Taxi's in Nederland

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:34
Met BalusC

Maar je moet het wel minimaal 2 jaar doen he.. En daarnaast; het diploma kost je wel moeite.. Sowieso 4 avonden voor de theoriecursus, 1 werkdag voor de praktijktraining en 2x1 uur voor de examens..

Ik heb gisteren voor het eerst gewerkt. Eerst van 3 tot 6 op een LT rolstoellers vervoerd, daarna op een 2001 Avensis regiotaxi gereden. Om 12 uur was ik klaar. Toen ff mijn huisgenoot de centralist geholpen met de auto's parkeren (godsekolere, wat is zo'n garage krap).. Ik kwam er ook achter dat ik nog niet van busje hou.. Manouvreren met een LT is echt een kunst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:18

4POX

Everybody is wired

buishit van minimaal 2 jaar je rijbewijs..

Ik heb mijn rijbewijs 6 maanden toen ik begon bij de tax. En ik weet van meer chauffeur dat ze binnen 2 jaar na het behalen van hun rijbewijs taxi zijn gaan rijden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
zeg ik toch ook niet?

zou ook wel dom zijn want ik heb mijn papiertje ook pas anderhalf jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 10:12
Ik meende dat ik het praktijkexamen ook moest doen, maar "ik ben van november 2001" dus heb ik geluk. :)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sorry om je uit de droom te helpen, maar ik heb mijn chauffeurspas ook sinds november 2001 (sinds augustus dat jaar in dienst) en ik ben ook de lul. 't Examen geldt namelijk voor iedereen die z'n chauffeurspas na 1 juli 2001 heeft gehaald.

Als je na 1 januari nog rondrijdt met jouw pas en je wordt betrapt, krijg je niet alleen een hoge boete, maar ik las ook dat je gelijk je auto kan laten staan...

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ja dat is inderdaad wel grappig ja (tenminste...), ik rij inmiddels niet meer (afgestudeerd en nu een "echte" ;) baan), maar mijn pas is dus van 3/7/2001. :'(

Ergste is nog dat dat komt omdat ze toendertijd bij het ministerie nogal achter lagen met de administratie, waardoor je langer op je pas moest wachten dan normaal. |:(

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Was het bij jullie vrijdagavond ook zo'n gekkenhuis, met de sneeuw? Op gegeven moment was de wachttijd voor particulieren een uur-anderhalf uur! Onze centralist had btw zijn camera meegenomen, voor het geval er schade gereden zou worden, maar er was helemaal niks gebeurd!

De treinen reden ook niet trouwens, ben nog een keertje naar Eindhoven geweest, en naar Rotterdam! (was wel apart trouwens, voorbij Zevenbergschenhoek lag helemaal geen sneeuw meer :?)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Vrijdag was lachen idd met die sneeuw, was op zich niet druk met aantal ritjes, maar goed uur wachtijd en op momenten was het zelfs "geen idee wanneer hij komt, je wordt achteraan de rij van ritten gezet en ik werk ze een voor een af" zei de centralist na afloop :)

Gelukkig dat het zaterdag en zondag een stuk minder erg was, alhoewel de zaterdag wel dubbel zo druk leek :X (maar dat kon ook omdat we maar 12 van de normaal minimaal 16 hadden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
gangsterjoey schreef op maandag 28 november 2005 @ 00:18:
Was het bij jullie vrijdagavond ook zo'n gekkenhuis, met de sneeuw? Op gegeven moment was de wachttijd voor particulieren een uur-anderhalf uur! Onze centralist had btw zijn camera meegenomen, voor het geval er schade gereden zou worden, maar er was helemaal niks gebeurd!

De treinen reden ook niet trouwens, ben nog een keertje naar Eindhoven geweest, en naar Rotterdam! (was wel apart trouwens, voorbij Zevenbergschenhoek lag helemaal geen sneeuw meer :?)
gekkenwerk bij ons.. Ritje Diepeveen vanaf raalte kostte me een uur, terwijl je dat normaal in een half uur kan doen..

Om 6 of 7 uur werden er zelfs geen nieuwe ritten meer aangenomen.. We liepen een uur achter op schema en we konden gewoon niets. Hoofdwegen was max. 40km/u. We doen voornamelijk regioritten, dus dan moet je wel over de hoofdwegen..

We hebben ook geen schade gehad.. alleen 2 verhuurbusjes in de sloot ofzo..

Wat voor auto's rijden jullie trouwens? Ik heb vandaag weer in de nieuwe Avensis station gereden (12.000 op de klok gezet) en rij vaak in het oude model Avensis sedan.. Moet zeggen dat ze heerlijk rijden... buiten 1 om, die is echt brak.. kutversnellingsbak en de koppeling is ook niet alles meer na 4 ton..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Mocht vrijdag heerlijk vertoeven in een gloedjenieuwe E200CDI automaat. Alhoewel niet ideaal in het pak sneeuw dat er lag toch heerlijk gereden. Lekker soepel, lekker stil. Niet echt vermogen over voor zo'n zware bak, maar al dan niet heerlijk gereden!

Damn wat vind ik het ook lekker om in sneeuw te rijden. Superbeheersd en anticiperend rijden, gewoon lekker "actief" rijden (net of je zeg maar de hele tijd 200+ aan het doen bent). Mag dat wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Wat een gedoe allemaal zeg, om tegenwoordig te beginnen als taxi chauffeur moet je al minimaal via 5 instanties gaan... En dan vragen we ons af waarom het allemaal zo verrekte duur word :S

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Oh ?

Ik rij al 2,5 jaar voor dezelfde centrale.. En ik heb nog nooit een verhoging meegemaakt ? En als je gaat rekenen is het niet eens zo duur.(vennootbelasting, brandstof, personeel, onderhoud, auto, enz enz) Mensen hebben wel moeite om 40 euro voor een ritje met de taxi te maken. Maar dronken stappen in hun auto van 25.000 euro vinden ze geen probleem.

Dat gedoe is helaas onstaan omdat de taxi branche is verpest in de grote steden. Zie het maar als het vmbo-effect. In de randstad gaat iets niet lekker. Dan moet heel Nederland maar aangepakt worden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat denk ik niet.. Want als ik ook kijk wat er in zwolle voor tuig taxi rijdt.. Die verkloten de sport wel een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik moet deze week en volgende week voor mijn examen.. En ik zit nog met een paar vragen

1. Moet ik verplicht een fysieke pas hebben om na 1 jan. 2006 te mogen rijden ? Of mag je ook rijden met kopieën dat je het examen hebt behaald in afwachting van de nieuwe pas?

2. Mijn werkgever vertelde dat ik een overeenkomst moet ondertekenen dat ik een vaste periode moet blijven werken. (hij betaald de examens) Ik heb die overeenkomst nog niet gezien. Is dit via het CAO geregeld? Of kan ik zometeen na mijn examen een overeenkomst verwachten met eisen waar ik niet aan kan/wil voldoen (Ik ben namelijk bang dat de werkgever mij ook weer in de nacht wil laten werken)

3. Ik heb een nul-uren contract. Dus de baas kan mij geen werk verplichten. Nu vertelde een collega van mij dat zoiets gezien kan worden als werkweigering?

Ik ben een parttime student die ook elke werkdag een schoolroute rijdt. Ik ben oorspronkelijk begonnen als een nachtchauffeur in het weekend. Maar sinds ik die schoolroute rij doe ik bijna geen nachtwerk meer. Ik moet door de weeks elke ochtend om 5:45 mijn bed al uit. En overdag zit ik ook op school. Ik merk gewoon dat ik een vrij weekend moet hebben wil ik de maandag weer fit beginnen met mijn werk. Maar ik vrees dat de baas mij zometeen gaat verplichten om er ook weer nachtwerk bij te doen. Een andere collega heeft een paar jaar geleden hetzelfde meegemaakt. En die is zijn schoolroute kwijtgeraakt omdat die ook weigerde om in de nacht te werken. Ik ben bang voor hetzelfde. Het is namelijk erg moeilijk om aan mensen te komen voor nachtwerk. (nieuwe personeelsleden moet eerst op cursus gestuurd worden)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
1 Officieel niet, maar ik denk niet dat je er problemen mee krijgt

2 Dat zal in je overeenkomst staan en niet in je CAO

3 Officieel kan je werk weigeren, gezien de wijze waarop de taxi-branche werkt zal je soms opgebeld worden met de vraag of je kan komen werken (het is ineens extra druk), of eerder naar huis worden gestuurd (er is niks te doen).

(4?) In je CAO staat dat er tussen diensten minstens 9 uur rust moet zitten. Je kan dus niet 's nachts werken en daarna een schoolritje doen.

[ Voor 17% gewijzigd door Config op 19-12-2005 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
4POX schreef op maandag 19 december 2005 @ 18:45:
Ik moet deze week en volgende week voor mijn examen.. En ik zit nog met een paar vragen

1. Moet ik verplicht een fysieke pas hebben om na 1 jan. 2006 te mogen rijden ? Of mag je ook rijden met kopieën dat je het examen hebt behaald in afwachting van de nieuwe pas?
Volgens mij niet, maar dat weet ik niet zeker.. Vooral omdat je theorie nog nagekeken wordt enzo..
2. Mijn werkgever vertelde dat ik een overeenkomst moet ondertekenen dat ik een vaste periode moet blijven werken. (hij betaald de examens) Ik heb die overeenkomst nog niet gezien. Is dit via het CAO geregeld? Of kan ik zometeen na mijn examen een overeenkomst verwachten met eisen waar ik niet aan kan/wil voldoen (Ik ben namelijk bang dat de werkgever mij ook weer in de nacht wil laten werken)
Staat bij ons in het contract.
3. Ik heb een nul-uren contract. Dus de baas kan mij geen werk verplichten. Nu vertelde een collega van mij dat zoiets gezien kan worden als werkweigering?

Ik ben een parttime student die ook elke werkdag een schoolroute rijdt. Ik ben oorspronkelijk begonnen als een nachtchauffeur in het weekend. Maar sinds ik die schoolroute rij doe ik bijna geen nachtwerk meer. Ik moet door de weeks elke ochtend om 5:45 mijn bed al uit. En overdag zit ik ook op school. Ik merk gewoon dat ik een vrij weekend moet hebben wil ik de maandag weer fit beginnen met mijn werk. Maar ik vrees dat de baas mij zometeen gaat verplichten om er ook weer nachtwerk bij te doen. Een andere collega heeft een paar jaar geleden hetzelfde meegemaakt. En die is zijn schoolroute kwijtgeraakt omdat die ook weigerde om in de nacht te werken. Ik ben bang voor hetzelfde. Het is namelijk erg moeilijk om aan mensen te komen voor nachtwerk. (nieuwe personeelsleden moet eerst op cursus gestuurd worden)
Dit is vooral iets tussen jou en je baas. Ik denk dat je gewoon maar even met hem moet gaan praten als hij je dingen gaat verplichten die je niet ziet zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik heb vanochtend een collega van mij er nog over gevraagd. Er is een overeenkomst. En er staat bijvoorbeeld in als je zakt voor je taxi pas. En je bent 1 januari 2006 niet in bezig van een taxi pas dat de baas de kosten van het examen op jou mag verhalen.
(4?) In je CAO staat dat er tussen diensten minstens 9 uur rust moet zitten. Je kan dus niet 's nachts werken en daarna een schoolritje doen.
Als ik zaterdagnacht van 2200 - 600 rij en ik doe maandag om 700 weer mijn schoolroute. Dan zit er makkelijk die 9 uur er tussen. Het probleem is als ik zaterdag nacht werk dat ik mezelf verplicht zondag weer 10 uur mijn bed uit te zijn. Dus 3 a 4 uur slaap. Dit doe ik omdat ik anders zondagavond niet in slaap kan komen. Ik ben van nature een nachtmens. Ik krijg altijd na 2100 energie en zin om van alles te doen. Ik ben dan de hele zondag middag brak en heb dan nog weinig aan het weekend. En het weekend is ook mijn enige moment dat ik sociaal kan doen. Zaterdag is vaak al mijn uitslaap/was/boodschappen dag.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik vraag me altijd af waarom het altijd Mercedessen zijn? Waarom juist die auto's? Ik moet zeggen, ik zat laatst zelf ook in een vette Audi, maar Mercedessen hebben wel de overmacht (ook die lelijke stretchbakken die hier in Groningen overal rijden :P).

Nog iets; wat is een 'centralist' precies?

[ Voor 10% gewijzigd door Peedy op 20-12-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:51
pEeDy16 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:42:
Ik vraag me altijd af waarom het altijd Mercedessen zijn? Waarom juist die auto's? Ik moet zeggen, ik zat laatst zelf ook in een vette Audi, maar Mercedessen hebben wel de overmacht (ook die lelijke stretchbakken die hier in Groningen overal rijden :P).

De centralist neemt de telefoon op op de centrale, en verdeelt de ritjes onder de chauffeurs

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Aan de ene kant heeft dat te maken met de betrouwbaarheid en onderhoudskosten van die auto's (taxi's met kilometerstanden ver over de 500.000 zijn geen uitzondering), aan de andere kant is er het imago. Als ik voor dezelfde prijs kan kiezen tussen een Mercedes of een (bv.) Volkswagen of Toyota dan wist ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Terwijl ik in scoda's heb gezeten met meer beenruimte dan die standaard bakken van een VW, mercedes of avensis.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:34

steveman

Comfortabel ten onder

Ik heb bij ons over de radio de term "golfplaatlimosines" gehoord, vond ik wel mooi gevonden ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

iemand de laatste CAO in PDF formaat ?

Op de www.fnvtaxi.nl hebben ze alleen een soort opsomming in een forum. Ik kan alleen een concept vinden op http://www.vallenduuk.nl/vdnieuws/concept1a.pdf

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Altijd? Wij hebben 2 mercedessen

een stuk of wat oud model Avensissen, stuk of 8 nieuwe Avensissen, 3 nieuwe passat's..

Maar ik zie de laatste tijd wel verschillende auto's, Skoda Superb's, Saab's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

zijn er nou eigenlijk bedrijven die rijden met oude bakken?

ik heb altijd zoiets van:
"de prijs kan toch een stuk lager wanneer een bedrijf met een auto van 7K rijd ipv een auto van minimaal 25K en de luxe zelfs naarde 40K"

ok je betaald ook onderhoud maar dat zal toch neit zoveel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
daarnaast betaal je over een taxi geen bpm. Zie maar eens wat dat scheelt... Dan word het verschil tussen die "dubbel zo dure" en goedkope auto natuurlijk al een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

4POX schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:03:
iemand de laatste CAO in PDF formaat ?

Op de www.fnvtaxi.nl hebben ze alleen een soort opsomming in een forum. Ik kan alleen een concept vinden op http://www.vallenduuk.nl/vdnieuws/concept1a.pdf
CAO's kun je vinden bij de overheid: www.overheid.nl/op

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Anoniem: 151099 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:35:
zijn er nou eigenlijk bedrijven die rijden met oude bakken?

ik heb altijd zoiets van:
"de prijs kan toch een stuk lager wanneer een bedrijf met een auto van 7K rijd ipv een auto van minimaal 25K en de luxe zelfs naarde 40K"
Nee. Oude auto's hebben het nadeel dat je echt veel meer aan onderhoud kwijt bent. Daarnaast zijn auto's van 7k zijn nooit goed genoeg geweest om taxi mee te rijden, oude benzen kosten al meer. Auto's die nieuw 7k kosten zijn geen auto's maar vervoermiddelen. Dat zou niet mogen van de arbo om daar de hele dag in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config

Mercedes heeft de laagste prijs per kilometer in zijn klasse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Mja, waarom zou je met een merc (consumentenprijs 50.000 eu) gaan rijden, als het een klant niet boeit of je in een avensis (consumentenprijs 28.000eu) aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
418O2 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:57:
Mja, waarom zou je met een merc (consumentenprijs 50.000 eu) gaan rijden, als het een klant niet boeit of je in een avensis (consumentenprijs 28.000eu) aan komt?
omdat je avensis na 3ton niet meer tijdt, en je merc na 5 ton nog steeds. Bovendien, het maakt serieus wel uit waar je in rijdt, mensen pakken altijd de nieuwste merc als er een paar naast elkaar staan met serieus leeftijd verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Dat boeit onze klanten wel degelijk hoor, we hebben beide auto's in de garage staan.

Daarnaast is het beter voor je chauffs, minder ziektemeldingen bijvoorbeeld, minder klachten (rug...).

En een Benz doet zo 5 ton voordat hij afgeschreven is en wordt verkocht voor een leuk bedragje, terwijl een avensis na 3 ton compleet afgedraaid is. Daarbij komt ook nog eens het feit dat we ook directievervoer doen en die kan je niet ophalen in een Avensis.

En je rijdt voor lul in zo'n ding, ooit 3 mensen achterin gehad voor meer dan 10 km? Ik schaam me altijd kapot voor die mensen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
kuch bullshit kuch

wij hebben een avensis die al 380.000 heeft gelopen en nog prima mee kan. Zoveel mensen heb ik zelden achter. 1x in een avensis station en dat is idd krap.. Maar dat gebeurt zo weinig dat het niet uit kan om daarvoor een grotere auto te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Dan heb jij misschien een andere vervoerssoort...Wij combineren ook vaak, en dan zitten er elke dag wel een keertje 3 man achterin. Plus dat die avensi uit 2000 waar dus nu 3 ton op staat echt wel verrot zijn bij ons...ook al rijden ze nog, je verwacht ook wat qua comfort van zo'n ding. En die japanners zijn het zo en zo niet, lamlendige stuiterbakken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Valt echt heel erg mee hoor. En wij doen ook regiotaxi/wvg dus qua combineren zit het wel snro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
nou wij combineren bijna nooit, maar ik heb iedere avond wel een paar keer een volle achterbank hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
bij mij is het in 8 weken 1x voorgekomen (dat is dus ongeveer 28 diensten)

En mijn baas hecht nogal aan een goed wagenpark dus het feit dat die avensissen nog rijden zegt wel wat. Ze worden ook goed onderhouden door onze werkplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Met een ster rij je gewoon beter. Zo dan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Naja, misschien denken sommigen dat, maar dat is natuurlijk niet waar. Ik denk dat het tijdperk Nur-Mercedes wel een beetje over is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik wil nog even iedereen een fijn nieuwjaar wensen

Ik moet riijden vanavond.. van 6 tot 11 en 1 tot 7

Vertel me dat ik niet de enige ben

[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 31-12-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ik niet, vandaag gewerkt tot 1800. Vond het wel weer genoeg. Nachtrijden op 1 januari, ben je wel helemaal lekker :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
418O2 schreef op zaterdag 24 december 2005 @ 13:38:
Naja, misschien denken sommigen dat, maar dat is natuurlijk niet waar. Ik denk dat het tijdperk Nur-Mercedes wel een beetje over is..
Okee okee, even nuanceren dan..

Als je de keus hebt tussen avensis, scoda suburb of een ster is een ster de beste keuze

Als je de keuze hebt tussen een LT en een Sprinter is de Sprinter de beste keuze

:P

Anyway, happy new year! Ik ga zaufen met mijn pasverdiende fooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Had trouwens een paar weken geleden toch een rit...Een gevangene met verlof. Mijn beroepsgeheim verbiedt mij meer te zeggen, maar het was erg interesting ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Config schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 20:15:
[...]

Okee okee, even nuanceren dan..

Als je de keus hebt tussen avensis, scoda suburb of een ster is een ster de beste keuze

Als je de keuze hebt tussen een LT en een Sprinter is de Sprinter de beste keuze

:P

Anyway, happy new year! Ik ga zaufen met mijn pasverdiende fooien!
Als ik de keuze had tussen een Superb een een C of een 30 jaar oude E dan ging ik echt niet voor de ster :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Buh buh buh even oude natuurlijk, wijsneus! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
418O2 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:24:
ik wil nog even iedereen een fijn nieuwjaar wensen

Ik moet riijden vanavond.. van 6 tot 11 en 1 tot 7

Vertel me dat ik niet de enige ben
Ook van 1 tot 7 gewerkt. kom net me nest weer uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:00
Maverick schreef op zondag 01 januari 2006 @ 16:33:
[...]

Ook van 1 tot 7 gewerkt. kom net me nest weer uit :)
Ik kom hier ook net uit mn nest gerold!
Zat op de centrale gister, was er gister om kwart voor 10 en was om 8uur weer thuis :)
Even een bakje gedaan met de centralist van vanmorgen, die kwam om kwart voor 7 binnen zetten en was nogal verbaasd, had toen zelfs nog alle chauffeurs op de weg, was weer goed druk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Config schreef op zondag 01 januari 2006 @ 11:22:
Buh buh buh even oude natuurlijk, wijsneus! ;)
Oh :P

Noujah, als ik mocht kiezen tussen een nieuwe Superb of een Nieuwe C klasse dan koos ik echt wel voor de Superb. Een nieuwe E is natuurlijk een totaal andere klasse, kost een keer zo veel ofzo 8)7

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Een C is ook geen taxi. Een E daarentegen niet ;).

Een E is echt wel economisch verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nieuwjaarsnacht was gekkenhuis. Meermaals de snelheidslimiet moeten overschrijven met 100%.. We reden met 3 chauffeurs omdat niemand anders wou. Echt gekkenwerk. Van half 1 tot half 7 nonstop lopen racen (waar dat kon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
418O2 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 05:56:
Nieuwjaarsnacht was gekkenhuis. Meermaals de snelheidslimiet moeten overschrijven met 100%.. We reden met 3 chauffeurs omdat niemand anders wou. Echt gekkenwerk. Van half 1 tot half 7 nonstop lopen racen (waar dat kon)
Hoe 'groot' is dat bedrijf dan waar je werkt? Ik had zelf 20 auto's/busjes op de weg zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Ik wil voor een half jaar fulltime gaan taxi rijden...waar moet ik dan aan denken? Heb je een personenvervoerskaart nodig? Zoja, wat kost dat? En wat verdient iemand van 24?

Is er trouwens ook makkelijk een baan te vinden voor half jaar? Ik zoek het in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Config
Ff snel...

Je moet je theorie en praktijk examens halen voor de taxi. Is niet moeilijk meer, mag tegenwoordig met navigatie en theorie is makkelijker dan voor je rijbewijs. Kost niks bij mijn bedrijf, subsidie + bijdrage van mijn bedrijf (50/50). Als je het zelf moet dokken moet je bij het CBR opzoeken wat examens kosten en evt. trainingen. All in kost het 700 euro waarvan 350 subsidie mits gehaald. CAO betaald zo'n 8,15 per uur incl alles (vakantiegeld) voor een parttimer zoals ik (23+ jr.). (http://www.fnvtaxi.nl/forum/index.php?topic=495.0)

Ga niet voor jezelf rijden/auto pachten/taxi vergunning aanvragen etc. als je maar een half jaartje ga, maar ga gewoon voor een taxi bedrijf werken op uurbasis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Sinds wanneer moet je praktijk en theorie examen taxi rijden halen? Nog nooit van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Anoniem: 8514 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:38:
Sinds wanneer moet je praktijk en theorie examen taxi rijden halen? Nog nooit van gehoord?
sinds 1 januari dit jaar verplicht :)

Overigens niet erg moeilijk, en de baas betaald het meestal mits je niet binnen X maanden weer weg gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door Maverick op 03-01-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Fire_Bird schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:12:
[...]

Hoe 'groot' is dat bedrijf dan waar je werkt? Ik had zelf 20 auto's/busjes op de weg zitten
In totaal 400 man ofzo, over 3 afdelingen.

Wij hebben op een zaterdagnacht bijvoorbeeld al 12 man rijden ofzo.. Niemand wou rijden met nieuwjaarsnacht, dus veel omzet misgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
418O2 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:53:
[...]

Wij hebben op een zaterdagnacht bijvoorbeeld al 12 man rijden ofzo.. Niemand wou rijden met nieuwjaarsnacht, dus veel omzet misgelopen
Van je werknemers moet je het hebben. Normaal rijden er bij ons 5 op zaterdag, nu het hele wagen park (geloof zo'n 12-15 wagens, nooit precies geteld :X ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
418O2 schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 22:53:
[...]

Djeez, echt slecht man.
Dat is dus gewoon werkweigering lijkt mij, ik had met oud & nieuw 20 man op de weg, ook te weinig, want dat heb ik zelfs op een normale zaterdagnacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43491

Sorrie dat ik het misschien nog een keer ten overvloede vraag, maar ik zie echt door de bomen het bos niet meer.
Ik ben 20 jaar, heb in feb 2 jaar m'n rijbewijs en studeer. Ik wil graag als bijbaan taxi gaan rijden, ik ben dus nog niet verbonden aan een taxibedrijf (dit met oog op eventuele subsidies? :?).
Waar moet ik beginnen?? Moet ik nu weer rijlessen gaan volgen voor dat examen? Wie moet ik benaderen om dit examen af te kunnen leggen, moet ik eerst solliciteren en dán dat examen maken?

Alvast bedankt

heb dit topic trouwens met veel plezier tot nu toe gelezen :)

edit: ok ben al wat wijzer geworden op de site van t CBR, maar is het niet een hele onderneming om al die examens te gaan afleggen vóór je uberhaupt begonnen bent met wekren?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 43491 op 04-01-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Uhm.. Je hebt vanaf 1 januari een diploma nodig, dus die moet je halen voor je gaat rijden. Als je rijervaring hebt dan is dat examen geen probleem, te meer omdat je nog een praktijkdag krijgt.

daarnaast krijg je eerst 4 theorieavonden waar ook heel veel in wordt uitgelegd.

Dit alles regel je via je werkgever, ik weet niet of je dit zelf kan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hallo :)

Ik had even gezocht, maar kon zou snel geen topic vinden over taxi's.

Taxi's zijn, vind ik, best interessant. Er rijden er veel van, en de meeste taxi's zijn zeer luxe auto's (Lees: Mercedes E/S, meestal elegance of avantgarde uitvoering).
Zijn die auto's niet te duur voor zulk werk? Ik weet niet precies wat de kosten zijn om een taxi en een chauffeur te laten rijden, maar het zal niet voor niets zijn.

Oh, en nog wat weetjes:
Als je een taxi hebt, hoef je geen BPM en wegenbelasting te betalen.
Uiteraard koop je een auto niet als taxi, maar volgens mij krijg je het bpm bedrag terug zodra de auto taxi-gekeurd is.

En nog wat vragen voor een disussie:
Wat vinden jullie van de taxi?
Maak je er zelf wel eens gebruik van?
Wat vind je van de prijs (zelf vind ik die wel te hoog)?
Weet je zelf nog wat leuke/interessante dingen over de taxi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-06 15:00

SeatRider

Hips don't lie

ZroBioNe schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:30:
Zijn die auto's niet te duur voor zulk werk? Ik weet niet precies wat de kosten zijn om een taxi en een chauffeur te laten rijden, maar het zal niet voor niets zijn.
Versus
Wat vind je van de prijs (zelf vind ik die wel te hoog)?
:)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Snap dan niet hoe je het Taxi Chauffeurs op GoT?-topic over het hoofd hebt kunnen zien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
Ja, maar dan nog.
Ik heb me twijfels erbij of die prijs wel hoog genoeg is voor zulke auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik vind, qua taxi's, het belachelijk dat er elke dag de hele dag door een stuk of 10 taxi's - met de motor aan - staan te brommen op Utrecht Centraal.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De reden dat er zoveel Mercedessen rijden is waarschijnlijk omdat het autos zijn die bewezen hebben veel kilometers te kunnen maken zonder al teveel ellende. Zeker als taxichauffeur wil je een betrouwbare auto, maar ook eentje die een beetje luxe is (je zit er immers de hele dag in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
frickY schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:37:
Snap dan niet hoe je het Taxi Chauffeurs op GoT?-topic over het hoofd hebt kunnen zien :?
ahja, ik zocht in TFV, niet in SG.
Vond m ook beter hierin passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
frickY schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:37:
Inderdaad, hier heb ik het Mercedes-verhaal ook wel eens aangehaald, ik denk dat alle vragen van de TS wel in dit topic beantwoord zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

De prijs van een auto is voor een taxibedrijf niet interesant.. afschrijving en onderhoudskosten wel dus misschien dat ze daardoor vaak in mercedes rijden.. wel typisch nederlands is dat.

In de UK rijden zo of in een purpose build 'london cab'
Afbeeldingslocatie: http://plaza.ufl.edu/aycock/england/london/cab.jpg
of het is een allegaartje van middenklassers (minicabs).

In Australia zijn het vooral ford Falcons
Afbeeldingslocatie: http://www.k-report.net/foto/j514.jpg

De prijzen zijn daar ook stukken lagen en het is opvallend dat het vaak mannen uit het midden oosten van middelbare leeftijd zijn..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

Snow_King

Konijn is stoer!

Persoonlijk vind ik Taxi's nogal duur, voor echt een klein stukje ben je al flink wat geld kwijt.

Stad -> Mijn huis kost me iets van 8 euro terwijl het echt een klein klote stukje is.

Dan kan je de discussie starten waarom ik niet ga fietsen, maar daar gaat het niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Niet online
Bij de aanschaf van een auto voor gebruik als taxi hoef je toch geen BPM te betalen?
Teruggaaf van BPM kan alleen onder bepaalde voorwaarden. Alleen ondernemers komen voor teruggaaf van BPM in aanmerking. Een verzoek om teruggaaf van BPM moet u indienen bij het kantoor van de Belastingdienst waaronder u valt.
Teruggaaf van BPM kan worden verleend voor bepaalde motorrijtuigen zoals politie- en brandweerauto’s, taxi’s en (dieren)ambulances. Ook bij export van motorrijtuigen die in Nederland niet zijn gebruikt, is teruggaaf mogelijk. bron
Zo duur is zo'n taxi dan niet meer ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Noork op 01-02-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Misschien speelt onder eigen rijders de persoonlijke voorkeur naar het aanzien van een bepaald merk mee bij de keuze voor een bepaald type.

Ik gebruik zelf steeds minder een taxi. De pijzen zijn de laatste jaren flink gestegen, terwijl het serviceniveau sterk gedaald is. Met name stratenkennis en veiligheidsgevoel zijn punten die ik belangrijk vind. Ik baseer me op ervaringen uit de grote steden. Ik weet niet hoe het in de rest van Nederland is.

[ Voor 3% gewijzigd door Roenie op 01-02-2006 22:30 . Reden: onduidelijke zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 16:50

SmartDoDo

Woeptiedoe

`Taxi's in Nederland` is gemerged met `Taxi Chauffeurs op GoT?`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Waarom? Het vorige topic was uitdrukkelijk een discussie onder taxichauffeurs en nu is het een algemeen taxi topic, ik weet niet of dit het topic goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Laatst online: 13-08-2024
Noork schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:55:
Bij de aanschaf van een auto voor gebruik als taxi hoef je toch geen BPM te betalen?

[...]

Zo duur is zo'n taxi dan niet meer ;)
Wat dacht je van alle bijkomende kosten zoals het verplichte chauffeursdiploma. En de loonkosten voor een chauffeur wordt ook steeds duurder. Bedrijven die gecertificeerd moeten worden etc. etc. En opzich is een taxi ritje helemala niet zo heel duur. Van kampen naar zwolle (is 25 minuten en 20 km.) betaal ik ong. 30 euro. Dus dat is 72 euro als je een uur in de taxi zit. Nou daar komt een webdesigner of laat staan een advocaat echt z'n bed niet voor uit.

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kijk alleen al naar de kosten zonder afschrijving

Rit van een half uur kost zo'n 30 euro.

Chauffeur kost het bedrijf ongeveer 20 euro per uur, dus dat is 10 voor de rit (en dat hij er ook nog heen moet rijden en vanaf de bestemming verder, dus dan komt er al snel een kwartier bij op, dus zit je op een 15 euro)

Je zal zon 25km rijden, 1 á 2 liter diesel, 2 euro.

Dat is al 17 euro en dan reken je geen afschrijving, diplomering, aanschaf, kosten voor het hebben van een pand, de kosten van de centralist etc etc

Nederland is een duur land en dat merk je in de taxiwereld ook. Mensen zeiken over dure taxi's terwijl ze genoeg alternatieven hebben (eigen auto (hoeveel is drinken je waard?), fiets, benenwagen)

En een taxibedrijf is echt geen goudmijn ofzo hoor (zou je niet zeggen als je de auto's van mijn baas ziet ;), maar daar werkt hij dan ook hard voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
418O2 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:14:
Chauffeur kost het bedrijf ongeveer 20 euro per uur,
LOL, ik zou willen dat ik zoveel verdiende, deel dat maar door 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
fulltime chauffeurs op leeftijd zijn wel wat duurder dan studenten natuurlijk,
daarbij komen nog e.e.a. aan premies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
Trouwens Yuri,
Rijd je nog op een taxi of ben je er mee gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
Maverick schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:59:
[...]

je kost je baas ook +- 2x zoveel als dat je zelf krijgt, dat andere geld gaat op aan allerlij belastingen en dat soort toestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Yuri schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 13:49:Wat dacht je van alle bijkomende kosten zoals het verplichte chauffeursdiploma. En de loonkosten voor een chauffeur wordt ook steeds duurder. Bedrijven die gecertificeerd moeten worden etc. etc. En opzich is een taxi ritje helemala niet zo heel duur. Van kampen naar zwolle (is 25 minuten en 20 km.) betaal ik ong. 30 euro. Dus dat is 72 euro als je een uur in de taxi zit. Nou daar komt een webdesigner of laat staan een advocaat echt z'n bed niet voor uit.
Tja, die advocaat heeft dan ook doorgeleerd, dat kost geld. Daarbij is er nu nietecht een tekort aan taxichauffeurs. Het is nogal een non-argument om het salaris van anderen erbij te betrekken. Zet President Bush op de taxi en je bent helemaal een godsvermogen kwijt voor een ritje 8)7
418O2 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 14:14:...Nederland is een duur land en dat merk je in de taxiwereld ook. Mensen zeiken over dure taxi's terwijl ze genoeg alternatieven hebben (eigen auto (hoeveel is drinken je waard?), fiets, benenwagen)...
Het is niet duur in absolute zin, alleen wel als je kijkt naar het gemiddeld serviceniveau (in de grote steden dan). Zolang ik de chauffeur de weg moet wijzen of hij expres om rijdt, is ieder bedrag al te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ZroBioNe schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:18:
Trouwens Yuri,
Yuri heeft inmiddels een andere baan en rijdt geen taxi meer (iig al een tijdje niet meer)
[...]

IKKE86 schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:04:
[...]

je kost je baas ook +- 2x zoveel als dat je zelf krijgt, dat andere geld gaat op aan allerlij belastingen en dat soort toestanden
inderdaad
Roenie schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 19:38:
[...]
Het is niet duur in absolute zin, alleen wel als je kijkt naar het gemiddeld serviceniveau (in de grote steden dan). Zolang ik de chauffeur de weg moet wijzen of hij expres om rijdt, is ieder bedrag al te veel.
Dat is waar. Ik schaam me ook voor slechte chauffeurs van shabby bedrijven. Ik rij zelf altijd met navigatie dus verkeerd rijden gebeurt zelden en anders corrigeer ik de prijs (mits contant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

[...]

Een bedrijf is meer aan jou kwijt dan alleen je uurloon hoor. Elke werkgever betaalt naast jouw uurloon nog allerlei andere nare instanties.

Je bent al snel anderhalf keer zo duur als je zelf denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Laatst online: 13-08-2024
ZroBioNe schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:18:
Trouwens Yuri,
Ik rij inderdaad niet meer, erg jammer. Ik ben tegenwoordig tussenpersoon bij Aegon/Spaarbeleg. Net zo'n boevenbende als op de taxi ;) :X

Maar ik ga denk ik binnenkort wel weer paar dienstjes in de maand mee rijden. Ik mis het vak een beetje :'(

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Ik zal dit maar weer eens een schop geven :)
zag de laatste post van Yuri dat hij niet meer rijd.
Zelf ben ik een tijd geleden begonnen met een fulltime baan bij een verzekeraar, was gestopt met een andere studie (studeer nu BI deeltijd erbij) maar het taxi rijden was dus teveel van het goeie, kon er niet uitkomen met mijn werkgever van toen om dus af en toe als ik zin heb eens te rijden, logisch, kost veel.
Affijn ik heb dus nu een ander bedrijf gevonden (kende de chauffeurs en de eigenaar wel) maar mag dus nu rijden als ik een keer zin heb, bel op en er staat een auto, het blijft gewoon leuk om sporadisch es te werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32

Bestla

M/M -> V/F

Wat zie ik nu :? een bijna naamgenoot . Wel verwarrend dit. ;)

Hier in de regio kost het nooit meer dan 9,50 per rit.

[ Voor 4% gewijzigd door Bestla op 20-03-2006 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Bestla schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:42:
Wat zie ik nu :? een bijna naamgenoot . Wel verwarrend dit. ;)

Hier in de regio kost het nooit meer dan 9,50 per rit.
Ja inderdaad, naamgenoot zowat, scheelt maar een unscore :p
Ook taxichauffeur of niet?

In de regio? Wat is regio voor jou? binnen een bepaalde stad/provincie/gemeent?

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
en toch maar weer een kick tegen dit topic!

ik ben vandaag 'aangenomen' als chauffeur voor Rutax in Den Bosch en ik vroeg me af of er nog steeds zoveel mensen hier rijden? ik ga volgende week iig 2 dagen mee-rijden om te kijken of het van beide kanten bevalt en zo ja ga ik een jaar lang zo'n 30 uur per week rijden. ik heb er zin in iig, zeker na het doorlezen van dit topic :Y)

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:33
Firebird woont waarschijnlijk in regio utrecht.
Let op, die 9,50 is alleen onder bepaalde voorwaarden!

Ik werk ook partime als taxichauf.

is zo leuk werk.
ben begonnen toen ik nog geen jaar m'n rijbewijs had, nu ongeveer 3jaar terug.
Je leert echt goed rijden, en het is relax, lekker cruisen met een dikke bak onder je kont!

Je krijg alles in de auto, spoedklusjes(plankgas), vermoeide zakenmensen die op weg naar schiphol in slaap vallen (=compliment voor je rustige rijden) en stationswerk!

Kreeg 'n keer iemand in de auto die 100euri extra wilde betalen als tie achterin met een andere vrouw mocht krikken ( vito busje toen)... heb 'm vriendelijk doch dringend de deur gewezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Belangrijke , maar dringende vraag.

Ik heb de pdf van de personenvervoer CAO er op na gescand. Maar niets kunnen vinden. Een collega van mij zei dat het wel waar is.

Stel. Je hebt een nulurencontract met de baas. Maar je rijdt wel elke maand. Moet je na 36 maanden dan een contract krijgen ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 09:58:
Belangrijke , maar dringende vraag.

Ik heb de pdf van de personenvervoer CAO er op na gescand. Maar niets kunnen vinden. Een collega van mij zei dat het wel waar is.

Stel. Je hebt een nulurencontract met de baas. Maar je rijdt wel elke maand. Moet je na 36 maanden dan een contract krijgen ?
Dit is wat ik heb gevonden:
Nuluren-contract: werkgever en werknemer hebben geen afspraken over het aantal uren dat de oproepkracht werkt. De werkgever betaalt de eerste zes maanden alleen loon voor de uren die de oproepkracht werkt. Na die zes maanden moet hij het loon doorbetalen, ook als hij geen of minder werk heeft.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik ga het nog mooier maken.. Afgelopen schooljaar heb ik een schoolroute gereden. En dat heb ik gedaan op het nul uren contract. De baas had mij voor die periode een contract moeten aanbieden.

Ik heb gebeld met Sociaal taxi fonds.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:32

Bestla

M/M -> V/F

Fire_Bird schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:42:
[...]

Ja inderdaad, naamgenoot zowat, scheelt maar een unscore :p
Ook taxichauffeur of niet?

In de regio? Wat is regio voor jou? binnen een bepaalde stad/provincie/gemeent?
Geen taxi chauffeur, maar vaak klant na het zuipen. ;)

Alphen a/d Rijn en als ik naar huis wil (Woubrugge) dan rekenen ze gewoon 9,50 per rit. Dat zal wel komen omdat de gemeentegrens hier om de hoek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
Taxi Wielkens zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Laatst online: 07-06 10:12
Tis de laatste weken erg matig gesteld met de fooien... hangt dat in de lucht ofzo? :S

Echt zo van:

Klant: "Hoeveel krijgt u van mij?"
Ik: "Dat is dan 9 euro 45 mevrouw/meneer"
Klant: (geeft briefje van 20 euro) "Doet u maar 9 en een half hoor..."
Ik: "Dank u wel" :S

En dat niet een keer maar een x aantal dagen achter elkaar... 8)7

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik had gisteren 2 oude dames. Ze moest 5,80 betalen en ze gaf 7 euro. Ze zei "Laat die 20 cent maar zitten".

Ik: Maar u geeft me net 7 euro.
Zij: Oja, dan is het wel veel
Ik gaf een euro terug

toen ze uitstapten kreeg ik die euro weer terug met een hele vriendelijke goedenavond er bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik vind het maar erg gesteld met taxichauffeurs. Ik reed laatst van Schiphol (daar noem ik wel wat) naar Amstelveen. Het was een TCA taxi met Achmed erin. Waar moet ik naar toe vroeg die constant onderweg. Op het navischerm van zijn Mercedes stond "Voer bestemming in" en dan gaat die mij constant vragen om 3 uur s'nachts en net terug uit Tenerife. En dan waar 25,30 op meter staat gewoon 26 euro vragen kan TCA de volgende keer de pl**ris krijgen. En heel onverantwoord rijden door 180 km in de bocht naar de A9 van de A4 te scheuren. Vond ik niet gepast. Gewoon keurig rijden verdien je veel meer mee. En het gevraag waar het nou was. Hij had een navischerm voor zijn neus maar niet even invoeren nee klant steeds vragen. Tja en als jij verkeerd aangeeft mag je dokken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Sja, TCA...

Gelukkig zijn er een groot aantal bedrijven dat wel netjes rijdt en werkt. Te herkennen aan het taxi-keurmerk (een blauwe sticker, 15cm breed, 40cm hoog ongeveer, met een witte T bovenaan, daaronder een logo en daaronder een X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

4POX schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:40:
Ik ga het nog mooier maken.. Afgelopen schooljaar heb ik een schoolroute gereden. En dat heb ik gedaan op het nul uren contract. De baas had mij voor die periode een contract moeten aanbieden.

Ik heb gebeld met Sociaal taxi fonds.
De reden dat ik toen heb gebeld staat gepost op

4POX in "Verdwenen geld - werkgever wil dat verha..."

Werkgever die mij 'beschuldigd' van het verdwijnen van geld.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Laatst online: 29-01 10:38
He wat geinig, ik ontdek dit topic nu pas :D

Ik ben sinds bijna een jaar ook taxi chauffeur. :) Ik heb in November 2005 m'n pas gehaald en in December ben ik begonnen bij Peutax in Breda. Waar ik trouwens nog steeds werk :) Leuk werk vind ik!!

Rookworst zonder R is ook worst.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste