Taxi's in Nederland

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.373 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuri schreef op 10 July 2003 @ 13:36:
[...]

Gaat bij ons niet lukken.... sensoren in de auto en een gps systeem waarmee ze kunnen zien waar je rijdt! Is vaak erg handig als je de straat niet weet.... ff vragen aan de centrale en die zien zo waar je rijdt! ;)
Dus ze kunnen je ook klokken? Zo van "heej rij eens geen 160 daar" :X
Yuri schreef op 11 July 2003 @ 13:02:
En oh ja, nooit veroordeeld zijn wegens rijgedrag/overtredingen.....
Als je nou een bekeuring hebt voor 3 kmpu te hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 16:49:
[...]
Dat is een administratieve afhandeling, geen veroordeling.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:14

Dommel

Professioneel Software Sloper

Bekeuringen maken niks uit. Het gaat om veroordelingen, wat voor een beoordeling maakt ook nog niks uit. Al is het voor fraude dan krijg je al geen bewijs van goed gedrag meer.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:32

Yucon

*broem*

Dus ze kunnen je ook klokken? Zo van "heej rij eens geen 160 daar"
Vast wel.. maar dat wordt juist als een positieve werkhouding gezien :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yucon schreef op 11 juli 2003 @ 16:52:
[...]

Vast wel.. maar dat wordt juist als een positieve werkhouding gezien :*)
in de binnenstad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

in de binnenstad?
Ehh.. je kunt ook te hard werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 07:15

Brazza

Byte me!

Hoe harder je rijd voor het bedrijf hoe meer geld er in het laadje komt voor hun (niet letterlijk nemen natuurlijk) Is ook een gulden midden weg. Heb zelfs een x gezien dat mijn werkgever een snelheidsboete betaalde voor een collega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:22
The Legend schreef op 11 July 2003 @ 12:01:
Ik vraag me af aan wat voor voorwaarden je moet doen voor zo'n baantje.. Ik neem toch niet aan dat ze jan en alle man met een rijbewijs achter 't stuur zetten :? Wat voor eisen stellen ze qua rijervaring enzo? En hier hebben de taxi's nog lang niet allemaal navigatie, nou en dan krijg je iemand die naar lutjebroek wilt, hoe vind je dat in gods naam dan 8)7 Je kunt toch nooit hele steden uit je hoofd leren :o
tjah vroeger, the good ol' days ;)

vroeger(in utrecht iig) moest je dus WEL vrijwel de hele stad uit je hoofd kennen voordat je chauffeur mocht worden, kan me goed herinneren dat een maat van mn pa chauffeur werd en 2 jaar daarna mn pa, ze kregen dan zon stratenboek(waar dus echt elk klein kutstraatje en steegje met een naam in staat) en dan...was het leren geblazen, en dan kreeg je een soort overhoring volgens mij

de truc was om het zo te leren dat je alle grotere straten uit je hoofd kent en dan de kleinere zijstraten indeelde op die grotere straten, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen goed te doen

verder als je iemand naar een andere stad moet brengen weet die vast wel waar ie heen moet en verder is het dan gewoon goed borden kijken

was trouwens een tijdje terug een onderzoek in london waaruit bleek dat taxichauffeurs daar een veel beter geheugen hebben dan de doorsnee mens, maarja wat wil je ook in een stad als london, zo groooot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Brazza schreef op 11 juli 2003 @ 21:12:
Hoe harder je rijd voor het bedrijf hoe meer geld er in het laadje komt voor hun (niet letterlijk nemen natuurlijk) Is ook een gulden midden weg. Heb zelfs een x gezien dat mijn werkgever een snelheidsboete betaalde voor een collega.
Tsja het ene bedrijf betaalt de boetes van de chauffeur wel het andere niet. Je rijdt ze zelf bij elkaar dus dien je zelf ook te betalen mijns inziens :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Tsja het ene bedrijf betaalt de boetes van de chauffeur wel het andere niet. Je rijdt ze zelf bij elkaar dus dien je zelf ook te betalen mijns inziens
Hangt er een beetje vanaf. Als je als chauffeur veel op de weg zit is de kans dat je een snelheidscontrole voorbijkomt relatief groot. En aangezien je het in de praktijk niet kunt maken om echt op de kilometer de maximumsnelheid te rijden lijkt het me redelijk als de werkgever kleine boetes, zeker als ze niet te vaak voorkomen, vergoedt. Ingecalculeerd bedrijfsrisico.

maar de werkelijkheid is helaas soms anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 11:37:
[...]

Dan rij je ook TT neem ik aan :?

Raar dat ik je nooit ben tegengekomen dan :)
Ik rijd af en toe wel eens TT, maar ik rijd pas een weekje ofzo ook doordeweeks, eerst was het voor mij een bijbaan en nu ben ik op zoek naar 'echt' werk en doe dit voorlopig even.

Mareh... ik ben je toch zat in de trein tegen gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
[...]

Dus ze kunnen je ook klokken? Zo van "heej rij eens geen 160 daar" :X

[...]

bij ons worden mensen die ooit een ongeluk hebben veroorzaakt omdat er alcohol in't spel was niet meer aan genomen! En terecht!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een soon-to-be taxi chauffeur, heb al een aantal keer meegereden, contract is al ondertekend maar inspectie verkeer en waterstaat gooi weer roet in het eten door mijn aanvraag "kwijt te raken" (medische keuring, verklaring v. goed gedrag etc). :(

Het zijn altijd die ambtenaren die alles verpesten anders kon ik nu al taxi rijden tijdens delfsail. Baal er best wel van...

Bij ons worden de boetes ingehouden van je loon dus ja :/, das wel minder.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 21:36:
Hier ook een soon-to-be taxi chauffeur, heb al een aantal keer meegereden, contract is al ondertekend maar inspectie verkeer en waterstaat gooi weer roet in het eten door mijn aanvraag "kwijt te raken" (medische keuring, verklaring v. goed gedrag etc). :(

Het zijn altijd die ambtenaren die alles verpesten anders kon ik nu al taxi rijden tijdens delfsail. Baal er best wel van...

Bij ons worden de boetes ingehouden van je loon dus ja :/, das wel minder.
je mag ook zonder pas van IVW! Dat doe ik ook nog steeds! :P

Dan moet je gaan rijden met de papier van IVW dat je aanvraag in behandeling is genomen! Is 3 maand geldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Heej ik heb hier een vraagje over :)

Ik MOET echt een nieuw bijbaantje voor naast mijn studie. Is taxi-en dan een goeie optie? is het te combineren, hoe soepel zijn de uren die je draait bijvoorbeeld? Zijn er nog bepaalde voorwaarden waar je aan moet voldoen op persoonlijk vlak, lichamelijk vlak, geestelijk vlak etc...?
En iemand die in Delft e.o. op de taxi zit? Zijn hier mensen nodig toevallig? O-)

edit:
okee....misschien ietsje meer dan één vraagje :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wokkels op 13-07-2003 11:37 ]

Permanent wintericon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 13 July 2003 @ 05:34:
[...]

Dan moet je gaan rijden met de papier van IVW dat je aanvraag in behandeling is genomen! Is 3 maand geldig!
Bij mij was dat ook geen probleem, alleen heb ik de eerste 2 maanden van mijn carriere rond gereden zonder die aanvraag... ik was een paar dingen vergeten :P

Maar het is wel een duur geintje allemaal, welliswaar allemaal betaald door mijn baas (behalve de pas van 40 euro), alleen al een kopie van je rijbewijs, een doordnormale kopie met een stempel, kost al meer als 6 euro op het gemeentehuis.... belachelijk allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuri schreef op 13 July 2003 @ 05:34:
[...]

Klopt, maar voordat je dat papiertje krijgt moeten ze eerst een verklaring v. goed gedrag, medisch keuring, kopie rijbewijs en de aanvraag v.d. taxipas binnenhebben. En die zijn dus allemaal 'verdwenen'.

Maar die 45 euro voor de chauffeurspas was er de volgende dag al wel af! Daar zijn ze wel heel snel in :(.
Barracuda_82 schreef op 13 July 2003 @ 12:59:
[...]

Bij mij was dat ook geen probleem, alleen heb ik de eerste 2 maanden van mijn carriere rond gereden zonder die aanvraag... ik was een paar dingen vergeten :P

Maar het is wel een duur geintje allemaal, welliswaar allemaal betaald door mijn baas (behalve de pas van 40 euro), alleen al een kopie van je rijbewijs, een doordnormale kopie met een stempel, kost al meer als 6 euro op het gemeentehuis.... belachelijk allemaal.
Hmmz, gewaarmerkte kopie rijbewijs was zelfs gratis hier.. Moest wel 5,20 neertellen voor verklaring v. goed gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokkels schreef op 13 July 2003 @ 11:36:
Heej ik heb hier een vraagje over :)

Ik MOET echt een nieuw bijbaantje voor naast mijn studie. Is taxi-en dan een goeie optie? is het te combineren, hoe soepel zijn de uren die je draait bijvoorbeeld? Zijn er nog bepaalde voorwaarden waar je aan moet voldoen op persoonlijk vlak, lichamelijk vlak, geestelijk vlak etc...?
En iemand die in Delft e.o. op de taxi zit? Zijn hier mensen nodig toevallig? O-)

edit:
okee....misschien ietsje meer dan één vraagje :P
Taxichauffeur is de I-DE-ALE bijbaan voor een student! Ik ga alleen in't weekend taxi rijden en doordeweeks gewoon naar school. Perfect te combineren dus :)

Iedereen die 18 jaar of ouder is, in bezit van rijbewijs en geen strafblad heeft kan in principe taxichauffeur worden. Je moet wel even kijken of het bedrijf waar je gaat solliciteren ook eisen stelt aan je rijbewijs. Sommige bedrijven eisen dat je minimaal 1 of 2 jaar je rijbewijs moet hebben.

De medische keuring stelt niet zoveel voor.. :). Bij ons werkt ook iemand die een beetje mank is en hij mag gewoon werken. Verder moet je dezelfde vragenlijst invullen over je huidige gezondheid die je ook moest invullen tijdens het afrijden.

edit: crap, ben nog niet helemaal wakker.. dit moest dus een edit zijn :o

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Yuri, vet man dat je taxi-chauffeur bent geworden :D Hoeven we volgende keer niet in die trein als we terugkomen van de meet :+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 14:01:
[...]
Klopt, maar voordat je dat papiertje krijgt moeten ze eerst een verklaring v. goed gedrag, medisch keuring, kopie rijbewijs en de aanvraag v.d. taxipas binnenhebben. En die zijn dus allemaal 'verdwenen'.

Maar die 45 euro voor de chauffeurspas was er de volgende dag al wel af! Daar zijn ze wel heel snel in :(.

[...]
Hmmz, gewaarmerkte kopie rijbewijs was zelfs gratis hier.. Moest wel 5,20 neertellen voor verklaring v. goed gedrag.
5,20? das wel erg weinig, hier kostte die 20,40... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35

Zym0tiC

^_^

maar als nu zo'n zatlap in je auto :r , moet je dit dan zelf opruimen of hebben ze daar poetshulpjes >:) voor

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Zym0tiC schreef op 13 July 2003 @ 15:34:
maar als nu zo'n zatlap in je auto :r , moet je dit dan zelf opruimen of hebben ze daar poetshulpjes >:) voor
Gasten gewoon 100 euro laten lappen.... en dan doe je het gewoon zelf! Weer 100 euro verdient!

Gisteren nacht dienst gereden en aan het begin van die dienst had ik een stel in de auto. Aan het einde van de dienst zie ik een portemonee op de achterbank. Die was dus van die eerste klant. Die portemonee heeft dus de hele tijd op de achterbank gelegen zonder dat andere klanten em zagen of pakten..... nu heb ik hem dan.... (Inhoud 45 euro contant, bankpas met pincode |:(, Visa Gold Card)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brazza schreef op 11 July 2003 @ 21:12:
Ik heb vroeger bij New York Pizza gewerkt als auto koerier.. en daar werd het ook gedaan. Tenzij je je echt als malloot door het verkeer werkt.

Ik ga binnenkort ook voor Taxi chauffeur als bijbaan. Vriend van me heeft trouwens ook nog eerst examen moeten doen naast alle andere toelatingseisen.
Is dat nou alleen als je jonger bent dan 21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 16:35:
[...]

Ik heb vroeger bij New York Pizza gewerkt als auto koerier.. en daar werd het ook gedaan. Tenzij je je echt als malloot door het verkeer werkt.

Ik ga binnenkort ook voor Taxi chauffeur als bijbaan. Vriend van me heeft trouwens ook nog eerst examen moeten doen naast alle andere toelatingseisen.
Is dat nou alleen als je jonger bent dan 21?
Ik moet nog 21 worden en ik heb nergens last van gehad.

Ik ben dus in September vorig jaar begonnen, toen was ik net 20 en had ik ruim 6 maanden mijn rijbewijs. Zelf nog geen 10k kilometers gereden.
Ik heb alleen een medische test moeten doen (die overigens ook een totale aanfluiting was), een kopie van mijn rijbewijs en een verklaring van goed gedrag halen op het gemeentehuis. Daarna heb ik zonder problemen mijn chauffeurspas gekregen en ben ik in een wagen gezet met de mededeling: "als je het niet snapt moet je op dit knopje drukken, dan krijg je de centrale aan de lijn."

Dus... maar ik denk wel dat dit per bedrijf erg verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als ik jou verhaal zo beluister echt wel. :)

Die vriend dus. (Haso2000 hier op GOT) heeft een soort afrij-examen moeten doen en daarbij naar verschillende plaatsen/straten moeten rijden waarbij er dus ook werd opgelet hoe die reed!

Toch maar is informeren hoe dat hier zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 16:48:
Ja als ik jou verhaal zo beluister echt wel. :)

Die vriend dus. (Haso2000 hier op GOT) heeft een soort afrij-examen moeten doen en daarbij naar verschillende plaatsen/straten moeten rijden waarbij er dus ook werd opgelet hoe die reed!

Toch maar is informeren hoe dat hier zit
bij ons was dat dus niet zo.... maar als je genoeg chauffeurs kunt krijgen heb je wat meer luxe he?! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
krijg je gewoon contract met salaris etc of leef je van het geld wat je krijgt van klanten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij dat je een salaris krijgt. Je uur salaris is alleen niet al te hoog omdat het taxibedrijf voor jou de auto regelt.

Als je je eigen auto rijdt dan moet je waarschijnlijk een deel afdragen en vast bedrag per maand betalen aan de centrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuri schreef op 10 July 2003 @ 13:54:
[...]

Dat is inderdaad verplicht dat je minimaal 1 jaar in het bezit bent van je rijbewijs B. En straten kennis is ook een pré maar dat zal in een dorp niet zo moeilijk zijn ;)
ik had 4 maanden mijn rijbewijs toen ik me taxipas kreeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 16:25:
Mjah, die dingen zijn allemaal voorzien van GPS-systemen. Als het heel ernstig wordt, gewoon je auto meegeven.
De politie heeft em zo gevonden
ja mooi niet he.... de meeste zijn echt niet voorzien van een apparatuur om te kunnen 'tracken' maar ja... eeh... meestal als taxi gestolen wordt.. 5 minuten later weet elk taxibedrijf en chauffeur het in de regio en dus is het bij ons in de regio nog nooit gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

chimo schreef op 13 July 2003 @ 20:48:
krijg je gewoon contract met salaris etc of leef je van het geld wat je krijgt van klanten?
Al het geld dat je van je klanten krijgt mag je houden en daar bovenop krijg je ook nog eens een salaris. De meeste taxichauffeurs zijn dan ook erg rijk en hebben een villa en een boot.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie ook auto met meer als 700.000 km op de teller? Bij het taxibedrijf waar ik werk lopen 2 C-klasses en 1 E klasse met 7ton+ op teller :D Vond het redelijk veel, zijn ook helemaal gaar btw....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Wokschotel schreef op 13 juli 2003 @ 21:51:
[...]
Al het geld dat je van je klanten krijgt mag je houden en daar bovenop krijg je ook nog eens een salaris. De meeste taxichauffeurs zijn dan ook erg rijk en hebben een villa en een boot.
Ej je ergeet de Lambo/Porsche/Ferrari voor de boodschappen en de rolls voor de dagtochtjes. Om dan nog maar niet te gaan spreken over de diverse vila's in het buitenland :+
Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 22:32:
Hebben jullie ook auto met meer als 700.000 km op de teller? Bij het taxibedrijf waar ik werk lopen 2 C-klasses en 1 E klasse met 7ton+ op teller :D Vond het redelijk veel, zijn ook helemaal gaar btw....
Mercedes kan "makkelijk"1) meer als een miljoen kilometers rijden :)

1) uitgaande van normaal rijgedrag en normaal onderhoud :)
chimo schreef op 13 July 2003 @ 20:48:
Als weekendchauffeur heb ik een gewoon uurloon. Alles wat ik extra krijg is voor mij en hetgene wat ik bij elkaar heb gereden draag ik aan het eind van de dienst af op de centrale :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 22:32:
Ik had er een tijd geleden eentje bij waar meer als 600.000 kilomter op de teller stond, en dat merkte je ook. Op een gegeven moment zag ik niks meer in de achteruitkijkspiegel, bleek dat de kofferbak uit zichzelf open was gegaan. Ook bij het schakelen kwam de komplete console waar de pook in zit omhoog. Lekker gare bak. Klonk meer als een tractor dan een Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 22:32:
E Class waar ik op zit heeft 223.000 en is uit Febr. 99 (XN-XJ-** als ik inschat is dat eind januari of begin februari '99). Vind ik best weinig voor een taxi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De E wagens die ik meestal mee krijg zijn er 2 uit '96 geloof ik, in ieder geval de eerste 2 mercedessen bij ons met die dubbele koplamp, en de een zit net onder de 500.000 (nieuwe moter na de eerste 78.000 kilometer geloof ik) en de ander zit op bijna 6 ton, ze rijden allebei nog heerlijk hoor, die mogen ze van mij nog echt wel langer houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Verwijderd schreef op 14 July 2003 @ 04:53:
De E wagens die ik meestal mee krijg zijn er 2 uit '96 geloof ik, in ieder geval de eerste 2 mercedessen bij ons met die dubbele koplamp, en de een zit net onder de 500.000 (nieuwe moter na de eerste 78.000 kilometer geloof ik) en de ander zit op bijna 6 ton, ze rijden allebei nog heerlijk hoor, die mogen ze van mij nog echt wel langer houden :)
Een MB kan makkelijk 1 miljoen rijden! Als er maar niet teveel mee geragt wordt en dat helaas vaak wel het geval :P :D (net wat christus zegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Andere auto's kunnen op zich ook wel veel kilometers rijden, zolang er maar regulier onderhoud plaatsvindt. Rara waarop bij al die oude brikken bezuinigd wordt O-)

Mijn oude VW met 225k op de teller is nog kakelvers en gaat nog heel ver komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Ik ben bij gebrek aan een betere baan ook taxi chauffeur geworden. (full-time). Ik werk alleen dagdiensten. Is best wel lachen (zeker als je je salarisstrookje aan het eind van de maand onder ogen krijgt)
Ik rij in een E 270 CDI Combi Avantgarde van 2 jr oud. Lekker ding joh.

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 20:42
hmmz, ik ben dus ook opzoek naar iets als dit...
had n paar sollicitaties gestuurd maar nog geen bericht :'(
hebben jullie ook taxipas cker? gehaald via taxibedrijf?
hoe oud waren jullie toen jullie begonnen eigenlijk?
ik zoek wat in de omgeving van groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
steveman schreef op 11 July 2003 @ 01:54:
Als het goed is wordt ik 1 dezer dagen teruggebeld door poppetje @ taxi Hamstra (Groningen) en dan heb ik werk!

als het niet goed is blijf ik werkloos :/
hè daar had ik ook n brief heen gedaan :@
had gebeld, gevraagd over taxi pas, nee niet nodig, kan je bij ons halen
ok briefje bla bla bla
nix gehoord, vette ad in de krant, ik bellen, jah je hebt een taxi pas nodig :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Fire_Bird schreef op 15 July 2003 @ 23:32:
[...]

hè daar had ik ook n brief heen gedaan :@
had gebeld, gevraagd over taxi pas, nee niet nodig, kan je bij ons halen
ok briefje bla bla bla
nix gehoord, vette ad in de krant, ik bellen, jah je hebt een taxi pas nodig :?
taxi pas zit geen examen bij ofzo hoor! Gewoon een medische keuring, bewijs van goed gedrag, gewaarmerkte kopie van rijbewijs en je hebt em! :P It's so simple! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Yuri schreef op 16 July 2003 @ 01:10:
[...]

taxi pas zit geen examen bij ofzo hoor! Gewoon een medische keuring, bewijs van goed gedrag, gewaarmerkte kopie van rijbewijs en je hebt em! :P It's so simple! :D
ik heb de aanvraagformulier voor chauffeurspas aangevraagd bij de inspectie verkeer en waterstaat.
met deze kan ik dus, als het goed is:

naar de ARBO om een medische verklaring aan te vragen, 120 euro
naar het stadskantoor om een verklaring omtrent gedrag aan te vragen, 21 euro
kopie geldig rijbewijs
en de chauffeurspas zelf, 45 euro

klopt dit zo'n beetje?

ohja, de gemeente heeft perse een bewijs nodig van de organisatie die om de verklaringen vraagt :| ik neem aan dat hier de inspectie verkeer en waterstaat bedoeld wordt? niet het taxibedrijf

[ Voor 63% gewijzigd door chim0 op 16-07-2003 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chimo schreef op 16 juli 2003 @ 10:16:
[...]

ik heb de aanvraagformulier voor chauffeurspas aangevraagd bij de inspectie verkeer en waterstaat.
met deze kan ik dus, als het goed is:

naar de ARBO om een medische verklaring aan te vragen, 120 euro
naar het stadskantoor om een verklaring omtrent gedrag aan te vragen, 21 euro
kopie geldig rijbewijs
en de chauffeurspas zelf, 45 euro

klopt dit zo'n beetje?
Tja, dat is 1 manier ja (en een hele dure).

Wat je ook zou kunnen doen is zorgen dat je eerst aangenomen wordt bij een taxibedrijf zodat zij die kosten vergoeden ;). Alleen de chauffeurspas moet je zelf betalen omdat je daarmee bij elk taxibedrijf aan de slag kunt.

De ARBO keuring en de papieren van 't gemeentehuis werden door m'n werkgever vergoed. :)
ohja, de gemeente heeft perse een bewijs nodig van de organisatie die om de verklaringen vraagt :| ik neem aan dat hier de inspectie verkeer en waterstaat bedoeld wordt? niet het taxibedrijf
Dat was bij mij ook het geval. Ik kreeg een formuliertje mee die ik gedeeltelijk moest invullen en m'n werkgever het andere gedeelte voorzien met een stempel..

Ik heb trouwens geen idee of het wel mogelijk is om als particulier een chauffeurspas aan te vragen. Lijkt mij dat dit meestal via het bedrijf gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZyMoTiC
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 10:32

ZyMoTiC

Timmaaaaaaay!!!

Bij mij werd alles gewoon lekker betaald :)

Maar na dik 1 jaar taxi/vip gereden te hebben heb ik het wel gezien, niet veel vernieuwends. Je hebt in een E, S, A8 gereden (oke dit blijft altijd wel leuk) maar toch... na 1 jaar heb je allemaal wel gezien.

Bla, bla, bla, komkommer is geen sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

ChristuS schreef op 11 July 2003 @ 22:30:
Tsja het ene bedrijf betaalt de boetes van de chauffeur wel het andere niet. Je rijdt ze zelf bij elkaar dus dien je zelf ook te betalen mijns inziens :)
Mijn oom heeft schakelbare begrenzers in zijn taxi's zitten in verband met veel 80 km/u wegen aldaar. Je mag zelf weten of je 'm aanzet, dus een boete is voor de rijder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
nou ja, bij de ene vroeg ie dus of ik deze papieren al had de ander heeft er niks over gezegd, verschilt dus best wel per bedrijf.
kost dus nogal wat om taxichaffeur te worden, 200 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op 16 July 2003 @ 11:50:
[...]
Tja, dat is 1 manier ja (en een hele dure).

Wat je ook zou kunnen doen is zorgen dat je eerst aangenomen wordt bij een taxibedrijf zodat zij die kosten vergoeden ;). Alleen de chauffeurspas moet je zelf betalen omdat je daarmee bij elk taxibedrijf aan de slag kunt.

De ARBO keuring en de papieren van 't gemeentehuis werden door m'n werkgever vergoed. :)

[...]
Dat was bij mij ook het geval. Ik kreeg een formuliertje mee die ik gedeeltelijk moest invullen en m'n werkgever het andere gedeelte voorzien met een stempel..

Ik heb trouwens geen idee of het wel mogelijk is om als particulier een chauffeurspas aan te vragen. Lijkt mij dat dit meestal via het bedrijf gaat.
van wie kreeg je die formulieren?

ik heb gebeld naar de IVW en ze hebben de formulieren opgestuurd, dus ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 11 July 2003 @ 22:30:
[...]

Ik moet ze ook zelf betalen...

Maar ik ben het er niet mee eens... de centralisten verkloten hun werk, plannen de boel niet goed in en daarom moet je dan harder gaan rijden om nog een beetje op tijd te komen. En dan kun je wel zeggen dat je dan nog rustig aan moet doen, maar als je de hele dag naar zeikende mensen hebt geluisterd piep je daar wel anders over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
mooie honda heb je trouwens Barracuda_82, dus full-time taxi chauffeur kan mij ook zo'n leuk wagentje opleveren?

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 16-07-2003 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
nou, vanochtend op gesprek geweest bij een klein taxibedrijf.
ging wel goed, ze waren tevreden en hadden een goede indruk van mij, mooi mooi. maar.. er zijn nog een paar kandidaten(argh wat heb ik daar een verschrikkelijke hekel aan als ze dat zeggen, ik zoek al jaren werk maar tja, die andere kandidaten he..) nederland werkloos ofzo?

naja, ik hoop dat echt dat het deze keer raak is. word echt depri, elke keer als ik afgewezen word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

chimo schreef op 16 juli 2003 @ 14:09:
mooie honda heb je trouwens Barracuda_82, dus full-time taxi chauffeur kan mij ook zo'n leuk wagentje opleveren?
Dank u... maar zo'n auto ga je dus niet verdienen met het taxi-rijden (ik had hem al voordat ik begon), zeker niet als je maar part-time werkt. Ik verdien echt weinig en moet het puur van de fooi hebben... maar het is wel erg leuk werk.

Trouwens, weet iemand hoe het nu eigenlijk zit met die rijtijden-wet? Ik had laatst een keer 9 uur achter elkaar gereden en dat is niet zo tof om op je weekstaat in te vullen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4,5 uur rijden, 45 minuten pauze dacht ik :) max 9 uur per dag? 2x in de week 10?

vast wel iemand die het precies weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Barracuda_82 schreef op 17 July 2003 @ 20:30:
Trouwens, weet iemand hoe het nu eigenlijk zit met die rijtijden-wet? Ik had laatst een keer 9 uur achter elkaar gereden en dat is niet zo tof om op je weekstaat in te vullen...
Gewoon zo invullen dat je voldoende pauzes hebt genomen. Elke 2 uur een kwartier of elke drie uur een half uur tot 3 kwartier of elke 4 uur een uur tot 5 kwartier. Je mag je blauwe liegeboekje werkboekje niet foutief invullen ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 18 July 2003 @ 00:56:
[...]

Gewoon zo invullen dat je voldoende pauzes hebt genomen. Elke 2 uur een kwartier of elke drie uur een half uur tot 3 kwartier of elke 4 uur een uur tot 5 kwartier. Je mag je blauwe liegeboekje werkboekje niet foutief invullen ;) :P
Ze noemen het niet voor niets het liegboekje en iedereen sjoemelt daarmee, maar als ik ooit een ernstig ongeluk maak met doden/gewonden zullen ze dat allemaal wel gaan controleren en dan zien ze meteen dat het liegboekje niet klopt en dan ben ik dus behoorlijk de spreekwoordelijke lul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me rijd nu alweer een jaartje taxi in de buurt van Gouda.....
Die boekjes zijn echt grappig. Ik verzin meestal ook maar wat dat het in ieder geval klopt. Ik ben nog nooit gecontroleerd. In een jaar tijd stelt dat niet veel voor, maar chauffeurs op de central rijden al 20 jaar oznder controle.
Het jammere van dat boekje is wel dat je als je met een busje rijd zo ook nog eens je tachograafschijf controleren (schijnt hoor :) )

Maarja goede taxichauffeurs maken toch geen ongelukken, daar zijn die andere weggebruikers voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tpetrov/pics/overig/arbeidstijden_taxi.JPG

arbeidstijden taxichaffeur(bron: taxiboekje 2002)

bij het gesprek gisteren zeiden ze iets van 4,5 uur rijden 15 minuten pauze, maximaal 8 tot 10 uur per dag of iets dergelijks, weet het niet meer, ze wilden niet teveel op details ingaan bij het eerste gesprek.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 18-07-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

chimo schreef op 18 juli 2003 @ 10:33:
[afbeelding]

arbeidstijden taxichaffeur(bron: taxiboekje 2002)

bij het gesprek gisteren zeiden ze iets van 4,5 uur rijden 15 minuten pauze, maximaal 8 tot 10 uur per dag of iets dergelijks, weet het niet meer, ze wilden niet teveel op details ingaan bij het eerste gesprek.
Bedankt voor deze informatie, die kan ik best goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
ik heb het ook een poos gedaan bij een K*Ttaxibedrijf maar goed.. zelfde als meendering trouwens :)

Veel vage dingen mee gemaakt 1x iemand die hele tijd liep te klote en niet uit de auto wou.. politie der bij etc.. wou ie nog niet... toen was ik het zat (wou naar huis was al vrij) en heb ie een klap gehad met de maglite.. uit de auto gesleurd en naar huis... die kerel is met de politie mee gegaan en ze hadden nog wel ff gebeld dat dat eigenlijk niet mocht :P

Ook een keer 3 hoertjes 5 dagen per week naar werk brengen :P geeft ook leuke situaties als je daar binnen komt in dat "huis" om nog ff wat te drinken en er zitten 2 OUD leraren van je :P

nog niet echt vage dingen mee gemaakt.. taxipas heb ik nog wel en is superhandig voor als je ineens zonder werk raakt (ken je zo aan de bak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
waarom ben je ermee gestopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 15:37
Gezeik met de gehele directie.. + auto's waren 200.000 over service beurten heen. VGW vervoer was standaard 2 uur te laat..

om 11 uur in Hogeveen 11.15 in Emmen 11.30 Assen en dan om 11.35 in groningen bij AZG. MAW zeer slechte orginisatie ( nu nog niet 100% ) als je in het noorden woont weet je over welke ik het heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
klinkt niet best, rij je nog steeds maar dan voor een ander bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Vorige zaterdag iets mee gemaakt! :P

had 4 zatlappen opgehaald vanaf de discotheek hier. Die gasten waren echt zo dronken als een aap! Prima, ze stappen in. Moesten naar Oldebroek (gehucht bij Elburg in de buurt).

Kereltje voorin had ik gevraagd of ie z'n gordel om wilde doen. Wilde ie niet. Daarna vroeg ik het hem nog een keer, en nog een keer. Goed dan moet je het zelf weten... bekeuring is voor jouw. Daarna begon die eikel aan de bedieningsknoppen van de auto te zitten. Raampje open, raampje dicht, ASR aan, ASR uit.... enz. enz. Dus heb hem vriendelijk gevraagd of hij met zijn tengels van die knoppen af wilde blijven. En ja hoor, doet ie het weer. Tegen em gezegd dat wanneer ie dat nog een keer deed dat ie dan problemen met me had. En ja, wat doet die lompe boer! Gaat ie eikel aan de meter zitten. Dus toen werd ik best pissig, en ben toen vol op de handrem gaan staan.

Ik had het die kerel 3 keer gevraagd of ie d'r af wilde blijven en daarnaast ook nog eens 3 keer gevraagd of ie z'n gordel om wilde doen. En toen klapte ie met z'n kop op het dashbord...... >:) Eikel! :P Kapotte bek en een behoorlijke plek op z'n wang!

Toen de deur open geslingerd hem d'r uit gedrukt. Gewacht, en gezegt: Ok je hebt de keuze of je doet normaal en ik breng je nog weg! Of je gaat lopen naar huis (was nog 15 km). Dus hij stapte in en beloofde dat ie normaal zou doen. Ook nog even gezegt dat ie me een kut humeur had bezorgt en dat daar wel een goeie fooi tegen over moest staan! :P Halleeej 20 euro fooi gehad van die jongens! :P

Goed opgelost al zeg ik het zelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb gisteren me weer eens netjes aan de rijtijden-wet gehouden, van 14:00 tot 02:30 gereden, maar wel lekker veel fooi gehad.

Ook was er nog iemand die 130 euro af moest rekenen voor z'n taxi... die gast was ineens helemaal nuchter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Barracuda_82 schreef op 20 July 2003 @ 13:51:
Ik heb gisteren me weer eens netjes aan de rijtijden-wet gehouden, van 14:00 tot 02:30 gereden, maar wel lekker veel fooi gehad.

Ook was er nog iemand die 130 euro af moest rekenen voor z'n taxi... die gast was ineens helemaal nuchter :P
130 euro?
damn, hoe zo'n afstand was dat wel niet?
k heb mn taxipas inmiddels aangevraagd, spulletje is onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Barracuda_82 schreef op 20 juli 2003 @ 13:51:

Goh dan heb ik me zaterdag beter aan de regeltjes gehouden, 13:00 begonnen enop zondag om 05:30 gestopt. Wel voldoende rusttijden ertussen. 's middags was 2 keer een ritje en 's avonds pas om 22:00 de eerste rit gehad (kloteweer, tis veel te goed voor de mensen. Nu willen ze niet met de taxi mee maar fietsen ze :()

Fooien hebben het inderdaad wel goed gedaan. Kijk je de bus na ligt er zo 20€ te roepen om een nieuwe eigenaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Fire_Bird schreef op 20 July 2003 @ 19:33:
[...]

130 euro?
is het zeker dat je werk hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
chimo schreef op 21 July 2003 @ 12:03:
[...]

is het zeker dat je werk hebt?
ben op gesprek geweest, alles geregeld e.d
why? als je nog niet voor n bedrijf aanvraagd zo duur?

[ Voor 14% gewijzigd door Fire_Bird op 21-07-2003 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Fire_Bird schreef op 20 juli 2003 @ 19:33:
[...]

130 euro?
Valt wel mee, maar 27 km ofzo, maar wel met 16 man in 2 bussen.

Gisteren hebben ze het ook weer lekker bont gemaakt. Ik had een paar gastjes in de wagen voor een gematste prijs, komen we aan waar ze zijn moeten, schuppen ze godverdomme mijn nummerbord eraf. :(

Van mij hadden ze alles mee mogen nemen, maar niet mijn blauwe plaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Fire_Bird schreef op 21 July 2003 @ 12:09:
[...]

ben op gesprek geweest, alles geregeld e.d
why? als je nog niet voor n bedrijf aanvraagd zo duur?
ja, 200 euro en dan zit je met zo'n ding. de ene zei regel een pas, dan praten we. ander zei, we praten en regel dan maar een pas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Yuri schreef op 19 juli 2003 @ 17:48:
Vorige zaterdag iets mee gemaakt! :P

had 4 zatlappen opgehaald vanaf de discotheek hier. Die gasten waren echt zo dronken als een aap! Prima, ze stappen in. Moesten naar Oldebroek (gehucht bij Elburg in de buurt).

Kereltje voorin had ik gevraagd of ie z'n gordel om wilde doen. Wilde ie niet. Daarna vroeg ik het hem nog een keer, en nog een keer. Goed dan moet je het zelf weten... bekeuring is voor jouw. Daarna begon die eikel aan de bedieningsknoppen van de auto te zitten. Raampje open, raampje dicht, ASR aan, ASR uit.... enz. enz. Dus heb hem vriendelijk gevraagd of hij met zijn tengels van die knoppen af wilde blijven. En ja hoor, doet ie het weer. Tegen em gezegd dat wanneer ie dat nog een keer deed dat ie dan problemen met me had. En ja, wat doet die lompe boer! Gaat ie eikel aan de meter zitten. Dus toen werd ik best pissig, en ben toen vol op de handrem gaan staan.

Ik had het die kerel 3 keer gevraagd of ie d'r af wilde blijven en daarnaast ook nog eens 3 keer gevraagd of ie z'n gordel om wilde doen. En toen klapte ie met z'n kop op het dashbord...... >:) Eikel! :P Kapotte bek en een behoorlijke plek op z'n wang!

Toen de deur open geslingerd hem d'r uit gedrukt. Gewacht, en gezegt: Ok je hebt de keuze of je doet normaal en ik breng je nog weg! Of je gaat lopen naar huis (was nog 15 km). Dus hij stapte in en beloofde dat ie normaal zou doen. Ook nog even gezegt dat ie me een kut humeur had bezorgt en dat daar wel een goeie fooi tegen over moest staan! :P Halleeej 20 euro fooi gehad van die jongens! :P

Goed opgelost al zeg ik het zelf!
Haha, strakke actie.... volgens mij weet ik ook wel wie je in je taxi hebt gehad ;) :D

* Red komt zelf ook uit Oldebroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
chimo schreef op 21 July 2003 @ 12:21:
[...]

ja, 200 euro en dan zit je met zo'n ding. de ene zei regel een pas, dan praten we. ander zei, we praten en regel dan maar een pas
wow 200 euro? en waar gaat dat aan op dan?
heb ff gegoogled maar voor de pas opzich betaal je dus
€ 45,=
verder moet je n een verklaring omtrent het gedrag á 12,= (ff gemeentehuis gebeld)
een kopie van je rijbewijs, en n medische keuring van de dokter á 25,= (ook net ff gebeld)
82,= dus, geen 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
medisch 120
gemeente 21
pas 45

186 dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
DoRRoN schreef op 21 July 2003 @ 13:13:
[...]

Haha, strakke actie.... volgens mij weet ik ook wel wie je in je taxi hebt gehad ;) :D

* Yuri komt zelf ook uit Oldebroek.
OMG uit Oldebroek.... ik heb medelijden met je echt waar! :P

Kampen is ook niet alles maar ja, Oldebroek... en btw die gasten moesten er 2 naar oldebroek en 2 naar Noord of zuideinde (weet niet meer welke :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Die vrienden achterin hadden natuurlijk de grootste lol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Yuri schreef op 21 July 2003 @ 14:32:
[...]

OMG uit Oldebroek.... ik heb medelijden met je echt waar! :P

Kampen is ook niet alles maar ja, Oldebroek... en btw die gasten moesten er 2 naar oldebroek en 2 naar Noord of zuideinde (weet niet meer welke :P)
Noordeinde waarschijnlijk..... waar moest je zijn dan in Oldebroek ?!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe
ik heb alleen maar ervaringen met taxi's als zatte passagier ;)
Maar ik ben nog nooit lastig geweest als in dingen slopen en de zooi onderkotsen enzo..
Eerst reden we met een busje naar huis.. Om wat zal het zijn, half 5 ofzo, dus wij zitten wat te ouwehoeren met die chauffeur..
"En hoe laat ben je dan afgewerkt op zo'n zaterdagavond? Is dit je laatste rit?"
"Mja ik rij nu 120.."
Hij zei dat echt zwaar serieus, alsof we dat vroegen 8)7
En een keer m'n portemonnee kwijtgeraakt in een busje, dus ik de ochtend daarna met m'n zéér brakke hoofd taxicentrale gebeld.. hadden ze em daar gelukkig wel gevonden :)
Geen vervelende ervaringen dus, zelfs niet dat je taxi voor je neus overgenomen wordt voor de disco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 14:59:
"En hoe laat ben je dan afgewerkt op zo'n zaterdagavond? Is dit je laatste rit?"
"Mja ik rij nu 120.."
Hij zei dat echt zwaar serieus, alsof we dat vroegen 8)7
Iéts zeg me dat hij bedoelde dat hij op een donkere baan 120 reed en dus z'n aandacht op de weg wilde vestigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taxi's zijn altijd mercedes, moet je zelf een mercedes hebben om taxi chaffeur te worden of mag het bijv ook met een gewoone peugot of soortgelijke ruime auto.
Krijg je die mercedes te leen van het bedrijf waarvoor je rijd?
dat snapt ik nooit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 18:24
Ongeveer half mei had ik mijn zo genaamde taxi-examen (moest de straten van Haarlem kennen en er werd gekeken naar mijn rijgedrag). Was er voor geslaagd en had (dankzij mijn geweldige luiheid) pas 2 weken geleden mijn gegevens verstuurd naar IVW.
Had gister gebeld naar het IVW en heb te horen gekregen dat ik een der deze dagen mijn 'tijdelijke' taxipas binnen kan krijgen. Kan ik eindelijk gaan beginnen :)
(ik rij dan overigens bij ATC in Beverwijk).

Maar eerst... eeeeven op vakantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:03

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 15:09:
taxi's zijn altijd mercedes, moet je zelf een mercedes hebben om taxi chaffeur te worden of mag het bijv ook met een gewoone peugot of soortgelijke ruime auto.
Taxi's zijn vaak Mercs omdat ze a. representatief zijn b. goede restwaarde hebben. c. Mercedes wéét dat taxi's beroepschauffeurs zijn en hun auto dus belangrijk is, d. betrouwbaar zijn en e. omdat bijvoorbeeld de E-klasse in een speciale taxiuitvoering leverbaar is (extra bekabeling, andere vering).

Overigens zie ik genoeg andere merken rondrijden. Ik heb zelf gereden in Passats, Peugeots 605, Peugeot 405, busjes en weet ik wat. Maar tegenwoordig zie ik ook vaak andere auto's rondrijden zoals Toyota Avensis's en Ford Mondeo's.

En of het een eigen auto of een bedrijfsauto is hangt er vanaf of je eigen rijder bent of gewoon aangesloten bij een centrale.

[ Voor 12% gewijzigd door Wokschotel op 21-07-2003 15:15 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haso2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-06 18:24
Taxibedrijven hebben de auto's. Je mag dus in hun auto's rijden (vandaar dat de meeste chauffers daar ge-/ misbruik van maken en 'm afraggen...)

[ Voor 3% gewijzigd door Haso2000 op 21-07-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
taxi's zijn niet altijd merc's hoor! Wij hebben net 12 VW's Passat Variant TDI's gekregen (incl. de 2 rooie letters >:) ) en ik moet zeggen, een mercedes rijdt top! Maar zo'n passat rijdt ook eeeeeeeerrrug lekker hoor! :D

En kijk maar eens in amsterdam waar al die zelfstandige chauffeurs in rijden. Ze rijden echt overal in! Multipla's, Almera's, Voyager's, Carina's etc. etc.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK werk dus ook voor een taxi bedrijf die een wagenpark heeft van zo een 50 auto's.
Als part-timer rijd ik dus bijna elka keer een andere wagen. Das erg leuk.
Helaas hebben wij ook van die klote toyota avensis'en met zo een 240.000km op de klok en das toch echt teveel voor zo een cheape japanner.

Maar goed we hebben nu weer 3 nieuwe toyota avensis, eens lobbyen bij de centralist of die mij eens op zo een nieuw modelletje in wil delen.
Part-timers krijgen natuurlijk wel de wat oudere bakken, zeker als je vrij nieuw bent, gelukkig ben ik inmiddels al gekipt en gebroed daarzo :)

Leuke ritjes krijg je dan hoor, met een limo-mercedes een paar VIP's wegbrengen naar schiphol ofzow erg lachen allemaal!

En het is zeker waar dat je alle smerige trucjes leert kennen, zeker in je eigen regio.. je weet op het laatst precies hoe die stoplichten werken, dus verkeerd voorsoorteren e.d. busbaantje pakken, al gaan rijden voordat het groen wordt, of gewoon op n8diensten met 100km/h door de bebouwde kom zeker als de verkeerslichten al zijn uitgeschakeld :7
Leukste bijbaan ooit (al zeg ik het persoonlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok dank aan u alleen ik snap het :D

eigen (zelfstandig) taxi rijder mag toch niet??
dan heb je niet zo een blauw kenteken

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 16:37:
ok dank aan u alleen ik snap het :D

eigen (zelfstandig) taxi rijder mag toch niet??
dan heb je niet zo een blauw kenteken
Kan best hoor, inschrijven bij de KvK als taxibedrijf (zelfstandige zonder personeel).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
chimo schreef op 21 July 2003 @ 14:16:
medisch 120
gemeente 21
pas 45

186 dus
120 voor medische gedoe? :s
ik kon gewoon bij huisarts terecht werd me gezegd bij IVW
koste iets van 25,= nahjah, hoef t nie zelf te dokke maar ben benieuwd hoe jij dan bij 120 komt ? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic !!

meer verhalen graag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Fire_Bird schreef op 21 July 2003 @ 16:54:
[...]

120 voor medische gedoe? :s
ik kon gewoon bij huisarts terecht werd me gezegd bij IVW
koste iets van 25,= nahjah, hoef t nie zelf te dokke maar ben benieuwd hoe jij dan bij 120 komt ? :s
gebeld naar de arbo, met een kopie van bewijs van de organisatie die vraagt om zo'n verklaring en 120 euro, kan je afspraak maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

chimo schreef op 21 July 2003 @ 18:03:
[...]

gebeld naar de arbo, met een kopie van bewijs van de organisatie die vraagt om zo'n verklaring en 120 euro, kan je afspraak maken
Voor mij was die afspraak gratis :)
Bedrijf heeft niks betaald en ik ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
die afspraak is gratis maar ik bedoel die verklaring is 120 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
chimo schreef op 21 July 2003 @ 18:14:
Ik hoef he-le-maal niets te betalen! :P

Bewijs van goed gedrag - € 15,00 CHECK
Uitreksel v/h bevolkingsreg. - € 4,99 CHECK
Medische Keuring @ ARBO - € 125,00 CHECK
Aanvraag Chauffeurs pas IVW - € 45,00 CHECK!
==================================
Totaal inclusief BTW en uren € 189,99 CHECK!

Alle bonnetjes doorsturen naar de administratie en alles wordt vergoed...! >:) Wat hou ik toch van die zin: "Je mag alles declareren!" >+ >:) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Yuri op 21-07-2003 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

chimo schreef op 21 July 2003 @ 18:14:
Die verklaring was voor mij ook gratis, dat bedoelde ik er eigenlijk mee :)

Wegens hoge uitzondering rij ik komend weekend zowel van vrijdag op zaterdag als zaterdag op zondag. Oftewel als je komend weekend een zwarte Mercedes E200, MET begrenzer, van Taxi Ruijs dan heb je best wel eens kans dat ik dat ben :)
Ow wat ga ik vrijdag een centralist zuur zitten maken. Ik mis hem nog steeds maar gelukkig gaat het richten steeds beter met dat "denkbeeldige" geweer O-) :+

[edit]
Bewijs van goed gedrag - € 8,51 CHECK
Uitreksel v/h bevolkingsreg. - € 4,99 CHECK
Medische Keuring @ ARBO - € 0,00 CHECK
Aanvraag Chauffeurs pas IVW - € 45,00 CHECK!
==================================
Totaal inclusief BTW en uren € 58,50 CHECK!

[ Voor 19% gewijzigd door Dommel op 21-07-2003 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Hmmz, ik zal ook eens kijken of ze nog collega's zoeken in Kampen of Zwolle. Ik zag die plaatsen hier een paar keer voorbij zoeken en ik zoek nog een baantje voor 2 dagen in de week ter vervanging van m'n baantje als autopoetser :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Yuri schreef op 10 juli 2003 @ 12:36:
[...]

Bij TCZ (Taxi Centrale Zwolle) In Regio Noord-West Overijssel maar voornamelijk Swolla en Campen. Ik rij in een MB E220 CDI uit 2000 lekkere ragbak! :D

en jij?
TCZ? koel :D

Daar werkt mn broer op de zaterdag (Erik, in de garage)

[ Voor 4% gewijzigd door Destruction op 22-07-2003 00:45 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Nee hoor, wij hebben hier ook Passat's, Audi's en Fords staan. De Ford Focus Station vind ik tot nu toe nog het relaxte (misschien omdat hier geen trackingdevices inzitten >:)) maar van de 250+ voertuigen bij ons is nog niet de helft een Mercedes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb eindelijk m'n aanvraag voor de taxipas binnen... Heeft 'maar' 3 weken geduurd.. jaja :(. Constant bellen naar IVW... Wat een zooitje ongeregeld daar... Maargoed ik heb hem :). Nu mag ik officieel alleen rijden :).

Hier staan alleen maar mercedessen (E200) en twee VW passat's. Verder zijn er nog een paar mercedessen die lijken op de E200 versie alleen de kont is wat ronder. Staat verder ook geen type op. Deze worden vaak gebruikt voor de vaste chauffeurs.. :( ;)

Dan zijn er nog tig mercedes sprinter busjes.. iets van 15 Ford transit busjes en 2 citroen Jumpers (kutdingen).

Geef mij maar een luxe dan ben ik tevreden maar waarschijnlijk rij je eerst een poosje op die *** busjes als je net begint :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 10:41:
Zo, ik heb eindelijk m'n aanvraag voor de taxipas binnen... Heeft 'maar' 3 weken geduurd.. jaja :(. Constant bellen naar IVW... Wat een zooitje ongeregeld daar... Maargoed ik heb hem :). Nu mag ik officieel alleen rijden :).

Hier staan alleen maar mercedessen (E200) en twee VW passat's. Verder zijn er nog een paar mercedessen die lijken op de E200 versie alleen de kont is wat ronder. Staat verder ook geen type op. Deze worden vaak gebruikt voor de vaste chauffeurs.. :( ;)

Dan zijn er nog tig mercedes sprinter busjes.. iets van 15 Ford transit busjes en 2 citroen Jumpers (kutdingen).

Geef mij maar een luxe dan ben ik tevreden maar waarschijnlijk rij je eerst een poosje op die *** busjes als je net begint :'(.
Kutbusjes? Er rijd niets zo lekker als een goeie bus, zeker een Mercedes Sprinter.

Geef mij maar een fatsoenlijke bus i.p.v. zo'n zwart koekblik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
koelkast schreef op 21 July 2003 @ 23:45:
Hmmz, ik zal ook eens kijken of ze nog collega's zoeken in Kampen of Zwolle. Ik zag die plaatsen hier een paar keer voorbij zoeken en ik zoek nog een baantje voor 2 dagen in de week ter vervanging van m'n baantje als autopoetser :|
ff bellen met 038-4971717 zeg maar niet dat je het van mij hebt... ik zit er nog maar 4 weken dus dan zullen ze dat ook raar vinden... :P Op de auto's die in zwolle rijden hangen allemaal biljetjes WIJ ZOEKEN COLLEGA'S dus.....
Barracuda_82 schreef op 22 July 2003 @ 10:47:
[...]

Kutbusjes? Er rijd niets zo lekker als een goeie bus, zeker een Mercedes Sprinter.

Geef mij maar een fatsoenlijke bus i.p.v. zo'n zwart koekblik.
Nou koekblikken? Maar je hebt gelijk, busjes rijden echt lekker! Je hebt een heerlijk overzicht over het verkeer en alles en iedereen geeft je voorrang terwijl je dat helemaal niet hebt >:) (dikste bak gaat voor :P) Ik rij dan hier regelmatig op een Merc Sprinter 308CDI en dat rijdt echt lekker ja!

[ Voor 35% gewijzigd door Yuri op 22-07-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 22 July 2003 @ 22:25:
[...]

ff bellen met 038-4971717 zeg maar niet dat je het van mij hebt... ik zit er nog maar 4 weken dus dan zullen ze dat ook raar vinden... :P Op de auto's die in zwolle rijden hangen allemaal biljetjes WIJ ZOEKEN COLLEGA'S dus.....

[...]

Nou koekblikken? Maar je hebt gelijk, busjes rijden echt lekker! Je hebt een heerlijk overzicht over het verkeer en alles en iedereen geeft je voorrang terwijl je dat helemaal niet hebt >:) (dikste bak gaat voor :P) Ik rij dan hier regelmatig op een Merc Sprinter 308CDI en dat rijdt echt lekker ja!
Bumperkleven gaat ook altijd lekker, zaterdag reed ik nog achter een of andere muts die 50 ging rijden voor de wegwerkers (midden in de nacht) en toen ging ik er een klein metertje achter rijden (dat kan mooi zonder neus) en toen ging ze toch netjes wat harder rijden >:)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste