Taxi's in Nederland

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 5.200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ben al bijna drie jaar chauffeur. Wordt steeds vaker belazerd door mijn baas. De laatste tijd regelmatig ruzie omtrent mijn diensten. Na 7 uur rijden en vrij komen komen in purmerend mij serieus vragen om direct door te rijden naar Schiphol waar ik dan al 1 uur te laat zou zijn. Ik heb dus geweigerd en heb dus een half uur pauze genomen om ff te eten en uit te rusten. Vervolgens Schiphol geladen (40min over gedaan aangezien de A2 (of A4?) was afgesloten en dus 30Km omrijden). Ik was dus één uur te laat en heb dus grote problemen gehad met mijn baas. Hij had dus het lef om mij te korten met één uur omdat ik niet heb geluisterd. Maar toen ik op Shiphol was werd ik dus direct gecontroleerd door de po ltie en de RVI. Omdat ik het initiatief had genomen om pauze te nemen werd ik niet bekeurd. En toch zat mijn baas te zeiken dat ik te laat was. Als ik wel had geluisterd dan had ik mijn rijtijden extreem overschreden en had ik - en mijn baas een boete van €1500 gekregen.

Eigenlijk had ik hem dus gered maar ik krijg nu enorme kutdiensten omdat hij het gewoonweg niet snapt.

Ik heb helaas twee weken geleden een redelijk zwaar ongeval gehad. Iemand reed met ong.70km/h door rood. De bestuurdster werd opgenomen in het ziekenhuis. Maar aangezien ik niks mankeerde baalde mijn baas alleen maar vanwege het feit dat hij een rolstoelbus miste. Het feit dat ik een aantal dagen overstuur was interesseerde hem geen reet.

Ik heb hem (mijn baas dus) zo gehad dat ik een vraagje heb:
- Moeten reserve-diensten uitbetaald worden?
- Zo ja, tegen welk percentage.

Heb het helaas niet in het taxi-CAO kunnen vinden maar wil graag bewijs om mijn baas af te troeven.

Ik hoop dat iemand mij wil/kan helpen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
The Dolf schreef op zondag 19 november 2006 @ 08:03:
Ben al bijna drie jaar chauffeur. Wordt steeds vaker belazerd door mijn baas. De laatste tijd regelmatig ruzie omtrent mijn diensten. Na 7 uur rijden en vrij komen komen in purmerend mij serieus vragen om direct door te rijden naar Schiphol waar ik dan al 1 uur te laat zou zijn. Ik heb dus geweigerd en heb dus een half uur pauze genomen om ff te eten en uit te rusten. Vervolgens Schiphol geladen (40min over gedaan aangezien de A2 (of A4?) was afgesloten en dus 30Km omrijden). Ik was dus één uur te laat en heb dus grote problemen gehad met mijn baas. Hij had dus het lef om mij te korten met één uur omdat ik niet heb geluisterd. Maar toen ik op Shiphol was werd ik dus direct gecontroleerd door de po ltie en de RVI. Omdat ik het initiatief had genomen om pauze te nemen werd ik niet bekeurd. En toch zat mijn baas te zeiken dat ik te laat was. Als ik wel had geluisterd dan had ik mijn rijtijden extreem overschreden en had ik - en mijn baas een boete van €1500 gekregen.

Eigenlijk had ik hem dus gered maar ik krijg nu enorme kutdiensten omdat hij het gewoonweg niet snapt.

Ik heb helaas twee weken geleden een redelijk zwaar ongeval gehad. Iemand reed met ong.70km/h door rood. De bestuurdster werd opgenomen in het ziekenhuis. Maar aangezien ik niks mankeerde baalde mijn baas alleen maar vanwege het feit dat hij een rolstoelbus miste. Het feit dat ik een aantal dagen overstuur was interesseerde hem geen reet.

Ik heb hem (mijn baas dus) zo gehad dat ik een vraagje heb:
- Moeten reserve-diensten uitbetaald worden?
- Zo ja, tegen welk percentage.

Heb het helaas niet in het taxi-CAO kunnen vinden maar wil graag bewijs om mijn baas af te troeven.

Ik hoop dat iemand mij wil/kan helpen.
Als ik jou was zou ik een andere baas gaan zoeken ;). Hier zou ik niet voor willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:20

The Legend

*Plop*

Dat zou ik idd ook doen, maar voor je vertrekt zou ik alles eisen waar ik recht op heb en zo dus je baas terugnaaien :) Maar aangezien ik geen verstand heb van Taxi-CAO's moet iemand anders die tip geven :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Wat een klootzak zeg!
Wat mij het beste lijkt (aangezien hier vrij veel emoties in mee spelen) is een zakelijk briefje schrijven, en daarin kort argumenten opschrijven hoe en wat:

• Na 7 uur rijden, vraag je me direct door te rijden naar Schiphol. Wettelijk gezien mag dat niet en moet ik een half uur pauzeren om te eten en te drinken. Na dit gedaan te hebben word ik direct aangehouden door de politie en RVI. Die bekeuren mij niet omdat ik een half uur pauze heb genomen.
• Taxichauffeurs zijn mensen. Als een personeelslid een ongeluk heeft gehad, is het eerste wat je als baas zijnde vraagt of alles in orde is met de betrokken personen. Ja? Mooi, gelukkig maar! Nee? Wat is er aan de hand, waar kan ik mee helpen? Materialistische dingen zijn verzekerd en vervangbaar, daar hoor je je niet druk over te maken. Als je personeelslid aangeslagen is door het ongeval, dan zou je wat rustiger met die persoon om moeten gaan.

Etc etc.

Doe er je slag mee, en anders lijkt het me inderdaad gewoon tijd een leukere en betere baas te vinden. Taxi-chauffeurs worden tegenwoordig overal gevraagd, dus dat moet wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 15:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

*** schop richting 2007 *** (:P)

Zo het nieuwe jaar is weer een weekje bezig en er zulle inmiddels vast wel nieuwe taxichauffeurs bij zijn gekomen die voor de eerste keer met oud en nieuw hebben gereden (de mooiste dienst van het jaar imo).

Voor hen die het zich herinneren (of die terug willen zoeken), ik heb gerden voor Taxi Dortmans uit Schijndel. Daar ben ik om persoonlijke redenen weggegaan (nee die worden hier niet verteld) en werk inmiddels alweer een ruim half jaar bij Total Taxi in Uden.
Voor hen heb ik de afgelopen oud op nieuw ook gereden en ik heb me prima vermaakt. Schitterend om te zien dar terwijl je op de markt staat te buurten met een collega er eentje de kroeg uit komt lopen en die zakt vervolgens van zattigheid in elkaar (en het dan gek vinden dat wij ze niet meteen meenemen, wordt eerst maar iets nuchterder zodat je kunt zeggen waar we heen mogen rijden).
Ook nog een ritje Uden naar Eindhoven gehad. Ik heb me prima vermaakt toen ik ze weer op mocht halen in Eindhoven. Mooi een paar minuten te vroeg daar zjn zodat je alle brakke figuren die afkomstig zijn van het beursgebouw het station in kunt zien lopen.

Maar het mooiste van allemaal is nog wel het feit dat ik het plezier dat ik was kwijtgeraakt in het taxirijden inmiddels weer helemaal terug heb (en dat door alleen maar van baas te veranderen). Ik ga in elk geval zaterdags weer met plezier naar de centrale om te gaan rijden.

Maar ook een vraag van mijn kant: zijn er nog con-collega's die iets leuks/spannends hebben meegemaakt met oud op nieuw en dat willen delen?

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

Leuk ontiechelijk zatte mensen die alleen maar vervelend doen? Ik heb het een jaar als bijbaan gedaan tijdens mn studie. Maar na een tijdje kwamen die mensen echt me strot uit, misschien had ik gewoon pech en kreeg ik grotendeels alleen maar t klootjes volk.

En regelmatig wat meiden naar huis moeten rijden, nou zeg in veel van de gevallen waren die zo stront lazerus dat ik ze moest ondersteunen naar de voordeur. Ik ben geen babysitter, maar ze de auto uit schuppen zul je mij ook niet zien doen.

Maar ook zo z'n goeie herrineringen, regelmatig goeie foois gehad. Lekker rijden snachts wanneer er niks te doen is op de weg. En soms kwamen er nog best zinnige gesprekken uit de aangeschoten mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:36
Ik rij tegenwoordig fulltime en in het weekend. De afwisseling is wel leuk. Als ik enkel overdag zou rijden zou ik het ook niet volhouden, maar omdat ik op alle mogelijke momenten rij (veel 's nachts) heb je veel verschillende mensen in de auto en dat houdt het wel leuk.

Wat rijden de meeste chauffeurs hier trouwens? Wij hebben nieuwe Passats, Avensissen en LT's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 22:33
Bij ons is alles Mercedes, E / S / V klasse, behalve de koerier, dat is een Opel Combo. Alles rijdt lekker moet ik zeggen, zelfs die Combo maar die is dan ook rijkelijk uitgerust. :)

.... Ik weet het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

418O2 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 12:41:
Wat rijden de meeste chauffeurs hier trouwens? Wij hebben nieuwe Passats, Avensissen en LT's.
Bij ons wordt er rondgereden met diverse modellen van Mercedes (wel allemaal E-klassen maar verschillende uitvoeringen en vermogens, in totaal 4 stuks), twee Opel Omega Station's, drie Skoda Superb's (1 maal 130pk en 2 maal 100pk), twee maal een Renault Express, één Volkswagen Caddy, twee Mercedes Sprinters en een Mercedes Vito.

Die Skoda's zijn trouwens heerlijke auto's om in te rijden. Lekker ruim voor de chauffeur maar ook voor de klant. En tegen die Opel's van ons wordt wel vreemd gekeken omdat er hier in de regio ook een concurrent rondrijdt met Opel's en die schijnt (volgens de geruchten) nogal laag te vliegen (100+ door de woonwijken en meer van dat soort streken).

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Bij het taxibedrijf waar ik 's zondags werk hebben we nog voornamelijk Mercedes E 200 Elegance, maar sinds een poosje alweer een aantal Chryslers 300C 3.0 CRD, en eigenlijk rij ik alleen daar op. Erg fijne auto's: Ruim, stil, sterk en met een mooi voorkomen. Veel complimenten van klanten, die er zelfs speciaal naar vragen.

Wat buswerk betreft hebben we een heel zooitje Sprinters in allerlei soorten maten en uitvoeringen, een Vitootje, drie Transits en een tweetal verdwaalde Movano's.
Oh, en van een overname van een ander taxibedrijf hebben we nog een M-klasse en een heuse London Cab. Erg grappig voor een keertje, maar verder erg onpraktisch: rot wegligging, geen seperate begageruimte, veel herrie en weinig prestatie. Doe mij maar die Chrysler.

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

Gullie007 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 00:40:
Bij het taxibedrijf waar ik 's zondags werk hebben we nog voornamelijk Mercedes E 200 Elegance, maar sinds een poosje alweer een aantal Chryslers 300C 3.0 CRD, en eigenlijk rij ik alleen daar op. Erg fijne auto's: Ruim, stil, sterk en met een mooi voorkomen. Veel complimenten van klanten, die er zelfs speciaal naar vragen.

Wat buswerk betreft hebben we een heel zooitje Sprinters in allerlei soorten maten en uitvoeringen, een Vitootje, drie Transits en een tweetal verdwaalde Movano's.
Oh, en van een overname van een ander taxibedrijf hebben we nog een M-klasse en een heuse London Cab. Erg grappig voor een keertje, maar verder erg onpraktisch: rot wegligging, geen seperate begageruimte, veel herrie en weinig prestatie. Doe mij maar die Chrysler.
afgelopen tijd 2x de taxi nodig gehad (en beide keren succesvol kunnen verhalen op de NS (vertraging waardoor laatste trein naar bedum gemist werd)), je betaald veel (Groningen - Bedum was tegen de 30 euro geloof ik), 1e keer was een oude mercedes, verlengd, redelijk gaar van binnen, maar goed, was de enigste die op het pleintje stond toen, dus moet maar.... 2x keer stond er een Chrysler 300c vooraan in de rij, nou echt _/-\o_ :9~ O+ Dat zit toch lekker, laat je rijden is het motto. Beste wagens!
Vind de 300c's een mooi gezicht als taxi, net als de 7 serie die ik geregeld zie daar. En laat taxi west die witte sharan's met oranje strepen afvoeren naar de sloop, voor geen goud ga ik daar mee...

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
Ja we waren geloof ik het eerste taxibedrijf dat ze hadden, maar inmiddels zie je ze meer en meer. En om begrijpelijke redenen.
Qua kosten lijkt het ook mee te vallen, ze zijn in ieder geval betrouwbaarder dan de eerste W211's die we hadden. Alleen verbruik ligt hoger, meestal zit je zo tussen de 7,5 en 9,5 l/100km. (wat me alsnog meevalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Onze passats draaien een gemiddelde van 6.3ltr/100km geloof ik.

wat ik me net afvroeg, waar laten jullie de klanten zitten? Bij mij zitten ze meestal gewoon voorin namelijk.

• 418O2
ik ben benieuwd naar het antwoord op mijn laatste vraag :P

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hangt er van af. Normale mensen mogen gewoon voorin zitten.
Als ik denk dat ze moeilijk kunnen doen (als ik ze al meeneem) gaan ze rechtsachterin net zoals dove mensen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De pa van mijn vriendin zoekt een programma of iets in excel om zijn rij rust tijden te registreren om na te gaan of het allemaal volgens de wetgeving is. Ik heb zelf zitten googlen maar kan niet echt iets vinden, misschien heeft één van jullie chauffeurs iets?

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik las net dat je bij van Driel werkt, das toevallig :) Ik woon ook in Oss, wij huren altijd de busjes bij van Driel voor onze atletiek vereniging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

ik moet volgende week vrijdag naar schiphol met 4 man, maar er zit best wat prijsverschil tussen diverse bedrijven.

waar kan ik voor een goede prijs een betrouwbare taxi bestellen? rotterdam -> schiphol `s nachts enkele reis voor 4 man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Anoniem: 151099 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:55:
waar kan ik voor een goede prijs een betrouwbare taxi bestellen? rotterdam -> schiphol `s nachts enkele reis voor 4 man
Probeer de NS eens. Het nachtnet rijdt elk uur. Met korting € 6,10 per persoon (zonder € 10,20).

[ Voor 8% gewijzigd door Freee!! op 30-06-2007 18:48 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Zo maar weer eens hier posten :P

Afgelopen weekend gewerkt en ik heb in totaal maar 3 verschillende klanten gehad met 4 ritten. De eerste twee ritten waren hier in de buurt (Uden naar omliggende dorpen). De derde en vierde rit waren echter het mooiste (voor mij dan). De klant moest vanaf Uden naar de dames van plezier. Daar aangekomen kreeg hij te horen dat hij veel te lang moest wachten en waarschijnlijk niet meer aan de beurt zou komen. Dus hij meteen weer naar buiten komen en mij vragen of we verder weg konden, wat dus wel ging. Dus wij verder en uiteindelijk bij de volgende tent te horen krijgen dat hij daar niet kon vinden wat hij zocht maar op een kwartiertje rijden via de A73 zouden we er zijn. Volgens de goede man moest ik de A73 richting Venlo op bij Haps en dan de afslag Afferden hebben. Dus ik dat doen en na twee afslagen zeg ik tegen de klant: "Dat kwartiertje halen we niet. Volgens mij kan ik het beter even de TomTom aanzetten en dan Afferden opzoeken. Dan zijn we er waarschijnlijk wel over een kwartier." Volgens de klant moest ik maar gewoon doorrrijden dus ik dat gedaan. Na diverse waarschuwingen mijnerzijds is de klant het er eindelijk mee eens dat het toch wel erg ver is (en duur begint te worden) en zijn we bj Horst de A67 naar Eindhoven opgegaan. Uiteindelijk via afslag Asten/Helmond naar Veghel en de klant afgezet. Hij heeft contant ruim 200 euro afgerekend 8)7
Toen ik terug was op de centrale heb ik eens gekeken hoe ik had moeten rijden (wat de deurpersoon dus verkeerd had gezegd). Bleek dat ik de A73 op had gemoeten en dan meteen de A77 en dan was het de eerste afslag. Dan was het wel een kwartiertje rijden geweest :X Maar dat was dus niet gezegd en op de splitsing van A73/A77 staat ook geen Afferden aangegeven.

Uiteindelijk met dus maar vier ritten wel een ritgemiddelde van 69 euro per rit gehad. Ik (en mijn baas ook) wou dat ik meer van zulke weekenden had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Haha grappig dat dit topic weer is ge-kickt, ik werk ook nog steeds als taxi-chauff in Breda, en heb nu thuis lekker pauze en mag over een minuutje of 10 weer beginnen. Heb sinds 3 maanden een nieuwe gefacelifte E:

Afbeeldingslocatie: http://www.einfach-autos.de/bildergalerie/mercedes/e-klasse/e-klasse-1.jpg

Zelfde kleur en velgen als plaatje hierboven.

Nu hebben we in alle nieuwe auto's ook het QIM-systeem , touchscreen enzo.. nog meer chauffeurs die hier ervaring mee hebben? Ik vind het niks, veel te langzaam en de 'besturing' is nogal omslachtig soms, zoals bijv. met de navigatie.

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Bij een aantal van onze voertuigen hebben wij het QIM-systeem er ook al in zitten. Op zich is het wel makkelijk. En langzaam valt op zich wel mee, je moet alleen wel goed drukken. De navigatie zelf is als je zelf het adres moet intoetsen in het begin wel wennen. Maar het is op zich ook wel makkelijk om als je een rit krijgt dat je de navigatie gewoon kunt laten zoeken naar het start of eindadres zonder dat je zelf gaat zitten tikken op dat moment. Het enige wat ik er wel jammer van vindt is dat wanneer je net te ver inzoomt dat de navigatie dan ineens zenuwachtig wordt. Zodra je van weghelft wisselt gaat het beeld springen in zo'n geval. Ook leuk trouwens dat je de centrale berichten kunt sturen (en omgekeerd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Laatst online: 29-11-2021
Ik vind het toch redelijk langzaam hoor, vergeleken met het oude Taxitronic, waar je veel sneller mee kon zijn doordat je de knoppencombinaties uit je hoofd kent :P ! Als je bijvoorbeeld een combinatie van 4 of bv. 5 deeltaxi-ritjes krijgt duurt het een tiental seconden voordat je scherm klaar is met de 'freeze' als je deze binnenkrijgt.
Over de navigatie heb ik een heel dubbel gevoel, dat je hem automatisch kunt laten navigeren naar een ophaaladres of bestemmingsadres is inderdaad heel erg handig, de kaarten zijn goed up-to-date (alhoewel niet altijd qua eenrichtingsstraatjes enzo), maar soms neemt hij echt hele omwegen. Bij ons zit ook de taximeter in de QIM ingebouwd, en als je de meter start en daarna de navigatie activeert krijg je op geen enkele manier begeleiding; niet met stem, geen pijlen, geen afstand tot bestemming, geen aankomsttijd. Andersom kan sowieso niet. Ook dat je het volume niet afhankelijk af kan stellen is jammer, je zet óf alle volume (dus telefoon én navigatie) harder of zachter, niet één van de twee. En zo kan ik nog wel even doorgaan.. En ik mis m'n mobilofoon :X

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik ben inmiddels gestopt, was het ook wel zat.

Bij ons ging de mobilofoon op het laatst er ook uit en kregen we een voicebox (telefoon in de dataterminal). Dat werkte toch wel beter hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
In het topic: 112 daar red je levens mee... kwam ter sprake dat taxichauffeurs waarschijnlijk terughoudend zijn om gewonde personen naar het ziekenhuis te vervoeren. Ik vroeg me af hoe de taxichauffeurs hiertegenover staan. Heeft de historie (Kerwin Duinmeijer bijvoorbeeld) hier nog invloed op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ligt heel erg aan de situatie. Heb het zelf nooit gedaan. Daarbij heb je daar ambulances voor. Die zijn gespecialiseerd in zulke werk

We hadden wel een Asielzoekerscentrum in onze regio. Daar mochten geen ambulances komen, dus moesten wij die mensen vervoeren als ze naar een zh moesten. Collega's hebben wel eens iemand met een gebroken been in de taxi gehad en ik heb eens een vrouw die op ploffen stond. Was eerder bij het ziekenhuis dan de vroedvrouw (12 minuten van raalte naar deventer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:47:...Daarbij heb je daar ambulances voor. Die zijn gespecialiseerd in zulke werk..
In dat andere topic ging het erom dat een ambulance niet kwam omdat het niet noodzakelijk geacht werd. Een van de argumenten was dat er ook taxi's zijn die je kunnen vervoeren, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Laatst online: 02-06 23:03

djidee

Mr. Slungel

418O2 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:47:
ligt heel erg aan de situatie. Heb het zelf nooit gedaan. Daarbij heb je daar ambulances voor. Die zijn gespecialiseerd in zulke werk

We hadden wel een Asielzoekerscentrum in onze regio. Daar mochten geen ambulances komen, dus moesten wij die mensen vervoeren als ze naar een zh moesten. Collega's hebben wel eens iemand met een gebroken been in de taxi gehad en ik heb eens een vrouw die op ploffen stond. Was eerder bij het ziekenhuis dan de vroedvrouw (12 minuten van raalte naar deventer)
Dan heb je aardig doorgereden inderdaad, want AZC ligt ten noorden van Raalte toch, daar bij dat tankstation/raalte noord? (vroeger in Deventer gewoont en Groningen (vrienden) naar Deventer om 2 uur snachts in volle vaart en lege N(3)48 )

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26

Christiano007

Ich bin der champion

Ein kick.

Ik zou ook best part-time taxichauffeur willen worden, heb 2 jaar mijn rijbewijs nu. Alleen nu kom ik er niet helemaal uit, heb je nu tegenwoordig zelfs een diploma nodig ipv alleen een taxipas? Zoja, betalen de meeste bedrijven dat wel voor je of moet je dat echt zelf betalen?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 16:00
Mijn baas betaalde het voor me. Taxipas is zo'n beetje een diploma, dus denk dat daar die verwarring iig vandaan komt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:30

unclero

MB EQA ftw \o/

* unclero bookmarked topic

Ben vroeger privé-chauffeur geweest. Lekker in een pak en een pet op in een Mercedes uit 1961 :Y).

Als meneer naar feesten moest (en in dat milieu is dat toch minstens twee keer per week) was er ook altijd een "koetsiers-lounge" waar de chauffeurs konden wachten tot hun werkgever weer naar huis gebracht moest worden. En daar was natuurlijk altijd een bar (zonder alcohol) en een buffet iets en een TV en een krantenrek, en de slimmeriken hadden gewoon een boek meegenomen. Oftewel, lekker loungen en nog doorbetaalt krijgen ook :D.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Christiano007 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 01:01:
Ein kick.

Ik zou ook best part-time taxichauffeur willen worden, heb 2 jaar mijn rijbewijs nu. Alleen nu kom ik er niet helemaal uit, heb je nu tegenwoordig zelfs een diploma nodig ipv alleen een taxipas? Zoja, betalen de meeste bedrijven dat wel voor je of moet je dat echt zelf betalen?
Ben zelf net ook begonnen als taxichauffeur, ook parttime, en bij een middel onderneming betalen ze je taxipas wel. Zo ook bij mij, brookhuis taxi Oldenzaal. En als je alleen maar gewone straattaxi rijd heb je genoeg aan een pas. Ga je echter ook vele ziekenhuisritjes doen, moet je extra cursusses volgen.

Heb vandaag te horen gekregen in wat voor auto ik examen mag doen.. Een leuke A-klasse :X :X :X . Wat een grafbak is dat zeg 8)7 ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 16:26

Christiano007

Ich bin der champion

Anoniem: 94768 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:37:
[...]

En als je alleen maar gewone straattaxi rijd heb je genoeg aan een pas. Ga je echter ook vele ziekenhuisritjes doen, moet je extra cursusses volgen.
Maar de pas bestaat dus uit een diploma en een keuring en niet zoals vroeger alleen een keuring en wat papierwerk?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118213

De Chauffeurspas nu:

Stappenplan voor het aanvragen van een chauffeurspas verkregen op basis van een LeerWerkTraject (LWT). Dit stappenplan gaat ervan uit dat je opleiding bij een rijschool volgt.

Stap 1:
Informatiepakket + aanvraagformulier aanvragen bij het IVW (088 489 00 00)
Hier krijg je ook een IVW-nummer. Dit is heel belangrijk want deze heb je nodig voor de volgende stappen.

Stap 2:
Inschrijven voor de cursus "Basis Diploma Taxi" bij een opleider.
Hier krijg je als alles is geregeld een oproepbrief van het CBR voor de examens. Deze heb je straks nodig.

Stap 3:
Nadat je het informatiepakket binnen hebt, kun je met de toelichtingsbrief een "verklaring omtrent het gedrag" aanvragen. Deze krijg je na 2 tot 4 weken binnen. (Begin hier dus snel mee, dit duurt over het algemeen het langte)

Stap 4:
Zorgen voor een modelverklaring "Tijdelijk bewijsschrift taxi leer-werk-traject (LWT)" Deze krijg je via je werkgever.

Stap 5:
Het aanvraagformulier volledig invullen

Stap 6:
Zorgen voor een pasfoto voor op het aanvraagformulier

Stap 7:
Zorgen voor een kopie van je geldige Nederlands rijbewijs B (nieuwe rijbewijs beide kanten)

Stap 8:
Zorgen voor de oproep welke je van de opleider hebt gekregen als het goed is

Stap 9:
Zorgen voor een medische verklaring. De keuring MOET gedaan worden door een arbo arts of gecertificeerd bedrijfsarts. Verklaring van een huisarts (ook de eigen huisarts) worden niet meer toegestaan.

Stap 10:
Alles op een rijtje wat je op moet sturen naar het IVW:
  • Verklaring omtrent het gedrag
  • Volledig ingevulde en ondertekende "Modelverklaring voor het verkrijgen van het Tijdelijk bewijsschrift Taxi leer-werk-traject (LWT)"
  • Het aanvraagformulier met daarop de pasfoto
  • Kopie rijbewijs
  • Oproep voor het examen
  • De medische verklaring
Verder moet het IVW bij het opsturen van de formulieren ook betaald zijn. Dit kan d.m.v. de bijgevoegde acceptgiro.

Zodra je dit alles hebt opgestuurd en het IVW alles heeft geaccepteerd krijg je een Tijdelijk Bewijsschrift thuisgestuurd. Hiermee mag je 4 maanden taxi rijden. Als het goed is behaal je de benodigde examen (theorie + praktijk) binnen deze 4 maanden. Dan krijg je automatisch bericht dat je definitieve chauffeurspas (met foto) mag komen ophalen bij het postkantoor.

offtopic:
Dit is hoe het bij mij gegaan is de afgelopen tijd. Het zou natuurlijk kunnen dat de informatie die hierin staat niet helemaal klopt, lees dus altijd goed de toelichtingen die heb IVW en je taxibedrijf je geven en ga hier niet blind vanuit. Het is alleen maar om een idee te krijgen van de procedure!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Christiano007 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:57:
[...]

Maar de pas bestaat dus uit een diploma en een keuring en niet zoals vroeger alleen een keuring en wat papierwerk?
Nou, het is nog erger!
Komtie, wat je moet hebben:
-Formulieren IVW (43 euro)
-Brief goed gedrag (30 euro, lokaal tarief)
-Theorie-examen
-Theorie-boeken (10 euro in mijn geval).
-Praktijk-examen
-Praktijkcursus (keertje rijden, waar je op moet letten etc.)
-Medische keuring (stelt niks voor)
-Nog wat andere papieren.

Ik hoorde dat mijn werkgever, brookhuis, rond de 500 euro(!!!) kwijt was per taxichauffeur :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:58:
[...]

Nou, het is nog erger!
Komtie, wat je moet hebben:
-Formulieren IVW (43 euro)
-Brief goed gedrag (30 euro, lokaal tarief)
-Theorie-examen
-Theorie-boeken (10 euro in mijn geval).
-Praktijk-examen
-Praktijkcursus (keertje rijden, waar je op moet letten etc.)
-Medische keuring (stelt niks voor)
-Nog wat andere papieren.

Ik hoorde dat mijn werkgever, brookhuis, rond de 500 euro(!!!) kwijt was per taxichauffeur :/
Dat bedrag kan goed kloppen, want mijn werkgever is bij de opleider 395 p.p. kwijt. Tel daar de keuring en formulieren bij op en het zou het goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, het gaat vandaag gebeuren. Vanmiddag heb ik praktijk examen voor de taxi. Heb er wel een goed gevoel over :). Heeft iemand nog tips wat ik echt NIET mag vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
Vragen of meneer/mevrouw de examinator de gordel vastmaakt, ondanks dat je daar wettelijk helemaal niet voor verantwoordelijk bent :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat je nuchter bent. Gewoon nuchter denken, dan komt het wel goed. Je moet overkomen alsof je alles onder controle hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:30

unclero

MB EQA ftw \o/

Wat ik me al tijden af loop te vragen, is het een beetje moeilijk om een eigen taxi-bedrijfje te beginnen?

Als ik ooit uitgekeken ben op de ICT staat dat namelijk erg hoog op mijn moet-ooit-nog-doen lijstje ;).

Jammer dat er al iemand met Tuc-tucs is aan komen zetten, daar had ik ook plannen voor, maar ik heb al weer een ander innovatief concept in gedachten :D.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kittekat
  • Laatst online: 30-03 19:07

Kittekat

Kittekat voor een Fitte kat

Gullie007 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 09:24:
Ja we waren geloof ik het eerste taxibedrijf dat ze hadden, maar inmiddels zie je ze meer en meer. En om begrijpelijke redenen.
Qua kosten lijkt het ook mee te vallen, ze zijn in ieder geval betrouwbaarder dan de eerste W211's die we hadden. Alleen verbruik ligt hoger, meestal zit je zo tussen de 7,5 en 9,5 l/100km. (wat me alsnog meevalt)
Brouwer?

Kittekat.net ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm.. examen zit er net op. Helaas gezakt en wel op: te langzaam rijden! Hoe kun je het verzinnen! Ik moest een A-klasse mee hebben, en dat ding is zo onstabiel als de tering dus ik dacht; ik maak er een rustig en comfortabel ritje van. Niet dus.... Sorry hoor, maar deze examinator moest me laten zakken lijkt het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96160

*Full-time chauffeur meldt*

Op de regio-taxi, erg leuk werk, veel soorten mensen, ook rolstoelers. Veel dyalise/kankerpatienten van en naar ziekenhuizen brengen, oude omaatjes naar de bingo en dat soort ongein. Levert meestal ook nog wel een beetje fooi op. ritjes van 90 cent wordt een euro, 1,80 wordt 2 euro. Niet dat je er rijk van wordt, maar het is wel leuk :)

Hele gebeuren kost je idd rond de 500 euro. En ik ben 2x gezakt voor het praktijk-examen :P

Na 20.000 km daf kwam ik ineens in een auto met rembekrachtiging, dat was even wennen zeg maar. Dus gezakt. En de 2e keer tijdens ergens keren op de weg met de uitlaat over de grond geschraapt op een smal / rond dijkweggetje. De 3e keer was het in orde.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 96160 op 21-01-2008 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
unclero schreef op maandag 21 januari 2008 @ 10:00:
Wat ik me al tijden af loop te vragen, is het een beetje moeilijk om een eigen taxi-bedrijfje te beginnen?

Als ik ooit uitgekeken ben op de ICT staat dat namelijk erg hoog op mijn moet-ooit-nog-doen lijstje ;).

Jammer dat er al iemand met Tuc-tucs is aan komen zetten, daar had ik ook plannen voor, maar ik heb al weer een ander innovatief concept in gedachten :D.
gaat je een hoop geld kosten denk ik... Een licentie krijgen is niet makkelijk. Klanten krijgen/houden misschien nog wel moeilijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
Heel goed :)

Zie de website, hebben nu ook een nieuwe bus! (onder "Nieuws")
/spam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

418O2 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:29:
[...]

gaat je een hoop geld kosten denk ik... Een licentie krijgen is niet makkelijk. Klanten krijgen/houden misschien nog wel moeilijker
Verder moet je een bankgarantie van 20.000 euro kunnen overleggen. En je moet geloof ik ook nog een bepaalde omzet per jaar draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gullie007 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:30:
[...]

Heel goed :)

Zie de website, hebben nu ook een nieuwe bus! (onder "Nieuws")
/spam ;)
Oeh, nieuwe sprinter O+

Automaat of handgeschakeld? Handmatig is optie tegenwoordig :P Bij Venderbosch hebben we ze (nog) niet, maar ooit een keer op een fabrieksdemo gereden via een kennis van mij die er werkt.

Veeeeeeeeeeeeeeel beter dan de oude sprinter :)

Verder rijden we ook met de nodige Opel Movano's, die liggen een stukje beter op de weg dan het voorgaande model sprinter, zeker met dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
Anoniem: 96160 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 16:49:
[...]

Oeh, nieuwe sprinter O+

Automaat of handgeschakeld? Handmatig is optie tegenwoordig :P Bij Venderbosch hebben we ze (nog) niet, maar ooit een keer op een fabrieksdemo gereden via een kennis van mij die er werkt.

Veeeeeeeeeeeeeeel beter dan de oude sprinter :)

Verder rijden we ook met de nodige Opel Movano's, die liggen een stukje beter op de weg dan het voorgaande model sprinter, zeker met dit weer.
Automaat ja :)
Echt ideaal! Stuk minder vermoeiend voor de chauffeur, maar vooral ook een stuk comfortabeler voor de passagiers. Daarbij hebben die dingen nieuwe (lucht?)vering (of in ieder geval die van ons) wat het echt mega-comfortabel maakt, en ze zijn bovendien een heel stuk stiller dan de vorige versie.
Enorme stap vooruit.

Movano's hebben we er ook een paar van en ja, het weggedrag is wat dynamischer dan van een Sprinter, maar ze zijn natuurlijk ook een stuk kleiner. Grote nadeel van die dingen vind ik dat de passagiers lager zitten dan de chauffeur, wat ze een beetje het gevoel geeft in de bagageruimte te zitten. Niet echt de uitstraling die we nastreven in het personenvervoer zeg maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gullie007 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:01:
[...]
Movano's hebben we er ook een paar van en ja, het weggedrag is wat dynamischer dan van een Sprinter, maar ze zijn natuurlijk ook een stuk kleiner. Grote nadeel van die dingen vind ik dat de passagiers lager zitten dan de chauffeur, wat ze een beetje het gevoel geeft in de bagageruimte te zitten. Niet echt de uitstraling die we nastreven in het personenvervoer zeg maar..
Ben je niet in de war met de Vivaro's? Movano's zijn groter dan de vorige generatie Sprinter. Afgezien van de draaicircel verkies ik de Movano's echt boven de oudere sprinters.

Misschien komt het ook wel doordat onze movano's verlengd zijn: klik

De 630 (movano op de foto) is ook luchtgeveerd ivm lage instap bij OV-klanten die slechter ter been zijn, maar dit is niet standaard.

Gezien jullie sprinter een VIP-uitvoering is, verwacht ik ook dat het nog steeds een (dure!) optie is, en dat de gemiddelde nieuwe sprinter gewoon achter op bladveren staat ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 96160 op 21-01-2008 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
Anoniem: 96160 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:47:
[...]

Ben je niet in de war met de Vivaro's? Movano's zijn groter dan de vorige generatie Sprinter. Afgezien van de draaicircel verkies ik de Movano's echt boven de oudere sprinters.

Gezien jullie sprinter een VIP-uitvoering is, verwacht ik ook dat het nog steeds een (dure!) optie is, en dat de gemiddelde nieuwe sprinter gewoon achter op bladveren staat ;)
Nee tis volgens mij echt een Movano, hij lijkt sterk hier op: (niet onze). Niet verlengd dus.

Onze rolstoelbus heeft overigens dezelfde soort vering, dus het is niet alleen bij de speciaal geprepareerde VIP-bus. Maar zou op zich goed kunnen dat het een optie is die we hebben gekozen om het rolstoelvervoer voor klant en chauffeur naar een hoger niveau te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ie daar op lijkt, is het inderdaad een Movano, zo ziet de voorkant van de 630 er namelijk ook uit ;)

Maar dan hebben jullie wel een rare opbouw. Al onze bussen (75) zijn omgebouwd door VDL/Kusters te Venlo, en hebben op 1 na allemaal een "vlakke" vloer. Ook zonder uitzondering allemaal geschikt voor rolstoelvervoer, omdat regioritten toch het grootste gedeelte van het werk beslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
Dan zou het idd goed kunnen kloppen: Deze is gewoon niet afgebouwd :P Overgenomen van een ander (failliet?) taxibedrijf meen ik, met blijkbaar alleen een stel banken in de bagageruimte - vandaar dan ook het hoogteverschil. Zeker niet geschikt voor rolstoelen, daar hebben we een flink aantal Sprinters voor..
Niet het meest favoriete busje dus ;) Voornamelijk ingezet voor schoolvervoer..
Overigens wel een keertje privé meegenomen naar Antwerpen en op de herrie na was dat prima te doen vanuit Noordwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
w00t, bij ons bedrijf hebben ze nu een hippe nieuwe bus!
Specs @ http://www.taxibrouwer.nl...s/nieuwsrubriek-taxi&id=2

Echt een vet ding, mogen alleen geselecteerde chauffeurs op rijden wel, dus daar moet ik nog ff voor gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
ZroBioNe schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 18:54:
w00t, bij ons bedrijf hebben ze nu een hippe nieuwe bus!
Specs @ http://www.taxibrouwer.nl...s/nieuwsrubriek-taxi&id=2

Echt een vet ding, mogen alleen geselecteerde chauffeurs op rijden wel, dus daar moet ik nog ff voor gaan ;)
Ook goeiemorgen Rog, dat wisten we al hè? Enneh.. de chauffeurs zijn al geselecteerd hoor :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeej, net taxi theorie gedaan en geslaagd. Had 37 van de 40 vragen goed :). Nu nog een keer de praktijk en dan de straat op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 10:57:
Jeej, net taxi theorie gedaan en geslaagd. Had 37 van de 40 vragen goed :). Nu nog een keer de praktijk en dan de straat op :)
Hmm, deed jij geen LWT dan? Ik rijd namelijk al zonder chauffeurspas. Ik heb de examens eind februari pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:33

4POX

Everybody is wired

IIk ben zeg maar een zogenaamde hobby-chauffeur. vorig jaar heb ik 7 weken vakantiewerk op de taxi gedaan.

Ik weet nog niet of ik dit jaar weer ergens een paar weken vakantiewerk ga doen. Wat ik wel weet is dat begin augustus mijn pas zal verlopen. Hoe moet ik deze verlengen ? Moet dan het hele circus weer overnieuw ? medische keuring, gewaarborgde kopie van het rijbewijs en weer 45 euro ophoesten voor de nieuwe pas ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee, even kontakt opnemen met de IVW.

Keuren moet inderdaad wel, één van de redenen waarom je pas verloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118213 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 17:08:
[...]

Hmm, deed jij geen LWT dan? Ik rijd namelijk al zonder chauffeurspas. Ik heb de examens eind februari pas.
Ik rijd nu ook zonder chauffeurspas, nooit gezien en nooit gekregen. Maar misschien heeft mijn werkgever dit wel geregeld als LWT. Weet ik verder eigenlijk niet.. Ik kan eind februari ook pas weer examen doen. Duurt lang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
Gullie007 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 00:29:
[...]

Ook goeiemorgen Rog, dat wisten we al hè? Enneh.. de chauffeurs zijn al geselecteerd hoor :P ;)
Oh, ik wist niet dat jij hier ook zat :+
Weet je al hoe die werkt van binnen?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
ZroBioNe schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:23:
[...]

Oh, ik wist niet dat jij hier ook zat :+
Weet je al hoe die werkt van binnen?? :)
Heheh :)
Nou heb heel even snel een stoomronde er doorheen gehad, maar onze P&O manager moet 't geloof ik zelf ook nog even bestuderen. Ach, geeft niet, 't eerste ritje met dat ding op een dag waarop ik werk moet nog komen.
Misschien is deze wel grappig als opvolger van de 944 en 945? Hartmann Sprinter SP5 ;) Past iig in 't rijtje zeg ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
Gullie007 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:17:
[...]

Nou heb heel even snel een stoomronde er doorheen gehad, maar onze P&O manager moet 't geloof ik zelf ook nog even bestuderen. Ach, geeft niet, 't eerste ritje met dat ding op een dag waarop ik werk moet nog komen.
Misschien is deze wel grappig als opvolger van de 944 en 945? Hartmann Sprinter SP5 ;) Past iig in 't rijtje zeg ik!
Zo, das inderdaad een brute bus zeg! Soort 'avantgarde' uitvoering van de sprinter zeg maar :D
Mooie vervanger ook voor die transits inderdaad. Alleen is het jammer dat er geen foto's van de passagiersruimte zijn gemaakt. Daar ben ik ook wel benieuwd naar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 11:29

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Anoniem: 94768 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 10:37:
[...]

Ben zelf net ook begonnen als taxichauffeur, ook parttime, en bij een middel onderneming betalen ze je taxipas wel. Zo ook bij mij, brookhuis taxi Oldenzaal. En als je alleen maar gewone straattaxi rijd heb je genoeg aan een pas. Ga je echter ook vele ziekenhuisritjes doen, moet je extra cursusses volgen.

Heb vandaag te horen gekregen in wat voor auto ik examen mag doen.. Een leuke A-klasse :X :X :X . Wat een grafbak is dat zeg 8)7 ....
:w Een nieuwe collega, ik werk zelf nu een half jaartje bij Brookhuis en er het nodige al wel meegemaakt met vervelende dronken personen. Die A-Klasse zit je nog wel een tijdje aan vast, daar mogen de nieuwe chauffeurs het mee leren. Als je lang bent (>1,90m) dan pas je eigenlijk niet in deze auto, geef het dan zo snel mogelijk aan, dan plannen ze je op een ander.

Ga er ook binnenkort alweer stoppen trouwens, ik heb een leukere baan gevonden waarbij ik niet meer 's nachts hoef te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cool, nog nooit meegemaakt dat iemand van GoT bij brookhuis zou werken :+. Moet je ook werken met carnaval ? Dan kom ik je vast nog wel tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandaX
  • Laatst online: 11:29

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Anoniem: 94768 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:08:
Cool, nog nooit meegemaakt dat iemand van GoT bij brookhuis zou werken :+. Moet je ook werken met carnaval ? Dan kom ik je vast nog wel tegen :P
Nee, carnaval ben ik vrij. Zie je vast een andere keer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

SandaX schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 17:29:
[...]

Nee, carnaval ben ik vrij. Zie je vast een andere keer wel.
Poepoe alweer 3 GOTers bij brookhuis :P
Achjah carnaval gewoon werken ;)

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zooo...per 1-4-2008 (geen grap ;)) de taxi ingeruild voor een groter model taxi :P

Afbeeldingslocatie: http://www.webcollie.nl/modules/xcgal/albums/userpics/Touringcars/normal_arke-4.jpg

Eentje waar er wat meer inmogen ;)

In 1e instantie op de headliner van Saxion (Aalten, bredevoort, lichtenvoorde, groenlo, enschede) en daarna schoolreisjes en dagtochten om vervolgens door te bouwen naar het echte tourwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
beginnen met de kutklusjes he, zo was het bij ons op de zaak ook. Eerst kinderen naar het zwembad en zo langzaamaan wat verder weg met leukere ritten.

Nooit de intentie gehad om op de bus te gaan rijden, gaat mij te traag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach, de saxion-studenten zijn gemiddeld aardig mijn leeftijdscategorie, zeker 's zomers zit er vast wel wat moois om naar te kijken tussen denk ik zomaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saxion kennende, ja dat wel :+

Donderdag weer praktijk doen voor de taxi. Mag nu eindelijk een beetje leuke auto mee (oud model E-klasse, automaat) dus deze keer ga ik wel slagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

und??

Trouwens nog leuk gesprek gehad :+

Onderstaande conversatie was tussen ondergetekende, en een klant die bij een niet nader te noemen bedrijf dat koffie verkoopt, koffie-juffrouw is. + is de juffrouw, - is de chauffeur.

+ Heb je dat niet dan, dat je je bui niet heb, en dan ook nog een lastige klant, en dat je dan in je hoofd manieren bedenkt om diegene van de aardbodem te vegen?

- Ik rij dan vaak een stukje om met de taxi...

+ en bij mij boeit het me dan niet of de koffie wel helemaal goed is... en meestal ga ik dan extreem vriendelijk glimlachen, mar dat is meer door de ideeen die in mn hoofd rondspoken *rattengif in koffie/laten struikelen en nek breken van trap, etc.

- bij ons op kantoor werkt een meisje/vrouw (wat ben je als je 22 bent?) (vrouw dus eigenlijk maargoed) die een nogal hoog blondheidsgehalte heeft. Dan sta je bij de koffie-automaat en ben je bezig vanalles te brouwen, en dan vraag je haar: "wil je er wat inhebben?" Suiker en melk graag. "En in de koffie dan?"

- Daar snapt ze weinig van, is maar goed ook...die kun je de hele dag lopen begekken, zonder dat ze het zelf doorheeft.

+ *lacht*

- Bij ons is het dan ook meer het niveau "Wat is erger dan wintertenen? Sneeuwballen! niveau".

+ Vind je het goed dat ik een broodje eet?

- Officiel mag het niet, maar voor deze keer dan (was tenslotte leuke meid ;))

+ Broodje met worst en saus...maarja, worst gaat er altijd wel in

- Subtiel...

+ Ben gewoon gek op saucijzenworst

- Die zijn toch vrij slapjes?

+ Deze niet hoor. Maar jij snapt het tenminste, veel mensen snappen het gewoon helemaal niet

- Ik wel, het gaat over eten toch?

+ haha, ja, lekker diep in m'n keel laten glijden enzo

- Jaja, bluf...

+ Nee hoor, ik eet met m'n mond hoor, en daarna gaat het in m'n keel, en slik ik het braaf door...

- Nieuw reclamefilmpje van maken voor Unox?

+ Nee, hun worsten zijn zo krom

- Maakt niet uit, als er maar saus uitkomt, anders heb je er niks aan

+ Té kromme worst is ook niet goed

- Tja...de zwaartekracht doet z'n werk he

+ Saucijzenworst gaat nog net, maar zo'n u-vorm krijg ik toch niet door m'n keel...De lengte moet in verhouding zijn met de breedte, dan krijgt de zwaartekracht er ook minder vat op.

- Alle goede gereedschap hangt onder een afdak, dus hoe beter het gereedschap hoe groter het afdak?

+ Goed gereedschap roest niet, dus heeft het geen afdak nodig.

- Mits het op tijd ingevet wordt...

+ Precies, maar ik ben altijd heel zuinig met gereedschap

- Ik gebruik het gewoon weinig, wil er lang mee doen

+ Kun je rustig gebruiken, gewoon goed voor zorgen, en genoeg invetten

- Ach, jij kunt het gewoon inruilen voor een nieuwe als de oude niet meer bevalt...

+ Als het gereedschap goed is, heb je er maar één nodig.

- Het gereedschap zelf zal het punt niet zo zijn, meer het handvat dat eraan zit

+ Ja, die moet wel lang en hard genoeg zijn, en makkelijk vast te houden

- Of je schaft een multitool aan, die schijn je voor een redelijke prijs uit polen te kunnen halen.

+ Nee, dat design vind ik niet mooi.

- Maar hij repareert wel je worstenmachine

+ Ja, maar het oog wil ook wat.

- Ach, als het onder de kap maar een metabo is

(klant ligt inmiddels dubbel)

+ jij wint...

- Danku. Wat heb ik gewonnen?

+ Een worst, met saus!

- Die hoef ik niet...een racebaan geniet de voorkeur. Het gras wil ik dan zelf nog wel maaien, mits het niet te hoog staat.

+ Gewoon zorgen, dat het geen kans heeft om aan te groeien. Of je gaat er met een vlammenwerper overheen.

- Dan schroei je de toegangspoort ook dicht, en de machinekamer loopt dan warm...

(klant komt niet meer bij)

+ Oke, zo is het weer mooi geweest, nu wordt het te flauw.

- Dan doe je toch een beetje zout in de saus?

+De saus is meestal al zout genoeg van zichzelf. Maar we zijn er, het was me een waar genoegen en tot ziens!

- Doei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldig verhaal :D, zo moet ik ze nog tegenkomen :P.

Taxipas is inmiddels gehaald, kreeg een begeleider van brookhuis erbij maar dat scheelt teveel. Alles ging lekker, geen fouten gemaakt :). Nu nog even wachten op het pasje en dan is het helemaal klaar :). En morgenavond/nacht weer werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

Anoniem: 94768 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:45:
Geweldig verhaal :D, zo moet ik ze nog tegenkomen :P.

Taxipas is inmiddels gehaald, kreeg een begeleider van brookhuis erbij maar dat scheelt teveel. Alles ging lekker, geen fouten gemaakt :). Nu nog even wachten op het pasje en dan is het helemaal klaar :). En morgenavond/nacht weer werken...
En nu heb je je taxipas binnen ;)

Trouwens zo'n taxipas is maar 5 jaar geldig ?
Moet je dan na 5 jaar opnieuw een examen doen?

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
AeroTech2 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 08:46:
[...]

En nu heb je je taxipas binnen ;)

Trouwens zo'n taxipas is maar 5 jaar geldig ?
Moet je dan na 5 jaar opnieuw een examen doen?
Nee, alleen een herkeuring en een nieuwe verklaring van goed gedrag.
Het examen is het enige wat je niet opnieuw hoeft te doen na 5 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Niet online
Gullie007 schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 17:17:
[...]

Er komen 2 Vito's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Niet online
Ah, relaxt! Vond de vorige Vito ook altijd een fijne auto (totdat 'ie een beetje soort van afgetrapt werd...).
Automaat?

Whooptiedoo :/ we krijgen QIM

Toegegeven, handig in gebruik en alles zit erop en eraan, maar alle vrijheid ben je kwijt :( Even ongemerkt een hamburgertje pakken bij de McD zit er niet meer in, en een groepje van 5 mensen op zaterdagavond matsen door autotarief te gebruiken ook niet meer in verband met zitplaatssensoren.

Lang leve de moderne tijd *O* -O- Doe mij maar de goeie ouwe TD32

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 96160 op 14-08-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In onze 'gewone' Taxi's zitten ook allemaal QIM's in. Opzich best handig, navigatie enzo maar je kan inderdaad niet meer naar de Mac. Zijn ze bij jullie zo streng dat je niet even pauze mag hebben en even naar de Mac mag? Mag bij ons wel, gewoon even melden en rijden met die hap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je krijgt wel pauze, maar die 5 minuten die de McD kost kon je eerst op de handmatig geschreven rittenstaat wel uitsmeren door een paar min later dan in het echt de aflevertijd op te schrijven en een paar minuutjes eerder de ophaaltijd van de volgende rit op te schrijven. Zo werd je tijd doorbetaald. Als elke keer dat je 5 minuten stilstaat van je salaris wordt afgehouden kom je per saldo per uur niet aan 60 betaalde minuten, dus we zijn er niet heel erg blij mee.

Ook deden we nog wel eens vooraf een rit intoetsen als we ergens net ietsje te laat kwamen maar wisten dat de klant er wel zou zijn (altijd afwachten bij regio), maar ivm de digitale rittenstaat kan dat ook niet meer, de km-administratie wijkt dan af.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 96160 op 15-08-2008 13:06 ]

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste