Taxi's in Nederland

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:27

4POX

Everybody is wired

En andere tip om aan veel fooi te komen is door het wisselgeld uit het muntenvakje te halen.. Ze hebben dan vaak mij het papiergeld gegeven. En als ze dan zien dat ik druk bezig ben allemaal van die kleine rotmuntjes aan het pakken ben dan zijn al vaak snel weg.

Maar het wel een feit dat je meer fooi hebt als je een leuk gesprek heb. En dat lukt nooit met amsterdammers

AKA Rinkel weblog

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 22:03
* Meld *

Ben sinds vorig juni full-time taxi chauffeur bij een bedrijf in gelderland.
Heerlijk werk, rijd in een leuke auto (E220 CDI COMBI van 2003 met alles erop en der aan dus o.a: automaat,navigatie,climate-control,parkeersensoren 8)7, cd wisselaar >:) en natuurlijk die leuke telefoon-voorbereiding waar je geen zak aan hebt als je een 6310i hebt, want dat stomme ding is alleen gemaakt voor een 6210 of lager [en dat voor een auto uit 2003] )

Maar goed, is verder allemaal super-relaxed, ik rijd veel ziekenfonds ritten, wat natuurlijk het leukste is want dan kom je nog eens ergens, morgenochtend begin ik bijvoorbeeld met een ritje naar veldhoven en vandaag al 2x naar rotterdam geknald)

Heb eerst ruim een jaar in een E220 cdi gereden uit 99 waar verder niks bijzonders op zit, dit om je een beetje te bewijzen als chauffeur, dus hoe je rijd en hoe je met de auto omgaat (en dus ook schoonmaken)

Taxipas heb ik begin vorig jaar ergens aangevraagd, en serieus waar, pas vorige maand binnen gekregen. (liep niet helemaal lekker zeg maar !)

Bekeuringen zijn helaas voor mezelf (wat natuurlijk wel begrijpelijk is), opzich heb ik ze haast nooit, maar op 16 juni heb ik het voor elkaar gekregen om 4, ja 4, bekeuringen op 1 dag te krijgen, wel allemaal van 28 euro, maar toch...
Wel een leuk record trouwens ;)

Maar 't is zeker een ideale job voor je rij-ervaring, rijd toch zeker 300 km op een dag, nou ja ga niet helemaal door rekenen maar heb in ieder geval een hoop kilometers gemaakt voor ze...

Maar denk dat ik dit voorlopig nog wel ff blijf doen, tis mij te gezellig in de auto en op de centrale....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

The Legend schreef op 03 September 2003 @ 16:35:
... een dik half jaar m'n rijbewijs en rond de 4k gereden denk ik (weinig maar redelijk voor iemand die net z'n rijbewijs heeft denk ik?). Dan denk ik dat ik wel voldoende inzicht heb om andere mensen verantwoord te kunnen vervoeren...
Ik hoop dat ik je niet beledig, maar ik denk dus niet dat je na een half jaar en 4000 kilometer genoeg inzicht hebt. Daar draait het nu juist allemaal om, je hebt veel ervaring en tijd op de weg nodig om juist dat inzicht te krijgen en helaas duurt dat iets langer als een half jaar met 4k km. Er zijn al vaak zat discussies over gevoerd hoeveel kilomter of tijd dat wel moet zijn, maar ik denk dat dat heel erg verschilt per persoon. Ik heb er zelf nu 2 jaar opzitten (waarvan 1 als taxichauffeur) en ik heb ongeveer in die tijd 75000 km gereden, maar ik kan nog lang niet zeggen dat ik goed kan rijden.
Juniorrules schreef op 03 September 2003 @ 18:14:
ik ben op zoek naar werk als 18-jarige.
Als ik zo'n 10-daagse rijopleiding doe en dan voor taxichauffeur ga werken, wat verdient dat dan (mét en zonder fooi?)
Het is hartstikke leuk om in een dikke Mercedes rond te beren, maar vergeet niet dat je een ontzettend grote verantwoording hebt over de mensen in jouw auto. Het enigste wat een taxichauffeur moet doen, is de mensen _veilig_ van A naar B brengen. Ik zou het niet durven na 10 dagen "rijervaring".

Maar genoeg gezeverd over veiligheid en zo. >:)

Weer een leuke anecdote van afgelopen nacht:

Ik komt terug van Den Bosch en bij het afrijden van de snelweg kom ik een vriend van me tegen in zijn rijkelijk omgebouwde Nissan 100NX. Ik weet dat hij een paar kilometer verderop woont en zag dat hij die kant op reed. Omdat ik niets te doen had reed ik achter hem aan om, zodra hij stopte bij zijn huis, een praatje met hem te maken. Toen we de straat in reden waar hij woonde (we hadden al een hele wijk doorkruist) trapte hij ineens op het gas en stoof weg.
Ik reed er natuurlijk meteen achteraan, want ik had al snel door dat ie gewoon dacht dat ie achtervolgt werd (ik had alleen blauwe platen). Aan zijn rijgedrag te zien en aan de hand van mijn kennis van de buurt daar heb ik vastgesteld dat ie echt dact achtervolgd te worden. Toen kreeg ik er plezier in en heb hem ongeveer een kilometer of 3 achternagezeten door allerlei kronkelende wijkjes... best lache :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:17

The Legend

*Plop*

Barracuda_82 schreef op 05 september 2003 @ 14:26:
[...]

Ik hoop dat ik je niet beledig, maar ik denk dus niet dat je na een half jaar en 4000 kilometer genoeg inzicht hebt. Daar draait het nu juist allemaal om, je hebt veel ervaring en tijd op de weg nodig om juist dat inzicht te krijgen en helaas duurt dat iets langer als een half jaar met 4k km. Er zijn al vaak zat discussies over gevoerd hoeveel kilomter of tijd dat wel moet zijn, maar ik denk dat dat heel erg verschilt per persoon. Ik heb er zelf nu 2 jaar opzitten (waarvan 1 als taxichauffeur) en ik heb ongeveer in die tijd 75000 km gereden, maar ik kan nog lang niet zeggen dat ik goed kan rijden.
Ben ik het met je eens, maar in vergelijken tot de mensen in dit topic die bv. na een week of 2 maanden na het behalen van hun rijbwijs al als taxi chauffeur zijn aangenomen is het toch wel een stuk meer?

Ik betwijfel ook of mijn 6 maanden uberhaupt genoeg zijn en vind het eigenlijk ook onverantwoordelijk van een taxi bedrijf als ze mij of iedere bestuurder ook achter het stuur van een taxi zouden zetten met bv. slechts een week rijervaring..
Het is hartstikke leuk om in een dikke Mercedes rond te beren, maar vergeet niet dat je een ontzettend grote verantwoording hebt over de mensen in jouw auto. Het enigste wat een taxichauffeur moet doen, is de mensen _veilig_ van A naar B brengen. Ik zou het niet durven na 10 dagen "rijervaring".
Daarom juist wilde ik het pas na een half jaar en als ik 19 ben magoed, een half jaar is natuurlijk ook niet genoeg, maar alles beter dan 2 weken toch :p
Ik komt terug van Den Bosch en bij het afrijden van de snelweg kom ik een vriend van me tegen in zijn rijkelijk omgebouwde Nissan 100NX. Ik weet dat hij een paar kilometer verderop woont en zag dat hij die kant op reed. Omdat ik niets te doen had reed ik achter hem aan om, zodra hij stopte bij zijn huis, een praatje met hem te maken. Toen we de straat in reden waar hij woonde (we hadden al een hele wijk doorkruist) trapte hij ineens op het gas en stoof weg.
Ik reed er natuurlijk meteen achteraan, want ik had al snel door dat ie gewoon dacht dat ie achtervolgt werd (ik had alleen blauwe platen). Aan zijn rijgedrag te zien en aan de hand van mijn kennis van de buurt daar heb ik vastgesteld dat ie echt dact achtervolgd te worden. Toen kreeg ik er plezier in en heb hem ongeveer een kilometer of 3 achternagezeten door allerlei kronkelende wijkjes... best lache :D
LOL :P Heb je m nou nog gesproken toen dan? :+

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Voor alle mensen die trouwens overwegen om Taxi chauffeur te worden, vraag eens aan mensen die met je mee rijden hoe ze het ritje beschouden, ik heb een jongere broer die goed rijd en ik vertrouw hem helemaal, maar als iemand die hem niet kent bij hem instapt zal die zich toch niet helemaal veilig voelen.

Naar mijn mening is het heel belangrijk om de passagier al voor dat het nodig is om te remmen voor iets of op te letten, te laten zien/voelen (remmen kun je voelen) dat je ook daadwerkelijk oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 6441 schreef op 05 September 2003 @ 14:46:
Voor alle mensen die trouwens overwegen om Taxi chauffeur te worden, vraag eens aan mensen die met je mee rijden hoe ze het ritje beschouden, ik heb een jongere broer die goed rijd en ik vertrouw hem helemaal, maar als iemand die hem niet kent bij hem instapt zal die zich toch niet helemaal veilig voelen.

Naar mijn mening is het heel belangrijk om de passagier al voor dat het nodig is om te remmen voor iets of op te letten, te laten zien/voelen (remmen kun je voelen) dat je ook daadwerkelijk oplet.
Dat is inderdaad erg belangrijk. Ik zit ook altijd heel ontspannen achter het stuur en kijk veel in de spiegels (meer als nodig is) en let altijd overdreven veel op. Dat kunnen de mensen wel op prijs stellen.

Ik vraag niet zo graag aan mijn klanten of ze het ritje leuk hebben gevonden, ik denk niet dat ik dat kan maken en ik vind het een beetje knullig overkomen, maar soms zeggen mensen wel eens uit zich zelf dat ik goed kan rijden en dat ze tevreden over me zijn en dan ben ik altijd wel heel erg trots op mezelf. Dat vind ik echt leuk om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Zo ik mocht eindelijk vandaag mijn chauffeurs pas van ivw ophalen op het postkantoor! :D
Best wel leuk hologrammetje! :P

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16149

Zijn er ook mensen uit regio Maastricht hier die taxi rijden? Vertel eens hoe dat is in deze regio :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Oei, oei, eergisteren heb ik een van onze taxibusjes in elkaar gereden... bad driver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Barracuda_82 schreef op 12 september 2003 @ 14:01:
Oei, oei, eergisteren heb ik een van onze taxibusjes in elkaar gereden... bad driver!
Jouw schuld?
Ach als je zoveel op de weg zit heb je ook wel iets meer risico dan als je elke dag 10km naar je werk rijd en terug.

Ik ben gedetacheerd systeembeheerder en ik kreeg een leasebak van mn baas, na 2 maanden had ik 18.000 op de teller staan, ik zit soms meer in de auto dan dat ik werk.
Maarja ik heb dus ook 1 zijkant in de prak zitten omdat ik geramd ben door een vrachtwagen.

Meestal zijn taxi's en leasebakken wel allrisk verzekerd dus zo erg kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 15:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

Barracuda_82 schreef op 12 September 2003 @ 14:01:
Zelf niks aan overgehouden :?

[sensatie]
Wat heb je precies gedaan dat de bus in elkaar zit :?
[/sensatie]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

* sjaak heeft ook nog een chauffeurspas op zak uit de tijd dat ik de tijd tussen twee baantjes opvulde. Misschien dat ik weer eens ga proberen zo'n baantje te krijgen, was een mooie tijd en het pasje is ook nog geldig. :)
Ik reed trouwens in Utrecht, mooie stad (sowieso :P) om in te rijden. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

idd. Alles wel okee met you Barracuda_82? (denk het wel aangezien je weer post :p ) Maar ik heb in mijn taxi carriere ook al 5 ongelukjes gehad, het ergste was een hert aanrijden wat zomaar op de weg sprong :)

Trouwens zie het nu pas maar over dit:
Ik vraag niet zo graag aan mijn klanten of ze het ritje leuk hebben gevonden, ik denk niet dat ik dat kan maken en ik vind het een beetje knullig overkomen
ik vraag het ook niet aan mijn klanten, maar als je denkt om Taxi chauffeur te worden dan zou je het aan je ouders, familie of vrienden vragen wat ze denken van je rijstijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Ach, het zal je wel gewoon 2 tientjes eigen risico kosten ofzo

Dat is zo'n pleziertje toch wel waard niet? O-)

that is, als er geen persoonlijke ongelukken gebeurd zijn

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik draaide met een redelijk vaartje achteruit van een oprit af en had een dikke lantaarnpaal niet gezien... die is in mijn bestuurdersdeur een centimeter of 20 naar binnen gekomen.

"ach ja, kan gebeuren." zei mijn baas. Eind goed, al goed.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Bierkameel schreef op 12 September 2003 @ 14:58:
[...]
Meestal zijn taxi's en leasebakken wel allrisk verzekerd dus zo erg kan het niet zijn.
Dat dacht ik ook, baas zei iets anders.. Taxi's kunnen niet allrisk. Geen verzekeraar die dat aandurft

AKA Rinkel weblog

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:04

Japser

Jeej!

Ej Barracuda? Ik kom niet achter je mannummer (van TD32) dus ik kan je helaas geen rare berichtjes sturen over de ram server :)

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Japser schreef op 13 september 2003 @ 15:03:
Ej Barracuda? Ik kom niet achter je mannummer (van TD32) dus ik kan je helaas geen rare berichtjes sturen over de ram server :)
Ja klopt, Siegfried wist niet wat een mannummer is, maar nu weet ie het wel, dus als je hem nog een keer belt kan hij het je vertellen.

Had jij trouwens eergisteren nog telefoon gehad van een boze klant die niet gebeld was door de terugbelservice? Die zat bij mij in de wagen :D

edit:

Ik ga binnenkort mijn CCV-T diploma halen. Gewoon voor de lol.

[ Voor 7% gewijzigd door Barracuda_82 op 13-09-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 21:27
damn, zit nu thuis :/
afgelope woensdag geopereerd aan onsteking in mn nek, voor de geneeskundigen, een atheroomcyste ;) :X
mag dus niet veel doen de eerste week...wel balen, vind het magnifiek dit bijbaantje...nahjah, komend weekend maar weer als t mag van de doc, wel alst aan mij ligt iig :7

[ Voor 12% gewijzigd door Fire_Bird op 14-09-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
foutje

[ Voor 99% gewijzigd door caspergt op 14-09-2003 14:19 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32826

Er wordt op grote schaal misbruik gemaakt van gesubsidieerd taxivervoer voor zieken. Directeur Bos van Zorgverzekeraars Nederland schat dat in zeker twintig tot veertig procent van de gevallen van het gesubsidieerd taxivervoer voor zieken misbruik wordt gemaakt.

Bos zei dit tijdens een hoorzitting over de bezuinigingen die minister Hoogervorst wil doorvoeren voor deze voorziening. De directeur is van mening dat het gesubsidieerde taxivervoer voor de 'echte' patiënten van de hoogste prioriteit is. Dit zou gelden voor bijvoorbeeld patiënten die nierdialyse en bestralingen moeten ondergaan.

Bos gaf tijdens de hoorzitting enkele voorbeelden, waarbij patiënten voor een "onschuldig" onderzoekje in het ziekenhuis gebruik maken van de taxiregeling. Volgens hem kunnen ze ook gemakkelijk ander vervoer, zoals de bus of eigen auto, gebruiken.

------------------------------------------

Wat voor taxi vervoer bedoelen ze hier nu dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Anoniem: 6441 schreef op 05 september 2003 @ 14:46:

Dat is normaal wel goed en redelijk rustig.... behalve als iemand s'nachts meerijd en ik een shortcut neem door een industrieterein op zijn "rally's" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Moet je, als je taxi-chauffeur wil worden, van tevoren de stad helemaal uit je kop kennen? En nog een speciaal papiertje hebben?

[ Voor 18% gewijzigd door RvdH op 26-09-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

RickJansen schreef op 26 September 2003 @ 12:20:
Moet je, als je taxi-chauffeur wil worden, van tevoren de stad helemaal uit je kop kennen? En nog een speciaal papiertje hebben?
Lees anders 't topic :P

Je hoeft niet de stad uit je kop te kennen, tis wel een pré. Om te mogen rijden heb je een chaufferuspas nodig (of een bewijs van aanvraag), die kun je aanvragen via je toekomstige werkgever, hiervoor is nodig een geldig rijbewijs, een bewijs van goed gedrag en een medische (goed)keuring door een arbo arts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

Dreamer

Foutje

Ik ben een prive chauffeur (parttime basis) http://www.tdc-chauffeursdiensten.nl

Allemaal leuke bakken (mercedes s600, jaguar xj-type, bmw 740IL (verlengde versie), audi A8 Quatro)

Leuk zo'n bijbaantje

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Fire_Bird schreef op 14 September 2003 @ 00:01:
damn, zit nu thuis :/
afgelope woensdag geopereerd aan onsteking in mn nek, voor de geneeskundigen, een atheroomcyste ;) :X
mag dus niet veel doen de eerste week...wel balen, vind het magnifiek dit bijbaantje...nahjah, komend weekend maar weer als t mag van de doc, wel alst aan mij ligt iig :7
das alweer n tijdje geleden, vorige week was k alweer aan t werk, ken niet stil zitte..
moet morgennacht weer rijden, zijn er nog taxichauffeurs die hiero in de buurt rijden? Ik sta 's nachts vaak voor Discotheek Pruim, in Zevenhuizen...nog mensen uit die buurt? Lijkt me wel lagge es een collega-GoT-chauffeur te ontmoete :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:02
Fire_Bird schreef op 26 September 2003 @ 21:46:
[...]

das alweer n tijdje geleden, vorige week was k alweer aan t werk, ken niet stil zitte..
moet morgennacht weer rijden, zijn er nog taxichauffeurs die hiero in de buurt rijden? Ik sta 's nachts vaak voor Discotheek Pruim, in Zevenhuizen...nog mensen uit die buurt? Lijkt me wel lagge es een collega-GoT-chauffeur te ontmoete :)
en niet te vergeten je collega-Fok!-chauffeurs ;)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Yuri schreef op 26 September 2003 @ 01:40:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=32826
[...]
Wat voor taxi vervoer bedoelen ze hier nu dan?
Het ziekenvervoer (even een receptje ophalen, even een prik halen) en de taxihopper waarschijnlijk

[ Voor 9% gewijzigd door Dommel op 26-09-2003 22:43 . Reden: xtra uitleg erbij gezet :) ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Yuri
ChristuS schreef op 26 september 2003 @ 22:42:
[...]

Het ziekenvervoer (even een receptje ophalen, even een prik halen) en de taxihopper waarschijnlijk
dacht dat ze misschien WVG bedoelden.... :? vond het al raar

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 26 September 2003 @ 22:42:
[...]

Taxihopper, WVG, ziekenvervoer...

De mensen maken overal gebruik van, als ze maar voor niks op en neer kunnen rijden. Negen van de tien ritten die ik voor het WVG rijd zijn ritten naar de kroeg. Al die oude mannetjes die de hele dag zitten te zuipen en voor niks met de taxi gaan.

Voor sommige oudjes vind ik het niet erg, want op een andere manier komen ze helemaal nooit meer uit huis, maar sommige mensen maken er echt misbruik van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Meeste ritten bij ons zijn vaak Deeltaxi ritjes, althans wat ik rijd dan in het weekend, met name zondags, verder vaak doordeweeks ZiekenFonds ritten, maar hier word over t algemeen geen misbruik van gemaakt zover ik heb meegemaakt, zal wel de instelling van de Noordelingen zijn ;)
Heb zelf een 1,5jaar in het westen des lands gewoont, en de mentaliteit is hier toch wel erg anders dan hier, ok, ik beweer niet dat er niemand hier is die er geen misbruik van maakt, maar over het algemeen gaan de meeste ritten gewoon naar de ziekenhuizen, c.q verzorgings/therapie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Wat ik afgelopen weekend heb meegemaakt is haast te ongeloofwaardig om waar te zijn maar het is waargebeurd.

Ik rij met mijn taxi nog een laatste maal door een niet nader te benoemen plaats heen, kijken of er misschien nog iets te halen valt wat betreft klanten, voordat ik weer terug rijd naar Veghel. Oh jippie. Een klant, nou ja 1tje ze waren met zijn 2-en, jongen en meisje. Of ik ze weg kon brengen? Natuurlijk gaat dat wel is mijn antwoord en ze stappen in, beide gaan achterin zitten. We zijn onderweg en rijden door een wat donkerder stuk. Ik zie een lamp achter me en kijk in mijn achteruitkijkspiegel of die dichterbij komt. Op dat moment zie ik die gozer zitten met een glimlach waaruit blijkt dat hij het heel erg naar zijn zin heeft, ik nog eens wat beter en zie haar op zijn schoot liggen en op en neer gaan 7(8)7 Gewoon even tijdens de taxirit je vriend (?) pijpen 7(8)7 En dan niet aan de chauffeur vragen of die ook even gepijpt wil worden :( Nee zo egoistisch zijn ze dan ook weer :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Jaaah man, ik krijg snachts zoveel jongeren aan de foon die nog ff snel een ritje willen boeken voor de taxihopper. Terwijl dat dus juist net ff niet de doelgroep is he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
ChristuS schreef op 13 oktober 2003 @ 01:12:
Wat ik afgelopen weekend heb meegemaakt is haast te ongeloofwaardig om waar te zijn maar het is waargebeurd.

Ik rij met mijn taxi nog een laatste maal door een niet nader te benoemen plaats heen, kijken of er misschien nog iets te halen valt wat betreft klanten, voordat ik weer terug rijd naar Veghel. Oh jippie. Een klant, nou ja 1tje ze waren met zijn 2-en, jongen en meisje. Of ik ze weg kon brengen? Natuurlijk gaat dat wel is mijn antwoord en ze stappen in, beide gaan achterin zitten. We zijn onderweg en rijden door een wat donkerder stuk. Ik zie een lamp achter me en kijk in mijn achteruitkijkspiegel of die dichterbij komt. Op dat moment zie ik die gozer zitten met een glimlach waaruit blijkt dat hij het heel erg naar zijn zin heeft, ik nog eens wat beter en zie haar op zijn schoot liggen en op en neer gaan 7(8)7 Gewoon even tijdens de taxirit je vriend (?) pijpen 7(8)7 En dan niet aan de chauffeur vragen of die ook even gepijpt wil worden :( Nee zo egoistisch zijn ze dan ook weer :( :+
Hahhahha da's ook nog eens wat ja! Ik had afgelopen zaterdag een paar boeren die moesten naar "de hoer'n" en ze hadden me niet goed gezien. En bij het betalen zag ik ze ook pas, blijken het vriendenvan mijn zwager te zijn!!!! :D :P :+ Je had die gezichten moeten zien! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

* Anoniem: 45950 gaat binnenkort ook maar eens proberen te solliciteren voor de weekenden...

Ga volgend jaar niet naar school, ga een jaartje werken dus wil t misschien als t bevalt wel voor een jaartje fulltime doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Is leuk werk hoor! Maar ligt er ook maar net aan wat voor vervoer je krijgt. Gewoon de heledag straattaxi rijden lijkt me niet echt veel aan, beetje op de standplaats staan en peukies roken... nah niets voor mij! Ik rij over het algemeen regio/wvg of ziekenfondsvervoer, dan ben je de hele dag een beetje bezig, lekker door rijden.

Succes met solliciteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dat is het nadeel wat ik heb.. Ik rook niet

Dus blijft er vaak niets anders over dan een beetje met de radio spelen, Beetje rond lopen bij de taxi in de buurt. Soms even naar de snackbar. Maar soms als je weinig klanten hebt kan de nacht erg lang duren. Maar als je een drukke nacht heb dan verbaas je wel eens hoe snel de nacht voorbij is.

* 4POX zoekt een alternatief voor roken :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
4POX schreef op 17 november 2003 @ 19:58:
Dat is het nadeel wat ik heb.. Ik rook niet

Dus blijft er vaak niets anders over dan een beetje met de radio spelen, Beetje rond lopen bij de taxi in de buurt. Soms even naar de snackbar. Maar soms als je weinig klanten hebt kan de nacht erg lang duren. Maar als je een drukke nacht heb dan verbaas je wel eens hoe snel de nacht voorbij is.

* 4POX zoekt een alternatief voor roken :P
Ik heb een kruiswoorden puzzeltje in de auto! :P En als ik dadelijk wat centjes heb heb ik een iPaq met genoeg geheugen voor wat divxjes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik zoek dus ook nog steeds iets waar ik me in de eenzame uurtjes mee bezig kan houden. Vooral komende week heb ik avonddienst van 16:30 tot 01:30 en dan komt het vaak genoeg voor dat ik een uur op het station sta in mijn eentje.

Een mobiele telefoon heb ik niet, en andere electronische gadgets voor in de auto heb ik ook al niet. Af en toe maak ik eens een tekening als ik echt zeker weet dat ik een uurtje stil sta, maar dat is maar heel zelden.

Een boek lezen in de auto op het station is ook niet zo geslaagd, want ik kan me niet op het boek concentreren als er de hele tijd mensen voorbij gereden en gelopen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Barracuda_82 schreef op 18 november 2003 @ 12:31:
Ik zoek dus ook nog steeds iets waar ik me in de eenzame uurtjes mee bezig kan houden. Vooral komende week heb ik avonddienst van 16:30 tot 01:30 en dan komt het vaak genoeg voor dat ik een uur op het station sta in mijn eentje.

Een mobiele telefoon heb ik niet, en andere electronische gadgets voor in de auto heb ik ook al niet. Af en toe maak ik eens een tekening als ik echt zeker weet dat ik een uurtje stil sta, maar dat is maar heel zelden.

Een boek lezen in de auto op het station is ook niet zo geslaagd, want ik kan me niet op het boek concentreren als er de hele tijd mensen voorbij gereden en gelopen komen.
Muziek? Zit er geen cdsperer/radio in je taxi :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik ben net afgewerkt en heb vanavond kennis mogen maken met het kutste aspect van ons werk als taxichauffeur. Ik heb net van een collega te horen gekregen dat een andere collega, Stephan, vanmiddag tijdens het werk een dodelijk ongeluk heeft gekregen met zijn taxi.

Ik weet niet precies wat er gebeurd is, maar hij is van de weg geraakt en heeft zijn wagen in eerste instantie goed kunnen corrigeren, maar is daarna weer opnieuw in een slip geraakt en verongelukt. Wat de precieze aanleiding is geweest waardoor hij van de weg is geraakt is me nog onduidelijk, maar ik hoop dat daar spoedig duidelijkheid in komt.

Deze collega zou binnen een paar weken nog vader worden ook nog :'(

Ik voel me nu behoorlijk klote en ben net maar meteen gestopt met werken, want ik ben zo geschrokken dat ik net niet eens meer wist waar het gemeentehuis lag toen een klant daar afgezet wilde worden.
Ik ga maar proberen te slapen en ik hoop dat het een beetje helpt door het hier van me af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:50
Barracuda_82 schreef op 19 november 2003 @ 02:14:
Ik ben net afgewerkt en heb vanavond kennis mogen maken met het kutste aspect van ons werk als taxichauffeur. Ik heb net van een collega te horen gekregen dat een andere collega, Stephan, vanmiddag tijdens het werk een dodelijk ongeluk heeft gekregen met zijn taxi.

Ik weet niet precies wat er gebeurd is, maar hij is van de weg geraakt en heeft zijn wagen in eerste instantie goed kunnen corrigeren, maar is daarna weer opnieuw in een slip geraakt en verongelukt. Wat de precieze aanleiding is geweest waardoor hij van de weg is geraakt is me nog onduidelijk, maar ik hoop dat daar spoedig duidelijkheid in komt.

Ik voel me nu behoorlijk klote en ben net maar meteen gestopt met werken, want ik ben zo geschrokken dat ik net niet eens meer wist waar het gemeentehuis lag toen een klant daar afgezet wilde worden.
Ik ga maar proberen te slapen en ik hoop dat het een beetje helpt door het hier van me af te schrijven.
gecondoleerd :'(

je weet wat ik heb gezegd @ msn, sterkte :'(

<edit>
dit is overigens wel een gebeurtenis dat chauffeurs nog hechter maakt. iig op de meeste plekken wel, kom aan 1 chauffeur en je komt aan hun allemaal. zelfs in amsterdam helpen ze concurrenten als die problemen hebben, _/-\o_ @ taxichauffeurs

[ Voor 14% gewijzigd door bolleh op 19-11-2003 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Barracuda_82 schreef op 19 november 2003 @ 02:14:

Gecondoleerd.... :'( En veel sterkte met de verwerking.

Dit zijn inderdaad de klote aspecten van het beroep. Vorige week is een collega van mij nog zwaar gewond geraakt bij een ongeluk, auto total loss en hij in het ziekenhuis. Je hebt inderdaad een verhoogde kans op een ongeluk als je gem. 300km per dag op de taxi zit zo 5 dagen in de week. Maar dit soort ongelukken kan je niet incalculeren.

Veel sterkte.

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb vandaag nog niet veel meer gehoord over de toedracht van het ongeluk (want het is natuurlijk erg makkelijk om te zeggen dat ie waarschijnlijk te hard heeft gereden) maar de auto is in ieder geval al weer vrijgegeven door de politie.

Ik hoop dat ze toch iets kunnen vinden waaruit blijkt dat het niet helemaal zijn eigen schuld is, zodat het verlies daardoor misschien wat draaglijker kan worden voor zijn nabestaanden.

We hebben met alle (300) collega's 2 euro gelapt om een heel mooi bloemstuk voor hem te kopen voor op de begrafenis komende zaterdag. Ook heb ik zelf vandaag een hele dag een zwart lint aan mijn antenne gevoerd.
bolleh schreef op 19 november 2003 @ 02:20:
[...]

gecondoleerd :'(

je weet wat ik heb gezegd @ msn, sterkte :'(

<edit>
dit is overigens wel een gebeurtenis dat chauffeurs nog hechter maakt. iig op de meeste plekken wel, kom aan 1 chauffeur en je komt aan hun allemaal. zelfs in amsterdam helpen ze concurrenten als die problemen hebben, _/-\o_ @ taxichauffeurs
Thnx. Dit maakt de relatie tussen ons chauffeur inderdaad veel hechter en doet veel chauffeurs ook wel nadenken over hun eigen veiligheid.

Taxichauffeurs liggen (vooral in amsterdam) vaak te zeuren over elkaar, maar als het erop aan komt staan we wel allemaal klaar voor elkaar. Behalve op schiphol, want daar zijn het allemaal eikels |:( .
Yuri schreef op 19 november 2003 @ 14:32:
[...]

Gecondoleerd.... :'( En veel sterkte met de verwerking.

Dit zijn inderdaad de klote aspecten van het beroep. Vorige week is een collega van mij nog zwaar gewond geraakt bij een ongeluk, auto total loss en hij in het ziekenhuis. Je hebt inderdaad een verhoogde kans op een ongeluk als je gem. 300km per dag op de taxi zit zo 5 dagen in de week. Maar dit soort ongelukken kan je niet incalculeren.

Veel sterkte.
Ook thnx. Ongelukken gebeuren zovaak als je veel op de weg zit. 300 km op een dag is opzich ook niet zoveel, maar wel als je bedenkt dat je dan tussen de 9 en de 11 uur achter het stuur zit. Vooral met veel uren en buiten je rijtijden om rijden zorgen vaak voor ongelukken. Die rijtijdenwet is er niet voor niks.

• Dommel

Dommel

Barracuda_82 schreef op 20 november 2003 @ 02:34:Ook thnx. Ongelukken gebeuren zovaak als je veel op de weg zit. 300 km op een dag is opzich ook niet zoveel, maar wel als je bedenkt dat je dan tussen de 9 en de 11 uur achter het stuur zit. Vooral met veel uren en buiten je rijtijden om rijden zorgen vaak voor ongelukken. Die rijtijdenwet is er niet voor niks.
Alleen jammer dat die rijtijdenwet zo slecht wordt nageleefd, ik maak er me zelf ook schuldig aan daar niet van.

In elk geval gecondoleerd met het verlies van je collega. Veel sterkte ermee gewenst :'(

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 20 november 2003 @ 09:46:
[...]
Alleen jammer dat die rijtijdenwet zo slecht wordt nageleefd, ik maak er me zelf ook schuldig aan daar niet van.

In elk geval gecondoleerd met het verlies van je collega. Veel sterkte ermee gewenst :'(
Niemand houd zich strikt aan de rijtijdenwet. Een uurtje erover maakt in principe ook niet uit, maar er zijn genoeg chauffeurs die 12 uur of meer achter elkaar op de weg zitten met een lullige pauze van 45 minuten.

• Yuri
Barracuda_82 schreef op 20 november 2003 @ 14:30:
[...]

Niemand houd zich strikt aan de rijtijdenwet. Een uurtje erover maakt in principe ook niet uit, maar er zijn genoeg chauffeurs die 12 uur of meer achter elkaar op de weg zitten met een lullige pauze van 45 minuten.
Jep dat is zo. Waarom dacht je dat ze de Persoonlijke Werkmap het "Leugenboekje" noemen ;)

En ja 300 km is niet veel. Maar als je op de regio taxi zit dan heb je niet zoveel. Wij krijgen binnenkort TRAX dus dan maak je wel meer kilometers! :P En het ligt er ook aan of in je in de nacht zit of in de dag.

Sterkte met de begravenis als je er naar toe gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Nog mensen die dit jaar de SKKP cursus CVV-T gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Yuri schreef op 16 januari 2004 @ 16:23:
Nog mensen die dit jaar de SKKP cursus CVV-T gaan doen?
Is dat die cursus waar ik mijn baas ooit eens over hoorde praten. Dat is alles tussen EHBO en motor techniek. En waar onze regering van droomt dat in de toekomst elke taxi chauffeur dat moet halen ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

CVVT is toch verplicht gesteld? Bij de RegioTaxi /Taxihopper is het zelfs een controle punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Laatst online: 26-05 15:30
is er hier nog een taxichauffeur (zoals ik) die op t moment geen reet te doen heeft? :?

Komt door m'n baas die domme regels heeft verzonnen:

- geen taxibusjes meer ( :'( dat waren de leukste ritten met t meeste fooi)
- niet meer ophalen vanuit andere plaatsen (pff, dooie boel dan hoor na 2 uur)

dat soort dingen dus, ubersaai at the moment

ik ben om 18:00 begonnen vanavond en moet nog tot 4:00
de normale groep die vrijdag altijd werkt is er nu ff niet en de andere chauffeurs hangen maar een beetje thuis, alleen die ken ik niet :O

bweuh...

verder wel gaaf baantje, doe t nu een maand of 9 en heb echt de idiootste dingen meegemaakt :P

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

ZtaaB schreef op 17 januari 2004 @ 02:31:
is er hier nog een taxichauffeur (zoals ik) die op t moment geen reet te doen heeft? :?
Op het moment dat jij dit tikte was ik druk aan het rijden met de taxi :P
Komt door m'n baas die domme regels heeft verzonnen:

- geen taxibusjes meer ( :'( dat waren de leukste ritten met t meeste fooi)
- niet meer ophalen vanuit andere plaatsen (pff, dooie boel dan hoor na 2 uur)

dat soort dingen dus, ubersaai at the moment

ik ben om 18:00 begonnen vanavond en moet nog tot 4:00
Op zo'n moment kan de nacht inderdaad lang duren. Hopelijk heb ik daar geen last van als ik komende vrijdag rijden moet.
de normale groep die vrijdag altijd werkt is er nu ff niet en de andere chauffeurs hangen maar een beetje thuis, alleen die ken ik niet :O

bweuh...

verder wel gaaf baantje, doe t nu een maand of 9 en heb echt de idiootste dingen meegemaakt :P
Tja je maakt inderdaad heel wat raars mee als taxichauffeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

ChristuS schreef op 19 januari 2004 @ 09:16:
Tja je maakt inderdaad heel wat raars mee als taxichauffeur :)
Zonder voorbeelden is die stelling waardeloos... *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaatZ
  • Laatst online: 08-04 06:41

BaatZ

Prullenbakker :?

Jupiler schreef op 19 januari 2004 @ 12:43:
[...]

Het schijnt dat je soms verplicht sex moet hebben met vrijgezelle mooie jonge grietjes van net 30 en zo :z :)

Toch broer ?

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
euhm... neeeeh O-)

Ik rij voor Taxi Buter in Putten.
Alleen in de weekenden en lach me altijd hartstikke dood met collega's
(of ze zijn knettergek of ze doen alsof)

Gekke dingen die je meemaakt?

- Klant(en) die uit een rijdende auto srpingen om niet te hoeven betalen

- Een keer een klant met een hartaanval in de taxi gehad (ik dacht dat ie te dronken was om de taxi uit te gaan, dus al een collega opgepiept om die vent de wagen uit te donderen. Maar toen hij zo grijs zag hebben we maar 112 gebeld :+ )

- Mensen die in drugs willen betalen :/

- Ritjes naar de hoeren met wachten 8)7

enz.
echt wel een uberbaantje dat ik nu bjina een jaar doe en nog wel ff hoop te doen tijdens mijn studie.

Nu maar hopen dat ze de weekendwagens een keer naar de garage brengen want hoe vaak ik al niet met pech langs de weg heb gestaan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Jupiler schreef op 19 januari 2004 @ 12:43:
[...]

Dit is het mafste wat ik tot dusver heb meegemaakt :) Topic een beetje doorlezen levert nog meer voorbeelden op van taxichauffeurs die hier ook actief zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 01-06 18:54
Vorige week een wat oudere vrouw naar haar vriendin gebracht om de rest van de week te logeren..
Niks mis mee denk je..
En dan hoor je de reden.. :)
Er zit een klein muisje in haar huis, en daar is ze DOODSbang voor.. ;) :D

Trouwens nog ff wat anders dan gelijk..
Wat is de hoogste kilometerstand van een taxi binnen jullie bedrijf??
Ik heb net vorige week een peugeot 605 op de 650000 kilometer gereden!!! :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:20
Heb het topic niet echt doorgelezen *schaam schaam*, maar wil het nu toch wel weten:

Hoe wordt je taxichauffeur? Je hebt zo'n vergunning oid nodig, a 200 euro volgens mij? Maar bel je gewoon taxibedrijf op / ga je langs en dan zeg je: "heyyy... ik zoek werk!" of moet je eerst een solicitatiebrief schrijven of wat??? Ben echt complete n00b op dat gebied, meeste baantjes werden me in m'n schoot geworpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Thijs op 20-01-2004 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Afgelopen weekend

Breng twee dames naar huis.. Eentje begint te geld te tellen en maakt zo'n opmerking van "Als ik nu te weinig geld heb geef ik jouw wel een beurt" Ik even kijken.. blond, 1.75 en rond de 55 KG.. WOOOOOOH. Had de snol geld genoeg :| :(

Wel een fooi van 3 euro :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Als ik jullie allemaal zo hoor lijkt het me ook wel een perfect baantje om mijn tussen schoolse jaar te gaan opvullen, maar wat me nou niet duidelijk is, krijgen jullie nou een uurloon? of per Klant?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Laatst online: 15-03-2023
4POX schreef op 20 januari 2004 @ 22:04:
Afgelopen weekend

Breng twee dames naar huis.. Eentje begint te geld te tellen en maakt zo'n opmerking van "Als ik nu te weinig geld heb geef ik jouw wel een beurt" Ik even kijken.. blond, 1.75 en rond de 55 KG.. WOOOOOOH. Had de snol geld genoeg :| :(

Wel een fooi van 3 euro :P
Dat wist ze van tevoren, ze wilde je alleen jaloers maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

MJ85 schreef op 20 januari 2004 @ 23:22:
Als ik jullie allemaal zo hoor lijkt het me ook wel een perfect baantje om mijn tussen schoolse jaar te gaan opvullen, maar wat me nou niet duidelijk is, krijgen jullie nou een uurloon? of per Klant?
Verschilt geloof ik, maar daarom heb ik er toen vanaf gezien om actief te gaan solliciteren. Hoorde van een vriend die het een tijdje had gedaan dat als je niet rijd, je ook niet betaald kreeg. Dus als je een nachtdienst draait en je rijd de halfe nacht niet dan staje daar voor janlul eigenlijk :X Dat trok me niet echt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:29

Wokschotel

Op 6 wielen

Rexcore schreef op 20 januari 2004 @ 21:49:
Vorige week een wat oudere vrouw naar haar vriendin gebracht om de rest van de week te logeren..
Niks mis mee denk je..
En dan hoor je de reden.. :)
Er zit een klein muisje in haar huis, en daar is ze DOODSbang voor.. ;) :D

Toen ik nog werkte hadden we een Merc 200D uit 1988 die net 735.000 km op de teller had staan. En dat was met de 2e motor, geen idee hoeveel de eerste motor er al op had staan.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Rexcore schreef op 20 januari 2004 @ 21:49:
Ons bedrijf staat er om bekend om de meest gare bakken te hebben en ik rijd dus ook regelmatig een week lang in een Mercedes uit 1997 met meer als 800.000 op de teller.

Als je bij ons in een auto mag rijden die minder als 700.000 op de teller heeft staan heb je echt geluk.

Helaas wil dat ook niks zeggen, gisteren bijvoorbeeld nog een nieuwe auto gehad met 324.000 op de teller (eentje uit 2001 ofzo) waar de stuurbekrachtiging van kapot was. Nu zit ik hier met spierpijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 01-06 18:54
Barracuda_82 schreef op 21 januari 2004 @ 11:54:
[...]

Ons bedrijf staat er om bekend om de meest gare bakken te hebben en ik rijd dus ook regelmatig een week lang in een Mercedes uit 1997 met meer als 800.000 op de teller.

Als je bij ons in een auto mag rijden die minder als 700.000 op de teller heeft staan heb je echt geluk.

Helaas wil dat ook niks zeggen, gisteren bijvoorbeeld nog een nieuwe auto gehad met 324.000 op de teller (eentje uit 2001 ofzo) waar de stuurbekrachtiging van kapot was. Nu zit ik hier met spierpijn :(
Lol.. investeren ze nooit bij jullie nieuwe auto's ofzo?? :) De helft van onze auto's zitten nog steeds onder de 100.000 kilometer.. en rond de 500.000 - 600.000 moet het echt wel ophouden.. Dan worden de taxi's weer doorverkocht naar egypte!! :D en daar rijden ze ook nog een 10 jaar ermee..

[ Voor 2% gewijzigd door Rexcore op 21-01-2004 13:24 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Rexcore schreef op 21 januari 2004 @ 13:23:
[...]

Lol.. investeren ze nooit bij jullie nieuwe auto's ofzo?? :) De helft van onze auto's zitten nog steeds onder de 100.000 kilometer.. en rond de 500.000 - 600.000 moet het echt wel ophouden.. Dan worden de taxi's weer doorverkocht naar egypte!! :D en daar rijden ze ook nog een 10 jaar ermee..
We hebben hier een stuk of 30 auto's staan waarvan er ongeveer 10 goed zijn, de rest is alleen maar schone schijn, worden steeds overgespoten en opgepoetst zodat ze er weer netjes uitzien. Altijd is er wel iets stuk aan die roestbakken. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat de klanten bang waren in de auto omdat het net was of ie elk moment uit elkaar kan vallen.

En ik mag nooit in die nieuwe auto's rijden (gisteren de eerste keer na anderhalf jaar) omdat ik nog te jong ben. Dat word nooit hardop gezegd, maar het is wel zo.

Veel van onze part-time chauffeurs krijgen wel altijd goede auto's mee want die gaan gewoon weer naar huis als ze niks vatsoenlijks krijgen. Als ik dat als fulltime chauffeur zeg, kan ik thuis blijven. En als ik te hard begin te kankeren op die trutbakken krijg ik de komende 2 weken alleen maar een oude Ford Transit mee.

Leuk bedrijf? Nee, niet echt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Hey,

Ik vroeg me wat dingetjes af:

*Heb je om taxichauffeur te worden een speciaal certificaat nodig oid?
*Kan het zo zijn, of is het zelfs verplicht om een bepaalde periode minimaal je rijbewijs te hebben? (zoals sommigen: minimaal één jaar)?

Thnx :)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Chauffeurspas, is relatief makkelijk aan te vragen. Google op chauffeurspas+taxi.
Kost in totaal voor papieren/keuringen/aanvraag ongeveer 175 euro oid.

*Kan het zo zijn, of is het zelfs verplicht om een bepaalde periode minimaal je rijbewijs te hebben? (zoals sommigen: minimaal één jaar)?
Wettelijk niet dacht ik maar gelukkig stelt vrijwel elke fatsoenlijke centrale dat verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
gangsterjoey schreef op 21 januari 2004 @ 13:36:
Hey,

Ik vroeg me wat dingetjes af:

Thnx :)
Lees even aandachtig dit topic door, dan weet je meteen de hele procedure! ;)
ZtaaB schreef op 20 januari 2004 @ 16:09:
euhm... neeeeh O-)

Ik rij voor Taxi Buter in Putten.
Alleen in de weekenden en lach me altijd hartstikke dood met collega's
(of ze zijn knettergek of ze doen alsof)

Gekke dingen die je meemaakt?

- Klant(en) die uit een rijdende auto srpingen om niet te hoeven betalen

- Een keer een klant met een hartaanval in de taxi gehad (ik dacht dat ie te dronken was om de taxi uit te gaan, dus al een collega opgepiept om die vent de wagen uit te donderen. Maar toen hij zo grijs zag hebben we maar 112 gebeld )

- Mensen die in drugs willen betalen

- Ritjes naar de hoeren met wachten

enz.
echt wel een uberbaantje dat ik nu bjina een jaar doe en nog wel ff hoop te doen tijdens mijn studie.

Nu maar hopen dat ze de weekendwagens een keer naar de garage brengen want hoe vaak ik al niet met pech langs de weg heb gestaan
Hey Buter! Die ken ik wel! Jullie staan vaak genoeg bij het Sophia Ziekenhuis en het Rooms Katholieke Ziekenhuis de Wezelanden (Isala Klinieken allebij) in Zwolle!

Doen jullie trouwens ook regio CVV in de regio? Wij krijgen binnenkort waarschijnlijk TRAXX erbij..... weet nou niet of ik daar zo blij mee moet zijn.... :(

En inderdaad

Klanten die uit de autospringen ook wel eens gehad, maar die reed ik daarna "klem" dwz ik haalde hem in, en gooide de auto voor hem schuin, zodat hij over de motorkap viel. Geld uit zijn portemonee getrokken (zonder fooi) en even gekeken of hij nog verder opstond, toen hij naar huis afdroop ben ik ook weg gegaan.

Mensen die in drugs willen betalen.... idd, keer een gast van Kampen naar Wolvega wilde hij me een half ons coke voor gegeven. Wolvega is denk ik 2 gram coke waard (90/100 euro). Maar goed wat moet je met een half ons coke..... 8)7

Ritjes met hoeren vind ik altijd wel lachen.... kreeg laatst een kusje op mijn voorhoofd van een hoertje omdat ik op haar bleef wachten (voor 50 euro wel te verstaan). Maar toen moest ik later op die avond even denken aan wat die lippen wel niet hadden aangeraakt... ben meteen onder de douche gesprongen! :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 21 januari 2004 @ 16:09:

Doen jullie trouwens ook regio CVV in de regio? Wij krijgen binnenkort waarschijnlijk TRAXX erbij..... weet nou niet of ik daar zo blij mee moet zijn.... :(
TRAXX is best leuk, wij hebben het ook. Iedereen die het rijd bij ons is er tevreden over. TRAXX heeft namelijk altijd langeafstandsritten, vaak wel met rolstoelers, maar je hebt wel kans om een halve dag bezig te zijn met een ritje, wat betekend dat je daar de helft van alleen in de auto zit, lekker de muziek hard kunt zetten en bij elk tankstation kunt stoppen.

Net als schipholritten en andere lange afstandsritten rijd ik ze altijd graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Laatst online: 21:33

Neoz

Neoz & Hobbes

Taxichauffeurs hoeven zich nooit te vervelen die maken zoveel mee dat is echt zo, mijn opa rijdt ook taxi en heeft dat al heel lang gedaan als je die erover hoort praten soms dan lig je helemaal dubbel van het :)

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31259

[...]

Lees even aandachtig dit topic door, dan weet je meteen de hele procedure! ;)

[...]

Hey Buter! Die ken ik wel! Jullie staan vaak genoeg bij het Sophia Ziekenhuis en het Rooms Katholieke Ziekenhuis de Wezelanden (Isala Klinieken allebij) in Zwolle!

En inderdaad

Klanten die uit de autospringen ook wel eens gehad, maar die reed ik daarna "klem" dwz ik haalde hem in, en gooide de auto voor hem schuin, zodat hij over de motorkap viel. Geld uit zijn portemonee getrokken (zonder fooi) en even gekeken of hij nog verder opstond, toen hij naar huis afdroop ben ik ook weg gegaan.

Mensen die in drugs willen betalen.... idd, keer een gast van Kampen naar Wolvega wilde hij me een half ons coke voor gegeven. Wolvega is denk ik 2 gram coke waard (90/100 euro). Maar goed wat moet je met een half ons coke..... 8)7

Ritjes met hoeren vind ik altijd wel lachen.... kreeg laatst een kusje op mijn voorhoofd van een hoertje omdat ik op haar bleef wachten (voor 50 euro wel te verstaan). Maar toen moest ik later op die avond even denken aan wat die lippen wel niet hadden aangeraakt... ben meteen onder de douche gesprongen! :r
wat je met een halve ons coke moet? Tekeningetje nodig? >:)
Zal wel vanillesuiker geweest zijn :z

Bleh, heb op m'n 19e ook 'ns gesoliciteerd voor taxichauffeur in A'pen, maar was te jong :(
Werken, ondertussen weet ik wel beter >:)

Maar neem zelf ook heel graag de taxi, aangezien ik nogal veel wegga (letterlijk en figuurlijk) is het niet altijd even verantwoord om zelf met de wagen te rijden, en de gemiddelde taxichauffeur is gewoon retecool, als je een beetje normaal doet tenminste :)
Duurste taxirit tot nu toe was 700€ (leek me beetje overprijsd, maar what the hell), Amsterdam naar Oostende, kreupel gelachen onderweg, en ook nog 2 keer gestopt om wat te gaan drinken.
Taxichauffeur, dat ze eeuwig mogen bestaan. Heb er echt _/-\o_ voor, al helemaal als je die verhalen soms hoort.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 31259 op 22-01-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
[...]

[...]

[knip] :P
Klopt ja wezelanden sta ik zaterdagavond meestal ff bij de dialyse te wachten op een man, altijd lachen met die kerel op de weg terug :P

regio cvv zet mij niets. De gemeente hier doet nog aan WVG. Dus ik ook (als i kwerk :P )

Over oude taxi's gesproken. Bij Buter kunnen ze daar ook wat van.
Bij sommige hoor je gewoon de voorruit kraken als je de bocht iets te fanatiek neemt. Of de wielen rammelen, of de ramen kunnen niet open, of ze vallen zomaar uit en starten niet meer. Dashboard verlichting die niet werkt is ook gaav (een flinke ram op het dashboard en het werkt weer ff 8)7 )

qua kilometers wat die dingen gereden hebben valt t nog mee, maar ze worden gewoon niet onderhouden. Da's wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Wat ik allemaal niet al meegemaakt heb aan rare mankementen:

- Auto die afslaat op de snelweg
- Ramen die niet meer dicht gaan
- Ruitewissers die ineens ermee kappen
- Dashboardverlichting die niet werkt
- Koplampen die ineens allemaal kapot gaan
- Verwarming die niet werkt
- Airco die alleen maar hete lucht blaast (met een hyperventilerende longpatient als gevolg)
- Kofferbak die niet meer open gaat
- Lege accu na het halen van een frietje
- Versnellingsbak zonder 2e versnelling
- Stuurbekrachtiging die weg valt

Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Barracuda_82 schreef op 24 januari 2004 @ 12:05:

Rofl, das ff flink doortrekken in de 1 dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HielkeJ
  • Niet online

Lastig al je rechtdoor wil :z
Doe je lampen dan ook uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

- Ramen die niet meer dicht gaan
- Ruitewissers die ineens ermee kappen
- Dashboardverlichting die niet werkt
- Koplampen die ineens allemaal kapot gaan
- Verwarming die niet werkt
- Airco die alleen maar hete lucht blaast (met een hyperventilerende longpatient als gevolg)
- Kofferbak die niet meer open gaat
- Stuurbekrachtiging die weg valt

Volgens mij zijn onze auto's toch minder slecht dan ik dacht :Y)

hoewel midden in de nacht 2 uur in de vrieskou stilstaan met een verzopen motor ook niet alles is

Maar meestal doen ze het redelijk. Alleen is de achteruitversnelling vaak kapot en rammelt er nogal eens het eea. Oja, en geen sproeiervloeistof als er gestrooid is is ook erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yucon schreef op 24 januari 2004 @ 13:57:
[...]

Volgens mij zijn onze auto's toch minder slecht dan ik dacht :Y)

hoewel midden in de nacht 2 uur in de vrieskou stilstaan met een verzopen motor ook niet alles is

Maar meestal doen ze het redelijk. Alleen is de achteruitversnelling vaak kapot en rammelt er nogal eens het eea. Oja, en geen sproeiervloeistof als er gestrooid is is ook erg vervelend.
WHahaha, dat heb ik ook wel eens gehad. :P

Op een of ander manier kwam er bij mij nog steeds een klein beetje uit als ik keihard op de rem ging staan en tegelijkertijd op het knopje van de ruitenwisservloeistof drukte. Misschien een idee voor de volgende keer.

Ook is er bij ons eens een chauffeur geweest die op schiphol een kapotte versnellingsbak kreeg en van schiphol naar Oss is gereden met alleen een 4e versnelling. Ik weet niet hoe hij het voor elkaar heeft gekregen, maar de koppeling zal er iig veel onder geleden hebben en hij zal vast wel een flinke partij hebben zitten vloeken op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Wat ben ik toch superblij dat de taxicentrale waar ik voor rij een dedicated monteur heeft die de auto's regelmatig onderhoudt. Zelf bij +300.000 km rijden de auto's nog heerlijk

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

4POX schreef op 24 januari 2004 @ 17:48:
Wat ben ik toch superblij dat de taxicentrale waar ik voor rij een dedicated monteur heeft die de auto's regelmatig onderhoudt. Zelf bij +300.000 km rijden de auto's nog heerlijk
Wij hebben zelfs DRIE dedicated monteurs.... maar ook 300 voertuigen :/

Afgelopen week hebben ze een sleepwagen aangeschaft, dus dan weten jullie ook wel hoe laat het is. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Barracuda_82 op 25-01-2004 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
Af en toe schaam ik me hartstikke dood met de praam waarmee ze mij naar een hotel sturen 8)7

btw, afgelopen vrijdag was het raak :D

Een collega rijdt door een straat en een vent begint te zwaaien. Collega stopt dus.
Die vent gaat zitten en doet METEEN het raampje open en zegt "jah, kheb de hele dag varkens gemest dus ik stink een beetje"
alles goed en wel, met raampje open een stuk rijden naar de woonplaats van die kerel en bij het afrekenen geeft die vent 40 euro (ritje kostte 15 euro) "is goed zo hoor"

Collega blij met 25 euro fooi zou je denken >:)
Mooi niet, hij doet het raampje dicht na het wegrijden en valt bijna flauw van de stank (naar eigen zeggen :P )
Hij doet een lampje aan en wat denk je dat er op de stoel ligt? :?
Een plakkaat stront! :r

echt te ranzig voor woorden, bij de centrale heeft ie nog the majority of it weggepoetst maar de stank is blijven hangen. (incl. kokhalzende bewegingen van collega. Dat terwijl er 4 andere chauffeurs bij staan te lachen :P )

De auto poetsers hebben er de hele zaterdag op zitten schrobben en boenen, er zijn 2 flessen schoonmaakmiddel ingepleurt en nog stinkt die stoel! :r

De vlek is er ook niet uit te krijgen dus ik denk dat er een nieuwe stoel in moet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
ZtaaB schreef op 25 januari 2004 @ 18:46:
Af en toe schaam ik me hartstikke dood met de praam waarmee ze mij naar een hotel sturen 8)7

btw, afgelopen vrijdag was het raak :D

Een collega rijdt door een straat en een vent begint te zwaaien. Collega stopt dus.
Die vent gaat zitten en doet METEEN het raampje open en zegt "jah, kheb de hele dag varkens gemest dus ik stink een beetje"
alles goed en wel, met raampje open een stuk rijden naar de woonplaats van die kerel en bij het afrekenen geeft die vent 40 euro (ritje kostte 15 euro) "is goed zo hoor"

Collega blij met 25 euro fooi zou je denken >:)
Mooi niet, hij doet het raampje dicht na het wegrijden en valt bijna flauw van de stank (naar eigen zeggen :P )
Hij doet een lampje aan en wat denk je dat er op de stoel ligt? :?
Een plakkaat stront! :r

echt te ranzig voor woorden, bij de centrale heeft ie nog the majority of it weggepoetst maar de stank is blijven hangen. (incl. kokhalzende bewegingen van collega. Dat terwijl er 4 andere chauffeurs bij staan te lachen :P )

De auto poetsers hebben er de hele zaterdag op zitten schrobben en boenen, er zijn 2 flessen schoonmaakmiddel ingepleurt en nog stinkt die stoel! :r

De vlek is er ook niet uit te krijgen dus ik denk dat er een nieuwe stoel in moet...
Ahahah ieuw!
Zijn er hier trouwens nog mensen die voor TCMB rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

insan1ty schreef op 25 januari 2004 @ 18:59:
[...]

Ahahah ieuw!
Zijn er hier trouwens nog mensen die voor TCMB rijden?
2 jaar gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
En was het iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Erg leuk om te doen. Ze hebben nu gelukkig wel een zooitje nieuwe wagens, ik heb destijds nog gereden op die gare Peugeots 605 :P Ik vond het een leuk bedrijf om voor te werken. Wel veel deeltaxi als je overdag werkt, maar ach, da's lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

ZtaaB schreef op 25 januari 2004 @ 18:46:
[...]
Rijden ze bij jullie dan niet rond met hoezen over de stoel :? Als je zoiets dan bemerkt kun je namelijk mee die hoes eraf doen en die wassen. Gaat de vlek er dan niet uit dan hoef je alleen de hoes maar te vervangen en niet de gehele stoel :)
Altijd treurig als er iemand overlijdt en al helemaal als het op zo'n manier gebeurt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

The Legend schreef op 21 januari 2004 @ 00:11:
[...]

Verschilt geloof ik, maar daarom heb ik er toen vanaf gezien om actief te gaan solliciteren. Hoorde van een vriend die het een tijdje had gedaan dat als je niet rijd, je ook niet betaald kreeg. Dus als je een nachtdienst draait en je rijd de halve nacht niet dan staje daar voor janlul eigenlijk :X Dat trok me niet echt 8)7
Om ff mezelf te quoten :P

Klopt dit wat ik zeg? En zo niet, hoe(veel) verdienen jullie dan?

Ik loop nu nl. een half jaar stage dus heb sowieso geen tijd voor een serieus bijbaantje, en over een half jaar ben ik ook al bijna 20 :P Dus een wat aantrekkelijker werknemer voor en taxibedrijf..

Roept u maar :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
The Legend schreef op 27 januari 2004 @ 00:23:
[...]

Om ff mezelf te quoten :P

Klopt dit wat ik zeg? En zo niet, hoe(veel) verdienen jullie dan?

Ik loop nu nl. een half jaar stage dus heb sowieso geen tijd voor een serieus bijbaantje, en over een half jaar ben ik ook al bijna 20 :P Dus een wat aantrekkelijker werknemer voor en taxibedrijf..

Roept u maar :7
Dat is inderdaad zo bij sommige centrales. Ik krijg gewoon alles betaald zelfs een toeslag van 1,80 voor de uren na 22.00 die ik rij. Maar als je dus niet betaald krijgt voor die uren krijg je altijd wel een dikke commissie mee als je iemand rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Vandaag wat pics gemaakt van een van onze rammelbakken (dit is een van de gaarste)

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/jan04/Taxi01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/jan04/taxi02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/jan04/taxi03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/jan04/taxi04.jpg

Ja, je ziet het goed, kilometerstand: 833915.
Motorisch is deze auto vrij goed, afgezien van het feit dat ie stationaar niet echt lekker loopt. Deze auto schiet ook steeds uit zijn 2e versnelling, de ventilatie in de auto kan alleen maar heel hard lucht blazen of helemaal geen, er ontbreken verschillende knopjes (verlichting, kofferbak, etc.) maar de deuren kunnen tegenwoordig wel weer op slot, dat is lange tijd niet zo geweest.
Onze taxi's zijn altijd te herkennen aan het afzichtelijke debiele groene lampje boven op de toplight.

Vandaag trouwens wel weer lekker voor lul gestaan:
Ik was in het St. Maartenskliniek in Nijmegen en wilde nog even naar de WC voordat ik terug zou glibberen richting Oss. Nou hebben ze daar allemaal aangepaste WC's omdat het een revalidatiekliniek is voor rolstoelers enzo. De deuren van de WC's hebben geen sloten, maar wel 2 klinken. Onder deze klinken zitten 2 geleurde stickertjes met de tekst "bezet" bij de rode en de tekst "vrij" bij de groene. Verder is er geen slot of iets te bekennen, maar wel een kastje naast de deur met een rode en een groene knop.
Ik denk dan heel logisch dat die rode knop bedoeld is om de deur op slot te doen, maar toen ik eenmaal rustig stond te urineren kwam er een verpleegster die WC binnengestormd terwijl ze riep "WAT IS ER AAN DE HAAAAND?!?!". Ik piste van schrik naast de WC en dat vrouwtje snapte er geen hout van. Bleek later dat je die klink in een speciale stand moest draaien om de deur op slot te zetten en dat dat rode knopje een noodknop was... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser

Japser

Jeej!

Te hilarisch :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Vandaag nog een andere anecdote:

Ik moest een man ophalen bij de Philips-fabriek in Oss. Een TT klant. Voor degene die niet weten wat TT is; TT staat voor TreinTaxi, deze man moest dus naar het station om daar met de trein verder te gaan.
Deze klant zei mij dat ie blij was omdat ie een goede beslissing had genomen vandaag. Dus ik had zoiets van "Ohw? Ontslag genomen?".
"Nee," zegt ie "ik ben blij dat ik niet met de auto ben gegaan, want dan had ik nu door de sneeuw moeten rijden en daar heb ik een hekel aan."
"Dan heb je vandaag nog eens extra geluk, " zeg ik weer "want er staat een file van 10 kilometer tussen Oss en Nijmegen".
Dus die man helemaal blij dat ie niet met de auto was gegaan....
"Maaaarrrr" zeg ik "er rijden nu ook geen treinen meer tussen Oss en Nijmegen door een stremming..." >:)

Die man kon wel janken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Hebben taxichauff een hekel aan TT ritten ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41254

Barracuda_82 heb je niet gezien vandaag bij de st maartenskliniek. Moest er nl 3 personen ophalen die naar gennep/heyen moesten.
Ik was er rond half 4, spitsuur daar, dan is het echt niet leuk om er rond te rijden.
Het is er dan teringdruk, je kunt er bijna niet rijden tussen die tientallen taxi's ;(

Weten jullie (collega's) toevallig hoe dat zit met dat (verplichte :? ) examen wat elke taxichauffeur moet doen? Heb zo'n hele papierwinkel binnengekregen, nog niet doorgelezen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
Duncan schreef op 29 januari 2004 @ 23:20:
Hebben taxichauff een hekel aan TT ritten ? :+
ik iig wel :P

gezijk met noteren enzo, dan moet je nog eens doorgeven van hoe laat, tot hoe laat je die klant hebt rondgereden. Dan nog eens waarnaartoe en hoeveel kilometer. En als ergste: het bewaren van het TreinTaxi kaartje.

Om de een of andere reden raak ik die krengen altijd kwijt, maar dat zal wel aan mij liggen :+
En fooi hoef je ook niet te verwachten van een TT'tje :/ ( :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Anoniem: 41254 schreef op 30 januari 2004 @ 00:38:
Barracuda_82 heb je niet gezien vandaag bij de st maartenskliniek. Moest er nl 3 personen ophalen die naar gennep/heyen moesten.
Ik was er rond half 4, spitsuur daar, dan is het echt niet leuk om er rond te rijden.
Het is er dan teringdruk, je kunt er bijna niet rijden tussen die tientallen taxi's ;(

Weten jullie (collega's) toevallig hoe dat zit met dat (verplichte :? ) examen wat elke taxichauffeur moet doen? Heb zo'n hele papierwinkel binnengekregen, nog niet doorgelezen O-)
van SKKP (Stichting Kwaliteitsbevordering Kleinschalig Personenvervoer). Het zogenaamde CCV-T examen. Dit is niet het zogenaamde verplichte taxi examen, maar als je deze hebt heb je wel vrijstelling voor het aankomende verplichte taxi examen. Ik heb mij ingeschreven voor zo snel dat er weer subsidiegelden vrij zijn voor deze cursus. We zien het wel!

Bij welke chauffeurs gaat de TT verdwijnen? Bij ons wel, als het goed is gaan van alle TT halte's de helft verdwijnen.....jammer jammer jammer! Want de meesten halen een biljet bij de chauffeur en betalen dan 5 euro in plaats van de 4,00 voor het biljet aan't loket of in het automaat. Dan haal ik aan het einde van de dag gewoon de kaartjes en steek ik de euro in mn eigen zak! :P Kan best oplopen als je nagaat dat wij in kampen geen staddiensten meer hebben rijden op zondag! Dus veel TT! :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 30 januari 2004 @ 02:20:

Bij welke chauffeurs gaat de TT verdwijnen? Bij ons wel, als het goed is gaan van alle TT halte's de helft verdwijnen.....jammer jammer jammer! Want de meesten halen een biljet bij de chauffeur en betalen dan 5 euro in plaats van de 4,00 voor het biljet aan't loket of in het automaat. Dan haal ik aan het einde van de dag gewoon de kaartjes en steek ik de euro in mn eigen zak! :P Kan best oplopen als je nagaat dat wij in kampen geen staddiensten meer hebben rijden op zondag! Dus veel TT! :P :)
Wat je beter kunt doen:

Wacht tot je een keer een stuk of 4 klanten in je wagen hebt die allemaal ongeveer dezelfde kant op moeten en schrijf dan maar 1 klant op. Dat betekend dat je 3 kaartjes overhoud en kunt gebruiken voor mensen die een kaartje bij de chauffeur kopen. Dan verdien je dus elke keer 5 euro. ;)
Anoniem: 41254 schreef op 30 januari 2004 @ 00:38:

Jah, altijd lachen daar rond die tijd :( Zeker als je bij de dagbehandeling moet zijn achter op het terrein.

En dan heb ik natuurlijk weer zo'n klant die altijd zit te zaniken als je te laat binnenkomt. Een keer ben ik zo stom geweest toen ik een uur te vroeg was om mijn auto achter op het terrein bij de basisschool neer te zetten. Toen ik op een gegeven moment mijn klant op moest gaan halen stond ik ingeparkeerd tussen een stuk of 20 bussen, heeft een half uur geduurt voordat ik eruit kon.

Maar goed... mijn pauze is voobij, ik ga maar weer eens rondjes rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

ZtaaB schreef op 30 januari 2004 @ 02:05:
[...]

ik iig wel :P

gezijk met noteren enzo, dan moet je nog eens doorgeven van hoe laat, tot hoe laat je die klant hebt rondgereden. Dan nog eens waarnaartoe en hoeveel kilometer. En als ergste: het bewaren van het TreinTaxi kaartje.

Om de een of andere reden raak ik die krengen altijd kwijt, maar dat zal wel aan mij liggen :+
En fooi hoef je ook niet te verwachten van een TT'tje :/ ( :P )
Ik moet bij elke rit noteren van hoelaat, tot hoelaat, bestemming, ziekenfonds/particulier en de KM begin- en eindstand van de auto. En dat elke rit weer, is dat bij jullie niet het geval?
En dan heb ik natuurlijk weer zo'n klant die altijd zit te zaniken als je te laat binnenkomt.
Oh, daar ben ik heel makkelijk mee. Tegen zulke mensen praat ik niet.. Radio beetje harder en rijden maar. Nooit tegen een chauffeur zeggen dat hij te laat is, verpest de sfeer alleen maar.

Hier blijft de TT trouwens gewoon (als 1 van de weinige plaatsen in 't hoge noorden). Frauderen met TT gaat ook niet zo makkelijk aangezien we elke 'opdracht' elektronisch binnenkrijgen. We weten dus altijd precies hoeveel mensen we moeten ophalen. Daarnaast zitten in de Luxe's ook nog stoelsensoren waar men ook aan kan zien hoeveel mensen je op dat moment in de auto hebt..

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 23844 op 30-01-2004 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41254

Yuri schreef op 30 januari 2004 @ 02:20:
[...]

van SKKP (Stichting Kwaliteitsbevordering Kleinschalig Personenvervoer). Het zogenaamde CCV-T examen. Dit is niet het zogenaamde verplichte taxi examen, maar als je deze hebt heb je wel vrijstelling voor het aankomende verplichte taxi examen. Ik heb mij ingeschreven voor zo snel dat er weer subsidiegelden vrij zijn voor deze cursus. We zien het wel!
Dank je Yuri, denk dat ik me ook eens ga inschrijven. Maar eerst zal ik eens bij collega's gaan pollen of zij het ook gaan doen. Ik las zelf in die brief dat het nog allemaal redelijk onduidelijk is omtrent dat verplichte chauffeursexamen...
Barracuda_82 schreef op 30 januari 2004 @ 14:51:
[...]
Jah, altijd lachen daar rond die tijd :( Zeker als je bij de dagbehandeling moet zijn achter op het terrein.

En dan heb ik natuurlijk weer zo'n klant die altijd zit te zaniken als je te laat binnenkomt.
Mijn klant begon ook een beetje te morren dat het een beetje lang duurde terwijl ze gewoon weet dat het een tering bende is rond die tijd. Ik vind het echt onverantwoord hoe dat gaat daar, maarjah gelukkig hoef ik er niet vaak te zijn.
Anoniem: 23844 schreef op 30 januari 2004 @ 16:33:
[...]
Oh, daar ben ik heel makkelijk mee. Tegen zulke mensen praat ik niet.. Radio beetje harder en rijden maar. Nooit tegen een chauffeur zeggen dat hij te laat is, verpest de sfeer alleen maar.
Hehe ik geef altijd de centrale de schuld, of andere klanten die moeilijk deden }) Wat vaak ook zo is!

Je hebt ook altijd van die grappenmakers die dan een hoppertje bestellen om bv 20:00. Kom je daar om 20:10 aankarren gaan ze meteen zeiken dat je te laat bent :? (We mogen kwartierje eerder/laten komen).

Of van die bejaarden in zo'n bejaardenhuis die ergens achter uit hun kamertje moeten komen wat een kwartier duurt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 23844 schreef op 30 januari 2004 @ 16:33:
[...]
Ik moet bij elke rit noteren van hoelaat, tot hoelaat, bestemming, ziekenfonds/particulier en de KM begin- en eindstand van de auto. En dat elke rit weer, is dat bij jullie niet het geval?
Bij ons wel. We moeten alles noteren op een rittenstaat:
Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/jan04/rittenstaat.jpg
Dit is er nog wel een uit mijn beginfase, waar ik alles netjes noteerde.
[...]
Hier blijft de TT trouwens gewoon (als 1 van de weinige plaatsen in 't hoge noorden). Frauderen met TT gaat ook niet zo makkelijk aangezien we elke 'opdracht' elektronisch binnenkrijgen. We weten dus altijd precies hoeveel mensen we moeten ophalen. Daarnaast zitten in de Luxe's ook nog stoelsensoren waar men ook aan kan zien hoeveel mensen je op dat moment in de auto hebt..
Wij krijgen ook alles elektronisch binnen, maar meestal staat er niet bij of de mensen al een kaartje hebben of niet. Ook niet hoeveel personen er staan. Dat ligt meestal allemaal aan de centralist die er dan op dat moment zit.
Hebben jullie ook allemaal zo'n TaxiTronic?
Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/jan04/taxitronic02.jpg
Dit is een oude TaxiTronic TD32, ik heb liever die met een groter scherm, de TD32CG:
Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/jan04/Taxitronic01.jpg
Op deze machientjes krijgen we alle ritten te zien die de sukkels achter deze computers doorsturen:
Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/jan04/centrale.jpg
Er staan nog meer computers op dat bureau, maar deze 3 zijn de voornaamste.
Anoniem: 41254 schreef op 30 januari 2004 @ 17:32:

Je hebt ook altijd van die grappenmakers die dan een hoppertje bestellen om bv 20:00. Kom je daar om 20:10 aankarren gaan ze meteen zeiken dat je te laat bent :? (We mogen kwartierje eerder/laten komen).
Hoppertje? Waar rij en voor wie rij jij eiegenlijk? Zoals je kunt zien op bovenstaande rittenstaat rijd ik ook veel hoppertjes (te veel eigenlijk).

Laatst hadden we op kerstavond na 8 uur geen hoppers meer, en ik ben om 9 uur begonnen tot 6 uur 's ochtends. Je houd niet voor mogelijk hoe relaxed het is om alleen maar echte taxiritten te rijden. Dat zouden ze vaker in moeten voeren, daar in Nijmegen.

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/jan04/erikje.jpg
Als laatste mijn collega Erik (ook wel Erikje of Rikje genoemd) die er nogal veel moeite mee heeft om serieus genomen te worden door iedereen. Bij deze foto moet je een heel hoog stemmetje denken die op een heel infantiele manier onduidelijke dingen zegt. Als je op een gegeven moment door hebt dat het normaal is dat ie zo raar praat kun je best om (of met) hem lachen. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Barracuda_82 op 30-01-2004 19:34 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste