Taxi's in Nederland

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Barracuda! Het zelfde hier! Wij hebben ook de TD32CG maar wij krijgen er waarschijnlijk een VoiceBox op. Houdt in dat je in heel nederland mobilofoon dekking hebt met je centrale wat toch eeerrg makkelijk is! :) Rittenstaat is ook het zelfde maar dan met een logootje van De Vier Gewesten.

Laatst was de lay out verneukt van de berichtjes!

Dus inplaats van (zoiets)

ZWOLLE
4, Caspar Faghelstraat
14.15 P01 R00 B00 C 0,86
12341, Smit, W

P = Personen R = Rollers B = Begeleiders
C = Contant (€ 0,86 dus) of R = Rekening
12341 = Pasnummer van passagier
Smit, W de naam van de passagier

dit:

ZWOLLE4CasparFaghelstraat14
.15P01R00B00C0,8612341,Smit,W

Dat was echt zwaar fucked up.... ik reed dus dan zeg maar naar De Caspar Faghelstraat 14 ipv 4 omdat ik het zo las! :( Als je rijdt en leest dan lees je het anders.

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Bij ons ziet het er heel anders uit, zal wel een verschil in software zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
01 TV C    ritpr.  4.00
RAADHUISLAAN 14
OSS  12387364     14:00
BOTERSTRAAT 152
OSS
OPMERKING BLA BLA BLA

Ik heb wel eens gehad dat er een kolom van die zwarte vierkantjes kapot was, moest ik bij nummer 17 zijn, stond ik bij 7 te kijken. Best lastig.

Landelijke dekking met je mobilofoon lijkt me ook echt heel erg relaxed. Ik heb zelfs geen mobile telefoon en als ik plotseling weggestuurd word, heb ik geen tijd om er eentje op de centrale te gaan halen. Met als gevolg dat het mogelijk is dat ik ergens op schiphol sta en geen contact op kan nemen met mijn centrale. Dat heeft al voor veel vervelende situatie's gezorgd.

En ik vertik het om een mobiele telefoon te gaan kopen speciaal voor zoiets >:)

[ Voor 40% gewijzigd door Barracuda_82 op 31-01-2004 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Laatst online: 21:18
Barracuda_82 schreef op 31 januari 2004 @ 00:39:
Bij ons ziet het er heel anders uit, zal wel een verschil in software zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
01 TV C    ritpr.  4.00
RAADHUISLAAN 14
OSS  12387364     14:00
BOTERSTRAAT 152
OSS
OPMERKING BLA BLA BLA

Ik heb wel eens gehad dat er een kolom van die zwarte vierkantjes kapot was, moest ik bij nummer 17 zijn, stond ik bij 7 te kijken. Best lastig.

Landelijke dekking met je mobilofoon lijkt me ook echt heel erg relaxed. Ik heb zelfs geen mobile telefoon en als ik plotseling weggestuurd word, heb ik geen tijd om er eentje op de centrale te gaan halen. Met als gevolg dat het mogelijk is dat ik ergens op schiphol sta en geen contact op kan nemen met mijn centrale. Dat heeft al voor veel vervelende situatie's gezorgd.

En ik vertik het om een mobiele telefoon te gaan kopen speciaal voor zoiets >:)
Wij werken ook met die TT, met aansturing via ProTax. (gebruiken de centralisten dus)
Mobilofoon ook geen landelijke dekking bij ons, soms idd wel mindere situaties, maarjah, meestal bellen ze MIJ dan wel, ik bel hun nooit, kost mii centen
krijg wel vergoeding op vrijdagn8, alleen al om de telefoon aan te neme :O
nachtdienst doordeweek wordt vaak na 12e de telefoon doorgeschakeld :)
Wel jammer, de auto waar ik doorgaans op rijd (Audi A6) heeft zo'n oude TD32
nog 1 van de weinigen, die TD32CG is idd een stuk gemakkelijker, kan je tenminste ook zien wanneer je ontvangst hebt, dat is soms wel iri met standplaats melden of n half uur wachten op je vervolgopdracht :O

Over ons wagenpark? Niet veel te zeuren, rijd zelf doorgaans op een vaste auto, Audi A6, maar als die al weg is of er is wat mee vaak nieuwe passat, of een S80.
Net een paar nieuwe bakken gekomen bij ons, paar VW tourans en nieuwe passatjes.
Verder bestaat het wagenpark bij ons uit een grote vloot passats, varierend in leeftijd, een aantal Volvo S80's, Audi A6jes, wat 'oudere' E-klasses. en voor de zaterdagnacht is het beleid bij ons oude 190Dtjes en de oudste Etjes moge dan mee
Verder veel bussen, Ford transits (ook weer 10 nieuwe erby sinds kort)
Zelf de jongste chauffeur bij ons bedrijf, maar krijg gewoon mooie bakken mee vaak..denk een stukje vertrouwen :)

[ Voor 33% gewijzigd door Fire_Bird op 31-01-2004 01:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

Ook hier dezelfde data systemen, TD32 en de TD32CG. Waaraan kan je zien dat je bereik hebt? Nooit echt op gelet, kreeg ooit in het verre verleden er wel een complete handleiding bij, vraag me af of ik die nog ergens heb. Hmm...

Anyway, wij hebben 2 kanalen voor onze mobielefoon, 1 voor een straal van ~25 KM en een tweede kanaal voor ~25 - ~100 KM.

Maargoed, ik ga weer aan de rit, wordt net gebeld.. wee, rustige nacht tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Je kunt altijd zien hoeveel en of je bereik hebt. Als je de returnknop (naast die grote enterknop) een tijdje ingedrukt houd krijg je nog een menuutje met onderandere ook dataradio status. Dan kun je zien hoe laat je ingelogd hebt, hoeveel bereik dat je hebt, of er verbinding is, hoeveel je die dienst al bij elkaar gereden hebt en je kunt het contrast van de schermpjes verhogen en verlagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:54

Japser

Jeej!

Barracude....je moet natuurlijk ook pics maken van de Gamebox en de tv he! Want die hebben jullie ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Japser schreef op 31 januari 2004 @ 11:25:
Barracude....je moet natuurlijk ook pics maken van de Gamebox en de tv he! Want die hebben jullie ook!
SSSSST! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:52

steveman

Comfortabel ten onder

Barracuda_82 schreef op 31 januari 2004 @ 10:53:
Je kunt altijd zien hoeveel en of je bereik hebt. Als je de returnknop (naast die grote enterknop) een tijdje ingedrukt houd krijg je nog een menuutje met onderandere ook dataradio status. Dan kun je zien hoe laat je ingelogd hebt, hoeveel bereik dat je hebt, of er verbinding is, hoeveel je die dienst al bij elkaar gereden hebt en je kunt het contrast van de schermpjes verhogen en verlagen.
die noemen wij de wisseltoetst :)

bij het bedrijf waar ik werk zijn sommige van die dingen ietwat vernuekt dwz ze spugen steeds dezelfde gereden km's en kasbedrag uit. Moet je wel even omdenken als je je afdracht gaat maken.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Barracuda_82 schreef op 31 januari 2004 @ 10:53:
Jah ok, zelfde menu als waar je je standplaats meld.
Maargoed, dan moet je weer zoveel handelingen doen, bij die TD32CG zie je het gewoon in een oogopslag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
:( :( AAAAAAAAAAAAAARGHH!!! :( :(

Even mijn agressie melden hier:

Vandaag moest ik beginnen op de 154 (MB 308 CDI) maaaar daar was de luchtvering van kapot, dus dat wordt dan net zo'n Snoop Dogg Cadillac als je er mee rijdt (dwz je schudt de bus uit).

Dus ik moest maar de 354 mee nemen (nieuwe MB E220CDI). Prima geen probleem tot dat ik opgepiept werd door de centralist met de mededeling dat ze met 3 rollers niet weg kwamen, of ik de 359 mee wilde nemen (308 CDI). Komt er een collega tussen door met de mededeling dat de 359 niet wil starten omdat de dynamo kapot is en de accu niet te vullen is.

Nooooouuu probeer toch maar! En het werd al later en later, en die eerste roller zat al bijna tegen de laatste instap tijd aan.... Dus ik piep weer op toen ik bij de garage was (ff uitleg, onze centrale zit in Zwolle, en de garage voor afd. Kampen in Kampen dus) met de mededeling dat hij het niet deed en er ook geen (!!) startkabels lagen. Kreeg toen te horen dat ik maar met de 154 die rollers moest doen. Dus ik zwaar in protest omdat ik het niet vind kunnen om rollers (!!!) in een bus te vervoeren met een kapotte luchtvering, die mensen zouden uit de rolstoel schudden (je voelt veel meer in een rolstoel dan in een normale stoel). Ja dan rij je maar rustig was't antwoord.... Dus ik: Nee dan is't alleen maar erger... :( En als ik echt verder rij met deze bak is de binnen no-time de achteras naar de hoeren. JOUW VERANTWOORDELIJKHEID mr. de Centralist. Dus toen krabbelde hij terug en ik moest maar naar zwolle komen om een rolstoelbus vandaar mee te nemen. Ok probleem opgelost dus.

Ik als een gek naar zwolle toegejaagd, om die bus op te halen. Kom ik daar... word ik terug gestuurd met een paar gesmolten startkabels.... |:( Dus ik weer: JONGENS DIE ACCU IS LAM! EN DE DYNAMO IS KAPOT!!! Daar haal je niets mee uit.... dan kan ik 5km rijden en dan staat ie weer stil....., en de mensen daar: Nou doe toch maar want we hebben niets anders, alle andere bussen staan of ingeplaned of zijn in onderhoud.Dus ik weer: JULLIE VERANTWOORDELIJKHEID ALS IK STIL KOMT TE STAAN!!! Ja dat was dan wel goed!

Dus ik terug naar kampen, startkabels ONBRUIKBAAR!!! Dus ik maar naar de auto garage naast me of ze een snelstarter hadden. Die hadden ze niet maar wel een PowerCharger, ik die een half uur aan die accu gehangen (tegen beter weten in maar goed).

Ok de bus reed iig! Even vriendelijk gemeld aan de centrale. ZIE JE WEL! was het antwoord. Goed, ik had nog ff wat tijd over omdat al die andere ritten alweer vergeven waren. Ik naar mijn ouders toe, motor express laten draaien! Kom ik terug, zet hem in zijn acheruit (R), gaat de dashboardverlichting knipperen en kreeg hem niet meer in zijn achter uit (hij stond half op de oprit).

GODVERDOMME!!!!! Nou ja, centrale maar eens bellen: Jongens ik sta hier bij mijn ouders voor met een lege accu, want de TD32 trekt stroom, de mobilofoon trekt stroom, etc etc. En het is een SEMI AUTOMAAT dus een wagen die een electronische schakelbak heeft en zonder stroom schakeld ie weinig. |:(

Ga die PowerCharger maar halen was't antwoord! Dus ik: Ja amahoela! Sta ik dadelijk met het zelfde probleem voor een stoplicht of op een oprit/afrit! De groeten! Je lost het maar op bij jullie daar in zwolle, ik had je gewaarschuwd maar toch niet luisteren he!

Sta ik daar bij mijn ouders voor de deur met een bus die kapot is....... hij wordt morgen opgehaald met een dolly door de dealer. :(

Om maar weer eens te bewijzen dat centralisten altijd alles beter denken te weten.... :r |:(

Zo, dat was mijn dag! Hoe was jullie dag?? :)

btw van de 8 diensturen heb ik er 6 stil gestaan... wel makkelijk verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Ging lekker dus vandaag Yuri!

Ik heb mn weekend ook weer achter de rug.
Zaterdag nacht een teringdrukte gehad...en jahoor
uiteraard weer 6 mensen die in mn auto wouden, had de deur op slot (doe ik tegenwoordig standaard), raam op een kiertje en dan kunne ze komen vragen..
wachtte op een stel die hadden gereserveerd. En uiteraard zijn er dan van die galbakken die hun fatsoen niet kunnen houden, begon er een van die 6 op mn rame te schoppen! :r :r :r (was n ouwe benz, maargoed gaat om het idee)
Echt een stel k*tgasten, altijd wel weer wat, maarjah..
K had mn klanten en ben maar gaan rijden, was uiteindelijk om 21:00 begonne en om 06:30 vrij :O

Vandaag weer om half4 begonnen met mn vaste bak weer (A6-je) en kreeg n leuk ritje om half6 :7
Mocht van Ezinge (Ergens in t noorden van de prov. Groningen) naar Petten (Eind achter Schagen (Noord-Holland) 200km ongeveer.
Dus was lkkr onderweg...wel weer een Traxx ritje maar met fooi deze keer
en kreeg nog een pak sultana van t oude vrouwtje voor de trugreis _/-\o_

Was alweer mooi op tijd trug, stond om half10 weer op de centrale :9 (heerlyk die cruise control als je n btje brak bent O-) )
en toen ff n collega weg gebracht, en naar huis..alweer n tijdje thuis dus..ga nu maar es slapen.. :Z :Z

[ Voor 14% gewijzigd door Fire_Bird op 02-02-2004 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:41

4POX

Everybody is wired

Ik had een nieuwe Passat onder me reet, met climate control , regelsensor en de hele mikmak. De hele nacht druk gehad en geen problemen gehad.

Behalve mijn college. Die kreeg de schuifdeur van het taxibusje niet meer dicht. Was de kabel naar de deur lam. (kut fiat's)

Bouw nu langzaam een eigen klantenkring op. Ik heb daarvoor een oude 6210 met een prepaykaart erin die ik alleen voor de taxi gebruik. Dan haal ik de mensen op voor een leuk avondje uit en dan maak ik alvast afspraken voor de terug weg. Spreek een punt af waar het niet druk is. En haal die mensen op zodra ze bellen.

Wat is een traxx rit ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51964

ik woon in groningen en zou ook wel part-time taxichauffeur willen zijn, maar bij de bedrijven die ik benaderde was niet echt veel enthousiasme geloof ik, hoe deden jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
4POX schreef op 02 februari 2004 @ 06:57:
Ik had een nieuwe Passat onder me reet, met climate control , regelsensor en de hele mikmak. De hele nacht druk gehad en geen problemen gehad.

Behalve mijn college. Die kreeg de schuifdeur van het taxibusje niet meer dicht. Was de kabel naar de deur lam. (kut fiat's)

Bouw nu langzaam een eigen klantenkring op. Ik heb daarvoor een oude 6210 met een prepaykaart erin die ik alleen voor de taxi gebruik. Dan haal ik de mensen op voor een leuk avondje uit en dan maak ik alvast afspraken voor de terug weg. Spreek een punt af waar het niet druk is. En haal die mensen op zodra ze bellen.

Wat is een traxx rit ?
Traxx is een alternatief voor het openbaar vervoer, en bedoel ik niet Regiotaxi/WVG achtig iets, maar echt lange ritten.

Wil je bijvoorbeeld van groningen naar maastricht, en je zit in een rolstoel, zie er dan maar eens te komen als je familie geen rolstoelbus heeft o.i.d. Dus zegt de overheid die mensen MOETEN daar naar toe kunnen, in plaats van de trein bieden wij een mogelijkheid om met de taxi te gaan maar dan tegen het trein/ov tarief.

Stel een kaartje Groningen - Maastricht kost 40 euro, dan betalen die mensen 40 euro voor een Traxx rit, plus de kosten van het CVV tarief wat geld in de stad van herkomst en de stad van bestemming!

http://www.connexxion.nl/...page.asp?id=1036&command=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

OMG. Ik stond gisteren op het punt om terug te rijden naar de centrale, mijn taxitronic pas op de bali te gooien en lekker naar huis te gaan en daar te blijven.

Ik heb het de laatste tijd echt helemaal gehad met mijn werkgever. Taxi rijden is heel leuk, maar ik begin er helemaal de schijt van te krijgen. En dat komt puur door het bedrijf waar ik voor werk. We (ik en mijn collega's) worden echt als slaven behandeld. We moeten alles maar doen voor de centrale, overwerken, in levensgevaarlijke auto's rijden, onmogelijke combinaties rijden, etc. en wij krijgen er nooooooit iets voor terug. Het enigste wat je krijgt is een zielig minimumloontje en elke dag een gratis koppijn.

Bijvoorbeeld hebben we dit jaar geen kerstpakket gekregen. Dit vind ik opzich niet zo'n ramp, maar het hele kerstpakket idee gaat erom dat de werkgever aan zijn personeel laat blijken hoezeer hij het op prijs stelt wat zijn personeel voor hem doet. Dit kan op z'n minst gedaan worden door een kaartje te sturen tijdens kerst met een simpele boodschap erop.
Nee, dat is teveel gevraagd bij ons. Aan het eind van Januari krijgen we een brijfje bij ons loonstrookje over dat het zo goed gaat bij het bedrijf. Nog niet eens een verwijzing naar ons chauffeurs die dat toch wel even mogelijk maken.

Maar ik heb me voorgenomen om vanaf vandaag het roer om te gooien en me helemaal anders te gaan gedragen.
Dit houd in:
- Geen pak meer (alleen maar mijn vrijetijdskleding)
- Ik ga me precies aan de snelheid houden overal (zodat combinaties nooit meer lukken)
- Ik begin pas precies op de tijd die op het rooster staat (en niet een uur eerder)
- Ik stop precies als ik afgewerkt ben
- Na elke rit rook ik een sigaret, of doe ik net alsof
- Ik ga ritten die te laat zijn niet meer eerder starten

Ik ga hun dus niet meer matsen, want ik krijg er toch nooit iets voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 18:20

Trebbors

Failure is no option!

(jarig!)
Ik zit er ook aan te denken om fulltime op de taxi te gaan. Echter wat ik me al lang afvraag, de geografische kennis moet goed zijn van de omgeving waar je werkzaam bent.. hoe goed?

In de meeste taxi's zit geen navigatiesysteem of vergis ik mij.. heeft dit te maken met het beroep dat een chauffeur gewoon de omgeving moet kennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Barracuda_82 schreef op 03 februari 2004 @ 15:20:
OMG. Ik stond gisteren op het punt om terug te rijden naar de centrale, mijn taxitronic pas op de bali te gooien en lekker naar huis te gaan en daar te blijven.

Ik heb het de laatste tijd echt helemaal gehad met mijn werkgever. Taxi rijden is heel leuk, maar ik begin er helemaal de schijt van te krijgen. En dat komt puur door het bedrijf waar ik voor werk. We (ik en mijn collega's) worden echt als slaven behandeld. We moeten alles maar doen voor de centrale, overwerken, in levensgevaarlijke auto's rijden, onmogelijke combinaties rijden, etc. en wij krijgen er nooooooit iets voor terug. Het enigste wat je krijgt is een zielig minimumloontje en elke dag een gratis koppijn.

Bijvoorbeeld hebben we dit jaar geen kerstpakket gekregen. Dit vind ik opzich niet zo'n ramp, maar het hele kerstpakket idee gaat erom dat de werkgever aan zijn personeel laat blijken hoezeer hij het op prijs stelt wat zijn personeel voor hem doet. Dit kan op z'n minst gedaan worden door een kaartje te sturen tijdens kerst met een simpele boodschap erop.
Nee, dat is teveel gevraagd bij ons. Aan het eind van Januari krijgen we een brijfje bij ons loonstrookje over dat het zo goed gaat bij het bedrijf. Nog niet eens een verwijzing naar ons chauffeurs die dat toch wel even mogelijk maken.

Maar ik heb me voorgenomen om vanaf vandaag het roer om te gooien en me helemaal anders te gaan gedragen.
Dit houd in:
- Geen pak meer (alleen maar mijn vrijetijdskleding)
- Ik ga me precies aan de snelheid houden overal (zodat combinaties nooit meer lukken)
- Ik begin pas precies op de tijd die op het rooster staat (en niet een uur eerder)
- Ik stop precies als ik afgewerkt ben
- Na elke rit rook ik een sigaret, of doe ik net alsof
- Ik ga ritten die te laat zijn niet meer eerder starten

Ik ga hun dus niet meer matsen, want ik krijg er toch nooit iets voor terug.
Erg jammer, maar helaasch erg herkenbaar.... ;(

Wij hebben dan wel een kerst pakket gekregen enzo dat is wel ok!

Maar wat je zegt over onmogelijke combinaties en overwerk etc kan ik heeeeel goed begrijpen. En levensgevaarlijke auto's al helemaal..... je gaat toch godnondeju geen rollers vervoeren in een bus zonder luchtvering! :(

Ik kreeg me daar laatst een combinatie! Ik moest in kampen iemand ophalen die ging naar wezep! Die werd gecombineert met iemand uit kamperveen die naar kampen moest (dat ligt 6 km uit kampen richting wezep). Moest ik met die passagier die naar wezep ging weer terug naar kampen, en daarna kon ik naar wezep! :( Belachelijk! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Yuri schreef op 03 februari 2004 @ 17:04:
Wij hebben dan wel een kerst pakket gekregen enzo dat is wel ok!
Wij kregen een goedkoper-uit-eten-kaartje en een bonus (in mijn geval 120,- euro), sympathieke baas dus.
Maar wat je zegt over onmogelijke combinaties en overwerk etc kan ik heeeeel goed begrijpen. En levensgevaarlijke auto's al helemaal..... je gaat toch godnondeju geen rollers vervoeren in een bus zonder luchtvering! :(
Rollers zonder luchtvering zou ik niet levensgevaarlijk willen noemen. Ik denk dat het meer met technische mankementen aan auto's te maken heeft.
Ik kreeg me daar laatst een combinatie! Ik moest in kampen iemand ophalen die ging naar wezep! Die werd gecombineert met iemand uit kamperveen die naar kampen moest (dat ligt 6 km uit kampen richting wezep). Moest ik met die passagier die naar wezep ging weer terug naar kampen, en daarna kon ik naar wezep! :( Belachelijk! :(
Nu ken ik de situatie daar niet zo, maar als ik dit zo lees dan had ik Kampen - Wezep - Kamperveen (daar kom je toch langs op de terugweg) - Kampen gereden.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Verbal Kint schreef op 03 februari 2004 @ 17:23:
[...]

Wij kregen een goedkoper-uit-eten-kaartje en een bonus (in mijn geval 120,- euro), sympathieke baas dus.

[...]
Rollers zonder luchtvering zou ik niet levensgevaarlijk willen noemen. Ik denk dat het meer met technische mankementen aan auto's te maken heeft.

[...]

Nu ken ik de situatie daar niet zo, maar als ik dit zo lees dan had ik Kampen - Wezep - Kamperveen (daar kom je toch langs op de terugweg) - Kampen gereden.
Nee als je een roller zonder luchtvering gebruikt, dan krijg je een bus die letterlijk steeds los komt van de grond, en dus als een gek stuitert. Plus je hebt de mogelijkheid dat je achteras breekt door het geknal en het gewicht.

Ja dat was het meest logische geweest, maar je zit met je uiterste instap tijd he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 01:33
Misschien dat dit al gevraagd is hoor, maar waarom zijn er zoveel Mercedes taxi's? Ze hebben IMHO toch een vrij lage prijs/kwaliteitsverhouding? met andere woorden; het zijn vrij luxe wagens voor zoiets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Vimana schreef op 03 februari 2004 @ 20:04:
Misschien dat dit al gevraagd is hoor, maar waarom zijn er zoveel Mercedes taxi's? Ze hebben IMHO toch een vrij lage prijs/kwaliteitsverhouding? met andere woorden; het zijn vrij luxe wagens voor zoiets? :)
Mercedes hebben juist een zeer hoge prijs/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Duncan schreef op 03 februari 2004 @ 20:25:
[...]

Mercedes hebben juist een zeer hoge prijs/kwaliteitsverhouding.
Mja, ik ben bang dat ik het verkeerd vraag; I
k bedoel dus niet dat Mercedessen niet goed genoeg zijn, ik vraag me juist af, waarom geen Opel Astra o.i.d. wat een stuk minder kost en hetzelfde doel heeft?

dit is geen geflame, gewoon benieuwd. Ben zelf een behoorlijke auto n00b :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:14

The Legend

*Plop*

De vraag is dus, waarom een merk waar je vooral betaald voor de naam, en minder voor de kwaliteit. Je kunt nl. ook prima taxi rijden in een passat (wat dus ook veel gebeurd :P) die kwalitatief net zo goed inmekaar zitten :)

Maar wrom bv. niet een shitload aan avensissen aanschaffen, goedkoper dan een mercedes, maar net zo duurzaam lijkt me ?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

The Legend schreef op 03 februari 2004 @ 20:39:
De vraag is dus, waarom een merk waar je vooral betaald voor de naam, en minder voor de kwaliteit. Je kunt nl. ook prima taxi rijden in een passat (wat dus ook veel gebeurd :P) die kwalitatief net zo goed inmekaar zitten :)

Maar wrom bv. niet een shitload aan avensissen aanschaffen, goedkoper dan een mercedes, maar net zo duurzaam lijkt me ?
Nee, Mercedessen zijn erg degelijk gebouwd. Deze auto's kunnen gemiddeld meer km's maken 8) .Daarnaast hebben deze auto's veel ruimte.
Een mercedes zit ook lekkerder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Anoniem: 97917 schreef op 03 februari 2004 @ 20:44:
[...]

Nee, Mercedessen zijn erg degelijk gebouwd. Deze auto's kunnen gemiddeld meer km's maken 8) .Daarnaast hebben deze auto's veel ruimte.
Hmmm.. de gemiddelde afgetrapte E klasse die ik hier voor "taxi" zie doorgaan zou ik echt liever veruilen voor een nieuwe jap hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:25
Een mercedes dondert gewoon pas later uit elkaar! Zoals eerder gepost, hadden wij er ook tegen de 1.000.000 km zitten. De 605 wagens vielen van ellende uit elkaar.
Daarnaast is Mercedes erg waardevast, en valt schade dus makkelijker binnen de financiele haalbaarheid.

Tis alweer een tijdje gelee (nog geen digicam toen) maar daarom dit ingescande picje:
Afbeeldingslocatie: http://marcel.reinieren.net/files/pictures/taxi-g.jpg
Dit was dus 1 van de gare 605's. Leuke vond ik dat onze toko destijds niet groot was, en wij vaak (ik en een collega, waar ik nu nog mee bevriend ben) op zaterdag vaak de touwtjes in handen kregen. Zijn vriendin achter de centrale, wij rijdend meeluisteren of alles verder goed ging, en een stuk of 2 / 3 nitwits op een bus. Wij sloten dan na afloop de boel af, en daardoor hadden we een leuk stukje verantwoordelijkheid, wat we uiteraard ook per maand terug zagen.. ;)

Inmiddels zijn er 2 grote bedrijven overgenomen, en is het bedrijf gigantisch gegroeid. Zo leuk als ik het toen vond, zou het nu ook niet meer zijn daar. Eenmaal onze sporen verdiend, kregen we toch wel privileges, zoals een bus lenen voor prive doeleinden (je moest eens weten wat je allemaal kan verhuizen in zo'n ouwe MB zonder stoelen >:) ), de auto uitkiezen waar je graag in reed etc.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Uit elkaar vallen :*) . Tjah vaka rijden de Taxi chauffeurs ook niet met al te vele respect voor de auto :*) . Gewoon vaak hard en lomp :X .
(ik zeg niet alle maar wel vaak! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Vimana schreef op 03 februari 2004 @ 20:32:
[...]

Mja, ik ben bang dat ik het verkeerd vraag; I
k bedoel dus niet dat Mercedessen niet goed genoeg zijn, ik vraag me juist af, waarom geen Opel Astra o.i.d. wat een stuk minder kost en hetzelfde doel heeft?

dit is geen geflame, gewoon benieuwd. Ben zelf een behoorlijke auto n00b :P
Een Mercedes is juist goedkoper dan een Astra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
Duncan schreef op 03 februari 2004 @ 21:11:
[...]

Een Mercedes is juist goedkoper dan een Astra.
:?

*checkt prijslijst opel.nl

*checkt prijslijst mercedes-benz.nl

*checkt Duncan's icoon...

Aha! :P

Ik neem aan dat je in onderhoud/ op de langere duur bedoelt ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Vimana op 03-02-2004 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Vimana schreef op 03 februari 2004 @ 21:41:
[...]

:?

*checkt prijslijst opel.nl

*checkt prijslijst mercedes-benz.nl

*checkt Duncan's icoon...

Aha! :P

Ik neem aan dat je in onderhoud/ op de langere duur bedoelt ;)
Een taxi moet voor divers werk ingezet kunnen worden. Natuurlijk heb je het gewone taxi werk 's nachts, daarvoor zou een mercedes te duur zijn (dronken boeren etc). Maar een dronken boer kiest eerder om in een MB te stappen dan in een Avensis. Het voorkomen bij de klant is veel beter dan in een Astra. Wij hebben ook geregeld directie vervoer (directie van NS en DSM) daar kan jegewoon niet met een jappanner of een Opel voorkomen. Daarnaast zijn de taxis ook geschikt voor trouwerij/begravenis vervoer, en daar kun je ook niet met een Avensis/Opel voorkomen.

Plus heb jij wel eens een opel met 1 miljoen km op de teller gezien? Waar TAXI werk mee gereden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

We hebben het bij ons ook een keer getest. Gingen we met 1 mercedes E220 en 1 audi A6 in de stad staan en elke keer werd die mercedes gekozen. Ondanks dat die mercedes er veel slechter uit zag en die audi nog geen 2 jaar oud was.

Hele fijne auto moet ik zeggen, jammer dat ie nu total-loss is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japser
  • Laatst online: 22:54

Japser

Jeej!

Ik mag niet klagen met mijn baantje dan Barra :) Beetje jullie centralisten achter de broek zitten m.b.t. Servicegraad (welke natuurlijk goed moet blijven anders volgen er fikse boetes (goed = >95% van ritten op tijd) )Maar kwa TH werk valt het toch wel mee met het aantal ritten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Barracuda_82 schreef op 04 februari 2004 @ 12:51:
We hebben het bij ons ook een keer getest. Gingen we met 1 mercedes E220 en 1 audi A6 in de stad staan en elke keer werd die mercedes gekozen. Ondanks dat die mercedes er veel slechter uit zag en die audi nog geen 2 jaar oud was.

Hele fijne auto moet ik zeggen, jammer dat ie nu total-loss is.
Poe, een A6 is sowieso luxer dan een E klasse toch? Ik wist het wel :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
The Legend schreef op 04 februari 2004 @ 17:28:
[...]

Poe, een A6 is sowieso luxer dan een E klasse toch? Ik wist het wel :9
Verschilt ook :)
Heb van t weekend btw te hore gekregen dat de A6 waar k doorgaans op rijd eruit gaat :'(
Krijge of een nieuwe passat of Touran voor trug...doe mij die touran maar :)

Maar het allerliefst rijd ik straks toch op mn Kawasaki ZX-6R 8)Afbeeldingslocatie: http://www.motor-forum.nl/forum/images/smilies/crossy.gif

[ Voor 17% gewijzigd door Fire_Bird op 04-02-2004 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 18:20

Trebbors

Failure is no option!

(jarig!)
Hoe zit het nu met de geografische kennis? Erg belangrijk?
Navigatiesysteem in taxi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Trebbors schreef op 04 februari 2004 @ 23:26:
Hoe zit het nu met de geografische kennis? Erg belangrijk?
Navigatiesysteem in taxi?
deze chauf werkt compleet zonder navigatie...tege de tijd dat je voor zo'n kort ritje alles in dat ding hebt geklopt heb ik het boek al gepakt, opgezocht, en ben al onderweg :7
Geografische kennis had k wel 'redelijk' van de omgeving waar k woon, maar rijd er niet altijd, veel meer richting t noorden, kende amper wat
gewoon zorge dat je wat goed kaart materiaal hebt..en dan kom je n heel eind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Fire_Bird schreef op 05 februari 2004 @ 00:38:
[...]

deze chauf werkt compleet zonder navigatie...tege de tijd dat je voor zo'n kort ritje alles in dat ding hebt geklopt heb ik het boek al gepakt, opgezocht, en ben al onderweg :7
Geografische kennis had k wel 'redelijk' van de omgeving waar k woon, maar rijd er niet altijd, veel meer richting t noorden, kende amper wat
gewoon zorge dat je wat goed kaart materiaal hebt..en dan kom je n heel eind
Het Grote Shell Stratenboek! De vriend van elke chauffeur! :P

Niet alle straten op de kaart, maar je hebt wel een verdomd goed idee van waar het zou moeten liggen! En de gemiddelde chauffeur is niet op z'n mondje gevallen en kan de weg ook best vragen!

De navigatie die wij gebruiken zuigt erg hard! Voorbeeldje!

Midden op de snelweg: Indien mogelijk over 200 meter omkeren! 8)7 MIDDEN OP DE SNELWEG!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Japser schreef op 04 februari 2004 @ 13:24:
Ik mag niet klagen met mijn baantje dan Barra :) Beetje jullie centralisten achter de broek zitten m.b.t. Servicegraad (welke natuurlijk goed moet blijven anders volgen er fikse boetes (goed = >95% van ritten op tijd) )Maar kwa TH werk valt het toch wel mee met het aantal ritten?
Dat komt omdat alle chauffeurs bij ons de ritten na het kwartier niet meer mogen starten of eerder moeten starten. De ritten worden ook vaak al door de centrale gestart. Neem maar van mij aan dat er geen zak van die percentages klopt.

En dit heb je niet van mij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

hihi na lezen volgende x wat meer fooi geven na t uitgaan :)

Ergst wat ik ooit heb meegemaakt: ik in een taxi van een taxibedrijf uit een plaats met 2000 inwoners en 10 straten oid en hij moest nog iemand uit de plaats ophalen (waar hij zelf woont), vraagt ie aan mij hoe hij moet rijden |:( 'ja anders moet ik de kaart erbij pakken enz.' |:( |:(

Hij ging wel in een busje (mercedes vito) met 60 oid de bocht om zonder te remmen _/-\o_ Leuk in een auto met zo ongeveer geen vering >:)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaakaq op 05-02-2004 21:23 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Yuri schreef op 05 februari 2004 @ 01:03:
[...]

Het Grote Shell Stratenboek! De vriend van elke chauffeur! :P

Niet alle straten op de kaart, maar je hebt wel een verdomd goed idee van waar het zou moeten liggen! En de gemiddelde chauffeur is niet op z'n mondje gevallen en kan de weg ook best vragen!

De navigatie die wij gebruiken zuigt erg hard! Voorbeeldje!

Midden op de snelweg: Indien mogelijk over 200 meter omkeren! 8)7 MIDDEN OP DE SNELWEG!!!
Die heb ik niet eens :)
Heb een boek van Heg&Steg van de prov. Groningen, waar wij voornamelijk rijden..
voor diegene die n btje bekend zijn:

Roden, Leek, Tolbert, Nietap, Zuidhorn/Noordhorn, uiteraard Groningen 8), drachten (altijd paspoort mee dus :Y) ) en vele plaatsen in deze omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 15:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

Iedereen uit Noord Brabant de krant in de gaten houden. Morgen staat er in het Brabants Dagblad een stuk(je) over het samengaan/de overname* van Taxi Ruijs uit Veghel en/door* Taxi Dortmans uit Schijndel. Ik heb er ineens 140 nieuwe collega's bij 7(8)7

* = doorhalen wat er niet blijkt te kloppen :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:25

Yucon

*broem*

Midden op de snelweg: Indien mogelijk over 200 meter omkeren! MIDDEN OP DE SNELWEG!!!
Een beetje chauffeur draait daar z'n hand niet voor om 8)

Btw, echt ongelofelijk hier. Eergisteren zijn hier (Kerkrade) 3 collega's bekeurd voor het rijden zonder gordel (in een volle taxi!!). Het wordt meestal zelfs gedoogd in een lege taxi en afaik mag het zelfs officieel in een volle. Geen idee wat de achtergrond van de boetes is maar ik ga maar eens in wetboeken spitten.

Echt onverantwoord, met bejaarden erin had ik em altijd al om omdat je gewoon veel steviger zit mocht er eens iets misgaan. Maar met 8 zatte boeren in je bak is het gevaar dat iemand eraan gaat hangen veel groter dan de veiligheid dat zo'n ding oplevert. Idioot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Yucon schreef op 06 februari 2004 @ 01:01:
[...]
Btw, echt ongelofelijk hier. Eergisteren zijn hier (Kerkrade) 3 collega's bekeurd voor het rijden zonder gordel (in een volle taxi!!). Het wordt meestal zelfs gedoogd in een lege taxi en afaik mag het zelfs officieel in een volle. Geen idee wat de achtergrond van de boetes is maar ik ga maar eens in wetboeken spitten.
Als ik me niet vergis is het voor taxichauffeurs toegestaan om binnen de kom te rijden zonder de gordel als er klanten in de taxi zitten. Geen klanten in de taxi dan gordel aan en buiten de kom dan gordel aan [ed]het maakt niet uit of je dan wel of geen klanten bij je hebt[/ed].

Dat is zoals het volgens mij is als ik het goed heb gelezen. Ik zal straks wanneer ik thuis ben er wel eens naar kijken of ik kan vinden waar ik het heb gelezen (wordt wel pas vanavond :P)

[ Voor 7% gewijzigd door Dommel op 06-02-2004 14:22 . Reden: Even stukje extra toegevoegd voor buiten de kom :) ]

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 06 februari 2004 @ 11:57:
[...]

Als ik me niet vergis is het voor taxichauffeurs toegestaan om binnen de kom te rijden zonder de gordel als er klanten in de taxi zitten. Geen klanten in de taxi dan gordel aan en buiten de kom dan gordel aan.

Dat is zoals het volgens mij is als ik het goed heb gelezen. Ik zal straks wanneer ik thuis ben er wel eens naar kijken of ik kan vinden waar ik het heb gelezen (wordt wel pas vanavond :P)
Dat klopt, een tweetal agenten heeft me dat wel eens uitgelegd aan de kant van de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 15:30
Vanavond ook weer aan het 'werk'
oftewel: er is weer eens geen ruk te doen :/

maargoed, van 18:00 tot 23:00 hoef ik ook niet al teveel te verwachten. Komt mij wel mooi uit kan ik vanavond lekker biertjes drinken met m'n maten :)

Dit topic lees ik regelmatig door en vanavond kon ik het niet laten om ook maar eens een paar plaatjes te schieten :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vbarneveld/DSC01347.JPG

Dit is de auto die ik vanavond heb meegekregen de '47' berucht door het 'schijt-incident' eerder in dit topic beschreven ( :P )
Het is een Ford Mondeo, en een van de mooiste auto's die in het weekend 's nachts de weg op mag :) (de rest is niet veel soeps, wel een beetje begrijpelijk...)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vbarneveld/DSC01348.JPG

En hier hebben we de taxi-meter, ingeboud in een ruimte middenin, boven je hoofd :)
zo te zien wel ff wat anders dan de taxi-meters die ik hier al gezien heb. Maar het dient zijn doel. Wel hebben ze die dingen bij elke auto weer ergens anders verstopt dus soms is het ff zoeken.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vbarneveld/DSC01350.JPG

Hier heeft men de radio verstopt, weinig bereik en vaak stuk 8)7

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vbarneveld/DSC01352.JPG
ziezo, de rest van het dashboard (met printer) nog vrij netjes dus :P

Nu wil het toeval dat er net een collega langs komt stormen in zo ongeveer het oudste lijk dat het bedrijf rijk is :P

nog een paar foto'tjes dan maar :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vbarneveld/DSC01353.JPG

Hier is ie dan, de '12' (referrerent naar het nummer dat ie bij het bedrijf heeft)
opzich ziet ie er niet slecht uit, maar dit is slechts schijn...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vbarneveld/DSC01354.JPG
Het dashboard is een verhaal apart, vandaar ook de sticker dat je er niet aan mag komen. Het verhaal hierachter is dat de dashboard verlichting steeds uitvalt, en deze alleen weer tot leven te wekken valt met een speciale techniek (beat the livin' crap out of it :7 ) Het dasboard wordt hier niet beter van, maar rijden zonder dashboard verlichting is met het aantal flitspalen in de omgeving niet echt aan te raden...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vbarneveld/DSC01355.JPG

De rest van het dashboard...
Op de sticker staat: "printer aanzetten alvorens de meter in te schakelen" dit geld voor iedere auto, dus waarom het bij deze speciaal vermeld staat weet niemand.
(Als je de printer niet voor de meter aanzet, werkt de meter niet.)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vbarneveld/DSC01356.JPG

Een nieuw hoesje over de versnellingspook is waarschijnlijk ook teveel gevraagt...

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~d.vbarneveld/DSC01357.JPG

en de achterkant, verder ook niet zoveel mis mee...

Een kleine rit met dit apparaat en je weet meer. Alle 4 de wielen rammelen alsof er geen schokbreker meer aanvast zit. De versnellingsbak bepaalt voor jou hoeveel versnellingen er werken en wanneer 8)7
Een gemiddeld roerbak kok roert nog minder dan de chauffeur die deze auto bestuurt :P
En over de nu en dan uitvallende stuurbekrachtiging maar te zwijgen.

Verder hebben we een hoop lol, dus ons hoor je niet zeuren. Als ik full-time chauffeur zou zijn, zou ik wel lopen zeiken denk ik. Maar met mijn part-time baantje vind ik het allemaal best. En heb het er best naar mijn zin :+

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:54
Ok... nog 1 tip:

Draai geen dubbele diensten als het smoor druk is.. :(
Ben ik dus van het weerkend achter gekomen.. (moest een weekend vrij hebben dus dan maar een dubbele dienst..)
Vrijdagavond gewerkt, Zaterdag ochtend,middag,avond,klein gedeelte nacht
zondag ochtend,middag,avond.
Ben in totaal per dag geloof ik een uurtje vrij geweest..
Had gelukkig wel een "nieuwe" 607 mee.. Maar was zondagavond HELEMAAL kapot..!! :D
Heb die s'nachts geloof ik wel 14 uren bijgeslapen..:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Ik kom net weer thuis, heb eigenlijk nogsteeds nachtdienst :Z
niet veel te doen, om 18:00 begonnen..had es een andere auto dan de ouwe vertrouwde A6, een S80 mee, ff lkkr relaxed gereden, zijn echt heerlijke auto's maar je moet ook oppassen met de gaspedaal O-) want het zijn wat dat betreft monsters :)

Maarjah, gaan maar niet rijden met een S80 op de nacht, dus ff omgeswitched voor een passatje..
Rijd ook wel leuk, maar heel wat anders :)
Zaterdagnacht weer dienst en zondag avond ook, dan weer lekker op een S80 rijden :)

Zonet ook nog wat apparts:

Pik 2 gozers op voor plaatselijke discotheek, dikke wiet lucht in de auto, ik ff gezegd dat ze de joint uit moeste maken...affijn wat agressief werden ze waarop ik zei dat ik ze ook wel wou laten staan (gigantische regenbui >:) dus ze maakte m maar uit)
Ben k nog geen Km verder staat die auto blauw van de rook! :( :( Ben vol in de ankers gegaan waarop ze agressief reageerde, verzocht om de joint weg te gooien of uit te stappen, hebbe ze m weg gegooid, 2 minuten later, hadde ze weer 1!!!
Weer vol in de ankers gegaan, en heb ze uit de auto gezet en ze waren 50 eurotjes lichter..stonden in de middle of nowhere bij n bushokje maar ik wou ze niet meer erin hebbe, heb ze n nummer van concullega gegeve...bleegh stel k*tgasten :r :r :r
maarjah, wel lekkere fooi, en de rit scheld ik kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
The Legend schreef op 03 februari 2004 @ 20:39:

Kan je vertellen dat een VW Passat de helft kost als een Mercedes E van vergelijkbare luxe, maar dat e MB wel stukken goedkoper is! Alleen al omdat bij passats de (houdt je vast:) schokbrekers, carterpan (carterpan is het laagste van de complete auto, onze auto's worden standaard "sportiever" (niet lager!) afgeveerd zodat ze minder snel aan de grond zitten (de Passats dan) en nog word er zo'n 20x per jaar een carterpan onderuitgereden doordat mensen 't gewoon te laat zagen in 't donker 8)7 ). Verder gaan de aandrijfassen aan de lopende band kapot, en hebben de nieuwste types passat een vliegwiel met losse stukken die gepopnageld/klinknageld vastzitten. Vaak koppeling laten schieten (dus gewoon door lomp rijden van chauffeurs) en het vliegwiel begeeft het: je raad het al, weer dure schade. Ook de turbo's begeven het aan de lopende band (wel eens een TDI zonder turbo gereden? Duurt een half uur voordat je op de 110/115 zit, en harder gaat ie dan niet meer op de snelweg :X ).

De MB'enzen hebben ook hun kuurtjes, maar lang niet zo heftig als die passats. Die passats zijn gewoon technisch compleet vermoeid/vertiefd na 300dkm. Erg jammer want het zijn mijn favo wagens om taxi mee te rijden (zo'n MB is misschien iets luxer, maar rijdt zo "log" en zwaar, blech). Helaas, maar ik snap heel goed dat ze hier nooit meer een passat zullen kopen :( De benzen zijn gewoon veel saaier, lomper, zwaarder, maar: ook degelijker... :/

p.s. ik rijd bij TTC/TCMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 28-05 10:03

sjaak

un giorno credi

Ik vind een Benz veel fijner om in te rijden dan zo'n malle VW, alhoewel veel mensen zeggen van niet, het gaat toch om een stukje status waarin mensen willen rijden, ook de betrouwbaarheid ligt veel hoger vind ik zelf. Leuk topic om te volgen nog al rijd ik al een tijd niet meer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Gisteren heb ik zoals gewoonlijk weer eens in een van de paradepaartjes van ons bedrijf gereden. De SX-HV-92. Elke keer als je schakelt hoor je een luide *BONK* ergens achter uit de auto komen. Ook als je het gas los laat tijdens het rijden begint deze auto achterin ontzettend te loeien. Toen ik een van de monteurs vroeg wat dat kon zijn mompelde hij iets over een 'subframe' en 'kan geen kwaad' en toen liep ie snel weg.

Ik weet nog niet zo net of ik dit wel moet vertrouwen... :?

Gisteren trouwens wel weer een grappige combinatie gehad: twee ontzettend zatte gasten en twee geestelijk gehandicapten. En dat dan een half uur samen in de auto. Je kunt jezelf wel indenken wat je dan voor resultaat opleverd :)

En ik heb gisteren ook nog een brief gekregen van mijn werk dat ik een rit moet gaan betalen van een klant die wegrende toen ik stopte. Dit zogenaamd omdat ik had moeten vragen of ie vooraf wilde betalen. :X
Een keer heb ik een klant vooraf laten betalen en toen het uiteindelijk meer bleek te zijn als hij gegeven had moest ik om meer geld vragen en dat lukte niet erg goed, want die klant was een Duitse leeuwentemmer en ik spreek geen woord Duits. Die klant dacht dat ie al had betaald en ik zei dat dat alleen maar een voorschot was. Ga dat maar eens uitleggen in het Duits als je geen Duits kunt.

[ Voor 53% gewijzigd door Barracuda_82 op 08-02-2004 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
ej, is dat toevallig een oudere mercedes E :?

Die rammelbakken die hier ingezet worden hebben dat ook, inclusief rare trillingen in de achteras als je de koppeling met (redelijk) wat gas op laat komen...

Gisteravond was het hier voor de verandering zo heel knotsdruk dat ik van 19:00 tot 8:00 aan het rondscheuren ben geweest :P
Goed voor de portemonnee dus. Het vervoeren van dronken dropjes in een halve coma staat nou niet echt bovenaan mijn verlanglijstje, maar ok... (best triest eigenlijk dat je het zelf zo ver kan laten komen :/ )

Een stel dwazen hadden in een knots van een landhuis een groot feest georganiseerd waar de hele omgeving op afkwam. Dit werkte dan weer als een magneet voor allerlei taxi's.

Een ritje van hier (veluwe) naar Venray is ook leuk om in het begin van de avond al aan je uurtjes te komen :)
Dit was een SOS ritje, maar omdat ik in de grootste rammelbak van het bedrijf reed moest ik van auto ruilen met een collega.
Na een uur of 4 (rustig rijden, goed voor je 'gereden uren' (die je met gewoon loon uitbetaald krijgt)) kwam ik terug, heeft die collega die auto om zeep geholpen! 8)7

Of andersom, want zoveel soeps was het al niet meer. De mercedes E is met een flinke ratel in de motor + brandlucht bij de zaak gedumpt. (foto's hiervan heb ik in mijn vorige post gepost, toen reed die bak nog een beetje :P ) En ik kon lekker de hele avond in een fatsoenlijke auto rondkachelen :+

[ Voor 4% gewijzigd door ZtaaB op 08-02-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Bah! Er zijn bij ons een paar collega's die denken dat ze schades en andere voorvallen niet hoeven te melden! En zodoende krijgen de andere collega's ook op hun dak! BAH!

De beste auto MB E220CDI uit 2002 laatst verkloot, iemand had de brandstof slang te diep in de tank gestoken en kreeg em er niet meer uit! Dus ging ie maar lomp wrikken, tank naar de kloten! Althans de schroefdraaid voor de dop, maar hij lekt nu brandstof.

En diegene eerst keihard ontkennen dat hij het gedaan had, dus, andere chauffeurs (die er allebei al jaaaaren werken) kregen op hun flikker. Totaal onterecht dus. 1 week later, Ja goh ik denk dat ik het toch wel gedaan had kunnen hebben.....!! ARGH! Ik had em meteen ontslagen! nee hoor, er wordt een hand boven zijn hoofd gehouden (diegene is al verantwoordelijk voor meer schades).

Andere collega heeft een kettingbotsing veroorzaakt. Hoe? Door iemand die 90 reed in te halen, vlak voor zijn neus terug te voegen, en even lekker opstandig te gaan remmen, zo van: Rot op klootzak! Nou die kerel is er zo van geschrokken dat ie bijna op m;n collega's z'n bumper zat dat ie op de rem ging..... halleej 6 andere auto's d'r achter op! EN NIET MELDEN AAN DE CENTRALE WAT ER GEBEURT IS HE!?!? ooooh.... echt zo onvoorstelbaar! Nu kregen we vorige week een paar boze verzekeraars op onze dak omdat hij de veroorzaker is. Niemand wist wat er gebeurt was. Ook deze collega werd de hand boven het hoofd gehouden! Bah bah bah!!!! Opzouten met die gasten!

Maar wat gebeurt er nu? Nu zeggen ze: Alle nieuwe en weekend chauffeurs krijgen ouwe rommel mee!

En dat vind ik niet eerlijk, ik heb godnondeju nog NOOIT schade gereden, ik heb nog nooit 1 bekeuring gehad voor te hard rijden (bij de taxi dan ;) ). En ik word daar ook de dupe van! :r :r :r :r

Nu heb ik wel hier een gesprekje over met de afdelingsleider van taxi Kampen.... maar goed ik :r hier wel een beetje op!

zo... weer ff frustraties weg typen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 11 februari 2004 @ 14:07:
...een hoop frustraties...
Zo te horen is het bij jou precies hetzelfde als bij mij. Er word bij ons ook heel erg onderscheid gemaakt onder chauffeurs. Vooral die kut-parttimers maken het af en toe echt te bont. Maar die kunnen makkelijk zeggen "ik wil een goeie auto, anders ga ik naar huis." met als gevolg dat ze een nieuwe auto mee krijgen (2003 model). Als wij fulltime chauffeurs zoiets zeggen worden we eerst uitgelachen, daarna uitgescholden en dan mogen we naar huis en daar blijven.

De chauffeurs met een grote bek die zich goed kunnen verdedigen worden heel erg voorgetrokken, en de chauffeurs die wat minder goed voor zichzelf op kunnen komen (zoals ik) zijn _altijd_ de pineut. Ik rijd nu al voor de derde week op een bus rond terwijl ik al honderd keer te kennen heb gegeven dat ik niet graag op die bussen rijd, omdat ik daar pijn van in mijn rug krijg en daardoor 's nachts bijna niet kan slapen. Maar daar trekt niemand zich iets van aan, want er komen na mij nog veel meer "belangrijkere" chauffeurs en die hebben de luxe wagens nodig omdat ze anders beginnen te zeveren.

Ik :r ook op m'n werk.

Begrijp me niet verkeerd, taxirijden is heel leuk, maar niet fulltime en zeker niet bij een kutbaas

• ZtaaB
gekloot heb je altijd wel als ik het zo lees.
Bij ons werd het zo irritant dat we met de groep weekend chauffeurs bij de directeur zijn wezen aankloppen of ie dit nog normaal vond.

Toen kwam de aap uit de mouw :P
Het blijk dus dat de luitjes op kantoor alle klachten doodleuk opschrijven en het briefje dan in de papierbak donderen.
(dus ook de klachten van defecten aan de auto's |:( )

Er is ons beterschap beloofd, nu maar hopen dat t ook gebeurt. Mij kan het eigenlijk geen ruk schelen als m'n auto er weer ergens mee stopt. Ik blijf wel schrijven (wie schrijft die blijft :+ )
Het is alleen zo lullig voor de klant die een taxi besteld, er veel geld voor betaald en in een gare bak wordt rondgesjeesd. (staan we ook bekend om :P )

Ik zie het allemaal wel, tot nu toe hebben wij van de weekend dienst meer vrijhijd gekregen (taxi busjes word minder moeilijk over gedaan, voor lange ritten mag er een nieuwe wagen worden gepakt etc. ) Dus ik vind het allemaal best :Y)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Het maakt mij helemaal niets uit wat voor auto ik krijg. Ik rij sinds augustus Taxi en heb sinds februari het rijbewijs. En doe alleen nacht parttime werk.

Ik wil juist een oude auto's. Maar die krijg ik bijna nooit. Ik rij dat weer in de nieuwere modellen rond. En dat 's nachts. Met al dat dronken tuig wat het leuk vind om de vloer te vernachelen wat sigaretten zooi. Die hoofdsteunen jatten en zelf op de achter bank gaan vechten.

En ik heb het advies gekregen als er mensen rottigheid gaan uithalen moet je gewoon kalm blijven en die gasten naar moet huis brengen. Alleen zet je ze niet uit de taxi. Dat hebben collega in het verleden wel eens geprobeert met tot gevolg dat de auto finaal werd gesloopt door die boeren. Daarom maar oude taxi's voor mij. (rij zelf dagelijks in een 20 jaar oude 205. Dus je begrijpt dat als ik daarin kan rijden dat ik overal in rij)

Gelukkig staat bij ons iedereen voor elkaar klaar. Dus als je problemen hebt met de taxi bel ik met de centrale. Maar de auto's worden gelukkig goed onderhouden dus ik heb nu eenmaal weinig echte problemen meegemaakt (Okeeh, Als je met 180 op de snelheid een algemeen alarm van de boordcomputer krijgt en op dat moment valt de ABS, EPS en alle andere luxe snufjes uit, Dan doe ik het ook bijna in de broek)

[ Voor 4% gewijzigd door 4POX op 12-02-2004 08:05 ]

AKA Rinkel weblog

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
haha ik wist niet dat er een speciaal topic voor taxi chauffeurs was :P

Yuri uit Maarssen/Utrecht?

ik weet wel waar jij werkt :D

ik ben ook taxi chauffeur en ik rijd in dit monster (prive chauffie ;) )

http://www.thegamer.nl/~thegamer/loveatlycos/P1010025.JPG

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

• Yuri
Alpha_Mouse schreef op 12 februari 2004 @ 10:02:
haha ik wist niet dat er een speciaal topic voor taxi chauffeurs was :P

Yuri uit Maarssen/Utrecht?

ik weet wel waar jij werkt :D

ik ben ook taxi chauffeur en ik rijd in dit monster (prive chauffie ;) )

http://www.thegamer.nl/~thegamer/loveatlycos/P1010025.JPG
Hehehe nee ik rij in Zwolle/Kampen e.o.!

b.t.w. Dit is de auto waar ik regelmatig op rij.... ook een van de betere maar ja wel VW.. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.godlike.nl/Foto/210-84-NB-BB.JPG

• Yuri
Heheh ik sprak laatst een oud collega van je! Bart, die werkt nu bij de taxi in Weesp!

• Dommel

Dommel

een oude taxi meekrijgen is inderdaad wel zo prettig, kun je tenminste zonder problemen die lompe boeren vervoeren.

Paar weken terug met die wind wel moeten lachen. Rij je rustig (80km/h zoals daar mag) met de bus (Sprinter, verhoogd en verlengd model) over de weg richting Gemert, vanuit Erp. Kom je achter een "bos". Zodra kwam ik daar achter vandaan was het gekloot in de bus afgelopen omdat ik net iets later reageerde als normaal. Het ging nog steeds ruimschoots goed maar die jongens waren ineens heel vriendelijk en netjes omdat de bus ineens een goede zwieper maakte :P
Heeft me ook nog goed fooi opgeleverd ook. Wegbrengen en ophalen was €60,--. Ze waren namelijk zo stom om te zeggen dat ze maar met 7-en waren en ze waren met 8-en, kwam ik later achter. Per persoon gaven ze al een euro fooi (7*9=€63,--) en toen had er eentje nog niet betaald en die gaf ook een tientje en toen had ik dus ineens €20,-- fooi :P

Dat vond ik natuurlijk niet erg >:)

Anoniem: 6441

Ja die weg tussen Gemert en Erp is lachen met wind :) Ik heb afgelopen 2 weekenden met die wind met een hoge LT bus is ook leuk op die bruggen :P, die mensen vonden me zeer goed rijden met die wind alleen dat bleek niet in de fooi :P

Maar ja, vandaag gesprek gehad met de 2de baas van het bedrijf ik panish had geen idee waar het over ging, willen ze dat ik centralist ga proberen :) lijkt me ook wel leuk dus over een paar weken mag ik ritje uitgeven :P

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:11

Wokschotel

Op 6 wielen

wessel99 schreef op 07 februari 2004 @ 07:37:
[...]

p.s. ik rijd bij TTC/TCMB
Doe Chieltje de groeten :P ben jij degene die zijn oude GTI heeft overgekocht?

De islam kan uw vrijheid schaden

• Mistraller
ChristuS schreef op 06 februari 2004 @ 11:57:
[...]

Als ik me niet vergis is het voor taxichauffeurs toegestaan om binnen de kom te rijden zonder de gordel als er klanten in de taxi zitten. Geen klanten in de taxi dan gordel aan en buiten de kom dan gordel aan [ed]het maakt niet uit of je dan wel of geen klanten bij je hebt[/ed].

Ik heb dit ooit in de boetebase gelezen. Bestuurders van taxi's en bussen hebben vrijstelling op het dragen van de gordel.
Bij mij krijg ik die site niet goed te zien, dus ik kan het even niet meer nazoeken, maar hier kan je moeiteloos beroep op aantekenen.

---------------

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

MisTraller schreef op 12 februari 2004 @ 20:51:
[...]

Ik heb dit ooit in de boetebase gelezen. Bestuurders van taxi's en bussen hebben vrijstelling op het dragen van de gordel.
Bij mij krijg ik die site niet goed te zien, dus ik kan het even niet meer nazoeken, maar hier kan je moeiteloos beroep op aantekenen.
Maar alleen dus met klanten in de auto en alleen in de bebouwde kom. Anders moet je hem net zo goed aan.

Vandaag waren ze goed bezig in Nijmegen met flitsen en laseren, maar ik ben er helemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Wel nog even vriendelijk gezwaaid naar de agenten en mijn collega's erop geattendeerd dat ze er stonden.
De flitswagen op de St. Annastraat bij het Radboud ziekenhuis viel nog wel het meeste op; een berm van 10 meter breed beton en dan een volvo v40 vlak langs de weg met een hoop rotzooi achter de voorruit en 2 ontzettend grote en lelijke verstralers midden op de bumper. Lekker onopvallend.
Ook viel het wel op dat er ineens in de Sophiastraat een boom stond waar een hoofd met pet achteruit kwam. De automobilist achter me kon het eerst niet op prijs stellen dat ik precies 50 reed, maar toen ie zag dat die wouten dar stonden stak ie toch effe zijn duim omhoog.

• Mistraller
http://www.verkeershandhaving.nl/overtredingen.php?id=14

Bebouwde kom staat niets over, wel over de passagiers.

Maar ook: Wie slim is, draagt z'n gordel altijd. Want geen gordel dragen is te vergelijken met van de hoge duikplank duiken en tot de ontdekking komen dat er geen water in het zwembad zit.

En daarom deed ik hem soms wel om. Bij lange ritten, of sneeuw/ijzel etc.

De boetebase doet het nu weer wel. (zal wel drukte geweest zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door Mistraller op 13-02-2004 00:00 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

MisTraller schreef op 12 februari 2004 @ 23:58:
Maar ook: Wie slim is, draagt z'n gordel altijd. Want geen gordel dragen is te vergelijken met van de hoge duikplank duiken en tot de ontdekking komen dat er geen water in het zwembad zit.

En daarom deed ik hem soms wel om. Bij lange ritten, of sneeuw/ijzel etc.
Dan ben ik dus niet slim aangezien ik die gordel liever niet draag in de taxi. Zodra rijd ik prive dan heb ik em inderdaad wel om maar in de taxi zo min mogelijk. Ik moet daarvoor te vaak overstappen van auto naar bus en omgekeerd :)

En die vergelijking slaat ook nergens op. Collega van mocht bij zijn ongeval blij zijn dat hij geen gordel droeg, letterlijke woorden van zowel artsen als agenten: "dat heeft zijn leven gered", dus dan zou er in dat zwembad van jou toch een laagje water hebben gestaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik draag wel de gordel...

Ik heb het de agent nagevraagd en die gaf aan dat als je passiegiers in de auto hebt dat je dan niet de gordel hoeft te dragen. Omdat je dan makkelijker de taxi uitkomt bij gevaar.

Ik draag wel de gordel. Ik heb de agent gevraagd of ik bij lastige klanten de ABS mocht gebruiken. Was geen probleem. Alleen moet je carglass gaan uitleggen waarin het ruit van binnen uit stuk is gegaan :P >:)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

4POX schreef op 13 februari 2004 @ 15:23:
Ik draag wel de gordel...

Ik heb het de agent nagevraagd en die gaf aan dat als je passiegiers in de auto hebt dat je dan niet de gordel hoeft te dragen. Omdat je dan makkelijker de taxi uitkomt bij gevaar.

Ik draag wel de gordel. Ik heb de agent gevraagd of ik bij lastige klanten de ABS mocht gebruiken. Was geen probleem. Alleen moet je carglass gaan uitleggen waarin het ruit van binnen uit stuk is gegaan :P >:)
Das niet zo moeilijk hoor: "O-) Ik rem voor dieren en er stak plotseling een konijntje over en ook konijntjes rijd ik niet dood O-)"

>:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Hehe, ABS ruled :7 tenzij je hem er doorheen trapt, das nog leuker B)
Toelichting? :
Fire_Bird in "Taxi Chauffeurs op GoT?"

even speciaal voor ChristuS & 4POX :p
Ik mag vannacht weer de weg op...ben benieuwd wat deze nacht brengt, straks al beginnen, uurtje of 18;15/18;30
Komt mn collega met de auto langs...heerlijk geregeld, woont vlakby, rijdt doordeweeks en ik in de weekenden, dus heb in de weekenden zn auto :)
A6je zoals de vaste lezers misschien wel wete :P
Nogmeer chaufs die vannacht moeten rijden???
Omgeving Groningen? ff meeting houde vannacht? :7

[ Voor 13% gewijzigd door Fire_Bird op 13-02-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-06 14:03
Anoniem: 97917 schreef op 03 februari 2004 @ 20:44:
[...]

Ben ik het niet echt mee eens, ik ken genoeg afgeragde taxi mercedessen en die halen het bij lange na niet met een goede Volkswagen of Toyota, Mercedes is jammer genoeg echt niet meer wat het geweest is, veel te duur voor de kwaliteit die je krijgt.

Ik heb een keer in een mercedes taxi gezeten (klote ding) om moest zoveel mogelijk plat liggen dus stoel helemaal naar achteren, alleen ik kon mijn benen geeneens uitstrekken, op de terugrit een VW passat en daar kon ik echt languit in liggen met mijn lengte van 1.86.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Zijn de taxi's van de bedrijven eigenlijk leasebakken of eigendom van de werkgever? In het geval van leasebakken: waarom worden ze dan niet normaal onderhouden :?

Vandaag nog op de weg ruzie gehad met een TCA chauffeur, die dacht dat ie bij de A9/A4 kruising wel op het laatst voor mij het klaverblad op kon duiken vanaf de A9 (richting Haarlem) de A4 (Den Haag) op. Dat zag ik neit zo zitten en kijkend naar zijn middelvinger zwaaide ik hem uit toen hij besloot toch zijn auto heel te houden en de vangrail te ontwijken (en dus de afslag te missen). Als mensen bot tegen mij doen kan ik heel erg bot terug doen, en mijn dag was weer goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Pollewob schreef op 13 februari 2004 @ 23:37:
Zijn de taxi's van de bedrijven eigenlijk leasebakken of eigendom van de werkgever? In het geval van leasebakken: waarom worden ze dan niet normaal onderhouden :?

Vandaag nog op de weg ruzie gehad met een TCA chauffeur, die dacht dat ie bij de A9/A4 kruising wel op het laatst voor mij het klaverblad op kon duiken vanaf de A9 (richting Haarlem) de A4 (Den Haag) op. Dat zag ik neit zo zitten en kijkend naar zijn middelvinger zwaaide ik hem uit toen hij besloot toch zijn auto heel te houden en de vangrail te ontwijken (en dus de afslag te missen). Als mensen bot tegen mij doen kan ik heel erg bot terug doen, en mijn dag was weer goed :)
Bij ons (en ik denk bij alle bedrijven) zijn de auto's eigendom van het bedrijf. Ze kopen de auto's met een veel lager (of zelfs geen) BPM en de kosten van de auto zijn er vrij snel uit, daarom kunnen de bedrijven ook altijd dure auto's rijden. Een nieuwe Mercedes E klasse voor particulieren kost volgens de Autoweek website toch al snel € 52.650. Bezuinigen op onderhoud zorgt er natuurlijk voor dat de auto's nog veel eerder zijn geld heeft opgebracht.

Oh ja... nooit ruzie maken met taxichauffeurs is een goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Hoezo goede tip? Als zo'n gast normaal rijdt zal hij echt geen last van mij hebben, en ik dus ook niet van hem. Voor de genoemde groepsvorming/collegialiteit ben ik ook weinig bang :)

Kan het net zo goed terugzeggen.. nooit ruzie maken met auto's die een paar slagen groter zijn dan je taxi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Pollewob schreef op 14 februari 2004 @ 00:24:
Hoezo goede tip? Als zo'n gast normaal rijdt zal hij echt geen last van mij hebben, en ik dus ook niet van hem. Voor de genoemde groepsvorming/collegialiteit ben ik ook weinig bang :)

Kan het net zo goed terugzeggen.. nooit ruzie maken met auto's die een paar slagen groter zijn dan je taxi :)
Omdat een taxi chauffeur meestal niet in zijn eentje dienst heeft op dat tijdstip ;) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Nee vrachtwagens zijn er lekker weinig op de weg :+

Maar jullie als taxi chauffeurs zijn er dus trots op dat jullie met 10+ (?) man 1 persoon kunnen aftuigen/intimideren?

Aan de andere kant is voor elkaar opkomen alleen maar goed, alleen wordt het volgens mij ook gebruikt om eigen fouten (zoals mij vanmiddag gebeurde) recht te zetten. En dat gaat er bij mij niet in.

Maargoed, dit is een vrij zinloze/offtopic discussie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Pollewob schreef op 14 februari 2004 @ 01:37:
Nee vrachtwagens zijn er lekker weinig op de weg :+

Maar jullie als taxi chauffeurs zijn er dus trots op dat jullie met 10+ (?) man 1 persoon kunnen aftuigen/intimideren?

Aan de andere kant is voor elkaar opkomen alleen maar goed, alleen wordt het volgens mij ook gebruikt om eigen fouten (zoals mij vanmiddag gebeurde) recht te zetten. En dat gaat er bij mij niet in.

Maargoed, dit is een vrij zinloze/offtopic discussie :P
dat was een grapje vriend ;) Maar laten we duidelijk over dat punt zijn. Je hebt taxichauffeurs en je hebt taxichauffeurs. Normaal gesproken moet je voordat je een taxipas kunt krijgen een bewijs van goed gedrag kunnen tonen. Dus dat je een braaf jongentje bent of slim genoeg bent om nooit gepakt te worden. Helaas is dit niet altijd het geval en zit er inderdaad ook redelijk wat uitschot tussen omdat het makkelijk werk is (je hebt er tot voorkort geen diploma of wat dan ook voor nodig). Gelukkig zijn de meesten bij ons gewoon aardige kerels/dames enzo.

Maar als er wel iets is wat niet door de beugel kan, dan komen we wel voor elkaar op, maakt niet uit welk bedrijf je voor rijdt. Collega van me werd laatst bedreigd met een mes. Hij heeft het uit kunnen stellen tot dat er een aantal collega's kwamen (kanaal-open-gooien-knopje op de handset van de mobilofoon). En dat waren niet alleen collega's van dat bedrijf, maar van meerdere concurerende bedrijven. Alhoewel ik mij dat in Amsterdam niet echt kan voorstellen met die taxioorlog die er gevoerd werd.

Als ik mijzelf mag omschrijven in het verkeer, ben ik een gentleman. Bumperkleven doe ik niet, asociaal inhalen en geen ruimte geven doe ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Elkaar helpen moet je doen als klanten vervelend zijn, lees de taxi of chauffeur proberen te beschadigen zonder dat die er iets tegen kan doen. Als een collega zelf een fout maakt wil ik eerst van beide zijdes het verhaal horen en vervolgens stuur ik mijn collega wel weg als een kleine jongen, in het geval dat er zoiets is gebeurt als bij Pollewob. Mocht het zo zijn dat mijn collega wel gelijk had dan probeer ik het in alle redelijkheid, met praten, aan het verstand te brengen. Geweld lost niks op en levert nog eens heel erg slechte mond-op-mond reclame op.

Vanavond (zaterdag) om 21.00u weer beginnen. Eens kijken wat er dan weer allemaal te doen is. Volgende week wordt wel weer heel gezellig, carnaval is altijd een leuk moment om te rijden, helaas dit jaar alleen op zaterdag en misschien op vrijdag. Voor de rest moet ik zelf werken :'( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
ChristuS schreef op 14 februari 2004 @ 01:56:
Elkaar helpen moet je doen als klanten vervelend zijn, lees de taxi of chauffeur proberen te beschadigen zonder dat die er iets tegen kan doen. Als een collega zelf een fout maakt wil ik eerst van beide zijdes het verhaal horen en vervolgens stuur ik mijn collega wel weg als een kleine jongen, in het geval dat er zoiets is gebeurt als bij Pollewob. Mocht het zo zijn dat mijn collega wel gelijk had dan probeer ik het in alle redelijkheid, met praten, aan het verstand te brengen. Geweld lost niks op en levert nog eens heel erg slechte mond-op-mond reclame op.

Vanavond (zaterdag) om 21.00u weer beginnen. Eens kijken wat er dan weer allemaal te doen is. Volgende week wordt wel weer heel gezellig, carnaval is altijd een leuk moment om te rijden, helaas dit jaar alleen op zaterdag en misschien op vrijdag. Voor de rest moet ik zelf werken :'( :)
ik mag dadelijk om 8 uur weer..... shit ik moet echt gaan slapen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dure nacht voor de baas. Maar 4 ritjes gehad.

Weer zo'n nacht die niet uit kon. Begin al een bekende te worden bij de shoarma-boer op de vrijdag avond :|

Morgenavond is het zaterdag. Daar heb ik wel zin in. Dat is van 1:00 tot 5:15 non-stop rally racen :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Yuri schreef op 12 februari 2004 @ 16:26:
[...]

Heheh ik sprak laatst een oud collega van je! Bart, die werkt nu bij de taxi in Weesp!
Keine ahnung, werken nogal veel chauffeurs hier en ken eigenlijk alleen de nacht/weekend-nacht chauffeurs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
Wokschotel schreef op 12 februari 2004 @ 19:42:
[...]
Doe Chieltje de groeten :P ben jij degene die zijn oude GTI heeft overgekocht?
Ja klopt als een bus! Die oude rode, heb delen ervan nog gebruikt en staat nu helaas op de sloop (was ooit over de kop gegaan, stukken geknikt etcetera). Rijdt nu btw wel een andere (antraciet zwarte 205gti).

Moet ik zeggen dat "WokSchotel" hem de groeten deed? Haha, zie hem binnenkort zoiezo nog ff als ik z'n oude speakers uit z'n auto moet afgooien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:11

Wokschotel

Op 6 wielen

wessel99 schreef op 14 februari 2004 @ 05:18:
[...]

Ja klopt als een bus! Die oude rode, heb delen ervan nog gebruikt en staat nu helaas op de sloop (was ooit over de kop gegaan, stukken geknikt etcetera). Rijdt nu btw wel een andere (antraciet zwarte 205gti).
In die rode GTI zijn zijn wij nog naar Spanje gereden, lekker scheurbakkie was dat :9 Jammer dat ie nu echt kaduuk is.
Moet ik zeggen dat "WokSchotel" hem de groeten deed? Haha, zie hem binnenkort zoiezo nog ff als ik z'n oude speakers uit z'n auto moet afgooien!
Zeg maar Remco, dan weet ie het wel; ik ben z'n ex-huisgenoot (en heb ook nog 2 jaar bij de TTC gereden) :)

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Gisteren was het vrijdag de 13e:

2 kapotte koplampen
1 kapot remlicht
1 kapot achterlicht
2 keer een kapot knipperlichtje (links- en rechtsachter)
1 kapotte kofferbaksluiting

Fijne auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Barracuda_82 schreef op 14 februari 2004 @ 16:25:
Gisteren was het vrijdag de 13e:

2 kapotte koplampen
1 kapot remlicht
1 kapot achterlicht
2 keer een kapot knipperlichtje (links- en rechtsachter)
1 kapotte kofferbaksluiting

Fijne auto...
Hmmz lekker!
Ik heb afgelope nacht weer gewerkt, was niet zo gekke druk, reed gewoon door, was om half6 thuis...
Oh, en in de trand van de fotos posten, bij deze de A6 waar ik doorgaans op rijd:7
Afbeeldingslocatie: http://firebird.valcato.net/DSCF0011.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Fire_Bird schreef op 14 februari 2004 @ 17:37:
[...]

Hmmz lekker!
Ik heb afgelope nacht weer gewerkt, was niet zo gekke druk, reed gewoon door, was om half6 thuis...
Oh, en in de trand van de fotos posten, bij deze de A6 waar ik doorgaans op rijd:7
[afbeelding]
Ben je bang dat ze hem weghalen omdat je het nummerbord weggesoept hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Damn gisteren gewoon ruim anderhalf uur stilgestaan omdat ik de enige chauffeur was in Veghel. Gewoon vanaf 02.10 tot 04.00u stilgestaan met in die tijd twee ritjes van in totaal 10 minuten tijd :(

Maar ik heb wel wraak genomen door als laatste binnen te komen nadat ik eindelijk kon gaan posten >:) Misschien denken ze nu nog wel een keer na voordat ik stil kan blijven staan, dan wacht die klant in het vervolg maar een paar minuten langer >:) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Laatst online: 28-02 15:07
Naar aanleiding van een advies in dit topic:

Domus in "Wat er zoal gebeurd op de taxi vannacht"

meld ik mij, taxichauffeur des Groningen - Haren alzijnde vervoerder van alle personen die niet in staat ofwel niet van plan zijn zich op enige andere wijze te vervoeren van a naar positie b.

Ik werk bij Taxi Vrieswijk. Iemand anders ook hier uit de regio ? Ik zag al iemand van Nuis geloof ik.

edit:

lees niet goed..... Fire_bird ik heb die auto idd wel eens gezien in de stad :P
Damn gisteren gewoon ruim anderhalf uur stilgestaan omdat ik de enige chauffeur was in Veghel.
Je hebt stilgestaan OMDAT je de enige chauffeur was in Veghel?
Dat moet je me eens nader uitleggen. Als ik de enige chauffeur in Groningen was dan ging het redelijk rappies met de fooi denk ik :P

* MacDokie kan dan beter meteen NOS in zijn taxi proppen

[ Voor 42% gewijzigd door MacDokie op 16-02-2004 02:28 ]

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Domus schreef op 16 februari 2004 @ 02:24:

meld ik mij, taxichauffeur des Groningen - Haren alzijnde vervoerder van alle personen die niet in staat ofwel niet van plan zijn zich op enige andere wijze te vervoeren van a naar positie b.

Ik werk bij Taxi Vrieswijk. Iemand anders ook hier uit de regio ? Ik zag al iemand van Nuis geloof ik.

edit:

[...]

Dat moet je me eens nader uitleggen. Als ik de enige chauffeur in Groningen was dan ging het redelijk rappies met de fooi denk ik :P

* Yuri kan dan beter meteen NOS in zijn taxi proppen
hehhe dat lijkt me vet! NOS in je taxi.... maaruh ontbrand nos ook in een diesel motor?

Hoop dat ik taxi mag rijden in de Mercedes SLR (classic) van mijn baas... :P woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
Mijn weekendje taxi rijden is weer voorbij. Niet echt spectaculair want er was geen ruk te doen :/

Wel heb ik me doodgelachen om de autopoetsers die op vrijdagavond altijd de taxi's binnenzetten:

Eerst stapt er zo'n figuur in de lijkwagen (bijgenaamd 'lodewijk' (lodelijk)) gaat die gek volgas rondjes zitten scheuren over het terrein :P
Daarna moesten er een stel S80's de garage in: volgas op een koude dieselmotor over het terrein jagen resulteerde in een roetspoor van 5 meter lang en 30 cm breed!
(tenminste, ik denk dat het roet was, geen id wat er nog meer uit een uitlaat kan komen? :? )

De zwarte sporen zijn nu nog zichtbaar, dus ik denk dat we binnenkort nieuwe autopoetsers hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Zo help je inderdaag een auto erg snel aan stront.. Met een koude motor racen of , nog veel erger, een auto na een nachtje racen meteen stil zitten en uit zetten.

Aan de ene kant, een Passat met een kapotte turbo zal er voor zorgen dat je nooit een bon zult scoren op de snelweg :D

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Domus schreef op 16 februari 2004 @ 02:24:Je hebt stilgestaan OMDAT je de enige chauffeur was in Veghel?
Als er geen ruk te doen is, cq. de telefoon gaat maar niet over omdat niemand iedereen aan het sparen is i.v.m. carnaval komend weekend dan sta je op zo'n moment gewoon netjes stil :) Dan kun je nog zoveel NOS in je taxi hebben liggen als je wil maar er iets aan hebben is op zo'n moment een ander iets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:25

Yucon

*broem*

maaruh ontbrand nos ook in een diesel motor?
NOS ontbrandt niet maar voegt extra zuurstof toe. Een dieselmotor heeft al een overmaat zuurstof tov de brandstof dus het maakt afaik helemaal niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Domus schreef op 16 februari 2004 @ 02:24:

edit:

[...]

* Fire_Bird kan dan beter meteen NOS in zijn taxi proppen
Yep, taxi Nuis, zelf rijd ik voornamelijk in het weekend, dus als je die A6 dan ziet rijde..it's me :7
Barracuda_82 schreef op 14 februari 2004 @ 18:02:
[...]

Ben je bang dat ze hem weghalen omdat je het nummerbord weggesoept hebt?
Oh nee, maar had m nog op webserver staan :)
kenteken weten? best joh :p
TX-ZP-78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

HAH! ik heb het weer geregeld! Volgende week nachtdienst, lekker fooien vangen en lekker racen met die zatlappen hier in het carnaval vierende brabant!

Vandaag nog een mooi ritje naar Utreg gehad met helaas maar een kilometertje of wat langzaamrijdend verkeer. Ik sta altijd graag in de file bij lange ritten, zeker op de terugweg. Peukje erbij, raampje open, muziek hard en dan kan ik best een uurtje langer erover doen.

Damn, ik heb wel pijn in mijn linkeronderarm nu zeg, vandaag de hele dag een verlengde en verhoogde-gare-taxihopper-trutbus gereden als een luxe auto, dus met een arm aan het stuur en de ander op de pook.

Trouwens, ik heb mijn handpalm eens geinspecteerd en ik heb eelt gevonden onderaan bij het begin van mijn duim zeg maar. Natuurlijk van het sturen met de handpalm. Wie heeft dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Barracuda_82 schreef op 16 februari 2004 @ 19:21:
HAH! ik heb het weer geregeld! Volgende week nachtdienst, lekker fooien vangen en lekker racen met die zatlappen hier in het carnaval vierende brabant!

Vandaag nog een mooi ritje naar Utreg gehad met helaas maar een kilometertje of wat langzaamrijdend verkeer. Ik sta altijd graag in de file bij lange ritten, zeker op de terugweg. Peukje erbij, raampje open, muziek hard en dan kan ik best een uurtje langer erover doen.

Damn, ik heb wel pijn in mijn linkeronderarm nu zeg, vandaag de hele dag een verlengde en verhoogde-gare-taxihopper-trutbus gereden als een luxe auto, dus met een arm aan het stuur en de ander op de pook.

Trouwens, ik heb mijn handpalm eens geinspecteerd en ik heb eelt gevonden onderaan bij het begin van mijn duim zeg maar. Natuurlijk van het sturen met de handpalm. Wie heeft dat ook?
Whahah!!! Nu je het zegt!! Hhahahaaa!!!! Shit he.... en ik maar denken dat dat van het rukken komt!! hahahha :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 16 februari 2004 @ 23:31:
[...]

Whahah!!! Nu je het zegt!! Hhahahaaa!!!! Shit he.... en ik maar denken dat dat van het rukken komt!! hahahha :P 8)7
Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar ik ben rechts en die shit zit links, en daar stuur ik mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Barracuda_82 schreef op 17 februari 2004 @ 18:29:
[...]

Dat dacht ik in eerste instantie ook, maar ik ben rechts en die shit zit links, en daar stuur ik mee :D
geen last van >:) nee op beide handen niet

Lang leve de talkpoeder van zwitsal _/-\o_
hehe 8)7

• Yuri
wie van jullie zat bij Buter? Ze zoeken daar een Centralist hoorde ik :P :+

• ZtaaB
ik werk bij buter ja, en idd ze zoeken een centralist(e)
(hoe weet jij dat :D :? )

Bij Buter werkt het nameljik zo: van 's ochtends 6:30 tot 17:00 zitten de mensen van de dagdienst gewoon op kantoor.
Van 17:00 tot 6:30 is er iemand (centralist(e)) die de hele handel vanuit huis regelt, met een paar doorgeschakelde mobiele telefoons en een radio.

Nu zijn er een stuk of 5, 2 zijn er ziek, een werkt er bijna nooit en de ander heeft ontslag genomen :+

Blijft er dus 1 over die nu dus bijna de hele week avond/nachtdienst heeft...
(Buter rijdt 24u per dag, of is iig 24u per dag bereikbaar :P )

Ik zou er zelf nooit intrappen in dat baantje want je hebt de hele avond chauffeurs over de vloer :D (wel erg gezellig :P )

• Fire_Bird
ZtaaB schreef op 19 februari 2004 @ 15:24:
ik werk bij buter ja, en idd ze zoeken een centralist(e)
(hoe weet jij dat :D :? )

Bij Buter werkt het nameljik zo: van 's ochtends 6:30 tot 17:00 zitten de mensen van de dagdienst gewoon op kantoor.
Van 17:00 tot 6:30 is er iemand (centralist(e)) die de hele handel vanuit huis regelt, met een paar doorgeschakelde mobiele telefoons en een radio.

Nu zijn er een stuk of 5, 2 zijn er ziek, een werkt er bijna nooit en de ander heeft ontslag genomen :+

Blijft er dus 1 over die nu dus bijna de hele week avond/nachtdienst heeft...
(Buter rijdt 24u per dag, of is iig 24u per dag bereikbaar :P )

Ik zou er zelf nooit intrappen in dat baantje want je hebt de hele avond chauffeurs over de vloer :D (wel erg gezellig :P )
Ook lekker geregeld daaro
Vind het bij ons wat relaxter dan :)
Overdag van 7:00/7:30 een centralist aanwezig tot 16:00, dan iemand vanaf 16:00 tot 00:00, vervolgens word de telefoonlijn doorgeschakeld naar een chauffeur die nachtdienst heeft en ondersteuning krijgt van collegas die hij kan bellen of bereiken over de mobiliofoon :)
Alleen op zaterdagnacht is de centrale de gehele nacht bezet.

• Dommel

Dommel

En wie van de taxichauffeurs die hier allemaal reageren moeten er dit weekend allemaal werken met de carnaval en wie van hen zijn er ook verkleed :?

Ik weet in elk geval dat ik in elk geval zaterdag werken moet en dat ik dan hoogstwaarschijnlijk verkleed ga als dwergkonijntje :P

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste