder dan 15 uur per week. Ook als jij na het eerste half uur al thuis zit. Dus imo heb jij gelijk, maar betaalt de werkgever je in zeer veel gevallen hooguit voor een half uur uit, wat eigenlijk dus niet mag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
rikkerdetik

KICK!

Ik ben al een tijdje geleden aangenomen bij TCR in Raalte.. Heb mijn diploma inmiddels gehaald (goddank) en ga morgen voor het eerst rijden :)

Zijn er nog actieve chauffeurs hier ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Jep

Ik doe een schoolroute in combinatie met school. En soms rij ik weekends disco vervoer. Zoals afgelopen nacht. Maar ik ben wel blij dat het nacht werk minder wordt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
Ik werk momenteel fulltime bij Peutax (www.peutax.nl) in Breda, heb een vaste auto (Mercedes E200CDI uit 10-'03), en rij voornamelijk Deeltaxi, maar ook Zorgtaxi, Treintaxi en natuurlijk ook een hoop Straattaxi! Het bevalt me goed, leuk werk, gezellige collega's :)!

Iemand uit de buurt misschien?

Een aanradertje trouwens, gemaakt door een centralist van ons: www.taxischade.nl !

|| Specs ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122648

ik zou ook wel graag taxi chauffeur willen worden voor 1 of 2 dageni nde week, hoe moet ik dit aanpakken?

heb 1 jaar mijn rijbewijs ben 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmja, even rondvragen bij taxibedrijven bij jou in de buurt of ze niet toevallig iemand nodig hebben? :)
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste