Taxi's in Nederland

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85

Bussen is idd wel leuk.. zeker als je als chauff een gasgeveerde stoel hebt, een DREMPEL en jij veert lekker mee.. die klant zie je in je achteruitkijkspiegel zowat loskomen. "Sorry was ie iets te hard" gniffel gniffel })

Maarja geef mij toch maar een lekker mercedes e300turbo hebben we er ook 1tje van.. lekker om half 2 's nachts naar schiphol cruisecontrol strak op 160 lekker hoor!
En dan iedere keer proberen je record te verbreken op veel gereden ritjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Yuri schreef op 22 July 2003 @ 22:25:
[...]

ff bellen met 038-4971717 zeg maar niet dat je het van mij hebt... ik zit er nog maar 4 weken dus dan zullen ze dat ook raar vinden... :P Op de auto's die in zwolle rijden hangen allemaal biljetjes WIJ ZOEKEN COLLEGA'S dus.....
Thanks. Ik vraag me alleen af of je ook overdag kunt gaan taxirijden. Ik heb er geen behoefte aan om in het weekeinde en 's nachts te gaan rijden...
Verder zal ik morgen eens even bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:43
Barracuda_82 schreef op 22 July 2003 @ 23:10:
[...]

Bumperkleven gaat ook altijd lekker, zaterdag reed ik nog achter een of andere muts die 50 ging rijden voor de wegwerkers (midden in de nacht) en toen ging ik er een klein metertje achter rijden (dat kan mooi zonder neus) en toen ging ze toch netjes wat harder rijden >:)
zat toch geen klant in je auto hoop ik? beetje aso anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

chimo schreef op 23 July 2003 @ 14:53:
[...]

zat toch geen klant in je auto hoop ik? beetje aso anders
Jawel... 8 jeugdige kermisgangers >:)

Die zaten met z'n allen nog het hardst te schreeuwen dat ik haar in moest halen of van de weg moest beuken :)

Ik zit er trouwens aan te denken om een website'je op te zetten voor taxi-chauffeurs, met een forumpje en nieuwsmodule enzo. Ik weet niet of daar eigenlijk al sites van zijn, maar het lijkt me best leuk en leerzaam voor beginners. Mooi een paar artikeltjes erop zetten over veiligheid enzo. Ik denk dat dat nog best lucratief kan zijn als daar al niet 20 sites van zijn.

Weet er iemand misschien een chauffeurs-site? En is daar eigenlijk wel vraag naar?

[ Voor 46% gewijzigd door Barracuda_82 op 23-07-2003 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-06 22:06
nouw.. hier dan ook nog maar een taxi chauffeur uit het hoge noorden....
Stellema - Dokkum..
rijd rond in (JAWEL) Peugeot!! :) :)
605 ; 406 ; 607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Examen

Helemaal nieuw zijn de plannen niet. Het taxi-examen was al aangekondigd door voormalig minister Netelenbos. Peijs heeft nu besloten dat dit binnen een jaar moet worden ingevoerd. Ook moeten chauffeurs nu al hun tarieven duidelijk zichtbaar maken maar doen zij dit vaak niet. Om dit te veranderen wil Peijs een modeltariefkaart ontwikkelen, waar ook gegevens van de chauffeur en de taxi op staan

bron: nu.nl

Wat vinden jullie hiervan? En dan bedoel ik specifiek het deel over het taxi-examen.

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 24-07-2003 13:03 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 23:09

Dommel

Professioneel Software Sloper

Aan de ene kant een fantastisch idee maar aan de andere kant ongeloofelijk stom en achter de feiten aanlopen.

Een goed idee omdat je dan hopelijk niet langer slecht nederlands sprekende (niet gebrekkig maar ronduit slecht), slecht de weg kennende en/of bewust klanten oplichtende chauffeurs krijgt.

Aan de andere kant dus het achter de feiten aanlopen omdat er door verschillende bedrijven reeds voor gewaarschuwd is wat er zou gebeuren als de taximarkt werd vrijgegeven zoals ze dit nu hebben gedaan. Dat deze waarschuwingen gewoon in de wind zijn geslagen is ook al een stomme zet geweest. Stom is het omdat het nog niet veel eerder is gedaan.

Nog een leuk iets:
De brancheorganisatie Koninklijk Nederlands Vervoer (KNV) is positief over de actie die de minister onderneemt. "Het zorgt voor een kwaliteitsimpuls in de taxibranche. Nu weet een kleine groep het zo bont te maken, dat de rest van de sector en de consument eronder lijden", aldus een woordvoerder van KNV.
De KNV doet hier alsof ze voor alles en iedereen spreken maar ik heb van mijn baas en van verschillende andere bedrijven gehoord dat het lidmaatschap van de KNV is opgezegd. 5000€ lidmaatschap per jaar en er wordt niks gedaan voor bedrijven buiten de grote steden. De KNV zou voor iedereen moeten spreken maar zorgt er uit eindelijk alleen maar voor dat de dingen voor de grote bedrijven in de randstad en de grote steden beter worden en voor de kleinere bedrijven wordt niks gedaan. Iemand van KNV heeft zo een keer gezegd dat dat te veel moeite is en dat ze dan voor de grotere bedrijven niet kunnen doen wat ze nu wel kunnen. Dat ze voor die grotere bedrijven dus minder kunnen doen.

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Barracuda_82 schreef op 23 July 2003 @ 22:43:
[...]

Ik zit er trouwens aan te denken om een website'je op te zetten voor taxi-chauffeurs, met een forumpje en nieuwsmodule enzo. Ik weet niet of daar eigenlijk al sites van zijn, maar het lijkt me best leuk en leerzaam voor beginners. Mooi een paar artikeltjes erop zetten over veiligheid enzo. Ik denk dat dat nog best lucratief kan zijn als daar al niet 20 sites van zijn.

Weet er iemand misschien een chauffeurs-site? En is daar eigenlijk wel vraag naar?
http://ugoth.net/phpnuke/

maar ziet er crappy uit! :P Goed initiatief al zeg ik het zelf! Als je hulp nodig hebt roep maar

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Ik zie het net op RTL-Z....

Taxi Chauffeurs verplicht op Examen, minister Peijs stelt dit verplicht. Wij zullen worden getest op stratenkennis, sociale vaardigheden en rijvaardigheid. Ook moet de "meter" beter zichtbaar zijn. Volgens Peijs is het gedrag van de taxichauffers sinds de liberalisering van de taxi branche verslechterd en is een dergelijk examen meer dan noodzakelijk.

Kosten 50 miljoen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 24 July 2003 @ 16:51:
[...]

http://ugoth.net/phpnuke/

maar ziet er crappy uit! :P Goed initiatief al zeg ik het zelf! Als je hulp nodig hebt roep maar
Tsja... das wel een erg brakke site ja... maar toch denk ik dat ik hem ook op PHPnuke ga bouwen, alleen dan met een mooie vormgeving. Das lekker makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 08:20
Barracuda_82 schreef op 24 juli 2003 @ 17:32:
[...]

Tsja... das wel een erg brakke site ja... maar toch denk ik dat ik hem ook op PHPnuke ga bouwen, alleen dan met een mooie vormgeving. Das lekker makkelijk.
hmmz, ik wil ook wel helpen met de site, heb wel space beschikbaar, betaal drvoor maar gebruik t eigenlijks amper, het is van Valcato;
http://www.valcatohosting.com/

php, mySQL, etc..
(http://www.valcatohosting.com/hosting_features.html)

edit;
mail/icq/msn als je meer wilt weten of interesse hebt :)
ik ga dr nu iig vandoor, moet op gesprek dus voor taxi :D

edit2;
toevallig iemand die nog een CAO van de taxi-branche heeft? (in pdf oid?) wil m graag nog ff hebbe, maarjah, op dit moment is de klantenservice uiteraard gesloten van FNV :)

[ Voor 28% gewijzigd door Fire_Bird op 24-07-2003 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
hmz
niet de volledige maargoed, het is in ieder geval iets :)
wel achterhaald inmiddels, want deze is van 2001 en per 1 april 2003/2? was nieuwe cao meen k ergens gelezen te hebben, maargoed
zal sowieso wel ff bellen morgen met FNV

[ Voor 18% gewijzigd door Fire_Bird op 24-07-2003 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
ff weer een klein kickje
alles dus geregeld
ben nu in opleiding bij een taxibedrijf, moet eerst ongeveer 20uur meedraaien voor k in mn uppie de weg op mag gaan..
had vandaag dus mn eerste dag en gelijk wat moois meegemaakt!
Moest vandaag mee op n sprinter rolstoelbus, we hadde vandaag de opdracht een AZC'er van grootegast naar ulrum te brengen. Wij heen, gozer was in zo'n elec. rolstoeltje mooi wij dachte, ff oppikke, en weg.
had die gozer zn hele inboedel mee, hadde dus een bus vol troep, (verhuis bedrijf)
en die gozer? die reed met een van de medewerkers van het azc mee, met een overbeladen auto :| en t kwam allemaal uit n piepklein hokkie :|
echt supermooi werk dit :) zaterdag weer meedraaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ben het bijna 10 jaar geweest en het is voor mij het mooiste beroep wat er is.
Ben gestopt omdat het salaris niet echt geweldig was.
Nog spijt van dat ik gestopt ben.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59

Yucon

*broem*

Kom net uit m'n vitootje kruipen. Heb de grootste moeite moeten doen om 2 vrijgezelle 40 jarige Shakira's van me af te houden. Ongelofelijk hoe goed sommige mensen geconserveerd weten te blijven. Als haar 18 jarige dochter niet open had gedaan toen ik aanbelde had ik ze op eind 20 begin 30 geschat.

dochter was overigens ook yummie.. rood haar met groene ogen :)

Love this job

* Yucon maakt een mooie sprong richting z'n bedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Yucon schreef op 01 August 2003 @ 01:12:
Kom net uit m'n vitootje kruipen. Heb de grootste moeite moeten doen om 2 vrijgezelle 40 jarige Shakira's van me af te houden. Ongelofelijk hoe goed sommige mensen geconserveerd weten te blijven. Als haar 18 jarige dochter niet open had gedaan toen ik aanbelde had ik ze op eind 20 begin 30 geschat.

dochter was overigens ook yummie.. rood haar met groene ogen :)

Love this job

* Yucon maakt een mooie sprong richting z'n bedje.
Ik had laatst Oma en Kleindochter in de vito..... :9~ kleindochter was ong. 19 jaar en zat de hele tijd me uit te checken in de spiegel :P :D Volgende keer oma afzetten en nog een extra rondje rijden met de kleindochter? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Yuri schreef op 01 augustus 2003 @ 14:09:
[...]

Ik had laatst Oma en Kleindochter in de vito..... :9~ kleindochter was ong. 19 jaar en zat de hele tijd me uit te checken in de spiegel :P :D Volgende keer oma afzetten en nog een extra rondje rijden met de kleindochter? })
zeker, en dan bangbus vito styling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
chimo schreef op 01 August 2003 @ 14:11:
[...]

zeker, en dan bangbus vito styling
hehehhehe.... bangbus ownz0rz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:12

Japser

Jeej!

Barracuda_82 schreef op 10 July 2003 @ 12:42:
[...]

Ik rijd voor Van Driel in Oss (250+ voertuigen) in een Mercedes Sprinter 308 CDI met Navigatiesysteem.

Deze wagens zijn van TaxiHopper. De hele dag oude oma's weg brengen van het bejaardenhuis naar de bingo en andersom. 's nachts rijd ik met deze wagen gewone ritten. Ik vind zo'n luxe mercedes maar niks, te groot, te zwaar en te langzaam (ik krijg nooit CDI mee met die luxe wagens).

[...]

Dat vind ik helemaal niet erg... autorijden is dikke pret!
Dude dan ken je maikel en joris ook wel!! De centralisten :) Ik werk voor Novio Express, doe ook controles enzo! Ook in Oss en omstreken. Zal je wel een keer te grazen nemen :P

[ Voor 10% gewijzigd door Japser op 01-08-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
há collegas :) vandaag weer n dag meegedraaid en krijg een contract :D
nu ff mijn vraag, wat hebben jullie gedaan qua stratengidsen?
heb zelf ff rondgekeken en zag een mooi provincie stratenatlas van heg&steg
zijn deze n beetje aan te raden?
ga met name in friesland en groningen rijden, veel gehuchtjes die k wel van naam ken, maar de straten nie echt :)
nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Ik denk dat een kaart erbij dan ook erg makkelijk is, dan zie je het overzicht beter (als je tenminste met meerdere oppik/afzetadressen hebt). In het begin gebruikte ik ook altijd een stratenboek maar nu ik minder op hoef te zoeken vind ik een kaart makkelijker. De handzaamheid speelt nu bij 4x zoeken per avond minder dus ga ik het overzicht meer waarderen.

Oja, het anwb stratenboek van 9.99 in de ringband is troep, niet up to date en er staan heel veel straten in op de kaart. Wel in het register maar dan weet je de precieze straat nog niet. Niet kopen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Mijn taxibewijs is binnen.. Ik totaal geen ervaring als taxichauffeur.. Maar ik wordt vanavond al in een mercedes gedrukt om de sneekweek te gaan rijden..

En weet je .. Het er nu al zin in..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-06 02:35

Brazza

Byte me!

4POX schreef op 01 August 2003 @ 17:36:
Mijn taxibewijs is binnen.. Ik totaal geen ervaring als taxichauffeur.. Maar ik wordt vanavond al in een mercedes gedrukt om de sneekweek te gaan rijden..

En weet je .. Het er nu al zin in..
Zal een flinke fooi opleveren. Als je een beetje goed kan lullen (rijden minder belangrijk met dronken klanten) sleep je er zo een leuke 50+ euro uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Fire_Bird schreef op 01 August 2003 @ 16:43:
ga met name in friesland en groningen rijden, veel gehuchtjes die k wel van naam ken, maar de straten nie echt :)
nog tips?
Laatste editie Shell Stratengids. Sim-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 22:33
woei, kheb sinds maandag mn rijbewijs, mn pa moest de S klasse van een klant ophalen bij de garage, en wat zegtie? oh bolle ga jij ff mee dan breng jij die auto weg :D

mn eerste ervaring in een mercedes...wauw echt onbeschrijflijk gewoon :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Nu online
hmmm mijn eerste ervaring in een Benz was in de 1e instantie wauw :) , in 2e instantie was dat het :O
Heb bijna 10 jaar in een Benz gereden en bij een andere baas in een S500, moet zeggen zeker niet verkeerd begrijp met niet verkeerd maar dat ik zelf nu zoiets zou willen nou nee echt niet. 8)7
Die grand voyager 2.5 TD beviel mij veel beter zeker op de snelweg. Maarja smaken verschillen wor.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
JanAlesi schreef op 02 augustus 2003 @ 01:46:
hmmm mijn eerste ervaring in een Benz was in de 1e instantie wauw :) , in 2e instantie was dat het :O
Heb bijna 10 jaar in een Benz gereden en bij een andere baas in een S500, moet zeggen zeker niet verkeerd begrijp met niet verkeerd maar dat ik zelf nu zoiets zou willen nou nee echt niet. 8)7
Die grand voyager 2.5 TD beviel mij veel beter zeker op de snelweg. Maarja smaken verschillen wor.
ja je moet ook niet vergeten natuurlijk dat ik pas in 3 autos heb gereden, een clio, een 307 en die s-klasse dan...ja dan is de keuze niet zo moeilijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74277

Ik rij soms Taxi in de vakantie als het lekker druk is, de taxi pas heb ik alweer jaren :)
De taxi is van een vriend die dan zijn vrije avond heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Nu online
Hehehehe da zou ik zeggen, zeker niet verkeerd.
Je vraagt je alleen af als dit al je 3e auto ervaring is wat zal dan je 10e auto zijn :+

Hummer misschien of Viper, Dafje of uh Spartamet }:O :P
F16 Taxi(end) over de startbaan 8)7

In iedergeval beter voor elkaar dan ikke.
Mijn 3e auto ervaring was een Golf GLD (type1 zo'n tractor)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
JanAlesi schreef op 02 augustus 2003 @ 01:56:
Hehehehe da zou ik zeggen, zeker niet verkeerd.
Je vraagt je alleen af als dit al je 3e auto ervaring is wat zal dan je 10e auto zijn :+

Hummer misschien of Viper, Dafje of uh Spartamet }:O :P
F16 Taxi(end) over de startbaan 8)7

In iedergeval beter voor elkaar dan ikke.
Mijn 3e auto ervaring was een Golf GLD (type1 zo'n tractor)
haha ja ik was ook redelijk verbaasd hoor, maar wel goed dat mn vader me nu al zo vertrouwd :)

nou is het wachten tot ik een keer in zijn auto mag karren ;)
een S-klasse 320 diesel, nog meer koppel :9

nou maar hopen dat die wagen binnekort weer naar de garage moet ofzow of die gast zn andere auto(ingevoerde ML430 :9~) dat zou wel superrelaxed zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Ik kon kiezen tussen een grote mercedes en een kleine Passat.. Heb lekker voor de passat gekozen.. Ik hou van kleine auto's met een kleine draaihoek. Dat is het beste als je in een stad rijdt. Voor grote rij afstanden zou een mercedes weer beter voldoen..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
vandaag weer n dag drop zitten :)
Volvo S80 gereden, ook wel fun opzich, alleen nadeel dat dat ding n grote draai heeft
beetje wennen in de stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rappie
  • Laatst online: 03-06 12:56
ChristuS schreef op 10 juli 2003 @ 12:48:
[...]
Ha collega, ik las al dat je in zwolle rijdt voor TCZ. De groeten vanuit Veghel vanaf Taxi Ruijs :)
nog een tweakert uit veghel 8)

helaas ga ik nooit met een taxi maar een BOB :Y) moet je niet 21 zijn ofzo om taxichauffeur te worden ? anders zou het een leuke bijbaan zijn voor mensen die een avondje niet uit gaan etc. (zoals mij elke vrijdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

kleine Passat
Paradox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Rappie schreef op 02 August 2003 @ 20:26:
[...]

helaas ga ik nooit met een taxi maar een BOB :Y) moet je niet 21 zijn ofzo om taxichauffeur te worden ? anders zou het een leuke bijbaan zijn voor mensen die een avondje niet uit gaan etc. (zoals mij elke vrijdag)
nopez
is geen wet voor, een bedrijf kan in principe wel eisen stellen, maar dat zijn dan gewoon hun eigen eisen...ben zelf 18, heb 4 maand mn rijbewijs, rijtest gedaan en rijd nu eerst 20uur in opleiding zegmaar, maar mocht vanmiddag al zelf op pad :)
maandag nog n half dagje mee, en t is alweer klaar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
hoe zit het trouwens met chauffeurs pas? ik heb sinds maandag mn rijbewijs(jaja :P) en wil best graag die pas hebben omdat ik in de toekomst toch waarschijnlijk bij mn vader ga rijden, bovendien zou ik dan ook in zijn auto mogen rijden, en tjah als hij me na een paar dagen al in een S laat rijden dan mag ik vast wel in zijn wagen rijden als ik die pas heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
zorg eerst maar dat je aangenomen wordt ergens, kost je bij mekaar 200 euro
verklaring omtrent gedrag 21 euro
medisch verklaring 120 euro
chauffeurspas zelf 45 euro

ik ben zo'n type die meteen zoiets gaat aanvragen maar na een gesprek met taxibedrijven(ik werd niet aangenomen) raadden ze het af, logish anders zit je met zo'n ding en je hebt geen werk
sommige vergoeden het zelfs(browse maar door dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
chimo schreef op 03 August 2003 @ 11:34:
zorg eerst maar dat je aangenomen wordt ergens, kost je bij mekaar 200 euro
verklaring omtrent gedrag 21 euro
medisch verklaring 120 euro
chauffeurspas zelf 45 euro

ik ben zo'n type die meteen zoiets gaat aanvragen maar na een gesprek met taxibedrijven(ik werd niet aangenomen) raadden ze het af, logish anders zit je met zo'n ding en je hebt geen werk
sommige vergoeden het zelfs(browse maar door dit topic)
nee het is niet zo dat ik bij een extern bedrijf ga werken, mn vader heeft momenteel een eenmanszaak met directievervoer en komt om in het werk, dus als ik al taxi ga rijden dan is het bij hem. maarja moet nog ook ff bespreken allemaal met mn vader hoe het allemaal gaat lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
bolleh schreef op 03 August 2003 @ 12:17:
[...]

nee het is niet zo dat ik bij een extern bedrijf ga werken, mn vader heeft momenteel een eenmanszaak met directievervoer en komt om in het werk, dus als ik al taxi ga rijden dan is het bij hem. maarja moet nog ook ff bespreken allemaal met mn vader hoe het allemaal gaat lopen :)
1 tip, leer eerst maar eens goed rijden. Klinkt lullig je hebt net je rijbewijs. Maar goed rijden kun je niet als je net je rijbewijs hebt. :) In de eerste 50k km van je leven na de rijlessen leer je nog het meest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Yuri schreef op 03 augustus 2003 @ 13:53:
[...]

1 tip, leer eerst maar eens goed rijden. Klinkt lullig je hebt net je rijbewijs. Maar goed rijden kun je niet als je net je rijbewijs hebt. :) In de eerste 50k km van je leven na de rijlessen leer je nog het meest.
ja ksnap het ook wel natuurlijk maargoed moet toch een beetje aan mn toekomst gaan denken

oh en die 1e 50 km zijn er allang doorheen gevlogen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Japser schreef op 01 augustus 2003 @ 16:17:
[...]

Dude dan ken je maikel en joris ook wel!! De centralisten :) Ik werk voor Novio Express, doe ook controles enzo! Ook in Oss en omstreken. Zal je wel een keer te grazen nemen :P
Woei, die ken ik wel. Joris gaat wel binnenkort weg bij ons helaas.

Werk je voor Novio? Zeg dan eens een keer op die centrale waar alle telefoontjes binnenkomen dat ze beter hun best doen, want daar bakken ze er soms ook wat van en al dat gezeik krijg ik altijd over mijn scheiding.

Wat voor controles doe je dan? Met de wagens mee rijden en de chauffeurs beoordelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Fire_Bird schreef op 01 augustus 2003 @ 16:43:
nog tips?
Ik heb een navigatiesysteem, maar als die het om een of ander reden niet doet, gebruik ik een shell stratenboek en een paar gedetailleerde kaarten voor alle polderweggetjes hier in de buurt. Ook zijn er altijd handige dingen om te weten en kun je vaak al wel bedenken waar een bepaald adres ongeveer is. Aan de straatnaam kun je vaak zien in welke wijk het ligt en de Kerkstraat kun je 9 van de 10 keer wel vinden bij de kerk van een bepaald dorp. Ook begint de nummering van de huizen in een straat altijd aan de kant van het centrum, dit is erg handig om te weten als je in een hele lange straat moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49227

Er staat ook voor elk dorp (of daar in de buurt) een stadsplattegrond. Als ik in een gehucht moet wezen dan rijd ik er eerst heen en stap dan ff uit. Als ik al klanten heb dan vinden ze het niet erg of ze weten zelf wel waar ze heen moeten.

Trouwens, de spoorstraat en stationsplein zijn meestal te vinden bij een station :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Rappie schreef op 02 August 2003 @ 20:26:
[...]

Gewoon ff bellen en vragen of er nog weekendchauffeurs nodig zijn :)
Speciale eisen zijn er voor zover ik weet niet maar toen ik begon met rjden had ik er al een aantal jaren wat andere dingen gedaan dus ze kenden mij al.
Anoniem: 49227 schreef op 03 August 2003 @ 16:00:
Er staat ook voor elk dorp (of daar in de buurt) een stadsplattegrond. Als ik in een gehucht moet wezen dan rijd ik er eerst heen en stap dan ff uit. Als ik al klanten heb dan vinden ze het niet erg of ze weten zelf wel waar ze heen moeten.

Trouwens, de spoorstraat en stationsplein zijn meestal te vinden bij een station :)
En de kerkstraat is in de buurt van de kerk te vinden :P
Of de klanten weten het inderdaad zelf of het is inderdaad naar zo'n stadsplattegrond toe rijden en dan ff opzoeken. Na verloop van tijd heb je je kaarten veel minder nodig. Van de plaatsen waar je regelmatig komt kun je op de gemeentehuizen vaak ook plattegronden halen/kopen. Dat is op zich ook makkelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Dommel op 03-08-2003 16:04 ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Nu online
ChristuS schreef op 03 augustus 2003 @ 16:01:
[...]
En de kerkstraat is in de buurt van de kerk te vinden :P
.
hmmmm voor het moleneindplein in Vught moet je echt wel een eind voordat je een molen vindt hoor :+
Ben er op het plein tenminste nog nooit 1 tegengekomen, maar ja voor mijn tijd zal dr wel eentje gestaan hebbe ( ouwe }:O ??) :X

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Ook handig: de huisnummering begint aan de kant van de straat waar het centrum ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Nu online
Yucon schreef op 03 August 2003 @ 17:47:
Ook handig: de huisnummering begint aan de kant van de straat waar het centrum ligt.
Was dat maar waar.
Is niet overal.

Wat ze zouden moeten verplichten is op ieder huis duidelijk zichtbaar de huisnummers :(

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Wat ze zouden moeten verplichten is op ieder huis duidelijk zichtbaar de huisnummers
Precies, in sommige wijken heb je donkerrode losse letters tegen een donkerbruine muur |:(

Of 25 bedrijfspanden op een rij die een huisnummertje teveel moeite vonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

JanAlesi schreef op 03 August 2003 @ 18:03:
[...]

Was dat maar waar.
Is niet overal.

Wat ze zouden moeten verplichten is op ieder huis duidelijk zichtbaar de huisnummers :(
Het zou strafbaar moeten zijn als iemand geen huisnummer op zijn deur heeft. Vooral bij al die boeren in de polder. Dan rijd je door omdat je het huisnummer niet kunt zien en bij het volgende huis, 3 kilometer verderop, blijkt dat je het vorige huis moet hebben. Dit is vaak erg frustrerend als je 's nachts moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

's nachts een dronken klant krijgen die zegt dat 'ie naar "huis" wil is pas erg.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Nu online
Een huis zonder nummer is nooit grappig :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

4POX schreef op 03 August 2003 @ 19:32:
's nachts een dronken klant krijgen die zegt dat 'ie naar "huis" wil is pas erg.
Zo erg is dat toch niet als je weet waar dat die klant woont :P

Wat betreft die nummering dat is inderdaad mooi klote en al helemaal als het nog niet eens logisch doornummert :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 15:12

Japser

Jeej!

Barracuda_82 schreef op 03 August 2003 @ 15:51:
[...]

Woei, die ken ik wel. Joris gaat wel binnenkort weg bij ons helaas.

Werk je voor Novio? Zeg dan eens een keer op die centrale waar alle telefoontjes binnenkomen dat ze beter hun best doen, want daar bakken ze er soms ook wat van en al dat gezeik krijg ik altijd over mijn scheiding.

Wat voor controles doe je dan? Met de wagens mee rijden en de chauffeurs beoordelen ofzo?
Nee in zit niet op het callcenter gelukkig :) Ik doe logistieke coordinatie @ logistiek centrum (wij krijgen de klachten o.a. binnen als de chauffeurs t weer es verkloten :P ), samen met nog een aantal andere gasten. En wat controles, we rijden niet mee hoor! Alleen een checklist aflopen, praatje met de klant enzo. Meestal doen we controles op klachten die we binnenkrijgen. Wel lachen. Maarre, wel geinig zo :) Zo leer je nog es semi collega's kennen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Japser op 03-08-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Japser schreef op 03 augustus 2003 @ 21:11:
[...]

Nee in zit niet op het callcenter gelukkig :) Ik doe logistieke coordinatie @ logistiek centrum (wij krijgen de klachten o.a. binnen als de chauffeurs t weer es verkloten :P ), samen met nog een aantal andere gasten. En wat controles, we rijden niet mee hoor! Alleen een checklist aflopen, praatje met de klant enzo. Meestal doen we controles op klachten die we binnenkrijgen. Wel lachen. Maarre, wel geinig zo :) Zo leer je nog es semi collega's kennen :)
Aha, dan kan ik wel geloven dat jullie zo heel wat te doen hebben overdag. Als ik af en toe wel niet hoor wat sommige chauffeurs wel allemaal niet voor elkaar krijgen... Bij van Driel rijden er veel part-timers net als ik op die bussen, dus er zijn heel veel verschillende chauffeurs per bus.

Soms hoor ik echt de meest ongeloofelijke verhalen van klanten over andere chauffeurs, maar daar kun je natuurlijk niks aan doen, want het blijven je collega's.

Waar zit het hoofdkantoor van Novio eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bolleh schreef op 03 August 2003 @ 14:07:
[...]
oh en die 1e 50 km zijn er allang doorheen gevlogen hoor :+
Nog een keer goed lezen. Er stond 50k km, dus 50.000 km en het lijkt me stug dat je dat zo snel gedaan hebt.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Mr. Liu schreef op 04 August 2003 @ 11:41:
[...]

Nog een keer goed lezen. Er stond 50k km, dus 50.000 km en het lijkt me stug dat je dat zo snel gedaan hebt.
owh, foutje, idd zoveel heb ik nog niet gereden ;)

maar aan de 150 km zit ik toch al wel hoor in minder dan een weekje :)
en dat terwijl mn moeder die auto soms meeneemt naar werk en ik savonds werk dus dan de hele dag niets kan doen. naja autorijden is echt lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
bolleh schreef op 04 August 2003 @ 18:18:
[...]

naja autorijden is echt lekker :)
Totdat je de eerste keer een file meemaakt. Heerlijk hoor. Vooral als je 3 uur in de brandende zon zit.
Is me 1 keer gebeurd. En het zal me nooit meer gebeuren.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

The Dolf schreef op 04 augustus 2003 @ 19:07:
[...]

Totdat je de eerste keer een file meemaakt. Heerlijk hoor. Vooral als je 3 uur in de brandende zon zit.
Is me 1 keer gebeurd. En het zal me nooit meer gebeuren.
dan is een airco heel nuttig en een radio en mobiel, als je geen klantenbij hebt tenminste, mocht je die wel bij hebben dan valt mobiel af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

bolleh schreef op 04 augustus 2003 @ 18:18:
[...]

owh, foutje, idd zoveel heb ik nog niet gereden ;)

maar aan de 150 km zit ik toch al wel hoor in minder dan een weekje :)
en dat terwijl mn moeder die auto soms meeneemt naar werk en ik savonds werk dus dan de hele dag niets kan doen. naja autorijden is echt lekker :)
In de wereld van de taxichauffeurs is 150 km ook niet veel. Op een normale dag zit ik al bijna aan de 300, en dan rijd ik bijna alleen binnen Oss en de omliggende dorpjes.

De taxitronic in al onze wagens print aan het eind van de rit een bonnetje uit waar je werktijden en gereden kilometers op staan en die heb ik van het begin af aan bijgehouden. Maar helaas heeft ie inmiddels te vaak geen bonnetje uitgedraaid om een goede schatting te geven van het aantal kilometers dat ik inmiddels gereden heb met de taxi, maar het zal wel in de buurt van de 15k liggen.
Dat is an sich ook niet echt veel, maar ik heb daarentegen ook bijna altijd alleen in de weekends gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Ik rijd alle 3 de dagen van het weekend (vrijdag/zaterdag/zondag) en maak daarbij ongeveer 1000km per weekend, als er veel schiphol ritten zijn natuurijk meer (tikt aan 2 keer op een dag op en neer naar schiphol :) ) en na 1,5 jaar zit ik toch wel ergens aan de 150.000 kilometers, zeker als je prive er ook bij rekend.

En dan heb ik mij rijbewijs nog maar 2 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
Barracuda_82 schreef op 04 augustus 2003 @ 19:23:
[...]

In de wereld van de taxichauffeurs is 150 km ook niet veel. Op een normale dag zit ik al bijna aan de 300, en dan rijd ik bijna alleen binnen Oss en de omliggende dorpjes.

De taxitronic in al onze wagens print aan het eind van de rit een bonnetje uit waar je werktijden en gereden kilometers op staan en die heb ik van het begin af aan bijgehouden. Maar helaas heeft ie inmiddels te vaak geen bonnetje uitgedraaid om een goede schatting te geven van het aantal kilometers dat ik inmiddels gereden heb met de taxi, maar het zal wel in de buurt van de 15k liggen.
Dat is an sich ook niet echt veel, maar ik heb daarentegen ook bijna altijd alleen in de weekends gereden.
true true, maarja als je nog geen week je rijbewijs hebt is het natuurlijk wel veel, en tjah ik zie het aan mn vader, die heb zn auto nu bijna 2 jaar en dr staat 2 en een halve ton op de teller :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
heerlijk gewoon deze baan, heb dus vorige week mn opleiding afgerond, vandaag n hele dag alleen gereden op een rolstoelbus, wij doen niet zoveel meterritten maar veel werk voor ziekenfonds e.d, veel contractwerk, prachtig mooi dit, beetje op zo'n bus rijden, vanmiddag moeten wachten een uur op iemand in drachten, centrale gebeld hoe&wat, ohw wacht dr maar op, mooi gelijk pauze genuttigd :)
wat n baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Fire_Bird schreef op 05 augustus 2003 @ 00:21:
heerlijk gewoon deze baan, heb dus vorige week mn opleiding afgerond, vandaag n hele dag alleen gereden op een rolstoelbus, wij doen niet zoveel meterritten maar veel werk voor ziekenfonds e.d, veel contractwerk, prachtig mooi dit, beetje op zo'n bus rijden, vanmiddag moeten wachten een uur op iemand in drachten, centrale gebeld hoe&wat, ohw wacht dr maar op, mooi gelijk pauze genuttigd :)
wat n baan
Heb ik ook wel eens meegemaakt in Den Bosch. Ik had iemand afgezet bij het ziekenhuis, maar die moest een uurtje later ook weer terug naar Oss. Ik had al eerder gezien dat er weer eens een dikke file stond op de weg tussen Den Bosch en Oss, dus mocht ik van de centrale in Den Bosch rond blijven hangen tot dat uurtje voorbij was. Toen ben ik maar door het centrum rond gaan rijden en politie uit gaan dagen.... best leuk, zo'n onverwachtte pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74277

Politie fucken is koning!

Net als in die Franse film Taxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Woei! Morgen voor de medische keuring bij de arbo! :P

Zal wel een S-je 5 worden! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Yuri schreef op 06 augustus 2003 @ 00:44:

Natuurlijk, bij de arbo dienst gebruiken ze nog steeds de oude militaire standaard voor keuren (ABOZHIS) :? 8)7 |:(

offtopic:
Ik schaak net als Bobby Fisher. Ik begin met E4 en ik eindig met S5.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Handig zo'n Taxi chauffeur topic, k'heb namelijk een beetje advies nodig. :)

Ik ben een paar weken bezig om mijn "carrière :P" als Taxi chauffeur aan de gang te krijgen. ( eigelijk alleen als bijbaan door het weekend)

Tijdje terug kreeg ik een baan aangeboden door een kennis en ben toen direct achter de Taxi-pas etc aan gegaan. Maar sinds kort is de baan er niet meer, dus moet ik zelf opzoek.

Nou is mijn vraag aan jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik woon in regio Amersfoort maar ik ben ook best bereid om in Utrecht te werken. Zou iemand mij de goede richting willen aanwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
FMS schreef op 06 August 2003 @ 15:23:
Nou is mijn vraag aan jullie hoe ik dit het beste kan aanpakken. Ik woon in regio Amersfoort maar ik ben ook best bereid om in Utrecht te werken. Zou iemand mij de goede richting willen aanwijzen?
Gewoon de gouden gids nemen en alle taxibedrijven in de regio opbellen. Werkt toch het snelste imho

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
FMS schreef op 06 August 2003 @ 15:23:
Handig zo'n Taxi chauffeur topic, k'heb namelijk een beetje advies nodig. :)

Ik ben een paar weken bezig om mijn "carrière :P" als Taxi chauffeur aan de gang te krijgen. ( eigelijk alleen als bijbaan door het weekend)

Tijdje terug kreeg ik een baan aangeboden door een kennis en ben toen direct achter de Taxi-pas etc aan gegaan. Maar sinds kort is de baan er niet meer, dus moet ik zelf opzoek.

Ok lees dit topic goed door! :P En bel taxi bedrijven. Beter is nog gewoon ff langs gaan. Dan zien ze je meteen (als je er tenminste een beetje representatief uit ziet). Gewoon vragen naar de personeel functionaris, maar dat hoef ik je ook niet te vertellen.

En misschien een tip: Zoek het taxi bedrijf dat Regio vervoer, WVG vervoer of Ziekenfonds vervoer doet. Die hebben het meeste werk, dus ook de grootste behoefte aan werknemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 06 August 2003 @ 00:44:

EN? een S5 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Zoals verwacht gewoon gekeurt vandaag ff de brief op de post gedaan! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:02

steveman

Comfortabel ten onder

woei! ik heb de 26ste (datum, niet voor de 26ste keer zoals sommigen denken :D) een sollicitatiegesprek!

Nu ben ik al bij de beste man langs geweest (Persoonsvervoer Groningen) en hij vroeg naar mijn kennis van de stad en vooral ook de buitenwijken. Ik ben niet eens in alle wijken geweest geloof ik :X (tja als ik er niets te zoeken heb...)

Nu wil ik geen dom figuur slaan dus heb ik een kaart gekocht! is het een handige manier om met de fiets op pad te gaan gewapend met de kaart en rond te kijken, of zijn er betere manieren?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
steveman schreef op 17 August 2003 @ 02:16:
woei! ik heb de 26ste (datum, niet voor de 26ste keer zoals sommigen denken :D) een sollicitatiegesprek!

Nu ben ik al bij de beste man langs geweest (Persoonsvervoer Groningen) en hij vroeg naar mijn kennis van de stad en vooral ook de buitenwijken. Ik ben niet eens in alle wijken geweest geloof ik :X (tja als ik er niets te zoeken heb...)

Nu wil ik geen dom figuur slaan dus heb ik een kaart gekocht! is het een handige manier om met de fiets op pad te gaan gewapend met de kaart en rond te kijken, of zijn er betere manieren?
met de dag leer je t wel ;)
had zelf ook totaal geen kennis, rijd nu soms ook in de stad als we dr terechtkomen
heb een heel mooi boek van heg&steg van de provincie groningen, dus als k iets niet weet, ff zoeken, stad groningen staat dr ook supermooi op
kost wel wat zo'n boek maar heb je veel aan. Dus ga gewoon op gesprek en kijk maar hoe het loopt..
ff uit nieuwschierigheid; welk bedrijf in groningen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

hmm nou ja hopen dat het goed gaat, ach ik kan redelijk goed kaartlezen en ben ook niet de sloomste kwa leren... toch gek want een vriend van me werkt er ook en bij zijn sollicitatie was het meer zoiets als "Ja dat komt wel goed" misschien beviel het ze toch niet zo goed op die manier :? :D

het bedrijf heet Persoonsvervoer Groningen bv gevestigd @ Stockholmstraat 2 (pal naast roeivereniging Aegir (ik ga bij Gyas maar dat terzijde :) )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

steveman schreef op 17 August 2003 @ 02:16:
[...]
Lijkt me op zich geen verkeerde actie. Houd er echter wel rekening mee dat je met een auto (en dus ook met een taxi) wat vaker vastloopt in éénrichtingsverkeer en doodlopende straatjes dan met de fiets en meer van dat soort leuke verschillen.

[ Voor 1% gewijzigd door Freee!! op 18-08-2003 10:14 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Ik heb een kaart van het gebied waar ik rij bij me.. maar die heb ik nog nooit nodig gehad. Ik ben een nachtchauffeur en dus breng de meeste mensen naar huis. En dan vraag ik ze gewoon om mij de weg te vertellen... En sommige mensen zijn dan al zo ver heen dat we de halve stad doorrijden voordat hij eens zijn huis heeft gevonden. Beetje kennis van hoe de straten lopen is wel erg makkelijk. Nu ligt een belangrijke straat in Sneek open. Dus moet je best wel veel omrijden. Maar veel van die omrij straatjes zijn inrichtingsverkeer weggetjes.. Nu maak ik me daar om 4 uur 's nacht me niet druk om. Maar om 10 a 11 uur kun je beter aan de regels houden.

Afgelopen vrijdagnacht gereden op een taxibusje. En er is niets ergers dan dat.. Je hebt een bus vol met "boeren" (Ik deed die avond een boerendorp-tent-feest). DIe lui gooien na de rit van alle kanten geld toe, weet nog niet of ik nu te veel of te weinig heb gekregen. Kwam er later achter.. Hoofdsteun gejat, bus vol as, en de gordels zaten allemaal in de knoop.. Domme boeren!!!!

Volgende keer ga ik weer lekker op de auto. Kun je toezicht houden op de mensen en kun je ook nooit veel meenemen. Maar ik heb die avond ook niet lekker gereden. Avond ervoor is een college berooft van zijn geld. Klant heeft een pistool tegen zijn hoofd aangezet en berooft. En dit is dus in FRIESLAND !!!!!

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Afgelopen zaterdag ook weer een paar knuppels in de taxi gehad. Wegbrengen helemaal geen probleem, retour afgesproken en betaald nog steeds geen probleem. Ik op tijd aanwezig, de groep (8 personen dus bus) ook op tijd aanwezig, nog steeds geen probleem. Ik rij aan en na ongeveer een kilometer of 1 to 2 te hebben gereden hoor ik een behoorlijke knal van achter uit de bus komen, jawel probleem begonnen.

Wat blijkt er is door de 2 personen die op de achterste bank zaten zo geduwd dat de plaat waar de bank mee vast zit is losgeschoten, nouja losgeschoten... die plaat is gewoon kromgebogen. Een plaat van een centimeter of 7 breed, 30 cm lang en 1 cm dik. Ik heb wel eens van die platen in mijn handen gehad en deze zijn niet met de hand te buigen. Zij hebben het met 2 personen voor elkaar gekregen om zo'n plaat op 2 punten krom te buigen. De achterkant van de plaat waarmee je de hele bank dan vastzet zat nog steeds vast. De voorkant hing boven de vloer.
Vervolgens wordt er door de klant gezegd dat de bank al los zat toen we aanreden. Helaas voor de klant weet ik zeker dat dit niet het geval was aangezien ik de bus nog heb gecontroleerd voordat ik aanreed om ze op te halen. 30 minuten stil gestaan voordat er een auto was die er 2 overnam, met slechts 6 zitplaatsen neem ik geen 8 personen mee >:)
Gaan ze dreigen met een ander bedrijf te bellen omdat ik niet aan wil rijden. Ik heb netjes aangeboden om de taxi voor ze te gaan bellen en te vertellen waar ze stonden. Toen werd er toch teruggekrabbeld. Tsja betaald was er al en ook de concurent/collega rijdt niet voor niks :P

Uiteindelijke oplossing: Die 2 figuren gaan de komende paar weken niet bij mij in de taxi zitten of ze zitten vooran in de bus en 1 verkeerd iets en ze kunnen er uit wat mij betreft (en een aantal figuren weten al dat mijn wil wet is in mijn taxi, beschaafd blijven levert veel ruimte op, onbeschofd zijn levert ook veel ruimte op (buiten de taxi dan wel, erin kom je niet meer :P)).
Die plaat die onder de bank zit wordt er af gehaald en er komt een nieuwe op te zitten. De oude plaat wordt wel rechtgebogen maar komt niet meer onder een bank te zitten voordat deze aan onze eisen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Ik heb vanmiddag een mag-lite gekocht..

1. Omdat ik in een bepaald dorpen steeds de auto moest draaien om met dat groot licht de borden te lezen. Nu kan ik dat met een zaklamp doen.

2. Dat ene stukje zekerheid te geven. Ik ben een normale jonge. Maar soms geeft dat taxi rijden 's nacht een goeie kick.. Ik blijf het in ieder geval wel doen.

Maar elke keer leer ik meer.. Ik neem nu nooit en te nimmer te veel personen mee. Dus als ik een auto heb dan max 4 personen en met de bus 8 personen.. Blijven de mensen toch doorzeuren dat er mee meemoeten. SImpel. Dan betalen ze het dubbele wat op de meter staat.. Blijft goedkoper als op een 2de taxi wachten. En bij boeren feesten ga ik nu een gedeelte vooruit eisen. Als ik achteraf er nog achter moet komen dat eigenlijks niemand geld heeft en ik krijg dus handen vol met kleingeld.. Nee, dank je.. Ik ben geen NS kaart automaat die makkelijk geld telt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

4POX schreef op 18 August 2003 @ 20:32:
Maar elke keer leer ik meer.. Ik neem nu nooit en te nimmer te veel personen mee. Dus als ik een auto heb dan max 4 personen en met de bus 8 personen.. Blijven de mensen toch doorzeuren dat er mee meemoeten. SImpel. Dan betalen ze het dubbele wat op de meter staat.. Blijft goedkoper als op een 2de taxi wachten.
Wachten op die 2de taxi is altijd goedkoper. Er zal onderweg niks gebeuren maar mocht het mis gaan dan willen de politie en verzekering wel vervelend gaan lopen doen en daar wordt je echt niet vrolijker van.
Bij een auto wordt het meestal nog door de vingers gekeken dat je 5 personen bij hebt en bij een bus 9 personen. Dit omdat de politie ook wil dat die kroegen leeggaan en dat die groepen anders zelf gaan rijden. Neem er wat je ook doet echter nooit meer als 1 teveel mee. Met 2 teveel zijn er veel verzekeingsmaatschappijen die zeggen dat je dan niet verzekerd bent en dat ook hebben laten opnemen in de contracten.
En bij boeren feesten ga ik nu een gedeelte vooruit eisen. Als ik achteraf er nog achter moet komen dat eigenlijks niemand geld heeft en ik krijg dus handen vol met kleingeld.. Nee, dank je.. Ik ben geen NS kaart automaat die makkelijk geld telt.
Dan zul je toch wat sneller moeten leren tellen :+
Een tip als je weet dat een bepaalde groep 's nachts ook met de taxi naar huis wil gaan een retourtijd afspreken en retour ook alvast laten betalen. Dit scheelt in het ge-etter van "we hebben alleen maar kleingeld en daar halen we dat bedrag niet mee". Bij veel van die 'boerenfeesten' is namelijk ook al bekent hoe laat ze willen gaan/er uit geschopt worden/het afgelopen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Niet online
Van de week heb ik ook maar eens gesoliciteerd. Ik moet een keertje wat gaan bijverdienen en taxi chauffeur lijkt me nog het minst op werken.

nfi

Gezocht!
Router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Gisteren voor het eerst meegemaakt dat een klant niet betaalde. Die gast was zo zat dat ie niet eens wist waar hij woonde en hij dacht dat 1 euro 80 wel genoeg was voor een taxi :( Sukkel, maar eigenlijk had ik van te voren moeten kijken of ie genoeg geld bij zich had. Weer wat geleerd voor de volgende keer...

Eergisteren ook al zo iets raars. Ik moest een mevrouw (A) ophalen bij een andere mevrouw (X) en die mevrouw X zei tegen mevrouw A dat ze even moest bellen als ze thuis was enzo. Opzich niet zo vreemd, want je kunt tegenwoordig niemand meer vertrouwen. Op een gegeven moment roept mevrouw X ineens uit het niets, terwijl ze naast mijn raampje staat: "Ja ik ken jullie wel, jullie zijn allemaal klootzakken!" Dus ik had zoiets van: "Wat krijgen we nu?". Mevrouwtje helemaal over de rooie en mevrouw A bij mij in de wagen zegt doodleuk: "Ach, dat doet ze wel vaker...".
Lekker wazig :?

Later die avond moest ik ook nog iemand ophalen in Heeswijk Dinther om naar Alem te brengen, dit is voor mijn begrippen best een eind rijden (een klein uurtje) en onderweg op de snelweg begon die mevrouw ineens: "Weet je dat jij best een leuke jongen bent?" Dus ik had weer zoiets van: "Wat krijgen we nu?".
Als het nu een lekkere mokkel was geweest, maar zoveel geluk had ik nu ook weer niet, het was een oude vrijster met een gigantische overbeet en een behoorlijk stuk in de kraag... Maar toch bedankt voor het compliment. :P

[ Voor 25% gewijzigd door Barracuda_82 op 18-08-2003 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman

steveman

Comfortabel ten onder

ik hoor het al, als taxichauffeur heb je altijd de beste verhalen om te vertellen op verjaardagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Eeb aantal "collega's" in amsterdam maken er ook een potje van! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Yuri schreef op 20 August 2003 @ 22:54:
Eeb aantal "collega's" in amsterdam maken er ook een potje van! :(
Wat wil je ook, Als je soms zit wat voor lekkers in je taxi stapt :) >:)

Maar even serieus.. Door die gasten wordt het verpest voor de rest van Nederland.. Die nieuwe taxi wet is er alleen gekomen omdat de taxichauffeurs het uit de grote stad verpest hebben :(

AKA Rinkel weblog

• Yuri
4POX schreef op 20 August 2003 @ 23:15:
[...]

Wat wil je ook, Als je soms zit wat voor lekkers in je taxi stapt :) >:)

Maar even serieus.. Door die gasten wordt het verpest voor de rest van Nederland.. Die nieuwe taxi wet is er alleen gekomen omdat de taxichauffeurs het uit de grote stad verpest hebben :(
Precies! Die Chauffeurs Examens zijn in het leven geroepen door dit sort tuig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Gisteren hebben ze een collega van ons mishandeld bij de Rockefeller (discotheek in Schaijk, red.) zodat ie afgevoerd moest worden naar het ziekenhuis. Ik zat op de centrale toen dat gebeurde en ben zo snel mogelijk naar die discotheek toe geracet om te kijken of ik ook nog iets nuttigs kon doen, maar helaas was het kwaad al geschied. Mijn collega lag bewusteloos op de grond te wachten op een ambulance.

Een andere collega van een andere centrale heeft de belager van mijn collega nog een paar rake klappen kunnen verkopen en daarna is die gast afgevoerd naar het politiebureau. Ik ben weer helemaal terug gereden naar de centrale om een andere chauffeur op te halen, ben weer terug gereden naar schaijk om die chauffeur bij de bus van die jongen af te zetten en ben daarna weeer terug gereden naar het ziekenhuis om daar mijn collega op te gaan halen.

Achteraf viel het allemaal nog best wel mee, maar het is toch triest dat je gewoon in elkaar gemept word terwijl je alleen maar die mensen veilig naar huis wilt brengen voor een schijtloontje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Ja, dat zijn van die @$@# acties waarvan je denkt dat ze alleen anderen overkomen tot het je zelf gebeurt.

2 weken geleden stond ik rond 2300 ergens in een rustig, lieflijk straat iets op de kaart op te zoeken. -KEDENG- deur vliegt open. Ik kijk in de spiegel en zie dat er 3 tegemoetkomende scooters met 5 man erop tijdens het langsrijden de deur opengetrokken hadden. Terwijl ik in de spiegel keek waren er al 2 gedraaid en was nr 3 aan het draaien. Ze kwamen eerst heel langzaam aanrollen en het leek er eerst op dat het een grapje was geweest "zo, die chauffeur zal wel schrikken als z'n deur opengaat".

Kon er zelf ook nog wel een beetje de humor van inzien. Ik had eigenlijk al opgezocht wat ik wilde weten dus toen ben ik weggereden maar toen kwamen die scootertjes opeens een stukje sneller achter me aan. Bochtje naar links, scootjes ook een bochtje naar links. Bochtje naar rechts, scootertjes idem.

Daar tuf je dan in je trager-als-stront-zijnde-sprintertje in een wijk die een doolhof is en ik niet zo heel goed kende en met de dichtsbijzijnde autoweg 10km weg. Ik was me al aan het afvragen hoe ik me hier nu uit kon redden toen ik nog eens rechtsaf sloeg en wonder boven wonder reden ze rechtdoor. Maar toch kijk je anders tegen deze situaties aan als je ze eens hebt meegemaakt. Denk dat ik eerst de centrale gebeld zou hebben als ik ze niet kwijtkwam en vervolgens de politie in de hoop een afspraak met een auto te kunnen maken. Je moet toch wat, die #$@ dingen zijn best snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb gisteren pas in een relaxte taxi gereden... wat een ervaring.

Het was een Audi A6 1.5 V5 TDi volgens een collega, maar ik geloof het goed, want dat ding was snel zeg, nondeknetter. Wel zijn de stoelen wat minder van die wagen, maar dat nemen we maar op de koop toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Laatst online: 17:06

The Legend

*Plop*

Barracuda_82 schreef op 03 September 2003 @ 14:15:
Ik heb gisteren pas in een relaxte taxi gereden... wat een ervaring.

Het was een Audi A6 1.5 V5 TDi volgens een collega, maar ik geloof het goed, want dat ding was snel zeg, nondeknetter. Wel zijn de stoelen wat minder van die wagen, maar dat nemen we maar op de koop toe.
LOL :P Audi A6 1.5 liter? Lijkt me niet :) Zal wel een 2.5 liter TDI gweest zijn, maar dat zijn allemaal 6 cilinders dacht ik :)

Ik was van plan om na mijn 19e verjaardag es rond te gaan kijken, of moet ik dan nou al beginnen met soliciteren? Is er uberhaupt wel kans dat ik ergens aan de bak kom? Hier in hengelo (twente) zie ik alleen maar taxichauffeurs van boven de 50 ofzo rondrijden :o Zo'n jong pikkie als ik heeft dan nog enige kans?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

The Legend schreef op 03 september 2003 @ 16:11:
[...]

LOL :P Audi A6 1.5 liter? Lijkt me niet :) Zal wel een 2.5 liter TDI gweest zijn, maar dat zijn allemaal 6 cilinders dacht ik :)

Ik was van plan om na mijn 19e verjaardag es rond te gaan kijken, of moet ik dan nou al beginnen met soliciteren? Is er uberhaupt wel kans dat ik ergens aan de bak kom? Hier in hengelo (twente) zie ik alleen maar taxichauffeurs van boven de 50 ofzo rondrijden :o Zo'n jong pikkie als ik heeft dan nog enige kans?
Ik bedoelde inderdaad een 2.5 liter :D

Ik denk dat je het beste bij een grote centrale kunt gaan solliciteren waar ze erg verlegen zitten om chauffeurs, dan is het wat makkelijker om aan de bak te komen. Bij ons hebben ze laatst een chauffeur aangenomen van 18 met 3 weken rijbewijs en evenveel ervaring... niet echt helemaal zoals het hoort, maar dat manneke kende schijnbaar iemand belangrijks bij ons en dan gaat dat allemaal makkelijk. Het ergste is dat dat pikkie nu denkt dat ie beregoed kan rijden en nog een grote bek heeft als je er iets van zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

Barracuda_82 schreef op 30 augustus 2003 @ 13:27:
Een andere collega van een andere centrale heeft de belager van mijn collega nog een paar rake klappen kunnen verkopen en daarna is die gast afgevoerd naar het politiebureau.
Kijk, die solidariteit vind ik nu echt geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Barracuda_82 schreef op 03 September 2003 @ 16:23:
[...]

Ik bedoelde inderdaad een 2.5 liter :D

Ik denk dat je het beste bij een grote centrale kunt gaan solliciteren waar ze erg verlegen zitten om chauffeurs, dan is het wat makkelijker om aan de bak te komen. Bij ons hebben ze laatst een chauffeur aangenomen van 18 met 3 weken rijbewijs en evenveel ervaring... niet echt helemaal zoals het hoort, maar dat manneke kende schijnbaar iemand belangrijks bij ons en dan gaat dat allemaal makkelijk. Het ergste is dat dat pikkie nu denkt dat ie beregoed kan rijden en nog een grote bek heeft als je er iets van zegt.
Hehe, das idd een beetje té 8)7

Ik wil voor mezelf iig ff wachten todat ik 19 ben (28 oktober :P) dan heb ik een dik half jaar m'n rijbewijs en rond de 4k gereden denk ik (weinig maar redelijk voor iemand die net z'n rijbewijs heeft denk ik?). Dan denk ik dat ik wel voldoende inzicht heb om andere mensen verantwoord te kunnen vervoeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ik ben op zoek naar werk als 18-jarige.
Als ik zo'n 10-daagse rijopleiding doe en dan voor taxichauffeur ga werken, wat verdient dat dan (mét en zonder fooi?)

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Juniorrules schreef op 03 September 2003 @ 18:14:
ik ben op zoek naar werk als 18-jarige.
Als ik zo'n 10-daagse rijopleiding doe en dan voor taxichauffeur ga werken, wat verdient dat dan (mét en zonder fooi?)
gaat bij de meeste gewoon conform CAO denk ik hè, maar denk niet dat je een grote kans maakt als je je rijbewijs gaat halen en direct gaat solliciteren, denk dat ze eerder diegene eruit zoeken met wat meer rijervaring ;) en vaak ook leeftijd wat hoger dan 18...heb zelf puur geluk gehad vind ik, werk er nu n paar maand, had net n paar maande mn rijbewijs, maarjah, al veel rijervaring opgedaan, vakantie naar spanje gereden, en wat koerierswerk gedaan eerst :)
voor loon; check de Personenvervoer CAO - TaxiVervoer
http://www.sdu.nl/staatscourant/cao/caopdf/9808.pdf
aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

in die CAO staat dat de werknemer altijd verplicht is om de medische keuring te betalen? Dat scheelt dus al een stuk :)

Maar wat denken jullie, ik studeer gewoon 5 dagen in de week, zou op onregelmatige basis overdag/savonds wel eens kunnen rijden door de week, verder de weekenden wel, maar ik wil natuurlijk ook wel eens een biertje kunnen drinken op zaterdag avond :P Doen ze daar moeilijk over? Of is er dusdanig krapte op de markt dat ze dat wel best vinden...

Ik ga iig eerst es uitzoeken welke grote vervoersbedrijven hier in de regio zitten :)

[edit]

Twente Personen Vervoer heeft als eis minimaal 3 jaar rij-ervaring :o Tegen die tijd heb ik geen behoefte meer aan een bijbaantje als taxti chauffeur 8)7

Nou online weinig te vinden qua informatie.. maar es rond gaan bellen dan :)

[ Voor 20% gewijzigd door The Legend op 03-09-2003 23:32 ]

• 4POX
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Fooi varieert van 3 € tot 29 € voor een nacht werk.

AKA Rinkel weblog

• The Legend

The Legend

*Plop*

Khad es geinformeerd bij een kennis die ongeveer 2 weken taxi heeft gereden bij bedrijf Wentax.. hij zei dat je veel "afval uurtjes" kon verwachten.. enig idee wat dat inhoud? :P Magoed die lui dus opgebeld, enige wat 'ie zei "joa stuur maar een briefje". Dus nu maar een open sollicitatie schrijven?

• Fire_Bird
The Legend schreef op 03 September 2003 @ 21:56:
.....Maar wat denken jullie, ik studeer gewoon 5 dagen in de week, zou op onregelmatige basis overdag/savonds wel eens kunnen rijden door de week, verder de weekenden wel, maar ik wil natuurlijk ook wel eens een biertje kunnen drinken op zaterdag avond :P Doen ze daar moeilijk over? Of is er dusdanig krapte op de markt dat ze dat wel best vinden...
ik rijd zelf ook 'onregelmatig'
heb het zo geregeld dat ik om de 14 dagen op Vrijdags een nachtdienst heb, vaak rustig en om 18;00 beginnen en voor 1uur 's nachts klaar. Heb ik vrijdags geen nachtdienst, dan moet ik zaterdag de discodienst rijden zoals dat bij ons heet, dus om 22;00 beginnen, en vaak tegen 06;00uur thuis in mn warme bedje, voldaan met fooi O-)
Verder nog vaak op de zondag rijden, van 's middags uur of 14;00 tot n uur of 21;00/22;00, tenzij k disco heb gehad, dan pas om 16;00 / 17;00 beginnen...
gewoon voorleggen aan je werkgever, en samen kom je er vast wel uit :)
4POX schreef op 04 september 2003 @ 13:41:
Fooi varieert van 3 € tot 29 € voor een nacht werk.
Klopt idd, maar ligt ook aan jezelf hè, heb je bij een discotheek misschien wel een taxi standplaats, nou dan rijd je net ff iets verder door tot VOOR de deur, scheelt wat in de kosten en soms kan je er dan een 'onhandig' bedrag van maken en doen ze makkelijker van; 'ohw laat maar zitten hoor' >:)
zo doe ik t tenminste vaak, je moet er zelf gewoon mee spelen als het ware, en ook hoe je zelf in de taxi bent maakt uit, ben je saai en zeg je niets krijg je soms niks, wat ik wel uit ervaring weet is dat je op de retourritten ('s nachts vanaf discotheken bijvoorbeeld) veel meer fooi vangt ;) goh, hoe zou dat nu kunnen? :X
The Legend schreef op 04 September 2003 @ 14:00:
Khad es geinformeerd bij een kennis die ongeveer 2 weken taxi heeft gereden bij bedrijf Wentax.. hij zei dat je veel "afval uurtjes" kon verwachten.. enig idee wat dat inhoud? :P Magoed die lui dus opgebeld, enige wat 'ie zei "joa stuur maar een briefje". Dus nu maar een open sollicitatie schrijven?
uren dat andere mensen niet kunnen, dat je ff 'snel' in moet vallen

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 10:09

reuzekind

Ik geloof in GoT

Yucon schreef op 03 August 2003 @ 17:47:
Dat was toch het stad/gemeente huis :?

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste