GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
Ter land, ter zee en in de kroeg
haha heb ik ook gezien ja. Klopt ook wel een beetje hoor als je ze in de praktijk ziet rijden.Christiano007 schreef op 10 July 2003 @ 12:24:
Ken jij wel de verkeersregels ?*keek gisteren naar stukje van rij-examen blabla op sbs6*
Money for nothin' and your chicks for free
Anoniem: 33167
Taxichauffeur is de ideale baan als je wil leren om goed te rijden.

Nou dan leer je dus echt niet rijden hoor.Anoniem: 33167 schreef op 10 juli 2003 @ 12:26:
Een vriend van me is een tijdje parrtime taxichauffeur geweest.
Taxichauffeur is de ideale baan als je wil leren om goed te rijden.
Ik zeg, als je WIL leren goed rijden.
Je krijgt namelijk een hele mooie kans om echt te oefenen met je rijgedrag. Veel student+parttimetaxichauffeurs maken gebruik van die kans.
Helemaal gelijk in! Als ik bijvoorbeeld bejaarde mensen moet wegbrengen ofzo die kunnen absoluut niet tegen sportief rijden dus dan moet je je rijgedrag ontzettend aanpassen!! Zo leer je jezelf dus ook aan om "netjes" en "rustig" te rijden. En met dronken lappen in de auto moet je gewoon zo snel mogelijk rijden om maar weer daarna een ritje op te halen. En hoe eerder mensen er zijn hoemeer fooi je krijgt!Anoniem: 33167 schreef op 10 juli 2003 @ 12:29:
[...]
Ik zeg, als je WIL leren goed rijden.
Je krijgt namelijk een hele mooie kans om echt te oefenen met je rijgedrag. Veel student+parttimetaxichauffeurs maken gebruik van die kans.
Hey Collega!Barracuda_82 schreef op 10 July 2003 @ 12:30:
Taxi-chauffeur meld zich!
Waar, voor wie, en wat rijd je?
Best relaxt werk joh... beetje rond rijden in een dikke Merc E200 CDI...
Veel dingen meegemaakt, beetje hoertjes wegbrengen en flinke fooien vangen....
Whatever.
Meer een HK topic btw
meendering > Mooie GATOR spyware op je site !
[ Voor 25% gewijzigd door Brazza op 10-07-2003 12:38 ]
Bij TCZ (Taxi Centrale Zwolle) In Regio Noord-West Overijssel maar voornamelijk Swolla en Campen. Ik rij in een MB E220 CDI uit 2000 lekkere ragbak!
en jij?
Anoniem: 19973
ik ga niet meer naar meetingsAnoniem: 19973 schreef op 10 July 2003 @ 12:36:
Kijk maar uit met te zeggen of je wel/geen taxi chauffeur bent. Straks word je nog aangekeken om de volgende meeting iedereen te halen en thuis te brengen.
Ik rijd voor Van Driel in Oss (250+ voertuigen) in een Mercedes Sprinter 308 CDI met Navigatiesysteem.Yuri schreef op 10 July 2003 @ 12:36:
[...]
Bij TCZ (Taxi Centrale Zwolle) In Regio Noord-West Overijssel maar voornamelijk Swolla en Campen. Ik rij in een MB E220 CDI uit 2000 lekkere ragbak!
en jij?
Deze wagens zijn van TaxiHopper. De hele dag oude oma's weg brengen van het bejaardenhuis naar de bingo en andersom. 's nachts rijd ik met deze wagen gewone ritten. Ik vind zo'n luxe mercedes maar niks, te groot, te zwaar en te langzaam (ik krijg nooit CDI mee met die luxe wagens).
Dat vind ik helemaal niet erg... autorijden is dikke pret!Anoniem: 19973 schreef op 10 juli 2003 @ 12:36:
Kijk maar uit met te zeggen of je wel/geen taxi chauffeur bent. Straks word je nog aangekeken om de volgende meeting iedereen te halen en thuis te brengen.
meeste chauffeurs hebben ook een knuppeltje in de auto!Palomar schreef op 10 July 2003 @ 12:38:
Ik mag graag autorijden, dus zoiets lijkt mij op zich ook wel een leuk baantje. Ik vind het alleen wat link dat je allerlei volk in de auto krijgt wat niet allemaal even goede bedoelingen heeft. Je hoort vaak genoeg van taxi-overvallen enzo. En je zit helemaal alleen in je auto, dus mocht je iemand in de auto krijgen met kwade plannen dan doe je er niks meer tegen...
Ondanks de taxi-rellen in Amsterdam helpt men de concurrentie zelfs bij overvallen.Palomar schreef op 10 July 2003 @ 12:38:
Ik mag graag autorijden, dus zoiets lijkt mij op zich ook wel een leuk baantje. Ik vind het alleen wat link dat je allerlei volk in de auto krijgt wat niet allemaal even goede bedoelingen heeft. Je hoort vaak genoeg van taxi-overvallen enzo. En je zit helemaal alleen in je auto, dus mocht je iemand in de auto krijgen met kwade plannen dan doe je er niks meer tegen...
Een chauffeur van Lagerberg (Amstelveen) werd een keer bedreigd door een klant in het centrum van Amsterdam. Via de mobilofoon meldde hij het aan de centrale van Lagerberg en binnen enkele luttele seconden was de Lagerberg taxi omsingeld door TCA (Amsterdam) taxi's die hun concurrent te hulp schoten.
cq zaklamp : >>

Maglite 4d heb ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Brazza op 10-07-2003 12:45 . Reden: beter plaatje ]
En zo hoort het!Anoniem: 33167 schreef op 10 July 2003 @ 12:43:
[...]
Ondanks de taxi-rellen in Amsterdam helpt men de concurrentie zelfs bij overvallen.
Een chauffeur van Lagerberg (Amstelveen) werd een keer bedreigd door een klant in het centrum van Amsterdam. Via de mobilofoon meldde hij het aan de centrale van Lagerberd en binnen enkele luttele seconden was de Lagerberg taxi omsingeld door TCA taxi's die hun concurrent te hulp schoten.
Het zijn geen concurrenten maar Collega's! Tenminste hier in Groningen niet vaak kwade blikken tegen elkaar.Anoniem: 33167 schreef op 10 July 2003 @ 12:43:
[...]
Ondanks de taxi-rellen in Amsterdam helpt men de concurrentie zelfs bij overvallen.
Als er problemen zijn maakt het niet uit van welke centrale je bent, dan help je altijd als het kan. Dat gaat eigenlijk automatisch.Anoniem: 33167 schreef op 10 July 2003 @ 12:43:
[...]
Een chauffeur van Lagerberg (Amstelveen) werd een keer bedreigd door een klant in het centrum van Amsterdam. Via de mobilofoon meldde hij het aan de centrale van Lagerberg en binnen enkele luttele seconden was de Lagerberg taxi omsingeld door TCA (Amsterdam) taxi's die hun concurrent te hulp schoten.
Ik moet er wel bij zeggen dat het in Oss er allemaal nogal rustig aan toe gaat tussen de bedrijven en dat er eigenlijk maar een is die een monopoly positie heeft in de regio, maar lastig klanten heb je altijd. Ik heb ook wel een aantal keer meegemaakt dat er eentje niet betaalde, me probeerde aan te vallen, etc.
Ha collega, ik las al dat je in zwolle rijdt voor TCZ. De groeten vanuit Veghel vanaf Taxi RuijsYuri schreef op 10 July 2003 @ 12:23:
Ik ben sinds kort taxi chauffeur geworden (parttime).
Een nog vochtige genotsknots vinden in de ehbokoffer in de hoedenplank gek genoegBest lachen al zeg ik het zelf! Al best rare dingen mee gemaakt....!Al 3x Gods zegen gehad van bejaarde vrouwtjes die naar de kerk gingen enzo!
![]()
Anderen nog rare dingen mee gemaakt?

Aj aj iemand die nog niet op zaterdagnacht heeft gereden. Bereidt je maar voor dan. Niet te geloven hoe zat mensen kunnen worden en hoe veel dat ze dan kunnen kotsen. Hele auto's vol, echt niet normaal. En stinken dat dat dan doetIk heb zaterdag m'n eerste zaterdag nacht dienst eens kijken of dat nog wat fooi opleverd!

Maaruh even zonder gekheid: zaterdagnacht is een hele leuke avond om te rijden. Gewoon netjes en beleefd blijven en niks aantrekken van het gezever. Dat komt voornamelijk doordat ze te veel op hebben. Oh en klanten die zeggen dat ze er tussenuit naaien die doen dat (meestal) niet. Ik zeg niet dat ze dat nooit zullen doen maar het merendeel zegt het gewoon om je te testen, zodat ze weten wat voor chauffeur ze weg brengt. Gewoon terugzeveren wert vaak het beste
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Ach ik verwacht niet veel problemen hier.... blijft altijd wel rustig! En het is een regel dat je 's nachts van te voren prijs afspreekt als je verder dan 15 km moet rijden voor een rit en dus ook van te voren betalen anders wordt je gewoon niet meegenomen. Of als je straattaxi rijdt en je vertrouwd het niet helemaal dat je dan zegt dat jij al besteld bent en je een collega langs stuurt.... mzzl!Barracuda_82 schreef op 10 July 2003 @ 12:46:
[...]
Als er problemen zijn maakt het niet uit van welke centrale je bent, dan help je altijd als het kan. Dat gaat eigenlijk automatisch.
Ik moet er wel bij zeggen dat het in Oss er allemaal nogal rustig aan toe gaat tussen de bedrijven en dat er eigenlijk maar een is die een monopoly positie heeft in de regio, maar lastig klanten heb je altijd. Ik heb ook wel een aantal keer meegemaakt dat er eentje niet betaalde, me probeerde aan te vallen, etc.
maarja das alleen achteraf. Voor hetzelfde geld had die overvaller je al neergestoken en was weggerend...Anoniem: 33167 schreef op 10 July 2003 @ 12:43:
[...]
Een chauffeur van Lagerberg (Amstelveen) werd een keer bedreigd door een klant in het centrum van Amsterdam. Via de mobilofoon meldde hij het aan de centrale van Lagerberd en binnen enkele luttele seconden was de Lagerberg taxi omsingeld door TCA taxi's die hun concurrent te hulp schoten.
en een knuppel/maglite/pepperspray etc. heb ik wel vaker gehoord dat chauffeurs dat bij zich hebben, maar als iemand een overval goed voorbereid heb je daar niks aan. Dat helpt alleen een beetje tegen dronkaards of junks die lastig gaan doen.
Anoniem: 5897
Waar je helemaal niks aan hebt
Met zoiets kun je toch niet fatsoenlijk uithalen in je auto of bus.
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Hoe ga je dan met dat soort situatie's om eigenlijk? Zelf ben ik dan geen taxi chauffeur, die ambitie heb ik nou ook niet direct. Maar ik ben er opzich wel nieuwschierig naar.Barracuda_82 schreef op 10 July 2003 @ 12:46:
Ik heb ook wel een aantal keer meegemaakt dat er eentje niet betaalde, me probeerde aan te vallen, etc.
Qua niet betalen heb je (als 't richting huis is tenminste) i.i.g. nog een adres. Maar hoe handel je als men je wil bedreigen e.d.?
BMW 535D
Groet'n uut Swolla! Bei'j TCZ vandoan!ChristuS schreef op 10 juli 2003 @ 12:48:
[...]
Ha collega, ik las al dat je in zwolle rijdt voor TCZ. De groeten vanuit Veghel vanaf Taxi Ruijs
[ Voor 3% gewijzigd door Yuri op 10-07-2003 12:54 ]
Nou vooral met slecht rijdende taxi's ja. (niet alle natuurlijk).
Vooral op de snelweg rond schiphol is het een drama.
Hoeft ook niet, is alleen voor schrik (en verblinden). Heb zelf nooit wat gehad, maar iemand die lastig word onder het rijden [heel hard remmen helpt meestal wel]ChristuS schreef op 10 juli 2003 @ 12:52:
[...]
Met zoiets kun je toch niet fatsoenlijk uithalen in je auto of bus.
Precies! Maar zoals sommige "collega's" in amsterdam rijden met een kleinkaliber vuurwapen in de auto.... ik weet het niet ik vind het te ver gaan maar aan de andere kant weet ik ook niet hoe het in amsterdam er aan toe gaat soms.....Brazza schreef op 10 July 2003 @ 12:57:
[...]
Hoeft ook niet, is alleen voor schrik (en verblinden). Heb zelf nooit wat gehad, maar iemand die lastig word onder het rijden [heel hard remmen helpt meestal wel]

Je maakt echt de gekste dingen mee...Anoniem: 5897 schreef op 10 July 2003 @ 12:51:
Ik ben ook part-time taxi chauffeur. Leuk werk hoor, als student danDikke fooi altijd
En je maakt idd vanalles mee. Vrouwen die hun hele hebben en houden aan je vertellen...dronben 50ers...studenten.. en andere leipen
Echt lachen altijd. Soms wat minder leuk, maar dat hoort erbij.
Ik heb wel eens een kunstgebid op de achterbank gevonden (toen ik nog luxewagen reed) die een oud vrouwtje verloren was.
Ik ben wel eens weggereden toen ik nog van iemand de rollator achterin had staan (was ik vergeten)
Gisteren bijvoorbeeld, rij ik naar huis om pauze te gaan houden, zie ik ineens dat er ee bedrijf in de fik staat op het industrieterrein. Dus ik natuurlijk dat ding in z'n achteruit om te gaan kijken.
Kom ik daar aan, zie ik een loods die in de fik staat en een hoop auto's en busjes erbij met de deuren open, maar geen mens te bekenen.
Dus ik heb eerst eens goed rondgekeken en gereden en toen toch maar de centrale geroepen voor de brandweer (ik ben mobiel-loos).
ik: "er staat hier iets in de fik volgens mij..."
hij "daar kan ik niks aan doen..."
ik: "o, zouden we dan niet de brandweer bellen?"
hij "misschien, doe maar."
ik: "kan niet, heb geen mobiele telefoon."
hij "nou dan bel ik wel, en ga nu maar naar huis."
Ik heb in Tilburg een jaar of 5 taxi gereden tijdens me studententijd
[ Voor 18% gewijzigd door Stefke op 10-07-2003 13:00 ]
Ondertitel: GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005
Hehehhehe dat had ik afgelopen zondag....Barracuda_82 schreef op 10 July 2003 @ 12:59:
Ik ben wel eens weggereden toen ik nog van iemand de rollator achterin had staan (was ik vergeten)
Ik: Hey Marije ik heb nog een rollator achterin de kofferbak
Centralist: Hmm.... dat gebeurt af en toe ja....
Ik: Oh heheh ben gelukkig niet de eerste...
Centralist: Neuh bijlange na niet....
Ik: En nu?
Centralist: Gooi maar op de Unit, d'r belt vanzelf wel iemand!

Erg jammer dat ik het niet meer doe, IMHO een van de relaxte bijbanen die er is.
De islam kan uw vrijheid schaden
kost zo'n maglite?
lijkt me geen onverstandig idee om zo'n ding te hebben..... niet alleen om te verdedigen maar gewoon ook, als je pech krijgt ofzo!Brazza schreef op 10 juli 2003 @ 13:11:
Euh iets van 38 euro ofzo. Heb er ook nog 4x Duracel M3 inzitten (gaan nu al 8 maand mee)
Anoniem: 28086
* Anoniem: 28086 is geen taxi-chauffeur geweest, maar koerier.
De lange afstanden vind ik wil leuker om te rijden. Alhoewel de taxi gezelliger zal zijn met iemand naast je
Edit: Geen school meer dus?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 28086 op 10-07-2003 13:20 ]
Maatje van me is ook koerier geweest.... heeft toch vaak gehad dat ie op lange stukken of in de file zo goed als in slaap was gedonderd!Anoniem: 28086 schreef op 10 July 2003 @ 13:20:
Yuri! Ook chauffeur geworden zie ik
* Anoniem: 28086 is geen taxi-chauffeur geweest, maar koerier.
De lange afstanden vind ik wil leuker om te rijden. Alhoewel de taxi gezelliger zal zijn met iemand naast je
Edit: Geen school meer dus?
Ach en een beetje "cruisen" in een dikke E is ook niet verkeerd!
Jawel maar in september pas weer he!
[ Voor 6% gewijzigd door Yuri op 10-07-2003 13:22 ]
tegenwoordig is het in utrecht iig niet zo interessant meer om taxichauffeur te worden(twordt wel weer beter omdat er veel bijkwamen door die nieuwe wet, maar dr zijn er alweer genoeg weg) maar een 6-10 jaar geleden was het echt een gouden baan, mn vader reed vroeger vrijwel alleen nachtdiensten(zijn collega dus allemaal dagdiensten) en die verdiende altijd heel lekker(ook veel gesjoemel uiteraard) en op feestdagen in de nacht is het natuurlijk helemaal feest, voor je portomonee uiteraard
met koninginnenacht en oudjaarsavond enzow kon je gewoon als je het goed deed een half maandsalaris bij elkaar rijden
overigens collegialiteit onder taxichauffeurs is erg hoog maar het kan ook echt erg zijn, mijn vader heeft een zakelijke ruzie met een aantal andere chauffeurs hier in utrecht en die zijn dan weer zo kinderachtig om tegen andere taxichauffeurs onzin te lullen enzow. maar verder is het idd een heerlijke baan
en idd op schiphol is het een teringzooi met taxi's, dr lopen ook een aantal van die snelle jongens, en die moeten ze echt afschieten, dat zijn die eikels die zetten hun auto voor het sheraton hotel bijvoorbeeld ipv bij die taxirij op schiphol en lopen naar binnen, ronselen een klant en brengen em dan weg, die mensen moeten echt hun rijbewijs kwijtraken

verder moet je voor je taxichauffeur wordt goed realiseren dat vrijwel je hele familie jouw gaat bellen als ze naar schiphol ofzow moeten, is niet erg ofzow maargoed als jij daardoor 1.5 uur niet kan werken loop jij inkomsten mis, en als je dan geld vraagt voor het wegbrengen krijg je nog een scheve bek ook, dus dat moet je ook ff in gedachten houden
Mhh maak daar maar 3 uur van. (groningen - a'dam)
En familie/vrienden ritjes : voor niets gaat de zon op. (kan wel 1x gebeuren maar vaker of nood okay)
Gaat bij ons niet lukken.... sensoren in de auto en een gps systeem waarmee ze kunnen zien waar je rijdt! Is vaak erg handig als je de straat niet weet.... ff vragen aan de centrale en die zien zo waar je rijdt!Brazza schreef op 10 July 2003 @ 13:34:
[...]
En familie/vrienden ritjes : voor niets gaat de zon op. (kan wel 1x gebeuren maar vaker of nood okay)
ah ja ik zat ff te denken vanuit het utrecht patroonBrazza schreef op 10 July 2003 @ 13:34:
[...]
ja die 21+ toets! Ben ik wel godse blij mee!
Anoniem: 32767
mooiste was in het centrum boel volk stond die taxi's wouden.. en dan de lekkerste wijven uitzoeken
Misschien iets voor als ik me rijbewijs een jaartje heb ofzo
Dat is inderdaad verplicht dat je minimaal 1 jaar in het bezit bent van je rijbewijs B. En straten kennis is ook een pré maar dat zal in een dorp niet zo moeilijk zijnPhreak schreef op 10 juli 2003 @ 13:48:
Hmm, wij hebben kennissen die een taxibedrijf hebben. Lijkt me op zich ook wel een leuk baantje. Ze doen geen uitgaanspubliek dus geen kotsers in de autoBovendien is de buurt waarin ze opereren best netjes (klein dorp) dus dat lijkt me wel ideaal.
Misschien iets voor als ik me rijbewijs een jaartje heb ofzo
Wat een domme vragen trouwens in de vragenlijst van Inspectie Verkeer en Waterstaat....
6) Mist u het normale gebruik van een arm of hand en/of vingers dan wel van bijbehorende gewrichten?
O Ja O Nee
7) Mist u het normale gebruik van een been en/of voet dan wel van bijbehorende gewrichten?
O Ja O Nee

Anoniem: 6441
1 keer "klanten" die instapte terwijl ik die niet mocht meenemen (was besproken door een ander) en ze wilden er niet uit, uiteindelijk toen een collega erbij kwam zijn ze er uit gegaan maar daarna wilde er 1tje toch nog herrie schoppen. Gelukkig zijn dronken mensen niet zo snel en kreeg ik hem heel makkelijk op de grond, maar ja toen ging hij in mijn arm bijten
2de gevalletje was een groepje jongeren uit Helmond die er, zodra ik stopte, vlug uit de bus sprinten. Had er gelukkig 1tje nog te pakken en die had 20 euro bij dus heb ik dat maar aangenomen en die 2 euro 30 of zo die er nog opstond maar laten zitten. Uiteindelijk heel stom, had die jongen gewoon aan de politie moeten geven zodat die andere jochies ook qua naam er uit kwamen en een mooi taxi verbod kregen of zo
Voor de rest is het een heel relaxte baantje, alleen als je in een overvolle kroeg af en toe iemand moet zoeken is het rottig, meestal vraag ik ff aan de bar als die het niet weten is het de eerste die beste die mee wil mag mee, volgende taxi is er toch zo
Voor de rest is het posten bij de disco's (Axis en Time Out) best wel leuk, vooral al die schaarsgeklede jonge dames maken het baantje een stuk leuker
Moet wel zeggen dat fooien tegenwoordig een stuk minder is (ook begrijpelijk met de euro en de recessie en zooi) maar daarvoor doe ik het werk ook niet
Trouwens ik had mijn rijbewijs nog geen jaar toen ik begon met rijden, had hem net 7 maanden of zo
Laten ze tegenwoordig ook al blauwvingers toe op GoTYuri schreef op 10 July 2003 @ 12:36:
[...]
en jij?
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Anoniem: 13497
Maar aan de andere kant heb ik er wel leuk aan verdient en op zich is het wel leuk werk. Alleen oppassen met de slaap hé jongens! Spreek uit ervaring.
Btw ik reed altijd in mijn vaste auto, een E220 CDI uit '98.
Hoe is het met het kanariepietje van de burgemeester?Yuri schreef op 10 July 2003 @ 14:47:
[...]
Ik hoop het niet.... ben een Kampenaar (kamper steur of kamper ui!) dus...![]()
![]()
Gisteren was trouwens Blauwvingerdag oftewel Vinger Je Blauw dag!![]()
EDIT:
* Freee!! is in Kampen geboren en opgegroeid als kind van import-ouders (import in Kampen).
[ Voor 25% gewijzigd door Freee!! op 10-07-2003 14:58 . Reden: Aanvulling/codes mixen niet lekker ]
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
hehehe we hebben nu een andere burgermeester he! Oosterhof een VVD-er jaja dat kan allemaal in het christelijk kampen!Mr. Liu schreef op 10 July 2003 @ 14:55:
[...]
Hoe is het met het kanariepietje van de burgemeester?
EDIT:
* Yuri is in Kampen geboren en opgegroeid als kind van import-ouders (import in Kampen).
Maar ik zit dus bij het ouwe Taxi Stoel..... overgenomen door TCZ/Westemeijer groep.
Grappig nog een kampenaar... osiris is ook een kampenaar!
Ik merk dat je de Kamper ui van het kanariepietje van de burgemeester niet kent, jammerYuri schreef op 10 July 2003 @ 15:05:
[...]
hehehe we hebben nu een andere burgermeester he! Oosterhof een VVD-er jaja dat kan allemaal in het christelijk kampen!
Verklaart het feit dat je voor een Zwolse TC rijdt.Maar ik zit dus bij het ouwe Taxi Stoel..... overgenomen door TCZ/Westemeijer groep.
Ik ben dus geen Kampenaar (geen drie generaties in Kampen geboren en getogen en ik spreek het dialect ook niet).Grappig nog een kampenaar... osiris is ook een kampenaar!
...Make every cut count, even if it is one frame...
Vast, hoezo wil je "vrienden tarief"?Roland schreef op 10 juli 2003 @ 15:15:
Zijn er ook chauffeurs in Leeuwarden?
...Make every cut count, even if it is one frame...
Gewoon de Centrale/Bedrijf zoeken die het WVG/ZW en Regio Vervoer doen. Die zoeken op dit moment allemaal chauffeurs.
Vertel?Mr. Liu schreef op 10 July 2003 @ 15:08:
[...]
Ik merk dat je de Kamper ui van het kanariepietje van de burgemeester niet kent, jammer
Heel kort (niet met Google te vinden helaas
Het kanariepietje van de burgemeester (van Kampen) is bij het schoonmaken van zijn kooi ontsnapt. Burgemeestersvrouw laat in paniek alle stadspoorten sluiten zodat het vogeltje de stad niet uit kan.
LezenViper_74 schreef op 10 juli 2003 @ 15:54:
Hmm, interressant topic, ik had het er gister nog over dat dit me wel een leuk baantje leek. Hoe kun je solliciteren bij een taxi-bedrijf dan? Gaat dit gewoon via de normale procedure of moet je echt iemand kennen om daar zomaar binnen te komen?
Yuri schreef op 10 juli 2003 @ 15:33:
[...]
Gewoon de Centrale/Bedrijf zoeken die het WVG/ZW en Regio Vervoer doen. Die zoeken op dit moment allemaal chauffeurs.
als ik me niet vergis was dat toch echt Hattem hoor!Mr. Liu schreef op 10 juli 2003 @ 15:49:
[...]
Heel kort (niet met Google te vinden helaas):
Het kanariepietje van de burgemeester (van Kampen) is bij het schoonmaken van zijn kooi ontsnapt. Burgemeestersvrouw laat in paniek alle stadspoorten sluiten zodat het vogeltje de stad niet uit kan.
Toen de parkiet gevonden werd pakte iemand die kanarie en vervolgens ontsnapte dat beestje weer en toen schreeuwde die kerel tegen de burgermeester: Ik HATTEM! En volgens mij was toen de naam hattem ontstaan.....
Anoniem: 28086
De politie heeft em zo gevonden
Anoniem: 85882
Tja, nou lijkt me taxichauffeur een best fijn baantje.... Jammer dat ik in Helmond woon (echt, er loopt hier veel schorem rond, waarvan Maverick-X een goed voorbeeldje van wist te geven).Door Maverick-X - Thursday 10 July 2003 14:23
2de gevalletje was een groepje jongeren uit Helmond die er, zodra ik stopte, vlug uit de bus sprinten. Had er gelukkig 1tje nog te pakken en die had 20 euro bij dus heb ik dat maar aangenomen en die 2 euro 30 of zo die er nog opstond maar laten zitten. Uiteindelijk heel stom, had die jongen gewoon aan de politie moeten geven zodat die andere jochies ook qua naam er uit kwamen en een mooi taxi verbod kregen of zo Ach ja beginners foutje
Overigens vindt ik veel taxi's associaal rijden hoor. Niet allemaal natuurlijk, maar elke keer als er een taxi langs komt als ik op de fiets zit dan overrijden ze mij bijna (scheelt ooit een paar centimeters of ze knallen tegen mijn fiets op). Zeker typisch Helmondse taxichauffeurs ofzo
Auto afgeven. Die auto is het niet waard om voor overhoop gestoken/geschoten te wordenJupiler schreef op 10 juli 2003 @ 16:22:
De auto geven lijkt me, hij komt er toch niet ver mee...
Heeft een collega van jou dan toevallig vanaf T.O. naar Uden moeten rijden rond 04.00u afgelopen zaterdag/zondagAnoniem: 6441 schreef op 10 juli 2003 @ 14:23:
Hier nog een taxi chaffeur, rij bij van Helvoort in Gemert in de weekenden. Doe het baantje nu zo'n 1,5 jaar en nog maar 2 keer iets rottigs meegemaakt.
Die maken het wachten inderdaad heel aangenaamVoor de rest is het posten bij de disco's (Axis en Time Out) best wel leuk, vooral al die schaarsgeklede jonge dames maken het baantje een stuk leuker
Oh dan ben ik nog sneller. Ik had mijn rijbewijs net een week en toen kon ik beginnen. Moet er wel bij zeggen dat ik voor die tijd al een aantal jaren mee heb geholpen met auto's wassen dus ze kenden me al langerTrouwens ik had mijn rijbewijs nog geen jaar toen ik begon met rijden, had hem net 7 maanden of zoMaar je leert van Taxi rijden zekers wel netjes rijden met passagiers er in, je moet namelijk ook hun het gevoel geven dat je goed oplet en zo
Heb er niks over gehoord dat er iemand tussen uit genaaid was zonder te betalen deze week. Zal het dit weekend eens navragen.ChristuS schreef op 10 juli 2003 @ 16:40:Heeft een collega van jou dan toevallig vanaf T.O. naar Uden moeten rijden rond 04.00u afgelopen zaterdag/zondagZo ja is die groep die hij bij had er tussenuit genaaid of niet
Dat hebben die jongens namelijk een keer bij mij gedaan
En over hoe lang het rijbewijs, dat klopt zeker dat je als je bekend bent makkelijker begint, collega van begon ook een week na slagen omdat zijn moeder al lang bij de centrale werkte
Ach ja maakt me ook niet veel uit, ik krijg nu toch lekkere E200 elegance versies mee
Agressieve mensen kwam ik genoeg tegen, gewoon lekker negeren... deuren op slot en laat ze maar schreewen.
Voorbeeldje:
Zaterdagnacht, ik moet een paar mensen ophalen bij een boerendiscotheek (Hardenberg).
Dus ik kom er aanrijden (4.00u s'nachts), ben ik vergeten de deuren op slot te doen. Had die nacht een oudere merc mee (1997 heeft nog geen automische deurdicht meganisme).
Voordat ik het wist had ik 5 man in me auto zitten, ging zo super snel!
Heb ze vriendelijke verzocht de auto te verlaten. Ging niet van harte maargoed, was ze gelukkig kwijt!

Was vaak dikke lol bij de centrale..... ben een keer flink in de maling genomen....

Ik moest meneer Kameel en mevrouw Beer ophalen uit een restaurant..... ging er zeer serieus op in... kwam er pas na een kwartier achter dat ik de maling was genomen....
Whatever.
Mij hadden ze afgelopen Dinsdag ook voor de gek gehouden... kreeg ik een rit binnen voor Vita Nova (bejaardenhuis, red.). Dus ik rijd daar heen en laad die oude demente vrouw achter in de bus.meendering schreef op 10 juli 2003 @ 23:54:
Was vaak dikke lol bij de centrale..... ben een keer flink in de maling genomen....
Ik moest meneer Kameel en mevrouw Beer ophalen uit een restaurant..... ging er zeer serieus op in... kwam er pas na een kwartier achter dat ik de maling was genomen....
Nadat ik die vrouw vast had gezet (die overigens geen woord meer kon zeggen en nog niet eens d'r vingers kan bewegen) keek ik op de computer en zag dat de bestemming ook Vita Nova was. Een erg korte rit dus. En daar sta je dan met iemand in de wagen en je weet niet waar je die heen moet brengen.
Op de centrale weten ze dan zogenaamd ook van niks en laten je effe lekker zweten... f***** ****s... maar ik zet het ze nog wel eens betaald
ook altijd leuk zijn die bijnamen die ze elkaar geven en die dan gewoon schaamteloos over die mobilofoon gallen, althans in utrecht wel
mn vader werd "wok" of "wokkie" genoemd
Leuk om hier iemand van van Helvoort te zien.Anoniem: 6441 schreef op 10 July 2003 @ 14:23:
Hier nog een taxi chaffeur, rij bij van Helvoort in Gemert in de weekenden. Doe het baantje nu zo'n 1,5 jaar en nog maar 2 keer iets rottigs meegemaakt.
Met dat bedrijf ga ik dus NOOIT meer mee.
Het was midden in de winter, we waren wezen stappen bij time-out en hadden een taxi voor de terugweg besproken voor 02:00 ofsow (was duidelijk afgesproken, deden we vaker). Toen hebben 2 uur gewacht in de kou. Op een gegeven moment hebben we dus maar ouders om 04:00 uit hun bed gebeld om ons op te komen halen.
Ik loop tegenwoordig nog liever dan dat ik van Helvoort bel
[ Voor 58% gewijzigd door stfn345 op 11-07-2003 01:26 ]
als het niet goed is blijf ik werkloos

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Afhankelijk van wie het is en waar ie me mee bedreigt. Als het een schriel ventje is met hooguit een mes denk ik er niet over na om de auto af te geven, in alle andere gevallen uiteraard wel. Ik heb een paar keer gezeik gehad. Leukste keer was toen een kerel niet wilde betalen (Tilburg-Riel). Hij liep dus gewoon weg. Helaas voor hem was ik het daar niet zo mee eens dus liep ik hem achterna, legde een paar mooie klemmen aan en pakte zelf z'n portomonaie maar. Geld eruit gehaald (incl fooiDuncan schreef op 10 July 2003 @ 16:18:
Wat doen jullie dan als iemand je bedreigt en je auto wil ?
Overigens, ik ben bijna 2 meter, vrij fors en ik beheers wat vechtsporten, dat maakt het allemaal wat makkelijker
De islam kan uw vrijheid schaden
hehehe ik ben 174cm.... maar beheers ook aardig wat vechtsporten zoals Judo, Karate, Jiu Jitsu.....Wokschotel schreef op 11 July 2003 @ 07:37:
[...]
Afhankelijk van wie het is en waar ie me mee bedreigt. Als het een schriel ventje is met hooguit een mes denk ik er niet over na om de auto af te geven, in alle andere gevallen uiteraard wel. Ik heb een paar keer gezeik gehad. Leukste keer was toen een kerel niet wilde betalen (Tilburg-Riel). Hij liep dus gewoon weg. Helaas voor hem was ik het daar niet zo mee eens dus liep ik hem achterna, legde een paar mooie klemmen aan en pakte zelf z'n portomonaie maar. Geld eruit gehaald (incl fooi) en weer terug'gegeven' aan die kerel. Hij schelden, ik snel weg
Overigens, ik ben bijna 2 meter, vrij fors en ik beheers wat vechtsporten, dat maakt het allemaal wat makkelijker
Bij een Koreaan verwacht ik eerder TaekwondoYuri schreef op 11 July 2003 @ 11:12:
[...]
hehehe ik ben 174cm.... maar beheers ook aardig wat vechtsporten zoals Judo, Karate, Jiu Jitsu.....helpt ook wel.... plus ik ben een koreaan, en toch is't raar hoor! Als ik een gevechts positie inneem denken ze vaak allemaal dat ik een Jacky Chan ben of een Bruce Lee...
Jackie Chan is leuk, maar ik vind Sammo Hung (een goede vriend en collega van Jackie Chan) leuker en die is minstens zo goed in Kung Fu (en heeft het ook aan de Royal Chinese Opera School geleerd).
Anoniem: 34225
Dan rij je ook TT neem ik aanBarracuda_82 schreef op 10 July 2003 @ 12:42:
[...]
Ik rijd voor Van Driel in Oss (250+ voertuigen) in een Mercedes Sprinter 308 CDI met Navigatiesysteem.
Deze wagens zijn van TaxiHopper. De hele dag oude oma's weg brengen van het bejaardenhuis naar de bingo en andersom. 's nachts rijd ik met deze wagen gewone ritten. Ik vind zo'n luxe mercedes maar niks, te groot, te zwaar en te langzaam (ik krijg nooit CDI mee met die luxe wagens).
[...]
Dat vind ik helemaal niet erg... autorijden is dikke pret!
Raar dat ik je nooit ben tegengekomen dan
En met de grootste mercedes van allemaal (sprinter
Leuk werk, vooral na een bingoavondje. De ene helft is blij want die heeft de prijzen gewonnen en de andere helft is sjago want die hebben verloren
En op een mooie zomerse dag door de zonovergoten heuvels van zuid limburg rollen is erg goed voor je humeur
herkenbaar...Yucon schreef op 11 July 2003 @ 11:38:
*Meldt*
En met de grootste mercedes van allemaal (sprinter). Sinds 3 maandjes kar ik met bejaarden rond in parkstad limburg (verzamelnaam voor heerlen, kerkrade, brunssum en landgraaf).
Leuk werk, vooral na een bingoavondje. De ene helft is blij want die heeft de prijzen gewonnen en de andere helft is sjago want die hebben verloren. En de meeste klanten zijn wel ok al zitten er soms ook wat etters tussen. Maar een bonbon die plotseling uit een tasje getoverd wordt of een paasei met pasen ("hier jong, smikkel maar lekker op") maakt weer veel goed.
En op een mooie zomerse dag door de zonovergoten heuvels van zuid limburg rollen is erg goed voor je humeur

Ik ben toch malle pietje niet!
humIk vraag me af aan wat voor voorwaarden je moet doen voor zo'n baantje.. Ik neem toch niet aan dat ze jan en alle man met een rijbewijs achter 't stuur zetten

Je moet overigens wel een chauffeurspas hebben maar dat stelt niets voor
1-3 jaarWat voor eisen stellen ze qua rijervaring enzo?
Na heel lang zoekenEn hier hebben de taxi's nog lang niet allemaal navigatie, nou en dan krijg je iemand die naar lutjebroek wilt, hoe vind je dat in gods naam dan
Meestal weet je al vrij snel in welke wijk een straat ligt. Straatnamen zijn meestal wel vrij logisch op wijkniveau gekozen. Met een fatsoenlijke kaart kun je vervolgens vrij makkelijk de juiste straat vinden. Ik hoef zelf overigens nog maar 1/2 van de ritten op te zoeken, als je 2x in een straat geweest bent onthoud je dat wel.Je kunt toch nooit hele steden uit je hoofd leren
en daarnaast zijn de klanten ook niet te beroerd om je even de weg te wijzen! En als je mensen van ver moet ophalen, dat gebeurt toch niet omdat de meesten dan toch een taxi bedrijf kiezen die in die stad zit.... logisch toch?Yucon schreef op 11 July 2003 @ 12:21:
[...]
hum
Je moet overigens wel een chauffeurspas hebben maar dat stelt niets voor
[...]
1-3 jaar
[...]
Na heel lang zoeken
[...]
Meestal weet je al vrij snel in welke wijk een straat ligt. Straatnamen zijn meestal wel vrij logisch op wijkniveau gekozen. Met een fatsoenlijke kaart kun je vervolgens vrij makkelijk de juiste straat vinden. Ik hoef zelf overigens nog maar 1/2 van de ritten op te zoeken, als je 2x in een straat geweest bent onthoud je dat wel.
En voor je rijbewijs moet je min. 1 jaar je rijbewijs hebben. Een bewijs van goedgedrag laten zien, en een medische keuring bij de arbo arts. En oh ja, nooit veroordeeld zijn wegens rijgedrag/overtredingen.....
Ik moest een copietje van m'b rijbewijs laten zien.... de achterkant er maar niet opgezet.... staat een stempel op van een rijverbod in duitsland...

Ik neem aan dat je chauffeurspas bedoeltYuri schreef op 11 July 2003 @ 13:02:
[...]
En voor je rijbewijs moet je min. 1 jaar je rijbewijs hebben.
Ehm.. het is natuurlijk absurd dat je 2 uur hebt moeten staan wachten, maar heb je wel naar de centrale gebeld om te vragen waar je taxi bleef? Lijkt mij toch logish dat als je taxi er na 10-15 minuten niet is, je eens gaat bellen waar die blijft (het kan namelijk wel eens voorkomen dat een rit vergeten wordt of er gewoon verkeerd in staat)RaZoRhEaD schreef op 11 juli 2003 @ 01:26:Leuk om hier iemand van van Helvoort te zien.
Met dat bedrijf ga ik dus NOOIT meer mee.
Het was midden in de winter, we waren wezen stappen bij time-out en hadden een taxi voor de terugweg besproken voor 02:00 ofsow (was duidelijk afgesproken, deden we vaker). Toen hebben 2 uur gewacht in de kou. Op een gegeven moment hebben we dus maar ouders om 04:00 uit hun bed gebeld om ons op te komen halen.
Ik loop tegenwoordig nog liever dan dat ik van Helvoort bel
Ik weet dat "we" niet alles goed doen en kan het goed begrijpen als je liever voortaan een ander pakt, maar als ik zo je verhaaltje lees vindt ik het toch een beetje vreemd dat je niet ff van Helvoort belde
Over die stratenkennis btw, toen ik begon kende ik een paar straten in Bakel, Milheeze, Rips niks in Gemert (waar de centrale zit) of Beek en Donk wat naast Gemert grootse klant is, nu na 1,5 jaar ken ik toch best veel, maar af en toe krijg je nog straten waarvan je hebt HUH??
erhm....

DOOOOOOH
Ik ben toch malle pietje niet!
Soms wel trouwens, heb 2 of 3 keer gehad dat vriendelijke mensen totaal onverwacht behoorlijk geirriteerd raakten als je de weg vraagt. "Dat hoort een chauffeur toch te zeker weten".en daarnaast zijn de klanten ook niet te beroerd om je even de weg te wijzen!
En als dat straatje na een snelle blik op de kaart een 50 meter lang doodlopend straatje vlak buiten de bebouwde kom van Lutjebroek blijkt te zijn vraag je je echt af hoe die mensen ook maar verbaasd kunnen zijn dat je het niet kent.
Dit is overigens vooral bij ouderen, die hebben soms toch nog een wat andere kijk op dienstverlenende beroepen.
Waar moet ik mee komen aanrijden, een Mercedes Sprinter, een Mercedes V-klasse (soort van Vito), een Mercedes E200CDI, een Mercedes E290 of een Volkswagen Passat
Leuk als je alles wat ze bij het bedrijf hebben zo mee kan en mag nemen
En ook levensgevaarlijk met al die afleiding die er dan fietst/wandeltEn op een mooie zomerse dag door de zonovergoten heuvels van zuid limburg rollen is erg goed voor je humeur
Op het moment dat je die hebt dan kun je al taxichauffeur worden. Zelfs al heb je alleen nog maar de aanvraag opgestuurd en bevestiging van ontvangst gekregen.
Het geen wat je nodig hebt om een chauffeurspas te kunnen krijgen is:
- bewijs van goed gedrag, aanvragen bij de gemeente en ze sturen er een op als het goed is
- een keuring van een ARBO-arts, wel een die je heeft goedgekeurd
- uitreksel uit het bevolkingsregister en
- een gewaarmerkte (?) kopie van je rijbewijs, zo eentje waar de stempel van de gemeente waar je woont op staat.
Die dingen stuur je op en dan krijg je bericht thuis waarin staat dat je met de ontvangen papieren drie maanden mag taxirijden. Binnen die tijd heb je bericht gehad waaruit blijkt of je wel of geen chauffeurs pas ontvangt. Deze wordt ook gewoon via de post verstuurd
Niet alleen bij ouderen. Pas nog in Uden meegemaakt op zaterdagavond. Zelfs al zeg je dan dat je uit Veghel komt (Veghel <-> Uden is ongeveer een kilometer of 10) dan worden ze nog bjina boos dat je de weg niet kent in Uden want je bent toch zeker taxichauffeur en die kennen toch alle wegenYucon schreef op 11 juli 2003 @ 14:01:
Soms wel trouwens, heb 2 of 3 keer gehad dat vriendelijke mensen totaal onverwacht behoorlijk geirriteerd raakten als je de weg vraagt. "Dat hoort een chauffeur toch te zeker weten".
En als dat straatje na een snelle blik op de kaart een 50 meter lang doodlopend straatje vlak buiten de bebouwde kom van Lutjebroek blijkt te zijn vraag je je echt af hoe die mensen ook maar verbaasd kunnen zijn dat je het niet kent.
Dit is overigens vooral bij ouderen, die hebben soms toch nog een wat andere kijk op dienstverlenende beroepen.

In zo'n geval zet je de meter dus op een iets duurder tarief

Lijkt me ook wel wat, nu nog een rijbewijs